NintendoLife geeft RollerCoaster Tycoon Classic voor de Nintendo Switch een 8. Net de video bekeken en de besturing met de knoppen lijkt een goede oplossing voor een game dat oorspronkelijk met keyboard en muis gespeeld werd. De game begint traag te worden als je verder uitzoomt, maar volgens de review is dat geen groot probleem.
Ik heb de game zelf nog niet gekocht en gespeeld op de Switch, maar heb RollerCoaster Tycoon Classic iOS versie afgelopen week geïnstalleerd op mijn eerste generatie iPad mini (2012) en 3 scenarios uitgespeeld. Mijn ervaring daarbij was dat Classic een uitstekende mix is van RollerCoaster Tycoon 1 en 2. Hiervoor had ik alleen door de jaren heen RollerCoaster Tycoon 1 op de PC gespeeld. Game draait top en de interface werkt goed met touchscreen bediening.
Kom ik terug op de Switch review. De Switch versie lijkt als je uitzoomt slechter te draaien dan op mijn iPad mini. En ondanks dat beide versies dezelfde interface hebben die gemaakt is voor touchscreen ondersteuning heeft de Switch
geen touchscreen ondersteuning. Hier was ik al een beetje bang voor gezien het nergens benoemd was. Ik hoopte zelf op een combinatie van touchscreen ondersteuning en daarnaast shortcuts via de knoppen, dat leek mij ideaal. Nu gaat toch mijn voorkeur uit naar de game spelen op de iPad mini.
De prijs zat ik ook wat op te zeuren ten opzichte van de iOS versie. Het is wel zo dat je bij iOS nog extra pakketen kan kopen die bij de Switch versie al zijn inbegrepen. Maar standaard heeft de game al 90+ scenarios en voegen de extra scenarios en thema's naar mijn mening niks toe. Voorlopig koop ik deze game in ieder geval niet. Hoop dat ze met updates de performance nog kunnen verbeteren en touchscreen ondersteuning alsnog toevoegen (lijkt me een kleine moeite). Ik zou het zelf geen 8 geven. Het is een hele toffe game, maar als je een PC of laptop hebt kun je het beter daar op spelen.