Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Directe link naar de volledige playlist in de app : https://m.nintendo.com/sh...b1-4c00-96b9-4d41101e4213
Tegelijkertijd heeft Nintendo ook een missie toegevoegd in de NSO app op Switch én icons voor je profiel. Je krijgt momenteel 50 platinum punten als je DKC2 speelt in de SNES applicatie.
[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 05-11-2024 19:49 ]
Waarom is dat op Wikipedia niet bijgewerkt? Er staat wel bij dat het aantal groter is dan gemeld.RayNbow schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:39:
[...]
Je PS2-verkoopcijfers zijn wat verouderd...
[Afbeelding]
En waarom pas in 2024 bekend maken nu de Switch verkopen dichterbij komen?
Nintendo Switch zie ik de Nintendo DS nog wel inhalen met de verkopen van eind volgend jaar. Met de verkopen van eind dit jaar ook weer een paar miljoen er bij, maar verwacht daarna toch wel een aardige dip.
Het is meerdere keren bijgewerkt en weer ongedaan gemaakt.
Maar voor Wikipedia is het een discutabele bron.
Het was Jim Ryans laatste werkdag.En waarom pas in 2024 bekend maken nu de Switch verkopen dichterbij komen?
Dat gezegd zijnde, niet zo belangrijk behalve voor de "top 5 best verkochte console" lijstjes
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 05-11-2024 10:42 ]
Ja ik begrijp dus dat ze voor het laatst in 2012 officieel cijfers naar buiten hebben gebracht, maar tot in 2013 PS2 consoles verkocht hebben. Dat het een discutabele bron is kan ik wel begrijpenRayNbow schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:31:
[...]
Het is meerdere keren bijgewerkt en weer ongedaan gemaakt.
Maar voor Wikipedia is het een discutabele bron.
[...]
Het was Jim Ryans laatste werkdag.
Ben benieuwd of de Nintendo Switch ooit de 160 miljoen gaat halen. Blijft in ieder geval nog wel een paar jaar te koop verwacht ik. Wellicht eens tijd voor een prijsdaling. Zou er nog een vijfde model komen van de Switch? Zoiets als de New Nintendo 2DS XL die op 28 juli 2017 uitkwam toen de Switch al op de markt was.
Ik denk van niet. Ik denk dat de Switch Lite de New Nintendo 2DS XL is van de Switch line-up en tegelijkertijd ook de "prijsdaling".L23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:43:
Ben benieuwd of de Nintendo Switch ooit de 160 miljoen gaat halen. Blijft in ieder geval nog wel een paar jaar te koop verwacht ik. Wellicht eens tijd voor een prijsdaling. Zou er nog een vijfde model komen van de Switch? Zoiets als de New Nintendo 2DS XL die op 28 juli 2017 uitkwam toen de Switch al op de markt was.
Als het goedkoopste product in de lijn geef ik je gelijk. Maar wellicht valt er nog iets te doen in het goedkoper maken van Switch hardware nadat de Switch 2 uit is. Zo werd bij de New Nintendo 2DS XL de 3D functionaliteit er uit gesloopt. Sony was daar ook goed in met de Playstation 3 Super Slim en de PSP-E1000.Comp_Lex schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:44:
[...]
Ik denk van niet. Ik denk dat de Switch Lite de New Nintendo 2DS XL is van de Switch line-up en tegelijkertijd ook de "prijsdaling".
Een prijsdaling is inderdaad logisch, maar dan moet Nintendo het ook goedkoper kunnen produceren en ik zie ze geen hardware met verlies verkopen. Kan ook zijn dat de prijzen min of meer gelijk blijven en dat ze daarmee aantrekkelijker geprijsd zijn dan de opvolger die duurder in de markt wordt gezet.
Het laatste kan nog wel gebeuren denk ik. Wat ook kan gebeuren is dat ze de Switch 2 even duur in de markt zetten als de Switch. Mensen kiezen dan sneller voor Switch 2 en Nintendo kan veel beter concurreren met bijvoorbeeld Valve's Steam Deck. Al die andere (PC) handhelds zijn natuurlijk tegenwoordig een probleem voor Nintendo. Die waren in 2017 met de launch van de Switch er niet.L23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:55:
[...]
Als het goedkoopste product in de lijn geef ik je gelijk. Maar wellicht valt er nog iets te doen in het goedkoper maken van Switch hardware nadat de Switch 2 uit is. Zo werd bij de New Nintendo 2DS XL de 3D functionaliteit er uit gesloopt. Sony was daar ook goed in met de Playstation 3 Super Slim en de PSP-E1000.
Een prijsdaling is inderdaad logisch, maar dan moet Nintendo het ook goedkoper kunnen produceren en ik zie ze geen hardware met verlies verkopen. Kan ook zijn dat de prijzen min of meer gelijk blijven en dat ze daarmee aantrekkelijker geprijsd zijn dan de opvolger die duurder in de markt wordt gezet.
(Misschien is deze reactie meer bedoeld voor het Switch 2 topic)
Heb je de verkoopaantallen van de Switch vergeleken met die van de Steam Deck? Allebei zo zijn doelgroep, Nintendo hoeft geen rekening te houden met de Steam Deck. Ik zou zelfs zeggen dat het geen (merkbare) concurrent is. Verder niet ten nadele van de Steam Deck. Ik kan me voorstellen dat er gamers zijn die liever voor een Steam Deck gaan. Maar Nintendo hoeft daarvoor zijn huidige koers niet te veranderen.Comp_Lex schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:36:
[...]
Het laatste kan nog wel gebeuren denk ik. Wat ook kan gebeuren is dat ze de Switch 2 even duur in de markt zetten als de Switch. Mensen kiezen dan sneller voor Switch 2 en Nintendo kan veel beter concurreren met bijvoorbeeld Valve's Steam Deck. Al die andere (PC) handhelds zijn natuurlijk tegenwoordig een probleem voor Nintendo. Die waren in 2017 met de launch van de Switch er niet.
(Misschien is deze reactie meer bedoeld voor het Switch 2 topic)
Wat ik weet te vinden over Steam Deck is dat, volgens Valve, er een "aantal miljoen" zijn verkocht. Ik vind dat de opkomst van de PC handhelds niet onderschat moet worden. Al helemaal niet als je een nieuwe handheld uit wilt brengen dat weer 10 jaar mee moet gaan. Als ze deze keer geen ondersteuning bieden voor ray tracing en upscaling naar 4K, dan zijn ze volgens mij weg. Niet alleen als console, maar ook als handheld.L23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:42:
[...]
Heb je de verkoopaantallen van de Switch vergeleken met die van de Steam Deck? Allebei zo zijn doelgroep, Nintendo hoeft geen rekening te houden met de Steam Deck. Ik zou zelfs zeggen dat het geen (merkbare) concurrent is. Verder niet ten nadele van de Steam Deck. Ik kan me voorstellen dat er gamers zijn die liever voor een Steam Deck gaan. Maar Nintendo hoeft daarvoor zijn huidige koers niet te veranderen.
Deze post wordt doorheen de dag nog verder aangepast. Vergeet niet dat je op de grafieken kan klikken om te vergroten. Als je iets specifieks wilt weten, vraag er gerust naar.
Hardware
Tussen juli en september verscheepte Nintendo 2,62 miljoen consoles - een daling van ongeveer 11% of 320.000 toestellen tegenover dezelfde periode in 2023.Wanneer we op modelniveau gaan kijken, verkocht Nintendo 730.000 gewone Switches, 630.000 Switch Lite consoles en 1,26 miljoen OLED modellen. Hoewel de OLED nog steeds de best verkochte SKU's vertegenwoordigen, zien we hier een opmerkelijke stijging van het aantal verkochte Switch Lites. Dit gaat tegen de normale trend in - en is waarschijnlijk te danken aan de release van de Nintendo Switch Lite: Hyrule Edition.
/f/image/cNJsjmcppgz9HvcHFknyZYyP.png?f=fotoalbum_large)
interactieve grafiek
Algemeen genomen blijft de Switch sterk verkopen gezien de console momenteel zich in zijn achtste levensjaar betreft. Desondanks blijven we een daling zien in de verkopen - Nintendo heeft bijgevolg ook hun voorspellingen voor het volledige fiscale jaar bijgesteld. Zij verwachten tussen april 2024 en maart 2025 nu 12,5 miljoen consoles te verschepen.
Life-to-date bevinden er zich nu meer dan 146 miljoen Switch consoles in deze wereld, en, als Nintendos verwachtingen kloppen, zal deze teller tegen maart 2025 al rond de 154 miljoen consoles bereikt hebben.
Software
Op Switch werden het voorbije kwartaal 39,76 miljoen games verkocht (excl. digital-only games en DLC) - een daling van 11,7% tegenover de periode juli-september 2023. Life-to-date zijn nu meer dan 1,3 miljard games op het platform verkocht - hiermee is Switch met afstand het meest succesvolle Nintendo platform.Grafiek toont de totale software vs hardware sales, gerangschikt op meeste softweare verkopen:
/f/image/s54wvE4J7PwehEXn4wxQ10o1.png?f=fotoalbum_large)
Zoals gewoonlijk krijgen we ook een update van de verkopen van first-party titels - lijstje met dank aan Famiboards:
- Mario Kart 8 Deluxe - 64.27M (+1.37M)
- Animal Crossing: New Horizons - 46.45M (+600K)
- Super Smash Bros. Ultimate - 35.14M (+480K)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 32.29M (+240K)
- Super Mario Odyssey - 28.50M (+290K)
- Pokémon Sword and Shield - 26.44M (+90K)
- Pokémon Scarlet and Violet - 25.69M (+400K)
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 21.04M (+240K)
- Super Mario Party - 20.98M (+140K)
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 17.77M (+160K)
- Nintendo Switch Sports - 14.37M (+1.26M since March 2024)
- The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom - 2.58M
- Paper Mario: The Thousand-Year Door - 1.94M (+180K)
- Luigi's Mansion 2 HD - 1.57M (+380K)
Pokémon Scarlet & Violet is overigens goed op weg Sword & Shield in te halen. Hoewel de game technische mankementen heeft, lijkt het grote publiek het spel wel leuker te vinden.
Super Mario Bros. Wonder staat nog steeds niet in de lijst, wat betekent dat het spel nog geen miljoen heeft verkocht dit boekjaar. Deze lijkt wat meer moeite te hebben met de staart van de verkopen - wat altijd moeilijker is tegen het einde van een generatie omdat meer mensen dit soort games dan rond launch kopen.
Digitaal
Het voorbije kwartaal was goed voor 79,2 miljard Japanse Yen digitale omzet. Ook hier merken we een daling, correlerend met de algemene daling van de software verkopen. Onderstaande grafiek toont de vergelijking voor alle tweede kwartalen van het fiscale jaar sinds 2015/16:/f/image/YoDWzqe6tIq83OjGCsoQq9FZ.png?f=fotoalbum_large)
Dat gezegd zijnde blijft het percentage van digitale tegenover fysieke sales boven de 50% liggen (53,9% gedurende het voorbije kwartaal), zie ook deze slide van Nintendo zelf:
/f/image/XQ2nsCthRnHUFuX5Mj0IASoM.png?f=fotoalbum_large)
Mobile & IP
Nintendo timmert hier voornamelijk aan de weg. Meerdere films in ontwikkeling, Nintendo Museum dat sinds oktober open is, meerdere pretpark themadelen die in 2025 openen of uitbreiden, en een langzame uitbreiding van het aantal Nintendo stores in o.a. Japan. Qua software krijgen we in de nabije toekomst de offline versie van Animal Crossing mobile game.De huidige daling is simpelweg te verklaren omdat de meeste van die projecten nog in ontwikkeling zijn, en omdat de Super Mario film vooral voor een tijdelijke piek in omzet zorgt. Desondanks lijkt de ondergrens van deze categorie te stijgen.
/f/image/GlNuS6MMUcu3x4yVaMIe5GOw.png?f=fotoalbum_large)
interactieve grafiek
Financiëel
under construction, maar alvast enkele cliffnotes:- Omzet van 1,7 miljard euro (-17% year-on-year) (267 miljard JPY)
- Operationele winst van 0,4 miljard euro (-31% year-on-year) (67 miljard JPY)
- Eenmalig uitzonderlijk verlies van 22 miljard Japanse Yen door de wisselkoers en het herevalueren van buitenlandse activa. Dit verklaart ook een daling van de net profit ratio.
- Voorspelde omzet en operationele winst is licht naar beneden bijgesteld, dividend blijft echter hetzelfde.
Omzetsverwachting is nu 1.280 miljard Yen (eerst 1.350 miljard), operationele winst mikt Nintendo op 360 miljard Yen (eerst 400 miljard). Nettowinst en ordinary profit blijven hetzeflde - Verkoops- en administratieve kosten blijven stijgen door R&D en de zwakke Yen. Ratio hier is veel minder gunstig dan vroeger omdat totale omzet gedaald is.
/f/image/jqZMXpxHcbFsYTBP5UWJEwgn.png?f=fotoalbum_large)
Evolutie van omzet en operationele winst per kwartaal:
/f/image/m0cuQQINQJfJJLsTEh00gNgM.png?f=fotoalbum_large)
Interactieve grafiek bevat de concrete cijfers
Research & Development
Numbers go up. Games en hardware ontwikkelen kost geld, en inflatie is ook in Japan een ding./f/image/PaKofjPLVuKDxZrJ8nUICtg5.png?f=fotoalbum_large)
interactieve grafiek
Advertising
Let op de breuk met de gewoonlijke trend: Nintendo gaf sinds Q1 2020 niet zo weinig uit aan advertenties. Je kan verwachten dat dit tijdens de feestdagen terug een stuk hoger gaan liggen, maar wat erna gebeurt zal heel erg afhangen van wanneer Switch 2 gepland is in 2025./f/image/WUm2zoa7SCLsZuUtWJvLRUwK.png?f=fotoalbum_large)
interactieve grafiek
[ Voor 42% gewijzigd door JackAvery op 05-11-2024 21:27 ]
Dit was mijn reactie nadat ze zeiden dat ze verder niks gaan doen.
Ik zal niet snel geld uitgeven aan Ubisoft voorlopig.
:strip_exif()/f/image/dxyMg4Stp95PA46TBRYqfP9n.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 05-11-2024 17:14 ]
Laten we zeggen dat er totaal 5 miljoen van verkocht zijn. Dat zijn aantallen die de Nintendo Switch het komende kwartaal met de feestdagen in 1 kwartaal verkoopt. En totaal zit de Nintendo Switch nu op 146 miljoen verkochte consoles. Maar voor de mensen die het grafische aspect erg belangrijk vinden zullen er op dat vlak altijd betere alternatieven zijn, niks mis mee.Comp_Lex schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:06:
[...]
Wat ik weet te vinden over Steam Deck is dat, volgens Valve, er een "aantal miljoen" zijn verkocht. Ik vind dat de opkomst van de PC handhelds niet onderschat moet worden. Al helemaal niet als je een nieuwe handheld uit wilt brengen dat weer 10 jaar mee moet gaan. Als ze deze keer geen ondersteuning bieden voor ray tracing en upscaling naar 4K, dan zijn ze volgens mij weg. Niet alleen als console, maar ook als handheld.
Ik volg alleen niet waarom het grafische aspect nu niet zo belangrijk is (als ik kijk naar de hardware en de verkoopcijfers) en bij de opvolger wel?
Ik denk dat Nintendo op andere vlakken grote voordelen heeft zoals zeer succesvolle game franchises en dat hun hardware gewoon bij de lokale winkel of webshop gekocht kunnen worden. Het aanspreken van een brede doelgroep (waarbij ik me afvraag hoeveel daarvan bezig zijn met 4K en ray tracing en dat belangrijk vinden). Gebruiksgemak. Het zal er bij een nieuwe generatie uiteraard weer mooier uitzien. Maar uiteindelijk moeten prijs, prestatie en accuduur etc. goed in balans zijn. Er zullen vast PC handhelds zijn die het op prestatie beter doen.
Qua PC handhelds zal er nog wel groei te zien zijn. En kan prima naast een Nintendo console/handheld bestaan. Hoe meer keuze hoe beter. Ben benieuwd hoe een eventuele Steam Deck 2 er uit gaat zien. Toch handig om al je Steam games onderweg te kunnen spelen. Maar voor Mario, Zelda en Pokemon zal je toch bij Nintendo moeten zijn. Nintendo is naar mijn idee ook zo succesvol doordat ze hun eigen weg kiezen en geen Playstation, Xbox of PC (handheld) willen zijn.
Was alweer een tijdje terug. Maar ik begreep dat je al bekend was met de gebreken en/of de game voornamelijk voor offline spelen gekocht had? Niet dat ik de behulpzaamheid van de Ubisoft helpdesk goed ga praten, maar welke helpdesk zou wel behulpzaam kunnen zijn bij een game die problemen vertoond en waar niet meer aan ontwikkeld word?MetalSonic schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:13:
Gaat lekker daar bij Ubisoft. Enige game die ik heb waarmee ik niet online kan doen. Ze doen steeds alsof het mijn schuld is. Fotos gemaakt van de foutmelding en al hun oplossingen geprobeerd maar ze weigeren om kritisch te zijn naar hun eigen dienstverlening. En nu geven ze mij een strike 1 van de 5!
Dit was mijn reactie nadat ze zeiden dat ze verder niks gaan doen.
Ik zal niet snel geld uitgeven aan Ubisoft voorlopig.
[Afbeelding]
Wat betreft niet snel meer geld uitgeven aan Ubisoft. Maken ze nog interessante Nintendo Switch games dan?
Dat heb je goed onthouden. True, ik wist toen ik het aanschafte al dat ik er waarschijnlijk niet online mee kon gamen. Ik heb het gelukkig via een gamekey relatief goedkoop kunnen kopen. Maarja vond het toch leuk om erachteraan te gaan zitten.L23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:39:
[...]
Was alweer een tijdje terug. Maar ik begreep dat je al bekend was met de gebreken en/of de game voornamelijk voor offline spelen gekocht had? Niet dat ik de behulpzaamheid van de Ubisoft helpdesk goed ga praten, maar welke helpdesk zou wel behulpzaam kunnen zijn bij een game die problemen vertoond en waar niet meer aan ontwikkeld word?
Wat betreft niet snel meer geld uitgeven aan Ubisoft. Maken ze nog interessante Nintendo Switch games dan?
Sinds aanschaf denk ik zo'n 30 tot 40 keer een reactie gekregen. Eerste reactie is dan "test dit" en vaak is reactie drie of vier weer een herhaling van reactie 1 of 2. Ik heb ondertussen ook van alles gedaan. Van een foto van de tv met de foutmelding, tot het opnieuw installeren, tot het testen van het spel op een ander wifi netwerk. Noem maar op. Maar steeds weer een foutmelding.
Ergens vond ik het ook wel interessant om te kijken hoe lang ze dezelfde tips zouden sturen waar ik niks aan had. Tot ze ineens een bericht stuurde dat ze helaas niks meer gaan doen. Maar dat vind ik dan ook wat makkelijk, ze verkopen dit spel immers alsof het een spel is met online functies. En die online functies werken niet en ze doen alsof het mijn schuld is. Een strike als aanleiding tot een ban vind ik wel behoorlijk agressief/ brutaal. In mijn reacties naar hun klantenservice altijd vriendelijk/ respectvol geweest.
Games van Ubisoft? hmm ik heb best veel plezier gehad van de Farcry games op de pc en de Xbox. Verder euhm ja euhmmmmmmmm heel vroeger wel Rayman (alhoewel die niet in de schaduw kon van Mario), Prince of Persia .. Is Mario Kingdom raving rabbits niet van Ubisoft?
Google Ubisoft en five strike policy
https://www.reddit.com/r/...erience_in_the/?rdt=39637

Toelichting: andere users die een technisch probleem hebben, waar Ubisoft niet uit komt en dan gaan ze maar zo aan de slag.
[ Voor 5% gewijzigd door MetalSonic op 05-11-2024 18:19 ]
Als je het interessant vind gewoon mee doorgaanMetalSonic schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:12:
[...]
Dat heb je goed onthouden. True, ik wist toen ik het aanschafte al dat ik er waarschijnlijk niet online mee kon gamen. Ik heb het gelukkig via een gamekey relatief goedkoop kunnen kopen. Maarja vond het toch leuk om erachteraan te gaan zitten.
Sinds aanschaf denk ik zo'n 30 tot 40 keer een reactie gekregen. Eerste reactie is dan "test dit" en vaak is reactie drie of vier weer een herhaling van reactie 1 of 2. Ik heb ondertussen ook van alles gedaan. Van een foto van de tv met de foutmelding, tot het opnieuw installeren, tot het testen van het spel op een ander wifi netwerk. Noem maar op. Maar steeds weer een foutmelding.
Ergens vond ik het ook wel interessant om te kijken hoe lang ze dezelfde tips zouden sturen waar ik niks aan had. Tot ze ineens een bericht stuurde dat ze helaas niks meer gaan doen. Maar dat vind ik dan ook wat makkelijk, ze verkopen dit spel immers alsof het een spel is met online functies. En die online functies werken niet en ze doen alsof het mijn schuld is. Een strike als aanleiding tot een ban vind ik wel behoorlijk agressief/ brutaal. In mijn reacties naar hun klantenservice altijd vriendelijk/ respectvol geweest.
Games van Ubisoft? hmm ik heb best veel plezier gehad van de Farcry games op de pc en de Xbox. Verder euhm ja euhmmmmmmmm heel vroeger wel Rayman (alhoewel die niet in de schaduw kon van Mario), Prince of Persia .. Is Mario Kingdom raving rabbits niet van Ubisoft?
Ik bedoelde voornamelijk voor de Switch. Prince of Persia: The Lost Crown en Mario + Rabbids games zijn uitstekend te noemen, maar zo even geen idee wat voor nieuwe interessante games ze voor de Switch op de planning hebben staan. Wel is het bekend dat ze in een vroeg stadium bezig zijn met een nieuwe Rayman game. Qua aanbod op alle platformen spreekt Ubisoft mij niet zo aan. Al is Mario + Rabbids Kingdom Battle een van mijn meest favoriete Nintendo Switch games.
Beyond Good & Evil ben ik ook benieuwd naar, nog nooit gespeeld. In januari ontvang ik ergens de fysieke release. Maar die is digitaal al sinds juni beschikbaar.
Sorry dat ik het zeg, maar je volgt het inderdaad niet en je weet niet waarom ik bepaalde dingen zeg. Het draait bij mij helemaal niet om de graphics. De graphics kunnen me aan m'n reet roesten. Ook bij de opvolger. Waar het bij mij om draait is 3rd party support. Het draait bij mij ook niet alleen om de doelgroep. Het draait bij mij ook om de ontwikkelaars. Ook zij zitten nu te wachten op de opvolger. Ze zitten nu gewoon duimen te draaien als het aankomt op de "impossible ports". Voorbeelden: we krijgen straks een gemankeerde versie van Civilization VII en een game als Doom The Dark Ages komt al helemaal niet meer naar de Switch. Dat vind ik jammer.L23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:31:
[...]
Laten we zeggen dat er totaal 5 miljoen van verkocht zijn. Dat zijn aantallen die de Nintendo Switch het komende kwartaal met de feestdagen in 1 kwartaal verkoopt. En totaal zit de Nintendo Switch nu op 146 miljoen verkochte consoles. Maar voor de mensen die het grafische aspect erg belangrijk vinden zullen er op dat vlak altijd betere alternatieven zijn, niks mis mee.
Ik volg alleen niet waarom het grafische aspect nu niet zo belangrijk is (als ik kijk naar de hardware en de verkoopcijfers) en bij de opvolger wel?
Ik denk dat Nintendo op andere vlakken grote voordelen heeft zoals zeer succesvolle game franchises en dat hun hardware gewoon bij de lokale winkel of webshop gekocht kunnen worden. Het aanspreken van een brede doelgroep (waarbij ik me afvraag hoeveel daarvan bezig zijn met 4K en ray tracing en dat belangrijk vinden). Gebruiksgemak. Het zal er bij een nieuwe generatie uiteraard weer mooier uitzien. Maar uiteindelijk moeten prijs, prestatie en accuduur etc. goed in balans zijn. Er zullen vast PC handhelds zijn die het op prestatie beter doen.
Qua PC handhelds zal er nog wel groei te zien zijn. En kan prima naast een Nintendo console/handheld bestaan. Hoe meer keuze hoe beter. Ben benieuwd hoe een eventuele Steam Deck 2 er uit gaat zien. Toch handig om al je Steam games onderweg te kunnen spelen. Maar voor Mario, Zelda en Pokemon zal je toch bij Nintendo moeten zijn. Nintendo is naar mijn idee ook zo succesvol doordat ze hun eigen weg kiezen en geen Playstation, Xbox of PC (handheld) willen zijn.
We hebben al gezien met de Wii U dat het hebben van fantastische game franchises de console verkopen alleen niet zullen helpen. Daar zijn zij ook achter. De 3rd party support is bij de Switch extreem veel beter. Dus dat hebben ze gefixed en dat moet eigenlijk ook zo blijven. De reden waarom ik bijvoorbeeld ray tracing aanhaal is omdat ik anders bang ben dat er veel minder 3rd party support zal zijn als Switch 2 dat niet kan. De andere consoles kunnen dat ook en zelfs de Steam Deck heeft daar ondersteuning voor. Als Switch 2 bepaalde features niet heeft, dan krijgen we volgens mij een Wii U situatie en alle andere handhelds zullen de markt overnemen. Ik denk niet alleen aan het heden, maar ook aan over 10 jaar.
Sorry dat ik het zeg, maar ik volg je inderdaad niet. Eerder had je het niet over 3rd party support.Comp_Lex schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:00:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar je volgt het inderdaad niet en je weet niet waarom ik bepaalde dingen zeg. Het draait bij mij helemaal niet om de graphics. De graphics kunnen me aan m'n reet roesten. Ook bij de opvolger. Waar het bij mij om draait is 3rd party support. Het draait bij mij ook niet alleen om de doelgroep. Het draait bij mij ook om de ontwikkelaars. Ook zij zitten nu te wachten op de opvolger. Ze zitten nu gewoon duimen te draaien als het aankomt op de "impossible ports". Voorbeelden: we krijgen straks een gemankeerde versie van Civilization VII en een game als Doom The Dark Ages komt al helemaal niet meer naar de Switch. Dat vind ik jammer.
We hebben al gezien met de Wii U dat het hebben van fantastische game franchises de console verkopen alleen niet zullen helpen. Daar zijn zij ook achter. De 3rd party support is bij de Switch extreem veel beter. Dus dat hebben ze gefixed en dat moet eigenlijk ook zo blijven. De reden waarom ik bijvoorbeeld ray tracing aanhaal is omdat ik anders bang ben dat er veel minder 3rd party support zal zijn als Switch 2 dat niet kan. De andere consoles kunnen dat ook en zelfs de Steam Deck heeft daar ondersteuning voor. Als Switch 2 bepaalde features niet heeft, dan krijgen we volgens mij een Wii U situatie en alle andere handhelds zullen de markt overnemen. Ik denk niet alleen aan het heden, maar ook aan over 10 jaar.
Die third party support is wat mij betreft nog steeds meer dan prima. Welliswaar zijn het dan wat oudere games op de Nintendo Switch die uitstekend draaien, maar er komen tegenwoordig zoveel games uit dat ik er een heleboel nog niet gespeeld heb. Dat er dan specifieke games zijn die je wil spelen waar gemankeerde ports van uit komen dat is jammer. Maar ik kan persoonlijk meer goede ports spelen dan ik tijd heb. Wat betreft de opvolger, ik verwacht dat 3rd party support alleen maar beter gaat worden voor de komende 10 jaar.
Het doom scenario volg ik gewoon niet helemaal als ik naar de verkoopcijfers kijk. Het is nogal wat om te zeggen dat andere handhelds de markt van Nintendo gaan overnemen.
Switch krijgt ook nu nog een hoop third-party support, maar ja, niet alles is mogelijk en/of financieel haalbaar. Het hangt wat af van je smaak en hoeveel je gamet of Switch voldoende is als het je enige manier om te gamen zou zijn.Comp_Lex schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:00:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar je volgt het inderdaad niet en je weet niet waarom ik bepaalde dingen zeg. Het draait bij mij helemaal niet om de graphics. De graphics kunnen me aan m'n reet roesten. Ook bij de opvolger. Waar het bij mij om draait is 3rd party support. Het draait bij mij ook niet alleen om de doelgroep. Het draait bij mij ook om de ontwikkelaars. Ook zij zitten nu te wachten op de opvolger. Ze zitten nu gewoon duimen te draaien als het aankomt op de "impossible ports". Voorbeelden: we krijgen straks een gemankeerde versie van Civilization VII en een game als Doom The Dark Ages komt al helemaal niet meer naar de Switch. Dat vind ik jammer.
In principe zou Switch 2 significant betere RT ondersteuning moeten hebben dan Steam Deck, want RT cores. Maar het blijft wel een handheld. De chipset zou een zeer moderne instructieset ondersteunen (want Nvidia met een Ampere gen SoC) en heeft tensor cores voor DLSS en andere functies. Ik zie niet goed in wat je meer kan vragen van wat in essentie een hybride handheld blijft, noch welke "bepaalde features" je het anders over hebt. Future proof bestaat niet.We hebben al gezien met de Wii U dat het hebben van fantastische game franchises de console verkopen alleen niet zullen helpen. Daar zijn zij ook achter. De 3rd party support is bij de Switch extreem veel beter. Dus dat hebben ze gefixed en dat moet eigenlijk ook zo blijven. De reden waarom ik bijvoorbeeld ray tracing aanhaal is omdat ik anders bang ben dat er veel minder 3rd party support zal zijn als Switch 2 dat niet kan. De andere consoles kunnen dat ook en zelfs de Steam Deck heeft daar ondersteuning voor. Als Switch 2 bepaalde features niet heeft, dan krijgen we volgens mij een Wii U situatie en alle andere handhelds zullen de markt overnemen. Ik denk niet alleen aan het heden, maar ook aan over 10 jaar.
Ik ben niet geïrriteerd. Ik ben hard, stellig, resoluut, passievol en principieel. Het is mijn communicatiestijl. Ik kom misschien wat direct en confronterend over, maar geloof me, ik heb het beste met je voor (en ook met Nintendo). Ik zie het graag allemaal slagenL23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:37:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar ik volg je inderdaad niet. Eerder had je het niet over 3rd party support.Als je je gaat irriteren wellicht beter stoppen met discussiëren? Anders gewoon normaal en gezellig houden.
Die third party support is wat mij betreft nog steeds meer dan prima. Welliswaar zijn het dan wat oudere games op de Nintendo Switch die uitstekend draaien, maar er komen tegenwoordig zoveel games uit dat ik er een heleboel nog niet gespeeld heb. Dat er dan specifieke games zijn die je wil spelen waar gemankeerde ports van uit komen dat is jammer. Maar ik kan persoonlijk meer goede ports spelen dan ik tijd heb. Wat betreft de opvolger, ik verwacht dat 3rd party support alleen maar beter gaat worden voor de komende 10 jaar.
Het doom scenario volg ik gewoon niet helemaal als ik naar de verkoopcijfers kijk. Het is nogal wat om te zeggen dat andere handhelds de markt van Nintendo gaan overnemen.
Het is niet zozeer dat de andere handhelds veel meer zullen verkopen, maar meer dat Switch 2 veel minder zal verkopen. Dat zie ik als het doem scenario. De Wii U situatie zeg maar.
Ik speel veel op mijn Switch. Ik heb ook een gamelaptop, maar die raakt sterk verouderd en is eigenlijk aan vervanging toe. Maar ja, ik vind de Switch zo leuk en ik speel daar heel veel opJackAvery schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:44:
[...]
Switch krijgt ook nu nog een hoop third-party support, maar ja, niet alles is mogelijk en/of financieel haalbaar. Het hangt wat af van je smaak en hoeveel je gamet of Switch voldoende is als het je enige manier om te gamen zou zijn.
Het is inderdaad een handheld en er zijn limieten. Ik had het inderdaad over RT en DLSS. Dat zijn eigenlijk voor mij de belangrijkste featuresIn principe zou Switch 2 significant betere RT ondersteuning moeten hebben dan Steam Deck, want RT cores. Maar het blijft wel een handheld. De chipset zou een zeer moderne instructieset ondersteunen (want Nvidia met een Ampere gen SoC) en heeft tensor cores voor DLSS en andere functies. Ik zie niet goed in wat je meer kan vragen van wat in essentie een hybride handheld blijft, noch welke "bepaalde features" je het anders over hebt. Future proof bestaat niet.
@Comp_Lex Ik denk ook dat het allemaal wel meevalt. En ik denk dat je vooral je eigen passie te veel meeneemt in je verhaal. Ik lees het overigens niet als aanvallend wat je schrijft. Maar wel te veel eigen perspectief die op de hele industrie wordt geprojecteerd.
Voor developers is het niet héél moeilijk om iets als raytracing uit te zetten nadat het geïmplementeerd is. Het er in zetten kost werk, maar uit zetten is vaak niet extreem moeilijk. Denk niet dat ze daar een Switch2 port voor laten staan. De moeite zit hem in iets draaien op zwakkere hardware. Een moeite die ook bij de Switch en de Wii aanwezig waren. En de Switch, met die betere 3rd party support, doet het leuk.
En ik denk persoonlijk juist dat porten makkelijker gaat worden. En wel om het volgende:
Voor de meeste gamers op Nintendo hardware, zijn graphics niet de nummer 1 prioriteit. En om heel eerlijk te zijn, raytracing is prachtig maar niet onmisbaar. Als ik denk aan echt "onmisbare" technieken in hedendaagse games denk ik aan technieken die problemen oploste. De duidelijkste zijn voor mij anisotrophic filtering (de reden dat je in de verte kan kijken zonder dat de textuur op de grond, en vlakke dingen in het algemeen, blurry wordt) en anti-aliasting (waardoor je geen of beduidend minder aliasting hebt). Dingen iets oplossen die echt in your face gek eruit zien, duidelijk een tekortkoming zijn/domweg niet kloppen uit limitaties. Ook zonder raytracing zijn er prachtige immersive werelden te bouwen vol met licht en schaduw. Tuurlijk is het béter met raytracing, maar zonder is het niet duidelijk fout. En hoe verder we komen, hoe minder groot de verschillen worden (terwijl de innovatie wel net zo groot of zelfs groter is). Het verschil tussen een PS2 en PS3 game is voor de meeste mensen gevoelsmatig groter dan een PS3 vs PS4 game. En dat verschil is weer groter dan PS4 vs PS5. Dat hele verhaal betekend ook dat er minder "gemist" wordt in ports op minder sterke hardware als deze wat nieuwe technieken missen.
Even een ander explixieter voorbeeld buiten Nintendo. Dragon Age Veilguard draait op mijn PC op low. Maar het spel ziet er nogsteeds prachtig uit. Tuurlijk, niet zo mooi als op ultra met raytracing. Maar alsnog prachtig. Dragon Age Inquisition op mijn PS3, of op PC als ik de graphics omlaag gooi naar low aan de andere kant... Daar komen dingen in als gras dat niet matched in kleur met de grond, textuur die extreem pixelated is, etc. Dat is een stuk onvergevelijker en duidelijker.
Als je echt om de graphics geeft, tuurlijk wil je alle nieuwe snufjes en de mooiste beelden. Niks mis mee! Maar zoals gezegd, de gemiddelde Nintendo gebruiker is geen graphics fanaat, of gebruikt Nintendo hardware enkel voor Nintendo koopt daar andere hardware ernaast en spelen daar de 3rd part dingen op.
Het "probleem" met de Wii U was ook nooit de prestatie omtrent graphics. Dat heeft elk vrijwel elk Nintendo apparaat niet geweldig gehad sinds de Wii, wellicht sinds de GameCube maar die weet ik niet zeker. Dat is dus inclusief succesvolle consoles & handhelds. De Wii was geen grafisch hoogstandje, en dat was 1 van de meest succesvolle consoles. Herinner je je nog de beruchte Call of Duty releases van de Wii? PS portable en PS Vita waren grafisch ver vooruit op Nintendo handhelds van dezelfde tijd, maar waren toch veel minder populair in een groot deel van de wereld.
Nog afgezien daarvan zien we een trend in de hele industrie met meer rereleases en remakes dan voorheen. Dat betekend veel oudere software die op de 1 of andere manier terug komt oudere software is iets waar Nintendo apparaten veel mee kunnen, gezien hardware zo hard vooruit is gegaan dat de gebruikte technieken inniddels oud en licht-gewicht zijn. Zelfs remakes houden een gevoel van het originele spel en zijn dus makkelijk te versimpelen naar uets wat een Switch kan. Deze trend in game-land zorgt voor veel meer releases op de Switch. Veel AAA games op Switch zijn domweg oud. Het wordt ook steeds makkelijker om te vergeten dat veel grote titels al 10+ jaar oud zijn, zeker als ze opnieuw uit blijven komen, daardoor gespeeld worden en men daardoor niet de oude controls, ganeplay en graphics masaal "ontwent" als iets gedateerts. Slechts een paar Switch AAA games zijn echt nieuw, en die draaien op een equavilent van low graphics. Vaak met extra optimalisatie speciaal voor Switch. Dat moet je ook meenenen als je het over de betere 3rd party support hebt op de Switch.
Ik mis waarschijnlijk nog een heleboel punten, maar ik denk dat het idee duidelijk is.
Je zegt het zelf eigenlijk al tussen de regels door. "Ik had het inderdaad over RT en DLSS. Dat zijn eigenlijk voor mij de belangrijkste features", "Maar ja, ik vind de Switch zo leuk", etc. Ik denk, dat je in alle goede wil, je eigen wensen en belangen te veel mee weegt en te weinig bekijkt vanuit een objectief perspectief. Dat is heel makkelijk om te doen natuurlijk, maar het is goed om je te realiseren dat dat beeld in de praktijk niet zo werkt. Er zijn namelijk zo veel mensen, zo veel wensen. En daarnaast zijn er ook nog allerlij economische en maatschappelijke zaken die meespelen. Of een product goed loopt of niet is een heel stuk complexer dan wat je weergeeft.
Hoe dit allemaal wel voor de Switch 2 uitpakt gaan we zien. Maar ik denk iig niet dat het valt of staat met dingen als RT en DLSS ondersteuning
[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 06-11-2024 02:18 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Een paar interessante cijfers:
- Momenteel 127 miljoen jaarlijks actieve gebruikers die spelen op Switch. Er zijn nu 366 miljoen Nintendo Accounts.
- Meer dan 34 miljoen NSO abonnees - dit is een daling van 4 miljoen gebruikers - waarbij het aandeel met een uitbreidingspakket stijgt.
- Hardware verkopen buiten Amerika, Japan en Europa zijn sterk uitgebreid - proportioneel nu bijna 12% van de hardware verkopen. Dit is een proportionele verdubbeling tegenover 2016.
- Er zijn al bijna 100 miljoen Pokémon games op Nintendo Switch verkocht. Veel Nintendo franchises kennen grote groei op het systeem.
- R&D personeel is sinds 2017 serieus gegroeid: ongeveer 3950 personen werken binnen Nintendo zelf hieraan. Ze verwachten dat investeringen in games ontwikkeling verder zullen stijgen, met o.a. De geplande opening van een extra gebouw in Kyoto in enkele jaren.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/hjz8HEEfq5ho2a1WY1Nc8rKN.webp?f=user_large)
Edit 2: even een grafiek toegevoegd met de evolutie van NSO subs tegenover consoleverkopen.
/f/image/WCJFeJkLoFr1tP7zvvB87vFg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 07-11-2024 20:13 . Reden: NSO subs grafiek ]
De DLC missies op zichzelf, het was het voor mij nét niet. Even in spoilers
Gameplay spoiler
Story spoiler
Koop je deze DLC niet dan mis je weinig, sowieso als je Fire Emblem 3 houses één keer uitspelen genoeg vind dan zou ik het daarbij laten. De echte liefhebbers die het spel vaker spelen en wellicht ook nog voor hard of maddening gaan ja hun raad ik aan om de DLC één keer uit te spelen. Geeft direct en indirect veel extra uren maar hype het niet voor jezelf.
©2004
Ik heb twee setjes Joy-Cons, voor mij is het handigste om ze om de paar weken om te wisselen. Zijn ze niet leeg als ik ze allebei nodig zou hebben.hk12nl schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:47:
Zijn er mensen die hier het oplaaddock van de Action gebruiken voor een extra set Joy-Cons? Of gebruiken jullie andere manieren? Ik ben van plan om een 2e set aan te schaffen echter moeten ze natuurlijk wel vol zijn op het moment dat ik ze wil gebruiken
:strip_exif()/f/image/FFPZZYZ7zcxrUlNDjzGmThdM.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.nintendolife....finally-out-now-on-switch

Ik heb al jaren die van Hori ('official licensed') charging station; die werkt goed, maar is ook best prijzig (nu >€ 35,-). Ik heb 4 setjes joy cons (en 2 switches), dus laad-station is soms zeker wel handig om te hebben.hk12nl schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:47:
Zijn er mensen die hier het oplaaddock van de Action gebruiken voor een extra set Joy-Cons? Of gebruiken jullie andere manieren? Ik ben van plan om een 2e set aan te schaffen echter moeten ze natuurlijk wel vol zijn op het moment dat ik ze wil gebruiken
[ Voor 8% gewijzigd door Jake op 07-11-2024 20:53 ]
Ik heb Animal Crossing New Horizons helemaal plat gespeeld, en dit lijkt veel gelijkenissen te hebben. Met ACNH ben ik gestopt omdat het repetitief werd, en ik ben bang dat dit met Stardew Valley ook zo gaat zijn. Kun jij, of iemand anders, vertellen hoe je dit zelf ervaart? Blijft er een uitdaging in zitten, of is het op een gegeven ogenblik meer van hetzelfde?Corrigan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:39:
De lang verwachte Stardew Valley 1.6 update is nu gratis beschikbaar voor de Switch. Met nieuwe game play.
Erg repetitief, erg verslavendHappyPinguin schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:33:
[...]
Ik heb Animal Crossing New Horizons helemaal plat gespeeld, en dit lijkt veel gelijkenissen te hebben. Met ACNH ben ik gestopt omdat het repetitief werd, en ik ben bang dat dit met Stardew Valley ook zo gaat zijn. Kun jij, of iemand anders, vertellen hoe je dit zelf ervaart? Blijft er een uitdaging in zitten, of is het op een gegeven ogenblik meer van hetzelfde?
Misschien even wachten op een digitale sale de komende maanden? Laatste keer was Stardew Valley €6,99
[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 08-11-2024 10:36 ]
Deze gebruiken wij ook, ooit cadeau gekregen van vrienden.Jake schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:08:
[...]
Ik heb al jaren die van Hori ('official licensed') charging station; die werkt goed, maar is ook best prijzig (nu >€ 35,-). Ik heb 4 setjes joy cons (en 2 switches), dus laad-station is soms zeker wel handig om te hebben.
Doet wat het moet doen en nooit problemen gehad.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Beste MetalSonic,
Bedankt voor het contact opnemen met My Nintendo Store.
In verband met uw bestelling kunnen wij bevestigen dat dit om nabestelling gaat; deze artikelen worden momenteel aangevuld. Wij kunnen helaas geen tijdsindicatie geven, zodra deze ontvangen zijn zullen wij uw bestelling verwerken en verzenden. U zult een e-mail van de koeriersdienst onvangen zodra uw bestelling verzonden wordt. Let alstublieft ook op uw junk of spam- e-mails.
Als u toch wenst om uw bestelling te annuleren, laat het ons dan alstublieft weten door op deze e-mail te antwoorden.
Wij danken u voor uw geduld. Alle updates over uw bestelling zullen via e-mail verstuurd worden.
Onze excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groeten,
My Nintendo Store Team
Animal Crossing NH vond ik een stuk minder uitgebreid en gevarieerd. Op geen gegeven moment komt er inderdaad niets nieuws meer bij en wordt het alleen herhalen.HappyPinguin schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:33:
[...]
Ik heb Animal Crossing New Horizons helemaal plat gespeeld, en dit lijkt veel gelijkenissen te hebben. Met ACNH ben ik gestopt omdat het repetitief werd, en ik ben bang dat dit met Stardew Valley ook zo gaat zijn. Kun jij, of iemand anders, vertellen hoe je dit zelf ervaart? Blijft er een uitdaging in zitten, of is het op een gegeven ogenblik meer van hetzelfde?
Stardew Valley kent veel meer verhaallijnen met verschillende invalshoeken. De open gameplay ontvouwd zich vrij langzaam afhankelijk wat je zelf doet. Want je kunt het ook houden bij alleen koeien melken, kippen en gaan trouwen en kinderen krijgen of adopteren. Niets moet.
De replay waarde is hoog, want als je het heel anders wilt doen en een andere map kan dat ook. Je hebt verschillende save slots. Stardew Valley krijgt nog steeds updates. De Switch heeft nu met 1.6.9 de nieuwste versie van alle platformen.
Het verhaal van de developer ConcernedApe is bijzonder. In zijn eentje heeft hij de Stardew Valley in 4 jaar gemaakt toen hij na z'n afstuderen geen werk kon vinden. Nu een eigen game studio tot en met een wereldtournee met een klassiek orkest met de eigen Stardew Valley muziek.
Wikipedia: Eric Barone
:strip_exif()/f/image/iMlRTEDa8jExUWMQiLgnj0Ju.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yL1aBAy8GZ9iLHvIXHm0cun1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik was in de veronderstelling dat dit een coöperatief spel zou zijn, net als ‘Wonders’, maar dat is het niet. Geen probleem, want zo te zien kan mijn zoontje dit prima zelf spelen en kijk / help ik gezellig mee.
Trouwens, is dit spel ook in het Nederlands te spelen? Het lijkt erop dat een menu ontbreekt en de taal gebonden is aan de systeemtaal (en die staat hier op Engels ingesteld).
Wel een gave intro en het turn-based aspect zie ik wel zitten. Dit belooft weer een tof spel te worden!
Als er in de opties van het spel geen optie is om de taal in te stellen, dan wordt altijd de systeemtaal gebruikt. Afaik werkt dit voor het merendeel van de spellen zo, wel een beetje jammer aangezien mijn oudere zoons liever in het engels spelen, maar de jongste kan dat nog niet lezen.Yonix schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:53:
Trouwens, is dit spel ook in het Nederlands te spelen? Het lijkt erop dat een menu ontbreekt en de taal gebonden is aan de systeemtaal (en die staat hier op Engels ingesteld).
Een taal optie per account zou wel mooi zijn, misschien dat ze dat met de Switch 2 doen
Hail to the king baby!
Mooie tv, sound bar set up!. LG OLED tv? met blue tooth soundbar? ziet er netjes uit!Yonix schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:53:
Gisteravond ‘Brothership’ in huis gehaald en zojuist samen met mijn zoontje aan begonnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik was in de veronderstelling dat dit een coöperatief spel zou zijn, net als ‘Wonders’, maar dat is het niet. Geen probleem, want zo te zien kan mijn zoontje dit prima zelf spelen en kijk / help ik gezellig mee.
Wel een gave intro en het turn-based aspect zie ik wel zitten. Dit belooft weer een tof spel te worden!
Ja het spel is gekoppeld aan de systeemtaal, wat je wel bij meer games hebt. Die kan je natuurlijk (tijdelijk) op Nederlands zetten dan is de game ook Nederlands.Yonix schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:53:
Thanks! Inderdaad een OLED-televisie (LG C1) i.c.m. een Sonos-geluidsinstallatie (ARC + 2x Play: 1 + SUB).MetalSonic schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:24:
[...]
Mooie tv, sound bar set up!. LG OLED tv? met blue tooth soundbar? ziet er netjes uit!
Ik heb hem ook zonder Steelbook, vraag aan Nintendo gesteld, maar lijkt helaas te zijn:martin_v_z schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:29:
Vandaag Mario en Luigi ontvangen van Nintendo maar zonder steelbook. Meer mensen met dit probleem?
Ik dacht dat die op het moment van bestellen nog wel op de site stond, maar blijkbaar is die niet in mijn bestelling bij gekomen.Bedankt voor het contact opnemen met My Nintendo Store.
Betreffende uw e-mail: Helaas moeten wij u mededelen dat er geen bonusartikel in uw bestelling zit.
Deze artikelen zijn helaas altijd afhankelijk van de stockvoorraad. Als het bonusartikel niet in uw winkelmandje zit, is deze niet meer in stock en dus niet meer inbegrepen. U kunt dit steeds nakijken in uw winkelmandje tijdens het bestellen.
Onze excuses voor het ongemak.
Het stond er zeker weten. Op de productpagina stond nog duidelijk "met bonusartikelen" En nergens staat dat het dan een "op is op" actie is.Transportman schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:13:
[...]
Ik heb hem ook zonder Steelbook, vraag aan Nintendo gesteld, maar lijkt helaas te zijn:
[...]
Ik dacht dat die op het moment van bestellen nog wel op de site stond, maar blijkbaar is die niet in mijn bestelling bij gekomen.
Ik krijg dezelfde reactie terug, erg jammer dat ze hun fout niet willen toegeven. Ik ga denk ik een melding maken bij de reclame commissie. Als het een fout was had ik het begrepen maar als dit beleid is dan is de website simpelweg niet duidelijk.
Ik krijg mijn bestelling ook niet geannuleerd, ik krijg een foutmelding als ik op de retourknop druk.
Als ik had geweten dat ik geen steelbook kreeg had ik hem niet daar besteld. Hij was veel goedkoper op meerdere sites.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Het wordt altijd erg netjes verzonden en je doet het voor de bonusartikelen, maar anders zijn ze te duur. Dan maar contact opnemen voor retour, jammer van de foutmelding.martin_v_z schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:46:
[...]
Het stond er zeker weten. Op de productpagina stond nog duidelijk "met bonusartikelen" En nergens staat dat het dan een "op is op" actie is.
Ik krijg dezelfde reactie terug, erg jammer dat ze hun fout niet willen toegeven. Ik ga denk ik een melding maken bij de reclame commissie. Als het een fout was had ik het begrepen maar als dit beleid is dan is de website simpelweg niet duidelijk.
Ik krijg mijn bestelling ook niet geannuleerd, ik krijg een foutmelding als ik op de retourknop druk.
Als ik had geweten dat ik geen steelbook kreeg had ik hem niet daar besteld. Hij was veel goedkoper op meerdere sites.
Ik moet zeggen dat ik de Switch Lite eigenlijk nog steeds een overbodig ding vindt naast de Switch OLED. Af en toe start ik het wel eens op. In de praktijk vind ik het geen handzamere handheld. Gaan allebei net zo makkelijk mee in de rugzak en dan kies ik toch liever voor de OLED.L23 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:29:
Naast de Switch OLED nu ook een Switch Lite in huis. Gekocht via Aliexpress. Zat nog te twijfelen tussen een hoes of de Flip Cover. De Flip Cover is nu in de aanbieding bij Nedgame voor 12 euro, dus toen was de keuze snel gemaakt.
De Flip Cover voelt een stuk meer premium dan de hoes/etui van Nintendo. Houdt qua structuur ook fijn vast. Tijdens het gamen geen last van de flap, maar de Switch Lite kan ook vrij makkelijk uit de Flip Cover gehaald worden. Maakt het geheel mooi compact.
Komende tijd maar eens uittesten hoe de Switch Lite bevalt. Leuk formaat. Doet me iets meer denken aan de Game Boy Advance, al is de Switch Lite nog steeds een stuk groter. Lijkt me leuk voor de 2D platformers en daarbij is de D-Pad ook fijn. Voor de games die ik er tot dusver op heb gespeeld vind ik het kleinere formaat scherm geen probleem. Het scherm oogt wel minder mooi dan die van de Switch OLED. Ik ben van plan als de Switch Lite OLED Mod beschikbaar komt er een OLED schermpje in te plaatsen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar gisteren een lange treinreis en ik had geen zin om een rugzak mee te nemen. Dan is de Switch Lite met Flip Cover wel makkelijk mee te nemen in je jaszak. Voor mij een vrij zeldzaam scenario, maar ik ben weer een paar uur verder met The Stanley Parable Ultra Deluxe.
Ik heb gekeken naar mijn backlog en besloten om Cuphead weer eens een kans te geven. Ooit een keer co-op gespeeld, maar daarna niet meer zelf opgepakt. Vandaag ook echt verder gekomen. Eerste eiland 100% afgerond, wellicht speel ik het binnenkort uit.
Ik had laatst mijn Nintendo New 3DS weer eens mee. Die past gewoon in je broekzak. Ik mis dat wel een beetje eerlijk gezegd. Maar goed, ik zie een Switch op zo'n formaat niet goed werken.L23 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:20:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de Switch Lite eigenlijk nog steeds een overbodig ding vindt naast de Switch OLED. Af en toe start ik het wel eens op. In de praktijk vind ik het geen handzamere handheld. Gaan allebei net zo makkelijk mee in de rugzak en dan kies ik toch liever voor de OLED.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Nintendo 3DS Lite? Heb ik een handheld gemist? Gezien ik enkel de Nintendo 3DS, 3DSXL, 2DS, new 3DS, new 3DSXL en new 2DS XL ken...Mog schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:50:
[...]
Ik had laatst mijn Nintendo 3DS Lite weer eens mee. Die past gewoon in je broekzak. Ik mis dat wel een beetje eerlijk gezegd. Maar goed, ik zie een Switch op zo'n formaat niet goed werken.
En de DS-en werken op dat formaat omdat ze bijna allemaal clampshells zijn. Maw. de besturing zit onder het hoofdscherm. Een Switch met dat design zou in principe kunnen, maar we zijn nu wel afgestapt van de 2 schermen. (De 3DSXL is maar nét kleiner dan een Switch Lite)
[ Voor 23% gewijzigd door ShadLink op 11-11-2024 10:09 ]
Verwijderd
Je mist de originele DS en de DS Lite. Als een 2DS in het lijstje past, dan mogen die twee er van mij ook bij.ShadLink schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:04:
[...]
Nintendo 3DS Lite? Heb ik een handheld gemist? Gezien ik enkel de Nintendo 3DS, 3DSXL, 2DS, new 3DS, new 3DSXL en new 2DS XL ken...
En de DS-en werken op dat formaat omdat ze bijna allemaal clampshells zijn. Maw. de besturing zit onder het hoofdscherm. Een Switch met dat design zou in principe kunnen, maar we zijn nu wel afgestapt van de 2 schermen. (De 3DSXL is maar nét kleiner dan een Switch Lite)
Een handheld met clamshell en één scherm moeten we dan natuurlijk vergelijken met de GBA SP, niet de DS serie. Al is het maar omdat bij single screen de afkorting minder kies wordt.
Nintendo met hun rare namen. De New 3DS inderdaad.ShadLink schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:04:
[...]
Nintendo 3DS Lite? Heb ik een handheld gemist? Gezien ik enkel de Nintendo 3DS, 3DSXL, 2DS, new 3DS, new 3DSXL en new 2DS XL ken...
Clam shell is natuurlijk een ding. Maar de schermen op de (3)DS kwamen niet over de knoppen heen. Bovendien waren de (3)DS schermen tiny vergeleken met de Switch.
De originele DS / DS Lite was geen 3DS.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:21:
[...]
Je mist de originele DS en de DS lite. Als een 2DS in het lijstje past, dan mogen die er van mij ook bij.
Een handheld met clamshell en één scherm moeten we dan natuurlijk vergelijken met de GBA SP, niet de DS serie. Al is het maar omdat bij single screen de afkorting minder kies wordt.
Bij de XL variant kwamen de knopjes net voorbij het randje van het bovenste scherm. iig bij de 2DSXL. Als je die iets breder maakt kan je het hele scherm van een Switch lite passen. Maar dan heb je een hoop extra plastic voor de onderkant nodigMog schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:23:
[...]
Nintendo met hun rare namen. De New 3DS inderdaad.
Clam shell is natuurlijk een ding. Maar de schermen op de (3)DS kwamen niet over de knoppen heen. Bovendien waren de (3)DS schermen tiny vergeleken met de Switch.
Persoonlijk vind ik de Switch een stuk ergonomischer dan een DS-style apparaat. Helemaal wanneer je het gebruikt. Oké, het gaat niet in een broekzak. Maar ik stop vrijwel nooit (dure) tech in mijn broekzak. Zelfs mijn smartphone niet.
[ Voor 10% gewijzigd door ShadLink op 11-11-2024 10:35 ]
Morgen houden we een SUPER NINTENDO WORLD™ Direct met een eerste kijkje in de Donkey Kong Country-sectie van @USJ_Official! De presentatie duurt ongeveer 10 minuten. #NintendoDirect
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 11 november 2024
Je kunt de video hier bekijken vanaf 12 november om 09:00: https://t.co/UNVGLnZAtd pic.twitter.com/UG7TLLWdBt
Die DK rollercoaster is best uniek dus kijk er naar uit om dit in actie te zien. Zal vast nog wel even duren voor ik eens in Universal Studios Japan / Orlando raakL23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:04:
Morgen is er weer een Nintendo Direct. Helaas geen Switch nieuws, maar nieuws over de Donkey Kong Country uitbreiding in Super Nintendo World.
[Twitter]
Grappig genoeg hebben de Nintendo of Europe wel de moeite gedaan om daarna nog het volgende te posten
Opmerking: de presentatie bevat geen aankondigingen over games of de opvolger van de Nintendo Switch.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 11 november 2024
Dan moet je de DSi en de DSi XL ook meenemen. De 2DS en de "new" modellen waren iig nog dezelfde familie als de 3DS. Eentje in het midden overslaan vind ik vreemderVerwijderd schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:21:
Je mist de originele DS en de DS Lite. Als een 2DS in het lijstje past, dan mogen die twee er van mij ook bij.
Ben heel blij met mijn new 3DS XL, heb juist expres een grotere gekocht (had de gewone 3DS). De Switch (OLED) gaat bij mij ook gewoon in mijn tas mee de trein in. Consoles in broekzakken was nooit echt handig naar mijn mening. Wellicht met de Game & Watch ooit, die kon in een borstzakje ofzo, maar met niks daarna. Ik snap de insteek in het formaat van de Switch vergelijken, en ik weet ik ben nu net zo schuldig maar laten we uitkijken dat we niet te off-topic gaan over andere consoles zoals de DS/3DS.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
We gaan zover terug dat we dan net zo goed de hele handheld lijn Nintendo kunnen meenemen, alleen de Game Boy mist nogCambionn schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:55:
[...]
Dan moet je de DSi en de DSi XL ook meenemen. De 2DS en de "new" modellen waren iig nog dezelfde familie als de 3DS. Eentje in het midden overslaan vind ik vreemder.
Ben heel blij met mijn new 3DS XL, heb juist expres een grotere gekocht (had de gewone 3DS). De Switch (OLED) gaat bij mij ook gewoon in mijn tas mee de trein in. Consoles in broekzakken was nooit echt handig naar mijn mening. Wellicht met de Game & Watch ooit, die kon in een borstzakje ofzo, maar met niks daarna. Ik snap de insteek in het formaat van de Switch vergelijken, en ik weet ik ben nu net zo schuldig maar laten we uitkijken dat we niet te off-topic gaan over andere consoles zoals de DS/3DS.
Game Boy Color en Game Boy Advance (originele model) ook nooit in mijn broekzak meegenomen. Ik gebruikte altijd de doos. Maar om weer wat meer on-topic te gaan. Schermpjes worden gewoon steeds groter en ik merk op de Switch al dat er spellen zijn (Bioshock Infinite) die op een Switch Lite qua tekst niet te lezen zijn. Dus kleiner dan de Switch Lite zie ik niet meer gebeuren.
Maar goed, ik vind de Switch Lite een overbodig leuk ding. Ik merkte in dit topic door de jaren heen mensen die zweren bij de Switch Lite of zelfs een Switch Lite gebruiken naast het standaard Switch model. Dus vond het wel interessant om te zien hoe ik het zelf zou ervaren gezien ik de Switch (OLED) nooit als te zwaar of te groot heb ervaren.
Ik heb samen met mijn neefje van 5 Super Mario Bros. Wonder uitgespeeld. Die had voornamelijk hulp nodig bij eindbazen, maar kon al aardig goed 2D platformers spelen. Maar afhankelijk van welke character je kiest is de game makkelijker/moeilijker om te spelen. Een spel zoals Super Mario Odyssey lijkt mij omdat het een 3D platformer is moeilijker als je nog geen ervaring hebt met dergelijke games.jasper2603 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:17:
Heb een Switch gekocht voor sinterklaas voor m'n dochter van bijna 5, nog tips/aanraders om mee te beginnen voor haar? Welke Mario game bijvoorbeeld?
Ik raad in ieder geval sowieso Mario kart 8 Deluxe aan, dat is een hele toegankelijke game waarin je stuurhulp en automatisch gas geven kan inschakelen. Met dat soort opties voor iedere leeftijd een leuke spelervaring en makkelijk onder de knie te krijgen.
Mijn neefje van 5 speelt dan weer heel graag Mario Odyssey en Kirby en de vergeten wereld in z'n eentje, en heeft iets meer moeite met wonder. Alhoewel dat laatste ook komt omdat hij vaak met mario of luigi wil spelen ipv de characters die niet doodgaan of hoger kunnen springen.L23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:41:
[...]
Ik heb samen met mijn neefje van 5 Super Mario Bros. Wonder uitgespeeld. Die had voornamelijk hulp nodig bij eindbazen, maar kon al aardig goed 2D platformers spelen. Maar afhankelijk van welke character je kiest is de game makkelijker/moeilijker om te spelen. Een spel zoals Super Mario Odyssey lijkt mij omdat het een 3D platformer is moeilijker als je nog geen ervaring hebt met dergelijke games.
Ik raad in ieder geval sowieso Mario kart 8 Deluxe aan, dat is een hele toegankelijke game waarin je stuurhulp en automatisch gas geven kan inschakelen. Met dat soort opties voor iedere leeftijd een leuke spelervaring en makkelijk onder de knie te krijgen.
Verder inderdaad zeker mario kart als aanrader! Hier spelen we ook wel vaker untitled goose game samen, maar dat is dan meer rondrennen en mensen irriteren dan echt verder komen.
Ik weet dat er ook paw patrol spellen zijn die goed zijn, maar andere ook totaal niet. Dus als je daar iets van wil bestellen, zorg dat je even goed kijkt welke je moet hebben (ik weet zo even niet welke m'n broer voor mijn neefje heeft gekocht en zelf heb ik er geen)
Mijn neefje heeft ook Paw Patrol gespeeld, een van die games is een 2D platformer. Maar het meeste heeft hij Sonic Mania en Origins gespeeld. Odyssey hebben ze niet in huis, maar had hij volgens mij een keer bij een vriendje gespeeld. Toen ik het spel liet zijn kon hij er meteen mee overweg, verbaasde me. Maar hij speelt tegenwoordig ook veel Goat Simulator op de Xbox. Ze leren snel. Belangrijkste is dat ze er plezier in hebben en dan komt bij de meeste Mario spellen wel goed verwacht ik. Het een beetje rondrennen en mensen treiteren zoals bij Untitled Goose Game is dan ook al een leuke bezigheid inderdaad (Little Kitty, Big City is ook een aanrader).evil_lemon schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:38:
[...]
Mijn neefje van 5 speelt dan weer heel graag Mario Odyssey en Kirby en de vergeten wereld in z'n eentje, en heeft iets meer moeite met wonder. Alhoewel dat laatste ook komt omdat hij vaak met mario of luigi wil spelen ipv de characters die niet doodgaan of hoger kunnen springen.
Verder inderdaad zeker mario kart als aanrader! Hier spelen we ook wel vaker untitled goose game samen, maar dat is dan meer rondrennen en mensen irriteren dan echt verder komen.
Ik weet dat er ook paw patrol spellen zijn die goed zijn, maar andere ook totaal niet. Dus als je daar iets van wil bestellen, zorg dat je even goed kijkt welke je moet hebben (ik weet zo even niet welke m'n broer voor mijn neefje heeft gekocht en zelf heb ik er geen)
Kirby en de vergeten wereld En Captain Toad Treasure Tracker zijn spellen die ik zelf erg goed vond en ook uitstekende keuzes.
De laatste 3 games die ik gekocht heb lopen allemaal verre van soepel.L23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:49:
Ja ik begrijp dat "elke nieuwe game heeft ondertussen frame rate problemen" totaal niet. Je kan er ook helemaal niks mee. Geen idee welke games ik nu zou moeten vermijden en ik kan zo ook geen games aanraden die (voor mijn gevoel) geen frame rate problemen hebben
- Super Mario RPG
- The legend of Zelda : Echoes
- M&L brotherhood
Dit is echt iets van het laatste jaar merk ik, daarvoor liep nagenoeg elke game gewoon heerlijk soepel.
Oprechte vraag: wat voor framerate issues heeft M&L brotherhood? Ik wilde de game binnenkort halen maar nu wel benieuwd hoe die draaitschumi1986 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
[...]
De laatste 3 games die ik gekocht heb lopen allemaal verre van soepel.
- Super Mario RPG
- M&L brotherhood
Dit is echt iets van het laatste jaar merk ik, daarvoor liep nagenoeg elke game gewoon heerlijk soepel.
Voor de nieuwsgierigen:L23 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:04:
Morgen is er weer een Nintendo Direct. Helaas geen Switch nieuws, maar nieuws over de Donkey Kong Country uitbreiding in Super Nintendo World.
[Twitter]
Japanse opening op 11 december. Amerikaanse versie volgt op 22 mei 2025 in het nieuwe Epic Universe park. Helaas geen on-ride van de coaster in deze direct, je krijgt wel de algemene vibe van het themagebied mee. Voornamelijk geïnspireerd door Donkey Kong Country Returns.
[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 12-11-2024 08:17 ]
Bron? My money is on "switch 2" maar zou een mooi excuus zijn om hem weer eens uit te spelen!derKaiser29 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:27:
En weer een gerucht dat Wind Waker HD naar de Switch komt. Ik hoop het echt van harte maar neem het voorlopig maar met een bak zout.
Ik zat ook al te zoeken gezien de bron mist...Zspirit schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:40:
[...]
Bron? My money is on "switch 2" maar zou een mooi excuus zijn om hem weer eens uit te spelen!
https://famiboards.com/th...t.76/page-13#post-1406425
Die is nu voor ~200 te bestellen, wel uit china Frankrijk; https://nl.pepper.com/aan...oled-wit-roodblauw-330293Stimulate14 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:48:
Ik ben al een tijdje aan het loeren naar de OLED, hopelijk komt er wel leuks met B.F.
Edit: uit frankrijk dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Zspirit op 12-11-2024 12:22 ]
Komen uit frankfijkZspirit schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:06:
[...]
Die is nu voor ~200 te bestellen, wel uit china; https://nl.pepper.com/aan...oled-wit-roodblauw-330293
Ik ben persoonlijk heel blij dat ik echt 0 last van dit soort dingen heb, 9 van de 10 keer als ik een spel heb uitgespeeld en dan ga kijken naar de ervaringen van anderen en zij hebben het over framerate issues of andere technische issues heb ik letterlijk nergens last van gehad en zelfs wanneer ik weet dat anderen het hebben moet ik wel heel goed gaan opletten wil ik er iets van merken.schumi1986 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
[...]
- Super Mario RPG
- M&L brotherhood
The legend of Zelda : Echoes of Wisdom is dus ook precies hetzelfde, 0,0 rare dingen gezien en heb gisteren de baas verslagen. Het moet minimaal Pokemon Scarlet/Violet slecht zijn wil ik er iets van merken en zelfs daar heb ik meer last van hoe lang animaties duren bij het breeden van eieren dan dat ik last heb van grafische bugs/fps.
Wellicht dat het te maken heeft met mijn prisma afwijking in mijn ogen, wellicht heb ik gewoon geen goed genoeg scherm of weet ik veel wat voor redenen er nog meer kunnen zijn maar het scheelt voor mij blijkbaar een hoop in spelplezier gezien het voor een hoop anderen het bederft.(zichtscherpte op zichzelf is het niet, ik zie beter dan de meeste van mijn collega's zelfs zonder mijn prisma bril)
Lijkt me niet te maken hebben met je ogen, maar wat iemand kan tolereren. Ik speelde vroeger met veel plezier Mass Effect 1 op de Xbox 360 en dan lees je jaren later dat die game toen niet helemaal soepel liep. Het zal me vast wel opgevallen zijn, maar heb me er niet aan gestoord. Dus alleen de toffe game ervaring is mij bijgebleven.protoss warrior schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:12:
[...]
Ik ben persoonlijk heel blij dat ik echt 0 last van dit soort dingen heb, 9 van de 10 keer als ik een spel heb uitgespeeld en dan ga kijken naar de ervaringen van anderen en zij hebben het over framerate issues of andere technische issues heb ik letterlijk nergens last van gehad en zelfs wanneer ik weet dat anderen het hebben moet ik wel heel goed gaan opletten wil ik er iets van merken.
The legend of Zelda : Echoes of Wisdom is dus ook precies hetzelfde, 0,0 rare dingen gezien en heb gisteren de baas verslagen. Het moet minimaal Pokemon Scarlet/Violet slecht zijn wil ik er iets van merken en zelfs daar heb ik meer last van hoe lang animaties duren bij het breeden van eieren dan dat ik last heb van grafische bugs/fps.
Wellicht dat het te maken heeft met mijn prisma afwijking in mijn ogen, wellicht heb ik gewoon geen goed genoeg scherm of weet ik veel wat voor redenen er nog meer kunnen zijn maar het scheelt voor mij blijkbaar een hoop in spelplezier gezien het voor een hoop anderen het bederft.(zichtscherpte op zichzelf is het niet, ik zie beter dan de meeste van mijn collega's zelfs zonder mijn prisma bril)
Het is van alle tijden, maar het gevoel dat er nu meer mensen over klagen dat het perfect moet draaien en anders spelen ze de game niet. In het Xbox 360/PS3 tijdperk waren 30 fps met dips vrij normaal. En je ziet het ook bij bepaalde Xbox Series/PS5 games.
The legend of Zelda : Echoes of Wisdom heb ik nog niet gespeeld, zie het wel in de trailer en andere filmpjes. Link's Awakening heb ik wel gespeeld en daar viel het mij duidelijk op, ik vind het zonde, maar het heeft geen invloed gehad op de plezier die ik met de game had. Laatst ook Cocoon gespeeld (niet de meest recente versie), die draait ook niet helemaal soepel ten opzichte van de Xbox versie. Maar het zat het puzzelen in de game niet in de weg.
Maar het is niet iets van de laatste tijd, in 2017 had je dit ook al op de Switch. En het verschilt nogal per persoon wat ze acceptabel vinden. Heb ook het gevoel dat er mensen zijn die er teveel mee bezig zijn en het anders niet eens was opgevallen. Niet voor niets dat er video analyses zijn van Digital Foundry (wat ik ook weer handig vind om een beeld te kunnen vormen of ik het acceptabel vind). Daarom kan ik niet zoveel met opmerkingen dat alle game verre van soepel lopen ook al kan je op papier zeker benoemen dat er frame rate problemen zijn.
Niks, maar ik denk dat de locatie erbij vermeld wordt om "discussie" te voorkomen, dat je over het algemeen de switch oled voor rond de 200 uit japan/china kan halen, met bijbehorende "problemen" (garantie, verzend-tijd, evt . import kosten).Stimulate14 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:54:
Wat is het verschil dan? Misschien echt een domme vraag.
Uit frankrijk heb je dat dus niet. En dat is positief.
Welk verschil doel je op? Het verschil is dat die Nintendo Switch OLED dan uit Hong Kong op Japan komt. Er zit een converter bij zodat je de Japanse/Hong Kongse adapter van de Switch ook hier kan aansluiten. De Switch zelf is exact hetzelfde, maar zoals je ziet een stuk goedkoper. Qua garantie zal het verwacht ik lastiger gaan, maar heb ik geen ervaring mee. Dat risico heb ik geaccepteerd toen ik een paar maanden geleden de Switch Lite bestelde bij Aliexpress.Stimulate14 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:54:
Wat is het verschil dan? Misschien echt een domme vraag.
Waarom heb je dat uit Frankrijk niet? Volgens mij geleverd vanuit Frankrijk, maar nog steeds een Switch model uit Japan of Hong Kong?CT schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:00:
[...]
Niks, maar ik denk dat de locatie erbij vermeld wordt om "discussie" te voorkomen, dat je over het algemeen de switch oled voor rond de 200 uit japan/china kan halen, met bijbehorende "problemen" (garantie, verzend-tijd, evt . import kosten).
Uit frankrijk heb je dat dus niet. En dat is positief.
Ik denk dat CT doelt op geen import kosten, lange verzendtijd en garantieL23 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:03:
[...]
Waarom heb je dat uit Frankrijk niet? Volgens mij geleverd vanuit Frankrijk, maar nog steeds een Switch model uit Japan of Hong Kong?
[ Voor 10% gewijzigd door tekken4111 op 12-11-2024 13:07 ]
Echt een hekel aantekken4111 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat CT doelt op geen import kosten, lange verzendtijd en garantie
Ik ben benieuwd naar mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met een garantieprobleem van een Switch uit Hong Kong of Japan. Helpt Nintendo Europa je dan gewoon bij garantieproblemen? Of is Aliexpress zelf een hele fijne winkel om garantieproblemen bij af te handelen?
Mijn dochter wordt bijna 5, is dat dan voor haar ook leuk of is papa de morele winnaar
Bundels zijn er al zoals met Mario Wonder en 12 maanden Nintendo Switch Online. Qua prijzen verwacht ik niet een vergelijkbare mooie aanbieding zoals die van Aliexpress.Stimulate14 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:13:
Maakt mij niet zoveel uit, als ie werkt dan is het goed. Maar misschien komen er met B.F. wel leuke bundels.
Mijn dochter wordt bijna 5, is dat dan voor haar ook leuk of is papa de morele winnaar?
Je dochter die 5 wordt vind ik een uitstekend argument om een Switch voor jezelf te kopen
[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 12-11-2024 13:17 ]
Mediamarkt.de en Saturn.de hebben de Oled witte bundel met Mario Wonder en 12 maand online nu voor 299,- als BF deal voor nog 16 dagenStimulate14 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:13:
Maakt mij niet zoveel uit, als ie werkt dan is het goed. Maar misschien komen er met B.F. wel leuke bundels.
Mijn dochter wordt bijna 5, is dat dan voor haar ook leuk of is papa de morele winnaar?
Maar dan de games. Ik ben er even uit geweest maar zijn er nog steeds 3=2 acties oid en zijn deze er normaliter ook rond Black Friday?
Ik ben dus echt fan van PlayStation controllers. Gewoon lekker symetrisch, heb de plaatsing zoals de Xbox controllers nooit fijn gevonden. Xbox zelf vind ik ook te lomp, DS3 (en voorgaand) was een perfect formaat voor mij, DS4 iets groter maar nog prima. DS5 heb ik niet liggen. Switch Pro is kwa formaat ook wel prima, maar niet symetrisch. Gebruik mijn DS4 ook op de Switch, heb daar zo'n 8bit-do stickje voor. Werkt wel enkel docked overigens, dus onderweg gebruik ik de officiele joycons. Als iemand symetrische joycons weet van hetzelfde formaat als de officiele (zodat het in m'n case past) en van minimaal dezelfde kwaliteit hou ik me aanbevollen.eenhoorntje schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:59:
Switch is eigenlijk altijd wel leuk, maar vind zelf.de switch pro controller de fijnste controller (fijner dan de ps5/xbox controllers)
Enkel Project Diva gebruik ik mijn partner's Switch Pro controller voor. Dit omdat ik de knoppen op dezelfde plek wil hebben daarbij als ik in de trein zit en als ik op de TV speel, anders gaat dat echt mis

[ Voor 9% gewijzigd door Cambionn op 12-11-2024 23:37 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik ben zelf geen performance issues tegen gekomen in Super Mario RPG.schumi1986 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
[...]
- Super Mario RPG
- M&L brotherhood
Zit het meer naar het einde van het spel?
Ik heb hem toen gerepaste en de fan/grils schoongemaakt en daarna was het weer prima, hij is zelfs de stilste nu, fan gaat zelden aan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
DS5 ligt niet lekker in de hand, hij is symmetrisch maar geeft mij hetzelfde gebrek aan comfort in handen als de Xbox One controller.Cambionn schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:35:
[...]
Ik ben dus echt fan van PlayStation controllers. Gewoon lekker symetrisch, heb de plaatsing zoals de Xbox controllers nooit fijn gevonden. Xbox zelf vind ik ook te lomp, DS3 (en voorgaand) was een perfect formaat voor mij, DS4 iets groter maar nog prima. DS5 heb ik niet liggen. Switch Pro is kwa formaat ook wel prima, maar niet symetrisch. Gebruik mijn DS4 ook op de Switch, heb daar zo'n 8bit-do stickje voor. Werkt wel enkel docked overigens, dus onderweg gebruik ik de officiele joycons. Als iemand symetrische joycons weet van hetzelfde formaat als de officiele (zodat het in m'n case past) en van minimaal dezelfde kwaliteit hou ik me aanbevollen.
Enkel Project Diva gebruik ik mijn partner's Switch Pro controller voor. Dit omdat ik de knoppen op dezelfde plek wil hebben daarbij als ik in de trein zit en als ik op de TV speel, anders gaat dat echt mis.
wij hebben een PS5
Project Diva speel ik met Joy-Cons docked en portable, de Pro controller is voor mij te mushy voor dat spel en Taiko no Tatsujin, maar misschien dat ik ooit eens zo'n dongle haal zodat ik mijn DS4 met Switch voor kan gebruiken (net als dat ik mijn DS4 voor Project Diva op PC gebruik en alleen dan, want mijn F310 van logitech kan mij niet bijhouden in dat spel)
Wel gebruik ik de playstation layout in dat spel op de Switch (kun je instellen) omdat mijn mucle memory de Nintendo layout niet kan verdragen (en ongeacht de controller weet ik waar welke Playstation knop zou moeten wezen op de Joy-cons)
Op zich wel grappig omdat ik op de PS Vita na nooit echt een playstation gamer was, ben altijd meer van de PC en handhelds geweest (handhelds dus op Vita na eigenlijk alleen Nintendo)
Maar Future Tone was mijn verslaving op de PS4, tot de Switch en later de PC variant uitkwamen.
rant incoming
Alleen ik geef wel toe, Future Tone op PS4 is nog steeds beter dan de Switch en PC ports, Switch heeft resolutie problemen (in sommige tracks wisselt de resolutie zo extreem dat het afleidt) en op PC zijn de problemen dat Sega een slechte port heeft afgeleverd (men geeft Denuvo de schuld maar het is de port zelf, je moet echt rare fratsen uithalen om van input lag af te komen)
maar als ik moest kiezen, heb ik liever de Switch port dan de PC versie, op de Switch heb je alleen de genoemde resolutie probleem met bepaalde tracks, terwijl Sega de PC versie zo slecht had gemaakt dat het alleen speelbaar is (ongeacht hoe krachtig je hardware ook is) als je audio specifiek op 16 bit 44.1khz instelt, je netwerk sharing uitschakelt, de game max CPU prioriteit geeft, en je controller via USB 2.0 aansluit (die ik gelukkig nog heb, maar alleen op de case zelf want de moederbord is te modern)
Dus Sega mag zich diep schamen daarvoor, niet dat het ze wat boeit...
Super Mario RPG draait prima hier, mijn partner had deze volledig uitgespeeldschumi1986 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:02:
[...]
- Super Mario RPG
- M&L brotherhood
Betreffende Zelda, ze hadden deze op 30fps moeten cappen dan was het tenminste stabiel, qua Mario & Luigi kan ik weinig zeggen want die hebben wij (nog) niet.
Maar ik herken het probleem wel, in het begin kocht ik allerlei games op de Switch, maar vrij snel stopte ik met 3rd party games omdat zelfs oudere ports peformance issues begonnen te krijgen.
Toen bleven dus nog VN's en Nintendo exclusives over, maar die laatste koop ik ook steeds minder door performance problemen zoals kuch Pokémon Scarlet & Violet kuch om maar 1 voorbeeld te noemen.
Paper Mario is ook een voorbeeld, de game draait stabiel hoor maar 30fps is doodzonde als de oudere GameCube versie 60fps was (ik dacht dat ik mij er niks van zou aantrekken, maar helaas)
[ Voor 41% gewijzigd door Mizgala28 op 13-11-2024 14:23 ]
Ik gebruik zelf de pijltjes. Maar grappig genoeg zet ik mijn DS4 op de PC juist weer op Nintendo mapping. Dan is mijn rondje tenminste goedkeuren, en mijn kruisje afkeuren.Mizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:05:
Wel gebruik ik de playstation layout in dat spel op de Switch (kun je instellen) omdat mijn mucle memory de Nintendo layout niet kan verdragen (en ongeacht de controller weet ik waar welke Playstation knop zou moeten wezen op de Joy-cons)
Mizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:05:
Op zich wel grappig omdat ik op de PS Vita na nooit echt een playstation gamer was, ben altijd meer van de PC en handhelds geweest (handhelds dus op Vita na eigenlijk alleen Nintendo)
Ik had ook PC en de Nintendo handhelds, maar heb juist nu nog de PS2 en PS3 hier nog staan voor oude games. Toen waren console games iig nog anders dan de PC games. Vanaf ergens op de PS3 werd dat gelijk getrokken, maar de PS3 had nog een hoop PS-only games en spellen op PC hadden niet altijd controller support (daarbij speel ik daar ook PS1 games op).
Ik heb enkel F 2nd gespeeld verder (en Project Miraii, als dat geld), dus wellicht daarom. Maar ik heb echt nog geen enkele issues gemerkt op de Switch. Maar moet ook toegeven dat ik niet naar de videos kan kijken als ik speel, ik ben veel te gefocussed op de timer pijltjes. Ik speel ook niet super hoog. Ik ben bezig met hard en extreme, met sommige nummers op extra extreme. Wel speel ik zonder macro's, voelt voor mezelf toch beetje als cheaten en minder een archievement als ik een song clear en ze wel zou gebruiken.Mizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:05:
Alleen ik geef wel toe, Future Tone op PS4 is nog steeds beter dan de Switch en PC ports, Switch heeft resolutie problemen (in sommige tracks wisselt de resolutie zo extreem dat het afleidt) en op PC zijn de problemen dat Sega een slechte port heeft afgeleverd (men geeft Denuvo de schuld maar het is de port zelf, je moet echt rare fratsen uithalen om van input lag af te komen)
Zelfs de cartoony shaders van de Switch ipv de fancy shaders op PlayStation en PC kan ik ergens wel waarderen, hoewel die van de PS/PC wel erg mooi is. Vrees alleen dat de Switch dat nooit real-time aan zou kunnen tijdens het spel. Iemand had het in video-only geport om te roepen dat dat wel kon op de Switch, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan tijdens het spelen als alles bij moet worden gehouden (incl. kleinere dingen als stoppen met zingen als je keertje mist).
Ondanks dat wij een hele kamer vol hebben met games (mijn partner verzamelde ze nog voordat wij elkaar leerden kennen) had ik nooit de neiging om de PS1 en PS2 af te stoffen om iets erop te spelen, ondanks dat ik de meeste games wou spelen en ging emuleren op PC (vage logica, but oh well)Cambionn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:39:
offtopic:
Ik had ook PC en de Nintendo handhelds, maar heb juist nu nog de PS2 en PS3 hier nog staan voor oude games. Toen waren console games iig nog anders dan de PC games. Vanaf ergens op de PS3 werd dat gelijk getrokken, maar de PS3 had nog een hoop PS-only games en spellen op PC hadden niet altijd controller support (daarbij speel ik daar ook PS1 games op).
Ik let niet extreem veel op de video's tijdens het spelen, ze storen mij ook niet.Ik heb enkel F 2nd gespeeld verder (en Project Miraii, als dat geld), dus wellicht daarom. Maar ik heb echt nog geen enkele issues gemerkt op de Switch. Maar moet ook toegeven dat ik niet naar de videos kan kijken als ik speel, ik ben veel te gefocussed op de timer pijltjes. Ik speel ook niet super hoog. Ik ben bezig met hard en extreme, met sommige nummers op extra extreme. Wel speel ik zonder macro's, voelt voor mezelf toch beetje als cheaten en minder een archievement als ik een song clear en ze wel zou gebruiken.
Maar als de resolutie wisselt valt het mij gewoon te veel op, de UI van de game zelf en de video's draaien op verschillende resoluties, de gameplay blijft scherp, maar de video's zakken qua resolutie te veel in bepaalde clips, en dat leidt mij wel af (Ghost Rule is het ergst daarmee)
Daarbovenop omdat beide gameplay/ui apart van de video's draaien (die zijn real time btw), de gameplay heeft stabiele framerate en de video's in bepaalde clips niet.
Dus resolutie en lagere framerate vallen gewoon te veel op dan, sowieso gezien de gameplay zelf nergens last van heeft, en dat is dus op PS4 en PC nooit een probleem geweest, beide draaien stabiel qua resolutie en framerate, dus dan leidt het mij niet af.
De Switch versie zou beter draaien als ze PS4 graphics zouden gebruiken (op lagere resolutie), de Switch versie gebruikt een filter die de spel nog zwaarder maakt voor dat arme ding (op PC kun je kiezen tussen beide grafische stijlen, ik had nooit begrepen waarom dit niet op de Switch kon)Zelfs de cartoony shaders van de Switch ipv de fancy shaders op PlayStation en PC kan ik ergens wel waarderen, hoewel die van de PS/PC wel erg mooi is. Vrees alleen dat de Switch dat nooit real-time aan zou kunnen tijdens het spel. Iemand had het in video-only geport om te roepen dat dat wel kon op de Switch, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan tijdens het spelen als alles bij moet worden gehouden (incl. kleinere dingen als stoppen met zingen als je keertje mist).
Euhm, ik weet vrij zeker dat de Switch versie wel echt lichter is. Dat is juist de reden waarom de Switch er zo uit ziet. Het is niet alsof ze de PS4 graphics renderen en daar puur een filter overheen doen. De shaders zelfs zijn compleet anders, en veel minder complex. Dat scheelt enorm veel rekenkracht tijdens het renderen. Wat daarna er nog op draait (zoals een filter, wellicht om het beter te doen laten uitkomen), of hoe PC dat precies doet weet ik niet. Maar het verschil is echt gewoon gedaan omdat het op de Switch juist lichter wordt op deze manier, die gaat hem echt niet draaien anders.Mizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:50:
De Switch versie zou beter draaien als ze PS4 graphics zouden gebruiken (op lagere resolutie), de Switch versie gebruikt een filter die de spel nog zwaarder maakt voor dat arme ding (op PC kun je kiezen tussen beide grafische stijlen, ik had nooit begrepen waarom dit niet op de Switch kon)
Voor de niet Project Diva spelers onder ons, dit is het verschil. Dit is op de PC switchend tussen de modus, waarbij "Future Tone" PS4 en "Mega Mix" Switch is:
:strip_exif()/f/image/Ah9QMWrPsP88I7V6lKJOhDrI.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien dat mensen later met meer info kwamen, wat ik zeg is wat men zei toen de Switch versie net uitkwam.Cambionn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:00:
[...]
Euhm, ik weet vrij zeker dat de Switch versie wel echt lichter is. Dat is juist de reden waarom de Switch er zo uit ziet. Het is niet alsof ze de PS4 graphics renderen en daar puur een filter overheen doen. De shaders zelfs zijn compleet anders, en veel minder complex. Dat scheelt enorm veel rekenkracht tijdens het renderen. Wat daarna er nog op draait (zoals een filter, wellicht om het beter te doen laten uitkomen), of hoe PC dat precies doet weet ik niet. Maar het verschil is echt gewoon gedaan omdat het op de Switch juist lichter wordt op deze manier, die gaat hem echt niet draaien anders.
Voor de niet Project Diva spelers onder ons, dit is het verschil. Dit is op de PC switchend tussen de modus, waarbij "Future Tone" PS4 en "Mega Mix" Switch is:
[Afbeelding]
Destijds riep men dat de graphics van de Switch gewoon een filter over Future Tone zijn, maar nogmaals dat was toen, ik heb mij verder niet meer in verdiept.
Als wat jij zegt klopt dat de Switch graphics het juist lichter zouden moeten maken, is het nog erger dat de spel zo slechte performance met bepaalde video's heeft, dan hadden ze het nog beter moeten optimaliseren.
maar kijkende naar de PC versie van dit spel, heeft Sega het woord "optimaliseren" nooit opgezocht
Maar zelfs dan, ik vind de Switch versie op dat ene issue na sowieso beter dan de PC port (ik had destijds de CE van de Switch versie uit Japan geïmporteerd, en dat zou ik ook hebben gedaan als de PC versie bestond)
Hetzelfde met Taiko no Tatsujin, beide zijn mijn go to rhytm games (en op PC staat Audiosurf ook op die lijst)
Alleen hebben alle TnT games op de Switch geen performance problemen, geen idee qua PC want die had ik nooit geprobeerd (wel gelezen dat er input lag problemen zijn bij sommige mensen)
Maar goed, Nintendo heeft bevestigd dat de opvolger van de Switch backwards compatible zal zijn met Switch games, dus misschien lost dat de problemen die Project Diva op Switch heeft wel op (dan heb ik nog minder reden om de PC versie aan te raken, want die gaat Sega toch nooit fixen, en mods zijn ook een halve oplossing daarmee)
Wat hier ook meespeelt is dat er in de westerse Vocaloid community, op z'n zachts gezegd, een aardige groep mensen zit die veel praten maar weinig kennis hebben. En daar komen claims weg die vaak gewoon compleet onzin zijn. Wat vervolgens door andere onwetende wordt geloofd en verspreid. Soms is de westerse Vocaloid community gewoon net een stel weaboo tieners die op drama levenMizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:26:
Misschien dat mensen later met meer info kwamen, wat ik zeg is wat men zei toen de Switch versie net uitkwam.
Destijds riep men dat de graphics van de Switch gewoon een filter over Future Tone zijn, maar nogmaals dat was toen, ik heb mij verder niet meer in verdiept.
Er was een hoop drama om de gedowngrade graphics, wat weer resulteerde in een hoop onzin claims van mensen zonder enige technische kenis. Van "ze hebben een cartoony-shader erover gegooit" tot een gast die in video-only de PC shader erop had gehacked "dus kan het ook in-game op de Switch" compleet de impact van gameplayberekeningen negerend.
Hoewel ik, voorop gesteld, denk dat dit spel echt wel soepel had kunnen draaien op de Switch met z'n cartoony-graphics wil ik toch ff benadrukken dat in algemene zin er natuurlijk ook aan optimalisatie een limiet zit. Je kan niet oneindig blijven optimaliseren en dan werkt het uiteindelijk soepel. Zeker als je al met relatieve zwakke hardware werkt als de Switch.Mizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:26:Als wat jij zegt klopt dat de Switch graphics het juist lichter zouden moeten maken, is het nog erger dat de spel zo slechte performance met bepaalde video's heeft, dan hadden ze het nog beter moeten optimaliseren.
Nou is het tegenwoordig wel erg slecht gesteld met de optimalisatie, waar vroeger echt het uiterste uit de kan werd gehaald (Dan denk ik aan de 8-bit en 16-bit consoles waar echt wat optimalisatiewonders in zitten). Af en toe komen er nog wel goeie, zoals Hogwarts Legacy die als AAA game op de Switch draait, maar gemiddeld gezien is de optimalisatie idd niet zo best tegenwoordig.
Daar noem je ook een voorbeeld zegMizgala28 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:05:
[...]
Toen bleven dus nog VN's en Nintendo exclusives over, maar die laatste koop ik ook steeds minder door performance problemen zoals kuch Pokémon Scarlet & Violet kuch om maar 1 voorbeeld te noemen.
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic