Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Celeste is on sale voor 6.79 Euro tot 12 Maart, dacht ik ga het maar even melden als er nog iemand niet van de game had gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Sinds gisteren ook eigenaar geworden van een Nintendo Switch, ook meteen 3 spellen erbij genomen (Oddesy, Party en Mario kart 8 )

Nu het topic eens doornemen voor goede screenprotecters, case en andere gadgets..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
BTFD schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:46:
Sinds gisteren ook eigenaar geworden van een Nintendo Switch, ook meteen 3 spellen erbij genomen (Oddesy, Party en Mario kart 8 )

Nu het topic eens doornemen voor goede screenprotecters
Een tempered glass is aan te raden.
, case
Geheel naar eigen smaak. Er is geen beste case ;)
en andere gadgets..
Een pro controller is absolute aanrader om erbij te hebben.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:59
Als co-op game vond ik Full Metal Furies echt super leuk en uitdagend. Hele avonden met z'n tweeën, drieën en vieren zitten spelen.
Vier totaal verschillende classes: Tank, engineer, warrior en sniper. Combi van actie, lichte rpg en soms puzzels. Leuke verhaallijn met hele droge humor en secrets/extra levels te unlocken.

[ Voor 41% gewijzigd door Terpstars op 07-03-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
SNES controller kunnen bestellen! Helaas verzonden met DPD. Die gasten zijn lame. Melding van Nintendo dat hij verzonden is met T&T code. Top, uiteraard werkt de code niet: undefined.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
Cyrax0508 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:21:
SNES controller kunnen bestellen! Helaas verzonden met DPD. Die gasten zijn lame. Melding van Nintendo dat hij verzonden is met T&T code. Top, uiteraard werkt de code niet: undefined.....
ja dat gaat nog wel een paar weken duren, wat een ontiegelijke zooi daar met dpd zeg. Die codes werken inderdaad NOOIT :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
sderooij schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:50:
[...]

ja dat gaat nog wel een paar weken duren, wat een ontiegelijke zooi daar met dpd zeg. Die codes werken inderdaad NOOIT :D
Dat heb ik dus altijd met DHL, DpD is niet perfect maar de ellende die ik met DHL iedere keer mee maak laat mijn bloed meteen koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PostNL kan het soms ook verkloten. Uiteindelijk heb ik m'n VA-11 Hall-A merch wel ontvangen...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERxDXxgXUAAdQ4O?format=jpg&name=4096x4096

...maar probeer de volgende "informatie" maar eens te doorgronden:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERXTMkjXYAAu-ao?format=png&name=large
(Het pakketje moest vanwege importheffing rechtstreeks naar een PostNL punt.)

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 07-03-2020 17:19 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:25
Heb je op de Switch soort gelijke spellen zoals Command & Conquer or Red Alert 2?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:42:
Heb je op de Switch soort gelijke spellen zoals Command & Conquer or Red Alert 2?
Northgard is het eerste wat bij me opkomt. Wat abstracter (meer een puzzelgame dan een RTS) is Bad North.

Turn-based strategy is er veel meer keuze: Valkyria Chronicles, Into The Breach, Civilization 6, Wargroove zijn maar enkele voorbeelden ... en binnenkort mogelijk XCOM 2 (gerucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Pff, net even een potje just dance met mijn dochtertje (6j) gedaan.
1e potje zij gewonnen, 2e ik en de laatste (Backstreets back) zij, maar dat ging gelijk op.
Echt grappig om te zien hoe goed ze daar dan in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
MAR10 komt er weer aan, hopelijk is dit jaar wel Mario WiiU Deluxe in de aanbieding. Wil hem al een lange tijd hebben maar wil er geen 60 euro voor betalen :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Katmi schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:21:
Celeste is on sale voor 6.79 Euro tot 12 Maart, dacht ik ga het maar even melden als er nog iemand niet van de game had gehoord :+
Gekocht, maar damn wat moeilijk soms.
Kan misschien aan mij liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
sderooij schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Yep, pakketje is ook niet te vinden door DPD. Ze zeggen dat ik bij Nintendo moet zijn, maar die reageren natuurlijk niet. Afschrijven van mijn CC zijn ze wel lekker snel in, maar een fatsoenlijke dienstverlening is nogal lastig.

Zijn er anderen die toevallig de afgelopen dagen iets uit de Nintendo shop hebben besteld met T&T code? Het is heel vreemd, mijn nummer eindigt op 63. Nummer eindigend op 62 bestaat ook niet, en hoger dan 63 ook niet. Maar 61 bestaat wel bij DPD. Heel vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Cyrax0508 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Yep, pakketje is ook niet te vinden door DPD. Ze zeggen dat ik bij Nintendo moet zijn, maar die reageren natuurlijk niet. Afschrijven van mijn CC zijn ze wel lekker snel in, maar een fatsoenlijke dienstverlening is nogal lastig.

Zijn er anderen die toevallig de afgelopen dagen iets uit de Nintendo shop hebben besteld met T&T code? Het is heel vreemd, mijn nummer eindigt op 63. Nummer eindigend op 62 bestaat ook niet, en hoger dan 63 ook niet. Maar 61 bestaat wel bij DPD. Heel vreemd allemaal.
Meestal als een code niet werkt dan is het pakje gewoon nog nooit gescand door de transportdienst. Order is nog niet verzonden dus.

Ik heb vrijdag avond een bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen T&T code of verzendbevestiging gehad. Misschien zijn de "toads" overspoeld met orders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Zag net dat de NES-controllers 50% korting zijn. Daar krijg je er dan dus 2 van voor de prijs van een enkele SNES-controller.

Enige waar ik mee zit en dat vertelde ik mijn vrouw ook al, is dat ik het waarschijnlijk te weinig ga gebruiken. De keren dat ik NES of SNES spellen speel op de Switch, speel ik ze handheld over het algemeen.
Wellicht ooit, maar ja. Twijfel. Is wel weer gaaf als ze op mijn Android telefoon te gebruiken zijn.
Pfff, echt moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Arunia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:49:
Zag net dat de NES-controllers 50% korting zijn. Daar krijg je er dan dus 2 van voor de prijs van een enkele SNES-controller.

Enige waar ik mee zit en dat vertelde ik mijn vrouw ook al, is dat ik het waarschijnlijk te weinig ga gebruiken. De keren dat ik NES of SNES spellen speel op de Switch, speel ik ze handheld over het algemeen.
Wellicht ooit, maar ja. Twijfel. Is wel weer gaaf als ze op mijn Android telefoon te gebruiken zijn.
Pfff, echt moeilijk.
Ik twijfelde ook om de zelfde redenen (voor de SNES controller dan). Maar ben toch maar meegegaan omdat het misschien wel de laatste kans is. Ik ben niet zo sterk onder druk :+

Die NES-controllers werken via de joycon aansluiting zover ik me kan herinneren. Die kan je vast wel gebruiken met je telefoon, maar je moet ze dus opladen met een Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
BlackMage schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Meestal als een code niet werkt dan is het pakje gewoon nog nooit gescand door de transportdienst. Order is nog niet verzonden dus.

Ik heb vrijdag avond een bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen T&T code of verzendbevestiging gehad. Misschien zijn de "toads" overspoeld met orders :+
Top, thanks. Ik heb vrijdagochtend de bestelling geplaatst en kreeg in de middag de verzendbevestiging met code. Die code bestaat echter helemaal niet volgen DPD. Dat is dus het vreemde, want die code kunnen ze bij Nintendo toch alleen krijgen als hij daadwerkelijk ook is verzonden?

Zonder verzendbevestiging zou ik me ook niet druk maken, want dan komt hij vanzelf wel en is hij nog niet verzonden. Maar nu vind ik het toch wel wat vreemd.

@Arunia

Om die reden heb ik de NES controllers niet genomen. Die laden alleen op via de Switch en daarmee kun je echt amper een game spelen buiten de NES app.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 09-03-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@BlackMage @Cyrax0508 thanks beide.
Twijfel nu of ik er dan 1 of twee moet meenemen. :D
Ga wel even rustig denken.
Die NES-controllers is inderdaad wel een goeie. Enige voordeel is dat musclememory met NES games, wel uit gaat van de positie van de knoppen. Ofwel, ik speel beter die spellen met de NES layout, dan de schuine SNES layout.
Aan de andere kant, 8-bit era is wel echt een dingetje voor mij om tegenwoordig nog op te starten. Zou houterig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:12:
@BlackMage @Cyrax0508 thanks beide.
Twijfel nu of ik er dan 1 of twee moet meenemen. :D
Ga wel even rustig denken.
Die NES-controllers is inderdaad wel een goeie. Enige voordeel is dat musclememory met NES games, wel uit gaat van de positie van de knoppen. Ofwel, ik speel beter die spellen met de NES layout, dan de schuine SNES layout.
Aan de andere kant, 8-bit era is wel echt een dingetje voor mij om tegenwoordig nog op te starten. Zou houterig. :P
Om mijn nostalgische jeuk onder controle te houden heb ik laatst een NES30 Pro 2 van 8Bitdo gekocht voor € 28,00. Daar speel ik mijn NES games mee, maar die controller wordt ook gebruikt bij andere games door mijn dochters. Dan is het een prima aankoop. Maar die NES controllers van de Switch zijn amper bruikbaar en wat je al zegt... Hoe vaak speel je nou echt NES games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Cyrax0508 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Top, thanks. Ik heb vrijdagochtend de bestelling geplaatst en kreeg in de middag de verzendbevestiging met code. Die code bestaat echter helemaal niet volgen DPD. Dat is dus het vreemde, want die code kunnen ze bij Nintendo toch alleen krijgen als hij daadwerkelijk ook is verzonden?
Meestal melden ze de zending via een website (of geautomatiseerd met een koppeling) aan bij de vervoerder en dan kunnen ze een etiket met de nodige barcodes enzo printen. Sommige vervoerders (postnl bijvoorbeeld) geven direct in de track&trace "aangemeld", maar dat hoeft dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 17:06
Cyrax0508 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Als de code niet gevonden wordt via de track&trace site dan heeft DPD dat pakket waarschijnlijk nog niet ontvangen. Verkopers kunnen via een online systeem alvast de pakket labelen (met track&trace code) en dit communiceren naar de klant. Zodra DPD deze dan in ontvangst neemt en scant zal deze pas zichtbaar zijn op de site.

EDIT:Blackmage was mij net voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Thnx allen. Lekker slordig dan, het is intussen maandag en nog steeds is het pakket niet bij DPD aangeleverd. Maar mij als klant willen ze doen geloven dat het pakket al is aangeleverd bij DPD. Er staat zelfs in de mail van vrijdag dat het 24 uur kan duren voordat ik het pakket kan volgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Mijn vrouw zegt: "DOEN!"
Dus, 2 besteld. Kan die koppelen aan de Shield en Switch enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe zijn de ervaringen hier met Minecraft in splitscreen co-op? Ik zie wat tegenstrijdige berichtgeving terug her en der. Heb hem vandaag besteld voor de kids en wist eigenlijk niet eens dat je splitscreen kon spelen. Als ik een beetje rondkijk, zie ik dat er een bug in zit die je ervan weerhoudt samen te spelen als niet beide een online account hebben o.i.d.?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Amazon.nl lijkt zo en zo online te zijn, homepagina toont enkel e-books maar via de zoekbalk vind je wel andere producten, als welkomst promo is een Switch 2019 nu 249 Euro, maar voor Belgische klanten bespaar je de moeite want de Switch, joy cons of Switch games verzenden niet naar Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:16
Mooie prijs 249 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Katmi schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 04:14:
Amazon.nl lijkt zo en zo online te zijn, homepagina toont enkel e-books maar via de zoekbalk vind je wel andere producten, als welkomst promo is een Switch 2019 nu 249 Euro, maar voor Belgische klanten bespaar je de moeite want de Switch, joy cons of Switch games verzenden niet naar Belgie.
Sowieso een mooie prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mocht je nog een Switch zoeken, met Amazon Prime NL. Nu verkrijgbaar voor 249,-

https://www.amazon.nl/dp/...7a789&pf_rd_i=18316312031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 09:58
Kickasz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:53:
Mocht je nog een Switch zoeken, met Amazon Prime NL. Nu verkrijgbaar voor 249,-

https://www.amazon.nl/dp/...7a789&pf_rd_i=18316312031
Ook zonder Prime, verzending boven 20 euro is blijkbaar standaard gratis in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
.....maar voor Belgische klanten bespaar je de moeite want de Switch, joy cons of Switch games verzenden niet naar Belgie.
Blijkbaar gewijzigd. Ik kan bestellen met gratis verzending naar België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
JackAvery schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Northgard is het eerste wat bij me opkomt. Wat abstracter (meer een puzzelgame dan een RTS) is Bad North.
Hmm zie dat die nu voor +/- 26 euro te koop is op Amazon.nl (https://www.amazon.nl/Mer...&s=videogames&sr=1-1&th=1). Heb je hem zelf ook gespeeld, is het een aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gynnad ik heb m zelf niet gespeeld, gewoon wat reviews/gameplay kijken dus :) Herinner me wel dat ie redelijk goed onthaald is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
bram1984 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:47:
Hoe zijn de ervaringen hier met Minecraft in splitscreen co-op? Ik zie wat tegenstrijdige berichtgeving terug her en der. Heb hem vandaag besteld voor de kids en wist eigenlijk niet eens dat je splitscreen kon spelen. Als ik een beetje rondkijk, zie ik dat er een bug in zit die je ervan weerhoudt samen te spelen als niet beide een online account hebben o.i.d.?
Mijn kids spelen Minecraft in splitscreen co-op. Ze spelen altijd offline en ik heb ze nooit horen klagen. Heb ook geen online abo van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Plymp schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Mijn kids spelen Minecraft in splitscreen co-op. Ze spelen altijd offline en ik heb ze nooit horen klagen. Heb ook geen online abo van Nintendo.
Thanks. Gisteren binnen gekregen. Was even kloten op het begin, maar na een restart kreeg ik de tweede speler er gelukkig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Niet helemaal duidelijk waar ze naar hinten, maar zou er een Mario game komen in de Lego stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gynnad schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:19:
Niet helemaal duidelijk waar ze naar hinten, maar zou er een Mario game komen in de Lego stijl?

[Embed]
Of DLC voor Odessy?

Zoals ze bij Forza Horizon ook hebben gedaan?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik verwacht niet dat ze nog DLC voor Mario Odyssey uit gaan brengen. Mario Maker 2 wellicht.
Ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:19:

[Embed]
Misschien gewoon een aantal Lego sets - deze Duitse Lego fansite heeft 13 sets gedatamined. Een Mario Lego game of een Lego update voor SMM2 zou wel cool zijn :)

Ook interessant is dat Britse winkelketen Game over deze collaboratie geschreven heeft op hun website, en daarin vermeldt dat deze collaboratie aangekondigd is in een Nintendo Direct (image). Dit kan natuurlijk een fout zijn, maar hoop doet leven enzo :9~ Ondertussen is de verwoording aangepast op de website.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 10-03-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lust de Switch de Wii U pro controller? Heb er nog 1 over en niet heel veel zin om een kleine emmer geld neer te leggen voor rumble plus halve accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
JackAvery schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:24:
@Gynnad ik heb m zelf niet gespeeld, gewoon wat reviews/gameplay kijken dus :) Herinner me wel dat ie redelijk goed onthaald is geweest.
Reviews zijn goed, dus voor die 26 euro wil ik wel een poging wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Bundin schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:15:
Lust de Switch de Wii U pro controller? Heb er nog 1 over en niet heel veel zin om een kleine emmer geld neer te leggen voor rumble plus halve accuduur.
Ik heb een streamer 'm zien gebruiken. Volgens mij werkt ie out-of-the-box, maar hou me daar niet aan! :P

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Bundin schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:15:
Standaard werkt het niet, maar je kan een usb adapter (niet officieel van Nintendo) kopen die het mogelijk maakt. Een Mayflash Magic-NS is een optie (gebruik ik zelf) en volgens mij heeft 8bitdo ook iets vergelijkbaars.

Werkt zoals een Switch pro-controller (minus nieuwe features natuurlijk), maar je kan de Switch niet aanzetten op afstand. Dan moet je even opstaan of een andere controller gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:45:
[...]

Misschien gewoon een aantal Lego sets - deze Duitse Lego fansite heeft 13 sets gedatamined. Een Mario Lego game of een Lego update voor SMM2 zou wel cool zijn :)

Ook interessant is dat Britse winkelketen Game over deze collaboratie geschreven heeft op hun website, en daarin vermeldt dat deze collaboratie aangekondigd is in een Nintendo Direct (image). Dit kan natuurlijk een fout zijn, maar hoop doet leven enzo :9~ Ondertussen is de verwoording aangepast op de website.
Klinkt goed! Ik heb van het weekend het Internationaal Ruimte Station Lego set besteld, dus Mario Lego lijkt me ook wel leuk. Al heb ik liever een Mario Lego game. Wat het ook mag worden, via een Direct aankondigen zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 02:07
Ik heb de Switch Lite sinds vandaag in mijn bezit en ben super tevreden! Ik ben al bijna 30 jaar een Nintendo-fan, maar het is sinds de Gamecube geleden dat ik nog een Nintendo-console heb aangeschaft. Mijn vriendin heeft een Wii, maar die console heeft mij nooit echt kunnen boeien.

Toen ik vorig jaar op Facts in Gent een kwartiertje had gespeeld op de Switch Lite bij de Nintendo-stand, wist ik direct: dit is de Nintendo-console waar ik jaren op gewacht heb. Ik heb de effectieve aankoop nog vrij lang kunnen uitstellen. :-)

En echt schitterend dat alle NES en SNES-klassiekers gewoon beschikbaar zijn op de Switch. Ik heb die games ooit grijs gedraaid met vrienden en familie. Ik hoop dat de N64-klassiekers snel volgen! En ik tel ook nog een kleine 10 dagen af naar Doom 64. :-)

Als enige 2 minpuntjes vind ik wel:

1. dat de Switch Lite precies vrij traag oplaadt (vergeleken met smartphones) en;
2. jammer dat er geen Bluetooth aanwezig is: de Switch in combinatie met AirPods had geweldig geweest.

Maar voor mij geen domper op de lol die ik eraan beleef. Zalige console voor de casual gamer zoals mij.

[ Voor 5% gewijzigd door braek op 10-03-2020 22:52 ]

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@braek ik verwacht niet dat er N64 games gaan komen. Het zou kunnen, maar lijkt me heel sterk.
Zelfde als een N64 mini overigens. Zou het graag hebben, maar de kans dat dat er komt is echt heel klein.

Er is gelukkig genoeg te vinden voor de Switch om je mee te vermaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 02:07
Arunia schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:54:
@braek ik verwacht niet dat er N64 games gaan komen. Het zou kunnen, maar lijkt me heel sterk.
Zelfde als een N64 mini overigens. Zou het graag hebben, maar de kans dat dat er komt is echt heel klein.

Er is gelukkig genoeg te vinden voor de Switch om je mee te vermaken. :)
De Switch heeft zeker een goeie library op zichzelf al. Ik hou me voorlopig alleen nog maar zoet met de NES en SNES ports.

Waarom denk je dat N64-ports nooit naar de Switch zouden komen?

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@braek tja, rond de launch hebben ze het wel gehad over nes en snes, maar nooit over n64. In de tussentijd hebben ze het daar ook nooit over gehad.

Het kan altijd natuurlijk, maar verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Laatst online: 01:24
Ik snap ook niet helemaal waarom de n64 spellen nog niet komen. Op de wii waren er al een aantal via de virtual console te koop.

Ik hoop dat Rare misschien ooit nog de Rare replay collectie uit brengt op de switch. Maar ik schat de kans daarop vrij klein in.

Ook zou ik wel nog wat leuke city builders willen zien. Toch jammer dat daar niet echt wat voor op de switch is.

Qua indie games vind ik het wel een super console. Er staan zo veel interessante games in de shop. Je moet wel een beetje door de troep heen kijken maar ik heb al wel een flink aantal op mijn wenslijst staan. Ik wacht steeds op de aanbiedingen en dan koop ik er eentje. Nu bezig met yokus island. Bevalt mij prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
martin_v_z schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:35:
Ook zou ik wel nog wat leuke city builders willen zien. Toch jammer dat daar niet echt wat voor op de switch is.
Cities skylines
Project highrise
Constructor
Dragon quest builders 1 en 2
Civ 6
Fallout shelter

En wat andere tips die ik kreeg, nog niet naar gekeken zelf:
Minimetro
Of mice and sand
Prison architect
Stardew valley
Northgard
Megaquarium
Bad north
Gnomes garden
Townsmen a kingdom rebuild
The mims beginning

[ Voor 9% gewijzigd door dragon2 op 11-03-2020 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

En Cities skylines is nu 9.99 in de webshop van Nintendo.

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Gisteren Assault Android Cactus + aangeschaft. Ik wilde hem fysiek gaan kopen bij Super Rare Games, maar met verzending gaat de prijs toch echt net te ver. Dus maar in de Eshop aangeschaft.

Als je nog een Twin Stick shooter voor MP (of alleen) zoekt..... Zoek dan niet verder, want dit is echt een pareltje. Echt genieten en een van de betere Twin Stick shooters die ik de laatste tijd heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Update: VentureBeat has updated its article, and says that an Indie World presentation “is likely happening March 18, and then Nintendo Direct will happen March 26.”
https://nintendoeverythin...s-of-putting-it-together/

Hopelijk eindelijk een Direct.
Cyrax0508 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:40:
Gisteren Assault Android Cactus + aangeschaft. Ik wilde hem fysiek gaan kopen bij Super Rare Games, maar met verzending gaat de prijs toch echt net te ver. Dus maar in de Eshop aangeschaft.

Als je nog een Twin Stick shooter voor MP (of alleen) zoekt..... Zoek dan niet verder, want dit is echt een pareltje. Echt genieten en een van de betere Twin Stick shooters die ik de laatste tijd heb gespeeld.
Man man man wat een chaos. Dat is geen spel voor mij. :D

[ Voor 50% gewijzigd door TomBraamhaar op 11-03-2020 10:35 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat ze gelijk hebben, en ik vertrouw dat Jeff Grubb solide bronnen heeft, maar misschien toch best om even te benadrukken dat ook VentureBeat speculeert op basis van hun huidige informatie. Overigens zou het ook netjes zijn om naar de originele bron te linken :)
martin_v_z schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:35:
Ik snap ook niet helemaal waarom de n64 spellen nog niet komen. Op de wii waren er al een aantal via de virtual console te koop.
Simpel gezegd: Nintendo is van een 'virtual console' type verkoop afgestapt. Je ziet dat de oudere games nu enkel in bundels te krijgen zijn (Online abo, mini consoles, ...). Ik vermoed dat de verkoop van individuele games niet voldoende rendabel was. Wat de toekomst is voor N64 games, wordt koffiedik kijken. Mijn gok: als ze komen, wordt het een toevoeging aan het NSO abonnement voor een hogere prijs, maar ik kan me voorstellen dat men daar wat huiverig voor is. Een andere opties zijn remakes...
Ik hoop dat Rare misschien ooit nog de Rare replay collectie uit brengt op de switch. Maar ik schat de kans daarop vrij klein in.

Wat de city builders betreft, ik heb enkel ervaring met de PC versies maar zowel Cities Skylines als Prison Architect zijn echt goede games.

[ Voor 47% gewijzigd door JackAvery op 11-03-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
JackAvery schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Ik hoop dat ze gelijk hebben, en ik vertrouw dat Jeff Grubb solide bronnen heeft, maar misschien toch best om even te benadrukken dat ook VentureBeat speculeert op basis van hun huidige informatie. Overigens zou het ook netjes zijn om naar de originele bron te linken :)
Het is toch niet vreemd om naar het artikel dat ik lees te linken? Zo zou ik ook naar een Tweakers artikel kunnen linken, zonder dat dat de originele bron is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TomBraamhaar in dit geval vind ik de originele bron zeker relevant voor de betrouwbaarheid van een gerucht in te schatten. Sites zoals NintendoEverything reproduceren vaak alles wat er op het internet staan. Credit where credit is due enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:35
Helaas niet meer te vinden voor die prijs :(, klanten service kan ook niets hierin betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
JackAvery schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:03:
Simpel gezegd: Nintendo is van een 'virtual console' type verkoop afgestapt. Je ziet dat de oudere games nu enkel in bundels te krijgen zijn (Online abo, mini consoles, ...). Ik vermoed dat de verkoop van individuele games niet voldoende rendabel was. Wat de toekomst is voor N64 games, wordt koffiedik kijken. Mijn gok: als ze komen, wordt het een toevoeging aan het NSO abonnement voor een hogere prijs, maar ik kan me voorstellen dat men daar wat huiverig voor is. Een andere opties zijn remakes...
Ik hoop nog steeds een keer op een remake of vervolg op Mischief Makers. Al is het alleen al om de rare boss battles: YouTube: Mischief Makers (Nintendo 64), Longplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06
Meer en meer begin ik me te storen aan die zwakke kickstand :(

Zou Nintendo hier iets aan doen garantie technisch of blijf het gewoon k*t?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasonVT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-07 12:34
schumi2004 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:53:
Meer en meer begin ik me te storen aan die zwakke kickstand :(

Zou Nintendo hier iets aan doen garantie technisch of blijf het gewoon k*t?
Nog geen slechte ervaring mee maar ik weet wel dat je upgrade kickstands heb voor de switch, in iedergeval 1 waar je de backplate van je switch af moet halen maar ook 1 waar dat niet voor nodig is. Ik gebruik hem (standaard kickstand) eigenlijk best regelmatig maar nog geen super slechte ervaringen met die standaard kickstand alleen dat de switch soms voorover wil vallen maar dan heb ik hem ook op een zachte ondervloer staan zoals een dekbed. Volgens mij zijn beide upgrades van NYKO.

Dit is er 1 waar je niet je switch half voor open hoeft te schroeven. Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor veel positieve dingen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06
Ow die ga ik eens beter uitzoeken die upgrade stands. Hier is het zo dat de stand te zwak is en bij minst geringste eruit klapt met als gevolg dat je switch weer achterover op tafel klapt maar mss biedt zo'n upgrade stand uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:05

vhal

ಠ_ಠ

Hier heb ik ook een Switch gekocht met MK8 en BotW, voor de tijdelijke aanbiedingsprijs van 250,- van amazon.nl kon ik hem niet laten liggen.
Het enige wat jammer is, is dat Amazon de console nog niet heeft verstuurd maar dat ik de games inmiddels al binnen heb :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic, maar voor de mensen die nieuwsgierig waren naar de Lego en Mario crossover:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
@hierboven: we hadden hetzelfde idee :P

Maar het ziet er grappig uit. Mario begint in de groene pijp. Lijkt een soort van station om het beginpunt aan te duiden voor het Mario figuur. En dan de eindvlag dat het einde aanduidt. Beweeg Mario over het parkour voor de tijd om is om punten te scoren. En versla wat vijanden door Mario op de vijand te stompen voor extra muntjes.
Concept ziet er wel aardig uit en is heel Mario, maar ook heel LEGO, want dat parkour verzin en bouw je natuurlijk zelf. :)

[ Voor 167% gewijzigd door Zeror op 12-03-2020 14:26 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JackAvery schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:21:
Offtopic, maar voor de mensen die nieuwsgierig waren naar de Lego en Mario crossover:
[YouTube: LEGO Super Mario's adventures begin!]
Deze is ook wel leuk gedaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
Ik zou persoonlijk nooit City Skylines op de Switch kopen. Zelfs op de PC met veel, veel betere hardware loop je met wat ervaring al relatief snel tegen limitaties aan en de Switch heeft gewoon de hardware niet. Het kan wel maar ik denk dat je, je city wat kleiner moet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:57

Mauz1978

Console War Veteran

Mr Silver schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:45:
Ik zou persoonlijk nooit City Skylines op de Switch kopen. Zelfs op de PC met veel, veel betere hardware loop je met wat ervaring al relatief snel tegen limitaties aan en de Switch heeft gewoon de hardware niet. Het kan wel maar ik denk dat je, je city wat kleiner moet houden.
Ik heb skylines op pc, ps4 en de switch. Hoewel ik het heel graag op consoles zou willen dat het goed werkt: dat doet het gewoon niet zo. Ongeacht dat je geen gebruik kan maken van mods irriteert het me dat je op de ps4 gewoon niet zo nauwkeurig kan werken als op de pc (met muis). Toen dacht ik: prima, daar zet ik me overheen met handheld (switch),maar grafisch is dat de minste versie, en is bovendien helemaal kaal. Er komen geen expansions op de switch (wel op ps4). En het voelt gewoon wat leeg. Je moet op de switch gewoon strakke graphics hebben, maar simplistisch: een automachef werkt namelijk wel ideaal op de switch. Two point hospital lijkt me namelijk erg goed op de switch (maar is me nu nog te duur). Op de ipad heb je pocket city: simpele graphics, maar wel strak. Zoiets is ideaal voor de switch(hoewel pocket city weer net wat diepte mist). Ik kijk daarom enorm uit naar Animal Crossing, wat geen city building is maar waar je wel zelf veel bepaalt en designt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 13-03-2020 10:43 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Mauz1978 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Ik heb skylines op pc, ps4 en de switch. Hoewel ik het heel graag op consoles zou willen dat het goed werkt: dat doet het gewoon niet zo. Ongeacht dat je geen gebruik kan maken van mods irriteert het me dat je op de ps4 gewoon niet zo nauwkeurig kan werken als op de pc (met muis). Toen dacht ik: prima, daar zet ik me overheen met handheld (switch),maar grafisch is dat de minste versie, en is bovendien helemaal kaal. Er komen geen expansions op de switch (wel op ps4). En het voelt gewoon wat leeg. Je moet op de switch gewoon strakke graphics hebben, maar simplistisch: een automachef werkt namelijk wel ideaal op de switch. Two point hospital lijkt me namelijk erg goed op de switch (maar is me nu nog te duur). Op de ipad heb je pocket city: simpele graphics, maar wel strak. Zoiets is ideaal voor de switch(hoewel pocket city weer net wat diepte mist). Ik kijk daarom enorm uit naar Animal Crossing, wat geen city building is maar waar je wel zelf veel bepaalt en designt.
Heb je toevallig vroeger ook Sim city 4 gespeeld? Ik vraag mij wel af hoe hij daarmee in verhouding is? Dat is een spel die ik vroeger wel heel veel heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

martin_v_z schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Heb je toevallig vroeger ook Sim city 4 gespeeld? Ik vraag mij wel af hoe hij daarmee in verhouding is? Dat is een spel die ik vroeger wel heel veel heb gespeeld.
Jazeker, Skylines is eigenlijk de spirituele opvolger ervan. Mijns inziens bestaat er momenteel geen betere city builder dan City Skylines. Maar wel exclusief op de pc inclusief de move mod en traffic mod.

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 13-03-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
Mauz1978 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Jazeker, Skylines is eigenlijk de spirituele opvolger ervan. Mijns inziens bestaat er momenteel geen betere city builder dan City Skylines. Maar wel exclusief op de pc inclusief de move mod en traffic mod.
Hij ziet er wel erg leuk uit. Ik heb helaas alleen een intergrated videokaart in mijn pc. Als hij al niet goed loopt op de switch dan gaat dat denk ik ook niet goed werken. Ga hem eens opzoeken in steam en in mijn wishlist zetten voor als ik ooit een goede kaart koop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Hey, kinderen (6 en 8) beginnen steeds vaker over een spelcomputer. Aangezien ik dit vroeger ook helemaal tof vond dacht ik: misschien is een Nintendo Switch niet eens zo'n gek idee. Alleen nu vroeg ik me af: is een Nintendo switch lite misschien de betere keuze hier? Wat ik her en der op internet zie is dat ze qua hardware eigenlijk hetzelfde zijn. De lite is zelfs qua accu-duur nog beter.

Rest de vraag: hoeveel waarde hechten we aan het kunnen "docken" en aansluiten op de TV? Wat zijn jullie tips hierin? (neem het feit dat we kinderen hebbe ff mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik heb geen kinderen die oud genoeg zijn om te spelen (ze is net een maand) , maar ik speel 90% van de tijd op tv.

Kan mij ook voorstellen als je meerdere kinderen hebt of als er vriendjes langs komen dan multi-player fijner is op tv dan het kleine schermpje op de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Animal Crossing voor een mooie launch prijs te krijgen:

https://nl.pepper.com/aan...52?page=2#thread-comments

Werkt hier prima, hij is aan het pre loaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:16
vinom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:56:

Top! Perfecte game voor quarantaine :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:56:

Ik kan iDeal niet eens kiezen helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Thomas schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Ik kan iDeal niet eens kiezen helaas...
Goed de uitleg lezen, zodra die in je mandje zit, kiezen voor secure checkout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Goed de uitleg lezen, zodra die in je mandje zit, kiezen voor secure checkout.
Haha, merci. Toen ik mijn adres e.d. invulde ging het goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smeerbartje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:30:
Hey, kinderen (6 en 8) beginnen steeds vaker over een spelcomputer. Aangezien ik dit vroeger ook helemaal tof vond dacht ik: misschien is een Nintendo Switch niet eens zo'n gek idee. Alleen nu vroeg ik me af: is een Nintendo switch lite misschien de betere keuze hier? Wat ik her en der op internet zie is dat ze qua hardware eigenlijk hetzelfde zijn. De lite is zelfs qua accu-duur nog beter.

Rest de vraag: hoeveel waarde hechten we aan het kunnen "docken" en aansluiten op de TV? Wat zijn jullie tips hierin? (neem het feit dat we kinderen hebbe ff mee)
My two cents: Switch Lite is een pure handheld en dus moeilijker om te delen. Gezien je twee kinderen hebt, is het ook leuk om multiplayer opties te hebben, en dan kan de TV echt wel nuttig zijn. Accuduur van de gewone Switch (2019 model) is ook significant beter.

Aan de andere kant, de Lite is iets steviger gebouwd, en iets kleiner, wat voor kinderen een voordeel kan zijn. Al vind ik de gewone Switch stevig genoeg. Joycons kunnen vervangen zonder je hele console kwijt te zijn kan ook een voordeel zijn, aan de andere kant is het iets fragieler dan de Lite die gewoon één plastic device is.

Als je twee toestellen koopt, zou ik gewoon mixen. Als je één toestel wilt delen... yeah persoonlijk neig ik dan naar de gewone Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik, naja mijn zoontje van 6,is sinds gisteren in het bezit van een Nintendo Switch, via de Amazon actie. Ik vind het nog wel lastig te bepalen wat echt toffe games voor hem zijn. Heb nu ieder geval Lego City Undercover besteld en dus Animal Crossing. Daar beginnen we maar even mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@vinom ik speel met mijn dochtertje (weliswaar op de WiiU totdat die uitgespeeld is) yoshi's wooley world. Daar is een switch tegenhanger van in crafted world.

Daarnaast kwam ze aardig uit de voeten met odyssey en dat was rond launch.
Ze heeft dan weliswaar niet echt gespeeld buiten rond rennen met de sfynx hond. Maar toch. Wlicht dat dat goed gaat.
Sinds donderdag ook Let's go Eevee gespeeld en dat ging best goed. Kan nog niet echt lezen en al helemaal geen Engels. Dus daar moet je voor het verhaal bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:30:

Ik zou absoluut kiezen voor de gewone switch, zodat ze echt samen kunnen spelen en niet 1voor1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:47:
Ik, naja mijn zoontje van 6,is sinds gisteren in het bezit van een Nintendo Switch, via de Amazon actie. Ik vind het nog wel lastig te bepalen wat echt toffe games voor hem zijn. Heb nu ieder geval Lego City Undercover besteld en dus Animal Crossing. Daar beginnen we maar even mee.
Denk dat je hiermee wel goede games te pakken hebt. Idd Yoshi's Crafted World en misschien wel Mario Kart o.i.d. zijn ook leuk. Overigens in Lego City af en toe nog best moeilijk :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:11
Thomas schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Denk dat je hiermee wel goede games te pakken hebt. Idd Yoshi's Crafted World en misschien wel Mario Kart o.i.d. zijn ook leuk. Overigens in Lego City af en toe nog best moeilijk :X .
Is animal crossing te spelen voor een kind van 5?
Of is er zonder te kunnen lezen te weinig te doen in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Purejet als je een beetje de basis uitlegt en af en toe wat aan geeft, denk ik dat het prima te doen is voor een kind van 5. Er zit wel verhaal in, maar niet super veel. Beetje aanklooien kan altijd. Idem voor een Minecraft. Verhaal? Nee, gewoon lekker bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:11
Arunia schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:34:
@Purejet als je een beetje de basis uitlegt en af en toe wat aan geeft, denk ik dat het prima te doen is voor een kind van 5. Er zit wel verhaal in, maar niet super veel. Beetje aanklooien kan altijd. Idem voor een Minecraft. Verhaal? Nee, gewoon lekker bouwen.
Ok👌 Dan ga ik eens denken of we deze ook gaan aanschaffen.
Hoe moet ik het zien als er 2 man spelen op een switch, hebben die wel allebei hun eigen set aan geld. Of speelt zich alles af in eenzelfde speelsessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
vinom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:47:
Mijn neefje is acht en heeft botw uitgespeeld. Ik denk dat kinderen spellen sneller kunnen oppakken dan je zou denken. De teksten kunnen nog wel eens lastig zijn dus hou vooral daar rekening mee en of een spel wel kind vriendelijke genoeg voor je is. Moeilijkheidsgraad zal ik mij wat minder druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
martin_v_z schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Mijn neefje is acht en heeft botw uitgespeeld. Ik denk dat kinderen spellen sneller kunnen oppakken dan je zou denken. De teksten kunnen nog wel eens lastig zijn dus hou vooral daar rekening mee en of een spel wel kind vriendelijke genoeg voor je is. Moeilijkheidsgraad zal ik mij wat minder druk over maken.
Met alle 120 shrines? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Volgens miste hij er 2 ofzo. (Inclusief dlc) hij heeft links Awakening ook al uit en is nu met Windwaker bezig. Hij is nogal fan van zelda haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Voor zover ik me kan herinneren speelde ik op die leeftijd ook al redelijk serieuze games. Was altijd natuurlijk veel meer aankloten, denk dat ik pas rond mijn 9e games enigszins begon te begrijpen. Speelde toen geloof ik Runescape.

Maar goed, games die niet al te story/strategie based zijn en waar je lekker je eigen ding kunt doen zijn altijd wel leuk voor kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Super Lucky's Tale kan misschien ook nog wel een leuke game zijn. Je kan daarvan een gratis demo in de eshop downloaden. Als hij het demo level kan uitspelen en het leuk vindt weet je ook meteen of het wat voor hem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Purejet schreef op zondag 15 maart 2020 @ 07:47:
[...]

Is animal crossing te spelen voor een kind van 5?
Of is er zonder te kunnen lezen te weinig te doen in het spel?
Als je kind niet alles hoeft te weten in de vorm ‘wat zegt die??? En wat zegt dieeee?’ dan is het prima te spelen. Anders word je als ouder knettergek alles te moeten voorlezen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Sinds afgelopen vrijdag eigenaar van een Nintendo Switch (ik was nog op tijd voor de deal op Amazon.nl). Ik heb er Mario Party & Luigi's Mansion 3 bijgekocht. Wat is Mario Party toch geweldig. _O_ Nog niet toegekomen aan Luigi's Mansion 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Northgard vrijdag ontvangen en moet zeggen dat ik tot nu toe zeker niet ontevreden ben. Al was het in het begin wel wat onduidelijk hoe je bepaalde grondstoffen kon verzamelen.

Enig minpunt tot nu toe is dat het lettertype wel erg klein is als je op TV speelt, spel is al een tijdje uit dus ben bang dat daar geen patch meer voor komt, maar dat zou eigenlijk wel een goede zaak zijn

[ Voor 162% gewijzigd door Gynnad op 15-03-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 17:14

Maduth

Probeersel

Balen, alle kinderen thuis en juist nu de Switch ter reparatie bij Nintendo... tss. Zelf had ik de Witcher III al aangeschaft... je moet wat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdolittle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 13:58
vhal schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:13:
Hier heb ik ook een Switch gekocht met MK8 en BotW, voor de tijdelijke aanbiedingsprijs van 250,- van amazon.nl kon ik hem niet laten liggen.
Het enige wat jammer is, is dat Amazon de console nog niet heeft verstuurd maar dat ik de games inmiddels al binnen heb :+
Ik heb daar dinsdag de Switch besteld, en een uurtje later 2 games.
Donderdag kwam de Switch binnen , en vrijdag en zaterdag een game.

De kickstand is inderdaad wel erg lame. Die lag er de eerste keer dat ik het wilde gebruiken al af. Terwijl ik best zuinig met mijn hardware omga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:05

vhal

ಠ_ಠ

Best een leuke console, die Switch. Ik vermaak mij prima met BotW en MK8.

Maar het gedoe met die opzetstukjes als ik even MK8 wil spelen met de kinderen vind ik wel vervelend, opschuiven gaat prima maar het loskoppelen blijft een gehannes :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@vhal daar word je vanzelf handiger in, al wordt het niet echt heel soepel. Denk ook om de vergrendeling die bij de strap in de buurt zit; die zit er bij mij meestal op als ik hem niet makkelijk los krijg.

Ik heb de afgelopen week redelijk wat Lego undercover gespeeld met mijn zoontje van 4 in split screen. Ik merk echt dat hij de controller steeds beter onder de knie krijgt, en gelijk oefent met zijn richtinggevoel (kijken op de kaart, de goede kant op gaan als ik zeg "ga nu een stukje naar links/rechts".
Hij vindt het vooral leuk om te vliegen met helicopters, maar ook willekeurig rondlopen, auto's uitkiezen bij een oproeppunt en andere poppetjes kiezen bij de kleedhokjes zijn favoriet. Dit spel heeft nu dus de voorkeur boven "Mario pet" die zich een stuk lastiger met zijn tweeën laat spelen als één van beide de controls niet goed snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monologue
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01-2023
Klein vraagje: zijn games die je van Amazon koopt ook in het Nederlands te spelen? Of enkel in het Duits?(aangezien ze vanuit Duitsland verzonden worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drdolittle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:24:
[...]De kickstand is inderdaad wel erg lame. Die lag er de eerste keer dat ik het wilde gebruiken al af. Terwijl ik best zuinig met mijn hardware omga.
Die is lame by design, want dan is ie ook makkelijk te vervangen :) Als het je stoort, een tablet/switch stand kopen of je kickstand vervangen door een rigidere.
monologue schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:29:
Klein vraagje: zijn games die je van Amazon koopt ook in het Nederlands te spelen? Of enkel in het Duits?(aangezien ze vanuit Duitsland verzonden worden)
Cartridges zijn in Europa bijna altijd hetzelfde (en vaak genoeg wereldwijd ook). Als het spel Nederlands ondersteunt, dan maakt het dus weinig uit waar je die koopt. Welke taal een game ondersteunt kan je gewoon opzoeken op de Nintendo website.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 16-03-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monologue
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01-2023
JackAvery schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:32:
Cartridges zijn in Europa bijna altijd hetzelfde (en vaak genoeg wereldwijd ook). Als het spel Nederlands ondersteunt, dan maakt het dus weinig uit waar je die koopt. Welke taal een game ondersteunt kan je gewoon opzoeken op de Nintendo website.
Oke, bedankt! Het gaat over Mario Kart 8 Deluxe.
Is momenteel voor een lage prijs te koop bij amazon.nl (€ 42,44) mochten er nog mensen interesse hebben. :)
Pagina: 1 ... 48 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic