Ok. Ik weet niet wat voor drugs ze gebruiken bij Nintendo, maar dat is some heavy shit om zo een game als Tomodachi Life te bedenken.
Ik dacht serieus dat dit laatste spel het nieuwste deel van Animal Crossing was..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De app staat nog niet in de play store iig.
Slechtste direct sinds jaren. Alleen de gameolay van MP was het waard. De rest vond ik echt helemaal niks aan. Hopelijk voor andere wel
Hopelijk niet. Maar ik verwacht wel dat het dagelijkse nieuws vaak niks bijzonders zal zijn.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ik bekijk het altijd positief. Die Virtual Game Card vond ik een interessante aankondiging.
Jammer dat Metroid mij niet heel veel deed.
Hij was toch totaal onverwacht deze direct voor de Switch. Metroid Prime beelden is al meer dan ik verwacht had.Cyrax0508 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:39:
Slechtste direct sinds jaren. Alleen de gameolay van MP was het waard. De rest vond ik echt helemaal niks aan. Hopelijk voor andere wel
Jammer dat er geen shadow drop kwam van Wind Waker / Twlight Princess / Metroid Prime 2: Remastered, maar dat had ik eigenlijk niet verwacht zo kort voor de Switch 2 Nintendo Direct. We gaan het komende week zien.
Zijn daar dan geruchten over of zo? Het enige wat ik al jaren hoor is dat het zo logisch zou zijn om ze uit te brengen, maar meer ook niet eigenlijk.X-GeaR schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:40:
Jammer dat er geen shadow drop kwam van Wind Waker / Twlight Princess / Metroid Prime 2: Remastered, maar dat had ik eigenlijk niet verwacht zo kort voor de Switch 2 Nintendo Direct. We gaan het komende week zien.
Link naar Nintendo Today, wanneer de url is geupdate door Nintendo:
https://www.nintendo.com/...ts/nintendo-today-mobile/
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ja, ik trap er gewoon steeds weer in. High hopes hahaha. Meestal zie ik wel wat positiefs maar het was nu echt alleen MP4 wat mij betreft. Volgende week dan maar weer high hopesTomBraamhaar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:39:
[...]
Hij was toch totaal onverwacht deze direct voor de Switch. Metroid Prime beelden is al meer dan ik verwacht had.
Het Virtual Game Card systeem zou ook al een eerste stapje kunnen zijn naar het kunnen doorverkopen van digitale games. Vraag is alleen of dat wel interessant is voor NIntendo. Ze kunnen er ongetwijfeld wat kosten voor rekenen, maar alsnog hebben ze natuurlijk liever dat iemand de game opnieuw uit de store koopt.
Maar wie weet, zou een mooie ontwikkeling zijn denk ik.
Zou me niet verbazen dat men dat met de switch 2 wil integreren als backwards compatibility voor digitale games.
Metroid zag er al iig beter uit dan de eerste trailer die ze lieten zien.
Raidou/Pokemon/metroid toch wel voor mij, wellicht de DQ remaster + Romancing Saga als RPG liefhebber maar verder was het nietmijn ding.
Kijken wat volgende week brengt, hoop wat meer MK9 beelden te zien en wellicht een nieuwe Fire Emblem, of een Remake van de JP only Fire Emblems
Metroid zag er al iig beter uit dan de eerste trailer die ze lieten zien.
Raidou/Pokemon/metroid toch wel voor mij, wellicht de DQ remaster + Romancing Saga als RPG liefhebber maar verder was het nietmijn ding.
Kijken wat volgende week brengt, hoop wat meer MK9 beelden te zien en wellicht een nieuwe Fire Emblem, of een Remake van de JP only Fire Emblems
Ik denk dat dit nog iets te ver gedacht is. Of komt er een wet die dit op termijn gaat verplichten?Raem schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:49:
Het Virtual Game Card systeem zou ook al een eerste stapje kunnen zijn naar het kunnen doorverkopen van digitale games. Vraag is alleen of dat wel interessant is voor NIntendo. Ze kunnen er ongetwijfeld wat kosten voor rekenen, maar alsnog hebben ze natuurlijk liever dat iemand de game opnieuw uit de store koopt.
Het is nu gewoon het voordeel van fysieke games mogelijk maken met digitale games. Al is het me nog niet helemaal duidelijk wat wel en niet kan. Ik begrijp dat de 2 apparaten in ieder geval om te kunnen uitwisselen eenmalig in dezelfde ruimte moeten zijn en dan kan je een game 2 weken uitlenen.
Dit zou in ieder geval problemen oplossen met families die meerdere Switch consoles in huis hebben en voor digitale games gekozen hebben. Regelmatig kritiek over gelezen in het topic door de jaren heen.
Er zijn geruchten (zoals bijv. Koreaanse vertaling toegevoegd op de website van Wind Waker), maar ik denk eerder dat het vooral fans zijn die dit hopen. Een simpele poort van Wind Waker zou gemakkelijk 5 miljoen stuks verkopen op de originele Switch, hetzelfde geldt voor Twilight Princess (minder verkocht op Wii U, maar verscheen later). Toch fijn voor de cashflow in het eerste kwartaal met weinig grote nieuwe games, zou je zeggen.L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:42:
[...]
Zijn daar dan geruchten over of zo? Het enige wat ik al jaren hoor is dat het zo logisch zou zijn om ze uit te brengen, maar meer ook niet eigenlijk.
Jeeez ik hoop dat Metroid een goeie upgrade krijgt voor de switch 2. Dit zag er niet uit. Wat een vlakke en platte landschap . Om te huilen
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Wind Waker lijkt mij ook interessant. Maar het wordt al jaren gebracht dat het zo logisch zou zijn. Dat geldt voor heel veel Nintendo games. Doe mij bijvoorbeeld maar Mario Kart: Double Dash!!. Wellicht net zo onrealistisch als Wind Waker, geen idee.X-GeaR schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:58:
[...]
Er zijn geruchten (zoals bijv. Koreaanse vertaling toegevoegd op de website van Wind Waker), maar ik denk eerder dat het vooral fans zijn die dit hopen. Een simpele poort van Wind Waker zou gemakkelijk 5 miljoen stuks verkopen op de originele Switch, hetzelfde geldt voor Twilight Princess (minder verkocht op Wii U, maar verscheen later). Toch fijn voor de cashflow in het eerste kwartaal met weinig grote nieuwe games, zou je zeggen.
Een nieuwe game in de Gradius reeks (Salamander III) vind ik dan wel weer verrassend. Ik vraag me alleen af of het nu echt een volledig nieuwe game is of iets wat nooit uitgegeven is, want het ziet er wel erg retro uit, zelf met 4:3 beeldverhouding.
Mijn mond hangt nog steeds open dat een Everybody's Golf game enkel uit lijkt te komen voor de Switch. Daar wil ik al zo lang een vervolg op en ik speel nog steeds de Vita games nu en dan. Nu nog een Virtua Tennis World tour 
En Patapon maakt het voor mij af. Geslaagde Direct.
Toevallig ben ik Patapon weer aan het spelen. De PS4 remaster. Heerlijke verslavende game.Beakzz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:18:
De spirituele opvolger Ratatan komt ook dit jaar uit.
Ik vraag mij 1 ding af voor het virtual gamecard system. Kun je als je van een game meer dan 1 exemplaren hebt, ook meer exemplaren. Zodat je twee keer zoveel uitleenmogelijkheden hebt.
Ik denk niet dat je meerdere exemplaren kan hebben, dat virtuele gamecard zal gewoon je digitale aangekochte spel zijn uit de store.
Hier kan je ook maar 1 keer een spel kopen, en dan zit die gewoon gekoppeld aan jou account.
Hier kan je ook maar 1 keer een spel kopen, en dan zit die gewoon gekoppeld aan jou account.
Nintendo Today
iOS app: https://apps.apple.com/us/app/nintendo-today/id6736725704
Android app: https://play.google.com/s...nsa&pcampaignid=web_share
Wat ik mij dan wel zou afvragen, stel je leent dat spel uit.Zeror schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:08:
Ik vraag mij 1 ding af voor het virtual gamecard system. Kun je als je van een game meer dan 1 exemplaren hebt, ook meer exemplaren. Zodat je twee keer zoveel uitleenmogelijkheden hebt.
Kan je zelf dan ook nog het spel spelen, of is die dan zeg die 2 weken niet beschikbaar op je eigen systeem(Wat aan de 1ne kant logisch is want dat betekend uitlenen).
Had het net al gedownload. Lijkt me wel een fijne manier om direct echt nieuws te ontvangen en niet naar websites te gaan waar het vol zit met geruchten. Zo blijf ik toch op de hoogte.Zeror schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:14:
Nintendo Today
Uitlenen is niet verdubbelen. Nee, jij kan het dan twee weken zelf niet spelen.Carlos0_0 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:16:
[...]
Wat ik mij dan wel zou afvragen, stel je leent dat spel uit.
Kan je zelf dan ook nog het spel spelen, of is die dan zeg die 2 weken niet beschikbaar op je eigen systeem(Wat aan de 1ne kant logisch is want dat betekend uitlenen).
Kan met een fysieke game ook niet en daar is deze feature op gebaseerd.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 27-03-2025 17:20 ]
Volgens mij is het niet gezegd, maar dat denk ik ook wel ja.L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:19:
[...]
Uitlenen is niet verdubbelen. Nee, jij kan het dan twee weken zelf niet spelen.
Maar goed dat is even afwachten nog, maar op zich zou dat ook wel logisch zijn.
Het is heel duidelijk uitgelegd dat het dezelfde voordelen heeft als fysieke games. Geen idee waar je op gaat wachten.Carlos0_0 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:21:
[...]
Volgens mij is het niet gezegd, maar dat denk ik ook wel ja.
Maar goed dat is even afwachten nog, maar op zich zou dat ook wel logisch zijn.
Ik vraag dan aan jou hoe jij aan meer exemplaren komt? Je kan maar een game maar 1 keer kopen per account. Ik vraag me dan weer af hoe makkelijk dit allemaal werkt. Ik heb zowel een Nederlands account met aankopen en een paar aankopen in de Japanse eShop gedaan. Ik begrijp in ieder geval dat je het kan uitlenen aan iemand in de Nintendo-account-familiegroep of een tweede Switch systeem waar je account aangekoppeld zit.Zeror schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:08:
Kwam deze info nog tegen op Budgetgaming, kennelijk van een Nintendo website, maar kan het zelf nergens vinden.
:strip_exif()/f/image/ysXUq0hwOjCWSrBsUzHHvBQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, ik dacht niet naL23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:33:
[...]
Ik vraag dan aan jou hoe jij aan meer exemplaren komt? Je kan maar een game maar 1 keer kopen per account.
Ik zal wel iets missen met de virtual game card. Ik zie alleen niet hoe het nu iets 'beter' maakt. Ik heb een primaire Switch met account A en een secundaire Switch met account A+B.
Alle aankopen zijn gedaan op account A en staan op beide Switch systemen. Account B kan elk spel spelen op de secundaire Switch behalve een spel gelijktijdig. Dat lijkt ook met de virtual game card niet opgelost te worden?
Alle aankopen zijn gedaan op account A en staan op beide Switch systemen. Account B kan elk spel spelen op de secundaire Switch behalve een spel gelijktijdig. Dat lijkt ook met de virtual game card niet opgelost te worden?
Dat werkt alleen met een internetverbinding, dit lijkt mij ook zonder te werken.Staip schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:15:
Ik zal wel iets missen met de virtual game card. Ik zie alleen niet hoe het nu iets 'beter' maakt. Ik heb een primaire Switch met account A en een secundaire Switch met account A+B.
Het grote voordeel is volgens mij vooral voor mensen met meerdere Switch systemen (3+) en het delen binnen een family abonnement uiteraard.Staip schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:15:
Beste aankondiging
:strip_exif()/f/image/TKn40YTGedvTLQHyXTOeXhR4.png?f=user_large)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Als je meer dan 2 switches hebt, is het concept virtual gamecard wel beter.
Stel A heeft game, dan kan B alleen op de primaire switch van A de game starten (en B hoeft volgens mij niet online te zijn bij het starten). C kan de game niet spelen (alleen op de console waar B al op speelt).
Voordeel van nu is wel dat A ook kan spelen (op zijn secundaire switch, daarvoor moet A wél online zijn bij het starten én A mag géén digitale game aan het spelen zijn op de primaire switch; maar B mag dat dus wel, zelfs dezelfde game). Dit is vooral leuk als A op de primaire switch van B speelt en B op de primaire switch van A; heb je volledige toegang tot elkaars digitale verzameling.
Bovenstaand is beetje complex voor huis-tuin-keuken-gebruiker. Verder nog maar zien of het een voordeel wordt, want ik zie het zo gebeuren dat bovenstaande straks niet meer werkt...
Stel A heeft game, dan kan B alleen op de primaire switch van A de game starten (en B hoeft volgens mij niet online te zijn bij het starten). C kan de game niet spelen (alleen op de console waar B al op speelt).
Voordeel van nu is wel dat A ook kan spelen (op zijn secundaire switch, daarvoor moet A wél online zijn bij het starten én A mag géén digitale game aan het spelen zijn op de primaire switch; maar B mag dat dus wel, zelfs dezelfde game). Dit is vooral leuk als A op de primaire switch van B speelt en B op de primaire switch van A; heb je volledige toegang tot elkaars digitale verzameling.
Bovenstaand is beetje complex voor huis-tuin-keuken-gebruiker. Verder nog maar zien of het een voordeel wordt, want ik zie het zo gebeuren dat bovenstaande straks niet meer werkt...
Geen idee zou kunnen, dan ben ik dat wellicht al weer vergeten.L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:22:
[...]
Het is heel duidelijk uitgelegd dat het dezelfde voordelen heeft als fysieke games. Geen idee waar je op gaat wachten.
Daarbij is het nog steeds afwachten, hoe het in de praktijk nou allemaal precies werkt.
Virtual game cards make it possible to "eject" a purchased digital title from one Nintendo Switch system and "load" it onto another. Dat is het enige wat je moet onthoudenCarlos0_0 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:38:
[...]
Geen idee zou kunnen, dan ben ik dat wellicht al weer vergeten.
Daarbij is het nog steeds afwachten, hoe het in de praktijk nou allemaal precies werkt.
Zo, de laatste Switch 1 Nintendo Direct is achter de rug.
Ik zie een hoop discussie over de nieuwe feature om games uit te lenen. Misschien handig: de officiële uitleg van Nintendo over de virtual gamecards vind je op de Amerikaanse site. De feature releast in april.Mij lijkt het alvast veel praktischer dan de primary/secondary console instelling die je nu gelimiteerd kan gebruiken...
Met een nieuwe Direct, ook een nieuw overzicht van wat er allemaal te zien was. Met dank aan de timestamps op YouTube die me wat minder typwerk geven
Hetzelfde geldt voor Patapon en Everybody's Golf. Een Direct met toch wel een aantal niche maar vrij coole games. Meer Saga games is ook altijd top 
Slim verder dat men Tomodachi Life voor Switch 1 aankondigt. Dat soort games heeft een groot potentiëel publiek nodig, en het gaat de early Switch 2 adopter niet bepaald overtuigen.
Tenslotte waren er nog een paar games enkel in de Japanse direct te zien
Super Robot Wars Y (Engelse trailer)
een nieuwe Sanrio game ("Sanrio Characters - Miracle Match: Magical Onigokko"), All-In Alice, Rusty Rabbit, Hundred Line - Last Defense Academy en Winning Post 10 (allen te zien in deze reel)
Ik zie een hoop discussie over de nieuwe feature om games uit te lenen. Misschien handig: de officiële uitleg van Nintendo over de virtual gamecards vind je op de Amerikaanse site. De feature releast in april.Mij lijkt het alvast veel praktischer dan de primary/secondary console instelling die je nu gelimiteerd kan gebruiken...
Met een nieuwe Direct, ook een nieuw overzicht van wat er allemaal te zien was. Met dank aan de timestamps op YouTube die me wat minder typwerk geven
- DRAGON QUEST I & II HD-2D Remake (2025)
- No Sleep For Kaname Date – From AI: THE SOMNIUM FILES (25.07.2025)
- RAIDOU Remastered: The Mystery of the Soulless Army (19.06.2025)
- Shadow Labyrinth (18.07.2025)
- PATAPON 1+2 REPLAY (11.07.2025)
- STORY OF SEASONS: Grand Bazaar (27.08.2025)
- Metroid Prime 4: Beyond (2025)
- Disney Villains Cursed Café (vandaag beschikbaar)
- Witchbrook (winter 2025)
- The Eternal Life of Goldman (winter 2025)
- GRADIUS ORIGINS (07.08.2025)
- Rift of the NecroDancer (vandaag beschikbaar)
- Tamagotchi Plaza (27.06.2025)
- Pokémon Legends: Z-A (herfst 2025)
- Rhythm Paradise Groove (2026)
- High on Life (06.05.2025)
- Star Overdrive (10.04.2025)
- The Wandering Village (17.07.2025)
- King of Meat (2025)
- Lou's Lagoon (zomer 2025)
- Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time (21.05.2025)
- SaGa Frontier 2 Remastered (vandaag beschikbaar)
- Monument Valley, Monument Valley 2 (15.04.2025)
- Monument Valley 3 (zomer 2025)
- EVERYBODY'S GOLF: Hot Shots (2025)
- MARVEL Cosmic Invasion (winter 2025)
- Tomodachi Life: Waar dromen uitkomen (2026)
Slim verder dat men Tomodachi Life voor Switch 1 aankondigt. Dat soort games heeft een groot potentiëel publiek nodig, en het gaat de early Switch 2 adopter niet bepaald overtuigen.
Tenslotte waren er nog een paar games enkel in de Japanse direct te zien
Super Robot Wars Y (Engelse trailer)
een nieuwe Sanrio game ("Sanrio Characters - Miracle Match: Magical Onigokko"), All-In Alice, Rusty Rabbit, Hundred Line - Last Defense Academy en Winning Post 10 (allen te zien in deze reel)
Engelse aankondiging met andere scenes:
De app lijkt moeilijk te vinden in de Play Store (kreeg weinig relevants terug toen ik op "Nintendo Today" zocht), maar de app is wel al online: https://play.google.com/s...ails?id=com.nintendo.znsaZeror schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:45:
Link naar Nintendo Today, wanneer de url is geupdate door Nintendo:
Totaal niet mee eens.el1989 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:00:
Jeeez ik hoop dat Metroid een goeie upgrade krijgt voor de switch 2. Dit zag er niet uit. Wat een vlakke en platte landschap . Om te huilen
Ik zal het wellicht weer vergeten, aangezien ik er toch geen gebruik van zal maken 😋.L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:39:
[...]
Virtual game cards make it possible to "eject" a purchased digital title from one Nintendo Switch system and "load" it onto another. Dat is het enige wat je moet onthouden
Omdat je alles fysiek koopt? Een vriend van mij zei al: "Nu kan je al mijn digitale games lenen". Want games die mij wel interessant leken had hij digitaal gekocht. Dus ga het zeker eens uittesten.Carlos0_0 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:52:
[...]
Ik zal het wellicht weer vergeten, aangezien ik er toch geen gebruik van zal maken 😋.
Ik heb zelf voornamelijk fysieke games, maar met het handjevol digitale games lijkt het me toch wel een hele handige feature als ik straks naast de Switch OLED een Switch 2 in huis heb. Het is de vraag hoeveel ik de OLED nog ga gebruiken als ik de Switch 2 bezit, maar het zal in ieder geval qua games makkelijk uit te wisselen zijn.
Er is een trailer zonder compressie (< 700MB) te vinden van Metroid Prime 4. Het verschil met de YouTube stream is toch opmerkelijk. Ook zijn er screenshots uit de press kit beschikbaar, zal later achter een PC eens kijken om te uploaden.
[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2025 06:28 ]
Nee alleen nog maar digitaal, maar dat lenen werkte toch alleen in je eigen familie abbonement/ nintendo account ?.L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:23:
[...]
Omdat je alles fysiek koopt? Een vriend van mij zei al: "Nu kan je al mijn digitale games lenen". Want games die mij wel interessant leken had hij digitaal gekocht. Dus ga het zeker eens uittesten.
Ik heb zelf voornamelijk fysieke games, maar met het handjevol digitale games lijkt het me toch wel een hele handige feature als ik straks naast de Switch OLED een Switch 2 in huis heb. Het is de vraag hoeveel ik de OLED nog ga gebruiken als ik de Switch 2 bezit, maar het zal in ieder geval qua games makkelijk uit te wisselen zijn.
Dus niet met jou Nintendo account, en mijn Nintendo account beide apart niks aan elkaar gekoppeld.
Er moet wel iets gekoppeld zijn. Het werkt ook als je op een tweede apparaat je Nintendo account hebt toegevoegd.Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:02:
[...]
Nee alleen nog maar digitaal, maar dat lenen werkte toch alleen in je eigen familie abbonement/ nintendo account ?.
Dus niet met jou Nintendo account, en mijn Nintendo account beide apart niks aan elkaar gekoppeld.
Normaal kan je dan alleen die digitale games spelen op dat apparaat met je eigen account als je online bent.
Met Virtual Game Card kan dan gedurende 2 weken op het tweede apparaat iedereen de game spelen en is er met je eigen account geen internet verbinding/controle nodig om de game te kunnen opstarten.
Ik vond de uitleg in de direct zelf persoonlijk vrij helder. Hier staat het ook nog eens in tekstvorm (wel op de Amerikaanse site blijven).
Overigens verdwijnt het primary/secondary systeem blijkbaar (voorlopig?) niet. Je kan kiezen welk systeem van de twee je gebruikt, heb ik ergens gelezen. Best nog even ergens bevestigen voor je dat voor waar aanneemt.
[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2025 09:10 ]
Stond in kleine letters in de Direct.JackAvery schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:07:
Je kan kiezen welk systeem van de twee je gebruikt, heb ik ergens gelezen.
4 nieuwe Super Nintendo games voor het Switch online.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
hallo misschien zit ik verkeerd maar ik vraag maar wij hebben een nintendo switch en nu willlen we een headset dus koptelefoon EN microfoon aansluiten ik lees dat een bluetooth set vertraging heeft
er zijn headsets met microfoon met maar 1 jack , kan ik die aansluiten op de koptelefoon aansluiting maar werkt de mic dan wel ??
iemand daar ervaring mee ??
graag hoor ik vr gr bertuscx
er zijn headsets met microfoon met maar 1 jack , kan ik die aansluiten op de koptelefoon aansluiting maar werkt de mic dan wel ??
Jammer dat dit niet in de Direct zat, maar Dreamhaven (ex-Blizzard medewerkers) brengen de volgende game naar de Switch toe: Sunderfolk
The Legend of Heroes: Trails beyond the Horizon heeft nu ook een aangekondigde lanceerperiode - deze komt in de herfst. Ja, dat betekent inderdaad dat zowel de Trails in the Sky remake als deze vertaling van de meest recente game binnen de franchise rond dezelfde periode zullen uitkomen.
Trailer:
Trailer:
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 29-03-2025 06:27 ]
Je hebt een headset met een TRRS jack nodig - dus drie ringen op de jack. Het gaat alleen werken in games die in-game voicechat ondersteunen uit zichzelf. Een verlengkabel gaat ook TRRS moeten ondersteunen. Geen ervaring zelf mee of dit allemaal goed werkt, dit is gewoon de logica op basis van de hardware.bertuscx schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:49:
hallo misschien zit ik verkeerd maar ik vraag maar wij hebben een nintendo switch en nu willlen we een headset dus koptelefoon EN microfoon aansluiten ik lees dat een bluetooth set vertraging heeft
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 29-03-2025 06:48 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bizar de vergelijking met de draw distance en achtergrond met Halo Infinite, blijven toch echt wizards bij MonolithSoft
Xenoblade Chronicles X is een geweldig spel en inderdaad MonolithSoft zijn echt wizards. Vooruitzichten voor de Switch 2 zijn ook erg goed, lijkt dat er weer meer een verhalende Xenoblade komt.
https://www.nintendolife....s-it-cooking-for-switch-2
https://www.nintendolife....s-it-cooking-for-switch-2
Cannoli in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"DCNY schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:23:
We willen de Switch meenemen op vakantie. Enig idee of zoiets dan ook werkt om m op de tv aan te sluiten?[Afbeelding]
Voel er niet heel veel om de dock + adapter helemaal uit de kast te halen.
Nintendo heeft de overzichtstrailer van NSO geupdate. Er zit eigenlijks niks nieuws in voor ons, maar wilde het wel even delen.
spoiler:
1 April 
Crap. Heb blijkbaar vorig jaar een fake Zelda Pro Controller ontvangen.
Oude controller kon geen update installeren en de verf is aan het slijten. Aangezien ik Zelda fan ben wilde ik wel een controller die er goed uit ziet dus gisteren nieuwe besteld.
Nu sluit ik de nieuwe aan en die update wel. Tevens voelt de verf anders anders aan en is het witte handvat een andere kleur wit.
En meest bizarre. Icoontje in menu is ook iets anders. De nieuwe is degene die oplaadt.
:strip_exif()/f/image/N51530HwT3bvevSLNo3arKPo.jpg?f=fotoalbum_large)
Oude controller kon geen update installeren en de verf is aan het slijten. Aangezien ik Zelda fan ben wilde ik wel een controller die er goed uit ziet dus gisteren nieuwe besteld.
Nu sluit ik de nieuwe aan en die update wel. Tevens voelt de verf anders anders aan en is het witte handvat een andere kleur wit.
En meest bizarre. Icoontje in menu is ook iets anders. De nieuwe is degene die oplaadt.
:strip_exif()/f/image/N51530HwT3bvevSLNo3arKPo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CRG5EHbals0n4GGZqDTQVhgg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door RollieBollie op 03-04-2025 13:06 ]
@RollieBollie Wat bedoel je met ontvangen? Waar heb je het vandaan getoverd? Gewoon gekocht bij bijvoorbeeld de Media Markt of via Marktplaats?
Niet kunnen updaten is wel een aanwijzing inderdaad. Heeft het ook NFC en HD Rumble?
Niet kunnen updaten is wel een aanwijzing inderdaad. Heeft het ook NFC en HD Rumble?
Beiden via Bol besteld. De oude is via een ex partner van bol en de nieuwe door bol zelf geleverd.
Verder werkt alles op de oude. Nieuwe nog niet getest enkel aangesloten.
Verder werkt alles op de oude. Nieuwe nog niet getest enkel aangesloten.
[ Voor 27% gewijzigd door RollieBollie op 03-04-2025 13:18 ]
Weet iemand hier of je nog steeds je Joycon's op kan sturen voor het fixen van de joystick drift?
Ze zijn behoorlijk oud ondertussen dus zeker niet meer in de garantie periode, maar ik begreep dat Nintendo best schappelijk is met het repareren van Joycons?
Als iemand hier ervaring mee heeft, laat het me weten
Ze zijn behoorlijk oud ondertussen dus zeker niet meer in de garantie periode, maar ik begreep dat Nintendo best schappelijk is met het repareren van Joycons?
Ja, dat kan nog gewoon. Ik heb vorige maand mijn joycons ter reparatie opgestuurd, omdat ik last had van stickdrift. Mijn Switch is uit 2019.Jobius schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:26:
Weet iemand hier of je nog steeds je Joycon's op kan sturen voor het fixen van de joystick drift?
Afgelopen weekend was mijn nichtje logeren. Ik had speciaal daarvoor Toad Trackers gekocht. De mini game's van Toad vond ik btw al leuk toen ze deel uitmaakten van de maingame.
Toad trackers voor de Switch is echt leuk. En het is écht co-op. Ik rekende erop dat ik alleen tegenstanders kon bevriezen als speler 2. Dat las ik op diverse websites. Maar dat klopt niet. Elke speler heeft zijn eigen Toad/ Toadette waarmee die kan rondlopen. En veel levels vereisen echt teamwork/ afstemming wat het naar mijn mening een erg leuke co-op puzzel en stiekem vaak ook platformgame maakt!.
Enige minpuntje, maar daar ontkomt dit leven niet aan. Is dat je beiden dezelfde camera controle deelt. Als de toads op verschillende plekken staan en de één de camera draait om te zien waar hij naartoe kan dan ziet de ander even helemaal niks en kan die zo het ravijn in lopen. Maarja ook dit is een kwestie van afstemming. Veel levels zijn dusdanig slow paced dat je gewoon afstemt dat iemand de camera draait en de ander even blijft stil staan
Edit: zoals andere al deelden. Voor je het weet zie je dat je hoofdstuk 1 hebt uitgespeeld
en dan komen de credits. Gelukkig is er daarna een hoofdstuk 2! waarvan het niveau meteen een stukje pittiger is
Toad trackers voor de Switch is echt leuk. En het is écht co-op. Ik rekende erop dat ik alleen tegenstanders kon bevriezen als speler 2. Dat las ik op diverse websites. Maar dat klopt niet. Elke speler heeft zijn eigen Toad/ Toadette waarmee die kan rondlopen. En veel levels vereisen echt teamwork/ afstemming wat het naar mijn mening een erg leuke co-op puzzel en stiekem vaak ook platformgame maakt!.
Enige minpuntje, maar daar ontkomt dit leven niet aan. Is dat je beiden dezelfde camera controle deelt. Als de toads op verschillende plekken staan en de één de camera draait om te zien waar hij naartoe kan dan ziet de ander even helemaal niks en kan die zo het ravijn in lopen. Maarja ook dit is een kwestie van afstemming. Veel levels zijn dusdanig slow paced dat je gewoon afstemt dat iemand de camera draait en de ander even blijft stil staan
Edit: zoals andere al deelden. Voor je het weet zie je dat je hoofdstuk 1 hebt uitgespeeld
[ Voor 9% gewijzigd door MetalSonic op 07-04-2025 12:12 ]
Bol heeft het netjes opgepakt. Mijn probleem met de fake controller.
Ondanks dat het is verkocht via een voormalig partner van Bol en de controller bijna 1 jaar is gebruikt krijg ik een kadobon van 50 euro.
Ondanks dat het is verkocht via een voormalig partner van Bol en de controller bijna 1 jaar is gebruikt krijg ik een kadobon van 50 euro.
Ja is zeker een leuk spelletje, ik heb deze een paar jaar geleden voor kerst of mijn verjaardag gehad.MetalSonic schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:12:
Afgelopen weekend was mijn nichtje logeren. Ik had speciaal daarvoor Toad Trackers gekocht. De mini game's van Toad vond ik btw al leuk toen ze deel uitmaakten van de maingame.
Edit: zoals andere al deelden. Voor je het weet zie je dat je hoofdstuk 1 hebt uitgespeelden dan komen de credits. Gelukkig is er daarna een hoofdstuk 2! waarvan het niveau meteen een stukje pittiger is
Ik was er niet direct aan begonnen, maar toen ik eenmaal bezig was vond ik hem best leuk
De afgelopen week heb ik Yoku's Island Express gespeeld op de Switch. Een erg leuk spel! Ik ben normaal niet van de Metroidvania's, maar dit spel vond ik luchtig, niet te moeilijk en ook precies de juiste lengte hebben. Bijv. Hollow Knight haakte ik al vrij snel af door de moeilijkheidsgraad. Metroid 2D is ook niet mijn ding.
Kennen jullie toevallig een andere vergelijkbare niet te moeilijke, goede indie-game / metroidvania?
Kennen jullie toevallig een andere vergelijkbare niet te moeilijke, goede indie-game / metroidvania?
[ Voor 17% gewijzigd door X-GeaR op 07-04-2025 17:19 ]
Ik vind zelf Guacamelee tof. Naar mijn idee niet te moeilijk (zoals Hollow Knight), droge humor en niet extreem lang.X-GeaR schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:16:
PSN: Redrafted
Het is helaas zo ver, na 8 jaar heeft mijn eerst controler drift. Nu heb ik mijn controler ter reparatie aangemeld bij Nintendo, maar lijkt het er op dat je de verzendkosten zelf moet betalen. Aangezien dit al op ruim 8 euro neerkomt, twijfel ik of ik dit niet net zo goed gewoon zelf kan repareren. Ik zie alleen een grote variatie aan verschillende kitjes om dit te doen, ook in verschillende prijsklassen. Kan iemand mij vertellen waar ik verstandig aan doe?
Om wat voor controller gaat het? Joy-Cons zijn relatief eenvoudig zelf te repareren (al is het wel wat priegelwerk). Hierbij hoef je alleen een Joy-Con open te schroeven en voorzichtig omgaan met wat flatcables totdat je de stick kunt loshalen en compleet kan vervangen.Emmavdv schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:04:
Het is helaas zo ver, na 8 jaar heeft mijn eerst controler drift.
De Pro-controller is een stuk lastiger. Daar zit de stick namelijk vastgesoldeerd.
Het betreft de joy-con. Ik heb al wel even gekeken wat er allemaal los moet, en ik heb wel vertrouwen heb dat ik dat zelf moet kunnen. Alleen al die verschillende kits... Ik zie door de bomen het bos niet 🙈RayNbow schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:13:
[...]
Om wat voor controller gaat het? Joy-Cons zijn relatief eenvoudig zelf te repareren (al is het wel wat priegelwerk). Hierbij hoef je alleen een Joy-Con open te schroeven en voorzichtig omgaan met wat flatcables totdat je de stick kunt loshalen en compleet kan vervangen.
De Pro-controller is een stuk lastiger. Daar zit de stick namelijk vastgesoldeerd.
Ik zou zeggen als je een organisatie wilt ondersteunen die reparatie in zijn hart heeft: https://www.ifixit.com/en...ikit-hall-effect-joystickEmmavdv schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:23:
[...]
Het betreft de joy-con. Ik heb al wel even gekeken wat er allemaal los moet, en ik heb wel vertrouwen heb dat ik dat zelf moet kunnen. Alleen al die verschillende kits... Ik zie door de bomen het bos niet 🙈
Gulikit heeft tegenwoordig ook TMR-uitvoeringen, die zijn wat efficiënter.RollieBollie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:45:
[...]
Ik zou zeggen als je een organisatie wilt ondersteunen die reparatie in zijn hart heeft: https://www.ifixit.com/en...ikit-hall-effect-joystick
Joycon kun je gewoon in een bubbelenvelop versturen naar Nintendo, scheelt verzendkosten. Je krijgt ze ook in een bubbelenvelop terug.Emmavdv schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:23:
[...]
Het betreft de joy-con. Ik heb al wel even gekeken wat er allemaal los moet, en ik heb wel vertrouwen heb dat ik dat zelf moet kunnen. Alleen al die verschillende kits... Ik zie door de bomen het bos niet 🙈
Die controller die jij van die derde partij bij Bol.com hebt gekocht is 100% fake. Ik heb een keer via een derde partij bij Bol.com een SNES mini gekocht, doe ik nooit meer. Ding werd verkocht voor een hoop geld en was dus fake, wat je binnen 1 minuut merkt zodra je speelt vanwege de buttonlag. Je voelde gelijk dat het niet niet klopt. Ik heb ze een boze mail gestuurd maar ze hebben het ding nog maanden aangeboden via Bol, die er dus niets aan deed.RollieBollie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:01:
Crap. Heb blijkbaar vorig jaar een fake Zelda Pro Controller ontvangen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Edit: Ik zie dat Bol het met je heeft opgelost, beter!
Yep. Het is alleen vreemd dat de controller volledig functioneert.
Enige problemen zijn dus het niet updaten, versleten graphics en ander icoontje in menu.
Zelfs de gelaserde graphics staan erop.
Snap dus niet dat de faker er iets aan heeft kunnen verdienen.
Enige problemen zijn dus het niet updaten, versleten graphics en ander icoontje in menu.
Zelfs de gelaserde graphics staan erop.
Snap dus niet dat de faker er iets aan heeft kunnen verdienen.
De nieuwe Prince of Persia is wel een toegankelijke en toch goede metroidvania. De twee Ori spellen zijn iets moeilijker maar niet in de buurt van Hollow Knight. Animal Well is qua beweging niet lastig maar qua puzzels wel. Echt enorm goed spel verder!X-GeaR schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:16:
De afgelopen week heb ik Yoku's Island Express gespeeld op de Switch. Een erg leuk spel! Ik ben normaal niet van de Metroidvania's, maar dit spel vond ik luchtig, niet te moeilijk en ook precies de juiste lengte hebben. Bijv. Hollow Knight haakte ik al vrij snel af door de moeilijkheidsgraad. Metroid 2D is ook niet mijn ding.
En eens met @Xerox Guacamelee (en deel 2) zijn heel tof.
Dank beiden! Guacamelee 2 inmiddels gekocht (is 4 euro in de sale), dus ga die zeker proberen. Animal Well ben ik ook benieuwd naar, dus die ga ik in de gaten houden.Exactor it schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:10:
[...]
De nieuwe Prince of Persia is wel een toegankelijke en toch goede metroidvania. De twee Ori spellen zijn iets moeilijker maar niet in de buurt van Hollow Knight. Animal Well is qua beweging niet lastig maar qua puzzels wel. Echt enorm goed spel verder!
En eens met @Xerox Guacamelee (en deel 2) zijn heel tof.
Ik ben momenteel bezig met Stray, A Short Story, Celeste en Luigi's Mansion 2. Als ik die heb uitgespeeld, ga ik door met Guacamelee of Animal Well.
Bedankt voor de tips! De meest kosteneffectieve oplossing lijkt dan toch verzenden te zijn, dus hij is onderweg. Hopelijk binnenkort weer handheld gamen
Ik vond Iconoclast ook een leuke. Ben vergeten wat de moeilijkheidsgraad was, maar het is niet zo'n grote game. Je kan ook kijken naar de Blaster Master trilogie.X-GeaR schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:16:
[..]
Door de Switch 2 begint het weer te kriebelen. Zo'n 2 jaar (gok ik) geen Switch games gekocht (in het algemeen nauwelijks), maar dan is 2 maanden in eens lang.
Inhaalslag deel 1:
:strip_exif()/f/image/8HdFJAENvEDzLSf9jg2t0qbI.jpg?f=fotoalbum_large)
Inhaalslag deel 2 zal even moeten wachten tot na de zomer denk ik.
Zit ik alleen nog zonder werkende controllers.
Make lovecraft not warcraft.
Vraagje, iemand hier ervaring met de Nitro Deck voor de Switch? Wilde me deze controller halen om straks vaker in de tuin wat te kunnen gamen.
Planet of Lana krijgt een fysieke release via Super Rare Games. Hier toevallig mensen die deze game op de Switch hebben gespeeld? Beviel dat? Zelf heb ik hem helemaal uitgespeeld op Game Pass. Toffe game die vergelijkbaar is met games zoals Limbo en Inside.
Announcing the Planet of Lana Physical Edition!
— Thunderful Games ⚡ (@Thunderfulgames) 10 april 2025
Enjoy the beauty of Novo and the captivating story of Lana and Mui in this limited run from @superraregames
✨ 5000 Switch copies: Standard & Deluxe Editions
✨ 1500 PS5 copies: Standard & Deluxe Editions
Out 17th April! pic.twitter.com/yMCnN4g4oP
:strip_exif()/f/image/wbnqLKq6MmXGkBTQp3F1jov9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat nieuwe indie games/DLC voor Switch platformen:
En de laatste zat ook in de direct van eind maart, maar ziet er eigenlijk erg leuk (en erg mooi) uit.
En de laatste zat ook in de direct van eind maart, maar ziet er eigenlijk erg leuk (en erg mooi) uit.
Nieuwe Sega games naar Nintendo Online
Hallo allemaal ,
Ik heb een Nintendo switch en het is mij niet zo duidelijk wanneer je het Nintendo Switch Online 12 maanden abonnement van 19,99 euro neemt als je er de spellen super Mario , donkey kong … van de NES™, Super NES™ & GameBoy™ in het abonnement zitten zonder extra kosten?
Als ik het Google komt dat er soms extra kosten bij komt.
Mss is dit niet in het juiste topic of is de informatie al eens gezegd maar vind het nergens terug.
Ik heb een Nintendo switch en het is mij niet zo duidelijk wanneer je het Nintendo Switch Online 12 maanden abonnement van 19,99 euro neemt als je er de spellen super Mario , donkey kong … van de NES™, Super NES™ & GameBoy™ in het abonnement zitten zonder extra kosten?
Mss is dit niet in het juiste topic of is de informatie al eens gezegd maar vind het nergens terug.
NSO (€19,99/jaar)Tasjaaaa schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:10:
Hallo allemaal ,
- Online multiplayer
- Cloud-opslag voor savegames
- Smartphone-app voor voicechat
- Exclusieve aanbiedingen en kortingen
- NES
- SNES
- Game Boy / Game Boy Color
Toegang tot extra klassieke games:
- Nintendo 64
- SEGA Mega Drive
- Game Boy Advance
- Mario Kart 8 Deluxe – Booster Course Pass 
- Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise
- Splatoon 2 – Octo Expansion
- Exclusieve upgrades voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Tears of the Kingdom
- GameCube
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Best heel irritant als ik naar ‘my nintendo store’ ga om iets te bestellen via safari krijg ik error forbidden / 403 forbidden. Dat heb ik niet bij chrome. Wat doe ik verkeerd bij safari?
In ieder geval bedankt om te reageren. Moet je dan internet hebben- het moment dat je ze wilt spelen?Mog schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:22:
[...]
NSO (€19,99/jaar)Toegang tot klassieke games:
- Online multiplayer
- Cloud-opslag voor savegames
- Smartphone-app voor voicechat
- Exclusieve aanbiedingen en kortingen
NSO + Expansion Pack (€49,99/jaar)
- NES
- SNES
- Game Boy / Game Boy Color
Toegang tot extra klassieke games:DLC’s zonder extra kosten:
- Nintendo 64
- SEGA Mega Drive
- Game Boy Advance
Switch 2:
- Mario Kart 8 Deluxe – Booster Course Pass 
- Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise
- Splatoon 2 – Octo Expansion
- Exclusieve upgrades voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Tears of the Kingdom
- GameCube
Let op:
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic