Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Katmi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:29:
Iemand aanraders voor 1 van de Lego games momenteel in de sale ? Zijn die allemaal hetzelfde buiten het thema of zijn er bepaalde die betere performance or features hebben of gewoon leuker spelen ?

Persoonlijk dacht ik aan ofwel de Harry Potter variant of de dc villains variant of de marvel superheroes variant of de Lego city undercover variant.

Ben op zoek naar de “leukste” van die 4, qua thema zeggen ze me alle 4 wel iets.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar zelf heb ik het meeste plezier beleeft aan Lego City Undercover. Wat eigenlijk een soort GTA-lite is. Leuke wereld, draait ook goed in splitscreen en deze voelt uitgebreider aan dan bv. DC villains

• Plymp
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-02 10:18
Katmi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:29:
Iemand aanraders voor 1 van de Lego games momenteel in de sale ? Zijn die allemaal hetzelfde buiten het thema of zijn er bepaalde die betere performance or features hebben of gewoon leuker spelen ?

Persoonlijk dacht ik aan ofwel de Harry Potter variant of de dc villains variant of de marvel superheroes variant of de Lego city undercover variant.

Ben op zoek naar de “leukste” van die 4, qua thema zeggen ze me alle 4 wel iets.
Zonder twijfel Lego City Undercover. Een soort Lego versie van GTA. Je voelt aan die game dat ze (niet gehinderd door een DC/Marvel/Harry Potter license) gewoon een leuke Lego game wilden maken en dat is goed gelukt vind ik.

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:51
Plymp schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Zonder twijfel Lego City Undercover. Een soort Lego versie van GTA. Je voelt aan die game dat ze (niet gehinderd door een DC/Marvel/Harry Potter license) gewoon een leuke Lego game wilden maken en dat is goed gelukt vind ik.
Wel wat performance issues in het spel. Ik ben het aan het spelen met mijn zoontje. Verder rijden de voertuigen niet heel goed, beetje houterig. Al bij al wel een vermakelijke game.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• RobbertDs1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:54
Kickasz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:24:
Zijn er meer mensen die Asphalt 9 spelen op de Switch? Gek genoeg een gave racer voor niks. Prima spel om zo nu en dan even snel tussen door een race te doen :).

https://www.nintendo.nl/G...lt-9-Legends-1642132.html
Ik speel af en toe eens. Wel een grappige racer, maar na 3-4 wedstrijden ben ik het meestal wel beu.

• R4m0n_46
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-02 11:26
Nederlandhc schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:15:
Een gebrek aan ruimte heb ik nog niet. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik spelletjes het liefste fysiek heb en dan vooral alleen spellen download die niet fysiek uitkomen.

Ik merk wel dat ik (net als op de 3ds) toch iedere keer nieuwe spellen zie en haal en dan vervolgens niet helemaal uitspeel. Zoals nu was ik bezig vanaf release met de nieuwe Pokemon (Shield, Sword is voor mn vriendin). Vervolgens laatst ergens Bloodstained gekocht, toen is Pokemon eruit gegaan en ben ik continue Bloodstained aan t spelen geweest.
Nu van de week Stardew Valley gekocht, Bloodstained opgeslagen en aan Stardew begonnen.

Nu moet ik zeggen dat ik wel overal plezier in heb en alle spellen kan waarderen en graag speel. Maar misschien moet ik toch eens gewoon voor mezelf beginnen met 1 kiezen en die "uitspelen" en daarna pas de volgende?

Hebben jullie hier ook last van? Het niet uitspelen van spellen maar wel alles tof vinden?
De spijker op z'n kop. Ook hier een PS4 (nog nooit iets op gespeeld zelfs), Xbox One S en een Switch. Dit jaar heeft tot nu toe alleen de Switch aangestaan. Probleem: tijd.

Heb mezelf beloofd gewoon niks meer te kopen aan games, next gen komt er daarentegen misschien wel indien backwards compatible (Xbox Series X bijv.). Tot nu toe gaat dat goed, sinds november (na Pokémon Shield) is er niks extra's meer binnengekomen :P Richt me nu echt op het uitspelen van games, voordat ik verder ga naar de volgende, geeft me ook meer voldoening.

• sparow
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-02 08:37
Engineer Stewie schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:31:
[...]

Wel wat performance issues in het spel. Ik ben het aan het spelen met mijn zoontje. Verder rijden de voertuigen niet heel goed, beetje houterig. Al bij al wel een vermakelijke game.
Ligt er ook een beetje aan wie het gaat spelen. :) Mijn zoontje van 7 is helemaal van van het Marvel thema en van Ninjago.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

R4m0n_46 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:57:
[...]

De spijker op z'n kop. Ook hier een PS4 (nog nooit iets op gespeeld zelfs), Xbox One S en een Switch. Dit jaar heeft tot nu toe alleen de Switch aangestaan. Probleem: tijd.

Heb mezelf beloofd gewoon niks meer te kopen aan games, next gen komt er daarentegen misschien wel indien backwards compatible (Xbox Series X bijv.). Tot nu toe gaat dat goed, sinds november (na Pokémon Shield) is er niks extra's meer binnengekomen :P Richt me nu echt op het uitspelen van games, voordat ik verder ga naar de volgende, geeft me ook meer voldoening.
Heb je toevallig ook Pokémon Let's Go? Zo ja is er veel verschil; welke vind je leuker en waarom?

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

Ik was al vergeten dat dit uitkomt:

Blijkbaar een technisch zeer competente port, draait aan een extreem solide 30 FPS (ipv 60 FPS op andere platformen). Dynamische resolutie werd toegepast met beeldreconstructietechnieken, image quality is dus een beetje minder scherp dan op PS4. Er zijn wat compromissen gemaakt wat betreft de texture kwaliteit en de resolutie van alfa-effecten, maar al bij al is het spel verder praktisch identiek aan de PS4 versie.

Portable versie ziet er meestal beter uit dan docked. maar scenes met veel duisternis/zwartwaardes op het IPS paneel van de Switch vallen soms tegen door backlight bleeding. Meer details in de video, maar samengevat dus een aanrader voor wie Metro / Metro Last Light nog wilt spelen.

• Nederlandhc
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-02 09:51
gwystyl schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Heb je toevallig ook Pokémon Let's Go? Zo ja is er veel verschil; welke vind je leuker en waarom?
Wij hebben hier beide Let's Go spellen en Sword&Shield.

Nu heb ik zelf de Let's Go spellen (nog) niet gespeeld dus dit volgende is van wat ik zag bij mijn vriendin / wat zij erover zegt:

Let's Go is wat simpeler, je hoeft geen Pokémon in het wild te bevechten. Het enige wat je ermee doet is vangen zoals in Pokémon Go.
De kaart die je hier bewandeld is hetzelfde als in de Gen 1 games (Yellow, Red, Blue) alleen is het beeld dus duidelijk verbeterd en zie je veel (alle?) Pokémon lopen op je scherm. Hiermee kan je dus zelf beslissen of je ze wilt hebben of dat je erom heen loopt.

Voor Sword/Shield is het zo dat deze in het rijtje van de vertrouwde spellen thuishoort. Hierbij moet je dus wel tegen Pokémon vechten als je ze tegenkomt (of je rent weg zoals altijd al kon) maar is het niet zo dat je alleen maar een bal moet gooien.
Het spel zelf is redelijk uitgebreid en er is veel in te zien en te doen, echt weer een nieuw Pokémon spel als vanouds zeg maar.

Voor ons is Sword/Shield leuk om serieuzer te spelen en Let's Go wat meer voor de leuk of voor een relaxte avond op de bank.

Ik zou zeggen ga wat reviews opzoeken en beslis verder zelf welke variant je wilt. Als je Yellow e.d. hebt gespeeld zal Let's Go je heel bekend voorkomen. Wil je de nieuwste in de Pokémon serie spelen, pak dan Sword of Shield.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Nederlandhc dank voor je ervaringen.... ik heb Let's Go al, en vroeg me af of het de moeite waard is om Sword of Shield ook nog te kopen. Ik heb voor de Switch een Wii gehad, maar daar nooit Pokémon op gespeeld. Oudere Pokémon spellen ken ik dus ook niet. Mijn eerste ervaring met Pokémon was eigenlijk toen het op de smartphone verscheen O-)

De Switch was voor mij dan ook een beetje een gokje als aanschaf. De Wii werd vrij weinig gebruikt (vnl Wii Party of Wii Sports Resort), en ik kende dus ook nauwelijks de klassiekers als Mario en Zelda.
Ik merk echter dat ik de Switch er veel makkelijker bij pak, omdat hij zowel handheld als op de TV kan. Ik heb gelijk Pokémon Let's Go, Mario Odyssey en Zelda BOTW gekocht. Die speel ik alledrie af en toe, maar toen ik in de kerstvakantie Ori kocht heb ik die bijna in één streep uitgespeeld. Nu ben ik weer voorzichtig bezig met Zelda en de later aangeschafte Lego Undercover, en die wissel ik af met de rest.

Ik ga nog een stapeltje reviews bekijken, maar ik denk dat Sword/Shield dan nog even op de verlanglijst blijft staan tot ik mijn backlog wat verkleind heb :o

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:35
Kickasz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:24:
Zijn er meer mensen die Asphalt 9 spelen op de Switch? Gek genoeg een gave racer voor niks. Prima spel om zo nu en dan even snel tussen door een race te doen :).

https://www.nintendo.nl/G...lt-9-Legends-1642132.html
Drie weken terug geïnstalleerd, en wat fanatieker gespeeld. Leuke game om af en toe te spelen, maar ik heb hem nu al een week niet aangeraakt...

Free-to-play is zo'n dingetje. Op een gegeven moment loop je tegen een punt aan dat progressie traag gaat, en dan word je doodgeknuppeld met aanbiedingen... AI speelt vals, en match making is ook erg discutabel. Ik merk dat het voor mezelf (en uiteindelijk mijn beurs) beter is dit spel casual te spelen. Voor nu houd ik deze game wél geïnstalleerd.

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-02 16:53
Flozem schreef op zondag 16 februari 2020 @ 05:40:
[...]

Drie weken terug geïnstalleerd, en wat fanatieker gespeeld. Leuke game om af en toe te spelen, maar ik heb hem nu al een week niet aangeraakt...

Free-to-play is zo'n dingetje. Op een gegeven moment loop je tegen een punt aan dat progressie traag gaat, en dan word je doodgeknuppeld met aanbiedingen... AI speelt vals, en match making is ook erg discutabel. Ik merk dat het voor mezelf (en uiteindelijk mijn beurs) beter is dit spel casual te spelen. Voor nu houd ik deze game wél geïnstalleerd.
Precies waarom het er bij mij na 48 uur netjes werd verwijderd :)
Hm, XCOM 2 Collection heeft een rating gekregen voor Switch in Zuid-Korea (Bron: ResetERA). Cool! Ook Catherine: Full Body edition en de Bioshock games staan in de lijst daar.

Edit: weet er toevallig iemand of UK eShop codes (games, niet tegoed) gelden als Europese eShop of een aparte UK account nodig hebben? Op ShopTo.net staan er redelijk wat digitale codes in de korting, waaronder de expansion pass van Fire Emblem...

JackAvery wijzigde deze reactie 16-02-2020 19:16 (47%)

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16:03
Ik heb sinds een paar dagen nu een switch. Nu heb ik mijn switch meegenomen toen ik de deur uit ging. Met mijn oplader van de telefoon. (oneplus 6 charger is dus USB-C). Ik dacht mooi kan ik hem opladen. Maar de switch geeft aan "Cannot be charged". Met een andere adapter laad hij wel op. Althans dat zegt hij maar hier had ik al nagekeken en blijkt dat die adapter een te lage ampere heeft. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe laden jullie de switch op als je het docking station niet bij je hebt? En als je dit doet met wat voor een adapter?

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:05
rwbk schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:31:
Ik heb sinds een paar dagen nu een switch. Nu heb ik mijn switch meegenomen toen ik de deur uit ging. Met mijn oplader van de telefoon. (oneplus 6 charger is dus USB-C). Ik dacht mooi kan ik hem opladen. Maar de switch geeft aan "Cannot be charged". Met een andere adapter laad hij wel op. Althans dat zegt hij maar hier had ik al nagekeken en blijkt dat die adapter een te lage ampere heeft. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe laden jullie de switch op als je het docking station niet bij je hebt? En als je dit doet met wat voor een adapter?
Ik met de standaard Sony oplader van m'n telefoon, werkt hier prima.

• maxxie85
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14:34
Altijd als ik weg ga neem ik mijn Switch lader mee, waarmee ik mijn OP6 en de Switch mee oplaad, haha.
Zelf wil ik nog een 2e Nintendo Switch lader halen. Ze zijn opzich niet duur voor 29 euro.

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Nu online
@rwbk Ik gebruik een iPad adapter met een USB-A naar USB-C kabel. Dezelfde kabel gebruik ik ook met een powerbank.
Ik heb sinds een paar dagen nu een switch. Nu heb ik mijn switch meegenomen toen ik de deur uit ging. Met mijn oplader van de telefoon. (oneplus 6 charger is dus USB-C).
Ik gebruik meestal gewoon de Switch adapter of de USB-A->C kabel die bij de pro controller zat, maar mijn beperkte ervaring met OnePlus spul is dat het niet goed met Switch apparaten omgaat. De OP chargers/kabels kunnen bvb. ook geen pro controllers opladen. Vermoedelijk een incompatibiliteit tussen OnePlus' custom fast charging protocol en hoe Nintendo USB PD heeft geïmplementeerd?

JackAvery wijzigde deze reactie 17-02-2020 09:20 (3%)

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
maxxie85 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:12:
[...]

Altijd als ik weg ga neem ik mijn Switch lader mee, waarmee ik mijn OP6 en de Switch mee oplaad, haha.
Zelf wil ik nog een 2e Nintendo Switch lader halen. Ze zijn opzich niet duur voor 29 euro.
Oja wauw. Dat Dock is ook gewoon met een USB c inderdaad. Dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Maar gelukkig weet ik nu dat mijn telefoon oplader niet werkt.

Bedankt

• R4m0n_46
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-02 11:26
gwystyl schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Yes, Pokémon Let´s Go Pikachu. Die games zijn vooral voor de nostalgie leuk, vind de manier van Pokémon vangen zeer irritant (de Pokémon GO style). Zou zelf voor Shield of Sword gaan als je er nu één wilt kopen, nieuw avontuur, nieuwe Poké.

• maxxie85
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14:34
JackAvery schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:19:
[...]

Ik gebruik meestal gewoon de Switch adapter of de USB-A->C kabel die bij de pro controller zat, maar mijn beperkte ervaring met OnePlus spul is dat het niet goed met Switch apparaten omgaat. De OP chargers/kabels kunnen bvb. ook geen pro controllers opladen. Vermoedelijk een incompatibiliteit tussen OnePlus' custom fast charging protocol en hoe Nintendo USB PD heeft geïmplementeerd?
Ik heb ook een autolader voor mijn OP6, daar willen iPhones ook niet mee laden . Maar goed, back topic :+

• pateen75
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-02 23:49
Onlangs heb ik voor mezelf een switch lite gekocht. Speel daar nu The Witcher 3 op. Ziet er prachtig uit op dat kleine scherm en draait ook nog eens wonderbaarlijk goed vind ik. M'n zoontje heeft een normale switch en hoewel dat scherm wel wat groter is (en dus prettiger lezen van die kleine lettertjes) vind ik de switch lite wel heerlijk licht in gewicht en een mooi formaatje voor on the go. Toch twijfel ik een beetje of ik niet net dat iets grotere scherm liever heb......pfff.....keuzes.

PSN: xpock Live: xspock

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:32
Beste medetweakers,

Vanwege chronisch tekort aan GB op mijn huidige 128GB kaartje heb besloten om toch maar een 400GB kaartje aan te schaffen.

Om e.e.a. zo veilig mogelijk over te zetten wil ik het als volgt doen:

Alle software die op het kaartje staat wissen vanaf de Switch. Dat kaartje eruit en de nieuwe erin en dan alle software opnieuw downloaden. Dat gaat tijd kosten, maar ik zet de Switch gewoon aan en ga lekker andere dingen doen. Is dat een mogelijkheid?

Of is het toch beter om dat toch via de pc te doen?

• TomBraamhaar
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13:49
Cyrax0508 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:26:
Beste medetweakers,

Vanwege chronisch tekort aan GB op mijn huidige 128GB kaartje heb besloten om toch maar een 400GB kaartje aan te schaffen.

Om e.e.a. zo veilig mogelijk over te zetten wil ik het als volgt doen:

Alle software die op het kaartje staat wissen vanaf de Switch. Dat kaartje eruit en de nieuwe erin en dan alle software opnieuw downloaden. Dat gaat tijd kosten, maar ik zet de Switch gewoon aan en ga lekker andere dingen doen. Is dat een mogelijkheid?

Of is het toch beter om dat toch via de pc te doen?
Ik heb een paar maand geleden gewoon de inhoud van de oude naar de nieuwe SD gekopieerd. Ging prima.

• Cyrax0508
TomBraamhaar schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb een paar maand geleden gewoon de inhoud van de oude naar de nieuwe SD gekopieerd. Ging prima.
Thnx. Ga ik dat vanavond doen!

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:44
Gisteren op iBood.nl een Sitecom CH-016 60W gekocht, met het idee om een all-in-one oplader te hebben, voor mijn Switch, Telefoon en laptop.

Ziet er veel belovend uit, maar Sitecom is een Nederlands product. Het gaat dus waarschijnlijk om een rebrand, Ik zie de oplader dan ook niet terug op https://switchchargers.com/chargers/. Hebben jullie een idee of dit wat is? Ik heb iBood in ieder geval om advies gevraagd, ik kan ook niks vinden m.b.t. dat deze USB-IF gecertificeerd is....

• DraZ666
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-02 20:00
(jarig!)
Bliksem B schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:40:
Gisteren op iBood.nl een Sitecom CH-016 60W gekocht, met het idee om een all-in-one oplader te hebben, voor mijn Switch, Telefoon en laptop.

Ziet er veel belovend uit, maar Sitecom is een Nederlands product. Het gaat dus waarschijnlijk om een rebrand, Ik zie de oplader dan ook niet terug op https://switchchargers.com/chargers/. Hebben jullie een idee of dit wat is? Ik heb iBood in ieder geval om advies gevraagd, ik kan ook niks vinden m.b.t. dat deze USB-IF gecertificeerd is....
Hij zou het in principe moeten doen aangezien hij 5v3a output heeft, zoals de orginele lader. Alleen het kabeltje afwachten, daarvoor wordt 56ohm aangeraden.
@Bliksem B , zolang je niet van plan bent dit op je dock aan te sluiten, is het advies in de vorige post solide :)

---
Takashi Mochizuki, die tegenwoordig werkt voor Bloomberg, stelt in een artikel dat ze Nintendo Switch tekorten verwachten in de US en EU vanaf +- april.
Limited component supply coming out of China is affecting output at a Nintendo assembly partner’s factory in Vietnam, which the gaming giant primarily uses to build consoles for the U.S., said the people, asking not to be named because the details are private. A shortage of components this month would affect Switch units scheduled for arrival in April, after existing inventory and current shipments of the console have sold through.
In hetzelfde artikel blijft Nintendo of America bij hun vorige statement dat ze voorlopig geen problemen verwachten, maar dat dit uiteindelijk zal afhangen van hoe de Covid-19 epidemie in China verder evolueert.

• Bliksem B
JackAvery schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:52:
@Bliksem B , zolang je niet van plan bent dit op je dock aan te sluiten, is het advies in de vorige post solide :)

---
Takashi Mochizuki, die tegenwoordig werkt voor Bloomberg, stelt in een artikel dat ze Nintendo Switch tekorten verwachten in de US en EU vanaf +- april.

[...]

In hetzelfde artikel blijft Nintendo of America bij hun vorige statement dat ze voorlopig geen problemen verwachten, maar dat dit uiteindelijk zal afhangen van hoe de Covid-19 epidemie in China verder evolueert.
Nee ik ben van plan hem ook te gebruiken in combinatie met de (originele) dock.

Als ik https://switchchargers.com/safety/ mag geloven, moet dit geen probleem geven. Zolang de opladers USB-IF gecertificeerd zijn of van degelijke kwaliteit, zoals: https://switchchargers.com/chargers/#60w

Nu vragen jullie je zeker af, "waarom het risico nemen?" Ik reis veel en hoe minder opladers, des te beter. Hoe ideaal is het om 1 oplader te hebben voor alles?

Het hele bricking fiasco komt enkel door de 3rd party docks en het gebruik van normale USB-A kabels. De 3rd party docks en de originele docks wijken af van de PD-standaard. Hierdoor moeten USB-A kabels altijd een resistor hebben in combinatie met een powerbank of oplader.
Aangezien mijn dock origineel is, zal in het ergste gevalt de lader of mijn dock kapot gaan, niet de Switch zelf.

Alleen wanneer Sitecom niet te vertrouwen is qua kwaliteit, vergroot ik echter mijn kans op een kapotte dock.
Bliksem B schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:29:
[...]

Nee ik ben van plan hem ook te gebruiken in combinatie met de (originele) dock.
Voor zover ik heb begrepen, is SwitchChargers hun advies daar specifiek gericht op het opladen in handheld modus, niet voor gebruik met de dock. Corrigeer me gerust tho, ik ben er nu heel snel even doorgegaan en het is al een tijdje geleden dat ik de site deftig gelezen heb.

Either way, docked zou mogelijk kunnen werken omdat het een USB-PD lader is met een 15W profiel. Ik zie gewoon het punt er niet van in om de officiele adapter niet te gebruiken, maar ik reis vrij weinig met de dock :)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04:06
Die laadblokjes zijn idd niet voor in docked mode te gebruiken , daarvoor moet je de originele switch charger of 1 van die 3th party Switch chargers op Amazon die ''dock play compatible zijn'' maar dat zijn nooit zo van die losse blokjes.

Al die 3th party chargers die compatible zijn voor docked mode lijken identiek op die Nintendo adapters, van die zwarte blokken waar de kabel aan vast zit, maar zo een 3th party lader is eigen geen value want de originele van Nintendo is 26 euro zo een 3th party is al snel 18-19 Euro.

Anyway ff wat anders : vermaak me momenteel prima met Lego city undercover en zeker voor de 17.99 in de sale, merk idd wel wat slowdown op bij momenten op performance gebied maar dat wist ik op voorhand van reviews, daarmee dat ik hem nu wou aan 17.99 ipv bijna 40 retail.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben er van 't weekend ook een tijdje mee bezig geweest, erg vermakelijk inderdaad :). Mijn zoontje van 4 kon leuk als tweede persoon "meespelen" op split screen zonder in de weg te lopen of de voortgang te hinderen (Mario Odyssey gaat minder goed samen), en hij vindt Lego leuk, dus zeker een blijvertje.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik Assassins Creed III ga halen. Die heb ik namelijk al op PC, maar speel ik niet veel, terwijl ik 1 en 2 wel helemaal uitgespeeld heb. Ik heb echter ook net Hollow Knight gehaald omdat ik Ori and the blind forest zo leuk vond, dus mijn backlog wordt al langzamerhand groter.

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:00

Tsjipmanz

Het maakt MIJ niks uit...

Ik had Lego Undercover een week of 6 geleden ook gehaald in de aanbieding, inderdaad wel vermakelijk, al vind ik het rijden in die voertuigen wat minder soepel.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik ben ondertussen wel een beetje benieuwd geworden naar Darksiders Genisis, maar wil eigenlijk eerst nog deel 2 en 3 (helaas is 3 niet op de Switch te krijgen :( ) spelen. 2 ga ik maar eens goedkoop uit de budget bakken proberen te halen.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Thomas schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:03:
Ik ben ondertussen wel een beetje benieuwd geworden naar Darksiders Genisis, maar wil eigenlijk eerst nog deel 2 en 3 (helaas is 3 niet op de Switch te krijgen :( ) spelen. 2 ga ik maar eens goedkoop uit de budget bakken proberen te halen.
Vond deel 1 en 2 veel beter dan 3 :) is de remastered versie van 1 niet op de Switch? Anders is deel 2 zeker aan aanrader.
Een nieuwe kleur voor de Nintendo Switch Lite is net op hun Japanse website aangekondigd - Coral. Deze editie releast in Japan op 20 maart, tegelijk met Animal Crossing. Er wordt voorlopig nergens vermeld of deze ook naar andere landen komt.

Edit: confirmed in de USA vanaf 3 april.

JackAvery wijzigde deze reactie 18-02-2020 15:03 (14%)

• RobbertDs1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:54
Volgens Reddit heeft de Witcher een update gehad.
https://www.reddit.com/r/...er_bottom_update_for_the/
Mensen hier die echt een verandering zien?

• Thomas
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Vond deel 1 en 2 veel beter dan 3 :) is de remastered versie van 1 niet op de Switch? Anders is deel 2 zeker aan aanrader.
Yes, deel 1 al gespeeld op de Switch (en vroeger op de X360).
RobbertDs1 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:52:
Ik ben nog met TW3 bezig op het moment maar de laatste dagen niet aan toe gekomen. Ik zal eens kijken of er veel verbetering is (al vond ik het sowieso al heel goed te doen!).

Thomas wijzigde deze reactie 18-02-2020 11:57 (43%)

Veel interessanter vind ik dat cross-saves lijken toegevoegd te worden tussen de Switch en PC versie. Zou ik bijna de Switch port voor kopen.
Ook mooi dat eventuele veranderingen optioneel lijken, wat deze foto van het optiemenu suggereert.

• Thomas
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Veel interessanter vind ik dat cross-saves lijken toegevoegd te worden tussen de Switch en PC versie. Zou ik bijna de Switch port voor kopen.
Ook mooi dat eventuele veranderingen optioneel lijken, wat deze foto van het optiemenu suggereert.
Lijkt op het menu dat ze met de gemodde versie naar voren toveren. Ik ben hem nu aan het downloaden, zal zo mijn bevindingen delen.

E: Menu klopt inderdaad. Moet zeggen dat ik niet veel verschil zie tussen oud en nieuw met sharpening naar max. Alles omlaag laat wel een vrij groot verschil zien (in negatieve zin, vast wel een betere framerate). Wel mooi dat er nu meer opties zijn!

Thomas wijzigde deze reactie 18-02-2020 12:48 (17%)

• Dutch_guy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-02 17:34

Dutch_guy

WYSIWYG

Pay peanuts get monkeys !

• ppl
  • Niet online
JackAvery schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:32:
Voor zover ik heb begrepen, is SwitchChargers hun advies daar specifiek gericht op het opladen in handheld modus, niet voor gebruik met de dock.
De site heeft het over het opladen van de Switch in zijn algemeenheid, niet specifiek in handheld modus. Het gaat ze er met name om, om te waarschuwen dat de USB-C poort in de Switch niet geheel de standaard volgt wat betreft stroom en dat je daardoor bij sommige laders dan ook niet de volle mep aan stroom krijgt. Dat is voor zowel de handheld als de dock modus van belang. Bij de ene is het vanwege het snelle opladen, voor de ander voor het genoeg kunnen leveren van stroom (de lader moet de Switch wel bij kunnen benen).

• Bliksem B
Katmi schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 00:45:
Die laadblokjes zijn idd niet voor in docked mode te gebruiken , daarvoor moet je de originele switch charger of 1 van die 3th party Switch chargers op Amazon die ''dock play compatible zijn'' maar dat zijn nooit zo van die losse blokjes.

Al die 3th party chargers die compatible zijn voor docked mode lijken identiek op die Nintendo adapters, van die zwarte blokken waar de kabel aan vast zit, maar zo een 3th party lader is eigen geen value want de originele van Nintendo is 26 euro zo een 3th party is al snel 18-19 Euro.

Anyway ff wat anders : vermaak me momenteel prima met Lego city undercover en zeker voor de 17.99 in de sale, merk idd wel wat slowdown op bij momenten op performance gebied maar dat wist ik op voorhand van reviews, daarmee dat ik hem nu wou aan 17.99 ipv bijna 40 retail.
Volgens mij overschat je "Nintendo Licensed" logo's. De USB-C laders (met een vast kabel) gewone USB-PD laders. De regulier laders zijn nog erger, dat zijn regulier laders met een resistorkabeltje erbij (anders krijgt de Switch te veel stroom).

De 60 watt lader die ik aandraag is niet een "laadblokje". De originele Switch lader kan 39 watt aan, maar daar zit de Switch zelf nooit aan. Dat is tevens een prima lader, die de PD standaard prima volgt en ook qua voltages / amps goed is. Echter, om je laptop op te laden heb je 45 watt of meer nodig. Vandaar dat ik een andere lader zoek.

Tevens heb ik al 3 originele laders. Vandaar dat ik er ook 1 kwijt wil. Zie voor de advertentie en meer toelichting: V&A aangeboden: Nintendo Switch AC adapter

Bliksem B wijzigde deze reactie 18-02-2020 20:46 (6%)

• Marc1510
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:01
Komende donderdag om 15:00 een 25 minuut durende Animal Crossing Direct!

https://twitter.com/Ninte...tatus/1229888341769744385

• Katmi
Die 1ste zowiezo, die heeft 1 3.5mm ''combo'' jack dus zowel sound als mic zouden moeten werken via die 1 3.5mm plug ( heb ik op mijn Cloud Stinger ook en werkte altijd op Xbox en PS4 met 1 plug )

2de zou moeten werken om geluid te horen als je 1 van de 3.5mm plugs in de Switch steekt maar die plug van de mic is useless, geen idee of die headset zou werken als je de usb aansluiting ervan in een usb poort van de dock steekt of als je een 3.5mm splitter kabel koopt die van 1 mic en 1 sound plug naar 1 3.5mm plug loopt, maar dan koop je imo gewoon beter de andere.

Om eerlijk te zijn aan de prijzen van die action links die je zet koop je imo beter iets als de JBL T110 in-ear earbuds voor een tientje tenzij je echt de mic wilt of een hoofdtelefoon.

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik heb AA uitgezet, en ik heb het idee dat het er een stuk minder blurry uitziet (logisch) en dat de framerate er een stuk beter door wordt. Wat mij betreft dus een geslaagde update.

• Hulleman
  • Nu online
Sinds kort hier ook een Switch Lite in huis, maar ik vind em niet lekker in de hand liggen voor een langere tijd. Heb nogal moeite met het lekker kunnen bewegen van de rechtertrigger en heb echt geen grote handen. Zijn er mensen met ervaring met een Switch grip case? Zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/p/...0VQgmHEAQYBSABEgLcGfD_BwE

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-02 22:04
gisteren waren de SNES controllers weer in de US te krijgen, helaas niet in de EU / NL. Damn. Iemand toevallig een glazen bol wanneer wel?

• Katmi
Hulleman schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:58:
Sinds kort hier ook een Switch Lite in huis, maar ik vind em niet lekker in de hand liggen voor een langere tijd. Heb nogal moeite met het lekker kunnen bewegen van de rechtertrigger en heb echt geen grote handen. Zijn er mensen met ervaring met een Switch grip case? Zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/p/...0VQgmHEAQYBSABEgLcGfD_BwE
iets als dit https://www.amazon.de/dp/B07W6W791F/ zou idd wel moeten werken.
Ikzelf heb op mijn Switch V2 de Mumba Blade case en heel tevreden van, die zou ook voor de switch lite moeten bestaan maar vind hem niet terug op europese Amazon's, was wel een US vid waar ik die zag.

Op Ali hebben ze hem wel : https://nl.aliexpress.com/i/4000315247249.html

De Mumba blade kan ik enkel maar aanbevelen, je hebt ook de skull en co maar dat is ook uit China vanop hun eigen website.

• L23
  • Nu online
NoTimeRemains schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:49:
gisteren waren de SNES controllers weer in de US te krijgen, helaas niet in de EU / NL. Damn. Iemand toevallig een glazen bol wanneer wel?
Nee, Nintendo vindt het kennelijk leuk om daar zo onduidelijk mogelijk over te zijn. Volgens mij zijn de controllers in de US nog steeds niet uitverkocht, dus dat geeft hoop dat als ze hier weer verkrijgbaar zijn ze makkelijker te bestellen zijn.

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:43
L23 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:21:
[...]

Nee, Nintendo vindt het kennelijk leuk om daar zo onduidelijk mogelijk over te zijn. Volgens mij zijn de controllers in de US nog steeds niet uitverkocht, dus dat geeft hoop dat als ze hier weer verkrijgbaar zijn ze makkelijker te bestellen zijn.
De US controllers zijn wel fysiek anders als de JP/EU controllers. Lijkt me dat de vraag behoorlijk verkeerd ingeschat is dan.

• L23
  • Nu online
BlackMage schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:29:
[...]

De US controllers zijn wel fysiek anders als de JP/EU controllers. Lijkt me dat de vraag behoorlijk verkeerd ingeschat is dan.
Geen idee waarom ze afgelopen keer zo beperkt beschikbaar waren, zelfde soort situatie als de NES en SNES mini. Mogelijk dat ze het verkeerd ingeschat hebben omdat de NES Online controller teveel was geproduceerd/te weinig verkocht en hadden ze de SNES Online controller productie hier op aangepast.
Ja klopt dat de JP/EU controllers iets anders zijn, dus geen garantie dat als de nieuwe voorraad in Europa komt dat het net als in de US makkelijk verkrijgbaar zal zijn.

Ik vind zelf de SNES Online controller een aanzienlijk beter ontwerp, dus dat er meer vraag naar zou zijn leek mij wel logisch. Maar ik heb met beide controllers geen nostalgie. Wel vind ik de SNES Online controller erg geschikt voor 2D platformers vanwege de perfecte D-pad. Momenteel speel ik Hollow Knight met de SNES Online controller en dat speelt top.

L23 wijzigde deze reactie 19-02-2020 22:53 (19%)

• Cyrax0508
Ik zit ook echt met smart te wachten op die SNES controller. Slaat eigenlijk nergens op, want ik heb de 8BitDo SN30 Pro + (fantastische controller, beter dan mijn Pro Controller) en de 8BitDo NES30 Pro2 en beide controllers hebben een zeer goede d-pad waarmee ik dus mijn 2d platformers kan spelen. Maar ja, hij ziet er zo slick uit die SNES controller en natuurlijk de nostalgie van de controller. Die komt dus wel in huis (als hij ooit weer te koop is).

Ik ben geen non-gamer, maar ik zit echt te wachten op Animal Crossing NH. Op de GC mijn eerste gespeeld en het is gewoon zo lekker rustgevend altijd. Beetje klooien, vissen, bouwen, kopen, zoeken enz.enz.. Heel chill. Het is geen echte game, maar ik snap wel dat het zo succesvol is. Verder vind ik het nogal eh… doods voor wat betreft de Switch dit jaar. Geen Direct met nieuwe games, dat baart me wel wat zorgen. Ik verwacht dat ze wel gaan komen met het aankondigen van wat WiiU remakes (Super Mario 3D World verdient meer liefde en na het “uitspelen” begint het pas echt jongens en meisjes), maar ik wil ook heel graag weer wat echt nieuws!
Ik begrijp die nostalgie voor de SNES controller helemaal, heb me ook moeten inhouden want eigenlijk ga ik het waarschijnlijk relatief weinig gebruiken - nog steeds erg blij met mijn pro controller.

Wat die Direct betreft: die komt nog wel. Ik heb de indruk dat men tot 20 maart vooral de aandacht op Animal Crossing wilt houden, maar die Direct kan net zo goed opeens volgende week online staan. Verder verwacht ik voorlopig dat Nintendo zich houdt aan hetzelfde patroon van de vorige jaren: een relatief rustige eerste helft, en de grotere releases in de tweede helft van het jaar. De mei/juni titel wordt denk ik de Xenoblade remaster.

Ik snap best dat er een "doodse" indruk is, maar als je een beetje oplet merk je dat er eigenlijk redelijk wat third party games en ports ondertussen individueel of op Twitter worden aangekondigd/lanceren :) Ik denk aan Brain Training, Pokémon Mystery Dungeon, Wonderful 101, de Metro ports, aan Devil May Cry 3 die gisteren is uitgekomen, ...

En over die games gesproken: Famitsu heeft net een hoop nieuwe informatie online gezet over de Trials of Mana remake die in april releast - een vertaald overzicht vind je bij Gematsu.com.

• BlackMage
Ik heb zelf de SNES controllers nog in mn winkelmandje gehad toen ze te bestellen waren, maar ik had het zelfde: ik doe er vast zo weinig mee (speel uberhaubt 99% handheld) dat het zonde van mn geld is. Dus ik heb het maar niet besteld.

Maar mocht je een SNES classic hebben, dan kan je een 8bitdo "gbros" adapter aanschaffen om die controllers te gebruiken op de Switch:
https://www.amazon.de/dp/B07JLF9PVG

Deze werkt met Gamecube, Wii Classic, NES classic en SNES classic controllers. De connectie naar je Switch is draadloos.

• L23
  • Nu online
De 8bitdo gbros adapter is inderdaad een prima oplossing voor de SNES Online app en je hebt dan ook de homeknop en screenshot knop. Maar voor 2D platformers zoals Hollow Knight mis je dan de ZL en ZR knoppen die de SNES Online controller wel heeft. De SNES Online controller vind ik net wat praktischer in gebruik dan een bedrade SNES controller en adapter, makkelijker mee te nemen. Ik speel ook vooral handheld, maar aan tafel werkt tabletop mode met de controller in de hand ook erg goed.

• sderooij
  • Laatst online: 25-02 16:53
Ik heb een tijdje de SNES controller gehad en uiteindelijk weggegeven aan mijn broer, die is een grotere nintendo fanboy dan dat ik ben :P

Ik ben uiteindelijk toch weer meer mijn pro controller gaan gebruiken voor de typische games waar je de SNES controller voor zou gebruiken. Reden? Denk dat het meer om de knoppen terecht komt, zoals Home of makkelijk toegang tot ZL en ZR. Verder is het een lekkere controller hoor, maar ik gebruikte 90% van de tijd de pro controller :-)

Hopelijk helpt mijn feedback enigszins. Houd niet weg dat het voor de verzamelaar vooralsnog een leuk itempje is om te hebben :-)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gebruik nu een draadloze XBOX 360 controller in combinatie met de Magic-NS. Mis ik dan veel tov de Nintendo Pro controller of zo'n SNES/8bitdo SN30+ controller? Voor zover ik weet alleen de gyroscoop en NFC? Ik heb de andere controllers nog nooit vastgehouden, dus weet niet goed hoe ze aanvoelen. De prijs doet me alleen wel aarzelen om er zomaar één aan te schaffen om te proberen.

Ook zitten mijn AB en XY knoppen net andersom, maar daar kwam ik pas achter toen ik al een tijdje gespeeld had. Ik vind de XBOX 360 controller sowieso al een stuk fijner spelen dan de joy-cons in de controller-houder die bij de Switch zit.

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:45
Vanmiddag ook de New Horizons Direct, over een uurtje of 2. Benieuwd wat ze allemaal laten zien.

• L23
  • Nu online
Ik heb de pro controller tot dusver nooit gehaald omdat de D-pad problemen heeft met diagonale input, dus dat was voor mij geen optie. Verder lijkt het me een fijne controller voor shooters, maar ik heb die games niet op de Switch. Bij Skyrim en Zelda werkt gyro aiming met de joy-cons perfect. En puur voor 2D platformers lijkt me de positie van de D-pad bij de SNES controller fijner dan bij de Pro controller en joy-cons.

@gwystyl Je mist ook nog HD Rumble, maar dat is niet zo belangrijk. Grootste gemis lijkt mij gyro aiming. Maar voor de rest lijkt me gamen met een 360 controller een prima oplossing. Dat de knoppen andersom zitten lijkt me minder praktisch, maar is denk ik niet meer dan een kwestie van wennen. Ik heb zelf een Xbox One S en een Switch.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

L23 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:08:

@gwystyl Je mist ook nog HD Rumble, maar dat is niet zo belangrijk. Grootste gemis lijkt mij gyro aiming. Maar voor de rest lijkt me gamen met een 360 controller een prima oplossing. Dat de knoppen andersom zitten lijkt me minder praktisch, maar is denk ik niet meer dan een kwestie van wennen. Ik heb zelf een Xbox One S en een Switch.
Dat de knoppen andersom zitten had ik eerst niet eens door. Het is nu ook gewoon dat de Switch B registreert terwijl ik op de A knop druk, omdat die op de B-plek van de Nintendo-controllers zit. Omdat ik niet per se op een letter druk maar de positie van de knoppen per spel aanwen vind ik dat niet zo'n issue eigenlijk. Gyro-aiming klinkt wel handig. Ik loop nu met Zelda behoorlijk te klooien om een pijl de goede kant op te krijgen met de analoge sticks :)

• L23
  • Nu online
@gwystyl het richten gaat met de analoge sticks van de 360 controller wel een stuk beter dan met de joy-cons, maar gyro aiming gaat nog een stuk makkelijker. In Breath of the Wild heb je bij Mounted Archery Camp een missie waarbij je te paard balonnen uit de lucht moet schieten, dat was mij zonder gyro aiming nooit gelukt.
@gwystyl , persoonlijk vind ik de X360 controller minder goed dan de pro controller maar het is zeker geen slechte oplossing. Eén laatste ding dat je nog mist en niet vermeld is: remote aanzetten van je switch :P

De omgekeerde knoppen is idd kwestie van gewenning, ik heb er eigenlijk meer last van als ik de Xbox controller via Steam Link gebruik.

• BlackMage
Je kan met zo'n Magic NS instellen of je de knoppen volgens layout van de controller wilt (en dus de positie anders is dan met een Nintendo controller) of dat je de positie 'goed' hebt maar dat de letters niet meer overeen komen. Daar is een knop-combinatie voor, staat wel in de handleiding ergens.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@JackAvery Remote aanzetten zou inderdaad handig zijn, maar aangezien ik de controller meestal in een la onder de Switch (dock) bewaar, ben ik daar toch al in de buurt......

@BlackMage ja klopt, en aangezien ik inmiddels aan de positie gewend ben, heb ik het zo laten staan.

Ik zal eens kijken of ik de Pro controller van een collega kan lenen; dat lijkt me de beste manier om de meerwaarde voor mezelf te bepalen.....

De Animal Crossing Direct is hier te bekijken:

Een hoop features worden getoond (waaronder terraforming!), en er is de belofte van gratis updates.

JackAvery wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:38 (43%)

• sparow
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-02 08:37

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:37
Bruut, ben benieuwd of ik daar ook een amazon tegoed bon mee kan winnen >:)

• Mauz1978
  • Laatst online: 12:55

Mauz1978

Console War Veteran

JackAvery schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:02:
De Animal Crossing Direct is hier te bekijken:

[YouTube: Animal Crossing: New Horizons Direct (Nintendo Switch)]

Een hoop features worden getoond (waaronder terraforming!), en er is de belofte van gratis updates.
Ziet er super uit. We zitten er klaar voor om dit op day 1 te spelen (en we zijn 41 haha).

http://dscomics.nl

• Cyrax0508
Mauz1978 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:49:
[...]

Ziet er super uit. We zitten er klaar voor om dit op day 1 te spelen (en we zijn 41 haha).
Zelfde leeftijdscategorie hier, maar ik zit ook met smart te wachten :-) Ziet er fantastisch uit en ik kijk er naar uit om lekker chill mijn dingetjes te doen op het eiland.

• michielvz
  • Registratie: december 2002
Het lijkt zo ontzettend saai. Kan iemand uitleggen wat de uitdaging van dit spel is? Moet ik het zien als een Sims in een Nintendo jasje?

• L23
  • Nu online
@michielvz Heb je de gehele Animal Crossing Direct gekeken? Ik vond het spel daar vrij duidelijk uitgelegd. Kan zijn dat de game niet voor jou is.

• michielvz
  • Registratie: december 2002
Ik heb er stukjes van gekeken. Maar is het een soort Nintendo meets Sims?

• Mauz1978
  • Laatst online: 12:55

Mauz1978

Console War Veteran

michielvz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:59:
Ik heb er stukjes van gekeken. Maar is het een soort Nintendo meets Sims?
Het is denk ik niet uit te leggen. Het is gewoon een heerlijke game zonder druk om te moeten presteren. Het is lief, rustig en er zijn honderden dingen te doen, zonder dat het moet. De 3ds versie hebben mijn vrouw en ik grijs gespeeld. Het is een dorp in het klein waarin iedereen enthousiast is over een nieuwe lantaarnpaal haha.

Het is een soort Stardew Valley, maar dan met mooie graphics en niet echt een verhaal/geheim.

http://dscomics.nl

• Cyrax0508
Mauz1978 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:26:
[...]

Het is denk ik niet uit te leggen. Het is gewoon een heerlijke game zonder druk om te moeten presteren. Het is lief, rustig en er zijn honderden dingen te doen, zonder dat het moet. De 3ds versie hebben mijn vrouw en ik grijs gespeeld. Het is een dorp in het klein waarin iedereen enthousiast is over een nieuwe lantaarnpaal haha.

Het is een soort Stardew Valley, maar dan met mooie graphics en niet echt een verhaal/geheim.
Mooi uitgelegd. Zoiets is het inderdaad. Mijn eerste was de GC versie en die vond ik echt fantastisch. Geïmporteerd uit de US zodat ik hem eerder had. Die kwam volgens mij eerder uit dan de EU versie.

• R0y.
Ik zoek nog een betaalbare usb C kabel die PD (snelladen) ondersteund. Iemand nog tips of gewoon de goedkoopste die ik kan vinden van BOL halen? :)

• pateen75
Heeft iemand een idee hoe ik een savegame van een fysieke game (in dit geval the witcher 3) kan gebruiken als savegame (op dezelfde switch) voor een digitale versie van de game. Ik wil mijn fysieke game terugsturen en heb de digitale versie gekocht in de sale, scheelt me twee tientjes bijna. Maar bij het opstarten van de digitale game kan ik niet verder spelen waar ik was. Ik heb ook niet heel veel zin om opnieuw te beginnen eigenlijk. Alhoewel het ook geen straf is.
Via google of Nintendo site kan ik het antwoord niet vinden.

pateen75 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:23:
Heeft iemand een idee hoe ik een savegame van een fysieke game (in dit geval the witcher 3) kan gebruiken als savegame (op dezelfde switch) voor een digitale versie van de game. Ik wil mijn fysieke game terugsturen en heb de digitale versie gekocht in de sale, scheelt me twee tientjes bijna. Maar bij het opstarten van de digitale game kan ik niet verder spelen waar ik was.
Saves staan op het interne geheugen van de Switch. Het zou voor de Switch niet uit moeten maken of de game op een fysieke card staat of digitaal is gedownload.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• L23
  • Nu online
@pateen75 Dat kan je niet veranderen. Meestal werkt dezelfde save data zowel met de fysieke game als de digitale game. Maar er zijn uitzonderingen als de publisher van de digitale game anders is dan de fysieke uitgave en/of als de game uit een andere regio komt. Het wordt gezien als een aparte game en deelt niet dezelfde save data. Er zit niks anders op dan overnieuw beginnen.

Ik begrijp trouwens dat The Witcher 3 een update heeft gekregen zodat je de save game kan delen met de PC versie, misschien kan je daar iets mee doen zodat je het op de digitale versie kan spelen?

L23 wijzigde deze reactie 21-02-2020 19:30 (37%)

• BlackMage
pateen75 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:23:
Heeft iemand een idee hoe ik een savegame van een fysieke game (in dit geval the witcher 3) kan gebruiken als savegame (op dezelfde switch) voor een digitale versie van de game. Ik wil mijn fysieke game terugsturen en heb de digitale versie gekocht in de sale, scheelt me twee tientjes bijna. Maar bij het opstarten van de digitale game kan ik niet verder spelen waar ik was. Ik heb ook niet heel veel zin om opnieuw te beginnen eigenlijk. Alhoewel het ook geen straf is.
Via google of Nintendo site kan ik het antwoord niet vinden.
Om een kleine aanvulling te geven op wat hierboven is gezegd, uit eigen ervaring: Als het werkt, dan hoef je niks te doen. Dus dan denk ik, als het niet werkt, dan is er niks wat je kan doen (vanuit Nintendo systemen dan, die functie voor cross-saves met pc kan nog een optie zijn)

Maar wat ik me afvraag... weet je zeker dat je je fysieke versie kan terugsturen? Meestal gaan winkels daar niet in mee als je de game uit de seal hebt gehaald.

• pateen75
Bedankt voor het meedenken. Ik ga er inderdaad vanuit dat het gewoon niet kan in dit geval. Pech hebben en we beginnen gewoon opnieuw. Is me die €20 wel waard en de game is ook top natuurlijk. Zit nog in het begin opzich dus ook geen ramp, maar was al een keer opnieuw begonnen.

PC save game gaat ‘m niet worden voor me. ;)
BlackMage schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:42:
[...]
Maar wat ik me afvraag... weet je zeker dat je je fysieke versie kan terugsturen? Meestal gaan winkels daar niet in mee als je de game uit de seal hebt gehaald.
Betreft amazon.de en die doen niet moeilijk gelukkig :)

• BlackMage
pateen75 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:45:
Betreft amazon.de en die doen niet moeilijk gelukkig :)
Zit ik hier met een Duitstalig* Sonic Forces spel wat blijkbaar dus terug kon :X :+

(*alleen het doosje gelukkig)

BlackMage wijzigde deze reactie 21-02-2020 20:48 (6%)

• pateen75
Ik koop eigenlijk alles van nintendo wel bij amazon. Alles is ook in het nederlands of engels, alleen inderdaad dat hoesje. Maar dat boeit me dan weer niet. Met prime heb je een lekker snelle levering en de prijs is meestal gewoon gunstiger. :)

• Katmi
pateen75 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:54:
Ik koop eigenlijk alles van nintendo wel bij amazon. Alles is ook in het nederlands of engels, alleen inderdaad dat hoesje. Maar dat boeit me dan weer niet. Met prime heb je een lekker snelle levering en de prijs is meestal gewoon gunstiger. :)
idem hier, soms uit de UK op Base of thegamecollection of shopto maar vaak ook amazon, prijzen zijn vaak prima en de taal van het hoesje is /care.

Als ik soms zie op Budgetgaming hoeveel mensen kunnen melken over de taal van het doosje of dat Duits USK logo vooraan :') dat boeit me nu eens geen reet als de game 15 euro goedkoper is dan in de MM of GM of dergelijke, doosje vliegt aan de kant als ik de cartridge insteek dus care of dat een USK of Pegi logo is.

Enkel games waarvan ik weet dat ik ze na het uitspelen doorverkoop of inruil haal ik dan wel zeker hier of uit de UK, GM is niet zo dol op Duitse of Franse hoesjes :+

• BlackMage
Ik haal bijna alles wat niet uit de supermarkt komt bij Amazon, maar heb slechts een paar games daar weg. Ze zijn voor Switch games niet vaak goedkoop genoeg om een impulsaankoop te te verantwoorden en games waar ik echt op wacht zijn niet echt goedkoper dan gewoon hier.

• Katmi
Bwa ik zie toch heel vaak Switch games daar aan bv 45.99 wat hier maar niet onder de 55 duiken, idd niet genoeg voor een impulsaankoop maar toch beter dan 56-59 knaken bij MM of GM of een toy shop.

Qua pre-order prijzen kan je vaak wel niet de UK shops verslaan, vaak net onder de 50 Euro voor een Switch game incl shipping, op amazon toch heel vaak full price ( al dropt Amazon wel redelijk snel in de maanden erna )

Ik heb Animal Crossing + tom nook keychain besteld in de UK voor 48.81 Euro en dat is met royal mail tracked EU included.

• L23
  • Nu online
pateen75 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:45:

PC save game gaat ‘m niet worden voor me. ;)
Waarom die knipoog? Waarschijnlijk snap je niet wat ik bedoel. Je kan met de update syncen tussen de Switch en PC versie. Mogelijk kan je ook syncen tussen de twee verschillende Switch versies?

• pateen75
L23 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:58:
[...]

Waarom die knipoog? Waarschijnlijk snap je niet wat ik bedoel. Je kan met de update syncen tussen de Switch en PC versie. Mogelijk kan je ook syncen tussen de twee verschillende Switch versies?
Je hebt helemaal gelijk....ik heb het even geprobeerd met een steam account en zonder de game te bezitten in steam werkt het gewoon! Briljant. Eerst uploaden vanaf de fysieke game naar steam, daarna downloaden in de digitale game en gaan.

Many thanks voor de tip!! :)

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-02 23:08
Katmi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:31:
Bwa ik zie toch heel vaak Switch games daar aan bv 45.99 wat hier maar niet onder de 55 duiken, idd niet genoeg voor een impulsaankoop maar toch beter dan 56-59 knaken bij MM of GM of een toy shop.

Qua pre-order prijzen kan je vaak wel niet de UK shops verslaan, vaak net onder de 50 Euro voor een Switch game incl shipping, op amazon toch heel vaak full price ( al dropt Amazon wel redelijk snel in de maanden erna )

Ik heb Animal Crossing + tom nook keychain besteld in de UK voor 48.81 Euro en dat is met royal mail tracked EU included.
Ik was bij Gamemania 1 dag te laat met die sleutelhanger door een storing in de promo codes. Had een €10 kortingscode via airmiles (1000). Is trouwens nog steeds te koop. Zo gebruik ik die nog ergens voor..

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

R0y. schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:45:
Ik zoek nog een betaalbare usb C kabel die PD (snelladen) ondersteund. Iemand nog tips of gewoon de goedkoopste die ik kan vinden van BOL halen? :)
Ik wou je de reviews van Benson Leung aanraden, maar die stonden op Google+, wat niet meer bestaat. Misschien staan zijn lijstjes nog ergens anders online, er was bvb een Amazon lijst met gereviewde kabels... Bij gebrek daaraan, best kabels zoeken die USB-IF gecertificeerd zijn als je gerustgesteld wilt zijn. En als dat te duur is naar je zin, zorg ervoor dat er zeker een 56 ohm zekering in de kabel is gebruikt, en blijf weg van brandless items.

Een lijstje van suggesties vind je op SwitchChargers.com

Persoonlijk gebruik ik de USB-C naar A kabel die bij de Pro Controller zat.

JackAvery wijzigde deze reactie 24-02-2020 10:01 (16%)

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:58

Tarin

Just plain weird.

Even voor alle zekerheid, maar.. als ik een Expansion Pass koop (Zelda, Pokemon) met mijn Nintendo-account, dan kan deze door alle gebruikers op de Switch gebruikt worden, toch? Ook als die met een ander Nintendo-Account gelinkt zijn?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Tarin schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:59:
Even voor alle zekerheid, maar.. als ik een Expansion Pass koop (Zelda, Pokemon) met mijn Nintendo-account, dan kan deze door alle gebruikers op de Switch gebruikt worden, toch? Ook als die met een ander Nintendo-Account gelinkt zijn?
Software en DLC zijn door alle gebruikersprofielen op de Switch te gebruiken, zolang het account waarmee het gekocht is gekoppeld is aan een van de gebruikersprofielen op die Switch.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:58

Tarin

Just plain weird.

RayNbow schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Software en DLC zijn door alle gebruikersprofielen op de Switch te gebruiken, zolang het account waarmee het gekocht is gekoppeld is aan een van de gebruikersprofielen op die Switch.
Cool, dan kan mijn vrouw in juni verder met Pokemon en heb ik nog precies 20 cent over :D.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Zeror
  • Registratie: september 2003
Er zijn wat Switch games/accessoires in de aanbieding bij bol.com.

https://www.bol.com/nl/ra/korting-op-nintendo/63589/

Zeror wijzigde deze reactie 24-02-2020 21:44 (5%)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Katmi
Zeror schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:41:
Er zijn wat Switch games/accessoires in de aanbieding bij bol.com.

https://www.bol.com/nl/ra/korting-op-nintendo/63589/
Ik vind dat altijd zo :/ dat Bol altijd zegt dat de adviesprijs van een game 64.99 is om dan de ''korting'' van 49.99 aan te bieden zodat het lijkt alsof je 15 euro korting krijgt.

Waar ik in realiteit nog nooit ergens een Switch game aan 64.99 heb zien liggen in een fysieke of online winkel, zelfs op launch dag mag ik naar de GM of MM of Dreamland of Carrefour of dergelijke maar de game zal max 59.99 zijn en dan reken ik al de dure shops.
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition heeft een rating gekregen in de USA. Misschien is die release dichter dan we denken?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

R0y. schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:45:
Koop zelf altijd mijn kabels van Anker, nooit problemen mee gehad en de kabels zijn ook zee duurzaam met goede connectoren. AFAIK ook niet bijzonder duur en komen met een klittebandje om ze weer netjes op te rollen.

• linovb
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 25-02 12:28
Check Coolbue maar eens....66 euro!
Katmi schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:43:
[...]

Ik vind dat altijd zo :/ dat Bol altijd zegt dat de adviesprijs van een game 64.99 is om dan de ''korting'' van 49.99 aan te bieden zodat het lijkt alsof je 15 euro korting krijgt.

Waar ik in realiteit nog nooit ergens een Switch game aan 64.99 heb zien liggen in een fysieke of online winkel, zelfs op launch dag mag ik naar de GM of MM of Dreamland of Carrefour of dergelijke maar de game zal max 59.99 zijn en dan reken ik al de dure shops.

• Cyrax0508
linovb schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:47:
Check Coolbue maar eens....66 euro!
[...]
Super Smash wil ook bij GM nog wel eens 64,95 zijn...Die gasten zijn gek...
Dit had ik niet zien aankomen... er is vandaag een Samurai Jack game aangekondigd:

Het spel wordt ontwikkeld door Soleil, de Japanse studio die o.a. Naruto to Boruto:Shinobi Strikers en Devil's Third heeft ontwikkeld. Ex-Team Ninja devs dus.
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True