Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
ik heb ook de 400GB versie heel tevreden mee. (27 euro black friday vorig jaar)
en als je er 1 koopt moet je vooral naar de real life lees snelheden kijken.
schrijven is niet heel belangrijk

Ruudox wijzigde deze reactie 10-11-2019 18:16 (9%)

• Latte
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:03
Latte schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:44:
Vraagje aan de gebruikers van de Nintendo Switch Lite: Hoe lang gaat de batterij bij jullie mee? Het valt me bij mij op dat ik misschien een uur aanhoudend kan gamen voordat ik de melding krijg dat de batterij bijna leeg is. Van wat bekend is, zou de batterijduur van de Switch Lite tussen de 3 en 7 uur zijn. Bedoelt men dan 3 uur aan een stuk door gamen of wordt er dan (ook) naar de stand-by tijd gekeken?

Ik speelde onlangs trouwens de pas gereleasede "The Stretchers". Het is een mooi stuk vormgegeven open world idee en ik kan me voorstellen dat de batterij daarom wat sneller leeg kan gaan maar ik ben toch benieuwd naar wat jullie algemene bevindingen zijn met de batterij.
Na bewust te hebben gekeken naar hoe de batterij het doet, ben ik er achter dat de batterij gelukkig niet na een uur leeg is. Na een uur en 3 minuten had ik 68% over en nu, wat minder dan een uur verder, zit ik op 49%. Is dat een normaal verbruik? Voor mijn gevoel gaat het best snel, terwijl het misschien gewoon normaal is. (:

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03:48
Aangezien de Lite tussen de 3 en 7 uur zit en je zit na pakweg 2u nog op 49% lijkt dat wel normaal ja.
Er zijn trouwens meer factoren zoals welk spel, helderheidsniveau van het scherm en hoe luid je speakers staan als je zonder headphones speelt.

In een spel als Astral Chain of Zelda BotW of Luigi's Mansion 3 is dat normaal verbruik want dan zal je na 3u spelen er wel al ver door zitten, in een simpele indie game of dingen met slechtere graphics is dat te snel en zou je toch al snel richting minstens 5u moeten gaan.

Dus ja hangt ervan af in welk game.

• Latte
  • Laatst online: 14:03
@Katmi
Over het algemeen houd ik mijn helderheid laag maar niet te. Wel genoeg om alles helder- en scherp weer te geven. De speakers heb ik zonder headphones meestal op twee 'blokjes' hoog staan. De laatste tijd speel ik voornamelijk Mario Kart en sinds kort The Stretchers. Het zal inderdaad zeker van het spel afhangen. Waarschijnlijk valt het dan toch onder normaal verbruik.

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:47
dragon2 schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:57:
[...]
Edit: de 200gb versie is nu op het moment dat je afrekent te krijgen voor 18,04 euro (met prime of met verzenden naar afhaalpunt), da's wel een goede deal...
https://www.amazon.de/gp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21
Bedankt voor het melden.
Gelijk mijn bestelling van vanochtend 6:22 gecanceld (kreeg een melding van tweakers.net pricewatch, rekende €21,92 af.) en opnieuw besteld voor €18,04, Bizar hoe dat in een paar uur veranderen kan.

Is overigens niet voor mijn switch, daar zit al een 200gb van Sandisk in.

Goed back on topic,
Nog even doorbijten met Pokémon let's go Pikachu. (Teveel pokemon blue & yellow gespeeld vroeger, dus het is helaas teveel van hetzelfde.)
Heb nu alle acht gymbadges en kan op weg naar victory road om de League te verslaan.

Maar over de aanschaf van Sword & Shield zit ik nog steeds te twijfelen, Ondanks dat ik mij erg goed vermaakt heb met Pokémon Moon en Ultra Sun.
Denk dat het door de negativiteit komt die lijkt te heersen op het internet, Want het ontbreken van veel oude Pokémon kan mij persoonlijk vrij weinig schelen.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Van het weekend de nieuwe game Stretchers aangeschaft. Erg leuke game die we heel het weekend met z'n tweeën gespeeld hebben. De kleine upgrades zijn goed gedaan en genoeg momenten waar je door net niet goed genoeg afstemmen fouten maakt met grappige gevolgen. Aanrader :)
Sato schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:29:
[...]

Maar over de aanschaf van Sword & Shield zit ik nog steeds te twijfelen, Ondanks dat ik mij erg goed vermaakt heb met Pokémon Moon en Ultra Sun.
Denk dat het door de negativiteit komt die lijkt te heersen op het internet, Want het ontbreken van veel oude Pokémon kan mij persoonlijk vrij weinig schelen.
Hier komt ie er zeker! Net zoals jij vind ik het geen probleem dat een significant aantal pokémon mist. Ik ben een casual pokémon speler en een nieuwe game speel ik eigenlijk voor nieuwe beestjes en features. Ik ben zelf benieuwd naar wat de wild area toevoegt qua gameplay, en het idee dat men eindelijk 4 speler raids heeft toegevoegt vind ik ook erg positief. Verder staan de algemene stijl van het spel en de nieuwe designs me ook erg aan. Competitieve spelers lijken dan weer een hoop nieuwe tools te krijgen om efficiënter teams te bouwen.

Ondertussen zijn er mensen die het spel al livestreamen en op YouTube staan er ook al videos met walkthroughs en hopen spoilers. Ik vermijd ze persoonlijk, maar voor anderen is het misschien een kans om wat polshoogte te nemen van of je het zelf wilt spelen?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:11
Mensen bedankt voor de tips over de controlls van Luigi's Mansion, het gaat al een stuk beter :) de piano baas was gewoon kut maar die daarna kwamen vond ik erg leuk. Soms loop ik wel echt vast in de game omdat ik echt niet doorheb wat ik nu moet doen, maar dat is ook wel weer leuk.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Walkman schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:01:
Van het weekend de nieuwe game Stretchers aangeschaft. Erg leuke game die we heel het weekend met z'n tweeën gespeeld hebben. De kleine upgrades zijn goed gedaan en genoeg momenten waar je door net niet goed genoeg afstemmen fouten maakt met grappige gevolgen. Aanrader :)
Hij ziet er erg leuk uit, ik ben benieuwd of het leuk blijft. :) Waarschijnlijk haal ik hem voor in de kerstvakantie.

SW-0040-8191-9064

• rudyman85
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-12 20:54
Piet_Piraat7 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:22:
Mensen bedankt voor de tips over de controlls van Luigi's Mansion, het gaat al een stuk beter :) de piano baas was gewoon kut maar die daarna kwamen vond ik erg leuk. Soms loop ik wel echt vast in de game omdat ik echt niet doorheb wat ik nu moet doen, maar dat is ook wel weer leuk.
lekker struinen in alle hoekje van de kamers als je er niet uit komt in Luigi's Mansion, daardoor ben ik nog niet een keer vastgelopen. wat een game _/-\o_

rudyman85 wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:17 (3%)

• Criminelis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-12 17:23
In dit topic zie ik veel mensen met hele grote sd kaarten in hun Switch, maar ik vraag me af waar al die opslag voor gebruikt wordt? Zijn er naast digitale games (logisch dat het dan veel harder gaat) nog andere functies waar je opslag voor nodig hebt? Zelf heb ik helemaal geen SD kaart in mijn Switch en ben nog nooit tegen die beperking aangelopen. Moet ook wel zeggen dat ik maar 1 digitale game heb en af en toe een demo, de rest allemaal cartridges.

En weet ook iemand of een digitale game sneller laadt dan vanaf een cartridge?

• martin_v_z
  • Laatst online: 09:03
Criminelis schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:45:
In dit topic zie ik veel mensen met hele grote sd kaarten in hun Switch, maar ik vraag me af waar al die opslag voor gebruikt wordt? Zijn er naast digitale games (logisch dat het dan veel harder gaat) nog andere functies waar je opslag voor nodig hebt? Zelf heb ik helemaal geen SD kaart in mijn Switch en ben nog nooit tegen die beperking aangelopen. Moet ook wel zeggen dat ik maar 1 digitale game heb en af en toe een demo, de rest allemaal cartridges.

De opslag wordt ook gebruikt voor updates van je games en voor save games. Sommige updates kunnen nog best wat ruimte in beslag nemen. Ik heb zelf ook nog geen SD kaartje in mijn Switch gedaan, ik heb een aantal digitale spellen en een paar fysiek. Ik ben nog niet tegen de limitaties aangelopen. Sommige mensen willen liever al hun spellen digitaal, dat is namelijk makkelijker dan steeds je cartridges wisselen. Dan is je opslag natuurlijk veel sneller op. Zo ver ik weer zou het voor de snelheid niet uit maken of je een spel digitaal of fysiek speelt.

• Ampix
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14-12 12:24

Er lijkt een klein verschil te zijn: https://www.neogaf.com/th...internal-storage.1352985/

Internal storage is beter dan SD kaart is beter dan cartridge. Maar het verschil is best klein dus ik zou me er geen zorgen over maken

* SD kaartjes kan je ook je screenshots en videos op opslaan, maar de hoofdfunctie is inderdaad digitale games. Save games blijven op je interne geheugen staan.
* Digitale games kunnen iets sneller vanaf het interne geheugen laden dan vanaf cartridges. Vanaf de SD-kaart gaat ongeveer even snel als vanaf cartridge mits de read-snelheid hoog genoeg is (zie de test in dit Digital Foundry artikel)
* Een aantal mensen kopen enkel digitale games, dan is je geheugen zeer snel vol als je een recentere Final Fantasy of andere moderne AAA titels koopt. Nintendo games zijn relatief klein qua filesize maar een Pokémon Sword neemt bvb toch nog steeds 10 GB in beslag.
Er zijn ook veel games die niet fysiek in de winkel te koop zijn. Tenslotte zijn er patches en games met verplichte downloads, dat neemt ook plek in.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
In dit topic zie ik veel mensen met hele grote sd kaarten in hun Switch, maar ik vraag me af waar al die opslag voor gebruikt wordt? Zijn er naast digitale games (logisch dat het dan veel harder gaat) nog andere functies waar je opslag voor nodig hebt?
Hier assassin's creed op kaartje, maar toch 6,4 GB nodig voor patches, Diablo III heeft naast z'n kaartje nog 5,5 GB nodig. Nog 1 game met zo'n grapje en je interne geheugen zit al vol!

• el1989
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13-12 09:29

Ik koop zelf zo veel mogelijk fysiek maar er zijn ook een hoop games die alleen digitaal te verkrijgen zijn (bv Ori and the blind forest of bulletstorm) of soms zijn ze gunstiger geprijsd uit de e-shop, heb zelf een sd kaart van 128 gb maar heb al regelmatig software moeten archiveren dus raad zeker een grotere dan dat aan

Nintendo switch | Snes | MacBook pro | iPhone XS

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-12 14:54
dragon2 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:05:
[...]

Hier assassin's creed op kaartje, maar toch 6,4 GB nodig voor patches, Diablo III heeft naast z'n kaartje nog 5,5 GB nodig. Nog 1 game met zo'n grapje en je interne geheugen zit al vol!
DLC tikt ook lekker aan. Breath of the Wild heeft DLC, Smash Bros ook, Xenoblade idem dito, en dit kunnen ook aardig wat ruimte opvreten. Zeker die laatste als je Torna niet fysiek hebt.

Daarnaast zijn er ook gewoon nog games waar de uitgever een krent is (looking at you, Rockstar/LA Noire) en gewoon maar de halve game op het kaartje heeft gezet. De rest mag je dan alsnog downloaden terwijl als de uitgever gewoon een groter kaartje had gekozen, dan was dat niet nodig geweest.

• doobieters
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-12 18:22

Zou deze 'Black Friday' deal ook naar NL komen denken jullie? Is het oude model trouwens... 8)7

doobieters wijzigde deze reactie 11-11-2019 17:25 (27%)

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-12 21:47
dragon2 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:05:
[...]

Als engelse voice genoeg is dan is Diablo 3 met z'n patch net boven de 500mb, maar inderdaad als je 1 van die voice packs wilt tikt het ineens hard aan.

Vergeleken met sommige PC games echter valt het nog eigenzins mee, sommige games die ik speel hebben een extra texture packs als je videokaart dat trekt, paar van die games zijn dan puur 15+ gb aan zo'n pack, maar goed een gemiddelde harde schijf is wel groter en goedkoper dus dat valt dan weer mee tov de Switch.

Mizgala28 wijzigde deze reactie 11-11-2019 18:07 (18%)

* RayNbow heeft nog maar 27 gieg vrij op z'n 400 GB kaartje... :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17:05
RayNbow schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:55:
* RayNbow heeft nog maar 27 gieg vrij op z'n 400 GB kaartje... :X
Gelukkig, ik dacht dat ik erg was met net iets minder dan 100gb vrij op mijn 400gb kaartje :P

• Katmi
Ik heb nog meer dan zat op mijn 256gb maar ik koop dan ook enkel selecte titels ( fysiek ) en heel goede indies of 2d spul ( wat vaak klein is in size )

Als je zo een type bent zoals die marc the geek op YouTube die letterlijk elk spel koopt dat uitkomt kan het snel gaan, maar daarvoor is mijn interesse in alle soorten games te klein en zeker mijn budget niet toereikend ( heb nog andere hobbies naast 600 euro te steken in 10 nieuwe games )

Katmi wijzigde deze reactie 11-11-2019 20:17 (8%)

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-12 17:20

The Chosen One

Zie signature!

Zie dat iemand hem bovenaan de pagina voor 27 euro had (geen idee of exact zelfde model dan) maar kom hem letterlijk net tegen op ibood; https://www.ibood.com/nl/...tra-microsdxc-400-gb.html €50,-

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:14

Gaitman

The Real One

En de switch ook https://www.ibood.com/nl/...blue-red-2019-editie.html

€ 279,95

Gok op BF wel een betere aanbieding is.

Gaitman wijzigde deze reactie 12-11-2019 00:50 (14%)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Zo, dat is nog een redelijke scherpe prijs gezien de nieuwheid en dat het een console is of niet? 309 is de goedkoopste prijs die ik gezien heb nog.

Hij kwam even tijdens de hunt langs voor 270€.

The Chosen One wijzigde deze reactie 12-11-2019 02:26 (35%)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:09
martin_v_z schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:31:

Ik vond Wonder boy - Dragons trap wel leuk. Het is niet een heel lang spel en ook niet heel erg moeilijk, op een paar optionele levels na.
Wonder boy was goed, de pittige stukken zijn toch heel beperkt (heb hem 100% complete).
Ik heb toevallig dit weekend Monster Boy and the cursed kingdom terug opgenomen (import, maar ook digitaal te verkrijgen) en dat is toch een stukje pittiger. Ik had 52% map exploration, dus ongeveer in de helft en er evenlang over gedaan dan wonder boy te completen.
Is de spirituele opvolger, het speelt even vlot en ziet er prachtig uit, ook een stukje langer.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Piet_Piraat7
Luigi's Mansion mede-spelers; een vraagje. Ik maak nu al voor de tweede keer mee dat een collectable niet meer te halen valt omdat ik een andere actie heb voltooid :( lopen jullie hier ook tegenaan? Het gaat om:

spoiler:
- De etage met de filmsets. De collectable in het ijsblok moet je wegbranden met de fakkel, maar die fakkel zit vast in de doos van de spin. Die doos is niet meer te openen omdat de camera op de grond ligt na het uitspelen van de etage.

- De etage met de dinosauris. Meerdere glazen etalages moet je kapot breken door Toad er tegenaan te schieten, maar die heb ik al op de lift gezet naar beneden.

Zijn de collectables nu niet meer te halen? Dat zou ik wel raar design vinden.

• DaLass
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:14:
Luigi's Mansion mede-spelers; een vraagje. Ik maak nu al voor de tweede keer mee dat een collectable niet meer te halen valt omdat ik een andere actie heb voltooid :( lopen jullie hier ook tegenaan? Het gaat om:

spoiler:
- De etage met de filmsets. De collectable in het ijsblok moet je wegbranden met de fakkel, maar die fakkel zit vast in de doos van de spin. Die doos is niet meer te openen omdat de camera op de grond ligt na het uitspelen van de etage.

- De etage met de dinosauris. Meerdere glazen etalages moet je kapot breken door Toad er tegenaan te schieten, maar die heb ik al op de lift gezet naar beneden.

Zijn de collectables nu niet meer te halen? Dat zou ik wel raar design vinden.
Nog niet tegenaan gelopen, maar dat ligt er misschien aan dat er meerdere wegen zijn om deze te behalen.

spoiler:
- De etage met de filmsets: Neem het ijsblok mee naar de stage waar het huis in de fik staat en laat je groene partner het blok in de deuropening houden, dan smelt het ijs ook. Zo heb ik deze gepakt.

"Ohana means family, and family means nobody gets left behind or forgotten."

• Piet_Piraat7
@DaLass thanks!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Zijn allebei nog te halen.
spoiler:
Er is een toorts bovenin het "kasteel", en je kunt de dinosaurusbotten gebruiken om de vitrines kapot te maken.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 16:43
doobieters schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:24:
[YouTube: Nintendo Switch - Black Friday Special Offer 2019]

Zou deze 'Black Friday' deal ook naar NL komen denken jullie? Is het oude model trouwens... 8)7
Was zondag in de stad en zag bij de BCC soortgelijke pakket met de originele hoes, voor de superscherpe prijs van € 399,- 8)7
Switch € 329
Mario Kart € 59
Nintendo hoes zou dan voor € 11,- gaan. Niet echt een superaanbieding dus.

...

Romancing Saga 3's eerste Westerse release ooit is gisteren op de eShop verschenen. Voorlopig is er een 20% launchkorting. Trailertje:

Also, nog drie dagen tot Pokémon!

• PuddingNL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-12 15:21
JackAvery schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:25:
Romancing Saga 3's eerste Westerse release ooit is gisteren op de eShop verschenen. Voorlopig is er een 20% launchkorting. Trailertje:

[YouTube: Romancing SaGa 3 is coming West for the first time!]

Krijg hier echt Golden Sun vibes van O+

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-12 14:43
Niet om de hele JoyCon driftgebeuren op te trommelen maar ik vroeg me ineens af in hoeverre er hier gebruikers zijn van "ander merk" JoyCon's. Zag toevallig gisteren via Bol meen ik wat van die neppe JoyCon's voorbij komen en ik vroeg mij ineens af of er iets bekend is over driften bij dat soort controllers.

Heb zelf de originele JoyCon's vanaf aankoop vanaf Launch en eentje moet ik om de zoveeltijd even goed in blazen. De andere heeft niet zo'n probleem. En heb dan nog een 8bitdo SF30 Pro. Maar soms denk ik van nah, misschien nog een setje JoyCon's erbij, alleen dat driften is wel vervelend. Vandaar was ik dus benieuwd of hier mensen met andere merken ook dat soort problemen hebben.

• jaybrown
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:37
Opnieuw op ibood hunt voor €270. Komt regelmatig terug zo te zien

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:15
JackAvery schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:25:

[YouTube: Romancing SaGa 3 is coming West for the first time!]

Vet, ik heb eigenlijk nooit omgekeken naar Romacing Saga. Deze trailer ziet er heel vet uit, maar het is dus van origine een SFC titel zie ik. Wellicht dat ik dan gewoon begin bij het eerste deel op de SFC :D

Heb vandaag Pokemon Sword geannuleerd.. Al die meldingen over slechte performance, graphics, weglaten van Pokemon, en nog meer van dat soort zaken laten mij toch even wachten tot er wat reviews zijn.

Ga van het weekend eerst Luigi's Mansion 1 (opnieuw) uitspelen met een vriend, om vervolgens maar een deel 3 aan te schaffen :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• gwystyl
  • Laatst online: 13:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jaybrown schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:51:
Opnieuw op ibood hunt voor €270. Komt regelmatig terug zo te zien
Ik zag ook al Mario Odyssey voor €39,95, Mario Kart 8 voor € 29,95, Mario tennis voor € 34,95 en Mario Maker 2 voor € 39,95. Als je die nog zoekt is het dus ook handig om de hunt in de gaten te houden....

* gwystyl gaat even spieken naar verzendkosten en levertijd, want ik wil iig nog graag mario kart en party hebben

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

Seroczynski schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:25:
[...]

Vet, ik heb eigenlijk nooit omgekeken naar Romacing Saga. Deze trailer ziet er heel vet uit, maar het is dus van origine een SFC titel zie ik. Wellicht dat ik dan gewoon begin bij het eerste deel op de SFC :D
Dat kan als het je niet stoort om in het Japans te spelen :) Ik heb zelf ook geen ervaring met Romancing Saga, ik hoor dat het een hoge difficulty heeft maar best een goede serie is.
Heb vandaag Pokemon Sword geannuleerd.. Al die meldingen over slechte performance, graphics, weglaten van Pokemon, en nog meer van dat soort zaken laten mij toch even wachten tot er wat reviews zijn.
Ik snap de commentaar over graphics niet zo (ik vind het een stuk mooier dan op de 3DS :9 ), maar ieder zijn ding natuurlijk. Reviewembargo eindigt vandaag om 15:00, niet lang meer dus. Edit: blijkbaar had metacritic de embargo datum verkeerd :+ reviews morgen om 15:00.

JackAvery wijzigde deze reactie 12-11-2019 15:09 (6%)

• Piet_Piraat7
Dit lijkt me nou een leuke game om te doen op de Switch met mijn vriendin :)

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-12 14:43
gwystyl schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:31:
[...]

Ik zag ook al Mario Odyssey voor €39,95, Mario Kart 8 voor € 29,95, Mario tennis voor € 34,95 en Mario Maker 2 voor € 39,95. Als je die nog zoekt is het dus ook handig om de hunt in de gaten te houden....

* gwystyl gaat even spieken naar verzendkosten en levertijd, want ik wil iig nog graag mario kart en party hebben
Goede tip, heb ook nog wel interesse naar Mario Party voor de kleine!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:23
Ik had net Super Mario Maker tot 2x toe in mijn winkelmandje maar kon niet afrekenen omdat hij al uitverkocht was. Ik heb het maar opgegeven voor die paar euro korting.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:40
@gwystyl En dan 7 euro verzendkosten. Dan is het verschil al totaal niet interessant meer op een enkeling na.
En wellicht krijg je een Duits doosje.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Arunia € 2,95 voor de Switch spellen; Ik heb bijvoorbeeld Mario Kart nog niet voor €35 of minder gezien (op marktplaats), dus dan kom je nog steeds goedkoper uit voor een nieuw spel dan normaal voor een tweedehands.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Bertje koffiedik kijken ofc maar denken jullie dat er nog den betere aanbieding komt dan 270,-?
300’ish met game(s)? En dan wel de 2019 versie

The Chosen One schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:41:
Bertje koffiedik kijken ofc maar denken jullie dat er nog den betere aanbieding komt dan 270,-?
Geen glazen bol. Lijkt me niet onredelijk om gewoon dezelfde deal als vorig jaar te verwachten. Individuele winkels (e.g. Amazon) doen misschien hun eigen aanbiedingen.

Wat iBood betreft: 270 is geen slechte prijs... maar wil je voor die paar tientjes echt iBood als je garantiepunt hebben? >:)

• MiAnVaSa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-12 22:19
The Chosen One schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:41:
Jij moet het zelf beslissen of jij het geld waard vind. Ik heb het nog niet beklaagd mijn switch. Lekker met het gezin spelen of wanneer moeder des huizes tv wilt kijken kan ik naast haar zitten en gamen. :) Uiteraard moet je ook naar de games kijken of je het interessant vind om er mee aan de slag te gaan.

• doobieters
Narcos Rise of the Cartels pre-order is 23,99 in de eshop. Ik zou de reviews even afwachten tot na 22 nov.

• martin_v_z
  • Laatst online: 09:03
Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:08:
[...]

Wonder boy was goed, de pittige stukken zijn toch heel beperkt (heb hem 100% complete).
Ik heb toevallig dit weekend Monster Boy and the cursed kingdom terug opgenomen (import, maar ook digitaal te verkrijgen) en dat is toch een stukje pittiger. Ik had 52% map exploration, dus ongeveer in de helft en er evenlang over gedaan dan wonder boy te completen.
Is de spirituele opvolger, het speelt even vlot en ziet er prachtig uit, ook een stukje langer.
Ja die lijkt mij ook wel leuk. Zelfde mechanisme toch? Ik heb hem al in mijn wenslijstje staan in de shop, ik wacht even tot er een keer een leuke aanbieding komt. Het nadeel van digitale games kopen is toch dat je ze niet na het uitspelen weer kan verkopen dus ik koop digitale games alleen als ze echt voor een leuke prijs te koop zijn.

Volgens mij is Shantae half genie hero ook een beetje een soort gelijk spel, die heb ik zelf nog niet gespeeld maar de trailer ziet er ook wel goed uit.

• Engineer Stewie
Ik heb even een switch lite geprobeerd maar ga toch gene kopen. Vind die iets krampachtiger dan de gewone switch, al is die wel zeer licht tov de OG switch.

Zou het me ook gewoon moeilijker maken, 2 switchen op 1 account. Heb we 2 screen protectors gekocht voor de switch lite al.
De 256Gb kan ik ook in de gewone switch gebruiken natuurlijk, de 32Gb die er vandaag inzit staat gewoon vol.
martin_v_z schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:40:
Ja die lijkt mij ook wel leuk. Zelfde mechanisme toch? Ik heb hem al in mijn wenslijstje staan in de shop, ik wacht even tot er een keer een leuke aanbieding komt. Het nadeel van digitale games kopen is toch dat je ze niet na het uitspelen weer kan verkopen dus ik koop digitale games alleen als ze echt voor een leuke prijs te koop zijn.

Volgens mij is Shantae half genie hero ook een beetje een soort gelijk spel, die heb ik zelf nog niet gespeeld maar de trailer ziet er ook wel goed uit.
Ik heb monster boy geïmporteerd, maar ben niet van plan dat weg te doen. Vind die spellen veel te leuk.
Shantae ken ik van een tekenfilm, maar geen idee wat voor spel het is. Het ziet er wel nog goed uit qua gameplay.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• doobieters
CEX Leiden heeft Pokemon Sword en Shield al in de schappen liggen!

• Milan57
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:49
doobieters schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:03:
Kun je hem ook al meenemen of is het bewonderen tot vrijdag?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

doobieters schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:03:
Zou je hiervan nou de combo kopen of is het vergelijkbaar met Pokémon Let's Go Eevee en Pikachu waarbij de spellen eigenlijk hetzelfde zijn maar bepaalde Pokémon alleen in de ene, en sommige alleen in de andere voorkomen?

* gwystyl heeft pas sinds Pokémon Go met Pokémon kennisgemaakt, en pas sinds de Switch met de spellen op een Nintendo console.....

• Flamesz
  • Laatst online: 17:39
gwystyl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:05:
[...]

Zou je hiervan nou de combo kopen of is het vergelijkbaar met Pokémon Let's Go Eevee en Pikachu waarbij de spellen eigenlijk hetzelfde zijn maar bepaalde Pokémon alleen in de ene, en sommige alleen in de andere voorkomen?

* gwystyl heeft pas sinds Pokémon Go met Pokémon kennisgemaakt, en pas sinds de Switch met de spellen op een Nintendo console.....
De verschillen tussen twee pokemon spellen uit de zelfde set zijn altijd marginaal, en het idee is inderdaad dat je er eentje kiest.
Een van de altijd voorkomende verschillen is inderdaad dat een handvol pokemon exclusief zijn aan de verschillende spellen.

• doobieters
Milan57 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:28:
[...]

Kun je hem ook al meenemen of is het bewonderen tot vrijdag?
Ik kom niet uit de buurt van Leiden, ik heb het ergens vernomen dat het spel daar al te koop is haha.

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
gwystyl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:05:
[...]

Het zit er een beetje tussen in. De Let's Go games hebben inderdaad een paar Pokemon die uniek zijn tot de games en die je dus moet ruilen met een ander als je alles wilt verzamelen. Maar sinds Let's Go (remake van 1e generatie) heeft elke versie van het spel ook een eigen Legendary. Als je die beide wilt dan moet je ook ruilen, maar omdat je daar meestal* maar 1 van krijgt in het spel, doet niemand die zomaar weg natuurlijk. Dat is de primaire reden om beide versies te kopen.

* De vorige generatie had voor het eerst dat je een extra Legendary kon krijgen om die dan te ruilen. Maar het is nog even wachten of dit bij de nieuwe generatie weer zo is.

Een bijkomend voordeel, als je een 2e console hebt dan :P, is dat je vanaf het begin met jezelf kan ruilen. Dan kan je het spel beginnen met alle starters. Maar dat maakt het spel natuurlijk wel nog makkelijker dan het al is :P Maar ik vind de eerste keer door zo'n spel gaan met alle starters de leukste manier om het te spelen.

Ik heb zelf alle games die tot nu toe uitgekomen zijn, dus eigenlijk kan ik met deze niet achterblijven. Maar ik doe het dit keer niet, ik koop nu maar 1 game (of niks als de reviews slecht zijn :P) en zie wel wat ik op een later punt doe. Het ontbreken van een groot deel van alle Pokemon geeft mij toch niet veel zin om mijn Pokedex compleet te maken, want compleet wordt ie toch nooit. En ik heb geen 2e Switch dus met mezelf ruilen wordt hem ook niet.

• doobieters
De reviews zijn binnen. Een 8 gemiddeld op Metacritic.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:01

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

doobieters schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:33:
De reviews zijn binnen. Een 8 gemiddeld op Metacritic.
Jezus, die reviews van GameSpot en IGN zijn wel heel erg triest. Er zijn vooral grafisch nogal wat dingen mis met de games, zoals pop-in van NPC's op 10 meter afstand van de speler, grote witte ruimtes als achtergrond voor gevechten, NPC's die tijdens gevechten verdwijnen en weer verschijnen tijdens sommige aanvallen of de hele spelwereld die ineens bevriest terwijl je een trap beklimt. Dat ze nog steeds een goede score aan de games zouden geven had ik wel verwacht, maar met dergelijke issues op een 9 of hoger uitkomen vind ik redelijk geschift. Die 8 van NintendoLife met bijgaande samenvatting vind ik een stuk realistischer.

NMe wijzigde deze reactie 13-11-2019 16:02 (5%)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Is al een heel oud fenomeen. Heeft de bijnaam "nintendo bonus" ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• doobieters
boe2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:11:
Is al een heel oud fenomeen. Heeft de bijnaam "nintendo bonus" ;)
Incl. de Switch Tax ;)
NMe schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:00:
[...]

Jezus, die reviews van GameSpot en IGN zijn wel heel erg triest. Er zijn vooral grafisch nogal wat dingen mis met de games, zoals pop-in van NPC's op 10 meter afstand van de speler, grote witte ruimtes als achtergrond voor gevechten, NPC's die tijdens gevechten verdwijnen en weer verschijnen tijdens sommige aanvallen of de hele spelwereld die ineens bevriest terwijl je een trap beklimt. Dat ze nog steeds een goede score aan de games zouden geven had ik wel verwacht, maar met dergelijke issues op een 9 of hoger uitkomen vind ik redelijk geschift. Die 8 van NintendoLife met bijgaande samenvatting vind ik een stuk realistischer.
Ik vond de Eurogamer review interessant. Ze hebben het niet over de polish, maar wel over een schijnbaar gebrek aan "dungeons" (caves, complexere routes, random plekken om te ontdekken etc) en hoe het het spel precies leger maakt. Het is één van de negatievere reviews denk ik maar ze maken wel een interessant punt en een van de eerste punten die ik daadwerkelijk spijtig zou vinden.

Wat die pop-in, achtergronden etc betreft: ik heb de leaks niet bekeken (en ga dit ook niet doen), maar ben benieuwd of dit frequent is of dat dit eigenlijk meestal niet voorkomt en/of stoort (aka random glitches). Hoor het graag als dit echt iets veelvoorkomend is. Zie het verder vrijdag wel :)

• Flamesz
JackAvery schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:06:
Wat die pop-in, achtergronden etc betreft: ik heb de leaks niet bekeken (en ga dit ook niet doen), maar ben benieuwd of dit frequent is of dat dit eigenlijk meestal niet voorkomt en/of stoort (aka random glitches). Hoor het graag als dit echt iets veelvoorkomend is. Zie het verder vrijdag wel :)
Om er een beeld van te krijgen, in deze review is het duidelijk in beeld vanaf 10:20

YouTube: Pokémon Sword & Shield - REVIEW (Nintendo Switch)
Flamesz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:11:
[...]

Om er een beeld van te krijgen, in deze review is het duidelijk in beeld vanaf 10:20

YouTube: Pokémon Sword & Shield - REVIEW (Nintendo Switch)
Thanks voor de link. Lijkt erop dat ik me er dan niet al te veel aan zal storen. Let's Go had hier ook wat last van. Overigens lijkt GameXplain een heel gebalanceerde review gemaakt te hebben :)

• Smok3yNL
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09:07
Vraagje,

Kan ik mijn switch lite snachts gewoon de hele nacht in de lader zetten?

Of is dit slecht voor de batterij?

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-12 15:16
Smok3yNL schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:02:
Vraagje,

Dat kan prima. Doen de meeste mensen ook met de gewone Switch, die zit vaak permanent in het dock. Ik denk dat je in de komende paar jaar ook geen verschil gaat merken. Maar voor de langere termijn kan je beter van de lader halen als deze vol is. Ik maak er met mijn smartphone de gewoonte van om deze van de lader te halen bij 80% en op te laden bij 30%. Dit probeer ik ook enigszins met de Switch, al is dat een stuk lastiger als je ook op de tv speelt. In ieder geval als ik klaar ben met gamen stop ik hem in de hoes, ik laat hem niet in het dock.

• Katmi
L23 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:59:
[...]

Dat kan prima. Doen de meeste mensen ook met de gewone Switch, die zit vaak permanent in het dock. Ik denk dat je in de komende paar jaar ook geen verschil gaat merken. Maar voor de langere termijn kan je beter van de lader halen als deze vol is. Ik maak er met mijn smartphone de gewoonte van om deze van de lader te halen bij 80% en op te laden bij 30%. Dit probeer ik ook enigszins met de Switch, al is dat een stuk lastiger als je ook op de tv speelt. In ieder geval als ik klaar ben met gamen stop ik hem in de hoes, ik laat hem niet in het dock.
Ik haal mijn iPhone al 10 maanden eraf bij 100% en heb nog steeds 100% battery health, laad ook de halve tijd bij met 68% of 72 ofzo omdat ik de volgende dag de hele dag weg moet en graag een volle batterij wil dan.

Daarmee zeg ik niet dat je precieze manier van doen '' fout '' is maar dat je er waarschijnlijk weinig van gaat zien qua '' batterij leven '' in de life cycle van je toestel.
Nuja qua hoe en wanneer een batterij op te laden heb je altijd wel 2 kampen, maar tenzij je oplaad in extreme temperature of altijd snel laad is er weinig aan de hand.

• Inverted_World
  • Laatst online: 13:51
Iemand een idee of de Mediamarkt wel een winkelvoorraad heeft qua Pokemon ( gezien online uitverkocht? )

Na wat reviews gekeken te hebben vind ik al dat gezeur op de games mega meevallen en ga ik er vanuit dat ik het gewoon wel weer tof zal vinden als casual gamer :).

• L23
Katmi schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:15:
[...]

Ik haal mijn iPhone al 10 maanden eraf bij 100% en heb nog steeds 100% battery health, laad ook de halve tijd bij met 68% of 72 ofzo omdat ik de volgende dag de hele dag weg moet en graag een volle batterij wil dan.

Daarmee zeg ik niet dat je precieze manier van doen '' fout '' is maar dat je er waarschijnlijk weinig van gaat zien qua '' batterij leven '' in de life cycle van je toestel.
Nuja qua hoe en wanneer een batterij op te laden heb je altijd wel 2 kampen, maar tenzij je oplaad in extreme temperature of altijd snel laad is er weinig aan de hand.
Mijn manier is ook helemaal niet fout. 10 maanden is ook erg kort om daar conclusies aan te binden. Gaf ook al aan dat je prima een Switch Lite de hele nacht aan de lader kan laten hangen. Het was niet mijn bedoeling om een oplaad discussie te starten... :P

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
Ik ben zelf ook wel positief verrast over de reviews van Pokemon. De pessimisme van het internet heeft mij een beetje een bias gegeven.

Ik blijf er bij dat ze mijn grootste lol hebben weggenomen door die bepaalde keuze van Gamefreak, maar daarnaast waren er veel berichten over slechte graphics (3DS port van engine enzo) en dat het geen "polish" zou hebben enzo. Maar van wat ik zie van de reviews is dat dus echt wel prima. Ik heb nog nooit zulke mooie battles gezien.

• Katmi
L23 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:18:
[...]

Mijn manier is ook helemaal niet fout. 10 maanden is ook erg kort om daar conclusies aan te binden. Gaf ook al aan dat je prima een Switch Lite de hele nacht aan de lader kan laten hangen. Het was niet mijn bedoeling om een oplaad discussie te starten... :P
Ik zeg toch dat je manier niet fout was dus geen idee waarom je dat meteen als eerste weer moet typen :) ik zei enkel dat het weinig uitmaakt tussen jouw en mijn manier.

En 10 maanden elke dag opladen en gebruiken is genoeg om daar conclusies uit te trekken want ik ken mensen die al na 11 of 12 maanden met hun iPhone op 92 of 89% health zaten, zij gebruikten ook snelladers etc en daarvan is het geweten dat het slechter is voor je batterij.

Anyway als je meer conclusies wilt hebben kan je ook gewoon artikels lezen over hedendaagse batterijen in smartphones en devices en waarom het weinig uitmaakt tot hoeveel je oplaad of hoe vaak.
Ja het fabeltje over niet tot 100 laden en niet onder 30-25 ontladen heb ik ook al vaak gezien maar daar zie ik niets van terug in mijn devices, ook niet degene die ik al 3 jaar bijna elke dag oplaad zoals mijn iPad.

Een Switch kan je perfect de hele nacht aan de lader laten hangen, tegen de tijd dat je daar iets slechts van gaat merken zijn er al 10 andere dingen aan dat toestel versleten :P

Katmi wijzigde deze reactie 13-11-2019 22:36 (6%)

• L23
Je ziet natuurlijk ook beide extremen, terwijl de meeste mensen gewoon de game gaan halen. Ik vind zelf de reviews wat aan de hoge kant, maar dat het een goede Pokemon game zal zijn daar twijfel ik niet aan. Ik vind de oude Pokemon games op de Gameboy nog steeds geweldig, heb ze laatst nog weer eens gespeeld. Zal ook wel grotendeels nostalgie zijn. Maar de huidige Pokemon games spreken mij niet meer aan.

@Katmi Hebben we toch weer een oplaad discussie :P Maar idd, verwacht weinig tot geen verschil in onze oplaad methodes. Ik gaf ook meer aan wat ik zelf doe. Maar het advies was om de Switch Lite niet onnodig de hele nacht aan de oplader te laten hangen. Ik hoop trouwens wel dat de Switch wat langer mee gaat dan jij aangeeft :P en dan vind ik het eigenlijk wel jammer dat je niet even de batterijen kan verwisselen zoals bij de de Game Boy Color, die werkt bij mij namelijk nog steeds.

L23 wijzigde deze reactie 13-11-2019 22:49 (32%)

• Flamesz
Katmi schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:35:
[...]

Ja het fabeltje over niet tot 100 laden en niet onder 30-25 ontladen heb ik ook al vaak gezien maar daar zie ik niets van terug in mijn devices, ook niet degene die ik al 3 jaar bijna elke dag oplaad zoals mijn iPad.
Dit is geen fabeltje maar een onontkenbare karakteristiek van lithium-ion batterijen.
Maar vanwege deze reden zetten de fabrikanten ook al limieten op hoe vol je je batterij kan laden en hoe leeg die mag lopen, waarmee alles dat je daar bovenop doet slechts een marginaal verschil maakt.

• Engineer Stewie
Flamesz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:41:
[...]

Dit is geen fabeltje maar een onontkenbare karakteristiek van lithium-ion batterijen.
Maar vanwege deze reden zetten de fabrikanten ook al limieten op hoe vol je je batterij kan laden en hoe leeg die mag lopen, waarmee alles dat je daar bovenop doet slechts een marginaal verschil maakt.
Klopt, de fabrikanten gebruiken deze marges al zelf.
En zo moeilijk os de switch niet uit elkaar te halen, als de batterij versleten is plaats je er zo een andere in...
Ik ga nooit ‘netjes’ om met batterijen. Ik laad mijn iPhone altijd s’nachts, ongeacht het percentage. Mijn switch laat ik ook in het dock steken eens die erin zit...
Het blijven gebruikstoestellen, ik kijk dan meer uit naar fysieke schade. Mijn switch ziet er nog prima uit na 2,5 jaar , al heb ik andere shells gestoken :).

De allerlaatste DLC voor Shovel Knight heeft een release date: King of Cards komt uit op 10 december, aldus Yacht Club Games. Op dezelfde dag komen de fysieke versie van de Treasure Trove, de amiibo 3-pack (Plague Knight, King Knight, and Specter Knight), de Gold Edition Shovel Knight amiibo, en Shovel Knight Showdown uit.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wie van hier gebruikt Amiibo's (en waarom)? Ik heb nu bij Kirby ingame gezien dat je daar een amiibo voor kan gebruiken, maar als ik snel rondzoek hoeveel er zijn, krijg ik nog niet bepaald de neiging om ze allemaal te sparen. Ik zie ook nog niet snel het verschil tussen de characters en cards/fiches (behalve dat fiches wat makkelijker op te bergen zijn).

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:25
Morgen komt Pokemon Sword/Shield officieel uit. Ik wil graag vragen om de discussie over de games in het daarvoor aangemaakte topic te houden:

[Nintendo Switch] Pokemon Sword & Shield

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:08:
Wie van hier gebruikt Amiibo's (en waarom)?
Ja, maar nfc chips. Wolf bij zelda, en dagelijks een stapel items.
@gwystyl Amiibo's zijn voor veel mensen gewoon leuke en goedkope figurines die toevallig in sommige games extra functies hebben. Deze functies zijn zeer individueel per spel, moeilijk dus om samen te vatten. Als je geen interesse hebt in de figurines zelf, zou ik dus aanraden om enkel amiibo's te kopen wanneer je een specifieke functie in een specifiek spel wilt :P

Ik koop bvb enkel een Amiibo als ik deze erg mooi vind of voor heel specifieke doeleinden. Maw bijna nooit :)

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-12 14:54
gwystyl schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:08:
Wie van hier gebruikt Amiibo's (en waarom)? Ik heb nu bij Kirby ingame gezien dat je daar een amiibo voor kan gebruiken, maar als ik snel rondzoek hoeveel er zijn, krijg ik nog niet bepaald de neiging om ze allemaal te sparen. Ik zie ook nog niet snel het verschil tussen de characters en cards/fiches (behalve dat fiches wat makkelijker op te bergen zijn).
Gebruiken, soms. Verzamelen, een deel wel ja. Ik heb de Zelda-amiibo compleet voor zover ik weet. Pokémon ben ik nog mee bezig. Metroid heb ik ook compleet en daarnaast heb ik er nog een aantal die ik óf gewoon leuk vind, óf die in de game waar ze bij horen iets nuttigs doen.

• Meru94
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 16:29
Zou graag opnieuw wat Pokémon games spelen, maar heb hiervoor niet meer de juiste console. Mijn vraag nu is welke console ik het beste koop: de Switch Lite of de 2DS XL?

• maxim380
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-12 10:38
Voordeel van de Switch is dat er nog nieuwe Pokemon games voor uitkomen, met de 2DS heb je alleen de games die al uit zijn. X/Y heb ik zelf geen ervaring mee, maar Omega Ruby/Alpha Sapphire en (Ultra) Sun/Moon vond ik zelf prima games.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:40
@gwystyl De fiches/cards zijn illegaal. Dus dat is al een verschil. Heb zelf wel een zut aan nfc tags gekocht (lege) om zelf die dingen te maken voor het gemak. Maar kopen zou ik ze nooit. Heb wel echt een berg aan Amiibo omdat ik ze leuk vind. Sommige voor het nut, maar vaak is het maar eenmalig dat je ze voor dat specifieke nut nodig hebt zeg maar.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:26

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Meru94 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:00:
Zou graag opnieuw wat Pokémon games spelen, maar heb hiervoor niet meer de juiste console. Mijn vraag nu is welke console ik het beste koop: de Switch Lite of de 2DS XL?
2ds. Kun je zowel de pokemons van de 3ds en de normale ds mee spelen. Daarnaast is alles way cheaper.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• harley

Kon me niet inhouden
Wilde zelda btow eigenlijk niet opnieuw kopen want heb hem al op de WiiU maarja die kan ik niet meenemen....
Vind wel die blurranden bij links awakening erg irritant zeker op het kleine scherm van de switch lite. Had wel een hack gevonden maar die werkt alleen op aangepaste switches :(

...

• ppl
  • Niet online
Smok3yNL schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:02:
Vraagje,

Technisch kan het maar het is ten zeerste af te raden. 's nachts ben je niet alert en bij problemen met het opladen (iets wat zeer vaak voorkomt!) loop je wel het risico op brand. Helaas zijn hier inmiddels praktijkvoorbeelden van te over. Dat is ook de reden waarom de brandweer het ten zeerste afraadt om apparaten op te laden op momenten dat je er niet bij bent (zoals 's nachts wanneer je slaapt).

• --_--
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-12 14:48
ppl schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:02:
[...]

Technisch kan het maar het is ten zeerste af te raden. 's nachts ben je niet alert en bij problemen met het opladen (iets wat zeer vaak voorkomt!) loop je wel het risico op brand. Helaas zijn hier inmiddels praktijkvoorbeelden van te over. Dat is ook de reden waarom de brandweer het ten zeerste afraadt om apparaten op te laden op momenten dat je er niet bij bent (zoals 's nachts wanneer je slaapt).
Mja je hebt op zich gelijk, maar de meeste mensen die ik ken laden de telefoon in de nacht op. Er is wel enige kans op brandgevaar, maar deze kans is nog steeds erg klein. Ik ga verder niks aan of afraden maar vind dat je wel heel stellig klinkt.

• ppl
  • Niet online
https://www.brandweer.nl/...heid/lithium-ion-batterij

Rechts een lijstje met 10 belangrijke punten waarbij punt 10 over toezicht op het opladen gaat.

Dit heeft dan ook niets met stelligheid te maken maar met realiteit ;) De brandweer heeft in diverse regio's hierover voorlichting gegeven. Verder zie je dit de laatste paar jaar ook steeds meer in het nieuws: mensen waarbij de telefoon in de fik vliegt of zelfs explodeert bij het opladen en schuren die tot de grond afbranden waarbij de oorzaak ligt bij de accu van de elektrische fiets die stond op te laden. Echte data laat zien dat de kans zeker niet "erg klein" is maar "reëel".

Het probleem is dat veel mensen, zoals jij, het gevaar enorm lopen te bagatelliseren. Daarom voert de brandweer ook vaak dit soort acties uit en hebben ze ook een infographic (zie eerder genoemde link). Veel mensen weten ook niet dat veruit de meeste huisbranden ontstaan rond 2.00 uur 's nachts wanneer mensen liggen te slapen. Nou niet bepaald een tijdstip waarop je heel erg alert bent (als je al wakker wordt).

Zoals je op genoemde link kunt zien, kun je prima een apparaat opladen mits dat gebeurd onder toezicht. Je moet er ook niet meer van het advies maken dan wat het is. Zeker niet met de mogelijkheid tot draadloos opladen. Dan kun je steeds kortstondig bijladen ipv dat je 'm 's nachts moet aansluiten voor een complete laadsessie. Jammer (maar begrijpelijk) dat de Switch dat dan weer niet heeft.

Als je het alsnog te stellig vindt dan raad ik het je aan om hier eens over te praten met de brandweer zelf. Als er 1 partij is die weet hoe brand werkt en wat er in werkelijkheid gebeurd dan zijn zij dat wel.

Edit: ter verduidelijking: de infographic gaat over elektrische apparaten in zijn algemeenheid en dus niet alleen over accu's. TV's staan, aldus de brandweer, al heel wat jaren op plaats nummer 1 als oorzaak van woningbrand.

ppl wijzigde deze reactie 16-11-2019 20:40 (6%)

ppl schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:44:
Echte data laat zien dat de kans zeker niet "erg klein" is maar "reëel".
Dan ben ik wel benieuwd naar de echte data. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ironpino
  • Laatst online: 10:49
Goed punt 👍

Wat ik mij afvraag, mijn switch staat altijd in het docking station. Aangezien hij eigenlijk haast nooit als handheld gebruikt wordt. Maar dan laat hij ook op, wat dus gevaarlijk kan zijn. Ik vrees dat heel veel mensen dat zo doen. Tijd dus weer voor een stekkerdoos met een aan/uit knop er op 😩

* PSN: Iron_Pino * Steam: Ironpino * Origin: Ironpino * Uplay: Ironpino * Xbox: IronPino X *

• Engineer Stewie
Aangezien ik de formfactor van de switch lite niet goed vind en dus enkel de OG switch ga houden heb ik mijn integral 256Gb SD kaartje daar maar in gestoken.

Heb al mijn games geupdate en geredownload en toch al dik 60Gb in gebruik. Ik kwam net niet toen met de 32Gb intern en 32Gb SD omdat de switch zelf ook al een heel chunk nodig heeft.

Heb nu 20Gb vrij ongeveer op de switch en volgens mij staat alles wat op de SD kan ook op de SD nu (patches, DLC en games).
Sta ervan versteld dat ik reeds 26 full games heb (excl Fortnite en paladin).

Heb meerdere PS4 en xbox one consoles gehad maar die hebben mij nooit zo kunnen boeien als de switch die ik nu toch bijna 2 jaar heb.

• Mizgala28
  • Laatst online: 12-12 21:47
Moderne lithium batterijen kunnen sowieso niet overladen, misschien als je echt een oud apparaat hebt, maar vrijwel alles wat geen goedkope Chinese troep is laadt nooit volledig op en gaat ook nooit volledig leeg.

Die "100% vol" is in feite niet echt "vol", hetzelfde geldt voor een lege accu waar leeg niet echt leeg is, dit omdat lithium ion accu's juist nooit volledig opgeladen of volledig leeg mogen, fabrikanten stellen de boel daarom bewust zo in dat volledig opladen in feite de accu nooit volledig oplaadt, dit was anders met NiCd accu's.

Hetzelfde geldt voor overchargen, tenzij goedkopere troep een apparaat zal de accu in feite niet overchargen, op het moment dat de accu vol is stopt het apparaat met laden en laadt het pas bij op het moment dat de accu niet vol meer is, zal meeste mensen overigens niet opvallen overigens.

But again de boel kan inderdaad de fik in als je lader defect is of je goedkope laders "van de action" gebruikt, een kennis heeft bijna onze woning in de fix gezet toen hij op bezoek was en zijn Galaxy S8 aan een 2 euro lader heeft laten hangen, omdat die lader meer stroom erdoorheen knalde dan de bedoeling is.

En uit persoonlijke ervaring, veel te veel mensen zijn te gierig om een goede lader te kopen voor hun spullen zoals telefoon, dan ben je zelf dom bezig.

Switch in de dock laten als deze vol is kan dus geen kwaad.

https://en-americas-suppo...ndo-switch-console-docked

er zullen genoeg mensen zijn die het niet met mij eens zullen zijn, dat is prima

• --_--
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-12 14:48
ppl schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:44:
https://www.brandweer.nl/...heid/lithium-ion-batterij

Rechts een lijstje met 10 belangrijke punten waarbij punt 10 over toezicht op het opladen gaat.

Dit heeft dan ook niets met stelligheid te maken maar met realiteit ;) De brandweer heeft in diverse regio's hierover voorlichting gegeven. Verder zie je dit de laatste paar jaar ook steeds meer in het nieuws: mensen waarbij de telefoon in de fik vliegt of zelfs explodeert bij het opladen en schuren die tot de grond afbranden waarbij de oorzaak ligt bij de accu van de elektrische fiets die stond op te laden. Echte data laat zien dat de kans zeker niet "erg klein" is maar "reëel".

Het probleem is dat veel mensen, zoals jij, het gevaar enorm lopen te bagatelliseren. Daarom voert de brandweer ook vaak dit soort acties uit en hebben ze ook een infographic (zie eerder genoemde link). Veel mensen weten ook niet dat veruit de meeste huisbranden ontstaan rond 2.00 uur 's nachts wanneer mensen liggen te slapen. Nou niet bepaald een tijdstip waarop je heel erg alert bent (als je al wakker wordt).

Zoals je op genoemde link kunt zien, kun je prima een apparaat opladen mits dat gebeurd onder toezicht. Je moet er ook niet meer van het advies maken dan wat het is. Zeker niet met de mogelijkheid tot draadloos opladen. Dan kun je steeds kortstondig bijladen ipv dat je 'm 's nachts moet aansluiten voor een complete laadsessie. Jammer (maar begrijpelijk) dat de Switch dat dan weer niet heeft.

Als je het alsnog te stellig vindt dan raad ik het je aan om hier eens over te praten met de brandweer zelf. Als er 1 partij is die weet hoe brand werkt en wat er in werkelijkheid gebeurd dan zijn zij dat wel.
Mja ik ben nog steeds niet overtuigd, zal wel te eigenwijs zijn. Er is ook wel eens 'snachts een modem in de fik gevlogen, zet je die ook altijd uit als je naar bed gaat of de deur uit gaat?

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:32

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Iedereen: laten we de discussie over brandgevaarlijkheid hier verder bij laten, ik denk dat er voor en tegenstanders zijn, maar brand gevaarlijkheid (helemaal van andere apparaten) vind ik behoorlijk OT hier.

De vraag over de batterij lijkt me iig adequaat beantwoord.
Lijkt me overigens ook een goede om in de OT op te nemen voor zover dit er al niet staat?
@Zeror ?

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 4 (done 1,2,3,5,6)

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:25
Ga ik toevoegen.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 16:44
Heeft er iemand een Switch lite naast zijn normale Switch en zo ja, bevalt het?

Ik zit er al een tijdje naar te kijken, maar kan nog niet echt de voordelen er van in zien, behalve dan dat ik hem leuk en handzaam vind. ( en omdat de pokemon editie nu een leuke prijs heeft)

Maar om nou telkens je savegames te moeten downloaden, je games niet makkelijk kunt sharen tussen de devices en ik eigenlijk niet vaak van huis ben is het nog niet echt een must have.

Iemand hier ervaring mee als 2e device?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• harley
JA, maar wel pas sinds gisteren :+
Dus nog geen ervaring met savegames overzetten. Volgens mij kun je ze niet "sharen" wel overzetten maar dan verdwijnt ie van de oude.
Zelda was ik op de WiiU aan het spelen, maar daar al een jaar niet naar omgekeken, dus maar opnieuw begonnen. Andere spellen hebben er nog niet ingezeten.
Hij houdt wel een stukje makkelijker vast, maar het scherm is wel best klein :(

harley wijzigde deze reactie 15-11-2019 13:18 (6%)

...

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 16:44
harley schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:17:
JA, maar wel pas sinds gisteren :+
Dus nog geen ervaring met savegames overzetten. Volgens mij kun je ze niet "sharen" wel overzetten maar dan verdwijnt ie van de oude.
Zelda was ik op de WiiU aan het spelen, maar daar al een jaar niet naar omgekeken, dus maar opnieuw begonnen. Andere spellen hebben er nog niet ingezeten.
Hij houdt wel een stukje makkelijker vast, maar het scherm is wel best klein :(
Hmm, ja mijn neiging gaat ook steeds meer uit om het niet te doen, ook al vind ik de Pokemon versie echt mooi en op dit moment 199 euro.

Maar ik speel 80% op de TV en heb 3 dockingstations dus kan op alle TV's zo gamen.
Ik denk dat ik het maar niet doe, want anders is het alleen maar op dit moment voor de prijs en verzamelwoede. :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Engineer Stewie
Ik heb de lite geprobeerd en alhoewel die echt veel lichter is vond ik de ergonomie NOG slechter. Vond dat je hem wat verkrampt vasthad. De OG switch heb je precies wat relaxter vast.
Mijn OG switch heeft al een d-pad links ipv die onnozel toetsjes en ben er wel blij mee.

Engineer Stewie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:30:
Ik heb de lite geprobeerd en alhoewel die echt veel lichter is vond ik de ergonomie NOG slechter. Vond dat je hem wat verkrampt vasthad. De OG switch heb je precies wat relaxter vast.
Mijn OG switch heeft al een d-pad links ipv die onnozel toetsjes en ben er wel blij mee.
Voor iedereen verschillend natuurlijk maar mensen die last hebben van de ergonomie kunnen altijd een grip uitproberen. Skull & co hebben nu ook een Switch Lite versie van hun grip, bvb.

• HertogJack
  • Laatst online: 14-12 22:40
Heeft iemand nog tips voor spelletjes voor 2 mannetjes van 6,5 en 4,5 jaar? Mario Odyssey en Mario Kart vinden ze geweldig maarja die hebben ze al eeuwen.

Overcooked kon ze niet bekoren.

psn: HertogJack

• Engineer Stewie
Mijn kleine man (net 7) is fan van Cars en Smash brothers.

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True