Acties:
  • +3 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 27 november 2024 @ 06:46:
Het was al even geleden dat we hiervan een update kregen…
Er is nog een update op dit gebied:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:20
Heb via het buitenland een Switch Lite gekocht, puur om af en toe beetje te klooien. Gamen op groot scherm heb ik xbox voor.
Via een leuke actie 2 jaar online en uitbreidingen kunnen kopen, dus kan er even tegenaan.

Is het waar dat games voor deze console juist super goedkoop of juist superduur zijn? Heb via marktplaats al verschillende spellen gekocht voor €5 per stuk waaronder AC Rebel waaronder Black Flag (topper), de 3 Bioshock games, Trials Rising, Fifa 23... Allemaal fysieke media, hou niet van digitale games. Nog goedkoper tweedehands te krijgen dan Xbox.
Terwijl de games nieuw echt gewoon duur zijn. Had van de week geluk bij de MediaMarkt; DK Tropical freeze voor €23.99.

Zal het te maken hebben met het naderend eind van de Switch 1? Wat ook weer vreemd is, aangezien de backwards compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
Arunia schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:55:
Dit inderdaad, neem contact op met Nintendo. Mijn ervaring is dat ze best makkelijk zijn in reparaties.
Wat kan, is dat de rail niet meer goed is en dat is een tientje om te vervangen. Collega van mij had volgens mij dezelfde problemen waarop mijn joy con het wel gewoon deed bij hem. Heeft toen een setje rails besteld en daarna was het probleem verdwenen.
Ik heb dit probleem ook, erg vervelend dat af en toe de joy-con niet werkt in handheld, heb totaal 10 joycons hier en heb dit met al de joy-cons.

Je kan de rails ook schoonmaken met medische alcohol?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Popcorna schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:45:
Heb via het buitenland een Switch Lite gekocht, puur om af en toe beetje te klooien. Gamen op groot scherm heb ik xbox voor.
Via een leuke actie 2 jaar online en uitbreidingen kunnen kopen, dus kan er even tegenaan.

Is het waar dat games voor deze console juist super goedkoop of juist superduur zijn? Heb via marktplaats al verschillende spellen gekocht voor €5 per stuk waaronder AC Rebel waaronder Black Flag (topper), de 3 Bioshock games, Trials Rising, Fifa 23... Allemaal fysieke media, hou niet van digitale games. Nog goedkoper tweedehands te krijgen dan Xbox.
Terwijl de games nieuw echt gewoon duur zijn. Had van de week geluk bij de MediaMarkt; DK Tropical freeze voor €23.99.

Zal het te maken hebben met het naderend eind van de Switch 1? Wat ook weer vreemd is, aangezien de backwards compatibility.
Ik denk eerder dat je geluk hebt gehad met deze marktplaats verkoper om ze voor deze prijs te kunnen kopen. Volgens mij zijn de prijzen van 3rd party games op de Switch niet veel anders dan op de andere platformen. (zowel nieuw met aanbiedingen als tweedehands). Het zijn met name de titels van Nintendo zelf die hoog in waarde blijven. Zo'n aanbieding van Donkey Kong is echt een uitzondering.
Allemaal fysieke media, hou niet van digitale games.
Heb ik ook hoor, maar die Bioshock collection is dan net weer het verkeerde voorbeeld daarvoor. :P Alleen de opening acts van de games staat op de cartridge. De rest moet je alsnog downloaden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55
Mars18 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb dit probleem ook, erg vervelend dat af en toe de joy-con niet werkt in handheld, heb totaal 10 joycons hier en heb dit met al de joy-cons.

Je kan de rails ook schoonmaken met medische alcohol?
Wat me lijkt, is dat het ergens fysiek stuk is.
Maar zolang het geen residu achter laat, zul je het er prima mee schoon kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Arunia schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:20:
[...]

Wat me lijkt, is dat het ergens fysiek stuk is.
Maar zolang het geen residu achter laat, zul je het er prima mee schoon kunnen maken.
Het is een launch switch, totaal afgeschreven al, zal geen nieuwe kopen meer als (mogelijk) volgend jaar de Switch 2 er is, mijn dochter hebben beide een Switch Lite die ze amper gebruiken, misschien die maar gebruiken

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mars18 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:27:
[...]
Het is een launch switch, totaal afgeschreven al, zal geen nieuwe kopen meer als (mogelijk) volgend jaar de Switch 2 er is, mijn dochter hebben beide een Switch Lite die ze amper gebruiken, misschien die maar gebruiken
Volgens mij zou het een redelijk simpele operatie moeten zijn en voor een paar tientjes klaar. Even checken welke kant het niet/slecht doet.
https://nl.ifixit.com/Gui...r+Rail+Replacement/113167
https://nl.ifixit.com/Gui...r+Rail+Replacement/113429

ifixit verkoopt de rails zelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Popcorna schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:45:

Dit zijn allemaal third party games. Prima games, maar bijvoorbeeld Ubisoft games zoals Black Flag zijn vrij goedkoop te vinden. Fifa 23 is opgevolgd door Fifa 24. Bioshock jaren terug ook fysiek voor iets van 18 euro kunnen kopen.
Met DK Tropical Freeze heb je inderdaad geluk, hele mooie deal.

Ten opzichte van Xbox heb je denk ik het voordeel dat het Switch aanbod aanzienlijk groter is op tweedehands sites. Waar ik zelf vrijwel alles fysiek koop voor de Switch speel ik sinds de Xbox One alle games digitaal. En Superduur is een relatief begrip, maar first party games (Mario, Zelda, Pokemon etc.) voor de Nintendo Switch zijn tweedehands aardig waardevast en een stukje duurder dan de third party games.

Ik denk dus niet dat het te maken heeft met het naderend eind van de Switch. Al ben ik wel benieuwd wat de prijzen doen als de opvolger uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:31:
[...]

Het is meerdere keren bijgewerkt en weer ongedaan gemaakt. ;)

Maar voor Wikipedia is het een discutabele bron.

[...]

Het was Jim Ryans laatste werkdag. :p
Het is inmiddels officieel, PS2 heeft 160 miljoen consoles verkocht. @R.G Ik zeg halen, anders halen we die 160 miljoen niet.

https://www.nintendolife....ld-over-160-million-units

Wikipedia is bijgewerkt.

Wikipedia: List of best-selling game consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

R.G

kan je ook op de switch alles digitaal kopen?

zoals bijvoorbeeld? Mario Party Superstars -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
R.G schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:00:
kan je ook op de switch alles digitaal kopen?

zoals bijvoorbeeld? Mario Party Superstars -
jazeker alleen vaak betaal je als er geen aktie is wel de hoofdprijs.
Mario party superstars staat er voor 59.99 op.
https://store.nintendo.nl...superstars-70010000042935

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
R.G schreef op woensdag 27 november 2024 @ 02:10:
Switch nog Halen of wachten op switch 2?

Hoe zijn de Mario party games tov Mario party 8 op Wii?

Dat je vanaf 9 met zijn alleen in een zelfde karretje zitten is niks aan tooxh?
De Switch (OLED) is via AliExpress nu wel erg laag geprijst!
Dit komt waarschijnlijk doordat de Japanse Yen het niet zo goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:40
R.G schreef op woensdag 27 november 2024 @ 02:10:
Switch nog Halen of wachten op switch 2?

Hoe zijn de Mario party games tov Mario party 8 op Wii?

Dat je vanaf 9 met zijn alleen in een zelfde karretje zitten is niks aan tooxh?
Superstars en Jamboree zijn erg leuk, Super Mario Party schijnt minder te zijn.

• ENexus
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21-05 05:41
Iemand hier hun Switch OLED via Pepper gehaald? Ik kwam deze deal tegen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen:
https://nl.pepper.com/aan...ed-limited-edition-334022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@ENexus Ik weet niet of ik een Nintendo Switch via BamiExpress zou halen, maar dat ben ik. Zullen vast wel legit dingen op staan hoor, maar de kans is ook aanwezig dat het niet origineel of gebruikt is.

Maar als je de 2 reviews leest, lijkt het wel legit te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:25
ENexus schreef op donderdag 28 november 2024 @ 03:44:
Iemand hier hun Switch OLED via Pepper gehaald? Ik kwam deze deal tegen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen:
Iets gelijk stond er laatst ook op:
Zspirit schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:06:
[...]

Die is nu voor ~200 te bestellen, wel uit china Frankrijk; https://nl.pepper.com/aan...oled-wit-roodblauw-330293

Edit: uit frankrijk dus.
zijn er wel een aantal die hem daar hebben gekocht geloof ik.

Ik heb hem nieuw in doos van een medetweaker over genomen, met factuur van een nederlands site.
Onder het motto, als je met service/ garantie zit heb ik liever zoiets dan ali

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
In de familie is er afgelopen paar weken 1 oled switch via ochama (~245) en 1 via aliexpress (~198) gekocht.
Beide niks mis mee. Die van ochama was binnen 2 dagen binnen, die van aliexpress duurde wat langer voordat deze verstuurd werd (GLS uit Frankrijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47
Arunia schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:20:
@ENexus Ik weet niet of ik een Nintendo Switch via BamiExpress zou halen, maar dat ben ik. Zullen vast wel legit dingen op staan hoor, maar de kans is ook aanwezig dat het niet origineel of gebruikt is.

Maar als je de 2 reviews leest, lijkt het wel legit te zijn.
Moet je alleen wel weer door de douane-roulette, want ik neem aan dat die prijs exclusief BTW en importheffingen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn hier eerder al ervaringen over te vinden, zelf een Switch Lite gehaald via AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seal64 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:24:
[...]

Moet je alleen wel weer door de douane-roulette, want ik neem aan dat die prijs exclusief BTW en importheffingen is...
Deze gaat via Spanje zie ik.

• dragon2
  • Niet online
Seal64 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:24:
[...]

Nee dus. Beter lezen. Komen uit Frankrijk, Spanje, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed lezen is inderdaad belangrijk. Het ging ook om de ervaringen en niet de aannames :P Mijn ervaring met de Switch Lite is in ieder geval dat ze exact leveren wat er beschreven staat. Ik vraag me alleen af wat je kan doen als ze mogelijk een defect product leveren of als je later garantieproblemen krijgt. Kan je dan hier in Nederland bij Nintendo aankloppen? Dat zijn ervaringen waar ik wel benieuwd naar ben. Mogelijk zitten daar de nadelen. Maar ik vond het prijsverschil zo groot dat ik dat risico voor lief heb genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:25:
Ik vraag me alleen af wat je kan doen als ze mogelijk een defect product leveren of als je later garantieproblemen krijgt. Kan je dan hier in Nederland bij Nintendo aankloppen?
Een Switch uit een Europees land kun je via Nintendo aanbieden voor garantie. Buiten Europa kunnen ze weigeren, maar wie weet bieden ze enige coulance.
Ander nadeel is wel dat wanneer je rechtstreeks via Nintendo gaat je aanspraak doet op de fabrieksgarantie en die is volgens mij maar 1 jaar. De wettelijke garantie gaat normaliter via de winkelier waar je de Switch hebt gekocht.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Is hier geen apart topic voor?

[Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic

Overigens snap ik dat sommige Aziatische winkels via een Europees magazijn leveren waarbij de BTW zo anders afgehandeld wordt. Maar het blijft een verkoper buiten de EU en dit heeft repercussies voor de garantieafhanding - zoals ook @Raem hierboven zegt.

Of Nintendo coulant gaat zijn of niet… ik zou hier pessimistisch over zijn maar misschien zijn er mensen die hier concrete ervaring mee hebben. Je verkoopsbewijs is alleszins duidelijk over dat het een buitenlandse winkel is.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 28-11-2024 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:39:
[...]

Een Switch uit een Europees land kun je via Nintendo aanbieden voor garantie. Buiten Europa kunnen ze weigeren, maar wie weet bieden ze enige coulance.
Ander nadeel is wel dat wanneer je rechtstreeks via Nintendo gaat je aanspraak doet op de fabrieksgarantie en die is volgens mij maar 1 jaar. De wettelijke garantie gaat normaliter via de winkelier waar je de Switch hebt gekocht.
Ik vond het met de Switch OLED die ik op release dag had gekocht in ieder geval erg fijn dat ik deze snel kon omruilen in de plaatselijke winkel (Game Mania). De kwaliteit van het OLED scherm was erg slecht, kon het probleem uitleggen en laten zien. Andere Switch OLED in de winkel kunnen testen en die had het probleem gelukkig niet. Maar goed, hoeveel van dat soort winkels zijn er nog...

Qua kwaliteit OLED scherm vraag ik me nog steeds af of ik toen pech had met een eerste batch of dat het nog steeds een loterij is en dat veel mensen niet door hebben hoe slecht hun OLED scherm is. Wat niet weet wat niet deert denk ik dan maar.

• Arunia
@L23 Ik denk dat het tegenwoordig wel mee valt, maar moet zeggen dat ik het heel eerlijk niet getest heb. Mijn dochter heeft een gewone OLED en ik heb de TOTK versie. Dat was volgens mij dat groenige probleem als ik het me goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:11:
@L23 Ik denk dat het tegenwoordig wel mee valt, maar moet zeggen dat ik het heel eerlijk niet getest heb. Mijn dochter heeft een gewone OLED en ik heb de TOTK versie. Dat was volgens mij dat groenige probleem als ik het me goed herinner.
Ik zou het ook niet testen hoor :P Dan ga je zoeken naar problemen. Maar bij mij was scherm inderdaad groenig, best gek als je een zwart wit game zoals Limbo speelt. Ook was dit in de linkerhelft van het scherm een stuk erger dan de rechter helft. En bij OLED geeft elke pixel licht, bij mij was de helderheid per pixel verschillend. Je ziet dan in een game met een egale achtergrond het patroon van het scherm.
Mijn OLED scherm van mijn iPhone is duidelijk beter bij een test, maar in games zie ik bovenstaande problemen gelukkig niet meer.

Maar bovenstaande problemen vallen niet bij elke game op. En of je overdag of nachts in bed in het donker zit te gamen maakt ook een verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 28-11-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met de feestdagen in het vooruitzicht kan er de komende weken gespaard worden voor feestelijke afbeeldingsstukjes. Welliswaar vrij nutteloos, maar toch wel leuk :P Afbeeldingen zijn beschikbaar tot 26 december. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvUvGJTefUj3L18CZc7PJQSQKos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvTyiNwXP9C6Z0znbNdoaHXd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:41:
Met de feestdagen in het vooruitzicht kan er de komende weken gespaard worden voor feestelijke afbeeldingsstukjes. Welliswaar vrij nutteloos, maar toch wel leuk :P Afbeeldingen zijn beschikbaar tot 26 december. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

[Afbeelding]
Die van Nook en Isabelle ga ik even unlocken. Leuk voor tijdens de feestdagen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

R.G

een tweedehands switch voor 220 euro is dat duur?

Waar kan je binnen europa momenteel de beste switch halen en zo goedkoop mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:03
R.G schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 01:47:

Waar kan je binnen europa momenteel de beste switch halen en zo goedkoop mogelijk?
De Switch is al vanaf 2017 te verkrijgen. Kijk even op Martplaats daar kan je de 2e hands prijzen vergelijken, dan zie je vanzelf of je met 220 teveel betaald. Misschien is het in jouw situatie het beter te wachten tot de release van de opvolger. Logischerwijs wordt de huidige Switch dan nog goedkoper.

[ Voor 29% gewijzigd door Nol_NL op 29-11-2024 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Van de week toch maar weer verder gegaan met Pokémon Shining Pearl, tijdje niet meer aangeraakt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stond al een tijdje op mijn lijstje om Mario Tennis Aces aan te schaffen. Van de week toch maar eens gedaan. Vanavond met een groepje vrienden met 4 man Swing Mode gespeeld. Bewegen met de Joy-cons werkt goed en speelt leuker dan ik had verwacht. Qua motion control games wil ik ook nog een keer ARMS aan mijn collectie toevoegen.

Niet helemaal mijn ding, doe mij maar een potje Mario Karten, maar een vriend had Super Mario Party Jamboree meegenomen. Ook goed mee vermaakt en leuke mini games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Popcorna
Heb voor mezelf Ori the collection gekocht. Vroeger wel eens op Xbox Game Pass gespeeld, lijkt me gaaf om deze handheld te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18
Gisteren samen met mijn oudste zoon FC25 gespeeld. Ik de Pro controller. Hij de twee joy-cons in de houder. Ik merkte (hoorde) dat er bij hem een knop sticky is. In dit geval de B button van de rechter joy-con. Even gezocht en op YouTube meerdere filmpjes gevonden waarin men met een chemisch goedje en een wattenstaafje e.e.a. schoon maken. Hoe is jullie ervaring hiermee? Welke (in NL verkrijgbaar) middel hebben jullie gebruikt. Het alternatief is de joy-con open maken, maar dat ziet er een stuk ingewikkelder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:34
meesje schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:46:
Gisteren samen met mijn oudste zoon FC25 gespeeld. Ik de Pro controller. Hij de twee joy-cons in de houder. Ik merkte (hoorde) dat er bij hem een knop sticky is. In dit geval de B button van de rechter joy-con. Even gezocht en op YouTube meerdere filmpjes gevonden waarin men met een chemisch goedje en een wattenstaafje e.e.a. schoon maken. Hoe is jullie ervaring hiermee? Welke (in NL verkrijgbaar) middel hebben jullie gebruikt. Het alternatief is de joy-con open maken, maar dat ziet er een stuk ingewikkelder uit.
Wordt er niet gewoon alcohol gebruikt op het wattenstaafje? Daar heb ik wel eens van gehoord namelijk bij de Xbox en PS controllers.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ah, eindelijk komt Tetris naar de Switch:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gd1ev7yWEAAT37h?format=jpg&name=large

spoiler:
Ik wil niet weten hoeveel Tetris-varianten ik straks op m'n Switch heb staan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
L23 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:21:
Super tof, RollerCoaster Tycoon Classic komt komt 5 december naar de Nintendo Switch.

[YouTube: RollerCoaster Tycoon Classic - Coming to Nintendo Switch!]
Wow, te gek...

Komt deze ook op fysieke kaartje uit of alleen digitaal? Kan het helaas nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 11:20
RayNbow schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 06:09:
Ah, eindelijk komt Tetris naar de Switch:
[Twitter]
[Afbeelding]

spoiler:
Ik wil niet weten hoeveel Tetris-varianten ik straks op m'n Switch heb staan... :p
Heb je Tetris Forever ook? Kan ik je wel aanbevelen

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:38:
[...]

Heb je Tetris Forever ook? Kan ik je wel aanbevelen
Ja, die heb ik. Dit zijn de Tetris-spellen op m'n Switch... 😅
  • Puyo Puyo Tetris
  • Puyo Puyo Tetris 2
  • Tetris Effect: Connected
  • Tetris 99
  • Tetris Forever
  • NSO GB: Tetris

Nog meer Tetris-nieuws, al ben ik verder niet bekend met de TGM-reeks:
Henk Rogers from The Tetris Company visited our office and discussed the future of Tetris with Mihara and Hirashima.

We are thrilled to have had such a wonderful time together!

ARIKA is excited to announce the title officially:

TETRIS THE GRANDMASTER 4 - ABSOLUTE EYE -

This is the latest in the TGM series.
The game is planned to be released on Steam by the end of March 2025.

Note: Offline-game only.
Note: Screenshots are from a work-in-progress build.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gd2cnA3bwAAKf_L?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gd2dOBIbkAA1oQ9?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gd2dZNja8AA_jwP?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gd2hES_bYAAEsNm?format=jpg&name=large

[ Voor 53% gewijzigd door RayNbow op 03-12-2024 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Popcorna schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:10:
[...]

Wow, te gek...

Komt deze ook op fysieke kaartje uit of alleen digitaal? Kan het helaas nergens vinden.
Digitaal. Verder nog niet bekend of er een fysieke versie komt, maar ik verwacht dat Limited Run Games die gaat doen. LRG heeft ook RCT3 fysiek uitgebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:09
Afgelopen weekend begonnen aan Mario & Luigi Brothership.

Leuke game welke in de rpg serie past qua gameplay. Je loopt rond. Komt een vijand in de free roaming area tegen. Battle begint. Bros of vijand(en) beginnen aan turn based battle.

Spel speelt zich af op eilanden welke je moet zoeken in verschillende waterstromen. Als je op een eiland komt kan je er pas af als je deze hebt uitgespeeld. Heb je eenmaal zo een eiland gespeeld kom je weer op het hoofdeiland en kan je daarna op een makkelijke manier naar de al gespeelde eilanden gaan om daar extra's te vinden/doen wat je nodig hebt om nieuwe items te kopen/maken.

De battles zijn soms verdomd lastig, maar als je game over gaat heb je de keuze om naar titelscherm te gaan of door te spelen. Speel je door kan je op normal doorgaan of easy (je bent sterker). En als je weer game over gaat komt er nog een supereasy (naast dat je sterker bent krijg je minder damage) erbij.

Er zijn questen en sommige questen kan je alleen doen voordat je naar een nieuwe hoofdquest gaat. Als je dus 100% wilt doen, moet je goed kijken of je alle quest al hebt gedaan voordat je verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog meer Tetris-nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gd4EZhbWIAAMH9n?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Mijn zoon krijgt een (tweedehands) Switch voor Sinterklaas. Hij wil graag Super Mario Odyssey gaan spelen.

Ik kan dat spel niet in de Nintendo eShop vinden, maar wel in de Nintendo store? Hoe zit dat precies? Wat is het verschil?

Ik ga hem waarschijnlijk fysiek kopen omdat dat goedkoper is, maar wil ook even weten wat de voordelen zijn van digitaal

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:11
funk-e schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:34:
Mijn zoon krijgt een (tweedehands) Switch voor Sinterklaas. Hij wil graag Super Mario Odyssey gaan spelen.

Ik kan dat spel niet in de Nintendo eShop vinden, maar wel in de Nintendo store? Hoe zit dat precies? Wat is het verschil?

Ik ga hem waarschijnlijk fysiek kopen omdat dat goedkoper is, maar wil ook even weten wat de voordelen zijn van digitaal
Voordeel van digitaal is je heb geen schijfje of iets, je drukt spel aan en spelen. aangezien je hem gedownload heb.
Anders heb je de Cartridge nodig altijd, en als je een ander spel wil spelen moet je hem omwisselen.

Hij staat gewon in de Nintendo store/ shop dit is precies het zelfde.

Alleen nintendo shop kan je hem fysiek kopen, anders krijg je hem digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Carlos0_0 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:40:
[...]

Voordeel van digitaal is je heb geen schijfje of iets, je drukt spel aan en spelen. aangezien je hem gedownload heb.
Anders heb je de Cartridge nodig altijd, en als je een ander spel wil spelen moet je hem omwisselen.

Hij staat gewon in de Nintendo store/ shop dit is precies het zelfde.

Alleen nintendo shop kan je hem fysiek kopen, anders krijg je hem digitaal.
Thanks goed om te weten!

[ Voor 10% gewijzigd door funk-e op 03-12-2024 16:43 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Het is zeker een aanrander, ik vind het de leukste Mario game van de Switch :).
Het 3D gebeuren in combinatie met soms wat oude 2d stukjes is super leuk :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 12:03
R.G schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 01:47:

Ik heb een splinternieuwe OLED Switch gekocht voor 205 euro van AliExpress met 11.11/Black Friday sale. Dus ja, ik zou zeggen dat een tweedehands Switch voor een hoger bedrag duur is.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funk-e schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:34:

Hij staat wel in de eShop, maar lijkt de zoekfunctie in dit geval niet lekker te werken.

De Nintendo Store moet je vergelijken met een webshop als Bol of Amazon, waarbij je een spel fysiek kunt kopen (of een downloadcode).
Het voordeel van digitaal is al genoemd, maar let op er ook nadelen er aan zitten in het geval je meer dan 1 Switch-systeem hebt en er meerdere gebruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:01:
Het voordeel van digitaal is al genoemd, maar let op er ook nadelen er aan zitten in het geval je meer dan 1 Switch-systeem hebt en er meerdere gebruikers zijn.
Een ander nadeel, en dat is meer voor de lange termijn, is dat wanneer de e-shop support stopt je hem dus niet meer kan downloaden. Gaat je Switch kapot en koop je nieuwe (zei het 2e hands) ben je je spel dus kwijt,

Hoewel, bij cartidges ook opletten of het hele spel er wel op staat, of dat en download nodig is.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 15:45
Cambionn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:22:
[...]. Gaat je Switch kapot en koop je nieuwe (zei het 2e hands) ben je je spel dus kwijt,
Natuurlijk niet, als je switch kapot gaat dan log je op de nieuwe in met je account en kun je juist wel de spellen weer downloaden. Tenzij de shop over 15 jaar niet meer bestaat. Maar ik speel al nooit meer op de Wii en eigenlijk ook nooit meer op de WiiU dus is dat echt een probleem als we 2 generaties verder zijn? De mensen die dat echt willen kopen nu ook al fysiek.
En daarbij zijn sommige spellen niet eens te spelen omdat ze direct een update nodig hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...] wanneer de e-shop support stopt
Grote kans dat dat nog in de verre toekomst ligt. Vorig jaar december heb ik bijv. nog iets uit de Wii Shop Channel opnieuw kunnen downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:00:
[...]

Grote kans dat dat nog in de verre toekomst ligt. Vorig jaar december heb ik bijv. nog iets uit de Wii Shop Channel opnieuw kunnen downloaden.
Zeker, ik zei met een reden ook verre toekomst. Maar ik heb hier nog PS1 en GBC spellen die af en toe worden aangezet, dus heb dit al wel zien gebeuren met verschillende platformen en voorkom het graag als dat ff kan ;) .
jongetje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:49:
[...]

Natuurlijk niet, als je switch kapot gaat dan log je op de nieuwe in met je account en kun je juist wel de spellen weer downloaden. Tenzij de shop over 15 jaar niet meer bestaat.
[...]
De mensen die dat echt willen kopen nu ook al fysiek.
En daarbij zijn sommige spellen niet eens te spelen omdat ze direct een update nodig hebben....
Euhm, dit ging juist erover als de shop er niet meer is. Dan valt er weinig te downloaden.

En mede daarom koop ik dus ook fysiek ;) . Maar als we het hebben over voor- en nadelen is dit er wel eentje. Of die voor jou uitmaakt mag iedereen zelf beslissen.

Op je laatste puntje: Hoe gaat zo'n ding weten dat er een update "nodig is" als alle services offline zijn? Dan draait hij gewoon hoor, desnoods met de boel terug op fabrieksinstellingen. Waarschijnlijk met wat bugs, maar dat is meer dan niks en meestal niet eens nodig.

[ Voor 50% gewijzigd door Cambionn op 03-12-2024 18:14 . Reden: reactie toegevoegd op jongetje ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik begrijp dat je nu nog steeds je aankopen opnieuw kan downloaden op de 3DS eShop. Gezien de opvolger backwards compatible is met Switch games verwacht ik dat het een stuk langer gaat duren dan voorgaande Nintendo consoles voordat ze de Nintendo Switch eShop volledig sluiten. Maar goed, voor mij wel een van de redeneren waarom mijn voorkeur uitgaat naar fysieke Switch games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 15:45
Cambionn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:08:
[...]
Op je laatste puntje: Hoe gaat zo'n ding weten dat er een update "nodig is" als alle services offline zijn? Dan draait hij gewoon hoor, desnoods met de boel terug op fabrieksinstellingen. Waarschijnlijk met wat bugs, maar dat is meer dan niks en meestal niet eens nodig.
Er zijn spellen waarbij de fabrikant niet wilde betalen voor een grotere cardridge. Dan staat er maar een deel op en moet de rest gedownload worden. Dat is weleens voorbij gekomen maar kan het zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:35:
[...]

Er zijn spellen waarbij de fabrikant niet wilde betalen voor een grotere cardridge. Dan staat er maar een deel op en moet de rest gedownload worden. Dat is weleens voorbij gekomen maar kan het zo snel niet terugvinden.
Dat komt inderdaad voor, maar gelukkig niet vaak. Om die reden Spyro Reignited Trilogy nooit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie nog leuke spellen kunnen scoren met Black Friday/Cyber Monday?

Ik heb het rustig aan gedaan en alleen The Messenger uit de eShop gehaald voor een paar euro.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een leuke: Oude nederlandse Nintendo reclame van begin jaren 90. :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:37:

Ik heb het rustig aan gedaan en alleen The Messenger uit de eShop gehaald voor een paar euro.
Mario Tennis Aces en Tomb Raider I-III Remastered.

Kan geen toeval zijn, dat reclameblok zag ik vanavond ook op Youtube :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:35:
En daarom stond er ook:
Hoewel, bij cartidges ook opletten of het hele spel er wel op staat, of dat en download nodig is.
Die waren dus ook al afgevangen als uitzondering :') .
Niet echt. Gezien ik MySims Cozy Bundle al had gekocht is er niet heel veel meer wat ik zoek. Tomb Raider I - III wel maar lage prio. Risen ook maar die kom je zelden tegen, laat staan in de sale. Wellicht een fysieke versie van Kingdoms of Amalur, heb hem digitaal omdat fysiek niet te vinden was en ik wou spelen, maar hij staat nog op de verlanglijst als fysieke release. Maar ook dat is geen spel die overal te krijgen is.

Dan houd het voor nu wel op denk ik. Wel nog releases waar ik naar uitkijk, Pokémon A-Z bijvoorbeeld. Maar daar heb ik nu weinig aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
En yes. DKL3 is onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Japanse app krijgt de ingekleurde versie (die denk ik nooit naar het Engels vertaald werd)

Waarschijnlijk de beste van de drie GameBoy DKL games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Klopt. 3e van DKL en 3e van DKC is beste van SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:35:
[...]

De Japanse app krijgt de ingekleurde versie (die denk ik nooit naar het Engels vertaald werd)

[YouTube: ファミリーコンピュータ & スーパーファミコン & ゲームボーイ Nintendo Switch Online 追加タイトル [2024年12月4日]]

Waarschijnlijk de beste van de drie GameBoy DKL games.
En zo kun je die gekleurde versie spelen op je Switch:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna

[ Voor 67% gewijzigd door Popcorna op 04-12-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
haha he verrek ja je heb gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Popcorna schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:31:
[...]

Maak mijn switch pas met kerst open, heb rond black friday wel al wat games gekocht. Niet eens heel duur, via marktplaats, bol.com en MediaMarkt.

Vandaag een soort organiser binnengekregen voor de spelletjes. Paar euro op AliExpress.
Heb alle 'dure' games fysiek gekocht ook met het oog op doorverkopen na uitspelen, op de eshop van Nintendo wel een paar 1.99 en 99 cent spelletjes. De figments, steamworld digs, flipping death, dragons dogma (deze was maar 5 euro).

[Afbeelding]

Heb altijd een probleem met dat ik beetje doorsla bij iets nieuws voor mezelf 🤣😓 Maar bij verkoop zal ik wel wat winst maken nog.

Paar games zijn nog onderweg, maar ben bang of erge vertraging of gestolen.... Assassins creed, crash bandicoots en dergelijken.

Heb mijn Xbox Game pass ook gelijk opgezegd 🤣
Ja ik heb het gevoel dat je wat doorslaat :P Of speel je vrij snel games uit? In ieder geval even zoet met een leuke collectie games. Koop zelf iets van 12 games per jaar, maar dit jaar zit ik al op 18.

Waarom verwacht je bij verkoop winst te maken? Heel goedkoop kunnen kopen op Marktplaats?

Xbox Game Pass Ultimate loopt hier nog tot begin januari, destijds voor een mooie prijs 3 jaar ingekocht. Best tevreden met de dienst, maar focus liever op games die ik (fysiek) heb gekocht. Komende tijd de Switch backlog wat wegwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
L23 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:12:
[...]

Ja ik heb het gevoel dat je wat doorslaat :P Of speel je vrij snel games uit? In ieder geval even zoet met een leuke collectie games. Koop zelf iets van 12 games per jaar, maar dit jaar zit ik al op 18.

Waarom verwacht je bij verkoop winst te maken? Heel goedkoop kunnen kopen op Marktplaats?

Xbox Game Pass Ultimate loopt hier nog tot begin januari, destijds voor een mooie prijs 3 jaar ingekocht. Best tevreden met de dienst, maar focus liever op games die ik (fysiek) heb gekocht. Komende tijd de Switch backlog wat wegwerken :P
Heb gisteren die post gedelete in plaats van aangepast :| Speel spellen snel uit, ben geen achievement collector ofzo, jaag meestal erg door de levels heen :P Heb ze heel goedkoop kunnen krijgen op marktplaats, en kijk vaak op pepper voor goede deals, zo via mediamarkt en bol ook een aantal echt goedkoop kunnen krijgen. Prijs daarvan is op marktplaats al 2,5 x over de kop. Zag dat daar switch spellen echt snel verkopen, dus dat geeft wel goede moed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Popcorna schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:04:
[...]

Heb gisteren die post gedelete in plaats van aangepast :| Speel spellen snel uit, ben geen achievement collector ofzo, jaag meestal erg door de levels heen :P Heb ze heel goedkoop kunnen krijgen op marktplaats, en kijk vaak op pepper voor goede deals, zo via mediamarkt en bol ook een aantal echt goedkoop kunnen krijgen. Prijs daarvan is op marktplaats al 2,5 x over de kop. Zag dat daar switch spellen echt snel verkopen, dus dat geeft wel goede moed :+
Ik ben andersom, vind het vaak wel leuk om elk hoekje te verkennen. Doe vaak wat langer over een game dan de website HowLongToBeat aangeeft. 100% van de achievements doe ik bij kortere games die makkelijk te doen zijn wel eens op de Xbox, maar ben blij dat de Switch die onzin niet heeft.

Ja is goed mogelijk. Viel me laatst ook op bij Mario Kart Live Home Circuit. Die heb ik nieuw voor 50 euro kunnen kopen en op Marktplaats vragen ze er tweedehands meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47

Subnautica en de DLC, voor nog geen tientje per stuk. Wel vreemd dat ze een pakket met beide titels aanbieden dat dan niet afgeprijsd is, dus als je dat ding op je wishlist hebt staan krijg je gewoon te zien dat het 60 euro kost, terwijl, als je ze los koopt, ze nu nog geen twee tientjes waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik ben ook een completionist. Een film kijken je toch ook volledig. En als de film niet goed is kijk je die niet volledig.

Nou moet ik wel zeggen dat ik belachelijk moeilijke delen wel probeer, maar uiteindelijk wel soms oversla.

En achievements vind ik leuk om die te halen, maar ook daarbij vind ik het niet erg ze allen te halen.

Nu ik er over nadenk. Zo zit ik al mijn hele leven erin. Leuk om een 10 te krijgen, maar als ik een 8 of 9 haalde was dat ook prima. En tsja soms een lager cijfer, maar wel minimaal voldoende en gericht op wat ik maximaal er voor belangrijk vond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

NintendoLife geeft RollerCoaster Tycoon Classic voor de Nintendo Switch een 8. Net de video bekeken en de besturing met de knoppen lijkt een goede oplossing voor een game dat oorspronkelijk met keyboard en muis gespeeld werd. De game begint traag te worden als je verder uitzoomt, maar volgens de review is dat geen groot probleem.

Ik heb de game zelf nog niet gekocht en gespeeld op de Switch, maar heb RollerCoaster Tycoon Classic iOS versie afgelopen week geïnstalleerd op mijn eerste generatie iPad mini (2012) en 3 scenarios uitgespeeld. Mijn ervaring daarbij was dat Classic een uitstekende mix is van RollerCoaster Tycoon 1 en 2. Hiervoor had ik alleen door de jaren heen RollerCoaster Tycoon 1 op de PC gespeeld. Game draait top en de interface werkt goed met touchscreen bediening.

Kom ik terug op de Switch review. De Switch versie lijkt als je uitzoomt slechter te draaien dan op mijn iPad mini. En ondanks dat beide versies dezelfde interface hebben die gemaakt is voor touchscreen ondersteuning heeft de Switch geen touchscreen ondersteuning. Hier was ik al een beetje bang voor gezien het nergens benoemd was. Ik hoopte zelf op een combinatie van touchscreen ondersteuning en daarnaast shortcuts via de knoppen, dat leek mij ideaal. Nu gaat toch mijn voorkeur uit naar de game spelen op de iPad mini.

De prijs zat ik ook wat op te zeuren ten opzichte van de iOS versie. Het is wel zo dat je bij iOS nog extra pakketen kan kopen die bij de Switch versie al zijn inbegrepen. Maar standaard heeft de game al 90+ scenarios en voegen de extra scenarios en thema's naar mijn mening niks toe. Voorlopig koop ik deze game in ieder geval niet. Hoop dat ze met updates de performance nog kunnen verbeteren en touchscreen ondersteuning alsnog toevoegen (lijkt me een kleine moeite). Ik zou het zelf geen 8 geven. Het is een hele toffe game, maar als je een PC of laptop hebt kun je het beter daar op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:48:
[YouTube: RollerCoaster Tycoon Classic Nintendo Switch Review - Is It Worth It?]

NintendoLife geeft RollerCoaster Tycoon Classic voor de Nintendo Switch een 8. Net de video bekeken en de besturing met de knoppen lijkt een goede oplossing voor een game dat oorspronkelijk met keyboard en muis gespeeld werd. De game begint traag te worden als je verder uitzoomt, maar volgens de review is dat geen groot probleem.

Ik heb de game zelf nog niet gekocht en gespeeld op de Switch, maar heb RollerCoaster Tycoon Classic iOS versie afgelopen week geïnstalleerd op mijn eerste generatie iPad mini (2012) en 3 scenarios uitgespeeld. Mijn ervaring daarbij was dat Classic een uitstekende mix is van RollerCoaster Tycoon 1 en 2. Hiervoor had ik alleen door de jaren heen RollerCoaster Tycoon 1 op de PC gespeeld. Game draait top en de interface werkt goed met touchscreen bediening.

Kom ik terug op de Switch review. De Switch versie lijkt als je uitzoomt slechter te draaien dan op mijn iPad mini. En ondanks dat beide versies dezelfde interface hebben die gemaakt is voor touchscreen ondersteuning heeft de Switch geen touchscreen ondersteuning. Hier was ik al een beetje bang voor gezien het nergens benoemd was. Ik hoopte zelf op een combinatie van touchscreen ondersteuning en daarnaast shortcuts via de knoppen, dat leek mij ideaal. Nu gaat toch mijn voorkeur uit naar de game spelen op de iPad mini.

De prijs zat ik ook wat op te zeuren ten opzichte van de iOS versie. Het is wel zo dat je bij iOS nog extra pakketen kan kopen die bij de Switch versie al zijn inbegrepen. Maar standaard heeft de game al 90+ scenarios en voegen de extra scenarios en thema's niks toe. Voorlopig koop ik deze game in ieder geval niet. Hoop dat ze met updates de performance nog kunnen verbeteren en touchscreen ondersteuning alsnog toevoegen (lijkt me een kleine moeite). Ik zou het zelf geen 8 geven. Het is een hele toffe game, maar als je een PC of laptop hebt kun je het beter daar op spelen.
Ik sla hem toch over. Hoewel RCT een top spel was dat ik als kind helemaal kapot heb gespeeld, zijn de controles van dit soort spellen op consoles het toch altijd net niet naar mijn idee. Het feit dat er nu ook bij staat "voor een game dat oorspronkelijk met keyboard en muis gespeeld werd" zegt voor mijn idee dan ook veel in deze context.

Begrijp me niet verkeerd, het zal echt wel een markt hebben. Ik heb ook vaak genoeg spellen die niet 100% zijn maar die ik erg kan waarderen omdat het erg goed is voor wat het is. Maar met dit soort tycoon en building games is het het toch niet voor mij. Net zoals dat MMO's niet echt fijn werken op controllers (niet Nintendo, maar ESO werkt bijv. ook "goed voor een MMO" met controller op console en PC, maar ondanks de duizenden uren in dat spel ik heb hem toch meteen weer afgesloten toen ik dacht "ik probeer het eens lui op de bank").

Spellen als MySims (welke oorspronkelijk voor de DS was, dus daarmee in gedachten gemaakt. De PC poort kwam juist later) zijn vaak erg versimpeld en zelfs daar merk ik het met bouwen al wel dat het niet ideaal is op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Cambionn schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:55:
[...]
Ik sla hem toch over. Hoewel RCT een top spel was dat ik als kind helemaal kapot heb gespeeld, zijn de controles van dit soort spellen op consoles het toch altijd net niet naar mijn idee. Het feit dat er nu ook bij staat "voor een game dat oorspronkelijk met keyboard en muis gespeeld werd" zegt voor mijn idee dan ook veel in deze context.

Begrijp me niet verkeerd, het zal echt wel een markt hebben. Ik heb ook vaak genoeg spellen die niet 100% zijn maar die ik erg kan waarderen omdat het erg goed is voor wat het is. Maar met dit soort tycoon en building games is het het toch niet voor mij. Net zoals dat MMO's niet echt fijn werken op controllers (niet Nintendo, maar ESO werkt bijv. ook "goed voor een MMO" met controller op console en PC, maar ondanks de duizenden uren in dat spel ik heb hem toch meteen weer afgesloten toen ik dacht "ik probeer het eens lui op de bank").

Spellen als MySims (welke oorspronkelijk voor de DS was, dus daarmee in gedachten gemaakt. De PC poort kwam juist later) zijn vaak erg versimpeld en zelfs daar merk ik het met bouwen al wel dat het niet ideaal is op de Switch.
Ik sla hem ook over en speel het af en toe wel op de pc, rollercoaster tycoon 2 in combi met openRct2 erbij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cambionn schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:55:
[...]

Ik denk dat het voor mij een top ervaring was geweest als het zowel touchscreen ondersteuning (bevalt mij goed op de iPad) en knoppen ondersteuning voor shortcuts etc. had. Maar een cursor bedienen met de joystick die je over het hele scherm moet bewegen om bepaalde dingen aan te klikken zie ik niet zo zitten. Beide opties lijkt het mij handiger werken dan op een iPad, maar primair heb ik dan liever touchscreen ondersteuning bij dit soort spellen. Met deze onhandige/onnodige besturing ga ik me denk ik ook sneller ergeren aan het formaat scherm van de Switch. iPad mini heeft al een groter scherm, maar op mijn MacBook Air heb ik ook veel meer overzicht als ik een pretpark aan het bouwen ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:46
Van de makers van Flipping Death die ik een paar keer heb geadviseerd in dit topic heeft ook Stick It To The Man gemaakt een jaar voordien die ik nu aan het spelen ben en ze zijn alle twee in de aanbieding, ik zeg alle twee doen voor onder de €2pst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 19:44

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag heeft de meneer met de mijter hier voor de kleine meneer Minecraft kado gedaan. Nu wil hij echter ook online spelen. Waar kan ik nu het beste nso aanschaffen? Ik wil graag kiezen voor de Family variant.

Deze kost bij Nintendo 35 euro. En bij cdkeys 27 euro. Zijn er goedkopere alternatieven? En is bijvoorbeeld via een cd Keys wel veilig?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:32:
Vandaag heeft de meneer met de mijter hier voor de kleine meneer Minecraft kado gedaan. Nu wil hij echter ook online spelen. Waar kan ik nu het beste nso aanschaffen? Ik wil graag kiezen voor de Family variant.

Deze kost bij Nintendo 35 euro. En bij cdkeys 27 euro. Zijn er goedkopere alternatieven? En is bijvoorbeeld via een cd Keys wel veilig?
Ik ga niks garanderen, maar heb zelf nog nooit problemen gehad met aankopen bij https://www.cdkeys.com/. Heb daar onder andere de extra banen voor Mario kart gekocht. Alternatieven weet ik niet/heb ik geen ervaring mee, maar mogelijk wordt het dan wel minder veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
[YouTube: RollerCoaster Tycoon Classic Nintendo Switch Review - Is It Worth It?]

De prijs zat ik ook wat op te zeuren ten opzichte van de iOS versie. Het is wel zo dat je bij iOS nog extra pakketen kan kopen die bij de Switch versie al zijn inbegrepen. Maar standaard heeft de game al 90+ scenarios en voegen de extra scenarios en thema's naar mijn mening niks toe. Voorlopig koop ik deze game in ieder geval niet. Hoop dat ze met updates de performance nog kunnen verbeteren en touchscreen ondersteuning alsnog toevoegen (lijkt me een kleine moeite). Ik zou het zelf geen 8 geven. Het is een hele toffe game, maar als je een PC of laptop hebt kun je het beter daar op spelen.
Had er wel zin in, helaas is het niet in het Nederlands te spelen, dat vind ik toch wel jammer.
Dacht 20 euro, maar toch nog 25 euro.

Ik wacht nog wel even, heb Adventures nog liggen, die nog maar eens spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Arunia schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:04:
[...]

Volgens mij zou het een redelijk simpele operatie moeten zijn en voor een paar tientjes klaar. Even checken welke kant het niet/slecht doet.
https://nl.ifixit.com/Gui...r+Rail+Replacement/113167
https://nl.ifixit.com/Gui...r+Rail+Replacement/113429

ifixit verkoopt de rails zelf ook.
Heb het door een computer zaak laten doen, en werkt weer perfect zo :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mars18 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:51:
[...]

Had er wel zin in, helaas is het niet in het Nederlands te spelen, dat vind ik toch wel jammer.
Dacht 20 euro, maar toch nog 25 euro.

Ik wacht nog wel even, heb Adventures nog liggen, die nog maar eens spelen
Ik lees veel dat mensen graag Nederlands willen bij spellen, terwijl wij dit vroeger ook niet hadden bij de Gameboy met Pokémon. Het is een luxe als spellen in het Nederlands uitkomen :D..

Persoonlijk vind ik Engels veel leerzamer, heb ook veel Engels geleerd op jonge leeftijd doordat er geen keus was :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ziet er wel interessant uit, lekker ontspannen op de bank een beetje je park managen :D. Gisteren nog een livestream gekeken op Twitch en wat vragen gesteld over de besturing, wat volgens mij even wennen was maar prima te doen was. Zal eens gaan kijken waar dit spel fysiek te koop is! :*)

Hopelijk werken die oude gouden cheats ook nog, soms wel leuk om even niet te hoeven nadenken O-). Vroeger speelde ik ook 9 van de 10 keer zonder cheats, toch is het soms wel leuk om even te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 06-12-2024 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 14:20
Oxigeon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:32:

Ik wil hier nog een voorzichtige suggestie doen voor Spliiit. Is een dienst waarbij je slots in je familie abo kunt aanbieden voor anderen. Je laadt je account op via iDeal en elke maand wordt er een bedrag afgeschreven. Zo te zien kost deelname voor NSO 1,38 per maand of 1.76 als je de N64 pack ook wilt.

Heb dit ongeveer een jaartje gedaan, totdat de abo houder het abonnement had opgezegd. (betaling stopt direct overigens, werkt erg soepel)

Zit niet zo veel op de Switch op het moment, dus nu nog geen noodzaak gezien om hem weer te activeren. Ga het in ieder geval wel weer via Spliiit doen als ik weer online wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Skinnyice schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:34:
[...]

Ik wil hier nog een voorzichtige suggestie doen voor Spliiit. Is een dienst waarbij je slots in je familie abo kunt aanbieden voor anderen. Je laadt je account op via iDeal en elke maand wordt er een bedrag afgeschreven. Zo te zien kost deelname voor NSO 1,38 per maand of 1.76 als je de N64 pack ook wilt.

Heb dit ongeveer een jaartje gedaan, totdat de abo houder het abonnement had opgezegd. (betaling stopt direct overigens, werkt erg soepel)

Zit niet zo veel op de Switch op het moment, dus nu nog geen noodzaak gezien om hem weer te activeren. Ga het in ieder geval wel weer via Spliiit doen als ik weer online wil.
Werkt heel goed, zo doen wij het al 3 jaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
😱
Jupiter's new title "Juufuutei Raden™'s Guide for Pixel Museum" Officially in the Works!🎉

This title is supervised by #JuufuuteiRaden from #ReGLOSS, a VTuber under #hololiveDEV_IS !
This is a puzzle game featuring various arts and crafts, where Raden, the museum curator, will guide you through the museum!🖼️✨
It is scheduled for release on Nintendo Switch and Steam.
Thank you for your patience as we work to complete it!

▼Steam Store
https://store.steampowere...s_Guide_for_Pixel_Museum/

Please add it to your wishlist!

▼Juufuutei Raden Official X
@juufuuteiraden

#RadePic #hololive #NintendoSwitch #Steam #pixelart
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GeFXMwtaoAApuOq?format=jpg&name=large

Meer Picross! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:00:
[...]

Ziet er wel interessant uit, lekker ontspannen op de bank een beetje je park managen :D. Gisteren nog een livestream gekeken op Twitch en wat vragen gesteld over de besturing, wat volgens mij even wennen was maar prima te doen was. Zal eens gaan kijken waar dit spel fysiek te koop is! :*)

Hopelijk werken die oude gouden cheats ook nog, soms wel leuk om even niet te hoeven nadenken O-). Vroeger speelde ik ook 9 van de 10 keer zonder cheats, toch is het soms wel leuk om even te gebruiken.
De controller besturing lijkt ook niks mis mee. En van wat ik uit de review begrijp is een achtbaan bouwen met deze controller besturing makkelijker dan ooit. Maar andere dingen in het spel zijn gewoon makkelijker/sneller te bedienen met een touchscreen. Het is exact dezelfde game als op iOS, Android en Steam die wel touchscreen ondersteuning hebben. De hele interface in Classic is destijds ontworpen voor een touchscreen. Voor 25 euro ga ik niet even wennen :p

Maar goed, ik heb ze gevraagd waarom touchscreen ondersteuning ontbreekt en dit was het antwoord: “ We know people want it and hope to add it in the future so we'll make sure to keep you updated.”

Game is alleen digitaal beschikbaar, ik verwacht later een fysieke Limited Run Games release. Ik kon mij die cheats helemaal niet meer herinneren, wel dat ik vroeger een trainer had gebruikt. Je bedoelt de cheats waarbij je de namen van de bezoekers aanpast? Dat werkt als het goed is nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:09:
[...]

De controller besturing lijkt ook niks mis mee. En van wat ik uit de review begrijp is een achtbaan bouwen met deze controller besturing makkelijker dan ooit. Maar andere dingen in het spel zijn gewoon makkelijker/sneller te bedienen met een touchscreen. Het is exact dezelfde game als op iOS, Android en Steam die wel touchscreen ondersteuning hebben. De hele interface in Classic is destijds ontworpen voor een touchscreen. Voor 25 euro ga ik niet even wennen :p

Maar goed, ik heb ze gevraagd waarom touchscreen ondersteuning ontbreekt en dit was het antwoord: “ We know people want it and hope to add it in the future so we'll make sure to keep you updated.”
Dat klinkt goed, het is inderdaad wel jammer dat touchscreen niet beschikbaar is. Hopelijk luisteren ze naar de fanbase en word het in de toekomst nog toegevoegd :)
Game is alleen digitaal beschikbaar, ik verwacht later een fysieke Limited Run Games release. Ik kon mij die cheats helemaal niet meer herinneren, wel dat ik vroeger een trainer had gebruikt. Je bedoelt de cheats waarbij je de namen van de bezoekers aanpast? Dat werkt als het goed is nog steeds.
Och meen je, dan wacht ik wel even tot er een fysieke release komt! Want ik vind het juist leuk om ze fysiek te sparen, kan er ook echt niet tegen dat mensen de hoesjes weggooien en dan alleen het spel verkopen. Bij zulke verkopers zal ik nooit wat kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:18:
[...]

Dat klinkt goed, het is inderdaad wel jammer dat touchscreen niet beschikbaar is. Hopelijk luisteren ze naar de fanbase en word het in de toekomst nog toegevoegd :)

[...]

Och meen je, dan wacht ik wel even tot er een fysieke release komt! Want ik vind het juist leuk om ze fysiek te sparen, kan er ook echt niet tegen dat mensen de hoesjes weggooien en dan alleen het spel verkopen. Bij zulke verkopers zal ik nooit wat kopen..
Hoezo zou je het hoesje nou weert weg gooien, dan heeft toch geen zin?.
Ik heb ook niks met de doosjes, maar doe ze gewoon in de la.
Liggenn ze uit het zicht verder, en mocht spel uit de console gaan terug inn het doosje.

[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-12-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:48:
[...]

Wat heb je nou weer aan een leeg hoesje?, koop dan je spel lekker digitaal ofzo.
Doe ik ook tegenwoordig, om hoesjes geef ik totaal niks. Liggen anders toch in de la uit het zicht.
Het hoesje houden en het spel verkopen heeft totaal geen nut.
Nee ik zeg toch dat ik het fysiek spaar en graag de hoesjes bewaar O-)..
Ik heb ze allemaal mooi in de kast staan, mocht ik een spel ooit willen verkopen dan verkoop ik hem tenminste compleet!

Ieder zijn eigen voorkeur :D

EDIT:

Een oudere foto:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 06-12-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:50:
[...]

Ik heb ze allemaal mooi in de kast staan, mocht ik een spel ooit willen verkopen dan verkoop ik hem tenminste compleet!

Ik zeg ook niet dat jij ze weg gooit, maar snap niet waarom mensen het doosje weg zouden gooien.
Je kan het spel er weer in terug stoppen als je van spel wisselt, en zo blijft die ook netjes ook.
Ik heb niks met doosjes maar weg gooien zou ik niet doen, als ik het verkoop(Wat ik al niet doe). dan kan ik het tenminste compleet verkopen.

Het is niet meer dat we in de Nes/ Snes tijdperk zitten, dat de kartonnen doosjes best groot waren.
Doosjes van tegenwoordig nemen geen ruimte meer in, passen prima in een la of weet ik het.

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-12-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-06 10:54
Vroegah, en dan hebben we het over de tijd van de Wii, Xbox 360 etc gamede ik nog veel meer en toen kocht ik nog vaak games 2de hands of ik verkocht games die ik eigenlijk niet meer speelde of ik kon ze ruilen voor een andere nieuwe game. Maar nu vind ik dat allemaal veels te veel gedoe, de tijd die ik moet stoppen in de transacties weegt niet meer op tegen het mogelijke gedoe en of financiële gevolgen.

Ik koop enkele games helemaal nieuw en de andere wacht ik wel op een korting via een key website. Vind ik toch wat fijner allemaal :) Ik merk dan ook dat ik steeds meer ga richting een digitale collectie dan met game doosjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:50:
[...]

EDIT:

Een oudere foto:

[Afbeelding]
Ik blijf het jammer vinden dat meer dan de helft van je collectie uit Pokemon games bestaan. :P
Zoveel prachtige games uitgekomen op de Switch, maar liever hetzelfde spelletje twee keer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
L23 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:06:
[...]

Ik blijf het jammer vinden dat meer dan de helft van je collectie uit Pokemon games bestaan. :P
Zoveel prachtige games uitgekomen op de Switch, maar liever hetzelfde spelletje twee keer kopen.
Ik heb ook niets met Pokemon, maar met Zelda. Eigenlijk wil ik ze niet voor een 2e+ keer kopen, maar meestal zal dat wel gebeuren.

Voorbeeld. Link's Awakening. Originele op Game Boy. Daarna DX vanwege extra dungeon. En natuurlijk op Switch.

En zo kan je altijd wel doorgaan. De een houd van Zelda en een ander van Pokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:28:
[...]

Ik heb ook niets met Pokemon, maar met Zelda. Eigenlijk wil ik ze niet voor een 2e+ keer kopen, maar meestal zal dat wel gebeuren.

Voorbeeld. Link's Awakening. Originele op Game Boy. Daarna DX vanwege extra dungeon. En natuurlijk op Switch.

En zo kan je altijd wel doorgaan. De een houd van Zelda en een ander van Pokemon.
Jij ziet dat als dezelfde game, ik niet. Dat is wel iets anders dan Rood en Blauw kopen. Overigens heb ik Rood en Geel :P Geel is dan weer vergelijkbaar met DX. En ik heb dan ook weer Let's Go Pikachu voor de Switch.

Prima hoor, maar ik mag het wel jammer vinden. Dat Pokemon als geheel zo succesvol is dat hebben ze zeker verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:54:
[...]

Ik zeg ook niet dat jij ze weg gooit, maar snap niet waarom mensen het doosje weg zouden gooien.
Je kan het spel er weer in terug stoppen als je van spel wisselt, en zo blijft die ook netjes ook.
Ik heb niks met doosjes maar weg gooien zou ik niet doen, als ik het verkoop(Wat ik al niet doe). dan kan ik het tenminste compleet verkopen.

Het is niet meer dat we in de Nes/ Snes tijdperk zitten, dat de kartonnen doosjes best groot waren.
Doosjes van tegenwoordig nemen geen ruimte meer in, passen prima in een la of weet ik het.
Oh zo kwam je eerste niet bewerkte bericht wel over, vandaar mijn reactie O-)
Maar ik ben het helemaal met je eens, want ik snap het ook niet!
Doodzonde om het weg te gooien |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:06:
[...]

Haha dat is de hoofdreden waarom wij een Nintendo Switch hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:34:
Haha dat is de hoofdreden waarom wij een Nintendo Switch hebben :P
Moet zeggen dat ik ook mijn Switch oorspronkelijk had voor Pokémon had (en Skyrim in de trein, ik reisde toen 4 uur enkeltje elke dag). Toen bleek dat het in de trein kunnen spelen en thuis op de TV door me zo goed beviel ben ik pas veel meer andere games gaan halen. Nu gaat de PC enkel nog aan voor spellen die niet op de Switch te krijgen zijn, of die niet fijn zijn met een controller :P .

Pagina: 1 ... 267 ... 276 Laatste

Let op:
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic