Sleehond schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:53:
Vraagje, vroeger op de SNES heb ik Donkey Kong Country helemaal grijs gespeeld. De geluidjes/vibe en muziek komt zo weer naar boven!
Nu wil ik voor de switch m’n eerste DK game kopen. Nu denk ik sterk aan Country Returns die net uit is vanwege de vibe naar vroeger. Maar Tropical Freeze is ook erg goed toch?
Als jullie nu de keuze zouden hebben, en je hebt beide nog niet, welke pak je dan….?
Ik zelf ook en blijf Donkey Kong Country 1 op de SNES het leukste vinden, helemaal grijs gespeeld met mijn pa.
Deel 2 en 3 hebben we nooit gespeeld toen, later wel eens op de kop getikt en geprobeerd.
Maar we vonden deel 1 toch wel het leukste(Wellicht ook nostalgie), wellicht omdat het ook iets simpeler bleef. deel 2 en 3 nieuwe aapjes bij kwamen.
Ik vind nog steeds Donkey Kong 1 van de SNES leuker dan Tropical Freeze, maar heb gisteren ook return gekocht.
Wat het is bij de nieuwe spellen ze gaan meer met de tijd mee, dat is uiteraard logisch. Maar ik vind het niet altijd positief.
Je heb nu net als met Mario Bross / Wonder / 3D world shops met tig veel items, extra dingen om een level te doen etc.
Het wordt allemaal te veel vind ik, waardoor de gameplay er minder leuk op wordt heb ik het idee.
Maar ik heb mij met Tropical Free op zich prima vermaakt verder, ik zou gewoon naar de prijs kijken.
Nieuw fysiek scheelt het bijna niks zie ik, dus maakt het niet veel uit waarmee je begint denk ik(Misschien even een review bekijken).