De setup van de Switch 2 leidt je daar wel doorheen.joey82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:07:
Maar eerst linken heb ik net gelezen 🙂
Die ga ik morgen ophalen, was op vakantie,hcQd schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:34:
[...]
De setup van de Switch 2 leidt je daar wel doorheen.
Het transfer gedeelte kan ik dus met een gerust hart overslaan,
Ik wil de switch 1 eigenlijk houden zoals het nu is
Oeps dit was voor switch 2 topic
ff kijken hoe ik dit delete
[ Voor 84% gewijzigd door Hillshade op 07-06-2025 10:10 ]
Niet nodig, die kan je gewoon overslaan. Als je eenmaal inlogt op je account zie je ze ook.hcQd schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:34:
[...]
De setup van de Switch 2 leidt je daar wel doorheen.
Misschien mag ik deze vraag hier niet stellen... Maar ik ga toch een poging wagen. bij twijfel voortaan eerst even navragen, dit is inderdaad niet toegestaan
[ Voor 72% gewijzigd door BM op 08-06-2025 07:04 ]
Shit happens yk
Ik vind dat je dat soort dingen ook een beetje zelf moet uitvogelen. Wat wil je er graag voor hebben, moet het snel weg of neem je rustig de tijd om het te verkopen etc. Gezien je eerdere reactie zou ik er minder dan 150 euro voor vragen. Uiteindelijk ook vraag en aanbod. Lijkt me dat er momenteel (te)veel aanbod is.t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:52:
Die switch zal niet verkocht raken denk ik hahaha. Die joy-cons vallen letterlijk uit elkaar, Die batterij gaat nog geen 1u mee. Ik denk dat hij wel zal komen maar mss nog 1à2 maandjes wachten... Ik zal hier wel meelezen naar jullie ervaringen met een blije lach.
Het spelaanbod is ook niet echt bijzonder op Mario Kart 8 Deluxe na.
Iemand recent nog een JoyCon opgestuurd ivm het drift probleem. Want toen ik het een paar jaar geleden deed kreeg ik een verzendlabel voor DHL zodat verzenden ook gratis was. Vanmiddag weer een aanvraag gedaan. Maar nu geen verzendlabel alleen maar een adres.
@Gaitman: De laatste keer dat ik iets opstuurde ter reparatie (was geen drift issue) kreeg ik alleen een adres en heb ik zelf de verzendkosten betaald. Je zou evt. (uitgaande dat je met de Nederlandse technische dienst van Nintendo te maken hebt) een email kunnen richten aan TD@nintendo.nl?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De Switch 2 is binnen, en ik heb overwogen om daar een extra setje joy-cons voor te bestellen zodat de kids en ik met z'n 4-en MKW kunnen doen. Ik las echter dat de Switch 1 joy-cons ook compatible zijn. Aangezien die van ons inmiddels beide defect zijn dacht ik: 2 vliegen in 1 klap; een werkende Switch 1, en meer controllers voor de Switch 2.
Het valt me echter tegen hoe de prijzen momenteel zijn. Zeker gezien de wat mij betreft toch wel mindere kwaliteit van de originele joy-cons. Nu weet ik dat Nintendo niet snel met prijzen zakt, maar had wel ergens verwacht dat de prijzen zouden dalen gezien de release van de 2.
Oftewel: heeft iemand nog een goedkoop adresje?
Het valt me echter tegen hoe de prijzen momenteel zijn. Zeker gezien de wat mij betreft toch wel mindere kwaliteit van de originele joy-cons. Nu weet ik dat Nintendo niet snel met prijzen zakt, maar had wel ergens verwacht dat de prijzen zouden dalen gezien de release van de 2.
Oftewel: heeft iemand nog een goedkoop adresje?
nu weer is wachten op de nso snes controllers....eentje stuk en moet een nieuwe
Kun je niet contact opnemen met de technische dienst van Nintendo? Misschien kun je je SNES controller opsturen ter reparatie en als die niet gerepareerd kan worden, kun je misschien tegen gereduceerd tarief een nieuwe kopen? Zo heb ik een mijn Xenoblade 2 Pro Controller kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar.sderooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:02:
nu weer is wachten op de nso snes controllers....eentje stuk en moet een nieuwe
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik zal is even informeren idd, thanks voor de tip.RayNbow schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:40:
[...]
Kun je niet contact opnemen met de technische dienst van Nintendo? Misschien kun je je SNES controller opsturen ter reparatie en als die niet gerepareerd kan worden, kun je misschien tegen gereduceerd tarief een nieuwe kopen? Zo heb ik een mijn Xenoblade 2 Pro Controller kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar.
Wat is er stuk? Eerder ook al verteld dat die van mij raar deed met twee verschillende knoppen. Open gemaakt en uiteindelijk opgelost zonder dat ik weet wat het probleem issderooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:34:
[...]
Ik zal is even informeren idd, thanks voor de tip.
Heeft iemand ervaring met de Ali Express Switch Pro controllers?
Hoe bevallen deze, en werken deze ook op de Switch 2?
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
de dpad en select en start werken niet ... heb al opengemaakt en zag niks aparts. Terug in elkaar gezet en nog steeds niksL23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:44:
[...]
Wat is er stuk? Eerder ook al verteld dat die van mij raar deed met twee verschillende knoppen. Open gemaakt en uiteindelijk opgelost zonder dat ik weet wat het probleem isIk stond toen ook op het punt om het op te sturen naar Nintendo, maar dusver niet nodig geweest. Gelukkig inmiddels ook een reserve.
Ik had dus een tijd een trigger die niet werkte en later regelmatig dat bij de D-Pad 1 richting niet werkte, heel bijzonder. Ben benieuwd of en hoe Nintendo het oplost.sderooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:06:
[...]
de dpad en select en start werken niet ... heb al opengemaakt en zag niks aparts. Terug in elkaar gezet en nog steeds niks
Ik heb ook een controller van Ali express. Het ziet er wel iets anders uit dan die uit je link, maar het werkt wel gewoon zonder problemen op de switch 2. (niet vergeten om bij de eerste keer je controller te pairen)So_Surreal schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:50:
Heeft iemand ervaring met de Ali Express Switch Pro controllers?
Vandaag deze binnen gekregen. Stond al een tijd op mijn wensenlijst. Mijn oudste zoon had al eens Mario Wonder gekregen, maar vrijwel niet gespeeld. Ik ga eerst met New Super Mario aan de slag en daarna Wonder.
Ik merk overigens dat ik nog niet echt warm loop voor de Switch 2. Ik ben eerder geneigd om (tweedehands) een OLED switch te kopen. De Switch 2 zal er t.z.t. echt wel komen, maar ik denk pas wanneer er flink wat meer exclusives voor zijn. Overigens wel mooi meegenomen dat New Super Mario Bros. U Deluxe een update heeft voor de Switch 2.
Ik merk overigens dat ik nog niet echt warm loop voor de Switch 2. Ik ben eerder geneigd om (tweedehands) een OLED switch te kopen. De Switch 2 zal er t.z.t. echt wel komen, maar ik denk pas wanneer er flink wat meer exclusives voor zijn. Overigens wel mooi meegenomen dat New Super Mario Bros. U Deluxe een update heeft voor de Switch 2.
:strip_exif()/f/image/SxTxfWTZR33Dl6wvArZ7Fqhs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 20-06-2025 18:12 ]
Die speel ik nog soms op mijn PSP, tof dat die ook naar de Switch komt. Niet verwacht met een game van Sony.
Dit is echt heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Maar moet ook toegeven dat ik best picky ben op m'n spellen en m'n favo genre niet super populair meer is vandaag de dag.meesje schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:10:
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Jammer dat er waarschijnlijk nooit meer een Patapon 4 komt maar wel Ratatan van dezelfde developer, spirituele successor.RaXz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:37:
[...]
Die speel ik nog soms op mijn PSP, tof dat die ook naar de Switch komt. Niet verwacht met een game van Sony.
Volgens mij had ik daar al iets van gezien maar ik was totaal niet onder de indruk van de artstyle en de gameplay.TrafalgarLaw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:46:
[...]
Jammer dat er waarschijnlijk nooit meer een Patapon 4 komt maar wel Ratatan van dezelfde developer, spirituele successor.
YouTube: 《啦嗒噹》搶先體驗 PV | GSERaXz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:54:
[...]
Volgens mij had ik daar al iets van gezien maar ik was totaal niet onder de indruk van de artstyle en de gameplay.
Ze hebben een nieuwe trailer. Feedback is serieus genomen na de playtest en betas. Het is wel allemaal kleurrijker en vrolijker dan Patapon, ook niet een grote fan van maar ik geef het een kans.
Woa. Ik heb mijn Switch van launch date niet meer gebruikt na overstap naar OLED afgelopen zomer. Nu wilde ik daarvan de joycons erbij pakken en dacht even kijken of de v1 nog power heeft. En yep 85%. Hij stond natuurlijk wel volledig uit.
Eentje voor de verzamelaars: in Azië hebben ze een dual pack uitgebracht van Octopath Travaler I en II.

Frigment en Frigment twee met 92% korting te krijgen in de online shop voor een gecombineerde prijs van €3,17.
FrigmentDagg schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:29:
Frigment en Frigment twee met 92% korting te krijgen in de online shop voor een gecombineerde prijs van €3,17.
Ik kan het niet zo snel vinden, wel third party, niet origineel. Weten jullie waar je originele losse joy con straps kunt kopen? Ik bedoel hiermee op de zwarte zijkanten van de joy-cons. Op de website van Nintendo kan ik ze ook niet vinden.
Daar staan ze wel, maar helaas niet op voorraad.meesje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:53:
Op de website van Nintendo kan ik ze ook niet vinden.
https://www.budgetgaming....oy-con+strap+(grijs).htmlmeesje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:53:
Ik kan het niet zo snel vinden, wel third party, niet origineel. Weten jullie waar je originele losse joy con straps kunt kopen? Ik bedoel hiermee op de zwarte zijkanten van de joy-cons. Op de website van Nintendo kan ik ze ook niet vinden.
Atari's 'Breakout Beyond' Can Now Be Played In TATE Mode On Switch
@Turfschipper Interessant voor jou?
@Turfschipper Interessant voor jou?
Dat ga ik zeker een kans geven. Tof!
Cheers 🍺💪🏻
Cheers 🍺💪🏻
Deel 1 en 2 zijn €3,99 op iOS, deel 1, 2 en 3 zijn tijdelijk gratis als je een Netflix abbo hebt.
Deel 1 en 2 zijn €9,99 op de Nintendo Switch (zonder touch support) deel 3 kost €19,99

Nintendo tax?!
Heeft niks met Nintendo tax te maken. Is op elke console €9,99, zie DekuDeals. De term Nintendo tax ben ik het sowieso niet snel mee eens, wordt wel erg vaak misbruikt hoorIke. schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:20:
[...]
Deel 1 en 2 zijn €3,99 op iOS, deel 1, 2 en 3 zijn tijdelijk gratis als je een Netflix abbo hebt.
Deel 1 en 2 zijn €9,99 op de Nintendo Switch (zonder touch support) deel 3 kost €19,99![]()
Nintendo tax?!
Ik speel nu vaker in handheld modus. Om de Switch op te laden plaats ik deze elke keer in het dock. Dit dock staat op en wat minder toegankelijke plek. Ik vraag me nu af of ik de Switch veilig (lees: zonder dat de accu sneller achteruit gaat) kan opladen met de lader van mijn iPad.
Dat kan. Als de lader maar niet van AliExpress komt.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:04:
Ik speel nu vaker in handheld modus. Om de Switch op te laden plaats ik deze elke keer in het dock. Dit dock staat op en wat minder toegankelijke plek. Ik vraag me nu af of ik de Switch veilig (lees: zonder dat de accu sneller achteruit gaat) kan opladen met de lader van mijn iPad.
Haha. Nee, gewoon origineel Apple product. Ik vroeg me af of de oplader van een iPad te veel spanning geeft. Zo laad ik bv mijn iPad niet op met de adapter van mijn Macbook.Ike. schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:05:
[...]
Dat kan. Als de lader maar niet van AliExpress komt.
Geen probleem, ik laad al sinds 2017 met Apple opladers.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:09:
[...]
Haha. Nee, gewoon origineel Apple product. Ik vroeg me af of de oplader van een iPad te veel spanning geeft. Zo laad ik bv mijn iPad niet op met de adapter van mijn Macbook.
Je kan ook gewoon met de adapter van je Macbook laden. Wat je zegt is onjuist. Het apparaat geeft aan hoeveel het nodig heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 04-07-2025 10:11 ]
Top! Goed om te weten.L23 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:10:
[...]
Geen probleem, ik laad al sinds 2017 met Apple opladers.
Je kan ook gewoon met de adapter van je Macbook laden. Wat je zegt is onjuist. Het apparaat geeft aan hoeveel het nodig heeft.
Ik laad meestal op met m'n Samsung lader, gaat prima.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:04:
Zoals inderdaad al gezegd, te veel spanning leveren zal niet gebeuren.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:09:
[...]
Haha. Nee, gewoon origineel Apple product. Ik vroeg me af of de oplader van een iPad te veel spanning geeft. Zo laad ik bv mijn iPad niet op met de adapter van mijn Macbook.
Het device geeft aan hoeveel die nodig heeft, vraagt hij minder. dan heeft jou lader het even wat makkelijker en levert minder aan het device
Andersom is niet zo heel handig, want dan zal de lader langere tijd 100% blijven draaien op volle toeren.
Dat kan uiteraard voor even geen kwaad, maar is voor meerdere uren niet aan te raden
Cool, ik vroeg me al af wanneer Songs of Conquest voor Switch zou uitkomen. Zal er tof uitzien op een OLED.
Enige nadeel is dat de laadtijden tussen de campaign en battle maps best lang zijn, ik hoop dat het op de Switch 2 een stuk sneller gaat.TrafalgarLaw schreef op zondag 6 juli 2025 @ 03:07:
[...]
Cool, ik vroeg me al af wanneer Songs of Conquest voor Switch zou uitkomen. Zal er tof uitzien op een OLED.
@meesje
Volgens mij is het zo dat als je een switch 2 versie koopt van een spel dat ook op de switch 1 te krijgen is, dat je zeg maar de switch 1 versie + upgrade krijgt. En dus inderdaad op beide kunt spelen.
Maar van beide heb ik de switch 1 versie eerst gekocht, en kan 'gratis' de switch 2 versie spelen via NSO, dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Volgens mij is het zo dat als je een switch 2 versie koopt van een spel dat ook op de switch 1 te krijgen is, dat je zeg maar de switch 1 versie + upgrade krijgt. En dus inderdaad op beide kunt spelen.
Maar van beide heb ik de switch 1 versie eerst gekocht, en kan 'gratis' de switch 2 versie spelen via NSO, dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Ik heb fysiek de TOTK Switch 2 Edition gekocht. Had het spel tot dusver nog niet gekocht en gespeeld, dus gelijk voor de Switch 2 Edition gegaan. Die werkt inderdaad zowel op de Switch 1 (zonder Switch 2 Edition content) en de Switch 2.meesje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:05:
Klopt het dat je Switch 2 versies van Zelda BOTW en TOTK gewoon in de Switch 1 kunt spelen?
Mocht je de spellen al gekocht hebben voor de Switch 1 dan is het wellicht logischer om de upgrade pack (Switch 2 Edition content) van BOTW en TOTK los aan te schaffen of te gebruiken via het Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket waarbij het inbegrepen zit.
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic