Ik heb sinds kort ook een pro controller en die is echt een stuk fijner. Ik heb hem gekocht zodat ik met mijn neefjes kan spelen, die komen maar af en toe
Mario kart €40 in de Nintendo shop.... twijfel twijfel. Ga hem fysiek niet voor die prijs vinden ben ik bang.
Ik word hier knettergek. Net mijn zoon verrast met Luigi Mansion 3 😃 Echter spelen we coop en continu staat de minimap over het scherm heen. Krijg het ding niet weg, niet tof spelen zo. Staan wel vage opmerkingen op internet van up van dpad indrukken. Maar welke knop ik ook indruk ding blijft continu terugkomen. Hellup!
Één van de primaire redenen om hem fysiek te willen is voor doorverkopen, dat ga je met Mario Kart überhaupt niet doen toch?R0y. schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:12:
Mario kart €40 in de Nintendo shop.... twijfel twijfel. Ga hem fysiek niet voor die prijs vinden ben ik bang.
Ik heb hem fysiek en baal daar bijna van omdat het een spel is waar je heel vaak toch weer even naar terug grijpt, juist ideaal als die dan gewoon zonder cartridge te starten is.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
precies ook de reden dat ik dat spel digitaal heb gekochtGonadan schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:19:
[...]
Één van de primaire redenen om hem fysiek te willen is voor doorverkopen, dat ga je met Mario Kart überhaupt niet doen toch?
Ik heb hem fysiek en baal daar bijna van omdat het een spel is waar je heel vaak toch weer even naar terug grijpt, juist ideaal als die dan gewoon zonder cartridge te starten is.
https://www.nintendo.nl/N...-eShop-actie-1460557.html
leuke deals ik zit heel erg te twijfellen om DQ11 te halen heb hem ook al op de ps4 maar de 2d mode ziet er zo goed uit ben van plan om het 100% in 2d te spelen.
zou dit het waard zijn of?
leuke deals ik zit heel erg te twijfellen om DQ11 te halen heb hem ook al op de ps4 maar de 2d mode ziet er zo goed uit ben van plan om het 100% in 2d te spelen.
zou dit het waard zijn of?
Tegoed kaart voor €32 gekocht (€35) en 410 muntjes maakte het €32,90. Dus heb hem maar gekochtGonadan schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:19:
[...]
Één van de primaire redenen om hem fysiek te willen is voor doorverkopen, dat ga je met Mario Kart überhaupt niet doen toch?
Paar van die spellen zou ik/je niet zo snel doorverkopen dus dat kan wel aantrekkelijk zijn. Alleen wel tot 12 januari.
"Arriverà giovedì 9 gen"
We shall see.
edit;
Hoe groot zijn de nieuwste games digitaal? En wordt er bij de retail games nog wat geinstalleerd?
Heb een 400GB kaartje €55,- op het oog.
edit2;
Je moet dus verplicht een netwerk adapter (https://www.amazon.de/dp/...t%2Caps%2C414&sr=8-6&th=1) gebruiken?
Hoe dat zo? Waarom geen directe aansluiting? Nintendo being Nintendo?
"Arriverà giovedì 9 gen"
We shall see.
edit;
Hoe groot zijn de nieuwste games digitaal? En wordt er bij de retail games nog wat geinstalleerd?
edit2;
Je moet dus verplicht een netwerk adapter (https://www.amazon.de/dp/...t%2Caps%2C414&sr=8-6&th=1) gebruiken?
[ Voor 67% gewijzigd door The Chosen One op 02-01-2020 19:22 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Daar hebben we V&A voor, via het forum zelf is het niet gewenst te verhandelen.Gonadan schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:19:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door psychoclown op 03-01-2020 00:12 ]
Hier is een aardig overzicht van hoe groot de games zijn:The Chosen One schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:46:
Hoe groot zijn de nieuwste games digitaal?
Topic: Nintendo Switch Game File Sizes
Sowieso voor elke patch/update is er ruimte nodig. Voor games die niet volledig op een fysieke Switch card staan zul je een waarschuwing op de doos vinden:En wordt er bij de retail games nog wat geinstalleerd?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Hmm dat maakt het wel heel aanlokkelijk. Ik heb niet zoveel muntjes, maar k ga eens zoeken waar ik tegoed kaarten kan kopen....R0y. schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:39:
[...]
Tegoed kaart voor €32 gekocht (€35) en 410 muntjes maakte het €32,90. Dus heb hem maar gekocht
Dan is alleen de vraag: Mario kart of party? Ik ben benieuwd welke ik vaker (samen met vrouw/kind/bezoek) zou gaan spelen.....
vinno86 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:07:
Als jij hem graag digitaal wil hebben bied ik me aan om die fysieke kopie van jou over te nemen voor 40 euro hoor.. exclusief verzendkosten
Ergens is het ook wel flauw dat ze niet gewoon bouwen dat je hem wel gewoon kunt downloaden en zonder cartridge spelen. Desnoods online verificatie of zo.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Party lees ik niet zo veel positieve dingen over. Te weinig mini games schijnbaar. Mario kart is alleen ook nog wel leuk, party lijkt mij dan weer wat minder.gwystyl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:06:
[...]
Hmm dat maakt het wel heel aanlokkelijk. Ik heb niet zoveel muntjes, maar k ga eens zoeken waar ik tegoed kaarten kan kopen....
Dan is alleen de vraag: Mario kart of party? Ik ben benieuwd welke ik vaker (samen met vrouw/kind/bezoek) zou gaan spelen.....
Als je alleen speelt is het X(omhoog) op de linker Joycon.ManiacsHouse schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:18:
Ik word hier knettergek. Net mijn zoon verrast met Luigi Mansion 3 😃 Echter spelen we coop en continu staat de minimap over het scherm heen. Krijg het ding niet weg, niet tof spelen zo. Staan wel vage opmerkingen op internet van up van dpad indrukken. Maar welke knop ik ook indruk ding blijft continu terugkomen. Hellup!![]()
Zat in dezelfde situatie maar dan heb ik een PC voor alle AAA games die ik wil spelen. De switch lite is meer voor Zelda/Mario etc.Rivanov schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:00:
Zit er over te denken om een Switch te kopen, maar twijfel tussen de 'normale' en de Lite.
Heb al een Xbox One X en PS4 Pro en wil de Switch eigenlijk voornamelijk gebruiken op reis etc en hoef 'm waarschijnlijk niet vaak aan m'n TV te koppelen.
Is de Lite dan beter aan te raden dan de normale Switch? Of heeft de normale Switch toch nog in handheld-mode significante 'voordelen' / positieve eigenschappen t.o.v. de Lite?
Voor mij was het grote voordeel van de Lite dat hij een heel stuk lichtig en compacter is dan de normale Switch. Mede daardoor vind ik hem veel fijner om mee te spelen onderweg.
De meeste games zijn niet echt massive, hangt er ook van af wat voor gamer je bent.The Chosen One schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:46:
edit2;
Koop je letterlijke elke meuk wat uit komt op een jaar tijd of alles op de eShop neem dan al maar meteen een 400 of 512gb kaartje.
Dus de vraag is of je een type bent zoals RayNbow of niet
Koop je af en toe eens een Exclusive or full priced A game ( max 8-10 op een jaar bv ) en daarnaast indies etc kom je al een heeeeel eind met 256gb, zeker als je alles buiten de indies retail koopt want dan installed enkel de patch data buiten de cartridge ( tenzij de verpakking vermeld dat er geen cartridge in zit maar enkel een download code )
ik heb 256gb en nog plek zat maar ik verkoop single player games wel door als ik ze uit heb en koop geen 65 switch games op 12 maanden.
Over die lan adapter : tja er steekt geen netwerkpoort op de Switch of dock dus er is geen netwerk chip aan boord ( buiten wi-fi ) dus heb je een USB based dongle nodig, die 3.0 van Ugreen is perfect btw, ik heb de aluminium look variant is 15.99 op Amazon.de ( ook al 13 euro in China dus de moeite niet van Ali )
Dan heb je aan 400 in ieder geval niet genoeg.Katmi schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:30:
Koop je letterlijke elke meuk wat uit komt op een jaar tijd of alles op de eShop neem dan al maar meteen een 400 of 512gb kaartje.
Dus de vraag is of je een type bent zoals RayNbow of niet
Dat is wat ik dacht maar gezien de prijzen van grotere kaartjes durfde ik het niet voorstellenRayNbow schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:34:
[...]
Dan heb je aan 400 in ieder geval niet genoeg.
Het is ook maar een idee, maar games waar je klaar mee bent mag je ook wel verwijderen hoor
Als je ze ooit weer wilt spelen dan mag je ze gratis opnieuw downloaden
Poah die mario kart voor 40 euro is wel echt een beste deal, maar ik heb liever de fysieke versie ik ben spelletjes heel snel zat en verkoop ze graag door.
Ben ik te lui voor...BlackMage schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:12:
Het is ook maar een idee, maar games waar je klaar mee bent mag je ook wel verwijderen hoorAls je ze ooit weer wilt spelen dan mag je ze gratis opnieuw downloaden
Daar waren we al achter. 😊NRG-81 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:19:
[...]
Als je alleen speelt is het X(omhoog) op de linker Joycon.
Maar coop komt dat kreng steeds tevoorschijn.

Voordat ik iets vernaggel in de toekomst...kun je meerdere geheugenkaartjes gebruiken en wisselen naar gelang je welk spel wilt spelen? Dus stel ik heb een 256GB kaartje vol met games, maar koop een extra voor de volgende batch....kan zoiets of vernaggel je dan je settings/savegames als de switch de games niet meer kan vinden?
Ja zoiets kan gewoon, en nee je vernaggelt niets
[ Voor 11% gewijzigd door bagagedrager op 02-01-2020 22:54 ]
Hmm denk toch dat het niet kan als ik jouw link bekijk:
Gebruik slechts één microSD-kaart op een systeem
Settings en saves gaan gewoon op het systeemgeheugen, dus dat maakt niet uit. Ik denk dat het risico zit in updates. Als er een update binnenkomt voor een game die op de andere SD-kaart staat - ik weet niet hoe de Switch daarmee om gaat.idef1x schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:38:
Voordat ik iets vernaggel in de toekomst...kun je meerdere geheugenkaartjes gebruiken en wisselen naar gelang je welk spel wilt spelen? Dus stel ik heb een 256GB kaartje vol met games, maar koop een extra voor de volgende batch....kan zoiets of vernaggel je dan je settings/savegames als de switch de games niet meer kan vinden?
Goed punt die updates Seal64.. Had ik nog niet bij stilgestaan.. Maar 1 kaart gebruiken dus
Thanks voor alle reacties m.b.t. Switch en Switch Lite!
Zit even op Marktplaats te kijken.. er worden Switches aangeboden met digitale games waarbij ze aangeven dat je deze kunt overzetten op een nieuw Nintendo account.
Is dat zo? Want lees tegenstrijdige berichten op internet.
Zit even op Marktplaats te kijken.. er worden Switches aangeboden met digitale games waarbij ze aangeven dat je deze kunt overzetten op een nieuw Nintendo account.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens Nintendo zelf kan het niet:Rivanov schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:41:
https://en-americas-suppo...erent-nintendo-account%3F
Je kunt wel een account overzetten, inclusief alle daaraan gekoppelde data.
Meestal worden die tweedehandsjes verkocht inclusief het account. Dat is een risico, want de originele eigenaar kan altijd contact opnemen met Nintendo met de bewering dat het account gehacked is, en dat dat wachtwoord dus gereset moet worden. En dan kun jij er dus niets meer mee...
Als het een 2e hands switch wordt, zou ik lekker op Tweakers kijken op V&A. Kijk dan voor een switch en negeer de digitale games, maak lekker je eigen account aan koop het spel zelf. Met name voor de redenen aangegeven door @Seal64Rivanov schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:41:
Ik zou dit afraden omdat je het hele punt van digitaal kopen wat verpest door te moeten wisselen tussen cards. Je upgradet dan beter naar een grotere kaart. Maar ja dat gaat werken. Zoals Seal ook al zei, je savegames staan op je interne geheugen. Updates gaan normaal enkel "verkeerd" geïnstalleerd worden als je SD kaartje plots vol zit, maar hier heb ik geen praktijkervaring mee.idef1x schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:38:
Vraagje over de switch. Mijn dochter is binnenkort jarig en spaart voor een console en grote kans dat ze een switch wil aanschaffen. Ze heeft al een Wii U maar die begint echt aan zijn eind te komen. Mijn vraag: Xbox en PS4 worden dit jaar vervangen, geldt dat ook voor de Switch? Ik kan er namelijk niet echt iets over vinden naast heel veel geruchten.
Plus: de huidige Wii U stuurtjes/controllers zijn niet te gebruiken correct? Ze vind Maria kart erg leuk namelijk
Plus: de huidige Wii U stuurtjes/controllers zijn niet te gebruiken correct? Ze vind Maria kart erg leuk namelijk
[ Voor 14% gewijzigd door Maduth op 05-01-2020 13:40 ]
Volgens mij is de switch pas 2-3 jaar oud toch ? .. hooguit dat ze wéér met een verbetering komen of iets van een een "pro" uitvoering maar geen compleet nieuwe console lijkt me..Maduth schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:38:
Vraagje over de switch. Mijn dochter is binnenkort jarig en spaart voor een console en grote kans dat ze een switch wil aanschaffen. Ze heeft al een Wii U maar die begint echt aan zijn eind te komen. Mijn vraag: Xbox en PS4 worden dit jaar vervangen, geldt dat ook voor de Switch? Ik kan er namelijk niet echt iets over vinden naast heel veel geruchten.
Correct, die zijn niet te gebruiken. Als je een oude controller als bijv. de Wii U Pro controller of GameCube controllers wil gebruiken, heb je een geschikte adapter nodig.Maduth schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:38:
Ik betwijfel het dat de Switch dit jaar vervangen wordt door iets beters.Maduth schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:38:
PS4 en Xbox One kwamen uit in 2013 dus die zijn dit jaar 7 jaar oud vandaar dat beide vervangen worden, de Switch kwam uit in 2017 dus deze zal voorlopig niet vervangen worden door een gloednieuw model (hooguit eentje met paar tweaks zoals de 3ds vs New 3ds)
Maart 2017. Dus bijna 3 jaar.vinno86 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:48:
[...]
Volgens mij is de switch pas 2-3 jaar oud toch ? .. hooguit dat ze wéér met een verbetering komen of iets van een een "pro" uitvoering maar geen compleet nieuwe console lijkt me..
Ik verwacht geen betere Switch dit jaar. Ze vorig jaar al een revisie gedaan. Misschien een oplossing van JoyCon drifting, maar meer verwacht ik niet.
Wat ik wel zie gebeuren is een Switch Pro Dock welke de kracht van de Switch iets verbeterd (of misschien zelfs 4K ondersteunt). Ik verwacht grote verbetering, want games moeten wel speelbaar blijven in handheld mode. Anders ga je straks games krijgen die alleen met Pro Dock gespeeld kunnen worden.
Ik kwam net een heel gaaf concept tegen voor een Switch Lite/vernieuwde Switch:
https://www.olivierraymond.design/nintendoswitchup
[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 05-01-2020 18:40 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
doel je op een soort van eGPU?Zeror schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:32:
[...]
Maart 2017. Dus bijna 3 jaar.
Ik verwacht geen betere Switch dit jaar. Ze vorig jaar al een revisie gedaan. Misschien een oplossing van JoyCon drifting, maar meer verwacht ik niet.
Wat ik wel zie gebeuren is een Switch Pro Dock welke de kracht van de Switch iets verbeterd (of misschien zelfs 4K ondersteunt). Ik verwacht grote verbetering, want games moeten wel speelbaar blijven in handheld mode. Anders ga je straks games krijgen die alleen met Pro Dock gespeeld kunnen worden.
Ik kwam net een heel gaaf concept tegen voor een Switch Lite/vernieuwde Switch:
https://www.olivierraymond.design/nintendoswitchup
[YouTube: Nintendo Switch UP]
Volgens mij is de USB-poort van de Switch helemaal niet berekend op een data throughput die voldoende is voor iets dat op een e-GPU lijkt. Er zit in ieder geval geen Thunderbolt 3 op ofzo.Zeror schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:32:
[...]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ja, maar het beeld upscalen via de bijzondere USB-poort van Nintendo doen ze nu al wel. Dus dat proces verder verfijnen voor nog betere beeldkwaliteit moet dan ook wel te doen zijn voor ze. En hoeft niet geen nextgen kwaliteit te zijn. De games moeten in handheld ook gespeeld kunnen worden, dus de verbetering hoeft geen hele grote stap te zijn.g0tanks schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:51:
[...]
Volgens mij is de USB-poort van de Switch helemaal niet berekend op een data throughput die voldoende is voor iets dat op een e-GPU lijkt. Er zit in ieder geval geen Thunderbolt 3 op ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 05-01-2020 18:57 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Het upscalen gebeurt door de Switch zelf. De USB-C connectie is zoals eerder gezegd al geen TB3, dus heeft niet voldoende bandbreedte voor een eGPU in een dock.Zeror schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:56:
[...]
Ja, maar het beeld upscalen via de bijzondere USB-poort van Nintendo doen ze nu al wel. Dus dat proces verder verfijnen voor nog betere beeldkwaliteit moet dan ook wel te doen zijn voor ze. En hoeft niet geen nextgen kwaliteit te zijn. De games moeten in handheld ook gespeeld kunnen worden, dus de verbetering hoeft geen hele grote stap te zijn.
De verantwoordelijke chip is de P13USB30532, die het toelaat om DisplayPort 1.2 over USB-C te versturen. Deze chip ondersteunt 5Gbit/s over USB-C, het equivalent van 1 PCI-Express lane. In de dock (iFixit Teardown hier) zit vervolgens een DP naar HDMI converter - de STDP2250 van Megachips.
Een "Pro Dock" is wat mij betreft gewoon technisch niet mogelijk met de huidige bandbreedte. Om de bandbreedte op huidige Switches te verhogen moet je die PI3USB chip in elke console vervangen. Elke grafische upgrade gaat dus dankzij een SoC-upgrade (dus een nieuw model) of een overclock moeten gebeuren. Verder zijn er trukjes mogelijk zoals die HDMI kabels die actief anti-aliasing op het doorgestuurde beeld toepassen...
Maar nu we hier toch over bezig zijn...deze externe monitor lijkt docked play via USB-C direct vanuit de Switch te ondersteunen:
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-01-2020 19:56 ]
Interessant in meerdere opzichten, enige min punt vind ik is dat je bijvoorbeeld enorm afhankelijk bent van stroom. 1) Stroom voor het scherm 2) je kan bijvoorbeeld je PD powerbank niet tegelijk gebruiken met het scherm.JackAvery schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:52:
Maar nu we hier toch over bezig zijn...deze externe monitor lijkt docked play via USB-C direct vanuit de Switch te ondersteunen:
[YouTube: Connect Switch Without Dock to WIMAXIT 15.6 Monitor]
Hierdoor wordt het al een stuk minder voor mij, anders had dit zeker een zeer goede optie geweest voor tijdens lange vliegreizen of op de achterbank in de auto:)
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Laatste vraagje m.b.t. de aanschaf van de Switch. Als ik het basis model koop, kan kunnen ze standaard met z'n tweeen spelen op het apparaat? Dan hoeven we alleen nog maar zo beschermcase te kopen en enkele games. Kan je zo beschermcase met scherm ook van Ali Express halen of is dat geen wijsheid in dit geval? Wij hebben dat namelijk wel voor e-readers gedaan en dat ging prima.
Ik weet niet in welke optiek je met z'n 2e bedoelt maar ja dit kan in beide opzichten.Maduth schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:10:
Laatste vraagje m.b.t. de aanschaf van de Switch. Als ik het basis model koop, kan kunnen ze standaard met z'n tweeen spelen op het apparaat? Dan hoeven we alleen nog maar zo beschermcase te kopen en enkele games. Kan je zo beschermcase met scherm ook van Ali Express halen of is dat geen wijsheid in dit geval? Wij hebben dat namelijk wel voor e-readers gedaan en dat ging prima.
Het is allereerst mogelijk om met z'n 2e samen te spelen, dit verschilt echter per game. Op de achterkant van elk hoesje kan je vinden hoeveel personen tegelijk het kunnen spelen. Voor twee spelers heb je beide een joy-con, voor 3 of 4 spelers moet je een extra setje joy-cons kopen. Er zijn ook spellen die maar 1 speler zijn.
Mocht je bedoelen of het mogelijk is om beide op 1 switch te spelen op basis van aparte accounts is dat ook mogelijk. Zo heb ik thuis een apart account voor mij, m'n vriendin en voor samen
Het gaat me meer voor de contollers, ik begrijp dat sommige games single player zijn
Dat is wel een gaaf concept, jammer dat de ondersteuning specifiek moet worden toegevoegd omdat ze toch weer afwijken van de standaard. Had graag gezien dat ik de switch makkelijk op een monitor kon aansluiten.JackAvery schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:52:
[...]
Het upscalen gebeurt door de Switch zelf. De USB-C connectie is zoals eerder gezegd al geen TB3, dus heeft niet voldoende bandbreedte voor een eGPU in een dock.
De verantwoordelijke chip is de P13USB30532, die het toelaat om DisplayPort 1.2 over USB-C te versturen. Deze chip ondersteunt 5Gbit/s over USB-C, het equivalent van 1 PCI-Express lane. In de dock (iFixit Teardown hier) zit vervolgens een DP naar HDMI converter - de STDP2250 van Megachips.
Een "Pro Dock" is wat mij betreft gewoon technisch niet mogelijk met de huidige bandbreedte. Om de bandbreedte op huidige Switches te verhogen moet je die PI3USB chip in elke console vervangen. Elke grafische upgrade gaat dus dankzij een SoC-upgrade (dus een nieuw model) of een overclock moeten gebeuren. Verder zijn er trukjes mogelijk zoals die HDMI kabels die actief anti-aliasing op het doorgestuurde beeld toepassen...
[YouTube: Connect Switch Without Dock to WIMAXIT 15.6 Monitor]
Zolang een game local multiplayer ondersteunt met één joycon per speler, heb je geen extra controllers nodig. Niet elke game ondersteunt dit. Best op voorhand even opzoeken, maar de "bekende" multiplayer games (Mario Kart, Smash, Mario Party...) ondersteunen dit meestal wel. Een verouderde, onvolledige lijst vind je bvb hier.Maduth schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:26:
Het gaat me meer voor de contollers, ik begrijp dat sommige games single player zijn
Of een game twee spelers in tabletop mode ondersteunt (zonder TV dus), kan je gewoon zien op de achterzijde van het doosje. Daar staat altijd een zwart-witte tabel met hoeveel spelers per speelstijl (TV, tabletop, handheld) ondersteund worden.
Als je dit frequent doet, zou ik gewoon een kleinere dock zoals de Jumpgate aanschaffen. Je moet een beetje moeite doen om de betrouwbare third-party docks eruit te halen, maar ze bestaan blijkbaar wel.Cyleo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:29:
[...]
Dat is wel een gaaf concept, jammer dat de ondersteuning specifiek moet worden toegevoegd omdat ze toch weer afwijken van de standaard. Had graag gezien dat ik de switch makkelijk op een monitor kon aansluiten.
Nintendo's oplossing is omslachtig maar garandeert wel dat ze HDMI-out hebben (werkt op bijna elk scherm) en toch USB-C in de Switch zelf konden gebruiken.
Wat is het voordeel voor een account voor samen als je al je eigen account en die van je vriendin erop hebt staan?tekken4111 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:17:
[...]
Mocht je bedoelen of het mogelijk is om beide op 1 switch te spelen op basis van aparte accounts is dat ook mogelijk. Zo heb ik thuis een apart account voor mij, m'n vriendin en voor samen
Even om de verwarring mijnerzijds nog groter te maken: een account is een nintendo account of een gebruiker op de switch zelf?
1) Een account is een gebruiker op de switch zelf, maar kan gekoppeld worden aan een nintendo account. (verplicht om bv naar de eshop te gaan).idef1x schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:37:
[...]
Wat is het voordeel voor een account voor samen als je al je eigen account en die van je vriendin erop hebt staan?
Even om de verwarring mijnerzijds nog groter te maken: een account is een nintendo account of een gebruiker op de switch zelf?
2) Wij spelen bv soms een game samen en soms zelf, maar willen samen het verhaal doen. Zo kunnen we in Mario odyssey zelf het verhaal spelen en samen.
Ah okee helder..dank voor de toelichting..
Snap die accounts nog niet zo best geloof ik. Het is mijn eerste Nintendo
Ik heb nu 1 gebruiker op de switch (ik zelf) die aan een nintendo account is gekoppeld en games in de eshop kan kopen (enige reden om die te hebben?). Verder heb ik mijn zoontje van 6 als gebruiker op de switch, maar geen account. Heeft hij nu perse ook een nintendo account nodig of niet? Als het alleen om het kopen gaat is het zo wel even goed lijkt me.
Voor parental control moet hij dan wel een nintendo account hebben (onder mijn account bijvoorbeeld)?
Ik zat even met die parental control app op mijn telefoon te spelen en merkte dat alle games gewoon zichtbaar waren in het switch menu, maar ik kon niets spelen (pegi 3 ingesteld) en mijn zoontje ook niet, dus hoe dat dan precies werkt? Nintendo weet mijn leeftijd via mijn nintendo account, dus ik zou iig moeten kunnen spelen lijkt me.
Iemand anders parental control toevallig ingesteld?
Ik heb nu 1 gebruiker op de switch (ik zelf) die aan een nintendo account is gekoppeld en games in de eshop kan kopen (enige reden om die te hebben?). Verder heb ik mijn zoontje van 6 als gebruiker op de switch, maar geen account. Heeft hij nu perse ook een nintendo account nodig of niet? Als het alleen om het kopen gaat is het zo wel even goed lijkt me.
Voor parental control moet hij dan wel een nintendo account hebben (onder mijn account bijvoorbeeld)?
Ik zat even met die parental control app op mijn telefoon te spelen en merkte dat alle games gewoon zichtbaar waren in het switch menu, maar ik kon niets spelen (pegi 3 ingesteld) en mijn zoontje ook niet, dus hoe dat dan precies werkt? Nintendo weet mijn leeftijd via mijn nintendo account, dus ik zou iig moeten kunnen spelen lijkt me.
Ik heb parental control ook ingesteld, maar loop tegen dezelfde problemen aan als jij. Ik wil mijn zoontje ook niet in de eshop hebben, en eigenlijk ook niet dat hij spelletjes onder mijn gebruiker opstart. Ik heb alleen niet gevonden of/hoe je dat kan instellen.idef1x schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:02:
Ah okee helder..dank voor de toelichting..
@Maduth Ik weet niet of je met de basisversie de Switch Lite bedoelt, maar als dat het geval is, zitten de controllers natuurlijk vast aan het scherm. Het wordt dan onmogelijk om zonder extra investering in controllers samen te spelen. Bij de standaard switch kan je beide joy-cons loskoppelen van het scherm en dan met twee spelers spelen door beide een joy-con te gebruiken. Bij de Switch lite kan je wel extra joy-cons of andere controllers gebruiken.
En zo begint de geruchtenmolen weer te draaien. DigiTimes schrijft dat volgens bronnen in de supply chain er een nieuwe Switch revisie wordt verwacht in het midden van 2020.
DigiTimes heeft het wel vaker bij het verkeerde eind gehad.
Take with necessary grain of saltDigiTimes: Nintendo new Switch to enter mass production in 1Q20
Nintendo is reportedly planning to release in mid-2020 a new model of Switch, which will begin volume production at the end of first-quarter 2020, according to sources from the related upstream supply chain.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 06-01-2020 16:44 ]
Nog mensen die Farm Together op de switch spelen? Gekocht voor mijn vrouw, die is er aardig weg van, speel het zelf ook. Ben op zoek naar vrienden wiens boerderij we kunnen bezoeken :-)
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Een bepaald iemand van WSJ spreekt over dat artikel:JackAvery schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:32:
En zo begint de geruchtenmolen weer te draaien. DigiTimes schrijft dat volgens bronnen in de supply chain er een nieuwe Switch revisie wordt verwacht in het midden van 2020.
[...]
Take with necessary grain of saltDigiTimes heeft het wel vaker bij het verkeerde eind gehad.
I reported in Aug 2019: "Nintendo has ideas for further updates to the Switch lineup after those two models to make the platform’s lifecycle long"
— Takashi Mochizuki (@6d6f636869) 6 januari 2020
DigiTimes on Jan 6: "Nintendo is reportedly planning to release in mid-2020 a new model of Switch"https://t.co/giypufcW4A
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 06-01-2020 17:32 ]
I'm in mocht de Gamemania weer zo'n inruilactie hebbenRayNbow schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:32:
[...]
Een bepaald iemand van WSJ spreekt over dat artikel:
[Twitter]
¯\_(ツ)_/¯
Serkan Toto heeft toegang tot het volledige artikel, zijn highlights:RayNbow schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:32:
[...]
Een bepaald iemand van WSJ spreekt over dat artikel:
[Twitter]
¯\_(ツ)_/¯
To further add on this (article requires a subscription):
— Dr. Serkan Toto / Kantan Games Inc. (@serkantoto) 6 januari 2020
Digitimes claims the new Switch will come with a magnesium alloy body (instead of plastic).
Another claim is that the device will come with a better CPU.
Note that Digitimes has a mixed track record WRT Nintendo. https://t.co/XLclA70wDI
Een magnesiumbody? Hmm, dat maakt 't wat minder plausibel, tenzij Nintendo van plan is om echt een luxer segment te willen aanspreken.JackAvery schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:06:
[...]
Serkan Toto heeft toegang tot het volledige artikel, zijn highlights:
[Twitter]
Bedankt voor het berichtbakbakbak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:44:
Nog mensen die Farm Together op de switch spelen?
Magnesium, niet in het water laten vallen dan 😜RayNbow schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:42:
[...]
Een magnesiumbody? Hmm, dat maakt 't wat minder plausibel, tenzij Nintendo van plan is om echt een luxer segment te willen aanspreken.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Afhankelijk van wat ze erin stoppen is het misschien wel nodig om beter de hitte af te kunnen voeren. Een metalen body zal in ieder geval een stuk beter warmte geleiden dan plastic.RayNbow schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:42:
[...]
Een magnesiumbody? Hmm, dat maakt 't wat minder plausibel, tenzij Nintendo van plan is om echt een luxer segment te willen aanspreken.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Drama hoor die Joy Cons. Eerst flinke drift op de linker stick (gerepareerd) en nu verlies ie regelmatig een connectie. Calibratie etc. helpt niet. Console moet recht voor mijn neus staan.
Wilde een tweede setje Joy Cons aanschaffen maar die worden niet meer los verkocht zie ik! En zijn de nieuwe wel een betere versie? Of gaan die ook snel kuren vertonen. ..
Wilde een tweede setje Joy Cons aanschaffen maar die worden niet meer los verkocht zie ik! En zijn de nieuwe wel een betere versie? Of gaan die ook snel kuren vertonen. ..
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Hoezo niet meer los verkocht? Hier bv staan er toch zat..? https://www.amazon.de/s?k...%2C174&ref=nb_sb_ss_i_3_4Cobb schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:14:
Drama hoor die Joy Cons. Eerst flinke drift op de linker stick (gerepareerd) en nu verlies ie regelmatig een connectie. Calibratie etc. helpt niet. Console moet recht voor mijn neus staan.
Onzin: https://www.nedgame.nl/?sn.q=JoyconCobb schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:14:
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
en zo zijn er wel meer: product: Nintendo Joy-Con Controllers Paar
in de settings van de eshop kan je instellen dat ie bij openen om wachtwoord vraagtgwystyl schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:15:
[...]
Ik heb parental control ook ingesteld, maar loop tegen dezelfde problemen aan als jij. Ik wil mijn zoontje ook niet in de eshop hebben, en eigenlijk ook niet dat hij spelletjes onder mijn gebruiker opstart. Ik heb alleen niet gevonden of/hoe je dat kan instellen.
Hoe oud zijn je joycons?dragon2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:44:
[...]
Hoezo niet meer los verkocht? Hier bv staan er toch zat..? https://www.amazon.de/s?k...%2C174&ref=nb_sb_ss_i_3_4
zeker! ik en m’n verloofde vermaken ons enorm ermee! We zitten in de avond te puzzelen met de tijden welke gewassen we morgen kunnen oogsten wanneer ze thuis komt.bakbakbak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:44:
Nog mensen die Farm Together op de switch spelen? Gekocht voor mijn vrouw, die is er aardig weg van, speel het zelf ook. Ben op zoek naar vrienden wiens boerderij we kunnen bezoeken :-)
SW-3010-1330-4758
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik word niet heel warm van de Switch exclusives die aan zijn gekondigd voor 2020. Hopelijk komt Breath of the Wild 2 dit jaar maar ik denk het niet. Dat wordt wel een insta-buy
.
Met een beetje mazzel komt er een Nintendo direct deze maand.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:53:
Ik word niet heel warm van de Switch exclusives die aan zijn gekondigd voor 2020. Hopelijk komt Breath of the Wild 2 dit jaar maar ik denk het niet. Dat wordt wel een insta-buy.
Ik bedoelde los als in bijvoorbeeld alleen een linker of alleen een rechter. Dat kon eerst ook maar die zijn er nu niet meer. Het is consequent namelijk alleen de rode die problemen geeft. Alleen daar durf ik een backup voor aan te schaffen. En niet gelijk 70 euro voor twee fragiele dingen.dragon2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:44:
[...]
Hoezo niet meer los verkocht? Hier bv staan er toch zat..? https://www.amazon.de/s?k...%2C174&ref=nb_sb_ss_i_3_4
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Zal me ook even melden. Wel nog maar net met het spel begonnen.Alekz87 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:09:
[...]
zeker! ik en m’n verloofde vermaken ons enorm ermee! We zitten in de avond te puzzelen met de tijden welke gewassen we morgen kunnen oogsten wanneer ze thuis komt.
SW-3010-1330-4758
SW-6897-8294-8388
https://www.amazon.de/gp/product/B01N107T0SCobb schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:21:
[...]
Ik bedoelde los als in bijvoorbeeld alleen een linker of alleen een rechter.
https://www.amazon.de/gp/product/B01MT8ELPO
?
Btw, dat men niet begreep dat je met "los" een enkele Joy-Con bedoelde komt misschien omdat je in dezelfde regel meervoud en het woord "setje" gebruikte:
Cobb schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:14:
Wilde een tweede setje Joy Cons aanschaffen maar die worden niet meer los verkocht zie ik!
In ander nieuws:
Tune in on 09/01 at 15:30 CET for roughly 20 minutes of new #Pokemon information in a livestreamed #PokemonDirect presentation.
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 7 januari 2020
👉 https://t.co/waQvIyqapS pic.twitter.com/ZRNoZP8ABv
[ Voor 50% gewijzigd door RayNbow op 07-01-2020 15:14 ]
gaaf hopen op een uitbreiding op lets go (verwacht ik) of anders een lets go 2 in mijn favoriete regio
Ik vraag mij echt af wat ze in die Pokemon Direct gaan laten zien.
Meer als dit kan ik niet verzinnen:
- DLC voor Pokemon Sword/Shield??
- Pokemon Home
- Pokemon Sleep (mobile game)
Meer als dit kan ik niet verzinnen:
- DLC voor Pokemon Sword/Shield??
- Pokemon Home
- Pokemon Sleep (mobile game)
[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 07-01-2020 15:35 ]
Pokken Tournament 2? een nieuwe spin-off? Gen 4 remakes? Detective Pikachu 2? ... in de eerste plaats zal dit wel over Pokemon Home gaan, maar met 20 minuten is het de langste Pokemon Direct ooit.
Hopelijk betekent dit niet dat de gewone direct pas in februari is
Matt Walker van het DMC V team heeft een video gepost op Twitter over de Switch editie van DMC 3:
[Twitter: https://twitter.com/DevilMayCry/status/1214577683952091136]
Hij vermeldt hierbij drie data: 16 januari, 30 januari, en 13 februari. Heeft Walker hier al dan niet bedoeld de datum van een Nintendo Direct gehint? Drie data is ook vrij veel, zou het kunnen dat Dante in de Smash fighter pass terecht komt? [/speculatie]
De DMC 3 port releast trouwens op 20 februari.
Hopelijk betekent dit niet dat de gewone direct pas in februari is
Matt Walker van het DMC V team heeft een video gepost op Twitter over de Switch editie van DMC 3:
[Twitter: https://twitter.com/DevilMayCry/status/1214577683952091136]
Hij vermeldt hierbij drie data: 16 januari, 30 januari, en 13 februari. Heeft Walker hier al dan niet bedoeld de datum van een Nintendo Direct gehint? Drie data is ook vrij veel, zou het kunnen dat Dante in de Smash fighter pass terecht komt? [/speculatie]
De DMC 3 port releast trouwens op 20 februari.
[ Voor 82% gewijzigd door JackAvery op 07-01-2020 19:14 ]
g0tanks schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:51:
Volgens mij is de USB-poort van de Switch helemaal niet berekend op een data throughput die voldoende is voor iets dat op een e-GPU lijkt. Er zit in ieder geval geen Thunderbolt 3 op ofzo.
Bandbreedte wordt door velen als reden naar voren gebracht maar heeft er echt totaal niets mee te maken. Voor iets als een eGPU heb je PCIe nodig en dat biedt gewoon USB-C niet en Thunderbolt nou juist wel (vanaf versie 3 is het zelfs officieel ondersteund en onderdeel van de Thunderbolt standaard). M.a.w. USB-C kan dit technologisch gezien niet. Misschien ooit in de toekomst wanneer ze PCIe middels de alternate mode channels kunnen doen.JackAvery schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:52:
De USB-C connectie is zoals eerder gezegd al geen TB3, dus heeft niet voldoende bandbreedte voor een eGPU in een dock.
De enige andere oplossing die je dan nog hebt is video over USB in de vorm van DisplayLink (de ervaringen daarmee zijn niet bepaald positief) of zaken als upscaling in de video kabel of TV te doen.
Nu is het wel zo dat Nintendo niet geheel de USB-C standaard aanhoudt dus dan zou er daar iets moeten zitten wat zo'n Pro Dock mogelijk maakt. Dat betwijfel ik.
Als dat überhaupt kan aangezien je voor eGPU een Thunderbolt controller nodig hebt incl. certificering van het apparaat door Intel. De vraag is in hoeverre een Thunderbolt controller met non-Intel architecturen (zoals in de Switch gebruikt wordt) omgaat en vice versa.Om de bandbreedte op huidige Switches te verhogen moet je die PI3USB chip in elke console vervangen.
Dat hadden ze ook bereikt wanneer ze gewoon de USB-C standaard hadden gevolgd. Zo'n beetje iedere notebook met USB-C/Thunderbolt 3 en zelfs de iPad Pro zijn daar het bewijs van. Door de standaard niet (volledig) te volgen hebben ze het alleen maar moeilijker gemaakt om standaard USB-C spul goed werkend te hebben op de Switch.JackAvery schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:38:
Nintendo's oplossing is omslachtig maar garandeert wel dat ze HDMI-out hebben (werkt op bijna elk scherm) en toch USB-C in de Switch zelf konden gebruiken.
Dus zolang Thunderbolt aanwezig is, zit het altijd goed met de bandbreedte?ppl schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:01:
Bandbreedte wordt door velen als reden naar voren gebracht maar heeft er echt totaal niets mee te maken. Voor iets als een eGPU heb je PCIe nodig en dat biedt gewoon USB-C niet en Thunderbolt nou juist wel (vanaf versie 3 is het zelfs officieel ondersteund en onderdeel van de Thunderbolt standaard).
In een Duitse persaankondiging over de Pokemon Direct wordt vermeld dat er morgen meer info over Sword en Shield zal gegeven worden. Benieuwd wat hiermee bedoelt wordt, kan opnieuw op Pokemon Home slaan.
Dus ja, PCI-e wordt niet standaard verzonden over USB, maar de reden dat men op die bandbreedte hamert, is omdat er andere oplossingen voor dat probleem mogelijk zijn dan Thunderbolt - dat nu wel de de facto standaard is geworden voor zoiets. Bandbreedte is echter een feit waar je niet omheen kan.
ik snap je punt en in praktijk heb je gelijk, maar in principe kan men (mits custom controller) PCI-e over USB 3.1 sturen. Asus heeft dit bvb gedaan in een eGPU dock (de Asus ROG XG2). Hierbij had men twee USB-C kabels nodig (en ik neem aan dat die @10Gbps werkten) om voldoende bandbreedte (4 PCI-e lanes) te hebben.ppl schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:01:
[...]
[...]
Bandbreedte wordt door velen als reden naar voren gebracht maar heeft er echt totaal niets mee te maken. Voor iets als een eGPU heb je PCIe nodig en dat biedt gewoon USB-C niet en Thunderbolt nou juist wel (vanaf versie 3 is het zelfs officieel ondersteund en onderdeel van de Thunderbolt standaard). M.a.w. USB-C kan dit technologisch gezien niet. Misschien ooit in de toekomst wanneer ze PCIe middels de alternate mode channels kunnen doen.
De enige andere oplossing die je dan nog hebt is video over USB in de vorm van DisplayLink (de ervaringen daarmee zijn niet bepaald positief) of zaken als upscaling in de video kabel of TV te doen.
Nu is het wel zo dat Nintendo niet geheel de USB-C standaard aanhoudt dus dan zou er daar iets moeten zitten wat zo'n Pro Dock mogelijk maakt. Dat betwijfel ik.
Dus ja, PCI-e wordt niet standaard verzonden over USB, maar de reden dat men op die bandbreedte hamert, is omdat er andere oplossingen voor dat probleem mogelijk zijn dan Thunderbolt - dat nu wel de de facto standaard is geworden voor zoiets. Bandbreedte is echter een feit waar je niet omheen kan.
Wat denk jij dan dat de reden is?[...]
Dat hadden ze ook bereikt wanneer ze gewoon de USB-C standaard hadden gevolgd. Zo'n beetje iedere notebook met USB-C/Thunderbolt 3 en zelfs de iPad Pro zijn daar het bewijs van. Door de standaard niet (volledig) te volgen hebben ze het alleen maar moeilijker gemaakt om standaard USB-C spul goed werkend te hebben op de Switch.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 08-01-2020 09:36 ]
Muggenziftersmodus: USB-C kan dat zeker wel, want dit is slechts een connector waarover notabene ook Thunderbolt kan lopen. Jawel, over de USB-C connector.ppl schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:01:
[...]
Bandbreedte wordt door velen als reden naar voren gebracht maar heeft er echt totaal niets mee te maken. Voor iets als een eGPU heb je PCIe nodig en dat biedt gewoon USB-C niet en Thunderbolt nou juist wel [...] M.a.w. USB-C kan dit technologisch gezien niet. Misschien ooit in de toekomst wanneer ze PCIe middels de alternate mode channels kunnen doen.
[...]
Sorry, het is ochtend he.
Een nieuwe Pokken Tournament zie ik eigenlijk niet snel gebeuren. Zo heel populair was die game toch niet?JackAvery schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:36:
Pokken Tournament 2? een nieuwe spin-off? Gen 4 remakes? Detective Pikachu 2? ... in de eerste plaats zal dit wel over Pokemon Home gaan, maar met 20 minuten is het de langste Pokemon Direct ooit.
Was er trouwens ook niet een nieuwe Pokeball Plus op komst. Dat zal ook wel aan bod komen.
Nieuwe Pokeball Plus is al ontkracht volgens mij. Tekeningen kwamen van een oud patent als ik het goed had maar waren pas recent opgedoken.Zeror schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:47:
[...]
Een nieuwe Pokken Tournament zie ik eigenlijk niet snel gebeuren. Zo heel populair was die game toch niet?
Was er trouwens ook niet een nieuwe Pokeball Plus op komst. Dat zal ook wel aan bod komen.
Is niet ontkracht. Is zelfs al in eerdere direct ofzo getoont zelfs. Pokeball Plus Plus heet ie. Zou samenwerken met Pokemon Sleep o.a.Remmetje schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:34:
[...]
Nieuwe Pokeball Plus is al ontkracht volgens mij. Tekeningen kwamen van een oud patent als ik het goed had maar waren pas recent opgedoken.
https://www.cnet.com/how-...ate-features-and-updates/
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 08-01-2020 11:50 ]
Ah ok. De naamgeving zou zeker des Nintendo zijnZeror schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:48:
[...]
Is niet ontkracht. Is zelfs al in eerdere direct ofzo getoont zelfs. Pokeball Plus Plus heet ie. Zou samenwerken met Pokemon Sleep o.a.
https://www.cnet.com/how-...ate-features-and-updates/
Ik heb geen exacte wereldwijde cijfers, maar de WiiU versie heeft meer dan een miljoen exemplaren verkocht op een jaar. De Switch versie heeft meer dan de WiiU editie verkocht, het laatste bekende cijfer hiervan is 1.16m sales buiten Japan (Bron: Nintendo). De Japanse cijfers vind je hieronder -> Pokken DX zit normaal over de 1.5 miljoen exemplaren wereldwijd.Zeror schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:47:
[...]
Een nieuwe Pokken Tournament zie ik eigenlijk niet snel gebeuren. Zo heel populair was die game toch niet?
Laatst bekende cijfers life-to-date in Japan (tracker is Media Create):
* Pokken (WiiU): 181.529 units (eind 2017, bron)
* Pokken DX: 316.688 units (eind 2018, bron) - zal waarschijnlijk nog een beetje gestegen zijn.
Samen zitten ze dus ruw geschat aan 2.5 tot 3 miljoen sales wat heel aardig is voor een fighting game. Het feit dat de Switch editie extra DLC kreeg, zegt ook wat over de sales verwachtingen van Namco
We zijn dus aan het kijken naar de Switch maar het valt me op dat ze op veel plekken zijn uitverkocht [Cooblue/Mediamarkt]. Weet iemand hier iets meer over?
heb je ook bij gamemania gekeken?Maduth schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:54:
We zijn dus aan het kijken naar de Switch maar het valt me op dat ze op veel plekken zijn uitverkocht [Cooblue/Mediamarkt]. Weet iemand hier iets meer over?
https://www.gamemania.nl/...tendo-switch/2456nsg19kit
@sderooij correct, niet overal maar wel bij veel zaken. Het viel mij gewoon op.
Als we van Thunderbolt 3 en hoger uitgaan dan wel. Het punt was dat je überhaupt een stukje technologie moet hebben die heel dat eGPU ondersteund. Met alleen maar bandbreedte ben je er niet. Kijk maar naar Thunderbolt 1 en 2. Daar heb je minder bandbreedte maar werkt eGPU ook wel...met het noodzakelijke knutselwerk om het werkend te maken en te houden. De Thunderbolt 3 eGPU's doen het allemaal aanzienlijk beter omdat er in dat protocol officiële ondersteuning is voor de eGPU. Er wordt met allerlei scenario's rekening gehouden in de hele keten van de signaal afwerking. Daarom is Intel ook zo strikt met certificering van eGPU's (mensen van o.a. Akitio hebben dit al eens vaker gemeld op het forum van egpu.io).g0tanks schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:07:
Dus zolang Thunderbolt aanwezig is, zit het altijd goed met de bandbreedte?
Het probleem is dat je dit niet met bandbreedte oplost en het ook onjuist is om te denken dat je voor dit soort zaken heel erg veel bandbreedte nodig hebt. Kijk naar de USB-C aansluiting. Je kunt er USB overheen laten lopen waarbij je dan beperkt bent tot een bandbreedte van maximaal 20Gbps. Over exact dezelfde kabel Thunderbolt 3 laten lopen geeft je ineens heel veel meer bandbreedte. Waarom? Omdat het een totaal ander protocol is. Thunderbolt 3 is gemaakt voor dit soort toepassingen. Dat is waarom ik ook zo stellig zeg dat bandbreedte er helemaal niets mee te maken heeft. Het gaat om hoe je iets over de lijn stuurt, niet hoe breed die lijn is.JackAvery schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:27:
De reden dat men op bandbreedte hamert komt vooral omdat niet van de hoed en de rand weet. Er komt enorm veel kijken bij dit soort zaken, daar wordt dan totaal geen rekening mee gehouden. Dit is iets wat je heel vaak bij performance problemen ziet: men bedenkt zich niet eens om te kijken waar het probleem vandaan komt, nee, er wordt gewoon direct meer hardware tegenaan gesmeten. Het gevolg is dan ook dat die problemen steeds weer terugkomen; ze worden immers ook nooit opgelost.
Geen idee, de exacte reden is gokken. Wie weet zijn ze tegen een of ander technisch probleem aangelopen waardoor ze van de standaard moesten afwijken (rekening houden met de chips die ze afnemen) of was het domweg een kostenplaatje probleem (lees: deze manier van afwijken is goedkoper dan de standaard volgen).Wat denk jij dan dat de reden is?
Dan heb je wel een compleet defecte modus. Juiste muggenziftersmodus stelt namelijk wat ik al stelde: USB-C kan het technologisch niet. Waarom niet? Nou, je geeft de reden zelf alxFeverr schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:59:
Muggenziftersmodus: USB-C kan dat zeker wel...
Voor een werkend geheel heb je toch echt meer nodig dan alleen maar een connector/kabel...want dit is slechts een connector...
Maar goed, wat ik bedoelde is dat er op dit moment nog geen implementatie is om PCIe over USB-C te laten lopen (anders dan ingekapseld in de vorm van Thunderbolt).
Ik verwacht niet dat Nintendo zulke ingewikkelde en dure constructies voor de Switch gaat uitbrengen, ze houden het betaalbaar en simpel. Het dock is niet meer dan een doorgeefluik en dat is prima.
Jou niet alleenMaduth schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:19:
@sderooij correct, niet overal maar wel bij veel zaken. Het viel mij gewoon op.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61091650
Le Figaro bericht dat Nintendo in Frankrijk dit jaar 1.25 miljoen Switches verkocht heeft, een stijging van . Dit brengt de totale verkopen in het land op 3.3 miljoen consoles (11% van de Franse huishoudens). Het Lite model verkoopt minder dan de gewone Switch, en wordt in Frankrijk vooral gekocht door jongeren (in combinatie met Pokémon) en als tweede apparaat.
Nog wat Franse software cijfers:
- Pokémon Sword and Shield - 650k verkocht
- Mario Kart 8 Deluxe - 502k
- Luigi's Mansion 3 - 392k
- Ring Fit -120k, en momenteel uitverkocht.
@ppl , fair enough, maar dat verandert toch niks aan mijn originele punt dat met de huidige controller er geen eGPU dock mogelijk is?
In theorie zou je trouwens met 5Gbit ongeveer PCIe 3.0 x4 kunnen halen (werkbaar, maar performance hit op een eGPU) maar die controller moet ook nog rekening houden met andere apparaten. Anyway ik wil er niet teveel op ingaan, nogal offtopic
Nog wat Franse software cijfers:
- Pokémon Sword and Shield - 650k verkocht
- Mario Kart 8 Deluxe - 502k
- Luigi's Mansion 3 - 392k
- Ring Fit -120k, en momenteel uitverkocht.
@ppl , fair enough, maar dat verandert toch niks aan mijn originele punt dat met de huidige controller er geen eGPU dock mogelijk is?
In theorie zou je trouwens met 5Gbit ongeveer PCIe 3.0 x4 kunnen halen (werkbaar, maar performance hit op een eGPU) maar die controller moet ook nog rekening houden met andere apparaten. Anyway ik wil er niet teveel op ingaan, nogal offtopic
Ik wacht in spanning af of er echt een “Pro” versie komt. Ik probeer me te bedenken welke doelgroep Nintendo dan zou willen aanspreken en ik kom er gewoon niet echt op. Waar gaan ze mij mee overtuigen? Ik heb een oud Switch model, de batterijupgrade was niet voldoende omdat ik mijn Switch pas 05-2019 had gekocht.SanderL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:15:
[...]
Jou niet alleenIk ben ook al een tijdje aan het lurken en ben van plan ‘m bij Coolblue te scoren. Nu blijkt die al even niet meer leverbaar te zijn..
Tegelijkertijd lees ik iets over geruchten en een nieuwe Switch versie. Zou het daar iets te maken mee hebben? Of moet Nintendo gewoon even de productiecapaciteit opschroeven door goeie verkoopcijfers?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61091650
Een betere CPU? Wat gaan mijn voordelen dan echt daadwerkelijk zijn? Ik heb zeker interesse maar ik kan gewoon niet bedenken welke doelgroep ze gaan bereiken. Of willen ze simpelweg de lifespan van de Switch verlengen met een iets beter model?
Zolang ik hem als handheld kan blijven gebruiken zou ik zonder nadenken een pro model kopen als de batterijduur beter is (vergelijkbaar met het nieuwe model), betere cpu en een scherm wat goed in de tuin te gebruiken is.Cyrax0508 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:15:
[...]
Ik wacht in spanning af of er echt een “Pro” versie komt. Ik probeer me te bedenken welke doelgroep Nintendo dan zou willen aanspreken en ik kom er gewoon niet echt op. Waar gaan ze mij mee overtuigen? Ik heb een oud Switch model, de batterijupgrade was niet voldoende omdat ik mijn Switch pas 05-2019 had gekocht.
Een betere CPU? Wat gaan mijn voordelen dan echt daadwerkelijk zijn? Ik heb zeker interesse maar ik kan gewoon niet bedenken welke doelgroep ze gaan bereiken. Of willen ze simpelweg de lifespan van de Switch verlengen met een iets beter model?
De doelgroep die graag een Switch Pro willen is denk ik te klein voor Nintendo om het een realiseerbaar product te maken. Er komt meer bij kijken dan er enkel een betere cpu in te stoppen. Dat er geruchten zijn dat er een nieuw Switch model komt kan wel kloppen, maar dit kan ook gewoon een van de revisies zijn. Van de Switch zijn al meerdere revisies uitgebracht. Dat er een Switch Pro dit jaar op de markt komt betwijfel ik, maar dat nieuws sites er graag over schrijven voor de views is begrijpelijk.Cyrax0508 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:15:
[...]
Ik wacht in spanning af of er echt een “Pro” versie komt. Ik probeer me te bedenken welke doelgroep Nintendo dan zou willen aanspreken en ik kom er gewoon niet echt op. Waar gaan ze mij mee overtuigen? Ik heb een oud Switch model, de batterijupgrade was niet voldoende omdat ik mijn Switch pas 05-2019 had gekocht.
Nog een uurtje voordat de Pokemon Direct begint:
De Pokemon Direct:
[YouTube: Pokémon Direct 1.9.2020]
De Pokemon Direct:
[YouTube: Pokémon Direct 1.9.2020]
[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 09-01-2020 16:59 ]
Behalve een uitgebreide Expansion Pass voor Sword en Shield (samenvatting in het Pokémon Sw/Sh topic)heeft men nog kort een remake van de eerste Mystery Dungeon getoond:
Release op 6 maart.
Edit: Demo staat online! Download
Release op 6 maart.
Edit: Demo staat online! Download
[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 10-01-2020 10:38 ]
Zat net te kijken wat de Witcher voor de switch nu eigenlijk kost, valt me op dat die nergens meer te krijgen is. Hij wordt ook niet meer vermeld op bijvoorbeeld bol.com. Is dit eerder gebeurt met een game?
@Tijn89 Coolshop.nl heeft hem nog, amazon.de ook als ik het goed zie.
Maar valt me ook op op budgetgaming.nl dat daar niets meer staat.
https://www.amazon.de/dp/..._a_1_2?language=nl_NL&tag
https://www.coolshop.nl/p...-complete-edition/AB37DH/
[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 10-01-2020 14:47 ]
Zal het spel op de cartridge nu al uit de roulatie gaan?Arunia schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:46:
@Tijn89 Coolshop.nl heeft hem nog, amazon.de ook als ik het goed zie.
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic