Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
Holy shit.

Nintendo Pop Up Store bij Dutch Comic Com. Met oa artikelen uit de Osaka en Tokyo stores.

https://www.nintendo.com/...ULL%7cl_id_NBX_hHRmRpAfdM

Jammer dat ik zelf niet kan dat weekend. :(

[ Voor 14% gewijzigd door RollieBollie op 13-11-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Cambionn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:02:
[...]
Wat hier ook meespeelt is dat er in de westerse Vocaloid community, op z'n zachts gezegd, een aardige groep mensen zit die veel praten maar weinig kennis hebben. En daar komen claims weg die vaak gewoon compleet onzin zijn. Wat vervolgens door andere onwetende wordt geloofd en verspreid. Soms is de westerse Vocaloid community gewoon net een stel weaboo tieners die op drama leven ;) .

Er was een hoop drama om de gedowngrade graphics, wat weer resulteerde in een hoop onzin claims van mensen zonder enige technische kenis. Van "ze hebben een cartoony-shader erover gegooit" tot een gast die in video-only de PC shader erop had gehacked "dus kan het ook in-game op de Switch" compleet de impact van gameplayberekeningen negerend.
Nu weet ik dat er een vocaloid comunity bestaat in het westen (nee echt ik wist dat niet)

ik leef niet onder een steen of zo, maar ik volg meeste communities niet juist vanwege dat type gedrag

Ik zoek dingen op, en dat is meestal hoe ik aan die info kom, en over het algemeen komt de waarheid vanzelf boven water, maar misschien juist omdat ik verder geen info over opzocht op later tijdstip, wist ik niet beter dan dat deze keer.

En dat is verder ook prima, ik weet nu dat mijn info alsnog verkeerd was, en achteraf gezien klinkt het ook logisch dus ik heb daar vrede mee.
Hoewel ik, voorop gesteld, denk dat dit spel echt wel soepel had kunnen draaien op de Switch met z'n cartoony-graphics wil ik toch ff benadrukken dat in algemene zin er natuurlijk ook aan optimalisatie een limiet zit. Je kan niet oneindig blijven optimaliseren en dan werkt het uiteindelijk soepel. Zeker als je al met relatieve zwakke hardware werkt als de Switch.

Nou is het tegenwoordig wel erg slecht gesteld met de optimalisatie, waar vroeger echt het uiterste uit de kan werd gehaald (Dan denk ik aan de 8-bit en 16-bit consoles waar echt wat optimalisatiewonders in zitten). Af en toe komen er nog wel goeie, zoals Hogwarts Legacy die als AAA game op de Switch draait, maar gemiddeld gezien is de optimalisatie idd niet zo best tegenwoordig.
Mee eens, alles heeft een limiet en als handheld gamer heb ik dat maar al te vaak gezien op de Switch, maar ook de PS Vita (vooral toen men PS4 games ging porten)

Maar dan had SEGA ook een andere engine kunnen gebruiken, en ja ik snap wel dat het geld kost (zou een non issue moeten zijn qua Japanese markt) maar als ik dan kijk hoeveel beter de oudere games draaien, ook op handhelds (PSP terzijde, de Miku games daarop hebben wonky performance, vooral de eerste en 2de Miku game) dan is dit nog steeds zonde.

Maar nogmaals, misschien lost de opvolger van de Switch het wel op.
L23 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:49:
[...]

Daar noem je ook een voorbeeld zeg :P Verder eens met je verhaal, maar Pokémon games... Ik verwacht dat Pokémon games op de opvolger ook waardeloos draaien en goed verkopen.
Yup, men gaat klagen hoe vreselijk het eruit ziet, men gaat oproepen tot een boycot en de games verkopen lekker door.

En ik ben daar ook schuldig aan (het kopen van de games stuk, de rest niet), want ik koop alweer 2 kopieën voor beide thuis.

Alleen in tegenstelling tot sommige mensen (op oa. Reddit) ga ik absoluut niet ontkennen hoe de ervaring was, performance was niet eens mijn grootste issue met Scarlet en Violet vreemd genoeg, de game zelf was het echte probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:55:
[...]

Yup, men gaat klagen hoe vreselijk het eruit ziet, men gaat oproepen tot een boycot en de games verkopen lekker door.

En ik ben daar ook schuldig aan (het kopen van de games stuk, de rest niet), want ik koop alweer 2 kopieën voor beide thuis.

Alleen in tegenstelling tot sommige mensen (op oa. Reddit) ga ik absoluut niet ontkennen hoe de ervaring was, performance was niet eens mijn grootste issue met Scarlet en Violet vreemd genoeg, de game zelf was het echte probleem.
Maar als we kijken wat er met de hardware van de Switch mogelijk is mag wat mij betreft Pokémon nooit als voorbeeld genoemd worden. Dat is mijn punt. Bij een Switch nieuws artikel hier op Tweakers of op Reddit wel eens voorbij zien komen dat het tijd is voor een Switch Pro of een opvolger en dan aankomen zetten met dat een game zoals Pokémon niet goed draait vanwege de hardware. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Verder geen kritiek op de games, ik heb alleen Pokémon Let's Go Pikachu omdat het voor mij vooral om de nostalgie te doen is. En je zou zelfs kunnen concluderen de performance problemen geen probleem zijn gezien ze zo goed blijven verkopen. Wat mij betreft prima :P Ben daar ook vrij simpel in, als ze mij niet willen aanspreken zijn er genoeg andere leuke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:31
Mizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:55:
[...]

Nu weet ik dat er een vocaloid comunity bestaat in het westen (nee echt ik wist dat niet)

ik leef niet onder een steen of zo, maar ik volg meeste communities niet juist vanwege dat type gedrag

Ik zoek dingen op, en dat is meestal hoe ik aan die info kom, en over het algemeen komt de waarheid vanzelf boven water, maar misschien juist omdat ik verder geen info over opzocht op later tijdstip, wist ik niet beter dan dat deze keer.

En dat is verder ook prima, ik weet nu dat mijn info alsnog verkeerd was, en achteraf gezien klinkt het ook logisch dus ik heb daar vrede mee.

[...]

Mee eens, alles heeft een limiet en als handheld gamer heb ik dat maar al te vaak gezien op de Switch, maar ook de PS Vita (vooral toen men PS4 games ging porten)

Maar dan had SEGA ook een andere engine kunnen gebruiken, en ja ik snap wel dat het geld kost (zou een non issue moeten zijn qua Japanese markt) maar als ik dan kijk hoeveel beter de oudere games draaien, ook op handhelds (PSP terzijde, de Miku games daarop hebben wonky performance, vooral de eerste en 2de Miku game) dan is dit nog steeds zonde.

Maar nogmaals, misschien lost de opvolger van de Switch het wel op.

[...]

PS4 games op de Vita? Arme ontwikkelaars... Zelfs op de Switch is dat een enorme uitdaging gezien de hardware. Als ontwikkelaar krijg je wel een gevoel voor wat wel en niet kan op een specifieke hardware configuratie, als je maar lang genoeg ontwikkelt en ervaren wordt.

De gebruikte engine is soms niet eens het probleem en er hoeft niet alleen daar geoptimaliseerd te worden. Het ligt ook aan de content zelf. Ook daar moet er geoptimaliseerd worden. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Doom games geport door Panic Button. Niet alleen is de doel framerate 30 fps en heeft de resolutie een knal gekregen t.o.v. de PS4 en XBox One, maar qua content zijn de graphics ook een stuk minder scherp en versimpeld. Maar het minder scherp maken en versimpelen doet de engine niet. Daar zijn ze apart mee aan de slag gegaan. Ik heb het trouwens niet over dynamic resolution scaling, maar over het minder scherp zijn van de textures bijvoorbeeld. Dynamic resolution scaling gaat daar nog eens een keertje er over heen.

Ga er maar niet vanuit dat Switch 2 de games beter zal laten draaien. Wat er werkelijk gaat gebeuren is dat Switch 2 een "Switch 1 mode" krijgt. Dat heeft te maken met het feit dat games zo precies ontwikkeld zijn voor de Switch, dat de framerate, de gameplay snelheid en de resolutie aan elkaar gelinkt zijn. Dat is bij Doom 2016 bijvoorbeeld het geval. Doom 2016 kan niet op 60 fps draaien op Switch 2, want dan gaat de gameplay 2 keer zo snel dan op andere consoles. De resolutie kan ook niet hoger worden, want de game was nooit ontwikkeld voor de hardware van de Switch 2. Ze moeten de game opnieuw ontwikkelen en uitbrengen voor Switch 2. Alleen dan zal de game beter draaien.
L23 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:02:
[...]

Maar als we kijken wat er met de hardware van de Switch mogelijk is mag wat mij betreft Pokémon nooit als voorbeeld genoemd worden. Dat is mijn punt. Bij een Switch nieuws artikel hier op Tweakers of op Reddit wel eens voorbij zien komen dat het tijd is voor een Switch Pro of een opvolger en dan aankomen zetten met dat een game zoals Pokémon niet goed draait vanwege de hardware. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Verder geen kritiek op de games, ik heb alleen Pokémon Let's Go Pikachu omdat het voor mij vooral om de nostalgie te doen is. En je zou zelfs kunnen concluderen de performance problemen geen probleem zijn gezien ze zo goed blijven verkopen. Wat mij betreft prima :P Ben daar ook vrij simpel in, als ze mij niet willen aanspreken zijn er genoeg andere leuke games.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft Pokemon. Dat hebben ze gewoon verkeerd aangepakt. Content eerst en we zien later wel hoe we het op de Switch aan de praat zullen krijgen. Panic Button deed dat trouwens wel goed met Doom Eternal. Zij deden gewoon mee met de ontwikkeling van de game. Ze waren er constant bij betrokken en ze hadden er ook een stem in. Dat is te merken aan het resultaat: solide 30 fps. Nog beter dan Doom 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:39:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat Switch 2 de games beter zal laten draaien. Wat er werkelijk gaat gebeuren is dat Switch 2 een "Switch 1 mode" krijgt. Dat heeft te maken met het feit dat games zo precies ontwikkeld zijn voor de Switch, dat de framerate, de gameplay snelheid en de resolutie aan elkaar gelinkt zijn. Dat is bij Doom 2016 bijvoorbeeld het geval. Doom 2016 kan niet op 60 fps draaien op Switch 2, want dan gaat de gameplay 2 keer zo snel dan op andere consoles. De resolutie kan ook niet hoger worden, want de game was nooit ontwikkeld voor de hardware van de Switch 2. Ze moeten de game opnieuw ontwikkelen en uitbrengen voor Switch 2. Alleen dan zal de game beter draaien.
Wat mij betreft blijft het ook gewoon hetzelfde. Maar een game zoals Tears of the Kingdom heeft profijt van sneller RAM geheugen. Mogelijk draait de game daardoor automatisch beter op de opvolger. Je voorbeeld begrijp ik niet helemaal, de game zelf kan toch gewoon 30 fps gelockt zijn?
Hopelijk is snel meer duidelijk hoe backwards compatibility gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
L23 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:48:
[...]

Wat mij betreft blijft het ook gewoon hetzelfde. Maar een game zoals Tears of the Kingdom heeft profijt van sneller RAM geheugen. Mogelijk draait de game daardoor automatisch beter op de opvolger. Je voorbeeld begrijp ik niet helemaal, de game zelf kan toch gewoon 30 fps gelockt zijn?
Hopelijk is snel meer duidelijk hoe backwards compatibility gaat werken.
Doom 2016 is niet 30 fps locked. Er is wel sprake van een cap, maar dat haalt de game lang niet altijd. De framerate vliegt heen en weer tussen 20 en 30 fps. Dat heeft ook weer een impact op de gameplay snelheid en de resolutie. De Switch 2 zal de cap niet verhogen, want dat heeft impact op de gameplay snelheid. De resolutie zal ook niet verhoogd worden. Er zal eerst een patch uitgebracht moeten worden. Dat geldt eigenlijk ook voor Zelda. Ik denk dat, afhankelijk van de versie die je draait, dat de snelheid van het geheugen gewoon aangepast wordt. Weet je nog dat er een update uitgebracht werd waarbij sommige games sneller konden laden door de clock tijdelijk te verhogen? Zoiets als dat, zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:20:
[...]

Doom 2016 is niet 30 fps locked. Er is wel sprake van een cap, maar dat haalt de game lang niet altijd. De framerate vliegt heen en weer tussen 20 en 30 fps. Dat heeft ook weer een impact op de gameplay snelheid en de resolutie. De Switch 2 zal de cap niet verhogen, want dat heeft impact op de gameplay snelheid. De resolutie zal ook niet verhoogd worden. Er zal eerst een patch uitgebracht moeten worden. Dat geldt eigenlijk ook voor Zelda. Ik denk dat, afhankelijk van de versie die je draait, dat de snelheid van het geheugen gewoon aangepast wordt. Weet je nog dat er een update uitgebracht werd waarbij sommige games sneller konden laden door de clock tijdelijk te verhogen? Zoiets als dat, zeg maar :)
Ik bedoelde cap inplaats van locked. Dus bij snellere hardware blijft die cap van 30 fps gewoon werken. Maar zal de game mogelijk minder dippen? Maar goed, ik ben verder niet bekend met Doom 2016.

Nee, wat ik noemde bij Tears of the Kingdom is geen patch voor nodig. Is het RAM geheugen sneller (of overclockt) dan heeft het spel daar direct profijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:39:
PS4 games op de Vita? Arme ontwikkelaars...
Project Diva is een franchise. Het is een oude versie die uitkwam op de PS Vita, oorspronkelijk begon het zelfs als een PSP spel ;) .

Die PSP versie kon je met speciale software (Dreamy Theater) op een PS3 spelen als je je PSP en het spel aan de PS3 linkte. Dan veranderde alle graphics incl shaders en 3D modellen omdat hij de PS3 z'n hardware kon gebruiken. Later kwamen er native PS3 en arcade spellen uit. Het model wat nu gebruikt op PlayStation, PC en Switch wordt komt oorspronkelijk van Dreamy Theater.

[ Voor 35% gewijzigd door Cambionn op 13-11-2024 22:00 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
@Mizgala28 Ben nu trouwens wel beniewd, wat is de hoogste moeilijkheidsgraad waarop je The Intense Voice Of Hatsune Miku hebt uitgespeeld en met welke score?

Dat is 1 van de weinige nummers dat ik überhaupt nog in hard moet beginnen (waar hard voor de rest mijn luie relax modus is), maar die is nogal, tja, intense. Die op extra extreme is wat ik mensen altijd laat zien als voorbeeld van hoe gek het kan worden met dit spel :+ .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
RollieBollie schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:04:
Holy shit.

Nintendo Pop Up Store bij Dutch Comic Com. Met oa artikelen uit de Osaka en Tokyo stores.

Ja echt heel cool en kut tegelijkertijd. Kaarten voor zaterdag zijn al uitverkocht. Zondag kan nog wel, maar waarschijnlijk zijn dan de helft van het leuke spul al wel uitverkocht vermoed ik.

Daarnaast ben ik van mening dat dit gewoon in de webshop voor Nintendo Online members only moet staan ipv een dutch comic con.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
L23 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:41:
[...]

Ik bedoelde cap inplaats van locked. Dus bij snellere hardware blijft die cap van 30 fps gewoon werken. Maar zal de game mogelijk minder dippen? Maar goed, ik ben verder niet bekend met Doom 2016.

Nee, wat ik noemde bij Tears of the Kingdom is geen patch voor nodig. Is het RAM geheugen sneller (of overclockt) dan heeft het spel daar direct profijt van.
Dat is wel interessant. Dat is wist ik niet. Ik dacht dat de 30 fps cap afhankelijk was van de kloksnelheden. Dat is natuurlijk ergens ook wel zo, maar er is geen sprake van een totale afhankelijkheid blijkbaar. Het mooiste zou zijn als de cap in ieder geval wordt weggehaald bij Switch 2. Lekker de games spelen op 60 fps :)
RollieBollie schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:04:
Holy shit.

Het is geen slechte plek om daar in de Benelux mee te experimenteren. Heroes heeft ook beurzen in o.a. België en Scandinavië, hopelijk doet Nintendo dit vaker. Het is nog steeds schandalig dat Europa geen enkele vaste Nintendo store heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eKd2v8HIdOOY2e4XlnOS-_uHh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2qbz7IVBjgNNhbtYnc4AFdN.jpg?f=fotoalbum_large

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zou prima in Parijs of Londen kunnen idd :)
Ben in die Japanse en in NY geweest, maar die NY was (toen) maar matig, vergeleken met de ongelooflijke lading merchandise die ze in Japan hebben.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
matthijst schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:08:
Zou prima in Parijs of Londen kunnen idd :)
Ben in die Japanse en in NY geweest, maar die NY was (toen) maar matig, vergeleken met de ongelooflijke lading merchandise die ze in Japan hebben.
Mag van mij ook wel in Enschede. :P

• Comp_Lex
Verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Comp_Lex op 14-11-2024 18:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sea of Stars heeft een grote update gekregen met onder andere een nieuw combat systeem en local co-op mode voor drie spelers.

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 14-11-2024 21:00 ]

• Zeror
JackAvery schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:12:
[...]

Het is geen slechte plek om daar in de Benelux mee te experimenteren. Heroes heeft ook beurzen in o.a. België en Scandinavië, hopelijk doet Nintendo dit vaker. Het is nog steeds schandalig dat Europa geen enkele vaste Nintendo store heeft.

[Afbeelding]
Waren ze niet aan het kijken om er eentje in Londen te openen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Het begint ergens op te lijken. Wel bizar dat ze de game 3 jaar na release nog steeds aan het herstellen zijn met updates. Ik merk dat de nieuwe update enigszins mijn interesse wekt, wie weet als het ooit in de aanbieding is voor 10 a 15 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:22:
[...]

Waren ze niet aan het kijken om er eentje in Londen te openen?
Die slide komt uit de aandeelhoudersvergadering van vorige week, dus voor zover ik weet niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hier mensen die de game gaan halen? Ik was in eerste instantie wel enthousiast, maar als ik de Metacritic scores zie en de reviews had ik er iets meer van verwacht. Scoort lager dan voorgaande Lego games zoals Lego City Undercover (die nu in de aanbieding is voor €4,79).

Alhoewel ik niet veel Lego games gespeeld heb, enkel Lego City Undercover en Star Wars Skywalker Saga, heb ik het gevoel nog steeds Lego game moe te zijn. Lego Marvel Super Heroes 1 heb ik ook nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:25
L23 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:23:
[YouTube: LEGO Horizon Adventures Review Nintendo Switch Review - Is It Worth It?]

Hier mensen die de game gaan halen? Ik was in eerste instantie wel enthousiast, maar als ik de Metacritic scores zie en de reviews had ik er iets meer van verwacht. Scoort lager dan voorgaande Lego games zoals Lego City Undercover (die nu in de aanbieding is voor €4,79).

Alhoewel ik niet veel Lego games gespeeld heb, enkel Lego City Undercover en Star Wars Skywalker Saga, heb ik het gevoel nog steeds Lego game moe te zijn. Lego Marvel Super Heroes 1 heb ik ook nog liggen.
Ik sla deze over, om de een of andere reden pakt het me niet helemaal... Dingen als Lego Harry Potter of LOTR vind ik nog wel leuk, maar een Lego game van een game voelt om de een of andere reden niet als toegevoegde waarde.
Misschien dat ik m ooit nog wel oppik in de sale, vaak zijn de Lego games na een tijd echt heel goedkoop te scoren, maar voor nu laat ik hem gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
evil_lemon schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:38:
[...]

Ik sla deze over, om de een of andere reden pakt het me niet helemaal... Dingen als Lego Harry Potter of LOTR vind ik nog wel leuk, maar een Lego game van een game voelt om de een of andere reden niet als toegevoegde waarde.
Misschien dat ik m ooit nog wel oppik in de sale, vaak zijn de Lego games na een tijd echt heel goedkoop te scoren, maar voor nu laat ik hem gaan.
Ja wellicht is het ook de franchise. Ik ben wel benieuwd naar de Horizon games, maar een Harry Potter of LOTR game klinkt natuurlijk veel interessanter. Uit de reviews maak ik ook op dat de levels eentonig zijn en de game aan de korte kant is. Ik had zelf wat meer vernieuwends verwacht in een Lego game, maar het lijkt niet ergens in uit te blinken.
Dat is een goed punt, wellicht ooit kopen in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:19
JackAvery schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:59:
Sea of Stars heeft een grote update gekregen met onder andere een nieuw combat systeem en local co-op mode voor drie spelers.

[YouTube: Sea of Stars: Dawn of Equinox Content Update – Launch Trailer – Nintendo Switch]
Dit ziet er heel erg uit (qua gameplay) als Secret of Mana wat ik behoorlijk intensief heb gespeeld, klopt dat? Dan lijkt mij dit wel echt een leuke game om toe te voegen aan de Switch games die we hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jbdeiman schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:12:
[...]

Dit ziet er heel erg uit (qua gameplay) als Secret of Mana wat ik behoorlijk intensief heb gespeeld, klopt dat? Dan lijkt mij dit wel echt een leuke game om toe te voegen aan de Switch games die we hebben.
Je zou wat onderzoek moeten doen naar hoe de combat aangepast is om deze vraag te beantwoorden - ik weet het zelf alleszins ook niet (heb de game zelf nog niet...). Volgens mij zijn ze origineel sterk geïnspireerd geweest door Chrono Trigger. De ontwikkeling van Secret of Mana en Chrono Trigger was overigens best met elkaar verbonden....

Overigens zijn er best wat andere JRPG's die doen denken aan het SNES tijdperk. Denk bvb. aan Crosscode en Chained Echoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:10
Heeft iemand hier Mario Party Superstars en Jamboree gespeeld? Ik twijfel tussen deze twee games. Beide zien er goed uit en lijken zo hun pluspunten te hebben. Wat zijn jullie ervaringen met deze twee Mario Party games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 21:09
TNThomas schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:55:
Heeft iemand hier Mario Party Superstars en Jamboree gespeeld? Ik twijfel tussen deze twee games. Beide zien er goed uit en lijken zo hun pluspunten te hebben. Wat zijn jullie ervaringen met deze twee Mario Party games?
Ik vond Superstars leuker. Leukere minigames en borden. Pluspunt aan Jamboree is dat je de bonusronde uit kunt zetten maar ik zou voor Superstars gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
Deel die mening, super stars is stukken leuker en vooral omdat je die game volledig met de Pro controller kunt spelen.

Ook de finale uitreiking is veel leuker in Super Stars

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNThomas
Dan wordt het Superstars. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nintendo heeft nu een actie 1 jaar online kopen, 2e jaar gratis 😊

Alleen nu hadden we hier 2 foutjes gemaakt: onze code voor gratis lidmaatschap 7 dagen moet je dus VANTEVOREN gebruiken, en je kunt blijkbaar 3 jaar stacken maar geen 4 🙈 dus die 4e code moesten we weer verkopen.
Op zich wel een idee natuurlijk, met z'n 2en kopen en dan delen, als je anders over de 3 jaar heengaat...

In ieder geval een goede aanbieding, voor wie hem nog niet gezien had 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 18:59
TNThomas schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:55:
Superstars veel gespeeld. Jamboree 1 keer. Beide goede keuzes. Jamboree kan (online) met meer spelers (tot 20 volgens mij), maar dat heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
abc874 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:40:
[...]

Superstars veel gespeeld. Jamboree 1 keer. Beide goede keuzes. Jamboree kan (online) met meer spelers (tot 20 volgens mij), maar dat heb ik niet geprobeerd.
Wij zijn zullen enkel offline multiplayer spelen, dus ik denk dat Superstars goed aansluit bij onze wensen. Zeker gezien de vele minigames in Party Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragon2 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:05:
Nintendo heeft nu een actie 1 jaar online kopen, 2e jaar gratis 😊

Alleen nu hadden we hier 2 foutjes gemaakt: onze code voor gratis lidmaatschap 7 dagen moet je dus VANTEVOREN gebruiken, en je kunt blijkbaar 3 jaar stacken maar geen 4 🙈 dus die 4e code moesten we weer verkopen.
Op zich wel een idee natuurlijk, met z'n 2en kopen en dan delen, als je anders over de 3 jaar heengaat...

In ieder geval een goede aanbieding, voor wie hem nog niet gezien had 😊
Heel mooie aanbieding inderdaad voor de mensen zonder familieabo. Hieronder even nog een tweet/link met meer info.

[Twitter: https://twitter.com/NintendoNL/status/1858533123203510350]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:06
N64 controller in de aanbieding, €35

https://store.nintendo.nl...switch-000000000010006981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 21:17
Alweer bijna een maand geleden dat ik heb betaald voor de Snes blue tooth controller voor de Switch. Nog niet ontvangen schiet niet op! Zal niet snel nog wat bestellen via de Nintendo store op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Is zeker een aanrader om eens te spelen, zeker niet iets wat je moet hebben perse als je druk ben met een ander spel.
Maar het is een welkome verfrissing, eens totaal iets anders. en zeker een uniek en leuk spel om te spelen.

Ik heb hem op de ps5 gespeeld toen die daar op uit kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Ziet er voor de switch nog best oké uit als ik het zo bekijk, uiteraard zal er wel wat grafisch verschil in zitten.
Wat totaal ook niet gek is, de ps5 is vele male krachtiger dan de ouwe switch ondertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Carlos0_0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:00:
Ziet er voor de switch nog best oké uit als ik het zo bekijk, uiteraard zal er wel wat grafisch verschil in zitten.
Wat totaal ook niet gek is, de ps5 is vele male krachtiger dan de ouwe switch ondertussen.
Voor de prijs die je betaalt voor de Switch en de hardware die je dan krijgt maar ook de grote hoeveelheid aan prachtige games mag de Switch er nog steeds zijn.

Neemt niet weg dat de Switch het vaak niet meer goed kan bijbenen. En dan beperk ik mij even tot de zeer bekende (AAA) games. Legend of Zelda; Zelda echoes oid, sorry ff niet scherp maar die kampt volgens diverse recensies duidelijk met flinke framedrops op meerdere momenten. Zelfde voor de recent uitgebrebrachte Dragon Quest 3 remake.

Ben benieuwd of we volgend jaar de Switch 2 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Waar ik benieuwd naar ben of bepaalde games zoals Stray een soort van highdef pack kunnen gaan krijgen op de switch 2. Net zoals bij ps4 games op de ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

LaFleche schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:42:
Waar ik benieuwd naar ben of bepaalde games zoals Stray een soort van highdef pack kunnen gaan krijgen op de switch 2. Net zoals bij ps4 games op de ps5
Als je een 10tje bijbetaald wel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Mooie actie van Nintendo:

Koop 12 maanden Nintendo Switch Online en krijg dat aantal nog een keer om aan iemand kado te doen.

https://www.nintendo.com/...amen-online--2700441.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:42:
Wachten wachten wachten... Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Hierdoor wacht ik wel met bepaalde games kopen. Zo zie ik Nintendo ook nog wel met een Deluxe editie uitkomen van Tears of the Kingdom. Maar als games nu prima draaien heb ik ook zoiets van laat het lekker zoals het is. Gratis een highdef pack uitbrengen is voor een third party developer wellicht niet zo interessant. Een 10tje bijbetalen zoals @Chrosser voorstelt ben ik geen fan van, maar wellicht weer beter dan dat ze van een paar jaar oude game remasters gaan uitbrengen.

De situatie is nu ook anders gezien er al betere versies van Switch games bestaan op ander platforms. Maar vroeger had je ook niet een betere GBA ervaring op de DS of Gamecube ervaring op de Wii. Backwards compatability lijkt me een mooie toevoeging, maar hoop dat moeite voornamelijk gestoken wordt in het ontwikkelen van nieuwe game ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
Zeror schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:02:

Koop 12 maanden Nintendo Switch Online en krijg dat aantal nog een keer om aan iemand kado te doen.

Pssst:
JackAvery schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:24:
[...]

Heel mooie aanbieding inderdaad voor de mensen zonder familieabo. Hieronder even nog een tweet/link met meer info.

[Twitter]
Jammer dat het alleen voor individuele abonnementen is :( Mijn familie abonnement is net verlengd :'(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
urk_forever schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:07:
[...]

Jammer dat het alleen voor individuele abonnementen is :( Mijn familie abonnement is net verlengd :'(
Ik vraag me eigenlijk af of er een prijsaanpassing voor NSO aankomt wanneer Switch 2 releast. Het abonnement gaat alvast met het nieuwe platform werken.

Kan dan misschien interessant zijn om het abonnement dus al voor enkele jaren te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:33:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af of er een prijsaanpassing voor NSO aankomt wanneer Switch 2 releast. Het abonnement gaat alvast met het nieuwe platform werken.

Kan dan misschien interessant zijn om het abonnement dus al voor enkele jaren te verlengen.
Prijsaanpassing = duurder? Waarom zou het duurder worden? Omdat ze NSO gaan verbeteren? Kan natuurlijk ook dat ze 3e variant toevoegen naast NSO en NSO + Uitbreidingspakket.

Maar goed, kan natuurlijk ook een prijsverhoging zonder verbeteringen komen omdat alles duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

L23 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:05:
[...]

Wachten wachten wachten... Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Hierdoor wacht ik wel met bepaalde games kopen. Zo zie ik Nintendo ook nog wel met een Deluxe editie uitkomen van Tears of the Kingdom. Maar als games nu prima draaien heb ik ook zoiets van laat het lekker zoals het is. Gratis een highdef pack uitbrengen is voor een third party developer wellicht niet zo interessant. Een 10tje bijbetalen zoals @Chrosser voorstelt ben ik geen fan van, maar wellicht weer beter dan dat ze van een paar jaar oude game remasters gaan uitbrengen.

De situatie is nu ook anders gezien er al betere versies van Switch games bestaan op ander platforms. Maar vroeger had je ook niet een betere GBA ervaring op de DS of Gamecube ervaring op de Wii. Backwards compatability lijkt me een mooie toevoeging, maar hoop dat moeite voornamelijk gestoken wordt in het ontwikkelen van nieuwe game ervaringen.
Ben er ook geen fan van hoor. Denk dat verschillende partijen er anders in staan. Tenminste als je naar andere platformen kijkt. Sommige willen nu eenmaal voor elke scheet extra geld hebben. Vraag me dus ook af of Nintendo uiteindelijk iets gaat afdwingen of er richtlijnen op na gaat houden. Remasters gaan er bij mij sowieso niet komen tenzij ik het spel uberhaupt nog nooit gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Net nog een set n64 controllers besteld. Scheelt toch 30 euro en wilde er eigenlijk gewoon 4 hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:25:
[...]

Prijsaanpassing = duurder? Waarom zou het duurder worden? Omdat ze NSO gaan verbeteren? Kan natuurlijk ook dat ze 3e variant toevoegen naast NSO en NSO + Uitbreidingspakket.

Maar goed, kan natuurlijk ook een prijsverhoging zonder verbeteringen komen omdat alles duurder is geworden.
Je breidt de functies van het abonnement uit door het op meer platformen beschikbaar te stellen. Veel bedrijven vinden dat al genoeg reden om de prijs omhoog te gooien.

Maar ik verwacht wel enkele verbeteringen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrosser schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:42:
[...]

Ben er ook geen fan van hoor. Denk dat verschillende partijen er anders in staan. Tenminste als je naar andere platformen kijkt. Sommige willen nu eenmaal voor elke scheet extra geld hebben. Vraag me dus ook af of Nintendo uiteindelijk iets gaat afdwingen of er richtlijnen op na gaat houden. Remasters gaan er bij mij sowieso niet komen tenzij ik het spel uberhaupt nog nooit gespeeld heb.
Als ik naar mezelf kijk dan ben ik in ieder geval tevreden als ik mijn Switch games kan spelen op de opvolger zoals dat ook werkt met Xbox Originals en Xbox 360 games op de Xbox One en Series X/S. Zelfde games, geen patches, maar wel bepaalde optimalisaties waardoor het beter kan draaien. Mass Effect spellen van de Xbox 360 vind ik nog goed speelbaar op mijn Xbox One S. Daarom ook niet de Mass Effect Legendary Edition remaster gekocht. Op zich niks tegen remasters, een mooie manier om games te kunnen spelen die eerder niet beschikbaar waren op het platform. Ik hoopte eigenlijk dat Mass Effect ook naar de Switch zou komen.

Gratis updates zou leuk zijn. En met betaalde upgrades zou je in ieder geval voor een klein bedrag kunnen upgraden naar een nieuwere versie van de game als men daar interesse in heeft.

Maar om terug te komen op Stray. Daar zou ik eerder een halfjaar wachten met kopen tenzij je het nu direct wil spelen. Dan is er hopelijk meer bekend. Maar lijkt me nu op de Switch nog steeds een goede gameplay ervaring. Als je de game niet gespeeld en gezien hebt op andere platforms weet je ook niet wat je grafisch mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:51:
Net nog een set n64 controllers besteld. Scheelt toch 30 euro en wilde er eigenlijk gewoon 4 hebben.
Staat dat dan mooi in de kast? Of speel je nog steeds regelmatig Golden Eye of Perfect Dark met 4 man?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
L23 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:58:
[...]

Staat dat dan mooi in de kast? Of speel je nog steeds regelmatig Golden Eye of Perfect Dark met 4 man?
Echt serieus, geen idee. Ooit om te gebruiken met de originele consoles met een adapter, maar of het ooit gebruikt wordt. Eerlijk gezegd geen idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:59:
[...]

Echt serieus, geen idee. Ooit om te gebruiken met de originele consoles met een adapter, maar of het ooit gebruikt wordt. Eerlijk gezegd geen idee. :+
Afwachten :P Maar om te gebruiken met de originele consoles vind ik een goede reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
L23 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:22:
[...]

Afwachten :P Maar om te gebruiken met de originele consoles vind ik een goede reden.
Ik heb ook wel eens vervangende joystickjes gekocht voor de originele controllers, maar nooit ingebouwd. Echter hebben ze nu natuurlijk HAL effect joystickjes die je kunt kopen. Ooit zal ik tijd over hebben om die dingen te doen. Daar hoop ik op. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik wil een Nintendo Switch voor onze kinderen kopen (3//5/7) , deze wil ik dan aan de beamer hangen in de kelder. Is dan de 'gewone' Nintendo Switch Rood/Blauw prima? Ik zag dat die 278 euro kost en het pakket incl Switch Sport net zo duur, zit daar nog een verschil in?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sport_Life schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:16:
Ik wil een Nintendo Switch voor onze kinderen kopen (3//5/7) , deze wil ik dan aan de beamer hangen in de kelder. Is dan de 'gewone' Nintendo Switch Rood/Blauw prima? Ik zag dat die 278 euro kost en het pakket incl Switch Sport net zo duur, zit daar nog een verschil in?
Het verschil is dat in de bundel je een spel erbij krijgt, maar qua hardware zit er geen verschil in.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sport_Life schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:16:
Een gewone Switch is zeker voldoende als je niet handheld wilt spelen. OLED heeft wat meer opslagruimte en een ingebouwde Ethernet-poort in het Dock maar dat zijn geen onoverkomelijke zaken.
Dat gezegd zijnde, goed om de prijzen letten voor je beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
JackAvery schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:56:
[...]

Een gewone Switch is zeker voldoende als je niet handheld wilt spelen. OLED heeft wat meer opslagruimte en een ingebouwde Ethernet-poort in het Dock maar dat zijn geen onoverkomelijke zaken.
Dat gezegd zijnde, goed om de prijzen letten voor je beslist.
En beter scherm.

Maar inderdaad, als hij niet handheld wordt gebruikt maakt dat verder niets uit en kun je de goedkopere gewoon kopen en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:02:
[...]

En beter scherm.

Maar inderdaad, als hij niet handheld wordt gebruikt maakt dat verder niets uit en kun je de goedkopere gewoon kopen en gebruiken.
Dat is waarom ik het scherm niet vermeld ;) net als de kickstand, de andere speakers, de hogere bouwkwaliteit, …

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 20-11-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
JackAvery schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:06:
[...]

Dat is waarom ik het scherm niet vermeld ;) net als de kickstand, de andere speakers, de hogere bouwkwaliteit, …
Dat snap ik uiteraard, maar wellicht dat de vrager het uiteindelijk daar wel voor wil gebruiken om wat voor reden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nee wil gewoon alleen voor thuis gebruiken. Bedankt voor jullie reacties.

Die ethernet poort is wel handig misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 14-09 21:34
Sport_Life schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:22:
Nee wil gewoon alleen voor thuis gebruiken. Bedankt voor jullie reacties.

Die ethernet poort is wel handig misschien?
Er is voor de normale switch ook een LAN Adapter te verkrijgen:
https://www.bol.com/nl/nl...r-zwart/9200000073064061/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasdipje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:28:
[...]

Er is voor de normale switch ook een LAN Adapter te verkrijgen:
https://www.bol.com/nl/nl...r-zwart/9200000073064061/
Je kan een werkende LAN adapter zelfs een stuk goedkoper vinden, je moet gewoon zorgen dat exact de juiste netwerk chip erin zit - de AX88179. UGreen verkoopt er bijvoorbeeld een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

JackAvery schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:31:
[...]

Je kan een werkende LAN adapter zelfs een stuk goedkoper vinden, je moet gewoon zorgen dat exact de juiste netwerk chip erin zit - de AX88179. UGreen verkoopt er bijvoorbeeld een.
De Oled is 50 euro duurder momenteel en die adapter kost 20-40 euro, dus dan zou ik eerder kiezen voor de Oled.
Hier verder Sport_Life in "[Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic"

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Super tof, RollerCoaster Tycoon Classic komt komt 5 december naar de Nintendo Switch.

• Comp_Lex
Heel mooi! Ik ben benieuwd naar de controls. Hopelijk is het geen nachtmerrie om het te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Oh yeah. Hopelijk komt deze ook naar de EU en dan natuurlijk ook 2 en 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zels al komt ie niet naar de EU, je kunt als je een gebruiker met een US-account hebt aangemaakt de Amerikaanse NSO-apps downloaden. Idem voor als je een JP-account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
RayNbow schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:09:
[...]

Zels al komt ie niet naar de EU, je kunt als je een gebruiker met een US-account hebt aangemaakt de Amerikaanse NSO-apps downloaden. Idem voor als je een JP-account hebt.
Heb je dan naast de US/JP account ook US/JP NSO nodig? Of heb je aan 1 NSO genoeg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RollieBollie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:19:
[...]

Heb je dan naast de US/JP account ook US/JP NSO nodig? Of heb je aan 1 NSO genoeg?
Dat laatste. Je kunt met je EU-account met NSO zonder problemen de US en JP versies van de NSO-apps starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:19:
Heel mooi! Ik ben benieuwd naar de controls. Hopelijk is het geen nachtmerrie om het te besturen.
In 2003 kwam Rollercoaster Tycoon uit op de Xbox. Dat vond ik toen ook een raar idee omdat ik het meer een PC game vind met toetsenbord en muis. Ik weet niet of ik uberhaupt aan de controls kan wennen, ik hoop dat deze game net als de Classic op iOS/Android ook touchscreen ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Yes. Eu heeft hem ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zeror schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:02:

Wij wachten nog op de code, gisteren aangeschaft maar de code voor 2de abonnement is nog niet binnen.

Nou geeft Nintendo aan dat het 72 uur kan duren voor je de code krijgt, maar ik sprak met een kennis die het ook gisteren deed en hij kreeg de code wel meteen binnen (hier alleen 2 mails, geen 3de met code of zo)

Even afwachten dan denk ik, was wel individueel met expansion.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MetalSonic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5Z7i3GTeEczOj38tLWUb9oyizs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvZ412S7T5oDK0XR3QSTVCdL.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb er even op moeten wachten, maar blij dat ik hem nu heb. Ik kijk er naar uit om hier onder andere de Donkey Kong Country games mee te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MetalSonic schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:27:
[Afbeelding]
Ik heb er even op moeten wachten, maar blij dat ik hem nu heb. Ik kijk er naar uit om hier onder andere de Donkey Kong Country games mee te spelen :)
Zeker een fijne toevoeging voor de SNES games, maar heb het zelf ook veel gebruikt voor 2D platformers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:06
Mizgala28 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:00:
[...]

Wij wachten nog op de code, gisteren aangeschaft maar de code voor 2de abonnement is nog niet binnen.

Nou geeft Nintendo aan dat het 72 uur kan duren voor je de code krijgt, maar ik sprak met een kennis die het ook gisteren deed en hij kreeg de code wel meteen binnen (hier alleen 2 mails, geen 3de met code of zo)

Even afwachten dan denk ik, was wel individueel met expansion.
Ook individueel met expansion gekocht vanaf de switch. Extra code (3e mail) arriveerde na ruim een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
L23 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:39:
[...]

Zeker een fijne toevoeging voor de SNES games, maar heb het zelf ook veel gebruikt voor 2D platformers :)
Ja klopt, voor 2d platformers heerlijk. Die D pad reageert super. En de controller heeft precies het fijne gewicht. Ook leuk dat het een ZL + ZR extra schouderknoppen heeft.

Zojuist Donkey Kong Country 2 voor het eerst uitgespeeld, ik was al heel ver dus dit waren de laatste zware loodjes. Zelfs met herstelpunten creëeren vond ik het mega moeilijk om nog maar te zwijgen over de final boss battle.

Daarna ook met de controller o.a Sonic the Hedgehog 2 getest en Starwing. Allemaal prima. Wel iets grappigs ontdekt. De Super Nintendo emulator heeft de juiste instellingen. Via ZR kan je gewoon naar het homescreen. Maar bij de Sega emulator hadden ze geen interesse om hem aan te passen voor de controller. Ik had mijn Switch pro controller nodig om te ontsnappen uit het games overzicht / first world problems uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Nou ik heb hem opgepikt vandaag. Was nog ff te druk met Dragon Age en werk om het eerder te doen. Maar nu lekker cozy op de bank hiermee. Ben begonnen met Kingdom. Brengt op eerste indruk (als in, character gemaakt, geleerd hoe te lopen en de camera te doen, en wat cutscenes en praatjes en nu de eerste quest aan het doen) en wel echt wat Sims 2 gevoelens terug, gemengt met een beetje buddypoke.

Leuk feitje dat varkens blijkbaar enkel en alleen gelukkig kunnen zijn als ze op de modder staan en daarin kunnen rollen, maar uit zichzelf op het gras blijven staan tenzij jij ze meeneemt naar de modder. Ongeveer het niveau van silly-heid hierin. Lijkt een heerlijk niet-nadenk spel te worden, net zoals Miitopia (wat ook echt top is op de Switch, zeker net de extra content in vergelijking met de DS versie. Zoals een paard). Maar dat was ook precies de verwachting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-mkd1PFMVRclEOb-DBUm31ZOkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uT0X5ep85s4xz4c6V576PIsp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Cambionn op 23-11-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heeft iemand ervaring met de combinatie van een powerback én docked spelen op een TV? Ik heb een 3rd party dock die prima werkt, en ik weet dat een goede powerbank met PD ook werkt voor de Switch. Maar de combinatie is een stuk schaarser als ik zo rond zoek. Toch zou het volgens mij gewoon moeten kunnen, mits hij maar voldoet aan de hoogste eisen (volgens die link in de startpost).
Maar ben wel benieuwd of er Tweakers zijn die dat ook echt doen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:42:
Heeft iemand ervaring met de combinatie van een powerback én docked spelen op een TV? Ik heb een 3rd party dock die prima werkt, en ik weet dat een goede powerbank met PD ook werkt voor de Switch. Maar de combinatie is een stuk schaarser als ik zo rond zoek. Toch zou het volgens mij gewoon moeten kunnen, mits hij maar voldoet aan de hoogste eisen (volgens die link in de startpost).
Geen ervaring mee en ik mis het scenario waarin het handiger is om een powerbank te gebruiken dan het stopcontact. Is de tv dan ook aangesloten op een powerbank? Dan lijkt het me uiteindelijk logischer om een dusdanig grote accu te hebben waar een stekker in kan.
Mits het aan de eisen voldoet die het dock nodig heeft zal het inderdaad werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Purejet schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:00:
[...]

Ook individueel met expansion gekocht vanaf de switch. Extra code (3e mail) arriveerde na ruim een dag.
Kwam hier vanochtend binnen, maar ik klaag niet want de aanbieding is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zucht...
Zoontje van 4 heeft twee joycons in de wc-pot laten vallen,
Vraag me niet hoe 8)7

Na een dagje laten drogen werkt er 1tje gewoon nog.
Die andere lijkt te zijn overleden. Lampje erop gaat sporadisch aan als je op de reset knop klikt, en hij wordt ook niet meer gevonden door de Switch.

Vermoed dat we Sinterklaas maar weer een nieuwe moeten vragen, alhoewel weet ik niet of dat zo slim is opvoedkundig gezien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@TripleQ Daar zijn die Joy-Con-polsbandjes toch voor bedoeld? Zodat ze niet in de wc-pot vallen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:24
Mizgala28 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:40:
[...]

Kwam hier vanochtend binnen, maar ik klaag niet want de aanbieding is gewoon goed.
Ik heb hem afgelopen vrijdag verlengd. Van Switch online naar Switch online incl. uitbreiding (12 mnd) maar nog niets ontvangen.

Net maar even een mail naar Nintendo gestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En hier is nummertje twee:

Benieuwd wanneer Donkey Kong Land 3 toegevoegd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 26-11-2024 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gonadan schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:42:
Ik moest met het lezen van jouw post meteen denken aan mijn Kickstarter Pledge. De Pelda pro. Is toen nog binnen gekomen ook. Heb het 1 keer aan de praat gehad en ligt nu al jaren in de kast. Was nog in de tijd van 3rd party docks en bricken.
Zo balen dat dat ding eigenlijk niet doet wat het hoort te doen. Zoals laden met de Switch erin... :+
Vind het nog steeds moeilijk om dat ding eens te proberen weer door de angst dat ik mijn Switch wellicht zou kunnen bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
JackAvery schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:02:
[...]

Zou me niets verbazen binnen een week. Dan nog wachten op 64. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 18-09 18:42
L23 schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:21:
[...]

Geen ervaring mee en ik mis het scenario waarin het handiger is om een powerbank te gebruiken dan het stopcontact. Is de tv dan ook aangesloten op een powerbank? Dan lijkt het me uiteindelijk logischer om een dusdanig grote accu te hebben waar een stekker in kan.
Mits het aan de eisen voldoet die het dock nodig heeft zal het inderdaad werken.
Mogelijk een Center Parks situatie, of zoiets. Die hebben over het algemeen wel een televisie in de slaap/huiskamer, maar daar hebben ze dan weer geen vrij stopcontact (of het zit achter het kastje weggewerkt of zo).

Dé reden waarom ik standaard minstens een haspel en een stekkerblok inpak op vakantie - dan kan die in het stopcontact waar die televisie in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:34:
[...]

Ik moest met het lezen van jouw post meteen denken aan mijn Kickstarter Pledge. De Pelda pro. Is toen nog binnen gekomen ook. Heb het 1 keer aan de praat gehad en ligt nu al jaren in de kast. Was nog in de tijd van 3rd party docks en bricken.
Zo balen dat dat ding eigenlijk niet doet wat het hoort te doen. Zoals laden met de Switch erin... :+
Vind het nog steeds moeilijk om dat ding eens te proberen weer door de angst dat ik mijn Switch wellicht zou kunnen bricken.
Bijzonder Kickstarter project… lees inderdaad dat veel mensen bang zijn dat het de Switch brickt, maar ook veel backers hebben het product nooit ontvangen.

Nog andere Switch gerelateerde producten op Kickstarter gesteund? Ik heb Goodboy Galaxy gesteund,de game komt komend jaar eindelijk naar de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
L23 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:29:
[...]

Bijzonder Kickstarter project… lees inderdaad dat veel mensen bang zijn dat het de Switch brickt, maar ook veel backers hebben het product nooit ontvangen.

Nog andere Switch gerelateerde producten op Kickstarter gesteund? Ik heb Goodboy Galaxy gesteund,de game komt komend jaar eindelijk naar de Switch.
Ik heb een NES spelletje gebacked, en die als rom en als pc spel gekregen.

Wel heb ik Bits and Bops gebacked 2x. Soort muziek achtig Wario ware type spel. Deze heb ik van pc om laten zetten naar Switch omdat dat toch wel leuker is.

Qua hardware verder helemaal niets gebacked voor Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:41:
[...]

Ik heb een NES spelletje gebacked, en die als rom en als pc spel gekregen.

Wel heb ik Bits and Bops gebacked 2x. Soort muziek achtig Wario ware type spel. Deze heb ik van pc om laten zetten naar Switch omdat dat toch wel leuker is.

Qua hardware verder helemaal niets gebacked voor Switch.
Ik vind Kickstarter altijd wel tricky. Al lijkt het bij mij tot nu toe elke keer wel goed af te lopen. Goodboy Galaxy heeft/had problemen met First Press Games (een bedrijf dat games fysiek uitbrengt, maar daar jaren over doet...). Ik heb daar gekozen voor een GBA ROM en Switch digitaal en fysiek.

Als een Kickstarter project succesvol is kan je de game ook gewoon achteraf kopen natuurlijk. Al had ik het wel tof gevonden als ik destijds Hollow Knight en Thimbleweed Park had gesteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Deel 1 blijft het leukste vind ik, maar komt misschien omdat ik met die ben opgegroeid.
Ik had dan de super nintendo versie, niet de gameboy versie. maar zowel ik als mijn pa blijven 1 het leukste vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:46:
[...]

Deel 1 blijft het leukste vind ik, maar komt misschien omdat ik met die ben opgegroeid.
Ik had dan de super nintendo versie, niet de gameboy versie. maar zowel ik als mijn pa blijven 1 het leukste vinden.
De gameboy versie is een volledig ander spel :) DKC1 op SNES is inderdaad enorme nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:02:
[...]

En hier is nummertje twee:
[Embed]
[YouTube: Donkey Kong Land 2 - Game Boy - Nintendo Switch Online]

Deel 2 net even gespeeld. Spel is veel te makkelijk eigenlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

R.G

Switch nog Halen of wachten op switch 2?

Hoe zijn de Mario party games tov Mario party 8 op Wii?

Dat je vanaf 9 met zijn alleen in een zelfde karretje zitten is niks aan tooxh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:39
R.G schreef op woensdag 27 november 2024 @ 02:10:

Hoe zijn de Mario party games tov Mario party 8 op Wii?

Dat je vanaf 9 met zijn alleen in een zelfde karretje zitten is niks aan tooxh?
Ligt er een beetje aan wat je te besteden hebt. Ik vind de Switch nou niet dusdanig geprijsd dat je hier over na hoeft te denken, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Koop ik nu een Switch, dan kan die mooi naar de kids, mocht ik de opvolger in huis hebben. Als de kids er ook al één hebben, dan kan die altijd nog op marktplaats of je levert h’m in voor Cex…. Ehhh bij Cex of een soortgelijke opkoper ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nol_NL op 27-11-2024 02:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op woensdag 27 november 2024 @ 02:10:
Koop je een Switch dan heb je nu relatief goedkoop toegang tot de hele Switch library van duizenden games. Wacht je op Switch2, dan betaal je extra (zal mogelijk 400-450 euro zijn?) om ook toegang te hebben tot alle next gen games en meer power. Wachten zal nog wel een half jaar duren, mogelijk langer. We weten niet echt veel over het apparaat behalve dat er backwards compatibiliteit is en op basis van een aantal hacks kunnen we wel inschatten hoe krachtig deze gaat zijn. Ook is er de vraag hoe moeilijk deze te vinden gaat zijn in het eerste levensjaar. Switch is een heel populaire console, waarschijnlijk is de vraag in het begin groter dan het aanbod.
Wij kunnen verder niet in je portemonnee kijken natuurlijk. Maar ik zou me vooral af vragen of je nu al wilt games of later.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe Mega Drive games op de Nintendo Switch Online app: Mercs, Vectorman en Toejam and Earl in Panic on Funkotron.

Het was al even geleden dat we hiervan een update kregen…

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 27-11-2024 06:50 ]

Pagina: 1 ... 266 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic