Is het met een digitale versie niet mogelijk om de game op 2 switches te installeren, als je die AA. dezelfde user hebt gekoppeld?Arunia schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:08:
Mijn vrouw had de collectie secret of mana gezien. Maar uiteindelijk de fysieke gekocht bij Nedgame voor 8 euro meer. Want, 2x switch.
Vind het niet erg. De remake komt er tzt ook zeker.
@bagagedrager dan moet mijn vrouw d'r switch voor mij als hoofdswitch zijn en andersom.
Dat vind ik weer met te veel van het goede.
Dat hoeft niet perse, mits de switch van je vrouw online is terwijl ze dat spel wil spelen. Dan krijgt ze namelijk een melding dat er gecontroleerd wordt of hetzelfde spel op dat moment niet op de hoofdswitch wordt gespeeld, zo nee, dan kan zij.Arunia schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:08:
@bagagedrager dan moet mijn vrouw d'r switch voor mij als hoofdswitch zijn en andersom.
Ik had m in de week voor Black Friday besteld, nog geen seconde spijt van gehadR0y. schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:56:
Toch maar de Pro controller besteld. Komt morgen bij een Bol afhaal punt
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ben nu bezig om mn bestelde joycon shell erop te plaatsen, maar f*ck die ribboncables zeg
Wat een prulwerk is dat.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Die ribboncables vielen mij nog wel mee... ik had vooral moeite met het loskoppelen van de accu bij het uit elkaar halen.Zeror schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:30:
Ben nu bezig om mn bestelde joycon shell erop te plaatsen, maar f*ck die ribboncables zegWat een prulwerk is dat.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nog meer mensen meegedaan aan de Qubic games actie? Gisteren heb ik al wel het laatste spel gedownload, maar nog niet gespeeld. Ik ben dus benieuwd.
Zaten al wel een paar leuke spelen tussen (zoals Koloro) in de aanloop naar de laatste, dus was sowieso de moeite waard
Zaten al wel een paar leuke spelen tussen (zoals Koloro) in de aanloop naar de laatste, dus was sowieso de moeite waard
[ Voor 39% gewijzigd door MarloesX op 24-12-2019 08:24 ]
Jep en dit is nummer 10: https://www.nintendo.com/games/detail/space-pioneer-switch/MarloesX schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:07:
Nog meer mensen meegedaan aan de Qubic games actie? Gisteren heb ik al wel het laatste gedownload, maar nog niet verder gespeeld.
Overigens ben ik nog niet echt een topper tegen gekomen tussen de gratis games, lees her en der dat Mana Spark wel tof is, maar die heb ik nog niet gespeeld.
Game | Score metacritic | URL metacritic |
Robonauts | 71 | (linkje) |
Geki Yaba Runner | TBD | (linkje) |
Puzzle Book | TBD | (linkje) |
One Strike | 61 | (linkje) |
Wreckin' Ball Adventure | TBD | (linkje) |
Koloro | TBD | (linkje) |
#RACEDIERUN | TBD | (linkje) |
REKT | TBD | (linkje) |
Mana Spark | 70 | (linkje) |
Space Pioneer | 60 | (linkje) |
[ Voor 60% gewijzigd door Gynnad op 24-12-2019 08:35 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik heb er nog geen één gespeeld, heb ze wel allemaal gedownload. Behalve Wrecking Ball Adventure, die had ik namelijk al gekocht in een eerdere sale en al gespeeld.
Ben wel benieuwd of er nog iets leuks tussen zit.
Ben wel benieuwd of er nog iets leuks tussen zit.
Latin capital letter y with diaeresis
@MarloesX zelf niet. Was mij te veel moeite. Of zo leek het. Voor wat je kreeg.
Heb nog genoeg spellen te spelen.
same here! normaal hark ik alles wat gratis is binnen, maar combinatie van voor mij onbekende games en moeite doen was geen goedeArunia schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:40:
10 second ninja DONE
Ik heb ze wel gedownload, robonauts en mana spark had ik al eens voor een grijpstuiver in een sale gekocht. Die zijn op zich wel leuk, de rest (op space pioneer van vandaag na) heb ik een paar minuten gespeeld, maar hebben me nog niet echt weten te boeien.
De games van qubic zijn vaak voor een paar euro te vinden in de aanbiedingen, en ik denk dat dat prima prijzen zijn daarvoor.
De games van qubic zijn vaak voor een paar euro te vinden in de aanbiedingen, en ik denk dat dat prima prijzen zijn daarvoor.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
tsja helpt bij mij ook niet dat de kids het meeste op de switch spelen en dat mijn dock momenteel (vanwege vebouwing) niet aangesloten is, ben nooit echt een handheld gamer geweest.....Magic schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:50:
Ik heb ze wel gedownload, robonauts en mana spark had ik al eens voor een grijpstuiver in een sale gekocht. Die zijn op zich wel leuk, de rest (op space pioneer van vandaag na) heb ik een paar minuten gespeeld, maar hebben me nog niet echt weten te boeien.
en als ik dan op de switch speel, wil ik liever met grote games aan de slag. maar als je alleen een switch hebt of gewoon is wat nieuws wilt spelen is dit een geniale actie natuurlijk!
10 second ninja DONE
Zoveel moeite was het niet, ergens op internet een lijstje vinden wat bijgehouden wordt, dan iedere dag vanaf je PC die link aanklikken en op aankopen drukken (wel even controleren of er echt €0,00 bij staat).Arunia schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:40:
Was zo gepiept iedere dag.
Accu heb ik niet losgekoppeld. Was niet nodig.RayNbow schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 06:35:
[...]
Die ribboncables vielen mij nog wel mee... ik had vooral moeite met het loskoppelen van de accu bij het uit elkaar halen.
[Afbeelding]
Heb er wel voor de zekerheid een videoguide naast gehouden.
Deze: YouTube: $42 DIY Chameleon Purple Nintendo Switch! | Installation Guide & Rev...
[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 24-12-2019 10:42 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Die had ik voor de zekerheid losgehaald voor 't vervangen van een stick.Zeror schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:37:
[...]
Accu heb ik niet losgekoppeld. Was niet nodig.
Ik heb ze allemaal gedownload in de hoop dat de laatste game goed was, maar het lijkt erop dat ik daar niet veel aan ga vinden. Oh well, Mana Spark en Koloro zien er leuk uit.Sagat schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:50:
[...]
same here! normaal hark ik alles wat gratis is binnen, maar combinatie van voor mij onbekende games en moeite doen was geen goede
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hoewel niet aan mij gericht had ik een vrijwel identieke post dus reageer toch, sorryYdieresiS schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:24:
[...]
Zoveel moeite was het niet, ergens op internet een lijstje vinden wat bijgehouden wordt, dan iedere dag vanaf je PC die link aanklikken en op aankopen drukken (wel even controleren of er echt €0,00 bij staat).
Was zo gepiept iedere dag.
Maar je hebt gelijk, maar als je al genoeg of zelfs teveel backlog hebt, en het dan onbekende games zijn, ja dan is zelfs dat idd al te veel moeite. Maar het is echt een FWP!
Nogmaals normaliter haal ik alles gratis binnen, vaak genoeg meegemaakt dat ik via yt ofzo bij een vage indie game uitkwam die dan toch interessant was, wat is dan leuker dan dat zoiets al stiekum in je steam (epic/gog/whatever) store staat?NMe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:33:
[...]
Ik heb ze allemaal gedownload in de hoop dat de laatste game goed was, maar het lijkt erop dat ik daar niet veel aan ga vinden. Oh well, Mana Spark en Koloro zien er leuk uit.
Maar meestal heb ik dan iig al gehoord van de titles of maker/pubisher. Geen van allen was hier van toepassing, dus vandaar de luiheid en verder zie hierboven
10 second ninja DONE
De backlog voor mijn Switch is nog niet zo groot, maar ik ken het probleem. Sommige games leken mij nog wel interessant. Maar zo ieder zijn ding natuurlijkSagat schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:36:
[...]
Hoewel niet aan mij gericht had ik een vrijwel identieke post dus reageer toch, sorry![]()
Maar je hebt gelijk, maar als je al genoeg of zelfs teveel backlog hebt, en het dan onbekende games zijn, ja dan is zelfs dat idd al te veel moeite. Maar het is echt een FWP!
Vandaag is Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition in de aanbieding bij de bolle internet-winkel, prijs: 49,- euro! (fysieke versie).
Deze stond nog op mijn wensenlijstje
, leuk cadeautje voor net na de kerst
Deze stond nog op mijn wensenlijstje
Tip: €47 bij Amazon.deWenJam schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:43:
Vandaag is Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition in de aanbieding bij de bolle internet-winkel, prijs: 49,- euro! (fysieke versie).
Deze stond nog op mijn wensenlijstje, leuk cadeautje voor net na de kerst
(en daar kan nog 15 euro af als je nog geen mobile app gebruiker bent... zie deze post)
[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 25-12-2019 12:57 ]
Bij ging het al fout bij One Strike. Die had ik al een keer uit de ZA shop gevist en die kon ik dus ook niet meer toevoegen aan mijn NL account waar de rest van de games op gedownload zijn. Maakt ook niet uit, want ik stik van de games op de Switch en het enige wat ik er op speel is FX3 met de Flip GripNMe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:33:
[...]
Ik heb ze allemaal gedownload in de hoop dat de laatste game goed was, maar het lijkt erop dat ik daar niet veel aan ga vinden. Oh well, Mana Spark en Koloro zien er leuk uit.
Pro controller binnen. Speelt heerlijk! Voelt zelfs (qua gewicht en gevoel knoppen) beter dan mijn PlayStation controller.
Is het handig als ik de bijgeleverde usb naar usb c kabel aan mijn Dock hang om daar de controller aan laden? Of kan ik hem beter aan een iPad lader oid hangen?
Is het handig als ik de bijgeleverde usb naar usb c kabel aan mijn Dock hang om daar de controller aan laden? Of kan ik hem beter aan een iPad lader oid hangen?
Maakt eigenlijk niet zo uit. Ik pak zelf altijd mijn telefoonlader om de pro controller te chargen.
Wel Engelse/Japanse subs/audio dan?JackAvery schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:21:
[...]
Tip: €47 bij Amazon.de
(en daar kan nog 15 euro af als je nog geen mobile app gebruiker bent... zie deze post)
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Thrace Grumble schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:22:
[...]
Wel Engelse/Japanse subs/audio dan?
[...] sowie zwischen japanischer und englischer Sprachausgabe.
Nintendo Switch-Karte
Sprachen
Englisch, Deutsch, Französisch, Spanisch, Italienisch, Chinesisch, Koreanisch
Zeker nu nog drukgevoelige schouderknoppen zoals de DS4 controller en je heb de perfecte controller.R0y. schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:45:
Pro controller binnen. Speelt heerlijk! Voelt zelfs (qua gewicht en gevoel knoppen) beter dan mijn PlayStation controller.
Werkt niet met elke kabel/lader hoor. De OnePlus lader bvb werkt niet, vermoedelijk door de quickcharge.Zeror schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:07:
Maakt eigenlijk niet zo uit. Ik pak zelf altijd mijn telefoonlader om de pro controller te chargen.
Voor zo een items te chargen gelijk een controller etc heb ik gewoon altijd een goede oude trouwe 5V/2A laadblokje van mijn oude Oneplus X, geen quick charge nonsense of dergelijke en dan daarin de kabel die bij de controller of dergelijke zat in de doos.
In ander nieuws ( of speculatie
) Switch heeft precies weer een goede week achter de rug, niet meer te krijgen bij verschillende Amazon's buiten externe sellers.
In ander nieuws ( of speculatie
[ Voor 9% gewijzigd door Katmi op 25-12-2019 23:24 ]
Wat blijven die spellen duur joh, zelfs 2e hands op marktplaats gaan ze maar voor 10-15 euro minder bij iemand die vertrouwelijk overkomt.
Sinds een paar dagen ook een switch in gebruik. Als ik games in de eshop koop moet ik die allemaal apart afrekenen?? Ik kan niets in een winkelwage stoppen en dan in 1 keer afrekenen? Ook op de nintendo website niet (nintendo.nl)...Beetje niet gebruikersvriendelijk..Vooral als je een paar paar euro games wil kopen.
Of mis ik iets?
Of mis ik iets?
@idef1x mijn ervaring is ook dat je maar 1 spel tegelijk koopt. Er zal vast een reden voor zijn.
Dan mogen ze dat winkelwagentje op de website ook wel weghalen. Wie gaat er nu een hele kar meezeulen als er maar 1 product in kanArunia schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:31:
@idef1x mijn ervaring is ook dat je maar 1 spel tegelijk koopt. Er zal vast een reden voor zijn.
@idef1x Kinder winkelwagentjes.
och hadden ze die wagentjes maar voor de ZARA en H&M apps waar mijn vrouw de hele dag op zit te browsen...idef1x schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:51:
[...]
Dan mogen ze dat winkelwagentje op de website ook wel weghalen. Wie gaat er nu een hele kar meezeulen als er maar 1 product in kan

Niet echt veel met de eshop sale gedaan dit jaar (bedankt Steam) maar ik kon Sword Art Online Hollow Realization niet laten liggen voor 19.99 in de eshop.
Ik heb dat spel al op de Vita (uitgespeeld binnen kleine 90 uur) maar nadat ik zag dat Hollow Realization in tegenstelling tot Fatal Bullet wel een goed port was op de Switch, kon ik deze niet laten liggen.
nee het spel is niet online, de anime heet zo dus ook de spellen maar de games zijn meer voor de fans vind ik
Moet alleen wel over 1 ding klagen, NINTENDO FIX DE ESHOP!
Er zijn nu zo veel games on sale, inladen van alles gaat enorm traag en stotterig (ligt niet aan het internet, gebeurt normaal ook maar nu nog erger) en ik heb meerdere keren meegemaakt op onze beide Switch systemen thuis dat als je te ver in de lijst bent, de eshop doodleuk ging crashen.
Uiteindelijk maar via PSPrices games uitgekozen en gewoon de titel op de Switch ingetoetst, maar alsjeblieft Nintendo fix dit.
Ik heb dat spel al op de Vita (uitgespeeld binnen kleine 90 uur) maar nadat ik zag dat Hollow Realization in tegenstelling tot Fatal Bullet wel een goed port was op de Switch, kon ik deze niet laten liggen.
nee het spel is niet online, de anime heet zo dus ook de spellen maar de games zijn meer voor de fans vind ik
Moet alleen wel over 1 ding klagen, NINTENDO FIX DE ESHOP!
Er zijn nu zo veel games on sale, inladen van alles gaat enorm traag en stotterig (ligt niet aan het internet, gebeurt normaal ook maar nu nog erger) en ik heb meerdere keren meegemaakt op onze beide Switch systemen thuis dat als je te ver in de lijst bent, de eshop doodleuk ging crashen.
Uiteindelijk maar via PSPrices games uitgekozen en gewoon de titel op de Switch ingetoetst, maar alsjeblieft Nintendo fix dit.
[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 26-12-2019 18:14 ]
Dag mensen, op 2 switches samen 1 game spelen.
Mijn dochters hebben 2 switches en willen graag samen spelen, maar ieder op hun eigen switch. Het lukt mij niet om ze samen in 1 game te krijgen. Ik heb Kurby en Pokémon go geprobeerd. Ik heb ook 2 dezelfde games in hun switches. Ik had gedacht dat het kon of zijn deze spellen niet mogelijk? Welke dan wel?
Bedankt voor de moeite. Fijne kerstdagen gewenst.
Mijn dochters hebben 2 switches en willen graag samen spelen, maar ieder op hun eigen switch. Het lukt mij niet om ze samen in 1 game te krijgen. Ik heb Kurby en Pokémon go geprobeerd. Ik heb ook 2 dezelfde games in hun switches. Ik had gedacht dat het kon of zijn deze spellen niet mogelijk? Welke dan wel?
@onderdoor op de doosjes staat of er multi-player in zit en op welke manier. Weet het zo even niet uit mijn hoofd of dat bij die spellen wel kan.
Let's go kun je samen spelen op 1 console, maar wel heel beperkt.
Je kunt wel met twee consoles en 2 spellen ruilen met elkaar en tegen elkaar vechten.
Welke kirby gaat het om?
Je kunt wel met twee consoles en 2 spellen ruilen met elkaar en tegen elkaar vechten.
Welke kirby gaat het om?
[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 26-12-2019 19:18 ]
ruilen en vechten tegen elkaar kan wel in lets go, maar samenspelen niet. Hebben ze wel nintelno Online?
en welke kirby?
@onderdoor
en welke kirby?
@onderdoor
In lets go kun je wel samen spelen, maar niet met 2 parties in één spel op 2 switches. De de ene persoon moet dan de andere hoofdspeler volgen en zijn Pokémon gebruiken
200 fish found!
Welke Kirby heb je? En voor Pokémon Let's Go kun je deze handleiding gebruiken.onderdoor schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:56:
Dag mensen, op 2 switches samen 1 game spelen.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Star allies kirbyArunia schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:14:
@onderdoor op de doosjes staat of er multi-player in zit en op welke manier. Weet het zo even niet uit mijn hoofd of dat bij die spellen wel kan.
Welke kirby gaat het om?
bedankt
Ja bedankt, dan denkt ik dat bij dit spel niet mogelijk is om samen door de velden heen te lopen, maar alleen tegen elkaar te vechten. denk ik zoDigitalExorcist schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:40:
[...]
Welke Kirby heb je? En voor Pokémon Let's Go kun je deze handleiding gebruiken.
Marktplaats doe ik niet meer aan, twee keer opgelicht met switch games. Ook bij betrouwbaar ogende partijen. Gelukkig één keer m'n geld nog teruggekregen.vinno86 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:49:
Wat blijven die spellen duur joh, zelfs 2e hands op marktplaats gaan ze maar voor 10-15 euro minder bij iemand die vertrouwelijk overkomt.
Games voor mij gewoon nieuw in doos bij een betrouwbare webshop.
Luigi's Mansion 3 lag voor mij onder de kerstboom de afgelopen dagen. Wat een leuke game zeg!
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Welcome to Nintendo, open your walletvinno86 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:49:
Ik koop bijna altijd op launch in de UK, duurt een paar dagen voor je het hebt na launch datum maar wel aan +-46 Euro ipv 59.99, goedkoper zal het niet worden in BE/NL.
Er zijn bepaalde goedkope NL sites gelijk YGZ etc maar gratis verzending telt niet voor BE dus de korting ben ik dan kwijt aan de verzending, vanuit UK is het 1.85 euro voor brievenbus post.
Uiteindelijk vind je het na een tijd ook wel rond de 46 euro op Amazon maar daarop wachten is nog eens 1-2 maand na launch en USED willen mensen ook nog altijd 40-45 Euro.
Waar haal je ze dan in Engeland?Katmi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:37:
[...]
Welcome to Nintendo, open your wallet![]()
Ik koop bijna altijd op launch in de UK, duurt een paar dagen voor je het hebt na launch datum maar wel aan +-46 Euro ipv 59.99, goedkoper zal het niet worden in BE/NL.
Er zijn bepaalde goedkope NL sites gelijk YGZ etc maar gratis verzending telt niet voor BE dus de korting ben ik dan kwijt aan de verzending, vanuit UK is het 1.85 euro voor brievenbus post.
Uiteindelijk vind je het na een tijd ook wel rond de 46 euro op Amazon maar daarop wachten is nog eens 1-2 maand na launch en USED willen mensen ook nog altijd 40-45 Euro.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Base.com of Shopto.net, geloof dat game.co.uk ook verzend naar hier maar shipping is duurder daar ( als ik goed heb gehoord )
Soms zit er eens een verschil in een game maar meestal ( en vooral op Nintendo eigen games ) is de pre-order prijs vaak 39.85 GBP, vorige week Animal Crossing voor die prijs besteld en op dat moment was dat 46.50 Euro + dan 1.85 shipping in een ''bubbleloppe''
Ik check altijd mijn lokale shops zoals Dreamland.be etc maar die prijs van 47-48 euro is meestal niet te kloppen, animal crossing is daar 59.95 nu in pre-order, soms kan dat 50 worden als ze ergens prijs matchen net voor launch maar dat risico ga ik niet nemen want dat is maar zeldzaam het geval.
Ja ik heb het gemerkt tis echt bizar hoeveel scammers er zitten, zodra iemand die "gelijk oversteken" service probeert af te wimpelen weet ik al genoeg.pirke schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:57:
[...]
Marktplaats doe ik niet meer aan, twee keer opgelicht met switch games. Ook bij betrouwbaar ogende partijen. Gelukkig één keer m'n geld nog teruggekregen.
Games voor mij gewoon nieuw in doos bij een betrouwbare webshop.
Het is me nu 1x gelukt met Pokémon Lets go voor 40 euro, maar er is niet doorheen te komen joh.
Er staat een zeer kleine update over Bayonetta 3 op Kamiya Hideki's Twitter: development gaat zeer goed
Ik ben benieuwd of dit een titel voor 2020 wordt.
Atlus bevestigt verder dat er in 2020 meer nieuws volgt over Shin Megami Tensei V...
Wat de UK betreft: ik verkies toch Base over Shopto. Trager maar iets betere ervaringen mee + goedkopere verzending. Amazon.fr is vaak ook competitief qua prijs, maar sommige mensen houden niet van verschillende regionale doosjes I guess
Atlus bevestigt verder dat er in 2020 meer nieuws volgt over Shin Megami Tensei V...
Met Dreamland heb je soms wel geluk, Sword/Shield was bvb €48. Meestal prijsmatchen ze wel binnen België. Mijn meeste aankopen binnen België komen toch van daar, tenzij MediaMarkt een speciale aanbieding heeft.Katmi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:13:
[...]
Base.com of Shopto.net, geloof dat game.co.uk ook verzend naar hier maar shipping is duurder daar ( als ik goed heb gehoord )
Soms zit er eens een verschil in een game maar meestal ( en vooral op Nintendo eigen games ) is de pre-order prijs vaak 39.85 GBP, vorige week Animal Crossing voor die prijs besteld en op dat moment was dat 46.50 Euro + dan 1.85 shipping in een ''bubbleloppe''een 3th party pre order kan wel eens 43-44 GBP zijn maar dan kan ik nog zien of er hier lokaal geen shop stunt.
Ik check altijd mijn lokale shops zoals Dreamland.be etc maar die prijs van 47-48 euro is meestal niet te kloppen, animal crossing is daar 59.95 nu in pre-order, soms kan dat 50 worden als ze ergens prijs matchen net voor launch maar dat risico ga ik niet nemen want dat is maar zeldzaam het geval.
Wat de UK betreft: ik verkies toch Base over Shopto. Trager maar iets betere ervaringen mee + goedkopere verzending. Amazon.fr is vaak ook competitief qua prijs, maar sommige mensen houden niet van verschillende regionale doosjes I guess
Bummer, dus net die 15 dagen free giveaway gemist... komt zo iets vaker?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Zijn er mensen die the witcher 3 op de switch lite spelen?
Zo ja is dit goed te doen?
Je weet dat gelijk oversteken service 0 garantie bied? Succes met je geld terug claimen als je een leeg doosje ontvangt.vinno86 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 07:55:
[...]
Ja ik heb het gemerkt tis echt bizar hoeveel scammers er zitten, zodra iemand die "gelijk oversteken" service probeert af te wimpelen weet ik al genoeg.
Het is me nu 1x gelukt met Pokémon Lets go voor 40 euro, maar er is niet doorheen te komen joh.
Nou dag he
Klopt, maar om daar gebruik van te maken moet je bankrekening en tel etc verifiëren.. iets wat een oplichter liever vermijd, die willen alles buiten het marktplaats platform om doen.Anatidae schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:17:
[...]
Je weet dat gelijk oversteken service 0 garantie bied? Succes met je geld terug claimen als je een leeg doosje ontvangt.
of anders via PayPal?vinno86 schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:33:
[...]
Klopt, maar om daar gebruik van te maken moet je bankrekening en tel etc verifiëren.. iets wat een oplichter liever vermijd, die willen alles buiten het marktplaats platform om doen.
Ja hier ook weer een... je kan er niks aan doen, melden en melden, dat is alles.vinno86 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 07:55:
[...]
Ja ik heb het gemerkt tis echt bizar hoeveel scammers er zitten, zodra iemand die "gelijk oversteken" service probeert af te wimpelen weet ik al genoeg.
Oh ja, en aangifte bij de politie, ook net gedaan, al was het maar om de statistieken.
[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 29-12-2019 12:49 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Pik de meeste er nu bijna in een oogopslag uit, prijs onder ~35 euro, kale advertentie, gebruiker is al 10+ jaar actief maar geen ervaringen, terugkerende foto's.Tijgert schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:26:
[...]
Ja hier ook weer een... je kan er niks aan doen, melden en melden, dat is alles.
Oh ja, en aangifte bij de politie, ook net gedaan, al was het maar om de statistieken.
Volgend jaar maar weer kijken nadat de feestdagen hype is afgekoeld.
Ja dat is prima te doen! Handheld wel aanzienlijk lekkerder dan op TV, maar de sfeer en alles blijft netjes behouden ongeacht hoe je 't speelt.Smok3yNL schreef op zondag 29 december 2019 @ 07:20:
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik speel 'm nu voornamelijk op handheld op de normale Switch. Heel goed te doen. Ziet er goed uit en de performance is over het algemeen stabiel. Alleen in cutscenes en echt hele drukke plekken valt de framerate omlaag, maar dat stoort in een game als deze niet enorm.Smok3yNL schreef op zondag 29 december 2019 @ 07:20:
Ik heb deze gisteren ook aangeschaft, is afgeprijsd momenteel (€17,99 - volgens mij tot 2 januari). Tot nu toe erg vermakelijk. Veel humor ook.Walkman schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:24:
[...]
Zelf erg genoten van Lego City Undercover. Eigenlijk een soort GTA achtige game.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
2019 loopt tot zijn einde, en wat een jaar. Mijn persoonlijke topper was Fire Emblem: Three Houses, maar er was echt (te?) veel keuze op Switch, en heb lang niet alles kunnen spelen wat ik wou. Momenteel probeer ik last minute nog Pokémon uit te spelen, enkel nog de Champion Cup te gaan vandaag.
Ondanks de backlog is het tijd om uit te kijken naar 2020. Hieronder vind je een aantal highlights (imo) voor het komende jaar. Opvallend is dat er nog veel gaten in de first-party line-up zijn, de eerstkomende direct zal dus interessant worden. Wat vonden jullie van 2019? En wat zijn de verwachtingen voor 2020?
Mijn wildcards staan in de volgorde van de kans dat ik ze inschat om in 2020 te releasen
Anyway, benieuwd of we in januari al een Direct krijgen. Qua first-party hebben we een redelijk goed idee van Q1 maar verder is veel van de agenda nog niet ingevuld.
Anyway, prettig oudejaar iedeeren
Ondanks de backlog is het tijd om uit te kijken naar 2020. Hieronder vind je een aantal highlights (imo) voor het komende jaar. Opvallend is dat er nog veel gaten in de first-party line-up zijn, de eerstkomende direct zal dus interessant worden. Wat vonden jullie van 2019? En wat zijn de verwachtingen voor 2020?
Switch 2020 line-up highlights | |
---|---|
Winter | Dr. Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch (03.01.2020) Tokyo Mirage Sessions #FE Encore (17.01.2020) Animal Crossing: New Horizons (20.03.2020) Doom 64 (20.03.2020) ONE PIECE: PIRATE WARRIORS 4 (27.03.2020) The Outer Worlds (Q1 2020) |
Lente | Trials of Mana (24.04.2020) Minecraft Dungeons (04.2020) CrossCode (Q2 2020) Empire of Sin |
Zomer | Sports Story Final Fantasy: Crystal Chronices Remastered |
Herfst | Axiom Verge 2 |
Rest van 2020 | Xenoblade Chronicles: Definitive Edition Bravely Default II No More Heroes 3 Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise Hollow Knight: Silksong DOOM Eternal Eastward Rune Factory 5 Gods & Monsters |
Wildcards? | Bayonetta 3 The Legend of Zelda: Breath of the Wild sequel Shin Megami Tensei V ... Metroid Prime 4 ( |
Mijn wildcards staan in de volgorde van de kans dat ik ze inschat om in 2020 te releasen
Anyway, prettig oudejaar iedeeren
Ik vond 2019 niet slecht, maar echte nieuwe klassiekers zaten er niet echt tussen imho. Voor 2020 lijkt het tot nu toe hetzelfde te zijn. Tot nu toe kijk ik het meest uit naar Bravely Default 2. BD heb als een van de weinige jrpg's uitgespeeld. Bravely second kon mij echter om onduidelijke redenen niet echt bekoren.
Imho de kant dat een BotW vervolg uitkomt is voor 2020 praktisch nihil. Ik verwacht die niet eerder dan 2022 (tenzij er een switch pro uitkomt voor die tijd, en BotW geoptimaliseerd is daarvoor)
Imho de kant dat een BotW vervolg uitkomt is voor 2020 praktisch nihil. Ik verwacht die niet eerder dan 2022 (tenzij er een switch pro uitkomt voor die tijd, en BotW geoptimaliseerd is daarvoor)
@JackAvery: Je vergeet Pikmin 4 als wildcard. 
Games die ik in 2019 (tot op zekere hoogte) heb uitgespeeld (in willekeurige volgorde):
Ja, m'n backlog groeit harder dan dat ik 'm kan inkorten.JackAvery schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:00:
maar er was echt (te?) veel keuze op Switch
Games die ik in 2019 (tot op zekere hoogte) heb uitgespeeld (in willekeurige volgorde):
- VA-11 Hall-A
- Steins;Gate Elite
- AI: The Somnium Files
- Link's Awakening
- Picross LotN
- Picross S3
- Kotodama
- Super Mario Maker 2
- BoxBoy
- Sega Ages Puyo Puyo
- Ace Attorney Trilogy
- The Liar Princess and the Blind Prince
- Planetarian
Hoezo dat? De fundering (BotW) ligt er al en Monolith Soft heeft dit hele jaar al lopen recruteren. De ontwikkeling van BotW2 is in volle gang.Magic schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:20:
Imho de kant dat een BotW vervolg uitkomt is voor 2020 praktisch nihil.
Omdat de Switch én BotW nog als een gek verkopen. Al zou hij gereed op de plank liggen dan nog verwacht ik dat Nintendo hem als troef achter de hand houd voor wanneer de verkopen beginnen te dalen, of om bestaande switch eigenaren te laten upgraden naar een nieuwer/beter model.RayNbow schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:25:
Hoezo dat? De fundering (BotW) ligt er al en Monolith Soft heeft dit hele jaar al lopen recruteren. De ontwikkeling van BotW2 is in volle gang.
Uiteraard volledig gebaseerd op onderbuikgevoel
[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 31-12-2019 10:30 ]
@Magic - ik denk zelf dat een release in Q4 van 2020 het doel is. BOTW 2 is dan drie tot vier jaar in ontwikkeling. Ik weet absoluut niet of Nintendo het zu halen(en 3D Zelda games hebben de neiging om uitgesteld te worden), maar het lijkt me niet onmogelijk gezien het een directe sequel is en alle toolsets, engine etc al bestaan 
Het lijkt me dat BOTW 2 ook net de heavy hitter is die men tegenover de launch van twee nieuwe consoles kan zetten zonder mindshare te verliezen, dus commercieel ook interessant. Je hebt wel een punt dat BOTW nog steeds erg goed verkoopt, maar ik denk eigenlijk dat de twee games elkaar niet hoeven te kannibaliseren mits een discount op 1. Als BOTW 2 pas in '21 uitkomt, dan zie ik het eerste spel de 20 miljoen sales wel halen. Als het in '22 pas uitkomt... dan is het mogelijk een launchtitel voor Switch 2
Maar dat denk ik eigenlijk niet.
@RayNbow - Pikmin 4, moest dat niet in 2015 uitkomen?
Het lijkt me dat BOTW 2 ook net de heavy hitter is die men tegenover de launch van twee nieuwe consoles kan zetten zonder mindshare te verliezen, dus commercieel ook interessant. Je hebt wel een punt dat BOTW nog steeds erg goed verkoopt, maar ik denk eigenlijk dat de twee games elkaar niet hoeven te kannibaliseren mits een discount op 1. Als BOTW 2 pas in '21 uitkomt, dan zie ik het eerste spel de 20 miljoen sales wel halen. Als het in '22 pas uitkomt... dan is het mogelijk een launchtitel voor Switch 2
Het is al duidelijk dat de Switch niet echt concurreert met andere consoles maar een andere markt lijkt te zijn, om hem tegen de console launches te zetten zou imo juist geen goed idee zijn, puur op gamer-budget niveau. Ik zou ze lekker de PS5/XB in huis laten halen, na een paar maanden zijn ze uitgekeken op de paar launch-games die op dat moment er voor uitgekomen zijn, en dán zou ik BotW uitbrengenJackAvery schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:35:
@Magic - ik denk zelf dat een release in Q4 van 2020 het doel is. BOTW 2 is dan drie tot vier jaar in ontwikkeling. Ik weet absoluut niet of Nintendo het zu halen(en 3D Zelda games hebben de neiging om uitgesteld te worden), maar het lijkt me niet onmogelijk gezien het een directe sequel is en alle toolsets, engine etc al bestaan
Het lijkt me dat BOTW 2 ook net de heavy hitter is die men tegenover de launch van twee nieuwe consoles kan zetten zonder mindshare te verliezen, dus commercieel ook interessant. Je hebt wel een punt dat BOTW nog steeds erg goed verkoopt, maar ik denk eigenlijk dat de twee games elkaar niet hoeven te kannibaliseren mits een discount op 1. Als BOTW 2 pas in '21 uitkomt, dan zie ik het eerste spel de 20 miljoen sales wel halen. Als het in '22 pas uitkomt... dan is het mogelijk een launchtitel voor Switch 2Maar dat denk ik eigenlijk niet.
Aan de andere kant, Nintendo heeft toch lak aan alle logica, dus ben zeer benieuwd wat ze gaan doen, ik hoop dat ze me verrassen
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 31-12-2019 10:48 ]
Zomaar even een vraag.
Wij hebben sinds de kerst een Switch.
Ik heb een account aangemaakt voor mij en een voor mijn dochter van 7.
Dit kinderaccount staat onder mijn account (familiegroep)
Ik wil een online familieplan aanschaffen zodat we beiden online kunnen.
Kan ik op mijn familieplan ook een vriend inclusief dochter uitnodigen.
Zijn dochter van 8 staat onder zijn account ook in de familiegroep.
Heb zelf het idee dat het niet kan omdat de kinderaccounts geen e-mail adres hebben.
Heb zelf het idee dat het niet kan omdat de kinderaccounts geen e-mail adres hebben.
Het is niet omdat het geen directe concurrentie is, dat men Switch volledig uit beeld wilt laten verdwijnen. Ik denk dat het voor extra mindshare zou zorgen, maar de vraag is inderdaad of dat nodig is. Sowieso liggen die twee consoles in een ander budgetrange, maar de groepen mensen die BOTW spelen overlappen wel.Magic schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:46:
[...]
Het is al duidelijk dat de Switch niet echt concurreert met andere consoles maar een andere markt lijkt te zijn, om hem tegen de console launches te zetten zou imo juist geen goed idee zijn, puur op gamer-budget niveau. Ik zou ze lekker de PS5/XB in huis laten halen, na een paar maanden zijn ze uitgekeken op de paar launch-games die op dat moment er voor uitgekomen zijn, en dán zou ik BotW uitbrengen
Aan de andere kant, Nintendo heeft toch lak aan alle logica, dus ben zeer benieuwd wat ze gaan doen, ik hoop dat ze me verrassen
In ieder geval, benieuwd wat het gaat worden. De 'insiders' verwachten dat 2020 ongeveer op hetzelfde niveau zal zijn als 17 en 19, dus ik verwacht nog wel een tweede echt grote game naast Animal Crossing.
Overigens kijk ik ook uit naar BD2. BD1 heeft zijn gebreken, maar voor de soundtrack alleen al is dat een day 1.
Moet normaal kunnen, maar je moet inderdaad het familieplan aanschaffen. De child accounts vallen dan onder de Parent en moeten niet apart toegevoegd worden. Ik vermoed dat je dan de parent account van je vriend moet toevoegen, en dat dan zijn dochter ook online kan, maar 100% zeker ben ik niet want ik heb het zelf nooit geprobeerd (bron: deze post) -rjn27 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:06:
Zomaar even een vraag.
edit: de uitleg van Nintendo zelf vind je hier. Lijkt erop dat als het toch niet werkt, je best een nieuwe child account maakt als admin in het Nintendo Switch Online menu op de website. Stap voor stap vind je hier. Ik weet wel niet hoe het dan voor de dochter van je vriend gaat werken.
[ Voor 46% gewijzigd door JackAvery op 31-12-2019 11:53 ]
Nou, ik hoop dat m'n Switch nu voorlopig klaar is voor 2020... 😅
Als ik een Switch bundle via amazon.IT bestel (€333,-) is de download code van de game dan ook in alle talen beschikbaar?
Iemand ervaring mee? Ik heb wel Unit 13 op de PS Vita in het frans voor de een of andere reden... psplus game misschien of zo.
Buiten de SD kaart, Pro controller en games zijn er nog aanraders om bij de Switch te kopen?
Iemand ervaring mee? Ik heb wel Unit 13 op de PS Vita in het frans voor de een of andere reden... psplus game misschien of zo.
Buiten de SD kaart, Pro controller en games zijn er nog aanraders om bij de Switch te kopen?
[ Voor 18% gewijzigd door The Chosen One op 31-12-2019 16:44 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Een degelijke hoes als je vaak on-the-go speeltThe Chosen One schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:42:
Als ik een Switch bundle via amazon.IT bestel (€333,-) is de download code van de game dan ook in alle talen beschikbaar?
volgens mij past het spel zich altijd aan naar de taalinstellingen van de switch, maar uiteraard zal niet elke taal ondersteund worden. Zie ook: https://www.nintendo.nl/G...-1395713.html#gameDetailsThe Chosen One schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:42:
Verder:
1. Zelda BotW
2. mario odyssey
3. Links awakening
4. Luigi's mansion 3
5. Hollowknight
6. Stardew valley
7. Mario Kart 8
Dat is mijn must-have lijstje
Veel Switch-spellen zijn trouwens tegenwoordig identiek in alle regio's, maar in geval van twijfel, het desbetreffende spel opzoeken op Nintendo.[landcode] en dan achterhalen welke ondersteunde talen vermeld worden.The Chosen One schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:42:
Seems ok.RayNbow schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:09:
[...]
Veel Switch-spellen zijn trouwens tegenwoordig identiek in alle regio's, maar in geval van twijfel, het desbetreffende spel opzoeken op Nintendo.[landcode] en dan achterhalen welke ondersteunde talen vermeld worden.
https://www.nintendo.it/G...art-8-Deluxe-1173281.html
Lingue
Tedesco, Inglese, Spagnolo, Francese, Italiano, Giapponese, Olandese, Portoghese, Russo
Voor als er meer mensen geïnteresseerd zijn.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Was een goed jaar voor de Switch:) benieuwd wat 2020 brengt. Kijk i.i.g al uit naar Brain training a.s. 3 Januari!RayNbow schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:23:
Nou, ik hoop dat m'n Switch nu voorlopig klaar is voor 2020... 😅
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door rudyman85 op 31-12-2019 18:13 ]
Hmm, Today's Menu for Emiya Family Anime Gets Switch Game in Spring 2020. Op basis van de teaservideo lijkt het een soort van rhythm game te zijn?
Olandese is NederlandsThe Chosen One schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:33:
[...]
Seems ok.
https://www.nintendo.it/G...art-8-Deluxe-1173281.html
Lingue
Tedesco, Inglese, Spagnolo, Francese, Italiano, Giapponese, Olandese, Portoghese, Russo
Voor als er meer mensen geïnteresseerd zijn.
Ik ga niet in het Nederlands spelen. Gadverdamme.
als het echt alleen Mario Kart betreft dan zou mij zelfs Italiaans nog wel prima zijn. Gesproken teksten is voor mij altijd engels als de keuze er is, maar on screen maakt het me nooit uitThe Chosen One schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:10:
Ik ga niet in het Nederlands spelen. Gadverdamme.
Japan krijgt nu al een Animal Crossing reclame:
[YouTube: あつまれ どうぶつの森 TVCM]
http://www.nintendolife.c...o_switch_controller_image
Red Dead Redemption 2 naar de Switch? Zou zomaar kunnen. Afbeelding van de switch pro controller is in de game opgedoken.
Red Dead Redemption 2 naar de Switch? Zou zomaar kunnen. Afbeelding van de switch pro controller is in de game opgedoken.
Gewoon switch pro controller support voor de PC versie.Zeror schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:31:
http://www.nintendolife.c...o_switch_controller_image
Krijgen we binnen de twee weken een Nintendo Direct? Nadat er 15 nieuwe game-SKU's geleaked gespot zijn op een lijst van GameStop beweert deze Redditor van wel, op basis van vorige tijdsperiodes tussen een dergelijk leak en het live gaan van een Direct...
Wat nieuwe footage van Zelda zou echt heel tof zijn. En misschien een nieuwe Donkey Kong game?JackAvery schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:19:
Krijgen we binnen de twee weken een Nintendo Direct? Nadat er 15 nieuwe game-SKU's geleaked gespot zijn op een lijst van GameStop beweert deze Redditor van wel, op basis van vorige tijdsperiodes tussen een dergelijk leak en het live gaan van een Direct...
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zat ff te kijken naar al die charging stands e.d.
Mensen ervaring met https://www.amazon.de/CSL...arp_d_product_top?ie=UTF8 of iets soortgelijks?
Dit is dus een versie met een batterij erin. (wel maar (?) 1000mAH, geen idee of dat veel doet)
(momenteel op shortlist; Switch + MK8, BOTW, Link's Awakening, Hyrule Warrior, Super Mario Maker 2, Mario Tennis, Amazonbasic spellendoosje, Younik (verbeterde) case)
Mensen ervaring met https://www.amazon.de/CSL...arp_d_product_top?ie=UTF8 of iets soortgelijks?
Dit is dus een versie met een batterij erin. (wel maar (?) 1000mAH, geen idee of dat veel doet)
(momenteel op shortlist; Switch + MK8, BOTW, Link's Awakening, Hyrule Warrior, Super Mario Maker 2, Mario Tennis, Amazonbasic spellendoosje, Younik (verbeterde) case)
Eén Joycon heeft een 525 mAh batterij. Met 1000 extra kan je dus de batterijduur ongeveer verdubbelen.The Chosen One schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:55:
Zat ff te kijken naar al die charging stands e.d.
Edit: ik bedenk me net dat dat dezelfde vorm is als de grips van Nintendo. Persoonlijk geen fan van de ergonomie van dat ding, maar YMMV.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 02-01-2020 07:50 ]
Nog nooit een Animal crossing spel gespeeld, lijkt me eigenlijk doodsaai maar om een of andere reden ziet het er toch ook wel weer aanlokkelijk uit..RayNbow schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:43:
Japan krijgt nu al een Animal Crossing reclame:
Zit er over te denken om een Switch te kopen, maar twijfel tussen de 'normale' en de Lite.
Heb al een Xbox One X en PS4 Pro en wil de Switch eigenlijk voornamelijk gebruiken op reis etc en hoef 'm waarschijnlijk niet vaak aan m'n TV te koppelen.
Is de Lite dan beter aan te raden dan de normale Switch? Of heeft de normale Switch toch nog in handheld-mode significante 'voordelen' / positieve eigenschappen t.o.v. de Lite?
Heb al een Xbox One X en PS4 Pro en wil de Switch eigenlijk voornamelijk gebruiken op reis etc en hoef 'm waarschijnlijk niet vaak aan m'n TV te koppelen.
Is de Lite dan beter aan te raden dan de normale Switch? Of heeft de normale Switch toch nog in handheld-mode significante 'voordelen' / positieve eigenschappen t.o.v. de Lite?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
@Rivanov Als je de Switch ooit aan je tv aan zou willen sluiten, dan is de Lite niet voor jou.
Daarnaast zitten de joy-cons vast aan de Switch zelf bij een Lite. Niet dat dat verder een probleem is.
Wat ik zelf wel fijn vind, is dat het mogelijk is te spellen in handheld mode met losse joy-cons. Mario Odyssey geeft losse joy-cons ook aan als beste optie om te spelen.
De Lite is volgens mij niet veel kleiner dan de gewone Switch.
Daarnaast zitten de joy-cons vast aan de Switch zelf bij een Lite. Niet dat dat verder een probleem is.
Wat ik zelf wel fijn vind, is dat het mogelijk is te spellen in handheld mode met losse joy-cons. Mario Odyssey geeft losse joy-cons ook aan als beste optie om te spelen.
De Lite is volgens mij niet veel kleiner dan de gewone Switch.
@Rivanov Tja, wat is niet vaak aan de tv koppelen? Ik speel zelf denk ik 75% handheld. Maar zou de multiplayer potjes Mario Kart 8 Deluxe op het grote scherm met vrienden niet willen missen. Dus ook voor die paar keer koppelen zou ik voor de normale Switch gaan.
Van de week Luigi's Mansion 3 uitgespeeld, maar overall viel die me toch een beetje tegen. Controls werken niet altijd even lekker, dus dat is al een minpuntje. Maar ik denk dat het ontbreken van de sfeer uit de vorige delen voor mij het grootste probleem was.
Deel 1 vond ik echt fantastisch, de hele game heeft hetzelfde spookhuis sfeertje en dat was voor Luigi echt een reden om bang door het huis te lopen. Nu ontbreekt die sfeer compleet, de spoken en levels zijn niet eng. Het idee dat iedere verdieping een eigen uitstraling heeft is leuk, maar de levels zijn net te kort om echt een indruk achter te laten.
Deel 1 vond ik echt fantastisch, de hele game heeft hetzelfde spookhuis sfeertje en dat was voor Luigi echt een reden om bang door het huis te lopen. Nu ontbreekt die sfeer compleet, de spoken en levels zijn niet eng. Het idee dat iedere verdieping een eigen uitstraling heeft is leuk, maar de levels zijn net te kort om echt een indruk achter te laten.
Ik heb zelf zowel een Lite als een gewone Switch. De lite is mijn favoriete van de twee, maar ik zou mn gewone niet willen wegdoen vanwege de tv play functies. Ik doe het niet veel, maar het is fijn dat het kan 
De lite is daarbij wel "veel" kleiner, misschien niet voor je oog, maar het maakt (voor mij) absoluut een groot verschil qua grip en "draagbaarheid".
Maar je moet niet het grootste voordeel van een Switch Lite vergeten: Dat ding is veel goedkoper. En dan heb ik nog niet eens meegenomen dat je voor een gewone Switch een beetje "verplicht" bent om een Pro Controller of extra setje joycons + grip erbij te kopen.
Dus mijn advies voor @Rivanov: Weet je zeker dat je niet echt op je tv (denk aan multiplayer) wilt spelen? Koop dan lekker een Lite en koop van de 100 euro (170+ incl controller) wat leuke games
Is geld geen issue of wil je je opties open houden: De gewone is dan beter
De lite is daarbij wel "veel" kleiner, misschien niet voor je oog, maar het maakt (voor mij) absoluut een groot verschil qua grip en "draagbaarheid".
Maar je moet niet het grootste voordeel van een Switch Lite vergeten: Dat ding is veel goedkoper. En dan heb ik nog niet eens meegenomen dat je voor een gewone Switch een beetje "verplicht" bent om een Pro Controller of extra setje joycons + grip erbij te kopen.
Dus mijn advies voor @Rivanov: Weet je zeker dat je niet echt op je tv (denk aan multiplayer) wilt spelen? Koop dan lekker een Lite en koop van de 100 euro (170+ incl controller) wat leuke games
Is geld geen issue of wil je je opties open houden: De gewone is dan beter
Staat tegenover dat als (wanneer...) je sticks drift ontwikkelen je je hele console moet opsturen ter reparatie.BlackMage schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:58:
Waarom zou je trouwens "verplicht" zijn om een pro controller of joy-cons en een grip te kopen? Er zitten al joy-cons en een grip bij, dus solo kun je helemaal vooruit. Voor multiplayer heb je een tweede controller nodig maar dat is bij de Lite niet anders, al zul je 'm daar waarschijnlijk niet snel voor gebruiken. Either way, bij gelijke usecases heb je in beide gevallen niet per se meer nodig dan er in de doos zit.
Niks is verplicht natuurlijk, maar ik zou voor het gebruiksgemak ook een pro controller adviseren bij een normale Switch. Allereerst omdat ik die meegeleverde grip voor de joycons waardeloos in de handen vind liggen. Maar vooral zodat je niet elke keer de joycons van je Switch hoeft te halen of weer terug erop hoeft te schuiven wanneer je wisselt tussen handheld en tv.NMe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:12:
[...]
Staat tegenover dat als (wanneer...) je sticks drift ontwikkelen je je hele console moet opsturen ter reparatie.
Waarom zou je trouwens "verplicht" zijn om een pro controller of joy-cons en een grip te kopen? Er zitten al joy-cons en een grip bij, dus solo kun je helemaal vooruit. Voor multiplayer heb je een tweede controller nodig maar dat is bij de Lite niet anders, al zul je 'm daar waarschijnlijk niet snel voor gebruiken. Either way, bij gelijke usecases heb je in beide gevallen niet per se meer nodig dan er in de doos zit.
Ik zei dat om een iets vollediger plaatje van de kosten te schetsen.NMe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:12:
[...]
Staat tegenover dat als (wanneer...) je sticks drift ontwikkelen je je hele console moet opsturen ter reparatie.
Bij een Nintendo-console dan moet je wel rekening houden met extra kosten als je "op de tv spelen" volledig wilt benutten. Maar technisch gezien is het niet verplicht nee
Maar los daarvan, iemand die een PS4 en Xbox One controller gewend is zal waarschijnlijk niet echt blij worden van de joycons in grip.
@BlackMage Dat "verplicht" een pro controller of extra joy-cons kopen ben ik het niet mee eens. Al twee jaar een Nintendo Switch en nooit de behoefte gehad om er een pro controller bij te nemen. En je kan al out of the box met elk een joy-con multiplayer games spelen. Ig geen aankopen die direct nodig zijn om de voordelen van op de tv te kunnen gamen te benutten.
Ik heb zelf sinds dag 1 een pro controller maar de joy-cons in grip zijn eigenlijk helemaal zo slecht niet, was ik ook wel verrast mee. De sticks zijn wat kort en zitten op een vreemde plek maar door de vorm van de grip valt het stiekem best te doen. Voor iemand die nu een Switch overweegt zou ik eerlijk gezegd afwachten en pas een pro controller kopen wanneer je zelf zo'n grip in de handen hebt gehad. Bespaart toch even 60-70 euro.BlackMage schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:29:
[...]
Maar los daarvan, iemand die een PS4 en Xbox One controller gewend is zal waarschijnlijk niet echt blij worden van de joycons in grip.
Op de laatste dag van de sale heb ik me toch niet in kunnen houden en Lego City Undercover en Mario + Rabbids gekocht. Samen met Ori die ik aan het begin van de sale heb gekocht en de paar spellen die ik tegelijk met de Switch een maand of twee geleden heb gekocht, kan ik voorlopig weer vooruit volgens mij
Onderhand doe ik al jaren zonder pro controller maar het begint nu toch wel een beetje te kriebelen. Ik gebruik het helemaal niet zo vaak maar een dedicated controller daarvoor lijkt me ergens toch wel lekker.NMe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:43:
Ik heb zelf sinds dag 1 een pro controller maar de joy-cons in grip zijn eigenlijk helemaal zo slecht niet, was ik ook wel verrast mee. De sticks zijn wat kort en zitten op een vreemde plek maar door de vorm van de grip valt het stiekem best te doen. Voor iemand die nu een Switch overweegt zou ik eerlijk gezegd afwachten en pas een pro controller kopen wanneer je zelf zo'n grip in de handen hebt gehad. Bespaart toch even 60-70 euro.
De grip met joycons werkt ook prima, maar het steeds erin en eruit klikken en zo is toch weer een slecht excuus om een nieuwe gadget te kopen. Want ik heb ook al vier joycons dus in feite hoef ik meestal niet te schuiven.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic