Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Ben dus vandeweek maar een serieus aan mario oddesy begonnen ( 2 jaar geleden wel een uurtje of 2 gespeeld daarna niet meer)
Maar als je van Zelda BOTW afkomt is het wel even wennen dat je niet kunt klimmen ( of vliegen) :X

...

Informatie over Pokémon Home is uitgebreid online gezet, release begin februari. Meer info op de website van de app en in het Pokémon Sword/Shield topic. Ook de prijs is bekend: de premium versie van de app wordt significant duurder dan Pokémon Bank (€15 per jaar, of €3 per maand)...

@harley , dat gevoel had ik ook, maar gelukkig geeft Super Mario Odyssey je ook een hoop bewegingsvrijheid. Echt een genot om rond te springen in die game :)

[Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 28-01-2020 19:51]

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-04 22:02

The Chosen One

Zie signature!

Iemand hier die de Max Carry case heeft van Skull&Co? Hoe groot is het vak onderin? Zit ff te kijken naar een powerbank maar ben te bang dat die te groot zal zijn.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Maduth
  • Laatst online: 21:22

Maduth

Probeersel

Heeft iemand ervaring met kopen van extra SwitchNintendo Joy-Con Controllers via Ali Express? Ik zie ze daar voor 3 tientjes staan terwijl in NL ze tegen de 70 euro aanhikken.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:34
@Maduth Ga er maar vanuit dat die dingen gewoon nep zijn.
Als dat niet je vraag is, heb ik geen idee wat de kwaliteit wel is overigens.

[Voor 40% gewijzigd door Arunia op 28-01-2020 22:09]

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• vinno86
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Maduth schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:02:
Heeft iemand ervaring met kopen van extra SwitchNintendo Joy-Con Controllers via Ali Express? Ik zie ze daar voor 3 tientjes staan terwijl in NL ze tegen de 70 euro aanhikken.
Ze hebben waarschijnlijk geen gyro en sommige zelfs geen rumble..

Je kan ze dus niet gebruiken als een extra setje voor Mario party ofzo bijvoorbeeld.. puur alleen voor handheld mode.

• vinno86
  • Nu online
harley schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:01:
Ben dus vandeweek maar een serieus aan mario oddesy begonnen ( 2 jaar geleden wel een uurtje of 2 gespeeld daarna niet meer)
Maar als je van Zelda BOTW afkomt is het wel even wennen dat je niet kunt klimmen ( of vliegen) :X
Ik had hetzelfde, direct na botw aan Mario begonnen... Had ik beter niet kunnen doen :')

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:33
vinno86 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:01:
[...]

Ik had hetzelfde, direct na botw aan Mario begonnen... Had ik beter niet kunnen doen :')
Ik ga vandaag weer is Zelda opstarten na 1.5 jaar. Man, wat heb ik er een zin in 8)

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
sderooij schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:42:
[...]

Ik ga vandaag weer is Zelda opstarten na 1.5 jaar. Man, wat heb ik er een zin in 8)
Ineens bedenk ik mij dat de Switch al bijna 3 jaar uit is.

geen idee of ik dat als een positief iets moet zien of niet

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 03-04 19:00
Mizgala28 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:17:
[...]

Ineens bedenk ik mij dat de Switch al bijna 3 jaar uit is.

geen idee of ik dat als een positief iets moet zien of niet
3 jaar uit en ik ben net pas 2 weken eigenaar van een Switch :p Maar nog geen moment spijt van gehad. Lekker op de bank liggen en beetje gamen, maar ook snel kunnen switchen en even met elkaar een potje spelen! Heerlijk.

Ik heb nog wel getwijfel over fit ring adventure. Puur om met een beetje lol een conditie op te bouwen! Maar heb de keuze nog niet gemaakt.

Het valt mij wel op dat de spellen echt heel duur zijn en ook lang prijzig blijven ;) Dat is wel even wennen..

[Voor 11% gewijzigd door NyceNL op 29-01-2020 08:21]

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Maduth schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:02:
Ik zou dit ook niet doen, zijn zeer waarschijnlijk gewoon nep. Amazon.de is vaak wel wat goedkoper en wel legit.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• RobbertDs1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02-04 15:48
NyceNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:20:
[...]

3 jaar uit en ik ben net pas 2 weken eigenaar van een Switch :p Maar nog geen moment spijt van gehad. Lekker op de bank liggen en beetje gamen, maar ook snel kunnen switchen en even met elkaar een potje spelen! Heerlijk.

Ik heb nog wel getwijfel over fit ring adventure. Puur om met een beetje lol een conditie op te bouwen! Maar heb de keuze nog niet gemaakt.

Het valt mij wel op dat de spellen echt heel duur zijn en ook lang prijzig blijven ;) Dat is wel even wennen..
Hier ook sinds 2 weken eigenaar van een Switch. Heb er ooit eens eentje een week of 2 te leen gehad van iemand voor botw. Toen snel uitgespeeld (Titans + Ganon) nu lekker op het gemakje bezig met BOTW terwijl vrouwlief netflix aan het kijken is.

• NyceNL
RobbertDs1 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:59:
[...]

Hier ook sinds 2 weken eigenaar van een Switch. Heb er ooit eens eentje een week of 2 te leen gehad van iemand voor botw. Toen snel uitgespeeld (Titans + Ganon) nu lekker op het gemakje bezig met BOTW terwijl vrouwlief netflix aan het kijken is.
Wij kijken altijd samen netflix series.. En ik probeer wel is te spelen tijdens een aflevering, maar dan wordt ik weer betrapt op het feit dat ik totaal niet kan multitasken :+
NyceNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:20:
[...]
Proficiat met de Switch :)

Als je liefst fysieke games koopt, raad ik je aan te letten op kortingsacties zoals "2+1 gratis" of BTW acties. Die komen regelmatig voorbij op Amazon, in de Mediamarkt en dergelijke. Ook gewoon rondshoppen op internet kan al snel 5 tot 15 euro schelen op full price games.

Digitale games zijn regelmatig in de discount op de eShop. Nintendo-games specifiek staan inderdaad minder vaak in de korting, maar bij de occasionele sale kan je er toch 33-50% afkrijgen. Mensen met een Nintendo Switch Online abonnement hebben verder ook de optie om vouchers te kopen: voor 99 euro krijg je er twee die inruilbaar zijn voor twee games op deze lijst. Kan ook weer wat schelen als je liever digitaal koopt.

Op de aankoop van die vouchers krijg je ook weer gouden muntjes, die extra korting betekenen in de eShop. En als je toevallig eens goedkoper aan eShop tegoed raakt...

Smash 7.0 patch is uit, incl. Byleth als vijfde DLC fighter. Ook de tweede Figher Pass is nu perorderbaar voor €29.99.

[Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 29-01-2020 11:15]

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:11
RobbertDs1 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:59:
[...]

Mag ik vragen hoeveel uur je erover gedaan hebt om toen de game snel uit te spelen?

Ik heb in totaal meer dan 130 uur in de game zitten (inc. DLC), maar heb ook op mijn gemak gespeeld.

• NyceNL
JackAvery schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Proficiat met de Switch :)

Als je liefst fysieke games koopt, raad ik je aan te letten op kortingsacties zoals "2+1 gratis" of BTW acties. Die komen regelmatig voorbij op Amazon, in de Mediamarkt en dergelijke. Ook gewoon rondshoppen op internet kan al snel 5 tot 15 euro schelen op full price games.

Digitale games zijn regelmatig in de discount op de eShop. Nintendo-games specifiek staan inderdaad minder vaak in de korting, maar bij de occasionele sale kan je er toch 33-50% afkrijgen. Mensen met een Nintendo Switch Online abonnement hebben verder ook de optie om vouchers te kopen: voor 99 euro krijg je er twee die inruilbaar zijn voor twee games op deze lijst. Kan ook weer wat schelen als je liever digitaal koopt.

Op de aankoop van die vouchers krijg je ook weer gouden muntjes, die extra korting betekenen in de eShop. En als je toevallig eens goedkoper aan eShop tegoed raakt...

Smash 7.0 patch is uit, incl. Byleth als vijfde DLC fighter. Ook de tweede Figher Pass is nu perorderbaar voor €29.99.
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de fysieke games. Alleen hebben wij hier jammer genoeg geen btw dagen in Duitsland. Maar ga het in de gaten houden. Zag wel dat die fit ring adventure overal is uitverkocht of voor bijna 100 euro over de toonbank gaat. Dat vind ik wel een hele klap geld :'(

edit: Dat over die vouchers is ook best interessant, thuis is even kijken wat daar allemaal mee kan :p

[Voor 3% gewijzigd door NyceNL op 29-01-2020 11:24]

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 07:55
NyceNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de fysieke games. Alleen hebben wij hier jammer genoeg geen btw dagen in Duitsland. Maar ga het in de gaten houden. Zag wel dat die fit ring adventure overal is uitverkocht of voor bijna 100 euro over de toonbank gaat. Dat vind ik wel een hele klap geld :'(

edit: Dat over die vouchers is ook best interessant, thuis is even kijken wat daar allemaal mee kan :p
offtopic: Ik heb Ring Fit nog wel over. Wil die binnenkort verkopen, aangezien ik hem zelden tot nooit gebruik. Mocht je interesse hebben, dan PM mij maar even.

Verzenden sommige winkels niet gratis naar Duitsland? Of dat misschien kennissen de games goedkoop kunnen opsturen?
NyceNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Voor Duitsland: hou Amazon en Saturn in de gaten. Als de ene een 3 voor 2; 5 voor 3 ; 3 voor X euro ... actie houdt, volgt de andere meestal erg snel. Komt ook vaker voor dan de NL/BE BTW dagen, en stiekem ook goedkoper. Müller heeft soms ook erg goede prijzen, maar dat is een regionale keten. Je kan ook altijd geizhals.de nakijken voor de goedkoopste prijs op een specifiek spel :)

En ja, Ring Fit heeft leverproblemen in meerdere landen.

[Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 29-01-2020 11:34]

• NyceNL
JackAvery schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Voor Duitsland: hou Amazon en Saturn in de gaten. Als de ene een 3 voor 2; 5 voor 3 ; 3 voor X euro ... actie houdt, volgt de andere meestal erg snel. Komt ook vaker voor dan de NL/BE BTW dagen, en stiekem ook goedkoper. Müller heeft soms ook erg goede prijzen, maar dat is een regionale keten. Je kan ook altijd geizhals.de nakijken voor de goedkoopste prijs op een specifiek spel :)

En ja, Ring Fit heeft leverproblemen in meerdere landen.
Goed om te weten! En er zitten hier Müller's in de buurt, dus daar gaan we binnen kort ook is even snuffelen :9 !

• epamel
  • Registratie: september 2012
Ik heb zojuist een switch besteld via Nedgame. Het 2019 upgraded model maar wel 2e hands. Iemand ervaring mee met 2e hands producten via Nedgame?

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07:57
Ik heb een 2de switchg ekocht (nu een switch lite na mijn OG switch) voor mijn zoontje.
Kan ik eenmalig mijn savegames overzetten en die aan zijn account koppelen? Ik vermoed dat hij wel verder wil gaan waar hij gebleven is. Bij cars 3 gaat het om progressie van wagens en parcours enzo...

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• NyceNL
Engineer Stewie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:29:
Ik heb een 2de switchg ekocht (nu een switch lite na mijn OG switch) voor mijn zoontje.
Kan ik eenmalig mijn savegames overzetten en die aan zijn account koppelen? Ik vermoed dat hij wel verder wil gaan waar hij gebleven is. Bij cars 3 gaat het om progressie van wagens en parcours enzo...
https://en-americas-suppo...by-nintendo-switch-system

Let op, dit verwijderd blijkbaar de orginele savegame.

Edit:
https://www.imore.com/how...saves-new-nintendo-switch

optie via cloud saves

[Voor 9% gewijzigd door NyceNL op 29-01-2020 12:34]

• RobbertDs1
  • Registratie: maart 2007
avec_style schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Mag ik vragen hoeveel uur je erover gedaan hebt om toen de game snel uit te spelen?

Ik heb in totaal meer dan 130 uur in de game zitten (inc. DLC), maar heb ook op mijn gemak gespeeld.
Ik denk dat ik er toen een uur of 40 over gedaan heb, geen paard - na de titans net genoeg hartjes voor master sword en dan Ganon. (De reden was puur omdat ik de switch te leen had)
Nu heb ik er al bijna hetzelfde inzitten met 2 titans, nog 3 shrines voor master sword.
Het is nu wel de bedoeling om toch de 120 shrines uit te spelen, en de quests.
Ik twijfel nog over de DLC, omdat ik zelf meer fan ben van het RPG gedeelte en niet het vechten.

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07:57
Het kan blijkbaar als ik een user maak op mijn account.
Het lijkt erop dat je save per save kunt pushen. Ik hoef niet perse de save game van cars 3 te hebben op mijn switch. Lego city undercover speel ik nu zelf ook wel graag...

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 03-04 16:33
RobbertDs1 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat ik er toen een uur of 40 over gedaan heb, geen paard - na de titans net genoeg hartjes voor master sword en dan Ganon. (De reden was puur omdat ik de switch te leen had)
Nu heb ik er al bijna hetzelfde inzitten met 2 titans, nog 3 shrines voor master sword.
Het is nu wel de bedoeling om toch de 120 shrines uit te spelen, en de quests.
Ik twijfel nog over de DLC, omdat ik zelf meer fan ben van het RPG gedeelte en niet het vechten.
Ik had de game een tijdje laten liggen maar sinds de kerstvakantie weer opgepakt. Inmiddels alle 4 divine beasts en Ganon verslagen. Nog iets van 15 shrines te gaan. Het viel mezelf op dat ik in tegenstelling tot Skyrim nauwelijks side quests heb gedaan, vooral bezig met verkennen, armor upgraden en shrines zoeken.

Ik heb tot dusver nog niet de DLC gekocht. Ik had in het begin niet zoveel met de shrines, ik was ook niet van plan om alle 120 shrines op te lossen, dus nog meer shrines stond mij niet zo aan. Het voelde meer als een verplichting om hearts en stamina te verzamelen, maar sinds ik het in de kerstvakantie weer heb opgepakt vind ik de puzzels best wel leuk en heb ik ook na het verslaan van Ganon nog shrines voltooid.
De dlc bevat wel een aantal verbeteringen die eigenlijk gewoon standaard in de game hadden moeten zitten, zoals de mogelijkheid om op elke plek je paard op te roepen. Ik heb zelf vrijwel de hele game zonder paard uitgespeeld.
Ik vond zelf de extra armor niet interessant genoeg, de beste armor zit al in de game. En dan heb je nog Trial of the Sword, maar zoals jij ook al aangaf, het vechten vond ik niet het leukste aan BOTW. Het verkennen en ontdekken en het zoeken van items vond ik het leukste. Ook de foto herinneringen opzoeken was een leuke klus.
Wie weet pak ik de DLC nog een keer op voor de extra shrines, maar op dit moment denk ik dat ik de DLC laat zitten en wacht op BOTW 2.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ben ik toch weer even met wat vragen. Advies genomen en ga wel in Europa bestellen en op amazon.de vind ik deze deal. Lijkt me good to be true. Klopt dat?

https://www.amazon.de/dp/...tch&qid=1580326363&sr=8-6

EDIT: of staan die controller er gewoon bij voor de sier/info?

[Voor 10% gewijzigd door Maduth op 29-01-2020 20:37]

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06:02
Maduth schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:36:
Ben ik toch weer even met wat vragen. Advies genomen en ga wel in Europa bestellen en op amazon.de vind ik deze deal. Lijkt me good to be true. Klopt dat?

Uiteraard krijg je enkel de accessoires op de foto en niet de joy cons / pro controller / whatever echte hardware er op de foto staat.
Dit is voor mensen die alles willen van een screen protector tot grip case tot laadstation voor joy cons / pro controller.

De afbeeldingen van de joy cons of switch of pro controller is gewoon om te laten zien wat je met het bepaalde accesseoire kan doen.
Maar het is geen slechte prijs, zo een grip case en joy con laadstation is samen al ongeveer 22 euro, de screen protectors erbij is 30 euro, de carry case erbij is 44 euro, zo een stand om je switch op te zetten ipv de kickstand erbij is toch ook al snel weer een tientje erbij.

De vraag is of je het allemaal gaat gebruiken zoals de stuurtjes voor de joy con of game storage case of zo, als je al minstens 2-3 items uit deze set niet gaat gebruiken koop je beter hun kleinere set met carry case / screenprotector / grip case / oortjes / usb c kabel / stylus , is minstens 25 euro goedkoper dan deze mega set maar heeft meer items wat iedereen wel gebruikt.

• NyceNL
Maduth schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:36:

Zoals @Katmi ook zei, de joy cons zitten er niet bij. Het volgende zit in deze bundel
Nintendo Switch cases includes Switch Carrying Case & Tablet Stand Case.

Nintendo Switch Screen Protectors includes twin pack of tempered glass screen protectors.

Nintendo Switch Racing Wheels includes two wheels.

Nintendo Switch Joycon Grips includes two grips.

Joycon & Pro-controller Charge Station to help you charge your controllers when not in use.

Compact PlayStand supports multiple angles to suit your personal preference & comfort while playing in tablet mode.

Switch Grip Case for a more comfortable handheld gaming experience.

Cartridge Case for Nintendo Switch Games.

Switch USB Cable, Spare earphones & Stylus.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik schreeuwde weer eens te vroeg. Zat op de bank van alles te bekijken. Dank... we gaan gewoon voor een beschermhoes en twee joy-cons. :o
Het is weer zover: Nintendo heeft haar financiële resultaten gepubliceerd. De data loopt deze keer van april tot en met december 2019. Volledige cijfers vind je hier en hier.

Omzet voor de hele periode komt neer op 1.022 miljard yen of 8.5 miljard euro. Operationele winst stijgt met 19.5% naar 2.19 miljard euro - dit is een winstratio van 25.7%. Voor de aandeelhouders is het misschien interessant om te weten dat Nintendo een hoger dividend verwacht dan hun originele projecties :P De omzet is nu 96% afhankelijk van Nintendo Switch-gerelateerde producten. De kwartaalswinst is de hoogste sinds 2009.

Hardware -
  • 17.47 miljoen verkochte consoles in de periode april tot december 2019. Het afgelopen kwartaal vertegenwoordigt 10.81 miljoen van deze consoles. Over de hele periode is dit een stijging van 22.5% t.o.v april-december 2018. Nintendos verhoogde projectie om dit fiscale jaar 19.5 miljoen consoles te verkopen lijkt dus zo goed als zeker, en mogelijk zelfs een onderschatting.
  • In totaal zijn er nu 52.48 miljoen Switches verscheept. 5.19 miljoen ervan zijn Switch Lites. Switch verkoopt voorlopig iets sneller dan PS4 en heeft qua totaalverkopen de Xbox One vermoedelijk al voorbijgestoken. Sell-through naar consumenten ligt boven de 48 miljoen consoles.
  • Puur op kwartaalcijfers kijkend, is de Switch Lite duidelijk het populairst in Japan. 60% van de verkochte consoles tussen oktober en december was een gewone Switch. In de US was dit 69%, in Europa 75%, en in de rest van de wereld 79%. Het bevestigt dus enigzins het cliché dat Japan meer van handhelds houdt... maar zelfs daar blijft de gewone Switch populairder. Positief is ook dat de twee apparaten complementair lijken te werken en elkaars sales dus niet kannibaliseren.
  • Overigens behaalde Switch dit kerstkwartaal in de US de beste sales van een enkele console tijdens deze generatie.
Grafiekje met dank aan Daniel Ahmad:
https://pbs.twimg.com/media/EPg5i6bX0AYWEj5?format=jpg&name=4096x4096

Een paar opvallende punten wat de software betreft:
  • Meer dan 123 miljoen units software verkocht in april tot december 2018. In totaal zijn er nu op de console meer dan 310 miljoen units verkocht.
  • First party titels in de periode vertegenwoordigen 82% van de omzet van totale software sales.
  • 28.6% van software omzet gaat over digitale sales. Dit is een stijging van bijna 7% t.o.v. april-dec 2018.
    Zo zie je maar dat de verschuiving naar digitaal zelfs op Nintendo een groot effect heeft.
  • Digitale software sales omzet voor de periode komt neer op 1.04 miljard euro, een stijging van 48.3% t.o.v. 2018. Hier zit ook Nintendo Switch Online in inbegrepen.
First party software releases in FY2019
  • Pokémon Sword/Shield - 16.06 miljoen. Dit is al meer dan X/Y in zijn hele levensduur heeft verkocht, en de game steekt zeer binnenkort Sun/Moon voorbij. Officiëel de snelst verkopende Pokémon game ooit (Investor Briefing, p.7).
  • Luigi's Mansion 3 - 5.37 m. Goed op weg om Dark Moon voorbij te steken (6.16 miljoen)
  • Super Mario Maker 2 - 5.04 m
  • Link's Awakening - 4.19 m. Na een sterke start is deze toch wat vertraagd. Benieuwd hoeveel deze remake uiteindelijk gaat verkopen, desondanks mooie cijfers voor een 2D Zelda remake. Tweede best verkochte 2D Zelda game ooit na Phantom Hourglass. Link's Awakening op Gameboy verkocht 3.82m, LA DX verkocht 2.22 m op GBA.
  • Fire Emblem: Three Houses - 2.58 m. Vermoedelijk de best verkochte FE game ooit. Moeilijk met zekerheid te zeggen omdat de sales cijfers van Fates sterk beïnvloedt worden door de DLC die als "derde versie" geteld werd.
  • Ring Fit Adventure - 2.17 m. Verrassing van het jaar?
  • Astral Chain - 1.03 m. Sterk resultaat voor een nieuwe Platinum IP.
  • Marvel Ultimate Alliance 3 - 1.02 m
Updates van sell-in voor first-party titels (lifetime-to-date)
  • Mario Kart 8 Deluxe - 22.96 m. [April-Dec 2019 - 6.27m]. Goed op weg om de best verkochte Mario Kart game ooit te worden.
  • Super Smash Bros Ultimate - 17.68 m. [April-Dec 2019 - 3.87 m]
  • The Legend of Zelda: BOTW - 16.34 m. [April-Dec 2019 - 3.56 m]. Duurt niet lang meer voordat deze Mario Odyssey voorbij steekt.
  • Super Mario Party - 9.12 m. [April-Dec 2019 - 2.72 m]
  • New Super Mario Bros U Deluxe - 5.85 m. [April-Dec 2019 - 2.54 m]. Blijft verkopen ondanks Mario Maker, lijkt me dus te bewijzen dat er plek op de markt is voor beide. Sommigen dachten dat Mario Maker de gewone 2D Mario platformer ging vervangen.
  • Super Mario Odyssey - 16.59 m. [April-Dec 2019 - 2.15 m]
  • Pokémon Let's Go - 11.76 m. [April-Dec 2019 - 1.13 m]
  • Splatoon 2 - 9.81 m. [April-Dec 2019 - 1.10 m]

[Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 31-01-2020 09:33]

• L23
The Outer Worlds komt 6 maart naar de Switch. Zowel eshop als fysiek. Maar de "fysieke" release is een doosje met een download code.

• sderooij
L23 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:34:
The Outer Worlds komt 6 maart naar de Switch. Zowel eshop als fysiek. Maar de "fysieke" release is een doosje met een download code.
Oh dat is jammer zeg, had graag een fysieke versie gehad!
Maar hoe dan ook al blij dat die naar de Switch komt, bewust niet gekocht voor de PC vanwege deze release :-)

• L23
sderooij schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Oh dat is jammer zeg, had graag een fysieke versie gehad!
Maar hoe dan ook al blij dat die naar de Switch komt, bewust niet gekocht voor de PC vanwege deze release :-)
Ja inderdaad jammer. Ik ben wel benieuwd hoe deze game straks draait op de Switch. Ik heb ook gewacht op de Switch release, maar ga hem nu toch op Xbox Game Pass spelen.

• sderooij
L23 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Ja inderdaad jammer. Ik ben wel benieuwd hoe deze game straks draait op de Switch. Ik heb ook gewacht op de Switch release, maar ga hem nu toch op Xbox Game Pass spelen.
dan hoor ik graag hoe het spel is! :)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:05
sderooij schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:03:
[...]

dan hoor ik graag hoe het spel is! :)
The Outer Worlds is top als je ook van de oude Fallout games houdt. Reviews zijn ook positief.
Fuze4 krijgt een pricedrop: 15 piek vanaf 1 februari. Ook zijn er plannen om een gratis Fuze4 player beschikbaar te stellen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Katmi
Animal Crossing themed Switch : https://twitter.com/ninte.../1223051452425428993?s=21

Zal wss hier ook wel uitkomen, dunno vind het niet lelijk maar het dock is mooier dan de Switch imo.

Voor mij in ieder geval niet het geld waard of om mijn huidige te verkopen en deze te bestellen ( ook omdat het design op de Switch voor het grootste deel het patroon achteraan is en de mijne altijd in een Skull&Co grip steekt )

De exact zelfde twitter post staat ook op Nintendo America hun twitter page dus zal ook wel naar EU komen.
Edit : Yup NA markets 13 March 2020 en EU/AUS markets 20 March 2020.

[Voor 17% gewijzigd door Katmi op 31-01-2020 05:04]

• NyceNL
Katmi schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 04:35:
Animal Crossing themed Switch : https://twitter.com/ninte.../1223051452425428993?s=21

Zal wss hier ook wel uitkomen, dunno vind het niet lelijk maar het dock is mooier dan de Switch imo.

Voor mij in ieder geval niet het geld waard of om mijn huidige te verkopen en deze te bestellen ( ook omdat het design op de Switch voor het grootste deel het patroon achteraan is en de mijne altijd in een Skull&Co grip steekt )

De exact zelfde twitter post staat ook op Nintendo America hun twitter page dus zal ook wel naar EU komen.
De Joy cons hebben wel leuke kleuren :p

• Banix
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 03-04 20:01
JackAvery schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:44:
• The Legend of Zelda: BOTW - 16.34 m. [April-Dec 2019 - 3.56 m]. Duurt niet lang meer voordat deze Mario Odyssey voorbij steekt.
[/list]
Het is ook bizar om te zien hoe succesvol BOTW eigenlijk is. Van de game zijn bijna 2x zoveel exemplaren verkocht als de andere bestverkochte zeldatitels als ocarina en twilight prinsess.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

• NyceNL
Ik las hier gisteren volgens mij iemand die wou wachten op een switch pro:

https://tweakers.net/nieu...an-de-switch-in-2020.html
Er komt in 2020 geen nieuw model van de Switch. Dat zegt Nintendo. De consolemaker wil zich in plaats daarvan richten op het uitbreiden van het aantal mensen dat een Switch-model gebruikt. De Switch kwam uit in 2017, de Switch Lite vorig jaar.
NyceNL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:09:
Ik las hier gisteren volgens mij iemand die wou wachten op een switch pro:

https://tweakers.ne/nieuw...an-de-switch-in-2020.html

[...]
Het zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat Nintendo A zegt en B doet, maar gezien het hier om een directe boodschap naar de investeerders gaat, gelden er andere regels. Als we deze info dus even letterlijk nemen, betekent het geen derde model in 2020, maar sluit het geen verdere revisie uit van de huidige line-up.

Ervaring met andere levenscyclussen van consoles zou suggereren dat er dan een prijsverlaging aankomt dit jaar, maar ook hier durf ik mijn geld niet op inzetten. We zien ondertussen al drie jaar Switch aan dezelfde prijs, en het heeft duidelijk geen impact op de verkopen.

Ook vermeld in de briefing, is dat er nu meer dan 15 miljoen accounts (~29% van Switch eigenaars) zijn met betaalde toegang tot Nintendo Switch Online. Men wilt het appeal van de service verder verbeteren, want er lijkt ook een significant aantal mensen te zijn dat hun abo niet heeft verlengd. Ter referentie: rond dit tijdstip in 2019 waren er 8 miljoen abonnees.

Edit: de AC editie van de Switch was hierboven al gepost. Ik laat het plaatje maar staan :D

https://www.siliconera.com/wp-content/uploads/2020/01/animal-crossing-switch.jpg

---
Informatie van de Investor Q&A - volledig verslag vind je voorlopig in dit Twitter thread.

Highlights:
  • ~30% koopt de Lite als tweede console. Meer vrouwelijke spelers en Pokémon spelers kopen de Lite.
  • Over Intellectual Properties: men wilt hun IP zoals Mario niet beperken tot enkel een associatie met games. Zie ook Super Nintendo World in Universal Studios, ... Doel is om meer mensen in contact te brengen met de Nintendo IPs.
  • Nintendo is tevreden over hoe Switch het in China doet, maar de schaal is voorlopig beperkt. Ze schatten dat er voor de launch al drie miljoen spelers in China waren via de grijze import, en zien veel ruimte voor groei.
  • Mobile plannen: er wordt herhaald dat mobile meer service-minded is, en dat het doel ten eerste is om mensen meer in contact te brengen met Nintendo characters op andere platformen dan de eigen consoles.
----
EA heeft tijdens hun eigen investeerders Q&A commentaar gegeven op hun Switch strategie:

[Voor 86% gewijzigd door JackAvery op 31-01-2020 10:23]

• L23
Katmi schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 04:35:

De Animal Crossing joy-cons en dock zijn op de Japanse Nintendo Store ook los te koop, geen idee of het ook beschikbaar komt op Amazon Japan.

[Voor 3% gewijzigd door L23 op 31-01-2020 12:28]

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:18
Het wordt tijd om de must-have games in de startpost eens te gaan bijwerken. Dus mijn vraag voor jullie:
Welke games mogen wat jullie betreft uit het lijstje en welke moeten er echt in komen?

:)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• L23
Zeror schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:43:
Het wordt tijd om de must-have games in de startpost eens te gaan bijwerken. Dus mijn vraag voor jullie:
Welke games mogen wat jullie betreft uit het lijstje en welke moeten er echt in komen?

Prima lijstje maar inderdaad wat verouderd. Moeilijk te zeggen welke games er uit moeten, dat is echt persoonlijke voorkeur. Als je het lijstje niet wil uitbreiden, dan zou ik voornamelijk de multiplatform titels er uit halen en vooral Switch exclusives er in zetten. Al zijn indie games ook zeer populair op de Switch. Ik zou in ieder geval Luigi's Mansion 3 en Pokemon Sword/Shield aan de lijst toevoegen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ori and the Blind Forrest

• NyceNL
I second Pokemon Sword (en dan waarschijnlijk ook shield :p ) Nog niet veel uren in zitten maar tot nu toe speelt het lekker weg! Geen hoge instap drempel en tot nu toe genoeg content :)

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:11

Uit:
  • Steamworld dig 2
  • Golf story
In:
  • The Witcher 3
  • Astral Chain
  • Super Smash Bros
  • New super mario bros U Deluxe
  • Luigis Mansion 3
  • Fire Emblem: Three Houses
  • Pokemon Shield & Sword
Misschien ook handig om eens te kijken naar: Wikipedia: List of best-selling Nintendo Switch video games

Schrappen is moeilijk als alle games goed zijn :P Misschien Golf Story?

Wat mist er... Smash, Luigi's Mansion, Diablo 3, The Witcher, Tetris 99, Untitled Goose Game, Fire Emblem, Hollow Knight, Dead Cells, Celeste, Overcooked 2... er zijn zoveel top indie games dat het moeilijk kiezen is.

• SanderL
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:15:
[...]

Schrappen is moeilijk als alle games goed zijn :P Misschien Golf Story?

Wat mist er... Smash, Luigi's Mansion, Diablo 3, The Witcher, Tetris 99, Untitled Goose Game, Fire Emblem, Hollow Knight, Dead Cells, Celeste, Overcooked 2... er zijn zoveel top indie games dat het moeilijk kiezen is.
Oeh! Overcooked 2 mag er toch ook wel zeker in wat mij betreft! Als je qua co-op een makkelijk instapspelletje zoekt, is deze echt wel aan te raden. Ik heb de 1 op Xbox en daar kan je met twee gewoon op 1 controller spelen. De 2 ben ik nog van plan te kopen op de Switch eens deze eens wat goedkoper wordt :)

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:42
Is er een manier om met de Nintendo Switch met een headset te spelen terwijl hij docked is om op TV te spelen ?
Mijn zoontje speelt recent vaak Fortnite en chat dan met de headset met zijn vriendjes. Nu wou hij op TV spelen met een Pro Controller. Uit gewoonte van de PS4 zocht hij het gaatje om zijn headset in te pluggen maar dat blijkt er helemaal niet te zijn.
Is de enige manier dan om een lang audio-verlengsnoer te gaan gebruiken om de headset dan zo in de gedockte console zelf te pluggen ? Toch wel een serieuze design fout van een anders zeer mooie console, vind ik.

• Katmi
Hangt ook van de game af, bij sommige Nintendo games werkt de voice chat via een app op de smartphone maar met fortnite bv is het in game voice chat dus moet je idd via de console.

Als je nu een headset hebt die zowel geluid als microfoon ondersteund via 1 3.5mm jack koop je het beste idd een 3.5mm “verlengkabel” zodat je de 3.5mm jack op de console bereikt van op de bank.

Anders kan je ook zien voor een headset die USB-A based is, dus enkel een usb aansluiting heeft , als je die opzij in de Dock steekt werkt ook geluid + micro maar de meeste usb headsets hebben ook maar een kabel van -+ 1.5 tot 2 meter.

Wireless headsets werken ook via een usb dongle op de usb poorten van de Dock geloof ik, maar ik denk dat een 3.5mm extension cable de beste oplossing is.
Katmi schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:38:
Wireless headsets werken ook via een usb dongle op de usb poorten van de Dock geloof ik, maar ik denk dat een 3.5mm extension cable de beste oplossing is.
Dit zou zowel moeten werken met third-party bluetooth dongles als met sommige wireless headsets met USB-receiver, inderdaad.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:42
Katmi schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:38:
koop je het beste idd een 3.5mm “verlengkabel”
Bedankt ! Even op Ali kijken dan :).

• sderooij
Yooka laylee gekocht en moet zeggen leuk spel zeg!

• L23
@sderooij Impossible Lair?

• wjsiebes
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03-04 08:04
Ik zit al een tijdje te twijfelen om een switch te kopen. Ben normaal op de xbox aan het gamen. Hebben ook een wii.
Nu zie ik dat de prijzen in Duitsland lager liggen dan in Nederland. Kan ik een duitse Switch kopen en gewoon in het Nederlands instellen?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:34
@wjsiebes Dat is geen probleem. Voor zover zou je zelfs een Japanse of US Switch kunnen nemen en instellen met Nederlandse taal.
Idem voor de meeste spellen eigenlijk.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• NyceNL
wjsiebes schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:32:
Ik zit al een tijdje te twijfelen om een switch te kopen. Ben normaal op de xbox aan het gamen. Hebben ook een wii.
Nu zie ik dat de prijzen in Duitsland lager liggen dan in Nederland. Kan ik een duitse Switch kopen en gewoon in het Nederlands instellen?
Ik heb een Duitse switch. Kun je inderdaad gewoon op het Nederlands instellen.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

Ring fit :)

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-04 19:19
Arunia schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:42:
@wjsiebes Dat is geen probleem. Voor zover zou je zelfs een Japanse of US Switch kunnen nemen en instellen met Nederlandse taal.
Idem voor de meeste spellen eigenlijk.
Ik heb een US Switch en niets aan het handje. Opgehaald nog bij de Nintendo store in New York. Wat een drukte daar rond launch date. 2 weken na de release en ik moest om 7 uur al in de rij staan omdat ze anders wanneer ze open gingen niets meer hadden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Piet_Piraat7

Yoku's Island Express

Untitled Goose Game

Link's Awakening

Yoshi's Crafted World
Geruchtentijd: iemand die beweert 'insider' info te hebebnclaimt op het ResetERA forum dat we deze maand twee Nintendo directs mogen verwachten, deze persoon is onzeker over de exacte timing van deze directs.

Andere bekende informatie die hints kunnen geven over de timing:
• Animal Crossing pre-orders beginnen in Japan op 8 februari. Japanse Nintendo pre-orders beginnen gewoonlijk na een specifieke aankondiging (zoals een direct).
• Het Japanse magazine Corocoro zou een groot AC artikel gepland hebben. Dit nummer releast op 15 februari, en meestal volgen zulke magazine scoops vrij snel nadat Nintendo algemene informatie publiek maakt.
• Beelden van Animal Crossing stickers met nieuwe characters erop, werden online gevonden en later weer verwijderd van sommige retailer websites. Deze staan blijkbaar onder embargo tot 20 februari.

Het zijn natuurlijk geruchten, maar de gok zou momenteel dus zijn dat een algemene Nintendo Direct mogelijk deze week gebeurt, en Animal Crossing Direct rond de 20ste.
Edit: Het lijkt erop dat deze persoon minder goed geinformeerd was dan men hoopte >:)

Tweede gerucht: Platinum Games zou zeer binnenkort een kickstarter lanceren om de interesse in een Wonderful 101 port te peilen. Deze port zou multiplatform worden met toestemming van Nintendo. Platinum lijkt enkele dagen geleden inderdaad een Kickstarter-account aangemaakt te hebben. Onder andere GameXplain legt dit verder uit in een YouTube video. Ook dit gerucht wordt door verschillende bronnen ondersteund, dat er iets door Platinum gekickstart zal worden lijkt vrij zeker.

[Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 12-02-2020 19:23. Reden: stand van zaken gerucht 1]

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06:31
was te verwachten een normale direct is echt maar dan ook echt nodig
en een AC direct is altijd leuk aangezien dat toch wel een top titel is voor nintendo.

• L23
Als er eerst maar een normale Direct komt. Animal Crossing heb ik persoonlijk geen interesse in. Maar ik ben wel heel benieuwd welke andere Nintendo games dit jaar uitkomen.

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 19:36

Tsjipmanz

Het maakt MIJ niks uit...

Ze zijn dat Animal Crossing wel enorm aan het hypen heb ik het idee, en gezien alle anticipatie op verschillende kanalen lukt dat prima. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het 'appeal' ervan is, ik heb wel gelezen dat het een soort 'social simulation game' is en dat meer dan de helft van de pre-orders van het laatste spel door vrouwen zijn gedaan.

Zijn hier AC-fans? En kan iemand uitleggen waarom er zoveel interesse lijkt te zijn voor deze release?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• NyceNL
Tsjipmanz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:49:
Ze zijn dat Animal Crossing wel enorm aan het hypen heb ik het idee, en gezien alle anticipatie op verschillende kanalen lukt dat prima. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het 'appeal' ervan is, ik heb wel gelezen dat het een soort 'social simulation game' is en dat meer dan de helft van de pre-orders van het laatste spel door vrouwen zijn gedaan.

Zijn hier AC-fans? En kan iemand uitleggen waarom er zoveel interesse lijkt te zijn voor deze release?
Ik was even in de war.. Ik ken AC als Assassins Creed. Dus dacht even, waarom gaat hij van Animal Crossing naar Assassins Creed 8)7 :+

• Piet_Piraat7
Tsjipmanz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:49:
Ze zijn dat Animal Crossing wel enorm aan het hypen heb ik het idee, en gezien alle anticipatie op verschillende kanalen lukt dat prima. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het 'appeal' ervan is
Ik heb precies hetzelfde. Het wordt enorm gehype'd maar wat is er zo leuk aan deze game? Het komt op mij over als een licht en simpel spelletje.

• L23
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Het wordt enorm gehype'd maar wat is er zo leuk aan deze game? Het komt op mij over als een licht en simpel spelletje.
Ik zou het geen licht en simpel spelletje noemen. Er zit best veel content in en ik verwacht dat ze ook updates/extra content zullen uitbrengen. Animal Crossing New Leaf kreeg jaren later nog een update. Van wat ik begrijp kun je allemaal opdrachten uitvoeren voor de bewoners, dingen verzamelen. Leuk tijdverdrijf, een game waar je steeds naar terug komt. Persoonlijk spreken dit soort games mij niet aan, de gameplay klinkt leuk, maar er lijkt geen einde aan te komen? Ik speel liever een game met een goed verhaal uit en dan op naar de volgende, iets wat niet uit te spelen is of steeds nieuwe content krijgt staat mij niet aan.

• Piet_Piraat7
L23 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:34:
[...]
Ik zou het geen licht en simpel spelletje noemen. Er zit best veel content in en ik verwacht dat ze ook updates/extra content zullen uitbrengen.
Met licht en simpel bedoelde ik een game zonder al te veel uitdaging. Bedoeld voor een jongere doelgroep of een groep gamers die meer op zoek zijn naar tijdverdrijf dan diepgang.

• L23
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:38:
[...]

Met licht en simpel bedoelde ik een game zonder al te veel uitdaging. Bedoeld voor een jongere doelgroep of een groep gamers die meer op zoek zijn naar tijdverdrijf dan diepgang.
Ah zo, volgens mij zit er totaal geen uitdaging in de game. Dat bedoel ik niet negatief. Het is een spel met leuk tijdverdrijf. Voor zowel jong als oud. Van wat ik begrijp kan je het spel gewoon in je eigen tempo spelen.

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Het appeal zie ik wel, ook enorm vermaakt met stardew valley. De setting spreekt mij alleen totaal niet aan. Overigens AC wel gespeeld op de nintendo DS, destijds een laagdrempelig tijdverdrijf, maar toen was mijn backlog ook een stuk minder groot.

[Voor 12% gewijzigd door Magic op 03-02-2020 15:51]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

@Piet_Piraat7 je kan trouwens diepgang hebben zonder dat een game uitdagend hoeft te zijn :) Kijk naar Stardew Valley. Genoeg mensen die op zoek zijn naar wat relaxatie in hun games.

Anyway, niet iedere titel kan je ding zijn... maar om de hype te verklaren is het misschien interessant om even te tonen hoe groot het publiek is voor Animal Crossing op handhelds:
• Animal Crossing: New Leaf (3DS) - 12.45 miljoen verkochte exemplaren
• Animal Crossing: Wild World (NDS) - 11.75 miljoen
Ik zit er wel op te wachten hoor!!! GameCube versie kapot gespeeld. Ga hem zeker halen. Lekker chill een beetje bezig zijn, verzamelen.

• sderooij
Even een vraag waar ik toch mee zit: Is Animal crossing een spel voor volwassenen? Het ziet er leuk uit en zal best een spel zijn waar je veel tijd in kwijt kunt. Maar, het voelt voor mij 'verkeerd' om te spelen, ik kan het niet beter verwoorden momenteel..excuses :D

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06:31
sderooij schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:53:
Even een vraag waar ik toch mee zit: Is Animal crossing een spel voor volwassenen? Het ziet er leuk uit en zal best een spel zijn waar je veel tijd in kwijt kunt. Maar, het voelt voor mij 'verkeerd' om te spelen, ik kan het niet beter verwoorden momenteel..excuses :D
er zijn heeeel veel volwassennen die het spelen. zelf 30+ en ik kijk ook uit naar de game
maaar oogt idd wel heel vrolijk enzo en als je bedoeld dat het verkeerd voelt om te spelen is het niet.
Geen spel is verkeerd om te spelen als je het maar leuk vind

• sderooij
Ruudox schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:06:
[...]

er zijn heeeel veel volwassennen die het spelen. zelf 30+ en ik kijk ook uit naar de game
maaar oogt idd wel heel vrolijk enzo en als je bedoeld dat het verkeerd voelt om te spelen is het niet.
Geen spel is verkeerd om te spelen als je het maar leuk vind
Thanks.

Misschien komt het ook deels uit het feit dat ik de vorige games nooit gespeeld hebt, ik wacht de eerste ronde reviews is af als het spel er is, en dan een besluit maken :)

• Purejet
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:34
Iemand ervaring met spellen voor leeftijd rondom 5 jaar en eventueel Nederlands gesproken? Welke zijn aanraders buiten Mario kart en odyssey.
Hoort de nieuwe animal crossing hier ook bij?
Purejet schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:41:
Iemand ervaring met spellen voor leeftijd rondom 5 jaar en eventueel Nederlands gesproken? Welke zijn aanraders buiten Mario kart en odyssey.
Yoshi’s Crafted World!!

• Katmi
Ik zou animal crossing er wel bij rekenen ja, je kan bijna niets fout doen in dat spel en wat je doet kies je zelf aan je eigen tempo.

Ook Nederlandstalig.

• virofi
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-04 20:13
Hier is Paw Patrol - On a Roll! een groot succes. Mijn zoontje van bijna vijf kan dat echt prima spelen en de voice overs en teksten zijn in het Nederlands.

• L23
Captain Toad Treasure Tracker.
En om op mijn geruchtenpost terug te komen:

Kickstarter - The Wonderful 101: Remastered confirmed.
The Wonderful 101 is a “Unite Action” action-adventure game developed by PlatinumGames Inc., directed by action game luminary Hideki Kamiya, and originally released on the Nintendo Wii U.

In this game, players take control of the Wonderful Ones, heroes from all over the world chosen to defend the Earth from all manner extraterrestrial threats! When the peaceful Blossom City comes under attack by alien invaders, Wonder-Red, Wonder-Blue, and the rest of the Wonderful Ones suit up and unite to save the world!

The Wonderful 101: Remastered will be released on Nintendo Switch, with versions for other platforms becoming available via stretch goals. We also plan to add a host of amazing extras as stretch goals are met, with the goal of making The Wonderful 101: Remastered the definitive depiction of our heroes’ exploits!
PS4 en Steam versies zijn stretch goals. De Switch-versie is ondertussen al funded en lanceert dus in april 2020.
Edit: ondertussen zijn ze de 1 miljoen dollar voorbij. Time Attack modus zal toegevoegd worden als gratis DLC, en alledrie de platformen krijgen de game.

Als je ook maar enige interesse hebt in deze game, het is de meest ondergewaardeerde (?) game van Platinum en imo best de moeite om te steunen.

Digitale editie vanaf 33 euro, fysiek vanaf 37 euro (excl shipping etc. vermoed ik), en dan zijn er ook een hoop extra's voor de mensen die er geld tegenaan willen smijten... zoals deze joy-cons:
https://ksr-ugc.imgix.net/assets/027/919/659/96eabe54bbf90d08340f34826cfab6bb_original.png?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1580444783&auto=format&gif-q=50&lossless=true&s=cbfdfe4b1059822744818fa4a549c5d3

[Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 04-02-2020 19:26. Reden: meer info toegevoegd]

• Katmi
Ze zouden zich bij Platinum beter bezig houden met Bayonetta 3 :P
Ik denk dat ze bij Platinum gewend zijn om meerdere projecten tegelijk te doen ;D Maaruh, het wordt dus geport door Nighthawk Interactive, zal wel niet teveel mankracht bij Platinum vereisen dus (op wat ondersteuning na).

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Dat ligt eraan wat jij als uitdaging ervaart. Dit type spel heeft een andere soort uitdaging dan iets als Luigi's Mansion of Zelda games. Het gaat er niet om actie (ik denk dat dit eerder is wat je bedoelt met "uitdaging") maar om een ander soort tactiek. Net als met Simcity en The Sims zit de uitdaging in dingen bouwen, uitbreiden en bijv. relaties op de rit zetten en onderhouden.

Het is niet heel veel meer dan wat je in het echte leven ook allemaal doet maar dan als spelletje (waar het dus niet erg is als je de fout in gaat). Ik mag toch hopen dat je je eigen leven niet als "licht en simpel", "weinig uitdagend" en/of "weinig diepgang" vindt :P

• Piet_Piraat7
ppl schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:25:
[...]
Ik mag toch hopen dat je je eigen leven niet als "licht en simpel", "weinig uitdagend" en/of "weinig diepgang" vindt :P
Vreemde reactie.

Een paar reacties boven je wordt al gesproken dat je weinig fout kan doen. Het klinkt als een spel dat je op de automatische piloot kan spelen. Er zijn genoeg mensen die dat aanspreekt gezien de verkoopcijfers, maar ik val niet in die doelgroep.

• NyceNL
[...]

Dit klinkt dus echt als een spel voor mij :p Niet teveel na denken, lekker gewoon gamen zonder al te consequenties als ik even ergens anders op let of met iemand aan het praten ben.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:31

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

JackAvery schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:08:
En om op mijn geruchtenpost terug te komen:

Kickstarter - The Wonderful 101: Remastered confirmed.

[...]

PS4 en Steam versies zijn stretch goals. De Switch-versie is ondertussen al funded en lanceert dus in april 2020.

Als je ook maar enige interesse hebt in deze game, het is de meest ondergewaardeerde (?) game van Platinum en imo best de moeite om te steunen.

Digitale editie vanaf 33 euro, fysiek vanaf 37 euro (excl shipping etc. vermoed ik), en dan zijn er ook een hoop extra's voor de mensen die er geld tegenaan willen smijten... zoals deze joy-cons:
[Afbeelding]
Mustbuy voor mij!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:44
NyceNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:52:
[...]

Ik was even in de war.. Ik ken AC als Assassins Creed. Dus dacht even, waarom gaat hij van Animal Crossing naar Assassins Creed 8)7 :+
Voor mij is het Assetto Corsa, dus ik dacht dat ik een aankondiging had gemist :+

• fub
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 03-04 16:36
Nu we het dan toch over Animal Crossing hebben, heb ik er nog wel een vraag over, want ik heb nog nooit een Animal Crossing game gespeeld.
Zitten er 'real time' elementen in? Ik weet dat het weer en het jaargetijde in het spel wordt bepaald door de 'echte' kalender. Maar als je iets doet wat een bepaalde tijd nodig heeft, zoals bijvoorbeeld iets aanplanten oid, wordt die tijd dan ook afgemeten aan de systeemklok, of aan de speeltijd?

Met andere woorden: stel dat je iets doet wat na 8 uur effect heeft. Moet je dan ook na 8 uur 'wall clock time' het spel weer opstarten om het resultaat van die actie te krijgen, of gebeurt dat pas na 8 uur speeltijd (die rustig maanden later kan zijn)?

• Lecros
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02-04 19:28
fub schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:25:
Nu we het dan toch over Animal Crossing hebben, heb ik er nog wel een vraag over, want ik heb nog nooit een Animal Crossing game gespeeld.
Zitten er 'real time' elementen in? Ik weet dat het weer en het jaargetijde in het spel wordt bepaald door de 'echte' kalender. Maar als je iets doet wat een bepaalde tijd nodig heeft, zoals bijvoorbeeld iets aanplanten oid, wordt die tijd dan ook afgemeten aan de systeemklok, of aan de speeltijd?

Met andere woorden: stel dat je iets doet wat na 8 uur effect heeft. Moet je dan ook na 8 uur 'wall clock time' het spel weer opstarten om het resultaat van die actie te krijgen, of gebeurt dat pas na 8 uur speeltijd (die rustig maanden later kan zijn)?
Alles is in principe aan de echte tijd verbonden. Zo komen er elke dag stukjes onkruid bij en zal je stad overgroeid zijn met onkruid na een paar weken niet meer spelen. Ook zijn er veel evenementen gekoppeld aan echte feestdagen en komen bepaalde characters op specifieke dagen en tijden langs.
Aan de andere kant is het spel zo ontworpen dat je niet meer dan een paar minuten elke dag nodig hebt om te spelen maar dat er wel genoeg te doen is om wat langer te spelen.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Lego City Undercover is ook nederlands en geschikt voor de wat kleinere.

...

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-04 16:12
Animal Crossing is een ideale game om ff te relaxen. Lekker spul doen in je eigen tempo.
Gewoon ff lekker vissen en andere dingen doen. Hoop wel dat ze een hele hoop extra spul erbij doen, kan niet wachten om mijn stadje weer helemaal te customizen met paden enzo die de community in elkaar heeft gezet :)
Een paar nieuwe aankondigingen.

Florence is een mobile game gepubliceerd door Annapurna Interactive. Het is eerder een 'ervaring' dan een game, enorm kort, maar blijkbaar wel de moeite:

Saint's Row 4 behoeft geen introductie. Hopelijk draait deze beter dan 3 toen deze op Switch releasde:

• NyceNL
JackAvery schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:35:

Florence is een mobile game gepubliceerd door Annapurna Interactive. Het is eerder een 'ervaring' dan een game, enorm kort, maar blijkbaar wel de moeite:

[YouTube: Florence - Release Date Trailer - Nintendo Switch]

Saint's Row 4 behoeft geen introductie. Hopelijk draait deze beter dan 3 toen deze op Switch releasde:

[YouTube: Saints Row®: IV™ - Re-Elected on Nintendo Switch™ (Official)]
Holy, Saints row! Dat is lang geleden, de eerste 2 heb ik vgm nog gespeeld op de Xbox (dacht ik). Ben benieuwd hoe dat speelt op de switch :9

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
JackAvery schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:35:

[YouTube: Florence - Release Date Trailer - Nintendo Switch]

[YouTube: Saints Row®: IV™ - Re-Elected on Nintendo Switch™ (Official)]
Dan hoop ik dat deze keer de port geen ramp is op de Switch zoals met The Third (aan de andere kant, vorige console gen releases waren ook niet super...)

Wel leuk om te zien dat ze de moeite überhaupt nemen, ik wacht wel af tot ze eventueel Saint Row 2 releasen op de Switch, mocht dat ooit gebeuren.

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:05:
Een paar reacties boven je wordt al gesproken dat je weinig fout kan doen. Het klinkt als een spel dat je op de automatische piloot kan spelen. Er zijn genoeg mensen die dat aanspreekt gezien de verkoopcijfers, maar ik val niet in die doelgroep.
Dan zoek je dus geen uitdagend spel maar een spel met actie. De categorie spellen waar Animal Crossing onder valt heeft geen actie dus nee, je bent hier inderdaad niet de doelgroep (ik ook niet trouwens, The Sims ooit eens geprobeerd en dat vond ik een ramp).

De reden dat je er weinig fout kunt doen is dezelfde als de reden waarom je weinig fout kunt doen in bijv. Zelda BOTW. Het is een open spel waarbij het juist het idee is dat je er tig combinaties en dingen kunt doen. Dat is waarom je in dat soort spellen weinig fout kunt doen, bijna alles is goed want dat is de hele opzet. Het zegt in deze niets over de moeilijkheidsgraad, de uitdaging die erin zit, etc. Zat filmpjes op YouTube te vinden waarbij ervaren gamers dat spel op de moeilijkste stand zetten en concluderen dat het echt moeilijk is.

Dat weinig fout doen vind ik overigens voor meer Nintendo spellen gelden. Het is zo'n beetje hun handelsmerk geworden en was voor mij nou juist de reden om een Nintendo gameconsole te nemen ipv een Xbox of Playstation. Omdat je zo weinig fout kunt doen is de instap laag en houdt je het ook langer vol. Erg belangrijk voor mensen met weinig tot geen game ervaring.

[Voor 13% gewijzigd door ppl op 04-02-2020 22:15]

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:25
Hoe stevig is eigenlijk een Switch in combinatie met jongere kinderen ? (oudste bijna 5).

Ik ben zelf al een tijdje over een Switch aan het twijfelen voor de Nintendo IP's want vooral BOTW spreekt papa aan, en de couch multiplayers, waar Nintendo vaak net wat sterker in is.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat al die mechanieken snel kapot gaan in kinderhanden. De lite spreekt mij minder aan omdat je dan eigenlijk alle user cases die ik zou willen uitsluit.

• NyceNL
merauder schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 06:19:
Hoe stevig is eigenlijk een Switch in combinatie met jongere kinderen ? (oudste bijna 5).

Ik ben zelf al een tijdje over een Switch aan het twijfelen voor de Nintendo IP's want vooral BOTW spreekt papa aan, en de couch multiplayers, waar Nintendo vaak net wat sterker in is.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat al die mechanieken snel kapot gaan in kinderhanden. De lite spreekt mij minder aan omdat je dan eigenlijk alle user cases die ik zou willen uitsluit.
Ik zit wel wat bewegings ruimte tussen de joy cons en de base. Ik zou hier geen buig testje op durven doen. Maar er bestaan ook pro controllers en er zit een controller grip in waar je de joy cons in kunt schuiven om zo te spelen. Dus als je het niet vertrouwt, kun je altijd de controllers er af halen en ze zo laten spelen.

De base zelf vind ik zelf niet heel stevig aan voelen.

Edit:
Het valt dus wel mee als ik dit zie.

ps. voor dit soort vragen zijn de videos van JerryRigEverything altijd wel fijn. Kun je goed zien wat een device aan kan.

[Voor 12% gewijzigd door NyceNL op 05-02-2020 07:38]

• sderooij
merauder schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 06:19:

Deze papa laat de kids de pro controller gebruiken, bij mij blijven de joycons er altijd op.
De pro controller is een zeer stevig stukje Nintendo spul en heeft al vele stoten overleefd :)
Pagina: 1 ... 44 ... 52 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True