Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38
Wat mij betreft zouden ze de open wereld wel mogen houden, maar toch echt weer dungeons er in doen zoals voorheen met de betreffende items, maar met een open wereld is dat dan haast niet te doen.

Geef mij maar gewoon lekker de oude Zelda games in die stijl.

Voor mij is het 1) Zelda LttP 2) Ocarina of Time 3) LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijd voor een nieuwe Zelda in deze stijl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7WWEaDcfAq1B05m80dQOBNp3/full.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
Nu Zelda is uitgespeeld weet ik even niet wat de volgende game wordt :) ik twijfel aan Fire Emblem maar de vele dialogen houden mij wat tegen. Of geduldig wachten op Luigi's Mansion. Mario Maker 2 kan ook maar ik heb geen online abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:41:
Tijd voor een nieuwe Zelda in deze stijl:

[Afbeelding]
Zou op zich interessant zijn, Miyamoto heeft aangegeven dat Zelda 2 een van de mindere games is omdat de game compleet anders uitpakte dan de bedoeling was, vooral door de technische beperkingen van de NES.

Zou best leuk zijn om te zien wat het zou worden als die beperkingen er niet waren :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Joosie200 schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:05:
Voor mij is 1: Ocarina, 2: Wind Waker en 3: Breath of the Wild.
derKaiser29 schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:47:
Voor mij is het 1: Wind Waker 2: Link's Awakening 3: Twilight Princess 4: Link to The Past 5: Ocarina of Time
Als ik naar 'Classic zelda-stijl' games kijk is mijn order:
1. Ocarina of Time
2. Majora's Mask
3. Twilight Princess
4. A Link to the Past
5. Link's Awakening

(Ik heb Skyward Sword nooit gespeeld helaas, maar denk dat die mogelijk ook een plekje in de top 5 zou kunnen krijgen).

Als ik echter Breath of the Wild mee moet/mag tellen, en stijlbreuk (van redelijk lineaire games naar open world BOTW) negeer, moet ik toch zeggen dat ik denk dat Breath of the Wild naar #1 springt.

Ja, het is een volledig ander soort Zelda-game. Ja, het verbreekt de meeste "oldschool" zaken.
Maar dat wist ik voordat ik aan de game begon, dus met een "Open world, zelda re-imagined"-mindset ben ik de enorme wereld van BOTW ingestapt, en volledig flabbergasted.

Er zijn heel wat minpunten en verbeterpunten in BOTW, dat zeker, maar die hadden OoT en MM ook imo.
Maar hoe ze alles aangepakt hebben, en hoe ze de vertwiste 'canon' meta-story met alle verhaallijnen verwerkt hebben (zó lang geleden dat alles slechts mythes en legendes zijn) vond ik supervet.

Ben dan ook met smacht aan het wachten op het vervolg :9~ O+

[ Voor 4% gewijzigd door Darkfreak op 30-09-2019 12:49 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
Grootste minpunt van de Zelda games vind ik wel dat de replay value vrijwel nihil is. Er is vaak maar één manier om van A tot Z te komen gezien de items die je nodig hebt voor een volgend stukje van de map (die in opvolgende dungeons liggen). Toen ik Link's Awakening uit had gespeeld was ik er dan ook direct wel klaar mee.

Bij een open world game als Breath of the Wild is dat heel anders, die heb ik met plezier twee keer uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

L23 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:17:
Duurt wel erg lang met die SNES controller, nog steeds niet beschikbaar.
SNES Controller voor Switch is beschikbaar @ nintendo.nl

[ Voor 62% gewijzigd door cronixx op 30-09-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 13:50
Ik heb Twilight Princess ooit in een ver verleden gespeeld. Ben nu met Breath of the Wild bezig. Vindt het een mooi spel, maar de 9 die hier bij Tweakers er voor werd gegeven is mij toch wat te gortig. Zeker als je het vergelijkt met andere spellen die enigzins in dit genre vallen, zoals Horizon Zero Dawn. Verhaaltechnisch en qua voice acting is het maar matig. Het spel ziet er prachtig uit. Maar het gebrek aan diep verhaal en voice maakt toch dat de wereld wat leeg en hol aanvoelt. Je komt af en toe iemand tegen tijdens het rondzwerven, maar dan heb ik al helemaal geen zin om daar een gesprek mee aan te gaan omdat je dan weer door dialoogvensters aan het klikken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRoNiXX schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:43:
[...]

Bedankt voor het melden! Heb er net eentje besteld. Wat een verschrikkelijke website trouwens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

L23 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:13:
[...]

Bedankt voor het melden! Heb er net eentje besteld. Wat een verschrikkelijke website trouwens...
np, had er zelf net ook 1 besteld...
Dacht bij mezelf: "laat ik er meteen een tweede bij bestellen", maar nu zit 'ie constant te miepen met:
Je kunt dit artikel niet bestellen, want je hebt geen Nintendo Switch Online-lidmaatschap.
(heb ik overigens natuurlijk wel).

Naja, mijn eerst bestelling is gelukkig gewoon gelukt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:59
CRoNiXX schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:15:
[...]

np, had er zelf net ook 1 besteld...
Dacht bij mezelf: "laat ik er meteen een tweede bij bestellen", maar nu zit 'ie constant te miepen met:
Je kunt dit artikel niet bestellen, want je hebt geen Nintendo Switch Online-lidmaatschap.
(heb ik overigens natuurlijk wel).

Naja, mijn eerst bestelling is gelukkig gewoon gelukt :9
Ik twijfel echt enorm. Ik heb nog niet zo lang geleden een 8Bitdo SF30 Pro gekocht. Dat ding werkt super, heeft analoge sticks, goede triggers, gyro en homebutton/screenbutton. Ik kan daar dus ook alle overige Switchgames op spelen. Dat kan op die originele van Nintendo allemaal niet.

Maar dit is natuurlijk de real deal van Nintendo. Misschien toch maar mijn 8Bitdo SF30 Pro te koop aanbieden.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-09-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:18:
[...]

Ik twijfel echt enorm. Ik heb nog niet zo lang geleden een 8Bitdo SF30 Pro gekocht. Dat ding werkt super, heeft analoge sticks, goede triggers, gyro en homebutton/screenbutton. Ik kan daar dus ook alle overige Switchgames op spelen. Dat kan op die originele van Nintendo allemaal niet.

Maar dit is natuurlijk de real deal van Nintendo.
Met de Nintendo Online SNES controller kan je ook alle games spelen, je loopt alleen tegen problemen aan als je een game speelt waarbij de analoge sticks noodzakelijk zijn. Maar games zoals Super Mario Maker 2 en Hollow Knight etc werken met de controller.
Ik lees dat bij de 8-bitdo de D-Pad tegen kan vallen? Las daar ig klachten over. Maar als je huidige 8Bitdo controller goed werkt dan denk ik dat een extra Nintendo Online SNES controller niet de moeite waard is. Ik had ze nog niet, enkel twee setjes joycons en wil graag een D-Pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:23:
[...]

Met de Nintendo Online SNES controller kan je ook alle games spelen, je loopt alleen tegen problemen aan als je een game speelt waarbij de analoge sticks noodzakelijk zijn. Maar games zoals Super Mario Maker 2 en Hollow Knight etc werken met de controller.
Ik lees dat bij de 8-bitdo de D-Pad tegen kan vallen? Las daar ig klachten over. Maar als je huidige 8Bitdo controller goed werkt dan denk ik dat een extra Nintendo Online SNES controller niet de moeite waard is. Ik had ze nog niet, enkel twee setjes joycons en wil graag een D-Pad.
D-Pad werkt perfect op mijn 8BitDo, plus Gyro, plus veel betere triggers (groter). Ik heb daar geen probleem mee ondervonden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:29:
[...]

D-Pad werkt perfect op mijn 8BitDo, plus Gyro, plus veel betere triggers (groter). Ik heb daar geen probleem mee ondervonden iig.
Lees er ig verschillende ervaringen over. Maar lijkt me idd een mooie controller. In dit geval wou ik graag een echte Nintendo controller, enige minpuntje voor mij is dat er geen home button op zit of dat het met een bepaalde knoppen combinatie te realiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
L23 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:23:
[...]
Heb zelf de 8bitdo SN30Pro en inderdaad de d-pad is niet de beste ooit. Hij reageert erg goed, maar is mijns inziens te "clicky" en net iets te hoog. Het schijnt echter dat deze wel met gebruik beter wordt, maar ik kan er nog niet voor alle games aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Laatst online: 12:05
CRoNiXX schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:43:
[...]

Krijg het niet voor elkaar om er één te bestellen, pagina blijft maar laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 16:47
derKaiser29 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:46:
[...]

Bij mij ook, heb het idee dat de website overbelast is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij ging het ook totaal niet lekker, verschillende browsers geprobeerd op mn laptop en uiteindelijk besteld op mn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

derKaiser29 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:46:
[...]

Aaah, dat heb ik na het herstarten van de browser ook...
Zal dan wel de drukte zijn idd.. nouja wacht wel even geduldig af dan voor een (eventuele) tweede, was er blijkbaar op tijd bij voor de eerste, nog voor de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:44
Darkfreak schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:54:
[...]

[...]

Als ik naar 'Classic zelda-stijl' games kijk is mijn order:
1. Ocarina of Time
2. Majora's Mask
3. Twilight Princess
4. A Link to the Past
5. Link's Awakening
grappig dat iedereen hier toch andere favorietjes hebben

1. LTTP
2. Majora's Maks
3. Ocarina of Time
4. Wind waker
5. Spirit Tracks (niemand hier goede herrineringen aan ?)

ik weet eigenlijk niet eens waar ik BotW tussen zou moeten plaatsen. Eigenlijk wel een briljant spel, maar het stuk gaan van je wapen (ondanks dat ik er prima aan kon wennen) vond ik een hele rare, mijn broers hebben om die reden beiden het spel niet verder gespeeld na 5-10 uur.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, smaken verschillen. Bijna iedereen vind Ocarina de beste terwijl ik die eigenlijk maar matig vond. Voor mij staat BotW op 1, wind waker op 2, zelda 2 op 3, de originele Zelda op 4, links awakening sinds de switch versie op 5 en dan daaronder de CDi versies en Ocarina :')

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 30-09-2019 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:59
s0ulmaster schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:54:
[...]

ik weet eigenlijk niet eens waar ik BotW tussen zou moeten plaatsen. Eigenlijk wel een briljant spel, maar het stuk gaan van je wapen (ondanks dat ik er prima aan kon wennen) vond ik een hele rare, mijn broers hebben om die reden beiden het spel niet verder gespeeld na 5-10 uur.
Heb het om diezelfde reden tot een uur of 15 gered denk ik. Vond het echt ontzettend irritant |:( Geef mij dan minstens een manier om een wapen te repareren. Ik weet wat de ontwikkelaar er mee wilde bereiken, maar het voelde voor mij als werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor mij staat BotW ook op 1. Sowieso misschien wel het beste spel dat ik ooit heb gespeeld, en absoluut het spel waar ik de meeste tijd (400 uur :'))in gestoken heb (multiplayer games daargelaten natuurlijk).

Ik vond het helemaal niet erg dat wapens kapot gingen. Het zorgt ervoor dat je wat meer probeert dan 1 wapen. Bovendien is na het vinden van het master sword het probleem deels opgelost omdat die na een tijdje weer heel is. Ik kan me overigens goed voorstellen dat iemand het irritant kan vinden maar voor mij was het juist een soort trigger om meer dan 1 wapen te gebruiken en wat zuiniger te zijn met wapens die heel sterk zijn. Er kwam net wat meer tactiek bij kijken en dit maakte de trial of the sword en eventide island ook erg leuk voor mij.

Heb mezelf toch laten verleiden om Grid aan te schaffen. Grid 1 en 2 op de PC veel gespeeld, toen nog met toetsenbord, later naar wat meer realistische games gegaan op de Xbox zoals Forza en Dirt Rally. Autosport had ik nog niet gespeeld. Ondanks het gebrek aan analoge triggers op de Switch is het heel gaaf. De prijs mag wel wat lager maar het is gewoon een hele goede racegame die ook nog eens fantastisch is geport. Hoewel ik in games als Forza alle assists uit zet en echt wel fan ben van een uitdaging speel ik deze wel liever met wat assists aan en automatisch schakelen. Maakt het een mooie mengelmoes tussen arcade en sim.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 30-09-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Laatst online: 10:36
Er waren twee punten die ik anders had willen zien in BOTW.
1 - De wapens. Ik had liever gezien dat ze niet stuk gingen zodat als je ergens ver weg een wapen vond, het ook echt een beloning was voor het zoeken. Nu waren de wapens niet echt bijzonder en kon je ze op meerdere plekken vinden.
2 - De manier hoe het spel kunstmatig de moeilijkheidsgraad omhoog deed vond ik echt irritant. Plaatsen waar je eerder makkelijke tegenstanders tegen kwam werden aan het eind allemaal moeilijke vijanden. Het zorgde er ook voor dat je, behalve het kasteel, niet echt een plek kon tegenkomen waar je van dacht, laat ik hier later terug komen als ik sterker ben. Ik had liever gezien dat je wel overal heen kon gaan, maar dat sommige gebieden gewoon moeilijkere vijanden hadden en andere makkelijkere en dat dit niet veranderde namate je langer speelt.

Er zijn nog wel een paar andere punten maar dit waren voor mij wel een beetje dompers waarvan ik dacht dat het niet nodig had geweest en het spel er niet leuker op maakte.

Dan mijn lijstje:
- Windwaker
- BOTW
- LTTP
- LA
Dat zijn de zelda's die ik ook nog kan herspelen, de rest vond ik erg leuk maar zodra ik ze opnieuw probeer te spelen valt het een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo, ik heb eindelijk mijn SNES-controller kunnen bestellen. Geen idee waarom Nintendo de pre-sale niet vast eerder geopend heeft maar ok, hij is nu gelukkig onderweg... 8)7
martin_v_z schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:06:
Ik had liever gezien dat je wel overal heen kon gaan, maar dat sommige gebieden gewoon moeilijkere vijanden hadden en andere makkelijkere en dat dit niet veranderde namate je langer speelt.
Dat zou betekenen dat je alsnog op je eerste playthrough kunstmatig in een bepaalde speelvolgorde gepusht wordt terwijl het spel nou net die vrije verkenning als belangrijkste kenmerk heeft. Ik ben het met je eens dat wapens die zó snel breken vooral irritant zijn maar op dit puntje vind ik de door Nintendo gekozen oplossing beter dan wat jij voorstelt. Helemaal aangezien je later in de game dermate overpowered wordt dat die "moeilijkere" vijanden alsnog makkelijker zijn dan de makkelijkste toen je er zonder armor met een stok tegen aan het slaan was. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
NMe schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:10:
Zo, ik heb eindelijk mijn SNES-controller kunnen bestellen. Geen idee waarom Nintendo de pre-sale niet vast eerder geopend heeft maar ok, hij is nu gelukkig onderweg... 8)7

[...]

Dat zou betekenen dat je alsnog op je eerste playthrough kunstmatig in een bepaalde speelvolgorde gepusht wordt terwijl het spel nou net die vrije verkenning als belangrijkste kenmerk heeft. Ik ben het met je eens dat wapens die zó snel breken vooral irritant zijn maar op dit puntje vind ik de door Nintendo gekozen oplossing beter dan wat jij voorstelt. Helemaal aangezien je later in de game dermate overpowered wordt dat die "moeilijkere" vijanden alsnog makkelijker zijn dan de makkelijkste toen je er zonder armor met een stok tegen aan het slaan was. ;)
zit echt de hele middag de f5-en .......nog steeds niks :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Links awakening ook uitgespeeld, vrij snel helaas wist nog veel te herinneren van het orgineel waardoor ik er zo doorheen was ( ongv. 7 uurtjes en had 40 seashells en op 2 heart containers na vol en alle items).

Ik speel al Zelda vanaf de NES en ik vind persoonlijk 2D Zelda games het leukste om te spelen. Al moet ik zeggen dat ik BotW een (heel) stuk beter vind dan ik op voorhand had verwacht.

Links awakening is toch wel een van mijn favoriete games maar dan toch het orgineel door nostalgie. De muziek in de remaster is wel echt briljant gedaan.

Mijn top 5:

1. A Link to the past
2. Wind waker
3. Breath of the Wild
4. Link's Awakening
5. Oracle of Seasons

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
Blijkbaar is Twilight Princess niet heel populair, als ik de lijstjes zo bekijk...

Anyways, het is me uiteindelijk gelukt om een SNES controller te bestelen. Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik vind het lastig om een top X voor zelda games te maken, heb ze allemaal in een ander punt in mijn leven gespeeld en destijds heb ik mij zelfs prima vermaakt met Link The Faces of Evil en Zelda The Wand of Gamelon. En als ik puur naar het aantal speeluren kijk zou Zelda II bovenaan staan.

Het verbaast mij wel dat A link between world niet in de lijstjes terugkomt. Misschien omdat ik meer fan ben van de isometrische zelda's, maar deze vond ik erg goed, misschien wel beter dan de nieuwe links awakening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

derKaiser29 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:08:
Blijkbaar is Twilight Princess niet heel populair, als ik de lijstjes zo bekijk...

Anyways, het is me uiteindelijk gelukt om een SNES controller te bestelen. Erg blij mee :)
TP voelde voor mij echt veel te geforceerd lineair aan, als je snapt wat ik bedoel?
OoT en MM hadden veel meer het 'open world' gevoel op een manier, waar TP nogal railroaded aanvoelde.

Dat vond ik persoonlijk een van de grootste minpunten aan TP.
Het verhaal van de Twili en Ganondorf's betrokkenheid etc vond ik nog best wel leuk.
Ook de dungeons etc waren niet zo slecht iirc.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derKaiser29
Darkfreak schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:10:
[...]

TP voelde voor mij echt veel te geforceerd lineair aan, als je snapt wat ik bedoel?
OoT en MM hadden veel meer het 'open world' gevoel op een manier, waar TP nogal railroaded aanvoelde.

Dat vond ik persoonlijk een van de grootste minpunten aan TP.
Het verhaal van de Twili en Ganondorf's betrokkenheid etc vond ik nog best wel leuk.
Ook de dungeons etc waren niet zo slecht iirc.
Ik snap je wel, maar ik vond het niet storend. Ik vond het een prachtige game, en vooral de Ocarina elementen plus het donkere karakter van de game maakte het voor persoonlijk één van de betere Zelda games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Magic schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:08:
Ik vind het lastig om een top X voor zelda games te maken, heb ze allemaal in een ander punt in mijn leven gespeeld en destijds heb ik mij zelfs prima vermaakt met Link The Faces of Evil en Zelda The Wand of Gamelon. En als ik puur naar het aantal speeluren kijk zou Zelda II bovenaan staan.

Het verbaast mij wel dat A link between world niet in de lijstjes terugkomt. Misschien omdat ik meer fan ben van de isometrische zelda's, maar deze vond ik erg goed, misschien wel beter dan de nieuwe links awakening.
A Link between worlds vond ik ook echt geweldig. Links Awakening wint het wel voor mij persoonlijk, omdat ik zo ontzettend blij word van de game. Het sfeertje, de graphics.. Ik word er gewoon blij van.

Mijn persoonlijke top Zelda Games:

1. Links Awakening (NS)
2. The Wind Waker (GC)
3. Ocarina of time (N64/3DS)
4. A Link Between Worlds (3DS)
5. Breath of the Wild (NS)

Ik ben bijna klaar met LA, ik ga daarna de SNES versie van Link to the Past spelen. Die heb ik nooit gespeeld, dus mogelijk veranderd er nog wel wat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Om even een toevoeging te doen aan het Zelda topic :P

BOTW is voor mij een briljante game. Ondanks dat het spel verre van perfect is, vind ik dit een game van het kaliber Ocarina of Time: genre-definiërend en zeker alle lof en hoge reviewscores waard. Waarom? Omdat alle designkeuzes in BOTW elkaar aanvullen om tot een finaal product te komen waarbij de optelsom veel meer waard is dan de individuele mechanismes van het spel. Omdat ik jaren na release nog steeds nieuwe dingen kan leren over BOTW. Omdat het geheel een zeldzaam gevalletje is geworden dat me terug hetzelfde 'wauw' gevoel gaf dat ik zeer uitzonderlijk van games krijg.

Het hoofdpersonage van BOTW is Hyrule zelf en haar exploratie: het design van de wereld nudged je om altijd iets nieuws te ontdekken. De keuze om alles beklimbaar te maken, de introductie van de paraglider, de 'chemical engine' en alle gevolgen vandien, weapon durability, shrines, de magistrale minimalistische OST en het dynamische sound design... alles staat in functie van het bieden van een unieke ervaring voor elke speler. BOTW is een game die trouwens zeer goed speelt met een publiek dat commentaar of suggesties geeft, en omdat het spel 'Ontdekken' uitademt, leent het zich ook tot het uitwisselen van deze ervaringen. Dat ik 2,5 jaar na release nog steeds met mensen over BOTW kan napraten, bewijst voor mij dat BOTW een van 'de groten' is in het genre.

Ja, klimmen in regen is soms vervelend. Ja, weapon decay valt niet bij iedereen in de smaak. Ja, ik had ook graag moeilijkere bosses en een paar diepere dungeons gezien. Desondanks is het een 10/10 wat mij betreft: BOTW is een master class in game design.

Ik hoop dat Nintendo erin slaagt om zowel de BOTW fans als de fans van het klassiekere OoT design kan tevreden stellen, ik speel tenslotte allebei zeer graag :)

Link's Awakening lijkt trouwens een goede launch te hebben: in Spanje verkocht het 47.500 fysieke exemplaren tijdens de launch week. Ook Switch had een topweek daar danzij de launch van de Switch Lite. In Japan - dat meestal niet echt Zelda minded is - opende Link's Awakening ook goed met meer dan 140.000 fysieke sales. De Switch Lite verkocht in zijn openingsweek volgens Famitsu daar 177.000 consoles in de eerste drie dagen. Er zijn nog geen cijfers uit de USA, maar daar lijkt de launch redelijk soft. Het lijkt er op dat Nintendo reeds een hoop Lites heeft verscheept voor de start van het 'holiday season'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot

TP is voor mij één van de minste main-line Zelda's aller tijden. Ik heb hem nooit uitgespeeld moet ik eerlijk bekennen, ik kom er gewoon niet doorheen. De art style en het verhaal trekt me totaal niet, de muziek vind ik ook totaal niet memorabel. Het spelen als wolf vind ik erg storend, alles bij elkaar is het gewoon echt geen spel voor mij :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 21:05
Torchlight II heeft een update gehad en is weer goed speelbaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Mijn Zelda lijstje dan ook maar :)
  1. Link's Awakening (al is de remake hartstikke mooi, ik prefereer wel de Gameboy versie (niet-color))
  2. Ocarina of Time
  3. Oracle of Ages/Seasons
  4. The Minish Cap
  5. The Adventure of Link
Wel lastig om zon lijstje samen te stellen btw.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 01-10-2019 13:58 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
NMe schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:10:
Waarom zou het je tegenhouden om vrij te verkennen? Juist dan wordt het leuker. Je kan nu ook meteen naar het kasteel. Is het verstandig? Nee. Maar het kan wel. Het kan juist een uitdaging zijn om dan meer stealthy door een moeilijk gebied te gaan. Ik vond gewoon echt een domper dat je eerst op bepaalde plaatsen rode vijanden had, dan opeens kwamen er later zwarte bij, en later zilveren. Het voelde erg geforceerd en alleen maar om er voor te zorgen dat elk gebied altijd even makkelijk/moeilijk is. Van mij hadden ze best bijvoorbeeld diep in de gebieden moeilijkere vijanden kunnen zetten en aan de rand van de gebieden makkelijkere. Er valt daarin veel te tweaken dat je alsnog meerdere kanten op kan gaan zonder meteen vast te lopen. Is het dat dan een vorm van sturen. Ja een beetje wel, maar het geeft de wereld ook meer uitdagingen en afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:34

koku

Tnet Devver
Grappig die Zelda-lijstjes. Hier de mijne dan ook:
  1. Ocarina of Time
  2. Link's Awakening (origineel, de remake nog niet gespeeld)
  3. A Link to the Past
  4. Wind Waker
  5. Majora's Mask
Ik heb pas sinds een paar weken een Switch, dus ben nog bezig met Breath of the Wild. Misschien komt hij ergens op het lijstje erbij, maar denk niet in de top3.

Vroeger was ik groot Zelda fan, maar ben afgehaakt bij de Wii. Dat gezwaai met die Wii remote vond ik zo'n afknapper, dat ik toen de boel verkocht heb. En dus eigenlijk sinds kort weer een Nintendo console in huis (waar ik erg tevreden over ben tot nu toe). Ik hoop eigenlijk dat de Zelda's vanaf de Wii nog een keer naar de Switch komen, zodat ik die alsnog kan spelen, zonder gedoe :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@koku over het gezwaai. Don't we all. Ik hoop het ook. Anders ga ik het nog eens proberen. Maar wordt er te snel moe van waardoor het niet relaxt spelen is. Het spel is overigens qua verhaal wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Moet zeggen dat ik het bij TP juist wel lollig vond. Zwaaien met je zwaard en mikken met de boog, paste best goed bij de Wii controllers.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Ik ben waarschijnlijk extreem lui :O
Maar als ik me het goed herinner, registreerde hij niet elke slag goed, dus werd het frustrerend. Later hebben ze die Wii remotes wat verbeterd, maar toen had ik 'm al verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 14:25
TP kon je ook op de GC spelen (en later op de Wii U), zonder zwaaien. Was Link ook linkshandig, ging de zon in het westen onder en klopte de sterrenhemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Arunia schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:28:
@koku over het gezwaai. Don't we all. Ik hoop het ook. Anders ga ik het nog eens proberen. Maar wordt er te snel moe van waardoor het niet relaxt spelen is. Het spel is overigens qua verhaal wel leuk.
Je hoeft in skyward sword niet hele grote bewegingen te maken. Het grootste deel van het spel heb ik gewoon zittend op de bank gespeeld met kleine bewegingen uit de pols. Dan speelt het meteen een stuk relaxter en kon ik gewoon lange sessies doen.
Spelen zoals in de reclame heb ik echt niet gedaan, dan zou je er denk ik inderdaad snel zat van worden.

Overigens was het wel een goede Zelda. Er zit een leuk verhaal in en de sfeer is erg goed. Een paar tempels komen bij mij als het gaat om looks in mijn top 5.

Ik ben het wel eens met je hoor, er zat net iets teveel motion control in. Maar geef het een kans, het is echt een vermakelijk spel. Niet.de beste Zelda, ook niet wat betreft level design maar wel heel leuk om, al is het maar 1 keer, te spelen. Een remake zou wel erg gaaf zijn.

Wat betreft de Switch. Ik ben al een paar dagen aan het wachten op de reparatie van mijn joycons. :( Ik moet mij maar weer even met mijn trouwe Wii vermaken deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

koku schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:36:
Ik ben waarschijnlijk extreem lui :O
Maar als ik me het goed herinner, registreerde hij niet elke slag goed, dus werd het frustrerend. Later hebben ze die Wii remotes wat verbeterd, maar toen had ik 'm al verkocht...
Dat herken ik wel. Analoge input is wat dat betreft altijd frustrerend, een kleine nuance kan al zorgen dat een beweging niet juist geregistreerd wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Gonadan schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:40:
[...]

Dat herken ik wel. Analoge input is wat dat betreft altijd frustrerend, een kleine nuance kan al zorgen dat een beweging niet juist geregistreerd wordt.
Ja wat mij betreft was het ook gewoon een gimmick om een wat breder publiek aan te trekken (wat volgens mij ook wel gelukt is). Voordeel van de Switch vind ik dat de motion control niet echt opgedrongen worden. Al ben ik al wel een tempel tegen gekomen in breath of the wild waar je er niet omheen kom. Blij dat ik toen niet in de trein zat als een debiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

koku schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:46:
Ja wat mij betreft was het ook gewoon een gimmick om een wat breder publiek aan te trekken (wat volgens mij ook wel gelukt is). Voordeel van de Switch vind ik dat de motion control niet echt opgedrongen worden. Al ben ik al wel een tempel tegen gekomen in breath of the wild waar je er niet omheen kom. Blij dat ik toen niet in de trein zat als een debiel :P
Het was ook in een tijd waarin de concurrenten vol op grafische kracht gingen, Nintendo moest wat anders bieden. Ik moet eerlijk zeggen dat het wat mij betreft wel een succes was, maar ik ben dan ook geen hardcore gamer. Zelda, Mario kart, party, etc. vind ik prachtig en daar leent wat beweging zich prima. Zoo nu ook op de switch.
Maar platformers en dergelijke speel je uiteindelijk toch gewoon met knopjes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Minder goed nieuws: developer AlphaDream heeft faillissement aangevraagd. AlphaDream bestaat al sinds 2000 en werd opgericht door een aantal ex-Square medewerkers die aan de basis stonden van Super Mario RPG. Je ken ze van de Mario & Luigi RPG's en van de Hamtaro games - ze deden dus voornamelijk contractwerk voor Nintendo. Tot vandaag werkten ze aan hun eerste HD project - het lijkt erop dat de kosten hiervan onderschat werden en niet meer konden gedragen worden. Hun laatste twee projecten, de 3DS ports van Superstar Saga en Bowser's Inside Story, zijn commercieel geflopt tot op het punt dat Nintendo na BIS hun 3DS support vervroegd beeïndigd zou hebben. 46 mensen werkten bij het bedrijf, hopelijk komen ze op hun pootjes terecht.

Het oktobernummer van magazine GameInformer heeft Pokémon Sword en Shield op de cover, met als gevolg dat er een hoop nieuwe informatie van het spel naar buiten komt. Er zouden 18 gyms in het spel zitten, die verdeeld zijn in een major en minor league. Elke game lijkt 8 (?) speelbare gyms te hebben in de major league, die dus verschillen tussen Sword en Shield. De EXP share is nu 'default' (en verdwijnt dus eigenlijk), het spel heeft geen HM's, en Sword & Shield zal voor het eerst een optionele autosave functie hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 04-10-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JackAvery schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:09:
Minder goed nieuws: developer AlphaDream heeft faillissement aangevraagd. AlphaDream bestaat al sinds 2000 en werd opgericht door een aantal ex-Square medewerkers die aan de basis stonden van Super Mario RPG. Je ken ze van de Mario & Luigi RPG's en van de Hamtaro games - ze deden dus voornamelijk contractwerk voor Nintendo. Tot vandaag werkten ze aan hun eerste HD project - het lijkt erop dat de kosten hiervan onderschat werden en niet meer konden gedragen worden. Hun laatste twee projecten, de 3DS ports van Superstar Saga en Bowser's Inside Story, zijn commercieel geflopt tot op het punt dat Nintendo na BIS hun 3DS support vervroegd beeïndigd zou hebben. 46 mensen werkten bij het bedrijf, hopelijk komen ze op hun pootjes terecht.
Als ik dit zo lees verbaasd het mij ergens niet. De betreffende games zijn uitgekomen toen eigenlijk de interesse en de 3DS al ten dode waren opgeschreven. Niemand die ik ken is er toen nog games voor gaan kopen.

Overigens wel erg leuke games. Beide superstar games. Had ze ook al relatief recent gespeeld op de DS

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 13:25
WenJam schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:31:
Torchlight II heeft een update gehad en is weer goed speelbaar!
Die NG+ save bug was nu ook gefixt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 14:55
Ik heb morgen een redelijk lange vlucht en heb wel zin om mezelf even in een nieuwe game te gooien, maar welke? Link's Awakening lijkt me erg vet maar daarnaast zijn er nog zoveel andere games. Iemand ook ervaring met Divinity Original Sin op de Switch, heb het nog nooit gespeeld maar lijkt me ook wel een heerlijke game om lekker in te duiken.

De games die ik verder al heb zijn Hollow Knight, BOTW, Odyssey en SMBU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Divinity is zeker een optie! Zelf geniet ik ook heel erg van Dragon Quest XI S.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
Gannes schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:32:
Ik heb morgen een redelijk lange vlucht en heb wel zin om mezelf even in een nieuwe game te gooien, maar welke? Link's Awakening lijkt me erg vet maar daarnaast zijn er nog zoveel andere games. Iemand ook ervaring met Divinity Original Sin op de Switch, heb het nog nooit gespeeld maar lijkt me ook wel een heerlijke game om lekker in te duiken.

Ik zit met regelmaat in het vliegtuig richting BKK, speel met name altijd mario kart :D heerlijke game voor zo'n lange vlucht. Met als afwisseling Hollow knight om die vervolgens uit frustratie maar weer af te sluiten om dan BotW te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Laatst online: 11:15

ik kom net van een paar lange vluchten 16 uur
en heb dos2 gekocht ervoor ideale game vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 14:55
Dank voor de reacties! Ik heb 2 e-shop passen gekocht met korting en ga daarvoor dos2 kopen en eventueel later nog een game. Een diepgaande RPG op de Switch had ik nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:59

DOS is inderdaad erg goed, maar vergeet Dragon Quest niet. Man wat geniet ik van die game _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Tiwazz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:39:
[...]

TP is voor mij één van de minste main-line Zelda's aller tijden. Ik heb hem nooit uitgespeeld moet ik eerlijk bekennen, ik kom er gewoon niet doorheen. De art style en het verhaal trekt me totaal niet, de muziek vind ik ook totaal niet memorabel. Het spelen als wolf vind ik erg storend, alles bij elkaar is het gewoon echt geen spel voor mij :+ .
Ik krijg nog altijd kippenvel van de intro van TP, https://www.youtube.com/watch?v=kAwwQ7dTjRY. Link en Epona die stilstaan voor een poort (de kleur bruin beetje te overheersend, toegegeven :p). Vervolgens steigert Epona en galoppeert ze met Link over een brug de vlakte van Hyrule tegemoet. Op het moment dat ze zich op de brug bevinden, zet de muziek in. Echt geweldig.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Zeror schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:57:
Mijn Zelda lijstje dan ook maar :)
  1. Link's Awakening (al is de remake hartstikke mooi, ik prefereer wel de Gameboy versie (niet-color))
  2. Ocarina of Time
  3. Oracle of Ages/Seasons
  4. The Minish Cap
  5. The Adventure of Link
Wel lastig om zon lijstje samen te stellen btw.
hehe, iemand die zelda 2 in zijn lijstje heeft :D

Vele jaren na mijn 1e poging wel uitgespeeld btw, maar wat een gedoe dat helemaal terug lopen als je dood gaat (en dat ga je vaak)....
Erg leuk spel, maar zwaar frustrerend en daarom ook niet in mijn top 5 :P

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Als we dan toch Zelda lijstjes maken :D

1 - Wind waker
2 - Ocarina of Time
3 - Majora's Mask
4 - Breath of the Wild
5 - A Link to the past
6 - Twilight princess

Windwakers is mij op een of andere manier het beste bij gebleven. Het verhaal was uitermate goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

Ben nog niet bijgelezen maar ik ik mis minish cap heel erg op iedereen lijstjes.

Ik hoor ook bij de groep die ocarina destijds niet kon waarderen, en nu nog steeds niet eigelijk, maar de game staat op mijn ' eigenlijk moet ik hem uitspelen voordat ik hem echt kan be/veroordelen ;)

1 Link to the past
2 minisch cap
3 wind waker
4 nes zelda 1

rest niet of niet lang genoeg gespeeld, zelda 2 wel uitgespeeld maar ik vermoed dat indien ik wel alle zelda echt gespeeld had, dat die niet op plek 5 zou mogen, ik vond de ds zelda's ook niet zo leuk....maar zie ocarina ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
s0ulmaster schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

hehe, iemand die zelda 2 in zijn lijstje heeft :D
Zelda 2 is wel de Dark Souls onder de Zelda games, maar dat vind ik juist wel leuk aan die game. De hoge moeilijkheidsgraad zorgt er wel voor bij mij dat ik blijf proberen. Het hoeft niet allemaal makkelijk te zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Zeror schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

Zelda 2 is wel de Dark Souls onder de Zelda games, maar dat vind ik juist wel leuk aan die game. De hoge moeilijkheidsgraad zorgt er wel voor bij mij dat ik blijf proberen. Het hoeft niet allemaal makkelijk te zijn.
Ging mij niet persé om de moeilijkheid, maar bij elke death weet die hele ffing kaart over moeten gaan. Stadjes hadden een soort savepoints moeten zijn ofzo.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
s0ulmaster schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:17:
[...]

Ging mij niet persé om de moeilijkheid, maar bij elke death weet die hele ffing kaart over moeten gaan. Stadjes hadden een soort savepoints moeten zijn ofzo.
Zelda 2 remake moet er dus gewoon komen *O*
Nintendo plz! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
Sagat schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

Ben nog niet bijgelezen maar ik ik mis minish cap heel erg op iedereen lijstjes.

Ik hoor ook bij de groep die ocarina destijds niet kon waarderen, en nu nog steeds niet eigelijk, maar de game staat op mijn ' eigenlijk moet ik hem uitspelen voordat ik hem echt kan be/veroordelen ;)

1 Link to the past
2 minisch cap
3 wind waker
4 nes zelda 1

rest niet of niet lang genoeg gespeeld, zelda 2 wel uitgespeeld maar ik vermoed dat indien ik wel alle zelda echt gespeeld had, dat die niet op plek 5 zou mogen, ik vond de ds zelda's ook niet zo leuk....maar zie ocarina ;)
Minish cap vond ik erg leuk om te doen, er was veel te ontdekken in die wereld. Maar toch zijn er andere games die me meer zijn bij gebleven. Eigenlijk is het niet te doen om een top 5 te maken van Zelda games, je mist er altijd een paar die er eigenlijk ook in horen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Tiwazz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:39:
[...]

Minish cap vond ik erg leuk om te doen, er was veel te ontdekken in die wereld. Maar toch zijn er andere games die me meer zijn bij gebleven. Eigenlijk is het niet te doen om een top 5 te maken van Zelda games, je mist er altijd een paar die er eigenlijk ook in horen :+ .
Ik was a link between worlds helemaal vergeten! Die heb ik maar handheld game....en ja min cap ook maar gba player en in die tijd zat ik (ook?) relatief veel in het vliegtuig en ‘niet thuis’ te gamen :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb nog nooit een Zelda game gespeeld.... vroeger sowieso weinig Nintendo gespeeld, want daar hadden wij gewoon geen geld voor haha. Weet de cijfers niet precies uit mijn hoofd, maar kan me herinneren dat bv mario 3 meer dan 200 gulden was.

Was echt duur, console gaming toen. Verder nooit interesse gehad in Zelda. Ook breath of the wild niet. Ik raak al geirriteerd als ik dat lelijke ronde timertje steeds midden op mijn scherm zie. Sinds de eerste beelden van die game, zie ik altijd dat timertje. Verneukt de hele sfeer voor mij. En als ik dan lees dat je wapens steeds kapot gaan.... wordt al moe bij het idee, echt totaal geen zin in. Terwijl de wereld zelf mij wel leutig lijkt.

Maar nu die ‘nieuwe’ 2D Zelda game..... daar heb ik wel heel veel zin in. Denk dat ik die wel ga halen, als ik eenmaal een Lite heb. En wie weet wordt ik dan alsnog de Zelda wereld ingezogen en begin ik alsnog aan Breath of the wild en opvolger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Turfschipper schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:49:
Was echt duur, console gaming toen. Verder nooit interesse gehad in Zelda. Ook breath of the wild niet. Ik raak al geirriteerd als ik dat lelijke ronde timertje steeds midden op mijn scherm zie. Sinds de eerste beelden van die game, zie ik altijd dat timertje. Verneukt de hele sfeer voor mij.
Via de options kun je "pro hud" inschakelen, waarna enkel het meest minimale op het scherm getoond wordt :)
En als ik dan lees dat je wapens steeds kapot gaan.... wordt al moe bij het idee, echt totaal geen zin in.
Dat is inderdaad wel een van de mindere elementen, maar het is lang niet zo erg als dat het lijkt, wapens liggen overal verstooid, dus je zult niet snel zonder zitten :)

Uiteraard is het wel vervelend als net dat ene wapen wat je fijn/mooi vind stuk gaat en je niet een "spare" hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:55
Mirr0r schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:31:
Als we dan toch Zelda lijstjes maken :D

1 - Windwakers
2 - Ocarina of Time
3 - Majora's Mask
4 - Breath of the Wild
5 - A Link to the past
6 - Twilight princess

Windwakers is mij op een of andere manier het beste bij gebleven. Het verhaal was uitermate goed!
Windwakers? Lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Sagat
Bedankt trouwens, nu moet ik mijn GBA:SP opsnorren en een nieuwe run minish cap doen :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nou.... had het niet meer verwacht, maar net toch nog mijn switch verkocht. Morgen een Lite halen! Yes!!!

Heel veel zin in. Ga niks geen savegames mee nemen. En dat doet met donkey kong en cuphead wel ff zeer denk ik haha. Maar heb zoveel zin om Mario odessey opnieuw te doen. Zonder manen te kopen.

En dan weer helemaal nieuwe hardware. Vet!

Aleen de kleur, maar ja, daar is al zoveel over gezegd. Denk dat als ik hem een maand heb, ik nog steeds twijfel welke ik had moeten nemen haha. Met die gedachte, ga ik maar voor grijs.

En dan wordt het tijd voor wat games, want ik heb een backlog, maar ook al wel een behoorlijke frontlog. Grid, 2d zelda, wolfenstein, mortal combat.... worden weer dure donkere dagen.... heerlijk! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Turfschipper schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:29:
Nou.... had het niet meer verwacht, maar net toch nog mijn switch verkocht. Morgen een Lite halen! Yes!!!

Heel veel zin in. Ga niks geen savegames mee nemen. En dat doet met donkey kong en cuphead wel ff zeer denk ik haha. Maar heb zoveel zin om Mario odessey opnieuw te doen. Zonder manen te kopen.

Aleen de kleur, maar ja, daar is al zoveel over gezegd. Denk dat als ik hem een maand heb, ik nog steeds twijfel welke ik had moeten nemen haha. Met die gedachte, ga ik maar voor grijs.

En dan wordt het tijd voor wat games, want ik heb een backlog, maar ook al wel een behoorlijke frontlog. Grid, 2d zelda, wolfenstein, mortal combat.... worden weer dure donkere dagen.... heerlijk! ;-)
Ben benieuwd naar je ervaringen met de lite! En qua kleur ik ben wat ouder en hou normaal niet van opvallende kleuren (doe maar gewoon enzo, insert jaren 20 muziekje etc :P ) dus ik wilde eigenlijk al de grijze joycons bij launch, dat werden dus de rode/blauwe......en eigenlijk vind ik het wel tof, met al vage issues die ik had dus ook niet getwijfeld toen groen roze goedkoop voorbij kwamen, mijn zoon had even moeite met paars (wat lijk roze, hell misschien moet ik ook gewoon roze zeggen, maar vermoeddelijk juist door hem is het paars geworden ;) )

TLDR: ik vind die kleuren van de lite echt leuk, ik weet zo ook niet welke ik zou nemen, maar zeker geen grijs!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
De lite kleuren van de pokemon editie zijn tof. Alleen jammer van de pokemon print op de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Turfschipper schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:29:

Echt? Wat waren je redenen om te.. ja… switchen naar een Lite?

Ik heb er zelf weleens over zitten denken, het ging ook echt kriebelen toen de Lite bijna uitkwam. Maar ik heb een Switch uit 05-2019 en ik speel toch nog weleens op de tv. Ik vind het een tof apparaat, maar hij heeft voor mij persoonlijk teveel mindere punten tov de gewone Switch. Mogelijk schaf ik hem als 2de Switch aan. Ik wil namelijk ook nog op mijn televisie kunnen, zodat ik nog het gevoel heb een console te hebben ipv alleen nog maar een handheld.

Maar ik ben wel een beetje jaloers, nieuwe hardware is altijd een lekker moment !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Bij mij jeukt het ook om een Switch Lite er bij te kopen, niet echt een goede reden voor behalve dat het me leuk lijkt :P

Qua kleuren twijfel ik tussen de grijze en de 'groene'. Die grijze is saai maar wel subtiel. De 'groene' is lekker origineel maar schreeuwt "KIJK EENS WAT IK HEB".

Maar ik wacht sowieso totdat er echt duidelijkheid is over de drift problemen. Er gaan berichten rond dat de Lite er ook last van zou hebben, maar als dat na zo'n korte tijd al duidelijk is dan vraag ik me af of dit niet komt omdat men er bewust heel ruig mee omgegaan is om het in zo kort mogelijke tijd te testen voor de YouTube views. :P

Maar toch geen haast mee en misschien zijn er met Black Friday wel leuke dealtjes voor... dus gewoon maar afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik heb verschillende setjes Joy-cons en bij geen enkele een issue eigenlijk. Gelukkig maar. Ik verwacht dat het bij de Lite wel zal meevallen. Bij nieuwe hardware ontploft het internet vaak met berichtgevingen dat de boel kapot gaat, in de fik gaat, doorbrand enz.enz.. Ik heb zelf nog nooit hardware gehad op gaming gebied dat echt stuk ging door fabricagefouten. Ja, een dode pixel op het scherm van mijn 3DS maar dat was het dan wel. Toen kreeg ik gewoon een nieuwe. Ik suggereer niet dat het onzin is, maar ik heb altijd een beetje het idee dat het allemaal wat buiten proporties wordt geplaatst.

De Lite gaat er uiteindelijk wel komen, maar zeker niet als vervanging maar als toevoeging op mijn normale Switch.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrax0508 op 03-10-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Game Informer heeft wat pokémon nieuws weten te scoren;
  • Auto-save feature (kan uitgezet worden)
  • Pokémon die er nu niet zijn zullen er in toekomstige spellen mogelijk wel zitten. Via Pokémon Home zullen deze 'verzameld' kunnen worden.
  • HMs zijn niet aanwezig in Sword/Shield
  • Exp. Share staat standaard voor alle pokémon aan, dit is geen optioneel item/feature meer.
  • Hint naar 'under the hood' stats die je favoriete pokémon viable moeten maken in matches waar ze anders in nadeel zouden zijn.
https://www.gameinformer.com/pokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zal de ervaringen delen deze week. Over die kleur, tsja.... ik had ook een grijze switch, was prima, alleen toen ik een avondje ging gamen, was het wel handig geweest, verschillende kleuren. Zou als ik een switch zou halen nu zeker voor twee kleuren gaan.

Voor de Lite maakt het niet zoveel uit. Misschien kies ik last minute toch nog voor een andere, ach ja...

Ik speel alleen handheld. En met gameavondjes zitten mijn maten allemaal om fifa te zeuren. Dus daar haal ik dan wel weer een ps5 voor.

En handheld is de Lite toch wel een vooruitgang. De normale vind ik net niet fijn genoeg. Iets te zwaar, en te groot. En de Lite heeft ook nog eens een d-pad. Onmisbaar bij games als pacman en 2d platformgames.

Vanavond dat ding halen, vannacht alles downloaden, en morgen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:56:
Zal de ervaringen delen deze week. Over die kleur, tsja.... ik had ook een grijze switch, was prima, alleen toen ik een avondje ging gamen, was het wel handig geweest, verschillende kleuren. Zou als ik een switch zou halen nu zeker voor twee kleuren gaan.
Dat begrijp ik niet, wat is er handig aan verschillende kleuren? Ik heb grijze joy-cons en nooit een probleem ondervonden dat beide joy-cons dezelfde kleur hebben, ook niet bij multiplayer met een enkele joy-con. Heb je het dan over een specifieke game?

Ik zou zelf voor de grijze Switch Lite gaan, maar vind ze er allemaal mooi uit zien. Zou tof zijn als ze ooit ook beschikbaar komen in de Game Boy Advance kleuren, zoals de glacier clear ice blue, dan zou ik een Switch Lite aankoop niet kunnen weerstaan.

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 03-10-2019 16:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:02
Ik heb sinds 6 maanden een clear groene shell rond mijn 2 jaar oude switch gedaan en heb de pokemon lite in bestelling staan.
Echter wil mijn zoontje een gele switch mini, maar kan de originele niet wegdoen. Wil wel op tv blijven spelen en een 3de switch vind ik er toch wat over.

De D-pad op de nieuwe shell is overgens wel subliem tov de standaard.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7818/46587392004_59c0112d96_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7903/46879828251_676704e1b4_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 03-10-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Engineer Stewie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:35:
Ik heb sinds 6 maanden een clear groene shell rond mijn 2 jaar oude switch gedaan en heb de pokemon lite in bestelling staan.
Echter wil mijn zoontje een gele switch mini, maar kan de originele niet wegdoen. Wil wel op tv blijven spelen en een 3de switch vind ik er toch wat over.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar gehaald?
En hoe lastig is het om die shells zelf om te zetten?

Ik denk dat ik erg bang zou zijn de boel te verneuken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:01
Engineer Stewie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:35:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

L23 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:12:
[...]

Dat begrijp ik niet, wat is er handig aan verschillende kleuren? Ik heb grijze joy-cons en nooit een probleem ondervonden dat beide joy-cons dezelfde kleur hebben, ook niet bij multiplayer met een enkele joy-con. Heb je het dan over een specifieke game?

Ik zou zelf voor de grijze Switch Lite gaan, maar vind ze er allemaal mooi uit zien. Zou tof zijn als ze ooit ook beschikbaar komen in de Game Boy Advance kleuren, zoals de glacier clear ice blue, dan zou ik een Switch Lite aankoop niet kunnen weerstaan.
Voornamelijk voor game avondjes, met meer spelers dan joy cons, dus steeds nieuwe spelers, kan je zien welke joy con iemand heeft. Met twee grijze al niet te doen. Maar als je er nog meer hebt.... zou allemaal van een andere kleur handiger zijn.

Was echt een leermomentje haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 03-10-2019 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:22
Turfschipper schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:28:
[...]

Voornamelijk voor game avondjes, met meer spelers dan joy cons, dus steeds nieuwe spelers, kan je zien welke joy con iemand heeft. Met twee grijze al niet te doen. Maar als je er nog meer hebt.... zou allemaal van een andere kleur handiger zijn.

Was echt een leermomentje haha.
Je kan ook van die gekleurde Joy-con straps gebruiken:

https://tweakers.net/pric...en/?keyword=joy+con+strap

Probleem opgelost!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:02
Darkfreak schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:53:
[...]

Waar gehaald?
En hoe lastig is het om die shells zelf om te zetten?

Ik denk dat ik erg bang zou zijn de boel te verneuken 8)7
Ik heb dat toendertijd op aliexpress besteld, maandje wachten en het was er...
Nu, de pasvorm was niet heel goed, er was een lipje binnenin te dik en de joycon sloot niet goed, maar met een hobbymes was het goed bij te werken.
Standaard zijn er ook van die poppenkast kleurige buttons bij, maar ik vond de originele zwarte wel goed uitkomen, net zoals de originele kickstand.

Het is niet heel lastig om te doen, maar er zit wel verdomd veel in zo een joy-con. Zeker de kant met NFC en infraroodsensor. Ik raad je aan om met de andere kant te beginnen.
Het makkelijkste is eigenlijk om zo weinig mogelijk connectors lost te halen, veel dingen kan je aan elkaar laten. Het moeilijkste is de onderste triggers loshalen en terug vastklikken, dat is volgens mij het breekbaarst.
De cover van de switch zelfs is poepsimpel,

Ik ben er wel tevreden mee, ik speel wel wat platformers (wonderboy en monster boy _/-\o_ ) en ook Dragon Quest builders 1/2 en dan is een D-pad wel een must. Daarom heb ik nu een switch lite gekocht, die heeft standaard een D-pad. Omdat ik al een switch had kon ik gerust langer wachten op de pokemon versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters

Dit zag ik even niet aankomen. Had 0 verwachtingen van deze game. Deze gaat nu zeker op mijn wishlist. Mooie prijs ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Lang geleden heb ik eens gezocht naar spelletje die leuk zijn voor een jonge kleuter (net vier) maar kon toen niet echt dingen vinden. Het meeste is toch wat complexer en je komt al snel op dingen als kart en zo.
Is dat onderhand veranderd? Zijn er al leuke simpele spelletjes bij gekomen of kan ik dan beter gewoon nog steeds een tablet pakken en daar wat op zetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Gonadan schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:21:
Lang geleden heb ik eens gezocht naar spelletje die leuk zijn voor een jonge kleuter (net vier) maar kon toen niet echt dingen vinden. Het meeste is toch wat complexer en je komt al snel op dingen als kart en zo.
Is dat onderhand veranderd? Zijn er al leuke simpele spelletjes bij gekomen of kan ik dan beter gewoon nog steeds een tablet pakken en daar wat op zetten. :P
Yoshi's Crafted World
Kirby Star Allies
Captain Toad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

doobieters schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:25:
Yoshi's Crafted World
Kirby Star Allies
Captain Toad
Die laatste heb ik, maar is nog best lastig voor een kleine denk ik. Of misschien onderschat ik ze, maar toch. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gonadan schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:21:
Wij hebben deze op de PS4, maar hij is er dus ook voor de Swith:
https://www.nintendo.nl/G...niets-te-dol-1446019.html

Paw Patrol niets te dol / On a roll

De gameplay is simpel en overzichtelijk; ieder platform is eenvoudig te halen en op een enkele locatie na (minigames of minidoelen) kan je ook gewoon terug naar waar je vandaan kwam. Daarnaast worden handelingen die je moet uitvoeren herhaaldelijk benoemd en staan de knoppen in beeld als je ze moet gebruiken. Mijn dochter (5½) roept bij de minigames of -doelen/-handelingen dus ook al hard welk talent nodig is, of op welke knop je moet drukken om dit te activeren. Ze is fan van de serie en vindt dit spelletje ook leuk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doobieters schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:01:
[YouTube: Can Yooka-Laylee and the Impossible Lair Top Tropical Freeze?! - REVIEW (Switch)]

Dit zag ik even niet aankomen. Had 0 verwachtingen van deze game. Deze gaat nu zeker op mijn wishlist. Mooie prijs ook!
Zelfde, sceptisch vanwege de vorige game, maar deze lijkt me idd een toffe game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Dus van OG Switch naar Lite gegaan.....

1ste indruk na unboxing.... hmmm.... mixed feelings. Eerste wat ik dacht, oei... ziet er cheap uit, echt wel een downgrade van de normale Switch. Maar toen ik hem vast hield, leek het juist weer degelijker. Vreemd. Maar geen dealbreaker dan wel -maker.

Het is echt een handheld apparaat. Ligt veel beter in de hand, niet zo clunky. Dus verwacht er langer met gemak op te kunnen spelen. Merk helemaal niets van dat het scherm kleiner is.

Eerste wat ik geprobeerd heb, iets waar ik echt niet 1 video of commentaar over heb gezien.... hoe werkt dat ding in TATE mode.... echt niemand die dat van belang vind. Ik wel....

Flipperen gaat prima, je houdt hem net vast als een grote gsm. En het werkt als een trein. Dus dat is vet. Daar ben ik heel blij mee.

Daarna Strikers 1945 en pacman gedaan. Het scherm draait wel, en je kan knopjes goed instellen, echter je pookje en d-pad draaien niet mee. Dit probleem had ik ook met de og switch. Wellicht kan ik dat toch nog ergens instellen dat dat ook goed werkt. Ik denk dat als dat kan, het goed speelbaar is in tate mode, dat zou het wel af maken.

Verder nog de grote games aan het downloaden.

Ik kreeg hem binnen, half opgeladen ongeveer, en vanaf 35% in de oplader gedaan. En terwijl die games download, was die binnen een uur helemaal opgeladen.

Knopjes zijn even wennen denk ik. Het is gewoon anders. Pookjes lijken het zelfde, iets steviger nog, maar ook net nieuw. D-pad lijkt prima, alhoewel hij niet super fijn aan voelt nog, ook echt ff aan wennen. De home en foto knoppen zijn wel heel tsja... stevig.. die druk je niet meer per ongeluk in lijkt me.

Downloaden gaat best snel, denk dat de wifi hetzelfde is, ga ik ook van uit, maar dat weet ik niet zeker.

Uhmmm... wat kan ik er verder nog over zeggen wat nog niet gezegd is... geen idee...deze week eens kapot spelen dat ding 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:03:
Uhmmm... wat kan ik er verder nog over zeggen wat nog niet gezegd is... geen idee...deze week eens kapot spelen dat ding 😄
Welke kleur is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De devs van VersusEvil hebben een blogpost geschreven over de staat van de Pillars of Eternity Switch port. Het lijkt erop dat de grootste bug die crashes veroorzaakt, geïndentificeerd is, maar dat er geen eenvoudige oplossing is en een patch dus nog een tijd op zich gaat laten wachten. Voor details, zie de link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@Jorgen @Gonadan Dat spel is echt super houterig. Wel simpel inderdaad, maar ook ik heb problemen met het springen in dat spel.
Mijn dochter van nu 5,5 jaar speelt het ook, maar Yoshi doet ze een stuk beter en die kun je iig op de WiiU op simpel zetten. Dus altijd mogelijkheid om te vliegen enzovoorts.

Dat is het meeste wat ik met haar speel, maar dan nu even op de WiiU. Als die uit is, ga ik wel over naar de Switch versie om met haar te spelen.

Het ligt ook echt aan je kunt of ze het kunnen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

"Not actual game footage" staat er ook onder XD ..

Ik vermoed dat dit gaat dienen als 'reveal' voor een nieuwe Galar Region pokémon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Pikachu was eventjes in beeld. Ook Morelull liet zich zien. En nog een of twee dacht ik tot nu toe, maar die heb ik gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
L23 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:35:
[...]

Welke kleur is het geworden?
Jij stelt de belangrijke vragen.

Pagina: 1 ... 30 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic