Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tasjaaaa schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:14:
[...]

In ieder geval bedankt om te reageren. Moet je dan internet hebben- het moment dat je ze wilt spelen?
Games kunnen offline gespeeld worden, maar je moet een actief lidmaatschap hebben en je lidmaatschap elke zeven dagen verifiëren door online te verbinden. Bron: Nintendo

[ Voor 13% gewijzigd door Mog op 14-04-2025 10:18 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Sinds gisteren weer veel interessante spellen in de aanbieding: https://www.nintendo.com/...VxsSXIP718Ib_RbQjV9mqUBCP

Hebben jullie je backlog nog wat gevuld? Ik heb aangeschaft: Golf Story, Prison Architect, Portal Companion & Lumines voor bij elkaar 14 euro.

Maar nu bezig met (vooral) Celeste. Wat een geweldige game is dat! Ik zit nu in Chapter 5 in de tempel. Heel verslavend om iedere keer nog even door te spelen. Uiteindelijk ben ik honderden keren dood gegaan in het laatste scherm van Chapter 3, dat die hoteleigenaar achter je aan zit en met dat lange platformdeel. Maar zo fulfilling als het dan toch lukt.

Ik las op Reddit een interessant verhaal over het einde van Chapter 3, namelijk dat je je niet moet focussen op je angsten (die hoteleigenaar), maar juist op de weg die je moet gaan (de platforms). In het begin ben je alleen maar bezig met die gast die door het scherm raast, maar op een bepaald moment leer je zijn patronen herkennen en verdwijnt hij... Net zoals je in real-life met angsten moet omgaan. Sluit weer naadloos aan op het verhaal van Celeste. Heel boeiend!

[ Voor 52% gewijzigd door X-GeaR op 15-04-2025 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
X-GeaR schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:03:
Sinds gisteren weer veel interessante spellen in de aanbieding: https://www.nintendo.com/...VxsSXIP718Ib_RbQjV9mqUBCP

Hebben jullie je backlog nog wat gevuld? Ik heb aangeschaft: Golf Story, Prison Architect, Portal Companion & Lumines voor bij elkaar 14 euro.
Ik had melding gekregen van Dekudeals dat Vampire Survivors in de aanbieding was. Leuk spel wel! Onmiddellijk ook eens co-op getest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag dat de Mario + Rabbids Sparks of Hope Season Pass nu met 75% korting in de aanbieding is. Voorgaande keren was dat nog steeds 50%. Nu dus in de aanbieding voor €7,49 tot en met 27 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
L23 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:37:
Ik zag dat de Mario + Rabbids Sparks of Hope Season Pass nu met 75% korting in de aanbieding is. Voorgaande keren was dat nog steeds 50%. Nu dus in de aanbieding voor €7,49 tot en met 27 april.
De eerste game vond ik geweldig. Maar dit was een enorme teleurstelling. Deze game had last van Ubisofts neiging om telkens meer in een game te stoppen waardoor het niet beter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:58:
[...]

De eerste game vond ik geweldig. Maar dit was een enorme teleurstelling. Deze game had last van Ubisofts neiging om telkens meer in een game te stoppen waardoor het niet beter wordt.
Ben het met je eens. Eerste deel meerdere keren uitgespeeld en is een van mij favoriete Switch games. Sparks of Hope moet ik nog steeds een keer uitspelen... Ik begreep van reviews dat de DLC ook te wensen over liet. Ook al kan ik me er niks bij voorstellen zijn er mensen die Sparks of Hope zelfs beter vonden dan Kingdom Battle. Daarbij heb ik het gevoel dat ze überhaupt niet zo fan zijn van turn-based tactics gezien Sparks of Hope daarin behoorlijk versimpeld was en op andere vlakken op zich wel verbeteringen waren, maar meer is inderdaad niet altijd beter.

Maar goed, voor de liefhebbers een mooie deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
X-GeaR schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:03:

Mario + Rabbids® Sparks of Hope Season Pass
€7,50 laagste prijs.

Twijfel nog over Dave the Diver 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ike. schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:06:
€7,50 laagste prijs.
Die heb ik gister ook gelijk gescoord. Vond 1e M+R wel stuk beter (Sparks is gewoon te makkelijk), maar voor 7,50 ga ik wel weer even zoet mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie Eshop sale inderdaad, best wat goede games aan lage prijzen.

Maar gratis kan ook ;) Voor de fans van Danganronpa enerzijds en Fire Emble anderzijds staat er nu een demo van The Hundred Line - de nieuwe game van de Danganronpa makers - online.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 16-04-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Heb je Dave The Diver al eens gespeeld? Zo nee, dan is het echt een aanrader. Ik haak normaal gesproken vrij makkelijk af bij spellen, maar dit was een van de spellen waar ik echt in werd gezogen. De afwisseling van een sushirestaurant runnen (een vrij simpele maar verslavende sim) en jagen op vissen (wat meer actiegedreven metroidvania, maar ook heel relaxt, je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil) is perfect. Voor mij persoonlijk 1 van mijn top 10 Switch-games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Net de demo van Mario vs Donkey Kong gedaan, leuker dan gedacht!
Direct maar gescoord op marktplaats.

[ Voor 22% gewijzigd door TomBraamhaar op 18-04-2025 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
Ja die was ook inderdaad best leuk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zie net deze puzzel platformer voorbij komen op Nintendolife. Ziet er leuk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Ike. schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:06:
[...]

€7,50 laagste prijs.

Hier ook gehaald, want ‘Sparks of Hope’ is leuk! (y)

Hier sinds gisteren met mijn zoontje (6 jaar) bezig aan ‘Marvel Ultimate Alliance 3’. Was even vergeten dat ik deze in de (digitale) collectie had. :P Maar erg leuk om samen met hem te spelen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtQrI_2XN4DjICGuCQ0roelXY8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hftLG1rkNCzFqOE48ql8196e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mfl1wZsCFTVGkWvn1mKEebJ5p_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKkW8pf9dFvtwnFMkliXiHaF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe toevoeging voor GBA NSO:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Arinyo schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:33:
Best heel irritant als ik naar ‘my nintendo store’ ga om iets te bestellen via safari krijg ik error forbidden / 403 forbidden. Dat heb ik niet bij chrome. Wat doe ik verkeerd bij safari?
Het gebruik van Safari? Grapje uiteraard. Maar heel eerlijk, mijn vrouw heeft een iPhone en iPad en hoor vaker klachten dat dingen toch niet lekker werken in die browser.

Zoeken op jouw probleem geeft in ieder geval deze pagina van Nintendo zelf:
https://www.nintendo.com/...RN4tFZQEBCCcXlsAdWPcW5DDN

Hier staan ook een paar oplossingen (veiligheidsplugging uitschakelen bijvoorbeeld):
https://www.helpmij.nl/fo...op-ipad-en-iphone.963077/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Gisteravond met mijn zwager samen een Nintendo Switch Oled (Wit) opgehaald voor €190, werkend gezien en was echt nog super netjes! Ik zeg een mooie deal voor iemand die graag een Nintendo Switch wil voor Mario en Pokémon :*)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
F-Zero 99 heeft nu ook afbeeldingsstukjes. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke woensdag komen er nieuwe voor in de plaats tot 21 mei. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UP4ZVBRsiDlVVivMNaK_uhAklOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUcqmsQYrQjCAOOmliytriUl.jpg?f=fotoalbum_large

F-Zero 99 heeft ook een update gekregen naar versie 1.6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

Vliegvlug

Flight Simple

Vandaag iets vreemds gehad met de microsd-kaart in de Switch.
Een spel wilde opeens niet meer opstarten wegens ontbrekende gegevens. Was een game die op de sd-kaart staat.
De Switch bleek de hele sd-kaart niet meer te zien want als je bij opslag ging kijken in de settings stond er dat er geen sd-kaart aanwezig was terwijl deze er wel degelijk in zat.

Vreemd genoeg merkte de Switch wel dat ik de kaart eruit haalde, want dat deed ik terwijl de Switch nog aan stond en kreeg gelijk de melding dat ik dat niet moest doen.
Erg apart voor een kaart die hij niet ziet. :?

Opnieuw erin zetten loste ook niets op en de contacten waren ook schoon.
De kaart werd wel gewoon gelezen op mijn Windows PC.

Heb een nieuwe sd-kaart gepakt, daar alles vanaf de oude kaart naar toe gekopieerd via de PC.
Ik had eigenlijk verwacht dat er ergens tijdens het kopiëren een foutmelding zou optreden maar helemaal niets, ging zonder problemen.
Was 109GB en kostte een ruime 2,5 uur.

Die nieuwe kaart met alle gekopieerde data van de oude kaart erop in de Switch gedaan en alles deed het weer als van ouds. d:)b

Iemand die hier een verklaring voor heeft?
Ik had eigenlijk het gevoel dat die oude kaart stuk zou moeten zijn maar op de PC merk ik er niets van terwijl de Switch ‘m dus niet eens meer ziet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpQbles9Xnb3XBZzbWgIFilMnQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0cffqvrQfexzifUfxfB1UpH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z4WqbKDQwnwDx2DSx9vzLS9BUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jXlIEuLzKQbSF2cFxhuXr8z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kF6S-PfTMwfpnJfEAwFz-QJxrYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gL6pEtzM2wnMKwrn2saLzyGt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJhxMruWcazY9g2yPzvAzWipW6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVDZZ3qLc7z6V4vLBDjubAeu.jpg?f=fotoalbum_large

Op de Wii had ik het ook al eens gehaald, maar nu op de Switch opnieuw. Alle 121 sterren in Super Mario Galaxy en Super Luigi Galaxy. Blijft toch één van mijn favoriete 3D Mario games.

[ Voor 39% gewijzigd door Raem op 23-04-2025 23:55 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Vliegvlug schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:27:
Vandaag iets vreemds gehad met de microsd-kaart in de Switch.
Een spel wilde opeens niet meer opstarten wegens ontbrekende gegevens. Was een game die op de sd-kaart staat.
De Switch bleek de hele sd-kaart niet meer te zien want als je bij opslag ging kijken in de settings stond er dat er geen sd-kaart aanwezig was terwijl deze er wel degelijk in zat.

Vreemd genoeg merkte de Switch wel dat ik de kaart eruit haalde, want dat deed ik terwijl de Switch nog aan stond en kreeg gelijk de melding dat ik dat niet moest doen.
Erg apart voor een kaart die hij niet ziet. :?

Opnieuw erin zetten loste ook niets op en de contacten waren ook schoon.
De kaart werd wel gewoon gelezen op mijn Windows PC.

Heb een nieuwe sd-kaart gepakt, daar alles vanaf de oude kaart naar toe gekopieerd via de PC.
Ik had eigenlijk verwacht dat er ergens tijdens het kopiëren een foutmelding zou optreden maar helemaal niets, ging zonder problemen.
Was 109GB en kostte een ruime 2,5 uur.

Die nieuwe kaart met alle gekopieerde data van de oude kaart erop in de Switch gedaan en alles deed het weer als van ouds. d:)b

Iemand die hier een verklaring voor heeft?
Ik had eigenlijk het gevoel dat die oude kaart stuk zou moeten zijn maar op de PC merk ik er niets van terwijl de Switch ‘m dus niet eens meer ziet.
Ik heb dit ook gehad. Kaartje was in ene niet meer in switch te gebruiken en enkel leesbaar op pc. Lijkt er dus op dat kaartje te vaak is beschreven. En dat switch moet kunnen schrijven om ook te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

Vliegvlug

Flight Simple

RollieBollie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:02:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Kaartje was in ene niet meer in switch te gebruiken en enkel leesbaar op pc. Lijkt er dus op dat kaartje te vaak is beschreven. En dat switch moet kunnen schrijven om ook te kunnen lezen.
Dat is een goede, er naar schrijven heb ik helemaal niet aan gedacht en dus ook niet geprobeerd onder Windows.
Ik ga kijken of dat daar gaat of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kirby en de Vergeten Wereld is terug met zowel oude als nieuwe afbeeldingsstukjes. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er nieuwe voor in de plaats tot 23 mei. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iA72M063f_1aBHvhYB8uFjg6kMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4mKMmnPMDXYuZFrF0LkaN3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een trailer voor de nieuwe Shinobi game, door de devs van Streets of Rage 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Exactor it schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:10:
[...]

De nieuwe Prince of Persia is wel een toegankelijke en toch goede metroidvania. De twee Ori spellen zijn iets moeilijker maar niet in de buurt van Hollow Knight. Animal Well is qua beweging niet lastig maar qua puzzels wel. Echt enorm goed spel verder!

En eens met @Xerox Guacamelee (en deel 2) zijn heel tof.
Inmiddels halverwege Guacamelee 2 en wat een geweldig spel is dat. Precies de juiste dosis vechten / platforming / puzzelen (als in de weg vinden). Niet moeilijk of frustrerend en daarmee het perfecte ‘after work’ spel. Nogmaals dank voor deze goede tip! Het eerste deel staat inmiddels op de wishlist bij Dekudeals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:45
X-GeaR schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:26:
[...]

Inmiddels halverwege Guacamelee 2 en wat een geweldig spel is dat. Precies de juiste dosis vechten / platforming / puzzelen (als in de weg vinden). Niet moeilijk of frustrerend en daarmee het perfecte ‘after work’ spel. Nogmaals dank voor deze goede tip! Het eerste deel staat inmiddels op de wishlist bij Dekudeals.
@Xerox zei het eerder en beter! Maar leuk dat je er plezier aan hebt. Ik vond beide delen heel leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Switch firmware versie 20.0.0 staat online. Patch Notes:
The following icons for new features have been added to the HOME Menu:

Virtual Game Card
  • Purchases Nintendo Switch digital software, DLC, and some free software, are now virtual game cards and displayed in a list in this menu.
  • You can virtually load and eject virtual game cards between up to two Nintendo Switch systems.
  • Virtual game cards can be lent to others in the same Nintendo Account family group. For more information, see Virtual Game Card Guide.
GameShare
  • Compatible software can be shared from a Nintendo Switch 2 system to other nearby system(s) to play together.
  • You can only play together via local wireless, and the Nintendo Switch 2 system must initiate GameShare.
  • This feature cannot be used between two Nintendo Switch, Nintendo Switch – OLED Model and/or Nintendo Switch Lite systems.
User Verification Settingshas been added under User > User Settings.
You can restrict access to the Virtual Game Card menu by requiring entry of a PIN or signing in to your Nintendo Account.

Online License Settings has been added.
When turned on, you can play downloaded software or DLC you've purchased while the system is connected to the internet, even if you don't have the virtual game card loaded.
For more information, please refer to the details about the option on the System Settings screen.

The Nintendo eShop and Nintendo Switch News icon colors on the HOME Menu have been changed.

Multiple save data can be selected and transferred at once in “Transfer Your Save Data” menu.

System Transfer to Nintendo Switch 2 has been added under System Settings > System.
You can perform a system transfer from your Nintendo Switch to Nintendo Switch 2 using local communication.
  • For users that will lose access to their Nintendo Switch before receiving their Nintendo Switch 2, there is an option to upload system transfer data to a dedicated server which can then be retrieved on their Nintendo Switch 2. After you upload your system transfer data to the dedicated server, the Nintendo Switch system will be initialized to factory settings, so only perform this transfer if you’ll be able to complete the transfer on Nintendo Switch 2.
  • If you want to continue using your Nintendo Switch until you have a Nintendo Switch 2, we recommend completing the system transfer using local communication after you have acquired a Nintendo Switch 2 system.
An internet connection and Nintendo Account is required to complete both local and the server-based system transfer service.
For more information, see System Transfer from Nintendo Switch to Nintendo Switch 2.

The appearance of some user icons have been updated.
De update voegt onder andere het virtual game card systeem toe. Belangrijk om te weten is dat het niet meer mogelijk lijkt te zijn om met één digitale licentie op twee Switches tegelijk samen online te spelen. Indien je verder van het primary/secondary Switch principe gebruik wilt blijven maken dat nu al bestaat, heb je die Online License Setting nodig denk ik. Te bekijken hoeveel dat verschilt.

Voor het delen met je familiegroep heb je een lokale connectie nodig zoals al eerder door Nintendo vermeld. In dat geval kan je maar één game aan die persoon uitlenen voor een periode van 14 dagen.

De system transfer naar Switch 2 lijkt nu ook online mogelijk voor mensen die hun oude console willen verkopen voor ze het nieuwe toestel in handen hebben. Meer info.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 30-04-2025 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vliegvlug schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:14:
[...]

Dat is een goede, er naar schrijven heb ik helemaal niet aan gedacht en dus ook niet geprobeerd onder Windows.
Ik ga kijken of dat daar gaat of niet
Ik heb zelf met mijn sd kaartje gehad dat spellen heel traag werkten. Dus uiteindelijk vervangen en probleem was verholpen.
Echter, op de pc verder geen problemen ondervonden, ook niet met beschrijven van het kaartje. Er is niet echt software om zo'n kaartje te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:46
Zit ff naar mijn virtual gamecards te kijken en mij valt op dat gratis te downloaden software als de Youtube of Twitch app ook een virtual gamecard is. Ook zijn demo games die niet langer actief zijn vanwege een eenmalig demo weekend ofzo ook als virtual gamecard toegevoegd. Beetje vreemd naar mijn idee maargoed.

En nog een issue:
Je kunt nu door de virtual gamecards niet meer zien welke van games nu fysiek in het systeem zitten. Er is geen verschil in icoontje tussen virtual en fysiek naast de naam op het home-menu.
Je kunt dat alleen checken door het gamecard klepje te openen op je Switch of naar Options > Software Information > Check Virtual Game Card en dan zegt ie dat de game niet als virtual ingeladen is, maar als fysiek. Beetje omslachtig zo.

En verder hadden ze het Options > Data Management bij een game ook wel mogen updaten. Delete Software is hetzelfde als virtual uitwerpen in dit geval. Ze hadden best die tekst kunnen aanpassen als het om een virtual gamecard game gaat. Ook dit kan weer voor verwarring zorgen.

[ Voor 83% gewijzigd door Zeror op 30-04-2025 12:32 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 30 april 2025 @ 05:59:
Switch firmware versie 20.0.0 staat online. Patch Notes:

[...]
De update voegt onder andere het virtual game card systeem toe. Belangrijk om te weten is dat het niet meer mogelijk lijkt te zijn om met één digitale licentie op twee Switches tegelijk samen online te spelen. Indien je verder van het primary/secondary Switch principe gebruik wilt blijven maken dat nu al bestaat, heb je die Online License Setting nodig denk ik. Te bekijken hoeveel dat verschilt.

Voor het delen met je familiegroep heb je een lokale connectie nodig zoals al eerder door Nintendo vermeld. In dat geval kan je maar één game aan die persoon uitlenen voor een periode van 14 dagen.

De system transfer naar Switch 2 lijkt nu ook online mogelijk voor mensen die hun oude console willen verkopen voor ze het nieuwe toestel in handen hebben. Meer info.
Ah, ik dacht eerder begrepen te hebben dan je kon kiezen tussen Primary/Seconday of het Virtual Game Card System, maar we gaan met deze update dus verplicht over naar het Virtual Game Card System. Ik ga zo maar eens updaten en hopelijk begrijp ik het dan allemaal beter.

Volgens mij een prima systeem, maar met het oog op de Switch 2 en dan ook nog de Switch OLED willen blijven gebruiken maak ik me wel een beetje zorgen over de Play Activity Hours. Play Activity Hours zijn uiteraard online zichtbaar, maar het correct uren optellen lijkt lokaal op de Switch zelf te gebeuren. En de enige manier om tot nu toe de Play Activity Hours correct over te zetten was met System Transfer. Op meerdere apparaten dezelfde games spelen gaat het met speeluren volgens mij niet goed. Zou dus mooi zijn als de speeluren via je Nintendo Switch account worden bijgehouden en niet op een specifieke Switch console. Zou mooi zijn als dat met de update ook eens aangepakt word.

Voor de mensen die de huidige Switch al eerder willen verkopen is de System Transfer Online een mooie toevoeging, vraag me dan wel weer af hoe dat samenwerkt met Animal Crossing (die had ook een complex systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:09:
En nog een issue:
Je kunt nu door de virtual gamecards niet meer zien welke van games nu fysiek in het systeem zitten. Er is geen verschil in icoontje tussen virtual en fysiek naast de naam op het home-menu.
Je kunt dat alleen checken door het gamecard klepje te openen op je Switch of naar Options > Software Information > Check Virtual Game Card en dan zegt ie dat de game niet als virtual ingeladen is, maar als fysiek. Beetje omslachtig zo.
Gewoon goed onthouden welke games je fysiek en digitaal in bezit hebt dus :P Scheelt bij mij dat maar 12 games digitaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb mijn issues overigens gerapporteerd aan Nintendo. Dus ben benieuwd of ze het probleem erkennen en er bereid toe zijn er iets aan te doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Profiel icoontjes zijn blijkkaar ook geupdate:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:02:
Ik heb mijn issues overigens gerapporteerd aan Nintendo. Dus ben benieuwd of ze het probleem erkennen en er bereid toe zijn er iets aan te doen.
Het zou inderdaad wel logisch/duidelijker zijn als de Virtual Game Card een ander icoontje heeft dan de fysieke game. Of gewoon als vanouds en verberg games die uitgeleend zijn of maak dat op een andere manier duidelijk (grijs).

Het Virtual Game Cards menu is standaard nogal onoverzichtelijk. Sorteren op titel is overzichtelijker en deze keuze blijft ook onthouden. Daarnaast kan je nog filteren, maar die keuzes moet je elke keer opnieuw aanvinken. Alleen filteren op Software, dus de games en niet de DLC/Upgradepack maakt het al overzichtelijker.

Kies ik Loaded to this Console dan zie ik 16 games/apps die geïnstalleerd of gearchiveerd zijn. Ik zei eerder 12 digitale games, maar Hollow Knight en Sonic Mania heb ik zowel fysiek en digitaal, dus die staan er ook tussen. Verder de Youtube app en Pokemon TV waar ik nog geen afscheid van heb kunnen nemen :P

Kies ik Not Loaded to Any Console dan zie ik alle games die ik eerder heb verwijderd (dus niet gearchiveerd). Hier staan verder geen demo's tussen, maar wel die Play Test en vergelijkbare eenmalige games. Het zou inderdaad logisch zijn als Nintendo die uit de lijst haalt gezien ze toch niet bruikbaar zijn.

Binnenkort maar eens uittesten hoe een Virtuele Game Card uitlenen bevalt. In ieder geval handig om te zien dat als ik een fysieke game uitleen zoals Sonic Origins Plus ik nu ook daadwerkelijk de Plus content, wat geleverd was via een download code, kan uitlenen met Virtual Game Cards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:09:
Ook zijn demo games die niet langer actief zijn vanwege een eenmalig demo weekend ofzo ook als virtual gamecard toegevoegd. Beetje vreemd naar mijn idee maargoed.
Ik heb een oplossing. Kom net de Handleiding voor virtuele gamecards tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTIC83G1_WsNhsq8oKrx3kpEc7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfETzOFZByfGLa65ENyKEj0A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 30-04-2025 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Er is een manier om met de virtual gamecards toch een game op twee systemen tegelijk te spelen.
Andre van GameXplain legt het uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die die Virtual Game Cards liever op een PC/Tablet/... organiseren: https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs

Het lijkt trouwens dat er geen enkele nadeel is aan Online License Settings standaard op On te zetten als je gebruikt maakt van meerdere consoles. Dit lijkt het sterkste op het oude systeem vziw.

De video hierboven heeft het over de situatie waarbij je met dezelfde account op verschillende systemen wilt spelen. Om tegelijk hetzelfde spel op hetzelfde verschillende systemen te spelen met verschillende accounts kan je het schijnbaar zo samenvatten (ik citeer even een gebruiker op Famiboards)
After VGC rollout (steps must happen in order here, for "same game, same time" scenario):
1. VGC switch boots up Final Fantasy
2. VGC switch goes offline (airplane mode)
3. Online License Check switch books up Final Fantasy (also have to be online)
4. Now both Nintendo accounts can play Final Fantasy, as long as VGC switch remains offline

Both of those methods are assuming different Nintendo accounts are being used.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Yonix schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:05:
[...]

Hier ook gehaald, want ‘Sparks of Hope’ is leuk! (y)

Hier sinds gisteren met mijn zoontje (6 jaar) bezig aan ‘Marvel Ultimate Alliance 3’. Was even vergeten dat ik deze in de (digitale) collectie had. :P Maar erg leuk om samen met hem te spelen! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En vanochtend samen uitgespeeld, een erg toffe ervaring! Meteen de DLC maar aangeschaft voor nog meer Marvel-plezier! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:18:
Voor mensen die die Virtual Game Cards liever op een PC/Tablet/... organiseren: https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs

Het lijkt trouwens dat er geen enkele nadeel is aan Online License Settings standaard op On te zetten als je gebruikt maakt van meerdere consoles. Dit lijkt het sterkste op het oude systeem vziw.

De video hierboven heeft het over de situatie waarbij je met dezelfde account op verschillende systemen wilt spelen. Om tegelijk op hetzelfde systeem te spelen met verschillende accounts kan je het schijnbaar zo samenvatten (ik citeer even een gebruiker op Famiboards)

[...]
Tegelijk op hetzelfde systeem met verschillende accounts spelen? Hoe moet ik dat voor me zien? :P
Behalve dan als je multiplayer speelt, maar dan zijn al die stappen met VGC sowieso niet nodig lijkt me?

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 01-05-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Tegelijk op hetzelfde systeem met verschillende accounts spelen? Hoe moet ik dat voor me zien? :P
Behalve dan als je multiplayer speelt, maar dan zijn al die stappen met VGC sowieso niet nodig lijkt me?
Typo, natuurlijk bedoel ik verschillende systemen :+ en hetzelfde spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
De Switch OLED van mijn zoon is nu bijna 3 jaar oud (dus buiten garantie) en begint wat gebreken te vertonen; de joycons verliezen steeds vaker de verbinding wanneer ze aan de Switch vast zitten. Losgekoppeld lijkt er geen probleem te zijn. Er zijn geen verbuigingen oid te zien en ik heb de contactjes voor zover mogelijk schoongemaakt maar er is geen verbetering. Daarnaast is de LB knop stuk.

Iemand hier ervaring mee? Zit het probleem nu in de controllers of de console? Is de beste optie nu het opsturen van de joycons incl console?

specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zeror
Restart/herstart probleem bij update/patch 20.0.0

Blijkbaar is er een issue in update 20.0.0 waardoor je je switch niet kunt herstarten.

Nintendo heeft een fix (patch 20.0.1) uitgebracht. Mocht je hier last van hebben, moet je de console in maintenance mode herstarten om die fix/update te installeren. Hier staat uitgelegd hoe je dit doet.

[ Voor 29% gewijzigd door Zeror op 03-05-2025 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:03
En het is alweer opgelost met de 20.0.1 update :)

Zie: https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/22525
Ver. 20.0.1 (Released May 2, 2025)
Fixed an issue where Error Code: 2206-1015 sometimes occurred when restarting the system after updating to system version 20.0.0.
If you're encountering the error, update your Nintendo Switch console in Maintenance Mode.
Goed dat Nintendo het snel opgelost heeft. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ShadLink op 03-05-2025 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
RubenDJ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:45:
De Switch OLED van mijn zoon is nu bijna 3 jaar oud (dus buiten garantie) en begint wat gebreken te vertonen; de joycons verliezen steeds vaker de verbinding wanneer ze aan de Switch vast zitten. Losgekoppeld lijkt er geen probleem te zijn. Er zijn geen verbuigingen oid te zien en ik heb de contactjes voor zover mogelijk schoongemaakt maar er is geen verbetering. Daarnaast is de LB knop stuk.

Iemand hier ervaring mee? Zit het probleem nu in de controllers of de console? Is de beste optie nu het opsturen van de joycons incl console?
Als je de mogelijkheid hebt zou ik kijken of dit met een ander setje joycons ook gebeurt - desnoods een vriendje of een buurman of zo, dan kun je controleren of het met die set ook gebeurt. Die LB knop zal de joycon wel zijn, da's wel erg specifiek om in de console te zitten.
Als je met een andere set geen problemen hebt dan zijn je joycons gewoon op. Je kunt kijken of je dat via garantie kan laten lopen maar na drie jaar denk ik dat je daar niet veel kans op maakt - dan kun je beter naar een nieuw setje gaan kijken.
Als het met een andere set ook gebeurt dan zit het in je console, dan zou ik toch contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trails in the Sky 1st Chapter launches September 19 Trails in the Sky 1st Chapter will launch for PlayStation 5, Switch, and PC via Steam on September 19, the latest issue of Weekly Famitsu reveals.

Gematsu (@gematsu.com) 2025-05-07T05:15:35Z

Trails in the Sky 1st remake komt uit op 19 september!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
Iemand interesse? :+
In de adapter, niet de switch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo5HlBURvbjiedheL_SsB8AwLCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzsp1H0y7FhFeo0NXiEAWhRm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 10-05-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Door het virtual card syteem kan ik de spellen niet meer verdelen onder mijn 3 systemen.(OG, lite en Oled) Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:03:
Door het virtual card syteem kan ik de spellen niet meer verdelen onder mijn 3 systemen.(OG, lite en Oled) Heel irritant.
Hoe kon je het eerder wel verdelen over 3 systemen?

Je hebt bij je profiel pagina > User Settings > Online Licence Settings > Use Online Licences aan staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:23:
[...]

Welke LABO set is dit? :P
Nintendo LABO Toy-Con 05 - Retro-pakket :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
TomBraamhaar schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:03:
Het kan wel, maar het is alsnog heel irritant :|

Zorg eerst dat je op alle consoles de (digitale) spellen als card hebt staan die je op die consoles wil. Dus ja je moet minimaal 2x een console aan je hoofdconsole binden.
Daarna op alle consoles en voor alle users Settings > User > Online license settings op On zetten.

Tenminste zo heb ik het hier gedaan, na wat vloeken :-(
Gooi iig niet de games/vcards van een systeem af als je ze nog wil gebruiken op dat systeem, want om te downloaden moet dat systeem weer gepaired zijn.

Ik weet trouwens niet zeker of je nu digitale games nog op meerdere consoles tegelijk kunt zetten, want dat hebben we hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dragon2 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Gooi iig niet de games/vcards van een systeem af als je ze nog wil gebruiken op dat systeem, want om te downloaden moet dat systeem weer gepaired zijn.

Ik weet trouwens niet zeker of je nu digitale games nog op meerdere consoles tegelijk kunt zetten, want dat hebben we hier niet.
Is dat omdat de 3e console geen toegang heeft tot de lijst van Virtual Game Cards en je niet meer via de eShop spellen kan downloaden?

Digitale games op meerdere consoles hebben staan lijkt me geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
L23 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Je hebt gelijk. Hier een foto van het doosje waar het ook duidelijker te zien is.

[Afbeelding]

En bij het bericht zit ook een filmpje van de Wii U keychain. Verder nog geen demonstratie van de andere sleutelhangers kunnen vinden.

https://x.com/OreoGMOreo/status/1901188922849567101
In maart geweest. Heb er eentje:

Museum viel trouwens tegen, vond ik. Mocht nergens foto's maken, terwijl me dat nou joust leuk leek (van al die oude consoles en games die je vroeger zelf gehad hebt). Museum Shop was wel leuk :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:27:
[...]

In maart geweest. Heb er eentje:
[YouTube: Nintendo Museum keychain]

Museum viel trouwens tegen, vond ik. Mocht nergens foto's maken, terwijl me dat nou joust leuk leek (van al die oude consoles en games die je vroeger zelf gehad hebt). Museum Shop was wel leuk :)
Tof. Waren ze nog alle 9 beschikbaar? Je mocht er maar 1 kopen begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Ja maar helaas blind boxes, dus dat schoot niet echt op :)
1 per persoon inderdaad. Hoopte op een N64 controller.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
Oh yes.

Killer Instinct Gold op NSO expansion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 15:37
O vet, ik heb de originele nog liggen voor de N64, maar deze game blijft gewoon Goud :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
Ik heb zelfs de SNES versie nog met Killer Cuts cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
RollieBollie schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:45:
Ik heb zelfs de SNES versie nog met Killer Cuts cd.
Heb je toevallig ook de GameBoy versie van Killer Instinct ooit gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Killer instinct, was dat niet dat spel dat als iemand bijna dood was en je combo deed, dat je character zelf nog even door ging met automatisch die kill combo?

Erg leuk spel en volgens mij heb ik de eerste op de SNES gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seal64
Arunia schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:37:
Killer instinct, was dat niet dat spel dat als iemand bijna dood was en je combo deed, dat je character zelf nog even door ging met automatisch die kill combo?

Erg leuk spel en volgens mij heb ik de eerste op de SNES gespeeld.
Yup, de Ultra combo. Die waren (voor die tijd) enorm lang maar voor het grootste deel gewoon de fatality van MK, maar dan in KI, dus de juiste triggerbuttons inkloppen en de rest ging vanzelf.
Linksquest schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Heb je toevallig ook de GameBoy versie van Killer Instinct ooit gespeeld?
Ik wel. Grafisch best aardig voor die tijd, maar wel erg makkelijk. Sabrewulf had daar een infinite combo die je met twee vingers in je neus uitvoerde en dan gewoon overal doorheen kon ploegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Klopt, deel die mening helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vier toevoegingen voor GB NSO:
  • Survival Kids
  • Gradius The Interstellar Assault
  • Kirby Star Stacker
  • The Sword of Hope

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RayNbow Survival Kids ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fantasy Life reviews:

RayNbow schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 06:22:
Vier toevoegingen voor GB NSO:
[YouTube: Game Boy – May 2025 Game Updates – Nintendo Classics]
  • Survival Kids
  • Gradius The Interstellar Assault
  • Kirby Star Stacker
  • The Sword of Hope
Dat is slimme timing met Survival Kids 'remake' die naar Switch 2 komt. En hoe vaak dat ik The Sword of Hope niet in de winkel heb zien liggen lol.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 23-05-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
JackAvery schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:22:
Fantasy Life reviews:

[YouTube: FANTASY LIFE i: The Girl Who Steals Time On Switch Is UNMISSABLE | Review & Performance!]

[...]

Dat is slimme timing met Survival Kids 'remake' die naar Switch 2 komt. En hoe vaak dat ik The Sword of Hope niet in de winkel heb zien liggen lol.
Iemand die de vage hoeken weg heeft kunnen krijgen? Op de andere platforms kun je dat simpel wegkrijgen, op de Switch lukt me dat niet en het is voor mij niet speelbaar zoals het nu is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Lekker Ventje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:15:
[...]

Iemand die de vage hoeken weg heeft kunnen krijgen? Op de andere platforms kun je dat simpel wegkrijgen, op de Switch lukt me dat niet en het is voor mij niet speelbaar zoals het nu is.
Welke vage hoeken, niks vaags te zien in het filmpje?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Carlos0_0 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:11:
[...]

Welke vage hoeken, niks vaags te zien in het filmpje?.
De bovenzijde van het scherm is bij mij wazig. Ik heb Adventure Information Display op off gezet zoals ik iemand op de Steamdeck zag doen maar het helpt bij niet veel. Het is alsof er een waas over hangt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 15:54
Hallo allemaal,

Ik ben compleet nieuw in de Nintendo Switch scene en begeef mij momenteel op een 2 sprong.
We gaan over 2 maanden een trip naar het zuiden maken en zitten er sterk over na te denken om of een iPad aan te schaffen met filmpjes voor de kleine of een Switch. Dit zodat we ook nog een spelletje er op kunnen spelen.

Nu heb ik een paar vragen.
1. Ik zie op internet dat je Plex kunt draaien, maar dat er 32GB intern geheugen zit. Kun je dit uitbreiden?
2. wat zijn jullie ervaringen hier in?
3. Ik lees op internet over patched en unpatched versies, wat is het verschil?

Hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken,
Vriendelijke groet,

Thijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thijs2012 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:51:
Nu heb ik een paar vragen.
1. Ik zie op internet dat je Plex kunt draaien,
Je kunt standaard geen Plex draaien op de Switch.
maar dat er 32GB intern geheugen zit. Kun je dit uitbreiden?
De Nintendo Switch beschikt over een MicroSD-slot.
3. Ik lees op internet over patched en unpatched versies, wat is het verschil?
De eerste versie van de Switch (2017) bevat een fout in de hardwarebeveiliging, waardoor je er gemakkelijker aangepaste firmware op kan zetten. Let wel dat dit tegen de voorwaarden van Nintendo in gaat. Als Nintendo merkt dat je aan je Switch geknutseld hebt, moet je niet vreemd op kijken als je Switch van Nintendo's servers verbannen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:24
Gisteren mijn laatste Switch 1 game fysiek gekocht. Capcom Fighting Collection 2 zal de laatste zijn om mijn collectie aan fysieke Nintendo Switch games af te maken.

Er zijn nog wel een paar speciale games die ik wel zou willen, maar ik ga er niet actief naar op zoek. Denk hierbij aan CaveStory+ of Wonderboy the Dragon's Trap. Ik heb me echt enorm uitgeleefd op de Switch, denk dat ik zo'n 200 fysieke games heb. Veel Limited Run games en wat andere speciale edities. Ik heb een gesealde Wata Graded Super Mario 3D All Stars (I know, het is oplichterij maar ik kon deze voor een leuk prijsje kopen) en Dragon's Lair Trilogy bijvoorbeeld.

Inmiddels ben ik een verzamelaar van Nintendo (retro) spul geworden, dat komt grotendeels door de Switch. Het is tijd voor de Switch 2
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:35:
Gisteren mijn laatste Switch 1 game fysiek gekocht. Capcom Fighting Collection 2 zal de laatste zijn om mijn collectie aan fysieke Nintendo Switch games af te maken.

Er zijn nog wel een paar speciale games die ik wel zou willen, maar ik ga er niet actief naar op zoek. Denk hierbij aan CaveStory+ of Wonderboy the Dragon's Trap. Ik heb me echt enorm uitgeleefd op de Switch, denk dat ik zo'n 200 fysieke games heb. Veel Limited Run games en wat andere speciale edities. Ik heb een gesealde Wata Graded Super Mario 3D All Stars (I know, het is oplichterij maar ik kon deze voor een leuk prijsje kopen) en Dragon's Lair Trilogy bijvoorbeeld.

Inmiddels ben ik een verzamelaar van Nintendo (retro) spul geworden, dat komt grotendeels door de Switch. Het is tijd voor de Switch 2
.
Verwacht dat Limited Run Games en dergelijke nog wel een tijdje doorgaan met fysieke Switch 1 games. Laatste gerucht die ik las is dat Hellblade een fysieke release krijgt. Dus mogelijk volgen er nog een aantal interessante releases die je moet hebben?

Ben benieuwd wanneer ze met de eerste Switch 2 games aankomen zetten. Ga je bij de Switch 2 ook weer voor zo een grote collectie? Ik ben er nog niet uit of ik weer voor fysiek ga, ik verwacht zelf een aanzienlijk kleinere collectie. Zie me de komende jaren nog wel wat Switch 1 games fysiek kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:24
L23 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:20:
[...]

Verwacht dat Limited Run Games en dergelijke nog wel een tijdje doorgaan met fysieke Switch 1 games. Laatste gerucht die ik las is dat Hellblade een fysieke release krijgt. Dus mogelijk volgen er nog een aantal interessante releases die je moet hebben?

Ben benieuwd wanneer ze met de eerste Switch 2 games aankomen zetten. Ga je bij de Switch 2 ook weer voor zo een grote collectie? Ik ben er nog niet uit of ik weer voor fysiek ga, ik verwacht zelf een aanzienlijk kleinere collectie. Zie me de komende jaren nog wel wat Switch 1 games fysiek kopen.
Ik ben vrij selectief voor wat betreft LRG. Het moeten echt games zijn waar ik wat mee heb of heel bijzonder vind om fysiek te hebben. Zo vond ik bijvoorbeeld Alien Isolation heel vet omdat de Switch versie de enige versie is met alles op 1 cartridge, zonder downloads. Ik vermoed dat ik er weinig van zal willen hebben, maar je weet het natuurlijk nooit. Voorheen was ik echt actief aan het kijken naar wat er allemaal werd uitgebracht van LRG, dat doe ik nu al een tijdje niet meer.

Ik ga vwb de Switch 2 niet meer voor zo'n grote collectie, maar dat komt omdat ik vermoed dat er, afgezien van de games van Nintendo zelf, niet meer zoveel fysieke games zullen gaan uitkomen als met de Switch 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Ik ben vrij selectief voor wat betreft LRG. Het moeten echt games zijn waar ik wat mee heb of heel bijzonder vind om fysiek te hebben. Zo vond ik bijvoorbeeld Alien Isolation heel vet omdat de Switch versie de enige versie is met alles op 1 cartridge, zonder downloads. Ik vermoed dat ik er weinig van zal willen hebben, maar je weet het natuurlijk nooit. Voorheen was ik echt actief aan het kijken naar wat er allemaal werd uitgebracht van LRG, dat doe ik nu al een tijdje niet meer.

Ik ga vwb de Switch 2 niet meer voor zo'n grote collectie, maar dat komt omdat ik vermoed dat er, afgezien van de games van Nintendo zelf, niet meer zoveel fysieke games zullen gaan uitkomen als met de Switch 1.
Ik ben ook vrij selectief. Alien Isolation heb ik ook. Vond het ook bijzonder dat de Switch versie er mooier uitziet dan op de Xbox One/PS4. Dus leuk om in de collectie te hebben.

Ja afwachten wat er nog komt. Zou graag Limbo en Inside nog fysiek willen hebben. Verder zijn er nog wat first party games die ik nog moet kopen, maar geen haast mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Er komen nieuwe functies naar Nintendo Online voor de Nintendo 64 app.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Er is een nieuwe systeem update uitgebracht (20.1.0). Dit is de versie die nodig is om lokaal een System Transfer uit te voeren naar de Switch 2. Als je Nintendo Switch Online opstart hoor je een vernieuwd geluidje en NSO heeft nu ook een zwart thema.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8PVLMwC0wzk1w3k_PHbJCYsEvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ozush33mw3FpegQJVP6UgwYw.jpg?f=fotoalbum_large

Verder zijn er sinds vandaag allemaal afbeeldingsstukjes beschikbaar van alle verschillende Game Boy modellen. Kans is groot dat je eigen kleur Game Boy er tussen zit. De uitwerking van de afbeeldingsstukjes laat meestal wat te wensen over, maar wel leuk om even terug te blikken op de oude Nintendo handhelds. Afbeeldingsstukjes zijn beschikbaar tot en met volgende week 4 juni.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgDyeEPOglsuG3FAAy8eodOGFKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMeYHAvRkgAJFC6bK7cLj7Tr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0cQdmIEbqS8mDcycAFF2bxUP5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMARYbp3tVyCJWLIfxigG8Ks.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem

[ Voor 37% gewijzigd door Raem op 28-05-2025 14:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQM_X2Aflmz8JfPkwXhp1XhAcE0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hBqxPCUNHLPjSUfBKU2am3Qy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door L23 op 28-05-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5 juni nieuwe Picross:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En er komt nog meer Pokémon nieuws aan

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GsCcf5wXcAAA0Zh?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
JackAvery schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:57:
En er komt nog meer Pokémon nieuws aan

[Afbeelding]
Eindelijk blue en red naar NSO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:19:
[...]

Eindelijk blue en red naar NSO
Ik verwacht dat ze die los gaan verkopen voor een paar euro net als op de 3DS. Is toch een paar miljoen extra inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ike. schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:04:
[...]

Ik verwacht dat ze die los gaan verkopen voor een paar euro net als op de 3DS. Is toch een paar miljoen extra inkomsten.
Ik verwacht ook enkel verkopen, maar dan eerder via een remake waar ze weer 60 euro voor kunnen vragen.

We gaan het zien. Dit jaar verwacht ik het in ieder geval niet. Volgend jaar is de serie 30 jaar uit. Voor de 3DS was destijds voor het 20 jarige bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:08:
[...]

Ik verwacht ook enkel verkopen, maar dan eerder via een remake waar ze weer 60 euro voor kunnen vragen.

We gaan het zien. Dit jaar verwacht ik het in ieder geval niet. Volgend jaar is de serie 30 jaar uit. Voor de 3DS was destijds voor het 20 jarige bestaan.
Remake is al gemaakt. Dat zijn Pokémon: Let's Go, Pikachu en Eevee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ike. schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:19:
[...]

Remake is al gemaakt. Dat zijn Pokémon: Let's Go, Pikachu en Eevee.
Je vergeet Pokémon FireRed and LeafGreen ook nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Je vergeet Pokémon FireRed and LeafGreen ook nog ;)
Och en ze kunnen Gold / Silver ook nog remaken :P .ik ben nu net een romhack aanspelen toevallig.
Hier ga je naar Jotho, Kanto, Orange Eilanden en die van Alola, en erna Hoen schijnbaar.

Zou leuk zijn ze ook zoiets officieels zouden doen, maar dat zal wel niet gebeuren :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seal64
Carlos0_0 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:44:
[...]

Och en ze kunnen Gold / Silver ook nog remaken :P .ik ben nu net een romhack aanspelen toevallig.
Hier ga je naar Jotho, Kanto, Orange Eilanden en die van Alola, en erna Hoen schijnbaar.

Zou leuk zijn ze ook zoiets officieels zouden doen, maar dat zal wel niet gebeuren :).
HeartGold/SoulSilver :X

Maar niet speelbaar op de Switch inderdaad.

Ik ben bang dat het vooral al die side games zijn die ze in de laatste Pokémon Direct ook al hebben laten zien, maar daar hangen ook nog geen datums aan. Mogelijk dat ze een nieuwe mainline game gaan teasen maar dat zal nog wel ff duren.

[ Voor 20% gewijzigd door Seal64 op 30-05-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie interesse heeft in Mario + Rabbids 2:

Gewone versie 15 euro op de eShop, Gold editie incl. de season pass 22.5, de volledige season pass 7.5. Wie graag fysiek koops kan de basisversie bij bol vor 17 euro oppikken.

En voor de fans van Undertale: vergeet niet dat Deltarune chapters 3+4 uitkomen. Eigenaars van de Switch 1 versie kunnen gratis de Switch 2 versie krijgen. Nieuwe trailer.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 30-05-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:58:
Voor wie interesse heeft in Mario + Rabbids 2:

Gewone versie 15 euro op de eShop, Gold editie incl. de season pass 22.5, de volledige season pass 7.5. Wie graag fysiek koops kan de basisversie bij bol vor 17 euro oppikken.
Mooie prijs voor de season pass, maar moet de main game nog steeds een keer uitspelen... (Het spel vond ik ook minder leuk dan Kingdom Battle). Ik kijk even aan wat Ubisoft de komende tijd allemaal gaat uitbrengen voor de Switch 2. Verwacht nog wel een Mario + Rabbids compilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:44:
[...]

Oeh, welke ROM hack is dit?
Nooit gesnapt dat ze niet alles (of toch veel) fusen in één spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@G_Dragon Nog meer Rollercoaster Tycoon Classic gespeeld? En hoe bevalt de fysieke release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom profiteert mee van de Switch 2 update. Patch Notes voor spelers op de originele Switch:
The following updates have been made when playing the game on Nintendo Switch:
  • Added a feature to display only favorited echoes in the list of echoes after 30 or more echoes have been learned.
  • Fixed various issues to create a smoother gaming experience.
En ondertussen zou de N64 app ook een update moeten gekregen hebben die button remapping toevoegt.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 04-06-2025 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Hi ik zit sindskort met volgende probleem. Woonachtig te belgie en overgeschakeld van Telenet naar Orange. Sindsdien lijk ik niet meer online te kunnen gamen met mijn switch. Switch is verbonden met Wifi en connectie is succesvol. Kan ook updates en games downloaden.. Wil ik echter online spelen zoals Mario Kart 8 krijg ik ineens volgende foutmelding :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5C1Oc0YdCC-WW2hjy17RlSKc8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAeNOVnHA8dkQBr4A7XobVc2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
@Rebbelx Van wat ik zo gauw kan vinden maakt Orange gebruik van CGNAT, is dat bij jou het geval, zet het dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
hcQd schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:19:
@Rebbelx Van wat ik zo gauw kan vinden maakt Orange gebruik van CGNAT, is dat bij jou het geval, zet het dan uit.
Gelukt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
Als er niet word gekozen om gegevens over te zetten van de switch naar de switch 2 kun je dan eenmaal ingelogd wel de gekochte digitale games downloaden en spelen / online spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
joey82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:46:
Als er niet word gekozen om gegevens over te zetten van de switch naar de switch 2 kun je dan eenmaal ingelogd wel de gekochte digitale games downloaden en spelen / online spelen?
Natuurrijk kan dat, al je aangekochte games worden omgezet in virtuele gamecards, die je gewoon kunt laden op je nieuwe console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
hcQd schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:50:
[...]

Natuurrijk kan dat, al je aangekochte games worden omgezet in virtuele gamecards, die je gewoon kunt laden op je nieuwe console.
Maar eerst linken heb ik net gelezen 🙂
Pagina: 1 ... 275 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic