Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Zo bestelling gedaan :)

Switch lite (grey) (leuke prijs voor select members)
Scandisk ultra 128gb (actie bij bol)
Case slim (nintendo)
Animal crossing (had nog intertoys cadeaukaart)
Mario odyssey (wehkamp kortingscode 20 euro korting )
Luigi 3 (ook intertoys)
Mortal kombat 11 (37 euro bij bol) (is die het geld waard??)

Moet je ook nog internet lidmaatschap kopen? Zoja waar beste te doen?

Als er nog tips zijn hoor ik het graag!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Als je animal crossing speelt is het wel makkelijk om online erbij te nemen, kan je bij andere mensen langs.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
L23 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:44:
Zag net een review van Bug Fables. Ik had nog niet eerder van deze game gehoord. Qua gameplay lijkt het op een traditionele Paper Mario game, maar dan met bugs. Komt morgen uit.

[YouTube: The Paper Mario You've Been Waiting For | Bug Fables Review (SWITCH)]
Zag het ook vanmorgen! Deze gaat er sowieso komen!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
chucky666 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:13:
Als je animal crossing speelt is het wel makkelijk om online erbij te nemen, kan je bij andere mensen langs.
Waar is dat beste te koop voor leuke prijs?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nick25 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Deze vond ik snel : https://www.cdkeys.com/ni...GYkWgzjPBGqEaAo9kEALw_wcB

Scheelt alleen niet zoveel met de eshop van Nintendo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Laatste weken alleen maar met de Switch bezig :) Voor het eerst sinds de launch dat ik zo bezig ben. Ook weer eens Let's Go gespeeld en Mario Kart.

Alleen een vraagje over Mario Kart, kan je tussendoor niet opslaan? Bij de 1e competitie zijn het 4 races, moest helaas stoppen na de 3e race, maar toen was alles weg gelijk.

Spellen gekocht laatste weken:

- Zelda breath of the wild, schitterend spel, alleen voor mij wel lastig zonder ervaring, ooit eens gespeeld op de N64 maar nu moet je echt alles uitzoeken.

- NBA 2k20, mooi spel, en vind het geweldig een regular season te spelen met de All Star Bulls.

[ Voor 22% gewijzigd door Mars18 op 28-05-2020 08:37 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Mars18 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:36:
Alleen een vraagje over Mario Kart, kan je tussendoor niet opslaan? Bij de 1e competitie zijn het 4 races, moest helaas stoppen na de 3e race, maar toen was alles weg gelijk.
Nee, dat kan niet. Maar je kan de Switch wel gewoon op standby zetten, dan kan je als je weer tijd hebt je race afmaken. In deze standby stand gebruikt ie maar heel weinig energie, dus je kan hem zelfs voor langere tijd zo bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Nick25 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Ik zou 'm als ik jou was gewoon lekker in de eShop kopen. Het kost al geen drol (€20 per jaar) en je weet zeker dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
BlackMage schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:46:
[...]

Nee, dat kan niet. Maar je kan de Switch wel gewoon op standby zetten, dan kan je als je weer tijd hebt je race afmaken. In deze standby stand gebruikt ie maar heel weinig energie, dus je kan hem zelfs voor langere tijd zo bewaren.
Zijn er mensen die de switch echt uitzetten dan?
Ik heb die van mij echt nooit uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28
avec_style schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Die van mij gaat alleen echt uit als ik hem meeneem in zijn hoesje, dus wanneer hij opgesloten zit en zijn warmte niet kwijt zou kunnen. Thuis staat hij altijd in de stand-by stand.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De laatste keer dat ik dat deed was bij het vervangen van de SD-kaart... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
Als ik van plan ben mijn switch meerdere dagen niet te gebruiken zet ik m wel uit. Heb een paar keer gehad dat ie over lange tijd in zijn hoes was leeggelopen, en ik er niets mee kon doordat. Dus nu doe ik dat gewoon uit gewenning, ook als ie in zijn dock zit. Is sinds de launch van Animal Crossing niet meer nodig geweest haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zet mijn Switch echt enkel uit als ik meerdere dagen zonder lader ga zitten... of bij een zeldzame vastloper :P

----
Blijkbaar hebben reviewers pas sinds gisteren de 2K gamecollecties in handen. Dit verklaart deels waarom er bijna geen footage te vinden was tot nu toe.Toch wat gevonden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
[...]

Ik zet mijne regelmatig echt uit. Met name als ik hem een paar dagen niet ga gebruiken (zoveel game ik niet meer :+) of als ik hem meeneem in een tas ofzo met andere spullen erbij. Ik heb ooit gehad dat hij in de tas aan ging en hij was goed heet na een uur, dus dat doe ik niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
JackAvery schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:58:
Ik zet mijn Switch echt enkel uit als ik meerdere dagen zonder lader ga zitten... of bij een zeldzame vastloper :P

----
Blijkbaar hebben reviewers pas sinds gisteren de 2K gamecollecties in handen. Dit verklaart deels waarom er bijna geen footage te vinden was tot nu toe.Toch wat gevonden:
Ziet er goed uit. Eerst nog maar Xenoblade 1 DE & Future Connected, dan nog Xenoblade Torna the golden Country en wellicht een new game plus in Xenoblade 2 en dan een keer Borderlands the collection. als het ook daadwerkelijk een goede port is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50
JackAvery schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:58:

----
En deze games worden blijkbaar ook gestealthdropped. Er is geen spoor van ze te vinden in de eShop. Nu weet ik ook niet zeker of de games ook apart kunnen worden gedownload of dat de Handsome Collection er ook is of niet en ik weet zo ook niet of ik een SD card aan moet schaffen of niet. Tot nu toe heb ik aldoor zonder gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:16:
[...]

En deze games worden blijkbaar ook gestealthdropped. Er is geen spoor van ze te vinden in de eShop. Nu weet ik ook niet zeker of de games ook apart kunnen worden gedownload of dat de Handsome Collection er ook is of niet en ik weet zo ook niet of ik een SD card aan moet schaffen of niet. Tot nu toe heb ik aldoor zonder gekund.
In de US eShop zijn zowel de Bioshock games als de Borderlands collecties ook apart te krijgen. Bij Bioshock lijken het ook aparte applicaties te zijn op de Switch (YouTube bewijs).

Op de EU websites vind ik Bioshock en Borderlands toch al, maar enkel als collectie.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 28-05-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik krijg mijn Switch (hopelijk...) eindelijk morgen binnen. Ik heb wel al een screenprotector gekocht, maar qua SD kaartje dacht ik dat een willekeurig niet meer in gebruik zijnde Samsung Evo+ U1 van 64GB wel voldoende zou zijn en heb dus geen kaartje meer gekocht. Wat is jullie mening daarover? Groter kaartje bestellen voor die 3 tientjes of gewoon toch gebruiken? Heb tot dusver maar 1 game gekocht (fysiek), ik verwacht dat dit er geen tientallen zullen worden.

Volgens mij kun je de data toch ook gewoon kopiëren naar een ander micro-SD kaartje of niet?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Kuusj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:17:
Ik krijg mijn Switch (hopelijk...) eindelijk morgen binnen. Ik heb wel al een screenprotector gekocht, maar qua SD kaartje dacht ik dat een willekeurig niet meer in gebruik zijnde Samsung Evo+ U1 van 64GB wel voldoende zou zijn en heb dus geen kaartje meer gekocht. Wat is jullie mening daarover? Groter kaartje bestellen voor die 3 tientjes of gewoon toch gebruiken? Heb tot dusver maar 1 game gekocht (fysiek), ik verwacht dat dit er geen tientallen zullen worden.

Volgens mij kun je de data toch ook gewoon kopiëren naar een ander micro-SD kaartje of niet?
Zolang je de games fysiek koopt is er niets aan de hand, dan gebruik je het geheugen alleen voor de updates en save games. Als ie dat niet eerst al op de 32 GB zet die er al inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 22:08

-ET-

Phone Home

ik heb een 128GB kaartje, begonnen met heel veel fysieke games te kopen (stuk of 12 nu) daarna toch over gegaan naar digitaal. Puur om van het continue wisselen van cardridges af te zijn. Speel altijd docked (op vakanties na) en om dan ieder keer naar de switch te lopen begon te vervelen (sorry IT-er he van nature lui) Ik moet zeggen heb de switch in Juni bijna 2 jaar en de 128GB kaart is nu vol. Heb een 400GB besteld daarmee hoop ik voorlopig lang genoeg voort te kunnen.

sowieos kan je de data kopieren van je oude naar nieuwe SD. Dat ga ik morgen ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

-ET- schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:22:
ik heb een 128GB kaartje, begonnen met heel veel fysieke games te kopen (stuk of 12 nu) daarna toch over gegaan naar digitaal. Puur om van het continue wisselen van cardridges af te zijn. Speel altijd docked (op vakanties na) en om dan ieder keer naar de switch te lopen begon te vervelen (sorry IT-er he van nature lui) Ik moet zeggen heb de switch in Juni bijna 2 jaar en de 128GB kaart is nu vol. Heb een 400GB besteld daarmee hoop ik voorlopig lang genoeg voort te kunnen.

sowieos kan je de data kopieren van je oude naar nieuwe SD. Dat ga ik morgen ook doen.
Ja goed dan ga ik nu geen andere kopen, want ik ben toch van plan zo goed als alles fysiek te kopen. Bedankt iig.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb 'm sinds launch samen met een 128 GB SD kaart, en dat is te weinig. En ik koop zo veel mogelijk fysiek. Ik heb geen probleem met games verwisselen zoals ik dat al 30 jaar doe, data management daarentegen, daar heb ik een teringhekel aan.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21

The Chosen One

Zie signature!

"Tot onze spijt willen wij u bij deze vermelden dat uw order vertraging heeft opgelopen. Normaliter zou de toelevering van Xenoblade Chronicles vandaag zijn, echter hebben wij deze niet binnengekregen. Vanwege de corona-crisis is er vertraging in de levering ontstaan. Inmiddels zijn wij ingelicht door de leverancier en DHL dat deze spellen pas morgen-ochtend bij ons worden geleverd. Dit betekent dat wij Xenoblade Chronicles pas morgen kunnen opsturen, waardoor u uw bestelling zaterdag kunt verwachten."

:(

Zijn er verder nog goede RPG's die Switch exclusief zijn?

ps. voor degene die het op een pc kunnen/willen spelen en niet mobiel hoeven. Borderlands collectie nu gratis; https://twitter.com/EpicGames/status/1266037320416923648

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Waar ik voor vreesde is dus waarheid geworden. Je hebt voor die games dus een sd card nodig. Toch maar even eentje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 20-09 12:30
RayNbow schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:12:
[...]

De laatste keer dat ik dat deed was bij het vervangen van de SD-kaart... :p
Idem - ik heb er pas een 512 GB kaart in gestoken en dan gaat 'ie inderdaad wel even uit ja. Heb ook de fan een keer schoongemaakt (die klinkt een beetje schor) en dan zet ik 'm ook wel even uit, maar buiten dat alleen maar slaapstand.

On a different note, MediaMarkt bevestigde gisteravond de verzending van de CE van XBC-DE, komt vanmiddag binnen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:52:

Zijn er verder nog goede RPG's die Switch exclusief zijn?
Ik interpreteer RPG niet te strikt, maar trek zelf je grenzen enzo :)
  • Xenoblade Chronicles 2 en de Torna expansie vond ik persoonlijk erg goed, maar het hangt wel wat af van hoeveel je zekere anime-tropes kan tolereren.
  • Octopath Traveler heeft sterke hoogtepunten maar ook een aantal minpunten: zelf was ik heel gecharmeerd door de grafische stijl, de prachtige muziek en een sterk battle systeem. Aan de andere kant is het een heel niet-lineaire RPG en is het verhaal voor sommigen banaal omdat het sterk gebaseerd is op vignettes van de individuele karakters ipv een klassieke "party redt de wereld" met alle voor- en nadelen ervan. De structuur van het spel kan verder repetitief overkomen (dit ligt vooral aan de dungeons). Voor mij wegen de pluspunten zeker op tegen de minnen, maar YMMV.
  • Dragon Quest XI S... is een halve exclusive door een aantal features die de andere versies van het spel niet hebben. Als je een heel traditionele JRPG wilt - lineair, turn-based, veel mechanismes die zo uit het SNES-era gehaald zijn - met een relatief optimistische sfeer, dan kan je deze zeker proberen. Heb er nu een twintigtal uur in en vermaak me wel.
  • Fire Emblem: Three Houses - deze SRPG vond ik een genot om te spelen, maar misschien niet het soort game waar je naar op zoek bent. Goed geschreven cast! Qua tactische battles is het een degelijke FE game maar misschien niet de beste. Als het verhaal je ding is, ga je hier heel veel uren aan kwijt zijn door de verschillende routes in het spel. Veel opties om je individuele units te customisen trekt ook RPG fans aan.
  • Verder heb je nog Tokyo Mirage Sessions #FE Encore, Pokémon Mystery Dungeon, Pokémon Sword/Shield/Let's Go, The World Ends With You, Ring Fit Adventure :+ , Golf Story. Binnenkort komt Paper Mario uit, en later dit jaar Bravely Default 2.
  • Niet exclusief zijn er ook een hoop toppertjes imo, maar deze lijst is al lang genoeg.
Comp_Lex schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:14:
Waar ik voor vreesde is dus waarheid geworden. Je hebt voor die games dus een sd card nodig. Toch maar even eentje aanschaffen.
Ik copy/paste ff van ergens anders:

XCOM 2 Collection: 24.3GB

Bioshock Remastered: 12.5GB
Bioshock 2 Remastered: 10.4GB
Bioshock Infinite Complete: 20.7GB

Borderlands: 13.7GB
Borderlands 2 & The Pre-Sequel: 21.5GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
JackAvery schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Ik copy/paste ff van ergens anders:

XCOM 2 Collection: 24.3GB

Bioshock Remastered: 12.5GB
Bioshock 2 Remastered: 10.4GB
Bioshock Infinite Complete: 20.7GB

Borderlands: 13.7GB
Borderlands 2 & The Pre-Sequel: 21.5GB
Ik lees in de eShop toch iets anders. Bij de Handsome Collection staat bijvoorbeeld: "Borderlands: The Handsome Collection vereist een download van minstens 35 GB. MicroSD vereist."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:10
BlackMage schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:46:
[...]

Echt een super fijne functie is dat! Vroeger stoorde ik mij bij games dat ik altijd perse moest doorspelen tot ik een save mogelijk had. Nu Mario kart maar tijd voor 1 race vd 4, geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Ik lees in de eShop toch iets anders. Bij de Handsome Collection staat bijvoorbeeld: "Borderlands: The Handsome Collection vereist een download van minstens 35 GB. MicroSD vereist."
Dat is toch gewoon die 13.7GB en 21.5GB bij elkaar opgeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Nee, want de originele Borderlands hoort niet bij de Handsome Collection. Alleen deel 2 en PS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:20:
Nee, want de originele Borderlands hoort niet bij de Handsome Collection. Alleen deel 2 en PS.
Mogelijk zijn dat de downloadgroottes voor mensen met cartridge, was niet duidelijk in mijn bron. Maar dan nog, als je ze fysiek koopt, kan het zonder SD kaart ;P

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 29-05-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baoQDaXVyPw3jMh2c8WGhBmfgdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIwsor40FF4L7XHqDmYWEHDu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXsAyI4mULJgL-fLkfVjBf0CS6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40rG1VaI6vHOH1AtwPcXj5ot.jpg?f=fotoalbum_large

Woohoo! Tijd voor mn tweede run, heb de game eerder al uitgespeeld op de new 3DS. Steengoede game!

[ Voor 5% gewijzigd door Thrace Grumble op 29-05-2020 12:33 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al enkele dagen bekend, maar Final Fantasy: Crystal Chronicles remaster heeft een release datum: 27 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Laatst online: 21-09 10:32
JackAvery schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:33:
Al enkele dagen bekend, maar Final Fantasy: Crystal Chronicles remaster heeft een release datum: 27 augustus.

[YouTube: FINAL FANTASY CRYSTAL CHRONICLES Remastered Edition - Release Date Trailer - Nintendo Switch]
Ik vond dit zo'n fijn spel!

Het grootste nadeel van dit spel, was dat het met twee spelers gewoon niet leuk was. Eén persoon moest altijd de kelk (of hoe dat ook heet) dragen en kon alleen meevechten als die neergezet werd. In je eentje werd ie gedragen en met drie of vier man had je sowieso al meer interactie met de wereld.
Ik weet het niet, maar hoop zo dat ze het hebben aangepast dat er ook bij twee of meer personen niemand de kelk hoeft te dragen...

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
JackAvery schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Mogelijk zijn dat de downloadgroottes voor mensen met cartridge, was niet duidelijk in mijn bron. Maar dan nog, als je ze fysiek koopt, kan het zonder SD kaart ;P
Ik heb het even uitgezocht, maar dat laatste is helaas niet het geval. Alleen een deel van de eerste Borderlands staat op de card en dat is het dan ook. Zelfs als je alleen de eerste wilt spelen moet je iets downloaden. De fysieke releases van die games zijn in mijn ogen niks waard. Ik begrijp het wel vanuit het oogpunt van de uitgevers, want zij willen er zo weinig mogelijk geld aan uitgeven. Maar het het is niet erg gebruiksvriendelijk. Bij de Witcher 3 is het bijvoorbeeld wel goed gegaan. Daar kun je kiezen tussen het aanschaffen van de fysieke release of een sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
Comp_Lex schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Ik heb het even uitgezocht, maar dat laatste is helaas niet het geval. Alleen een deel van de eerste Borderlands staat op de card en dat is het dan ook. Zelfs als je alleen de eerste wilt spelen moet je iets downloaden. De fysieke releases van die games zijn in mijn ogen niks waard. Ik begrijp het wel vanuit het oogpunt van de uitgevers, want zij willen er zo weinig mogelijk geld aan uitgeven. Maar het het is niet erg gebruiksvriendelijk. Bij de Witcher 3 is het bijvoorbeeld wel goed gegaan. Daar kun je kiezen tussen het aanschaffen van de fysieke release of een sd card.
Ik had, vooraf, best interesse in de Bioshock collection op de Switch. Maar de prijs ad € 50,00 en dat je bij een fysieke versie alsnog 32GB moet downloaden om te kunnen spelen... Nah..... En waarom zijn er nog geen reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Het schijnt dat de review copies pas 2 dagen geleden naar de reviewers zijn gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb ook helemaal niks met halve games op cartridges. Maar ik begrijp dat er bij de Borderland collectie zelfs een download code bij zit om de Handsome Collection te downloaden, alleen Borderlands 1 staat op de cartridge (geen idee of dit volledig is). Bij de Bioshock collection staan alle games half op de cartridge, die kun je later dus nog weer doorverkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb het even uitgezocht, maar dat laatste is helaas niet het geval. Alleen een deel van de eerste Borderlands staat op de card en dat is het dan ook. Zelfs als je alleen de eerste wilt spelen moet je iets downloaden.
Is dat niet exact wat ik zei? :) Je Switch heeft net genoeg opslag om één van die games geïnstalleerd te hebben zonder SD kaart.
De fysieke releases van die games zijn in mijn ogen niks waard. Ik begrijp het wel vanuit het oogpunt van de uitgevers, want zij willen er zo weinig mogelijk geld aan uitgeven. Maar het het is niet erg gebruiksvriendelijk. Bij de Witcher 3 is het bijvoorbeeld wel goed gegaan. Daar kun je kiezen tussen het aanschaffen van de fysieke release of een sd card.
Akkoord, maar je wilt niet weten hoeveel die 32GB kaartjes kosten. Uiteindelijk gaat het inderdaad om het geld, met hier en daar een uitzondering. Het zorgt in ieder geval voor rare situaties vanuit het perspectief van de consument, heel spijtig voor ons.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 29-05-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:48:
Akkoord, maar je wilt niet weten hoeveel die 32GB kaartjes kosten. Uiteindelijk gaat het inderdaad om het geld, met hier en daar een uitzondering. Het zorgt in ieder geval voor rare situaties vanuit het perspectief van de consument, heel spijtig voor ons.
Klopt, heel begrijpelijk. Ik zelf zou juist wel iets meer willen betalen om het volledig op cartridge te hebben. Ik sla halve releases dus volledig over. Maar dat weet de uitgever ook wel, het is goedkoper om het op een 8GB cartridge uit te brengen, het wordt toch wel gekocht. Die paar mensen die deze fysieke release niet kopen omdat het incompleet is weegt niet op tegen de kosten besparing die ze doen met een kleinere cartridge. Wel jammer want wat ik van de video's zie lijken het goede ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:04
BioShock werkt wel heel lekker hoor op de Switch (handheld) en ziet er ook verdomd goed uit. Naar mijn mening een van de beste gameseries ooit en echt lekker op dit nu op een handheld te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
JackAvery schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:48:
[...]
Is dat niet exact wat ik zei? :) Je Switch heeft net genoeg opslag om één van die games geïnstalleerd te hebben zonder SD kaart.
Klopt, maar ik wil de andere ook. Ik heb nu net een sd card aangeschaft dus het probleem is bij mij opgelost :)

EDIT:

Ik heb de Legendary Edition gekocht en nu blijkt dat de games aparte downloads zijn :O

Naja, maakt niet uit. Ik hoef nu in ieder geval minder games te archiveren om ruimte te maken voor andere games.

[ Voor 22% gewijzigd door Comp_Lex op 29-05-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:19
Ringfit weer voor normale prijs (80e) bij Amazon.

https://www.amazon.nl/gp/.../B07XTVTRLZ/?tag=nlpep-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Wa precies maar van korte duur; 159,99€ tot 239€...
Ik probeer al een maand om die Ring Fit aan te schaffen, maar door die kerels die er 10 tegelijk kopen en doorverkopen aan woekerprijzen gaat dit nog heel lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Den Deze sportscholen gaan over een maand weer open, verwacht dat je ze dan goedkoop op marktplaats kan vinden. In de tussentijd zou ik Budgetgaming in de gaten houden, vind ik zelf qua aanbiedingen en voorraad mooi overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 21:05
Je kunt hem nu toch al vast bestellen voor 80 euro? Over twee weken is die weer op voorraad.

Aaaaaand it's gone! |:(

[ Voor 12% gewijzigd door WenJam op 31-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Voor wie dat tof vind:
Nintendo streamt zo de Super Smash Bros Ultimate North America Online Open

https://www.twitch.tv/nintendo

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 31-05-2020 18:46 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52

[YouTube: FINAL FANTASY CRYSTAL CHRONICLES Remastered Edition - Release Date Trailer - Nintendo Switch]
Ik hoop dat dit tevens een fysieke release gaat krijgen. Hoewel de kans op een Engelse release waarschijnlijk nogal beperkt is.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:03:
[...]

Ik hoop dat dit tevens een fysieke release gaat krijgen. Hoewel de kans op een Engelse release waarschijnlijk nogal beperkt is.
Het lijkt er enorm op dat Japan en de rest van de wereld aparte SKU's krijgen. Japanse release vermeldt enkel Japanse taal (zie bvb Amazon), en SE Japan zegt specifiek dat Japanse spelers met Japanse spelers online samen zullen spelen. De Europese release vermeldt daarentegen geen Japans. De internationale SE website spreekt enkel over een digitale release. Daarboven komt nog dat er geen release is aangekondigd voor de rest van Azië, waar je vaak nog meertalige fysieke games kan vinden. Dus... doubt it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

"nieuwe" liedje is wel minder dan de 1e. Betwijfel of je kunt nog kiezen.

ps. Zou deze ook onder de voucher games kunnen vallen als die digitaal only is?

ps2. als je een fysieke game later digitaal koopt dan neem ik aan dat je alle saves e.d. kunt hergebruiken of worden die nog als volledig aparte versies gezien? Wil Mario Maker heel vaak ff opstarten e.d. en met de meeste games is switchen geen probleem maar met deze wil ik het wat vaker doen merk ik.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:46:
[...]

ps. Zou deze ook onder de voucher games kunnen vallen als die digitaal only is?
De uitgever is niet Nintendo, maar Square-Enix, dus ik vermoed van niet.
ps2. als je een fysieke game later digitaal koopt dan neem ik aan dat je alle saves e.d. kunt hergebruiken of worden die nog als volledig aparte versies gezien? Wil Mario Maker heel vaak ff opstarten e.d. en met de meeste games is switchen geen probleem maar met deze wil ik het wat vaker doen merk ik.
Normaal moet dit werken mits dezelfde SKU, maar ik heb het nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdriaansKram
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08-2024
Hebben er meer mensen last van dat de rechter joy-con (+) meer kraakt dan de andere joycon? Als ik druk geef op de "naad" tussen R en ZR dan hoor je duidelijk een krakend/zeurend geluid alsof het plastic niet goed vastzit aan elkaar. Ik weet nu niet zeker of dit een defect is, of dat meer mensen een joy-con hebben die kraakt als je wat druk op zet (ik bedoel niet kraken in de zin van dat iets afbreekt, maar een soort geluid dat je ook hebt bij een niet gesmeerd scharnier) . Het voelt ook alsof je het een beetje kan indrukken.

Ik bedoel dus de zijde zoals op de foto: als er op de "naad" tussen R en ZR druk wordt gezet hoor je dus het geluid.

Meer mensen ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsVO6L5SRjWMBEf5Yx2Th4Uu7I8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJ3gtD8YMAn5thmf8cUaEDPw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door AdriaansKram op 02-06-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@AdriaansKram Hier geen last van, ik heb twee setjes Joycons.

Enige wat bij mij kraakt is bij de Switch zelf als je drukt op de plek waar de serienummer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdriaansKram
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08-2024
Heb inmiddels gebeld en hij gaat voor reparatie! Dank voor je antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Net een gullikit Bluetooth adapter (lekker dun tenminste) besteld op Amazon.nl.
Ook andere inears, maar dat is omdat het kan. :p
Ben benieuwd. Zouden moeten kunnen verbinden. Vond met een snoer rottig werken. Dus wie weet gaat dit goed.
30 euro verder, maar plaats zeker wel of het bevalt of niet.

Degene in de TS vond ik veelal te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe trailer voor de Pokémon DLC:

Deel 1, Isle of Armor, komt 17 juni :) je ziet alvast een aantal nieuwe en terugkerende Pokémon in de trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
Arunia schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:14:
Net een gullikit Bluetooth adapter (lekker dun tenminste) besteld op Amazon.nl.
Ook andere inears, maar dat is omdat het kan. :p
Ben benieuwd. Zouden moeten kunnen verbinden. Vond met een snoer rottig werken. Dus wie weet gaat dit goed.
30 euro verder, maar plaats zeker wel of het bevalt of niet.

Degene in de TS vond ik veelal te groot.
Heb deze ook gehad en geretourneerd vanwege instabiele verbinding. Geluid viel vaak even kort weg. Maar kan zijn dat ik gewoon een slecht exemplaar had ontvangen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Alexknl die had ik inderdaad ook voorbij zien komen op Amazon.com als review. Maar de rest is dan weer wel positief.
We zien het wel.
Hij wordt met de in ears 1000xm3 oid gekoppeld.
Zag wel meer van die dunne, maar lijken allemaal dezelfde met een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04
Vraagje over concurrentie.

Zoonlief (9) heeft het virus te pakken en wil graag z'n spaarpot stukslaan op een Switch.
We hebben al een Wii met vanalles erop en eraan, maar hij wil toch graag een Switch..

Nu heeft hij ook ontdekt dat je atm de retailprijs +25% betaald, waar we vervolgens:
- Geen games bij zitten
- 2 extra controllers bij moeten

Ik heb hem uitgelegd dat ik verwacht, vanwege concurrentie vd nwe Xbox én PS, dat einde jaar:
- De prijzen weer terug naar normaal zijn
- Je zeer ws. een bundle kan kopen met games en/of controllers erbij, voor ong. hetzelfde geld

Gaan jullie hierin mee of geef ik hem ijdele hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@flipjevandejam wellicht even zoeken, maar de Switch wordt nog steeds gewoon verkocht voor €329. Door schaarste en de grote vraag zijn er winkels die meer vragen. Maar ik verwacht niet dat de prijs zal veranderen door concurrentie van Xbox en Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Daarnaast heb je niet (direct) 2 extra controllers nodig. Je krijgt er al 2 bij.

De hoge prijs komt niet door te weinig concurrentie van xbox of ps, maar door schaarste. Als de fabrieken op voor toeren draaien en de logistiek op gang komt dan dalen de prijzen weer. Kwestie van de sites in de gaten houden. Ik denk niet dat Nintendo de prijzen verlaagt als de nieuwe xbox of playstation uitkomen, dat is een andere doelgroep en Nintendo verlaagd zowieso de prijzen niet zo snel.

[ Voor 71% gewijzigd door jongetje op 02-06-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39
Ik heb hem vorige week nog gekocht bij bol.com voor 329. Beschikbaarheid wereldwijd is gewoon klote. Ik zou gewoon bij bol.com op de knop "breng me op de hoogte" drukken zodat je een bericht krijgt zodra die switch weer beschikbaar is en direct kan bestellen.

De Switch die ik nu heb besteld is ook pas voor over 4 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. De twee joycons die je er bij zitten zijn prima voor een potje splitscreen Mario Kart. Een extra controller kan altijd later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Thanks voor het meedenken! Hij heeft 3 broers, vandaar :).

Verwachten jullie geen bundles met games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@flipjevandejam Ik verwacht geen bundel met game voor €329. Maar speciale edities zijn mogelijk, het is nog afwachten wat er dit jaar nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Vergeet niet budgetgaming.nl en de Nintendovoucher (100 euro voor 2 Nintendo games (2X 60 euro of 70 euro games(alleen Zelda & Smash) te checken. Dan heb je goedkopere games. Bundels, zie de rest.

[ Voor 18% gewijzigd door The Chosen One op 02-06-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
L23 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:48:
@flipjevandejam Ik verwacht geen bundel met game voor €329. Maar speciale edities zijn mogelijk, het is nog afwachten wat er dit jaar nog gaat komen.
Ok; bundles zijn niet (erg) gebruikelijk rondom de feestdagen?

Budgetgaming kende ik, Nintendo vouchers niet. Die koop je met korting oid?

[ Voor 10% gewijzigd door flipjevandejam op 02-06-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@flipjevandejam wellicht komen er mooie deals met blackfriday. Maar ik verwacht geen permanente prijsdalingen en goedkopere game bundels van Nintendo zelf. Maar kan best zijn dat een winkel met blackfriday een leuke bundel verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

flipjevandejam schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:55:
[...]

Niet bij Nintendo, als het een bundel is dan is het vaak ook direct een special edition en die moet je ook maar net mooi vinden bijvoorbeeld.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flipjevandejam schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:55:
[...]

De laatste twee jaar was er in die periode vanuit Nintendo zelf een Mario Kart 8 bundle. Andere bundles tot nu toe waren meestal special editions en niet gericht op korting bieden.
Budgetgaming kende ik, Nintendo vouchers niet. Die koop je met korting oid?
Digitale vouchers kan je kopen als je een Nintendo Switch Online abonnement hebt. Het komt erop neer dat je korting krijgt op digitale versies van first-party games. Een lijst vind je hier.

Vouchers zijn handig maar het is, mits wat online rondshoppen, ook zeker doenbaar om Nintendo titels voor 45~50 euro fysiek te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Dank voor alle hulp en inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
JackAvery schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:11:
Nieuwe trailer voor de Pokémon DLC:

[YouTube: 【公式】『ポケットモンスター ソード・シールド エキスパンションパス』プロモーション映像]

Deel 1, Isle of Armor, komt 17 juni :) je ziet alvast een aantal nieuwe en terugkerende Pokémon in de trailer.
gaaf om te zien. Zal er een minimum level aan zitten?

Heb hem nog niet uitgespeeld en weet niet of ik er aan moet beginnen al

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrossCode update:
We will soon have something too share. Like, you know, SOON.
[...]
We wanted to let you know that we will be revealing the official release date for the console version of CrossCode next Tuesday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mars18 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:25:
[...]
gaaf om te zien. Zal er een minimum level aan zitten?

Heb hem nog niet uitgespeeld en weet niet of ik er aan moet beginnen al
Niet bevestigd, maar gezien waar de DLC op focust, lijkt het me handig om Sw/Sh eerst uit te spelen. Vooral Frozen Tundra klinkt als endgame content.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 03-06-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Eén van de nieuwe dingen die gemeld wordt is Galarian Slowbro, maar die hebben we nu toch ook al? In dat ene treinstation kan je al zo'n speciaal uitziende Slowpoke vangen (die bovendien op Trump lijkt :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:55:
Eén van de nieuwe dingen die gemeld wordt is Galarian Slowbro, maar die hebben we nu toch ook al? In dat ene treinstation kan je al zo'n speciaal uitziende Slowpoke vangen (die bovendien op Trump lijkt :+).
Galarian Slowpoke is reclame voor de DLC, en ik denk dat deze enkel kan evolueren als de DLC eenmaal uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Galarian Slowpoke is reclame voor de DLC, en ik denk dat deze enkel kan evolueren als de DLC eenmaal uit is?
Aah, op die manier. Ik had inderdaad nog niet geprobeerd die Slowpoke te evolueren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
https://www.4gamers.be/ni...angevallen-tijdens-rellen

Nintendo Store in New York aangevallen tijdens de rellen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
Dat er nog niemand een krijtlijn om Mario heeft getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• np42
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-06-2023
L23 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:02:
Klopt. De twee joycons die je er bij zitten zijn prima voor een potje splitscreen Mario Kart. Een extra controller kan altijd later nog.
Niet helemaal mee eens. De joy cons vind ik erg klein en daardoor oncomfortabel plus steeds verkeerde knopje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

np42 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:44:
[...]

Niet helemaal mee eens. De joy cons vind ik erg klein en daardoor oncomfortabel plus steeds verkeerde knopje indrukken.
Dat soort dingen liggen vaak ook wel aan de gebruiker :+ Voor een simpel potje tegen elkaar is het genoeg.

Wil je serieus gaan spelen dan moet je een hoop centjes uitgeven en gewoon een setje pro controllers halen. Beste die er zijn.

al is de WiiU controller ook erg fijn. Jammer dat die van dat glimmende zwarte plastic is

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
np42 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:44:
[...]

Daar heb je deze voor:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/xYJ1QVoQW93/550x582.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Franse streamer heeft een video met een viertal uur van The Outer Worlds Switch gameplay op YouTube gepost. Voor zover ik weet is dit de eerste gameplay video?

Belangrijke opmerking hierover: The Outer Worlds krijgt een day 1 patch met onder andere high-res textures. Dit zou zowel hoe het spel er nu uit ziet als de performance kunnen beïnvloeden.

----

Wat de joycons betreft: ik vind single joycon gebruik meer dan goed genoeg voor ff 30-60 minuten multiplayer. Voor lange sessies zou ik het niet aanraden, al kan zo'n grip zoals hierboven wss wel dat wat verbeteren. Dual joycons gebruik ik het liefst los in de hand, maar sinds ik een Pro Controller heb, gebruik ik ze eigenlijk zelden wanneer ik niet handheld speel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
flipjevandejam schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:
Vraagje over concurrentie.

Zoonlief (9) heeft het virus te pakken en wil graag z'n spaarpot stukslaan op een Switch.
We hebben al een Wii met vanalles erop en eraan, maar hij wil toch graag een Switch..

Nu heeft hij ook ontdekt dat je atm de retailprijs +25% betaald, waar we vervolgens:
- Geen games bij zitten
- 2 extra controllers bij moeten

Ik heb hem uitgelegd dat ik verwacht, vanwege concurrentie vd nwe Xbox én PS, dat einde jaar:
- De prijzen weer terug naar normaal zijn
- Je zeer ws. een bundle kan kopen met games en/of controllers erbij, voor ong. hetzelfde geld

Gaan jullie hierin mee of geef ik hem ijdele hoop?
Even mijn inbreng, met zoon en dochter van vrijwel dezelfde leeftijd. Ze zijn kort na elkaar jarig en hebben vorig jaar besloten een Switch als gezamenlijk cadeau voor ze te kopen, ze waren beide namelijk al meerdere keren uit school en van vriendjes thuisgekomen met de melding dat ze ook een Switch wilden.

Lang afgehouden, want we hebben ook een Xbox One S en alle cross-platform games zijn op de Xbox mooier én goedkoper, dus het zou echt alleen om de Mario's, Pokémon's en Zelda's zo'n beetje gaan. Uiteindelijk hebben wij via Amazon een Pokémon special edition gekocht, met ook het spel en inmiddels hebben ze zelf Mario Odyssey en Pokémon Sword/Shield erbij gekocht van zakgeld. En wij hebben Animal Crossing er nog bijgekocht.

Inmiddels ruim een jaar verder zijn we/ze er heel blij mee, maar ik moet eerlijk zeggen: niet zonder ook wat ergernissen. Zo blijkt het met de gemiddelde game niet (makkelijk) mogelijk om save games over te zetten (Animal Crossing bijv) en is zoonlief al een tijdje meer Fortnite aan het spelen dan welke van de andere games ook. Daar komt bij dat we sinds kort de Joy Con Drift problemen hebben, wat sinds hij Fortnite veel is gaan spelen naar boven is gekomen. Ik wil niet zeggen dat het daar aan ligt, maar hoe fanatiek je moet bewegen verschilt wezenlijk van de toch wel gemoedelijkere andere games en ik ben benieuwd hoe Nintendo hier mee omgaat. Joy Cons zijn best duur namelijk (€70) en wij hebben weliswaar via Ali Express voor €20 een setje namaak erbij gekocht, maar dat is puur als reserve of als je een keer 4 controllers nodig hebt.

Ook is het zo dat het per game verschilt met "events" of je eraan mee kan doen of niet. Animal Crossing kan gewoon, maar de Pokémon games vereisen een Online membership, wat ook weer vereist is voor cloud save games, iets wat bij de Xbox gewoon gratis en onbeperkt is. En ja, ook bij de Xbox moet je voor veel online zaken betalen, maar daar krijg je voor een net iets duurder jaarlijks abonnement wel elke maand 2 gratis games bij. Kortom: de Switch is een geweldige console, maar door de Joy Con drift problemen die uiteindelijk iedereen een keer mee zal maken en de soms rare keuzes die Nintendo heeft gemaakt waarmee bepaalde zaken onmogelijk of erg moeilijk gemaakt worden, blijft het als enige console niet optimaal. Ik zou zeggen: als je zeker weet dat de Switch veel gebruikt wordt dan kan het zeker voor de Switch-only games het waard zijn, want die zijn vaak wel van erg hoge kwaliteit. Ander voordeel is dat de Triple A games hun waarde behouden, dit is bij PS en Xbox niet het geval. Je kan vrijwel elke Mario/Zelda/Pokémon game (Rabbis bijv. niet) nu nog voor zo'n 35-40 verkopen of bij zaken als Game Mania inruilen voor een vergelijkbare korting op een nieuwe game. Zo hoef je dus vaak maar €20-25 bij te betalen als je toch uitgekeken bent op een game. Omgekeerd is het opbouwen van een collectie duur, aanbieding vind je nauwelijks en ook tweedehands zal je dus echt op minstens die €35 per game moeten rekenen. Terwijl ik bij de Xbox veel games voor een paar € heb gekocht, zolang je maar niet het nieuwste van het nieuwste hoeft te hebben elke keer.

Of het het waard is om nu +25% ervoor te betalen? Lastig te zeggen, ik geloof ook wel dat het uiteindelijk zal zakken, maar wanneer? Er zijn ook zaken zoals Game Mania die tweedehands consoles aanbieden met garantie, ook dat kan interessant zijn of natuurlijk hier in V&A rondkijken. Genoeg Tweakers die er na een paar maanden genoeg van hebben en met nog lopende garantie te koop aanbieden. Dus als het je echt om het geld te doen is, zou ik daar naar kijken. Onthoud echter wel: de Switch is altijd in alle opzichten een dure console. De hardware, de (originele) accessoires én games zijn nooit goedkoop. Wat dat betreft is een PS4 of Xbox One een veel betere deal, ook vanwege de lading digitale games die vaak in de aanbieding komen, al is dat niet allemaal voor een 9-jarige weggelegd. Zo heb ik een aantal Tomb Raider games voor onder €10 bemachtigd, evenals een aantal Assassins Creed en LEGO games. Mijn duurste aankoop was RDR2 voor mijzelf voor €35, de rest zit allemaal onder de €20, dat is om even het verschil aan te geven. Als je zoon het zou vragen voor Fortnite, zou ik zelfs de Switch afraden. Maar nogmaals: de triple A games zijn absoluut hun geld waard, dat zeker. En als je die 2 extra controllers alleen af en toe gebruikt: haal ze gewoon van Ali Express, ze werken prima, alleen met Mario Party kwamen we erachter dat de gyroscoop minder nauwkeurig werkt en je dus eigenlijk geen kans maakt tegen spelers met een echte Joy Con. Al kan dat ook weer ideaal zijn: kan je als ouder flink je best doen om nog in de buurt van je kinderen te blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de Switch het voor de nieuwprijs zeker waard. Maar de verhoogde prijzen die sommige winkels vragen zoals 400 euro dat vind ik het niet waard. Met een beetje geduld heb je de Switch gewoon voor €329.

Ik hoor Game Mania vaak voorbij komen. Zelf niet zo fan van. Wellicht is dat tweedehands interessant omdat je er een goede garantie regeling bij krijgt? Met tweedehands spul kom je die onvermijdelijke joycons drift ook sneller tegen. Ik vind in ieder geval hun tweedehands spellen belachelijk duur, kun je beter ergens anders nieuw kopen of op marktplaats kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:48:
Met een beetje geduld heb je de Switch gewoon voor €329.
Je moet inderdaad geduld hebben en regelmatig een aantal sites in de gaten houden. Zelf zag ik dat de Switch (kortstondig) vandaag voor 329 euro te krijgen was op Amazon.nl (was wel om 6 uur 's ochtends).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
L23 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:48:
Ik hoor Game Mania vaak voorbij komen. Zelf niet zo fan van. Wellicht is dat tweedehands interessant omdat je er een goede garantie regeling bij krijgt?
Je kunt gewoon nieuwe Switch consoles bestellen bij Gamemania...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en? Je kan overal nieuwe Switch consoles bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• np42
Touchdomex schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:00:
[...]

Dat soort dingen liggen vaak ook wel aan de gebruiker :+ Voor een simpel potje tegen elkaar is het genoeg.

Wil je serieus gaan spelen dan moet je een hoop centjes uitgeven en gewoon een setje pro controllers halen. Beste die er zijn.

al is de WiiU controller ook erg fijn. Jammer dat die van dat glimmende zwarte plastic is
Ongetwijfeld dat het aan de gebruiker ligt O-) Even kort is ok, maar langer dan een half uur zorgt voor kramp.

Ik ga idd op zoek naar een andere controller voor mezelf, kind mag met joycon blijven spelen, vind ie prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• np42
Dit voorkomt wel de kramp, maar voorkomt het ook dat ik op de + druk iov op de X/Y? De knopjes zitten niet anders zo natuurlijk. Daarom zou een aparte controller mn voorkeur hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik heb zin in 51 worldwide games en ik lijk als ik op internet kijk de enige te zijn die het leuk lijkt dit te spelen.

Morgen komt het op mijn deurmat. Zit nu Twitch streams te kijken van mensen die het digitaal hebben gekocht. Ben benieuwd hoe de game zal zijn in een huiselijke setting of om op de touchscreen een spelletje te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
polopolo150 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:02:
Ik heb zin in 51 worldwide games en ik lijk als ik op internet kijk de enige te zijn die het leuk lijkt dit te spelen.

Morgen komt het op mijn deurmat. Zit nu Twitch streams te kijken van mensen die het digitaal hebben gekocht. Ben benieuwd hoe de game zal zijn in een huiselijke setting of om op de touchscreen een spelletje te kunnen spelen.
Ik zit er ook op te wachten. Er zaten wat bordspellen tussen waar ik wel geïnteresseerd in ben, maar toen ik zag dat Tanks uit Wii Play er in terugkwam was ik eigenlijk al over. Heb wel zin morgen een hoop spelletjes te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
MooDyBLueS schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Even mijn inbreng, met zoon en dochter van vrijwel dezelfde leeftijd. Ze zijn kort na elkaar jarig en hebben vorig jaar besloten een Switch als gezamenlijk cadeau voor ze te kopen, ze waren beide namelijk al meerdere keren uit school en van vriendjes thuisgekomen met de melding dat ze ook een Switch wilden.

Lang afgehouden, want we hebben ook een Xbox One S en alle cross-platform games zijn op de Xbox mooier én goedkoper, dus het zou echt alleen om de Mario's, Pokémon's en Zelda's zo'n beetje gaan. Uiteindelijk hebben wij via Amazon een Pokémon special edition gekocht, met ook het spel en inmiddels hebben ze zelf Mario Odyssey en Pokémon Sword/Shield erbij gekocht van zakgeld. En wij hebben Animal Crossing er nog bijgekocht.

Inmiddels ruim een jaar verder zijn we/ze er heel blij mee, maar ik moet eerlijk zeggen: niet zonder ook wat ergernissen. Zo blijkt het met de gemiddelde game niet (makkelijk) mogelijk om save games over te zetten (Animal Crossing bijv) en is zoonlief al een tijdje meer Fortnite aan het spelen dan welke van de andere games ook. Daar komt bij dat we sinds kort de Joy Con Drift problemen hebben, wat sinds hij Fortnite veel is gaan spelen naar boven is gekomen. Ik wil niet zeggen dat het daar aan ligt, maar hoe fanatiek je moet bewegen verschilt wezenlijk van de toch wel gemoedelijkere andere games en ik ben benieuwd hoe Nintendo hier mee omgaat. Joy Cons zijn best duur namelijk (€70) en wij hebben weliswaar via Ali Express voor €20 een setje namaak erbij gekocht, maar dat is puur als reserve of als je een keer 4 controllers nodig hebt.

Ook is het zo dat het per game verschilt met "events" of je eraan mee kan doen of niet. Animal Crossing kan gewoon, maar de Pokémon games vereisen een Online membership, wat ook weer vereist is voor cloud save games, iets wat bij de Xbox gewoon gratis en onbeperkt is. En ja, ook bij de Xbox moet je voor veel online zaken betalen, maar daar krijg je voor een net iets duurder jaarlijks abonnement wel elke maand 2 gratis games bij. Kortom: de Switch is een geweldige console, maar door de Joy Con drift problemen die uiteindelijk iedereen een keer mee zal maken en de soms rare keuzes die Nintendo heeft gemaakt waarmee bepaalde zaken onmogelijk of erg moeilijk gemaakt worden, blijft het als enige console niet optimaal. Ik zou zeggen: als je zeker weet dat de Switch veel gebruikt wordt dan kan het zeker voor de Switch-only games het waard zijn, want die zijn vaak wel van erg hoge kwaliteit. Ander voordeel is dat de Triple A games hun waarde behouden, dit is bij PS en Xbox niet het geval. Je kan vrijwel elke Mario/Zelda/Pokémon game (Rabbis bijv. niet) nu nog voor zo'n 35-40 verkopen of bij zaken als Game Mania inruilen voor een vergelijkbare korting op een nieuwe game. Zo hoef je dus vaak maar €20-25 bij te betalen als je toch uitgekeken bent op een game. Omgekeerd is het opbouwen van een collectie duur, aanbieding vind je nauwelijks en ook tweedehands zal je dus echt op minstens die €35 per game moeten rekenen. Terwijl ik bij de Xbox veel games voor een paar € heb gekocht, zolang je maar niet het nieuwste van het nieuwste hoeft te hebben elke keer.

Of het het waard is om nu +25% ervoor te betalen? Lastig te zeggen, ik geloof ook wel dat het uiteindelijk zal zakken, maar wanneer? Er zijn ook zaken zoals Game Mania die tweedehands consoles aanbieden met garantie, ook dat kan interessant zijn of natuurlijk hier in V&A rondkijken. Genoeg Tweakers die er na een paar maanden genoeg van hebben en met nog lopende garantie te koop aanbieden. Dus als het je echt om het geld te doen is, zou ik daar naar kijken. Onthoud echter wel: de Switch is altijd in alle opzichten een dure console. De hardware, de (originele) accessoires én games zijn nooit goedkoop. Wat dat betreft is een PS4 of Xbox One een veel betere deal, ook vanwege de lading digitale games die vaak in de aanbieding komen, al is dat niet allemaal voor een 9-jarige weggelegd. Zo heb ik een aantal Tomb Raider games voor onder €10 bemachtigd, evenals een aantal Assassins Creed en LEGO games. Mijn duurste aankoop was RDR2 voor mijzelf voor €35, de rest zit allemaal onder de €20, dat is om even het verschil aan te geven. Als je zoon het zou vragen voor Fortnite, zou ik zelfs de Switch afraden. Maar nogmaals: de triple A games zijn absoluut hun geld waard, dat zeker. En als je die 2 extra controllers alleen af en toe gebruikt: haal ze gewoon van Ali Express, ze werken prima, alleen met Mario Party kwamen we erachter dat de gyroscoop minder nauwkeurig werkt en je dus eigenlijk geen kans maakt tegen spelers met een echte Joy Con. Al kan dat ook weer ideaal zijn: kan je als ouder flink je best doen om nog in de buurt van je kinderen te blijven. ;)
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. De situatie overlapt grotendeels, maar Fortnite is (nog) niet aan de orde.

Ik zie op zich waarde in het Nintendo platform, omdat het toch wat kindvriendelijker is. En het is hem (atm) toch vooral om de Mario games te doen en nog belangrijker: samen kunnen gamen met vriendjes die er ook een hebben.

Dat laatste is waar de Wii te kort schiet, hoe vaak ik hem ook vertel dat ze gewoon bij ons mogen komen gamen (4 controllers).

Andere vraag, heb je een abonnement nodig (voor online gamen)? Ik dacht zoiets tegen te zijn gekomen. Dat zou nogal een domper zijn voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
flipjevandejam schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. De situatie overlapt grotendeels, maar Fortnite is (nog) niet aan de orde.

Ik zie op zich waarde in het Nintendo platform, omdat het toch wat kindvriendelijker is. En het is hem (atm) toch vooral om de Mario games te doen en nog belangrijker: samen kunnen gamen met vriendjes die er ook een hebben.

Dat laatste is waar de Wii te kort schiet, hoe vaak ik hem ook vertel dat ze gewoon bij ons mogen komen gamen (4 controllers).

Andere vraag, heb je een abonnement nodig (voor online gamen)? Ik dacht zoiets tegen te zijn gekomen. Dat zou nogal een domper zijn voor hem.
Abonnement is nodig idd, kost €20,- per jaar. Naast online gamen krijg je dan ook een mogelijkheid om oudere Nintendo en Super Nintendo spellen te spelen. (zie hier voor de lijst met spellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb toch maar een tweedehands Switch incl 4 games gehaald, met de huidige prijzen blijft de waarde wel prima behouden. Voor mn oudste (bijna 5) kan ik daar geen buil aan vallen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die 51 world games heb ik ook naar zitten kijken, maar vind 30 euro best duur. Tuurlijk krijg je er veel voor terug, maar als ik er naar kijk vind ik het niet zo 1-2-3 waard nog.

Wacht nog wel heel even met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polopolo150 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:02:

Ik wacht eigenlijk gewoon op meer nieuws over de Team Tanks game (kapotgespeeld op de Wii), en afhankelijk daarvan koop ik m nu of wacht ik nog even. Mooie verzameling die ook wel goed gaat verkopen, vermoed ik. Gewoon niet een spel waar mensen hun hype vaak voor gaan laten zien.

Op Dreamland (in België) stond de fysieke editie voor 35 euro, btw. Benieuwd of ik m digitaal nog goedkoper kan vinden.

@Arunia , aan 30 euro zou het hier wel een redelijk snelle buy zijn. Dat is minder dan 60 cent per game :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JackAvery Ik vergiste me inderdaad in de prijs.
Heb zelf die Team Tanks game nooit gespeeld eigenlijk. Dus wat dat betreft is dat voor mij niet een reden. :P

Ik ga eens kijken wat de opties zijn. Anders wachten we wel even een tijd.

Voor wellicht digitaal een lagere prijs kun je hier in de gaten houden:
https://www.instant-gamin...1-worldwide-games-switch/

Maar verwacht dat richting eind dit jaar de prijs fysiek wel omlaag is gegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 05-06-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
@MooDyBLueS

Mijn Switch is van dag 1 (2017, releasedag) .. ik heb een week of wat geleden m'n Joycons opgestuurd naar Nintendo vanwege de drift. Dat was nu écht zwaar irritant aan het worden. Ze zijn gratis gerepareerd, ook gewoon zonder gedoe of wat dan ook.

Scheelt wel dat we hier thuis 2 Switches hebben en m'n vrouw al een nieuw setje Joycons had gekocht zodat we gewoon door konden gamen ondertussen :) maar je bent ze pakweg anderhalve week kwijt.

Gewoon even zoeken naar Nintendo reparatie op hun website, evt. bellen en je krijgt een retourlabel .. wel handig om de bon bij de hand te hebben maar weet niet zeker of dat überhaupt verplicht is.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Pagina: 1 ... 59 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic