Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
The_Bird schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:28:
...

Strak binnenrijden blijft een kunst. Zelf lukt het binnenrijden wel maar dan maak ik veel gebruik van de zwaarste stand van de rem die ik steeds kort indruk. Ik probeer nu gladder binnen te komen door de minder zware remmen te gebruiken maar dan re ik vaak iets te vroeg nog.

Ik heb de game voor zowel PS4 als Switch en grafisch heeft de PS4 iets scherpere textures en 60 fps. In de praktijk merk ik daar op de Switch weinig van. Laadtijden zijn ook wel iets die langer maar alsnog goed te doen vind ik.

Oh en de PS4 heeft een PS VR mode.

Al met al speelt de game inderdaad prima weg op Switch.
Remmen blijft met Densha de Go een kunst, vooral als je vlak voor het station een hoge snelheid moet aanhouden. Dan moet je vol in de remmen, wat een hoop gegil achterin oplevert. Wat bij mij wel helpt is om ook te rijden in de Free run mode. Dan gaan de missies een stuk gemakkelijker af.

Inmiddels de Zuiki controller besteld, voor het volledige trein / arcade gevoel. :)
Op reddit las ik dat deze controller uitverkocht was en uit productie. Het zou een eenmalige productie zijn. Blijkbaar verkoopt het goed want sinds kort is er een nieuwe lijn, en in meer kleuren dan alleen zwart.
https://www.reddit.com/r/...r_25th_july_2024_release/

Jammer genoeg hier wel een stuk duurder dan in Japan, als ik de prijzen even vergelijk met Bic Camera en Yodobashi. Voor nu hier alleen geen plannen om weer even naar Japan te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Corrigan op 06-10-2024 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch een halve pagina kunnen vullen zonder dat het over treinen ging :D

@Corrigan En waar besteld en hoeveel heeft het gekost?

[ Voor 29% gewijzigd door L23 op 06-10-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Hier oa:
https://tokyogamestory.co...ed-new-4562408271322.html

Hoe sluit je die controller aan? Bedraad?
En moet je dan dus behoorlijk dicht op je tv zitten, of kan je 'm draadloos gebruiken en dus verder weg zitten ermee?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Corrigan schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:57:

Jammer genoeg hier wel een stuk duurder dan in Japan, als ik de prijzen even vergelijk met Bic Camera en Yodobashi. Voor nu hier alleen geen plannen om weer even naar Japan te gaan.
Inderdaad: in Japan kost deze slechts 14850 yen/91 euro... Dit is wel exclusief VAT/BTW.
maar ja: al zou je deze via een shipping company over laten komen (niet goedkoop) dan kom je al snel in de buurt van de prijzen die je ziet bij tokyogamestory
Ik verkijk me er wel eens op als ik bij cd-japan iets bestel : toevallig twee blu-rays van totaal 14800 yen
+ shipping 2250 yen
+ registered mail fee 460 yen
+ vat 3667 yen (dan is er geen doune inklaring nodig)
- 51 yen korting (=32 cent :-) )
21126 yen = 130 euro

en dat is een bedrijf dat gewend is om pakjes over de hele wereld te sturen.

Dan vind ik 150 euro bij tokyogamestory niet eens zo gek.. en minder gedoe (imho)

Veel plezier met je aankoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
matthijst schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 00:10:
Hier oa:
https://tokyogamestory.co...ed-new-4562408271322.html

Hoe sluit je die controller aan? Bedraad?
En moet je dan dus behoorlijk dicht op je tv zitten, of kan je 'm draadloos gebruiken en dus verder weg zitten ermee?
Bedraad maar wel een hele lange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
En dat ding weegt bijna 1,5 kilo, las ik.
Heb in Japan de koffer meestal vrij vol, dan is 1,5 kilo minder ook wat waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
L23 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 23:00:
...

@Corrigan En waar besteld en hoeveel heeft het gekost?
Besteld bij de Franse shop TokyoGameStory voor totaal ca 142 euro met de welkomst promo code.
Op Play Asia staan ze nu voor 130 euro. Met extra 41 euro verzendkosten en dan komt de douane er nog bij. Totaalbedrag is boven de 150 euro, hierdoor ook invoerrechten naast de BTW.

Mooi is dat deze Zuiki controller naast de Swich ook gewoon bruikbaar is voor de PC. Verder bestaan er natuurlijk ook nog console adapters zoals de Titan 2.

@matthijst De lengte van de USB-kabel is 3 meter.
https://www.zuiki.co.jp/mascon/zuikiMascon_black/

Nu nog een paar witte handschoenen scoren. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2ALmMPXXhapw45jp5kPQUh01QA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOvGsZrl1hgRnIPqYCI03ERX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Corrigan op 07-10-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klopt het dat die controller "vast" blijft staan bij de gashendel, waar je met de controller dat pookje een beetje heen en weer zit te drukken?
Dan lijkt die Zuiki een stukje nauwkeuriger daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:25:
Klopt het dat die controller "vast" blijft staan bij de gashendel, waar je met de controller dat pookje een beetje heen en weer zit te drukken?
Dan lijkt die Zuiki een stukje nauwkeuriger daarvoor?
Nauwkeuriger zou ik het niet noemen. Bij de Japanese Rail Sims kan je kiezen tussen de joystick of de pijltjestoetsen/abxy. Een Zuiki controller lijkt me voornamelijk makkelijker omdat je het direct in de juiste stand kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als je nu gas geeft, of remt, dan springt dat een beetje heen en weer naar +3 en -3. Naja, je moet dus voorzichtig zijn. Is het bij de Zuiki dan zo dat je hem gewoon in +1 en dan naar +2 klikt? Of zitten er geen kliks in die hendel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:34:
Als je nu gas geeft, of remt, dan springt dat een beetje heen en weer naar +3 en -3. Naja, je moet dus voorzichtig zijn. Is het bij de Zuiki dan zo dat je hem gewoon in +1 en dan naar +2 klikt? Of zitten er geen kliks in die hendel?
Welk spel heb je het over? Ik heb alleen ervaring met Japanese Rail Sims. Daar kan je met de joystick of de pijltjes toetsen kiezen tussen de uitersten, dus in een keer naar +/-3. En met de andere richtingen stapjes van 1. Werk vrij accuraat.

Geen ervaring met de Zuiki, maar die heeft kliks in de hendel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Densha Go Yamanote, kom er net achter dat als je L ingedrukt houdt hij wel met kliks werkt :)
Zonder L is het een beetje wiebelig selecteren vind ik, met gasgeven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
Mensen, super leuk dat er zoveel plezier beleeft wordt in de treinsimulaties en dat in Japan, geweldig land, heb het ervaren. Maar misschien wel goed er een apart topic voor aan te maken.
Iedere keer als ik dit topic lees, gaat het bijna alleen maar over trein-sims. Blijkbaar een vrij grote schare aan fans, juist daarom een leuk idee daar een eigen topic voor te maken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Of ook een treinsim gaan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:02
Jeetje met een teleurgesteld gevoel (in mijn kunnen) maar even een pauze op Fe 3 houses Maddening. Denk dat ik voorlopig eerder de DLC side story ga proberen dan nog een run op maddening.

Bij chapter 3/4 loop ik eigenlijk al achter de feiten aan en het wordt daarna alleen maar zwaarder weet ik van normal en hard. Dat enemy units een dikke avoid/ ontwijk hebben is al vervelend maar als je dan ook nog eens niet lekker kan levelen is het snel klaar.

Chapter 5 is voorlopig het "waterloo" de missie waarbij je voor het eerst een monster tegen komt en waarbij je al snel van achteren wordt aangevallen. Mijn units die echt veel auxillary's hadden gedaan waren gemiddeld level 12/13 met een uitschieter van 20 (linhart) en de hero 16 (Byleth) maar de gemiddelde enemy unit is level 15/16 en ze zijn met 10: 1 in hun voordeel.

YouTube: Fire Emblem Three Houses OST: A Star In The Morning Sky

Dit blijft wel een heerlijk nummer, vooral de eerste 2 minuten. Weet nog dat ik de eerste keer bij de credits kwam en dat ik zo blij was daarmee en dan deze muziek. Ik moest wel een traantje laten :$

[ Voor 16% gewijzigd door MetalSonic op 07-10-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

LaFleche schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:39:
[...]

Inderdaad: in Japan kost deze slechts 14850 yen/91 euro... Dit is wel exclusief VAT/BTW.
maar ja: al zou je deze via een shipping company over laten komen (niet goedkoop) dan kom je al snel in de buurt van de prijzen die je ziet bij tokyogamestory
Ik verkijk me er wel eens op als ik bij cd-japan iets bestel : toevallig twee blu-rays van totaal 14800 yen
+ shipping 2250 yen
+ registered mail fee 460 yen
+ vat 3667 yen (dan is er geen doune inklaring nodig)
- 51 yen korting (=32 cent :-) )
21126 yen = 130 euro

en dat is een bedrijf dat gewend is om pakjes over de hele wereld te sturen.

Dan vind ik 150 euro bij tokyogamestory niet eens zo gek.. en minder gedoe (imho)

Veel plezier met je aankoop
150 euro is dan een goede prijs vind ik. Ik denk niet dat je hem nieuw goedkoper krijgt tenzij hem zelf in Japan haalt. Maar ook dan ben ik met @matthijst eens dat kofferruimte waardevoller dan dat is wanneer je naar Japan gaat.
Nu geldt het voor dit soort controllers wel dat je er meer uithaalt des te meer games je er mee speelt uiteraard. Ik ben tot nu toe vooral van de Densha de Go! maar een controller als deze maakt het wel verleidelijker/leuker om ook andere railsims te spelen. Die memorial-game die eind dit jaar uitkomt, ziet er veelbelovend uit.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTCjXyTVNx-h1hCsNyXWEN8F4JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icN7YX5RHEHeGHrmIF1jBLwt.jpg?f=fotoalbum_large

Lol toch gelukt heeft mij vandaag 4,5 uur gekost maar ik ben een missie verder op Maddening gekomen 🤣 ik lokte al de enemy units in een soort gang waar ze met slechte 2 naast elkaar mijn kant op konden. Aan het einde stond mijn team in een grote ruimte. Uiteraard tanks voorop, dps erachter en daarachter healers en archers! Daar kon ik de gigantische menigte redelijk gecontroleerd afslachten.

Final boss van de stage viel "relatief mee".
spoiler:
accepteerde ook maar dat ik Gilbert niet ging beschermen, toch genoeg gold om items te kopen en hij gaat lee rooy jenkins stijl naar richting de finish ofzo 8)7

Ik zie het al niet meer als de uitdaging om het uit te spelen op Maddening wel om te kijken hoe ver ik kan komen :+

[ Voor 6% gewijzigd door MetalSonic op 07-10-2024 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
The_Bird schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:22:
[...]

150 euro is dan een goede prijs vind ik. Ik denk niet dat je hem nieuw goedkoper krijgt tenzij hem zelf in Japan haalt. Maar ook dan ben ik met @matthijst eens dat kofferruimte waardevoller dan dat is wanneer je naar Japan gaat.
Nu geldt het voor dit soort controllers wel dat je er meer uithaalt des te meer games je er mee speelt uiteraard. Ik ben tot nu toe vooral van de Densha de Go! maar een controller als deze maakt het wel verleidelijker/leuker om ook andere railsims te spelen. Die memorial-game die eind dit jaar uitkomt, ziet er veelbelovend uit.
Plus dat je vast op Schiphol ook nog even bij de douane mag afrekenen...
De Zuiki is de eerste controller sinds 14 jaar die nu voor Densha de Go! is gemaakt. Het is een onverwachte meevaller dat er nog een tweede serie wordt gemaakt. Geen idee hoelang dat nog zo blijft.

@Koldur Densha de Go! is geen echte treinsim. Het is een arcade game, van het werk 'Game over' na een paar fouten of minuten. Je ziet deze dan ook in Japan in arcade speelhallen.

Niche is het ook, dat is wel te zien aan de Japanse tv commercial voor de Switch. :)

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Leuke Japanse reclame op zijn Japans natuurlijk. Densha de Go is nu te verkrijgen met 50% korting in de Japanse eshop tot woensdag 9 oktober 2359h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Corrigan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:07:
Plus dat je vast op Schiphol ook nog even bij de douane mag afrekenen...
Valt mee hoor. Je mag een koffer met spul vullen voor eigen gebruik/souvenir zonder douane kosten. Heb echt nog nooit in Schiphol hoeven bijbetalen voor dingen die ik op vakantie kocht, en daar hebben wel duurdere/raardere dingen in gezeten dan een game controller.

Enige waar ze ooit om hebben gevraagd was mijn laptop in mijn handbagage, omdat ze 2 chips zagen en ze dus dachten dat ik er 2 had. Je mocht toen maar 1 laptop erin hebben. Tja, die 2e chip was de videokaart :P .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cambionn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:21:
[...]
Valt mee hoor. Je mag een koffer met spul vullen voor eigen gebruik/souvenir zonder douane kosten. Heb echt nog nooit in Schiphol hoeven bijbetalen voor dingen die ik op vakantie kocht, en daar hebben wel duurdere/raardere dingen in gezeten dan een game controller.

Enige waar ze ooit om hebben gevraagd was mijn laptop in mijn handbagage, omdat ze 2 chips zagen en ze dus dachten dat ik er 2 had. Je mocht toen maar 1 laptop erin hebben. Tja, die 2e chip was de videokaart :P .
Dat is niet waar. De Belastingdienst heeft duidelijke regels voor invoerbelasting.

De belangrijkste regel:
Als u producten meeneemt van buiten de EU - voor meer dan € 430 per persoon. Het maakt niet uit of u die zelf hebt gekocht, geruild of cadeau hebt gekregen. Dit bedrag geldt als u met het vliegtuig reist, of per schip.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling. Met name het opkopen van Nintendo aandelen?

Gamebedrijven moeten Saoedi's helpen minder afhankelijk te worden van olie

Saoedi-Arabië wil meer investeren in Nintendo en andere Japanse gamebedrijven. Ook wil het land een eigen gamesector opzetten. Zo hoopt het minder afhankelijk te worden van olie, wat nu nog een zeer belangrijke inkomstenbron is.

Dat heeft een vooraanstaande medewerker van het Saoedische staatsfonds PIF gemeld aan het Japanse Kyodo News. Momenteel hebben de Saoedi's al 8,6 procent van de Nintendo-aandelen in handen, maar dat kan de komende tijd dus nog meer worden.

PIF heeft ook belangen in andere gamebedrijven, zoals Capcom en Koei Tecmo Holdings. De Saoedi's sluiten niet uit dat ze hun investeringen in die bedrijven ook vergroten.

De Saoedische regering kijkt niet alleen naar investeringen in bedrijven, ze wil ook ontwikkelaars en techneuten naar Saoedi-Arabië lokken om daar games te maken. Verder wordt gewerkt aan de bouw van een pretpark waarin games centraal staan.

Saoedi-Arabië wil zijn economie al langer minder afhankelijk maken van olie. Door wereldwijde verduurzaming zal de vraag naar olie de komende decennia waarschijnlijk dalen. Dat zal de schatkist van het Arabische land hard raken.
Bron: Nu.nl

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:31:
Wat vinden jullie van deze ontwikkeling. Met name het opkopen van Nintendo aandelen?

[...]

Ik had er ook al over gelezen op de NintendoLife website. Op zich vind ik het prima als men aandelen koopt. Ik begrijp vanuit Nintendo's kant dat het niet toegestaan is om meer dan 10% van de aandelen in handen te hebben, lijkt me ook goed als dat zo blijft. Zolang Nintendo/Japan de touwtjes maar in handen heeft.

Een ander punt is dat ik het niet zo met de (vrouwen)rechten heb van Saoedi-Arabië. Ik zie het voor mij als consument niet als een positieve ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:28:
Dat is niet waar. De Belastingdienst heeft duidelijke regels voor invoerbelasting.

De belangrijkste regel:
Controller was 91 euro, ruim onder de 430 euro grens ;) .

Verder wordt in de praktijk niet echt gechecked op dure souvenirs van particulieren. Dus hoewel je theoretisch idd moet betalen, zou ik niet zeggen dat je "vast op Schiphol ook nog even bij de douane mag afrekenen". De kans daarop is echt klein, of het moet heel obvious zijn. En dan moet je meer denken aan duur bekend spul (en bekend is niet een treincontroller voor een Switch spel, maar meer in de richting van luxury goods of een Macbook ofzo) nieuw in plastic met prijskaartjes eraan.

Zonder prijskaartje en nieuwsverpakking wordt het ook al heel snel de vraag of je het in Japan gekocht hebt, of al had en mee hebt genomen om daar te kunnen gebruiken. Die discussie is voor de meeste waren het niet eens waard om met particulieren te houden, uitzonderingen daar gelaten. Zullen ze voor een koffer vol met luxury items nog wel doen, maar niet voor een gamecontroller.

Overigens ff de nadruk dat ik niet mensen wil aanzetten op illegaal importeren, maar puur wil aangeven dat dure souvenirs van particulieren vrijwel niet gecontroleerd worden en de kans dat je op Schiphol moet betalen bij de douane klein is. Anders dan gesuggereerd werd met het word "vast".

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:31:

[...]

Ah, lees net het artikel weer op NintendoLife.

https://www.nintendolife....ces-its-stake-in-nintendo

Die heeft de volgende update gekregen:

"Following articles over the weekend that Saudi Arabia's Public Investment Fund may seek to increase its investment in Nintendo over and above the 8.58% stake it owned, CNBC now reports that the PIF has, in fact, cut its stake in the Japanese firm.
The Saudi sovereign wealth fund's stakehold has reportedly decreased by over one percentage point, according to a Japanese filing. It now stands at 7.54%."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Jammer dat Momotaro Densetsu geen lokalisatie heeft gekregen.
Het is een soort Monopolie-achtig spel, wat een enorm succes was in Japan
Heeft 4 miljoen verkocht, en dat is bizar veel voor een Japan-exclusieve game.

Een nieuwe Forrtune Street game zou ook erg leuk zijn. Vond die heerlijk op de Wii en DS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9WQcvIlIbryxWItZpCmtyqLfOk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X5H0zV744aHv4JRgkmXiQWTS.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBW_5BTzUvGUsox62YiMh7JfHMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qZARn4sYIWPhiyIOZ61X5srF.jpg?f=user_large

Normaal ben ik niet van de digitale bordspellen maar deze zouden goed passen op Switch.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Bird op 08-10-2024 14:12 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Cambionn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Verder wordt in de praktijk niet echt gechecked op dure souvenirs van particulieren. Dus hoewel je theoretisch idd moet betalen, zou ik niet zeggen dat je "vast op Schiphol ook nog even bij de douane mag afrekenen". De kans daarop is echt klein, of het moet heel obvious zijn. En dan moet je meer denken aan duur bekend spul (en bekend is niet een treincontroller voor een Switch spel, maar meer in de richting van luxury goods of een Macbook ofzo) nieuw in plastic met prijskaartjes eraan.

Zonder prijskaartje en nieuwsverpakking wordt het ook al heel snel de vraag of je het in Japan gekocht hebt, of al had en mee hebt genomen om daar te kunnen gebruiken. Die discussie is voor de meeste waren het niet eens waard om met particulieren te houden, uitzonderingen daar gelaten. Zullen ze voor een koffer vol met luxury items nog wel doen, maar niet voor een gamecontroller.

Overigens ff de nadruk dat ik niet mensen wil aanzetten op illegaal importeren, maar puur wil aangeven dat dure souvenirs van particulieren vrijwel niet gecontroleerd worden en de kans dat je op Schiphol moet betalen bij de douane klein is. Anders dan gesuggereerd werd met het word "vast".
Ik ben wel eens random gecontroleerd en toen moest ik uitleggen wat een Super Nintendo was. (Ik had Super Famicon games gekocht) Maar inderdaad, met games en consoles zijn er vaak geen problemen gelukkig.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Weten jullie naast all trein sims ik op zit te wachten deze maand?!

Super Mario Party Jamboree!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dagg schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:15:
Weten jullie naast all trein sims ik op zit te wachten deze maand?!

Super Mario Party Jamboree!!
Hopelijk dan minimaal 5 pagina's gevuld over Mario Party ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

Hopelijk dan minimaal 5 pagina's gevuld over Mario Party ervaringen :)
Daar heb ik dan wel jullie hulp bij nodig want dat kan ik niet alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Jamboree ziet er idd goed uit. De eerste Switch MP was oke, de 2e leek beter maar deze lijkt de beste.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:20
The_Bird schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:23:
Jamboree ziet er idd goed uit. De eerste Switch MP was oke, de 2e leek beter maar deze lijkt de beste.
Haha precies dit. Ik had de eerste, gekocht in een bundel met 2 joy-cons. Verkocht toen Superstars werd aangekondigd, en die heb ik daags na de aankondiging van Jamboree verkocht. Toch fijn dat Nintendo games hun waarde behouden.

Nu aftellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Superstars is denk ik nog steeds leuk om te spelen, naast Jamboree. Het heeft immers nog steeds een paar leuke boards.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Bizar genoeg gezien mijn eerdere post is er vanmiddag een Engelse release van Momotaro Densetsu aangekondigd voor december.

https://www.play-asia.com...-multi-language/13/70hshd

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Cambionn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Controle er anders genoeg op Schiphol. Zeker vanaf bepaalde vluchten. Ervaring is dat de douane daar heel goed waarde van al je baggage kan optellen tot die max van 430 euro die je mag invoeren, of alleen bepaalde aantallen zoals drank.

Koop een paar typische Japanse dingen naast die Zuiki controller en ik zit dan zo boven de 430 euro vrijstelling. En je mag dan ook nog even aantonen dat je je laptop of smartphone niet onderweg hebt gekocht.
Dan ga je door het poortje 'Goods to declare' of riskeer je ook een boete.

Kijk eens naar Schiphol Airport, nu te zien op RTL5. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Fysieke game nummer 60. Had al een tijdje gehoord over The Stanley Parable. Toen het was aangekondigd voor de Switch moest ik die fysieke editie natuurlijk hebben. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA47Tnjjo1lHZLj22aExE5Yq-nE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83mdDXKxu8oy84iB3naZv8ap.jpg?f=fotoalbum_large

Had laatst ook Cocoon besteld bij Amazon. Pre-order met een leuke korting. Maar Amazon heeft nu al bijna een maand na release geen voorraad. Van The Stanley Parable had Amazon ook maar 1 exemplaar op voorraad. Geen idee of het dan iets met iam8bit heeft te maken, maar wel vreemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Corrigan schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

Controle er anders genoeg op Schiphol. Zeker vanaf bepaalde vluchten. Ervaring is dat de douane daar heel goed waarde van al je baggage kan optellen tot die max van 430 euro die je mag invoeren, of alleen bepaalde aantallen zoals drank.

Koop een paar typische Japanse dingen naast die Zuiki controller en ik zit dan zo boven de 430 euro vrijstelling. En je mag dan ook nog even aantonen dat je je laptop of smartphone niet onderweg hebt gekocht.
Dan ga je door het poortje 'Goods to declare' of riskeer je ook een boete.

Zou trouwens wel gaaf zijn om een game te hebben waarin je een vliegveld managed. Die zijn er volgens mij niet veel. Ik weet dat er een voor de SNES en voor de GBA is maar die zijn Japan-only. Ik zou denken dat een dergelijke game, mits goed, ook voor de Westerse markt leuk zou zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
The_Bird schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Zou trouwens wel gaaf zijn om een game te hebben waarin je een vliegveld managed. Die zijn er volgens mij niet veel. Ik weet dat er een voor de SNES en voor de GBA is maar die zijn Japan-only. Ik zou denken dat een dergelijke game, mits goed, ook voor de Westerse markt leuk zou zijn.
Air Traffic Chaos voor de NDS is voor mij nog een van de leukste luchthaven games.
Het bouwt allemaal heel rustig op een Japanse luchthaven, maar dan. Een van de meest stressvolle games die ik ken.

Zo ontzettend veel gespeeld, en af en toe nog steeds want blijft goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 08-10-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan nu toch niet hele pagina's vullen met vliegveldspellen he?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:01:
Planes, Trains & Automobiles. Goeie film ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:01:
Ik weet wel dat de makers van Densha de Go een game over vliegtuigen hebben gemaakt, Jet de Go, dus dat zou een mooi bruggetje zijn. ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
En je mag dan ook nog even aantonen dat je je laptop of smartphone niet onderweg hebt gekocht.
We gaan nu wel beetje off-topic, maar dit is omgekeerde wereld natuurlijk. Zij moeten het op z'n minst aannemelijk maken dat jij het importeert, en uiteindelijk het gewoon bewijzen. Zou wat zijn als elke toerist en zakenreislui moet gaan bewijzen z'n laptop en telefoon hier te hebben gekocht 8)7 .
[...]
Ervaring van mij, vrienden, familie en kenissen is dat er echt weinig gechecked wordt. Of iig eruit gevist wordt.

M'n partner en aardig wat vrienden komen uit (verschillende landen in) Azië en die communities zijn hier groot en praten veel, dus we horen best wat. En er wordt hier echt veel uit Azië gehaald. Zowel Japan als China als andere Aziatische landen. Dat gaat om items als electronica die enkel daar te vinden is en goud, soms jade. En westerse luxury items gaan juist weer die kant op. Vooral Louis Vuitton is populair in Azië en wordt vaak vanaf hier meegenomen.

Weet niet wat TV je laat zien, maar praktijkervaring leert dat er zelden iemand gepakt wordt. En dat zijn ervaringen vanuit de gehele Chinese, Vietnamese en Japanse communities in Nederland ;) . Dat zal echter niet zijn wat Schiphol/de douane graag op nationale TV gepromoot ziet, ongeacht of het klopt of niet.

Maar zoals gezegd, we gaan nu wel erg off-topic. Mocht er echt intresse zijn in de in- en export (van dure artikelen) uit Azië en hoe douane daarmee omgaat is een ander topic daar geschikter voor denk ik. Hoewel ik ook denk dat die al snel vast loopt op het niet mogen promoten van illegale activiteiten (wat ik helemaal snap!) waardoor je het al niet kan hebben over hóé men het importeert :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Man, straks komen de Tycoon games gewoon weer terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cambionn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:17:
[...]
Man, straks komen de Tycoon games gewoon weer terug :p
RollerCoaster Tycoon Classic zou ik nog wel leuk vinden op de Nintendo Switch. En dan bedoel ik specifiek die en niet Adventures.

Er is ook nog RollerCoaster Tycoon 3 Complete Edition, maar daar heb ik geen nostalgie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

In het verlengde daarvan is Two point hospital wel een leuke game. Soort remake van theme hospital en ook op de Switch te koop.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 04:25
[...]
Als je een luchtverkeersleiderspel wilt spelen wat redelijk in de buurt komt van het echt, kun je Haneda proberen. De radiotelefonie komt ook grotendeels overeen met de echte wereld. Je doet alle functies wel tegelijkertijd, dus het kan wat overweldigend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat klinkt wel gaaf. Geen idee dat die game vertaald was. En nog in de aanbieding ook. Thanks.

Ik lees trouwens dat de Japanse Engelse support heeft en dat daar meer DLC voor uit is.
Is trouwens van een van de favoriete developers uit dit topic, Sonic Powered.

Eerst maar eens de demo downloaden.

[ Voor 102% gewijzigd door The_Bird op 09-10-2024 10:43 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Cambionn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:13:
[...]
We gaan nu wel beetje off-topic, maar dit is omgekeerde wereld natuurlijk. Zij moeten het op z'n minst aannemelijk maken dat jij het importeert, en uiteindelijk het gewoon bewijzen. Zou wat zijn als elke toerist en zakenreislui moet gaan bewijzen z'n laptop en telefoon hier te hebben gekocht 8)7 .

[...]
Nee, zo werkt het niet. Jij moet aan de douane kunnen aantonen dat je het eerder hebt gekocht. Anders wordt het als invoer gezien en moet je gaan betalen voor alles boven de 430 euro. Dit geldt ook voor tweedehands artikelen en zelfs huisdieren.

De Douane heeft daar ook een handige Reisapp voor. Waar je vooraf je aankoopbonnen thuis kunt opslaan. Zo voorkomt je gedoe en dat je moet betalen.

https://www.belastingdien...lefoon/mobiele_applicatie
In de app vindt u:

Informatie over wat u wel en niet mag meenemen naar Nederland
Bijvoorbeeld de regels voor geneesmiddelen, geld, etenswaren, drank, tabak, dieren, planten en nog veel meer.
een handige rekenmodule waarmee u valuta, gewicht en volume kunt omrekenen

U kunt in de app ook foto's van aankoopbonnen opslaan. Zo kunt u bij terugkomst bewijzen dat u bepaalde producten al had gekocht, voordat u op reis ging. Dan weten wij dat u daar geen belasting over hoeft te betalen.
Laten we het er verder op houden dan ervaringen verschillen over de controle's.
Nu weer on-topic verder over de Switch. Een leuker onderwerp dan belastingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Corrigan op 09-10-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
The_Bird schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:35:
Dat klinkt wel gaaf. Geen idee dat die game vertaald was. En nog in de aanbieding ook. Thanks.

Ik lees trouwens dat de Japanse Engelse support heeft en dat daar meer DLC voor uit is.
Is trouwens van een van de favoriete developers uit dit topic, Sonic Powered.

[YouTube: Nintendo Switch™ I am an Air Traffic Controller - AIRPORT HERO HANEDA Promotional Movie]

Eerst maar eens de demo downloaden.
Ik heb deze zojuist in een emulator gegooid om te proberen (met een rom) maar dit is niet 'my cup of tea'.
Scheelt weer in aanschaf (en tijd die ik toch al niet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik lees ook dat er een andere vlieggame is, Landing Hero. Hier moet je vliegtuigen vooral goed laten landen.

Voor zo'n 1100 yen in de aanbieding in de Japanse eShop.

https://www.dekudeals.com...ng-hero-hanedax787-switch

Dit is meer een piloten game denk ik maar ziet er ook best leuk uit. Wat meer arcade ook. Zelf heb ik Flightsim op de Series X en dat is ook mooi maar een game als deze op de Switch kan ook leuk zijn wellicht.

Edit: ook voor 8 euro in de eShop hier

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bird op 09-10-2024 11:06 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Zijn er nog goedkope alternatieven voor de officiële joycons? De rechter functioneert niet echt lekker meer (Switch herkent hem niet goed). Heb getest met andere joycon paar van de buren en dat werkte wel. Maar ik vind 70 euro echt een flinke uitgave voor iets wat matig gebruikt wordt in ons huis dus wellicht zijn er nepvarianten die wel goed werken? Suggesties iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Kan je hem niet door Nintendo laten repareren?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Dit inderdaad, neem contact op met Nintendo. Mijn ervaring is dat ze best makkelijk zijn in reparaties.
Wat kan, is dat de rail niet meer goed is en dat is een tientje om te vervangen. Collega van mij had volgens mij dezelfde problemen waarop mijn joy con het wel gewoon deed bij hem. Heeft toen een setje rails besteld en daarna was het probleem verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lijkt me wel zeker dat CLO-001 staat voor Clock. De “radar” is een doppler bewegingssensor. Die Nintendo in verschillende patenten 8-10 jaar geleden beschreven heeft.

Nintendo heeft zelfs een “ask the developer” interview hierover online gezet: https://www.nintendo.com/...ound-clock-alarmo-part-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:20
Dus dit is dan eindelijk de Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier de Nederlandse Nintendo website met meer info. Zal later deze week beschikbaar zijn. Is de eerste maanden exclusief te koop in de My Nintendo Store, vanaf volgend jaar ook in andere winkels.

Afbeeldingslocatie: https://assets.nintendo.com/image/upload/f_auto/q_auto/dpr_1.5/c_scale,w_1300/Microsites/saQcQncDxUKj/front

Zou het je ook wakker maken als er Nintendo Switch 2 nieuws is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat apparaat is zó Nintendo. Qua vormgeving, speelsheid, werking. Leuk bedacht. Is er ook een prijs bekend?

Edit: $100
Prijzig.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Bird op 09-10-2024 16:41 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:40:
Dat apparaat is zó Nintendo. Qua vormgeving, speelsheid, werking. Leuk bedacht. Is er ook een prijs bekend?
99 dollar, nog geen euro prijs gezien. Zal later deze week bekend zijn als het te bestellen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Op deze hands on foto's van the Verge ziet dit klokje er best cute uit met die grote lichtknop / nachtlampje. Maakt ook slaap geluidjes en trackt de slaap.

Nieuw collectors item?

https://www.theverge.com/...armo-sound-clock-hands-on

Afbeeldingslocatie: https://duet-cdn.vox-cdn.com/thumbor/0x0:2040x1360/2048x1365/filters:focal(1020x680:1021x681):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/25666835/DSC_0990.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 32% gewijzigd door L23 op 09-10-2024 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corrigan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:22:
Op deze hands on foto's van the Verge ziet dit klokje er best cute uit met die grote lichtknop / nachtlampje. Maakt ook slaap geluidjes en trackt de slaap.

Nieuw collectors item?

https://www.theverge.com/...armo-sound-clock-hands-on

[Afbeelding]
Wat bedoel je precies met collectors item? Het is in ieder niet een tijdelijk iets. Het zal langere tijd te koop zijn. Het ziet er inderdaad leuk uit. Alleen vraag ik me af hoeveel mensen het praktisch gaan vinden als ze al een smartphone als wekker gebruiken. Het is toch wel een dure wekker voor 99 dollar. Voor de Nintendo fans zeker een leuk ding om te hebben, maar verwacht bijvoorbeeld niet zo populair als een NES/SNES Classic mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Developers in 3 delen aan het woord over Alarmo. Dit was voor Nintendo niet zomaar even snel een wekker maken. https://www.nintendo.com/...ound-clock-alarmo-part-1/

Grappig
  • Alarmo uses sound effects that go up in pitch as you sit up
  • Alarmo also plays fanfare when you actually get out of bed
  • Nintendo also didn’t want to reward people on how much sleep they got or gamify sleeping
https://gonintendo.com/co...nge-of-the-design-process

@L23 Typisch hebbeding, uniek project. Echt nuttig, nee; fun, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Corrigan Ask the Developer was al geplaatst.

Echt nuttig kan het best zijn hoor. Maar het is niet voor iedereen. Nintendo's accessoires zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Zelf niet zo bezig met sleep tracking. Ik heb mijn Apple Watch daar ook nog niet voor gebruikt. Dus voor mij persoonlijk zie ik (nog) niet het nut om die informatie te verzamelen. Verder lijkt het me wel inderdaad een typisch hebbeding. Ga jij hem (ooit) halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:57:
...
Echt nuttig kan het best zijn hoor. Maar het is niet voor iedereen. Nintendo's accessoires zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Zelf niet zo bezig met sleep tracking. Ik heb mijn Apple Watch daar ook nog niet voor gebruikt. Dus voor mij persoonlijk zie ik (nog) niet het nut om die informatie te verzamelen. Verder lijkt het me wel inderdaad een typisch hebbeding. Ga jij hem (ooit) halen?
Nee, niet nodig. Wel een leuk ding als kado. Het is origineler dan je op het eerste gezicht denkt.
Aan aandacht in de media in ieder geval geen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Arunia schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:55:
Dit inderdaad, neem contact op met Nintendo. Mijn ervaring is dat ze best makkelijk zijn in reparaties.
Wat kan, is dat de rail niet meer goed is en dat is een tientje om te vervangen. Collega van mij had volgens mij dezelfde problemen waarop mijn joy con het wel gewoon deed bij hem. Heeft toen een setje rails besteld en daarna was het probleem verdwenen.
Kan ook vies tegenvallen. Zo heb ik een keer een setje met drift opgestuurd en was de conclusie dat ook de behuizing kapot was en kwam er een prijsopgave voor reparatie die even hoog was als een set nieuwe joycons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo komt met een playtest voor een mysterieuze nieuwe feature. Personen die in specifieke landen wonen (niet Benelux…) en een Switch Online abonnement met uitbreidingspakket afnemen, kunnen zich inschrijven. 10.000 personen beginnen op 23 oktober met de test die 2 weken duurt.

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 10-10-2024 06:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:34:
[...]

Wat bedoel je precies met collectors item? Het is in ieder niet een tijdelijk iets. Het zal langere tijd te koop zijn. Het ziet er inderdaad leuk uit. Alleen vraag ik me af hoeveel mensen het praktisch gaan vinden als ze al een smartphone als wekker gebruiken. Het is toch wel een dure wekker voor 99 dollar. Voor de Nintendo fans zeker een leuk ding om te hebben, maar verwacht bijvoorbeeld niet zo populair als een NES/SNES Classic mini.
Amazon heeft een tijd geleden een wekker met sleep tracking functies op de markt gebracht (en na minder dan een jaar opgegeven). Dat toestel - de Halo Rise - kostte 140 USD. Sommige van deze features zijn blijkbaar niet goedkoop, maar hier zat wel Alexa en een wakeup light in. In tegenstelling tot Nintendo was Amazon je ook een abonnement aan het aansmeren voor de smart functies.

Ook wel belangrijk… dit soort sleep tracking functies met bewegingssensoren werken enkel goed als iemand alleen in bed ligt. Twee personen wordt lastig. In dat geval zit je inderdaad met een heel dure gewone wekkerklok.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 10-10-2024 06:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alarmo staat inmiddels op de My Nintendo Store voor €99,99.

https://store.nintendo.nl...alarmo-000000000010013963

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 10-10-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het ziet er leuk uit, maar ik ben echt verzadigt qua games :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 06:18:
Nintendo komt met een playtest voor een mysterieuze nieuwe feature. Personen die in specifieke landen wonen (niet Benelux…) en een Switch Online abonnement met uitbreidingspakket afnemen, kunnen zich inschrijven. 10.000 personen beginnen op 23 oktober met de test die 2 weken duurt.

[Embed]
De feature kost 2.2 gieg... :p

Verder mogen testers er niet over praten:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GZjd0o0W0AsjXSP?format=png&name=large

Edit:

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 10-10-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Lol. 1 minuut na het starten van de test staat het op social media.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Wie weet is dit een tipje van de sluier. Gamen in de cloud op de bestaande Switch. Net zoals eerder met Google Stadia.

Bijzonder wel zo'n gebruikerstest door Nintendo. Nog niet eerder vertoond.

[ Voor 41% gewijzigd door Corrigan op 10-10-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corrigan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:41:
Wie weet is dit een tipje van de sluier. Gamen in de cloud op de bestaande Switch. Net zoals eerder met Google Stadia.

Bijzonder wel zo'n gebruikerstest door Nintendo. Nog niet eerder vertoond.
Ben benieuwd, maar gamen in de cloud vind ik persoonlijk niet goed passen bij een Nintendo Switch (hybrid).

Gebruikerstesten zijn er wel eerder geweest zoals de Switch Sports online play test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Cloud gaming is er al op de Switch en is wisselend gezien je 2,2 GB nodig hebt denk ik iets anders.

Misschien de update functie naar de nieuwe wekker. ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Andre van GameXplain gokt op een streaming methode waardoor Switch 1 ook Switch 2 games kan spelen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat lijkt me veel te groot voor een streaming client.

2.2 GB is net iets te weinig voor twee GameCube discs. Maar disc size is niet perse hetzelfde als game size…

edit: ik zie eerlijk gezegd niet waarom Nintendo GameCube zou moeten publiek testen dus ik ga er eigenlijk van uit dat het iets anders is, tenzij we over een marketing-gedreven test spreken

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 11-10-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:08
Ik kom er net achter dat ik begin deze maand 152 gold coins kwijt ben omdat deze verlopen zijn :( Nooit bij nagedacht dat die ook zouden verlopen en had het ook nog nooit gezien.

Nu maar eens even kijken wat ik met de rest van mijn gold coins ga doen, gezien eind deze maand er nog 800 verlopen.

Maar in ieder geval tip voor iedereen, let daarop ;)
hier te checken: https://my.nintendo.com/point/expiration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:12

8bt

Sj0eRdJuH schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:34:
Ik kom er net achter dat ik begin deze maand 152 gold coins kwijt ben omdat deze verlopen zijn :( Nooit bij nagedacht dat die ook zouden verlopen en had het ook nog nooit gezien.

Nu maar eens even kijken wat ik met de rest van mijn gold coins ga doen, gezien eind deze maand er nog 800 verlopen.

Bedankt voor de tip! Binnenkort verlopen er 15, maar intussen al 800 verloren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Zeror schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:58:
[YouTube: Could Nintendo's Mysterious playtest be a Secret Switch 2 Test?]

Andre van GameXplain gokt op een streaming methode waardoor Switch 1 ook Switch 2 games kan spelen.
Exact, deze cloud test is er natuurlijk niet voor niets.
Mogelijk komt er helemaal geen Switch 2 meer uit als een hardware console.Switch 2 bestaat dan alleen maar in de cloud op alle bestaande Switch consoles. Of licht aangepast met een groter scherm en cast support. Met een Switch 2 cloud abonnementsmodel naast de huidige games.

Dit zou wel game changer zijn voor Nintendo.
Pure speculatie natuurlijk en dit past verder meer in het Switch 2 speculatie topic. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Corrigan op 11-10-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
Corrigan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:18:
[...]

Mogelijk komt er helemaal geen Switch 2 meer uit als een hardware console.Switch 2 bestaat dan alleen maar in de cloud op alle bestaande Switch consoles. Of licht aangepast met een groter scherm en cast support. Met een Switch 2 cloud abonnementsmodel naast de huidige games.

Pure speculatie natuurlijk en dit past verder meer in het Switch 2 speculatie topic. :)
Dat gaat Nintendo echt niet doen, ze zijn teveel van de hardware snufjes. Als het wel zo is, mag je mij hier driedubbel en dikgedrukt quoten waar je maar wil :+
Als ze dat doen, dan is dit het einde van Nintendo.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Ik wacht nog op de fysieke release van Tomb Raider 1-3 Remastered, maar tof dat er meer aankomt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Corrigan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:18:
[...]

Eerst kwam je met die Switch DS onzin aanzetten en nu mogelijk helemaal geen hardware meer? :? Speculeren is toch helemaal niet leuk meer zo :P Er is inderdaad een Nintendo Switch 2 Nieuws & Speculaties, maar dat volg ik toch voornamelijk voor het nieuws en onderbouwde speculaties. Maar succes met cloudgaming als je onderweg je handheld gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:11:
[...]

Eerst kwam je met die Switch DS onzin aanzetten en nu mogelijk helemaal geen hardware meer? :? Speculeren is toch helemaal niet leuk meer zo :P Er is inderdaad een Nintendo Switch 2 Nieuws & Speculaties, maar dat volg ik toch voornamelijk voor het nieuws en onderbouwde speculaties. Maar succes met cloudgaming als je onderweg je handheld gebruikt.
Had jij dan die cloud test zien aankomen? Ik niet, dus alle speculaties staan wagenwijd open.
Cloud gaming kan prima met 5G en helemaal als je je games ook lokaal kunt downloaden. Spotify doet niet anders. Wellicht is die test download daarom 2,2 GB.

Maar genoeg speculatie, ik moet nu de trein halen. Densha de Go! :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Corrigan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Had jij dan die cloud test zien aankomen? Ik niet, dus alle speculaties staan wagenwijd open.
Cloud gaming kan prima met 5G en helemaal als je je games ook lokaal kunt downloaden. Spotify doet niet anders. Wellicht is die test download daarom 2,2 GB.

Waar staat er dat het een cloudtest is, juist nog nergens! Daarbij is het al lang duidelijk dan Nvidia terug een chip ontwikkeld voor de switch 2 zoals ze gedaan hebben voor de switch. Dus de switch 2 zal sowieso over interne grafische power beschikken. Dat cloud gaming een optie zou kunnen worden dat is een mogelijkheid maar dat het geen hardware console meer zou zijn is quasi onmogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Corrigan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Waar baseer jij op dat er een cloud test is? Of ben jij de eerste tester die zijn Non Disclosure Agreement negeert? Ja dat het speculeren wagenwijd openstaat merk ik. Alle logica overboord. Zelf geen fan van :P Maar goed, daar ga jij gewoon mee door en dat mag hier ook gewoon :)

Gisteren eindelijk de fysieke versie van de Japanese Rail Sim: Journey to Kyoto binnen. Maar ben die trein discussies hier zat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

*saluut*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Nintendo Alarmo unboxing en test:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Sj0eRdJuH schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:34:

Ik geef ze altijd gelijk uit bij de volgende aankoop. Geen reden om ze te bewaren, toch?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Bird schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:18:
[...]

Ik geef ze altijd gelijk uit bij de volgende aankoop. Geen reden om ze te bewaren, toch?
Jawel, want als je ze niet gebruikt bij een aankoop, dan krijg je meer gouden coins.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:08
The_Bird schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:18:
[...]

Ik koop niet zoveel digitaal, meestal fysiek, maar pak altijd wel de punten van de cartrigde af omdat ze daar anders verlopen. Had nog niet meegemaakt dat ze in het nintendo account ook zouden verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alarmo is wel geinig, voor de heb ofzo.
Maar je kan er weinig mee, en die filmpjes die erop komen zijn ook mweh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
L23 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:51:
[YouTube: Tomb Raider IV-VI Remastered - Announce Trailer]

Ik wacht nog op de fysieke release van Tomb Raider 1-3 Remastered, maar tof dat er meer aankomt :)
Inderdaad tof. Ik heb deze spellen vroeger nooit gespeeld. Ik was die enkeling die een Sega Saturn had ipv een PlayStation. :)
Nu is trouwens de eerste trilogie voor 15 euro te koop (eshop). 5 euro per spel lijkt me niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
Mooi dat dit product niet gelimiteerd is en begin 2025 zelfs te koop is via retailers. Niet dat ik er eentje ga kopen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 11-10-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sj0eRdJuH schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Ik koop niet zoveel digitaal, meestal fysiek, maar pak altijd wel de punten van de cartrigde af omdat ze daar anders verlopen. Had nog niet meegemaakt dat ze in het nintendo account ook zouden verlopen.
Bij fysieke games kan je gold pointa claimen tot 2 jaar na de release datum van die game. Eenmaal geclaimd zijn de gold points een jaar geldig tot ze verlopen. Dus je zou kunnen wachten met claimen. Maar ik heb daar zelf ook moeite mee omdat ik vrijwel alles fysiek koop en bijna niks digitaal.
Pagina: 1 ... 262 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic