Grijs haha 😂.
Nou jongens, binnenkort Overwatch en The Witcher 3. Ik heb ze allebei al op de Xbox maar ga denk ik Overwatch een tweede keer kopen, lijkt me heerlijk om dit handheld te kunnen spelen. Ben qua the Witcher 3 erg benieuwd hoe het daadwerkelijk zal draaien.
En als je ziet hoe goed het draait allemaal. Dan moet een call of duty voor de switch ook mogelijk zijn. Maar eigenlijk hoop ik nog steeds op battlefield 1943. Volgens mij zou die perfekt zijn.
Verder kijk ik erg uit naar Commandos, maar dat duurt nog wel ff.
De reveal was dus Galarian Ponyta:Darkfreak schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:18:
[...]
"Not actual game footage" staat er ook onder XD ..
Ik vermoed dat dit gaat dienen als 'reveal' voor een nieuwe Galar Region pokémon?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
@Thomas Overwatch is mijn vrouw naar aan het kijken. Hoop alleen dat er een gratis weekend meteen komt oid. Dan kan ze het proberen. Pc is voor haar niet te doen omdat a deze op zolder staat en b haar laptop het ook niet echt aan kan.
Battlefield 1943 heb ik ook erg veel gespeeld toentertijd, maar het lijkt me sterk dat dit ooit op de Switch zal uitkomen. Veel te oud om het nog waard te zijn en de game past nou ook niet echt meer in het EA straatje. CoD moet ook wel mogelijk zijn maar zie ik ook niet zo snel gebeuren.Turfschipper schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 05:59:
En als je ziet hoe goed het draait allemaal. Dan moet een call of duty voor de switch ook mogelijk zijn. Maar eigenlijk hoop ik nog steeds op battlefield 1943. Volgens mij zou die perfekt zijn.
Ben in ieder geval blij dat van alle MP shooters het Overwatch is dat naar de Switch komt. Sinds de release heb ik heel wat uren in dat spel gestoken en ik blijf er altijd bij terugkomen als mijn go to shooter.
BF 1943 IAP edition?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Is er al bekend of je bij Overwatch op de Switch je battle.net account koppelen? Heb best wel wat geunlocked door events enzo.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 06-10-2019 12:40 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Lijkt erop van dat het om aparte saves zal gaan (voorlopig?). Gelijkaardig: in Diablo III kan je je Battle.net account aan je Switch account koppelen, maar ook daar heb je geen cross-saves.Zeror schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:39:
Is er al bekend of je bij Overwatch op de Switch je battle.net account koppelen? Heb best wel wat geunlocked door events enzo.
Zag op Reddit staan dat op de Japanse Nintendo store nu ook de nieuwe Joycon kleurtjes te kiezen zijn bij hun customisable Switches. Toch spijtig dat zo een opties hier niet bestaan

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 06-10-2019 13:06 ]
Ze zitten in Japan dichter bij de productielijn dus het is logistiek wat makkelijker voor elkaar te boksen zonder op elk continent een eigen productielijn op poten te zetten.JackAvery schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:55:
Zag op Reddit staan dat op de Japanse Nintendo store nu ook de nieuwe Joycon kleurtjes te kiezen zijn bij hun customisable Switches. Toch spijtig dat zo een opties hier niet bestaan
[Afbeelding]
Waar ik dan weer met mijn hoofd niet bij kan is dat bepaalde kleuren überhaupt niet te krijgen zijn buiten Japan. Ik heb zelf de Mario-rode joy-cons geïmporteerd maar er zijn er nog een paar die je niet in elk land kan krijgen. Om twee groene of twee roze joy-cons te krijgen moet je al aan het importeren slaan geloof ik...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
@NMe onafhankelijk van logistieke (nuja, misschien eigenlijk gewoon kost-gerelateerde) uitdagingen nog steeds spijtig
Zeker gezien Microsoft het wel voor elkaar krijgt met hun Xbox Design Lab, al hangt daar natuurlijk weer een prijskaartje aan vast. Gat in de markt?
Voor all-green of pink joy-cons moet je inderdaad een setje uit de USA importeren, daar verkoopt men de omgekeerde combo van hier.
Voor all-green of pink joy-cons moet je inderdaad een setje uit de USA importeren, daar verkoopt men de omgekeerde combo van hier.
Die Microsoft-controllers moeten echt in elkaar gezet worden voor je. Bij die feature van de Japanse Nintendo store doen ze gewoon 4 te selecteren accessoires (naast de Switch en andere niet-te-selecteren accessoires) in de doos. Niet bepaald een ingewikkeld proces waar speciale faciliteiten voor nodig zijn 
Zou leuk zijn als ze het zouden aanbieden in het westen, maar is voor iedereen die al een Switch heeft toch te laat
Zou leuk zijn als ze het zouden aanbieden in het westen, maar is voor iedereen die al een Switch heeft toch te laat
Als Nintendo de Joycons (alle kleuren) ook los deed verkopen via hun eigen site.. Of dat je dan een L+R setje kan samenstellen.
Overwatch 260 uur op de PS4 gespeeld, speel ik nog praktisch dagelijks. Heerlijke game en zonder twijfel direct voor de Switch besteld. Staat nu al een tijdje klaar voor 15 oktober 20.00 uur!Thomas schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:46:
[...]
Battlefield 1943 heb ik ook erg veel gespeeld toentertijd, maar het lijkt me sterk dat dit ooit op de Switch zal uitkomen. Veel te oud om het nog waard te zijn en de game past nou ook niet echt meer in het EA straatje. CoD moet ook wel mogelijk zijn maar zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Ben in ieder geval blij dat van alle MP shooters het Overwatch is dat naar de Switch komt. Sinds de release heb ik heel wat uren in dat spel gestoken en ik blijf er altijd bij terugkomen als mijn go to shooter.
CoD:BO2 heb ik achterlijk veel tijd in gestoken op de WiiU. 400 uur of zo. Ben de tel kwijt. Prestige 7 in elk geval. Als ik zie hoe CoD:Mobile draait op m’n iPad moet de Switch die zéker aankunnen... wat mij betreft komt ie morgen nog!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Wow, ziet er goed uit! Ik zat namelijk nog steeds (al maanden) te twijfelen of ik Tropical Freeze voor de Switch zou halen. Ik heb hem namelijk al uitgespeeld op de Wii-U. Steeds hoopte ik op een goede deal maar die kwam nooit. Deze ga ik zeker halen.doobieters schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:01:
[YouTube: Can Yooka-Laylee and the Impossible Lair Top Tropical Freeze?! - REVIEW (Switch)]
Dit zag ik even niet aankomen. Had 0 verwachtingen van deze game. Deze gaat nu zeker op mijn wishlist. Mooie prijs ook!
Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Als je 2x roze en 2x groen wil had je de splatoon switch moeten kopen; die kleuren zijn omgekeerd tov setje roze groen.NMe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:21:
[...]
Waar ik dan weer met mijn hoofd niet bij kan is dat bepaalde kleuren überhaupt niet te krijgen zijn buiten Japan. Ik heb zelf de Mario-rode joy-cons geïmporteerd maar er zijn er nog een paar die je niet in elk land kan krijgen. Om twee groene of twee roze joy-cons te krijgen moet je al aan het importeren slaan geloof ik...
Idem voor rood en blauw; neon switch is omgekeerd aan losse set joycons.
Ik wil zelf 2 paarse
Ik zie hier een soort joy-con-datingtopic ontstaan...
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik ben blij met m'n neon gele Joycons. Maar zou donkerblauw opzich nog erbij willen.
De Europese Splatoon bundel had rood-blauwe controllers als ik het me goed herinner? Dat was enkel in Japan zo.dragon2 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:49:
[...]
Als je 2x roze en 2x groen wil had je de splatoon switch moeten kopen; die kleuren zijn omgekeerd tov setje roze groen.
Idem voor rood en blauw; neon switch is omgekeerd aan losse set joycons.
Ik wil zelf 2 paarse
Ik zou graag het GameCube-oranje hebben, du Spice Orange. Denk niet dat de huidige paars/oranje JC die exacte kleur zijn
Edit: jullie weten waarschijnlijk al dat de Switch expansies van Civ VI releasen op 22 november. Er is nu ook een prijs bekend: op de PS Store staat de bundel met Rise and Fall en The Gathering Storm namelijk al in de pre-order voor €39.99. Valt best mee gezien dat op PC de originele prijs was per expansie.
[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 07-10-2019 13:44 . Reden: Civ 6 expansies! ]
Iemand een tip waar ik goedkoop/goedkoper Switch games legaal kan kopen? Ik vind de prijzen echt bizar duur in de Nintendo Shop, zelfs voor een game uit >2019 wordt nog de volle pond gevraagd. 
Als ik kijk naar PC-games dan droppen games nogal redelijk snel in prijs, maar bij de big N lijkt dit er niet echt in te zitten. Zijn er toevallig ook abonnementen?
Heb nu de volgende games gekocht:
- Mario Kart
- GRID
- Asphalt 9 (gratis?)
- CTR
Tot nu toe allemaal race-spellen dus, maar Super Smash Bros. en Donkey Kong Freeze lijken mij opzicht ook wel leuk. Vind het dus wel ontzettend duur, dat had ik mij beter eerder moeten bedenken.

Als ik kijk naar PC-games dan droppen games nogal redelijk snel in prijs, maar bij de big N lijkt dit er niet echt in te zitten. Zijn er toevallig ook abonnementen?
Heb nu de volgende games gekocht:
- Mario Kart
- GRID
- Asphalt 9 (gratis?)
- CTR
Tot nu toe allemaal race-spellen dus, maar Super Smash Bros. en Donkey Kong Freeze lijken mij opzicht ook wel leuk. Vind het dus wel ontzettend duur, dat had ik mij beter eerder moeten bedenken.
Nintendo first parties droppen bijna nooit in prijs, als je goedkoper wilt kan je naar budgetgaming.nl en daar de titel ingeven in de zoekbalk en dan krijg je een lijst met shops en prijzen.
Verder kan je zelf kijken bij shops die daar niet tussen staan zoals op Amazon.de of Amazon.fr, vind je soms wel Nintendo titels voor onder de 50 euro.
Verder heb je ook nog Base.com ( UK ) die prijzen zijn ook iets lager en verzending is geloof ik pakweg 2 euro in een enveloppe naar EU mainland.
Op echte super deals zoals 20-30 euro voor een exclusive game zoals Sony soms doet bij Kerst of E3 zit je bij Nintendo helaas verkeerd, je zal nooit of ter nooit Mario of Donkey Kong of Zelda gaan vinden voor ver onder de 40 euro, zelfs niet als dat spel al 2 jaar uit is op de Switch.
Als je puur digitaal wilt kijken kan je ook zien op allkeyshop.com, titel van je spel ingeven in de zoekbalk en je vind websites die een key verkopen voor het spel wat je dan via de eShop kan downloaden, soms staat daar eens een goede digitale deal tussen voor Switch.
3th parties droppen ook niet vaak in prijs btw, je hebt altijd de ''Switch tax'' games zijn duurder omdat de cartridges duurder zijn dan blu ray schijfjes en devs vragen top dollar voor oude re-releases op de Switch omdat het voor hun weer op een ''nieuw'' platform is ( kijk bv naar Diablo 3, Overwatch, The Witcher 3 , etc )
Verder kan je zelf kijken bij shops die daar niet tussen staan zoals op Amazon.de of Amazon.fr, vind je soms wel Nintendo titels voor onder de 50 euro.
Verder heb je ook nog Base.com ( UK ) die prijzen zijn ook iets lager en verzending is geloof ik pakweg 2 euro in een enveloppe naar EU mainland.
Op echte super deals zoals 20-30 euro voor een exclusive game zoals Sony soms doet bij Kerst of E3 zit je bij Nintendo helaas verkeerd, je zal nooit of ter nooit Mario of Donkey Kong of Zelda gaan vinden voor ver onder de 40 euro, zelfs niet als dat spel al 2 jaar uit is op de Switch.
Als je puur digitaal wilt kijken kan je ook zien op allkeyshop.com, titel van je spel ingeven in de zoekbalk en je vind websites die een key verkopen voor het spel wat je dan via de eShop kan downloaden, soms staat daar eens een goede digitale deal tussen voor Switch.
3th parties droppen ook niet vaak in prijs btw, je hebt altijd de ''Switch tax'' games zijn duurder omdat de cartridges duurder zijn dan blu ray schijfjes en devs vragen top dollar voor oude re-releases op de Switch omdat het voor hun weer op een ''nieuw'' platform is ( kijk bv naar Diablo 3, Overwatch, The Witcher 3 , etc )
[ Voor 13% gewijzigd door Katmi op 07-10-2019 20:40 ]
2e hands of importeren.HollowGamer schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:21:
Iemand een tip waar ik goedkoop/goedkoper Switch games legaal kan kopen?
Amazon.de heeft regelmatig leuke acties, 3 voor 100, 5 voor 150, en is meestal standaard sowieso wat goedkoper dan NL. Andere amazon's kun je ook in de gaten houden fr/it/es/co.uk enz (wel cc nodig).
https://www.thegamecollection.net/ is goedkoper voor preorders. Ook soms leuke dingen meegeleverd die ik hier in NL zo snel niet zie langskomen (steelbook beide pokemon, poster+sleutelring luigi, figuurtje beide pokemon).
Of digitaal, goedkopere tegoedbonnen scoren bv via https://www.cdkeys.com/ni...nintendo-eshop-card-30-eu
of direct bij hun kopen https://www.cdkeys.com/nintendo/switch
[ Voor 24% gewijzigd door dragon2 op 08-10-2019 08:29 ]
Nintendo vindt dan ook dat de waarde van een game niet afhangt van hoe oud de game is. Een game als Splatoon 1 op de geflopte Wii U stond in Japan een jaar lang in de wekelijkse top 20!HollowGamer schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:21:
Als ik kijk naar PC-games dan droppen games nogal redelijk snel in prijs, maar bij de big N lijkt dit er niet echt in te zitten.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik zie dat Nintendo verhaal continue voorbij komen '' ja Nintendo games verkopen miljoenen dus waarom zou je dan eens een sale doen ? ''RayNbow schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:52:
[...]
Nintendo vindt dan ook dat de waarde van een game niet afhangt van hoe oud de game is. Een game als Splatoon 1 op de geflopte Wii U stond in Japan een jaar lang in de wekelijkse top 20!
PS4 exclusives bv verkopen ook miljoenen en hebben altijd rond Kerst en E3 een sale meestal bij bv GM,
Ik ben ook fan van mijn Switch maar je kan moeilijk ontkennen dat het bij Nintendo altijd maar om meer geld draait, nog zo een voorbeeld is dat je bij je console van 300 euro nog niet eens een charging grip krijgt, enige verschil met degene die je wel krijgt is 1 chip en een usb c poort bovenaan dat ding maar dan wel voor 25 euro extra.
De echte Nintendo purist gaat nu natuurlijk zeggen '' je charged ze dan ook door ze op je switch te schuiven '' maar dat doet dan ook niets af aan het feit dat een plastic grip met 1 usb c poort geen 25 euro waard is, de gelijkenis met de grip die je wel krijgt in de doos is 95%, koop die chips en usb c poorten in bulk en een charging grip bij je console steken kost je nog geen 2 euro extra als fabrikant.
Anyway ik heb er weinig issues mee, dankzij plaatsen zoals YGZ en Base.com betaal ik nooit over de 50 euro ( heel soms max 55 euro ) voor een retail Switch game op launch, dat is in lijn met andere console games op launch, deals verwacht ik van Nonkel Nintendo ook nooit dus ik lees gewoon budgetgaming en dergelijk en wacht dan tot amazon eens een actie doet van 3 voor 100 of 3 voor 120.
Ik hou van Nintendo hun franchises en wat ze met de Switch hebben gedaan ( buiten de joysticks en geen Bluetooth audio support ) maar ik ben nu niet zo die hard fan om ze bij al hun prijzen en ''extras'' te verdedigen, het is meer een punt van '' dat weet je als je een Nintendo product koopt ''
Als je er van houd om tijdens Kerst of E3 retail games te scoren voor pakweg 20 of 30 euro in sale dan is Nintendo niet de plek voor jou
Niet super belangrijk maar dat is een affiliate link. Je kunt beter gewoon deze gebruiken: https://www.cdkeys.com/ni...nintendo-eshop-card-30-eudragon2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:38:
[...]
Of digitaal, goedkopere tegoedbonnen scoren bv via https://www.cdkeys.com/ni....com&utm_content=daisycon

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Ik vind het niet zo erg dat Nintendo games in de regel niet in prijs dalen. Prettig als je nog wil doorverkopen.
Nintendo heeft zo nu en dan aanbiedingen. Dat is totaal anders dan wat een aantal 3rd party publishers doen en er een sport van maken om hun spellen zo snel mogelijk in de budgetbakken te krijgen. Dat laatste zorgt voor een beeld dat de meeste games eigenlijk geen waarde hebben. Waarom zou ik 60 piek neerleggen voor een 3rd party spel dat blijkbaar eerder een waarde van drie tientjes lijkt te hebben? Waarom zouden we uberhauptt geld neerleggen voor een spel? Op smartphones zijn we gewend dat het gros van de games gratis zijn.Katmi schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:29:
[...]
Ik zie dat Nintendo verhaal continue voorbij komen '' ja Nintendo games verkopen miljoenen dus waarom zou je dan eens een sale doen ? ''
Niet zo lang geleden is er een discussietopic gestart op ResetEra dat o.a. ingaat op prijsstrategieën:
Sustainability in Video Games: Game Pass, Nintendo Pricing, MTX, and the Race to the Bottom
Hierin wordt ook ingegaan op de perceived value van producten:
En de race to bottom is een vrees die Iwata al in 2011 in een GDC keynote uitte:There is one aspect in which I think Nintendo is sustainable, in the long-term, and that is the idea of sustained valuation of their software and properties.
I didn't talk much about it in the OP, but the "race to the bottom" is an effect that's very real: in pursuit of short-term profits, corporations will attempt to undercut each other, seeking to make up lost revenue-per-unit with an increased volume of sales—or make up for that through enticing microtransactions, which can have all sorts of deleterious effects on long-term engagement for a given player.
The proposition that Nintendo puts out to players is simple: X software is worth $Y, and that's what it's worth, and that's what it will continue to be worth
But Iwata's biggest worry about the current state of the industry was reserved for the increasing prevalence of social and mobile games, which he says are eroding the idea of games as something of value.
Hallo,
Ik ben een verstokte PS4 speler, maar wel altijd op de gameboy's en vroeger de SNES en N64 gespeeld.
ik wil graag naast mijn PS4 wat afwisseling en kwam zo bij de Switch uit die in mijn ogen perfect is omdat ik dan EN beneden in de woonkamer op de tv kan gamen en als mijn vriendin tv wil kijken ik gewoon doorkan gaan op de handheld
Daarnaast kan ik dan weer lekker oldschool mario titels etc. spelen, totaal andere beleving dan op de PS4 en dat lijkt me heerlijk.
Dus wat dat betreft ben ik er wel uit (van de meerwaarde)
Wat ik mij wel even afvroeg, vandaar hier de vraag: ik wil de Switch ook veel gebruiken in CO-OP dus met vriendin/vrienden voor de tv maar ook op de handheld zelf als we op vakantie zijn (mario karten bijv.)
is dit te doen op het kleine scherm ?
En welke Co-op titels zijn onmisbaar ? ik snap Mariokart en mario party ? (heb ik dan genoeg aan die 2 standaard controllers ivm de bewegingssenoren ? )
Groeten,
Floris
Ik ben een verstokte PS4 speler, maar wel altijd op de gameboy's en vroeger de SNES en N64 gespeeld.
ik wil graag naast mijn PS4 wat afwisseling en kwam zo bij de Switch uit die in mijn ogen perfect is omdat ik dan EN beneden in de woonkamer op de tv kan gamen en als mijn vriendin tv wil kijken ik gewoon doorkan gaan op de handheld
Daarnaast kan ik dan weer lekker oldschool mario titels etc. spelen, totaal andere beleving dan op de PS4 en dat lijkt me heerlijk.
Wat ik mij wel even afvroeg, vandaar hier de vraag: ik wil de Switch ook veel gebruiken in CO-OP dus met vriendin/vrienden voor de tv maar ook op de handheld zelf als we op vakantie zijn (mario karten bijv.)
En welke Co-op titels zijn onmisbaar ? ik snap Mariokart en mario party ? (heb ik dan genoeg aan die 2 standaard controllers ivm de bewegingssenoren ? )
Groeten,
Floris
Alleen ja, samen vind ik het te klein, maar misschien bevalt het je wel.lord_fh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:59:
Wat een leuk spel is iom samen te doen is overcoocked.
[ Voor 11% gewijzigd door Daniel. op 08-10-2019 09:15 ]
in mijn opinie is 4 player splitscreen op handheld echt te klein, maar als je een beetje knus bij elkaar zit en de tafel niet te ver weg hebt staan dan is 2 player zeker wel te doen.lord_fh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:59:
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 08-10-2019 09:16 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
@lord_fh Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar mijn vrouw en ik worden helemaal gallisch van Mario Party. De eerste drie keer valt er nog mee te leven, maar de gameplay is echt tergend traag. Elke beurt duurt eindeloos lang.
Wij vinden Super Smash leuker. Lekker laagdrempelig en je kunt even tussendoor wat potjes spelen. Beetje chaotisch op het kleine scherm maar is zeker te doen.
Wij vinden Super Smash leuker. Lekker laagdrempelig en je kunt even tussendoor wat potjes spelen. Beetje chaotisch op het kleine scherm maar is zeker te doen.
Coop op de handheld op vakantie is 1 van de 3 "beoogde" doelen van de Switch (tabletop mode wordt dat genoemd). Het werkt wel, maar zoals hier boven al gezegd, het scherm is erg kleinlord_fh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:59:
Hallo,
ik wil graag naast mijn PS4 wat afwisseling en kwam zo bij de Switch uit die in mijn ogen perfect is omdat ik dan EN beneden in de woonkamer op de tv kan gamen en als mijn vriendin tv wil kijken ik gewoon doorkan gaan op de handheld![]()
![]()
Groeten,
Floris
De "2" controllers (het is er maar 1
En welke games... Super Mario Bros U Deluxe is ook een goede keus. Rayman Legends ook erg leuke platformer voor coop. Diablo 3 kan ik ook aanraden als je van dat genre houdt. Geen uitputtende lijst, maar deze kwamen mij zo naar voren.
Hier ook. Mario party is teveel afhankelijk van geluk, niet van skills.lolgast schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:21:
@lord_fh Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar mijn vrouw en ik worden helemaal gallisch van Mario Party. De eerste drie keer valt er nog mee te leven, maar de gameplay is echt tergend traag. Elke beurt duurt eindeloos lang.
Smash brother is ideaal voor met de vriendin te spelen.
Ik volg je in "Als je Nintendo wilt spelen, verwacht geen gigantische kortingen." Al is het, zoals zowel jij en @RayNbow aangeven, wel mogelijk om niet helemaal de volle pot te betalen mits geduld en de juiste verkoopkanalen. Verder zien we dat N tegenwoordig iets vaker digitale kortingen aanbiedt (dit kost hun minder), en eigenlijk verwacht ik ook wel een 'Player's Choice' serie in de toekomst.Katmi schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:29:
[...]
Ik zie dat Nintendo verhaal continue voorbij komen '' ja Nintendo games verkopen miljoenen dus waarom zou je dan eens een sale doen ? ''
PS4 exclusives bv verkopen ook miljoenen en hebben altijd rond Kerst en E3 een sale meestal bij bv GM,
Maar even vanuit het perspectief van het bedrijf bekeken: wat zou jij het liefst verdienen? 15 miljoen x 45 euro of datzelfde aantal verkochte games maar aan een gemiddelde van 25 euro? Want dit is nu wel het geval voor bvb BOTW of Smash of MK8D: zij blijven jaren aan een stuk verkopen ondanks dat er vanuit de developer geen prijsverandering is. De vraag is dus misschien eerder: zouden een aantal exclusives op andere platformenevenveel verkocht hebben als ze minder afgeprijsd waren?
offtopic:
(En daarop volgend: heeft men op andere platformen hier veel marge laten vallen, of heeft die aggressievere prijszetting zich vertaald in grotere marktaandeel, terugkerende inkomsten, ...? Wat het beste business model is, is natuurlijk afhankelijk van een hoop andere factoren, maar ik wil niet te veel off-topic gaan
(En daarop volgend: heeft men op andere platformen hier veel marge laten vallen, of heeft die aggressievere prijszetting zich vertaald in grotere marktaandeel, terugkerende inkomsten, ...? Wat het beste business model is, is natuurlijk afhankelijk van een hoop andere factoren, maar ik wil niet te veel off-topic gaan
Nintendo is er in geslaagd om - terecht of niet - mensen duidelijk te maken dat de prijzen niet vaak gaan veranderen, en het lijkt erop dat de markt het kan dragen. Nintendo is op dat vlak redelijk conservatief, maar zij hebben ook geen andere markten dan entertainment als kernactiviteit.
Daarnaast hebben in mijn ogen Nintendo games een veel hogere replaywaarde. Volgens jaar BoTW nog een keer spelen? Yes please. Volgend jaar nog eens the Last of Us (imo de beste game van de afgelopen 10 jaar) herspelen? Nah, laat maar zitten.JackAvery schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:57:
[...]
Ik volg je in "Als je Nintendo wilt spelen, verwacht geen gigantische kortingen." Al is het, zoals zowel jij en @RayNbow aangeven, wel mogelijk om niet helemaal de volle pot te betalen mits geduld en de juiste verkoopkanalen. Verder zien we dat N toch iets vaker digitale kortingen aanbiedt (dit kost hun minder), en eigenlijk verwacht ik ook wel een 'Player's Choice' serie in de toekomst.
Maar even vanuit het perspectief van het bedrijf bekeken: wat zou jij het liefst verdienen? 15 miljoen x 45 euro of datzelfde aantal verkochte games maar aan een gemiddelde van 25 euro? Want dit is nu wel het geval voor bvb BOTW of Smash of MK8D: zij blijven jaren aan een stuk verkopen ondanks dat er vanuit de developer geen prijsverandering is. De vraag is dus misschien eerder: zouden een aantal exclusives op andere platformenevenveel verkocht hebben als ze minder afgeprijsd waren?
offtopic:
Nintendo is er in geslaagd om - terecht of niet - mensen duidelijk te maken dat de prijzen niet vaak gaan veranderen, en het lijkt erop dat de markt het kan dragen. Nintendo is op dat vlak redelijk conservatief, maar zij hebben ook geen andere markten dan entertainment als kernactiviteit.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Denk dat veel mensen er anders over denken, lees genoeg dat mensen TLOU 3-4x uitspelen. (ik hoor daar overigens ook niet bij, maar geloof wel dat het idd een goede game is die ook wel replayability heeft, zelda meer? tsja kan ik me ook iets bij voorstellenMagic schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:06:
[...]
Daarnaast hebben in mijn ogen Nintendo games een veel hogere replaywaarde. Volgens jaar BoTW nog een keer spelen? Yes please. Volgend jaar nog eens the Last of Us (imo de beste game van de afgelopen 10 jaar) herspelen? Nah, laat maar zitten.
En prijs beleid......nintendo doet me hierin altijd denken aan apple, dit is hoe het is, take it or leave it, met die wii u hadden ze natuurlijk een (commerciele) flop, maar door de non u wii konden ze dat prima leiden en nu de switch weer als de warme broodjes verkocht word, gaat er echt niet veel veranderen. Ben zelf iig blij dat je naast de relatief vrij traditionele games systemen die xbox en ps zijn je dus ook een beetje een buitenbeentje hebt waardoor je toch variatie en keuze vrijheid wint.
(en dan straks ook nog stadia, maar dat heeft zij eigen topic).
10 second ninja DONE
@herspeelbaarheid - nja, subjectief I guess
Maar de meeste first-party games die ik speel geven me zeker wel het idee dat ik er genoeg uren uit haal om de prijs te verantwoorden.
Ik blijf een lans breken voor Snipperclips Plus. Heb dit enkel docked gespeeld, maar ik zie geen reden dat deze handheld enige problemen zou hebben. Hilariteit gegarandeerdlord_fh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:59:
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 08-10-2019 11:13 ]
Je kunt Nintendogames prima krijgen voor € 50,00 rondom release. Ze zakken inderdaad zelden in prijs, maar dat heeft ook een voordeel voor mensen die hun games na uitspelen weer verkopen. Dat doe ik zelf wel vaak. Zelfs Links Awakening (inmiddels 100%), een game waar ik verliefd op ben geworden, heb ik na het uitspelen verkocht. Ik speel mijn games echt NOOIT nogmaals uit, ik ben er dan echt klaar mee (dan moet ik wel 100% complete hebben). Een remake >10 jaar later kan ik dan wel waarderen zoals een RE2 remake. Die heb ik origineel ook uitgespeeld en de nieuwe versie met veel plezier gespeeld.Sagat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:32:
[...]
Denk dat veel mensen er anders over denken, lees genoeg dat mensen TLOU 3-4x uitspelen. (ik hoor daar overigens ook niet bij, maar geloof wel dat het idd een goede game is die ook wel replayability heeft, zelda meer? tsja kan ik me ook iets bij voorstellen). /polderen off
En prijs beleid......nintendo doet me hierin altijd denken aan apple, dit is hoe het is, take it or leave it, met die wii u hadden ze natuurlijk een (commerciele) flop, maar door de non u wii konden ze dat prima leiden en nu de switch weer als de warme broodjes verkocht word, gaat er echt niet veel veranderen. Ben zelf iig blij dat je naast de relatief vrij traditionele games systemen die xbox en ps zijn je dus ook een beetje een buitenbeentje hebt waardoor je toch variatie en keuze vrijheid wint.
(en dan straks ook nog stadia, maar dat heeft zij eigen topic).
Ik ben dan ook geen fan van digitale games (ik heb ze wel) omdat ik die niet kan doorverkopen. De enige games die ik niet doorverkoop zijn MP games zoals Mario Kart of Splatoon 2.
Same here, ik ben als ik klaar ben met een spel meestal wel echt klaar met een spel. Ik merkte inderdaad wel dat bij het verkopen van mijn switch al het nintendo spul behoorlijk goed zijn waarde behoud.Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:00:
[...]
Je kunt Nintendogames prima krijgen voor € 50,00 rondom release. Ze zakken inderdaad zelden in prijs, maar dat heeft ook een voordeel voor mensen die hun games na uitspelen weer verkopen. Dat doe ik zelf wel vaak. Zelfs Links Awakening (inmiddels 100%), een game waar ik verliefd op ben geworden, heb ik na het uitspelen verkocht. Ik speel mijn games echt NOOIT nogmaals uit, ik ben er dan echt klaar mee (dan moet ik wel 100% complete hebben). Een remake >10 jaar later kan ik dan wel waarderen zoals een RE2 remake. Die heb ik origineel ook uitgespeeld en de nieuwe versie met veel plezier gespeeld.
Ik ben dan ook geen fan van digitale games (ik heb ze wel) omdat ik die niet kan doorverkopen. De enige games die ik niet doorverkoop zijn MP games zoals Mario Kart of Splatoon 2.
Maar ik snap ook nooit waarom mensen zo vallen over wanneer spellen zo duur blijven, je moet het ook niet kopen, ik persoonlijk merk dat ik van mijn psn+ account alleen al zoveel goede gratis spellen krijg dat ik het van mijn lang zal ze leven niet het allemaal ga bijbenen. Sla dan gewoon een spelletje over.
PSN & XBL: Denkoyugo
Tsja je kunt het postief of negatief vinden of misschien beter ook voordeeltjes uit die situatie halen.Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:00:
[...]
Je kunt Nintendogames prima krijgen voor € 50,00 rondom release. Ze zakken inderdaad zelden in prijs, maar dat heeft ook een voordeel voor mensen die hun games na uitspelen weer verkopen. Dat doe ik zelf wel vaak. Zelfs Links Awakening (inmiddels 100%), een game waar ik verliefd op ben geworden, heb ik na het uitspelen verkocht. Ik speel mijn games echt NOOIT nogmaals uit, ik ben er dan echt klaar mee (dan moet ik wel 100% complete hebben). Een remake >10 jaar later kan ik dan wel waarderen zoals een RE2 remake. Die heb ik origineel ook uitgespeeld en de nieuwe versie met veel plezier gespeeld.
Ikzelf vind het wat apart dat nintendo's game's zo prijs vast zijn. De media is ook niet het excuus want wii en wii u games bleven ok duur (nou ja op het einde van de wii u tijd welke leuke dalingen gezien natuurlijk.....) anyways, zij mogen het doen, en wij mogen met onze portemonnee stemmen.
Verder goede filosophie qua games, ben zelf tegenonver gestelde in dat ik het juist leuk vind om games nog een 2e (of 3e/4e/5e...) kans te geven. Dus ik heb er nog wel 'een paar' thuis liggen
Nog steeds blij dat we kunnen kiezen, en hoop dat het zo blijft, met stadia en ook de xbox zonder disk drive zijn er toch wel tekenen dat de fysieke markt uiteindelijk wel is heel klein kan gaan worden. En ik meen ook wel is gelezen te hebben dat de omzet van digitaal ook in gaming land voor de consoles nu al hoger is dan fysiek.
(en bij pc is het natuurlijk al HEUL lang geleden gebeurd, ik kon laatst een game niet kon vinden in mijn steam collectie, bleek dat ik die gewoon fysiek had, schrok me rot
Eens, vandaar ook dat ik zei 'met portenmonnee stemmen (nou ja impliceerde op zijn minstDenko schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:10:
[...]
Same here, ik ben als ik klaar ben met een spel meestal wel echt klaar met een spel. Ik merkte inderdaad wel dat bij het verkopen van mijn switch al het nintendo spul behoorlijk goed zijn waarde behoud.![]()
Maar ik snap ook nooit waarom mensen zo vallen over wanneer spellen zo duur blijven, je moet het ook niet kopen, ik persoonlijk merk dat ik van mijn psn+ account alleen al zoveel goede gratis spellen krijg dat ik het van mijn lang zal ze leven niet het allemaal ga bijbenen. Sla dan gewoon een spelletje over.
Echter nog steeds is het raar dat je dus in feite 3 (of 4 als je steam meetelt) grote game leveranciers (noem ik het maar even voor het gemak) hebt waar games WEL snel in prijs dalen, en dat nintendo zegt, wij niet.
Vandaar ook mijn vergelijk met apple, want met laptops gaat het ongeveer net zo, behalve als er een apple logo opstaat, dan kan je 2 jaar later zo maar nog steeds hetzelfde betalen......
[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 08-10-2019 12:22 ]
10 second ninja DONE
*Waker

[quote]Sagat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:19:
[...]
Tsja je kunt het postief of negatief vinden of misschien beter ook voordeeltjes uit die situatie halen.
Ikzelf vind het wat apart dat nintendo's game's zo prijs vast zijn. De media is ook niet het excuus want wii en wii u games bleven ok duur (nou ja op het einde van de wii u tijd welke leuke dalingen gezien natuurlijk.....) anyways, zij mogen het doen, en wij mogen met onze portemonnee stemmen.
Verder goede filosophie qua games, ben zelf tegenonver gestelde in dat ik het juist leuk vind om games nog een 2e (of 3e/4e/5e...) kans te geven. Dus ik heb er nog wel 'een paar' thuis liggen
maar ik heb iit tot 'echte' verzamelaars geen moeite met digitaal, met name als het goedkoper is en geen media wisselen vind ik fijn, helemaal met een handheld. Maar goed dat onderwerp is ook al aardig wat keer besproken.
Nog steeds blij dat we kunnen kiezen, en hoop dat het zo blijft, met stadia en ook de xbox zonder disk drive zijn er toch wel tekenen dat de fysieke markt uiteindelijk wel is heel klein kan gaan worden. En ik meen ook wel is gelezen te hebben dat de omzet van digitaal ook in gaming land voor de consoles nu al hoger is dan fysiek.
(en bij pc is het natuurlijk al HEUL lang geleden gebeurd, ik kon laatst een game niet kon vinden in mijn steam collectie, bleek dat ik die gewoon fysiek had, schrok me rot
)
[...]
Ik had ook graag gezien dat Nintendo games wat goedkoper worden hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik koop eigenlijk altijd mijn games bij release, dus dan is de prijs geen probleem, dat betaal je dan ook voor de meeste nieuwe releases op de PS4/Xbox One. Ik ben zeker blij dat er de mogelijkheid bestaat tot digitale games, ik koop ze ook. Maar dan vooral aanbiedingen, nooit een nieuwe release voor de volle mep want je kunt ze fysiek voor minder krijgen.
Vroeger was ik wel een verzamelaar hoor. Ik heb echt zowat alle speciale edities van Nintendogames gehad en helaas heb ik die te snel weer doorverkocht. Ik hoop ook oprecht dat we gewoon kunnen blijven kiezen, digitaal en fysiek dus.
[...]
Tsja je kunt het postief of negatief vinden of misschien beter ook voordeeltjes uit die situatie halen.
[...]
Ik had ook graag gezien dat Nintendo games wat goedkoper worden hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik koop eigenlijk altijd mijn games bij release, dus dan is de prijs geen probleem, dat betaal je dan ook voor de meeste nieuwe releases op de PS4/Xbox One. Ik ben zeker blij dat er de mogelijkheid bestaat tot digitale games, ik koop ze ook. Maar dan vooral aanbiedingen, nooit een nieuwe release voor de volle mep want je kunt ze fysiek voor minder krijgen.
Vroeger was ik wel een verzamelaar hoor. Ik heb echt zowat alle speciale edities van Nintendogames gehad en helaas heb ik die te snel weer doorverkocht. Ik hoop ook oprecht dat we gewoon kunnen blijven kiezen, digitaal en fysiek dus.
De joycons van de switch zijn nog steeds exact hetzelfde, dus ik verwacht daar ook exact dezelfde issues mee... De mijne zijn nog OK mja heb de nieuwe nog niet lang. M'n oude hadden beide wel drift issues.Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:11:
de geupdate switch of lit3 iemand al last gehad van de joy con drift?
De lite ook al verhalen over gelezen, dat is dan helemaal fijn want dat zit dus aan je scherm vast...
Verwijderd
Dat is wel jammer om te horen, eigenlijk gewoon belachelijk. Ongeveer 350 euro en dan dat soort dingen, ach de ps4 was ook een f16 af en toe
https://www.bol.com/nl/p/...2iNaFJoA.1.2.ProductTitle
Voor de liefhebbers die hem nog niet hebben:
Zelda: Link's Awakening voor 50,- bij de bol.com
Voor de liefhebbers die hem nog niet hebben:
Zelda: Link's Awakening voor 50,- bij de bol.com
Ja Nintendo heeft aanbiedingen, op eShop games die zo al duurder zijn dan retail dus na de aanbieding kan je digitale versie kopen aan retail cartridge prijs, vind ik niet echt een aanbieding.RayNbow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:50:
[...]
Nintendo heeft zo nu en dan aanbiedingen. Dat is totaal anders dan wat een aantal 3rd party publishers doen en er een sport van maken om hun spellen zo snel mogelijk in de budgetbakken te krijgen.
Aanbiedingen zoals 3 voor 100 of 3 voor 120 staan daar los van en worden door Amazon zelf aangeboden.
Trouwens ik spreek niet enkel over 3rd party publishers als ik over andere platformen en deals sprak, Sony exclusives btw zijn ook first party en gaan wel op sale.
Ik heb eind vorig jaar HZD Complete Edition gekocht voor PS4 ( dus met DLC op disc ) voor 30 euro bij GM tijdens de December sale ( normale prijs 50 euro ), dat is 1.5 jaar na de release van de base game en 1j na de release van de DLC, dan is 30 euro een mooie prijs en nog ver van de ''budget bak'' af, die prijs was ook maar 3 weken geldig dus erna kan je nog volle pot betalen als je wilt
De ''budget bak'' noem ik die rekken bij bv MM waar je soms een oude Xbox One game zit in liggen voor 9.99, maar 29.99 voor een game van 1.5 jaar oud noem ik niet de budget bak.
Nuja we weten hoe het zit bij Nintendo dus klagen heeft geen zin, enige wat we kunnen doen is gewoon zo goedkoop mogelijk retailprijs vinden op launch day of tevreden zijn met hun eShop ''deals''
Soms heeft Nintendo wel betere aanbiedingen, hoor.Katmi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:13:
[...]
Ja Nintendo heeft aanbiedingen, op eShop games die zo al duurder zijn dan retail dus na de aanbieding kan je digitale versie kopen aan retail cartridge prijs, vind ik niet echt een aanbieding.
Spellen van Nintendo zijn inderdaad wel duur, maar andere goeie (Indie) spellen zijn vaak vrij goedkoop op te pikken. Vandaag voor minder dan een tientje Bastion, Transistor en Anodyne opgepikt. Uiteindelijk balanceert de prijs per spel zich dan wel op een acceptabel bedrag en kan je ook es een duurdere game kopen.
Zijn er nog mensen die The Witcher 3 gaan aanschaffen?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:11:
de geupdate switch of lit3 iemand al last gehad van de joy con drift?
Dat is niet wat teardowns laten zien, er zijn wel degelijk verschillen maar in geval van de gewone Switch lijken die niet veel uit te maken wat Joy-Con drift betreft.dragon2 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:15:
De joycons van de switch zijn nog steeds exact hetzelfde...
De teardown van de Switch Lite door iFixit heeft echter diverse wijzigingen aan de sticks aangetoond waardoor je daar helemaal niet kunt stellen dat ze exact hetzelfde zijn en er dus ook helemaal geen conclusie getrokken kan worden of het drift probleem hier ook überhaupt speelt. De tijd zal dat moeten gaan leren.
Die video met dat drift probleem zegt ook helemaal niets. Dingen kunnen namelijk ook gewoon stuk gaan, verkeerd in elkaar gezet zijn, etc. Bij een apparaat die (op moment van de video) nog geen 2 weken op de markt is ligt dat ook meer voor de hand dan het beruchte drift-probleem.
Als het klamme zweet je uitbreekt bij de gedachte aan mogelijke Joy-Con drift bij de Lite en het dan kwijt moeten zijn van het gehele ding, dan moet je die Lite gewoon niet kopen. De gewone versie is een betere optie omdat je daar de Joy-Cons wel kunt vervangen.
En om de vraag van @Verwijderd wat exacter te beantwoorden: nee, hier geen last van drift problemen met de Lite. Of dat over 2 jaar nog zo is, zie ik tegen die tijd wel weer (ik ben te nuchter voor dit soort dingen).
Verwijderd
Het is niet het klamme zweet hoor, ik wou er eentje halen voor mn dochter. Wil mijn Xbox One X er voor weg doen, dit staat al 4mnd te verstoffen hier.
Maar vind het zo jammer dat die controllers snel stuk gaan, dat deden de wiimote en nunchucks ook . Toen gingen we er ook voorzichtig nee om . Bedankt voor de input, ga denk ik voor de lite
Maar vind het zo jammer dat die controllers snel stuk gaan, dat deden de wiimote en nunchucks ook . Toen gingen we er ook voorzichtig nee om . Bedankt voor de input, ga denk ik voor de lite
Wii motes en nunchucks gingen snel stuk? die dingen waren ongeveer onverwoestbaar ik had zelf 4 wiimotes waarvan het originele setje nog nooit ook maar enig probleem gehad heeft.(en ik ben er echt niet voorzichtig mee) de nunchucks zou ik niet eens van weten wat er stuk zou moeten gaan als je er voorzichtig mee bent. Wat voor problemen hadden de wiimotes?Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:57:
Het is niet het klamme zweet hoor, ik wou er eentje halen voor mn dochter. Wil mijn Xbox One X er voor weg doen, dit staat al 4mnd te verstoffen hier.
Het driftprobleem van de Joy-cons is een slijtage probleem, zelfs als de nieuwe lite of de nieuwe switch het probleem nog steeds heeft dan zijn er ook nog steeds zat mensen die al sinds de originele launch met hun joy-cons spelen en nog steeds geen last hebben.(ik gebruik voornamelijk mijn pro controller dus ik kan hier niet echt uit ervaring spreken)
Inderdaad. Wij hebben 6 joy-cons en eigenlijk nergens last van.
Waarvan 2 mijn launch zijn, 2 de splatoon versies en 2 de Pika editie. Nu is het zo dat mijn launch versies nog het meeste gebruikt worden.
Gisteren goedkoop alvast Luigi's mansion besteld. Had die helemaal nog niet op bestelling staan. Er is toch geen speciale editie, dus dat gaat dan wel goed komen.
Waarvan 2 mijn launch zijn, 2 de splatoon versies en 2 de Pika editie. Nu is het zo dat mijn launch versies nog het meeste gebruikt worden.
Gisteren goedkoop alvast Luigi's mansion besteld. Had die helemaal nog niet op bestelling staan. Er is toch geen speciale editie, dus dat gaat dan wel goed komen.
[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 09-10-2019 08:45 ]
Ik heb diverse Joy-Cons en eigenlijk met geen enkele een probleem. Het enige probleem is dat ik ze gewoon niet fijn vind spelen. Geef mij maar een Pro controller of die van 8BitDo. Ook die SNES controller van Nintendo lijkt me wel wat, maar ik ben een beetje bang dat die vooral lekker speelbaar is voor de (S)NES app. Er zit geen homebutton op en die triggers lijken me nogal onpraktisch.
Er zijn shortcuts voor die knoppen, maar ze werken enkel in de SNES app:Cyrax0508 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:57:
Ook die SNES controller van Nintendo lijkt me wel wat, maar ik ben een beetje bang dat die vooral lekker speelbaar is voor de (S)NES app. Er zit geen homebutton op en die triggers lijken me nogal onpraktisch.
R+ZR = home button
R+ZR vasthouden = sleep menu openen (het equivalent van Home ingedrukt houden)
L+ZL = screenshot button
De triggers zijn wat ze zijn, het is een SNES controller
Hier trouwens ook 0 drift op mijn joycons uit 2017, ik ken persoonlijk wel twee gevallen met drift (uit +- 10 mensen met een Switch).
Aaah, kijk, dat wist ik niet. Ik speel echter niet heel veel (S)NES games. Ik denk vooraf altijd dat ik het geweldig ga vinden, maar ik heb die games zo vaak gespeeld vroeger dat als ik na tien minuten uit die nostalgie-trip ben gekomen, mijn aandacht wel verloren ben.JackAvery schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:57:
[...]
Er zijn shortcuts voor die knoppen, maar ze werken enkel in de SNES app:
R+ZR = home button
R+ZR vasthouden = sleep menu openen (het equivalent van Home ingedrukt houden)
L+ZL = screenshot button
De triggers zijn wat ze zijn, het is een SNES controllerGeldt evengoed voor de top triggers van de 8bitdo, neem ik aan?
Hier trouwens ook 0 drift op mijn joycons uit 2017, ik ken persoonlijk wel twee gevallen met drift (uit +- 10 mensen met een Switch).
Die 8BitDo heeft grotere R1/R2/L1/L2 triggers dan de SNES controllers. Ook hebben de Pro versies analoge sticks, een homebutton en een button voor foto’s. Maar ja, het is niet de echte van Nintendo zelf en ik heb de verwachting dat die D-Pad van de officiële SNES controller beter is dan degene op mijn 8Bitdo controller.
Iemand trouwens Yooka Laylee and the Impossible Lair gespeeld. Leuk spelletje en kan behoorlijk pittig worden. Een stuk beter dan de eerste Yooka Laylee in elk geval. Je ziet duidelijk de invloeden van DKTF, het komt (soms) een beetje in de buurt, maar DKTF blijft de meester.
Klein schermpje is te doen met z'n tweeën.lord_fh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:59:
Hallo,
ik wil graag naast mijn PS4 wat afwisseling en kwam zo bij de Switch uit die in mijn ogen perfect is omdat ik dan EN beneden in de woonkamer op de tv kan gamen en als mijn vriendin tv wil kijken ik gewoon doorkan gaan op de handheld![]()
![]()
Groeten,
Floris
Qua Co Op is Mario Kart natuurlijk erg leuk, maar Mario Party is echt een enorme tegenvaller. Mijn vriendin en ik hebben dat een paar keer gespeeld en daarna nooit meer. De minigames zijn grappig maar dat heb je ook snel gezien.
Wat wij wel leuke co-op games vinden zijn Overcooked/Overcooked 2, Snipperclips, Lovers in a Dangerous Space Time maar ook Super Mario Bros U.
Verder is Super Smash natuurlijk altijd een hit met vrienden.
Het meeste kun je (met z'n tweeën) spelen met de 2 meegeleverde JoyCons. Ik heb zelf 2 sets JoyCons en een charging grip zodat ik er ook 2 volledige controllers van kan maken. Verder heb ik nog een Pro controller. De pro controller gebruik ik verreweg het meest, ook als ik samen speel, dan heb ik of de ander de pro controller en de ander 2 JoyCons en een grip.
Iemand inmiddels al bericht over de Super Nintendo controller? Als in verzonden en ontvangen? Ik heb behoudens de bestelbevestiging verder niks meer gehoord. Controller besteld op 30 september.
Besteld op 1 oktober en gisteren een verzendbevestiging ontvangen.derKaiser29 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:52:
Iemand inmiddels al bericht over de Super Nintendo controller? Als in verzonden en ontvangen? Ik heb behoudens de bestelbevestiging verder niks meer gehoord. Controller besteld op 30 september.
Ik word echt helemaal kriegel van het plakken van beschermfolie op m'n switch.
Elke keer zit er wel ergens een mini stofje waardoor ik een bubbeltje krijg.
Weten jullie een makkelijke manier om het aan te brengen zodat ik het probleem niet heb?
Of heb ik gewoon rot folie en zijn er dan aanraders qua folie? Ik heb tot nu toe gewoon van dat flexibele folie gebruikt.
Ik zat zelf te denken aan zo'n telefoonboer, die plakken toch de hele dag van die dingen op telefoons.
Weten jullie een makkelijke manier om het aan te brengen zodat ik het probleem niet heb?
Of heb ik gewoon rot folie en zijn er dan aanraders qua folie? Ik heb tot nu toe gewoon van dat flexibele folie gebruikt.
Ik zat zelf te denken aan zo'n telefoonboer, die plakken toch de hele dag van die dingen op telefoons.
Glazen protector en in de badkamer met flink veel stoom van de douche tegen het stof.
Ik heb toen een filmpje op YouTube opgezocht om te kijken hoe je het makkelijk kon doen. Punt is dat je het in 1 keer er op moet doen. Ik kreeg er van die doekjes bij om hem eerst helemaal schoon te maken en dan op een plek doen waar weinig stof is. Al heb ik hem wel ondersteboven er op geplakt waardoor er twee inkepingen die onderop moesten boven zitten. Maar ik ga hem niet weer los maken want dan komt er geheid stof onder.xeromorphic schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:53:
Dat kan ik nog wel een keer proberen. Al moet ik wel eerst een glazen screenprotector kopen.SmooK schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:06:
Glazen protector en in de badkamer met flink veel stoom van de douche tegen het stof.
Haha, dat is ook hoe het bij mij de 1e keer verkeerd ging. Ik had hem er wel afgehaald en daarna is het nooit meer goed gekomen ...martin_v_z schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:08:
[...]
Ik heb toen een filmpje op YouTube opgezocht om te kijken hoe je het makkelijk kon doen. Punt is dat je het in 1 keer er op moet doen. Ik kreeg er van die doekjes bij om hem eerst helemaal schoon te maken en dan op een plek doen waar weinig stof is. Al heb ik hem wel ondersteboven er op geplakt waardoor er twee inkepingen die onderop moesten boven zitten. Maar ik ga hem niet weer los maken want dan komt er geheid stof onder.
thanks voor de tips!
Ik kocht mijn Switch bij de MM en daar zat hij er al op. uiteraard eerst gechecked of het wel goed was. Ik had het zelf niet beter kunnen doen.
Inmiddels de Switch aangeschaft via Gamemania (gisteravond) en hij is zojuist binnengekomen hoorde ik
(Bundel: 2019 revised versie neon, incl. MK8D en starterpack met o.a. hoes en glazen screenprotector, https://www.gamemania.nl/...ntendo-switch/2456nsn19mk )
Die glazen screenprotector moet ik er dus nog op zien te friemelen... vanavond als ik thuis ben maar eens proberen... al vind ik het idee van een telefoonboer nog niet eens zo gek
(Bundel: 2019 revised versie neon, incl. MK8D en starterpack met o.a. hoes en glazen screenprotector, https://www.gamemania.nl/...ntendo-switch/2456nsn19mk )
Die glazen screenprotector moet ik er dus nog op zien te friemelen... vanavond als ik thuis ben maar eens proberen... al vind ik het idee van een telefoonboer nog niet eens zo gek

[ Voor 15% gewijzigd door lord_fh op 09-10-2019 13:19 ]
Ging bij mij twee weken terug in één keer helemaal goed met die screenprotectort. Is niet moeilijk.lord_fh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:16:
Inmiddels de Switch aangeschaft via Gamemania (gisteravond) en hij is zojuist binnengekomen hoorde ik![]()
De douche aanzetten met heet water, even flink laten stomen in de badkamer. Dat help tegen stofjes. Zo heb ik ook het vaker gedaan.xeromorphic schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:11:
[...]
Dat kan ik nog wel een keer proberen. Al moet ik wel eerst een glazen screenprotector kopen.
[...]
Haha, dat is ook hoe het bij mij de 1e keer verkeerd ging. Ik had hem er wel afgehaald en daarna is het nooit meer goed gekomen ...
thanks voor de tips!
Wel het stoom eerst laten zakken, want anders dwarrelt het alsnog rond.
Ja volgens mij staat het er afhalen zo ongeveer gelijk aan een nieuwe kopen. Ik durfde het niet aan, ik was al blij zat dat hij er op zat haha. Ik merk het toch niet echt als ik aan het spelen ben. Goed voorbereiden dus, van te voren goed uitlijnen enz, zodat op het moment dat je de folie van de plaklaag af haalt het er snel en goed op kan doen.xeromorphic schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:11:
[...]
Haha, dat is ook hoe het bij mij de 1e keer verkeerd ging. Ik had hem er wel afgehaald en daarna is het nooit meer goed gekomen ...
thanks voor de tips!
Volgens mij heb ik trouwens ook zo'n glazen protector. Hij zat in ieder geval ook bij mijn case.
Succes!
Mijn Switch is weer terug van de reparatie, de rechter joycon is gerepareerd.
Voor wie easy screenprotectors zoekt kan ik die van amfilm op amazon aanraden.
Komt met guiding stickers die je links en rechts vast houd en zo kan je de screen protector laten zakken en uitlijnen met de cut outs.
Wel 7.99 voor een 2 pack.
Wie gewoon goede protectors wilt voor goedkoop en eventueel een paar te “verpesten” voor die uiteindelijk goed ligt kan ik die van data fog op AliExpress aanraden, is 2.79 ofzo voor 2 glass 9H protectors dus bestel er dan 6 voor pakweg 9 euro en oefen
Natuurlijk wel 2-3 weken onderweg uit China
Komt met guiding stickers die je links en rechts vast houd en zo kan je de screen protector laten zakken en uitlijnen met de cut outs.
Wel 7.99 voor een 2 pack.
Wie gewoon goede protectors wilt voor goedkoop en eventueel een paar te “verpesten” voor die uiteindelijk goed ligt kan ik die van data fog op AliExpress aanraden, is 2.79 ofzo voor 2 glass 9H protectors dus bestel er dan 6 voor pakweg 9 euro en oefen
Natuurlijk wel 2-3 weken onderweg uit China
Ik gebruik er wel gewoon geen.
(zodra ik er 1 koop)
Heb nog nooit een screen protecter gebruikt. Telefoons niet, iPads niet, Kindles niet, Vita niet, GBA/DS/3DS niet.
Heb nog nooit een screen protecter gebruikt. Telefoons niet, iPads niet, Kindles niet, Vita niet, GBA/DS/3DS niet.
[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 09-10-2019 17:30 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ieder zijn keus natuurlijk maar met een scherm dat al krast bij level 3 op een hardness test i.p.v. lvl 6 bij telefoons dan plak ik er toch liever 1 op.The Chosen One schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:24:
Ik gebruik er wel gewoon geen.(zodra ik er 1 koop)
De meeste items die je opnoemt hebben ook gorilla glass ipv plastic, buiten de Nintendo dingen in je lijst
Ook voor het gare Dock van Nintendo dat ik voor geen haar vertrouw en als ik al een dock sock of dergelijke moet kopen heb ik ook op Ali een glass screen protector voor dat geld
[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 09-10-2019 17:47 ]
Ik kan er weer even tegen aan. Via V&A Mario Odyssey en Toad gescoord en vandaag een pre order gedaan voor Overwatch (20 euro).
Mario is echt super tot nu toe! Enkel staat Mario kart nog op mijn verlanglijstje
Mario is echt super tot nu toe! Enkel staat Mario kart nog op mijn verlanglijstje
Hell fookin' yeah! Mits de reviews niet zwaar tegenvallen.Tsjipmanz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:55:
Spellen van Nintendo zijn inderdaad wel duur, maar andere goeie (Indie) spellen zijn vaak vrij goedkoop op te pikken. Vandaag voor minder dan een tientje Bastion, Transistor en Anodyne opgepikt. Uiteindelijk balanceert de prijs per spel zich dan wel op een acceptabel bedrag en kan je ook es een duurdere game kopen.
Hoe goedkoop? En waar besteld?Arunia schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:44:
50 euro bij Amazon.fr, ongeveer 50 euro bij YGZ.nl , bij shopto.net kan je voor 40 GBP een eShop code kopen dus omgerekend iets van een 46 Euro, is een UK code maar werkt op elke Europese Nintendo eShop.
Bij Base.com ook 40 GBP voor een fysieke copy, komt uit de UK en heb je binnen 5 dagen na release, dus omgerekend ook 46 Euro + 2 euro enveloppe post dus pakweg 48 euro.
Zal wel van bij 1 van die plaatsen komen want goedkoper dan dat ga je een exclusive Switch game niet vinden op dag 1.
[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 09-10-2019 19:52 ]
Ik heb een tijdje geleden bij Colruyt (Collishop) Luigi mansion 3 voor 40€ kunnen pre-orderen. Vond ik wel een goede deal.
@L23 als je kijkt op budgetgaming.nl, dan staan daar een aantal winkels en prijzen. Maar gameshoptwente is waar ik hem heb gekocht. Ongeveer 52 euro incl verzending.
Klopt maar was ook totaal geen realistische prijs, gewoon kunnen profiteren van een tijdelijke price error.Engineer Stewie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:56:
Ik heb een tijdje geleden bij Colruyt (Collishop) Luigi mansion 3 voor 40€ kunnen pre-orderen. Vond ik wel een goede deal.
Die komt in idd geval niet meer terug dus de shops die ik net opnoemde zijn je beste ''goedkope'' keuzes.
@Arunia Ik houd idd budgetgaming in de gaten, 52 euro is al een mooie prijs, maar hoop op een nog net iets mooier prijsje. Geen haast met bestellen.
Ik heb via aliexpress die van ugreen besteld (glazen protector). Blijkbaar krijg je per verpakking twee mee. Het aanbrengen ging heel makkelijk. Ik irriteer mij ook vaak aan bubbels, maar bij deze had ik er geen last van.xeromorphic schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:53:
Ah, nee... Niet nog meer Picross games...
Murder by Numbers (VN x Ace Attorney x Picrossish) coming 2020 on PC & Switch, OST by Masakazu Sugimori (Ace Attorney)
R.I.P. mijn backlog...
Murder by Numbers (VN x Ace Attorney x Picrossish) coming 2020 on PC & Switch, OST by Masakazu Sugimori (Ace Attorney)
R.I.P. mijn backlog...
[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 09-10-2019 20:40 ]
Wil je 'm digitaal of fysiek? Als je digitaal wilt, zag ik 'm op Instant-Gaming langskomen voor €48,-L23 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:01:
@Arunia Ik houd idd budgetgaming in de gaten, 52 euro is al een mooie prijs, maar hoop op een nog net iets mooier prijsje. Geen haast met bestellen.
PSN: Redrafted
@Xerox fysiek, zag digitaal inderdaad iets lagere prijzen.
base.com, 40 GBP is 46 euro + 2 euro enveloppe zending naar mainland EU.L23 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:56:
@Xerox fysiek, zag digitaal inderdaad iets lagere prijzen.
Veel goedkoper dan 48 Euro fysiek ga je niet op moeten hopen anytime soon.
Anders zit je op de verkeerde console
@Katmi Zit niet op de verkeerde console hoor :-p maar geen haast met bestellen.
Geen ervaring met Base, maar had SMM2 besteld via Game, ook UK, vanwege pennetje en de bezorgtijd duurde me echt te lang.
Geen ervaring met Base, maar had SMM2 besteld via Game, ook UK, vanwege pennetje en de bezorgtijd duurde me echt te lang.
Mja met Nintendo exclusives mag je nog 5 jaar geen haast hebben maar onder de 45 zakken ze niet
dus 48 op launch is een goede prijs.
Geen idee met Base naar NL, je kan eens zien op budgetgaming.nl naar ervaringen, naar Belgie is vaak 3-5 dagen, het is ook geen pakket maar gewoon brievenbus post maar voor 48 euro kan ik wel 5 dagen wachten, heb ook geen haast
Geen idee met Base naar NL, je kan eens zien op budgetgaming.nl naar ervaringen, naar Belgie is vaak 3-5 dagen, het is ook geen pakket maar gewoon brievenbus post maar voor 48 euro kan ik wel 5 dagen wachten, heb ook geen haast
Afgelopen weekend heb ik bij game mania Super mario odyssey tweedehands gekocht. De medewerker vertelde mij dat ik het spel binnen twee weken mocht ruilen voor een ander spel. Gek genoeg had ik het spel in drie dagen al uitgespeeld.
Vroeger deed ik er als kind maanden over tijdens het spelen van Mario op de nintendo 64, dus ik was eigenlijk best verbaasd. Aangezien ik het spel nog kan ruilen ga ik kijken of ze link's awakening ook tweedehands op voorraad hebben. Hopelijk kan ik ook bij andere filialen terecht. Het wordt namelijk wel een dure hobby als je steeds zo snel een spel uitspeelt.
Vroeger deed ik er als kind maanden over tijdens het spelen van Mario op de nintendo 64, dus ik was eigenlijk best verbaasd. Aangezien ik het spel nog kan ruilen ga ik kijken of ze link's awakening ook tweedehands op voorraad hebben. Hopelijk kan ik ook bij andere filialen terecht. Het wordt namelijk wel een dure hobby als je steeds zo snel een spel uitspeelt.
@pgs010 grote kans dat je het echte einde hebt gemist. Je kan zoveel meer in het spel dan alleen rennen naar de eindstreep.
Botw kun je in principe ook heel snel uitspelen, maar meer doen is aan te raden dan alleen rechtstreeks naar de eindbaas te gaan.
Maar, met odyssey moet je er wel zin in hebben de manen te halen enzovoorts.
Botw kun je in principe ook heel snel uitspelen, maar meer doen is aan te raden dan alleen rechtstreeks naar de eindbaas te gaan.
Maar, met odyssey moet je er wel zin in hebben de manen te halen enzovoorts.
Meeste games tegenwoordig pleur je ook door heen tussen 10 en 15 uur, sure er zijn uitschieters zoals BotW of The Witcher 3 maar de meeste die ik de afgelopen paar jaar heb gespeeld heb je het gehad op max 15u als je puur naar het verhaal kijkt en alles bosses/cutscenes doet ( Uncharted 4, Last of Us, Spider-Man, God of War , etc )
Natuurlijk heb je dan ook outliners zoals Pokémon games waar je erna nog kan verzamelen etc maar echte pure single player titels zijn niet zooooo lang qua /played time om tot het einde te komen.
Daarmee koop ik ook fysiek en verkoop ik ze daarna weer door voor een goede 40 euro, dan heeft de game me evenveel gekost als een bioscoopticket om hem te kunnen uitspelen.
Als kind zat ik ook langer op meuk maarja daar was het ook niet de hele avond gamen na school, de tv delen, niet elke dag mogen spelen, etc
Nu als volwassen persoon doe ik wat ik wil buiten werk uren dus ja kan ook makkelijk 6u per avond op mijn PC of console staren als ik wil.
Natuurlijk heb je dan ook outliners zoals Pokémon games waar je erna nog kan verzamelen etc maar echte pure single player titels zijn niet zooooo lang qua /played time om tot het einde te komen.
Daarmee koop ik ook fysiek en verkoop ik ze daarna weer door voor een goede 40 euro, dan heeft de game me evenveel gekost als een bioscoopticket om hem te kunnen uitspelen.
Als kind zat ik ook langer op meuk maarja daar was het ook niet de hele avond gamen na school, de tv delen, niet elke dag mogen spelen, etc
Nu als volwassen persoon doe ik wat ik wil buiten werk uren dus ja kan ook makkelijk 6u per avond op mijn PC of console staren als ik wil.
@Katmi heb al twee jaar een Switch en weet dat de spellen waarde vast zijn. Ik haal Luigi’s Mansion met release, maar bestellen kan prima een paar dagen van te voren, dat bedoelde ik.
Bij Game duurde het verzenden dik 2 weken zonder tracking info, ik hoef deze keer geen pre-order extra’s (steelbook), dus gewoon bestellen bij een Nederlandse webshop.
Ik weet dat ik wat langer doe over games als ik ze vergelijk met Howlongtobeat, maar Super Mario Odyssey heb ik met plezier 90 uur over gedaan om uit te spelen, maar als je niks hebt met verkennen en manen zoeken dan blijft er niet veel over.
Bij Game duurde het verzenden dik 2 weken zonder tracking info, ik hoef deze keer geen pre-order extra’s (steelbook), dus gewoon bestellen bij een Nederlandse webshop.
Ik weet dat ik wat langer doe over games als ik ze vergelijk met Howlongtobeat, maar Super Mario Odyssey heb ik met plezier 90 uur over gedaan om uit te spelen, maar als je niks hebt met verkennen en manen zoeken dan blijft er niet veel over.
Als je vindt dat je een spel hebt uitgespeeld nadat je het verhaal helemaal doorlopen hebt moet je dat zelf weten, maar dan heb je toch echt het grootste deel van de content in Odyssey gemist. Tenzij je echt aan één stuk door zonder te slapen gespeeld hebt, heb je nooit in die korte tijd alle 880 manen en alle paarse muntjes gevonden, en dat is nou net de charme van het hele spel. Het verhaal is niet heel veel meer dan een los raamwerk om de gameplay aan op te hangen.pgs010 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:19:
Afgelopen weekend heb ik bij game mania Super mario odyssey tweedehands gekocht. De medewerker vertelde mij dat ik het spel binnen twee weken mocht ruilen voor een ander spel. Gek genoeg had ik het spel in drie dagen al uitgespeeld.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Gister avond heerlijk gemariokart op mn nieuwe Switch! (co-op)
Wel had ik het idee dat mn controllers al uit de doos last hadden van het bekende euvel met de sticks, dus mezelf 1,5 uur lopen ergeren aan dat mijn kart steeds naar rechts trok
Controllers opnieuw gekalibreerd en alles maar hielp niks,
Tot ik erachter kwam dat hij bij MarioKart standaard staat ingesteld op sturen met de bewegingssensor.... en ik dus mezelf aan het tegensturen was steeds
Maar geweldig ding de switch, nu bedenken wat de 2e game wordt...
Wel had ik het idee dat mn controllers al uit de doos last hadden van het bekende euvel met de sticks, dus mezelf 1,5 uur lopen ergeren aan dat mijn kart steeds naar rechts trok

Controllers opnieuw gekalibreerd en alles maar hielp niks,
Tot ik erachter kwam dat hij bij MarioKart standaard staat ingesteld op sturen met de bewegingssensor.... en ik dus mezelf aan het tegensturen was steeds
Maar geweldig ding de switch, nu bedenken wat de 2e game wordt...
Er zijn 10 miljoen Switches verkocht in Europa, kondigt NoE op Twitter aan. Met de feestdagen die er aan komen zullen we snel aan 11 miljoen zitten 
Volgens de Nintendo PR lopen de sales dit jaar 30% hoger dan in 2018. Negen first-party titels hebben de kaap van 1 miljoen verkochte games overschreden in Europa:
Demo's van Resident Evil 5 en 6 zouden zeer binnenkort op de eShop moeten staan, gezien ze op de Australische shop al beschikbaar zijn. Spijtig dat men nog steeds 30 euro vraagt voor deze games. Als je een US account hebt, kan je de NSTC versie van het Resident Evil triple pack krijgen voor minder dan 60 euro via Shop4nl.com.
Volgens de Nintendo PR lopen de sales dit jaar 30% hoger dan in 2018. Negen first-party titels hebben de kaap van 1 miljoen verkochte games overschreden in Europa:
De volgende third-party games hebben ook elk meer dan een half miljoen games verkocht in de EU: Minecraft, Crash Bandicoot™ N.Sane Trilogy, Mario + Rabbids® Kingdom Battle, en Stardew Valley.Mario Kart 8 Deluxe
Super Mario Odyssey
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee!
Super Smash Bros. Ultimate
Splatoon 2
Super Mario Party
New Super Mario Bros. U Deluxe
1-2-Switch
Demo's van Resident Evil 5 en 6 zouden zeer binnenkort op de eShop moeten staan, gezien ze op de Australische shop al beschikbaar zijn. Spijtig dat men nog steeds 30 euro vraagt voor deze games. Als je een US account hebt, kan je de NSTC versie van het Resident Evil triple pack krijgen voor minder dan 60 euro via Shop4nl.com.
[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 10-10-2019 12:06 ]
Dat valt wel mee hoor, de Switch games zijn bij verkoop enorm waardevast, zeker die van Nintendo zelf. Dus uiteindelijk speel je zo'n game voor een prikkie.pgs010 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:19:
Twijfel hier. Ik had de PS4 versie van de game, maar die heb ik de deur uit gedaan met het idee de switch versie te halen. Heb heb spel weg gelegd toen ik na veel moeite in de gwent Quest te hebben gestoken die ineens niet meer kon halen omdat ik voorbij en bepaald punt was. Wil hem wel graag nog een keer uitspoelen. Er komen alleen ook zo veel andere gave games, en het is lastig kiezen.Tsjipmanz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:55:
Ik ga de Witcher 3 denk ik wel halen, maar later dit jaar. Ik wil eerst Skyrim op de Switch uitspelen voordat ik aan een nieuwe open wereld game ga beginnen, maar dat zou ook The Outer Worlds kunnen zijn.
Volgens mij zag ik gisteren een preorder optie om luigi's mansion met een boo beeldje te bestellen bij GM. Ik dacht dat dat een limited editie was.Arunia schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:44:
Dat is een bundel, geen limited editie. Boo beeldje is gewoon los te koop.
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic