Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ginojo
  • Registratie: maart 2016
  • Niet online
Zijn er hier nog meer mensen die benieuwd zijn naar de mod-chip van Team-Xecuter?

Edit: link verwijderd

ginojo wijzigde deze reactie 05-02-2020 08:36 (37%)

@ginojo Not really.

Die tijd heb ik zo'n beetje wel gehad.
Volgens mij mag hier ook niet over gesproken worden, maar dat is aan een modje om daar wat van te vinden.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Plymp
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-02 10:18
Purejet schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:41:
Iemand ervaring met spellen voor leeftijd rondom 5 jaar en eventueel Nederlands gesproken? Welke zijn aanraders buiten Mario kart en odyssey.
Hoort de nieuwe animal crossing hier ook bij?
Gebaseerd op onze kids (oudste 7 toen Switch in huis kwam, nu 9, en jongste 4 toen Switch in huis kwam, nu 6):
  • Mario Kart 8 Deluxe (maar die stond al op je lijstje, goed samen te spelen)
  • Lego City Undercover (NL gesproken en niet te moeilijk, ook coop te spelen)
  • Minecraft (af en toe hulp bij nodig, ook goed met 2 te spelen)
  • Super Mario Party (vooral leuk met meerdere spelers, maar ook solo te spelen)
  • Yoshi's Crafted World (niet moeilijk, ook coop te spelen)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:11
Heeft iemand de Spyro trilogie gespeeld op de Switch? Is die het waard om te proberen?

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-02 16:53
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:21:
Heeft iemand de Spyro trilogie gespeeld op de Switch? Is die het waard om te proberen?
heb die in de sale gekocht voor 15 (?) euro. Leuk gemaakt allemaal en deed me terug denken aan de ps1 tijd.

Als je er toen van hield, dan ga je deze wel leuk vinden denk ik.

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Ik heb Spyro vroeger nooit gespeeld (enkel de nintendo DS spinoffs), maar toch vond ik het best een leuke game. meer dan zat content voor het geld.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:45
Gisteren mijn Switch binnen gekregen en even heel snel aangezet. De standaard Joy Cons werken gewoon goed, maar m'n extra setje lijken de knoppen (x-y-a-b) van de rechter niet te werken. De stick werkt wel. Iemand een idee of ik nog iets kan resetten of zouden de Joy Cons retour moeten?

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16:15
VFRRijder schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:17:
Gisteren mijn Switch binnen gekregen en even heel snel aangezet. De standaard Joy Cons werken gewoon goed, maar m'n extra setje lijken de knoppen (x-y-a-b) van de rechter niet te werken. De stick werkt wel. Iemand een idee of ik nog iets kan resetten of zouden de Joy Cons retour moeten?
Je kan hooguit de sticks kalibreren, maar als de knoppen niet werken dan is de joy-con stuk.

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:52
JackAvery schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:35:
Saint's Row 4 behoeft geen introductie. Hopelijk draait deze beter dan 3 toen deze op Switch releasde:

[YouTube: Saints Row®: IV™ - Re-Elected on Nintendo Switch™ (Official)]
https://tweakers.net/nieu...voor-nintendo-switch.html

Iets meer informatie over Saints row!

• vinno86
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:31
merauder schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 06:19:
Hoe stevig is eigenlijk een Switch in combinatie met jongere kinderen ? (oudste bijna 5).

Ik ben zelf al een tijdje over een Switch aan het twijfelen voor de Nintendo IP's want vooral BOTW spreekt papa aan, en de couch multiplayers, waar Nintendo vaak net wat sterker in is.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat al die mechanieken snel kapot gaan in kinderhanden. De lite spreekt mij minder aan omdat je dan eigenlijk alle user cases die ik zou willen uitsluit.
M'n dochter van 3 heeft een keer keihard de linker joycon op het houten laminaat gegooid, hij stuiterde een goeie 50-60cm terug de lucht in om vervolgens nog een tv kast te raken als eindpunt.

Hij heeft het wonderbaarlijk zonder zichtbare schade overleeft en werkt (nog) perfect.. dus ze kunnen zeker wel tegen een stootje :')

Denk dat het zwakste punt inderdaad het bedienmechanisme is, bij de pro controller voelen alle knoppen en sticks wel veel robuuster..

• NyceNL
vinno86 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:50:
[...]

M'n dochter van 3 heeft een keer keihard de linker joycon op het houten laminaat gegooid, hij stuiterde een goeie 50-60cm terug de lucht in om vervolgens nog een tv kast te raken als eindpunt.

Hij heeft het wonderbaarlijk zonder zichtbare schade overleeft en werkt (nog) perfect.. dus ze kunnen zeker wel tegen een stootje :')

Denk dat het zwakste punt inderdaad het bedienmechanisme is, bij de pro controller voelen alle knoppen en sticks wel veel robuuster..
Je moet ze ook wel een kans geven met mario kart he :+

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Iemand enig idee hoe download games werken die bij een cartridge horen? Assassins Creed The Rebel Collection heeft Black flag op de cartridge en Rogue is een download. Op de e shop staat deze als dlc van 0 euro. Zijn deze downloads gekoppeld aan de cartridge of aan het account?
M.a.w als ik the rebel collection tweedehands koop, kan ik dan Rogue nog downloaden?
Ik heb Black Flag al uitgespeeld en Rogue staat niet los in de e shop.
Erapaz schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:33:
Iemand enig idee hoe download games werken die bij een cartridge horen? Assassins Creed The Rebel Collection heeft Black flag op de cartridge en Rogue is een download. Op de e shop staat deze als dlc van 0 euro. Zijn deze downloads gekoppeld aan de cartridge of aan het account?
M.a.w als ik the rebel collection tweedehands koop, kan ik dan Rogue nog downloaden?
Ik heb Black Flag al uitgespeeld en Rogue staat niet los in de e shop.
Als dit niet aan een code gebonden is, dan lijkt me dat bij een tweedehands fysieke aankoop deze gewoon opnieuw gedownload kan worden. Het heeft dan namelijk dezelfde status als een language pack of een DLC patch, en is dus niet accountgebonden.

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:37
Sinds kort heeft mijn neefje ook een Switch, nou heb ik dezelfde case besteld voor hem als ik zelf gebruik.
Aangezien hij hier wekelijks wel een middag is, en ongetwijfeld zijn switch meenemen ben ik een beetje angstig dat hij per ongeluk de mijne meeneemt.
Aangezien ik de mijne al sinds sep 2017 heb zat ik er aan te denken om andere shells te kopen voor mijn joycon. Probleem opgelost en ben ik eindelijk van die (imho) lelijke blauw/rode joycons af.
Maar op ali zie ik door de bomen het bos niet meer(van 3.5 euro tot 25 euro), iemand toevallig een linkje van een setje waar ze 'tevreden' over zijn?

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 25-02 11:50

Reintji

(2 x dad)²

Mbt tot de vragen over Animal Crossing; bij de release op de N64 in Japan was het in het westen nogal een onbekende game, maar de port naar de GameCube was een groot succes (IGN 9.1). Behalve de Wii versie heb ik ze allemaal gespeeld. Waar het mij op de gamecube vooral te doen was om de NES games te verzamelen, was het op de 3DS echt een uitdaging om bepaalde awards ingame te bemachtigen. Veel nadruk op het inrichten van je huis volgens de Feng Shui methodiek, ruilen van items met medespelers en seizoensgebonden bezoekers geeft de game een goede replay waarde.

Waar je bij de gamecube nog een website had waar je codes kon vinden om items te unlocken kon dat met de Wii, DS en 3DS via internet en streetpass. Wat dat betreft verwacht ik met de switch nog meer mogelijkheden.

Mijn kinderen hebben zich op de 2DS prima vermaak met new leaf en denk dat dat ook wel weer lukt met de switch versie.

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06:29
De stevigheid heb ik nu wel vertrouwen in dus de zoektocht naar een leuke set gaat beginnen. Denk dat ik ga starten met MK8 en BotW.

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:18
vinno86 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Ik heb zelf eigenlijk nog nooit een probleem gehad met mijn Joy-Cons. Ik heb inmiddels een setje of 4 gehad en nog nooit een probleem.

De Pro controller is een ander verhaal bij mij. Man o man... Ik heb er 4 gehad en bij allemaal was er wel een keer iets niet helemaal lekker. Ik heb uiteindelijk een 8Bitdo SN30 Pro plus gekocht en wat een verademing zeg!!!

Ik vind dat de rechterknopjes van de Pro Controller te dicht bij de stick zitten, dat voelde nooit echt lekker. Bij de SN30 Pro heb ik geen klachten, die is echt heerlijk. De Pro Controller voelt wel fantastisch aan en ziet er prachtig uit, maar in gebruik (geen analoge triggers ook zoiets) vind ik het echt een gemiddelde controller.
Zij die Animal Crossing wat volgen zijn vast al op de hoogte van het feit dat de developers niet van plan waren om cloud saves te implementeren in het spel. De laatste dagen zijn er een paar nieuwtjes geweest over wat men precies kan doen om je savegame te back-uppen of verplaatsen...
  • Volgens de Duitse downloadcard (hier te bekijken) wordt het onmogelijk om je persoonlijke savegame tussen consoles te transferren. Dit kan liggen aan het feit dat AC een systeem-wijde savegame gebruikt in plaats van een profiel-gebonden savegame. Desalniettemin, vervelend nieuws ;o Ik hoop dat een transfer van alle data van een oude Switch naar een nieuwe wel nog werkt.
  • Nintendo postte vandaag in een Japanse blog dat men werkt aan een oplossing waardoor mensen met het online abonnement toch een back-up zullen kunnen maken, zodat zij die hun console kwijtraken door schade o.i.d. toch zullen kunnen verder spelen. Dit zal niet werken via de reguliere cloud saves, zoals al eerder gecommuniceerd werd. Een datum voor deze back-up heeft men nog niet.
    Voor de volledigheid post ik hieronder de tekst en mijn vertaling.
Deze software is niet compatibel met de "Cloud Save Data Opslag" van Nintendo Switch Online, maar ter voorbereiding van schade, verlies of diefstal van je Nintendo Switch bestuderen we een onafhankelijke save data backup functie voor deze software. Deze feature is beperkt tot Nintendo Switch Online gebruikers. Een timing [voor de release] van deze feature is nog onbekend. Vanaf een tijdstip vastligt, informeren we u verder.

本ソフトは、Nintendo Switch Onlineの「セーブデータお預かり」には対応していませんが、Nintendo Switch本体の故障・紛失・盗難に備えて、本ソフト独自の形で、セーブデータをバックアップする機能を検討しています。本機能のご利用はNintendo Switch Online加入者に限られます。対応時期は未定です。時期が決まり次第、お知らせいたします。

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:32
Idioot dat Nintendo die cloudsaves links laat liggen voor het spel. Hebben ze een goed systeem, gebruiken ze het niet 8)7

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

Zeror schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:53:
Idioot dat Nintendo die cloudsaves links laat liggen voor het spel. Hebben ze een goed systeem, gebruiken ze het niet 8)7
Dit is toch gewoon onmogelijk met hoe de saves momenteel geïmplementeerd zijn? Cloudsaves zijn per definitie gekoppeld aan een account (dus een profiel op een console). Animal Crossing saves werken systeem-wide (1 dorp per console). Console-wijde files werken simpelweg niet met het cloud save systeem...

Nuja, persoonlijk had ik liever ook een andere oplossing gezien. Geen lokale back-ups kunnen maken is gewoon allesbehalve ideaal.

JackAvery wijzigde deze reactie 06-02-2020 11:16 (5%)

• NyceNL
JackAvery schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Dit is toch gewoon onmogelijk met hoe de saves momenteel geïmplementeerd zijn? Cloudsaves zijn per definitie gekoppeld aan een account (dus een profiel op een console). Animal Crossing saves werken systeem-wide (1 dorp per console). Console-wijde files werken simpelweg niet met het cloud save systeem...

Nuja, persoonlijk had ik liever ook een andere oplossing gezien. Geen lokale back-ups kunnen maken is gewoon allesbehalve ideaal.
Dit betekent dus, als ik dit spel zou willen spelen. Andere gebruikers op de switch niet een eigen game kunnen starten en alleen met mijn dorp verder kunnen?
@NyceNL - je hebt één dorp (eiland) per console. Mensen die op dezelfde console spelen, delen dat eiland. Dit is om lokale co-op te promoten (en wie weet ook om gezinnen te nudgen naar één console per speler...). Dit is in lijn met bvb de GameCube versie (ook hier was local play beperkt tot het dorp op die console).

Het idee is dat het niet jouw dorp is, maar jullie dorp op je gedeelde Switch. Dit kan best leuk zijn door de gedeelde ervaring, maar niet iedereen wilt zo spelen natuurlijk.

• Zeror
Nu twijfel ik zelf nog heel erg of ik wel Animal Crossing ga spelen, maar dit soort berichten demotiveert mij wel om het spel überhaupt te gaan spelen.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

inderdaad, daarnaast proberen ze natuurlijk item duplication te voorkomen wanneer je spullen gaat sturen naar vrienden en dan je savegame terug gaat zetten.

Bij Splatoon 2 was dit enigzins te vergeven, aangezien die game al uit was voordat nintendo online er was. Maar bij dit soort games moet het gewoon geregeld zijn bij release, aangezien ze bij development dit al konden ondervangen.

Je moet er niet aan denken dat je met je gezin 100en uren in de game hebt zitten, en dan gaat je switch stuk.

Magic wijzigde deze reactie 06-02-2020 12:02 (12%)

@Magic , ja het is allesbehalve een ideale oplossing. Benieuwd hoe lang het gaat duren tot die online back-up feature er komt, dan is in ieder geval de globale save veilig in het uitzonderlijke geval dat je console kapot gaan of gestolen worden.

Ik ben niet het type dat veel belang hecht aan mijn save games, dus voor mij persoonlijk is het geen ramp, maar ik kan me echt wel inbeelden dat andere mensen enorm teleurgesteld zijn als zoiets gebeurt bij een game zoals AC.

Overigens: toeval dat dit hetzelfde team is dat Splatoon maakt? :P

JackAvery wijzigde deze reactie 06-02-2020 12:09 (6%)

• L23
Ik was al een hele tijd op zoek naar de 2e print (alle DLC op cartridge) van Hollow Knight. Besteld op Amazon UK en vandaag eindelijk binnen!

Bij de 1e print (te herkennen aan de groene afbeelding) ontbrak door een fout een aantal updates waaronder de Godmaster DLC. Bij de 2e print (te herkennen aan de oranje afbeelding) staan alle updates op de cartridge.

Meeste mensen boeit een paar updates downloaden niet. Maar ik weet dat er mensen op zoek zijn naar deze versie. Daarom wou ik het toch even delen. En gezien de 2e print eindelijk opduikt mogelijk ook binnenkort een restock in de Nederlandse winkels?

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:44
JackAvery schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:47:
@NyceNL - je hebt één dorp (eiland) per console. Mensen die op dezelfde console spelen, delen dat eiland. Dit is om lokale co-op te promoten (en wie weet ook om gezinnen te nudgen naar één console per speler...). Dit is in lijn met bvb de GameCube versie (ook hier was local play beperkt tot het dorp op die console).

Het idee is dat het niet jouw dorp is, maar jullie dorp op je gedeelde Switch. Dit kan best leuk zijn door de gedeelde ervaring, maar niet iedereen wilt zo spelen natuurlijk.
Kleine correctie op de Cube-versie - daar kon je meerdere dorpjes hebben, door meerdere geheugenkaartjes te gebruiken. Had je verder weinig aan maar je kon zo wel één dorpje per speler hebben.

-----

Ik hoop eigenlijk dat ze afstappen van het "burgemeester" principe uit de 3DS versie. Op zich was dat wel grappig, maar het zorgt er ook voor dat als je als tweede speler gaat spelen, je veel dingen niet kunt doen omdat alleen de burgemeester dat mag. Zou fijn zijn als ze daar iets op bedenken.

Seal64 wijzigde deze reactie 06-02-2020 16:55 (15%)

• L23
Seal64 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Kleine correctie op de Cube-versie - daar kon je meerdere dorpjes hebben, door meerdere geheugenkaartjes te gebruiken. Had je verder weinig aan maar je kon zo wel één dorpje per speler hebben.
In dat opzicht is er eigenlijk niks veranderd aan Animal Crossing, je werd altijd al min of meer verplicht om een dorp/eiland te delen. Alleen de manier om dat te kunnen omzeilen wordt steeds duurder. Van Memory card, naar game card, naar aparte Switch.
Van Murder by Numbers (een mix van nonogrammen en Ace Attorney qua gameplay) is een geanimeerde intro online gezet:

Releasedate staat momenteel op 5 maart.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Motaro
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 11:58

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Vraagje

Switch met XKJ uit 2019 001 (-01) dat is toch V2 ? Kan alleen vinden over XKW maar zag via googel dat iemand hier zij dat XKJ voor EU is ipv XKW maar kan zijn bericht niet meer terug vinden

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• vinno86
  • Laatst online: 11:31
JackAvery schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:47:

Dus je zit op hetzelfde eiland, maar je hebt wel beide dan een ander poppetje plus huisje ?

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04:06
Motaro schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:19:
Vraagje

Switch met XKJ uit 2019 001 (-01) dat is toch V2 ? Kan alleen vinden over XKW maar zag via googel dat iemand hier zij dat XKJ voor EU is ipv XKW maar kan zijn bericht niet meer terug vinden
XKJ is een Switch V2 met EU/UK power adapter in de box ( afhankelijk of je de Switch in de UK koopt of in een EU shop ) XKW is een Switch V2 met US power adapter in de box.

Ik heb een maand terug een XKJ gekocht in de Carrefour in Belgie en dat is een V2 ( zie ik zo al aan de batterijduur maar ook achteraan de console staat HAC-001(-01).

• L23
vinno86 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:59:
[...]

Dus je zit op hetzelfde eiland, maar je hebt wel beide dan een ander poppetje plus huisje ?
Klopt, iedere speler heeft zijn eigen poppetje en huis.

Ik lees net dat The Outer World is uitgesteld en alsnog een fysieke versie op cartridge krijgt :-O

L23 wijzigde deze reactie 06-02-2020 23:30 (25%)

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:12
L23 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:10:
[...]

Ik lees net dat The Outer World is uitgesteld en alsnog een fysieke versie op cartridge krijgt :-O
Klopt

Mizgala28 wijzigde deze reactie 07-02-2020 00:21 (7%)

• DigitalExorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:38
Wauw, goed nieuws! (Nou ja, behalve dat akkefietje met dat virus natuurlijk). Maar .. physical release!!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

Cool dat er toch een cart release komt van Outer Worlds, ik hoop dat het financiële plaatje ook voor hen werkt, en dat het team bij Virtuos niet te lang verplicht op 'vakantie' moet.

Hier is trouwens een nieuwe trailer van Nederlandse indiegame Kunai (gisteren gereleasd). Lijkt eigenlijk erg goed :)

(Frontpage nieuws van enkele dagen terug: nieuws: Nederlandse indiegame Kunai komt op 6 februari uit voor pc en Nintend...)

JackAvery wijzigde deze reactie 07-02-2020 10:03 (4%)

• Motaro
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 11:58

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Katmi schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:09:
[...]

XKJ is een Switch V2 met EU/UK power adapter in de box ( afhankelijk of je de Switch in de UK koopt of in een EU shop ) XKW is een Switch V2 met US power adapter in de box.

Ik heb een maand terug een XKJ gekocht in de Carrefour in Belgie en dat is een V2 ( zie ik zo al aan de batterijduur maar ook achteraan de console staat HAC-001(-01).
bedankt voor info :D

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Katmi
Heb nu al een week of 2 een Skull en Co gripcase maar vandaag toch maar meer zo een generic soft tpu case op Ali besteld die cut outs heeft voor alles + gewoon zo 2 kleine bumps achteraan voor ''grip''

Hoewel ik enorm fan ben van de 3 verstelbare grips die bij de skull en co komen vind ik het feit dat de trigger buttons rubberen covers hebben 2x niets en ook de power en volume is covered en drukt niet lekker, er is geen ''klik'' als ik op volume - en + druk ook al zit de case 100% juist.

Maar mijn grootste pijnpunt is hoe strak die case rond de switch zit, als je hun video bekijkt zou de switch er zo uit poppen als je aan 1 hoek duwt onderaan de joy cons maar dit vereist redelijk wat ''force'' en ik vertrouw dat op de lange baan niet voor de joy con rails en eventueel joy con wobble.

Mijn Switch is heel stevig, enkel de rechter joy con kan ik een paar mm voor en achteruit bewegen als die aan de switch hangt maar de skull en co case afnemen en opzetten voelt aan alsof dat op de lange baan een stuk meer kan worden dan een paar mm.

Ik gebruik ook heel graag mijn tomtoc slim case en daarvoor moet de skull en co eraf en die zit zo strak rond de joy cons dat ik die niet elke dag wil uit doen en weer rond de switch doen, hopelijk is de generic ali tpu case wat ''losser'' om los te doen.

• Cannoli
  • Registratie: juli 2019
  • Nu online
@Katmi Ik had precies dezelfde problemen met de case. Ik heb het opgelost door de hoeken eruit te snijden. Daardoor zijn de schouderknoppen niet meer bedekt en gaat de Switch erg makkelijk uit de case. Enige nadeel is dat er een klein risico bestaat dat de Switch eruit valt. Niet bij normaal gebruik maar als je de Switch naar voren kantelt en schud. Voor persoonlijk gebruik geen enkel probleem, maar niet geschikt voor (kleine) kinderen.

• Katmi
Cannoli schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:04:
@Katmi Ik had precies dezelfde problemen met de case. Ik heb het opgelost door de hoeken eruit te snijden. Daardoor zijn de schouderknoppen niet meer bedekt en gaat de Switch erg makkelijk uit de case. Enige nadeel is dat er een klein risico bestaat dat de Switch eruit valt. Niet bij normaal gebruik maar als je de Switch naar voren kantelt en schud. Voor persoonlijk gebruik geen enkel probleem, maar niet geschikt voor (kleine) kinderen.
Ik had dat ook al gelezen van die shoulder buttons er uit te snijden etc, want buiten het feit dat ze voor mij niet lekker klikken als ik speel is het ook nog eens moeilijk om ze 100% juist te krijgen als je de Switch in de case steekt, moet er altijd even aan trekken en duwen.

Ik ga nu eerst eens mijn goedkope TPU case van Ali proberen wanneer die aankomt, dan kan ik nog snijden in mijn Skull en Co case :P

Heb ook wat mindere afwerking, onderaan waar de case rond de joy con zit vooraan komt de ''mal'' van de case samen en zit een ruwe rand van waar de TPU is samen gehecht en die voel ik elke keer in mijn handpalm duwen als ik mijn hand wat beweeg over de joy con.

Ook al wat ''afgeschuurd'' maar blijf het nog steeds voelen, geeft gewoon een sloppy indruk van de case en verminderd het plezier, qua grip is het een amazing case maar de ruwe afwerking op sommige puntjes + de trigger covers is een beetje :-(

• Cannoli
  • Nu online
Katmi schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:21:
[...]

Ik had dat ook al gelezen van die shoulder buttons er uit te snijden etc, want buiten het feit dat ze voor mij niet lekker klikken als ik speel is het ook nog eens moeilijk om ze 100% juist te krijgen als je de Switch in de case steekt, moet er altijd even aan trekken en duwen.

Ik ga nu eerst eens mijn goedkope TPU case van Ali proberen wanneer die aankomt, dan kan ik nog snijden in mijn Skull en Co case :P

Heb ook wat mindere afwerking, onderaan waar de case rond de joy con zit vooraan komt de ''mal'' van de case samen en zit een ruwe rand van waar de TPU is samen gehecht en die voel ik elke keer in mijn handpalm duwen als ik mijn hand wat beweeg over de joy con.

Ook al wat ''afgeschuurd'' maar blijf het nog steeds voelen, geeft gewoon een sloppy indruk van de case en verminderd het plezier, qua grip is het een amazing case maar de ruwe afwerking op sommige puntjes + de trigger covers is een beetje :-(
Dat ruwe randje heeft die van mij gelukkig niet. Da's wel balen voor jou.

Na de teleurstelling van de Skull & Co heb ik eerst ook nog een Ali hoes besteld, maar de grips waren voor mij te smal. Vond het niet lekker in de hand liggen. Dacht toen 'F*ck it! Zo ga ik de hoes niet gebruiken en doorverkopen heb ik geen zin in.' en heb vervolgens een mes in de Skull & Co gezet. (Nu ik er langer over nadenk was het eigenlijk een schaar.) De volume- en powerknop heb ik wel intact gelaten. Las later pas dat anderen hetzelfde gedaan hebben.

Ik heb het nog even getest en de stevigheid valt echt mee. Zelfs door te schudden valt de Switch er niet uit. (In tegenstelling tot wat ik eerder meldde.) Je moet de hoes echt buigen om de Switch eruit te halen. Persoonlijk vind ik dat een voordeel. Stevig genoeg voor normaal gebruik en makkelijk te verwijderen indien nodig/gewenst.

• Piet_Piraat7
Mijn tweede miskoop op de Switch :( na Overcoocked 2 nu de Spyro trilogie. Gezien de goede reviews had ik goede hoop maar de gameplay stelt echt heel erg weinig voor. Het is zo'n basis platform game waarvan de gameplay sterk verouderd is. Sommige klassiekers hebben nog uitstekende gameplay maar de Spryo trilogie heeft dat helaas niet. Je verzamelt gems (waarom eigenlijk?) en dood nagenoeg alles met je vuur adem. Erg saai en zeer oppervlakkig.

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:28

Mauz1978

Console War Veteran

Piet_Piraat7 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:26:
Mijn tweede miskoop op de Switch :( na Overcoocked 2 nu de Spyro trilogie. Gezien de goede reviews had ik goede hoop maar de gameplay stelt echt heel erg weinig voor. Het is zo'n basis platform game waarvan de gameplay sterk verouderd is. Sommige klassiekers hebben nog uitstekende gameplay maar de Spryo trilogie heeft dat helaas niet. Je verzamelt gems (waarom eigenlijk?) en dood nagenoeg alles met je vuur adem. Erg saai en zeer oppervlakkig.
Wai is er mis met Overcooked? Die is hilarisch en stressvol en een ware partnertest ;)

http://dscomics.nl

• Flipswix
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 25-02 14:53
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de Switch verkoop? Bij geen enkele mediamarkt is meer een Switch verkrijgbaar..

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:03
@Flipswix Ze kunnen uitverkocht zijn. Misschien is de nieuwe voorraad vertraagd vanwege het Corona virus? Ik zie dat de blauw/rode versie slechter verkrijgbaar is. 4Launch kan hem nog snel leveren als ik zo snel in de pricewatch kijk. De grijze variant lijkt wel nog in veel winkels snel leverbaar te zijn. En is ook nog een stuk goedkoper.

xFeverr wijzigde deze reactie 09-02-2020 16:32 (26%)

Download Spoor reisplanner voor Windows 10 (mobile) van de Windows Store!

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Er zijn inderdaad nog voldoende grote winkels die een Switch (de grijze meestal) op voorraad hebben.

Maar wat dit wat interessanter maakt is dat Amazon (zowel .de, co.uk als .com) ook geen van de soorten zelf meer verkoopt.

Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met het "coronovirus" of de handelsoorlog (de Lite is veel beter verkrijgbaar), maar het betekend vast iets

Als ik zou mogen gokken..... een 64gb versie komt er aan.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Volgens Nintendo komt er dit jaar geen upgrade/pro meer. Dan zou het wel heel zuur zijn voor sommige klanten als er toch een andere uitkomt.

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-02 16:53
Dit zal toch met name komen door het corono virus?

• L23
Laten we niet gaan gokken. in de UK waren al sinds de kerst de Switch overal uitverkocht. Heeft verder niks met het Corona virus te maken, al zou dat misschien in de komende tijd voor tekorten kunnen zorgen.

• Zeror
BlackMage schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:40:
Als ik zou mogen gokken..... een 64gb versie komt er aan.
Nee, Animal Crossing komt eraan. Dus straks zien we even volop AC Switch modellen en daarna verwacht ik de normale modellen weer langzaamaan in de winkels.

sderooij schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:04:
Dit zal toch met name komen door het corono virus?
Kotaku heeft dit statement van Nintendo gekregen vorige vrijdag:
We can confirm that the manufacturing of some Nintendo products for the Japanese market has been delayed due to the impact of 2019-nCoV coronavirus outbreak. Nintendo does not anticipate a significant impact on our broader global supply chain for systems and accessories at this time, and product sales in North America and Europe, including preorders, are not affected. We would like to express our concern and support for all those affected by the coronavirus during this challenging time.
Aka neen, momenteel niet :)

• SanderL
  • Niet online
Meh, dit was een kort tijdje geleden ook en vroeg het me hier ook af op Tweakers. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand en zaten veel webshops gewoon echt door hun voorraad heen. Kan gebeuren. Zeker als Nintendo zegt dat er geen updates komen, geloof ik dat ook wel.

Niet pessimistisch, maar realistisch!

De exacte woorden waren trouwens "Please note that we have no plans to launch a new Nintendo Switch model during 2020." Dit sluit een revisie niet uit, enkel een nieuw (= derde) model. Een HAC-001 (-01) model met een grotere hoeveelheid opslaggeheugen (bvb 64 GB) maar verder bijna dezelfde hardware zou denk ik hier niet onder vallen.

Of dat nodig is, is een andere vraag, maar het kan een manier zijn om je retailprijs niet te moeten verlagen en toch meer waarde aan de consument te bieden. Ik denk in ieder geval niet dat het iets te maken heeft met de huidige stock.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

mjah, een upgrade van 32 naar 64GB is ook maar een druppel op de gloeiende plaat. Als ze dan toch qua opslag wat willen doen: Dual microSD ondersteuning of wisselbare SD-kaarten zou veel meer toevoegen.

• L23
De meeste Switch gebruikers hebben meer dan genoeg aan een 400GB SD kaartje en desnoods verwijderen ze games die ze momenteel niet spelen. Ik verwacht niet dat Nintendo iets aan de hardware gaat wijzigen als het om opslag gaat.

• Cyrax0508
L23 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:30:
De meeste Switch gebruikers hebben meer dan genoeg aan een 400GB SD kaartje en desnoods verwijderen ze games die ze momenteel niet spelen. Ik verwacht niet dat Nintendo iets aan de hardware gaat wijzigen als het om opslag gaat.
Ik verwacht het ook niet. Ik heb veel digitale games. En ik heb niet genoeg aan mijn 128GB kaartje. Maar ik heb ook geen zin om een 400GB kaartje te moeten kopen. Ik moet dus weleens games verwijderen en dat is bloedirritant eigenlijk. Grootste minpunt is dus echt die minimale opslag.

• L23
Cyrax0508 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Ik verwacht het ook niet. Ik heb veel digitale games. En ik heb niet genoeg aan mijn 128GB kaartje. Maar ik heb ook geen zin om een 400GB kaartje te moeten kopen. Ik moet dus weleens games verwijderen en dat is bloedirritant eigenlijk. Grootste minpunt is dus echt die minimale opslag.
Bij mij is het precies andersom, ik heb al mijn 17 games fysiek, wel ooit een 128GB kaartje gekocht voor de Switch, maar die zit tegenwoordig in mijn compact camera :P Maar fysiek of digitaal, ik speel eigenlijk nooit meer dan 4 games op het zelfde moment.
Magic schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:17:
wisselbare SD-kaarten zou veel meer toevoegen.
Dit kan toch al?

Ik verwacht hardwarematig eigenlijk ook geen veranderingen, een upgrade van het interne geheugen is gewoon een optie die we regelmatig al bij andere consoles hebben gezien om de verkoop gaande te houden aan een bepaald prijspunt. Hypothetisch zou dit met de Switch kunnen gebeuren gezien de groei van digitale content nu ook op Nintendo platformen sterk bezig is.

Overigens heb ik ook 'slechts' een 128 GB SD kaart en nog geen problemen, maar ik koop zoveel mogelijk fysiek en indiegames hebben vaak een kleinere filesize.

• Cyrax0508
L23 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:42:
[...]

Bij mij is het precies andersom, ik heb al mijn 17 games fysiek, wel ooit een 128GB kaartje gekocht voor de Switch, maar die zit tegenwoordig in mijn compact camera :P Maar fysiek of digitaal, ik speel eigenlijk nooit meer dan 4 games op het zelfde moment.
Ik speel ook nooit meer dan 3 a 4 games tegelijk. Maar toch vind ik het irritant dat ik een game als Mortal Kombat of Overwatch moet verwijderen om andere games erop te kunnen zetten. Anno 2020 is 32GB standaard in je console natuurlijk belachelijk.

Ik heb ook liever fysiek overigens. Ik heb ook aardig wat fysieke games (gehad), maar die verkoop ik altijd wel weer door. Ik heb nu toch aardig wat Nintendogames in de sale gekocht en die zijn vaak toch wel zo´n 5 a 6 GB. Ik heb daar een stuk of 5 games van. En als je dan ook nog eens MK11 en Overwatch digitaal hebt... Dan houdt het al snel op.

Cyrax0508 wijzigde deze reactie 10-02-2020 11:49 (21%)

• L23
Cyrax0508 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Ik speel ook nooit meer dan 3 a 4 games tegelijk. Maar toch vind ik het irritant dat ik een game als Mortal Kombat of Overwatch moet verwijderen om andere games erop te kunnen zetten. Anno 2020 is 32GB standaard in je console natuurlijk belachelijk.
Ja dat klopt. 32GB interne opslag is inderdaad te weinig, ook omdat er games zijn die al groter zijn dan 32GB.

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Voor de data-hongerige Switch-spelers maakt een eventuele upgrade naar 64gb ook niet uit, immers wordt na plaatsen van een sd kaartje je interne geheugen niet meer gebruikt voor games en updates, alleen voor saves.

Maar waar het wel nut heeft:
- Zou me niks verbazen als de 32gb chipjes duurder worden of lastiger te krijgen zijn dan 64gb chipjes op middellange termijn. Misschien is dat zelfs al wel zo. Nu zelfs cheapo smartphones met 64gb+ worden uitgerust is er weinig markt voor klein eMMC geheugen.
- Het is meer dan een verdubbeling van beschikbare ruimte (ivm het OS wat er bij op moet). Voor veel spelers is dat wel een fijne extra.
- Als Nintendo in de toekomst een spel wil bundelen wat meer ruimte inneemt dan de beschikbare ruimte op een 32gb model dan zou dat heel lullig zijn.

• Cyrax0508
Trouwens New Super Lucky Tale gekocht van het weekend. Not bad, not bad. Mijn dochters vinden het fantastisch en zelf vind ik het ook wel leuk. Ik vermoed dat het spel wat kort zal zijn, maar ik heb toch maar een eigen savegame gemaakt hahaha.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

als je elke keer je switch opnieuw start dan kan het, maar echt handig is het niet. Daarnaast als je dan per ongeluk een game start die niet op die kaart staat dan begint hij hem te downloaden. Het zou mooier zijn als hij dan zegt "staat op een andere kaart" oid.

Officieel wordt het ook niet ondersteund afaik.

Magic wijzigde deze reactie 10-02-2020 12:07 (5%)

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:26:
Mijn tweede miskoop op de Switch [..]nu de Spyro trilogie. Gezien de goede reviews had ik goede hoop maar de gameplay stelt echt heel erg weinig voor. Het is zo'n basis platform game waarvan de gameplay sterk verouderd is. Sommige klassiekers hebben nog uitstekende gameplay maar de Spryo trilogie heeft dat helaas niet. Je verzamelt gems (waarom eigenlijk?) en dood nagenoeg alles met je vuur adem. Erg saai en zeer oppervlakkig.
Ik heb 'm destijds op de Playstation gespeeld en toen stonden de 3d platformers nog in de kinderschoenen. Uit nostalgie (en omdat hij nu in de aanbieding is), gisteren ook aangeschaft en begrijp wel wat je bedoelt. Heb de eerste game een uurtje gespeeld en het voelt inderdaad leeg aan en er ontbreekt een duidelijke structuur. Ben benieuwd hoe de andere twee games spelen. Toch mezelf nog wel kunnen vermaken, maar daarvoor even de demo van New Super Lucky Tale gespeeld en dan merk je het verschil heel erg. Die laatste was veel leuker en zal ik nog gaan aanschaffen.

• Piet_Piraat7
@Walkman ik ben begonnen aan deel 2, omdat 1 mij niet aansprak vanwege de lege gameplay. Het is wel iets beter maar nog niet echt een goede platformer. Misschien maar meteen door naar deel 3 :) ach niet elke game kan mijn smaak zijn, er zijn gelukkig genoeg goede games op de Switch.

• Jorgen
  • Nu online
Hoelang moeten joycons eigenlijk opladen? Ik haalde ze net van de Switch, na weken niet gebruikt te zijn en krijg de melding dat ze bijna leeg zijn. Nu staan ze al de hele middag op een los laadstation van Orzly en ik zie nog steeds een rood ipv groen lampje op het station. Bij mijn pro controller was hij direct groen, want elders al opgeladen.

• L23
Jorgen schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:59:
Hoelang moeten joycons eigenlijk opladen? Ik haalde ze net van de Switch, na weken niet gebruikt te zijn en krijg de melding dat ze bijna leeg zijn. Nu staan ze al de hele middag op een los laadstation van Orzly en ik zie nog steeds een rood ipv groen lampje op het station. Bij mijn pro controller was hij direct groen, want elders al opgeladen.
Waarom laad je ze niet op aan de Switch zelf? Maar volledig opladen aan de Switch duurt ongeveer 3,5 uur.

• Jorgen
  • Nu online
@L23 zie mijn bericht hierboven. Daar zitten ze al weken ongebruikt aan en in het dock.

• L23
@Jorgen Dan zouden ze al 100% opgeladen moeten zijn, er van uitgaande dat het dock aangesloten zit op het stroomnet.

L23 wijzigde deze reactie 11-02-2020 18:20 (6%)

• Jorgen
  • Nu online
@L23 vanzelfsprekend ;)

Er is er net zowaar 1 op groen gegaan. Ben benieuwd of die tweede zometeen ook vol is.

• L23
@Jorgen Je gaf overigens in je eerste bericht nergens aan dat ze weken ongebruikt zaten in het dock. Ik heb zelf wel eens een lege joycon gehad nadat de Switch een tijd niet opgeladen was via de adapter of dock. Maar het is vreemd dat je joycons bijna leeg zijn als de Switch standby in het dock zit, joycons horen dan 100% opgeladen te zijn.

• Jorgen
  • Nu online
Weken ongebruikt aan de Switch. Dacht dat het logisch was dat de Switch dus in dockmodus gebruikt wordt. Ik speel in elk geval zelden met losse joycons (alleen een paar potjes Mario Kart eens in de paar weken). Rest van de tijd zitten de joycons vast en in 99% van de gevallen zit de Switch in het dock. En aan de stroom.

Jorgen wijzigde deze reactie 11-02-2020 19:04 (51%)

• L23
@Jorgen Geen idee of het logisch is, verschil in gebruik wellicht, maar ik berg mijn Switch altijd op in de hoes als het opgeladen is.

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Flipswix schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:18:
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de Switch verkoop? Bij geen enkele mediamarkt is meer een Switch verkrijgbaar..
Waarschijnlijk hetzelfde als met alle andere elektronica: het corona-virus heeft vrijwel heel China op slot gezet. Ze hebben de nieuwjaarsvakantie verlengt en veel zaken zijn gesloten. Foxconn is pas sinds vandaag of zo weer begonnen met het opstarten van een fabriek. De impact hiervan is groot aangezien China de fabrikant van de wereld is. Dit hele debacle laat dus ook goed zien hoe afhankelijk we van dat land zijn. En aangezien je als winkelier niet ieder product groot inkoopt heb je met dit soort zaken dat je voorraad er dan vrij snel doorheen is.

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06:29
Vorige week schreef ik dat ik met een zoektocht naar een switch bezig was. Uiteindelijk kwam er voor heel weinig (lees cadeau van een klant omdat ik die uit de shit hielp ) een Lite op mijn pad.

Moet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben. Toestel is erg vlot, ligt prettig in de hand en voelt alsof je er met een Landrover overheen kan rijden qua stevigheid.

Nu nog wat games. Kinderen waren erg onder de indruk van de demo van Kirby Star Alles en Yoshi Crafted World. Voor mijzelf ga ik voor MK8 en BotW nadat ik mijn PS4 backlog weg heb gewerkt.

merauder wijzigde deze reactie 12-02-2020 06:21 (20%)

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:29

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Cyrax0508 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Als ik me zoals jij zou storen aan gebrek aan ruimte zou ik gewoon lekker die upgrade doen, voor een paar tientjes
(ok wellicht is het bedrag met 60 a 80, recentelijk niet veel gekeken naar deze prijzen....... meer dan 'een paar tientjes' maar dat zou mij het waard zijn om 'bloed irritant' op te lossen)
ben je dan weer het mannetje.
Oude kaartje kun je eventueel weer verkopen wat dan weer de prijs iets omlaag brengt.

Vind het wel een interessante discussie dat er mogelijk een switch meer meer opslag komt, en gezien Nintendo inderdaad normaliter wel iets doet met kleine updates zou het wel een logische zijn. 64 is nog steeds niet veel, maar alle beetjes helpen. Aan de andere kant met de 2019 update en de lite hebben ze ook weer niet stil gezeten.
Meest logische lijkt me als ze iets doen vlak voor of zelfs tijdens de release van de next gen consoles.

10 second ninja DONE

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:17
Thronebreaker: aanrader of niet?

Btw, een Switch Pro of Switch 2 zou hier instant buy zijn. Komt er niet meteen, maar stel dat er ooit een Switch komt met de power van de PS4/Xbox One, zou fantastisch zijn.

lapino wijzigde deze reactie 12-02-2020 08:23 (73%)

• Piet_Piraat7
lapino schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:22:
Ik heb hem op de pc gekocht en gek genoeg pakt die mij niet, maar het overgrote deel van de reviews zijn zeer positief.

• Nederlandhc
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-02 09:51
Een gebrek aan ruimte heb ik nog niet. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik spelletjes het liefste fysiek heb en dan vooral alleen spellen download die niet fysiek uitkomen.

Ik merk wel dat ik (net als op de 3ds) toch iedere keer nieuwe spellen zie en haal en dan vervolgens niet helemaal uitspeel. Zoals nu was ik bezig vanaf release met de nieuwe Pokemon (Shield, Sword is voor mn vriendin). Vervolgens laatst ergens Bloodstained gekocht, toen is Pokemon eruit gegaan en ben ik continue Bloodstained aan t spelen geweest.
Nu van de week Stardew Valley gekocht, Bloodstained opgeslagen en aan Stardew begonnen.

Nu moet ik zeggen dat ik wel overal plezier in heb en alle spellen kan waarderen en graag speel. Maar misschien moet ik toch eens gewoon voor mezelf beginnen met 1 kiezen en die "uitspelen" en daarna pas de volgende?

Hebben jullie hier ook last van? Het niet uitspelen van spellen maar wel alles tof vinden?

• lapino
Wie niet? Heb dan nog een game pc, een xbox one x én een PS4 naast mijn switch. Gamepass abonnement, ps plus, hoop games, heel vaak gratis games op pc via bij Epic store... Game overload tegenwoordig. Tijd daarentegen...

• Kickasz
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17:14
Zijn er meer mensen die Asphalt 9 spelen op de Switch? Gek genoeg een gave racer voor niks. Prima spel om zo nu en dan even snel tussen door een race te doen :).

https://www.nintendo.nl/G...lt-9-Legends-1642132.html

• L23
Ik heb Asphalt 8 een hele tijd gespeeld op de Apple TV, vond het toen een erg leuke race game. Maar heb niet zin om nog een keer alles bij elkaar te moeten grinden en ik ben ook niet van plan er geld aan uit te geven. Ik verwacht van Asphalt 9 hetzelfde, auto’s sturen lekker, leuke levels, maar de free to play gameplay is niet mijn ding.
Eerst wat nieuws:

Volgende week krijgen de NSO abonnees nieuwe NES en SNES games:Pop'n TwinBee (!!!), Smash Tennis, Shadow of the Ninja en Eliminator Boat Duel.

Er is sinds gisteren een nieuwe DLC voor Dead Cells uit: The Bad Seed (animated trailer) voegt voor 5 euro twee nieuwe zones, een extra eindbaas, en natuurlijk allerlei nieuwe wapens. Het thema is gebaseerd op planten en insecten. Ter gelegenheid brengt Signature Edition Games ook een nieuwe collector's edition voor Dead Cells uit

Oh, en Pokémon Home staat nu ook online op alle platformen.

lapino schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:22:

Btw, een Switch Pro of Switch 2 zou hier instant buy zijn. Komt er niet meteen, maar stel dat er ooit een Switch komt met de power van de PS4/Xbox One, zou fantastisch zijn.
Volgens een kennis van me wel. Het gebruikt Gwent op een hoop originele manieren (vaak meer een puzzel). Het is redelijk goed geschreven, interessante personages/wereld. Ook niks vermeld van performance problemen.
ppl schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:53:
[...]

Waarschijnlijk hetzelfde als met alle andere elektronica: het corona-virus heeft vrijwel heel China op slot gezet.
Voorlopig lijkt dit nog geen impact te hebben op US/EU voorraad: JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"

JackAvery wijzigde deze reactie 12-02-2020 10:01 (12%)

• Cannoli
  • Nu online
Volgens de officiële berichten niet, maar inmiddels is de Switch bijna bij geen enkele (grote) winkel meer te krijgen. Bol.com, Amazon.de, Coolblue, Gamemania, Wehkamp hebben allemaal geen eigen voorraad meer.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:29

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Nederlandhc schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:15:
Een gebrek aan ruimte heb ik nog niet. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik spelletjes het liefste fysiek heb en dan vooral alleen spellen download die niet fysiek uitkomen.

Ik merk wel dat ik (net als op de 3ds) toch iedere keer nieuwe spellen zie en haal en dan vervolgens niet helemaal uitspeel. Zoals nu was ik bezig vanaf release met de nieuwe Pokemon (Shield, Sword is voor mn vriendin). Vervolgens laatst ergens Bloodstained gekocht, toen is Pokemon eruit gegaan en ben ik continue Bloodstained aan t spelen geweest.
Nu van de week Stardew Valley gekocht, Bloodstained opgeslagen en aan Stardew begonnen.

Nu moet ik zeggen dat ik wel overal plezier in heb en alle spellen kan waarderen en graag speel. Maar misschien moet ik toch eens gewoon voor mezelf beginnen met 1 kiezen en die "uitspelen" en daarna pas de volgende?

Hebben jullie hier ook last van? Het niet uitspelen van spellen maar wel alles tof vinden?
Yup, korte aandachtsspanne, en games ten overvloede. Maar heel simpel, zolang je lol hebt, is het doel van gamen bereikt. Ik heb een paar games gemaxed ( zie ook sig, dat duurde aardig tijdje :X ) maar heb normaliter meer lol door lekker van alle te proberen, en als het klikt speel ik het vaker. Gamen en 'moeten' is een beetje een rare combo imho.

10 second ninja DONE

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:12
Cannoli schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Volgens de officiële berichten niet, maar inmiddels is de Switch bijna bij geen enkele (grote) winkel meer te krijgen. Bol.com, Amazon.de, Coolblue, Gamemania, Wehkamp hebben allemaal geen eigen voorraad meer.
MediaMarkt hetzelfde verhaal, ik liep er gisteren nog 1 binnen en ze hadden geen normale Switch systemen meer op voorraad, alleen een handjevol Lites (en ze weten ook niet in dat filiaal wanneer ze überhaupt de normale Switch nog krijgen)

En ik zie dat Nedgame er ook met de normale model bijna doorheen is, Nintendo kan wel roepen dat die tekorten US en EU niet treffen maar als ik zo kijk lijkt het tegendeel de waarheid (gelukkig heb ik allang een Switch dus daar heb ik geen last van)

• Cyrax0508
Mizgala28 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:07:
[...]

MediaMarkt hetzelfde verhaal, ik liep er gisteren nog 1 binnen en ze hadden geen normale Switch systemen meer op voorraad, alleen een handjevol Lites (en ze weten ook niet in dat filiaal wanneer ze überhaupt de normale Switch nog krijgen)

En ik zie dat Nedgame er ook met de normale model bijna doorheen is, Nintendo kan wel roepen dat die tekorten US en EU niet treffen maar als ik zo kijk lijkt het tegendeel de waarheid (gelukkig heb ik allang een Switch dus daar heb ik geen last van)
Dat verklaart misschien ook waarom je nog steeds de SNES Switch Controller niet kunt bestellen..... Niet bij stilgestaan.
Cannoli schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:33:
[...]

In België geen probleem om een Switch te vinden bij Dreamland, Fnac, Fun.be, MaxiToys (vroegere Bart Smit) en Carrefour. Ook Amazon Frankrijk heeft voorraad.

GameMania en MM hebben inderdaad enkel nog Lite modellen.

Gezien Nintendo in Japan expliciet tekorten aan de productie in China gelinked heeft, mogen we ze best het voordeel van de twijfel gunnen hier. Er kunnen nog andere redenen zijn voor een voorraadtekort :)

JackAvery wijzigde deze reactie 12-02-2020 16:05 (15%)

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16:03
JackAvery schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:03:
[...]

In België geen probleem om een Switch te vinden bij Dreamland, Fnac, Fun.be, MaxiToys (vroegere Bart Smit) en Carrefour. Ook Amazon Frankrijk heeft voorraad.

GameMania en MM hebben inderdaad enkel nog Lite modellen.

Gezien Nintendo in Japan expliciet tekorten aan de productie in China gelinked heeft, mogen we ze best het voordeel van de twijfel gunnen hier. Er kunnen nog andere redenen zijn voor een voorraadtekort :)
Gisteren in Apeldoorn een Nintendo switch gehaald
Was eerst bij de game mania die hadden alleen nog de oude modellen. Lite modellen heb ik niet naar gekeken.

Bij de Nedgame in Apeldoorn hadden ze gewoon nog nieuwe modellen liggen. Daar dan ook 1 van meegenomen
Nadat de Aziatische release van DanMachi was vertraagd, nu toch m'n bestelling binnen...

...nu nog tijd vinden om te spelen. :X

(druk bezig met TMS#FE)

Edit: moest wel een SEA account aanmaken om wat DLC en bonus games te kunnen downloaden.

RayNbow wijzigde deze reactie 12-02-2020 22:14 (15%)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• dannyvz
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-02 09:19
De Nintendo eShop: Blockbuster-sale 2020 is online:
https://www.nintendo.nl/N...-eShop-actie-1460557.html

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

Vandaag releast het laatste deel van de Fire Emblem expansion pass. De story uitbreiding 'Cindered Shadows' geeft toegang tot een nieuw gebied in het klooster - The Abyss; vier nieuwe rekruteerbare personages, nieuwe quests, ... In totaal vertegenwoordigt het zo'n 8 a 10 uur gameplay volgens de developers.

Tegelijkertijd is het spel ook geupdate naar V1.2.0. Patch Notes vind je hier. Tussen de bugfixes en nieuwe features staat de mogelijkheid om nu thee te gaan drinken met Rhea.

Ook aangekondigd vandaag: er komen ports van de Kingdom Rush games naar Switch. Must haves voor de fans van het Tower Defense genre, al lijkt de prijs wel significant hoger te worden dan de mobile edities. Mogelijk staat hier tegenover dat een deel van de microtransacties (bvb de verschillende heroes in het spel) gewoon standaard content worden. Het tweede deel - Kingdom Rush Frontiers - staat al op de eShop.

Een paar interessante games in die sale. Darkest Dungeon heeft ook alle DLC in korting bvb.

JackAvery wijzigde deze reactie 13-02-2020 16:59 (3%)

• DigitalExorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:38
Nederlandhc schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:15:

Ik heb een backlog van jewelste. Kan met gemak de komende 2 jaar gamen zónder alles uit te spelen wat nog onuitgespeeld ligt.

Sommige games die m'n vrouw heeft gekocht (JRPGs voornamelijk) heb ik überhaupt nog niet eens gespeeld. Zij speelt dingen vaak helemaal uit waarbij mijn attentiespanne toch vaak wat korter is wat games betreft.

Maar ik heb me voorgenomen voorlopig niks nieuws meer te kopen en nu écht eens een paar titels uit te gaan spelen.

- The Witcher 3 volop mee bezig
- GRIS
- Overwatch (maar onuitspeelbaar, want gaat altijd maar door)
- Fire Emblem: Three Houses (2e playthrough begonnen)
- Stardew Valley (ook niet uit te spelen eigenlijk)
- Cadence of Hyrule
- Dragon Quest XI (grotendeels 'post-game' nu bezig)
- Nog bérgen andere games (Doom, Zelda: Link's Awakening...) en een hoop waarvan ik de naam niet eens weet maar ooit aan begonnen ben :P

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

• Katmi
Iemand aanraders voor 1 van de Lego games momenteel in de sale ? Zijn die allemaal hetzelfde buiten het thema of zijn er bepaalde die betere performance or features hebben of gewoon leuker spelen ?

Persoonlijk dacht ik aan ofwel de Harry Potter variant of de dc villains variant of de marvel superheroes variant of de Lego city undercover variant.

Ben op zoek naar de “leukste” van die 4, qua thema zeggen ze me alle 4 wel iets.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klinkt leuk, maar even op de PC die lijst doorkijken en wat kopen is er niet bij.... alleen in IE11 zie ik überhaupt wat verschijnen. Bij Chrome, Edge, Opera en Firefox krijg ik alleen grijze blokken waar plaatjes en tekst horen (ondanks uitgeschakelde adblockers etc). In IE11 kan ik vervolgens niet inloggen dus zijn de prijzen niet zichtbaar.
Het lijkt wel of je ze alleen maar op de Switch zelf fatsoenlijk kan bekijken?

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

gwystyl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:40:
[...]

Klinkt leuk, maar even op de PC die lijst doorkijken en wat kopen is er niet bij.... alleen in IE11 zie ik überhaupt wat verschijnen. Bij Chrome, Edge, Opera en Firefox krijg ik alleen grijze blokken waar plaatjes en tekst horen (ondanks uitgeschakelde adblockers etc). In IE11 kan ik vervolgens niet inloggen dus zijn de prijzen niet zichtbaar.
Het lijkt wel of je ze alleen maar op de Switch zelf fatsoenlijk kan bekijken?
Hier werkt het gewoon in Firefox. Misschien helpt dit: https://www.dekudeals.com/ trackt ook alle discounts, inclusief de historische veranderingen van de prijs per game.

• lapino
Welk spel is daar een 'must have' uit? Heb reeds de klassiekers zoals BOTW, Mario Odyssey, Mario Kart enz... Games die me ergens wel intrigeren zijn The Touryst (geen korting) of Diablo 3. Dead Cells ziet er ook wel leuk uit maar lijkt me moeilijk. Aanraders? Of andere must-haves?

lapino wijzigde deze reactie 13-02-2020 20:27 (11%)

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:22

Gynnad

* * *

Kickasz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:24:
Zijn er meer mensen die Asphalt 9 spelen op de Switch? Gek genoeg een gave racer voor niks. Prima spel om zo nu en dan even snel tussen door een race te doen :).

https://www.nintendo.nl/G...lt-9-Legends-1642132.html
Net geinstalleerd, tof spel om zo tussendoor een keer te spelen :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-02 22:35
ook hier nu een Switch in bezit , per abuis bij mario party controller verkeerd aangesloten dus niet de + bij de + maar er is een fix voor als het fout gaat.

zie deze link !https://youtu.be/-oHC1VoaSL4 misschien handig om dit bij de openingspost te vermelden ? het schijnt vaker voor te komen ….

• SanderL
  • Niet online
Gandalf68 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:23:
ook hier nu een Switch in bezit , per abuis bij mario party controller verkeerd aangesloten dus niet de + bij de + maar er is een fix voor als het fout gaat.

zie deze link !https://youtu.be/-oHC1VoaSL4 misschien handig om dit bij de openingspost te vermelden ? het schijnt vaker voor te komen ….
He, dat had ik ook voor op dag 1. Ik had totaal niet door dat het uitmaakte. Toen het heel stroef ging toen ik het weer van elkaar wou halen, merkte ik op dat het wel eens zou kunnen komen omdat die + en - omgewisseld was :+ Blij dat ik niet de enige ben..

Niet pessimistisch, maar realistisch!

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True