Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 10:15
Ik weet niet zeker of dit het goede topic is. Als dat niet zo is hoor ik het graag.

Ik zou graag FC 25 kopen voor mijn neefje. Ik lees echter op bol.com best wat reviews die zeggen dat het spel vaak vastloopt. Weet iemand of dat nog steeds het geval is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Muncher schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:08:
Ik weet niet zeker of dit het goede topic is. Als dat niet zo is hoor ik het graag.

Ik zou graag FC 25 kopen voor mijn neefje. Ik lees echter op bol.com best wat reviews die zeggen dat het spel vaak vastloopt. Weet iemand of dat nog steeds het geval is?
We hebben het spel al een tijdje in huis. Maar geen klachten hier. Nog nooit vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Muncher schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:08:

Vooral in de carrièremodus heb ik regelmatig vastlopers bij de transfers, als je die zelf doet blijft die hangen bij het einde van de onderhandelingen. Ik save standaard voor ik een onderhandeling ingaan, denk dat het in 40% van de gevallen blijft hangen. Persconferenties gaan meestal wel goed, denk dat het daar een enkele keer misgaat. Verder gaat het wel soepel.

Dat is overigens niet alleen FC25, ik had het ook bij de vorige delen (inclusief FIFA)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eentje voor de fans van metroidvania’s: vandaag komt Ender Magnolia, de sequel van Ender Lilies uit. Het spel reviewt zeer goed. Helaas voorlopig zeer weinig indrukken van Switch gameplay.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 22-01-2025 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
JackAvery schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:18:
Eentje voor de fans van metroidvania’s: vandaag komt Ender Magnolia, de sequel van Ender Lilies uit. Het spel reviewt zeer goed. Helaas voorlopig zeer weinig indrukken van Switch gameplay.

[YouTube: ENDER MAGNOLIA: Bloom in the Mist Final Trailer]
ziet er leuk uit. Zie wel wat Hollow Knight invloeden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:40
koelebobes schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Nou ik heb eigenlijk al jaren al deze Zelda games maar heb er nog nooit een gespeeld, dus ben nu eindelijk begonnen aan Breath of the Wild, en met mijn dochtertje speel ik nu Odyssey! Ze is 3 jaar oud dus zij speelt Cappy

Mocht iemand nog tips hebben voor switch games hebben ONTZETTEND makkelijke controls dan hoor ik het graag _/-\o_

[Afbeelding]
Yoshi Crafted world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Yoshi Crafted world is idd een heel leuk spel! ook voor de volwassenen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
sderooij schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:35:
[...]

Ik vond die wat minder heb de demo gespeeld, ik vond Toad treasure leuker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
sderooij schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:35:
[...]

Al vind ik Yoshi's Woolly World[WiiU/3DS] wel iets beter.Maar goed die is er niet voor de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
jori040 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:51:
[...]

Al vind ik Yoshi's Woolly World[WiiU/3DS] wel iets beter.Maar goed die is er niet voor de Switch.
die heb ik voor de 3ds ook, maar nog nooit gespeeld....toch maar is een keer doen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:39:
[...]

die heb ik voor de 3ds ook, maar nog nooit gespeeld....toch maar is een keer doen zeg.
Ook een enorme backlog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Nieuwe Super Nintendo games naar Nintendo Online

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De toevoeging van Sutte Hakkun is best cool. Deze game was vroeger enkel beschikbaar via Satellaview of indien je deze op een cartridge zette via het Nintendo Power systeem in Japan. Blijkbaar ook best goede puzzel-platformer. Historisch dus wel significant dat deze nu speelbaar is op NSO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:33:
[...]

De toevoeging van Sutte Hakkun is best cool. Deze game was vroeger enkel beschikbaar via Satellaview of indien je deze op een cartridge zette via het Nintendo Power systeem in Japan. Blijkbaar ook best goede puzzel-platformer. Historisch dus wel significant dat deze nu speelbaar is op NSO.
Wel tof dat je in die tijd al games kon downloaden. Ik kende de Nintendo Power Game Boy cartridge al wel, wist niet dat er ook een Super Famicon cartridge van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Wel tof dat je in die tijd al games kon downloaden. Ik kende de Nintendo Power Game Boy cartridge al wel, wist niet dat er ook een Super Famicon cartridge van is.
Ook fascinerend hoe “recent” die services zijn. Wikipedia: Nintendo Power (cartridge) toont dat Gameboy titels hiervoor pas in 2000 gestart zijn en gestopt in 2007. De GBA is ondertussen uitgekomen in 2001…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Met de switch ben ik zo goed als bij, alleen Mario wonder nog uitspelen en tropical freeze.

maar op de 3ds denk nog iets van 20 spellen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat spelen jullie momenteel op de Switch? Vond dat ik vorig jaar bijzonder weinig games had (uit)gespeeld, dus deze maand proberen Cuphead uit te spelen. Had het spel ook alweer 2 jaar geleden gekocht toen het fysiek uitkwam. Wordt wel een keer tijd. Best een pittig spel, af en toe ook een boss fight waar ik een behoorlijke tijd zoet mee ben. Maar inmiddels heb ik met 93% de main game bijna uitgespeeld. Tof spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04
L23 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:53:
Wat spelen jullie momenteel op de Switch? Vond dat ik vorig jaar bijzonder weinig games had (uit)gespeeld, dus deze maand proberen Cuphead uit te spelen. Had het spel ook alweer 2 jaar geleden gekocht toen het fysiek uitkwam. Wordt wel een keer tijd. Best een pittig spel, af en toe ook een boss fight waar ik een behoorlijke tijd zoet mee ben. Maar inmiddels heb ik met 93% de main game bijna uitgespeeld. Tof spel.
Ben weer Animal Crossing aan het spelen. :9

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Ben nu bezig met Xenoblad Chronicles 3. Ik hou eigenlijk niet van JRPG's, maar lees veel positieve verhalen over het verhaal van dit spel. Daarom toch maar aan begonnen, +/- 10 uur nu gespeeld. Verhaal is tot nu toe onderhoudend, vind alleen het vechtsysteem ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Ben momenteel bezig met DKC Returns. Heb nog iets van 10 op backlist staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:49:
[...]

Ben nu bezig met Xenoblad Chronicles 3. Ik hou eigenlijk niet van JRPG's, maar lees veel positieve verhalen over het verhaal van dit spel. Daarom toch maar aan begonnen, +/- 10 uur nu gespeeld. Verhaal is tot nu toe onderhoudend, vind alleen het vechtsysteem ruk.
JRPG's spreken mij ook niet zo aan, maar was zelf onder de indruk van NieR: Automata. Xenoblade Chronicles series ook wel een klein beetje nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Trials of Mana uit de Collection of Mana en Super Mario Galaxy. Alleen zal het nu even wat minder worden. De stickdrift in mijn joycon werd steeds erger, dus heb ze nu ter reparatie opgestuurd. En ik speel voornamelijk handheld.

Cuphead vond ik ook erg leuk. DLC zitten ook nog leuke bossfights bij.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Sinds enkele maanden af en aan dat mijn Switch oled (TotK versie) traag is, freezed in spellen en soms een foutmelding. Ik verdenk de microsd kaart omdat deze als sinds een aantal maanden na het kopen van de launch switch gebruikt wordt.
Maar even de data naar mijn pc kopieren, formatteren, scannen enzovoorts om te kijken of daar problemen uit komen. Anders een nieuwe kopen a 256GB denk ik. Zit nu 200GB in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:16:
[...]

Trials of Mana uit de Collection of Mana en Super Mario Galaxy. Alleen zal het nu even wat minder worden. De stickdrift in mijn joycon werd steeds erger, dus heb ze nu ter reparatie opgestuurd. En ik speel voornamelijk handheld.

Cuphead vond ik ook erg leuk. DLC zitten ook nog leuke bossfights bij.
Ik had dat bij Super Mario Sunshine. Op bepaalde moment gooide Mario zichzelf de afgrond in :P Ook stickdrift. Het werd toen op een gegeven moment zo erg dat het niet meer speelbaar was.

Ik hoopte afgelopen weekend de main game van Cuphead uit te spelen, maar bleef afgelopen week vrij lang hangen bij Dr. Kahl's Robot en gisteren moeite met de finale. De DLC heb ik al een beetje bekeken en twee bazen verslagen. Ms. chalice speelt ook leuk met double jump. Moet nog even kijken hoever ik met de DLC ga, maar er zitten inderdaad nog leuke uitdagingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:05:
Sinds enkele maanden af en aan dat mijn Switch oled (TotK versie) traag is, freezed in spellen en soms een foutmelding. Ik verdenk de microsd kaart omdat deze als sinds een aantal maanden na het kopen van de launch switch gebruikt wordt.
Maar even de data naar mijn pc kopieren, formatteren, scannen enzovoorts om te kijken of daar problemen uit komen. Anders een nieuwe kopen a 256GB denk ik. Zit nu 200GB in.
Makkelijkste is dan toch om te testen of de games vanaf de interne opslag wel goed draaien? Opnieuw de Switch opstarten had je al gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
L23 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Makkelijkste is dan toch om te testen of de games vanaf de interne opslag wel goed draaien? Opnieuw de Switch opstarten had je al gedaan?
Was inderdaad een idee geweest. Maar zag ook ergens iets met 20 seconden de powerknop ingedrukt houden. Maar, bedenk me net dat de Cart versie van Zelda Echoes ook vertragingen heeft. Maar twijfel of die data op het interne geheugen heeft staan of niet. Zal daar na deze lange check ook nog even naar kijken. goede punten inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
L23 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:09:
[...]

JRPG's spreken mij ook niet zo aan, maar was zelf onder de indruk van NieR: Automata. Xenoblade Chronicles series ook wel een klein beetje nieuwsgierig naar.
Als je Xenoblade Chronicles een keer wil proberen, de prequel DLC voor deel 2 is ook los te spelen zonder deel 2 te hebben, en dan heb je een 30u volledige doorsnede van wat je kan verwachten van de volledige games (en wel wat spoilers voor deel 2).

En anders zijn ze regelmatig ergens in de aanbieding te krijgen, zo ben ik ook begonnen.

Edit: De prijzen zijn tegenwoordig zo anders dat dit geen goed advies meer is.

[ Voor 6% gewijzigd door Transportman op 27-01-2025 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Transportman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Als je Xenoblade Chronicles een keer wil proberen, de prequel DLC voor deel 2 is ook los te spelen zonder deel 2 te hebben, en dan heb je een 30u volledige doorsnede van wat je kan verwachten van de volledige games (en wel wat spoilers voor deel 2).

En anders zijn ze regelmatig ergens in de aanbieding te krijgen, zo ben ik ook begonnen.
Zeg je dat vanwege de prijs of vanwege dat het maar 30 uur is? Ik begrijp dat de main games rond de 100 uur zijn, dat is wel iets wat mij tegenhoudt. Wie weet ooit. Maar dan is beginnen met de prequel DLC wel een goede tip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:17:
[...]

Zeg je dat vanwege de prijs of vanwege dat het maar 30 uur is? Ik begrijp dat de main games rond de 100 uur zijn, dat is wel iets wat mij tegenhoudt. Wie weet ooit. Maar dan is beginnen met de prequel DLC wel een goede tip.
Ik zou Torna niet spelen voordat je Xenoblade 2 hebt gespeeld. Dramatische ironie (de kennis die je hebt opgedaan in Xenoblade 2) is belangrijk in Torna.

Als je een keer een Xenoblade wilt proberen, dan denk ik toch dat het eerste deel het meest toegankelijk is, ook al kun je daarin makkelijk 80+ uur over doen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Ik zou dit zelf afraden. Xenoblade speel je meestal voor het verhaal, al ken ik ook enkele mensen die het voor de game mechanics/super bosses spelen. Torna is misschien een standalone maar je hebt er veel meer aan als je 2 hebt gespeeld.

Persoonlijk zou ik waarschijnlijk zeggen: start bij 1 als je de "simpelste" Xenoblade wilt starten, en anders afhankelijk van je persoonlijke interesse degene met het verhaal of de karakters die je het meest aanstaan kiezen. Als je puur de main story volgt (maar dat gaat bijna niemand doen) kan je op 50-60 uur aan het einde zitten.

Ik vind ze alleszins drie heel fijne games maar de gameplay moet je liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
[...]

Het is vooral de 30 uur en mijn outdated verwachting dat de prijs gunstiger was, de prijs was vroeger flink lager t.o.v. de full games, maar de fysieke beschikbaarheid van de prequel los is sindsdien enorm achteruit gegaan en de prijs omhoog waardoor het verschil eigenlijk nihil is en je toch beter af bent met een full game en dan maakt het weinig uit of je 1 of 2 als eerste neemt, die staan redelijk los van elkaar terwijl deel 3 verhaalelementen van 1 en 2 combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp jullie punten wel. Prijs is op zich geen probleem. Het kleine beetje nieuwsgierig bedoelde ik mee dat ik het voorlopig niet zie gebeuren. Aardige backlog en haal momenteel meer plezier uit de wat kortere games. Om die reden Tears of the Kingdom ook nog steeds niet gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fijn dat Atari naar de feedback geluisterd heeft. Touchscreen ondersteuning is alsnog toegevoegd aan RollerCoaster Tycoon Classic. Het spel is overigens hier niet in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Luigi’s Mansion 2 HD: krijg deze vandaag beginnen.
Van alle drie de Mansion games vind ik dit het minste deel maar alsnog een goed spel.

T.o.v. de 3DS versie vind ik deze upgrade groot genoeg.[Op basis van de DF video]

Zin in om straks te spelen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 28-01-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
jori040 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:29:
Van alle drie de Mansion games vind ik dit het minste deel maar als nog een goed spel.

T.o.v. de 3DS versie vind ik deze upgrade groot genoeg.

Ik vond hem op de 3DS versie niet leuk, hele besturing enzo ook niet toen.
Heb hem dus eigenlijk niet lang gespeeld, ben dus eigenlijk begonnen met deel 3 uiteindelijk toen die uit was.

Ik had hem gekregen voor kerst of mijn verjaardag ofzo, en vond dit deel echt super leuk :*) .
Ik heb toen vorig jaar deel 2HD versie gekocht op de switch, en vond hem wel leuk toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Carlos0_0 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Ik vond hem op de 3DS versie niet leuk, hele besturing enzo ook niet toen.
Heb hem dus eigenlijk niet lang gespeeld, ben dus eigenlijk begonnen met deel 3 uiteindelijk toen die uit was.

Ik had hem gekregen voor kerst of mijn verjaardag ofzo, en vond dit deel echt super leuk :*) .
Ik heb toen vorig jaar deel 2HD versie gekocht op de switch, en vond hem wel leuk toen.
Kan best zijn dat ik deze versie meer ga waarderen dan toen ik hem op de 3DS speelde.Staat me zo bij dat ik de besturing ook niet top vond.

Deel 3 zit in mijn top 3 beste Switch games.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 28-01-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vond Luigi's Mansion op de 3DS prima te spelen, maar deel 2 qua stijl kom ik ook maar niet doorheen. Merendeels als je richting het einde van een level door gaat, ben je de sjaak om opnieuw dat gehele level te doen. Maar zal hem ooit nog wel uit gaan spelen natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik weet dat een hoop mensen (inclusief mezelf) op Switch 2 zitten te wachten, maar het is ondertussen bijna februari en het lijkt er eigenlijk wel op dat er nog leven in Switch 1 zal zitten de komende paar jaar. Wat verwachten jullie van een potentiële februari Direct ? Krijgen we eindelijk de ondertussen beruchte Wind Waker of Fire Emblem 4 port? Een nieuwe Kirby game? Een remaster van F-Zero GX?

Overigens valt Pokémon Day ook eind februari...

In de tussentijd zitten de third parties ook niet stil. Vorige week kwamen o.a. Ender Magnolia en de laatste Guilty Gear game uit, in februari komen Civilization VII en de Tomb Raider sequel trilogie, Fantasy Life volgt in april, Rune Factory in mei. In de tweede helft van het jaar komt o.a. Trails in the Sky uit, en zijn er mogelijke releases van Littel Nightmares III, de Dragon Quest I en II remakes, Professor Layton....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een video over de RollerCoaster Tycoon Classic update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:25
Just dance 2025 gekocht voor mijn dochter.( 8 )
Jeetje interface is echt druk zelfs voor mij.

Moet je nou echt dlc/abonnement aanschaffen om die paar extra nummers te verkrijgen?
Zoals Frozen viana etc :?

Ben al blij dat ik niet de volle mep heb betaald bij bol.com bijv

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:25
JackAvery schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:28:
Ik weet dat een hoop mensen (inclusief mezelf) op Switch 2 zitten te wachten, maar het is ondertussen bijna februari en het lijkt er eigenlijk wel op dat er nog leven in Switch 1 zal zitten de komende paar jaar. Wat verwachten jullie van een potentiële februari Direct ? Krijgen we eindelijk de ondertussen beruchte Wind Waker of Fire Emblem 4 port? Een nieuwe Kirby game? Een remaster van F-Zero GX?

Overigens valt Pokémon Day ook eind februari...

.
Mag wel hopen dat het nog een tijdje doorgaat.
We hebben pas ( 2.5 jaar) de switch oled nadat de wiiU dood ging en mijn kinderen de leeftijd kregen.

AnimeAdicted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:28
Ik speel niet veel meer op de Switch tbh, soms nog wel wat Final Fantasy V of Mario Kart 8...ondanks dat ik nog een backlog heb van wat games. Helaas een handheld geworden dat ik wel altijd meeneem maar nooit echt de tijd heb om op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offens1490 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:23:
[...]

Mag wel hopen dat het nog een tijdje doorgaat.
We hebben pas ( 2.5 jaar) de switch oled nadat de wiiU dood ging en mijn kinderen de leeftijd kregen.
Niet vergeten: Switch is ondertussen al 8 jaar oud. Dat is al best een lange generatie. Zal interessant worden om te zien hoe snel (en hoe) Nintendo wilt schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Kopiëren van de pc naar de sd kostte maar een dag. :+
Uiteindelijk reset van de Switch en check gedaan. Net met cadeaukaarten en 512GB goed kaart gekocht. Die zal morgen wel binnenkomen. Denk alleen dat ik dan het dock met ethernet even neer zet en dan opnieuw alles download. Had toen wel spelletjes opnieuw gedownload, maar probleem bleef. Intern geheugen lijkt het probleem weg te zijn. 1 hapering, maar kreeg de melding dat een spel geupdate was. Dus die geloof ik nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:59
Offens1490 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:16:
Just dance 2025 gekocht voor mijn dochter.( 8 )
Jeetje interface is echt druk zelfs voor mij.

Moet je nou echt dlc/abonnement aanschaffen om die paar extra nummers te verkrijgen?
Zoals Frozen viana etc :?

Ben al blij dat ik niet de volle mep heb betaald bij bol.com bijv
Yup!
En je wordt ook continu nog ge-nagged om toch een abonnement af te sluiten. Dat is tenminste zo bij een eerdere editie.

Echt irritant en teleurstellend voor vele kinderen/ouders.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Oh F...... Dat Hello Kitty Island Adventure ziet er iets te leuk uit. Hier mensen die het spelen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:39:
Oh F...... Dat Hello Kitty Island Adventure ziet er iets te leuk uit. Hier mensen die het spelen?
Nee. Denk ook niet dat het gaat gebeuren, het heeft niet mijn interesse. Zie net wel de review van Nintendolife en met een Metalcore van 79 lijkt het een uitstekende game te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ridge Racer 64 is nu beschikbaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
jori040 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:29:
Van alle drie de Mansion games vind ik dit het minste deel maar alsnog een goed spel.

T.o.v. de 3DS versie vind ik deze upgrade groot genoeg.[Op basis van de DF video]

Ben heel blij met deze Switch versie. :)
Ik was gewoon geen fan van de besturing op de 3DS en dat probleem is nu weg.Qua visuals is het net wat minder dan deel 3 maar nog steeds een mooie game om te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Eentje voor de fans van het Duke Nuke’m 3D tijdperk:

Deze retro stijl shooter is vorige woensdag op console uitgekomen. Er staat een demo op de eShop voor wie nieuwsgierig is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:49:
Eentje voor de fans van het Duke Nuke’m 3D tijdperk:

[YouTube: Turbo Overkill | Console Launch Trailer | Out Now!]

Deze retro stijl shooter is vorige woensdag op console uitgekomen. Er staat een demo op de eShop voor wie nieuwsgierig is!
Zeker nieuwsgierig, toffe soundtrack.

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 01-02-2025 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:16
L23 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:04:
Ik begrijp jullie punten wel. Prijs is op zich geen probleem. Het kleine beetje nieuwsgierig bedoelde ik mee dat ik het voorlopig niet zie gebeuren. Aardige backlog en haal momenteel meer plezier uit de wat kortere games. Om die reden Tears of the Kingdom ook nog steeds niet gekocht.
Het geeft inderdaad een fijn gevoel om de eindstreep te kunnen halen bij een game en bij Xenoblade is dat vrij lastig. Toch is het misschien jammer om hem helemaal links te laten liggen, omdat zelfs de eerste paar uren van het eerste deel geweldig zijn. Vergeleken met andere JRPG's, zit er een ontzettende vaart in het verhaal en de gameplay. Ook ziet het er geweldig uit op de Switch, vaak kijk ik echt mijn ogen uit hoe dit mogelijk is op de toch wel bescheiden hardware.

Zie ook deze video:
YouTube: The TOP 3 Things To Do Before Xenoblade Chronicles X Definitive Edit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hehe, eindelijk de main game van Cuphead uitgespeeld. Pareltje. Ga nog wel verder met de DLC, maar nu ook even klaar met hele moeilijke boss battles. Even kijken met welke game ik nu verder ga, wellicht eens Mario + Rabbids Sparks of Hope uitspelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz8TACK98wJzNkDcN7juL6DuKLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75bFx9xjwixYUeq8GyAq1vWj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6SKWW_ECSmf8J_WlPRGseAXZ_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwSFYpp4CJ8MSvc7jkbmU7Sn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqc1gW44C6-vzuTb10c0WBcsOjM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kCARhsHSdyqwr0lCeNaBPJt.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
L23 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:39:
Hehe, eindelijk de main game van Cuphead uitgespeeld. Pareltje. Ga nog wel verder met de DLC, maar nu ook even klaar met hele moeilijke boss battles. Even kijken met welke game ik nu verder ga, wellicht eens Mario + Rabbids Sparks of Hope uitspelen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
En daarna nog alles S-rank. }) :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:19:
[...]

En daarna nog alles S-rank. }) :P
Jij hebt zeker ook het zwartwit filter vrijgespeeld terwijl dat ook gewoon in de systeeminstellingen van de Nintendo Switch kan? :P Nee, die ambitie heb ik niet haha. Net als bij Hollow Knight heb ik mijn grenzen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nintendo’s financiële resultaten voor het kerst kwartaal staan online. Ze hebben hun projecties duidelijk niet gehaald. Desondanks zijn er nu meer dan 150,8 miljoen Switch consoles in het wild.

Geen tijd voor een serieuze analyse voorlopig, maar hier is al een lijstje van software sales in het laatste kwartaal met dank aan Famiboards.

Mario Kart 8 Deluxe - 67.35M (+3.08M)
Animal Crossing: New Horizons - 47.44M (+990K)
Super Smash Bros. Ultimate - 35.88M (+740K)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 32.62M (+330K)
Super Mario Odyssey - 29.04M (+540K)
Pokémon Sword and Shield - 26.60M (+160K)
Pokémon Scarlet and Violet - 26.38M (+690K)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 21.55M (+510K)
Super Mario Party - 21.10M (+120K)
New Super Mario Bros. U Deluxe - 18.06M (+290K)
Nintendo Switch Sports - 15.74M (+1.37M)
Super Mario Bros. Wonder - 15.51M (+2.07M since March 2024)
Super Mario Party Jamboree - 6.17M
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom - 3.91M (+1.33M)
Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2.06M (+120K)
Mario & Luigi: Brothership - 1.84M
Luigi's Mansion 2 HD - 1.80M (+230K)

(Lijstknop wilt op mobiel momenteel niet werken…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
JackAvery schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:02:
Nintendo’s financiële resultaten voor het kerst kwartaal staan online. Ze hebben hun projecties duidelijk niet gehaald. Desondanks zijn er nu meer dan 150,8 miljoen Switch consoles in het wild.

Geen tijd voor een serieuze analyse voorlopig, maar hier is al een lijstje van software sales in het laatste kwartaal met dank aan Famiboards.

Toch heeft totk het enorm goed gedaan! 21mil in 2 jaar tijd vs 32mil in 7 jaar tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:02:

Animal Crossing heeft bijna de sales van Pokemon red/blue/yellow/green ingehaald zelfs.

https://fictionhorizon.co...-all-time-sales-showdown/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:22
Ik wil een switch kopen, welke games raden jullie aan?

Deze vraag naar [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4 verplaatst

[ Voor 51% gewijzigd door Mog op 05-02-2025 19:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Drials schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:56:

[mbr]Deze vraag naar [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4 verplaatst[/]
Met Zelda of Mario doe je geen miskoop maar er is natuurlijk meer.

o.a
- Pikmin 4
- Luigi Mansion 3 [Switch versie van 2 is ook geweldig]
- Astral Chain
- Animal Crossing
- Metroid Prime Remaster
- Metroid Dread
- Bayonetta 3
- Kirby and the Forgotten Land
- Mega Man 11
- Donkey Kong Country Returns & Tropical Freeze
-En meer!

Voor een miskoop ben ik niet verantwoordelijk. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 05-02-2025 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drials schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:56:
Het zou handig zijn als je aangeeft welke genres je liggen. Platformers? Puzzel games? RPG's? Fighting games? Visual novels? Party games? Etc.?

Een tip voor wanneer je een Switch in huis hebt: van een aardig aantal games zijn er demo's beschikbaar. Maak hier gebruik van om spellen zelf te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:22
RayNbow schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:51:
[...]

Het zou handig zijn als je aangeeft welke genres je liggen. Platformers? Puzzel games? RPG's? Fighting games? Visual novels? Party games? Etc.?

Een tip voor wanneer je een Switch in huis hebt: van een aardig aantal games zijn er demo's beschikbaar. Maak hier gebruik van om spellen zelf te proberen.
Puzzel games, rpg’s en single party games spreken mij het meeste aan. Zeker geen ‘button mashing’ games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drials schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Puzzel games, rpg’s en single party games spreken mij het meeste aan. Zeker geen ‘button mashing’ games.
In de categorie puzzelgames kun je in ieder geval denken aan:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Drials schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Mario vs. Donkey Kong:Dit is een remake van de oude GBA game[puzzel]

Zelf zie ik Zelda ook als een soort van puzzel game.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 06-02-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
jori040 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Mario vs. Donkey Kong:Dit is een remake van de oude GBA game[puzzel]

Zelf zie ik Zelda ook als een soort van puzzel game.
Mario vs DK is primair een platformgame, met puzzelelementen. Zelda is een action/adventure met een hele zware focus op exploration, maar ik zou het geen puzzelgame durven noemen. Natuurlijk zitten er wat puzzelelementen in, maar dat maakt het geen puzzelgame.

Ik zou dan eerder denken aan bijvoorbeeld Another Code als puzzelgame, of zelfs de verschillende Ace Attorney games. Ook Professor Layton comes to mind, en de spin-off games daarvan.

Qua RPG's is er genoeg keus op de Switch. Allereerst natuurlijk de Xenoblade en Pokémon franchises, maar er zijn er verder ook nog genoeg om uit te kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Seal64 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:36:
[...]

Mario vs DK is primair een platformgame, met puzzelelementen. Zelda is een action/adventure met een hele zware focus op exploration, maar ik zou het geen puzzelgame durven noemen. Natuurlijk zitten er wat puzzelelementen in, maar dat maakt het geen puzzelgame.

Ik zou dan eerder denken aan bijvoorbeeld Another Code als puzzelgame, of zelfs de verschillende Ace Attorney games. Ook Professor Layton comes to mind, en de spin-off games daarvan.

Qua RPG's is er genoeg keus op de Switch. Allereerst natuurlijk de Xenoblade en Pokémon franchises, maar er zijn er verder ook nog genoeg om uit te kiezen.
Een game met puzzelelementen dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
Waaarioooo! Waahahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
O nice, die ga ik zeker een keer spelen. Toevallig recent nog eens Wario Land VR gespeeld, blijft jammer dat die alleen in het Rood en Zwart is, want de game verder is niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:54
Ah zowel Warioland 4 als Tomb Raider remastered 4 5 6 vanaf 14 februari. Lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Linksquest schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:20:
O nice, die ga ik zeker een keer spelen. Toevallig recent nog eens Wario Land VR gespeeld, blijft jammer dat die alleen in het Rood en Zwart is, want de game verder is niet verkeerd.
Bij de Tweakers abbodag toevallig? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Zeror schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Bij de Tweakers abbodag toevallig? 8)
Nee toen was ik helaas wegens prive omstandigheden verhinderd. Ik ben heel eerlijk dat ik hem ooit via een Virtual Boy gespeeld heb, maar deze keer was via een andere weg 😉 heb zelf geen virtual Boy meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Heb hier thuis sinds iets van 2000 een VB staan. Stuk of 7 a 10 Japanse en USA games erbij. En een AC adapter. Ben al een tijdje van plan volledige game library te halen. En natuurlijk weet ik dat er enkele games zijn waarvoor je qua kosten een leuke nieuwe console kan kopen. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
RollieBollie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:25:
Heb hier thuis sinds iets van 2000 een VB staan. Stuk of 7 a 10 Japanse en USA games erbij. En een AC adapter. Ben al een tijdje van plan volledige game library te halen. En natuurlijk weet ik dat er enkele games zijn waarvoor je qua kosten een leuke nieuwe console kan kopen. :D
Je zou de missende games op de 3ds kunnen proberen ;) Moet zeggen, ziet er leuk uit!

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Wat tijd gevonden om in de Nintendo financiële data te duiken. Voorlopig enkel grafieken en beperkte commentaar. Klikken = vergroten ;) Links met interactieve grafieken bevatten de concrete cijfers.

Al bij al een iets sterkere daling qua resultaten dan Nintendo had voorspeld. Tegelijkertijd niet vergeten dat Switch al bijna 8 jaar op de markt is.

Wie graag de bronnen bekijkt, kan naar https://www.nintendo.co.jp/ir/en/index.html surfen.

Hardware

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IL9FHW5v1dEMllHsKMVl3ovvAPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EGKrVlqpgY2FS7hbB8mQzYDO.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Het valt in de data verder op dat Japan meer Switches doorheen het jaar verkoopt, maar tijdens de eindejaarsfeestdagen minder aandeel van de consoleverkopen representeerde dan de rest van het jaar.

Hardware voorspellingen zijn bijgesteld van 12,5 miljoen verscheepte consoles naar 11 miljoen voor het fiscale jaar tot en met maart 2025. Nintendo komt pas met voorspellingen voor Switch 2 nadat ze hun boekjaar hebben afgesloten.

Lifetime hardware sales bereikt Switch de kaap van 150 miljoen. Rond de zomer zou Switch de Nintendo DS moeten inhalen. CEO Furukawa stelt alvast dat men geen prijsverandering voor de Switch van plan is (zie vraag 3, pagina 2).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQayu0BxbGbQ_gcvbzqW7sjGRfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kdAxlVh7EOXRPkLPfnA0Qfj9.png?f=fotoalbum_large

Software

Lifetime software verkopen op Switch: 1.359,8 miljoen games, exclusief download-only titels.
Software verkopen oktober-december 2024: 53,7 miljoen games, exclusief download only-titels. Duidelijke daling jaar-op-jaar (66,9 miljoen games in hetzelfde kwartaal).

First party software verkoopupdates:
  • Mario Kart 8 Deluxe - 67.35M (+3.08M)
  • Animal Crossing: New Horizons - 47.44M (+990K)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 35.88M (+740K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 32.62M (+330K)
  • Super Mario Odyssey - 29.04M (+540K)
  • Pokémon Sword and Shield - 26.60M (+160K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 26.38M (+690K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 21.55M (+510K)
  • Super Mario Party - 21.10M (+120K)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 18.06M (+290K)
  • Nintendo Switch Sports - 15.74M (+1.37M)
  • Super Mario Bros. Wonder - 15.51M (+2.07M since March 2024)
  • Super Mario Party Jamboree - 6.17M
  • The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom - 3.91M (+1.33M)
  • Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2.06M (+120K)
  • Mario & Luigi: Brothership - 1.84M
  • Luigi's Mansion 2 HD - 1.80M (+230K)
Echoes of Wisdom haalt zeer behoorlijke verkopen, maar raakt niet aan de verkopen van de Link's Awakening remake. Mario Party Jamboree lijkt de snelst verkopende Mario Party game op Switch te zijn. De vraag is daar of deze op lange termijn blijft verkopen, maar ik heb wel de indruk dat deze goed onthaald wordt door de fans. Nintendo lijkt ook tevreden met Jamboree.

Tears of the Kingdom verkoopt voor het eerst in een tijdje meer dan Breath of the Wild. Vermoedelijk had een korting tijdens de november eShop sale hier mee te maken. In de Verenigde Staten waren er blijkbaar ook significante kortingen voor een fysiek exemplaar.

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of Nintendo stappen zal ondernemen om deze evergreen Switch 1 titels te blijven verkopen aan Switch 2 eigenaars

Digitaal
Ik vond dit héél opvallend dus een korte commentaar: op de slide van Nintendo zie je een duidelijke daling van het download-only segment tijdens het kerstkwartaal. Hoewel het typisch is dat de digitale ratio daalt tijdens de feestdagen (mensen geven vaker fysieke software als kado), is de daling van de DLC en download-only software tegenover vorige (veel zwakkere) kwartalen mogelijk een indicator dat de spelersbasis minder actief begint te worden en dus minder geld uitgeeft.

Nintendo geeft aan dat hun aantal 'Actieve spelers per jaar' op Switch nog steeds stijgt (129 miljoen accounts), maar ik blijf dit geen robuuste indicator vinden. Het aantal NSO gebruikers blijft wel stabiel op 34 miljoen (vraag 9 van de Q&A met aandeelhouders).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UYTK_1yFQ7mq803ci9OBkmDNBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uyi6uvyjmRxryOkXizMmJ6Qa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69g1-2NmP4GhJHfQzN1Z5n3GACE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KPuXyHczohg2YcCnzusqBEzW.png?f=fotoalbum_large

Om onbekende reden wilt Datawrapper niet het volledige cijfer renderen voor dit kwartaal, maar dus: 85,9 miljard JPY digitale omzet (=545 miljoen euro).

Mobile & IP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLTyzEjY_AuHhUOpnFXfBcJNboM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n5u8yfZlR5v1ooMjD4aKuqIy.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

In mei opent Super Nintendo World (zowel de Mario als de DK zone) in Universal Epic Universe in Orlando. Ook Lego blijft Nintendo sets uitgeven. Misschien belangrijk om te zeggen dat merchandise verkopen niet in deze cijfers zitten, deze worden tegenwoordig ondergebracht in de "Andere" categorie, die Nintendo een tijdje geleden heeft samengevoegd met hun verkoopdata over speelkaarten en dergelijke. We zien dat die omzetpost stijgt sinds midden 2022, en nu iets meer dan 1% van de omzet is (dit kwartaal: >4 miljard JPY of >25 miljoen euro). Een decennium geleden hadden we het nog over 0,2-0.3% van de omzet.

In de Q&A sessie met de aandeelhouders vermeldt CEO Furukawa verder (vraag 5) dat Nintendo nog onaangekondigde mobile game(s) in ontwikkeling heeft.

Financiëel

Algemeen gesteld daalt de omzet met 27,7% tegenover Q3 2024, en daalt de operationele winst met 31,6%. Dit is overduidelijk een sterkere daling dan verwacht. Nintendo stelt hun voorspellingen voor de totale omzet en winst gedurende het huidige boekjaar bovendien naar beneden bij (zie slide 8).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFEzI4GuI5l3bkYfRJc1kxip-H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/boqDRjUDLxPXI4vYDSwxMVHR.png?f=fotoalbum_large
Interactieve grafiek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGVSydTBe7KbmANd0N9XhLQS0H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MbYBczksEsTuEXszdg8jjmKo.png?f=fotoalbum_large

Research & Development
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRAyfslXyV7nIaa6Sv3Q63OWv1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q01X5OaIXVfKiGqteel7DqHy.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Advertising
Je merkt dat Nintendo's marketinguitgaves wat gedaald zijn de voorbije kwartalen. Mogelijk denken ze dat meer uitgeven niet voldoende resultaten zou halen met Switch 2 op komst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPlRR1KG9TmBnqp-Yh--qE3dzYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B6l4ex70ovWGaR2up0Gzr1ei.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek
Noot: ik vond een fout in de data export naar deze grafiek met advertentiekosten waardoor de cijfers voor Q1 en Q2 van het huidige fiscale jaar niet klopten. Dit is gecorrigeerd in de huidige grafiek en de dynamische grafiek op Datawrapper.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 09-02-2025 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18
Cruis 'n blast besteld

YouTube: Cruis'n Blast Review - Nintendo Switch

Waarom?

Vroeger best veel plezier gehad met arcade racers. Heel vroeger op de Nintendo 64 twee keer Cruis 'n world gehuurd. Daarna kon ik 'm nergens vinden, en te arm om het te kopen.

Nu weken dat ik even geen zin heb om te zitten voor een lang en moeilijk spel en zo'n arcade racer pak je makkelijk op. EN voor 15 euro? waar hebben we het over ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit weekend een nieuw Tetris 99 thema te winnen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Jammer dat Ridge Racer niet meer wordt gemaakt. Die had ik graag op de switch gezien (switch 2 mag ook). Of überhaupt een race game zoals dat.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:07:
Jammer dat Ridge Racer niet meer wordt gemaakt. Die had ik graag op de switch gezien (switch 2 mag ook). Of überhaupt een race game zoals dat.
Ik mis sowieso dat soort race games uit de jaren 90 zoals Need For Speed en Burnout. Op een gegeven moment werd het ook allemaal open wereld en inmiddels zien we van veel bekende series al een tijd geen (jaarlijkse) opvolger meer. Op mijn eerste console, Xbox, had ik aardig wat race games. Dat was op de Xbox 360 al een stuk minder. Enige wat nu in de buurt komt voor mij zijn de 3 rondjes circuits van Mario Kart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Zou ook graag een nieuwe zien.Die op de 3DS was een geweldige launch game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@L23
Blur:Deze ook ooit gespeeld ?

Zelf vond ik die laatste NFS erg fun om te spelen.Ben zelf ook meer van de arcade racers.

[ Voor 55% gewijzigd door jori040 op 12-02-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:02:
@L23
Blur:Deze ook ooit gespeeld ?

Zelf vond ik die laatste NFS erg fun om te spelen.Ben zelf ook meer van de arcade racers.
Toevallig wel, voor het eerst ervaren met 4 man op een PS3. Erg tof. Ik heb alleen geen werkende Xbox 360 meer en Blur is helaas niet backwards compatible op de Xbox One/Series.

Op de Switch veel plezier gehad met Burnout Paradise Remastered. Need For Speed Hot Pursuit Remastered vond ik ook een leuke Burnout game. (Need For Speed is voor mij al heel lang geen Need For Speed meer. Ik ben begonnen met The Need For Speed 1994 en heb ze allemaal met heel veel plezier gespeeld tot en met Underground 2.)

Laatst nog Burnout Revenge gekocht op de Xbox, een oude Xbox/Xbox 360 game waar ik me nog steeds goed mee kan vermaken. Als er geen nieuwe games of remakes komen zou ik gewoon ports van dat soort klassiekers op de Switch ook prima vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@L23
Was laatst aan het kijken of die game een 60fps update had ontvangen op Series X en toen zag idd het bericht dat hij niet speelbaar is.Mijn oude Xbox consoles heb ik een tijd geleden de deur uit gedaan dus Blur gaat het niet meer worden.

Burnout: De eerste 4 delen vond ik erg goed.

NFS: Rivals & Most Wanted[2012] zijn mijn favo.

PGR 2: :)

Genoeg liefde voor arcade racers. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NSO al gechecked?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In Sony’s State of Play van gisteren zaten ook een aantal Switch games. Let op dat het hieronder niet om Switch trailers gaat!
Overigens veel games daar die naar PS4 (en dus mogelijk Switch 2) komen.

Deze nieuwe Warriors game komt bijna onmiddellijk uit in Japan, ik denk dat we in het Westen op Switch nog even moeten wachten.

En deze laatste wisten we eigenlijk al maar ik denk niet dat het hier vermeld werd:

[ Voor 66% gewijzigd door JackAvery op 13-02-2025 07:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
Die Darwin game ziet er leuk uit! Ga ik zeker op de Switch halen voor de fysieke verzameling.

• Zeror
Die Shinobi game gaat er sowieso komen. Blij dat de serie weer terug is. Vroeger veel plezier aan beleefd.

@Zeror helaas nog geen release date voor Switch bekend.

• jori040
Lek: Geliefd Nintendo 3DS-spel kan in 2025 op de Switch verschijnen: https://www.notebookcheck...verschijnen.960462.0.html

Dat het wel eens om die Kirby game kan gaan heb ik van de week al meer langs zien komen.Leuke 3DS game maar ik hoef die niet nog eens op de Switch te spelen.

Hoop dat het om deze 3DS game gaat:
Kid Icarus: Uprising: Komt niet vaak voor dat ik een game met k*t besturing zo hoog heb zitten.Met Pro-controller op je grote scherm zal deze goed tot zijn recht komen vermoed ik.
jori040 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:56:
Dat het wel eens om die Kirby game kan gaan heb ik van de week al meer langs zien komen.Leuke 3DS game maar ik hoef die niet nog eens op de Switch te spelen.
Ik heb de voorgaande Kirby games niet gespeeld, maar zag de afgelopen jaren dat die game bij fans hoog op het favoriete Kirby games lijstje staan. Ben wellicht wel geïnteresseerd, maar momenteel heb ik alleen Kirby en de Vergeten Wereld op de Switch.

• jori040
L23 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:27:
[...]

Ik heb de voorgaande Kirby games niet gespeeld, maar zag de afgelopen jaren dat die game bij fans hoog op het favoriete Kirby games lijstje staan. Ben wellicht wel geïnteresseerd, maar momenteel heb ik alleen Kirby en de Vergeten Wereld op de Switch.
Er is niets mis met de Kirby games maar volgens mij hebben we er de afgelopen 10 jaar ook 10 kunnen spelen.Vergeten wereld is voor mij ook echt een topper!

Op dit moment zal ik van zo'n rail-shooter als Kid Icarus:Uprising net wat enthousiaster worden.Dat genre zie je niet heel veel meer en de setting van Kid Icarus is ook mooi gedaan door Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Marvel ultimate alliance 3: Dit weekend ga ik in deze game een nieuwe run doen.Dit spel is echt niet perfect maar zo fun om te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht iemand interesse hebben in de visual novel Kanon, de westerse versie voor de Switch is aangepast. De versie in de Japanse eShop daarentegen bevat geen aanpassingen (en is in het Engels te spelen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Hmmmm.... Waarom ken ik deze game niet. Ziet erg tof uit. Big Helmet Heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Weet niet wie van jullie Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon heeft gespeeld, maar die game kan ik wel aanbevelen. Is compleet anders dan de andere Bayonetta games, maar heeft een hele aparte stijl dat erg goed uitziet. Ook een hele unieke gameplay heeft de game, heb hem zelf gisteren uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:42:
Weet niet wie van jullie Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon heeft gespeeld, maar die game kan ik wel aanbevelen. Is compleet anders dan de andere Bayonetta games, maar heeft een hele aparte stijl dat erg goed uitziet. Ook een hele unieke gameplay heeft de game, heb hem zelf gisteren uitgespeeld.
Heb de demo destijds gespeeld maar het was niet echt mijn ding.Ben een groot fan van de drie Bayo games. ;)
Van PlatinumGames wens ik een dikke action game.Wel jammer om te zien dat daar nu een paar grote namen weg zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 15-02-2025 14:19 ]

Pagina: 1 ... 271 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic