Waarom zo een enorme backlog? Of zijn een boel games half uitgespeeld?
Geen idee?
Grootste gedeelte is nauwelijks aangeraakt...Of zijn een boel games half uitgespeeld?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Skyrim heb ik al 160 uur gespeeld, maar wil grotendeels alle side quests gedaan voordat ik begin aan de main quest. Speel ik dus wel een keer weg.
Okami HD nauwelijks nog gespeeld, maar toen ik het spel kocht had ik gewoon teveel RPG's, Skyrim en Breath of the Wild toen ook nog nauwelijks gespeeld. Ga het zeker nog een kans geven, maar het vermoeden dat het niet helemaal mijn type game is.
Yooka Laylee and the Impossible Lair ben ik momenteel mee bezig. Ook niet helemaal mijn type game. Donkey Kong Country: Tropical Freeze had ik ook niet veel mee, terwijl ik games zoals Sonic Mania en Rayman Legends juist weer heel tof vond.
Celeste fysiek gekocht en alleen het begin gespeeld en pak ik pas weer op als ik Yooka Laylee heb uitgespeeld, maar zeker een game die me goed bevalt.
Mijn backlog bestaat dus voornamelijk uit games die ik eigenlijk niet had moeten kopen (op dat moment). Ook veel van mijn games pas een hele tijd later opgepakt en toen pas uitgespeeld, zoals Breath of the Wild. Dus probeer nu eerst mijn backlog weg te werken en/of te verkopen voordat ik pas weer een nieuwe game koop. Maar het scheelt voor mij dat er fysiek nu helemaal geen games zijn die ik moet hebben.
Mijn digitale Xbox backlog is aanzienlijk groter, maar heb ik maar opgegeven sinds ik de Switch gekocht heb.
Ik zie dat je I am setsuna hebt. Wat vond je ervan qua gameplay en verhaal?RayNbow schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:41:
[...]
Geen idee?
[...]
Grootste gedeelte is nauwelijks aangeraakt...
Hmm... betekent dit dat het mogelijk is om met
Eh, dat is een van de weinige games die ik wel heb aangeraakt, maar niet heb uitgespeeld. 😅blackshelve schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:43:
[...]
Ik zie dat je I am setsuna hebt. Wat vond je ervan qua gameplay en verhaal?
Maar van wat ik gespeeld heb was de gameplay prima (in de basis redelijk vergelijkbaar met Chrono Trigger).
Ik ben dus niet de enige met een (te) grote backlog (switch technisch valt dat nog mee, Vita en PC is een ander verhaal, daarnaast heb ik nogal wat erg lange VN's en RPG's in de backlog die het allemaal niet beter maken)
Gelukkig heb ik daar geen last van...Mizgala28 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:23:
[...] daarnaast heb ik nogal wat erg lange VN's [...]

Ik heb Black Flag en AC3 op PC, maar kom er beide niet helemaal door. AC1 en 2 wel helemaal uitgespeeld, dus nu heb ik 3 een tijdje geleden ook voor de Switch gehaald. Ik zag echter een AC die in de oudheid speelde (Odyssey?), maar die is er volgens mij (nog) niet voor de Switch?Cyrax0508 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:42:
Zojuist de AC Rebel collection bij GM gekocht. Mooie prijs van 29,99. Ik heb AC Black Flag nooit eerder gespeeld, dus dit is een mooi moment om dat nog eens te doen. Ik hoor veel om me heen dat het, voor AC Origins, de beste AC is. Ik heb AC 1 en 2 wel gespeeld. Daarna kwam deeltje 3 en daar vond ik niet zoveel aan. Daarna heb ik nimmer meer echt een AC gespeeld.
Ik ben nu voornamelijk bezig met Lego Undercover met zoonlief, en dan ga ik eerst wat backlog wegwerken voor ik weer van alles ga kopen. Al moet ik zeggen dat het wel jeukt als ik af en toe wat goedgeprijsde games tegenkom
Ziet er wel grappig uit. Zou een 4-jarige dat snappen? Hij is wel into treintjes, en kan ook steeds beter zelf zijn weg vinden in Lego Undercover. Voor 99 ct is het misschien sowieso wel het proberen waard....Exorcist schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:07:
Nog een aanrader: Conduct Together. Staat nu voor 0,99ct in de shop en ontzettend veel lol gehad met een maat vanavond. Kortweg treinen en wissels bedienen met elkander en ervoor zorgen dat er niets crasht en je binnen de tijd een hoeveelheid passagiers of goederen bij het station aflevert/ophaalt. Erg leuk
edit: met nog wat punten die ik had zelfs maar € 0,25. Morgen 's proberen
[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 08-04-2020 22:08 ]
Zit er ook iets in voor single player? Ik zie op de site dat ze namelijk wel een single-player versie hebben voor PC maar niet voor de switch.Exorcist schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:07:
Nog een aanrader: Conduct Together. Staat nu voor 0,99ct in de shop en ontzettend veel lol gehad met een maat vanavond. Kortweg treinen en wissels bedienen met elkander en ervoor zorgen dat er niets crasht en je binnen de tijd een hoeveelheid passagiers of goederen bij het station aflevert/ophaalt. Erg leuk
Toevallig voor die lage prijs ook gekocht, net even opgestart om te kijken en je kan singleplayer spelen, in ieder geval in handheld mode. Lijkt erop dat als je zelf beide controllers gebruikt het singleplayer is en dat multiplayer ieder 1 joy-con is.rVercors schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:02:
[...]
Zit er ook iets in voor single player? Ik zie op de site dat ze namelijk wel een single-player versie hebben voor PC maar niet voor de switch.
Zelf heb ik ook nog subaracity gekocht voor 2,50. Niet iets heel bijzonders maar best een verslavend puzzelspelletje, leuk voor even tussendoor.
Kwam ik nog net voor bedtijd tegen.
[ Voor 9% gewijzigd door ap3nr0ts op 09-04-2020 01:00 ]
Besteld, rond eind april binnen dus primaap3nr0ts schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:00:
Voor meer mensen die echt naar Ring Fit Adventure zoeken nog: https://www.amazon.nl/gp/product/B07XTVTRLZ/
Kwam ik nog net voor bedtijd tegen.
Vanmiddag toch maar even gaan kijken wat de nieuwe kortingen zijn..Op 9 april 15:00 uur worden The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Kirby Star Allies en meer toegevoegd aan de line-up
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Ik heb m voor 15 euro in een eerdere sale gekocht en vond m toen al dubbel en dwars elke euro waard. Een erg leuk strategie spel met wat humorBTFD schreef op donderdag 9 april 2020 @ 05:49:
[...]
Vanmiddag toch maar even gaan kijken wat de nieuwe kortingen zijn..zag ook dat Mario+Rabbits nu voor 10 euro beschikbaar is, is deze zijn geld waard?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Mijn vriendin vindt dat heel leuk, met vrienden ook. Ik doe dan echt nooit mee. Ik word zo agressief van dat spel, haha. Vind het echt niet leuk. Wel leuk om te kijken!harley schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:11:
Sinds gisteren overcooked, ziet er simpel uit maar wat een stressspelletje is dat zeg. Maar lijkt me meer een party game als single player. Beetje jammer met een switchlite
Moet jij eens proberen de gerechten om te roepen, zodat de rest alleen aan het werk is.ap3nr0ts schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:54:
[...]
Mijn vriendin vindt dat heel leuk, met vrienden ook. Ik doe dan echt nooit mee. Ik word zo agressief van dat spel, haha. Vind het echt niet leuk. Wel leuk om te kijken!
1 persoon schreeuwt de gerechten, de andere 4 maken het en dat is een garantie voor nog meer gekkenwerk!
PSN: Redrafted
Overcooked is fantastisch, maar het lijkt me dat slechts een beperkt aantal mensen dat in singleplayer zouden willen spelenharley schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:11:
Sinds gisteren overcooked, ziet er simpel uit maar wat een stressspelletje is dat zeg. Maar lijkt me meer een party game als single player. Beetje jammer met een switchlite
Team 17 heeft trouwens gisteren Overcooked 2: Gourmet edition aangekondigd - nu beschikbaar. Hier zitten alle huidige DLC bij inbegrepen.
Klopt het dat de performance op Switch van Overcooked 2 maar matig is?
Besteld! Had nog 900 punten waardoor de game nog maar 0,99 cent gekost heeft. Bedankt!tekken4111 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 06:51:
[...]
Ik heb m voor 15 euro in een eerdere sale gekocht en vond m toen al dubbel en dwars elke euro waard. Een erg leuk strategie spel met wat humor
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Ring Fit Adventure is al meerdere momenten vandaag héél kort terug op voorraad geweest. Ik heb hem zelf rond 8:15u besteld, collega om 9:10u en weer eentje kort daarna. Het is dus een kwestie van de site vandaag enorm in de gaten houden en veel geluk hebben
Maar top! Hier dus ook besteld. Prijs van 6 tientjes is ook heel netjes
ooh, kirby star allies in de aanbieding, dat is alweer een poosje terug. hoop dat ie inmiddels iets meer korting krijgt dan de gebruikelijke 33%BTFD schreef op donderdag 9 april 2020 @ 05:49:
[...]
Vanmiddag toch maar even gaan kijken wat de nieuwe kortingen zijn..zag ook dat Mario+Rabbits nu voor 10 euro beschikbaar is, is deze zijn geld waard?
dan zou eindelijk na 2 jaar die demo van mn systeem kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 09-04-2020 11:13 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik heb meer tijd in de Switch-versie zitten dan in de PC. Granted, het scheelt misschien dat de PC sowieso minder aan staat tegenwoordig, maar hij speelt ook prima. Heb inmiddels al meerdere classes uitgespeeld ook.Straat_Joekel schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:51:
Zijn jullie te spreken over Diablo III: Eternal Collection op de Switch? Is voor 30 euro te verkrijgen in de voorjaarsactie(e-shop).
Ik moet Yu-No eigenlijk nog scoren, de rest heb ik al of had ik al recent uitgespeeld.
Maar weinig te klagen nu, voorlopig heb ik alle tijd van de wereld dus hopen dat mijn backlog wat kleiner wordt
Absoluut die 30 euro waard (ik had hem zelf voor 20 fysiek gescoord tijd terug)Straat_Joekel schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:51:
Zijn jullie te spreken over Diablo III: Eternal Collection op de Switch? Is voor 30 euro te verkrijgen in de voorjaarsactie(e-shop).
Performance is goed (60fps) en de graphics zien er ook prima uit, zeker de betere Blizzard port op de Switch vergeleken met Overwatch.
Switch port werkt prima. Het is even wennen dat je kan rollen en de UI is wat anders dan op PC, maar het is erg leuk om met een aantal mensen samen lokaal te kunnen spelen. Als je graag D3 speelt, niet twijfelen.Straat_Joekel schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:51:
De in-game performance van Overcooked 2 is prima, maar de laadtijden zijn echt dramatisch. Voordat je in een game zit ben je al gauw 5 minuten verder. Ook tussen levels door kan het best lang zijn (zeker omdat het spel je automatisch naar de level select stuurt na een level, tenzij je heel snel restart kiest).JackAvery schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:25:
[...]
Overcooked is fantastisch, maar het lijkt me dat slechts een beperkt aantal mensen dat in singleplayer zouden willen spelen
Team 17 heeft trouwens gisteren Overcooked 2: Gourmet edition aangekondigd - nu beschikbaar. Hier zitten alle huidige DLC bij inbegrepen.
Klopt het dat de performance op Switch van Overcooked 2 maar matig is?
Maar laat dat je niet weerhouden! Ik ben met huisgenoten goed verslaafd. We gaan voor elk level drie sterren!
Hoe schakel je over naar multiplayer? Ik zag er in het begin scherm niet echt een optie voor. Nu heb ik even met zoonlief gespeeld waarbij de ene de treintjes bestuurt, en de ander de wissels. Ik vermoed dat dat niet het idee van multiplayer is?Sj0eRdJuH schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:52:
[...]
Toevallig voor die lage prijs ook gekocht, net even opgestart om te kijken en je kan singleplayer spelen, in ieder geval in handheld mode. Lijkt erop dat als je zelf beide controllers gebruikt het singleplayer is en dat multiplayer ieder 1 joy-con is.
Thanks voor de feedback! Een vriend van me vermeldde framedrops tijdens local multiplayer, en gezien de Switch versie 30 fps is ipv 60 was al ik een beetje bezorgd. Laadtijden is geen rampAmpix schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:54:
[...]
De in-game performance van Overcooked 2 is prima, maar de laadtijden zijn echt dramatisch. Voordat je in een game zit ben je al gauw 5 minuten verder. Ook tussen levels door kan het best lang zijn (zeker omdat het spel je automatisch naar de level select stuurt na een level, tenzij je heel snel restart kiest).
Maar laat dat je niet weerhouden! Ik ben met huisgenoten goed verslaafd. We gaan voor elk level drie sterren!
Krijg net een mailtje dat ze hem eind volgende week al gaan leveren.Bundin schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:19:
[...]
Besteld, rond eind april binnen dus primagame based bewegen altijd leuk en ik kan geen Beat Saber meer spelen sinds m'n psvr stuk is.
Zelda Breath of the Wild €48,99
Zelda Breath of the Wild Expansion Pass €13,99
Donkey Kong Country: Tropical Freeze €39,99
Kirby Star Allies €39,99
Captain Toad Treasure Tracker €27,99
Astral Chain €39,99
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 09-04-2020 15:36 ]
Geen idee eigenlijk, nog niet echt naar gekeken, multiplayer gaat moeilijk in je eentjegwystyl schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:29:
[...]
Hoe schakel je over naar multiplayer? Ik zag er in het begin scherm niet echt een optie voor. Nu heb ik even met zoonlief gespeeld waarbij de ene de treintjes bestuurt, en de ander de wissels. Ik vermoed dat dat niet het idee van multiplayer is?
Misschien weet iemand anders hier hoe of wat?
[ Voor 5% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 09-04-2020 15:38 ]
Op YouTube had ik een local multiplayer met 4 spelers gezien om de gameplay te laten zien. Ieder had daar zijn eigen treintje en je kan ook tegen elkaar rijden, dus wat mij betreft moet het wel mogelijk zijn. Ik heb het spel zelf wel nog niet echt getest dus ik kan even niet helpen meezoeken. Voor toekomstige game-avondjes ben ik hier ook wel nieuwsgierig naar.gwystyl schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:29:
[...]
Hoe schakel je over naar multiplayer? Ik zag er in het begin scherm niet echt een optie voor. Nu heb ik even met zoonlief gespeeld waarbij de ene de treintjes bestuurt, en de ander de wissels. Ik vermoed dat dat niet het idee van multiplayer is?
Zag dat Lego City Undercover nu 17.99 kost, heb het zelf nooit gespeeld en lijkt mij een soort van GTA variant in een Lego jasje. Misschien toch wel de moeite waard om te kopen..L23 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:34:
Nieuwe aanbiedingen in de eshop, onder andere:
Kirby Star Allies €39,99
Astral Chain €39,99
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik kan bevestigen dat het een leuke game is. Veel humor in de verhaal lijn. Niet bijster moeilijk maar het is ook gericht op kinderen. Mijn zoontje van 6 vond het nog wat lastig om te besturen.L23 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:03:
@Gynnad Lego City Undercover was vorige week al afgeprijsd. Zelf de game (nog) niet gekocht. Maar wat ik qua reviews heb gezien een toffe game en een leuke prijs.
@Gynnad Lego City Undercover is inderdaad erg leuk. Ben het nu weer aan het spelen met mijn zoontje. De verhaal lijn is redelijk kort, en die heb ik voornamelijk solo gedaan, maar voor de tweede keer alle opdrachtjes van de verhaallijn doen en gewoon alles in de stad ontdekken is erg leuk samen. Het is inderdaad een soort GTA, maar dan vriendelijker. Als je iemand overrijd of iets kapot maakt /schiet zie je allemaal lego blokjes rondspringen. Om muntjes te verzamelen en geheime items te vinden moet je dat ook doen, dus je wordt erg aangemoedigd om alles te slopen
Verder zit er ook veel humor zowel in de verhaal lijn als bij de NPC's die je overal tegenkomt.
Leuk om te horen! Ik heb toevallig laatst via amazon ook darksiders II gekochtThomas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:32:
Ik had Darksiders Warmastered al (prima game, had 'm uit nostalgie naar vroeger gekocht), en nu in de sale Darksiders 2. Die had ik nog nief gespeeld. Zeer onder de indruk eigenlijk. Speelt lekker weg na even inkomen. Aanrader voof 17 euro.
Hoewel anders dan de 1e is darksiders2 inderdaad een top game, wel jammer dat het einde wat afgeraffeld is. Darksiders 3 heb ik ook geprobeerd maar die greep me niet jammer genoeg.Thomas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:32:
Ik had Darksiders Warmastered al (prima game, had 'm uit nostalgie naar vroeger gekocht), en nu in de sale Darksiders 2. Die had ik nog nief gespeeld. Zeer onder de indruk eigenlijk. Speelt lekker weg na even inkomen. Aanrader voof 17 euro.
Expansion pass tijd.L23 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:34:
Nieuwe aanbiedingen in de eshop, onder andere:
Kirby Star Allies €39,99
Astral Chain €39,99
ps. Wat is de goedkoopste plek om gift cards/eshop teggoed te kopen? 50,- voor 47,50 heb ik gezien.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Maar als je Breath of the Wild erg tof vind en je wil meer dan is de expansion pass wel een goede aankoop. Ik denk dat ik voorlopig eerst mijn backlog weg werk en hopelijk komt Breath of the Wild 2 snel.
Het enige wat ik tijdens een boss battle had was dat de rechter joycon opeens erg slecht reageerde op inputs, alsof er opeens 5sec inputlag was

De joycons zijn gewoon echt slecht. Zo vaak problemen met lag of niet registreren van input. Ik heb ze al laten repareren en 1 hebben ze toen vervangen. De wii controllers hadden nooit dit soort problemen met de verbinding. De joycons lijken al problemen te krijgen als je er verkeerd naar kijkt.vhal schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:53:
Momenteel heb ik de Switch al een paar weken in huis, erg veel geluk gehad met die amazon deal van toen. Mijn dochter van 6 speelt voornamelijk MK8 (met rijhulp)maar ik vermaak mij erg met BotW. Typisch zo'n spel wat je opslokt en je niet meer los wil laten. De graphics passen prima bij het spel en het gebrek aan details stoort mij niet. Eerlijk gezegd ben ik verrast wat de Switch allemaal kan.
Het enige wat ik tijdens een boss battle had was dat de rechter joycon opeens erg slecht reageerde op inputs, alsof er opeens 5sec inputlag was
Ja dat is denk ik een goed alternatief. Al vind ik het wel jammer, ik vind het juist wel fijn dat je je handen een beetje naast je kan laten rusten met twee losse controllers. Dat vond ik van de wii besturing ook prettig. Ik snap gewoon niet hoe dit bij de wii totaal geen probleem opleverde en een systeem dat meer dan 10 jaar later uit komt dit zo'n issue is.vhal schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:27:
@martin_v_z ik lees inderdaad veel klachten, eerlijk gezegd denk ik er over om zo'n pro controller te kopen. Die ziet er een stuk degelijker uit dan de losse joycons.
De pro controller is wel duur. Volgens mij zijn er ook wel wat goede third party controllers te koop.
Ja, ik zag bijvoorbeeld de SN30 Pro+ controller al op amazon.de voor €50 maar daar zit weer een langere levertijd op. Beetje vervelend als je iets "nu!1!!1" wilt hebbenmartin_v_z schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:45:
[...]
De pro controller is wel duur. Volgens mij zijn er ook wel wat goede third party controllers te koop.

Zelf al 2,5 jaar een Switch en nog geen Pro controller gekocht. Bereik joycons kan inderdaad beter. Mogelijk zit er een tafeltje of iets anders in de weg en dan heb je al input lag.vhal schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:27:
@martin_v_z ik lees inderdaad veel klachten, eerlijk gezegd denk ik er over om zo'n pro controller te kopen. Die ziet er een stuk degelijker uit dan de losse joycons.
Mits wat geduld en zoekwerk kan je een pro controller regelmatig voor €55 kopen, bvb bij amazon. De SN30 Pro+ is vaak voor 40-45 euro te vinden... al weet ik niet hoe de prijzen op dit moment zijnvhal schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:06:
[...]
Ja, ik zag bijvoorbeeld de SN30 Pro+ controller al op amazon.de voor €50 maar daar zit weer een langere levertijd op. Beetje vervelend als je iets "nu!1!!1" wilt hebbenDan maar 65€ aftikken...
Ik heb zelf een Pro Controller, geen seconde spijt van... maar als je veel belang hecht aan de d-pad, koop dan de SN 30 Pro +.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 12-04-2020 13:00 ]
Kleine domper..
Vanwege de lopende actie de eshop bezocht, vol verwachting ik "Yoshi's Crafted World" in...
Niet meegenomen in de actie..
[ Voor 18% gewijzigd door D. Ninjai op 13-04-2020 20:52 ]
Iemand ervaring met iets zoals onderstaande? Het ziet er gek uit maar als dat een oplossing is...

[ Voor 13% gewijzigd door R0y. op 13-04-2020 15:24 ]
Me vriendin wilde meedoen met ac nh dus had deze : https://www.bol.com/nl/p/...O5A.1_4.14.ProductPageUrl erbij gekocht. Scheelt wat geld maar moet zeggen die doet het ook heel goed. Alleen de rumble is een stuk harder dan de originele.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ja dat was mijn plan voor morgen maar mogelijk dat iemand hier er ervaring mee heeft of een andere oplossing heeft die mogelijk beter isg0tanks schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:31:
Zoiets kan je eventueel zelf nog klussen van karton.
Ik zal wel scheel zijn, maar ik zie hem niet hier? Ik heb ongeveer een maand de SN30 Pro+, en dat is inderdaad een erg fijne controller. Als ik de XBOX 360 wireless controller erna pak, voelt die heel lomp en klein aan. Bij de SN30 Pro+ zitten de handvatten net wat verder van elkaar, en ze zijn ook dunner dan de XBOX 360 wirelless controller. Ik had deze ook gehaald omdat hij ook makkelijk te gebruiken is met mijn Windows laptop en Android telefoon. Een voordeel boven de Pro Controller is dat hij triggers heeft in plaats van knoppen aan de achterkant; een nadeel is dat hij geen NFC en gyroscoop heeft.D. Ninjai schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:00:
Hier ook even pijn geleden om €70 uit de portemonnee te halen voor de pro controller maar wat is het een verademing. Als je hem keer in een aanbieding pakt dan is dat alleen maar mooi maar zou niet verder kijken naar de third party controllers.
Edit: bij Cheaptech is de pro controller nu €50
Het enige probleem dat ik er mee heb is dat de accu pack blijkbaar niet goed contact maakt. Eerst kon ik niet of maar heel kort opladen, hij verliest steeds verbinding en lijkt dan weer leeg. Na wat heen en weer appen met de AliExpress verkoper lijkt het bijbuigen van de contactpuntjes voor de accu in het batterijvak te helpen. Ik kijk het nog een tijdje aan, maar hou de originele Pro Controller wel in de gaten....
edit: never mind, via Google wel gevonden. Er staat geen "Pro" in de naam van het artikel. Bij de levertijd staat wel dat het 10-15 dagen kan duren met track&trace, en 25-30 dagen zonder, dus ik ga er van uit dat deze controllers uit China komen. Zijn ze wel origineel? Het plaatje lijkt er wel veel op, maar heeft bijvoorbeeld niet de woorden "Nintendo Switch" en de joy-con icoontjes die er bij bijvoorbeeld Coolblue wel op staan. Ik sla die van CheapTech dus sowieso over.
[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 13-04-2020 20:40 ]
Scherp! Is mij niet opgevallen dat het om een namaak ginggwystyl schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:00:
edit: never mind, via Google wel gevonden. Er staat geen "Pro" in de naam van het artikel. Bij de levertijd staat wel dat het 10-15 dagen kan duren met track&trace, en 25-30 dagen zonder, dus ik ga er van uit dat deze controllers uit China komen. Zijn ze wel origineel? Het plaatje lijkt er wel veel op, maar heeft bijvoorbeeld niet de woorden "Nintendo Switch" en de joy-con icoontjes die er bij bijvoorbeeld Coolblue wel op staan. Ik sla die van CheapTech dus sowieso over.
https://en-americas-suppo...-and-change-history#v1000
De button mapping is erg welkom! Ik kan eindelijk de sticks swappen, en FPS games op consoles spelen zoals de bedoeling is! Data verplaatsen is ook handig / nodig.Added a bookmark feature to News.
This feature allows you to bookmark your favorite news items.Added an option to transfer software data between the system memory and an SD card.
- A maximum of 300 news items can be bookmarked.
- An internet connection is required to view bookmarked News items.
- News items that are no longer available cannot be viewed, even if they were bookmarked.
Added an option to remap the controller buttons.
- Users can now transfer downloadable software, update data, and DLC from the system memory to an SD card (and vice versa).
- Note that save data and some update data cannot be transferred to an SD card.
Added a new section in User Settings for Play Activity Settings.
- Analog stick and button configurations can now be changed for each paired controller.
- Custom configurations can be saved as favorites in System Settings > Controllers and Sensors.
- Custom configurations are stored on the Nintendo Switch system.
- Configurations can be customized for the following controllers: Joy-Con (L), Joy-Con (R), Nintendo Switch Pro Controller. Button configurations can also be customized on the Nintendo Switch Lite system.
- This feature is not available for other controllers.
- On each system, up to five favorite custom configurations can be saved for Joy-Con (L), five for Joy-Con (R), five for Nintendo Switch Pro Controller. Five configurations can also be saved as favorites for Nintendo Switch Lite.
Added new selections to the lineup of user profile icons.
- The options for "Display play activity to:" and "Delete Play Activity" have been moved from Friends Settings to the new Play Activity Settings.
General system stability improvements to enhance the user's experience.
- Select from 6 new icons from the Animal Crossing: New Horizons game for your user.
Verder is het niet explicitet vermeld, maar er is een aparte pagina nu voor online multiplayer uitnodigingen in je profile.
[ Voor 6% gewijzigd door Sméagol op 14-04-2020 03:52 ]
Make lovecraft not warcraft.
Je bedoelt met een lightgun? 🤔Sméagol schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 03:49:
[...]en FPS games op consoles spelen zoals de bedoeling is!

3D printer misschien?R0y. schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:24:
[...]
Ja dat was mijn plan voor morgen maar mogelijk dat iemand hier er ervaring mee heeft of een andere oplossing heeft die mogelijk beter is
Edit:
Bijvoorbeeld deze..
https://www.thingiverse.com/thing:2171653
[ Voor 11% gewijzigd door BTFD op 14-04-2020 07:35 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik remap meestal niet, maar mooi dat het nu kan. Spijtig dat we nog steeds geen Xenoblade of Fire Emblem profile pics hebbenSméagol schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 03:49:
System update v10.0:
https://en-americas-suppo...-and-change-history#v1000
[...]
De button mapping is erg welkom! Ik kan eindelijk de sticks swappen, en FPS games op consoles spelen zoals de bedoeling is! Data verplaatsen is ook handig / nodig.
Verder is het niet explicitet vermeld, maar er is een aparte pagina nu voor online multiplayer uitnodigingen in je profile.
@Zeror , je kan tot vijf settings per controller (L-joycon, R-joycon, Pro Controller, ..) opslaan. Het is een begin?
Ook bekend als de stem van Andross. En veel belangrijker: de soldier uit Team Fortress 2.
Ja dat wel ja. Alleen had het wel een fijn geweest wanneer je op + drukt in het home-scherm van de Switch om bij de game options te komen dat je daar een controller preset kunt kiezen voor de game. Nu moet je steeds handmatig moeten switchen en met een dergelijke optie niet meer.JackAvery schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:53:
@Zeror , je kan tot vijf settings per controller (L-joycon, R-joycon, Pro Controller, ..) opslaan. Het is een begin?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Gelukkig staat deze optie er altijd al wel bij in games.
[ Voor 17% gewijzigd door TomBraamhaar op 14-04-2020 10:00 ]
Kun je Catan ook online tegen vrienden spelen? Of krijg je rondam tegenstanders?JackAvery schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:16:
Voor wie de recentere updates van de eShop sales niet meer gevolgd heeft: Slay the Spire staat in de aanbieding. Ook Aladdin en de Lion King bundle is afgeprijsd. Als je nood hebt aan boardgames: Catan en Carcassone staan er ook tussen. Verder leuk zijn The Stretchers en Graceful Explosion Machine.

Catan is wel in het Nederlands beschikbaar, volgens de website van Nintendo.nl zelf. Carcassonne dan weer niet.lapino schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:25:
Had die Trivial Pursuit wel graag gehad, maar geen NL... Boardgames die wél in NL zijn vertaald?
Je kan op de website van Nintendo.nl, bij de spellen klikken op Details, daar staat dan informatie over de talen:
Talen
Duits, Engels, Spaans, Frans, Nederlands
PSN: Redrafted
Je kan van alles veranderen, maar ik zie geen optie om de y-as aan te passen naar inverted. Was mooi geweest als je dat zelf kon veranderen wanneer ze dat vergeten zijn bij games zoals Luigi’s Mansion 3.TomBraamhaar schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:59:
Het enige wat ik aanpas is de y-as. Om een of andere reden staat die bij moderne games verkeerd om. Vroegah stond die standaard inverted.
Gelukkig staat deze optie er altijd al wel bij in games.
Ook handig, je kan de capture button wijzigen/uitschakelen. Dan spammen andere spelers je foto album niet (perongeluk) vol.
[ Voor 24% gewijzigd door L23 op 14-04-2020 12:37 ]
Oh, aan Luigi's Mansion wou ik vanavond beginnen, maar daar kun je de y-as dus niet aanpassen?L23 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:28:
[...]
Je kan van alles veranderen, maar ik zie geen optie om de y-as aan te passen naar inverted. Was mooi geweest als je dat zelf kon veranderen wanneer ze dat vergeten zijn bij games zoals Luigi’s Mansion 3.
Ook handig, je kan de capture button wijzigen/uitschakelen. Dan spammen andere spelers je foto album niet (perongeluk) vol.

Klopt. Alternatief is met de motion controls maar dat gaat ook niet altijd soepel. Desondanks wel genoten van de game maar zat soms wel te vloeken want mijn stofzuiger vloog alle kanten op.TomBraamhaar schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:09:
[...]
Oh, aan Luigi's Mansion wou ik vanavond beginnen, maar daar kun je de y-as dus niet aanpassen?
Verwijderd
Wij overwegen een Nintendo switch te kopen. Nu hoorde ik dat je de games maar voor 1 persoon, (voor 1 voortgang) kunt opslaan. Klopt dit?
Voorbeeld; we kopen bijvoorbeeld Zelda of New super Mario bros. De spelvoortgang sla je vanzelfsprekend op. Maar; kan dit ook voor meerdere personen? Dus; kan mijn dochter de game spelen en haar voortgang opslaan en ik daarna dezelfde game doen maar met m’n eigen voortgang? Of is dit onmogelijk?
Groeten carmen
Nee, kan je niet aanpassen. Maar dat was voor mij in dit geval geen probleem omdat de motion controls wel als inverted aanvoelen en nauwkeuriger werken dan joysticks in mijn ervaring, werkt bij mij wel soepel. Ik heb de game zonder problemen uitgespeeld. Desondanks vreemd dat inverted y-as geen optie is.TomBraamhaar schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:09:
[...]
Oh, aan Luigi's Mansion wou ik vanavond beginnen, maar daar kun je de y-as dus niet aanpassen?
Je kan verder de game op verschillende manieren bedienen, ik raad aan om de triggers te gebruiken inplaats van A, B, X en Y. Vingers op de triggers, duimen de hele tijd op de analoge sticks en motion controls om verticaal te richten. Werkt perfect.
[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 14-04-2020 14:02 ]
Dit kan: op een Switch kan je meerdere gebruikersprofielen maken. Elke profiel heeft zijn eigen savegames.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:50:
Goedendag.
Wij overwegen een Nintendo switch te kopen. Nu hoorde ik dat je de games maar voor 1 persoon, (voor 1 voortgang) kunt opslaan. Klopt dit?
Voorbeeld; we kopen bijvoorbeeld Zelda of New super Mario bros. De spelvoortgang sla je vanzelfsprekend op. Maar; kan dit ook voor meerdere personen? Dus; kan mijn dochter de game spelen en haar voortgang opslaan en ik daarna dezelfde game doen maar met m’n eigen voortgang? Of is dit onmogelijk?
Groeten carmen
Verwijderd
Die game was dan waarschijnlijk Animal Crossing, een uitzondering (afaik de enige) op die regel. Bij AC is er 1 eiland, waar iedere switch gebruiker zijn eigen karakter op kan hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:19:
Bedankt! Ik hield het al voor onmogelijk dat dit niet zou kunnen maar las het bij een review van een game. Gelukkig blijkt het niet zo. Dank!
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik verwacht dat Star Wars Episode I Racer ook een fysieke versie gaat krijgen nadat deze uitgekomen is in de eshop.
Firmware 10.0.0 adds preliminary support for a new hardware model: "nx-abcd".
— Mike Heskin (@hexkyz) 14 april 2020
3 of the 5 new DRAM profiles are for this new hardware type and there's evidence of a secondary display of sorts being added exclusively on this model.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Hier is te zien wat gebeurt als ik naar het scherm ga om de sticks te kalibreren: https://streamable.com/35fpmz
Is er verder nog iets dat ik kan proberen, of best gewoon retour sturen?
Retour sturen, vervangen. En ff de d-pad testen, die vond ik vreselijk.monologue schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:24:
Ik heb sinds vandaag een nieuwe Switch Pro Controller, maar er lijkt een probleem te zijn met de joysticks. Als ik bijvoorbeeld Animal Crossing speel begint het personage vanzelf te wandelen. Ik heb in de instellingen al geprobeerd om de sticks te kalibreren, maar dit heeft niet geholpen.
Hier is te zien wat gebeurt als ik naar het scherm ga om de sticks te kalibreren: https://streamable.com/35fpmz
Oke, had al het vermoeden dat er niks anders zou opzitten. De d-pad lijkt wel correct te werken (de andere buttons ook). Enkel dus de joysticks, die lijken vanzelf beweging te registreren zonder dat ik ze aanraak.Bundin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:30:
[...]
Retour sturen, vervangen. En ff de d-pad testen, die vond ik vreselijk.
Retour: die van mij ging dat na 2 jaar doen, het enige dat helpt is blazenmonologue schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:24:
Ik heb sinds vandaag een nieuwe Switch Pro Controller, maar er lijkt een probleem te zijn met de joysticks. Als ik bijvoorbeeld Animal Crossing speel begint het personage vanzelf te wandelen. Ik heb in de instellingen al geprobeerd om de sticks te kalibreren, maar dit heeft niet geholpen.

YouTube: HOW TO FIX: Switch Pro Controller Joystick Drift ( Nintendo Switch ) Dit gaat ook zonder rietje.
[ Voor 8% gewijzigd door Bintzak op 15-04-2020 05:42 ]
Ik weet dat er een Tweaker hier rondloopt die z'n Pro controller opengeschroefd heeft en toen wat redelijk zichtbaar vuil weg heeft gehaald.Bintzak schreef op woensdag 15 april 2020 @ 05:40:
[...]
Retour: die van mij ging dat na 2 jaar doen, het enige dat helpt is blazen.
Zo bizar is dat nou ook weer niet. Een stick die je kunt indrukken? Als er al stof in de buurt van de stick zat krijgt die nu een grotere opening voorgeschoteld om binnen te kunnen dringen.Blijkt vervuiling onder de sticks te verzamelen waardoor de registratie niet helemaal goed gaat. Best bizar dat een controller van +60 euro daar last van krijgt.
Mario Odyssey hebben we allemaal veel gespeeld (allemaal een eigen user). De kids mochten bij mij de hoed zijn (cappy). Bij Zelda vonden ze het leuk om mee te kijken. Ik speel alleen zelf niet vaak genoeg om echt van BOTW te genieten. Snipper Clips was ook erg leuk om samen te doen (puzzel spel).BeArt schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:38:
Net een switch besteld. Benieuwd wie er het meeste plezier aan gaat hebben. Ik, mijn vriendin of de oudste zoon van 3. 😊 Hebben jullie nog tips qua games die een 'beginner' echt in huis moet halen, ik vermoed de Mario kart al sowieso? Screenprotector zal ik ook maar (laten) plaatsen, heb gelezen dat dat wel gevoelig is icm het dock...
Op dit moment zijn we verslaafd aan Two Point Hospital. Leuk spel om even op te pakken en weer weg te leggen, maar ook om langere tijd achter elkaar te spelen. Ik denk dat hier uiteindelijk de meeste uren in gaan zitten.
Nouja, mijn Xbox controllers doen het na jaren allemaal nog pico bello. Ik heb geen last van drift overigens maar de linker stick van mijn Pro controller is nogal stug aan het worden. Niet genoeg om te zeggen dan koop ik maar een nieuwe, maar vervelend is het wel.RayNbow schreef op woensdag 15 april 2020 @ 06:38:
[...]
Ik weet dat er een Tweaker hier rondloopt die z'n Pro controller opengeschroefd heeft en toen wat redelijk zichtbaar vuil weg heeft gehaald.
[...]
Zo bizar is dat nou ook weer niet. Een stick die je kunt indrukken? Als er al stof in de buurt van de stick zat krijgt die nu een grotere opening voorgeschoteld om binnen te kunnen dringen.
Ik zou het stiekem echt fantastisch vinden als Nintendo met wat nieuws kwam. Kan mijn huidige Switch door naar mijn vriendin. Vaak gedacht om gewoon een 2e voor haar te kopen omdat zij ook fan is, maar zij geeft ook aan dat ze dat geldverspilling vindt. Een nieuwe versie zou ik sowieso al wel kopen dus dat zou dat probleem oplossen
Thomas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:01:
Nouja, mijn Xbox controllers doen het na jaren allemaal nog pico bello. Ik heb geen last van drift overigens maar de linker stick van mijn Pro controller is nogal stug aan het worden. Niet genoeg om te zeggen dan koop ik maar een nieuwe, maar vervelend is het wel
Niet om Nintendo nu goed te praten, maar google eens "xbox one controller drift", "dual shock 4 controller drift" of gelijkaardige termen, en dan zie je dat dit allesbehalve een exclusief probleem isBintzak schreef op woensdag 15 april 2020 @ 05:40:
Blijkt vervuiling onder de sticks te verzamelen waardoor de registratie niet helemaal goed gaat. Best bizar dat een controller van +60 euro daar last van krijgt.
Als Nintendo met iets nieuws komt, dan kan het zijn dat dit een andere formfactor is:Thomas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:01:
[...]
Ik zou het stiekem echt fantastisch vinden als Nintendo met wat nieuws kwam. Kan mijn huidige Switch door naar mijn vriendin. Vaak gedacht om gewoon een 2e voor haar te kopen omdat zij ook fan is, maar zij geeft ook aan dat ze dat geldverspilling vindt. Een nieuwe versie zou ik sowieso al wel kopen dus dat zou dat probleem oplossen.
We've learned much more about the codenames since then, btw; much of that tweet has actually been found to be inaccurate (more in a sec). The fact that it's nx-abcd actually seems to indicate a new form factor (not hybrid or handheld). You would think TV-only, but that's already taken by nx-abcb, so I'm not sure what this is. The update is still being datamined, however.
Anyway, what we've learned since that tweet: there have been 5 hardware models supported by the OS; these are Icosa, Copper, Hoag, Iowa, and Calcio. Icosa, Hoag, and Iowa have been released; they're the launch model, the lite, and the updated model with improved battery life, respectively.
Copper was removed after the RCM hardware bug was found, but based on its implemented services it seemed to be a non-mobile device (it didn't implement battery or charging services, and had HDMI services unique to it that are theoretically handled by the dock in the hybrid Switch).
Calcio is interesting. It only popped up in one of the 9.X updates, seemingly indicating it's in active development. It appears to essentially be Copper but on the new Mariko chip found in Hoag and Iowa and, curiously, lacks support for game cards, suggesting a digital-only device. If my speculation that a TV-only device would be positioned as a sort of super-economical option (even cheaper than the lite) is accurate, that would make some sense.
These 5 models fall into three form factors: nx-abca2, nx-abcb, and nx-abcc. Icosa and Iowa are nx-abca2, Copper and Calcio are nx-abcb, and Hoag is nx-abcc. You may also notice some consistency in the naming; abca2 devices start with 'I' (integrated?), nx-abcbs start with 'C' (console), and nx-abcc is 'H' (handheld). The previous thought that some of these terms referred to dev kits is inaccurate; the dev kits use the same hardware configs and form factors as the retail units.
Bovenstaande post is gebaseerd op informatie uit deze video: YouTube: Switch 9.2.0 """diffing"""All of the above was known before 10.0.0, including Calcio, and is not what this tweet is about. It's very interesting that 10.0.0 adds nx-abcd, as that theoretically wouldn't be a hybrid, home console, or handheld; all three are already taken. I'm not entirely sure yet whether the update also adds a hardware configuration implementing the form factor; if so, we can look at what OS services/drivers it supports to try to make an educated guess on what kind of device it is. A secondary screen is interesting; could it be VR?
Ik was niet op de hoogte van de issues met andere controllers. Ben benieuwd hoe groot de omvang van het probleem eigenlijk is bij Sony/MS/Nintendo. Heb toch het idee dat het bij Nintendo veel vaker voorkomt, zeker op de JoyCons (als ik af ga op de hoeveelheid posts hier en op Reddit m.b.t. drifting).JackAvery schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:27:
[...]
[...]
Niet om Nintendo nu goed te praten, maar google eens "xbox one controller drift", "dual shock 4 controller drift" of gelijkaardige termen, en dan zie je dat dit allesbehalve een exclusief probleem is
Joycons zijn inderdaad een apart verhaal, maar we hadden het over de Pro ControllerThomas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:47:
[...]
Ik was niet op de hoogte van de issues met andere controllers. Ben benieuwd hoe groot de omvang van het probleem eigenlijk is bij Sony/MS/Nintendo. Heb toch het idee dat het bij Nintendo veel vaker voorkomt, zeker op de JoyCons (als ik af ga op de hoeveelheid posts hier en op Reddit m.b.t. drifting).
Die stick van de JC is een standaard OEM onderdeel dat al een ~10 jaar bestaat met graduele kleine aanpassingen. De PS Vita had bijvoorbeeld een gelijkaardige stick, en gelijkaardige drift problemen. Misschien zijn het aantal 'drift' gevallen meestal binnen een acceptabele foutenmarge om de stick toch te gebruiken, of was een eigen stick ontwerpen te duur. In ieder geval, het design van deze sticks is de 'schuldige' dat er vrij regelmatig drift op de JC voorkomt. Behalve de gewoonlijke vuiltjes die zich sowieso in een stick kunnen opbouwen, lijkt het erop dat het grafiet in dit stick-design soms te snel verslijt waardoor er foutief contact gemaakt wordt tussen het metaal en het grafiet (betere uitleg hier).
Als je nieuwsgierig bent, kan je in deze link een breakdown van de stick zien.
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic