L23 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:25:
@
Cambionn Hogwarts Legacy had je al een tijdje of heb je die recent in de aanbieding gekocht? Vind het technisch gezien wel een interessante Switch port, maar vraag me af ik het op de Switch moet gaan spelen. In de eShop voor €17,99 wel een aantrekkelijke prijs. Maar ook nog genoeg te gamen...
Heb hem op pre-order gehad, dus heb hem al wel een tijdje. Ik vind hem verassend goed draaien. Het feit dat ik de PC versie al had maar de deluxe versie heb gepre-orderd op de Switch zegt denk ik genoeg

.
Switch heeft soms wat LOD models die iets langzaam laden naar de close-distant modellen maar that's it. Moment dat je blijft staan om iets te bekijken zijn ze er al. Verder ziet het er natuurlijk niet uit alsof je met ultra-settings op een PC draait, maar het is imho zeker niet lelijk. Vind het persoonlijk zelfs 1 van de mooiste spellen op Switch. Maarja, ik speel ook retro spul dus echt een graphics nerd ben ik niet (hoewel ik vroeger wel veel met graphics mods heb gespeelt, van textures en ini-aanpassingen tot custom ENB pre-fixes en shaders. Maar tegenwoordig ben ik daar niet meer zo mee bezig). Als je HL enkel speelt voor de graphics weet ik niet of de Switch port wat voor je is, maar persoonlijk speel ik het voor de nostalgie van oude HP games in een modern jasje. Heerlijke game is het dan!
Verder heb je iets meer laadschermen. Een paar deuren die open world zijn op PC zijn een laadscherm hebben op Switch (niet allemaal), en bij de paar deuren in Hogwards die nieuwe zones in laden moet je soms ff een seconde wachten voor je de deur door gaat. Het is niet super veel en ik vind het persoonlijk niet storent.
Dat zijn eigenlijk alle nadelen die ik kan bedenken. Het klinkt in zo'n opsomming erger dan het is. Ik heb het spel op PC en Switch, en het feit dat ik in de trein kan spelen en thuid op de TV door kan wint het over de nadelen van de Switch. Al met al is het gewoon een enorm goede poort voor een leuk spel. En zeker als je bedenkt dat veel 3A games op Switch al zo'n 10 jaar oud zijn, en dit spel van vorig jaar is. Echt goed gedaan vind ik.
Wat ik begreep is de hele engine herschreven voor de Switch port, waardoor het spel een heel stuk geoptimaliseerd is. In een tijd waar optimalisatie niet meer aan de top van menig developers z'n prioriteiten lijstje staat vind ik dat ook echt bewonderingswaardig. Wat men wel niet uit hedendaagse hardware zou kunnen halen als ze net zo veel moeite in optimalisatie zouden stoppen als sommige oude retrogames deden. Je weet wel, die oude spellen waar alle mogelijke technieken en truukjes werden gebruikt om het maximale uit je paar bits te halen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Cambionn op 02-10-2024 23:36
]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.