Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
pgs010 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:19:
Afgelopen weekend heb ik bij game mania Super mario odyssey tweedehands gekocht. De medewerker vertelde mij dat ik het spel binnen twee weken mocht ruilen voor een ander spel. Gek genoeg had ik het spel in drie dagen al uitgespeeld.

Vroeger deed ik er als kind maanden over tijdens het spelen van Mario op de nintendo 64, dus ik was eigenlijk best verbaasd. Aangezien ik het spel nog kan ruilen ga ik kijken of ze link's awakening ook tweedehands op voorraad hebben. Hopelijk kan ik ook bij andere filialen terecht. Het wordt namelijk wel een dure hobby als je steeds zo snel een spel uitspeelt.
No way dat je het spel in 3 dagen hebt uitgespeeld en daadwerkelijk alle content hebt uitgespeeld. Na het verhaal komt er nog een enorme hoeveelheid content los, daar ben je echt wel heel lang zoet mee. Na BotW is Odyssey toch wel een van mijn meest gespeelde games op de Switch.

Links Awakening is wel een stuk korter, maar als je die nog nooit gespeeld hebt of niets meer weet, dan ben je daar ook wel zo'n 15 tot 20 uur mee bezig als je alles doet zonder dingen op te zoeken en alles wil verzamelen. Maar als ik zie dat je binnen drie dagen Odyssey hebt uitgespeeld (en dus in de verste verte niet alles hebt verzameld) ben je niet echt een verzamelaar.

Odyssey is veel, maar niet kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Laatst online: 21:10
L23 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:22:
Dat is een bundel, geen limited editie. Boo beeldje is gewoon los te koop.
Ow wat stom zeg. Ik wist niet dat ze dat soort dingen nu tegenwoordig ook doen. Net even gekeken en je hebt gelijk het is een lamp die je normaal voor 12 euro ofzo los kan kopen. Zo te zien hadden ze wel speciale steelcases voor preorders maar die zijn al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Cyrax0508 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

No way dat je het spel in 3 dagen hebt uitgespeeld en daadwerkelijk alle content hebt uitgespeeld. Na het verhaal komt er nog een enorme hoeveelheid content los, daar ben je echt wel heel lang zoet mee. Na BotW is Odyssey toch wel een van mijn meest gespeelde games op de Switch.

Odyssey is veel, maar niet kort.
Dat vind ik ook van Xenoblade. M'n vrouw heeft 200+ uur in die game zitten en alle Blades unlocked (incl KOS-MOS ja). Ik was wel klaar met het verhaal na de main storyline en een flinke handvol sidequests.

Zelfde met Fire Emblem. Je kan stellen dat je het verhaal gehad hebt na 1 playthrough maar je moet er eigenlijk .. eh .. meerdere doen ;) om alles te zien. En er is zó'n giga-berg aan content dat je dat niet binnen 200 uur gaat redden.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Arunia schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:44:

Gisteren goedkoop alvast Luigi's mansion besteld. Had die helemaal nog niet op bestelling staan. Er is toch geen speciale editie, dus dat gaat dan wel goed komen.
Nee wel een steelbook met glow in the dark effecten inclusief sleutelhanger bij Game.co.uk. Gamemania heeft hem ook maar daar is ie al een paar maanden uitverkocht. Ik heb hem vandaag bij Game besteld, leek mij wel geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
@D. Ninjai eigenlijk niet echt interessant. Heb gewoon de standaard versie besteld en zie het na de herfstvakantie wel.

Er komt nog genoeg aan en het is al duur genoeg. Kijk ook tegenwoordig wel wat ik als special bestel en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 03:03
DigitalExorcist schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:27:
[...]

Dat vind ik ook van Xenoblade. M'n vrouw heeft 200+ uur in die game zitten en alle Blades unlocked (incl KOS-MOS ja). Ik was wel klaar met het verhaal na de main storyline en een flinke handvol sidequests.

Zelfde met Fire Emblem. Je kan stellen dat je het verhaal gehad hebt na 1 playthrough maar je moet er eigenlijk .. eh .. meerdere doen ;) om alles te zien. En er is zó'n giga-berg aan content dat je dat niet binnen 200 uur gaat redden.
Van beide games gaat het je waarschijnlijk alleen ook niet lukken om daarvan het hoofdverhaal uit te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Iemamd hier ervaring met Yooka Laylee op de Switch? Bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 07:38
NMe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 01:29:
[...]

Als je vindt dat je een spel hebt uitgespeeld nadat je het verhaal helemaal doorlopen hebt moet je dat zelf weten, maar dan heb je toch echt het grootste deel van de content in Odyssey gemist. Tenzij je echt aan één stuk door zonder te slapen gespeeld hebt, heb je nooit in die korte tijd alle 880 manen en alle paarse muntjes gevonden, en dat is nou net de charme van het hele spel. Het verhaal is niet heel veel meer dan een los raamwerk om de gameplay aan op te hangen.
Zowel @Arunia als jij hebben gelijk. Bij BotW was ik mij er bewust van dat je heel snel met het verhaal klaar kon zijn en heb ik mij gefocust op het behalen van flink wat quests en shrines. Ik heb het spel uiteindelijk uitgespeeld na een tijdsinvestering van 90+ uur.

Mario kocht ik vanwege de goede reviews en speelde ik met mijn verstand op 0. Pas toen ik Bowser had verslagen besefte ik hoe snel ik naar de finish was gerend. Wat mij vooral verbaasde was dat ik als puber nog nooit zo snel door Mario 64 heen ben gekomen. Het zal misschien wel aan de leeftijd gelegen hebben want de gemiddelde speeltijd van Super Mario Odyssey is zelfs iets langer dan die van Mario 64. Enfin ik ben inmiddels wat speeldagen verder en heb ongeveer 20% van alle manen verzameld. Er is dus nog genoeg te doen. Persoonlijk had ik het wel leuker gevonden als ik Bowser pas in een later stadium was tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pgs010 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:19:
Persoonlijk had ik het wel leuker gevonden als ik Bowser pas in een later stadium was tegengekomen.
Als het helpt: je unlockt de moeilijkste versie van het Bowser-gevecht als je alle manen verzameld hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:57

lord_fh

PS5

Vraagje, is het schadelijk voor de accu als ik de switch standaard innde docking zet of kan ik hem beter niet constant in opgeladen situatie laten? (En dus opbergen uit de docking).

Ik vind het lastig wat het beste voor de accu is qua laden en levensduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Emmavdv schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:58:
[...]

Van beide games gaat het je waarschijnlijk alleen ook niet lukken om daarvan het hoofdverhaal uit te spelen :P
Van beiden heb ik het hoofdverhaal uit hoor. Alleen Fire Emblem: Three Houses moet ik m’n 2e en volgende playthroughs nog doen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Katmi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:27:
Meeste games tegenwoordig pleur je ook door heen tussen 10 en 15 uur, sure er zijn uitschieters zoals BotW of The Witcher 3 maar de meeste die ik de afgelopen paar jaar heb gespeeld heb je het gehad op max 15u als je puur naar het verhaal kijkt en alles bosses/cutscenes doet ( Uncharted 4, Last of Us, Spider-Man, God of War , etc )
Natuurlijk heb je dan ook outliners zoals Pokémon games waar je erna nog kan verzamelen etc maar echte pure single player titels zijn niet zooooo lang qua /played time om tot het einde te komen.

Daarmee koop ik ook fysiek en verkoop ik ze daarna weer door voor een goede 40 euro, dan heeft de game me evenveel gekost als een bioscoopticket om hem te kunnen uitspelen.
Als kind zat ik ook langer op meuk maarja daar was het ook niet de hele avond gamen na school, de tv delen, niet elke dag mogen spelen, etc
Nu als volwassen persoon doe ik wat ik wil buiten werk uren dus ja kan ook makkelijk 6u per avond op mijn PC of console staren als ik wil.
Xenoblade II, Dragon Quest, Fire Emblem, en competitieve online games als Overwatch en Rocket League. Skyrim, Dark Douls, Pokémon inderdaad ook .. dat zijn knap lange single player avonturen al met al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
DigitalExorcist schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

Van beiden heb ik het hoofdverhaal uit hoor. Alleen Fire Emblem: Three Houses moet ik m’n 2e en volgende playthroughs nog doen.
Ik zie dat ik in mijn haast een crusiaal deel van wat ik wilde schrijven ben vergeten. Wat ik wilde zeggen is dat het onmogelijk is om die games uit te spelen in 3 dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lord_fh schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:14:
Vraagje, is het schadelijk voor de accu als ik de switch standaard innde docking zet of kan ik hem beter niet constant in opgeladen situatie laten? (En dus opbergen uit de docking).

Ik vind het lastig wat het beste voor de accu is qua laden en levensduur
Tenzij je hem echt maar eens per paar maanden gebruikt kan je hem prima in het dock laten opladen. De switch heeft een Lithium-ion accu en die heeft geen last van geheugeneffect.

Vroeger met Ni-mh accus had je wel last van geheugeneffect en slijtage bij constant laden. Het enige effect wat nog steeds geldt is dat je een accu nooit helemaal leeg moet laten lopen. (en áls de switch vanzelf uit gaat, laad hem dan ASAP weer op). áls je hem dus buiten de lader wegzet, zorg dan dat hij vol is en zet hem uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 11-10-2019 08:24 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
Magic schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

Tenzij je hem echt maar eens per paar maanden gebruikt kan je hem prima in het dock laten opladen. De switch heeft een Lithium-ion accu en die heeft geen last van geheugeneffect.

Vroeger met Ni-mh accus had je wel last van geheugeneffect en slijtage bij constant laden. Het enige effect wat nog steeds geldt is dat je een accu nooit helemaal leeg moet laten lopen. (en áls de switch vanzelf uit gaat, laad hem dan ASAP weer op). áls je hem dus buiten de lader wegzet, zorg dan dat hij vol is en zet hem uit.
Dat geheugen effect, betekend dat ook dat als ik hem elke keer op 50% oplaad dat dat ook geen negatieve gevolgen heeft voor de accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
xeromorphic schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:27:
[...]

Dat geheugen effect, betekend dat ook dat als ik hem elke keer op 50% oplaad dat dat ook geen negatieve gevolgen heeft voor de accu?
dat klopt inderdaad, je kunt hem gerust op elk moment gaan opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
Magic schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:29:
[...]

dat klopt inderdaad, je kunt hem gerust op elk moment gaan opladen :)
Thanks! Nooit geweten dat dat geen issue meer is met de nieuwere accu's.

Sorry voor de newbie vraagjes, maar dan heb ik er nog 1.
Je leest heel veel over het bricken van je switch door het gebruik van niet officiele docks.
Wat ik er van begrijp komt dat vooral door een slechte software implementatie van het PD protocol waardoor de switch te vaak en te lang teveel ampere voor z'n donder krijgt en er een chip doorbrand.
Hierdoor ben ik terughoudend om mijn switch op te laden met andere dingen dan de originele dock en m'n Anker powerbank.

Waarmee laden jullie de Switch meestal op en is mijn terughoudendheid ongegrond en is dit alleen een issue bij docks en niet bij bijv telefoon/tablet opladers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
doobieters schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:06:
Iemamd hier ervaring met Yooka Laylee op de Switch? Bevalt ie?
Ik heb Yooka Laylee and the Impossible Lair op de Switch. Hij bevalt zeker, een van de betere platformers. Fijne gameplay en de controls zijn behoorlijk smooth. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil, vijanden sterker maken of juist niet enz.enz..

Je ziet de invloeden van DK Tropical Freeze heel duidelijk. Yooka komt aardig in de buurt, maar wint het nergens van DKTF. Dat is en blijft de beste pure platformer op de Switch.

Maar gezien de prijs van Yooka kun je hem als liefhebber van het genre gerust halen.

Over de batterij: Mijn Switch staat altijd in de slaapstand in de dock en is dus altijd 100% opgeladen tenzij ik handheld ga spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 11-10-2019 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
xeromorphic schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:37:
[...]

Je leest heel veel over het bricken van je switch door het gebruik van niet officiele docks.
Wat ik er van begrijp komt dat vooral door een slechte software implementatie van het PD protocol waardoor de switch te vaak en te lang teveel ampere voor z'n donder krijgt en er een chip doorbrand.
Hierdoor ben ik terughoudend om mijn switch op te laden met andere dingen dan de originele dock en m'n Anker powerbank.

Waarmee laden jullie de Switch meestal op en is mijn terughoudendheid ongegrond en is dit alleen een issue bij docks en niet bij bijv telefoon/tablet opladers?
Ik gebruik de originele oplader en voor op reis een kwalitatief goed merk, zoals een Anker powerbank met USB-C en PD (rap opladen).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Emmavdv schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Ik zie dat ik in mijn haast een crusiaal deel van wat ik wilde schrijven ben vergeten. Wat ik wilde zeggen is dat het onmogelijk is om die games uit te spelen in 3 dagen :)
Haha! Ja dát is absoluut waar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad een vraag waar ik zelf ook nog mee zit. Voor zover ik het begrepen heb, is zolang je een officiele Nintendo usb-c lader gebruikt het geen probleem om een ander dock te gebruiken. Betere kwaliteit USB-C laders (en dan vooral ook de kabels!) zouden geen probleem mogen zijn, maar 100% zekerheid kan niet gegeven worden. In ieder geval neem ik geen enkel risico.

Sowieso alles wat op 5V laadt is geen probleem (dus bijvoorbeeld met USB-A naar USB-C kabel), maar die zullen soms niet voldoende vermogen leveren om je switch op te laden tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 10:20

koku

Tnet Devver
Ja, ik zou zelf ook wel een tweede dock willen, maar niet voor € 100.
Heb wel een tweede oplader die ik gebruik, deze om precies te zijn. Geen idee of het kwaad kan, maar ik kan hem nu eenmaal niet altijd via m'n dock opladen. Vooralsnog geen problemen ermee, maar ik heb m'n switch pas anderhalve maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Voor veel van je vragen kan je gewoon https://switchchargers.com/ consulteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Turfschipper schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:03:
Dus van OG Switch naar Lite gegaan.....

1ste indruk na unboxing.... hmmm.... mixed feelings. Eerste wat ik dacht, oei... ziet er cheap uit, echt wel een downgrade van de normale Switch. Maar toen ik hem vast hield, leek het juist weer degelijker. Vreemd. Maar geen dealbreaker dan wel -maker.

Het is echt een handheld apparaat. Ligt veel beter in de hand, niet zo clunky. Dus verwacht er langer met gemak op te kunnen spelen. Merk helemaal niets van dat het scherm kleiner is.

Eerste wat ik geprobeerd heb, iets waar ik echt niet 1 video of commentaar over heb gezien.... hoe werkt dat ding in TATE mode.... echt niemand die dat van belang vind. Ik wel....

Flipperen gaat prima, je houdt hem net vast als een grote gsm. En het werkt als een trein. Dus dat is vet. Daar ben ik heel blij mee.

Daarna Strikers 1945 en pacman gedaan. Het scherm draait wel, en je kan knopjes goed instellen, echter je pookje en d-pad draaien niet mee. Dit probleem had ik ook met de og switch. Wellicht kan ik dat toch nog ergens instellen dat dat ook goed werkt. Ik denk dat als dat kan, het goed speelbaar is in tate mode, dat zou het wel af maken.

Verder nog de grote games aan het downloaden.

Ik kreeg hem binnen, half opgeladen ongeveer, en vanaf 35% in de oplader gedaan. En terwijl die games download, was die binnen een uur helemaal opgeladen.

Knopjes zijn even wennen denk ik. Het is gewoon anders. Pookjes lijken het zelfde, iets steviger nog, maar ook net nieuw. D-pad lijkt prima, alhoewel hij niet super fijn aan voelt nog, ook echt ff aan wennen. De home en foto knoppen zijn wel heel tsja... stevig.. die druk je niet meer per ongeluk in lijkt me.

Downloaden gaat best snel, denk dat de wifi hetzelfde is, ga ik ook van uit, maar dat weet ik niet zeker.

Uhmmm... wat kan ik er verder nog over zeggen wat nog niet gezegd is... geen idee...deze week eens kapot spelen dat ding 😄
Nu we even een tijdje verder zijn, al spijt van je Lite ivm de OG Switch? Ik zit te twijfelen om toch dezelfde stap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet in hoeverre de doelgroep hier zit maar: Brain Training 's internationale release is nu ook bevestigd voor 3 januari, een week na de Japanse release:

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 11-10-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
JackAvery schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:28:
Ik weet niet in hoeverre de doelgroep hier zit maar: Brain Training 's internationale release is nu ook bevestigd voor 3 januari, een week na de Japanse release:

[YouTube: Dr Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch - Announcement Trailer (Nintendo Switch)]
Gaaf ! Had al gehoopt dat de Engelse versie snel uit kwam nadat ik de Japanse versie trailer gezien had. Zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02

[YouTube: Dr Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch - Announcement Trailer (Nintendo Switch)]
Nu nog een Big Brain Acedemy en dan is mijn vriendin ook weer blij. Die speelt van dit soort spellen nog steeds de DS versies op de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48

Zag m ook voorbij komen! Lijkt me leuk, maar vraag me af hoe lang het leuk blijft.. Iemand al ervaring met braintraininggames die t me kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21

The Chosen One

Zie signature!

@enkele bovenstaande mensen die over powerbanks en docks aan het praten waren.

Zag toevallig deze op ibood staan; https://www.ibood.com/ext...voor-nintendo-switch.html

Lijkt mij redelijk zwaar (staat geen gewicht (daar)) bij) bovenop een Switch al. Maar ik hou ook al niet van hoesjes om mijn telefoon of die aan mijn Kindle hangen (die bookcover gevallen).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:26
Mijn Nintendo online is verlopen. Kwam na enig speurwerk uit op een jaarabonnement voor 17.09 bij cdkeys. Zijn er ergens nog betere aanbiedingen dat mensen weten? Zag dat je Europese regio kunt selecteren dus zou gewoon moeten werken lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
ZuidJ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:07:
Mijn Nintendo online is verlopen. Kwam na enig speurwerk uit op een jaarabonnement voor 17.09 bij cdkeys. Zijn er ergens nog betere aanbiedingen dat mensen weten? Zag dat je Europese regio kunt selecteren dus zou gewoon moeten werken lijkt me?
Voor een individueel lidmaadschap ga je het niet goedkoper vinden, tenzij je interesse hebt in een van de spellen waarmee het met bundel wordt aangeboden. Maar met een familie abonnement met 6 vrienden ben ik persoonlijk een stuk goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Nu we even een tijdje verder zijn, al spijt van je Lite ivm de OG Switch? Ik zit te twijfelen om toch dezelfde stap te maken.
Nee, totaal geen spijt. Nog steeds blij mee, was de goede keuze voor mij, :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Emmavdv schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

Voor een individueel lidmaadschap ga je het niet goedkoper vinden, tenzij je interesse hebt in een van de spellen waarmee het met bundel wordt aangeboden. Maar met een familie abonnement met 6 vrienden ben ik persoonlijk een stuk goedkoper uit :)
Dan ga ik het vanavond maar even aanschaffen. Ik heb het alleen icm Tetris 99 zien liggen in de stad voor 30 euro. Dat spel zit alleen al inbegrepen bij het abonnement dus daar zie ik de meerwaarde niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuidJ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:06:
[...]

Dan ga ik het vanavond maar even aanschaffen. Ik heb het alleen icm Tetris 99 zien liggen in de stad voor 30 euro. Dat spel zit alleen al inbegrepen bij het abonnement dus daar zie ik de meerwaarde niet van in.
In die 30 euro zit ook de betaalde DLC voor Tetris 99 inbegrepen. Je betaalt dus hetzelfde als je de DLC en het abonnement apart zou kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:39:
[...]

Ik heb Yooka Laylee and the Impossible Lair op de Switch. Hij bevalt zeker, een van de betere platformers. Fijne gameplay en de controls zijn behoorlijk smooth. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil, vijanden sterker maken of juist niet enz.enz..

Je ziet de invloeden van DK Tropical Freeze heel duidelijk. Yooka komt aardig in de buurt, maar wint het nergens van DKTF. Dat is en blijft de beste pure platformer op de Switch.

Maar gezien de prijs van Yooka kun je hem als liefhebber van het genre gerust halen.
Ik heb het spel zojuist besteld, lijkt me een leuke game voor als ik deze herfst naar Schotland gaat.
Ik had DKTF van een vriend geleend en kon er zelf niet echt in komen, niet een game voor mij kennelijk. Impossible Lair oogt een stuk leuker met de afwisseling van puzzels in de overworld.
Sonic Mania en Rayman Legends vond ik geweldige platformers, helemaal uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
JackAvery schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

In die 30 euro zit ook de betaalde DLC voor Tetris 99 inbegrepen. Je betaalt dus hetzelfde als je de DLC en het abonnement apart zou kopen :)
Dan ga ik mij daar even in verdiepen. Ik wist niet dat er überhaupt dlc beschikbaar was. Weet je toevallig ook of het spel dan fysiek wordt geleverd of dat er een downloadcode in de doos zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuidJ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

Dan ga ik mij daar even in verdiepen. Ik wist niet dat er überhaupt dlc beschikbaar was. Weet je toevallig ook of het spel dan fysiek wordt geleverd of dat er een downloadcode in de doos zit?
Het gaat inderdaad om een cartridge in de retailversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58

4 + 8 = 13

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h7yg65x/ragecomic.png

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Ik zag net een demo van super monkey ball in de Japanse store.
Hij is geheel in het Engels en ik ben echt heel slecht erin heb ik gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik merk op dat veel games er docked echt véél beter uitzien dan in handheld mode. Logisch omdat er dan meer rekenkracht beschikbaar is, maar soms is het verschil wel erg groot. Dit weerhoud mij er steeds vaker van om in handheld te spelen Of om bijvoorbeeld een Switch Lite aan te schaffen.

Bijvoorbeeld Grid autosport is op televisie echt een héle mooie game, maar op handheld is het “mwoaa”. Hetzelfde geldt voor in elk geval BOTW en Doom waarbij laatstgenoemde zelfs echt enorm blurry is op handheld en juist heel acceptabel op tv. Hetzelfde verwacht ik voor the Witcher 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

joblamie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:37:
Ik merk op dat veel games er docked echt véél beter uitzien dan in handheld mode. Logisch omdat er dan meer rekenkracht beschikbaar is, maar soms is het verschil wel erg groot. Dit weerhoud mij er steeds vaker van om in handheld te spelen Of om bijvoorbeeld een Switch Lite aan te schaffen.

Bijvoorbeeld Grid autosport is op televisie echt een héle mooie game, maar op handheld is het “mwoaa”. Hetzelfde geldt voor in elk geval BOTW en Doom waarbij laatstgenoemde zelfs echt enorm blurry is op handheld en juist heel acceptabel op tv. Hetzelfde verwacht ik voor the Witcher 3...
Ligt dat ook niet een beetje aan de TV? Merk dat het hier wel meevalt tussen beide. Kwaliteit van het paneel van de TV is beter en dat merk je in kleuren maar that's it. Verder zijn beide fijn.

Enige wat ik heb is dat de joycon niet zo lekker is als de Pro-controller. That's it.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30
Touchdomex schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Ligt dat ook niet een beetje aan de TV? Merk dat het hier wel meevalt tussen beide. Kwaliteit van het paneel van de TV is beter en dat merk je in kleuren maar that's it. Verder zijn beide fijn.

Enige wat ik heb is dat de joycon niet zo lekker is als de Pro-controller. That's it.
Nee, sorry, dat vind ik veel te makkelijk gezegd. Ik herken me sterk in wat @joblamie schrijft. Ook ik vind het verschil groot. Zal ook met het formaat te maken hebben, op een groot scherm zie je ook meer detail.

Wat het ook mag zijn, ik vind de beleving op de tv veel beter dan op het scherm van de Switch zelf. Ik zou zelf dan ook zelf niet zo snel een Switch Lite aanschaffen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Gisteren op 1 switch super Mario maker 2 met een maat gespeeld en het spel heeft lag? Snap dat dat kan als je online speelt kaar dit is wel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:58
Ah gisteren wilde ik met 3 personen smash spelen en kwam ik erachter dat van mijn neon rode joycon de L button niet werkt. (en dus joinen in een game geen optie is.)

Erg jammer want de switch is volgens mij inmiddels buiten garantie en ik heb eigenlijk uberhaupt nooit dat ik joycons draadloos gebruik. (want pro controller)

Iemand hier ervaring mee bij Nintendo, dan al niet het fixen ervan?

Een nieuw setje joycons halen vind ik opzich geen probleem maar wel zonde voor 1 knopje dat enkel wireless niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
Bintzak schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:40:
Gisteren op 1 switch super Mario maker 2 met een maat gespeeld en het spel heeft lag? Snap dat dat kan als je online speelt kaar dit is wel erg raar.
Er zou ook geen sprake mogen zijn van lag als je lokaal speelt.
Stond de tv wel op game modus? Zo niet, dan zou dit de lag kunnen verklaren.
Een andere mogelijke verklaring is dat de controllers geen goede verbinding hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Rossi46 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Nee, sorry, dat vind ik veel te makkelijk gezegd. Ik herken me sterk in wat @joblamie schrijft. Ook ik vind het verschil groot. Zal ook met het formaat te maken hebben, op een groot scherm zie je ook meer detail.

Wat het ook mag zijn, ik vind de beleving op de tv veel beter dan op het scherm van de Switch zelf. Ik zou zelf dan ook zelf niet zo snel een Switch Lite aanschaffen.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Verschil is best groot, al hangt het misschien van de game af? Met Breath of the Wild viel het me al snel op hoe goed het er op m'n 55" LCD uitziet tov op de switch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bintzak schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:40:
Aanvullend op de suggesties hierboven: misschien moet je de Switch eens volledig herstarten? Dit klinkt in ieder geval niet normaal.
koku schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Hier sluit ik me volledig bij aan. Verschil is best groot, al hangt het misschien van de game af? Met Breath of the Wild viel het me al snel op hoe goed het er op m'n 55" LCD uitziet tov op de switch zelf.
Natuurlijk verschilt dit per spel. De GPU van de Switch functioneert op lagere kloksnelheden in handheld mode. Voor handheld en docked gebruiken games daarom verschillende performance profielen, en verschillende tweaks om handheld speelbaar te zijn. Het gaat dan vaak over lagere resoluties, maar soms ook lagere LOD/textures, minder particle effects of het weglaten van anti-aliasing.
(Welke TV je hebt qua paneel en hoe goed deze upscaled is ook een factor die kan meespelen)

Enkele extreme voorbeelden van verschillen tussen handheld en docked zijn Xenoblade Chronicles 2 of Mortal Kombat 11. Breath of the Wild daarentegen ziet er dan weer erg goed uit in handheld mode wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
avec_style schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Er zou ook geen sprake mogen zijn van lag als je lokaal speelt.
Stond de tv wel op game modus? Zo niet, dan zou dit de lag kunnen verklaren.
Een andere mogelijke verklaring is dat de controllers geen goede verbinding hadden.
Stond op game modus. Met andere spellen getest geen problemen. Misschien stond inderdaad de switch te lang aan. De kinders spelen er nogal graag op. Zal het van de week nog eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Rossi46 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:01:
Zal ook met het formaat te maken hebben, op een groot scherm zie je ook meer detail.
Het zou me verbazen als het anders was. Als je de Switch op de TV aansluit ga je van 720p naar 1080p. Dan mag ik toch hopen dat je daar als developer rekening mee houdt.

Het scherm waarop je 'm hebt aangesloten doet natuurlijk ook een duit in het bakkie (kleurweergave bijvoorbeeld). Zeker met schermen met een hoge native resolutie (een 4k tv bijvoorbeeld) kan je best een behoorlijk verschil merken met 1080p tov een tv die dat als native resolutie heeft. Dat is iets wat me bij computerschermen ook al is opgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
DQXI is geweldig! Wát een soundtrack ook. Heerlijk om de herfst mee door te komen in elk geval. Dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Weet iemand wanneer/hoelaat we de eerste reviews van The Witcher 3 op Switch kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
joblamie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:13:
Weet iemand wanneer/hoelaat we de eerste reviews van The Witcher 3 op Switch kunnen verwachten?
Nou ik denk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heads-up voor zij die sWitcher 3 op release gaan spelen: er is een Day-1 patch van 3.6GB met allerlei optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Ik ben benieuwd naar de reviews van de volgende Switch ports:

- The Witcher 3
- Baldur's Gate 1 & 2
- Overwatch
- Northgard

[ Voor 5% gewijzigd door doobieters op 14-10-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de SNES Online controller ontvangen. Werkt uitstekend met Sonic Mania en Hollow Knight. Bevalt goed.

@JackAvery zijn er patch notes van de Witcher 3 day-1 patch?

[ Voor 24% gewijzigd door L23 op 14-10-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:25:
Net de SNES Online controller ontvangen. Werkt uitstekend met Sonic Mania en Hollow Knight. Bevalt goed.

Heb ik zelf ook niet gevonden. Het zou gaan om grafische optimalisaties zoals aanpassingen van de LOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
L23 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:25:

Is de SNES controller ook te gebruiken op een PC? Of alleen op de Switch.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKillingBean schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Is de SNES controller ook te gebruiken op een PC? Of alleen op de Switch.
Als je BlueTooth in je PC hebt zitten, dan is de kans groot dat ze werken. De Joy-Cons werken out-of-the-box op een PC (alleen worden de sticks van de Joy-Cons gezien als POV-hats, niet als analoge sticks).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik ook gelezen. Ik kan het niet voor je testen, ik heb zelf geen PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:57
Vrijdag komt Ring Fit binnen :) erg benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:45:
Ben ook wel erg benieuwd, maar ik zie het mijzelf niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:45:
Ik ook naar de reviews. Voorlopig sla ik m over. In het verleden Wii Fit gelijk aangeschaft, maar na een paar keer voor de fun met vrienden te spelen was de nieuwigheid eraf en heb ik m weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zelf Ring Fit al een preorder gedaan. Zelf ben ik niet direct van plan 'm te spelen (sport al voldoende), maar m'n dochter leek het heel erg leuk (heb de helft voor haar betaald). Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
256gb MicroSD kaart gevonden voor 22 euro, denk niet dat dat snel veel goedkoper zal en kan zijn dus maar besteld nu ipv op black Friday, in het beste geval kost die dan 20 euro maar voor die 2 euro ga ik geen 6 weken wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
De reviews van The Witcher 3 zijn er. Handheld vindt men hem grafisch acceptabel tot goed, maar docked spelen op een groot scherm wordt redelijk afgeraden.

[ Voor 9% gewijzigd door joblamie op 14-10-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
joblamie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:22:
De reviews van The Witcher 3 zijn er. Handheld vindt men hem grafisch acceptabel tot goed, maar docked spelen op een groot scherm wordt redelijk afgeraden.
Bijzonder, pas ging de discussie er over dat de meeste dingen er op het grote scherm beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joblamie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:22:
Ik ben wel benieuwd hoe het zich grafisch vergelijkt met Skyrim. Skyrim heb ik ook op de Xbox One gekocht. Maar toen Ik een Switch in huis had wou ik deze game ook graag in handheld spelen. Maar docked ziet Skyrim op de Switch er wat mij betreft prima uit ten opzichte van de Xbox/PS4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de nieuwsgierigen, dit had Digital Foundry erover te zeggen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
L23 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe het zich grafisch vergelijkt met Skyrim. Skyrim heb ik ook op de Xbox One gekocht. Maar toen Ik een Switch in huis had wou ik deze game ook graag in handheld spelen. Maar docked ziet Skyrim op de Switch er wat mij betreft prima uit ten opzichte van de Xbox/PS4.
Skyrim is dan ook een game uit 2011 en Witcher 3 komt uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
L23 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:06:
[...]

Skyrim oogt misschien wat gedateerd qua textures maar is wel gewoon scherp. The Witcher 3 daarentegen is behoorlijk onscherp vanwege de dynamische resolutie van maximaal 720p wat op een groot scherm (wat veel mensen tegenwoordig toch hebben) leidt tot een behoorlijk wazig beeld. Op het kleine handheld schermpje heb je daar veel minder last van.

Kortom: de meeste switch games hebben docked een resolutie van 1080p wat op de meeste grote televisies er nog heel behoorlijk uit ziet. The Witcher 3 draait echter op een aanzienlijk lagere resolutie van maximaal 720p en dat ga je echt merken op een grote televisie.

Bekijk de gameplay beelden / reviews die nu allemaal op youtube staan maar eens vanaf je 55” televisie en zorg dat de video’s op de hoogste kwaliteit worden afgespeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door joblamie op 14-10-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doobieters schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:37:
[...]

Skyrim is dan ook een game uit 2011 en Witcher 3 komt uit 2015.
Ja en? :-p Ik vergeleek het trouwens met Skyrim Special Edition uit 2017.
joblamie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:38:
[...]

Skyrim oogt misschien wat gedateerd qua textures maar is wel gewoon scherp. The Witcher 3 daarentegen is behoorlijk onscherp vanwege de dynamische resolutie van maximaal 720p wat op een groot scherm (wat veel mensen tegenwoordig toch hebben) leidt tot een behoorlijk wazig beeld. Op het kleine handheld schermpje heb je daar veel minder last van.

Kortom: de meeste switch games hebben docked een resolutie van 1080p wat op de meeste grote televisies er nog heel behoorlijk uit ziet. The Witcher 3 draait echter op een aanzienlijk lagere resolutie van maximaal 720p en dat ga je echt merken op een grote televisie.

Bekijk de gameplay beelden / reviews die nu allemaal op youtube staan maar eens vanaf je 55” televisie en zorg dat de video’s op de hoogste kwaliteit worden afgespeeld.
Ik las al dat de game wat blurry overkomt. Dus vergelijkbaar met Skyrim meer grafische pracht, maar ten koste van een lagere resolutie. Opzich wel jammer dat het daardoor meer een game voor de handheld ervaring word. Grote games zoals The Witcher 3 speel ik (ook) graag docked.
Ben benieuwd hoe The Outer Worlds straks draait op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Voor wie een goede en goedkope MicroSD kaart zoekt : op Amazon.co.uk is de Integral 256gb MicroSDXC kaart momenteel 19.01GBP, ongeveer een dikke 21 euro.

Wel van een externe seller genaamd 4MyMobile maar het is een bedrijf in NL en ik kreeg naar Belgie Free Express shipping als optie op Amazon ( ook de enige optie ) komt normaal tussen 17 en 19 Oktober aan volgens Amazon.

Qua performance is het dezelfde kaart als een Sandisk of Samsung en denk niet dat een goede 256gb snel goedkoper gaat zijn dan 19GBP dus grijp je kans :P
Zoals altijd op Amazon kan deze prijs elk moment weer veranderen en de seller ook dus geen idee hoelang dit nog geldig is, momenteel nog 14 stuks op voorraad volgens Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Katmi schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 04:31:
Voor wie een goede en goedkope MicroSD kaart zoekt : op Amazon.co.uk is de Integral 256gb MicroSDXC kaart momenteel 19.01GBP, ongeveer een dikke 21 euro.

Wel van een externe seller genaamd 4MyMobile maar het is een bedrijf in NL en ik kreeg naar Belgie Free Express shipping als optie op Amazon ( ook de enige optie ) komt normaal tussen 17 en 19 Oktober aan volgens Amazon.

Qua performance is het dezelfde kaart als een Sandisk of Samsung en denk niet dat een goede 256gb snel goedkoper gaat zijn dan 19GBP dus grijp je kans :P
Zoals altijd op Amazon kan deze prijs elk moment weer veranderen en de seller ook dus geen idee hoelang dit nog geldig is, momenteel nog 14 stuks op voorraad volgens Amazon.
Zo spannend is die prijs toch niet? Ik had 400gb voor 29 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb er een 256GB kaart in zitten maar die is nu dus vol :F.

Koop wel een 512 kaartje.

E: trouwens, voor ik dat blind doe, ondersteunt de Switch nog een maximale grote?

[ Voor 31% gewijzigd door Thomas op 15-10-2019 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:53:
E: trouwens, voor ik dat blind doe, ondersteunt de Switch nog een maximale grote?
2 TB.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Weet iemand hier of iedere SDXC erin kan bij dr switch? Ik overweeg deze met leessnelheid 160mb/s:

https://www.coolblue.nl/p...b-160mb-s-sd-adapter.html

Heeft dit nog een meerwaarde qua laadtijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
koku schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:01:
Ja, ik zou zelf ook wel een tweede dock willen, maar niet voor € 100.
Heb wel een tweede oplader die ik gebruik, deze om precies te zijn. Geen idee of het kwaad kan, maar ik kan hem nu eenmaal niet altijd via m'n dock opladen. Vooralsnog geen problemen ermee, maar ik heb m'n switch pas anderhalve maand.
Ik heb ooit eens deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.352f4c4dJUdKLZ

Maar die is nu niet meer leverbaar (en de mijne is niet zwart). Ik gebruik daar wel altijd de originele oplader bij, en dat werkt goed. Alleen opstarten lukt niet lekker als dit ding is aangesloten (dan wordt hij niet herkend), maar als je het aansluit terwijl de Switch al aan staat, werkt het prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat Witcher 3 betreft: natuurlijk heeft deze editie compromissen. Het lijkt me dat als je vooral docked speelt, je op voorhand al wist dat het beter is om deze indien mogelijk op een ander platform te spelen? Het is indrukwekkend wat Saber heeft afgeleverd op Switch, maar een poort van dit spel is vooral interessant voor mensen die handheld willen spelen (het sterkste punt van deze poort!) of geen andere mogelijkheid hebben om W3 te ervaren :)
Teknix1982 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:28:
Weet iemand hier of iedere SDXC erin kan bij dr switch? Ik overweeg deze met leessnelheid 160mb/s:

https://www.coolblue.nl/p...b-160mb-s-sd-adapter.html

Heeft dit nog een meerwaarde qua laadtijden?
Switch ondersteunt kaartjes tot en met UHS-I - wat neerkomt op een bandbreedte van maximaal 104MB/s. Helaas betekent dat dat ook de kaartjes zoals de SanDisk Extreme die technisch gezien nog in UHS-I klasse horen maar hogere read/write pushen door additionele technieken, geen voordeel opleveren. Een Sandisk Ultra (of een Samsung Evo Plus of gelijkaardige kaartjes) is dus meer dan voldoende en goedkoper :)

(Zie ook deze test van Digital Foundry)

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 15-10-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 00:42
Weet iemand waar je kan zien hoe laat Overwatch online komt? Geeft steeds aan dat ik de laatste patch moet downloaden, maar deze is dus nog niet uitgebracht.

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:57
Ik vind het knap dat ze games als Doom en Witcher op de Switch hebben gezet, maar het zijn voor mij niet de games waarvoor ik een Switch heb gekocht. Die staat er echt voor party games en typische Nintendo games. Als je geen andere console hebt (en geen game pc) is het fijn dat je alsnog de kans krijgt deze goede games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 13:14
Had me verheugd op de Witcher release maar helaas faalt Bol.com weer met het leveren van preorders. Erg jammer weer, ze verwachten nu donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Seal64 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

Ik heb ooit eens deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.352f4c4dJUdKLZ

Maar die is nu niet meer leverbaar (en de mijne is niet zwart). Ik gebruik daar wel altijd de originele oplader bij, en dat werkt goed. Alleen opstarten lukt niet lekker als dit ding is aangesloten (dan wordt hij niet herkend), maar als je het aansluit terwijl de Switch al aan staat, werkt het prima.
Jammer dat ie niet meer te verkrijgen is dan. Hoe duur was deze? Ben nog wel een beetje huiverig na de 'brick'-verhalen om een 3rd party docking station te gebruiken, maar als meerdere mensen een docking station gebruiken zonder problemen, ga ik wel overstag. Nog andere mensen die een 3rd party dock hebben die goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind juist de kracht van de Switch dat je probleemloos kan switchen tussen handheld en tv, tuurlijk zal er verschil zijn in kwaliteit tussen handheld en docked, maar het is jammer als een game in handheld of docked wat onder de maat is. Bij Witcher 3 verplicht het je min of meer van te voren de keuze te maken of je het enkel handheld wil spelen of enkel op de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:04
Klojet schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:30:
Weet iemand waar je kan zien hoe laat Overwatch online komt? Geeft steeds aan dat ik de laatste patch moet downloaden, maar deze is dus nog niet uitgebracht.
20:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
doobieters schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:12:
[...]

Zo spannend is die prijs toch niet? Ik had 400gb voor 29 euro.
Momenteel is 21 euro voor 256gb gewoon een heel nette prijs.

Die 400gb voor 29 euro waar jij over spreekt was een Sandisk sale op Amazon.de maanden geleden dus totaal irrelevant op dit moment, ik heb die toen ook gezien maar had geen 400gb nodig.

Als ik nu kijk is 256gb van Sandisk 44.99 en 400gb 65 euro daar dus voor wie nu een kaartje zoekt en met 256gb genoeg heeft is mijn deal momenteel wel goed.
Mijn PS4 Pro was ook maar 289 nieuw op Amazon maar dat ga ik nu ook nergens typen want dat was een sale en niet meer relevant vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 15-10-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 20-09 12:30
koku schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Jammer dat ie niet meer te verkrijgen is dan. Hoe duur was deze? Ben nog wel een beetje huiverig na de 'brick'-verhalen om een 3rd party docking station te gebruiken, maar als meerdere mensen een docking station gebruiken zonder problemen, ga ik wel overstag. Nog andere mensen die een 3rd party dock hebben die goed werkt?
Nog geen 15 euro destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 11:29
koku schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik op reis deze voor mijn Switch, samen met de originele adapter:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1

Kost 22 euro.
Katmi schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Die 400gb voor 29 euro waar jij over spreekt was een Sandisk sale op Amazon.de maanden geleden dus totaal irrelevant op dit moment, ik heb die toen ook gezien maar had geen 400gb nodig.

Als ik nu kijk is 256gb van Sandisk 44.99 en 400gb 65 euro daar dus voor wie nu een kaartje zoekt en met 256gb genoeg heeft is mijn deal momenteel wel goed.
Mijn PS4 Pro was ook maar 289 nieuw op Amazon maar dat ga ik nu ook nergens typen want dat was een sale en niet meer relevant vandaag.
Er staat op Amazon.de nog een 400 GB MicroSD kaart van een (voor mij) onbekend merk voor €29,51. Ik twijfel nog om hem te bestellen.

https://www.amazon.de/Too...oto&search-type=ss&sr=1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Timmetjuh schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

Er staat op Amazon.de nog een 400 GB MicroSD kaart van een (voor mij) onbekend merk voor €29,51. Ik twijfel nog om hem te bestellen.

https://www.amazon.de/Too...oto&search-type=ss&sr=1-1
Je kan riskeren door 3 goede reviews :P
Ik persoonlijk zou het niet doen wegens A ) totaal onbekend merk en B ) nergens reppen ze iets over read/write speed , enkel dit ergens beneden de pagina : “ Übertragungsgeschwindigkeiten von bis zu 27 MB/Sek “

Lijkt me niet geweldig als de bekendere kaartjes adverteren met “ tot 100MB read “ en “ tot 90MB write “
Als je dan toch echt 400GB wilt denk ik dat je beter wacht op Black Friday en hoopt dat die 400GB deal van Sandisk terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 11:29
Katmi schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:24:
[...]

Je kan riskeren door 3 goede reviews :P
Ik persoonlijk zou het niet doen wegens A ) totaal onbekend merk en B ) nergens reppen ze iets over read/write speed , enkel dit ergens beneden de pagina : “ Übertragungsgeschwindigkeiten von bis zu 27 MB/Sek “

Lijkt me niet geweldig als de bekendere kaartjes adverteren met “ tot 100MB read “ en “ tot 90MB write “
Als je dan toch echt 400GB wilt denk ik dat je beter wacht op Black Friday en hoopt dat die 400GB deal van Sandisk terug komt.
Die reviews gaan zelfs over de 64 GB uitvoering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Omisys schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:55:
Had me verheugd op de Witcher release maar helaas faalt Bol.com weer met het leveren van preorders. Erg jammer weer, ze verwachten nu donderdag.
Niet alleen bol.com heeft moeilijkheden, ook bij MediaMarkt, Wehkamp en Intertoys is de game gewoonweg niet leverbaar (zelfs niet vindbaar op de website). Ook niet fysiek in de winkel (kort belrondje gedaan). Wel bij GameMania overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:43:
Ik vind het knap dat ze games als Doom en Witcher op de Switch hebben gezet, maar het zijn voor mij niet de games waarvoor ik een Switch heb gekocht. Die staat er echt voor party games en typische Nintendo games. Als je geen andere console hebt (en geen game pc) is het fijn dat je alsnog de kans krijgt deze goede games te spelen.
Ditto, maar zoals je terecht opmerkt, er zijn gamers met alleen een switch (en waarom niet, zoveel leuke games om te spelen). Daarnaast is er nog steeds het portable zijn, ik zie er dus wel degelijk een markt voor.
L23 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:12:
[...]

Ja en? :-p Ik vergeleek het trouwens met Skyrim Special Edition uit 2017.

[...]
Ik las al dat de game wat blurry overkomt. Dus vergelijkbaar met Skyrim meer grafische pracht, maar ten koste van een lagere resolutie. Opzich wel jammer dat het daardoor meer een game voor de handheld ervaring word. Grote games zoals The Witcher 3 speel ik (ook) graag docked.
Ben benieuwd hoe The Outer Worlds straks draait op de Switch.
Mjah.....het liefst wil je natuurlijk de switch voordelen en een technisch sterke versie, maar ik denk dat dit wel de afweging is die je moet maken als je multiplatform bezitter bent. Wil je de technische kracht, dan xbox/ps wil je 2-1 met home en portable versie dan lekker switch versie.

Persoonlijk koop ik zwaardere games dus idd voor andere systemen (ah hoewel in general ik meer van de relatief minder complexe games hou, dus ik koop ook weining ala witcher of skyrim etc...eigenlijk met plus. gold en gamepass komt er al meer binnen dan ik aankan :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 23:50
De portability is voor mij de reden om games voor de Switch aan te schaffen in plaats van anders systemen. Ik heb The Witcher 3 nog nooit gespeeld, maar ik ben van plan om het voor de Switch aan te schaffen, zodat ik ook ergens anders op een bank kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Japan is een nieuwe fishing game aangekondigd gebaseerd op de Bakutsuri franchise, Bakutsuri Hunters. Ondanks dat het een digital-only release wordt, is er een apart vismolen-accessoire dat zal verkocht worden:

Afbeeldingslocatie: https://gematsu.com/wp-content/uploads/2019/10/Bakutsuri-Hunters_10-15-19_001.jpg

De kans is dit zeer klein dat dit een internationale release krijgt, maar vond het te grappig om het niet te delen. Op 3DS bestond er reeds een F2P game met een gelijkaardig accessoire. Het idee daarbij was dat men barcodes inscant die specifieke Hunts unlocken.

Afbeeldingslocatie: https://www.1999.co.jp/itbig50/10508786b.jpg

Het spel releast op 7 december in de Japanse eShop. Min of meer tegelijkertijd komt ook een nieuwe manga serie uit in de franchise.

Ik zou niemand aanraden om SD kaartjes van onbekende merken te kopen op Amazon of Chinese websites. Hopen namaak en 'false advertising' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Katmi schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Sorry hoor dat je op je teentjes getrapt bent. Ik bedoelde helemaal geen Amazon, maar gewoon een NL webshop Dataio.nl.. Maar ik zie dat die nu 2 x zo duur zijn geworden... Vreemd. Blijkbaar een tijdelijke Sandisk actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
doobieters schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Sorry hoor dat je op je teentjes getrapt bent. Ik bedoelde helemaal geen Amazon, maar gewoon een NL webshop Dataio.nl.. Maar ik zie dat die nu 2 x zo duur zijn geworden... Vreemd. Blijkbaar een tijdelijke Sandisk actie.
Ik ben niet “op mijn teentjes” getrapt maar het feit dat jij ooit 400gb van SanDisk hebt gevonden voor 30 Euro x tijd geleden doet niets af aan het feit dat 256gb voor 20 euro momenteel een leuke deal is gezien de huidige prijzen, als mensen vandaag iets willen kopen dan kijken ze naar de huidige prijs en niet eens een random deal prijs maanden terug.

Als morgen 400gb opeens weer 29 staat trek ik mijn mening in want dan zou ik ook zeggen koop 400 voor 29 ipv 256 voor 20 gezien de normale prijs van 400gb ( +- 60-65 Euro )

Voor wie trouwens groter zoekt, het Integral kaartje waar ik over sprak is er ook in 512gb voor 49GBP, ook gewoon een goede prijs op dit moment want 512gb van SanDisk is 99.99 Euro op het moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Katmi op 15-10-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Iemand die uit kijkt naar Overwatch? Volgens mij is hij vanaf 20:00 vanavond te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Over interessante deals gesproken: Yooka Laylee 2 is momenteel 31,99 incl verzending met kortingscode HOLYSHIP bij Shop4nl. Let op: is een engelse webshop dus je moet een weekje wachten voordat je het spel binnen hebt. Ik heb al vele positieve ervaringen met deze webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

Voor @doobieters @Katmi maar ook anderen:
Graag de discussie over sd kaarten stopzetten. Daar zijn andere topics voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 15-10-2019 17:28 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer Pokémon Sword & Shield nieuws morgen:

Pagina: 1 ... 32 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic