voor dit soort zaken is tweakers niet het geschikte platform
[ Voor 72% gewijzigd door BM op 15-02-2025 20:21 ]
[ Voor 72% gewijzigd door BM op 15-02-2025 20:21 ]
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 16-02-2025 11:11 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-02-2025 11:23 ]
Met je eens dat fysiek belangrijk blijft, ik koop zelf ook alles fysiek voor de Nintendo Switch en bewaar zelfs de hoesjes zoals velen ook niet doen. Vind het belangrijk om de collectie compleet te houdenJan_V schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:16:
Zag die game zojuist ook ergens anders besproken worden.
Lijkt me een leuke game, maar eentje die nooit hoog genoeg op m'n backlog komt om echt te gaan spelen naast alle andere goede (en mogelijk betere) titels die beschikbaar zijn.
Jammer dat er hier geen fysieke release komt. Snap nooit zo goed de reden. Waarschijnlijk kosten en het risico dat US/EU markt de afzet toch laag/onvoorspelbaar is.
Mij lijkt het dus leuk, maar zou het niet snel kopen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sowieso apart dat Switch gebruikers meer moeten gaan betalen om een multiplatform release te bekostigen. Lijkt me dat het op die andere platformen zelf ook winstgevend is en anders inderdaad geen slimme beslissing. Je kan ook eerst de game enkel op de Switch uitbrengen en later met de inkomsten multiplatform gaan.JackAvery schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:22:
@Jan_V voor zover ik kan terugvinden heeft de eerste game wereldwijd ongeveer 1.1 miljoen exemplaren verkocht. Hiervan zijn 364.000 fysiek in Japan verkocht. We hebben het over een 3DS game waardoor we er wel van uit kunnen gaan zeker in Japan dat de ratio fysiek:digitaal ruim in het voordeel van de fysieke verkopen zal liggen. De westerse verkopen van de eerste game zullen dus makkelijk het half miljoen overschrijden.
De Westerse fysieke release zou origineel door Nintendo zelf (als uitgever) geregeld worden. Ik ga niet speculeren waar de kink in de kabel zat, maar ik stel me wel vragen bij of een multiplatform release in dit geval de slimste beslissing is gezien het doelpubliek en de bestaande fans voornamelijk in het Nintendo ecosysteem zullen zitten.
Wie doen dat dan allemaal?G_Dragon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:29:
[...]
Met je eens dat fysiek belangrijk blijft, ik koop zelf ook alles fysiek voor de Nintendo Switch en bewaar zelfs de hoesjes zoals velen ook niet doen.
Ik ben op het V&A van Tweakers en op Marktplaats al zoveel verkopers tegen gekomen die alleen het spel verkopen, dat doet gewoon pijn om te zien dat ze de doosjes weg hebben gegooidL23 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:35:
[...]
Wie doen dat dan allemaal?Valt volgens mij wel mee hoor. Eerder uitzondering dat iemand de doosjes weggooit
Dat het opvalt wil niet zeggen dat velen het doen. Wel pijnlijk om te zien.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het valt inderdaad op. Wellicht blijven de advertenties ook langer staan.G_Dragon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:42:
[...]
Ik ben op het V&A van Tweakers en op Marktplaats al zoveel verkopers tegengekomen die alleen het spel verkopen, dat doet gewoon pijn om te zien dat ze de doosjes weg hebben gegooid
Ja ik gok dat mensen expres bij hun niet kopen, omdat ze net zoals ons het volledige product willenL23 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:45:
[...]
Het valt inderdaad op. Wellicht blijven de advertenties ook langer staan.
Daar kon je wel vanuit gaan, voorgaande games hebben ook allemaal een fysieke release gehad. Ik heb het nog niet besteld. Hoe bevalt de touchscreen update?G_Dragon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:46:
[...]
Ja ik gok dat mensen expres bij hun niet kopen, omdat ze net zoals ons het volledige product willen
Ik heb laatst wel RollerCoaster Tycoon Classic digitaal gekocht voor de Nintendo Switch, omdat ik er geen vertrouwen in had dat er een fysieke versie zou gaan komen. Week of twee later werd deze toch aangekondigd dus gelijk mijn pre-order geplaatst, puur omdat ik alles fysiek wil behouden op de Nintendo Switch
Eerlijk gezegd heb ik hem nu al 2 weken of langer niet gespeeld door drukte thuis dus ben nog niet op de hoogte van die update, wel heel fijn dat ze die erin hebben gegooid want dat maakt het wel een stuk makkelijker.L23 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:59:
[...]
Daar kon je wel vanuit gaan, voorgaande games hebben ook allemaal een fysieke release gehad. Ik heb het nog niet besteld. Hoe bevalt de touchscreen update?
Zou ik ook nooit kopen. Koop juist fysiek om het in de verzameling te zetten.G_Dragon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:42:
[...]
Ik ben op het V&A van Tweakers en op Marktplaats al zoveel verkopers tegen gekomen die alleen het spel verkopen, dat doet gewoon pijn om te zien dat ze de doosjes weg hebben gegooid
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
[My Nintendo]
— OatmealDome (@OatmealDome) 18 februari 2025
The Gold Point program will be discontinued on Mar 25 at 4:30am UTC.
Points will no longer be awarded for digital purchases after that time. Physical games released after Mar 24 will not award points.
All earned points can be used until they expire. https://t.co/JK6F6mesNJ
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De bron was @nintendo_cs, maar in het Japans. @OatmealDome gaf een vertaling.JackAvery schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:47:
[...]
Vanuit een iets officiëlere bron :
https://my.nintendo.com/news/7db7f9327a48ec83
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Houd er rekening mee dat Nintendo Switch-gamevouchers niet kunnen worden ingewisseld voor games die uitsluitend speelbaar zijn op de Nintendo Switch 2.
Lijkt me vrij logisch…RayNbow schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:35:
Switch vouchers zijn niet bruikbaar voor Switch 2 games:
[...]
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat ze op switch 2 een ander puntensysteem willen introduceren, en dan is het logisch dat je vooraf marktonderzoek doet over wat mensen willen. Dus op zich niet heel vreemd denk ikRollieBollie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:19:
Tsja. Krijg ik vandaag een enquete van Nintendo.... over de My Nintendo store en de mogelijkheid om punten te verdienen door oa software te kopen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Princess Garlic/Onion? Of Princess Turnip?Zeror schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:20:
Ik was met AI aan het spelen. Zoals Wario de tegenhanger is van Mario en Waluigi de tegenhanger van Luigi wilde ik wel eens weten hoe een tegenhanger van Princess Peach eruit zou kunnen zien.
Dit was het resultaat:
[Afbeelding]
Nu nog een naam...???
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Witch WeachZeror schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:20:
Ik was met AI aan het spelen. Zoals Wario de tegenhanger is van Mario en Waluigi de tegenhanger van Luigi wilde ik wel eens weten hoe een tegenhanger van Princess Peach eruit zou kunnen zien.
Dit was het resultaat:
[Afbeelding]
Nu nog een naam...???
Serebii Update: A Pokémon Presents has been confirmed. This will air on February 27th at 14:00 UTC
— Serebii.net (@SerebiiNet) 20 februari 2025
Details @ https://t.co/NWlAdn57aQ pic.twitter.com/dRTeQGpIBF
Ik zie Donkey Kong altijd op blote voeten lopen
Vandaag gekocht voor mijn zoontje en ik, maar we hebben last van een heel vaag probleem: de tweede controller (P2) disconnect zodra het spel gestart wordt. We hebben andere controllers geprobeerd, de laatste firmware updates gedownload en de console opnieuw gestart. Echter, het probleem blijft zich voordoen - en enkel bij dit spel, want andere games doen het wel gewoon.Zeror schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:04:
Hmmmm.... Waarom ken ik deze game niet. Ziet erg tof uit. Big Helmet Heroes.
[YouTube: How is Nintendo Switch STILL Getting Games This Good?!]
En als je een andere controller probeert?Yonix schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:47:
[...]
Vandaag gekocht voor mijn zoontje en ik, maar we hebben last van een heel vaag probleem: de tweede controller (P2) disconnect zodra het spel gestart wordt. We hebben andere controllers geprobeerd, de laatste firmware updates gedownload en de console opnieuw gestart. Echter, het probleem blijft zich voordoen - en enkel bij dit spel, want andere games doen het wel gewoon.
Een heel gekke bug, waar op internet weinig over te vinden is.
Had ik al geprobeerd: 8BitDo, Pro en de JoyCons.
[ Voor 30% gewijzigd door Yonix op 21-02-2025 18:48 ]
Blijf spelen met Games Op Proef! Leden van #NintendoSwitchOnline kunnen gratis het veld op in EA SPORTS #FC25 vanaf 24 februari.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 20 februari 2025
Download de game alvast om klaar te zijn voor de aftrap: https://t.co/Xsghe6ahCA pic.twitter.com/FYoluInI75
Hopelijk is het niet free to play maar gewoon betaald, TGC, Masters en Unite zijn bijvoorbeeld niet beschikbaar hier door hoe ze met microtransacties omgaan.Zeror schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:13:
Nieuwe game: Pokemon Champions
Komt uit op Switch en mobiele telefoons.
Lijkt op een nieuwe Pokemon Stadium en werkt met Pokemon Home.
[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 27-02-2025 17:48 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Verder niet flauw bedoeld, maar het ziet er toch eerder uit als een game voor de 3DS? Ik zie in ieder geval geen verschil met voorgaande Pokemon games behalve Pokemon Let's Go die er nog steeds grafisch het beste uitziet. Ik zie gewoon Switch 1 footage waarbij de Switch hardware nog steeds niet goed wordt benut.Mog schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:52:
De beelden lijken wel veel mooier dan die van Arceus. Is dit Switch 2 footage?
Gezien er genoeg leuks dit jaar uitkomt weet ik nog niet of ik deze meteen zal kopen.Voor de huidige Switch ziet dit er leuk uit.L23 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:14:
@jori040 Ja heb het gezien. Verder prima als je er naar uitkijkt hoor. Ik zie er alleen geen Switch 2 footage in.
We hebben de Switch toch inmiddels?Raem schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:32:
Doe mij zo'n 3DS die zulke beelden op het scherm kan toveren.
[ Voor 24% gewijzigd door L23 op 28-02-2025 09:41 ]
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 28-02-2025 10:06 ]
Hou er ook rekening mee dat er nadrukkelijk stond in de trailer dat het een early game betreft en de polishing van de gameplay nu wordt gedaan tot de release. Mij doet het vermoeden dat volgens verwachting de game nu af is en de overige maanden gebruikt worden voor technische polishing.JackAvery schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:04:
@L23 ik had het over de screenshot van de website toen ik zei "weinig aliasing zichtbaar"
Waarom het er op YouTube zo uitziet is waarschijnlijk een combinatie van dingen. Het kikkerperspectief en hoe de engine erop reageert, vermoedelijk een dynamische resolutie, geen gebruik van anti aliasing in het spel, en YouTube compressie die het nog eens erger maakt
En ja, op een Switch 2 kan je in theorie gewoon een aantal van die problemen brute-forcen. Of dat makkelijk is of niet kan enkel GameFreak weten.
Doorgaans wel bij game development. Bij pokemon sinds de overstap naar de switch is dit volgens mij niet het geval geweest. Timing wise was ZA ook ,voor de backlash van scarlet en violet, waarschijnlijk op of rond pokemon day uitgekomen, echter zijn ze aardig geschrokken, lijkt het en gaan ze nu dus polishen. Wat mij betreft een goed en long overdue iets.JackAvery schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:46:
@mxmemx dat is hoe games development doorgaans werkt ja
Ik vind het vooral kwalijk dat veel gebouwen niet meer zijn dan een blok met een raam erop geplakt. Anno 2025, zelfs voor de Switch 1, verwacht ik wel iets beter dan dat. Zeker als de volledige game in de stad afspeelt en die gebouwen dus de hoofd scenery zijn.JackAvery schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:29:
Ik vind Legends Z-A er niet slecht uitzien ofzo, maar ik zou het zeker ook geen Switch 2 game durven noemen![]()
Het valt vooral op hoe inconsistent GameFreak is binnen eenzelfde game. Ze steken heel veel goed werk in character modellen en animaties. Op sommige momenten ziet Z-A er duidelijk beter uit dan Arceus of Scarlet/Violet - wat maar normaal is ook. Op andere momenten zie je dan weer enorm simplistisch texture gebruik of nogal agressief gewissel tussen verschillende LOD, wat nogal een impact heeft op hoe de totale scene er op dat moment uitziet. Het lijkt er ook op - maar dat kan deels aan de YouTube compressie liggen - dat het spel soms op een erg lage resolutie draait en/of baat zou hebben bij een vorm van anti-aliasing.
Ik vind deze screenshot van de officiële website bvb. een duidelijke upgrade van vorige GameFreak Switch games. De grond textures zijn duidelijk op volle kwaliteit zichtbaar en er is relatief weinig aliasing zichtbaar.
[Afbeelding]
Maar als je naar dit shot kijkt van de Youtube trailer (timestamped) met dezelfde straat vanuit een ander perspectief/licht andere locatie, zie je dat de beeldkwaliteit er duidelijk op achteruit lijkt te gaan:
[Afbeelding]
Het gaat alleszins een uitdaging zijn voor GameFreak om de omgevingen voldoende interessant te houden. Ze hebben in gebouwen nogal de neiging om op heel vaak zichzelf herhalende en erg platte textures te steunen, wat snel voor een eentonige look kan zorgen. Ik ben alvast nieuwsgierig wat het eindresultaat zal zijn.
Los van de graphics lijkt Z-A me op eerste zicht een vermakelijke game. Het battle systeem lijkt alvast interessant. De Wild Zones doen me in deze stedelijke setting denken aan hoe de routes/velden in oudere Pokémon games de wereld opdelen.
In de Japanse trailers zegt men duidelijk dat het spel voor de herfst van 2025 gepland is. Ik verwacht dus een lancering rond oktober. Benieuwd of er enige upgrades gaan zijn voor Switch 2 - maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Daar heb je op zich wel een goed punt ja, zit nu nog even snel een plaatje te bekijken.Zeror schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:06:
[...]
Ik vind het vooral kwalijk dat veel gebouwen niet meer zijn dan een blok met een raam erop geplakt. Anno 2025, zelfs voor de Switch 1, verwacht ik wel iets beter dan dat. Zeker als de volledige game in de stad afspeelt en die gebouwen dus de hoofd scenery zijn.
Ik heb het idee dat er gewoon niet zo veel anisotropic filtering in het spel zit. Als je naar de vloer verderop kijkt in het eerste screenshot zie je ook de stenen niet meer goed. Dat verklaard het verschil in hoe de vloer eruit ziet, door de lagere hoek kijk je platter op de vloer waardoor de textuur vervaagt (precies waar anisotropic filtering voor is, om dat te verbeteren). Je ziet dit ook op de ramen van de gebouwen, die meer blurren hoe platter je erop kijkt en meer detail krijgen als je er rechter op kijkt.JackAvery schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:29:
Ik vind Legends Z-A er niet slecht uitzien ofzo, maar ik zou het zeker ook geen Switch 2 game durven noemen![]()
Het valt vooral op hoe inconsistent GameFreak is binnen eenzelfde game. Ze steken heel veel goed werk in character modellen en animaties. Op sommige momenten ziet Z-A er duidelijk beter uit dan Arceus of Scarlet/Violet - wat maar normaal is ook. Op andere momenten zie je dan weer enorm simplistisch texture gebruik of nogal agressief gewissel tussen verschillende LOD, wat nogal een impact heeft op hoe de totale scene er op dat moment uitziet. Het lijkt er ook op - maar dat kan deels aan de YouTube compressie liggen - dat het spel soms op een erg lage resolutie draait en/of baat zou hebben bij een vorm van anti-aliasing.
Ik vind deze screenshot van de officiële website bvb. een duidelijke upgrade van vorige GameFreak Switch games. De grond textures zijn duidelijk op volle kwaliteit zichtbaar en er is relatief weinig aliasing zichtbaar.
[Afbeelding]
Maar als je naar dit shot kijkt van de Youtube trailer (timestamped) met dezelfde straat vanuit een ander perspectief/licht andere locatie, zie je dat de beeldkwaliteit er duidelijk op achteruit lijkt te gaan:
[Afbeelding]
Het gaat alleszins een uitdaging zijn voor GameFreak om de omgevingen voldoende interessant te houden. Ze hebben in gebouwen nogal de neiging om op heel vaak zichzelf herhalende en erg platte textures te steunen, wat snel voor een eentonige look kan zorgen. Ik ben alvast nieuwsgierig wat het eindresultaat zal zijn.
Los van de graphics lijkt Z-A me op eerste zicht een vermakelijke game. Het battle systeem lijkt alvast interessant. De Wild Zones doen me in deze stedelijke setting denken aan hoe de routes/velden in oudere Pokémon games de wereld opdelen.
In de Japanse trailers zegt men duidelijk dat het spel voor de herfst van 2025 gepland is. Ik verwacht dus een lancering rond oktober. Benieuwd of er enige upgrades gaan zijn voor Switch 2 - maar ik verwacht het eigenlijk niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 28-02-2025 23:29 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Wat bedoel je met side-game voor een mobiele app? Ik heb zowel Pokemon Go en Pokemon Let's Go gespeeld, maar heb ze nooit met elkaar gebruikt omdat ik al een tijdje klaar was met Pokemon Go. Ik vind Pokemon Let's Go op veel vlakken best een goede remake. Grafisch ziet het er goed uit en ook de muziek is mooi vernieuwd. Ik vond het alleen jammer dat ze de gameplay hebben aangepast ten opzichte van Red, Blue en Yellow en vreemde keuzes zoals docked moeten spelen met een enkele Joy-con en geen Pro Controller support. Alsnog prima mee vermaakt, maar met kleine aanpassingen en gameplay opties (moeilijkheidsgraad) had het zoveel beter kunnen zijn.Cambionn schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:50:
[...]
Overigens vond ik op de Switch enkel Let's Go echt een groter dumper, echt zo jammer dat de Gen1 remakes geindigd zijn als een side-game voor een mobiele app. Imho is dat echt geen vooruitgang geweest, terwijl veel recentere games wel een "normal" remake hebben gehad.
De link met Pokemon Go idd. Je hoeft ze (gelukkig) iig niet met elkaar te spelen, maar je kan heel duidelijk zien dat ze de connectie met Pokemon Go wouden maken. De dingen die daaruit voort zijn gekomen vind ik persoonlijk niet bepaald bevoordelijk voor het spel. Het spel is niet slecht, maar het voelt wel echt alsof het enorm veel beter had kunnen zijn als ze het hadden aangepakt als een "normale" remake zonder te kijken naar Pokemon Go. En gezien de nieuwste versie op de GBC was, voelt het wel beetje alsof een classic die "eindelijk" modern te krijgen werd enorm dirty is gedaan.L23 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:01:
[...]
Wat bedoel je met side-game voor een mobiele app? Ik heb zowel Pokemon Go en Pokemon Let's Go gespeeld, maar heb ze nooit met elkaar gebruikt omdat ik al een tijdje klaar was met Pokemon Go. Ik vind Pokemon Let's Go op veel vlakken best een goede remake. Grafisch ziet het er goed uit en ook de muziek is mooi vernieuwd. Ik vond het alleen jammer dat ze de gameplay hebben aangepast ten opzichte van Red, Blue en Yellow en vreemde keuzes zoals docked moeten spelen met een enkele Joy-con en geen Pro Controller support. Alsnog prima mee vermaakt, maar met kleine aanpassingen en gameplay opties (moeilijkheidsgraad) had het zoveel beter kunnen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 28-02-2025 14:27 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Eens. Ze hebben er eigenlijk zelfs extra moeite in gestoken (Pokemon Go elementen) om er een minder goede goede game van te maken. Ach ja. De games die je noemt zijn ook wel van een hele andere tijd. Soul Silver zou ik ook nog wel een keer willen spelen en een eventuele waardige Black and White remake zou ik ook interessant vinden. Brilliant Diamond heb ik een uurtje of 10 gespeeld. Dat is dan wel een waardige remake qua gameplay, maar ziet er grafisch weer een stuk minder mooi uit dan Let's Go.Cambionn schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:25:
[...]
De link met Pokemon Go idd. Je hoeft ze (gelukkig) iig niet met elkaar te spelen, maar je kan heel duidelijk zien dat ze de connectie met Pokemon Go wouden maken. De dingen die daaruit voort zijn gekomen vind ik persoonlijk niet bepaald bevoordelijk voor het spel. Het spel is niet slecht, maar het voelt wel echt alsof het enorm veel beter had kunnen zijn als ze het hadden aangepakt als een "normale" remake zonder te kijken naar Pokemon Go. En gezien de nieuwste versie op de GBC was, voelt het wel beetje alsof een classic die "eindelijk" modern te krijgen werd enorm dirty is gedaan.
En ze kunnen het wel. De andere remakes waren namelijk wel erg goed. Kijk naar versies als Soul Silver, Omega Ruby, Brilliant Diamond. Allemaal top. Om dan de OG zo'n remake te zien krijgen is gewoon beetje zuur.
Allemaal punten die ik zeker niet ga tegensprekenCambionn schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:50:
[...]
Ik heb het idee dat er gewoon niet zo veel anisotropic filtering in het spel zit. Als je naar de vloer verderop kijkt in het eerste screenshot zie je ook de stenen niet meer goed. Dat verklaard het verschil in hoe de vloer eruit ziet, door de lagere hoek kijk je platter op de vloer waardoor de textuur vervaagt (precies waar anisotropic filtering voor is, om dat te verbeteren). Je ziet dit ook op de ramen van de gebouwen, die meer blurren hoe platter je erop kijkt en meer detail krijgen als je er rechter op kijkt.
Verder zien de textures er niet heel anders uit, maar is GameFreak in hun screenshot iets verder weg gaan staan waardoor het minder zichtbaar is dat de textures van de gebouwen niet super scherp zijn.
Wel zie ik een algemene blur op het screenshot van de YT video. Dat lijkt op compressie, maar kan aan de hand van een screenshot moeilijk zeggen of het spel lager gaat renderen als het moeilijk wordt of dat het gewoon compressie op de video is. Kan prima dat tweede zijn. Ook kan het een (lelijke) montion blur zijn. Brrr, motion blur en dept of field mogen van mij echt verbannen worden. Het heeft bij mij nooit echt logisch geleken in games, laat dat lekker in foto's en videos blijven. De echt wereld blurred ook niet als ik rond loop of in de verte kijk. Ik zie gewoon minder detail, maar dat zie ik ook al in een spel zonder die effecten...
Met inconsistent doel ik op het kwaliteitsverschil tussen character modellen, animaties enerzijds en de textures, omgevingen ('platte gebouwen')), etc. anderzijds. Ik begrijp dat de Pokémon zelf een cruciaal onderdeel zijn van het merk en dus veel grotere budgetten krijgen, maar ik denk dat ze toch beter kunnen op deze andere punten...Inconsistent zou ik het dus niet noemen. De screenshots niet super anders, maar iGameFreak lijkt (zoals elke developer doet) de screenshots van ideale hoeken en posities te hebben genomen.
Mensen verwachten beter op dezelfde hardware omdat andere ontwikkelaars veel meer uit de Switch lijken te kunnen halenOverigens snap ik niet dat men steeds betere graphics verwacht op dezelfde hardware. Technologie verbeterd, maar als de hardware niet mee verbeterd kom je op een punt waar dat gewoon je bottleneck wordt ongeacht wat voor rendertechnologien we bedenken en wat voor optimalisatie we doen. Nintendo hardware is nooit heel sterk geweest, maar dat is imho prima. Nintendo speel je naar mijn mening niet om de graphics (en zo wel ga je gewoon teleurgesteld worden, want dat is niet echt hun focus).
Ik ben zelf ook van de RBY/GS tijd, daarna niets meer ermee gedaan, op de Switch wel Legends Arceus gespeeld en was zeker vermakelijk, maar een groot deel van de Pokémon had ik niets mee terwijl ik bij de Gen 1 en 2 Pokémon die erin zaten toch ook een stukje nostalgie erbij kreeg, en daardoor merk ik dat de serie en ik eigenlijk uit elkaar gegroeid zijn, ik heb niet de behoefte om van alle 1000+ Pokémon bij te houden welk type ze zijn en wat er eventueel bijzonder aan is, het is gewoon teveel geworden, de 250 van Gen 2 was eigenlijk wel genoeg voor mij.L23 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:46:
[...]
Eens. Ze hebben er eigenlijk zelfs extra moeite in gestoken (Pokemon Go elementen) om er een minder goede goede game van te maken. Ach ja. De games die je noemt zijn ook wel van een hele andere tijd. Soul Silver zou ik ook nog wel een keer willen spelen en een eventuele waardige Black and White remake zou ik ook interessant vinden. Brilliant Diamond heb ik een uurtje of 10 gespeeld. Dat is dan wel een waardige remake qua gameplay, maar ziet er grafisch weer een stuk minder mooi uit dan Let's Go.
Zelf opgegroeid met Pokemon Red, Blue en Yellow. Gold en Silver was voor mij het toppunt van de Pokemon games. Daarna nog Ruby gehad, maar nooit uitgespeeld. Zag er prima uit op de Game Boy Advance, maar vond ik toch wel een achteruitgang ten opzichte van Gold en Silver. En daarna nog kort een DS Lite gehad met Diamond. Wellicht niks mis met die game, maar dat was voor mij een fase waar ik er echt uitgegroeid ben en sinds ik met de Nintendo Switch weer Nintendo hardware heb is er nog geen nieuwe Pokemon game geweest die me echt aanspreekt. Let's Go doet het goed qua nostalgie en ziet er ook nog enigszins mooi uit.
Ja, wanneer Pokémon Champions niet voor telefoons zou komen, had ik deze scepse niet gehad, maar nu deel ik het met je.Mizgala28 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:24:
[...]
Hopelijk is het niet free to play maar gewoon betaald, TGC, Masters en Unite zijn bijvoorbeeld niet beschikbaar hier door hoe ze met microtransacties omgaan.
Voor de rest weinig spannends in de stream, Z-A info had ik wel verwacht en het is dan ook het enige interessante voor mij (en hopelijk deze keer met betere performance dan Scarlet & Violet)
Keuzes maken de Mens
Om heel eerlijk te zijn. Ik vind Pokémon er helemaal niet veel slechter uit zien dan de andere spellen die ik op de Switch speel. En ondanks dat ik de Switch voor Pokémon heb gekocht gebruik ik die nu het meest om te gamen in het algemeen. Ja er zijn wel eens dingen, zoals bijv. dat gebrek aan anisotropic filtering, maar dat zie ik ook bij genoeg andere games. Verder heeft het een bepaalde cartoony stijl waar je van moet houden (en dat zal ergens wellicht ook meespelen. Anders dan bij realistische graphics kun je bij cartoony heel veel kanten op wat het lastiger maakt spellen te vergelijken. Men lijkt de keuze in artstyle en grafische manekementen niet altijd gescheiden te kunnen houden). Maar de daadwerkelijke rendering (gebruikte technieken en kwaliteit/uitvoering daarvan) en de kwaliteit van dingen als modellen en animaties vind ik over het algemeen niet tegenvallen (again, in vergelijking met andere games die ik op de Switch speel). Pokémon valt zeker niet onder de graphische top games op de switch (voor zover dat überhaupt een ding is), maar echt slecht of "slechter dan de meeste" zou ik het ook niet noemen.JackAvery schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:06:
Mensen verwachten beter op dezelfde hardware omdat andere ontwikkelaars veel meer uit de Switch lijken te kunnen halenNu ben ik zelf niet van het GameFreak bashen dat al een tijdje populair is op internet - games ontwikkelen is allesbehalve makkelijk. De meeste Pokémon games blijven ook amusant om te spelen. Maar voor mijn gevoel zijn ze tegelijkertijd te ambitieus (bvb. vrij snel richting open world games pushen wanneer ze amper ontwikkelervaring hebben met HD platformen) en niet ambitieus genoeg (budget, ontwikkeltijd, teamgrootte matcht de ambities niet helemaal).
[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 02-03-2025 12:12 ]
En het is officiëel:L23 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:53:
Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 Has Been Rated For Switch
Zijn al een tijdje geruchten en teasers dat ze 4 maart THPS 3+4 gaan aankondigen. Kennelijk komt het dit keer ook gelijk naar de Nintendo Switch en niet een jaar later dan op de Playstation en Xbox. In ieder geval goed vermaakt met 1+2 dus deze komt ook wel in huis, maar wellicht even aankijken tot er mogelijk een Switch 2 versie is.
Ben benieuwd, hopelijk net zo goed als 1+2. Die was destijds gemaakt door Vicarious Visions, maar is daarna samengevoegd met Blizzard Entertainment en ondersteunt daar de ontwikkeling van games. 3+4 is ontwikkeld door Iron Galaxy. Iron Galaxy heeft op de Nintendo Switch onder andere Skyrim en Diablo III geport en was een van de support studios die Retro Studios hielp met Metroid Prime Remastered. Je zou zeggen dat het dan wel goed zit.JackAvery schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:29:
[...]
En het is officiëel:
[YouTube: Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 – Reveal Trailer – Nintendo Switch]
Latin capital letter y with diaeresis
Dat is wel een goede om mee te nemen. Dank voor de tip. Idee is om de tv met Switch in de slaapkamer op te hangen zonder er een kast bij te maken. De Switch onder de tv hangen kan ook, maar erachter leek me wel mooier.JackAvery schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:48:
@YdieresiS geen ervaring mee maar ik zou zeker eens nakijken of in jouw kamer de Switch achter de TV hebben niet te veel interferentie met de draadloze controllers veroorzaakt. Sommige joycons hebben niet het sterkste signaal.
Gewoon even testen, wie weet is het geen probleemYdieresiS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:33:
[...]
Dat is wel een goede om mee te nemen. Dank voor de tip. Idee is om de tv met Switch in de slaapkamer op te hangen zonder er een kast bij te maken. De Switch onder de tv hangen kan ook, maar erachter leek me wel mooier.
Ik heb de Switch in de huiskamer ook achter de TV staan, omdat hij te hoog is voor ervoor en ernaast is geen plek, en ik merk dat op afstand de verbinding toch wel een dingetje is. De joycons laten het sowieso afweten - die afstand is een meter of vijf en dan die TV er nog tussen - maar ook de Pro controller heeft er soms moeite mee.JackAvery schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:48:
@YdieresiS geen ervaring mee maar ik zou zeker eens nakijken of in jouw kamer de Switch achter de TV hebben niet te veel interferentie met de draadloze controllers veroorzaakt. Sommige joycons hebben niet het sterkste signaal.
[ Voor 59% gewijzigd door L23 op 07-03-2025 14:34 ]
Laat ik positief zijn:Game Freak heeft steeds meer ervaring met de Switch en dat komt er nu uit.Dit zijn gewoon Switch1 beelden.
Ik wilde deze vanavond gaan checken, maar m'n Nintendo Online sub is verlopen.JackAvery schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 06:29:
[YouTube: Game Boy – March 2025 – Nintendo Switch Online]
Mooie toevoegingen voor de Gameboy App.
Helaas zie ik dit jaar alleen een wallpaper voor pc, smartphone en tablet die je kan claimen en niet 14 dagen gratis Switch OnlineJonathan2011 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:47:
Het is morgen weer Mar10, je kan gratis 14 dagen Switch Online trial activeren:
https://my.nintendo.com/rewards/67b5be84eecc3079?lang=nl-NL
Ook kun je meedoen aan een toernooi in Mario Kart 8 Deluxe tot 17 maart voor 310 platinum punten (als er 1 miljoen rondjes worden gereden).
Toernooi code: 1152-2501-4827
zie DMZeror schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:47:
[...]
Ik wilde deze vanavond gaan checken, maar m'n Nintendo Online sub is verlopen.Wordt even wachten nog, want momenteel even krap bij kas.
[ Voor 11% gewijzigd door sderooij op 10-03-2025 20:00 ]
Heb een goedkope sub kunnen scoren bij Cdkeys.com. Daar is switch online + uitbreiding maar 30 euro momenteel.Zeror schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:47:
[...]
Ik wilde deze vanavond gaan checken, maar m'n Nintendo Online sub is verlopen.Wordt even wachten nog, want momenteel even krap bij kas.
[ Voor 42% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-03-2025 08:49 ]
Max. 3 jaar. Dus als je vandaag wilt verlengen kan dat tot 14-3-2028.Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:42:
Zal eens kijken wanneer die van mij afloopt, of kan je ook stapelen bij Nintendo ?(En anders kan ik hem misschien later activeren).
[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 14-03-2025 08:51 ]
Ah oke bedankt, ach 1 jaar verlengen is zatIke. schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:50:
[...]
Max. 3 jaar. Dus als je vandaag wilt verlengen kan dat tot 14-3-2028.
[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-03-2025 08:59 ]
Ik quote nu een post uit oktober maar dit is enkele dagen geleden bovengekomen...L23 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:00:
Las op Nintendolife de volgende twee artikelen:
Rumour: Nintendo Might Be Gearing Up For A GameCube Controller Comeback
Switch Online's Expansion Pack Promises "Excitement" In 2025
Ben benieuwd in hoeverre dit met de Nintendo Switch Online Playtest Program te maken heeft. Een officiële Nintendo GameCube controller lijkt me in ieder geval interessant.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq