Wij hebben hier beide Let's Go spellen en Sword&Shield.
Nu heb ik zelf de Let's Go spellen (nog) niet gespeeld dus dit volgende is van wat ik zag bij mijn vriendin / wat zij erover zegt:
Let's Go is wat simpeler, je hoeft geen Pokémon in het wild te bevechten. Het enige wat je ermee doet is vangen zoals in Pokémon Go.
De kaart die je hier bewandeld is hetzelfde als in de Gen 1 games (Yellow, Red, Blue) alleen is het beeld dus duidelijk verbeterd en zie je veel (alle?) Pokémon lopen op je scherm. Hiermee kan je dus zelf beslissen of je ze wilt hebben of dat je erom heen loopt.
Voor Sword/Shield is het zo dat deze in het rijtje van de vertrouwde spellen thuishoort. Hierbij moet je dus wel tegen Pokémon vechten als je ze tegenkomt (of je rent weg zoals altijd al kon) maar is het niet zo dat je alleen maar een bal moet gooien.
Het spel zelf is redelijk uitgebreid en er is veel in te zien en te doen, echt weer een nieuw Pokémon spel als vanouds zeg maar.
Voor ons is Sword/Shield leuk om serieuzer te spelen en Let's Go wat meer voor de leuk of voor een relaxte avond op de bank.
Ik zou zeggen ga wat reviews opzoeken en beslis verder zelf welke variant je wilt. Als je Yellow e.d. hebt gespeeld zal Let's Go je heel bekend voorkomen. Wil je de nieuwste in de Pokémon serie spelen, pak dan Sword of Shield.