Dus ik kreeg eindelijk deze 2 import binnen van de week, post was traag deze keer (het lag doodleuk 2 weken bij de douane ondanks dat ik de heffingen van te voren had betaald, normaal gesproken is dat een stuk sneller op die manier)
Dus beide games deden mij een beetje aan denken hoe ik de Switch nu zie bijna 2 jaar later na aankoop.
lap tekst incoming
Positief op de meeste vlakken, vooral qua games want voor mij heeft de Switch mijn PS Vita en de 3DS tegelijk vervangen, vroeger had ik de PS Vita voor pretty much alles Japan en de 3DS voor de gebruikelijke Nintendo spul (ik zie Nintendo ook meer als nostalgie voor mijzelf, ik had Nintendo systemen altijd alleen puur vanwege Nintendo games erop, want voor al het andere had ik altijd een PC)
Ik ben ook eigenlijk blij dat de Switch uiteindelijk zo veel te bieden heeft, de wat meer obscure japanese games miste ik vaak op de 3DS (behalve RPGs) en op de Vita miste ik vooral de grotere titels, maar soms ook games die wel in Japan op de Vita uitkwamen maar niet in het westen (meestal werd het een PS4 of PC port)
Ik zou de Switch hoe dan ook halen, maar was wel sceptisch over of de Switch mijn Vita kan of zal vervangen want ik ben nooit een echte console gamer geweest, het was altijd PC + handheld en af en toe heel zelden wou ik iets op een console spelen.
Natuurlijk is de Switch niet perfect, maar op 2 klachten na in mijn eigen geval (de duurdere games tov Vita en 3DS en cloud saves) ben ik er tevreden mee, en hoewel ik zelf grote games als Wolfenstein, Doom of Metro nooit op de Switch zelf zou spelen (daar heb ik een PC voor), ben ik wel blij dat ondanks sommige mensen niet erin geloofden dat de Switch uiteindelijk wel een succes kan/zal worden (vanwege de flop genaamd de Wii U), niet alleen de indies en westerse devs games op blijven uitbrengen, maar ook dat japanse devs inzien dat de wereld meer dan PlayStation alleen is.
Wat betreft deze 2 games, eentje is een rhytm game (in japans maar gezien de gameplay hoef je de taal niet te kennen ervoor) en de ander is een visual novel (perfect fit op een handheld)
Betreffende dat 2de spel, ook wel fijn om te zien dat er ook games in Japan op de Switch fysiek uitkomen met engelse taal optie, vooral handig als Capcom EU alweer eens negeert
*kuch* Mega Man games die digital only zijn in EU *kuch*
In ieder geval ik zie de Switch positief in na bijna 2 jaar dat ik deze heb, nu maar hopen dat de nieuwe Xbox en PS5 daar geen roet in het eten gooien.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mizgala28 op 26-02-2020 12:10
]