Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
R0y. schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:22:
Iemand die uit kijkt naar Overwatch? Volgens mij is hij vanaf 20:00 vanavond te spelen.
Yep! Net even wat potjes gespeeld na die idioot grote day one patch. Moet zeggen dat het allemaal soepeler draait dan ik had verwacht, alleen het menu wil wel stotteren als je in game zit. Gyro vind ik afschuwelijk in Overwatch (i.t.t. Splatoon), direct uitgezet. Voor de rest erg te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zag vandaag een 'Toad' icon in gmail (bij het laden) is er een speciaal iets vandaag ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:33
alleen een pokemon reveal dat ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
DukeBox schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:54:
Ik zag vandaag een 'Toad' icon in gmail (bij het laden) is er een speciaal iets vandaag ?
Heb je er screenshot van? Ben toch wel nieuwsgierig nu :)
Ik zag bij mijn gmail niks namelijk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Zeror schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:30:
Heb je er screenshot van? Ben toch wel nieuwsgierig nu :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/torgemIcZGQrwD0nwPwH5S06/full.png

Zou natuurlijk ook kunnen dat het iets anders is maar ik zag er een toad in ;)
Zeror schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:51:
Het is iets anders. Het is gewoon het gmail logo gepropt in een cirkel (vanwege je thema).
Ah.. je hebt gelijk.. de 'oogjes' zijn gewoon 100+ (ongelezen mail :+ )
b.t.w. ik gebruik geen thema.

Nou, ik blijf er gewoon toad in zien hoor.. lekker puh :P

[ Voor 59% gewijzigd door DukeBox op 16-10-2019 10:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
DukeBox schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

[Afbeelding]

Zou natuurlijk ook kunnen dat het iets anders is maar ik zag er een toad in ;)
Het is iets anders. Het is gewoon het gmail logo gepropt in een cirkel (vanwege je thema).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Is het normaal dat de Switch in Handheld snel leeg raakt? Ik speel Fortnite er op en volgens mij na een uur is die al leeg.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Mars18 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:21:
Is het normaal dat de Switch in Handheld snel leeg raakt? Ik speel Fortnite er op en volgens mij na een uur is die al leeg.
Ik heb een OG switch welke de slechtste batterijduur heeft en die gaat toch altijd wel een uur of 3 mee op zen slechts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
OK mijn mening over the Witcher 3 op Switch na een paar uurtjes spelen:

De game ziet er, als ik het heel objectief bekijk en het vergelijk met de scherpte van andere games (bijvoorbeeld Skyrim), eigenlijk redelijk belabberd uit. Dit wordt denk ik vooral veroorzaakt door de lage resolutie en blurry look die daardoor lijkt te ontstaan. Dit is dan misschien de “almachtige” Witcher 3 en zogenaamd een wonder dat het überhaupt mogelijk is op Switch, maar dit soort graphics zouden we niet van elke game accepteren.

Maar nu komt het positieve: Om 1 of andere reden kijk je hier toch vrij snel doorheen. Je wordt in de game gezogen en je vindt het dan allemaal wel prima en gaat gaandeweg alsnog steeds meer waarderen dat je deze game handheld kunt spelen.

De game probeert zijn lage resolutie en blurry look een beetje te verbloemen door mooie lichteffecten, vergezichten en toch een redelijk gevulde wereld, waardoor je je onder aan de streep toch waant in een sfeervolle open wereld omgeving.

Er zijn framedrops in cutscenes, maar ver van storend. Tijdens gameplay heb ik tot op heden geen noemenswaardige onderbrekingen ondervonden.

Ik ben van mening dat het er op de televisie (55 inch) toch ietsje beter uitziet, ondanks de reviews zeggen van niet omdat de low res textures dan uitgesmeerd worden over een groot scherm. Op de televisie is het bij mij toch allemaal aanzienlijk minder blurry voor mijn gevoel en vooral de kleuren op mijn televisie zijn veel meer "vibrant" dan het scherm van de Switch. Dit zal ongetwijfeld verschillen per televisie.

Desalniettemin ben ik het ermee eens dat deze game vooral zo interessant is op Switch omdat je hem handheld kunt spelen, dat is dan ook wat ik het meeste zal doen. Sterker nog, ik overweeg een Switch Lite om dit avontuur op verder te spelen. Dat houdt toch een stukje prettiger vast dan de lompe "grote" Switch.

Ik raad The Witcher 3 op Switch absoluut aan, omdat je gewoon het verhaal ingezogen wordt en de gameplay identiek is aan het origineel, maar houd een klein beetje rekening met ondermaatse graphics.

[ Voor 6% gewijzigd door joblamie op 16-10-2019 10:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 03:03
Via de officiële shop van Nintendo zijn nu de joy-cons in het rood te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joblamie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:26:
OK mijn mening over the Witcher 3 op Switch na een paar uurtjes spelen:

De game ziet er, als ik het heel objectief bekijk en het vergelijk met de scherpte van andere games (bijvoorbeeld Skyrim), eigenlijk redelijk belabberd uit. Dit wordt denk ik vooral veroorzaakt door de lage resolutie en blurry look die daardoor lijkt te ontstaan. Dit is dan misschien de “almachtige” Witcher 3 en zogenaamd een wonder dat het überhaupt mogelijk is op Switch, maar dit soort graphics zouden we niet van elke game accepteren.

Maar nu komt het positieve: Om 1 of andere reden kijk je hier toch vrij snel doorheen. Je wordt in de game gezogen en je vindt het dan allemaal wel prima en gaat gaandeweg alsnog steeds meer waarderen dat je deze game handheld kunt spelen.

De game probeert zijn lage resolutie en blurry look een beetje te verbloemen door mooie lichteffecten, vergezichten en toch een redelijk gevulde wereld, waardoor je je onder aan de streep toch waant in een sfeervolle open wereld omgeving.

Er zijn framedrops in cutscenes, maar ver van storend. Tijdens gameplay heb ik tot op heden geen noemenswaardige onderbrekingen ondervonden.

Ik ben van mening dat het er op de televisie (55 inch) toch ietsje beter uitziet, ondanks de reviews zeggen van niet omdat de low res textures dan uitgesmeerd worden over een groot scherm. Op de televisie is het bij mij toch allemaal aanzienlijk minder blurry voor mijn gevoel en vooral de kleuren op mijn televisie zijn veel meer "vibrant" dan het scherm van de Switch. Dit zal ongetwijfeld verschillen per televisie.

Desalniettemin ben ik het ermee eens dat deze game vooral zo interessant is op Switch omdat je hem handheld kunt spelen, dat is dan ook wat ik het meeste zal doen. Sterker nog, ik overweeg een Switch Lite om dit avontuur op verder te spelen. Dat houdt toch een stukje prettiger vast dan de lompe "grote" Switch.

Ik raad The Witcher 3 op Switch absoluut aan, omdat je gewoon het verhaal ingezogen wordt en de gameplay identiek is aan het origineel, maar houd een klein beetje rekening met ondermaatse graphics.
Klinkt goed! Hetzelfde hoorde ik ook in het Nintendo Life review, dat je door de blurry look heen kijkt en in de game gezogen word.
Emmavdv schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:35:
Via de officiële shop van Nintendo zijn nu de joy-cons in het rood te verkrijgen.
Dat is een mooie toevoeging, het is dat ik ze een halfjaar terug al via Amazon Japan heb besteld, een mooiere kleur rood dan al die neon kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:25:
Dat is een mooie toevoeging, het is dat ik ze een halfjaar terug al via Amazon Japan heb besteld, een mooiere kleur rood dan al die neon kleuren.
Het gaat om een neon rood setje, niet om Mario Odyssey rood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Ik twijfelde al bij het plaatje, maar zie enkel rood staan, niet neon rood. :-/ Maar klopt, het is nog net te lezen op de verpakkingsfoto.

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 16-10-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
JackAvery schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Het gaat om een neon rood setje, niet om Mario Odyssey rood :P
Hoe kom je daar bij? Ik zie het woord neon nergens...

https://mynintendostore.nintendo.nl/joy-con-pair-red.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Emmavdv je ziet meteen dat dat de Neon Red kleur is, ondanks de beschrijving. Als je goed inzoomt, kan je het zelfs lezen op de verpakking :)

De Pokémon trailer van vandaag was een showcase van Gigantamax forms.Te zien zijn
spoiler:
Pikachu, Eevee, Charizard, Butterfree en Meowth.
Gigantamax form lijkt gebonden aan individuele Pokémon - één ervan is bvb. een gift voor mensen die Sword/Shield voor 15 januari kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door JackAvery op 16-10-2019 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:46
R0y. schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:22:
Iemand die uit kijkt naar Overwatch? Volgens mij is hij vanaf 20:00 vanavond te spelen.
Ik heb hem gehaald. Hoop dat er nog wat performance verbeteringen komen. Voor de rest speelt het op zich wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:29
Niemand hier interesse in Baldur's Gate voor de Switch?! Reviews wijn goed!

[ Voor 14% gewijzigd door doobieters op 16-10-2019 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Overwatch speelt echt wel fijn op de Switch. Heb 260+ uur in de PS4 versie zitten dus ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal maar zeker met een Pro controller valt het erg mee. De 30 fps is even wennen..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Ook even overwatch kunnen spelen, speelt wel lekker zeg! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik hrb afgelopen weekend Dragon Quest XI gekocht. Is weer even geleden dat ik een turnbased Rpg gespeeld heb. Wel een fijne game hoor. Even genieten van dit avontuur voordat volgende maand pokemongga spelen. Misschien tussendoor nog overwatch halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
De Blizzard boycot is hier nog niet van kracht zie ik :+ Voor mij makkelijk praten, want ik vind Overwatch echt helemaal niet leuk om te spelen (heb het spel op de pc). Doe mij dan maar Team Fortress 2 op de Switch (lijkt er op, maar je kan zelf wat meer het verschil maken).

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 16-10-2019 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Zeror schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:28:
Ik hrb afgelopen weekend Dragon Quest XI gekocht. Is weer even geleden dat ik een turnbased Rpg gespeeld heb. Wel een fijne game hoor. Even genieten van dit avontuur voordat volgende maand pokemongga spelen. Misschien tussendoor nog overwatch halen.
DQXI is heerlijk. Die muziek, de voice acting, de karakters... briljante game! Geniet ervan!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Beakzz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:29:
De Blizzard boycot is hier nog niet van kracht zie ik :+
Ach. Ik heb ook nog Michael Jackson in m’n Spotify playlist staan, Skyrim soundtrack ook (Jeremy Gould wordt verdacht van misbruik...) en House of Cards is gewoon een vette serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik zat met terugwerkende kracht nog wat Switch 2e iteratie + Switch Lite reviews te lezen/kijken en ben ook een weekje op vakantie geweest met de Nintendo Switch en heb is een beetje zitten nadenken. Maar de Switch (zowel oud als nieuw) heeft toch wel een serieus aantal gebreken die in de hedendaagse technologie toch niet echt meer naar voren zouden moeten komen.

- Het scherm van de Nintendo Switch is toch eigenlijk wel heel beroerd. Op mijn vakantieoord was het erg zonnig maar als je dan probeert te Switchen, man dat is echt een complete drama. Weerspiegelingen in combinatie met een matige helderheid maakt het bijzonder lastig te spelen in de zon (en zelfs in de schaduw). De mobieltjes van een paar jaar terug hebben soms betere schermen dan de huidige Nintendo Switch. Dat kan er eigenlijk echt niet meer en vooral niet voor een apparaat wat geadverteerd wordt om "on-the-go" te spelen. En dan zat ik Linus te kijken op YouTube en die gaf bij de Switch Lite review ook al aan dat er schermen zijn van OnePlus 3 die veel meer contrast/kleurdiepte hebben, dan de Switch Lite.

Spelen op de Switch deed ik met veel plezier maar ik vraag mij toch af als er een wat moderner scherm in had gezeten, hoe spellen er dan uit hadden gezien. Daarnaast loop je dan ook veel minder te klooien in de zon wat het gebruiksgemak weer bevorderd.

- Met Zelda heb ik nu ook al meerdere last gehad van het driften van de sticks. Toch jammer dat hier voorlopig niet echt een oplossing voor lijkt te zijn.

- Wat ik eigenlijk ook heel erg mis, is Bluetooth voor draadloos geluid. In het vliegtuig heb ik mijn draadloze koptelefoon van Sony gebruikt in combinatie met een 3,5mm kabel. Het werkt, maar bluetooth was toch een stuk gebruiksvriendelijker geweest in mijn ogen.

Ondanks deze negatieve punten, ben ik nog wel een tevreden Switch gebruiker. Het is toch wel fijn dat je Mario of Zelda gewoon in het vliegtuig of op een bedje in de zon kan spelen op vakantie zonder al te veel aan spullen mee te hoeven nemen. De accu is meer dan prima en met een powerbank (heb een wat oudere Xiaomi 10000 mah powerbank) kun je opladen en gamen tegelijk. Het opladen gaat iets harder, dan dat het apparaat verbruikt waardoor de batterij een heel klein beetje oplaadt terwijl je gewoon nog verder kunt komen. Dat vind ik persoonlijk wel erg prettig. Ook dat je er een willekeurig USB-C stekker erin kan duwen is dan wel erg makkelijk.

Als Nintendo toch een nieuwe generatie Switch heeft aangekondigd, had ik maar wat graag bluetooth + een veel beter scherm gezien (anti spiegelend + meer contrast). Dat zou voor mij echt de ultieme Switch maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
- Ik vind Nintendo schermen altijd beroerd, beroerd is misschien het foute woord maar die in de 3DS en Wii U waren ook niet geweldig en vergeleken met de hedendaagse smartphone displays zie je dat het zeker 50% slechter is qua contrast/kleuren en max brightness.
Als de opvolger ook een Switch style console gaat zijn wil ik ook wel een beter display, meer nits brightness en een standaard glass laag over het scherm ipv plastic zodat ze het scherm kunnen lamineren aan de toplaag wat dus ook de spiegeling verminderd, veel mensen zeiken van '' ik wil geen glass want dat krast '' maar 99% slapt wel een 9H glass protector over hun plastic Switch schermpje nu + plastic krast nog sneller.

- Zolang Nintendo geen totaal nieuwe sticks gebruikt met een vernieuwde binnenzijde is je beste optie gewoon een hoop sticks van AliExpress bestellen, en 1x de tools nodig voor de swap.
Is geen ideale oplossing maar wel een kost efficiente oplossing en bespaard ook de tijd van ze op te sturen + terug te krijgen van Nintendo.

- Bluetooth vind ik ook een enorm gemis voor Audio anno 2019 ( of zelfs 2017 tijdens release ) het werkt via een adapter als je wilt dus dat de Switch de Bluetooth nodig heeft voor de joy con is een broodje aap verhaal, gewoon weer een besparing van Nintendo want er zat toch al een 3.5mm jack op zullen ze gedacht hebben.
Ook dat de 3.5mm bovenaan zit grind my gears :P heb liever onderaan want dan is de kabel meteen uit de weg, nu loopt die toch langs achter naar onder over de switch maar ik zie wel hun beslissing als je de switch in de dock ziet, dan is onderaan wat lastig + als je geen usb headset hebt voor in de dock of speakers in je monitor heb je nog die 3.5mm nodig voor geluid als je op een pc monitor bv speelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Katmi op 16-10-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als ik kijk wat je anno nu draadloos allemaal kunt doen dan is de Switch/Switch Lite behoorlijk ouderwets. Het enige draadloze aan deze consoles zijn de controllers en de netwerkverbinding. Dat audio en video ook draadloos kan lijken ze niet eens te weten. Je bluetooth koptelefoon kunnen gebruiken is leuk, AirPlay2 (of vergelijkbaar) ondersteuning ook (dan kan je zelfs de Switch Lite op een TV uitsturen). Dat zijn allemaal zaken die je bij iOS/iPadOS en Android allemaal wel hebt.

Dat met die schermen vond ik typisch Linus: ze maken zich daar er nogal vaak gemakkelijk van af. Zo is er niet eens stilgestaan bij het feit dat je bij schermen over het algemeen de keuze hebt tussen: mooie kleurweergave maar niet geschikt voor gaming of geschikt voor gaming maar geen mooie kleurweergave. Ze vergeten daar nogal vaak het doel van het product, de doelgroep en de prijs.

Btw, via de USB-C poort kun je ook prima audio uitsturen. Hetzij via een aparte geluidskaart, hetzij via een koptelefoon (bijv. de B&W PX kan dit; weet niet of de Switch dan ook je koptelefoon gaat opladen, niet gecheckt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te preloaden in de JP eShop.
Katmi schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:04:
veel mensen zeiken van '' ik wil geen glass want dat krast ''
Het probleem van glas is dat het barst.
- Bluetooth vind ik ook een enorm gemis voor Audio anno 2019 ( of zelfs 2017 tijdens release )
Voordeel van een aparte adapter is dat je een kunt kiezen die aptX Low Latency ondersteunt (iets wat zeldzaam is).
ppl schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:47:
Dat audio en video ook draadloos kan lijken ze niet eens te weten.
* RayNbow kijkt naar de Wii U Gamepad...?

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 16-10-2019 22:51 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
RayNbow schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:49:
[...]

Het probleem van glas is dat het barst.
En het probleem van plastic is dat het krast bij een scheet en je kan het scherm niet lamineren wat ook al een oudbollig concept is.

Dan vind ik ''glas barst'' een veel kleiner ''probleem'', en wederom slap er een screen protector op en je hebt 90% kans dat de protector shattered bij een impact dan dat het screen barst.
Dat en een plastic scherm op iets van 300 euro voelt gewoon heel goedkoop.

[...]
Voordeel van een aparte adapter is dat je een kunt kiezen die aptX Low Latency ondersteunt (iets wat zeldzaam is)
En het nadeel is dat het A ) weer iets is wat extra kost bij Nintendo hoewel Bluetooth gewoon is ingebouwd in de console en B ) dan krijg je het probleem zoals wired headphones by smartphones zonder 3.5mm aka altijd zien dat je die adapter bij hebt en niet kwijt raakt.

Een Genki is hier bv bijna onverkrijgbaar aan deftige prijs, een gulikit is ook al 29.99 GBP, op zich geen hoge prijs maar toch maar weer extra op een ''console'' waar al zoveel extra is ( deftige controller buiten joy cons, Bluetooth audio adapter, screen protector, carry case, microSD kaart )
Of er al dan geen audio lag op zit als ze het wel aanboden is weer een andere discussie, hier ging het puur om het totaal ontbreken er van.

Ik vind de Switch ook een geweldig item en het heeft al mijn andere consoles overgenomen als main device, maar het is zeker niet perfect en hoewel je de minpunten of tekortkomingen kan oplossen door verder in je portefeuille te tasten blijven het tekortkomingen, glas is bv meer premium dan plastic als scherm, of het breekbaar is is weer een 2de discussie.

Ik zou ook elke Nintendo keuze kunnen verdedigen door te zeggen '' tast in je portefeuille en koop item X '', dat kan je al bij Nintendo antwoorden op 90% van de ''klachten'' :P maar je kan ook gewoon een iets meer premium product fabriceren.

Dan ga ik nog niet ''down the road'' van de goedkope joysticks op de joy con of dat het dock het geweldige plastic scherm kan bekrassen zonder screen protector of dock sock bv.

[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 16-10-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:50:
[...]

Ach. Ik heb ook nog Michael Jackson in m’n Spotify playlist staan, Skyrim soundtrack ook (Jeremy Gould wordt verdacht van misbruik...) en House of Cards is gewoon een vette serie.
offtopic:
Ik ben dat hele gezeik om Blizzard ook helemaal zat. Vooral op Reddit wordt veel gebashed, beetje hypocriet allemaal want ik durf m'n spaargeld er op in te zetten dat ieder van hen Reddit gebruikt op een apparaat dat (deels) afkomstig is uit China, maar goed

O.a. Polygon en Kotaku zijn erg negatief over de port waar ik me totaal niet in kan vinden overigens. Zal wel te maken hebben met dat hele Blizzard gebeuren. Vind 't zeker in docked maar ook in handheld erg lekker spelen. Het enige merkbare verschil tussen deze versie en de Xbox (waar ik zo'n 500 uur in heb zitten) is de framerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 02:18:
[...]

offtopic:
Ik ben dat hele gezeik om Blizzard ook helemaal zat. Vooral op Reddit wordt veel gebashed, beetje hypocriet allemaal want ik durf m'n spaargeld er op in te zetten dat ieder van hen Reddit gebruikt op een apparaat dat (deels) afkomstig is uit China, maar goed

O.a. Polygon en Kotaku zijn erg negatief over de port waar ik me totaal niet in kan vinden overigens. Zal wel te maken hebben met dat hele Blizzard gebeuren. Vind 't zeker in docked maar ook in handheld erg lekker spelen. Het enige merkbare verschil tussen deze versie en de Xbox (waar ik zo'n 500 uur in heb zitten) is de framerate.
Natuurlijk is het niet hypocriet. Blizzard Activision vindt martelingen, dictatorschap, concentratiekampen en moorden in China en Hong Kong blijkbaar niet boeiend en gaan liever voor het geld.

Als je eens kijkt goed kijkt wat er in Hong Kong gebeurd, 15 jarige meisjes worden vermoord in het water gevonden en een heel land wordt zijn vrijheid ontnomen.

Ze hebben nu weer heartstone spelers gebanned omdat ze een bord met Hong Kong ophielden.

Een US company hoort vrijheid boven alles te kiezen, hun hele samenleving is daar op gebouwd.

Gelukkig haat Japan China ook dus een Nintendo Switch kopen is sowieso een goede keuze :)

Alleen kan je als je vrijheid belangrijk vindt in de wereld, Overwatch voor nu beter even laten liggen.

/Edit: als je vrijheid niet belangrijk vindt in de wereld dan moet je lekker Overwatch kopen. Maar het bashen van een community die probeert iets te doen (hoe klein hun invloed ook is) zijn niet mijn normen en waarden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2019 02:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@Verwijderd Vrijheid is belangrijk genoeg. Maar jij of ik of zelfs Blizzard gaan de situatie in zowel Hong Kong als China niet veranderen als we wel of geen Overwatch spelen.

Ik vind het beschermen van vrouwen en kinderen ook enorm belangrijk, en toch luister ik nog naar Michael Jackson en speel ik Skyrim en geniet ik van House of Cards.

De politiek kan iets doen aan het beleid van China. Niet jij of ik door jezelf een beperking op te leggen met onze aankopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmavdv
Ik zie het probleem van de hardware allemaal niet zo hoor. Ja, misschien zijn een aantal zaken wat ouderwets, maar niemand wil 700 euro (wat een beetje high end smartphone tegenwoordig wel kost) betalen voor een game console. Dan kun je niet anders verwachten dan dat er concessies gedaan worden. En het gaat er toch om dat de leuke spellen er prima op draaien? Dat is wat mij betreft in ieder geval gelukt. Dat mijn scherm dan van plastic is kijk ik echt wel door heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Emmavdv schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:07:
Ik zie het probleem van de hardware allemaal niet zo hoor. Ja, misschien zijn een aantal zaken wat ouderwets, maar niemand wil 700 euro (wat een beetje high end smartphone tegenwoordig wel kost) betalen voor een game console. Dan kun je niet anders verwachten dan dat er concessies gedaan worden. En het gaat er toch om dat de leuke spellen er prima op draaien? Dat is wat mij betreft in ieder geval gelukt. Dat mijn scherm dan van plastic is kijk ik echt wel door heen.
Mee eens. Ik denk ook dat we vooral niet moeten vergeten dat we hier op Tweakers zitten. Het aandeel gebruikers dat bluetooth oortjes op zijn Switch wil aansluiten is hier uiteraard enorm uitvergroot, want ik weet zeker dat dit bij de overgrote meerderheid van de Switch-gebruikers in totaal geen enkel issue is.

Een plastic scherm is op een mobiel apparaat uiteraard ook zeer sterk te verkiezen over een glazen scherm. Ook hier vertekend Tweakers het beeld - zullen we eens kijken wat de gemiddelde leeftijd van de Tweaker is, ten opzichte van de Switch-gebruiker? Ik denk dat je zult zien dat die laatste groep significant jonger is dan de eerste.
Oftewel, de Switch moet ook bestand zijn tegen valpartijen. Van mij mag jij je iPhone $$ met prachtig glazen scherm best eens op de plavuizen laten ketsen, maar ik denk dat er van je scherm weinig heel blijft, met of zonder screen protector. Nintendo's spul kan daar veel beter tegen, onder meer door dat plastic scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katmi schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:25:
[...]

En het probleem van plastic is dat het krast bij een scheet
Dat lijkt me toch minder problematisch dan een scherm dat barst. De bruikbaarheid/veiligheid van een gebarst scherm is een stuk lager dan een plastic scherm met een kras erop.
[...]

En het nadeel is dat het A ) weer iets is wat extra kost bij Nintendo hoewel Bluetooth gewoon is ingebouwd in de console
Hoeveel apparaten ken jij met ingebouwde aptX LL support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katmi schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:25:

En het nadeel is dat het A ) weer iets is wat extra kost bij Nintendo hoewel Bluetooth gewoon is ingebouwd in de console en B ) dan krijg je het probleem zoals wired headphones by smartphones zonder 3.5mm aka altijd zien dat je die adapter bij hebt en niet kwijt raakt.
Het is niet omdat iemand iets slecht doet dat de andere dezelfde negatieve standaard moet volgen, maar wil ik toch maar even opmerken dat ook Playstation en Microsoft beperkt of zelfs geen bluetooth headphones ondersteunen zonder dongle :P

Ik vind dat Nintendo best de keuze zou mogen geven of we die bluetooth bandbreedte voor controllers of headphones gebruiken, maar tegelijk snap ik dat ze niet met support vragen willen zitten ala "waarom werkt mijn headset niet meer" en dat het ook bespaart op de kosten van bepaalde licenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:52:
maar tegelijk snap ik dat ze niet met support vragen willen zitten ala "waarom werkt mijn headset niet meer"
Of: "waarom loopt het geluid achter?" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 10:20

koku

Tnet Devver
Ach, met "mijn joycon blijft naar links bewegen" hebben ze ook geen probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
RayNbow schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:15:
[...]

Vooral dát. Het mooie is.. je kan wel bluetooth support voor oortjes in willen bouwen maar als je geluid niet in sync is met je beeld heb je de hele community aan het huilen. Het is al lastig genoeg om op smartphones draadloze oortjes te vinden waarbij bijv. Youtube en Netflix niet achter- of voorlopen qua beeld en geluid, laat staan dat je dat Mien van 3 hoog achter laat uitvogelen op een Switch voor haar zoon of dochter of beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Tip voor de collectors in dit topic die op zoek zijn naar the Witcher 3. Bij de gamemania wordt de Witcher geleverd met een luxe kartonnen verpakking,
the Witcher universe compendium-boek een stickerset en een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

ppl schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:47:
Als ik kijk wat je anno nu draadloos allemaal kunt doen dan is de Switch/Switch Lite behoorlijk ouderwets. Het enige draadloze aan deze consoles zijn de controllers en de netwerkverbinding. Dat audio en video ook draadloos kan lijken ze niet eens te weten. Je bluetooth koptelefoon kunnen gebruiken is leuk, AirPlay2 (of vergelijkbaar) ondersteuning ook (dan kan je zelfs de Switch Lite op een TV uitsturen). Dat zijn allemaal zaken die je bij iOS/iPadOS en Android allemaal wel hebt.

Dat met die schermen vond ik typisch Linus: ze maken zich daar er nogal vaak gemakkelijk van af. Zo is er niet eens stilgestaan bij het feit dat je bij schermen over het algemeen de keuze hebt tussen: mooie kleurweergave maar niet geschikt voor gaming of geschikt voor gaming maar geen mooie kleurweergave. Ze vergeten daar nogal vaak het doel van het product, de doelgroep en de prijs.

Btw, via de USB-C poort kun je ook prima audio uitsturen. Hetzij via een aparte geluidskaart, hetzij via een koptelefoon (bijv. de B&W PX kan dit; weet niet of de Switch dan ook je koptelefoon gaat opladen, niet gecheckt).
Technisch is het geen enkel probleem om die zaken aan te pakken. Probleem is dat er bijzonder weinig consumenten zijn die 800 EUR voor een console willen uitgeven. Consoles doen al sinds jaar en dag concessies op allerlei gebieden om het betaalbaar te houden, de winst pakken ze op de software. Daarnaast zal er geen vraag zijn naar een audio stream dienst op de Switch omdat alle gebruikers die dit willen, hierin al voorzien zijn via hun mobiel. De Switch doet gewoon wat hij moet doen, tegen een leuke prijs. Als je dan toch over ouderwets wil beginnen dan zou ik eens naar de PS4 kijken ... De Switch is verre van ouderwets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:26:
Tip voor de collectors in dit topic die op zoek zijn naar the Witcher 3. Bij de gamemania wordt de Witcher geleverd met een luxe kartonnen verpakking,
Volgens mij wordt de fysieke versie van the witcher altijd op deze manier geleverd. Dit is geen speciale uitgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Emmavdv schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:07:
Dhrax schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:27:
[...]

Technisch is het geen enkel probleem om die zaken aan te pakken. Probleem is dat er bijzonder weinig consumenten zijn die 800 EUR voor een console willen uitgeven. Consoles doen al sinds jaar en dag concessies op allerlei gebieden om het betaalbaar te houden, de winst pakken ze op de software. Daarnaast zal er geen vraag zijn naar een audio stream dienst op de Switch omdat alle gebruikers die dit willen, hierin al voorzien zijn via hun mobiel. De Switch doet gewoon wat hij moet doen, tegen een leuke prijs. Als je dan toch over ouderwets wil beginnen dan zou ik eens naar de PS4 kijken ... De Switch is verre van ouderwets :)
Jullie lopen beide nu een zelfbedacht bedrag op te noemen welke ruim 2x zo hoog is als de standaard Switch prijs en ik heb een beetje het idee dat jullie dit vooral doen om de discussie dood te slaan. En dat is een beetje jammer.

Ik denk dat Nintendo prima een Switch Pro had uit kunnen brengen die een aantal van de gebreken had kunnen oplossen tegelijk met de 2e iteratie + Switch Lite. Neem een richtprijs van:
- 429 euro (+ 100 euro op de standaard Switch)
- 449 euro (+ 120 euro)
- 479 euro (+ 150 euro)
In ieder geval onder de 500 euro. Nintendo zal wel een mooie afdeling hebben die de R&D kan combineren met de jongens van marketing die de juiste prijselasticiteit kunnen berekenen. Laten we even uitgaan van 479 euro.

Wat willen we dan opgelost hebben met de Switch Pro:
- In ieder geval een glazenscherm welke gelamineerd is. Minder weerspiegeling, hogere kwaliteit. Plak er automatisch ook een glazen screenprotector op, hoeft de klant dat ook niet meer te doen. Geen idee wat dit moet kosten, maar kan toch geen tientallen euro's kosten.
- Zorg voor een tweede bluetooth chip of zorg ervoor dat degene die er nu inzit, zowel de controllers als geluid kan verwerken. Hoeveel moet een bluetooth chip kosten? Een paar euro? 10 euro? Meer kan dat toch echt niet zijn...
- En het zou helemaal mooi zijn als ze een hoger kwaliteit schermpje in hadden gezet. OLED was misschien wat overkill geweest maar het huidige LCD moet toch echt veel beter kunnen. Even ter vergelijking: Een iPhone X scherm kun je kopen voor 120 euro. Dat scherm is weliswaar kleiner maar is wel een prachtig OLED scherm. En ja, ik weet dat een ander scherm(type) invloed kan hebben op de batterij maar dan had je met de vernieuwde Tegra chip dus ervoor kunnen kiezen om wat energie te besparen. Of je neemt een iets zuiniger scherm welke iets minder mooi is maar wel een hoger contrast/brightness of geen burnin/ghosting heeft dan de huidige Switch. Dan heb je deze lineup gehad:
- Switch Lite: Uitgekleed model met kleiner LCD scherm en geen dock functionaliteit
- Switch 2e revisie: Standaard Switch met een iets langere batterijduur
- Switch Pro: Beter scherm, glas, bluetooth audio met de accuduur van de 1e revisie Switch.

Dat moet toch wel te realiseren zijn voor een verkoopprijs van 480 euro? Als je het rijtje hierboven ziet, moet een Pro variant toch prima ernaast te positioneren zijn op de markt? Sony en Microsoft doen het, dan kan Nintendo dit ook doen. En nogmaals, je HOEFT geen pro variant te kopen. Als je de huidige Switch of Switch Lite prima vindt, dan blijf je daar lekker op gamen (of koop je die apparaten).

En Nintendo zelf is ook geen vreemde met duurdere hardware. Denk aan de Wavebird controller. De standaard controllers werkte meer dan prima. Toen heeft Nintendo een duurdere controller ernaast gezet die draadloos was. Wilde je gamen voor een basic prijs: Kocht je de standaard controller. Wilde je iets meer vrijheid/luxe: Dan kocht je de Wavebird. En ik snap dat een controller geen console is, maar het kan (zie Sony/MS).
DigitalExorcist schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Vooral dát. Het mooie is.. je kan wel bluetooth support voor oortjes in willen bouwen maar als je geluid niet in sync is met je beeld heb je de hele community aan het huilen. Het is al lastig genoeg om op smartphones draadloze oortjes te vinden waarbij bijv. Youtube en Netflix niet achter- of voorlopen qua beeld en geluid, laat staan dat je dat Mien van 3 hoog achter laat uitvogelen op een Switch voor haar zoon of dochter of beiden.
Ja, maar dit is toch al een probleem in de huidige draadloze oortjes/mobiele telefoons. Maar ik gok dat ze bij Samsung/Sony/Huawai echt geen miljoenen vragen binnen krijgen op de helpdesk over waarom hun geluid niet in sync loopt.

En om nog even af te sluiten: Veel mensen zeggen dat ze er geen behoefte aan hebben, het mogelijk te duur wordt, dat de Switch te breekbaar wordt of wat dan ook. Jij bent dan duidelijk niet de markt daarvoor. Game gerust lekker verder op je huidige Switch en mocht er ooit een Switch Pro aangekondigd zijn, negeer deze lekker en laat hem aan jou voorbij gaan. Maar er zijn zat mensen in deze topic die er wel graag één voorbij zien komen die een nog betere game ervaring willen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
Robkazoe schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

[...]

Jullie lopen beide nu een zelfbedacht bedrag op te noemen welke ruim 2x zo hoog is als de standaard Switch prijs en ik heb een beetje het idee dat jullie dit vooral doen om de discussie dood te slaan. En dat is een beetje jammer.

Ik denk dat Nintendo prima een Switch Pro had uit kunnen brengen die een aantal van de gebreken had kunnen oplossen tegelijk met de 2e iteratie + Switch Lite. Neem een richtprijs van:
- 429 euro (+ 100 euro op de standaard Switch)
- 449 euro (+ 120 euro)
- 479 euro (+ 150 euro)
In ieder geval onder de 500 euro. Nintendo zal wel een mooie afdeling hebben die de R&D kan combineren met de jongens van marketing die de juiste prijselasticiteit kunnen berekenen. Laten we even uitgaan van 479 euro.

Wat willen we dan opgelost hebben met de Switch Pro:
- In ieder geval een glazenscherm welke gelamineerd is. Minder weerspiegeling, hogere kwaliteit. Plak er automatisch ook een glazen screenprotector op, hoeft de klant dat ook niet meer te doen. Geen idee wat dit moet kosten, maar kan toch geen tientallen euro's kosten.
- Zorg voor een tweede bluetooth chip of zorg ervoor dat degene die er nu inzit, zowel de controllers als geluid kan verwerken. Hoeveel moet een bluetooth chip kosten? Een paar euro? 10 euro? Meer kan dat toch echt niet zijn...
- En het zou helemaal mooi zijn als ze een hoger kwaliteit schermpje in hadden gezet. OLED was misschien wat overkill geweest maar het huidige LCD moet toch echt veel beter kunnen. Even ter vergelijking: Een iPhone X scherm kun je kopen voor 120 euro. Dat scherm is weliswaar kleiner maar is wel een prachtig OLED scherm. En ja, ik weet dat een ander scherm(type) invloed kan hebben op de batterij maar dan had je met de vernieuwde Tegra chip dus ervoor kunnen kiezen om wat energie te besparen. Of je neemt een iets zuiniger scherm welke iets minder mooi is maar wel een hoger contrast/brightness of geen burnin/ghosting heeft dan de huidige Switch. Dan heb je deze lineup gehad:
- Switch Lite: Uitgekleed model met kleiner LCD scherm en geen dock functionaliteit
- Switch 2e revisie: Standaard Switch met een iets langere batterijduur
- Switch Pro: Beter scherm, glas, bluetooth audio met de accuduur van de 1e revisie Switch.

Dat moet toch wel te realiseren zijn voor een verkoopprijs van 480 euro? Als je het rijtje hierboven ziet, moet een Pro variant toch prima ernaast te positioneren zijn op de markt? Sony en Microsoft doen het, dan kan Nintendo dit ook doen. En nogmaals, je HOEFT geen pro variant te kopen. Als je de huidige Switch of Switch Lite prima vindt, dan blijf je daar lekker op gamen (of koop je die apparaten).

En Nintendo zelf is ook geen vreemde met duurdere hardware. Denk aan de Wavebird controller. De standaard controllers werkte meer dan prima. Toen heeft Nintendo een duurdere controller ernaast gezet die draadloos was. Wilde je gamen voor een basic prijs: Kocht je de standaard controller. Wilde je iets meer vrijheid/luxe: Dan kocht je de Wavebird. En ik snap dat een controller geen console is, maar het kan (zie Sony/MS).

[...]

Ja, maar dit is toch al een probleem in de huidige draadloze oortjes/mobiele telefoons. Maar ik gok dat ze bij Samsung/Sony/Huawai echt geen miljoenen vragen binnen krijgen op de helpdesk over waarom hun geluid niet in sync loopt.

En om nog even af te sluiten: Veel mensen zeggen dat ze er geen behoefte aan hebben, het mogelijk te duur wordt, dat de Switch te breekbaar wordt of wat dan ook. Jij bent dan duidelijk niet de markt daarvoor. Game gerust lekker verder op je huidige Switch en mocht er ooit een Switch Pro aangekondigd zijn, negeer deze lekker en laat hem aan jou voorbij gaan. Maar er zijn zat mensen in deze topic die er wel graag één voorbij zien komen die een nog betere game ervaring willen hebben.
Ik denk dat niemand een discussie wil “doodslaan”, het lijkt me verstandig dat je iets minder hoog van de toren blaast richting mensen met een andere mening. Zonder verschil van mening is er immers ook geen discussie mogelijk.

Een groot gedeelte van het succes van de Switch is juist de prijs en de bijbehorende “simpelheid” van de console. Je kunt erop gamen en dat is waar het hele apparaat op is gericht.

Jouw stelling dat een Switch met een wat beter scherm, bluetooth audio en een gelijkwaardige accuduur als de huidige Switch van € 309,00 een meerprijs van € 171,00 waard is lijkt mij iets te enthousiast eerlijk gezegd. Zelfs voor de mensen met interesse in een Pro.

Ik denk niet dat Nintendo daar echt beter van gaat worden. Wij, tweakers, zijn helemaal de markt niet waar Nintendo naar zoekt. Wij zijn maar een heel kleine groep en die groep heeft al een Switch. Van die al kleine groep is er maar een klein percentage dat dan een Pro zou aanschaffen, dus in mijn optiek is die markt veel te klein om voor Nintendo ook maar enigszins interessant te zijn.

Het is niet voor niets dat Nintendo een Lite heeft uitbracht. Om de groep die ook € 300,00 teveel vindt er nog tussenuit te pikken. En de groep die al een Switch heeft maar een goedkopere tweede voor thuis wel ziet zitten is denk ik ook echt vele malen groter dan de groep die graag € 480,00 neerlegt voor een console die ze al hebben maar dan met een wat beter scherm en bluetoothaudio zonder in te hoeven leveren op de acccuduur.

Ik denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@Robkazoe Maar op het moment dat ze het wél zeggen te supporter en het werkt niet of alleen met bepaalde soorten koptelefoons hebben ze de poppen óók aan het dansen. Dan maar liever helemaal niet implementeren dan dat je het half doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Gisteren toch ook maar Overwatch erbij gekocht. :P
Speelt best goed op de Switch vind ik. Gelijk ook mijn Battle.net account gekoppeld en de nodige rewards (Blizzcon goodies o.a.) uit verleden kunnen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Zeror schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:53:
Speelt best goed op de Switch vind ik. Gelijk ook mijn Battle.net account gekoppeld en de nodige rewards (Blizzcon goodies o.a.) uit verleden kunnen ontvangen :)
Ik heb Overwatch ook, best knap hoe ze dat op de Switch hebben gepropt. Een van de weinige games die ik in handheld indrukwekkender vind dan docked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:26:
Jij hebt helemaal gelijk! Blijkt maar weer dat ik niet gewend ben dat er standaard zoveel extra's bij een switch game inbegrepen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Robkazoe schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:00:
Wat voornamelijk jammer is, is jou reactie. Ik heb een andere mening, iets waar doorgaans discussies uit ontstaan. Daarnaast is dat toch ook de hoofddoelstelling van dit forum. Ik voeg juist iets toe aan de discussie. Jij bent ook heel goed in dingen verzinnen dus ik noem hier ook een fictief bedrag.

Verder zijn de zaken die je aangeeft volstrekt onhaalbaarheid en niet realistisch. De Switch boort een bepaalde markt aan. Dat een enkeling liever een ander scherm of input e.d. heeft zal allemaal wel maar er is gewoon simpelweg geen markt voor. Een ander model Switch betekend tevens meer resources, meer support etc etc ... dat kost ook de nodige centen. Ik kan nu ook geen argument bedenken waarom Nintendo met een duurder Pro model op de markt zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zeror schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:53:
Ik heb overwatch ook op de pc met een aantal skins.. gaan die ook mee?

Edit:
Het gaat dus om rewards verkregen door event: blizzcon of een stream op Twitch die je gekeken hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door R0y. op 17-10-2019 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reviews van Ring Fit Adventure beginnen online te komen. Een kleine greep uit het aanbod: Eurogamer, The Verge, GameXplain. Lijken allemaal positief te zijn :)

@Robkazoe , niks mis met speculatie, maar een Pro aan een prijs die hoger is dan een Xbox One X met enkel een zeer fancy scherm en bluetooth audio is misschien niet echt levensvatbaar in de huidige markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Kan iemand mij uitleggen waarom Just dance 2020 uitkomt op de switch, ps4 en de fucking wii.
Serieus een nieuwe game voor de wii?
https://www.bol.com/nl/p/...020-wii/9200000114229305/

Heeft iemand een verklaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22:12
Simpel. Omdat het nog steeds verkoopt op de Wii.
De wii staat nog bij veel mensen thuis en ook op andere plekken zoals ziekenhuizen en bejaardentehuizen. Dit is de doelgroep die nog steeds gebaat is bij nieuwe versies van Just Dance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
Zspirit schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:56:
Kan iemand mij uitleggen waarom Just dance 2020 uitkomt op de switch, ps4 en de fucking wii.
Serieus een nieuwe game voor de wii?
https://www.bol.com/nl/p/...020-wii/9200000114229305/

Heeft iemand een verklaring?
Simpel, Ubisoft wil z'n spel graag vaak verkopen. Veel mensen hebben een Wii in huis, en de doelgroep die Just dance leuk vind maakt het waarschijnlijk weinig uit of het op het nieuwste platform wordt gespeeld. Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat dit de laatste game was die voor de Wii uit zou komen.

@avec_style Great minds think alike :p

[ Voor 3% gewijzigd door Emmavdv op 17-10-2019 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Emmavdv schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Simpel, Ubisoft wil z'n spel graag vaak verkopen. Veel mensen hebben een Wii in huis, en de doelgroep die Just dance leuk vind maakt het waarschijnlijk weinig uit of het op het nieuwste platform wordt gespeeld. Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat dit de laatste game was die voor de Wii uit zou komen.

@avec_style Great minds think alike :p
En vergeet niet de gigantische userbase van de wii u die het ook kan spelen via BC!

right? riiiiiiiiiiiiiight? :+ -O-

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Cyrax0508 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Ik heb Overwatch ook, best knap hoe ze dat op de Switch hebben gepropt. Een van de weinige games die ik in handheld indrukwekkender vind dan docked.
Inderdaad! Ligt dus niet aan mij. Ik heb óók het idee dat ie handheld wat soepeler beweegt. Niks te klagen in docked mode trouwens. Van de pakweg 15 a 20 potjes die ik gespeeld heb nu heb ik meerdere keren streaks van 20 kills gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Sagat schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

En vergeet niet de gigantische userbase van de wii u die het ook kan spelen via BC!

right? riiiiiiiiiiiiiight? :+ -O-
De WiiU kan het inderdaad afspelen ja.

....

Maar daar is ook alles wel mee gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DigitalExorcist schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

De WiiU kan het inderdaad afspelen ja.

....

Maar daar is ook alles wel mee gezegd ;)
WiiU is superieur aan de Wii :'(

Al hoef ik Just Dance gewoon niet :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Touchdomex schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

WiiU is superieur aan de Wii :'(

Al hoef ik Just Dance gewoon niet :+
Ja dat klopt, veruit superieur zelfs, maar véél te weinig verkocht. Volgens mij is de liedjeswinkel ook al gesloten (in elk geval voor de Wii/WiiU versie) waardoor je geen nieuwe nummers meer kan kopen toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 19:05

Mauz1978

Console War Veteran

JackAvery schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:44:
Reviews van Ring Fit Adventure beginnen online te komen. Een kleine greep uit het aanbod: Eurogamer, The Verge, GameXplain. Lijken allemaal positief te zijn :)

@Robkazoe , niks mis met speculatie, maar een Pro aan een prijs die hoger is dan een Xbox One X met enkel een zeer fancy scherm en bluetooth audio is misschien niet echt levensvatbaar in de huidige markt...
Ik krijg m morgen binnen en heb goede hoop dat die mn conditie gaat verbeteren. Ik heb heel mn leven gevoetbald alleen nu na mn 40e constant (contact)blessures en heb met 2 kinderen thuis geen zin meer in de kreukels te zitten. Ik heb de sportschool geprobeerd maar vind dat echt vreselijk, ik zit mn tijd uit tot dat ik bv 20 minuten heb gefietst maar het lijken er wel 50. Buiten hardlopen/fietsen heb ik ook wel gezien na 3 keer. Dit is precies wat ik zocht, mits het echt conditioneel gaat helpen. Ik ben benieuwd - ik ga echt een schema bijhouden.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 22:39
Net mijn switch SNES controller ontvangen, voelt aan als de klassieke SNES controller moet ik zeggen! Even opladen en vanavond spelen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 22:39
En wat een trieste sloebers zijn het toch die er dan 4 besteld hebben en ze voor 50+ euro op marktplaats zetten. Maar goed, vraag en aanbod he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Heb gister heel de avond fortnigt gespeeld op de Lite. En werkt prima. Alleen kan maar niet wennen aan een shooter op een Switch.

En dat die game best veel andere knopjes gebruikt dan een ‘normale’ shooter, maakt het nog lastiger. Was pas net gewend aan een ps4 controller voor een shooter, na 30 jaar muis en keyboard. En op het laatste ging het wel aardig al.

Alleen met de switch kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Snap die motion besturing ook nog niet. Nouja... ik snap het wel alleen mijn motoriek nog niet haha.

Ziet er wel stukken beter uit fortnigt chapter 2. En het werkt ook weer goed, misschien eens door gaan nu, want heb best veel lol gehad gisteren. Eerste seizoen amper gespeeld, mede door de controls. Maar wil dat wel onder de knie krijgen nog, voordat er ooit een cod of zo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Seal64 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:00:
Mee eens. Ik denk ook dat we vooral niet moeten vergeten dat we hier op Tweakers zitten. Het aandeel gebruikers dat bluetooth oortjes op zijn Switch wil aansluiten is hier uiteraard enorm uitvergroot, want ik weet zeker dat dit bij de overgrote meerderheid van de Switch-gebruikers in totaal geen enkel issue is.
Ga eens wat vaker met het OV. Als je je in het OV begeeft zie je namelijk heel veel verschillende soorten mensen maar wat daar heel erg opvalt is de enorme hoeveelheid mensen die draadloze oordopjes of koptelefoons gebruiken. Met name scholieren en studenten die veelvuldig met die AirPods in hun oren rondlopen. Stuk handiger om die te gebruiken dan ook nog eens dat bedrade setje mee te moeten nemen ;)
Oftewel, de Switch moet ook bestand zijn tegen valpartijen. Van mij mag jij je iPhone $$ met prachtig glazen scherm best eens op de plavuizen laten ketsen, maar ik denk dat er van je scherm weinig heel blijft, met of zonder screen protector. Nintendo's spul kan daar veel beter tegen, onder meer door dat plastic scherm.
Dit soort argumenten worden veelvuldig gebruikt zonder dat men zich realiseert wat voor ongelooflijk slecht argument het is. Alles kan stuk, het moet gewoon net in een verkeerde hoek vallen. Dat is echter niet de reden waarom mensen dat plastic een issue vinden. Ze gebruiken bij smartphones, horloges e.d. niet voor niets glas ipv plastic: glas is een stuk krasvaster dan plastic. Dat dock schijnt bij velen nogal te krassen en dat is door het gebruik van plastic net een stukje erger dan met glas. Daar komt dan ook die wens voor glas ipv plastic vandaan (je zou ook gewoon het krassen kunnen oplossen...).
RayNbow schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:29:
Hoeveel apparaten ken jij met ingebouwde aptX LL support?
Waarom moet het per se aptX LL zijn? aptX en zelfs SBC kan ook prima.
RayNbow schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:15:
Je bedoelt dezelfde vraag die men stelde toen de eerste muizen en gamecontrollers op bluetooth over gingen? :P Wat je nu al met de bluetooth koptelefoons e.d. ziet is dat de mensen die er gebruik van maken er kennelijk helemaal geen problemen mee hebben. Nogmaals, kijk eens in het OV en je ziet dat heel veel mensen er gebruik van maken en vaak ook gewoon filmpjes er mee kijken. Vertraging is in de praktijk kennelijk geen issue.
Dhrax schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:27:
Technisch is het geen enkel probleem om die zaken aan te pakken. Probleem is dat er bijzonder weinig consumenten zijn die 800 EUR voor een console willen uitgeven.
Waarom zou zoiets meteen 800 euro moeten kosten? Je ziet bij heel veel budget spul dat daar ook al dit soort features in zitten. In geval van bluetooth zijn er geen additionele kosten voor hardware omdat bluetooth standaard in de Switch en Switch Lite zit (iets met draadloze controllers...). Bluetooth kent diverse profielen die er voor zorgen dat je bijv. alleen maar koptelefoons kunt aansluiten of juist alleen maar een carkit. Je hoeft dus niet alle bluetooth profielen te ondersteunen.

Dingen als bluetooth en AirPlay2 ondersteuning zijn puur softwarematig (de hardware is er al: bluetooth + wifi) en juist op dat vlak is de Switch qua features en mogelijkheden nogal ouderwets (savegames naar een andere Switch krijgen, de features van het Nintendo Online abo, sd kaart gekoppeld aan de Switch, etc.). Maakt dat de Switch een shitty console en de games kut? Hell no!

Bovendien kun je niet zomaar het kostenplaatje gaan vergelijken. Nintendo kan dit heel anders indelen dan Oppo, Apple, etc. dat doen. Zij zijn alle 3 dan ook totaal verschillende bedrijven.
Turfschipper schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:12:
Alleen met de switch kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Snap die motion besturing ook nog niet. Nouja... ik snap het wel alleen mijn motoriek nog niet haha.
Check even of de boel goed is gekalibreerd, dat helpt ook aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Inderdaad! Ligt dus niet aan mij. Ik heb óók het idee dat ie handheld wat soepeler beweegt. Niks te klagen in docked mode trouwens. Van de pakweg 15 a 20 potjes die ik gespeeld heb nu heb ik meerdere keren streaks van 20 kills gehad.
Ik vind de controls in handheld wel echt belabberd. Ik heb mijn controls exact zo afgesteld als op mijn Xbox waar ik honderden uren in heb gestoken, alleen heb ik de sensitivity wat verlaagd. Ik kan me voorstellen dat handheld wat andere instellingen nodig heeft i.v.m. de minder goede sticks, maar ik mis echt een functie om apart voor handheld controls in te stellen. Het is nogal wat om elke keer alles te moeten aanpassen.

Ik heb op de Pro controller bijv. exponential aim staan, maar dual lijkt me voor handheld weer meer geschikt, plus een lagere sensitivty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Waarom moet het per se aptX LL zijn? aptX en zelfs SBC kan ook prima.

[...]

Je bedoelt dezelfde vraag die men stelde toen de eerste muizen en gamecontrollers op bluetooth over gingen? :P Wat je nu al met de bluetooth koptelefoons e.d. ziet is dat de mensen die er gebruik van maken er kennelijk helemaal geen problemen mee hebben. Nogmaals, kijk eens in het OV en je ziet dat heel veel mensen er gebruik van maken en vaak ook gewoon filmpjes er mee kijken. Vertraging is in de praktijk kennelijk geen issue.
Nu ondervind ik met Bluetooth op mijn Android toestel storende audiolag, maar goed, dat zou aan m'n setup kunnen liggen.

Waarom het geen/minder een probleem is op een telefoon:
  • Voor puur muziek boeit het niet.
  • Voor video kan er (in theorie; geen idee of het wordt toegepast) gecompenseerd worden door de videoframes te vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:01:
[...]

Nu ondervind ik met Bluetooth op mijn Android toestel storende audiolag, maar goed, dat zou aan m'n setup kunnen liggen.

Waarom het geen/minder een probleem is op een telefoon:
  • Voor puur muziek boeit het niet.
  • Voor video kan er (in theorie; geen idee of het wordt toegepast) gecompenseerd worden door de videoframes te vertragen.
Ik heb al sinds vrij lang (huidige en vorige toestel) geen lag meer dankzij AptX. Nu weet ik niet wat er in de Switch zit maar goed. Ik merk wel dat ik er eigenlijk nooit oortjes in steek i.v.m. gebrek aan bedrade oortjes. Hoewel ik geen voorstander was van het verdwijnen van 3.5mm jacks ben ik toch wel bijgedraaid, ik vind bluetooth heerlijk. Jammer dat mijn bluetooth koptelefoon niet te gebruiken is met de Switch. Overigens had een jack op de controller (al was het maar enkel op de pro controller) ook prettig geweest.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Switch top, maar wat heel veel betreft loopt hij ver achter op zelfs de PS3 en X360. Ik had inmiddels wel verwacht dat er wat meer sociale/party functionaliteiten zouden zijn en hardware die rekening houdt met online gamen (wat ook in Nintendo games, kijk naar Splatoon, Arms, MK8D, SSBU steeds prominenter wordt). Verder mis ik ook standaard zaken als een Netflix app en browser. Af en toe best handig.

Ondanks dat ik veruit het meeste game op de Switch blijft mijn Xbox One door al deze zaken toch meer als mijn main console aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:52:
[...]

Ik heb al sinds vrij lang (huidige en vorige toestel) geen lag meer dankzij AptX.
Ik had merkbare lag op een Galaxy Note 9 met een Sennheiser CX 6.00BT tijdens het kijken van een YouTube video (een video waarbij iemand in de camera keek; verkeerde lip sync valt dan heel snel op).
Nu weet ik niet wat er in de Switch zit maar goed.
[...]
Verder mis ik ook standaard zaken als een Netflix app [...]
Voor zoiets moet je denk ik toch wat harder klagen bij Netflix. De Switch heeft Hulu, YouTube en NicoNico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Zijn hier mensen die Luigi's Mansion 1 of 2 hebben gespeeld? Deel 3 komt bijna uit en het ziet er leuk uit, maar ik vraag mij af of je hier veel uur gamen uit haalt. Ergens heb ik het gevoel dat het een korte game wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:27:
Zijn hier mensen die Luigi's Mansion 1 of 2 hebben gespeeld? Deel 3 komt bijna uit en het ziet er leuk uit, maar ik vraag mij af of je hier veel uur gamen uit haalt. Ergens heb ik het gevoel dat het een korte game wordt.
Ik zit met precies hetzelfde en ben erg nieuwsgierig naar antwoorden.
oude nooit gespeeld, maar idee lijkt me erg leuk en ziet er ook leuk uit, maar toch twijfel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
Heb deel 1 uitgespeeld. Geen idee hoeveel uur ik hier mee kwijt was maar weet wel dat ik m geniaal vond. Geen snelle actie zoals een 3D mario game, maar rustig puzzelen en griezelig sfeertje. Deel 3 komt dus sowieso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
TweakerVincent schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:42:
Switch nu half weekje in bezit er ben erg blij ermee. Lekker relaxt gamen mat captain toad en mario etc. Leuk!

Nu wil ik met vrienden game avondjes gaan organiseren en ze hebben er ook zin in. Ik wil Mario Tennis/Kart/smash brothers kopen. Om mee te beginnen. Alleen de controllers....

Ik las dat op zich 1 nintendo joy set op zich genoeg zou moeten zijn echter ben ik bang dat in de toekomst dit niet voldoende is. Wat kan ik het beste kopen? Ik las ook dat die joy dingen in 1 modus erg klein zijn voor je handen.

Ik zag ook wat url’s waar je een bluetoot dongle kon kopen en dan xbox one (die ik ook heb) kan connecten. (Heb daar 2 controllers van, dus zou dan 2 joy of 1 complete joy plus nog een controller nodig hebben).

Of kan ik beter een andere oplossing bedenken? Wordt allemaal best duur :) Maar wil er best geld voor neerleggen mits het goed is. Wil dus 4 player kunnen gamen.

Ook wil ik mijn airpods kunnen connecten, hier zou ik ook een bluetooth stick voor nodig hebben, wellicht combi?
Heb je nog je airpods kunnen connecten?
Zie wel een dongle van 40 euro, is wel een hoop geld

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik heb ze beide uitgespeeld. Het is geen Zelda BotW, dat kan ik je wel vertellen. Het is tussen de 14 en 18 uur gemiddeld. Het waren wel beide onvergetelijke ervaringen wat mij betreft. Deel 3 gaat er dus zeker komen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Cyrax0508 wat maakte de games zo bijzonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Deel 1 speelde ik op mijn Cube en vond ik erg verfrissend. Kort, maar nooit eerder zoiets gespeeld. Daarom maakte het indruk.

Deel 2 was op de 3DS en ik vond het hele sfeertje fantastisch. Al die kleine details die de game bevat, de puzzels en de spoken. De game leende zich perfect voor een handheldervaring en dat deed het echt perfect. Leuke game en kwam een goed aantal jaar na deel 1.

Deel 3 hoopte ik al op sinds de release van de Switch. Ik zie een aantal leuke veranderingen in de game. Hij lijkt me ook een stukje groter dan de voorgaande delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Cyrax0508 thanks, ik ben benieuwd :) heb hem gekocht alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:56:
@Cyrax0508 thanks, ik ben benieuwd :) heb hem gekocht alvast
Wat een druk voel ik nu.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Mijn Ringfit Adventure is net binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:29:
Dan ga je nog beter uitzien dus.

Benieuwd of dat wat is en of het leuk blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Laatst online: 04-12-2024
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:29:
laat maar weten of het wat is. ben eigenlijk wel benieuwd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:33
Na enig twijfelen toch besloten een Switch aan te schaffen, mijn eerste Nintendo console :).

Voornaamste aanleiding was voor mij Ring Fit Adventure bij gebrek aan motivatie voor de sportschool, maar ook zeker Mario Maker en Pokemon Shield en Sword en de mogelijkheid om games als the Witcher onderweg te spelen.

Vandaag gelijk Ring Fit Adventure gehaald en vanmiddag alvast een uurtje geoefend. Ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt. De ring is vrij makkelijk in te drukken maar je moet dat toch een fors aantal keren per minuut en dan voel je het toch wel. Ook detecteert de game verrassend goed bewegingen, hij ziet gelijk als je je ring niet recht voor je uit houdt of als je je benen bijvoorbeeld niet hoog genoeg optilt bij traplopen, squats niet diep genoeg doet enz. Positief verrast door hoe accuraat bewegingen worden gedetecteerd.

Daarnaast moet je van het verhaal zelf natuurlijk niet al te veel verwachten. Echter de omgevingen zijn op het eerste gezicht echt wel mooi gemaakt en ook tijdens het 'joggen' krijg je continu de mogelijkheid om bezig te zijn met munten verzamelen, springen of deuren openblazen. Het is voor mij als volwassene in ieder geval leuk genoeg aangekleed dat ik verder wilde spelen, ook toen ik het bewegen al even zat was.

Het is natuurlijk de vraag of ik de game over een paar maanden ook nog regelmatig speel maar het streven en de motivatie is er in ieder geval om dagelijks een half uurtje Ring Fit te doen. Daarnaast even wachten nog op Pokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Silvos schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:05:
Na enig twijfelen toch besloten een Switch aan te schaffen, mijn eerste Nintendo console :).

Voornaamste aanleiding was voor mij Ring Fit Adventure bij gebrek aan motivatie voor de sportschool, maar ook zeker Mario Maker en Pokemon Shield en Sword en de mogelijkheid om games als the Witcher onderweg te spelen.

Vandaag gelijk Ring Fit Adventure gehaald en vanmiddag alvast een uurtje geoefend. Ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt. De ring is vrij makkelijk in te drukken maar je moet dat toch een fors aantal keren per minuut en dan voel je het toch wel. Ook detecteert de game verrassend goed bewegingen, hij ziet gelijk als je je ring niet recht voor je uit houdt of als je je benen bijvoorbeeld niet hoog genoeg optilt bij traplopen, squats niet diep genoeg doet enz. Positief verrast door hoe accuraat bewegingen worden gedetecteerd.

Daarnaast moet je van het verhaal zelf natuurlijk niet al te veel verwachten. Echter de omgevingen zijn op het eerste gezicht echt wel mooi gemaakt en ook tijdens het 'joggen' krijg je continu de mogelijkheid om bezig te zijn met munten verzamelen, springen of deuren openblazen. Het is voor mij als volwassene in ieder geval leuk genoeg aangekleed dat ik verder wilde spelen, ook toen ik het bewegen al even zat was.

Het is natuurlijk de vraag of ik de game over een paar maanden ook nog regelmatig speel maar het streven en de motivatie is er in ieder geval om dagelijks een half uurtje Ring Fit te doen. Daarnaast even wachten nog op Pokemon.
Kan ik je overhalen om Zelda Breath of the Wild en Mario Odyssey te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Ik ben op zoek om de switch in hand held mode wat ergonomischer te maken.

Nu zag ik al het eea op AliExpress maar ben toch benieuwd welke jullie aanbevelen. Het liefst zou ik er zo min mogelijk voor uitgeven ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
R0y. schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:08:

Nu zag ik al het eea op AliExpress maar ben toch benieuwd welke jullie aanbevelen. Het liefst zou ik er zo min mogelijk voor uitgeven ..
Hori switch pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ja? Is dat wat? Ziet er zo lomp uit. Laden zeker alleen op als ze aan de Switch vastzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Jacobv3l schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:08:
[...]
laat maar weten of het wat is. ben eigenlijk wel benieuwd!
Ring Fit bevalt hier heel goed! Vriendin is zich lekker in het zweet aan het werken. Je moet het natuurlijk niet doen voor het verhaal of de diepgang maar het is een bijzonder goede manier om te bewegen op je Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Cyrax0508 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:42:
[...]

Ja? Is dat wat? Ziet er zo lomp uit. Laden zeker alleen op als ze aan de Switch vastzitten?
Het ziet er lomp uit maar het ergonomisch top! De nadelen zijn alleen geen rumble en extern opladen.. (dus niet aan de Switch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Een Skull&Co grip case of een Satisfye grip is zoveel beter dan die split Hori shit want je geeft niet al de functies op die de Hori split pad niet aanbied ( no nfc, no HD rumble, niet oplaadbaar )

Ik persoonlijk raad de skull and co aan want zij shippen voor minder dan 19 dollar gratis vanuit China en je krijgt 3 verschillende grips erbij + de switch is dockable met de skull en co er rond.

De Satisfye kan je enkel krijgen uit de US maar is duurder dan 22 dollar dus kans op import fees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R0y. schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:08:

Ik zou hetzelfde zeggen als @Katmi : Iets meer uitgeven dan op Ali en Satisfye grip of Skull&co grip eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

RayNbow schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:01:
Die vertraging zit 'm in het signaal, niet het audio deel. Wat je ook over dat signaal moge sturen, het zal last hebben van die vertraging. Vandaar ook mijn opmerking over de gamecontrollers en muizen. In den beginne was men daar ook wars van wegens vertraging terwijl je nu een moord moet doen voor een bedrade versie.

Maar goed, we hebben gezien dat vertraging soms zo klein kan zijn dat mensen het niet eens opmerken. Als we kijken naar hoe het menselijk brein werkt dan is dat ook niet zo raar. We richten ons op bepaalde zaken en filteren dan de rest eruit. Daarom kan ook vrijwel niemand op kantoor vertellen welke liedjes er, in het afgelopen uur dat ze er zaten, zijn gedraaid.

En soms wegen de voordelen (vrijheid wegens geen draad) nou eenmaal op tegen de nadelen (vertraging in het signaal).

Hoe dan ook, bluetooth is nu wijdverspreid en wordt door consumenten omarmd.
Voor Luigi's Mansion 3 zou ik eens gaan kijken op het YouTube kanaal van Nintendo. Daar hebben ze diverse filmpjes waarin ze de game spelen. Er is zelfs eentje waarbij ze het op het podium doen en de makers erbij zitten met wat tekst en uitleg. Dat gaf mij genoeg indrukken om te besluiten Luigi's Mansion 3 aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
Overwatch is momenteel maar 21,99 bij Cdkeys:

https://www.cdkeys.com/ni...f=bgaming&a_bid=672b3ae1&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:55:
[...]

Ring Fit bevalt hier heel goed! Vriendin is zich lekker in het zweet aan het werken. Je moet het natuurlijk niet doen voor het verhaal of de diepgang maar het is een bijzonder goede manier om te bewegen op je Switch
Palen moet je laden jonguh. Dat is net zo goed voor je conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:41:
[...]

Die vertraging zit 'm in het signaal, niet het audio deel. Wat je ook over dat signaal moge sturen, het zal last hebben van die vertraging.
De vertraging zit 'm niet louter in het uitzenden van een 2.4 GHz golf in de ether. Over die paar meter een golf uitzenden kost in de orde van een tiental nanoseconden. Dat verklaart niet de typische BlueTooth audio latency van tientallen tot honderden milliseconden. Die vertraging zit 'm voornamelijk in de hardware en softwarestack die de (de)compressie, codering en overige verwerking voor hun kiezen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Katmi schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:26:
Een Skull&Co grip case of een Satisfye grip is zoveel beter dan die split Hori shit want je geeft niet al de functies op die de Hori split pad niet aanbied ( no nfc, no HD rumble, niet oplaadbaar )

Ik persoonlijk raad de skull and co aan want zij shippen voor minder dan 19 dollar gratis vanuit China en je krijgt 3 verschillende grips erbij + de switch is dockable met de skull en co er rond.

De Satisfye kan je enkel krijgen uit de US maar is duurder dan 22 dollar dus kans op import fees.
Satisfye grips worden geleverd vanuit Hongkong. Soms hebben ze aanbiedingen. Ik heb mijn grip afgelopen jaar goedkoop kunnen krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Zojuist mn eerste sessie met ring fit adventure gehad. Ik vind het echt super. Ben helemaal bezweet en voldaan. IK ben heel mn leven sportief geweest op de laatste jaren na, maar altijd in team en competitie verband. De sportschool vind ik vre-se-lijk en zit ik alleen mn tijd uit. Nu ben je met die adventure bezig zonder dat je het echt ‘ door hebt’ dat je je flink in het zweet jaagt. Had ik met hardlopen buiten of in de sportschool er allang klaar mee geweest wil ik nu door om het ‘ systeem’ te verslaan en te zien wat er nog meer is. Ik ben benieuwd of het zo over een maand ook nog is.

Heb wel even de gordijnen dicht, kind op bed en de vrouw naar de schoonmoeder laten gaan (was ze al van plan, niet vanwege mij haha) om zo vrij mogelijk erin te gaan, want voel me anders wel voor lul staan op een of andere manier. Maar goed, ik hoop dat het gaat helpen me weer wat in betere conditie te krijgen op mn 41e :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

RayNbow schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:48:
De vertraging zit 'm niet louter in het uitzenden van een 2.4 GHz golf in de ether.
Dan hebben wij een andere definitie van signaal. Ik reken namelijk iets meer zaken tot signaal dan alleen maar een 2.4 GHz golf in de ether. Alles wat het signaal tot stand brengt en houdt reken ik daar ook al bij.
Die vertraging zit 'm voornamelijk in de hardware en softwarestack die de (de)compressie, codering en overige verwerking voor hun kiezen nemen.
Dat is te algemeen verwoord aangezien je deze hele riedel gebruikt ongeacht of het om draadloos of draad gaat. Het probleem met vertraging zien we alleen bij draadloos (of in dit geval het ene over draadloos en het andere over draad sturen).

Eigenlijk had ik hier beter het woord medium of gewoon draadloos kunnen gebruiken, dat had het wat duidelijker gemaakt. Bij draadloze signalen komt nou eenmaal veel meer bij kijken om de boel op te zetten en te behouden dan bij bedrade signalen. Al die extra's en het feit dat signalen door lucht trager gaan dan door bijv. koper zorgen voor de vertraging. Of wat simpeler gezegd: het draadloos zijn zorgt voor de vertraging.

Anyway, het begint nu allemaal wel heel erg offtopic te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:06
Had wel weer eens zin in een goeie FPS dus Vandaag de shooter bulletstorm duke of switch edition gekocht in de eshop, erg tof spel vooral het commentaar van duke nukem is hilarisch. Ik speel hem docked en moet zeggen dat het er super uit ziet! Mischien wel 1 van de mooiste spellen grafisch op de switch :o verder leg ik nog regelmatig gefrustreerd hollow knight weg soms echt absurd moeilijk |:( vooral na het uitspelen van Ori and the blind forest is het moeilijkheidsgraad enorm hoog 7(8)7

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik krijg elke keer na het starten van overwatch voorwaarden die ik moet accepteren en vervolgens een mailtje van Nintendo met de bevestiging dat ik gegevens deel met Blizzard...

Maar dus elke keer als ik het spel opstart. Meerdere mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 00:42
R0y. schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:29:
Ik krijg elke keer na het starten van overwatch voorwaarden die ik moet accepteren en vervolgens een mailtje van Nintendo met de bevestiging dat ik gegevens deel met Blizzard...

Hier ook, heel vervelend, inclusief het mailtje na van Nintendo.

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

R0y. schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:29:

Had ik ook, maar google loste dit op:

1.: Head to your Blizzard account settings.
2.: Click on “Connections”.
3.: Click “Disconnect” on the Nintendo Network account.
4.: Add the account again, this time making sure to change what you share with Blizzard and that it includes “E-Mail”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Mauz1978 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:28:
[...]

Had ik ook, maar google loste dit op:

1.: Head to your Blizzard account settings.
2.: Click on “Connections”.
3.: Click “Disconnect” on the Nintendo Network account.
4.: Add the account again, this time making sure to change what you share with Blizzard and that it includes “E-Mail”.
Maar dat is als je een Blizzard account hebt gelinked? Dat heb ik nou net niet gedaan..
Pagina: 1 ... 33 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic