De setup van de Switch 2 leidt je daar wel doorheen.joey82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:07:
Maar eerst linken heb ik net gelezen 🙂
Die ga ik morgen ophalen, was op vakantie,hcQd schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:34:
[...]
De setup van de Switch 2 leidt je daar wel doorheen.
Het transfer gedeelte kan ik dus met een gerust hart overslaan,
Ik wil de switch 1 eigenlijk houden zoals het nu is
heeft een release date gekregen! 31 oktober.
Oeps dit was voor switch 2 topic
ff kijken hoe ik dit delete
[ Voor 84% gewijzigd door Hillshade op 07-06-2025 10:10 ]
Niet nodig, die kan je gewoon overslaan. Als je eenmaal inlogt op je account zie je ze ook.hcQd schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:34:
[...]
De setup van de Switch 2 leidt je daar wel doorheen.
Misschien mag ik deze vraag hier niet stellen... Maar ik ga toch een poging wagen. bij twijfel voortaan eerst even navragen, dit is inderdaad niet toegestaan
[ Voor 72% gewijzigd door BM op 08-06-2025 07:04 ]
Shit happens yk
Ik vind dat je dat soort dingen ook een beetje zelf moet uitvogelen. Wat wil je er graag voor hebben, moet het snel weg of neem je rustig de tijd om het te verkopen etc. Gezien je eerdere reactie zou ik er minder dan 150 euro voor vragen. Uiteindelijk ook vraag en aanbod. Lijkt me dat er momenteel (te)veel aanbod is.t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:52:
Die switch zal niet verkocht raken denk ik hahaha. Die joy-cons vallen letterlijk uit elkaar, Die batterij gaat nog geen 1u mee. Ik denk dat hij wel zal komen maar mss nog 1à2 maandjes wachten... Ik zal hier wel meelezen naar jullie ervaringen met een blije lach.
Het spelaanbod is ook niet echt bijzonder op Mario Kart 8 Deluxe na.
Iemand recent nog een JoyCon opgestuurd ivm het drift probleem. Want toen ik het een paar jaar geleden deed kreeg ik een verzendlabel voor DHL zodat verzenden ook gratis was. Vanmiddag weer een aanvraag gedaan. Maar nu geen verzendlabel alleen maar een adres.
@Gaitman: De laatste keer dat ik iets opstuurde ter reparatie (was geen drift issue) kreeg ik alleen een adres en heb ik zelf de verzendkosten betaald. Je zou evt. (uitgaande dat je met de Nederlandse technische dienst van Nintendo te maken hebt) een email kunnen richten aan TD@nintendo.nl?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De Switch 2 is binnen, en ik heb overwogen om daar een extra setje joy-cons voor te bestellen zodat de kids en ik met z'n 4-en MKW kunnen doen. Ik las echter dat de Switch 1 joy-cons ook compatible zijn. Aangezien die van ons inmiddels beide defect zijn dacht ik: 2 vliegen in 1 klap; een werkende Switch 1, en meer controllers voor de Switch 2.
Het valt me echter tegen hoe de prijzen momenteel zijn. Zeker gezien de wat mij betreft toch wel mindere kwaliteit van de originele joy-cons. Nu weet ik dat Nintendo niet snel met prijzen zakt, maar had wel ergens verwacht dat de prijzen zouden dalen gezien de release van de 2.
Oftewel: heeft iemand nog een goedkoop adresje?
Het valt me echter tegen hoe de prijzen momenteel zijn. Zeker gezien de wat mij betreft toch wel mindere kwaliteit van de originele joy-cons. Nu weet ik dat Nintendo niet snel met prijzen zakt, maar had wel ergens verwacht dat de prijzen zouden dalen gezien de release van de 2.
Oftewel: heeft iemand nog een goedkoop adresje?
nu weer is wachten op de nso snes controllers....eentje stuk en moet een nieuwe
Kun je niet contact opnemen met de technische dienst van Nintendo? Misschien kun je je SNES controller opsturen ter reparatie en als die niet gerepareerd kan worden, kun je misschien tegen gereduceerd tarief een nieuwe kopen? Zo heb ik een mijn Xenoblade 2 Pro Controller kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar.sderooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:02:
nu weer is wachten op de nso snes controllers....eentje stuk en moet een nieuwe
Ik zal is even informeren idd, thanks voor de tip.RayNbow schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:40:
[...]
Kun je niet contact opnemen met de technische dienst van Nintendo? Misschien kun je je SNES controller opsturen ter reparatie en als die niet gerepareerd kan worden, kun je misschien tegen gereduceerd tarief een nieuwe kopen? Zo heb ik een mijn Xenoblade 2 Pro Controller kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar.
Wat is er stuk? Eerder ook al verteld dat die van mij raar deed met twee verschillende knoppen. Open gemaakt en uiteindelijk opgelost zonder dat ik weet wat het probleem issderooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:34:
[...]
Ik zal is even informeren idd, thanks voor de tip.
Heeft iemand ervaring met de Ali Express Switch Pro controllers?
Hoe bevallen deze, en werken deze ook op de Switch 2?
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
de dpad en select en start werken niet ... heb al opengemaakt en zag niks aparts. Terug in elkaar gezet en nog steeds niksL23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:44:
[...]
Wat is er stuk? Eerder ook al verteld dat die van mij raar deed met twee verschillende knoppen. Open gemaakt en uiteindelijk opgelost zonder dat ik weet wat het probleem isIk stond toen ook op het punt om het op te sturen naar Nintendo, maar dusver niet nodig geweest. Gelukkig inmiddels ook een reserve.
Ik had dus een tijd een trigger die niet werkte en later regelmatig dat bij de D-Pad 1 richting niet werkte, heel bijzonder. Ben benieuwd of en hoe Nintendo het oplost.sderooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:06:
[...]
de dpad en select en start werken niet ... heb al opengemaakt en zag niks aparts. Terug in elkaar gezet en nog steeds niks
Ik heb ook een controller van Ali express. Het ziet er wel iets anders uit dan die uit je link, maar het werkt wel gewoon zonder problemen op de switch 2. (niet vergeten om bij de eerste keer je controller te pairen)So_Surreal schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:50:
Heeft iemand ervaring met de Ali Express Switch Pro controllers?
Vandaag deze binnen gekregen. Stond al een tijd op mijn wensenlijst. Mijn oudste zoon had al eens Mario Wonder gekregen, maar vrijwel niet gespeeld. Ik ga eerst met New Super Mario aan de slag en daarna Wonder.
Ik merk overigens dat ik nog niet echt warm loop voor de Switch 2. Ik ben eerder geneigd om (tweedehands) een OLED switch te kopen. De Switch 2 zal er t.z.t. echt wel komen, maar ik denk pas wanneer er flink wat meer exclusives voor zijn. Overigens wel mooi meegenomen dat New Super Mario Bros. U Deluxe een update heeft voor de Switch 2.
Ik merk overigens dat ik nog niet echt warm loop voor de Switch 2. Ik ben eerder geneigd om (tweedehands) een OLED switch te kopen. De Switch 2 zal er t.z.t. echt wel komen, maar ik denk pas wanneer er flink wat meer exclusives voor zijn. Overigens wel mooi meegenomen dat New Super Mario Bros. U Deluxe een update heeft voor de Switch 2.
:strip_exif()/f/image/SxTxfWTZR33Dl6wvArZ7Fqhs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 20-06-2025 18:12 ]
Die speel ik nog soms op mijn PSP, tof dat die ook naar de Switch komt. Niet verwacht met een game van Sony.
Dit is echt heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Maar moet ook toegeven dat ik best picky ben op m'n spellen en m'n favo genre niet super populair meer is vandaag de dag.meesje schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:10:
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Jammer dat er waarschijnlijk nooit meer een Patapon 4 komt maar wel Ratatan van dezelfde developer, spirituele successor.RaXz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:37:
[...]
Die speel ik nog soms op mijn PSP, tof dat die ook naar de Switch komt. Niet verwacht met een game van Sony.
Volgens mij had ik daar al iets van gezien maar ik was totaal niet onder de indruk van de artstyle en de gameplay.TrafalgarLaw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:46:
[...]
Jammer dat er waarschijnlijk nooit meer een Patapon 4 komt maar wel Ratatan van dezelfde developer, spirituele successor.
YouTube: 《啦嗒噹》搶先體驗 PV | GSERaXz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:54:
[...]
Volgens mij had ik daar al iets van gezien maar ik was totaal niet onder de indruk van de artstyle en de gameplay.
Ze hebben een nieuwe trailer. Feedback is serieus genomen na de playtest en betas. Het is wel allemaal kleurrijker en vrolijker dan Patapon, ook niet een grote fan van maar ik geef het een kans.
Woa. Ik heb mijn Switch van launch date niet meer gebruikt na overstap naar OLED afgelopen zomer. Nu wilde ik daarvan de joycons erbij pakken en dacht even kijken of de v1 nog power heeft. En yep 85%. Hij stond natuurlijk wel volledig uit.
Eentje voor de verzamelaars: in Azië hebben ze een dual pack uitgebracht van Octopath Travaler I en II.

Frigment en Frigment twee met 92% korting te krijgen in de online shop voor een gecombineerde prijs van €3,17.
FrigmentDagg schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:29:
Frigment en Frigment twee met 92% korting te krijgen in de online shop voor een gecombineerde prijs van €3,17.
Ik kan het niet zo snel vinden, wel third party, niet origineel. Weten jullie waar je originele losse joy con straps kunt kopen? Ik bedoel hiermee op de zwarte zijkanten van de joy-cons. Op de website van Nintendo kan ik ze ook niet vinden.
Daar staan ze wel, maar helaas niet op voorraad.meesje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:53:
Op de website van Nintendo kan ik ze ook niet vinden.
Chained Ehcoes uitbreiding g komt uit op 7 augustus:
https://www.budgetgaming....oy-con+strap+(grijs).htmlmeesje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:53:
Ik kan het niet zo snel vinden, wel third party, niet origineel. Weten jullie waar je originele losse joy con straps kunt kopen? Ik bedoel hiermee op de zwarte zijkanten van de joy-cons. Op de website van Nintendo kan ik ze ook niet vinden.
Atari's 'Breakout Beyond' Can Now Be Played In TATE Mode On Switch
@Turfschipper Interessant voor jou?
@Turfschipper Interessant voor jou?
Dat ga ik zeker een kans geven. Tof!
Cheers 🍺💪🏻
Cheers 🍺💪🏻
Deel 1 en 2 zijn €3,99 op iOS, deel 1, 2 en 3 zijn tijdelijk gratis als je een Netflix abbo hebt.
Deel 1 en 2 zijn €9,99 op de Nintendo Switch (zonder touch support) deel 3 kost €19,99

Nintendo tax?!
Heeft niks met Nintendo tax te maken. Is op elke console €9,99, zie DekuDeals. De term Nintendo tax ben ik het sowieso niet snel mee eens, wordt wel erg vaak misbruikt hoorIke. schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:20:
[...]
Deel 1 en 2 zijn €3,99 op iOS, deel 1, 2 en 3 zijn tijdelijk gratis als je een Netflix abbo hebt.
Deel 1 en 2 zijn €9,99 op de Nintendo Switch (zonder touch support) deel 3 kost €19,99![]()
Nintendo tax?!
Ik speel nu vaker in handheld modus. Om de Switch op te laden plaats ik deze elke keer in het dock. Dit dock staat op en wat minder toegankelijke plek. Ik vraag me nu af of ik de Switch veilig (lees: zonder dat de accu sneller achteruit gaat) kan opladen met de lader van mijn iPad.
Dat kan. Als de lader maar niet van AliExpress komt.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:04:
Ik speel nu vaker in handheld modus. Om de Switch op te laden plaats ik deze elke keer in het dock. Dit dock staat op en wat minder toegankelijke plek. Ik vraag me nu af of ik de Switch veilig (lees: zonder dat de accu sneller achteruit gaat) kan opladen met de lader van mijn iPad.
Haha. Nee, gewoon origineel Apple product. Ik vroeg me af of de oplader van een iPad te veel spanning geeft. Zo laad ik bv mijn iPad niet op met de adapter van mijn Macbook.Ike. schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:05:
[...]
Dat kan. Als de lader maar niet van AliExpress komt.
Geen probleem, ik laad al sinds 2017 met Apple opladers.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:09:
[...]
Haha. Nee, gewoon origineel Apple product. Ik vroeg me af of de oplader van een iPad te veel spanning geeft. Zo laad ik bv mijn iPad niet op met de adapter van mijn Macbook.
Je kan ook gewoon met de adapter van je Macbook laden. Wat je zegt is onjuist. Het apparaat geeft aan hoeveel het nodig heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 04-07-2025 10:11 ]
Top! Goed om te weten.L23 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:10:
[...]
Geen probleem, ik laad al sinds 2017 met Apple opladers.
Je kan ook gewoon met de adapter van je Macbook laden. Wat je zegt is onjuist. Het apparaat geeft aan hoeveel het nodig heeft.
Ik laad meestal op met m'n Samsung lader, gaat prima.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:04:
Zoals inderdaad al gezegd, te veel spanning leveren zal niet gebeuren.meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:09:
[...]
Haha. Nee, gewoon origineel Apple product. Ik vroeg me af of de oplader van een iPad te veel spanning geeft. Zo laad ik bv mijn iPad niet op met de adapter van mijn Macbook.
Het device geeft aan hoeveel die nodig heeft, vraagt hij minder. dan heeft jou lader het even wat makkelijker en levert minder aan het device
Andersom is niet zo heel handig, want dan zal de lader langere tijd 100% blijven draaien op volle toeren.
Dat kan uiteraard voor even geen kwaad, maar is voor meerdere uren niet aan te raden
Cool, ik vroeg me al af wanneer Songs of Conquest voor Switch zou uitkomen. Zal er tof uitzien op een OLED.
Enige nadeel is dat de laadtijden tussen de campaign en battle maps best lang zijn, ik hoop dat het op de Switch 2 een stuk sneller gaat.TrafalgarLaw schreef op zondag 6 juli 2025 @ 03:07:
[...]
Cool, ik vroeg me al af wanneer Songs of Conquest voor Switch zou uitkomen. Zal er tof uitzien op een OLED.
@meesje
Volgens mij is het zo dat als je een switch 2 versie koopt van een spel dat ook op de switch 1 te krijgen is, dat je zeg maar de switch 1 versie + upgrade krijgt. En dus inderdaad op beide kunt spelen.
Maar van beide heb ik de switch 1 versie eerst gekocht, en kan 'gratis' de switch 2 versie spelen via NSO, dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Volgens mij is het zo dat als je een switch 2 versie koopt van een spel dat ook op de switch 1 te krijgen is, dat je zeg maar de switch 1 versie + upgrade krijgt. En dus inderdaad op beide kunt spelen.
Maar van beide heb ik de switch 1 versie eerst gekocht, en kan 'gratis' de switch 2 versie spelen via NSO, dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Ik heb fysiek de TOTK Switch 2 Edition gekocht. Had het spel tot dusver nog niet gekocht en gespeeld, dus gelijk voor de Switch 2 Edition gegaan. Die werkt inderdaad zowel op de Switch 1 (zonder Switch 2 Edition content) en de Switch 2.meesje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:05:
Klopt het dat je Switch 2 versies van Zelda BOTW en TOTK gewoon in de Switch 1 kunt spelen?
Mocht je de spellen al gekocht hebben voor de Switch 1 dan is het wellicht logischer om de upgrade pack (Switch 2 Edition content) van BOTW en TOTK los aan te schaffen of te gebruiken via het Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket waarbij het inbegrepen zit.
Sinds kort speel ik vaak ‘s avonds, als iedereen naar bed is, even op de Switch (in handheld). Dit zijn geen lange sessies, hooguit een half uurtje. Op dit moment vermaak ik me met New Super Mario Bros Deluxe: lekker old school 2D platform. Ik merk dat ik niet meer de jongste ben en dat mijn timing niet echt top is. Geeft wel extra goed gevoel als het me wel lukt of als je bv een verborgen deel van het level hebt gevonden. Echter…. vroeger had ik er al moeite mee, maar nu nog steeds. Hoe kan ik zo hoog mogelijk in de vlaggenmast springen? Is dat X of Y ingedrukt houden (want: rennen) en dan op A of B drukken? Dit lukt me niet. Ik vind dit geen fijne knoppen combi. Op zulke momenten zou ik graag een terugspoel knop willen hebben, zodat je het weer even kan proberen.
Je kunt altijd de knoppen aanpassen, misschien rennen op een van de schouderkoppen zetten.meesje schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:22:
Ik vind dit geen fijne knoppen combi.
Goed advies. Niet bij stilgestaan. Ik wist niet eens dat dat kon.hcQd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:29:
[...]
Je kunt altijd de knoppen aanpassen, misschien rennen op een van de schouderkoppen zetten.
Crosspost:
Nintendo gaat het voucher programma voor digitale first party games uitfaseren. Meer info op hun website.
Belangrijkste info is de deadline:
Nintendo gaat het voucher programma voor digitale first party games uitfaseren. Meer info op hun website.
Belangrijkste info is de deadline:
Nieuwe switch 1 releases gaan wel nog steeds toegevoegd worden aan het programma.When will Nintendo Switch Game Vouchers be discontinued?
Users with an active, paid Nintendo Switch Online membership are able to purchase Nintendo Switch Game Vouchers from Nintendo eShop until 30 January 2026, 23:59 local time. Each Nintendo Switch Game Voucher remains valid for a year (365 days) from the day of purchase.
Op Vintend zie ik dat tweedehands switch games in andere landen zoals Frankrijk/Italië vaak goedkoper aangeboden worden dan in Nederland.
Op de website van Nintendo las ik dat cartridges niet regio gebonden zijn.
Ik vraag me wel af hoe het zit met taal, op de foto's op Vinted zie ik doosjes in het Frans bijvoorbeeld. Zou de software wel meerdere talen bevatten zoals Engels/Nederlands?
Mijn Frans n'est pas bon namelijk.
Ik vraag me wel af hoe het zit met taal, op de foto's op Vinted zie ik doosjes in het Frans bijvoorbeeld. Zou de software wel meerdere talen bevatten zoals Engels/Nederlands?
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
Je kan gewoon op de Nintendo website opzoeken welke talen een game ondersteunt. Alle Switch games zijn regiovrij. Heel af en toe gebeurt het dat een game fysiek bvb. enkel in Azië of in Japan wordt uitgebracht en dat men het spel niet in alle talen gaat vertalen, maar dat is vrij zeldzaam.Trokken schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:23:
Op Vintend zie ik dat tweedehands switch games in andere landen zoals Frankrijk/Italië vaak goedkoper aangeboden worden dan in Nederland.
Dus heel concreet: neen dit gaat niks uitmaken. Enkel het doosje is in de lokale Europese taal geprint.
Alleen het hoesje is in het Frans. Het spel zelfs ondersteunt de talen zoals vermeldt op de website van Nintendo. Vrijwel alle Nintendo spellen ondersteunen Nederlands. Pokemon helaas niet, maar wel Engels.Trokken schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:23:
Ik heb aardig wat Duitse switch spelen, geen probleem. Wel goedkoper. Je kon buitenlandse spellen niet inruilen bij game mania, dat is het enige waar ik ooit tegen aan ben gelopen.Trokken schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:23:
@Trokken In een heel enkel geval zijn er wel eens uitzonderingen, zoals een Duitse uitgave van Wolfenstein: Youngblood.
The Last Campfire is nu in de aanbieding voor 1,49 euro. Wat mij betreft een grote aanrader. Het is een avontuur/puzzel spel. Ik ben nog niet heel ver. Het spel vind ik zeer sfeervol. Niet alleen grafisch maar ook de muziek en stem.
Ik wist trouwens niet dat de ontwikkelaar van dit spel ook No Man’s Sky heeft ontwikkeld.
Ik wist trouwens niet dat de ontwikkelaar van dit spel ook No Man’s Sky heeft ontwikkeld.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 20-07-2025 12:54 ]
Nieuwe trailer voor Alabaster Dawn ziet er goed uit. Het CrossCode DNA is heel zichtbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 21-07-2025 06:55 ]
Pokemon Presents trailers vinden jullie hier JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
of kijk gewoon het hele ding opnieuw inclusief de info over andere dingen dan de games
of kijk gewoon het hele ding opnieuw inclusief de info over andere dingen dan de games
50% korting in de eShop als je 1+2 al hebt.
Stomme vragen bestaan niet maar waarom heb je de game opnieuw gekochtL23 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:41:
Planet of Lana eindelijk binnen. Al een keer uitgespeeld met Xbox Game Pass. Vergelijkbare gameplay als Limbo en Inside, aanrader.
[Afbeelding]

Ik vind het inderdaad een aparte vraag. Games die je met Game Pass speelt koop je niet, die kan je spelen zolang het abonnement actief is. Nu voor het eerst gekocht omdat ik het een toffe game vind en graag fysiek wil hebben.Starscreamer schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:28:
[...]
Stomme vragen bestaan niet maar waarom heb je de game opnieuw gekocht
Ziet er wel leuk uitL23 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:36:
[...]
Ik vind het inderdaad een aparte vraag. Games die je met Game Pass speelt koop je niet, die kan je spelen zolang het abonnement actief is. Nu voor het eerst gekocht omdat ik het een toffe game vind en graag fysiek wil hebben.
Maar ik ben voorlopig nog zoet met Death Stranding 2
Blijkbaar is deze scifi/horror klassieker naar Switch geport:
Mario Paint komt naar de Nintendo Switch Online, je kunt een USB muis aansluiten om de game te spelen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
iemand nog tips voor leuke en moderne "retro" games op de switch? platform/rpg/strategy
Morgen een Nintendo Direct
Kijk morgen 31 juli om 15:00 naar een #NintendoDirect: Partner Showcase, met ongeveer 25 minuten aan informatie van onze partneruitgevers over aankomende games voor de #NintendoSwitch2 en #NintendoSwitch.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 30 juli 2025
Bekijk hem hier: https://t.co/91kuruooqL pic.twitter.com/CflFiA7ysv
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eastward?walterwhite schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:02:
iemand nog tips voor leuke en moderne "retro" games op de switch? platform/rpg/strategy
Sea of Stars?
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 30-07-2025 15:09 ]
Into The Breach, Dark Deity, CrossCode, Chained Echoes, The Messenger, Wargroove… ik kom later vast nog wel op meer.walterwhite schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:02:
De Blaster Master Zero trilogie:walterwhite schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:02:
Deze aankondiging uit juni is hier nog niet voorbij gekomen denk ik:
Vet, nieuwe r-type. Dat is lang geleden zeg!JackAvery schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 06:47:
[YouTube: R-Type Delta: HD Boosted - Official Trailer | IGN Live 2025]
CrossCode is echt wel een hele toffe game, al zou ik zeker de DLC adviseren - zonder DLC is het een game met een behoorlijk deprimerende afloop. Niet gemakkelijk, maar er zitten sliders in om de difficulty op verschillende punten aan te passen zodat het voor iedereen speelbaar is, en de new game plus is, met de juiste bonussen, hilarisch.JackAvery schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:24:
[...]
Into The Breach, Dark Deity, CrossCode, Chained Echoes, The Messenger, Wargroove… ik kom later vast nog wel op meer.
Het is een remaster van de PSX game uit 1998 denk ik, dus niet nieuw maar wel eentje die op niet veel andere platformen speelbaar was.sahinasappelsap schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:39:
[...]
Vet, nieuwe r-type. Dat is lang geleden zeg!
Van wat ik kan zien ziet het er wel gaaf uit. Laatste R-type die ik gespeeld heb was Super R-type. Volgens mij is er in 2021 nog eentje voor de switch uitgekomen, maar die heb ik nooit gespeeld.JackAvery schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:52:
[...]
Het is een remaster van de PSX game uit 1998 denk ik, dus niet nieuw maar wel eentje die op niet veel andere platformen speelbaar was.
Wordt dit er eentje via de store of fysiek?
In Japan releast dit op 20 november digitaal en fysiek. Rest van de wereld weet ik niet.sahinasappelsap schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:30:
[...]
Van wat ik kan zien ziet het er wel gaaf uit. Laatste R-type die ik gespeeld heb was Super R-type. Volgens mij is er in 2021 nog eentje voor de switch uitgekomen, maar die heb ik nooit gespeeld.
Wordt dit er eentje via de store of fysiek?
Bedankt voor al die updatesJackAvery schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 06:47:
[YouTube: R-Type Delta: HD Boosted - Official Trailer | IGN Live 2025]
Mag ook weleens gezegd worden
Haters everywhere but I don’t really care
Deze is al eens in een Direct voorbij gekomen, maar toch de moeite om nog eens de aandacht op te vestigen. Lijkt me toch iets bijzonders te worden. Helaas hebben ze nog geen Switch 2 devkits.
Ook is er een nieuwe story trailer voor Final Fantasy Tactics. Wie deze game koopt en later nog naar Switch 2 overstapt kan de game trouwens gratis upgraden.
[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 02-08-2025 09:11 ]
Iemand die advies kan geven vwb de switch. Ik ben voornemens om een switch voor mijn kinderen aan te schaffen (eentje van 7 en de andere is pas 2). Die van 7 vindt met name Mario-achtige spellen leuk. Dan zit je met Mario Party / Mario Kart en dergelijke te kijken. Nu j is er dit jaar de nieuwe switch uitgekomen. Maar twijfel of de switch 1,5 niet gewoon “goed genoeg” is? Er zijn natuurlijk talloze spellen reeds beschikbaar voor de 1,5…
Of toch voor de nieuwe gaan en dan een stapel 1,5 spellen kopen, die daar ook op te spelen zijn?
Twijfel voor de 1,5 zit hem meer in het feit hoe lang ik er mee kan doen?
En zijn er must have add ons die ik moet kopen om het kids proof te houden? Bepaalde cases voor de switch en joysticks?
Of toch voor de nieuwe gaan en dan een stapel 1,5 spellen kopen, die daar ook op te spelen zijn?
En zijn er must have add ons die ik moet kopen om het kids proof te houden? Bepaalde cases voor de switch en joysticks?
[ Voor 8% gewijzigd door fissa op 03-08-2025 08:30 ]
De huidige swith ondersteung zal natuurlijk aflopen, dat er geen nieuwe games meer vooruit komen.
Wanneer dit is, dat weet niemand nog behalve Nintendo.
Je kan op zich makkelijk een switch1 kopen, er bestaat geen switch 1,5 ?.
Je heb de Switch1 in een paar uitvoeringen door de jaren heen(Laatste met een Oled scherm), en de Switch Lite(Die zonder dock werkt). Zijn technisch verder allemaal hetzelfde.
Echter als jou andere pas 2 is, zal het leuk zijn als je er misschien wat langer mee kan doen(Dus de 2 koopt in plaats van de 1).
Dan kan die van 7 nu zowel swich1 games spelen als switch2 games, En dan zou jou kleine van 2 er misschien later ook nog mee kunnen spelen(Zowel games die je al heb of nieuwe spellen die uit komen).
Al is het natuurlijk ook waar de interesses gaan liggen van die van 2, straks wil die helemaal geen spelletjes spelen ofzo.
Dus ja is de Switch1 goed genoeg, o ja dat zeker weten. Meer dan genoeg spellen dat je voorlopig niet uitgespeeld raakt waarschijnlijk(Ligt er uiteraard aan hoelang en hoevaak hij mag spelen
).
Echter zullen nieuwe games denk ik na volgend jaar minder snel na de switch1 komen(Ieder geval exclusief van Nintendo zelf), je zal nu nog wat op beide platformen zien(Zoals de nieuwe Pokemon nog bijv).
Dat mag uiteraard de pret verder niet drukken voor een Switch1, aangezien er meer dan genoeg andere spellen zijn.
Dus op zich zou je zo kunnen zeggen, Switch1 is veel leuker geprijsd. kan die van 7 voorlopig nog best veel spellen op spelen.
Tegen de tijd dat die van 2 oud genoeg is om te spelen(Dus ook een jaar of 7 of 8 ) , en er eventueel ook interesse naar heeft. Zou je altijd nog de switch2 kunnen kopen.
Ik zou zeggen, kijk even welke games er uit zijn op de switch1, even via de Nintendo website bijv.
Dan weet je wat er is. en hoeveel spellen die gene van 7 leuk lijkt.
Dan kan je een beetje afwegen, aan de hand van hoe vaak hij mag spelen en een nieuw spelletje zou mogen. hoelang je er ongeveer mee kan doen(Snap best je hem niet elke maand een nieuw spel geeft bijv).
Wanneer dit is, dat weet niemand nog behalve Nintendo.
Je kan op zich makkelijk een switch1 kopen, er bestaat geen switch 1,5 ?.
Je heb de Switch1 in een paar uitvoeringen door de jaren heen(Laatste met een Oled scherm), en de Switch Lite(Die zonder dock werkt). Zijn technisch verder allemaal hetzelfde.
Echter als jou andere pas 2 is, zal het leuk zijn als je er misschien wat langer mee kan doen(Dus de 2 koopt in plaats van de 1).
Dan kan die van 7 nu zowel swich1 games spelen als switch2 games, En dan zou jou kleine van 2 er misschien later ook nog mee kunnen spelen(Zowel games die je al heb of nieuwe spellen die uit komen).
Al is het natuurlijk ook waar de interesses gaan liggen van die van 2, straks wil die helemaal geen spelletjes spelen ofzo.
Dus ja is de Switch1 goed genoeg, o ja dat zeker weten. Meer dan genoeg spellen dat je voorlopig niet uitgespeeld raakt waarschijnlijk(Ligt er uiteraard aan hoelang en hoevaak hij mag spelen
Echter zullen nieuwe games denk ik na volgend jaar minder snel na de switch1 komen(Ieder geval exclusief van Nintendo zelf), je zal nu nog wat op beide platformen zien(Zoals de nieuwe Pokemon nog bijv).
Dat mag uiteraard de pret verder niet drukken voor een Switch1, aangezien er meer dan genoeg andere spellen zijn.
Dus op zich zou je zo kunnen zeggen, Switch1 is veel leuker geprijsd. kan die van 7 voorlopig nog best veel spellen op spelen.
Tegen de tijd dat die van 2 oud genoeg is om te spelen(Dus ook een jaar of 7 of 8 ) , en er eventueel ook interesse naar heeft. Zou je altijd nog de switch2 kunnen kopen.
Ik zou zeggen, kijk even welke games er uit zijn op de switch1, even via de Nintendo website bijv.
Dan weet je wat er is. en hoeveel spellen die gene van 7 leuk lijkt.
Dan kan je een beetje afwegen, aan de hand van hoe vaak hij mag spelen en een nieuw spelletje zou mogen. hoelang je er ongeveer mee kan doen(Snap best je hem niet elke maand een nieuw spel geeft bijv).
Wellicht kijken voor 2e hands met een aantal spellen erbij, cases/controllers? Bespaar je veel geld en die spellen zullen ook werken op een toekomstige sw2 als die kids ook iets ouder zijn. Chips/dorito's vingers heb ikzelf liever op een 'oudere' sw1 dan op mijn sw2fissa schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 07:53:
Iemand die advies kan geven vwb de switch. Ik ben voornemens om een switch voor mijn kinderen aan te schaffen (eentje van 7 en de andere is pas 2). Die van 7 vindt met name Mario-achtige spellen leuk. Dan zit je met Mario Party / Mario Kart en dergelijke te kijken. Nu j is er dit jaar de nieuwe switch uitgekomen. Maar twijfel of de switch 1,5 niet gewoon “goed genoeg” is? Er zijn natuurlijk talloze spellen reeds beschikbaar voor de 1,5…
Zit je nu al je Switch Oled te verwaarlozen? Zondesderooij schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:53:
[...]
Chips/dorito's vingers heb ikzelf liever op een 'oudere' sw1 dan op mijn sw2
Heb die nu 2 maanden uit handen gegeven aan de jongste en de joycons waren beetje vet geworden haha.L23 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:00:
[...]
Zit je nu al je Switch Oled te verwaarlozen? Zonde
Maar gelukkig zijn die makkelijk te vervangen door andere setjes
Thanks voor de reacties allemaal. En is er een plek waar je goede kwaliteit switch1 spellen kan kopen? Of kan er niet echt iets kapot gaan met de kaartjes met de spellen (dan gewoon via Marktplaats).
Hier op tweakers bij vraag & aanbod ?😋fissa schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:55:
Thanks voor de reacties allemaal. En is er een plek waar je goede kwaliteit switch1 spellen kan kopen? Of kan er niet echt iets kapot gaan met de kaartjes met de spellen (dan gewoon via Marktplaats).
Gaat weinig stuk aan. Die van mij komen allemaal van MP. Maar wellicht heeft vinted of FB marketplace ook wat (zelf geen ervaring mee). Tweakers V&A is ook een optie.fissa schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:55:
Switch games geen ervaring nog maar qua Nintendo spelen wel via Mario3DS.nl, ze hebben een hele reeks aan sites voor alle Nintendo games van de 64 tot aan de Switch games.fissa schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:55:
Goede ervaringen, 6 maanden garantie en je kan zelf kiezen of je een losse game card of buitenlands doosje wil wat de kosten kan drukken.
Tenslotte zitten ze tegenwoordig in Weesp vlak het station dus je kan ook kiezen om langs te gaan, vorige keer in Diemen langs geweest en ze hebben ook leuk Nintendo leesvoer voor de fans
Ik heb een overzicht van de Indie World van gisteren in het Switch 2 topic gezet. Er komt duidelijk nog veel kwalitatief entertainment naar de originele Switch 
Verder krijgen twee oude bekende FPS een rerelease met updates:
Hexen zit toch een beetje in mijn geheugen gegrift als een FPS uit die tijd die durfde experimenteren met andere soorten wapens enzo.
Hexen zit toch een beetje in mijn geheugen gegrift als een FPS uit die tijd die durfde experimenteren met andere soorten wapens enzo.
[ Voor 51% gewijzigd door JackAvery op 08-08-2025 09:22 ]
Vroeger wel eens geprobeerd op pc omdat het op Doom leek maar dit kon mij toch niet zo bekoren.JackAvery schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 06:22:
Ik heb een overzicht van de Indie World van gisteren in het Switch 2 topic gezet. Er komt duidelijk nog veel kwalitatief entertainment naar de originele Switch
[YouTube: Heretic + Hexen re-release - Launch Trailer | Nightdive Studios]
Heden zit toch een beetje in mijn geheugen gegrift als een FPS uit die tijd die durfde experimenteren met andere soorten wapens enzo.
Maar wel klassiekers dit hoor.
Heretix had ik niet zo veel mee maar Hexen heb ik altijd wel tof gevonden. Daar was ook al een N64 port van destijds. Als dit niet al te duur wordt ga ik die misschien wel checken.JackAvery schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 06:22:
[YouTube: Heretic + Hexen re-release - Launch Trailer | Nightdive Studios]
Hij is al beschikbaar, alleen lastig te vinden via Nintendo zelf. Op dekudeals staat hij wel en wordt aangegeven dat hij €14,99 kost: https://www.dekudeals.com...c-plus-hexen?platform=allSeal64 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:01:
[...]
Heretix had ik niet zo veel mee maar Hexen heb ik altijd wel tof gevonden. Daar was ook al een N64 port van destijds. Als dit niet al te duur wordt ga ik die misschien wel checken.
Latin capital letter y with diaeresis
Eshop link: https://www.nintendo.com/...eretic-Hexen-2891267.htmlYdieresiS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:29:
[...]
Hij is al beschikbaar, alleen lastig te vinden via Nintendo zelf. Op dekudeals staat hij wel en wordt aangegeven dat hij €14,99 kost: https://www.dekudeals.com...c-plus-hexen?platform=all
En ja toch twee cult classics, zeker geen perfecte games maar wel iets interessants.
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 08-08-2025 11:02 ]
Werk-laptop, dus ik kan niet op gaming sites, vandaar.YdieresiS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:29:
[...]
Hij is al beschikbaar, alleen lastig te vinden via Nintendo zelf. Op dekudeals staat hij wel en wordt aangegeven dat hij €14,99 kost: https://www.dekudeals.com...c-plus-hexen?platform=all
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic