Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10:22
@NMe dat is gaar... Misschien eens melding doen bij de consumentenbond? Als we met een boel Tweakers dat aankaarten, of bijv. Tweakers zelf doet ook melding, wellicht kan de cb dan wat druk/invloed uitoefenen...

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:22

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat de consumentenbond veel uithaalt. In America was er een class action rechtszaak nodig, ik vermoed dat we in Europa ook zoiets moeten regelen. Het nare is alleen dat niet alle Europese landen een class action-achtige constructie hebben en het dus lastiger is om een grote rechtszaak van de grond te krijgen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

We hebben het hier in Nederland geregeld dat het de verkoper is die de garantie moet regelen, niet de fabrikant.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Johnnnygoud
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:28
Arunia schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:50:
@harley Dat gaan ze echt niet accepteren hoor. Hoe hoogwaardig je het ook doet. Lijkt me dat het wel degelijk zichtbaar is en anders is het zichtbaar met snijwerk.
Probeer het spel anders via MP of V&A oid te verkopen.

Kreeg net een SMS van GM dat ze een nacht opening hebben de 14e. Denk alleen niet dat ik hem in de nacht op ga halen haha. Zal wel vrijdag of desnoods zaterdag worden.
Welke GM vestiging is dat? En is het landelijk? Kan namelijk niets erover vinden.
Hoop dat mijn GM Arnhem vestiging er ook aan mee doet.
@Johnnnygoud Volgens de lijst zou Arnhem Jansstraat ook mee moeten doen.
Moet eerlijk zijn dat ik verschillende vestigingen heb gebruikt voor preorders. Dus geen idee welke deze is haha.

Link naar deelnemende winkels btw: www.gamemania.nl/pokemon

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:26:
We hebben het hier in Nederland EU geregeld dat het de verkoper is die de garantie moet regelen, niet de fabrikant.
Niet louter alleen Nederland waar dat geldt. Dat wil niet zeggen dat er niet eenzelfde rechtszaak hier in de EU gestart kan worden. Ze zullen moeten aantonen dat de fabrikant nalatig is geweest. De enige reden waarom we niet exact hetzelfde soort zaak kunnen starten zit hem in een totaal verschillend rechtssysteem dat voortkomt uit een totaal andere cultuur. Heel simpel en kort door de bocht gezegd: onsumenten staan bij ons voorop, in de VS zijn dat de bedrijven. Dat betekent ook dat er in de VS veel meer reden is om zo'n class action suit te starten dan hier. Vanuit de consument bekeken is hun consumentenwetgeving vergeleken met die van ons nogal een lachertje.

Het feit dat mensen nog steeds (dus ook met nieuwe joycons) last hebben van dat drift probleem zegt al wel dat die class action suite ook niet veel heeft gedaan (het probleem is niet weg, de service richting consument is wel verbetert). Hoe dat komt is de grote vraag.

Overigens vind je in het woordenboek niet terug dat de definitie van "slijtage" neerkomt op "joycon drift". Slijtage kan van alles zijn, dat het joycon drift is, is niet meer dan een aanname. Dat chemisch goedje wat op je huid zit kan ook behoorlijk wat slijtage opleveren.

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 07:20
Zelda Link's Awakening heeft mij enorm positief verbaasd! Had wel verwacht dat ik hem mooi zou vinden, maar dit heeft alles overtroffen. Wat een geweldige game. Hopelijk gaan ze snel die andere delen in deze stijl uitbrengen. Ik vond het namelijk een stuk vermakelijker dan Breath of the Wild.

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:57
JohnnyDon schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:52:
[...]

Correct me if i'm wrong maar ik dacht dat dat alleen gelde voor het "drift" probleem die de joysticks hadden?
Precies dat is (weer) het probleem....

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:38
Opzich is het wel een interessante casus, die joycons.

Natuurlijk weten we dat een defect product vervangen of gerepareerd moet worden door de verkoper.

Maar wat als alle (of een groot deel ervan) exemplaren het zelfde defect vertonen? Is het dan wel een defect? Of is het nalatigheid, misleiding, oplichting, etc? Ik ben geen advocaat, maar ik weet 99% zeker dat de fabrikant niet geïsoleerd is van claims van de consumenten.

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:57
Ik heb maar eens een dingetje gestart bij de consumentenbond, eens kijken wat ze daar mee doen....

edit: ondertussen maar weer eens een stelletje sticks bestelt.....

wowly wijzigde deze reactie 04-11-2019 21:12 (26%)

Smash nieuws:

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-01 19:07

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Shutdown schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:46:
Zelda Link's Awakening heeft mij enorm positief verbaasd! Had wel verwacht dat ik hem mooi zou vinden, maar dit heeft alles overtroffen. Wat een geweldige game. Hopelijk gaan ze snel die andere delen in deze stijl uitbrengen. Ik vond het namelijk een stuk vermakelijker dan Breath of the Wild.
Ben zelf vorige maand bezig geweest met link to the past (wel snes via emu) maar heb exact hetzelfde....moet er natuurlijk gelijk bij zeggen dat mij ook het beroemde oude vertrouwde meespeelde, als oude sarcastische gamer vaak geen zin om allerlei 'nieuwe' vratsen te moeten gaan leren en dat je wapen na 3 hits uit elkaar valt vind ik ook maar niets
spoiler:
jaja ik weet dat dit later in de game enigsinds af te vangen is, maar toch

Wil LA ook graag nog is doen, helemaal gezien ik die 'minder vaak' opnieuw gedaan heb t.o.v. LttP.
Maar goed LttP is nog niet eens af, waarbij het niet helpt dat ik via emu speel met achievement support, en ik toch die no dmg boss achievements ook wil, maar als niet super skilled gamer betekent dat veel overnieuw spelen, en daar hou ik niet zo van (ook reden dat ik deze sig al 2 jaar ofzo heb :X )

Aan de andere kant, wil ik dus ook nog wel verder met BotW, er zit natuurlijk genoeg tofs in die game, als je kijkt hoe enthousiast mensen zijn (waaronder ook mijn kids die helemaal frusti zijn dat ze er niet met mij over mogen praten ivm spoilers :+ )

10 second ninja DONE

Ik denk dat het hier nog niet gepost is dus: Tetris Maximus No. 9 (Sword/Shield skin) is al ff aangekondigd:

@joycons, ik denk dat hier enkel verandering kan komen mits een georganiseerde campagne bij landelijke consumentenbonden. Class actions in de EU zijn niet vanzelfsprekend door verschillende landelijke rechtsystemen, zoals hierboven ook al aangekaart. Het klinkt vooral als heel veel werk ;) Het feit dat er geen recall is gekomen, noch consistent beleid vanuit Nintendo om een permanente update voor de joycons te ontwikkelen, doet vermoeden dat ze het of niet serieus nemen of niet zelf kunnen oplossen. De sticks zijn namelijk off-the-shelf onderdelen.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Ik lees veel over joycon drift, maar hoe kan je dat makkelijk zelf testen?

• NoReseth
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:49
NMe schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:04:
[...]

Dat ís het drift-probleem. En Nintendo repareert dat alleen in de VS buiten de garantie. Hier in Europa doen ze of hun neus bloedt, waarschijnlijk omdat hier nog niemand een grote rechtszaak gestart is.
Ik ben heel benieuwd, ik heb contact gehad met de helpdesk en die vertelden mij stuur maar op.
Mijn switch is al een tijdje uit de garantie.
Uit voorzorg heb ik beide joycon's op de post gedaan, en die komen hopelijk ergens deze week terug :+
Nu maar afwachten of er iets mee gedaan is. Of dat ik een rekening krijg voor de reparatie.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:15
waah schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:49:
Ik lees veel over joycon drift, maar hoe kan je dat makkelijk zelf testen?
Als je er last van hebt dan merk je dat wel. Er wordt dan beweging gedetecteerd terwijl je de sticks niet aanraakt. Bijvoorbeeld je character die begint te lopen terwijl je niks doet.

• SirLeopold
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-12-2019
NoReseth schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:08:
[...]

Ik ben heel benieuwd, ik heb contact gehad met de helpdesk en die vertelden mij stuur maar op.
Mijn switch is al een tijdje uit de garantie.
Uit voorzorg heb ik beide joycon's op de post gedaan, en die komen hopelijk ergens deze week terug :+
Nu maar afwachten of er iets mee gedaan is. Of dat ik een rekening krijg voor de reparatie.
Vorige maand nog twee joy-cons opgestuurd met drift (ook buiten garantie). Twee nieuwe teruggekregen. Sowieso zullen ze je geen rekening sturen zonder dit eerst met je te communiceren.
JackAvery schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:35:
Ik denk dat het hier nog niet gepost is dus: Tetris Maximus No. 9 (Sword/Shield skin) is al ff aangekondigd:

[YouTube: Tetris 99's Pokemon Sword & Shield Theme Gameplay Trailer (9th Maximus Cup)]
Ah, nee... niet nog een Tetris event... :(

(Ze hebben geen positieve invloed op m'n backlog. :p)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

Shutdown schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:46:
Heb sinds vorige week ook de Switch Lite en met LA erbij als eerst gespeelde zelda game ooit. Fantastisch spel met inderdaad mooie kleuren. Ben wel een beetje bang dat als ik BotW ga spelen dat ik daardoor een beetje teleurgesteld ga worden; het is zo'n heel andere game immers (?)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• waah
Gunner schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:40:
[...]

Heb sinds vorige week ook de Switch Lite en met LA erbij als eerst gespeelde zelda game ooit. Fantastisch spel met inderdaad mooie kleuren. Ben wel een beetje bang dat als ik BotW ga spelen dat ik daardoor een beetje teleurgesteld ga worden; het is zo'n heel andere game immers (?)
Mwa. het lijkt anders, maar BOTW is de eerste 3D game die terug gaat naar de roots van Zelda.... "Welkom, je weet niets, ontdek!"

Zowel BOTW als LA gaan om zelf ontdekken en de wereld om je heen verkennen. En ja de mechanics zijn anders, maar de basis is gelijk. Het mooie van BOTW vond ik het "Ik ga naar punt X...... Hé wat is dat?" gevoel, en dan na 2 uur denken.... Ohja, ik zou naar punt X. Er is veel te ontdekken en zien..... Net als in de eerste Zelda-games.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10:39
Ja maar toch mis je de echte dungeons waar je aan het eind ook echt een reward in de vorm van wapen/item hebt waarmee je ook weer verder in de wereld kunt komen.

Mijn zoontje is pas opnieuw begonnen en heeft vandeweek de vuurberg titaan verslagen met maar 5 hartjes op zijn levensbalk. Als die titanen dan echt zo moeilijk zijn had hij dit niet zo vlug in het spel al kunnen doen. Bij de oude zelda's merk je echt een opbouw in moeilijkheid (vooral in het gebied waar je kunt komen en bijbehorende dungeon) en niet naarmate de tijd verstrijkt worden alle vijanden gewoon sterker. (blood moon)

Ik ben sowieso nog van de 2d games, lekker van bovenaf, afgelopen weekend maar Link between world nog eens uitgespeeld. Ben niet anti 3d en vind BtoW erg mooi maar vind de oude series gewoon leuker om te spelen :P

harley wijzigde deze reactie 05-11-2019 12:04 (15%)

...

Wat @harley ook aan geeft. Ik mis heel erg de dungeons.
De shrines waren dat absoluut niet en de DB's waren daar veel te kort voor.

BotW 2 mag van mij gewoon lekker met dungeons zijn. Het aantal zoals in LttP en dergelijke.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Beneveerg
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 22:46
Ik heb een deel van het topic doorgelezen. Heel vervelend want nu ben ik nog gemotiveerder om een Nintendo Switch aan te schaffen.

Spellen zakken bijna nooit in prijs. Prima. Hoe zit dat met de hardware? Heeft het zin om op Blackfriday/Cybermonday te wachten voor een leuke korting of doet nintendo daar doorgaans niet aan mee?

Het leven is te kort om te testen

Beneveerg schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:11:
Ik heb een deel van het topic doorgelezen. Heel vervelend want nu ben ik nog gemotiveerder om een Nintendo Switch aan te schaffen.

Spellen zakken bijna nooit in prijs. Prima. Hoe zit dat met de hardware? Heeft het zin om op Blackfriday/Cybermonday te wachten voor een leuke korting of doet nintendo daar doorgaans niet aan mee?
Gezien dit vrij dichtbij is, zou ik gewoon ff wachten. Vorige twee jaren was er vanuit Nintendo zelf bvb een tijdsgelimiteerde bundle in de kerstperiode waarbij je gratis Mario Kart bij je Switch kreeg.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Meestal is er niet heel veel korting of de consoles. Op de games heeft Amazon heel af en toe een 5 voor de prijs van 3 actie die meestal de moeite waard is als je nog weinig games hebt.

• doobieters
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-01 19:23

Je kan momenteel een Switch Lite scoren voor 199 bij Amazon.de

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:26:
We hebben het hier in Nederland geregeld dat het de verkoper is die de garantie moet regelen, niet de fabrikant.
Dat verandert niks aan de situatie. De bewijslast voor het aantonen dat het product defect is door toedoen van de fabrikant ligt na zes maanden bij de consument. Nintendo ontkent in Europa dat er problemen zijn die aan hen te wijten zijn maar repareert binnen de garantie gewoon alles, wat betekent dat verkopers ook niet moeilijk doen. Maar buiten de garantieperiode garantie claimen op driftende joy-cons gaat je ook bij de verkoper niet lukken.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23:41

Ik wil ook een Switch. Omdat jet bijna Black Friday is wacht ik dat nog even af, maar verwacht er niet te veel van.
NMe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:44:
[...]

Dat verandert niks aan de situatie. De bewijslast voor het aantonen dat het product defect is door toedoen van de fabrikant ligt na zes maanden bij de consument. Nintendo ontkent in Europa dat er problemen zijn die aan hen te wijten zijn maar repareert binnen de garantie gewoon alles, wat betekent dat verkopers ook niet moeilijk doen. Maar buiten de garantieperiode garantie claimen op driftende joy-cons gaat je ook bij de verkoper niet lukken.
Laat ik het anders formuleren. Welke rol speelt hier in NL (EU) de fabrikant? Welke aanklacht wil je indienen en op grond van welke wet denk je dat deze aanklacht kans maakt?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:53:
[...]

Laat ik het anders formuleren. Welke rol speelt hier in NL (EU) de fabrikant? Welke aanklacht wil je indienen en op grond van welke wet denk je dat deze aanklacht kans maakt?
Hoe makkelijk de fabrikant omgaat met garantie heeft direct effect op hoe gemakkelijk leveranciers dat doen. Vergeet niet dat de meeste driftproblemen pas optreden ná het moment waarop de bewijslast verlegd wordt van de fabrikant/leverancier naar de eindgebruiker.

Wat betreft de vorm van een aanklacht: ik heb geen idee wat hier de mogelijkheden zijn, maar zelfs als het via-via moet kun je nog steeds dingen geregeld krijgen. In Nederland hebben we recht op garantie zo lang als we redelijkerwijs kunnen verwachten dat een product mee gaat. Als leveranciers daardoor gedwongen worden om een jaar lang op eigen kosten al die drift-problemen op te lossen dan krijgt Nintendo problemen met die leveranciers en dat heeft direct effect op hun bottom line. Dus zelfs als Nintendo zelf niets wettelijk te verwijten is (en of dat zo is weet ik niet, IANAL) kun je bij het afdwingen van extra garantie bij bol.com en dergelijken alsnog Nintendo zo ver krijgen om het probleem beter op te lossen.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

harley schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:57:
Ja maar toch mis je de echte dungeons waar je aan het eind ook echt een reward in de vorm van wapen/item hebt waarmee je ook weer verder in de wereld kunt komen.

Mijn zoontje is pas opnieuw begonnen en heeft vandeweek de vuurberg titaan verslagen met maar 5 hartjes op zijn levensbalk. Als die titanen dan echt zo moeilijk zijn had hij dit niet zo vlug in het spel al kunnen doen. Bij de oude zelda's merk je echt een opbouw in moeilijkheid (vooral in het gebied waar je kunt komen en bijbehorende dungeon) en niet naarmate de tijd verstrijkt worden alle vijanden gewoon sterker. (blood moon)

Ik ben sowieso nog van de 2d games, lekker van bovenaf, afgelopen weekend maar Link between world nog eens uitgespeeld. Ben niet anti 3d en vind BtoW erg mooi maar vind de oude series gewoon leuker om te spelen :P
Same here, 3d games kunnen fantastisch zijn, en vooral bij sportspellen en race games ben ik dol op de nieuwere games. MAAR
Bij 3d werd het (initieel) minder actie en meer focus op verkennen, dus vooral bij platform games en action rpg liever 2d. Het is voor mij ook intiutiever.

Het mooie vind ik dat 'wij' absoluut niet de enige/ste zijn, genoeg aanbod met dus al genoemd LA, maar ook dk, en yoshi en natuurlijk mario(luigi) U.
En de nieuw yooka en leelay (spelling :? )
edit: Yooka-Laylee
schijnt ook erg goed te zijn.

En als je 2d (zelfs soms) nog leuk vind, kijk naar indie games! zoveel geweldig aanbod. Denk dat als je een game per week wegspeelt dat je in een jaar tijd nog niet alle goede 2d games hebt weggewerkt die je voor de switch kan kopen.

edit 2:
There are currently 1892 games aldsu wiki
hmm ok ik dacht dat we al meer richting 2500 zouden zijn inmiddels, maar neemt niet weg dat er veel indie toppes zijn, sommige hebben natuurlijk expres die 8bit look wat een turn off zou kunnen zijn, en wellicht is 50 goede 2d games wel wat aan de hoge kant. Maar als 8bit gfx en genre geen bezwaar zijn kom je heel dicht in de buurt imho.

Sagat wijzigde deze reactie 05-11-2019 13:52 (10%)

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:49:
[...]
edit 2:
There are currently 1892 games aldsu wiki
hmm ok ik dacht dat we al meer richting 2500 zouden zijn inmiddels, maar neemt niet weg dat er veel indie toppes zijn, sommige hebben natuurlijk expres die 8bit look wat een turn off zou kunnen zijn, en wellicht is 50 goede 2d games wel wat aan de hoge kant. Maar als 8bit gfx en genre geen bezwaar zijn kom je heel dicht in de buurt imho.
Wiki is allesbehalve up to date :) De eShop zit eerder in de buurt van 3000 games tegenwoordig. 50 goede 2D games lijkt me dus zeker doenbaar als je smaak even buiten beschouwing laat.

Edit: Wat Zelda betreft, ik denk dat dungeons zeker ook iets kunnen toevoegen in de BOTW formule, maar daar hoeft niet perse een "reward" aan gekoppeld zijn die je progressie in de rest van het spel toelaat. Ik denk dan aan unique armours, of eventueel gewoon terug heartpieces.

Ik vond het zelf net erg goed dat BOTW je min of meer alle tools aan het begin geeft [=vrijheid om te verkennen], en dat je door stamina upgrades en dergelijke nog steeds een vorm van verbetering van je character krijgt.

JackAvery wijzigde deze reactie 05-11-2019 14:22 (26%)

• ppl
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:26:
In Nederland hebben we recht op garantie zo lang als we redelijkerwijs kunnen verwachten dat een product mee gaat.
En wat veel mensen zich hier niet van realiseren is dat het dus ook de andere kant op werkt: als de fabrikant maar 1 jaar garantie levert en je ziet dat na die periode de problemen ontstaan dan mag je dus niet verwachten dat het product zo lang mee gaat. De garantiewetgeving in de EU steekt anders in elkaar en spreekt al snel van een periode van 2 jaar aan garantie. Met andere woorden: dit wordt heel wat juridisch gesteggel want hier moet bepaalt worden welke wetgeving van toepassing is: NL of EU.
JackAvery schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:15:
Ik vond het zelf net erg goed dat BOTW je min of meer alle tools aan het begin geeft [=vrijheid om te verkennen], en dat je door stamina upgrades en dergelijke nog steeds een vorm van verbetering van je character krijgt.
Hebben ze niet gewoon dat van die dungeons vervangen door het kunnen/moeten ontdekken in die open wereld aangevuld met die tempels? Het continu zoeken naar ingrediënten en daarmee koken levert je weer wat uithoudingsvermogen, snelheid, hartjes, etc. op.
Momenteel kun je een Steelbook als bonus krijgen als je Pokemon preordert in de eShop:

Je krijgt dan een code (o.a. per e-mail) die je kunt gebruiken om een steelbook te bestellen:
https://nintendo.nl/PokemonSwordSteelBook
https://nintendo.nl/PokemonShieldSteelBook

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04:34
Die steelbook actie via de eShop is wel niet geldig als je Pokémon koopt met die 2 games voor 99 euro voucher die je kan kopen als je Nintendo Online hebt.

Dus enkel als je Pokémon zo afrekent meteen met Eshop tegoed of dergelijke, maar niet met die 2 games voor 99 Euro voucher, dan krijg je GEEN steelbook.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

RayNbow schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:43:
Momenteel kun je een Steelbook als bonus krijgen als je Pokemon preordert in de eShop:
[Afbeelding]

Je krijgt dan een code (o.a. per e-mail) die je kunt gebruiken om een steelbook te bestellen:
https://nintendo.nl/PokemonSwordSteelBook
https://nintendo.nl/PokemonShieldSteelBook
Je hebt dan alleen als ik het goed begrijpt geen cartridge om erin te stoppen :P. Persoonlijk vind ik zo'n steelbook wel tof maar nu maar de gewone versie besteld.

select * from Fish;

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ppl schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:16:
[...]

En wat veel mensen zich hier niet van realiseren is dat het dus ook de andere kant op werkt: als de fabrikant maar 1 jaar garantie levert en je ziet dat na die periode de problemen ontstaan dan mag je dus niet verwachten dat het product zo lang mee gaat. De garantiewetgeving in de EU steekt anders in elkaar en spreekt al snel van een periode van 2 jaar aan garantie. Met andere woorden: dit wordt heel wat juridisch gesteggel want hier moet bepaalt worden welke wetgeving van toepassing is: NL of EU.
Weet je dat heel zeker? Want volgens mij zit er wel degelijk een minimum op. Een fabrikant kan niet zeggen dat 'ie maar een weekje garantie geeft.

Nou ja, gelukkig doet Nintendo 't sowieso goed, 2 jaar op alles zoals het hoort en dan netjes door hen zelf afgehandeld.

NMe wijzigde deze reactie 05-11-2019 21:07 (7%)

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 25-01 21:08
NMe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:07:
[...]

Weet je dat heel zeker? Want volgens mij zit er wel degelijk een minimum op. Een fabrikant kan niet zeggen dat 'ie maar een weekje garantie geeft.

Nou ja, gelukkig doet Nintendo 't sowieso goed, 2 jaar op alles zoals het hoort en dan netjes door hen zelf afgehandeld.
In Nederland bestaat geen vaste garantietermijn, maar het moet een, mede gezien de prijs, redelijke termijn functioneren. Vaak wordt daarbij aansluiting gezocht bij de 2 jaar grens maar het kan dus ook langer zijn voor dure producten.
ppl schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:16:
[...]

Dit is niet hoe garantiewetgeving werkt in de EU. De EU-richtlijn wordt in elk land individueel toegepast. Het is niet toegelaten voor landen om deze richtlijn nationaal te implementeren op een "minderwaardige" manier dan de richtlijn zelf. De EU-richtlijn is dus de standaard - d.w.z. de minimum rechten die je hebt als consument - en landen geven individuele interpretaties hieraan in de nationale wetgeving.

De Nederlandse wetgeving is inderdaad op dit vlak een aparte implementatie (geen wettelijke garantietermijn, maar in de plaats een "verwachte levensduur bij normaal gebruik"), maar ik zou dan graag eens praktijkvoorbeelden willen zien van wanneer winkels minder dan twee jaar garantie bieden in Nederland. De Nederlandse regeling hoort namelijk gunstiger te zijn voor de consument dan de EU-richtlijn. Het probleem imo met de Nederlandse wetgeving is dat het makkelijk een discussie kan worden van hoe lang een apparaat zoals een spelconsole verwacht wordt te werken bij normaal gebruik, dat is echter tussen jou en de verkoper te regelen. 2, misschien 3 jaar lijkt mij 'normaal' in de NL context voor een console, maar IANAL :)

"Juridisch gestengel" of de EU of de NL wetgeving geldt gaat niet voorkomen iig. Je koopt je product in NL, je volgt de NL wet. Simpel.
[...]

Hebben ze niet gewoon dat van die dungeons vervangen door het kunnen/moeten ontdekken in die open wereld aangevuld met die tempels? Het continu zoeken naar ingrediënten en daarmee koken levert je weer wat uithoudingsvermogen, snelheid, hartjes, etc. op.
Shrines zijn inderdaad een "vervanging" en hebben gameplay-gewijs een hoop goede dingen gedaan (imho), maar het hele punt van de dungeon commentaren is dat mensen graag aanvullend toch ietswat grotere uitdagingen ook zouden tegenkomen van het kaliber dungeons. Puzzels in shrines zijn leuk maar beperkt in grootte. De Divine Beasts waren er maar vier kleintjes van, en de moeilijkheidsgraad was misschien wat makkelijk ivm de rest van het spel en de gewone verwachtingen die men van dungeons heeft na 30 jaar Zelda games.

Cooking staat voor mij niet echt gelijk aan een progressiesysteem, ik zie het eerder als een tijdelijk buffsysteem dat je vooral situationeel gebruikt. Het geeft dus extra tools om bepaalde uitdagingen aan te gaan.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:59
Ik kan echt niet overweg met de controls voor Luigi's Mansion. De piano baas maakt mij totaal in omdat je vlug goed moet mikken maar dat vind ik zo lastig. Blijkbaar ben ik de enige want ik hoor er niemand anders over. Frustratie alom.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:32:
Ik kan echt niet overweg met de controls voor Luigi's Mansion. De piano baas maakt mij totaal in omdat je vlug goed moet mikken maar dat vind ik zo lastig. Blijkbaar ben ik de enige want ik hoor er niemand anders over. Frustratie alom.
Kijk even deze video
YouTube: The SECRET Best Way to Play Luigi's Mansion 3 (Controls)

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-01 21:57
blijven oefenen ;-)
Nieuw Smash karakter Terry Bogart werd vandaag voorgesteld door Masahiro Sakurai in een enorm uitgebreide presentatie (zoals gewoonlijk vol droge humor). Ook toont hij de nieuwe Mii Fighter costumes, en worden er maar liefst 50 nieuwe muzieknummers toegevoegd in de Terry Bogart DLC.

DLC is vanaf vandaag verkrijgbaar! Nu is het afwachten wie het vijfde personage in de eerste fighter pass wordt... komt er een aankondiging op de Video Game Awards?

JackAvery wijzigde deze reactie 06-11-2019 20:33 (12%)

• ppl
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:07:
De wet heeft het over non-conformiteit en meer ook niet. Wat het exact inhoudt is opzettelijk vaag gehouden, dan hoef je niet om de haverklap wetgeving aan te passen omdat dingen niet meer kloppen. Hierbij gaat het echter niet alleen maar om wat de fabrikant zegt. Als hij zegt dat er een week garantie op zit en vervolgens aanbiedt om dit uit te breiden naar 2 jaar (ik noem een AppleCare) dan mag je dus verwachten dat het product ook 2 jaar mee kan gaan en niet een week. Als er heel veel uitval is van apparatuur en je kunt dat wetenschappelijk onderbouwen dan kun je dat dus ook aanvoeren als bewijs dat iets x tijd meegaat en niet de geclaimde y tijd.

Dat is mijn punt ook: er zijn diverse factoren die een rol spelen bij het vaststellen of iets x tijd mee gaat of niet. Slijtage is daar ook onderdeel van (daarom hebben accu's een garantie van 6 maanden, niet 2 jaar, en is dat juridisch gewoon in orde). De wet is hierin vaag waardoor dit stukje wetgeving altijd discussie oplevert. Oftewel juridisch gesteggel.
Ja, de meesten doen dat nu. Heel veel garanties zijn van 1 naar 2 jaar gegaan omdat de meesten gewoon de EU-richtlijn lijken te volgen. Accu's zitten dan vaak op een garantietermijn van 6 maanden.
JackAvery schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:39:
Dit is niet hoe garantiewetgeving werkt in de EU. De EU-richtlijn wordt in elk land individueel toegepast. Het is niet toegelaten voor landen om deze richtlijn nationaal te implementeren op een "minderwaardige" manier dan de richtlijn zelf. De EU-richtlijn is dus de standaard - d.w.z. de minimum rechten die je hebt als consument - en landen geven individuele interpretaties hieraan in de nationale wetgeving.
Volgens mij haal je nu een beetje richtlijnen en wetgeving door elkaar. Europese richtlijnen zijn andere dingen dan Europese wetgeving. Bij een richtlijn geldt vooral dat je bepaalde zaken over moet nemen en andere zaken vrijelijker mag invullen of helemaal niet hoeft over te nemen. Bij een stukje wetgeving heb je dit soort vrijheden eigenlijk niet (als in: je moet het 1 op 1 overnemen maar je mag wel aanvullen mits dat niet de betreffende wetgeving ondermijnt).
Overigens zijn er zat mensen (in o.a. Brussel) die onze non-conformiteit als minderwaardig zien omdat er geen duidelijkheid is en het in sommige gevallen minder bescherming biedt dan de hardere eis die in de richtlijn staat. Het is een discutabel stukje.

Zoals we vaker bij rechtszaken zien is dat een rechter in eigen land over de zaak moet oordelen. Die kijken echter niet alleen naar hun eigen wetgeving, die kijken ook naar overige stukken wetgeving (internationale verdragen, EU-richtlijnen, enz.) omdat we ons ook aan internationale regeltjes hebben te houden. Rechters leggen dan vaak bij het Europees Hof de vraag neer hoe een bepaald deel (of delen) van een EU-richtlijn moeten worden geïnterpreteerd. Dat heb ik kort samengevat tot: welk recht geldt er: EU of NL.
...maar ik zou dan graag eens praktijkvoorbeelden willen zien van wanneer winkels minder dan twee jaar garantie bieden in Nederland.
Iedere winkel die batterijen/accu's verkoopt. De EU-richtlijn noch de Nederlandse wet kent eenzelfde garantietermijn aan alle producten toe. Er zijn heel wat beperkingen en uitzonderingen hierop mogelijk. Zoals gezegd, er wordt ook rekening gehouden met zaken als slijtage (waar batterijen/accu's onderhevig aan zijn). De EU-richtlijn is er namelijk niet alleen voor consumenten, er zit ook een stukje bescherming richting de verkoper in.

Anyway, er is niets simpels aan wet- en regelgeving; was het maar zo. Dat is denk ik ook wat @RayNbow duidelijk probeert te maken. De Consumentenbond is denk ik het hoogst haalbare. Succes in ieder geval.
Je bent niet de enige, ik heb de rechter stick ook lopen vervloeken. Het ding lijkt maar 2 standen te hebben: 0 en vol gas. Je kunt in de instellingen wel de gevoeligheid daarvan op 0 zetten. Als je wat langer met die instelling speelt dan begint het aardig te wennen. Mijns inziens is dit ook echt het enige grote minpunt aan het spel en ondanks dat blijft het leuk om te spelen. Frustratie hoort bij een spelletje anders is het ook niet zo leuk als het je wel een keertje lukt.

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 25-01 12:36
ppl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:30:
[...]

Je bent niet de enige, ik heb de rechter stick ook lopen vervloeken. Het ding lijkt maar 2 standen te hebben: 0 en vol gas. Je kunt in de instellingen wel de gevoeligheid daarvan op 0 zetten. Als je wat langer met die instelling speelt dan begint het aardig te wennen. Mijns inziens is dit ook echt het enige grote minpunt aan het spel en ondanks dat blijft het leuk om te spelen. Frustratie hoort bij een spelletje anders is het ook niet zo leuk als het je wel een keertje lukt.
Heb je het over Luigi's Mansion 3? Herken namelijk niet de instellingen waar je het over hebt.
ppl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:30:

Volgens mij haal je nu een beetje richtlijnen en wetgeving door elkaar. Europese richtlijnen zijn andere dingen dan Europese wetgeving. Bij een richtlijn geldt vooral dat je bepaalde zaken over moet nemen en andere zaken vrijelijker mag invullen of helemaal niet hoeft over te nemen. Bij een stukje wetgeving heb je dit soort vrijheden eigenlijk niet (als in: je moet het 1 op 1 overnemen maar je mag wel aanvullen mits dat niet de betreffende wetgeving ondermijnt).
Dit is exact waarom ik zelf richtlijn schreef :)
Iedere winkel die batterijen/accu's verkoopt. De EU-richtlijn noch de Nederlandse wet kent eenzelfde garantietermijn aan alle producten toe. Er zijn heel wat beperkingen en uitzonderingen hierop mogelijk. Zoals gezegd, er wordt ook rekening gehouden met zaken als slijtage (waar batterijen/accu's onderhevig aan zijn). De EU-richtlijn is er namelijk niet alleen voor consumenten, er zit ook een stukje bescherming richting de verkoper in.
Het is enorm grappig dat ik zelf dit voorbeeld had geschreven en daarna het stuk heb verwijderd. Mijn vraag slaat dan ook eigenlijk op andere producten dan batterijen en eigendommen waar de garantiewetgeving niet op toepasbaar is. Meer nog, je schrijft zelf dat veel producten nu een tweejarige garantieduur hebben net omdat het gemakkelijker is om gewoon de richtlijn te volgen dan discussie te hebben, en dat is exact het punt waar ik op doelde
Anyway ik heb de indruk dat we nu gewoon min of meer hetzelfde in het achterhoofd hebben en naast elkaar aan het praten zijn :)

JackAvery wijzigde deze reactie 06-11-2019 23:02 (9%)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Ik heb zelf R Stick Aim op Horizontal Only staan, dan werkt de stick absoluut en moet je de gyro gebruiken voor op en neer, dat vind ik veel beter werken.

• L23
Klopt, zo speel ik het ook. En ik gebruik enkel de schouderknoppen zodat je je duimen altijd op de joystics kan houden.

• Piet_Piraat7
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ken je die filmpjes van een brandslang die rondspuit omdat niemand hem vast heeft? Zo ziet mijn Liugi er ook uit als ik geesten op moet zuigen. Bij normale geesten gaat dat nog wel, maar bij die piano baas moet je vrij snel op de piano mikken en dat is echt verschrikkelijk voor iemand van mijn niveau. Net als die boo's op elke afdeling; je moet ze stunnen met je speciale licht (X knop, die ik met mijn rechterduim indruk) maar ik moet ook tegelijktijd mikken met mijn rechterduim. Dus ik druk nu X maar in met mijn rechter wijsvinger. Ik weet niet of je je kan inbeelden hoe dat er uit ziet, maar heel krampachtig. Nee, de controls zijn echt niet aan mij besteed.

P.S. het hielp ook niet mee dat mijn vriendin tijdens de boss fight riep dat ik niet geraakt moest worden door de boss

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 07-11-2019 07:39 (13%)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Je kunt het blacklight ook activeren door beide schouderknoppen tegelijk in te drukken, dat vereist minder vingergymnastiek. Ook kun je met B het gebruik van de flashlight/plunger de richting van mikken koppelen aan de looprichting, wat ik met Boo's makkelijker vind.

hcQd wijzigde deze reactie 07-11-2019 07:43 (36%)

• Piet_Piraat7
@hcQd thanks dat wist ik niet :)

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-01 20:22
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:33:

P.S. het hielp ook niet mee dat mijn vriendin tijdens de boss fight riep dat ik niet geraakt moest worden door de boss
Argh, dat soort uitspraken verpesten mijn hele game-ervaring :+

mat.hi.as wijzigde deze reactie 07-11-2019 07:49 (14%)

• L23
@Piet_Piraat7 Filmpje nog gekeken die schumi1986 had gepost? Je kan alle handelingen via de schouderknoppen doen, stukken makkelijker dan A, B, X en Y gebruiken.

• Piet_Piraat7
@L23 nog niet, die ga ik vanmiddag uit werk bekijken voor ik het opnieuw probeer :)

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Gekke vraag. als ik een 2e switch koop en daar inlog met het account van mijn zoontje. kan ik daar dan ook zijn spellen op spelen? Wil er mss een voor mijn dochtertje. Voor m'n zoontje download ik eigenlijk altijd alle spellen. Ik neem al aan dat dit niet kan eigenlijk. Maar toch ff check voor de zekerheid.
readytoflow schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:09:
Gekke vraag. als ik een 2e switch koop en daar inlog met het account van mijn zoontje. kan ik daar dan ook zijn spellen op spelen? Wil er mss een voor mijn dochtertje. Voor m'n zoontje download ik eigenlijk altijd alle spellen. Ik neem al aan dat dit niet kan eigenlijk. Maar toch ff check voor de zekerheid.
Dit kan, maar de secundaire Switch gaat online moeten zijn. Ze gaan dan ook niet tegelijk hetzelfde spel kunnen spelen tenzij ze beide een kopie bezitten. Eigenlijk komt het er +- op neer dat een account maar op één Switch tegelijkertijd actief kan spelen.

De details zijn een beetje complex, en kan je hier lezen. Met de zoekfunctie in dit thread of in deel 3 kan je ook een hoop discussies over game sharing vinden :)

JackAvery wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:25 (5%)

• el1989
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13-12-2019
Ik wil samen met een vriend wolfenstein youngblood aanschaffen om lekker online co-op te knallen nu wil ik dus de versie met de buddy pass nemen, iemand enig idee hoe dit te werk gaat? Als ik de game uit de e shop haal en download wat dan ? Krijg je via de mail een code ofzo ?

Nintendo switch | Snes | MacBook pro | iPhone XS

• Smok3yNL
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09:48
Tja word zelf te oud voor gamen merk ik..
Heb alles wel gezien inmiddels.

Kan me er niet meer toezetten, zeker niet met een drukke baan en 2 kleine kids.... Huh een nieuwe switch uit?

*koopt switch lite met 4 games*

Dusss...

Geweldig apparaat wel!
Gister tot diep in de nacht hollow knight zitten spelen geweldig!

Ben nu bij hornet die ik tot op heden niet kan verslaan.

Verder ook cuphead, dead cells, zelda botw en stardew valley erbij gekocht.

Is super smash bros leuk om solo te doen?
Heb nooit een smash bros gespeeld, ziet er altijd zo chaotisch uit.
De gratis update voor alle spelers houdt ook een upgrade naar 25 save slots in. De Wave 3 DLC is verder ok maar niet echt indrukwekkend, wacht ik toch even tot de inhoud van de volledige season pass bekend is voor ik beslis of ik deze koop.

@Smok3yNL , ik vind Smash best leuk in SP. Adventure en Spirits mode ben je bezig zolang als je zin hebt, en classic mode kan je ook wel ff mee zoet zijn. (Overigens wel akkoord dat ik er toch twee maal over zou nadenken om Smash exclusief voor SP te kopen)

JackAvery wijzigde deze reactie 08-11-2019 10:37 (15%)

• waah
@Smok3yNL Super Smash Bros is fantastisch!....... met vrienden. Alleen vind ik het niet zo geweldig, zeg ik als iemand die alle varianten heeft. Alleen speel je puur om te oefenen.

Het spel zelf is vrij simpel om te leren. Het lijkt chaotisch maar het bestuurt simpel. (1 knop voor gewone aanvallen, 1 voor specials. Afhankelijk hoe je de richtingstoets gebruikt heb je verschillende varianten aanvallen die allemaal logisch zijn).

Maar altijd alleen? Nee, bij mij ligt het ook te verstoffen. Ik zou sowieso eerst maar eens bezig met je gecreëerde backlog.... Zelda BOTW is nu niet een game die je snel uitspeelt (normaal gesproken) en Cuphead is erg moeilijk ;-)
Nieuwe surprise indie-release: The Stretchers is een (voornamelijk) physics-based co-op game waarin men twee ambulanciers speelt die allerlei reddingsacties moeten uitvoeren. Het spel is door Nintendo geproduced, maar de developer is Tarsier Studios, bekend van Little Nightmares.

Geeft me een lichte co-op physics puzzels vibe, al is het ook single player te spelen. Spel staat nu op de eShop, €19.99.

• doobieters
waah schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:10:
@Smok3yNL Super Smash Bros is fantastisch!....... met vrienden. Alleen vind ik het niet zo geweldig, zeg ik als iemand die alle varianten heeft. Alleen speel je puur om te oefenen.

Het spel zelf is vrij simpel om te leren. Het lijkt chaotisch maar het bestuurt simpel. (1 knop voor gewone aanvallen, 1 voor specials. Afhankelijk hoe je de richtingstoets gebruikt heb je verschillende varianten aanvallen die allemaal logisch zijn).

Maar altijd alleen? Nee, bij mij ligt het ook te verstoffen. Ik zou sowieso eerst maar eens bezig met je gecreëerde backlog.... Zelda BOTW is nu niet een game die je snel uitspeelt (normaal gesproken) en Cuphead is erg moeilijk ;-)
Je kan ook altijd nog online he;-)

• waah
@doobieters is dat hetzelfde als couch co-op? vind ik niet :+
Super Smash Bros vergelijk ik vaak met Mario kart. Best grappig alleen, maar toch pak ik hem nooit alleen. Maar samen of met vrienden? fantastisch/

• Smok3yNL
waah schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:10:

Bedankt voor je reply, duidelijk!
Ik ben bang dat online de game te moeilijk is. Gasten zijn online altijd zo verdomd goed.

Was al een beetje bang dat smash bros solo wellicht niet echt heel leuk blijft.

Zal er dan nog even over nadenken.
Inderdaad nog genoeg om te spelen :-)

• gwystyl
  • Laatst online: 25-01 20:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb sinds gisteren een Switch met Pokemon Let's Go Eevee. Zoonlief (net 4) vond dit uiteraard ook superinteressant, en begon enthousiast met de joycon rond te zwabberen en op A te drukken. Dat gaat aardig (zeker gezien het feit dat dit zijn eerste ervaring met een controller is). Hij begon na een kwartiertje alleen te roepen dat hij nog meer/andere spelletjes wilde.
Ik ga er van uit dat de meeste spellen te moeilijk zijn voor een 4-jarige, maar het lijkt me wel leuk om samen af en toe een beetje te spelen. Welke spellen zijn daar geschikt voor?

Een collega had het al over Yoshi, maar ik ben benieuwd of jullie nog aanraders hebben. Als ik in dit topic terugzoek op "kleuter" kom ik niet veel tegen.

Verder wil vrouwlief graag iets wat zoveel mogelijk lijkt op de Mario spellen van vroeger (platform, muntjes, springen op beestjes etc). Ik zit dan te twijfelen tussen Mario Maker en Mario's Odyssey. Odyssey lijkt mij leuker, maar ik verwacht dat Mario Maker meer op het origineel lijkt?

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• waah
@gwystyl die van mij (net 3) speelt Mario Oddessy. Hij heeft zelf uitgevogeld dat je manen moet verzamelen (heb ik hem niet uitgelegd) en munten. Door het gamedesign en de visuele que's snappen ze dat vrij rap.

Mario Oddessey heeft een "makkelijke modus" waar je bijna niet dood kan gaan, door stil staan krijg je je health terug en je kan de pijlen volgen naar je volgende maan (al snapt die van ons nog niet eens wat een pijl is, en welke kant je moet volgen om de juiste kant op te gaan).

Kirby-games zijn vaak op jonge jeugd gericht, net als Yoshi in mindere mate ook.

Mario Kart heeft ook een hulpmodus, en dat pikken ze ook vrij snel op. Want ja, het lijkt op gewoon sturen.

Belangrijkste: Push ze niet om iets te doen wat jij/het spel verwacht. Laat ze lekker hun eigen ding doen. Die van ons reed in het begin continue de verkeerde kant op... want dan kwam Lakitu op zijn wolk voor hem vliegen. En dat vond die leuk. Hij denkt ook nog altijd dat die gewonnen heeft, ook al is die dik laatste. Nu kan die op 50cc regelmatig (met hulpmodus aan) in de top 5 komen.

Als die dan de laatste ronde 1e staat, en besluit dat de "blaasbloemen" interessanter zijn dan de finish kan je mij wel bij elkaar vegen soms :+

Als ze maar lol hebben.....
er zit trouwens een prima parental-control systeem op de Switch met behulp van een app. Kan je maximale tijd instellen, welke games ze wel en niet kunnen spelen... Ze krijgen dan een wekker als de tijd om is, en als ze doorgaan krijgen ze herhalende wekkers. Op afstand kan je de switch dan ook uit zetten. Maar het idee is dat ze leren dat er een maximale tijd op zit en ze uiteindelijk uit zichzelf leren stoppen :+

waah wijzigde deze reactie 08-11-2019 12:45 (23%)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Smok3yNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 06:05:
Tja word zelf te oud voor gamen merk ik..
Heb alles wel gezien inmiddels.

Kan me er niet meer toezetten, zeker niet met een drukke baan en 2 kleine kids.... Huh een nieuwe switch uit?

*koopt switch lite met 4 games*

Dusss...

Geweldig apparaat wel!
Gister tot diep in de nacht hollow knight zitten spelen geweldig!

Ben nu bij hornet die ik tot op heden niet kan verslaan.

Verder ook cuphead, dead cells, zelda botw en stardew valley erbij gekocht.

Is super smash bros leuk om solo te doen?
Heb nooit een smash bros gespeeld, ziet er altijd zo chaotisch uit.
Hollow Knight, Dead cells en cuphead zijn wel behoorlijke hardcore games....wel dapper dat je die als drukke pappa aandurft!

v.w.b. denk dat er veel mensen zijn die het casual spelen en als je voor online lol speelt en dan helemaal offline je er heel veel plezier uit kan halen, maar als het de game echt wil masteren dan ga je heel veel uren kunnen kwijtraken, het schijnt zelfs dat op professioneel niveaus de spelers gewoon hand blessures krijgen vanwege de snelheid van commands invoeren! En dat het een van de meest technische fighting games is.....maar het core concept is vrij simpel, druk is het zeker maar daar wen je relatief snel aan (nou ja imho dan).

10 second ninja DONE

• Smok3yNL
Sagat schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:57:
[...]

Hollow Knight, Dead cells en cuphead zijn wel behoorlijke hardcore games....wel dapper dat je die als drukke pappa aandurft!

v.w.b. denk dat er veel mensen zijn die het casual spelen en als je voor online lol speelt en dan helemaal offline je er heel veel plezier uit kan halen, maar als het de game echt wil masteren dan ga je heel veel uren kunnen kwijtraken, het schijnt zelfs dat op professioneel niveaus de spelers gewoon hand blessures krijgen vanwege de snelheid van commands invoeren! En dat het een van de meest technische fighting games is.....maar het core concept is vrij simpel, druk is het zeker maar daar wen je relatief snel aan (nou ja imho dan).
Ja ik heb een zwak voor pittige games!
Was vroeger bijvoorbeeld ook helemaal wild van ninja gaiden, dark souls vind ik ook geweldig.

Denk dat ik voor nu toch maar even smash bros skip.
Wellicht later.

En nog een klein vraagje wat betreft mario maker 2
Is het een verplichting om levels te maken?

Of kan je ook bijvoorbeeld gewoon alleen tof ontworpen levels van andere mensen spelen?

• Smok3yNL
waah schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:42:
@gwystyl

Die van ons reed in het begin continue de verkeerde kant op... want dan kwam Lakitu op zijn wolk voor hem vliegen. En dat vond die leuk. Hij denkt ook nog altijd dat die gewonnen heeft, ook al is die dik laatste. Nu kan die op 50cc regelmatig (met hulpmodus aan) in de top 5 komen.

Als die dan de laatste ronde 1e staat, en besluit dat de "blaasbloemen" interessanter zijn dan de finish kan je mij wel bij elkaar vegen soms :+

:+
Geweldig 🤣😂

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02:53
De LEGO games zijn eigenlijk allemaal goed met een klein kind te spelen, ze lenen zich uitstekend voor co-op play :)

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:47
Smok3yNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:05:

En nog een klein vraagje wat betreft mario maker 2
Is het een verplichting om levels te maken?

Of kan je ook bijvoorbeeld gewoon alleen tof ontworpen levels van andere mensen spelen?
gewoon spelen O+ Zoveel goeds te vinden als je ff het internet afstruint. Er zijn legio lijstjes met lvl's die de moeite waard zijn. + de endless mode waar je een mix van goeie, maar ook een boel extreme bagger krijgt (wat stiekem ook zn charme heeft). Iig een instant buy geweest voor mij en al vele uren veel plezier van.

Without magic smoke, it ain't broken!

• waah
@Smok3yNL nee, levels maken is niet verplicht ;-)

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:13
zo pokemon is besteld nu nog een week wachten :( mensen heir nog tips voor leuke kortere games die ik dit weekje kan spelen :P.
heb mijn 35 euro digitaal tegoed nog over

• doobieters
Ruudox schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:24:
zo pokemon is besteld nu nog een week wachten :( mensen heir nog tips voor leuke kortere games die ik dit weekje kan spelen :P.
Hollow Knight?

• Katmi
Katana ZERO

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:41
Ori and the blind forest!

• Ruudox
orii en hollow knioght al op de pc

maar katana zero ga ik eens naar kijken :D

• RobinJL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 09-11-2019
Welkom op Tweakers. Voor dit soort vragen hebben we vraag en aanbod (zie het menu). Op het forum doen we niet aan aan- en verkoop.

exactor it wijzigde deze reactie 09-11-2019 09:16 (110%)

• sderooij
Iemand hier die wellicht de switch snes controller wilt verkopen? Ik zoek er nog eentje voor de verjaardag van mijn broer :)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:03
Er zijn hier vast Tweakers met jonge kinderen, onze oudste is 5,5 en speelt nu regelmatig met mijn DS Lite, maar de batterij is nu stuk. We zijn voorzichtig naar de Switch aan het kijken omdat er ander soort spellen beschikbaar zijn dan voor de Xbox (en stiekem wil papa graag ook de nieuwe Mario's en Zelda's spelen :) ).

Kun je ergens een overzicht vinden van Nederlandstalige spellen voor de Switch? Op de Xbox zien we dat de oudste dan al veel beter alleen kan spelen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• sderooij
Arjan90 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:09:
Er zijn hier vast Tweakers met jonge kinderen, onze oudste is 5,5 en speelt nu regelmatig met mijn DS Lite, maar de batterij is nu stuk. We zijn voorzichtig naar de Switch aan het kijken omdat er ander soort spellen beschikbaar zijn dan voor de Xbox (en stiekem wil papa graag ook de nieuwe Mario's en Zelda's spelen :) ).

Kun je ergens een overzicht vinden van Nederlandstalige spellen voor de Switch? Op de Xbox zien we dat de oudste dan al veel beter alleen kan spelen!
Filters voor 3/7 jaar oud, maar denk dat meeste spellen NL ondersteunen:
https://www.gamemania.nl/...%20switch/age.eq.any(3,7)

• L23
@Arjan90 weet niet of er een overzicht is, maar in de eshop of op de website van Nintendo staan bij de games de talen aangegeven.
L23 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:16:
@Arjan90 weet niet of er een overzicht is, maar in de eshop of op de website van Nintendo staan bij de games de talen aangegeven.
Je kan op de site zelfs op Nederlands filteren :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Hou je van arcade/retro racers? Dan Horizon chase turbo. Zeer veel lol mee gehad. En ook top met 2-4 personen in (local) mp.

10 second ninja DONE

• martin_v_z
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-01 17:55
Ik vond Wonder boy - Dragons trap wel leuk. Het is niet een heel lang spel en ook niet heel erg moeilijk, op een paar optionele levels na.

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 25-01 12:22

Mauz1978

Console War Veteran

Automachef is ook een goedkope leuke indie als je van conveyor belt achtige games houdt, zoals factorio. Alleen grafisch mooier, wat simplistischere opties echter soms erg uitdagend.

http://dscomics.nl

• Latte
  • Laatst online: 16-01 23:36
Vraagje aan de gebruikers van de Nintendo Switch Lite: Hoe lang gaat de batterij bij jullie mee? Het valt me bij mij op dat ik misschien een uur aanhoudend kan gamen voordat ik de melding krijg dat de batterij bijna leeg is. Van wat bekend is, zou de batterijduur van de Switch Lite tussen de 3 en 7 uur zijn. Bedoelt men dan 3 uur aan een stuk door gamen of wordt er dan (ook) naar de stand-by tijd gekeken?

Ik speelde onlangs trouwens de pas gereleasede "The Stretchers". Het is een mooi stuk vormgegeven open world idee en ik kan me voorstellen dat de batterij daarom wat sneller leeg kan gaan maar ik ben toch benieuwd naar wat jullie algemene bevindingen zijn met de batterij.

• Ruudox
@Latte dat lijk me niet goed ik kan makkelijk een hele middag gamen.
als hij leeg is met 4 uur bij zeldo ofzo kan ik me vorstellen, maar een uur is niet goed denk een defecte accu ofzo.

Misschien dat een reset helpt? anders RMA zou ik zeggen
Latte schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:44:
Vraagje aan de gebruikers van de Nintendo Switch Lite: Hoe lang gaat de batterij bij jullie mee? Het valt me bij mij op dat ik misschien een uur aanhoudend kan gamen voordat ik de melding krijg dat de batterij bijna leeg is. [...]
Ik heb geen lite maar een launch-Switch, die een iets kortere batterijduur heeft. Eén uur is niet normaal hoe je het ook draait of keert. Heb je al eens getest of je batterij tot 100% laadt? Heb je al eens je batterij proberen herkalibreren?

Als er verder niks is wat actief je batterij aan het drainen is (ik denk bvb aan wifi connectieproblemen waardoor de Switch altijd maar opnieuw naar netwerken gaat zoeken), dan zou ik toch overwegen om dit probleem met de winkel te bespreken en het toestel te ruilen of laten repareren.

JackAvery wijzigde deze reactie 10-11-2019 15:36 (18%)

• Latte
@Ruudox en @JackAvery
Makkelijk een hele middag? Dat is inderdaad ook wel wat ik zou verwachten als er van de Lite wordt gezegd dat de batterij wat beter zou zijn dan van de 1st Switch. Een defecte accu zou echt niet goed zijn, zo snel. Dan vermoed ik dat de accu vanuit de doos al zo was. Voor de rest gelukkig geen mankementen.

Ik zal wanneer de Switch is opgeladen wat nauwkeuriger nagaan hoe lang ik ermee kan gamen en anders inderdaad kijken of een reset helpt en de punten van @JackAvery nagaan. De batterij laadt trouwens wel tot 100%.

Dank voor de feedback in ieder geval! Overige bevindingen en/of tips blijven natuurlijk welkom.
@Latte , om maar een indicatie te geven van wat de batterijduur zou moeten zijn: deze google doc heeft een aantal metingen waarin de originele Switch en de revisie vergeleken worden. Een Switch Lite hoort het lichtjes beter te doen dan de data voor de originele Switch. Dus zelfs met wifi aan en brightness 100% zou ik verwachten dat de meest CPU/GPU intensieve games minstens 2,5 a 3 uur kunnen gespeeld worden. Lichtere games zouden toch wel 5-6 uur moeten meegaan.

Ik vind nu even geen Switch Lite metingen maar je zou die zelf kunnen googlen natuurlijk. In ieder geval succes :)

• Latte
@JackAvery
Ow ja, inderdaad. Toch wel minstens zo'n 4 uur dat hij op een lading mee zou moeten kunnen. Interesting. Ik zal het even bij mijn Switch serieus moeten nagaan. Dank je!

Latte wijzigde deze reactie 10-11-2019 16:17 (4%)

• Smok3yNL
Maakt het trouwens nog uit wat voor sd kaartje je in de switch doet?

Zat zelf naar deze te kijken, lekker cheap ook:

https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000080737283/

@ Latte

Ik doe zo een 3 uur met de switch. 1 uur is wel erg kort ja!

En dan speel ik hollow knight een 2d platformer.
6 of 7 uur gaat me zeker niet lukken.

Wat dat betreft had ik er ook ietsjes meer van verwacht.

Smok3yNL wijzigde deze reactie 10-11-2019 16:48 (34%)

@Smok3yNL niks mis met de Sandisk Ultra reeks en Samsung Evo Plus reeksen.

Hollow Knight is trouwens een "2D" game gebouwd in een 3D engine. Draait op Unity, zie deze showcase met een gif die toont hoe de levels met 2D lagen in een 3D omgeving opgebouwd zijn.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02:53
Smok3yNL schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:45:

@ Latte

Ik doe zo een 3 uur met de switch. 1 uur is wel erg kort ja!

En dan speel ik hollow knight een 2d platformer.
6 of 7 uur gaat me zeker niet lukken.

Wat dat betreft had ik er ook ietsjes meer van verwacht.
Ik heb zelf de 400gb versie hiervan in mijn switch zitten en die doet zijn werk goed :)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Smok3yNL schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:45:

Die zijn prima. Op amazon.de komen ze regelmatig als aanbieding voorbij. Ik heb zelf 200gb maar dat is aan de kleine kant, en dan heb ik nog veel spellen op cartridge. Als je ze in de eshop koopt dan zou ik zeker 400gb nemen.

• Katmi
Qua micro SD zou ik bij Samsung, SanDisk en Integral blijven, al de andere hebben meestal slechte write en/of read speed ( veel minder dan ze claimen )

Op amazon.de heb je momenteel 200gb voor 22 euro van SanDisk.
Op Amazon.co.uk heb je momenteel de Integral 256gb pro voor 26GBP, heb ik paar weken terug zelf kunnen bestellen voor 19GBP en werkt prima.

Koop 1 van beide voor de meeste bang voor je buck en als je meestal je games fysiek koopt.
Koop je veel games en veel digitaal neem dan meteen 400gb maar wacht dan op Black Friday binnen 3 weken.

• Smok3yNL
Bedankt voor de tips!
Ga dan denk ik toch voor de 400 gb versie.

Wil toch wat meer digitaal gaan kopen toch wel zo handig.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Smok3yNL schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:51:
Bedankt voor de tips!
Ga dan denk ik toch voor de 400 gb versie.

Wil toch wat meer digitaal gaan kopen toch wel zo handig.
Dan zou ik deze in de smiezen houden richting black friday: https://www.amazon.de/dp/...ssd&qid=1573404965&sr=8-5

Edit: de 200gb versie is nu op het moment dat je afrekent te krijgen voor 18,04 euro (met prime of met verzenden naar afhaalpunt), da's wel een goede deal...
https://www.amazon.de/gp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21

dragon2 wijzigde deze reactie 10-11-2019 19:38 (27%)

Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True