Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Cambionn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:10:
[...]
Moet zeggen dat ik ook mijn Switch oorspronkelijk had voor Pokémon had (en Skyrim in de trein, ik reisde toen 4 uur enkeltje elke dag). Toen bleek dat het in de trein kunnen spelen en thuis op de TV door me zo goed beviel ben ik pas veel meer andere games gaan halen. Nu gaat de PC enkel nog aan voor spellen die niet op de Switch te krijgen zijn, of die niet fijn zijn met een controller :P .
Pokémon speel ik al vanaf Pokémon Red/Blue en Yellow, heb een kleine pauze gehad en drie generaties overgeslagen (Pokémon Diamond & Pearl, Pokémon X&Y, Pokémon Black & White). Maar voor Pokémon Sun & Moon heb ik speciaal een Nintendo 3DS XL gehaald en vanaf dat moment weer actief gaan spelen.

Skyrim op de Nintendo Switch ? Zover ben ik nooit gekomen, helemaal als je het op de Xbox One / Xbox Series X gewend bent :P.

Verder word er ook veel Mario Party, Monopoly en Mario Kart op gespeeld als we met vrienden zijn en geen zin hebben om een kaart spel fysiek te doen. Mijn vrouw speelt er Stardew Valley en Immortals Fenyx Rising op en ik moet zelf weer eens verdergaan met Digimon World: Next Order, waar ik heel moeilijk doorheen kwam.

Wat speel jij op je gamepc dan ? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
[...]

Skyrim op de Nintendo Switch ? Zover ben ik nooit gekomen, helemaal als je het op de Xbox One / Xbox Series X gewend bent :P.
Dat was juist een van de games waarvoor ik een Switch heb gekocht :P Wat ben je gewend op de Xbox? Verschil is naar mijn mening niet zo groot ten opzichte van de Xbox versie. Maar ik speel de game ook al sinds 2011 op de 360, Steam, One en dus sinds 2017 op de Switch. Als je Pokemon games gewend bent op de Switch...

Xbox versie heeft wel keuze uit mods, maar ik merkte op de Steam versie dat ik meer bezig was met tweaken dan daadwerkelijk de game spelen. Dus ik ben ik zelf meer fan van de vanilla versie op de Switch. Inmiddels iets van 200 uur gespeeld. Het is een game die ik om de zoveel tijd oppak en dan weer nieuwe quests uitspeel. Skyrim handheld kunnen spelen is top, maar het ziet er naar mijn mening ook nog goed uit als je het docked speelt op de grote tv.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

L23 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:38:
[...]

Dat was juist een van de games waarvoor ik een Switch heb gekocht :P Wat ben je gewend op de Xbox? Verschil is naar mijn mening niet zo groot ten opzichte van de Xbox versie. Maar ik speel de game ook al sinds 2011 op de 360, Steam, One en dus sinds 2017 op de Switch. Als je Pokemon games gewend bent op de Switch...
Grafisch, Framerate enz. Volgens mij draait het veel anders op de Nintendo Switch ? :P
Al moet ik wel heel eerlijk bekennen dat Red Dead Redemption 1, die ook ooit bij een maatje van me zag. Ook best goed draaide.
Xbox versie heeft wel keuze uit mods, maar ik merkte op de Steam versie dat ik meer bezig was met tweaken dan daadwerkelijk de game spelen. Dus ik ben ik zelf meer fan van de vanilla versie op de Switch. Inmiddels iets van 200 uur gespeeld. Het is een game die ik om de zoveel tijd oppak en dan weer nieuwe quests uitspeel. Skyrim handheld kunnen spelen is top, maar het ziet er naar mijn mening ook nog goed uit als je het docked speelt op de grote tv.
Mods gebruikt ik eerlijk gezegd nooit :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:51:
[...]

Grafisch, Framerate enz. Volgens mij draait het veel anders op de Nintendo Switch ? :P
Wat is daarmee aan de hand dan?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
Poh, kom maar eens door met blauw/rood/geel voor nso...

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:24:
Pokémon speel ik al vanaf Pokémon Red/Blue en Yellow, heb een kleine pauze gehad en drie generaties overgeslagen (Pokémon Diamond & Pearl, Pokémon X&Y, Pokémon Black & White). Maar voor Pokémon Sun & Moon heb ik speciaal een Nintendo 3DS XL gehaald en vanaf dat moment weer actief gaan spelen.

Verder word er ook veel Mario Party, Monopoly en Mario Kart op gespeeld als we met vrienden zijn en geen zin hebben om een kaart spel fysiek te doen. Mijn vrouw speelt er Stardew Valley en Immortals Fenyx Rising op en ik moet zelf weer eens verdergaan met Digimon World: Next Order, waar ik heel moeilijk doorheen kwam.

Wat speel jij op je gamepc dan ? :)
Ja Pokémon begon met mij als kind op een GBA met Ruby, altijd Nintendo gekocht daarvoor. Soms goedkoop een spelletje bij gekocht maar niks dat echt noemenswaardig was. Pas later meer naar andere spellen gaan kijken binnen Nintendo, dus inmiddels ook wel wat meer in de collectie. Heb inmiddels van bijna alle main games een versie, maar niet verschillende versies van dezelfde gen en ook niet altijd origineel en remake. Moet enkel Black2 nog, maar met hoesje is die nog best prijzig (enkel GameBoy koop ik zonder hoesje want dat is anders echt geen doen, de rest wil ik ook per se met) dus die moet ooit nog maar een keer komen. Voor Yellow heb ik trouwens het origineel op de 3DS, ik vind Let's Go echt zo dirty doen als 1st gen remake met die Pokémon Go gameplay (hoewel we daar ook wel 1 versie van hebben liggen).

Tja TES is toch wel echt mijn favoriete gamefranchise. Dus Skyrim kan niet missen in de collectie dan. Wil niet weten hoeveel verschillende kopieën daarvan ik in huis heb :P . Zelfs al is hij niet zo goed als Morrowind en Oblivion, het is wel de enige die ik in de trein kan spellen op deze manier. De rest moet je toch laptop mee, iets van een Steamdeck of ROG Ally kopen, of hacky dingen doen.

offtopic:
Op PC? Best wat maar de meest gespeelde zijn Elder Scrolls Online, Sims 4, alle Elder Scrolls Spellen voor Skyrim, de hele Dragon Age Franchise, Planet Coaster, Planet Zoo, Overlord 1 & 2, Fable, Risen (de eerste is op Switch maar zoek ik nog), Divine Divinity, Beyond Divinity, Divinity II, Gothic 3, Brutal Legend, de hele Yakuza franchise. Oh en Harry Potter spellen. Daar heb ik een hele collectie van elk spel t/m het 5e deel (daarna werden de spellen echt crap). Veel oud spul, ik weet het. Toen ik de PC bouwde 9 jaar terug ook de toen beste kaart op release gekocht niet voor nieuwe games, maar om Skyrim grafisch te modden.

Verder ook nog spul liggen vanaf PS1 en GBC, met de PS2 en PS3 nog altijd aangesloten op de TV (PS1 spellen speel ik momenteel daar ook op). Sommige spellen van bovenstaand daar ook op, plus wat exclusives. Zeker oude spellen waren vaak anders op console dan PC, en zodra dat gelijk werd getrokken had je nog met regelmaat dat er geen controllersupport op PC was maar wel op console. En sommige waren gewoon niet op PCs zoals Guitar Hero.

Enkel voor de GBC moet ik nog ff device halen. Ik meende als kind GBC spellen in een DS Lite te hebben gespeeld maar dat herinner ik me sowieso verkeerd want dat kan niet, dus die ligt er nu enkel voor GBA en spellen die dat slot gebruiken zoals Guitar Hero On Tour. Dus moet daar nog ff wat voor kopen. Wil eigenlijk zo'n laatste versie GBA SP met led scherm. Had als kind de GBA SP met oude scherm en weet nog goed het gevoel van 's avonds in de auto tegen het raam aan leunen voor de straatlaterpalen en dan nog zag je weinig. Maar soms wel ff zoeken. Zeker gezien ik de zwarte wil en die er ook met het oude scherm is, en bijna niemand het modelnummer erbij vermeld.

Larian Studio's is nog best wat gaan rereleasen op Switch overigens, dus heb nog wel wat hoop dat een paar daarvan die ik nu op PC heb ooit op de Switch komen. Divinity II: Ego Draconis zou bijv. echt tof zijn.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Cambionn
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:51:
Al moet ik wel heel eerlijk bekennen dat Red Dead Redemption 1, die ook ooit bij een maatje van me zag. Ook best goed draaide.

[...]

Mods gebruikt ik eerlijk gezegd nooit :P
Oh Skyrim draait echt dikke prima op de Switch. Spel was ook al bijna 10 jaar oud toen het daarop uit kwam en was nooit een grafisch hoogstandje. Mooi zeker en soms ook wel heel lelijk overigens, maar dat komt door goede uitvoering en niet omdat het het meest moderne of zware spel ooit van een technisch aspect. Enkel toen de Anniversary upgrade kwam had hij wat framerate problemen, maar dat kwam door slechte programmatuur en niet doordat de Switch het niet aankon. Wellicht dat je dat hebt meegekregen. Is inmiddels ook al lang gefixed met een update.

Ik was dus echt super druk met modden, ook zelf shit maken tot custom ENB's aan toe. Maar toen kwam de Switch en werd ik ouder en had het meeste wel gezien. Het gemak van op de TV en in de trein door spellen met dezelfde save won het van mods. Moet zeggen dat het soms ook wel fijn is. Vroeger was alles wat net niet mooi was meteen spel afsluiten en modden en stoorde ik me echt aan alles wat ff lelijk as. Nu dat ik vast zit aan vanilla, geeft dat mentaal de rust om ook gewoon te gaan spellen en me er niet aan te storen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 06-12-2024 14:03 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Cambionn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:56:
[...]

Tja TES is toch wel echt mijn favoriete gamefranchise. Dus Skyrim kan niet missen in de collectie dan. Wil niet weten hoeveel verschillende kopieën daarvan ik in huis heb :P . Zelfs al is hij niet zo goed als Morrowind en Oblivion, het is wel de enige die ik in de trein kan spellen op deze manier. De rest moet je toch laptop mee, iets van een Steamdeck of ROG Ally kopen, of hacky dingen doen.
Er waren vorig jaar geruchten over een remaster/remake van Oblivion. Volgens mij noemde @G_Dragon dat toen in het Xbox topic. Maar sindsdien niks meer van gehoord. Het zal ook wel een beetje nostalgie zijn, maar qua missies/guilds vond ik Oblivion inderdaad beter. Afgelopen jaar nog maar eens de overige guilds uitgespeeld. Nu alleen nog een keer Shivering Isles uitspelen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Oh deze video moet ik dit weekend thuis maar eens gaan kijken, wie weet haal je me nog wel over ook. Kan ik mijn 2000 uur die ik al in Skyrim heb nog uitbreiden :P
Megupe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:55:
Poh, kom maar eens door met blauw/rood/geel voor nso...
Dat zou zo fijn zijn!
Ik speel ze nu af en toe op de Nintendo 3DS of de Anbernic RG35XX.
Cambionn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:56:
[...]
Ja Pokémon begon met mij als kind op een GBA met Ruby, altijd Nintendo gekocht daarvoor. Soms goedkoop een spelletje bij gekocht maar niks dat echt noemenswaardig was. Pas later meer naar andere spellen gaan kijken binnen Nintendo, dus inmiddels ook wel wat meer in de collectie. Heb inmiddels van bijna alle main games een versie, maar niet verschillende versies van dezelfde gen en ook niet altijd origineel en remake. Moet enkel Black2 nog, maar met hoesje is die nog best prijzig (enkel GameBoy koop ik zonder hoesje want dat is anders echt geen doen, de rest wil ik ook per se met) dus die moet ooit nog maar een keer komen. Voor Yellow heb ik trouwens het origineel op de 3DS, ik vind Let's Go echt zo dirty doen als 1st gen remake met die Pokémon Go gameplay (hoewel we daar ook wel 1 versie van hebben liggen).

offtopic:
Op PC? Best wat maar de meest gespeelde zijn Elder Scrolls Online, Sims 4, alle Elder Scrolls Spellen voor Skyrim, de hele Dragon Age Franchise, Planet Coaster, Planet Zoo, Overlord 1 & 2, Fable, Risen (de eerste is op Switch maar zoek ik nog), Divine Divinity, Beyond Divinity, Divinity II, Gothic 3, Brutal Legend, de hele Yakuza franchise. Oh en Harry Potter spellen. Daar heb ik een hele collectie van elk spel t/m het 5e deel (daarna werden de spellen echt crap). Veel oud spul, ik weet het. Toen ik de PC bouwde 9 jaar terug ook de toen beste kaart op release gekocht niet voor nieuwe games, maar om Skyrim grafisch te modden.

Verder ook nog spul liggen vanaf PS1 en GBC, met de PS2 en PS3 nog altijd aangesloten op de TV (PS1 spellen speel ik momenteel daar ook op). Sommige spellen van bovenstaand daar ook op, plus wat exclusives. Zeker oude spellen waren vaak anders op console dan PC, en zodra dat gelijk werd getrokken had je nog met regelmaat dat er geen controllersupport op PC was maar wel op console. En sommige waren gewoon niet op PCs zoals Guitar Hero.

Enkel voor de GBC moet ik nog ff device halen. Ik meende als kind GBC spellen in een DS Lite te hebben gespeeld maar dat herinner ik me sowieso verkeerd want dat kan niet, dus die ligt er nu enkel voor GBA en spellen die dat slot gebruiken zoals Guitar Hero On Tour. Dus moet daar nog ff wat voor kopen. Wil eigenlijk zo'n laatste versie GBA SP met led scherm. Had als kind de GBA SP met oude scherm en weet nog goed het gevoel van 's avonds in de auto tegen het raam aan leunen voor de straatlaterpalen en dan nog zag je weinig. Maar soms wel ff zoeken. Zeker gezien ik de zwarte wil en die er ook met het oude scherm is, en bijna niemand het modelnummer erbij vermeld.

Larian Studio's is nog best wat gaan rereleasen op Switch overigens, dus heb nog wel wat hoop dat een paar daarvan die ik nu op PC heb ooit op de Switch komen. Divinity II: Ego Draconis zou bijv. echt tof zijn.
Heb je die Gameboy en Pokémon Ruby ook van je spaarcenten gehaald? Want ik heb toen mijn spaarpot op de kop gegooid als kind van 8 en natuurlijk legden mijn ouders er natuurlijk wel bij :P, wat wel een leerzame les die je nooit meer vergeet. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar je collectie aan spellen, heb je daar toevallig ook een foto van? :D

Ja als TES je favoriete gamefranchise is dan kan het zeker niet missen in je collectie, ik zal dit weekend die gedeelde video even bekijken en kijken hoe ik er dan over denk :).

offtopic:
Flink wat spellen die je daar opnoemt! 9 jaar geleden gebouwd en geen upgrade gehad? Dan kan je de spellen nieuwste spellen niet meer aan gok ik, of heb ik dat fout :)..

Oh een PS1, die heb ik ook gehad en ben daarna overgegaan op Xbox. Die ik speciaal gekocht heb voor GTA San Andreas en Need For Speed Most Wanted, vervolgens zat ik een half jaar vast op de vliegschool :P.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

L23 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:04:
[...]

Er waren vorig jaar geruchten over een remaster/remake van Oblivion. Volgens mij noemde @G_Dragon dat toen in het Xbox topic. Maar sindsdien niks meer van gehoord. Het zal ook wel een beetje nostalgie zijn, maar qua missies/guilds vond ik Oblivion inderdaad beter. Afgelopen jaar nog maar eens de overige guilds uitgespeeld. Nu alleen nog een keer Shivering Isles uitspelen.
Dit is het laatste wat ik weet;

• Cambionn
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:04:
Heb het gehoord idd, maar weer super stil. Hopelijk komt hij alsnog, zou leuk zijn. Bethesda is ook steeds jaren stil over TES6 dus wellicht zijn ze stilletjes bezig. Maar aan de andere kant, wellicht betekend dat ook dat zelfs als hij komt het nog 6 jaar duurt.

Idd vooral in de quests kon je het merken. Veel leuke side-quests. Zowel die van de guilds maar ook gewoon losse. De schilder met z'n paint trolls, Chorrel's mistery waarbij je meer moet opletten kwa tekst dan fetchen uit een dungeon, die winkelliersquest in imperial city met Toronir. Skyrim voelt dan vaak toch wel weer als veel fetch-quests en kill-X quests met een sausje erover.

Cambionn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:08:
[...]

De schilder met z'n paint trolls
Grappig dat je die noemt, dat was een van mijn eerste side quests in Oblivion en die is me goed bijgebleven :)
Cambionn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:00:
[...]

Enkel toen de Anniversary upgrade kwam had hij wat framerate problemen, maar dat kwam door slechte programmatuur en niet doordat de Switch het niet aankon. Wellicht dat je dat hebt meegekregen. Is inmiddels ook al lang gefixed met een update.
Ik draai nog steeds de versie van voor de Anniversary upgrade op mijn Switch. Maar ik las inderdaad dat het inmiddels weer is gefixed gelukkig.

Wat ik dan weer interessant vind is dat er een nieuwe druk van Skyrim in omloop is waarbij de meest recente update op de cartridge staat.

• Cambionn
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:05:
Heb je die Gameboy en Pokémon Ruby ook van je spaarcenten gehaald? Want ik heb toen mijn spaarpot op de kop gegooid als kind van 8 en natuurlijk legden mijn ouders er natuurlijk wel bij :P, wat wel een leerzame les die je nooit meer vergeet. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar je collectie aan spellen, heb je daar toevallig ook een foto van? :D

Ja als TES je favoriete gamefranchise is dan kan het zeker niet missen in je collectie, ik zal dit weekend die gedeelde video even bekijken en kijken hoe ik er dan over denk :).

offtopic:
Flink wat spellen die je daar opnoemt! 9 jaar geleden gebouwd en geen upgrade gehad? Dan kan je de spellen nieuwste spellen niet meer aan gok ik, of heb ik dat fout :)..

Oh een PS1, die heb ik ook gehad en ben daarna overgegaan op Xbox. Die ik speciaal gekocht heb voor GTA San Andreas en Need For Speed Most Wanted, vervolgens zat ik een half jaar vast op de vliegschool :P.
Inmiddels vrijwel alles off-topic, dus hoop dat niemand dat erg vind want het is verder wel een leuk gesprek :+ .
offtopic:
Die GBA SP zelf was van mijn spaarcenten, was een jaar of 10 denk ik? Nog op de basisschool iig. Ruby voor mijn verjaardag. Let wel, ik denk dat ik iets jonger ben dan jij. De DS Lite was al uit, en de DSi ook al of bijna. Mijn Ruby had ook geen werkende batterij, waardoor ik altijd het hele spel in dag of nacht moest spellen. Met als gevolg dat ik alles in de nacht had want ik wou Umbreon :+ .

Ik heb geen foto van alles, ligt netjes in laadjes, maar wel van de set-up. Zit momenteel in een huis van 65M2 dus het staat mooi in de woonkamer allemaal. Playstation en PC spul ligt in de la onder de PS3, Nintendo onder de PS2. Heb wel de hele collectie minus PC games (te veel games en vrijwel alles digitaal wat ik als collectie minder interessant vind) wel op VGCollect. PC is ruim 60cm hoog overigens, niet de rest zo klein. TV is 55inch. Als kind zag ik altijd die grote alien-achtige PC's en dat wou ik ook. Maar toen ik ging bouwen was sleek-glas al populair dus was ff zoeken. Ben nog steeds meer van fan over de top enorm grote alien-esque computers :P .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62WHXBa9AwI8zw87OFUwPWc6F1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWjpFYJHiHc5RXEajKpUUT91.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eerste console was een oude XBOX, maar dat was vooral omdat de 360 uit kwam en dat ding zo hard geflopt was dat de MM hem voor 30 euro verkocht. Die werd gecrackt en toen konden er gebrande spellen op. Wij hadden niet zo veel te besteden, dat was voor ons al een hele uitgave. Die oude XBOX is ooit kwijt geraakt in een verhuizing, heb de rest later zelf gekocht. Op de XBOX veel Need For Speed Underground II gespeeld met m'n pa, en verder de Harry Potter spellen. Vooral de derde toen.

Op wat extra harde schijven na heeft de PC idd geen upgrade gehad. Momenteel is de bottleneck de CPU, maar dan moet ik ook weer de MOBO vervangen. Nieuwste spel wat ik erop heb gedraait is Hogwart Legacy en Dragon Age: The Veilguard. Die werken (en de laatste is inmiddels ook op Switch). Beide wel op low graphics natuurlijk maar voor mij prima. Maar verder, tja... Kijk naar het lijstje. De meeste games die nu uitkomen vallen niet helemaal binnen mijn smaak. Dus ook niet zo veel zin nog gehad om paar honderd euro uit te geven aan upgrades :P .

• Cambionn
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:17:
Ik draai nog steeds de versie van voor de Anniversary upgrade op mijn Switch. Maar ik las inderdaad dat het inmiddels weer is gefixed gelukkig.

Wat ik dan weer interessant vind is dat er een nieuwe druk van Skyrim in omloop is waarbij de meest recente update op de cartridge staat.
Ja klopt. Opzich ook niet erg. Je kan elk ding uit de anniversary 1 voor 1 uit of aan zetten. Maar zeker sommige van de huizen, de extra spells, en de extra armours zijn wel leuke toevoegingen. Ook kleine dingen als je paard een naam kunnen geven en je zadel kunnen wisselen. De rest ligt echt beetje aan wat je wil doen of je er wat aan hebt of niet, maar de artifacts uit oude spellen vind ik meestal ook wel leuk om te verzamelen zelfs al is het puur om ze in m'n huis te hangen. Toen ik me in een Morrowind-mood bevond was het kunnen hebben van dat armour ook tof, lekker weer met reusachitche pauldrons rondlopen :P .

Survival mode gebruik ik dan weer niet zelf, maar weet dat anderen daar juist fan van zijn. Waren met een reden ook verscheidene uitgebreide mods voor op PC.

Er was al een tijdje Shin Chan: Shiro of Coal Town Multi-Language versie te koop via onder andere Playasia. Vanaf volgende week ook een pre-order voor de westerse release via Limited Run Games. Mogelijk later ook te bestellen via Amazon US gezien het geen genummerde LRG release is. Shin Chan: Me and the Professor on Summer Vacation -The Endless Seven-Day Journey destijds via Amazon gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_LBa1tHEAs-HEpIqtmEKxs9XrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfYZJom9COCu0dieGHiGk4oU.jpg?f=fotoalbum_large

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
Vraagje aan hen die het spel hebben: Minecraft voor op de Switch, doen of niet doen? :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Yonix schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:18:
Vraagje aan hen die het spel hebben: Minecraft voor op de Switch, doen of niet doen? :)
Het is niet vanilla maar het is bij mij in huis een van de meest gespeelde games geweest op de switch.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Yonix
DukeBox schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:20:
[...]

Het is niet vanilla maar het is bij mij in huis een van de meest gespeelde games geweest op de switch.
Gekocht. (y)

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-11 23:18
Nintendo switch gekocht in 2020 maar nooit veel op gespeeld 2 jaar niet aangeraakt.En sinds gisteren begonnen met Zelda Breath of the wild ook de dlc gekocht.Voor deze die mij willen toevoegen 36 jaar van België vriendencode SW-6371-4487-9118

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Even nieuwsgierig: zijn er mensen die de RollerCoaster Tycoon Classic al hebben gehaald en gespeeld? :) Zo ja, wat vinden jullie ervan :)

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Cambionn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:26:
[...]
Inmiddels vrijwel alles off-topic, dus hoop dat niemand dat erg vind want het is verder wel een leuk gesprek :+ .
offtopic:
Die GBA SP zelf was van mijn spaarcenten, was een jaar of 10 denk ik? Nog op de basisschool iig. Ruby voor mijn verjaardag. Let wel, ik denk dat ik iets jonger ben dan jij. De DS Lite was al uit, en de DSi ook al of bijna. Mijn Ruby had ook geen werkende batterij, waardoor ik altijd het hele spel in dag of nacht moest spellen. Met als gevolg dat ik alles in de nacht had want ik wou Umbreon :+ .

Ik heb geen foto van alles, ligt netjes in laadjes, maar wel van de set-up. Zit momenteel in een huis van 65M2 dus het staat mooi in de woonkamer allemaal. Playstation en PC spul ligt in de la onder de PS3, Nintendo onder de PS2. Heb wel de hele collectie minus PC games (te veel games en vrijwel alles digitaal wat ik als collectie minder interessant vind) wel op VGCollect. PC is ruim 60cm hoog overigens, niet de rest zo klein. TV is 55inch. Als kind zag ik altijd die grote alien-achtige PC's en dat wou ik ook. Maar toen ik ging bouwen was sleek-glas al populair dus was ff zoeken. Ben nog steeds meer van fan over de top enorm grote alien-esque computers :P .
[Afbeelding]

Mijn eerste console was een oude XBOX, maar dat was vooral omdat de 360 uit kwam en dat ding zo hard geflopt was dat de MM hem voor 30 euro verkocht. Die werd gecrackt en toen konden er gebrande spellen op. Wij hadden niet zo veel te besteden, dat was voor ons al een hele uitgave. Die oude XBOX is ooit kwijt geraakt in een verhuizing, heb de rest later zelf gekocht. Op de XBOX veel Need For Speed Underground II gespeeld met m'n pa, en verder de Harry Potter spellen. Vooral de derde toen.

Op wat extra harde schijven na heeft de PC idd geen upgrade gehad. Momenteel is de bottleneck de CPU, maar dan moet ik ook weer de MOBO vervangen. Nieuwste spel wat ik erop heb gedraait is Hogwart Legacy en Dragon Age: The Veilguard. Die werken (en de laatste is inmiddels ook op Switch). Beide wel op low graphics natuurlijk maar voor mij prima. Maar verder, tja... Kijk naar het lijstje. De meeste games die nu uitkomen vallen niet helemaal binnen mijn smaak. Dus ook niet zo veel zin nog gehad om paar honderd euro uit te geven aan upgrades :P .
Ik jonger dan jou? Geen idee, ik kom uit 1991 :P
Wat leuk om je verhaal te lezen! Zal er niet uitgebreid op reageren om het hier niet te ver offtopic te laten gaan.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
G_Dragon schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:18:
Even nieuwsgierig: zijn er mensen die de RollerCoaster Tycoon Classic al hebben gehaald en gespeeld? :) Zo ja, wat vinden jullie ervan :)
Was het niet van plan, maar mijn vrouw had erg veel zin om het te spelen, en heb dit weekend veel gespeeld, de besturing is heerlijk, en het gevoel is zoals vroeger, heerlijk gewoon.

Vind het beter spelen dan de nieuwe Rollercoaster delen

Dit is echt een aanrader

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Mars18 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:27:
[...]
Was het niet van plan, maar mijn vrouw had erg veel zin om het te spelen, en heb dit weekend veel gespeeld, de besturing is heerlijk, en het gevoel is zoals vroeger, heerlijk gewoon.

Dit is echt een aanrader
Dat is fijn om te horen! Bedankt voor je reactie :D
Ik twijfel namelijk ontzettend, ook mede omdat ik hoop op een fysieke release :X

G_Dragon schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:38:
[...]

Dat is fijn om te horen! Bedankt voor je reactie :D
Ik twijfel namelijk ontzettend, ook mede omdat ik hoop op een fysieke release :X
Je kan altijd dubbel kopen :p En anders even wachten. Voor mij geen probleem, genoeg te gamen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

L23 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:52:
[...]

Je kan altijd dubbel kopen :p En anders even wachten. Voor mij geen probleem, genoeg te gamen.
Ja ik denk dat ik rustig wacht, want dubbel aanschaffen is een duur grapje :p
Ik ben momenteel bezig op de Nintendo Switch om Pokémon Shining Pearl uit te spelen en moet dan alleen nog Pokémon Shield uitspelen.

G_Dragon schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:19:
[...]

Ja ik denk dat ik rustig wacht, want dubbel aanschaffen is een duur grapje :p
Ik ben momenteel bezig op de Nintendo Switch om Pokémon Shining Pearl uit te spelen en moet dan alleen nog Pokémon Shield uitspelen.
Wat bij mij wel hielp is dat ik RollerCoaster Tycoon Classic een week ervoor op de iPad heb gespeeld. En heb ook al een tijd RCT1 op mijn laptop staan. Toffe game, maar speel ik een aantal scenarios uit dan ben ik er ook weer even klaar mee. Dus kan rustig wachten tot ze alsnog touchscreen ondersteuning toevoegen, de game in de aanbieding gooien en/of fysiek uitbrengen.

Wat is bij jou uitspelen? Alle Pokemon verzamelen of het verhaal uitspelen?

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

L23 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:32:
[...]

Wat bij mij wel hielp is dat ik RollerCoaster Tycoon Classic een week ervoor op de iPad heb gespeeld. En heb ook al een tijd RCT1 op mijn laptop staan. Toffe game, maar speel ik een aantal scenarios uit dan ben ik er ook weer even klaar mee. Dus kan rustig wachten tot ze alsnog touchscreen ondersteuning toevoegen, de game in de aanbieding gooien en/of fysiek uitbrengen.

Wat is bij jou uitspelen? Alle Pokemon verzamelen of het verhaal uitspelen?
Oh ja dat scheelt een hele hoop, ik denk dat ik ook gewoon nog maar even wacht. ALS ik mezelf kan bedwingen haha :P

Ik probeer vaak wel de Pokédex compleet te maken, maar bij Pokémon Shining Pearl sla ik dat over vanwege de national dex. Maar als ik er zin in heb dan ga ik die in Pokémon Shield wel weer proberen volledig te maken want heb dit ook gedaan bij;
  • Pokémon Lets Go Eevee & Pikachu
  • Pokémon Sword
  • Pokémon Scarlet & Violet
  • Pokémon Legends: Arceus

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:18:
Vanavond 2.5 uur gespeeld, heerlijk ouderwets genieten. Denk dat touch bediening het wel makkelijker kan maken, maar ik kan ook prima overweg met de huidige besturing. De muziek, het geschreeuw bij de achtbanen, ik was in één klap 20 jaar jonger

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mars18 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:27:
[...]

Dit is echt een aanrader
Is het voor kinderen van 5-7 jaar ook leuk/te doen ?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Sport_Life schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:20:
[...]

Is het voor kinderen van 5-7 jaar ook leuk/te doen ?
Is op zich niet een heel moeilijk spel. Als kind ben je niet zo bezig met de scenarios halen, maar kan je gewoon leuk bouwen. Begrijp alleen dat de Switch versie niet in het Nederlands te spelen is, wellicht is dat een nadeel.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-11 18:19
Ik lees hier wel eens discussies over de voordelen en nadelen van fysieke kopietjes. Voor mijn Xbox X heb ik alles digitaal maar voor de Switch zijn de meeste games nog hardcopy's.

Super Mario Bros Wonder heb ik al helemaal uitgespeeld, en weinig zin om die komende jaren nog eens op te pakken. Doordat ik hem als fysieke kopie heb heb ik hem net als kerstcadeautje kunnen inpakken voor mijn nichtje waarvan ik weet dat die er straks heel blij mee gaat zijn :) Toch wel een groot voordeel van zo'n ouderwetse fysieke versie!
MetalSonic schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:00:
Ik lees hier wel eens discussies over de voordelen en nadelen van fysieke kopietjes. Voor mijn Xbox X heb ik alles digitaal maar voor de Switch zijn de meeste games nog hardcopy's.

Super Mario Bros Wonder heb ik al helemaal uitgespeeld, en weinig zin om die komende jaren nog eens op te pakken. Doordat ik hem als fysieke kopie heb heb ik hem net als kerstcadeautje kunnen inpakken voor mijn nichtje waarvan ik weet dat die er straks heel blij mee gaat zijn :) Toch wel een groot voordeel van zo'n ouderwetse fysieke versie!
Het is ook heel persoonlijk wat de voor- en nadelen zijn. En voor zowel fysiek als digitaal is wel iets te zeggen. Maar dat fysieke games een waarde behouden is zeker een groot voordeel.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Bombvis schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:55:
[...]

Vanavond 2.5 uur gespeeld, heerlijk ouderwets genieten. Denk dat touch bediening het wel makkelijker kan maken, maar ik kan ook prima overweg met de huidige besturing. De muziek, het geschreeuw bij de achtbanen, ik was in één klap 20 jaar jonger
Dat is wel heel erg positief om te horen, dat is precies waarop ik hoopte! Want dat aller eerste spel was ook echt ontzettend goed, ik zou echt niet weten hoeveel uur ik het heb gespeeld. Maar sowieso teveel... :D

G_Dragon schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:04:
[...]

Dat is wel heel erg positief om te horen, dat is precies waarop ik hoopte! Want dat aller eerste spel was ook echt ontzettend goed, ik zou echt niet weten hoeveel uur ik het heb gespeeld. Maar sowieso teveel... :D
Ik liet RollerCoaster Tycoon vroeger ook gewoon door draaien als ik iets anders ging doen. Dan hoopte je dat je daarna genoeg geld had om weer een achtbaan te bouwen. Maar goed, kwam ook voor dat je terug kwam en alles in de min stond :P

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

L23 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:10:
[...]

Ik liet RollerCoaster Tycoon vroeger ook gewoon door draaien als ik iets anders ging doen. Dan hoopte je dat je daarna genoeg geld had om weer een achtbaan te bouwen. Maar goed, kwam ook voor dat je terug kwam en alles in de min stond :P
Jaaaa dat deed ik ook altijd, haha wat een oude herinneringen komen nu naar boven zeg pfff :D :D
Niet altijd stond het in de min, had ook wel eens dikke winst :P

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 10-12-2024 16:10 ]

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-11 15:57
Heb een tintelingen bon gekregen als kerstpakket (hoe origineel, maar mag niet klagen). Heb omgezet naar een Coolblue kadobon, ze hadden helaas Bol niet erbij staan.

Nu wil ik er een spelletje voor halen, maar geen idee welke. Heb nog nooit echt Mario of Zelda of iets dergelijks gespeeld.

Ze hebben daar helaas niet superveel keus. Welke game zouden jullie me aanraden als zwaar casual gamer?

Speel trouwens op switch lite, vind geweldig spelen.

Edit: Heb al wat filmpjes gekeken en wat revieuws, en Mario Odyssey springt er bovenuit, of ben ik mis?

[ Voor 10% gewijzigd door Popcorna op 10-12-2024 18:13 ]

Popcorna schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:08:
Edit: Heb al wat filmpjes gekeken en wat revieuws, en Mario Odyssey springt er bovenuit, of ben ik mis?
Top game, goede keus.

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-11 15:57
Dan is mijn vraag bij deze beantwoord ;) Heb besteld, ben benieuwd. Thanks :*)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
Odyssey heel leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A42UZoHzT6z6Veg2fQupPRtWZ9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CC1cUAWG54y0jwzpQjqxtBXS.jpg?f=fotoalbum_large

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-11 19:30
Ik kan via de zoekfunctie niet helemaal vinden wat ik zoek, dus vandaar toch maar even de vraag alhier.

Ik heb voor onder de kerstboom een Switch (model 2019) gekocht waarvan ik hoop dat we er als gezin plezier aan hebben. Ik zie dan voor me dat we met 4 spelers MarioKart spelen, maar dan gaan we het natuurlijk niet redden met de twee bijgeleverde joycons.

Wat raden jullie aan als extra controllers? Het zou gaan om twee volwassenen, 1 tiener en een kleuter (kleine handjes).

Ik heb thuis nog liggen:

- 2 Stadia controllers
- 4 PS3 controllers
- 1 8Bitdo 2 usb stick

Het gaat mij vooral om gebruiksgemak, compatibiliteit en formaat (een stadia controller in een kleuterhandje lijkt me wat groot).

Wat voor setup raden jullie aan?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Stokstaart schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:57:
Ik kan via de zoekfunctie niet helemaal vinden wat ik zoek, dus vandaar toch maar even de vraag alhier.

Ik heb voor onder de kerstboom een Switch (model 2019) gekocht waarvan ik hoop dat we er als gezin plezier aan hebben. Ik zie dan voor me dat we met 4 spelers MarioKart spelen, maar dan gaan we het natuurlijk niet redden met de twee bijgeleverde joycons.

Wat raden jullie aan als extra controllers? Het zou gaan om twee volwassenen, 1 tiener en een kleuter (kleine handjes).

Ik heb thuis nog liggen:

- 2 Stadia controllers
- 4 PS3 controllers
- 1 8Bitdo 2 usb stick

Het gaat mij vooral om gebruiksgemak, compatibiliteit en formaat (een stadia controller in een kleuterhandje lijkt me wat groot).

Een goedkope controller van de action of kruidvat voor de kids

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
Werken die action/kruitvat controllers ook met games als Mario Party, waarbij je eigenlijk van die halve controllers moet gebruiken?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
Tjolk schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:18:
Werken die action/kruitvat controllers ook met games als Mario Party, waarbij je eigenlijk van die halve controllers moet gebruiken?
Verschilt per game. Super Mario Party kan alleen met joycons gespeeld worden. De andere twee kan wel met een controller, maar dan kun je een aantal minigames niet spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Ik heb thuis nog liggen:

- 2 Stadia controllers
- 4 PS3 controllers
- 1 8Bitdo 2 usb stick

Ik zou toch aanraden extra joy cons te kopen. Hier 2x controller maar die liggen meestal ongebruikt (en niet opgeladen) in de la, omdat veel (multi player) spellen niet of maar half werken met Joy cons.
Eerst een extra setje gekocht (nu vanaf 67 euro zo snel gezocht), maar later een 2e switch erbij (de oled versie is af en toe in de aanbieding voor rond de 200 euro, oa nu bij ome alie), dus nu hebben we 6 Joy cons 🙂

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 18:47

Ik heb thuis nog liggen:

- 2 Stadia controllers
- 4 PS3 controllers
- 1 8Bitdo 2 usb stick

Ik heb vorige week 2 van deze controllers binnen gekregen:
https://www.geekbuying.co...xNjI2Ni4wLjAuODI3MjYwNjIx

Hebben een gyro dus zouden ook moeten werken met bijvoorbeeld Mario Party. Heb er zelf Mario Party nog niet mee gespeeld maar al wel mijn zoontje Mario Odyssey mee zien spelen.
Controllers zijn van erg mooie kwaliteit en qua grootte vrijwel identiek aan de pro controller.

Hmmm, lijkt toch niet te werken met Mario Party, je moet dan games met motion control uitschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-12-2024 12:35 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

• Stokstaart
Raem schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:30:
[...]

Verschilt per game. Super Mario Party kan alleen met joycons gespeeld worden. De andere twee kan wel met een controller, maar dan kun je een aantal minigames niet spelen.
Met andere woorden: gewone joycons zijn de beste keus, zelfs vergeleken met knappe controllers als de 8Bitdo Pro. Ik wil inderdaad geen gezeur met (onderdelen van) spellen die niet werken.

• Kapitein Merijn
Stokstaart schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:19:
[...]

Met andere woorden: gewone joycons zijn de beste keus, zelfs vergeleken met knappe controllers als de 8Bitdo Pro. Ik wil inderdaad geen gezeur met (onderdelen van) spellen die niet werken.
Peperdure Joycon's die om de haverklap kapot gaan bedoel je?
Heb er 8 liggen en ben inmiddels wel een beetje klaar met het terugsturen/repareren.

• dragon2
  • Niet online
[...]

Ik heb dus nog 2 controllers in de aanbieding 😂😂😂
Ik vergeet ook gewoon ze op te laden. Beetje nutteloos zo...

Nu bij ochama geel/blauw joycons 62 euro, of 52 voor nieuwe klanten.

• Stokstaart
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:23:
[...]

Heb er 8 liggen en ben inmiddels wel een beetje klaar met het terugsturen/repareren.
Ik ben het vraagteken vergeten :$

Maar als ik het goed begrijp raad jij dus geen joycons aan ;)

[...]

Met een tweede setje Joy-cons ben je inderdaad klaar. Toch raad ik ook een Pro-controller aan, genoeg spellen die geen losse Joy-cons vereisen en het speelt een stuk fijner. Spellen zoals Mario Party vereisen dan losse Joy-cons, Mario Kart speelt uiteindelijk toch een stuk fijner met Joy-cons in de houder of een Pro Controller. Andere goedkopere controllers ben ik zelf geen fan van, mogelijk missen dingen zoals HD Rumble. Maar ik heb zelf ook niet meteen alles in huis gehaald, de Pro Controller een paar jaar later pas gekocht.

Ik raad in ieder geval eerst een tweede setje Joy-cons aan.

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:23:
[...]

Mocht je er vanaf willen heb ik wel interesse als ze nog in een beetje knappe staat zijn?
Ik hou er wel van om te knutselen :)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ike. schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:01:
[...]

Een goedkope controller van de action of kruidvat voor de kids
Ik heb 2 controls van ali expres, volgens mij dezelfde als kruidvat (15 euro daar). werken prima (ook met mario party superstars/jamboree).

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:02
Twee nieuwe games toegevoegd op de NES en GameBoy apps. Je hebt misschien al van Tetris gehoord?

Helaas niet de wereldbefaamde GameBoy versie met de klassieke achtergrondmuziek…. Oh wacht die hadden we al ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 12-12-2024 06:16 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:57

Galois

1811 - 1832

Mijn kinderen hebben een oude versie van FIFA op de Nintendo en ergeren zich daaraan.

Nu zie ik dat de nieuwe versie in de aanbieding is, maar dat het niet mogelijk is om bij Nintendo een ‘kado’ te geven en dus de download uit te stellen.

Is er een manier dat ik dit spel nu kan kopen, maar pas met kerst geef? Als ik ‘m nu download, dan komt het automatisch op de Nintendo te staan en zien ze ‘m al.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:17

Mauz1978

Console War Veteran

Galois schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:17:
Mijn kinderen hebben een oude versie van FIFA op de Nintendo en ergeren zich daaraan.

Nu zie ik dat de nieuwe versie in de aanbieding is, maar dat het niet mogelijk is om bij Nintendo een ‘kado’ te geven en dus de download uit te stellen.

Is er een manier dat ik dit spel nu kan kopen, maar pas met kerst geef? Als ik ‘m nu download, dan komt het automatisch op de Nintendo te staan en zien ze ‘m al.
Je kan m toch meteen verwijderen en pas met kerst downloaden?

Something under the bed is drooling

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mauz1978 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:32:
[...]

Je kan m toch meteen verwijderen en pas met kerst downloaden?
Dus nu kopen, dan download hij automatisch op de Nintendo. Vervolgens deleten en met kerst opnieuw downloaden?
En dan staat er geen info over dat er een nieuw spel staat? (bv lichtgrijs of met een wolkje zoals op een smartphone?)

Toch wel gek dat Nintendo niet iets bedacht heeft om online spellen kado te kunnen geven.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

JackAvery schreef op donderdag 12 december 2024 @ 06:11:
Twee nieuwe games toegevoegd op de NES en GameBoy apps. Je hebt misschien al van Tetris gehoord?

[YouTube: NES & Game Boy – December 2024 Game Update – Nintendo Switch Online]

Helaas niet de wereldbefaamde GameBoy versie met de klassieke achtergrondmuziek…. Oh wacht die hadden we al ;)
Ik wil de
spoiler:
Tengen
versie... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:13
Galois schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:09:
[...]

Dus nu kopen, dan download hij automatisch op de Nintendo. Vervolgens deleten en met kerst opnieuw downloaden?
En dan staat er geen info over dat er een nieuw spel staat? (bv lichtgrijs of met een wolkje zoals op een smartphone?)

Toch wel gek dat Nintendo niet iets bedacht heeft om online spellen kado te kunnen geven.
Dat heeft volgens mij geen enkele game bedrijf, overal komt het spel in je library erbij te staan.
Ook in steam, ook bij de playstation, bij de xbox geen idee maar zal vast wel ook wel.
Je kan hem dan uit je gedownloade bibliotheek wel verwijderen, maar er zal altijd wel ergens iets terug te vinden zijn dat je hem gedownload heb(Wat vrij logisch is van digitaal).

verklaar me gek maar ik zie geen aanbieding?

Edit: die korting loopt tot 30 december. Kan je deze niet op kerstavond kopen?

Je kan in principe het spel verwijderen en archiveren. Als ik me goed herinner is het spel dan niet meer zomaar zichtbaar, maar het is al even geleden dat ik dit gebruikt heb.
Of je gaat op zoek naar een downloadcode en je geeft die code voor kerst.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 12-12-2024 08:48 ]

• Raem
JackAvery schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:35:
[...]
verklaar me gek maar ik zie geen aanbieding
Ultimate Edition aanklikken. Ik zag het ook niet eerst. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 12-12-2024 08:38 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Galois schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:09:
En dan staat er geen info over dat er een nieuw spel staat?
Je kunt hem terugvinden in de shop onder opnieuw downloaden, of eventueel een savefile mocht je hem even geprobeerd hebben, maar niet meer op het homescreen.

• Raem
@Galois De aanbieding loopt nog tot 30-12. Kun je hem dan niet kerstavond (of de avond voordat je het wilt geven) kopen en downloaden? Dan loop je niet het risico dat ze het al eerder zien.

• Kapitein Merijn

Onder de boom leggen? Of denk ik nu ouderwets?
https://www.budgetgaming.nl/switch/ea+sports+fc+25.html
copywizard schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:23:
[...]

Mocht je er vanaf willen heb ik wel interesse als ze nog in een beetje knappe staat zijn?
Ik hou er wel van om te knutselen :)
Vind ik ook leuk hoor! Heb nog een zooitje thumbsticks liggen maar moet de zin even vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Kapitein Merijn op 12-12-2024 10:12 ]

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:10:
[...]

Onder de boom leggen? Of denk ik nu ouderwets?
https://www.budgetgaming.nl/switch/ea+sports+fc+25.html

[...]

Vind ik ook leuk hoor! Heb nog een zooitje thumbsticks liggen maar moet de zin even vinden.
Vervang ze dan eventueel direct voor hall effect sticks dan heb je ook geen stick drift meer ;)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

L23 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:43:
Er was al een tijdje Shin Chan: Shiro of Coal Town Multi-Language versie te koop via onder andere Playasia. Vanaf volgende week ook een pre-order voor de westerse release via Limited Run Games. Mogelijk later ook te bestellen via Amazon US gezien het geen genummerde LRG release is. Shin Chan: Me and the Professor on Summer Vacation -The Endless Seven-Day Journey destijds via Amazon gehaald.

[Twitter]

[Afbeelding]
Krijgt ook een Europese release.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hahaha, nee hoor. Had ik ook naar gekeken. Alleen die aanbiedingsprijs is alleen bij Nintendo en online. Helaas.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

@Bombvis Klopt het dat je de toegangsprijs niet kan aanpassen bij sommige parken? Waaronder mijn meest gespeelde park Forest Frontiers, wat ik echt jammer zou vinden! :o

Enkele Switch aankondigingen van de Doritos Awards:

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:58:
@Bombvis Klopt het dat je de toegangsprijs niet kan aanpassen bij sommige parken? Waaronder mijn meest gespeelde park Forest Frontiers, wat ik echt jammer zou vinden! :o
Dit is altijd al zo geweest bij RollerCoaster Tycoon 1 en 2, sommige parken is entree gratis en kan je dit niet aanpassen.
Dit zal dus ook gewoon voort de versie op de switch gelden :) .

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:02:
[...]

Dit is altijd al zo geweest bij RollerCoaster Tycoon 1 en 2, sommige parken is entree gratis en kan je dit niet aanpassen.
Dit zal dus ook gewoon voort de versie op de switch gelden :) .
Klopt maar In RollerCoaster Tycoon 1 kon je bij het park Forest Frontiers altijd de prijs aanpassen, daarom dat mij het nu ook opvalt :D.

Ik zie op Youtube dat hij zijn paden twee tot drie breed maakt, wat een ruimte verspilling :P. Ik was veel meer van het compact en logisch bouwen :P

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 13-12-2024 10:16 ]

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:04:
[...]

Klopt maar In RollerCoaster Tycoon 1 kon je bij het park Forest Frontiers altijd de prijs aanpassen, daarom dat mij het nu ook opvalt :D.

[YouTube: RollerCoaster Tycoon Classic (Switch) - JJOR64 plays Nintendo Switch]
Ik zie op Youtube dat hij zijn paden twee tot drie breed maakt, wat een ruimte verspilling :P. Ik was veel meer van het compact en logisch bouwen :P
haha op zich heeft het wel wat, zeker als je heel veel gasten in je park heb.
Maar moet zeggen dat ik er ook nooit op gekomen ben, heb ook altijd 1 breed pad gehad :P .

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:21:
[...]

haha op zich heeft het wel wat, zeker als je heel veel gasten in je park heb.
Maar moet zeggen dat ik er ook nooit op gekomen ben, heb ook altijd 1 breed pad gehad :P .
Haha ik was echt erg, want bouwde echt alles zo compact en goed mogelijk en heb honderden uren in het eerste park gestopt. Zo snel mogelijk die lening naar 0 zodat je geen geld verliest en het informatiekraampje waar ze de kaart en paraplu kunnen kopen zo bouwen dat de gasten er van alle kanten bij kunnen om zo de meeste winst eruit te trekken :P

Het roept veel nostalgie op bij het kijken van dit filmpje! Ik zie hem alleen nog geen reclame maken voor zijn park (zoals gratis bonnen voor een rit of eten).

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:25:
[...]

Haha ik was echt erg, want bouwde echt alles zo compact en goed mogelijk en heb honderden uren in het eerste park gestopt. Zo snel mogelijk die lening naar 0 zodat je geen geld verliest en het informatiekraampje waar ze de kaart en paraplu kunnen kopen zo bouwen dat de gasten er van alle kanten bij kunnen om zo de meeste winst eruit te trekken :P

Het roept veel nostalgie op bij het kijken van dit filmpje! Ik zie hem alleen nog geen reclame maken voor zijn park (zoals gratis bonnen voor een rit of eten).
In de vakantie weer eens een leveltje spelen denk ik, maar dan OpenRCT2 op de pc.
Ook lekker beetje cheaten enzo, wel leuk eens een park te bouwen :).

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:31:
[...]

In de vakantie weer eens een leveltje spelen denk ik, maar dan OpenRCT2 op de pc.
Ook lekker beetje cheaten enzo, wel leuk eens een park te bouwen :).
Dat heb ik dus nooit gespeeld, ook geen OpenRTC1. Is het veel anders dan het origineel :D ?

G_Dragon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:04:
[...]

[YouTube: RollerCoaster Tycoon Classic (Switch) - JJOR64 plays Nintendo Switch]
Ik heb het niet getest, maar ik begrijp dat je bij Classic moet kiezen tussen het een of het ander. Kan je de toegangsprijs wel aanpassen als je alle attracties gratis maakt? Je hebt het spel inmiddels gekocht voor de Switch? Bevalt het?

Van de week nog RCT1 gespeeld op mijn Macbook, weer een scenario verder.

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:32:
[...]

Dat heb ik dus nooit gespeeld, ook geen OpenRTC1. Is het veel anders dan het origineel :D ?
Het is gewoon Rollercoaster Tycoon 2, je heb het originele spel namelijk nodig.
Het breid het spel uit, en verbeterd het. Zodat het op moderne hardware kan draaien.
Ze hebben uiteraard dingen toegevoegd, maar het blijft gewoon good old RollerCoaster Tycoon2.

Als je Rollercoaster tycoon cd's zoals ik niet meer heb, gewoon hier gekocht voor een enkele euro.

https://www.gog.com/en/game/rollercoaster_tycoon_2

Daarna Openrct2 erover heen en spelen maar.
https://openrct2.org/

Hier worden ook de updates van openrct2 gepost

download: OpenRCT2 0.4.17
G_Dragon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:32:
[...]

OpenRCT1 bestaat niet. Het is een open source engine waar je RCT2 bestanden van de game in zet. Ook kan je de scenarios etc. van RCT1 er in zetten. Het is opzich hetzelfde, maar OpenRCT2 heeft de nodige verbeteringen en heeft meer mogelijkheden. Ik ben zelf nog te lui geweest om uit te proberen. Blijf steeds bij RCT1 hangen, maar tijdje terug ook RCT2 gekocht. Dus moet OpenRCT2 maar eens een keer installeren.
Okami sequel klinkt interessant :D

Sonic Racing hopelijk beter dan de vorige game op de Switch. Maar Sonic games voelen voor mij toch altijd wat matig aan. Maar Sonic heeft een enorme fanbase, dus een nieuwe game is altijd een slimme zet.
@L23 Okami was een heel fijne game die eigenlijk veel te lang was. Benieuwd of Kamiya en team er in slagen iets nieuws te maken waarbij men wat risico's durft te nemen met de formule en waarbij men wat kritisch kijkt naar hoeveel content dat spel nu eigenlijk nodig heeft.

Zelf vond ik de Ninja Gaiden trailer ook wel goed :)

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:39:
[...]

Het is gewoon Rollercoaster Tycoon 2, je heb het originele spel namelijk nodig.
Het breid het spel uit, en verbeterd het. Zodat het op moderne hardware kan draaien.
Ze hebben uiteraard dingen toegevoegd, maar het blijft gewoon good old RollerCoaster Tycoon2.

Als je Rollercoaster tycoon cd's zoals ik niet meer heb, gewoon hier gekocht voor een enkele euro.

https://www.gog.com/en/game/rollercoaster_tycoon_2

Daarna Openrct2 erover heen en spelen maar.
https://openrct2.org/

Hier worden ook de updates van openrct2 gepost

download: OpenRCT2 0.4.17
Ik heb net even een apart topic geopend om over RollerCoaster te praten, geen idee of hier animo voor is. Maar ik heb ergens wel een onderbuikgevoel dat er toch meer mensen zijn die dat nog spelen dan we misschien wel in de gaten hebben :D

• Yonix
Hier is * Yonix jr. (bijna 6 jaartjes jong) op dit moment he-le-maal weg van ’Monster Jam Showdown’ - die hij van Sinterklaas heeft gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn1F0t1Xjm7qIcYiTuuonWwo69U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rDryU1mLKwA0zpaHIbnxDzF.jpg?f=fotoalbum_large

Draait verbazingwekkend goed op de Switch, voor een Unreal Engine 5-game. :D
Meer Tetris aankomend weekend:

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkdzEhq57XMBtbK60U7M6bAG3RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6V5DiIwgQjfXLhBSnjs7IPq4.jpg?f=fotoalbum_large

Deze laatst gekocht voor mijn zoon (5 december) stiekem ook voor mezelf blackfriday ca 30 euro.

Sonic saga
Kreeg gewoon nostalgie van 1e 2 levels "Green Hill" en "Chemical plant" zelfs paniek geluid te lang onder water.

Iemand zelfde nostalgische gevoelens gehad?

AnimeAdicted

Het is weer tijd voor het Nintendo Switch-jaaroverzicht.

Ik zie dat ik zelf wel veel games heb gekocht, maar weinig uren heb gespeeld. Heel veel games een beetje. Had ook meer zin in kortere games. Cocoon daarom gekozen als favoriete game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SfQw2plnGQWVpB1dLHNlgZgNdU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9LrZ5jpt7Z9zLPbjSnsHzduf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khCXB9SGSidqR1kdTwbmAeAHtBU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UdTiDQ8fIcHW5Hmwdwatg4vi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTZOVYX4HQa-Ggqw_Ce4BhcydeI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dvLqfHyq7s67oC9KEg1KZJcB.png?f=fotoalbum_large

• Raem
Geeft hier helaas steeds een foutmelding.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:13
Hellblade ziet er wel gaaf uit. @L23 Volgens mij had jij enige tijd geleden een filmpje geplaatst van DF (over technisch goede ports?). Daarvoor had ik nog nooit van dit spel gehoord.

• meesje
O ja via BG heb ik voorbij zien komen dat er een fysieke release komt van The Messenger. Zowel voor PS5 als Switch.

• Linksquest
  • Laatst online: 09:39
Raem schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:53:
Geeft hier helaas steeds een foutmelding.
Ik kom er nu wel in, 10 minuten geleden niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz72Y2JXoWEmCQt55nbRrUJX_QI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Yy6FTX89ZR1hQCtRFLxpvnDP.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8KKrKH2PXwwkNsm7ZDknOQuO3s=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/5bqU3FSJKILkM0ADusOSBnQ7.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjIgQPS2iBG5CjxpvprDV6H4-aA=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/lfDq8P60Pemo3U3dGOTTRi0l.webp?f=fotoalbum_tile

[ Voor 77% gewijzigd door Linksquest op 18-12-2024 21:12 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 17:57
L23 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:27:
Het is weer tijd voor het Nintendo Switch-jaaroverzicht.

[Twitter]

Ik zie dat ik zelf wel veel games heb gekocht, maar weinig uren heb gespeeld. Heel veel games een beetje. Had ook meer zin in kortere games. Cocoon daarom gekozen als favoriete game.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit op 134 uur totaal dit jaar, ik dacht veel meer :o volgend jaar maar inhalen :D
meesje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:55:
Hellblade ziet er wel gaaf uit. @L23 Volgens mij had jij enige tijd geleden een filmpje geplaatst van DF (over technisch goede ports?). Daarvoor had ik nog nooit van dit spel gehoord.
Ja klopt. En afgelopen maand de Switch versie gespeeld toen de game eindelijk na 4,5 jaar weer eens in de aanbieding was op de Switch. Ik zie dat Hellblade nu ook weer in de aanbieding is. €8,99 tot en met 12 januari. Tof spel, maar een beetje apart dat het in de top 3 staat. In het Xbox jaaroverzicht stond Hellblade, samen met Hellblade II ook al in de top 3 :P
sderooij schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:10:
[...]

Zit op 134 uur totaal dit jaar, ik dacht veel meer :o volgend jaar maar inhalen :D
Vorige jaren zat ik rond de 400 uur, dus dit jaar best wel weinig. Ik zie dat ik dit jaar evenveel uren heb hardgelopen als zitten gamen op de Nintendo Switch :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9OpXQp1Wvd35qce5is1B5QqOJI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EzgSbf0W5fQqp8tNeMgiMmEm.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10-4yKZlWrcrsWrzq6kHf9TvLU8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sUm3NqAb1Js1OVORLXNDskp6.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K47nVZwOEcIKVQQh_35bBByhDI0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QSkZT3ceDAROpmU3BMZADQko.jpg?f=user_large

Aantal games is alleen wat vertekenend gezien ik een aantal games alleen heb opgestart om ze in m'n Exophase profiel te krijgen.

• meesje
Verdorie zeg. Wil ik net wat gaan shoppen in de eshop. Blijkt dat mijn 1600 golden coins nog maar 800 zijn… Kennelijk vervallen deze. Had ik niet verwacht, omdat dit in de eshop echt geld vertegenwoordigt. Balen, maar pech gehad.
meesje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:51:
Verdorie zeg. Wil ik net wat gaan shoppen in de eshop. Blijkt dat mijn 1600 golden coins nog maar 800 zijn… Kennelijk vervallen deze. Had ik niet verwacht, omdat dit in de eshop echt geld vertegenwoordigt. Balen, maar pech gehad.
Zijn een jaar geldig als ze toegevoegd zijn aan je account. Bij fysieke games wacht ik daarom wel eens met claimen. Dat kan tot 2 jaar na release van de game.

Veel mooie deals zie ik. Golf Story voor €2,99 is een leuke prijs. Al vind ik dat ik genoeg games gekocht heb dit jaar :P
Worms Armageddon Anniversary Collector's Edition komt zaterdag binnen en Beyond Good And Evil - 20th Anniversary Edition is ook onderweg.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 18-12-2024 22:25 ]

• Carlos0_0
Content kan niet worden weergegeven.Om gebruik te kunnen maken van deze content is een Nintendo-account vereist waarmee voldoende speelactiviteit is geregistreerd op een Nintendo Switch-systeem.

Hahaha
Pagina: 1 ... 268 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic