Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Zal het dan niet zo zijn dan die update/server over 20 jaar helemaal niet meer bestaat en niet meer nodig is? Het lijkt mij inderdaad ook leuk om ooit weer eens terug te grijpen naar de fysieke Switch-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Redax Het is inderdaad flauw dat je een update moet installeren als je eerder die update al geïnstalleerd had. Maar je hoeft je verder geen zorgen te maken over de toekomstbestendigheid van fysieke games. Doe je een totale systeem herstel waarin alles gewist word dan kan je de fysieke game zonder updates spelen.

Hangt er natuurlijk wel vanaf of die fysieke game een versie op de cartridge heeft staan die speelbaar is, als het allemaal relevante updates nodig heeft om speelbaar te zijn dan geeft dat in de toekomst als de servers er uit liggen mogelijk wel problemen. Is de versie op de cartridge prima, dan zal de game altijd speelbaar blijven, net als met de SNES.

Ik houd er zelf wel rekening mee hoe een game fysiek uitgebracht word, ik vind het wel belangrijk dat de game zonder updates enigszins speelbaar is. En waar mogelijk koop ik een recentere versie. Zo heb ik bij de fysieke versie van Hollow Knight lang zitten zoeken naar de tweede print waar wel alle updates op de cartridge staan.

[ Voor 55% gewijzigd door L23 op 15-05-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
L23 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:40:
@Redax Het is inderdaad flauw dat je een update moet installeren als je eerder die update al geïnstalleerd had. Maar je hoeft je verder geen zorgen te maken over de toekomstbestendigheid van fysieke games. Doe je een totale systeem herstel waarin alles gewist word dan kan je de fysieke game zonder updates spelen.

Hangt er natuurlijk wel vanaf of die fysieke game een versie op de cartridge heeft staan die speelbaar is, als het allemaal relevante updates nodig heeft om speelbaar te zijn dan geeft dat in de toekomst als de servers er uit liggen mogelijk wel problemen. Is de versie op de cartridge prima, dan zal de game altijd speelbaar blijven, net als met de SNES.

Ik houd er zelf wel rekening mee hoe een game fysiek uitgebracht word, ik vind het wel belangrijk dat de game zonder updates enigszins speelbaar is. En waar mogelijk koop ik een recentere versie. Zo heb ik bij de fysieke versie van Hollow Knight lang zitten zoeken naar de tweede print waar wel alle updates op de cartridge staan.
Juist. En zo blijft het natuurlijk wel een beetje een grijs gebied. Maar weet je precies van elk spel of ze in de toekomst wel speelbaar zijn? Ik durf er bij een willekeurige retro console gewoon op te vertrouwen dat de game naar behoren werkt.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Redax , ik heb het nooit getest dus ff benieuwd: vraagt het spel ook naar de update als je console niet met internet verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
JackAvery schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:18:
@Redax , ik heb het nooit getest dus ff benieuwd: vraagt het spel ook naar de update als je console niet met internet verbonden is?
Goeie vraag! Geen idee eigenlijk. Zal ik straks eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
https://www.microids.com/...e-smurfs-is-in-the-works/

Er komt een nieuwe action-adventure game van de Smurfen aan. Er is nog heel weinig van bekend, maar je kan er denk ik wel vanuit gaan dat die game ook op de Switch uit gaat komen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Juist. En zo blijft het natuurlijk wel een beetje een grijs gebied. Maar weet je precies van elk spel of ze in de toekomst wel speelbaar zijn? Ik durf er bij een willekeurige retro console gewoon op te vertrouwen dat de game naar behoren werkt.
Grijs gebied? Volgens mij legde ik het aardig duidelijk uit. Elke game die je nu zonder update prima kan spelen, dus geen bugfixes nodig heeft, kan je in de toekomst gewoon spelen. Dan heb ik het over hoe speelbaar de game zonder updates is. Maar elke fysieke game blijft in de toekomst werken. Het is niet zo dat Nintendo je fysieke cartridges onbruikbaar maakt. Maar heb je eenmaal een update geïnstalleerd dan kan je het spel niet spelen zonder update tenzij je de fabrieksinstelling hersteld inclusief de opgeslagen gegevens te wissen. Eenmaal hersteld en opgeslagen gegevens gewist kan je je cartridge gewoon opstarten zonder update. De Switch zal wel steeds aangeven dat er een update is voor het spel.

@JackAvery Als de Switch ooit de game update gehad heeft moet je die update altijd weer installeren. Wel of geen internet maakt niet uit. De Switch houd bij welke game updates ooit geïnstalleerd zijn en dit kun je alleen wissen door herstellen van de fabrieksinstellingen inclusief wissen van de opgeslagen gegevens.

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 15-05-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
L23 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:46:
[...]

Grijs gebied? Volgens mij legde ik het aardig duidelijk uit. Elke game die je nu zonder update prima kan spelen, dus geen bugfixes nodig heeft, kan je in de toekomst gewoon spelen. Dan heb ik het over hoe speelbaar de game zonder updates is. Maar elke fysieke game blijft in de toekomst werken. Het is niet zo dat Nintendo je fysieke cartridges onbruikbaar maakt. Maar heb je eenmaal een update geïnstalleerd dan kan je het spel niet spelen zonder update tenzij je de fabrieksinstelling hersteld inclusief de opgeslagen gegevens te wissen. Eenmaal hersteld en opgeslagen gegevens gewist kan je je cartridge gewoon opstarten zonder update. De Switch zal wel steeds aangeven dat er een update is voor het spel.

@JackAvery Als de Switch ooit de game update gehad heeft moet je die update altijd weer installeren. Wel of geen internet maakt niet uit. De Switch houd bij welke game updates ooit geïnstalleerd zijn en dit kun je alleen wissen door herstellen van de fabrieksinstellingen inclusief wissen van de opgeslagen gegevens.
Heb je dit al getest? Of heb je anders een bron? Als het herstellen naar fabrieksinstellingen de oplossing is dan is het nog wel te doen maar dan moet dat natuurlijk wel gegarandeerd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Redax Ik heb het persoonlijk niet getest, want dan reset ik mijn gespeelde uren op de Switch. Ik heb me er wel aardig in verdiept en discussies over gehad op Reddit en daar had iemand het wel getest. Je kan het overigens zelf testen door de cartridge in een andere Switch te gebruiken waar de update nog nooit is geïnstalleerd, dan kan je de game opstarten zonder de update te moeten installeren.

[ Voor 32% gewijzigd door L23 op 15-05-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 04:24
Gynnad schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:52:
Holy shit! ALL ABOARD THE HYPE TRAIN!!!!

Dit is een instant-buy, bizar dat Nintendo er nog helemaal niets van heeft laten zien tijdens een Nintendo Direct fzo!
Ik ben ook erg benieuwd, maar wel met de kanttekening dat ik sticker stars weinig aan vond.
Hopelijk krijgen nu wel weer een gevarieerd spel, met leuk verhaal :>

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Redax schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Ik moest even zoeken, maar uiteindelijk een relevante draad gevonden:
Patched Switch games become unbootable without the patch data [Unless you factory reset your switch]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Bedankt, ik zal het zo even doorlezen. Altijd fijn om te zien dat mensen mee zoeken/denken. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, een game op tijd uitgespeeld voordat over twee weken XCDE uitkomt... 😅
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EYFJKw1UMAMUQCS?format=jpg&name=large
Redax schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Bedankt, ik zal het zo even doorlezen. Altijd fijn om te zien dat mensen mee zoeken/denken. _/-\o_
Ik wist dat ik er al iets eerder over het probleem had gelezen, maar kon het in eerste instantie niet snel meer terugvinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
RayNbow schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:08:
Zo, een game op tijd uitgespeeld voordat over twee weken XCDE uitkomt... 😅
[Afbeelding]

[...]

Ik wist dat ik er al iets eerder over het probleem had gelezen, maar kon het in eerste instantie niet snel meer terugvinden. ;)
Ja, nogmaals dank daarvoor. Ik heb het volledige topic doorgelezen en ben toch weer iets korter bij het punt gekomen waarbij ik overweeg alle 150+ fysieke games te verkopen. Fysieke games zijn nog maar een fractie van wat het ooit was. Voor de korte termijn is het hartstikke prima, maar voor de lange termijn wordt het een lastige kwestie. En dat is waarschijnlijk precies wat Nintendo goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Redax Nog iets anders gelezen dan ik geschreven had? En waarom ga je je fysieke games nu verkopen?

Fysieke games zijn al een lange tijd niet meer wat het ooit was. Een nadeel bij de Nintendo uitgegeven titels op de Switch vind ik dat als je een game bij release koopt dat er later een nieuwe revisie komt waar een recentere versie op de cartridge staat. Zo zijn er onder andere verschillende cartridge versies in omloop van Mario Kart 8 Deluxe, Mario Odyssey en Zelda Breath of the Wild. Maar andere uitgevers op de Switch brengen helemaal geen revisies uit.

Op de Switch is het nog wel plug and play met de meeste games, daarom ben ik bij de Switch voor fysiek gegaan. Toen ik in 2016 de Xbox One S kocht gelijk de keuze gemaakt digitaal te gaan omdat je daar de game niet vanaf de disc kan spelen, alles moet geinstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 01:57:
Fysieke games zijn al een lange tijd niet meer wat het ooit was. Een nadeel bij de Nintendo uitgegeven titels op de Switch vind ik dat als je een game bij release koopt dat er later een nieuwe revisie komt waar een recentere versie op de cartridge staat. Zo zijn er onder andere verschillende cartridge versies in omloop van Mario Kart 8 Deluxe, Mario Odyssey en Zelda Breath of the Wild.
Maar is dit iets nieuws? Dit fenomeen kwam al voor sinds zeker de NES en GameBoy met verschillende revisies van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
RayNbow schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 06:53:
[...]

Maar is dit iets nieuws? Dit fenomeen kwam al voor sinds zeker de NES en GameBoy met verschillende revisies van games.
Inderdaad! En ongeacht welke cartridge je had je kon ze altijd in iedere NES steken en ze zouden altijd werken, tot op de dag van vandaag.
@L23 Ik ben nog niet zeker van mijn zaak of ik ze verkoop want het verzamelen op zich is een erg leuke bezigheid. Maar om het te onderbouwen, zeker na het lezen van het andere topic is toch wel het feit dat de games niet perse tot in de verre toekomst speelbaar zullen zijn.
Ik wil het topic verder ook niet kapen om het wel of niet verkopen van mijn games te bespreken maar ik was gewoon erg nieuwsgierig hoe dat systeem in elkaar zit, want dat is niet heel duidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Redax op 16-05-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RayNbow Ik bedoelde meer algemeen dat fysieke games al lange tijd niet meer zijn wat het ooit was, de vele updates die na release nog komen.

Revisies is inderdaad niks nieuws.

Ik was vooral verbaasd dat iemand nu opeens overweegt 150+ fysieke games te verkopen. Als je nu de review van een nieuwe game hebt gezien en weet met welke versie en content de cartridge uit komt kun je prima achterhalen of de game nu speelbaar is zonder updates. Deze game zal dan ook in de toekomst altijd speelbaar zijn. Ook dit is niet iets nieuws, maar games lijken wel steeds vaker een belangrijke update bij release nodig te hebben.
Redax schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:19:
En ongeacht welke cartridge je had je kon ze altijd in iedere NES steken en ze zouden altijd werken, tot op de dag van vandaag.
Dit werkt met de Switch precies hetzelfde. De cartridge zal altijd blijven werken.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 16-05-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cosmic Star Heroine staat momenteel op de eShop voor €2.39 - een enorm mooie prijs voor een korte maar krachtige RPG die sterk geïnspireerd is door de 16bit generatie ala Chrono Trigger.

--

@Redax , ik snap niet waarom "fysieke games gaan niet eeuwig werken" een argument is voor of tegen het behouden van je verzameling. Al je oudere fysieke games gaan ook niet eeuwig werken: disc rot, gare batterijen, corrosie van cartridges, ... Digitale games zijn dan weer onderhevig aan server downloads, installaties en DRM checks.

Zelf vind ik het gewoon fijn om games fysiek te hebben, zeker omdat we nog niet aan verplichte installs enzo gebonden zijn. Digitale games hebben verder geen inruilwaarde, en kan ik ook niet even uitlenen. Het enige wat ik mis is dat ik even uit de zetel moet om een cartridge te swappen :+

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
JackAvery schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:43:
@harley dit is recent al een paar keer gevraagd in dit topic, maar er zijn nu eenmaal niet veel RTS'en op consoles, en vaak al helemaal niet de types die jij in je hoofd hebt (C&C, Age of Empires, ...).

Kijk eens of Bad North wat voor je is. Redelijk gestroomlijnd en puzzelgericht, maar misschien geeft het je wat van die RTS vibe. 'Element' zag er ook nog ok uit.

Andere genres die misschien interessant zijn voor RTS fans: Tower Defense, Strategy RPG's en Turn-Based Strategy. Ik denk dan aan Kingdom Rush, Wargroove, XCOM, Into The Breach, Disgaea, Fire Emblem... en inderdaad, Civ 6 en het 4X genre in het algemeen.
Bad north lijkt me niet echt iets voor me. Iets als planet coaster of SimCity of de anno serie mag ook ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
JackAvery schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:04:
Cosmic Star Heroine staat momenteel op de eShop voor €2.39 - een enorm mooie prijs voor een korte maar krachtige RPG die sterk geïnspireerd is door de 16bit generatie ala Chrono Trigger.

--

@Redax , ik snap niet waarom "fysieke games gaan niet eeuwig werken" een argument is voor of tegen het behouden van je verzameling. Al je oudere fysieke games gaan ook niet eeuwig werken: disc rot, gare batterijen, corrosie van cartridges, ... Digitale games zijn dan weer onderhevig aan server downloads, installaties en DRM checks.

Zelf vind ik het gewoon fijn om games fysiek te hebben, zeker omdat we nog niet aan verplichte installs enzo gebonden zijn. Digitale games hebben verder geen inruilwaarde, en kan ik ook niet even uitlenen. Het enige wat ik mis is dat ik even uit de zetel moet om een cartridge te swappen :+
Heb je zelf al eens last gehad van disc rot o.i.d.? Heb ik in al die jaren nog nooit last van gehad bij wat voor game medium dan ook. Enige probleem was de batterijen in de Pokemon games die leeg waren, maar dat is dan ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Speelt er hier nog wel eens iemand Tetris 99? Momenteel een Animal Crossing theme te winnen.

Ik heb nog steeds de 10 wins op rij niet gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0J4PZag6myb7plk867RM1AGFrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vU2nDxomNN8sfKPe8v5XKDiv.jpg?f=fotoalbum_large
Redax schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Heb je zelf al eens last gehad van disc rot o.i.d.? Heb ik in al die jaren nog nooit last van gehad bij wat voor game medium dan ook. Enige probleem was de batterijen in de Pokemon games die leeg waren, maar dat is dan ook logisch.
Ik wel, bij de Dreamcast, Shenmue 1.

De beste manier om de laatste jaren je consoles futureproof te houden is ironisch genoeg door ze te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De komende 2-3 weken zijn er een hoop nieuwe releases, waar kijken jullie naar uit?

Highlights:
  • 21.05 - What The Golf?
  • 21.05 - realMyst: Masterpiece Edition
  • 22.05 - The Wonderful 101: Remastered
  • 26.05 - Minecraft Dungeons
  • 28.05 - Shantae and the Seven Sirens
  • 29.05 - Xenoblade Chronicles: DE
  • 29.05 - Borderlands Collection (1 en 2+Presequel collections)
  • 29.05 - XCOM 2 Collection
  • 29.05 - Bioshock Collection (1/2/infinite ook apart)
  • 05.06 - 51 Worldwide Games (Ook bekend als Clubhouse Games™: 51 Worldwide Classics)
  • 05.06 - The Outer Worlds
En ik vergeet vast nog wat. Hier staat op de lijst: Xenoblade, en misschien later 51 Worldwide Games, XCOM 2 en Minecraft Dungeons.

@Redax , ik heb een hoop PC games uit de 90s en vroege 00s, het zou me niks verbazen als daar al slachtoffers tussen zitten. Dode SNES batterijen ook al last van gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:48:
[...]waar kijken jullie naar uit?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EXwQg1TWoAANyo4?format=png&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komende maand helemaal niks. Al ben ik wel benieuwd hoe games zoals Bioshock en The Outer Worlds op de Switch zullen draaien. Ik kijk uit naar de game aankondigingen in juni. In de tussentijd mooi mijn backlog wegwerken, ben bezig met Okami HD en Celeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:+ Ik heb trouwens de fout gemaakt om recent met DQ11 te beginnen, no way dat ik daar door raak voor XC er is...

@L23 , Okami blijft een pareltje, blij dat ik de fysieke versie geïmporteerd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
De komende 2-3 weken zijn er een hoop nieuwe releases, waar kijken jullie naar uit?

Highlights:
  • 21.05 - What The Golf?
  • 21.05 - realMyst: Masterpiece Edition
  • 22.05 - The Wonderful 101: Remastered
  • 26.05 - Minecraft Dungeons
  • 28.05 - Shantae and the Seven Sirens
  • 29.05 - Xenoblade Chronicles: DE
  • 29.05 - Borderlands Collection (1 en 2+Presequel collections)
  • 29.05 - XCOM 2 Collection
  • 29.05 - Bioshock Collection (1/2/infinite ook apart)
  • 05.06 - 51 Worldwide Games (Ook bekend als Clubhouse Games™: 51 Worldwide Classics)
  • 05.06 - The Outer Worlds
En ik vergeet vast nog wat. Hier staat op de lijst: Xenoblade, en misschien later 51 Worldwide Games, XCOM 2 en Minecraft Dungeons.

@Redax , ik heb een hoop PC games uit de 90s en vroege 00s, het zou me niks verbazen als daar al slachtoffers tussen zitten. Dode SNES batterijen ook al last van gehad :)
Ik durf dat wel te betwijfelen als deze niet beschadigd zijn. Dat spul kan best wat hebben.
Maar goed, ontopic: ik kijk uit naar Synaptic Drive op 28 mei. Dit is de opvolger van Custom Robo van de Nintendo DS. Hier komt hij enkel digitaal uit en fysiek tot dusver alleen in Japan.

[ Voor 3% gewijzigd door Redax op 18-05-2020 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Ben zelf geen liefhebber van de NBA, maar NBA 2K20 is nu 2.99 in de eshop: https://www.nintendo.nl/G...tch/NBA-2K20-1630961.html

pricewatch: NBA 2K20

[ Voor 26% gewijzigd door Gynnad op 19-05-2020 12:30 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21

The Chosen One

Zie signature!

Die game verdiend het zelfs niet om zelfs gratis te downloaden. Zulke games/dev's moeten gewoon worden afgestraft. Misschien dat de Switch versie iets beter is... maar toch.

[ Voor 20% gewijzigd door The Chosen One op 19-05-2020 12:34 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet voor die game ook nog een geheugenkaart kopen want de game is vreemd genoeg groter dan 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
The Outer Worlds... hoewel ik wel even afwacht hoe de game gaat draaien op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:26
Voor die 3 euro toch maar even meegepikt. Heb aantal jaren geleden mezelf goed vermaakt met 2k14 en 2k15 op de xbox one. Ben benieuwd naar de Switch-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
The Chosen One schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:33:
Die game verdiend het zelfs niet om zelfs gratis te downloaden. Zulke games/dev's moeten gewoon worden afgestraft. Misschien dat de Switch versie iets beter is... maar toch.
Dat ligt er aan wat jouw wensen zijn van deze game, ik heb hem een tijd geleden in de aanbieding gekocht omdat 2K18 het niet meer deed. Ja dan kun je je gaan afvragen of ze het wel verdienen. Net als dat MyPlayer ed. Echter speel ik geen carrière of dergelijke en alleen maar wedstrijden en als het om gameplay ansich gaat is het best wel een goede game vind ik. Ik vermaak mij er prima mee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:04
JackAvery schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:04:
Thx for the tip! Voor die prijs kan ik die niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Eindelijk een Micro SD kaart van 256 gig besteld voor extra opslag.
Nu kon ik eindelijk NBA 2k18 voor het eerst spelen.

Viel me erg mee, zelfs erg mooi om te spelen, wel erg lastig om te verdedigen, vind ik altijd in basketbal spellen.

Spelen jullie NBA games?
Wow, hoe kan dit zo goedkoop zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door Mars18 op 20-05-2020 08:22 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Mars18 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:20:
[...]

Wow, hoe kan dit zo goedkoop zijn?
Omdat niemand met gezond verstand het anders zou kopen ;) die game wordt nogal afgekraakt...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

DigitalExorcist schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:31:
[...]

Omdat niemand met gezond verstand het anders zou kopen ;) die game wordt nogal afgekraakt...
?

Beste basketbal sim die er is, alleen wegblijven van de modes met micro-transacties.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit een recent interview met Takahashi (Monolith Soft):
Takahashi said on famitsu interview regarding Future connected playtime

-Personally it took him around 10~12 hours to finish Future connected, it will be around 20 hours if you do all the side stuff.
It could have been bigger if it was made as paid DLC, but spending too much resources on this would have impacted the development of the new game.

Regarding game's development

-Currently the First Production Studio is divided into 3 teams: Team that makes Xenoblade DE, team that makes the new game, and team that is invovled in both games.
-In terms of character visuals, it was something that was regrettable in the original game so they improved it this time
-Since this game is a remaster, you can't re-arrange every songs in orchestra. So some songs just got rearrangement or improvement in quality
-The Data compression is better than Xenoblade 2, so the sound quality has increased.

http://ryokutya2089.com/archives/31670

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
B___MAN schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:15:
[...]

The Outer Worlds... hoewel ik wel even afwacht hoe de game gaat draaien op de Switch.
Keek er ook met spanning naar uit en heb hem inmiddels via gamepass uitgespeeld. Maar ben blij dat ik er niet de volle mep voor betaald heb, want dan was ik ws behoorlijk teleurgesteld geweest. Main story is niet heel lang en er zijn maar weinig dialogen/quests die me echt raakte/bijbleven.

Zeker geen slechte game, maar ik zou wachten tot ie een keer in de sale is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08 22:13
Zijn er hier misschien mensen die weten wanneer de normale nintendo switch weer een beetje verkrijgbaar zijn? Ik zou er heel graag een willen kopen. maar nergens kan ik iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-10-2022
FixDeluxe schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:11:
Zijn er hier misschien mensen die weten wanneer de normale nintendo switch weer een beetje verkrijgbaar zijn? Ik zou er heel graag een willen kopen. maar nergens kan ik iets vinden.
In dit draadje houden ze het bij. [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen al een keuze gemaakt voor een team voor dit weekend? :p

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EYaJrqxUEAAkm6G?format=jpg&name=large

#TeamMayo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EYhmYsAUYAAaimJ?format=jpg&name=large

[ Voor 19% gewijzigd door RayNbow op 21-05-2020 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
Momenteel is de Pokemon Mystery Dungeon DX game te verkrijgen met €20,- korting via een coupon (voor 200 coins) bij de GameMania.

Heb hem zelf nu dan ook besteld. Vind €40 een schappelijke prijs voor deze game. Zeker gezien het nog net geen 2 maanden uit is.

NOTE: Deze aanbieding is enkel voor VANDAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Benieuwd wanneer er weer een nieuwe Pokemon titel onthult word, mag dan wel hopen dat het een stuk moeilijker en groter word dan Sword en Shield. Heb zelf Sword gespeeld en vond hem wel vermakelijk maar wel te simpel en te snel uitgespeeld, jullie?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Wie heeft er ervaring met Nintendo Switch (Online) abbo's?

Mijn zoontje heb ik beloofd dat ie online erbij krijgt dus zo gezegd zo gedaan.
Heb wat ingelezen en ik zie dat dit persoons gebonden is of je neemt een familie account.
Nu speelt mijn dochter ook heel sporadisch op deze switch met Just Dance wat ook weer een abbo nodig heeft voor bepaalde zaken.
Dus ik heb 2 abbo's nodig lijkt, Nintendo Switch Online en Just Dance 2020 Unlimited.

Dus ik dacht dan wordt het een familie account maar die mogen mijn kinderen niet aanschaffen op de Switch maar alleen de ouder (aangezien ouderlijk toezicht enabled is) maar mijn account staat niet op die Switch, wil ik ook niet.
Nu de vraag:
Als ik nu familie account aanschaf via de website hebben dan de kinderen automatisch Nintendo Switch Online ondanks dat mijn account niet aanwezig is op de switch?

En tweede vraag:
Heb je Nintendo Switch Online nodig voor Just Dance 2020 Unlimited?

Een derde vraag bedenk ik me net:
Mijn Ubisoft account is gekoppeld aan die van mijn dochter, die had ik nog en leek handiger, gaat dit nog problemen geven als mijn zoon ook Just Dance Unlimited wil spelen op zijn account waar geen Ubisoft account aan gekoppeld is? Of moet ik voor beide kids een nieuw account maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De Japanse Xenoblade Twitter account heeft eindelijk info over de Expert mode getoond (tweet 1, tweet 2). Het is dus inderdaad overeenkomstig met het level up/down systeem uit XC2.

schumi2004 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:13:
Wie heeft er ervaring met Nintendo Switch (Online) abbo's?

Mijn zoontje heb ik beloofd dat ie online erbij krijgt dus zo gezegd zo gedaan.
Heb wat ingelezen en ik zie dat dit persoons gebonden is of je neemt een familie account.
Nu speelt mijn dochter ook heel sporadisch op deze switch met Just Dance wat ook weer een abbo nodig heeft voor bepaalde zaken.
Dus ik heb 2 abbo's nodig lijkt, Nintendo Switch Online en Just Dance 2020 Unlimited.
Inderdaad aparte zaken :)
Dus ik dacht dan wordt het een familie account maar die mogen mijn kinderen niet aanschaffen op de Switch maar alleen de ouder (aangezien ouderlijk toezicht enabled is) maar mijn account staat niet op die Switch, wil ik ook niet.
Nu de vraag:
Als ik nu familie account aanschaf via de website hebben dan de kinderen automatisch Nintendo Switch Online ondanks dat mijn account niet aanwezig is op de switch?
Dit is geen probleem. Bij een familielidmaatschap voegt de admin op de web interface de andere accounts toe met de e-mail adressen van die andere accounts. Elk adres krijgt dan een bevestigingsmail waarmee men binnen 24 uur de deelname aan de familieaccount moet activeren. Het familieaccount is niet apparaat-gebonden. Genoeg mensen die zo een familieabonnement delen met vrienden met aparte consoles.

De rest gaat iemand anders op moeten antwoorden :P

@G_Dragon , geldt dat niet voor alle Pokémon games? :+ Het is een kort spel, de meeste tijd kruipt in de raid battles achteraf en in de online, als dat je ding is. Pokémon is voor mij altijd al een spel geweest waar je zo veel of zo weinig uithaalt als je zelf interesse in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@G_Dragon Voorlopig wordt er geen nieuwe Pokemon main title aangekondigd, dit jaar ligt de focus op de Expansion Pass voor Sword & Shield. Verwacht geen grote veranderingen bij een volgende Pokemon game. Pokemon games zijn ook nooit moeilijk geweest, dus ook daar verwacht ik geen verandering in. Volgens mij kun je het niet te snel uitspelen. De games moeten het hebben van al die unieke Pokemon vangen. Er komen nog steeds nieuwe raid events uit waar je speciale varianten van een Pokemon kan vangen. Maar als je niks hebt met het verzamel aspect dan denk ik niet dat Pokemon wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

L23 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:11:
@G_Dragon Voorlopig wordt er geen nieuwe Pokemon main title aangekondigd, dit jaar ligt de focus op de Expansion Pass voor Sword & Shield. Verwacht geen grote veranderingen bij een volgende Pokemon game. Pokemon games zijn ook nooit moeilijk geweest, dus ook daar verwacht ik geen verandering in. Volgens mij kun je het niet te snel uitspelen. De games moeten het hebben van al die unieke Pokemon vangen. Er komen nog steeds nieuwe raid events uit waar je speciale varianten van een Pokemon kan vangen. Maar als je niks hebt met het verzamel aspect dan denk ik niet dat Pokemon wat voor je is.
Ik vond het oude concept juist leuk zonder online raids, je merkt toch dat de duur van het verhaal / activiteiten in de wereld erdoor minder zijn. Voor de rest is het een prima spel en waren de oude ook altijd al makkelijk, maar dan langer en groter.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ja, plus, je *moet* tenminste niet bepaalde tijdstippen online zijn en "verplicht" gamen. Ik heb echt het gevoel dat ik dingen mis momenteel omdat ik tegenwoordig wat minder game. Hetzelfde zie je terug in andere games met al hun seasons en dergelijke. Ik ben daar helemaal niet in mee; ik wil op m'n eigen tempo gamen wanneer ik tijd heb maar wil tegelijkertijd ook wel niets missen zoals tijdsgebonden game modes of unlockable dingen of zo. Ik heb even veel betaald als de rest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat voelt voor mij ook als een verplichting. Ik vind het niet fijn om dingen te missen. Ik wil alles ervaren en het in mijn eigen tempo kunnen spelen. Ik begrijp wel waarom ze dat doen, zo kunnen ze gamers langere tijd aan hun game binden. Ik zelf haak bij dat soort games gelijk al af, ik schaf ze niet aan. Verder heb ik moeite met games die nooit af zijn. Ik wil graag iets uitspelen en dan op naar de volgende toffe ervaring. Dus al die online raids waar je een unieke Pokemon tijdelijk kan vangen staat mij niet aan. Het lijk me ook nogal repetitief, op die unieke Pokemon na voegt de gameplay niks nieuws toe. Ik steek die tijd dan liever in een nieuw spel. Maar kan me ook wel voorstellen dat mensen dat wel leuk vinden om te doen. Ook aardig wat tijd gestoken in Pokemon Go en moest van de 1e gen perse alle 151 Pokemon omdat ik daar nostalgie mee heb, maar toen ik dat vorig jaar eindelijk compleet had ben ik er ook weer mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die updates kan je zowel als een voordeel ('ik kan heel lang doen met één game') als nadeel zien, natuurlijk. Persoonlijk heb ik al lang afgeleerd om me daar druk over te maken: als het leuk genoeg is, ga ik latere content wel spelen, als het me niet interesseert, dan mis ik het maar. Heb ik één event gemist? No harm done, er zijn genoeg andere dingen te doen. Belangrijk om daarmee om te gaan is geen last hebben van "FOMO", dat is voor iedereen natuurlijk anders... en misschien clasht dat wel met de 'completionist' aard van sommige Pokémon spelers. Vroeger vond ik het ook vervelend dat sommige mensen Pokémon konden krijgen door naar specifieke real-live evenementen te gaan.

Zelf zie ik de raids positief en als een bonus op de rest van het spel: het heeft me toch een tijd een excuus gegeven om met vrienden Pokémon online co-op te spelen. Ik zou dus graag zien dat GameFreak het systeem net verder uitwerkt - en het lijkt erop dat we meer co-op content krijgen in de Frozen Tundra DLC. Ik heb zelf weinig interesse in het competitieve aspect van Pokémon, maar dankzij de raids was Sw/Sh de eerste Pokémon game in lange tijd waar ik veel meer dan 20-30 uur aan besteed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik ga denk ik een SD kaartje aanschaffen. Is 128 gig genoeg? Lijkt me wel toch? Heeft iemand nog suggesties voor een goede SD kaart tegen een niet al te hoge prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@afterhourpower1 Geen idee, wat ga je er mee doen? Koop je fysieke of digitale games? Er is ook een aardig verschil in grote tussen digitale games. Hoeveel games ben je van plan te kopen. Moet je alle games op elk moment kunnen opstarten? Ik zelf heb na 3 jaar nog niet eens mijn interne geheugen vol. Heb wel een 128GB kaartje gekocht destijds, maar er weer uitgehaald omdat het niks toevoegde voor mij. Maar ik koop dan ook grotendeels fysiek.
Maar 128GB lijkt mij genoeg, maar aan de andere kant zijn de grotere kaartjes ook niet heel duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben voor 200Gb gegaan, ook omdat die een mooie prijs/Gb verhouding had. Ik heb maar een paar spellen fysiek, maar ook nog niet heel veel digitaal dus ik kom nog mooi uit met mijn ruimte.
Uiteindelijk moet je zelf bedenken hoeveel je wil uitgeven en hoeveel je (tegelijk) digitaal wil hebben. Als je graag je hele bibliotheek digitaal hebt, heb je veel meer ruimte nodig dan wanneer je de meeste games fysiek hebt en alleen updates en savegames op het apparaat wil hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:33
@afterhourpower1 inderdaad zit er echt in hoeveel en welke games je speelt en verschilt dus van persoon tot persoon zie @L23 heeft er geen nodig en ik zit hier met mijn bijne volle 400gb kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
gwystyl schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:45:
Ik ben voor 200Gb gegaan, ook omdat die een mooie prijs/Gb verhouding had. Ik heb maar een paar spellen fysiek, maar ook nog niet heel veel digitaal dus ik kom nog mooi uit met mijn ruimte.
Uiteindelijk moet je zelf bedenken hoeveel je wil uitgeven en hoeveel je (tegelijk) digitaal wil hebben. Als je graag je hele bibliotheek digitaal hebt, heb je veel meer ruimte nodig dan wanneer je de meeste games fysiek hebt en alleen updates en savegames op het apparaat wil hebben....
Ik heb 128 gig en mijn hele gamecollectie is digitaal op mariokart na. IK heb bij lange na niet genoeg ruimte om al die games erop te doen maar ik speel ook niet elke game tegelijk dus als ik met eentje klaar ben delete ik die en redownload ik een andere. Nog nooit problemen mee gehad om het op deze manier te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Heb ook 400 GB, toen voor onder de 50 euro gekocht. Beter teveel dan te weinig, zeer goede prijs en wie weet gebruik je hem straks in de Switch 2/Switch U of zo. :+

[ Voor 52% gewijzigd door The Chosen One op 26-05-2020 11:32 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
Even twee vragen van een beginner (switch wordt vandaag bezorgd 😀). Ik heb de startinfo en de laatste 5 pagina’s gelezen maar zie de antwoorden niet staan:

-wat is het voordeel van een fysiek spel tov een download? Evt tweedehands te verkopen?
-als ik een Duitse versie van bv mariokart koop is alles dan in het Duits? Of alleen de hoes van het spel? Zie bv https://www.amazon.nl/Mar...ndo-Switch/dp/B01N4ND0F9/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markb26
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 08:51
laredo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:42:
Even twee vragen van een beginner (switch wordt vandaag bezorgd 😀). Ik heb de startinfo en de laatste 5 pagina’s gelezen maar zie de antwoorden niet staan:

-wat is het voordeel van een fysiek spel tov een download? Evt tweedehands te verkopen?
-als ik een Duitse versie van bv mariokart koop is alles dan in het Duits? Of alleen de hoes van het spel? Zie bv https://www.amazon.nl/Mar...ndo-Switch/dp/B01N4ND0F9/
- Doorverkopen is een voordeel van een fysiek spel. Niet de cartridge te hoeven wisselen is een voordeel van een digitaal spel, Dan heb je alle verschillen wel zo'n beetje gehad.
- Spel is altijd in meerdere talen te spelen, alleen de hoes is Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Minecraft Dungeons ziet er op zich best leuk uit. Even (be)kijken hoe lang/divers de game is, vooral als je alleen zou spelen.

YouTube: Minecraft Dungeons: Official Launch Trailer

[ Voor 30% gewijzigd door The Chosen One op 26-05-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
laredo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:42:

De voordelen van fysiek:
- Je bent vrij om te verkopen/uitlenen/ruilen etc.
- Makkelijker als je 2 of meer switches in je huishouden hebt.
- Je hoeft minder ruimte op je SD kaart ervoor af te schrijven (alleen nog updates)
- Meestal is fysiek goedkoper

Wat betreft duitse versies:
Ja, dit is meestal geen enkel probleem. De meeste games passen zich aan op de taal van je Switch. Maar dat is geen garantie natuurlijk, Duitsland heeft wat strengere regels wat betreft games en het kan dus zijn dat ze wel een unieke Duitse versie hebben. Maar heb zo geen voorbeelden hiervan. Meestal staat het wel bij de webwinkel in welke talen het te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik speel niet heel veel spellen tegelijk, dus 128 gb lijkt me prima. Ik vind het vervelend om steeds een kaartje te wisselen. Dus heeft iemand tips voor een kwalitatief kaartje van 128 gig tegen lage prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:48:
Duitsland heeft wat strengere regels wat betreft games en het kan dus zijn dat ze wel een unieke Duitse versie hebben. Maar heb zo geen voorbeelden hiervan.
Wolfenstein. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik had hem hier gekocht; https://www.amazon.de/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

Toen was de 400 ieg goedkoper, 47,- volgens mij. 128 is 20,- nu.

En 17,- voor een 2e hands amazon certified of zoiets. 2e hands ondergoed is niet direct je van het maar een 2e hands kaartje zou toch goed zijn? Verder pricewatch kijken. Anders is amazon vaak goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
afterhourpower1 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:52:
Ik speel niet heel veel spellen tegelijk, dus 128 gb lijkt me prima. Ik vind het vervelend om steeds een kaartje te wisselen. Dus heeft iemand tips voor een kwalitatief kaartje van 128 gig tegen lage prijzen?
Gewoon een Samsung EVO SD kaartje kopen. Zijn niet zo duur en die blijven het teminste doen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
BlackMage schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:48:
[...]

De voordelen van fysiek:
- Je bent vrij om te verkopen/uitlenen/ruilen etc.
- Makkelijker als je 2 of meer switches in je huishouden hebt.
- Je hoeft minder ruimte op je SD kaart ervoor af te schrijven (alleen nog updates)
- Meestal is fysiek goedkoper

Wat betreft duitse versies:
Ja, dit is meestal geen enkel probleem. De meeste games passen zich aan op de taal van je Switch. Maar dat is geen garantie natuurlijk, Duitsland heeft wat strengere regels wat betreft games en het kan dus zijn dat ze wel een unieke Duitse versie hebben. Maar heb zo geen voorbeelden hiervan. Meestal staat het wel bij de webwinkel in welke talen het te spelen is.
Thanks voor de antwoorden, ook @Markb26 bedankt ! Dit helpt. Raar eigenlijk dat fysiek goedkoper is dan digitaal, je zou toch zeggen dat er geen print, verpakkingskosten etc zijn. Maar ja. Ik ga even goed zoeken naar een paar leuke spellen om mee te starten. Mario ken ik nog van mijn NES uit de jaren '90. Dit is onze eerste Nintendo sinds toen en vooral gekocht voor onze zoontje van 6 zodat hij laagdrempelig kan beginnen met gamen (toch stukje wat bij de opvoeding hoort). De Xbox was nog iets te moeilijk en laat ik staan voor papa :+ Nog andere gametips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
laredo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:19:
[...]
Thanks voor de antwoorden, ook @Markb26 bedankt ! Dit helpt. Raar eigenlijk dat fysiek goedkoper is dan digitaal, je zou toch zeggen dat er geen print, verpakkingskosten etc zijn.
Er zijn genoeg sites waar je goedkoper dan fysiek een key kunt kopen om het spel te downloaden uit de estore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Vrijdag komt Borderlands: Legendary Edition uit op de Switch!

Ik vind het alleen opvallend dat je er zo weinig over hoort. Geen buzz, geen aankondiging in de eShop, geen preload, geen reviews/previews op het net te vinden van specifiek de Switch versie (behalve dat ie 1080p @ 30 fps is) .. niks!

Dan hééft er eens een 3rd party wat leuks, of in elk geval een bekende reeks op de Switch en dan hoor je er niets van.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Misschien hebben veel mensen de game gewoon. Die game(s) is al tig keer met 75-95% korting op pc geweest en als het goed is komt die donderdag gratis op de pc via Epic.

Dan moet je wel een prutpc hebben of geen pc willen gaan kopen komend jaar of zo om die over te slaan en perse op Switch te spelen. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
The Chosen One schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:39:
Misschien hebben veel mensen de game gewoon. Die game(s) is al tig keer met 75-95% korting op pc geweest en als het goed is komt die donderdag gratis op de pc via Epic.

Dan moet je wel een prutpc hebben of geen pc willen gaan kopen komend jaar of zo om die over te slaan en perse op Switch te spelen. ;p
En wat hebben de mensen met een Switch daar precies aan....? Helemaal niks dus :) Dat iedereen ter wereld Windows gebruikt verhinderd toch ook niemand om uitgebreid te beschrijven wat er in de zoveelste update nu weer verprutst is?

[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 26-05-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Aan zo'n reactie hebben we niks. ;)

Veel mensen met een Switch zullen vast ook een pc hebben die prima Borderlands kan spelen. En dan is gratis + fps op pc toch een stuk beter.
Toch handig als je dat weet voor je de game op Switch koopt. En ik zei ook dat niet iedereen een (goede) gaming pc heeft. Dan kun je hem alsnog kopen voor de Switch, ook nooit gezegd dat het niet mocht.
Maar ja. :)

[ Voor 24% gewijzigd door The Chosen One op 26-05-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij slaat je opmerking gewoon nergens op...

Het is inderdaad opvallend dat er geen gameplay beelden zijn van Borderlands. Zelfde voor Bioshock, Xcom 2 en The Outer Worlds. Hetzelfde gebeurde ook met de Switch versie van Mortal Kombat 11, geen gameplay beelden voor release. Toch handig om te weten of het technisch ook goed draait. Kennelijk denken de publishers dat het minder opbrengt als ze van te voren gameplay beelden laten zien, een andere reden kan ik niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
L23 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:59:
Volgens mij slaat je opmerking gewoon nergens op...

Het is inderdaad opvallend dat er geen gameplay beelden zijn van Borderlands. Zelfde voor Bioshock, Xcom 2 en The Outer Worlds. Hetzelfde gebeurde ook met de Switch versie van Mortal Kombat 11, geen gameplay beelden voor release. Toch handig om te weten of het technisch ook goed draait. Kennelijk denken de publishers dat het minder opbrengt als ze van te voren gameplay beelden laten zien, een andere reden kan ik niet verzinnen.
Ja, terwijl juist MK11 een hoogstandje is qua port en performance op de Switch. Je zou verwachten dat daar toch wel méér aandacht voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
The Chosen One schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:47:
Aan zo'n reactie hebben we niks. ;)

Veel mensen met een Switch zullen vast ook een pc hebben die prima Borderlands kan spelen. En dan is gratis + fps op pc toch een stuk beter.
Toch handig als je dat weet voor je de game op Switch koopt. En ik zei ook dat niet iedereen een (goede) gaming pc heeft. Dan kun je hem alsnog kopen voor de Switch, ook nooit gezegd dat het niet mocht.
Maar ja. :)
Ik heb een PS4 met oa. The Witcher 3... toch heb ik 'm day one op de Switch gekocht en daar wél (nagenoeg) uitgespeeld. Puur omdat de Switch gewoon draagbaar is en de meeste PC's niet. Ook Rocket League trouwens, en Overwatch... bakken aan uren aan besteed op de PS4 maar sinds de Switch versie er is heb ik geen seconde meer omgekeken.

En gratis maakt me niet zoveel uit. Ik heb die Borderlands collectie op PS+ ook wel maar die Switch versie wil ik ook op dag 1 hebben, omdat ik 'm daar wél ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij MK11 werd het mogelijk gedaan zodat de minder mooie gameplay beelden van de Switch niet werden gezien als gameplay beelden van de Xbox/PS4. Maar inderdaad technisch een goede game voor de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik dacht bij het lezen van de afkorting MK11 toch even dat ik 3 delen Mario Kart had gemist :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Dagg schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:14:
Ik dacht bij het lezen van de afkorting MK11 toch even dat ik 3 delen Mario Kart had gemist :D
Het ging uiteraard om More Dull Kombat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39
Vanaf vanmiddag ook de eigenaar van een Switch, met name voor de kinderen maar ik heb zelf ook al enorm veel zin om Mario Kart weer eens te gaan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
DigitalExorcist schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Het ging uiteraard om More Dull Kombat ;)
Mortal Kombat heeft zichzelf opnieuw uitgevonden, mariokart peakte met het deel op de snes :P

Seriously denk dat er op de switch meer liefhebbers van kart zijn maar mk11 is echt een goed spel.

(Zelf zou ik ook kiezen voor kart, hell die heb ik ook gewoon mk11 nog niet :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
weten we al de prijs voor de borderlands editie? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Heeft iemand mk11 Aftermath al? Ik had 'm gepreordered en net gedownload, is er niet genoeg ruimte, intern.... Heb uiteraard ook een SD kaart met genoeg ruimte, maarrrrr het spel a 24gb, staat voor 20.3gb op het interne geheugen. Ik weet van de update afgelopen april dat je software eindelijk kunt verplaatsen, maar deze helaas niet.... What to? Moet ik het hele spel nu eerst verwijderen? Krijg ik dan daarna wel de vraag of ik hem intern of op de sd kaart wil installeren....? En hoe zit het qua vooruitgang in het spel, blijft dat behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ben1987 Vreemd dat het bij dit spel niet kan. Maar als je het spel verwijderd en een SD kaart in je Switch hebt zitten dan wordt het spel automatisch op de SD kaart geïnstalleerd. Save data staat los van het spel, deze blijft gewoon op je interne geheugen staan en raak je niet kwijt door het spel opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
L23 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:37:
@Ben1987 Vreemd dat het bij dit spel niet kan. Maar als je het spel verwijderd en een SD kaart in je Switch hebt zitten dan wordt het spel automatisch op de SD kaart geïnstalleerd. Save data staat los van het spel, deze blijft gewoon op je interne geheugen staan en raak je niet kwijt door het spel opnieuw te installeren.
Ik heb nu de installatie geannuleerd en zie bij geheugenbeheer dat de 20 + 3 gb nu ook weg zijn.... Snap niet wat er gebeurt.
Als ik nu het spel wil opstarten moet ik verplicht eerst een update downloaden. Dat is dus 25gb.... Vervolgens krijg ik dus een melding dat er te weinig geheugen intern is. Blijkbaar wilde de switch het spel dus al wel intern installeren en niet op de SD kaart. Echt vaag dit....

[ Voor 20% gewijzigd door Ben1987 op 26-05-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ben1987 Als je op het homescreen nog steeds het Mortal Kombat icoon ziet staan is het spel niet verwijderd, zou dus eerst de game verwijderen en dan via de eshop opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
L23 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:02:
@Ben1987 Als je op het homescreen nog steeds het Mortal Kombat icoon ziet staan is het spel niet verwijderd, zou dus eerst de game verwijderen en dan via de eshop opnieuw downloaden.
Ok, misschien dat er dus wat basisbestanden intern opengeslagen zijn, dat de rest daar ook heen gaat natuurlijk. Morgen proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
sderooij schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:08:
weten we al de prijs voor de borderlands editie? :o
€49.99 naar mijn weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
@Ben1987 ik heb zelf in het begin na launch zoiets gehad. Toen had ik later pas de SD kaart geïnstalleerd waardoor hij om één of andere reden alles intern bleef installeren.
Geen idee hoe ik dat opgelost heb. Kan me niet voorstellen dat dat een fabrieksreset zou zijn geweest. Maar wellicht was dat het. Had nog niets verder qua saves, maar volgens mij zou dat niet uit hoeven maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gezien er nog weinig getoond is van de drie grote 2K collections die vrijdag releasen: hier is wat off-screen footage van Bioshock op Switch:

NintendoLife heeft ook een interview afgenomen met portstudio Virtuos. Ze lijken erg trots te zijn op hun XCOM 2 port:
[...] We then developed a clever general-purpose rendering library that allows XCOM2 to be rendered directly on the Switch without changing the original rendering module from Unreal Engine 3. And of course, there was also a certain amount of QA testing that’s required.

But arguably the most important thing is all the work done to optimise the game to make sure it can run smoothly on the Switch. Take memory capacity, for example. The XCOM2 PC game uses more than 7GB memory, whereas the memory usage of the Switch is just 4GB (only 3.2GB are delegated to game itself). This takes some real skill from our team to repurpose the game so you still get the same XCOM2 experience using half the memory.
Het klinkt alsof ze rechtstreeks vanaf de PC versie geport hebben, zeer benieuwd wat voor impact hun optimalisaties hebben gehad want de andere consoleports van XCOM2 (door een andere studio) waren niet echt ideaal.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Arunia schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:42:
@Ben1987 ik heb zelf in het begin na launch zoiets gehad. Toen had ik later pas de SD kaart geïnstalleerd waardoor hij om één of andere reden alles intern bleef installeren.
Geen idee hoe ik dat opgelost heb. Kan me niet voorstellen dat dat een fabrieksreset zou zijn geweest. Maar wellicht was dat het. Had nog niets verder qua saves, maar volgens mij zou dat niet uit hoeven maken.
Het is uiteindelijk gelukt door hem nogmaals te downloaden en z'n gang te laten gaan. Heb niks verwijderd oid. Heel vreemd dat het nu wel goed ging en de eerste keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Hi Allemaal :)

ik wil graag een lite aanschaffen.

Wat kun je beste allemaal aanschaffen? bv sd card enz

Welke games zijn een must?
Ik denk zelf aan Mario , Luigi 3 , enz of hebben jullie nog tips?

Gr

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Lees de afgelopen pagina's maar door voor Sdcard. En een paar pagina's daarvoor voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
@Nick25 Dat hangt er vanaf wat je een leuk spel vind, dat is voor iedereen anders lijkt me.

Ik zou zelf een schermprotector aanschaffen. Je hebt geen SD kaart nodig als je de spellen fysiek koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

jongetje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:43:
@Nick25 Dat hangt er vanaf wat je een leuk spel vind, dat is voor iedereen anders lijkt me.

Ik zou zelf een schermprotector aanschaffen. Je hebt geen SD kaart nodig als je de spellen fysiek koopt.
Dat laatste moet je ff met een korrel zout nemen: er is een flink aantal spellen dat als je het fysiek koopt, nog steeds een grote download vereist. Kijk maar naar de Borderlands en de Bioshock Collection. Beide releasen a.s. vrijdag, maar hebben nog wel een flinke download nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 27-05-2020 16:05 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En dan zijn er e-shop only games. En dan komt die ene game langs met 90% korting. Of je koopt 2 60-70 euro games die je toch niet wilt/denkt te verkopen met de voucher e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
*knip*: Je weet waarschijnlijk ondertussen wel dat op tweakers wat eigen inzet word gevraagd dus dit is niet de bedoeling op deze manier.

Wat voor games vind je leuk? Wat ken je al/ben je niet in geinteresseerd? Wat heb je al gevonden? Zit je te twijfelen tussen een paar games? Op deze manier word het te veel een opsom/lijstjes vraag en dat is niet de bedoeling

[ Voor 74% gewijzigd door Gropah op 27-05-2020 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zag net een review van Bug Fables. Ik had nog niet eerder van deze game gehoord. Qua gameplay lijkt het op een traditionele Paper Mario game, maar dan met bugs. Komt morgen uit.

[ Voor 25% gewijzigd door L23 op 27-05-2020 18:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalExorcist
L23 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:44:
Zag net een review van Bug Fables. Ik had nog niet eerder van deze game gehoord. Qua gameplay lijkt het op een traditionele Paper Mario game, maar dan met bugs. Komt morgen uit.

[YouTube: The Paper Mario You've Been Waiting For | Bug Fables Review (SWITCH)]
Dan hoop ik wel op een day one patch om alle bugs te fixen! 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:44:

[YouTube: The Paper Mario You've Been Waiting For | Bug Fables Review (SWITCH)]
Heb hier een tijdje geleden een trailer van gepost ^^ Het spel is al even uit op PC, dus je kan gewoon de Steam reviews nakijken voor meer informatie. Lijkt best wel een goede game te zijn, die mechanisch wel enorm sterk leent van Paper Mario/TTYD. Semi-ontopic: spijtig dat de publisher een slechte reputatie heeft, hoop dat dat geen latere problemen oplevert voor de developer.

Xenoblade's Definitive Edition lijkt trouwens heel goed te reviewen (OpenCritic). Ook de epiloog Future Connect is men positief over, 10-20 uur gameplay kan je toch wel verwachten hier.

Als er iemand btw nieuwsgierig was naar de tracklist van de Sound Selection in de Collector's Edition, hier is ze:
Side A:
Colony 9
Time to Fight
Engage the Enemy
An Obstacle in Our Path
Frontier Village
Gaur Plain

Side B:
You Will Know Our Names
Cnetral Factory
A Tragic Decision
Zanza the Divine
Bionis' Shoulder
Time to Fight (Bionis' Shoulder)
Pagina: 1 ... 58 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic