Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Mijn Densha de Go controller is binnen.
Eerste ervaringen op Switch zijn heel goed. Je hebt net wat meer speling en controle over je snelheid en stop-acties.
Zowel Densha de Go als Hakone Town werken prima.
en natuurlijk ook andere versies van Densha kunnen werkend gekregen worden met deze controller mbv. een tooltje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFFBQ5EC8swkUeXQ_mGNSeiIMHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62gBC9h7lw7x0nivxE12HTpF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyUlNYyOii6SR_xwZAZ8fqlbdgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVwcetKd5sxJLMKrDoSJcU4j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door LaFleche op 25-09-2024 13:19 ]

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

LaFleche schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:17:
Eerste ervaringen op Switch zijn heel goed. Je hebt net wat meer speling en controle over je snelheid en stop-acties.
en natuurlijk ook andere versies van Densha kunnen werkend gekregen worden met deze controller mbv. een tooltje

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!
Maakt de games denk ik een stuk echter.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
IGN Japan heeft een preview van het Nintendo Museum op YouTube gezet.

Alles is in het Japans, bij specifieke vragen wil ik gerust wel even luisteren/vertalen. De laatste drie minuten zie je de winkel met exclusieve merchandise voor wie dat interessant vindt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je het besteld en wat heeft het gekost?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
JackAvery schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:01:

[Video: ニンテンドーミュージアムを実際に訪れた感想! 任天堂らしい遊び心が楽しい!]

Alles is in het Japans, bij specifieke vragen wil ik gerust wel even luisteren/vertalen. De laatste drie minuten zie je de winkel met exclusieve merchandise voor wie dat interessant vindt.
Pfoe, die merchandise is cool :9
Hopelijk in maart een bezoekje brengen (loterij voor kaartjes, zag ik).

Haters everywhere but I don’t really care

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
JackAvery schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:01:

[Video: ニンテンドーミュージアムを実際に訪れた感想! 任天堂らしい遊び心が楽しい!]

Dus het zelfde filmpje een beetje wat Nintendo zelf online heeft gezet een maand geleden, alleen dan wel met Engelse ondertiteling ? :P.

YouTube: Nintendo Museum Direct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
L23 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:11:
[...]

Waar heb je het besteld en wat heeft het gekost?
Tokyogamestory.com... Was 149,99 + free shipping en omdat ze uit Frankrijk versturen geen douane gedoe.
Niet goedkoop maar ik denk niet dat importeren uit Japan met verzendkosten en inklaring veel voordeliger gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:28:
[...]

Dus het zelfde filmpje een beetje wat Nintendo zelf online heeft gezet een maand geleden, alleen dan wel met Engelse ondertiteling ? :P.

YouTube: Nintendo Museum Direct
Hmm ... waarom bekijken mensen meerdere playthroughs van spellen of lezen ze meerdere reviews eigenlijk? Het is toch allemaal hetzelfde :+

Meer ervaringen staan ondertussen online, bvb. deze geschreven versies van Eurogamer of The Guardian. Men lijkt best wat mensen uitgenodigd hebben dus waarschijnlijk zullen er wel meer Engelstalige ervaringen op YouTube enzoverder verschijnen.
matthijst schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:23:
[...]

Pfoe, die merchandise is cool :9
Hopelijk in maart een bezoekje brengen (loterij voor kaartjes, zag ik).
Inderdaad, beetje spijt dat ik dit jaar niet in Japan raak. Maar dat museum loopt niet weg.

Overigens verkopen ze 1-2 maanden op voorhand de overgebleven tickets die niet door de loterij winnaars gereserveerd zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 25-09-2024 19:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
JackAvery schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:26:
[...]

Hmm ... waarom bekijken mensen meerdere playthroughs van spellen of lezen ze meerdere reviews eigenlijk? Het is toch allemaal hetzelfde :+

Meer ervaringen staan ondertussen online, bvb. deze geschreven versies van Eurogamer of The Guardian. Men lijkt best wat mensen uitgenodigd hebben dus waarschijnlijk zullen er wel meer Engelstalige ervaringen op YouTube enzoverder verschijnen.

[...]

Inderdaad, beetje spijt dat ik dit jaar niet in Japan raak. Maar dat museum loopt niet weg.

Overigens verkopen ze 1-2 maanden op voorhand de overgebleven tickets die niet door de loterij winnaars gereserveerd zijn.
Bright is ook geweest voor wie een Nederlandse ervaring wilt lezen:

https://www.bright.nl/nie...oor-de-grootste-fans.html

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Vandaag Epic Mickey Rebrushed ontvangen.
Wat een leuk spel! Af en toe een beetje traag met laden, maar grafisch erg mooi.
Daar kan ik wel nog wat uurtjes mee vooruit.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met de release van The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom kan er de komende weken gespaard worden voor afbeeldingsstukjes van de game. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke donderdag komen er nieuwe voor in de plaats tot 24 oktober. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3l4Umr0exO0xTEJJtWku7iKmo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywKuHKpp4baUuF8IWnnbwVoQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
https://www.sonicpowered.co.jp/train/mem/kiha85/

Als ik het goed lees (google translate) komt Sonic Powered met nog een trein simulatie in December
Blijkbaar een leuk verdien model😉
LaFleche schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:05:

Als ik het goed lees (google translate) komt Sonic Powered met nog een trein simulatie in December
Ik dacht even dat het een Real Pro serie was. Maar Google translate zegt dat dit een nieuwe serie is waarin je met treinen rijdt die inmiddels uit dienst zijn. Railway Nippon! Memorial.

Deze game is alleen in het Japans te spelen, geen Engels.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 26-09-2024 12:31 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

LaFleche schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:05:

Ziet er goed uit. Ik denk dat de games relatief goed te maken zijn ook, wanneer je eenmaal een engine hebt. Graphics zijn grotendeels opnames, wat veel geld/tijd kan schelen en de engine kan aangepast worden naar de handling van elke trein. Ik denk dat het bij andere games misschien eerder als DLC zou gelden maar bij treingames vind ik het juist leuk hoe ze steeds "pakketten" van treinroutes in een game stoppen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Worms Armageddon: Anniversary Edition is ook vandaag uitgekomen.

Beetje flauw dat er zo weinig bekend is over de fysieke release, die zie ik alleen op Amazon US en is een collector's edition die op 3 december uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpiJ5cq_7s0ddb8Uf59c6NaTnnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvZ0VZGnGIP7oYzrZPyNJ3cR.jpg?f=fotoalbum_large

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Fraai hoor en bedankt. Ik wist niet dat Densha de Go voor de Switch ook was uitgekomen. Gelijk besteld.
En benieuwd of die ook gaat werken met een Thrustmaster Airbus TCA throttle quadrant. :P

Heerlijk sfeertje, alsof je weer helemaal terug bent in Tokyo. De originele arcade kasten vond ik in Japan ook zo gaaf. Geweldig dat DDG nu ook op de Switch er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:19:
Worms Armageddon: Anniversary Edition is ook vandaag uitgekomen.

[YouTube: Worms Armageddon: Anniversary Edition | Out Now]

Beetje flauw dat er zo weinig bekend is over de fysieke release, die zie ik alleen op Amazon US en is een collector's edition die op 3 december uitkomt.

[Afbeelding]
Er staat meer info op de website van Team17 inmiddels: https://www.team17.com/co...on-releases-december-3rd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Corrigan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:44:
[...]

Fraai hoor en bedankt. Ik wist niet dat Densha de Go voor de Switch ook was uitgekomen. Gelijk besteld.
En benieuwd of die ook gaat werken met een Thrustmaster Airbus TCA throttle quadrant. :P

Heerlijk sfeertje, alsof je weer helemaal terug bent in Tokyo. De originele arcade kasten vond ik in Japan ook zo gaaf. Geweldig dat DDG nu ook op de Switch er is.

[YouTube: Densha De Go! - Original Arcade Machine]
Het enige wat ik bij DDGO voor de Switch/PS4 mis zijn de stationsjingles. Voor de rest "voelt" het inderdaad als Tokyo en betrap ik me dat ik tijdens het spelen af en toe "uit het raam" van de cabine probeer te kijken (of langzamer rijd) bij bekende locaties. (Niet goed voor de punten, haha)
Deze versie van de game heeft ook wisselende tijdstippen en weersomstandigheden, wat ik leuk vind. Daarbij heb je elke dag ook een "daily roulette" wat in feite een randomizer is, zodat het net weer wat anders dan normaal voelt.

Ik ben wel blij dat het maar een game is want in het echt steeds zo accuraat moeten binnenrijden, bijna tot de centimeter nauwkeurig, zou me maar gespannen maken elke dag.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche

ik blijf het zeggen... ga naar game museum in Zoetermeer en je kan op originele arcade kast spelen
op 4 schermen in een ddg cabine en ook nog in het Engels.
Er staat er ook 1 naast zonder cabine in het Japans.

machines staan op free play. vaste entree prijs voor 2 of 4 uur.... ook een super selectie aan rhythm games

[ Voor 8% gewijzigd door LaFleche op 27-09-2024 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 19-09 13:46
Stoppen mensen met zulke info delen, het is al duur genoeg zo :*)

Leuk allemaal, ik geniet er van. Ook van jullie enthousiasme _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Square heeft de laatste dagen wat nieuwe trailers getoond, waaronder Dragon Quest III en Fantasian:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Wat ik zei, het is al duur genoeg en nu komt Japanese Rail Sim Memorial Kiha 85 ook nog uit op 19 december as.

https://gonintendo.com/co...g-on-switch-dec-19th-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dagg schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:55:
Wat ik zei, het is al duur genoeg en nu komt Japanese Rail Sim Memorial Kiha 85 ook nog uit op 19 december as.

https://gonintendo.com/co...g-on-switch-dec-19th-2024
Japanese Rail Sim: Memorial series focuses on retired vehicles that were once in service, and allows you to enjoy train driving with precious live-action footage from that time. The first installment of the Tetsumemo series is a collaborative work with JR Central Agency Co., Ltd., and will deliver the Nintendo Switch “Japanese Rail Sim: Memorial JR Central Kiha 85 Limited Express Nanki Edition,” which allows you to experience a limited express train that was completely retired from commercial operation in June 2023. The view from the driver’s seat is “first-time publicly released treasured footage in Japan,” and you can enjoy a nostalgic driving experience with “live-action footage from that time that will never be filmed again.”

Dat klinkt wel heel gaaf. Dankje voor het delen. Ik ben benieuwd naar hoe het zal spelen. Interessant ook dat ze met JR samenwerken hierin.

De beelden van de trailer zijn in ieder geval erg mooi en relaxed.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Ben er alleen nog niet achter of deze alleen in Japan of ook in het westen uit komt @The_Bird, kan voor meer interesse zorgen. Heb er wel al zin in als mijn zesde Japanese Rail Sim.

edit: nu die controler nog een keer <+:)

[ Voor 11% gewijzigd door Dagg op 27-09-2024 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dagg schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:31:
Ben er alleen nog niet achter of deze alleen in Japan of ook in het westen uit komt @The_Bird, kan voor meer interesse zorgen. Heb er wel al zin in als mijn zesde Japanese Rail Sim.

edit: nu die controler nog een keer <+:)
Als je iets eerder in het topic had gekeken... Ik zag dat deze game alleen in het Japans te spelen zal zijn, geen Engels. Ik verwacht (voorlopig) geen westerse release.

• Dagg
L23 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:15:
[...]

Als je iets eerder in het topic had gekeken... Ik zag dat deze game alleen in het Japans te spelen zal zijn, geen Engels. Ik verwacht (voorlopig) geen westerse release.
Overheen gelezen dan, dank je wel!

[ Voor 30% gewijzigd door Dagg op 28-09-2024 08:29 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat zeggende is er bij dat soort games vaak wel doorheen te komen, helemaal als je ook andere trein games gespeeld hebt. In het begin is een guide soms handig, of gewoon Google Lens om real time instructies te vertalen. Als je eenmaal rijdt en een paar stations hebt kunnen passeren, komt de rest vaak wel goed.

Die memorial game ziet er goed uit, al is die best prijzig voor een trein game, al kan dat komen doordat ik op Amazon naar de exclusieve editie keek.

"21 jaar DSL!"

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Qua Densha de Go zijn er overigens ook Plug & Play controllers te koop, met daarin dus eigenlijk de game en de treincontroller in een. Dat zou wellicht ook best interessant kunnen zijn. De graphics zijn rond PS2-PS3 niveau. Met een prijs van rond de 15000 yen ongeveer even duur als een "losse" controller voor bijvoorbeeld Switch.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben met 4 games uit de serie voorlopig wel voorzien. Ik zie deze nog niet in de eShop staan. Maar ik koop opvolgende delen pas als ik er aan toe ben en als ze in de aanbieding zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na de aankondiging van Atelier Yumia tijdens de Nintendo Direct heeft Koei Tecmo nog een nieuwe Atelier game aangekondigd voor 2025:

Dit is een game in hetzelfde universum als hun mobiele gacha game Atelier Resleriana: Forgotten Alchemy and the Polar Night Liberator - maar het is volledig offline en heeft dus al die F2P/gacha elementen niet.

Nine Sols - nog een 2D actie platformer met een focus op combat - werd ook bevestigd voor alle consoles met een release op 26 november. Deze is alvast zeer goed onthaald op PC. De combat lijkt te bouwen op het parry systeem van Sekiro volgens de reviews.

• LaFleche
The_Bird schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:20:
Qua Densha de Go zijn er overigens ook Plug & Play controllers te koop, met daarin dus eigenlijk de game en de treincontroller in een. Dat zou wellicht ook best interessant kunnen zijn. De graphics zijn rond PS2-PS3 niveau. Met een prijs van rond de 15000 yen ongeveer even duur als een "losse" controller voor bijvoorbeeld Switch.
Volgens mij kan die eerste p&p controller nog aangepast worden zodat je hem ook kan gebruiken met andere games (iets met titan2) maar ik weet daar het fijne niet van en ik heb geen zin om de hele discord channel 'Densha De Go!! Unofficial!' daarop na te pluizen.

Wat ik daar wel lees/begrijp is dat die 2e p&p controller nog niet mogelijk om voor andere games te gebruiken is en dat is jammer aangezien de originele controllers voor de Shinkansen DDG games ook al niet goedkoop zijn.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Die Plug en Play is een leuke extra maar als je idd aan het verzamelen bent is het minder interessant.
Daar over gesproken. Densha de Go voor Switch is in de aanbieding voor 3190 euro in de Japanse Eshop. Zo'n 20 euro. Zelf net ook gehaald.

Vond de site seagm die ecards tegen een redelijk tarief verkoopt. Een kaart van 3.000 yen was €21.56
Daar zit weliswaar een marge in, maar alsnog veel kleiner dan de meeste online shops. Ook geen gedoe met moeten bellen, verificatie ofzo of zelfs een mail. De kaart stond direct na betaling in mijn account.

Slecht nieuws dus, want dat maakt het veel te verleidelijk om flink in de Japanse E-shop te shoppen.

[ Voor 50% gewijzigd door The_Bird op 28-09-2024 15:26 ]

"21 jaar DSL!"

JackAvery schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:23:
Nine Sols - nog een 2D actie platformer met een focus op combat - werd ook bevestigd voor alle consoles met een release op 26 november. Deze is alvast zeer goed onthaald op PC. De combat lijkt te bouwen op het parry systeem van Sekiro volgens de reviews.

[YouTube: NineSols - Console Release Date Trailer]
Die Nine Sols wordt ik wel enthousiast van. Heb ik iets te spelen voordat Hollow Knight Silksong uitkomt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:17:
[...]

Die Nine Sols wordt ik wel enthousiast van. Heb ik iets te spelen voordat Hollow Knight Silksong uitkomt :+
Heb je het niet druk genoeg met treinmachinist spelen? :+

Maar ja, Silksong komt wanneer het komt. En dit lijkt potentieel te hebben.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07
Pokemon Unite stopt in Nederland en Belgie:

https://unite.pokemon.com/nl-nl/news/notice-of-termination/

Na 31 oktober 2024 kunnen er geen ingame aankopen meer gedaan worden. En vanaf 30 november 2025 stopt de service voor Nederland en Belgie.

[ Voor 40% gewijzigd door Zeror op 28-09-2024 18:46 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Was die game al niet "verboden"/niet verkrijgbaar in Nederland of was dat een andere mobiele Pokemon game?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:25
The_Bird schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:35:
Was die game al niet "verboden"/niet verkrijgbaar in Nederland of was dat een andere mobiele Pokemon game?
Dat is Pokémon Masters EX.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
JackAvery schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:02:
[...]

Heb je het niet druk genoeg met treinmachinist spelen? :+

Maar ja, Silksong komt wanneer het komt. En dit lijkt potentieel te hebben.
Ho ho, graag het trein personeel met respect behandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
The_Bird schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:22:
[...]

Het enige wat ik bij DDGO voor de Switch/PS4 mis zijn de stationsjingles. Voor de rest "voelt" het inderdaad als Tokyo en betrap ik me dat ik tijdens het spelen af en toe "uit het raam" van de cabine probeer te kijken (of langzamer rijd) bij bekende locaties. (Niet goed voor de punten, haha)
Deze versie van de game heeft ook wisselende tijdstippen en weersomstandigheden, wat ik leuk vind. Daarbij heb je elke dag ook een "daily roulette" wat in feite een randomizer is, zodat het net weer wat anders dan normaal voelt.

Ik ben wel blij dat het maar een game is want in het echt steeds zo accuraat moeten binnenrijden, bijna tot de centimeter nauwkeurig, zou me maar gespannen maken elke dag.
Hier zie je heel mooi hoe het in het echt moet met een compleet rondje Yamanote Line. Hij zit er zo ontspannen bij, inclusief het vele wachten en het rekken en het strekken. :)

Ik moet nog even wachten op de levering van Densha de Go. Ik heb altijd de voorkeur voor de fysieke games in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat is gaaf zeg. Thanks! Leuk om de echte versie te zien als het ware, inclusief al het geluid en de controls en dergelijke. Superboeiend, al moet ik mentaal even schakelen door het vele spelen. Lijkt nu net alsof hij op een groot scherm DDGO speelt ipv echt rijdt.
Echt een kunst hoe hij zo gladjes en precies remt.

Die audio is echt heerlijk gemixt. Vooral met hoofdtelefoon luisteren dus.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Bird op 29-09-2024 13:19 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaFleche
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHc2ypun1zsGaozFyMd8ZTV3EcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/461xvsqkrxL6QcxF3PswMB6g.jpg?f=fotoalbum_large

zo wil ik het thuis ook (vandaag even in game museum geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Wat een gave opstelling. Ik zou denken dat het niet heel lastig zou zijn om dat thuis zo in te stellen. Die twee extra monitoren zijn wel heel leuk, dan kan je echt om je heen kijken.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
The_Bird schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:51:
Wat een gave opstelling. Ik zou denken dat het niet heel lastig zou zijn om dat thuis zo in te stellen. Die twee extra monitoren zijn wel heel leuk, dan kan je echt om je heen kijken.
Met de arcade versie kan dat inderdaad ook.... alleen de ruimte heb ik niet. Werk nu -als ik zin heb in draden zooi- met 2 tablets voor links en rechts (via spacedesk), een touch scherm voor controls (hdmi+usb) en mijn hoofdscherm (via dvi) voor de main view.... en dan nu ook de zuiki controller.

Meestal speel ik deze versie op 1 groot scherm waarin de 4 schermen te zien zijn (zie de foto van mij een stuk of wat posts terug).. de zogenaamde developer mode.

Wat een hobby ... word hier thuis voor gek verklaard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
LaFleche schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:46:
[Afbeelding]

zo wil ik het thuis ook (vandaag even in game museum geweest)
Ja dat is zeker leuk. De arcade versie van Densha de Go ziet er wel een stuk ingewikkelder uit dan op de Switch. Met die knoppen op middenconsole, hendels en voetpedaal. Jammer genoeg is die er niet in die versie voor op de PC.

Taito is een mooie gaming studio, Space Invaders komt daar ook vandaan. Nu ook in de sale bij de eShop,

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 29-09-2024 23:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik heb zelf echt niks met treinsimulatie games, maar ik wil toch ff zeggen dat ik geniet van het enthousiasme waarmee al sinds 7 pagina's terug over het genre wordt gesproken. En dan is het nog puur over treinlijnen in Japan. Nooit geweten dat dit zo'n ding was. Leuk :D !

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Corrigan schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:08:
[...]

Ja dat is zeker leuk. De arcade versie van Densha de Go ziet er wel een stuk ingewikkelder uit dan op de Switch. Met die knoppen op middenconsole, hendels en voetpedaal. Jammer genoeg is die er niet in die versie voor op de PC.
en toch speel ik juist die versie thuis op mijn pc... waar een wil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07
Moet Sony gaat uitkijken voor de advocaten van Nintendo? :z

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zag die vergelijking al een keer eerder voorbij komen. Ik noem dit niet jatten, maar je ziet duidelijk dat ze inspiratie hebben opgedaan van verschillende Nintendo games en hier een leuke game van gemaakt hebben. Het is dat ik geen Playstation 5 heb, maar anders zou ik de game wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Cambionn schreef op maandag 30 september 2024 @ 00:02:
Ik heb zelf echt niks met treinsimulatie games, maar ik wil toch ff zeggen dat ik geniet van het enthousiasme waarmee al sinds 7 pagina's terug over het genre wordt gesproken. En dan is het nog puur over treinlijnen in Japan. Nooit geweten dat dit zo'n ding was. Leuk :D !
Zelf vindt ik Densha De Go voor de Switch zo leuk omdat het meer een Arcade game is dan een pure treinsimulator. Het is zo Game Over als je even niet goed oplet. Als je zelf Japan bent geweest zijn deze games extra leuk door de herkenning. Japan is een echt treinenland met ook de kogeltreinen.

Voor een pure simulator is JR East Train Simulator voor de PC prachtig. Deze is van de Japanse spoorwegen zelf en wordt ook gebruikt voor de eigen training. Staat gewoon op NL Steam en is ook in het Engels. De DDG controller voor de Switch werkt hier ook op.

@LaFleche
Thnx, heel gaaf. Ik zag het nu ook op Youtube. Maar 4 schermen voor DDG thuis is mij iets teveel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er komen twee nieuwe games voor de GBA app van Nintendo Switch Online:

GP Legend zou zelfs de e-reader content krijgen.

Ook F-Zero 99 krijgt trouwens een grote update.

Uitgebreide patch notes vind je hier. Ik zie onder andere vijf nieuwe tracks en een groot evenement voor de eerste verjaardag van het spel.

[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 02-10-2024 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 06:25:
Er komen twee nieuwe games voor de GBA app van Nintendo Switch Online:

[YouTube: Game Boy Advance – October 2024 Game Update – Nintendo Switch Online + Expansion Pack]

GP Legend zou zelfs de e-reader content krijgen.

Ook F-Zero 99 krijgt trouwens een grote update.
[Embed]
Uitgebreide patch notes vind je hier. Ik zie onder andere vijf nieuwe tracks en een groot evenement voor de eerste verjaardag van het spel.
F-Zero Climax heeft een track editor, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Maar goed dat de JR East Train Simulator er niet is voor de Mac want daar zou ik met alle DLC's aardig op leeg lopen. Ik houd het wel bij de Switch en Japanese Rail Sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Van wat ik gezien heb loopt JR East Train Simulator redelijk op met de Sonic powered games, met besturing, videobeelden ed. Het zou met niet verbazen als er ook of een JR East game of DLC naar de Switch komt, gemaakt door Sonic Powered. Ook gezien de aankomende Memorial Train game al JR East content heeft.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Spelen jullie ook Switch games waarin geen trein te zien is? Gewoon benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Nu is dat vooral Luigi's Mansion 2 en Schim. Verder start ik een aantal van deze spellen nog wel eens op, veel Mario spellen, Zelda, Shin Chan, Wingspan, Grand Mountain Adventure, Ori, Pikmin, Little Nightmares, NBA2K, Pinbal FX, The Stillness of the Wind, Sophia the Traveler, Circuit Spuerstars, The Touryst, Flipping Death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

L23 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:21:
Ik heb recent de Marvel vs Capcom collectie gekocht. Erg leuke games, en bizar dat we ze nu legaal kunnen krijgen en zelfs handheld kunnen spelen. Spritework is nog steeds fantastisch en gelukkig loopt de game ook goed op de Switch.
Ook nog in een sale Dragon Ball Xenoverse 2 gekocht. Vrij simpele maar zeker leuke game, helemaal voor 6 euro. Lekker losgaan in arena's met alternatieve verhaallijnen uit Dragon Ball. Ik had de game al op PS4 maar voor 6 euro handheld kunnen spelen is het voor mij zeker waard. Ik heb wel meer games ge "double dipped" op de Switch voor dat comfort.
Die games zijn zeker leuk en heel erg actiegericht.

De treingames daarentegen zijn ook best pittig maar tegelijk ook heel erg relaxend. Dat ik er zelf in heb gereden speelt zeker mee, maar de ogenschijnlijke simpele gameplay van op tijd vertrekken, signalen geven, juiste snelheid hanteren en precies goed remmen wanneer je in een station aankomt is heel erg relaxend. Er zit haast een soort Zen/ASMR-factor in voor mij. De treingeluiden, het rustige zicht van het spoor, rustig aan remmen. Heerlijk wanneer ik er voor in de stemming ben.

Dat vind ik ook gaaf aan de Switch. Aan de ene kant heb je de meest relaxe games (zoals Shin Chan, Yoshi's Crafted World) en aan de andere kant zijn er ook genoeg intense games.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagg schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:23:
Nu is dat vooral Luigi's Mansion 2 en Schim. Verder start ik een aantal van deze spellen nog wel eens op, veel Mario spellen, Zelda, Shin Chan, Wingspan, Grand Mountain Adventure, Ori, Pikmin, Little Nightmares, NBA2K, Pinbal FX, The Stillness of the Wind, Sophia the Traveler, Circuit Spuerstars, The Touryst, Flipping Death.
De games die je nog wel eens opstart heb je uitgespeeld? Shin Chan vind ik wel tof, maar speel ik af en toe en moet ik nog steeds uitspelen. Marble It Up! Ultra vind ik ook heerlijk om tussendoor te spelen. Laatste spel die ik uitgespeeld heb was volgens mij Super Mario 3D World. De laatste tijd wel nieuwe games gekocht, maar niks weggewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Maar heb je 3D World dan ook uitgespeeld inclusief de geheime levels? Dat is mij zelf nog niet gelukt. Wel een ontzettend leuke game met een geweldige soundtrack.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:32:
Maar heb je 3D World dan ook uitgespeeld inclusief de geheime levels? Dat is mij zelf nog niet gelukt. Wel een ontzettend leuke game met een geweldige soundtrack.
Met iets uitgespeeld noemen trek ik wel bepaalde grenzen. Wel nog een aantal levels na het einde gespeeld, maar op een gegeven moment vond ik het wel prima.
Mario Odyssey heb ik meer tijd ingestoken en daar had ik uiteindelijk 100%. Maar met het touwtje springen en het allerlaatste level heb ik glitches gebruikt :p Mario Odyssey was voor mij de enige Mario platformer game waar ik het echt leuk vond om alles te verkennen en te voltooien. Allerlaatste level zou ik nog wel een keer op de normale manier willen halen, maar het touwtje springen is niks voor mij. Bij de andere Mario platformers ben ik al gauw tevreden als ik de aftiteling zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
De meeste spellen wel de benodigde levels uitgespeeld maar niet het spel niet 100%.

Shin Chan heeft voor mij een erg goede herspeelwaarde vanwege de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

L23 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:47:
[...]

Met iets uitgespeeld noemen trek ik wel bepaalde grenzen. Wel nog een aantal levels na het einde gespeeld, maar op een gegeven moment vond ik het wel prima.
Mario Odyssey heb ik meer tijd ingestoken en daar had ik uiteindelijk 100%. Maar met het touwtje springen en het allerlaatste level heb ik glitches gebruikt :p Mario Odyssey was voor mij de enige Mario platformer game waar ik het echt leuk vond om alles te verkennen en te voltooien. Allerlaatste level zou ik nog wel een keer op de normale manier willen halen, maar het touwtje springen is niks voor mij. Bij de andere Mario platformers ben ik al gauw tevreden als ik de aftiteling zie.
Ik vind het sowieso knap dat je Odyssey op 100% hebt gehaald. Dat is ook een behoorlijke klus, met al die extra manen. Ik vond het zelf wel genoeg toen ik de eindbaas versloeg maar leuk dat er zoveel extra content in zit voor degenen die door willen spelen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dagg schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:51:
De meeste spellen wel de benodigde levels uitgespeeld maar niet het spel niet 100%.

Shin Chan heeft voor mij een erg goede herspeelwaarde vanwege de sfeer.
Op Shin Chan komt binnenkort het vervolg in Europa uit, die er ook erg mooi uit ziet. De achtergronden zijn prachtig.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Met name rhythm games zoals Muse dash, groove coaster en taiko drum (zit ik als volwassenen kerel op een plastic drummetje te hengsten 8)7 ) maar heb me prima vermaakt met Mario odyssee en andere mario spellen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Geen trein persoon. Maar wat ik normaal speel kwa "echte" Switch spellen start ik de volgende nog wel eens op: Project Diva Mega Mix (later ook op PC uit gekomen), Pokemon en Miitopia.

Niet Switch exclusives die ik ook graag op de Switch speel: Hogwards Legacy (oke, technisch gezien kun je daar een trein in zien), Kingdom Come: Deliverance, Gothic: Classic Khorinis Saga, Darksiders franchise, Skyrim, Dragon's Dogma, Lego Harry Potter, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning en de Spyro Reignited Trilogy.

Heb nog wel meer liggen, en met dat van mijn partner erbij wordt het nog meer, maar dit is wat ik over het algemeen ook echt speel.

Zit nog te denken over de Yakuza spellen als ze zo uitkomen. De eerste die aangekondigd zijn heb ik al gespeeld, en hoewel het fantastische spellen zijn is de replayability niet heel hoog (gezien ik ook altijd alle side-quests doe). Ik heb alles al op PC, maarja, die kan niet mee de trein in (de reden dat ik veel spellen ook voor de Switch koop zelfs al heb ik ze al PC). Daarbij zijn de schietlevels waarvan er zo ver ik ben in de franchise in elk spel 1 zit echt k*t met controller, dat is het enige moment dat ik op PC de muis en toetsenbord erbij pak.

De Dragon Age franchise is voor mij echt het grootste gemis op de Switch momenteel. Vooral de eerste en 3e (en hopelijk straks de 4e). En de oudere Elder Scrolls spellen. Hoe tof zou Oblivion en Morrowind op de Switch zijn <3 .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cambionn Hogwarts Legacy had je al een tijdje of heb je die recent in de aanbieding gekocht? Vind het technisch gezien wel een interessante Switch port, maar vraag me af ik het op de Switch moet gaan spelen. In de eShop voor €17,99 wel een aantrekkelijke prijs. Maar ook nog genoeg te gamen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:25:
@Cambionn Hogwarts Legacy had je al een tijdje of heb je die recent in de aanbieding gekocht? Vind het technisch gezien wel een interessante Switch port, maar vraag me af ik het op de Switch moet gaan spelen. In de eShop voor €17,99 wel een aantrekkelijke prijs. Maar ook nog genoeg te gamen...
Heb hem op pre-order gehad, dus heb hem al wel een tijdje. Ik vind hem verassend goed draaien. Het feit dat ik de PC versie al had maar de deluxe versie heb gepre-orderd op de Switch zegt denk ik genoeg ;) .

Switch heeft soms wat LOD models die iets langzaam laden naar de close-distant modellen maar that's it. Moment dat je blijft staan om iets te bekijken zijn ze er al. Verder ziet het er natuurlijk niet uit alsof je met ultra-settings op een PC draait, maar het is imho zeker niet lelijk. Vind het persoonlijk zelfs 1 van de mooiste spellen op Switch. Maarja, ik speel ook retro spul dus echt een graphics nerd ben ik niet (hoewel ik vroeger wel veel met graphics mods heb gespeelt, van textures en ini-aanpassingen tot custom ENB pre-fixes en shaders. Maar tegenwoordig ben ik daar niet meer zo mee bezig). Als je HL enkel speelt voor de graphics weet ik niet of de Switch port wat voor je is, maar persoonlijk speel ik het voor de nostalgie van oude HP games in een modern jasje. Heerlijke game is het dan!

Verder heb je iets meer laadschermen. Een paar deuren die open world zijn op PC zijn een laadscherm hebben op Switch (niet allemaal), en bij de paar deuren in Hogwards die nieuwe zones in laden moet je soms ff een seconde wachten voor je de deur door gaat. Het is niet super veel en ik vind het persoonlijk niet storent.

Dat zijn eigenlijk alle nadelen die ik kan bedenken. Het klinkt in zo'n opsomming erger dan het is. Ik heb het spel op PC en Switch, en het feit dat ik in de trein kan spelen en thuid op de TV door kan wint het over de nadelen van de Switch. Al met al is het gewoon een enorm goede poort voor een leuk spel. En zeker als je bedenkt dat veel 3A games op Switch al zo'n 10 jaar oud zijn, en dit spel van vorig jaar is. Echt goed gedaan vind ik.

Wat ik begreep is de hele engine herschreven voor de Switch port, waardoor het spel een heel stuk geoptimaliseerd is. In een tijd waar optimalisatie niet meer aan de top van menig developers z'n prioriteiten lijstje staat vind ik dat ook echt bewonderingswaardig. Wat men wel niet uit hedendaagse hardware zou kunnen halen als ze net zo veel moeite in optimalisatie zouden stoppen als sommige oude retrogames deden. Je weet wel, die oude spellen waar alle mogelijke technieken en truukjes werden gebruikt om het maximale uit je paar bits te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cambionn op 02-10-2024 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
@L23 Vooral nu Stardew Valley en Link's Awakening.

In afwachting van Densha de Go op de Switch na lange tijd weer Densha de Go Final op de PC gezet. Voor een game van 20 jaar oud speelt het nog uitstekend op Windows 11. Met de English translation patch, de conducteurs modus is anders best lastig.

@LaFleche Hoe bevalt je de Zuiki controller na wat langere tijd? Dit lijkt mij een mooie toevoeging, ook voor andere sims zoals OpenBVE en JR East.

Hier een handig overzicht. https://marcriera.github..../controllers/usb/zkns001/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Corrigan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:16:
[...]

@L23 Vooral nu Stardew Valley en Link's Awakening.

In afwachting van Densha de Go op de Switch na lange tijd weer Densha de Go Final op de PC gezet. Voor een game van 20 jaar oud speelt het nog uitstekend op Windows 11. Met de English translation patch, de conducteurs modus is anders best lastig.

@LaFleche Hoe bevalt je de Zuiki controller na wat langere tijd? Dit lijkt mij een mooie toevoeging, ook voor andere sims zoals OpenBVE en JR East.

Hier een handig overzicht. https://marcriera.github..../controllers/usb/zkns001/
Bevalt echt goed...veel meer controle over gameplay en het geeft een extra dimensie aan het spel. Natuurlijk haalt het de portabiliteit van deze games op de switch weg.
Ben ook aan het experimenteren
- werkt natuurlijk op switch met gesupporte games.
- Jr east werkt goed met een tool zuiki_to_jre (github) omdat steam deze integratie met een update om zeep heeft geholpen.
- pcsx2 werkt ook voor bijv. Shinkansen maar wel met kleine onhebbelijkheden (en pcsx2 heeft voor deze game wat grafische artifacts)
- pc versies inclusief de (gedumpte) arcade versie krijg je aan de praat met denconv (https://autotraintas.hariko.com/)
- schijnt voor ps4 ook te gebruiken te zijn met een titan2 adapter (duur ding van 120 euro) maar daar ben ik nog niet mee bezig.. Heb maar beperkte tijd, geld en zoveel te doen

Kortom: zeker de moeite waard en voor meer trein games te gebruiken dan alleen switch ddg en dat is ook fijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat is wel ideaal. Je wil niet tal van dure trein controllers kopen. Fijn dat het zo bevalt.

Van wat ik gehoord en gelezen heb zijn de Shinkansen games wat minder inspannend gezien je lange afstanden maakt met stops ver uit elkaar, waardoor je minder hoef te doen.

Ik vond daar laatst een boeiende en lange video over.

Hier bespreekt de maker van de video trein games door de jaren heen. Ook Densha de Go en Sonic powered games maar meer dan alleen die bekende reeksen. Er zijn blijkbaar zelfs trein-race games gemaakt.

Vond het wel interessant om te kijken.
Bizar genoeg klinkt de verteller exact zoals Jim Henson/Kermit, wat qua vertelstem wel lekker klinkt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
@LaFleche Goed om te horen dat de controller nog steeds bevalt. Nu die werkt met meerdere sims wordt die veel interessanter. Heb je ervaring dat deze werkt met Train Simulator Classic 2024. Die heb ik ook al jaren staan in Steam en speel deze veel te weinig.

Inmiddels is Densha de Go voor de Switch binnen. Het is een flink stuk pittiger en uitdagender dan Densha de Go Final op de PC. Je moet direct al veel extra dingen doen zoals aanwijzen, toeteren, opletten voor spoorwerkers en de lichten steeds dimmen bij een tegenligger.
De software update naar 1.2 ging automatisch, je hebt geen Japanse regio of account voor nodig.

Een translation guide is wel een must, want de game kent zoveel opties. Een guide voor de Switch heb ik nog niet gevonden, maar deze voor de PS4 werkt ook.
https://gamefaqs.gamespot...sen/faqs/78831/play-guide

Densha de Go ziet er prachtig uit op de Switch. Heerlijke uitdagende arcade game.

Afbeeldingslocatie: https://images.nintendolife.com/screenshots/113515/large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Touche :D

Maar ik hoef die trein niet te besturen. Vind het juist fijn in de trein omdat ik lekker kan gamen of wat anders voor mezelf kan doen en omdat ik in de auto wagenziek wordt. Dan een game spelen waar ik de trein bestuur is nogal ironisch. Of juist hyperrealistisch. Hoe dan ook niet mijn ding :p .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Corrigan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:09:
@LaFleche Goed om te horen dat de controller nog steeds bevalt. Nu die werkt met meerdere sims wordt die veel interessanter. Heb je ervaring dat deze werkt met Train Simulator Classic 2024. Die heb ik ook al jaren staan in Steam en speel deze veel te weinig.

Inmiddels is Densha de Go voor de Switch binnen. Het is een flink stuk pittiger en uitdagender dan Densha de Go Final op de PC. Je moet direct al veel extra dingen doen zoals aanwijzen, toeteren, opletten voor spoorwerkers en de lichten steeds dimmen bij een tegenligger.
De software update naar 1.2 ging automatisch, je hebt geen Japanse regio of account voor nodig.

Een translation guide is wel een must, want de game kent zoveel opties. Een guide voor de Switch heb ik nog niet gevonden, maar deze voor de PS4 werkt ook.
https://gamefaqs.gamespot...sen/faqs/78831/play-guide

Densha de Go ziet er prachtig uit op de Switch. Heerlijke uitdagende arcade game.

[Afbeelding]
Een andere translation guide is er ook
https://docs.google.com/d...QTdcaJhLc3AFpvdv361M/edit
Ook voor ps4 maar dat is op vr-mode na identiek aan de switch versie

Maar moet toegeven dat die op gamefaqs - die nieuw voor me was- prettiger is.

overigens geen ervaring met Train Simulator 2024

[ Voor 5% gewijzigd door LaFleche op 04-10-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
@LaFleche Bedankt, die Densha de Go handleiding kende ik nog niet.

Inmiddels ben ik een paar A promoties verder. In handheld mode speelt het ook fijn op de OLED, vooral met een Hori als full size controller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXi_miJqVj3giMGejUL9SBUnT9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YR6vV4B5uz1S5ZOzDEE7erB.jpg?f=fotoalbum_large

Veel Japanse teksten en ik heb geen idee wat die dame en man steeds allemaal roept onderweg.
Met de handleidingen op de iPad ernaast en Google Lens werkt het allemaal prima.

Erg leuke en pittige game. Even niet opletten en je ligt er direct uit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkDhBkYuBWl0z-l5GqYGaOjokCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xh8Ob7h4ozLgjNmEBo6rO2XL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Corrigan schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:19:
@LaFleche Bedankt, die Densha de Go handleiding kende ik nog niet.

Inmiddels ben ik een paar A promoties verder. In handheld mode speelt het ook fijn op de OLED, vooral met een Hori als full size controller.

[Afbeelding]

Veel Japanse teksten en ik heb geen idee wat die dame en man steeds allemaal roept.
Met de handleidingen op de iPad ernaast werkt het allemaal prima.

Erg leuke en pittige game. Even niet opletten en je ligt er direct uit. :)

[Afbeelding]
Het wordt nog lastiger met de bonus levels, waarin de treinen nog nét wat anders sturen. Belangrijke tip is trouwens om zoveel mogelijk hartjes te verzamelen. Die heb je nodig om bepaalde levels te ontgrendelen.

Een makkelijke manier om er extra te krijgen is even de koplampen uit te doen wanneer een trein je tegemoet komt, om daarna de lampen weer aan te doen.

Daarnaast kan het handig zijn om Google Lens te gebruiken op schermen met tekst die je niet kan lezen. Daarmee beeldtaal je realtime.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
The_Bird schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:28:
[...]

Het wordt nog lastiger met de bonus levels, waarin de treinen nog nét wat anders sturen. Belangrijke tip is trouwens om zoveel mogelijk hartjes te verzamelen. Die heb je nodig om bepaalde levels te ontgrendelen.

Een makkelijke manier om er extra te krijgen is even de koplampen uit te doen wanneer een trein je tegemoet komt, om daarna de lampen weer aan te doen.

Daarnaast kan het handig zijn om Google Lens te gebruiken op schermen met tekst die je niet kan lezen. Daarmee beeldtaal je realtime.
Google Lens is zeker een must met zoveel opties. Plotseling faalden steeds alle missies, bleek ik de moeilijkheidsgraad per ongeluk op Very Hard te hebben gezet.
De bonus levels zijn zeker pittiger, ook slecht weer en meer passagiers aan boord. De game bouwt mooi langszaam op in moeilijkheidsgraad met steeds meer mogelijkheden. Roulette run is leuk.
Ik ben onder de indruk hoe soepel de game werkt op de Switch.

Als ik deze video zie heb ik nog veel te oefenen. Knap hoe deze zo strak aanrijdt in free run.
Densha de Go! is nu mijn leukste aankoop voor de Switch van het jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Mooi dat je er zo van geniet. En dan te bedenken dat er nog veel treinen te ontgrendelen zijn. En ook leuk dat de Chip line er in zit bij de arcade modus.

Strak binnenrijden blijft een kunst. Zelf lukt het binnenrijden wel maar dan maak ik veel gebruik van de zwaarste stand van de rem die ik steeds kort indruk. Ik probeer nu gladder binnen te komen door de minder zware remmen te gebruiken maar dan re ik vaak iets te vroeg nog.

Ik heb de game voor zowel PS4 als Switch en grafisch heeft de PS4 iets scherpere textures en 60 fps. In de praktijk merk ik daar op de Switch weinig van. Laadtijden zijn ook wel iets die langer maar alsnog goed te doen vind ik.

Oh en de PS4 heeft een PS VR mode.

Al met al speelt de game inderdaad prima weg op Switch.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:06
Oeff, ik heb uiteindelijk toch wat tijd vrijgemaakt in m'n backlog om als eerste de nieuwe Zelda Echoes of Wisdom te spelen. Maar echt al per direct in de eerste vrije regio waar je kan rondlopen
spoiler:
het kasteel met de huisjes
mega veel stutters.

Ik ben zeker niet iemand die roept dat de switch de nieuwste snelle hardware nodig heeft, maar je eigen game die meteen stottert vind ik wel getuigen dat de switch aan vervanging toe is.

Van de week ook steamworld dig 2 uitgespeeld :) heerlijk relaxed miner spelletje

[ Voor 8% gewijzigd door tekken4111 op 06-10-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tekken4111 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:12:
Oeff, ik heb uiteindelijk toch wat tijd vrijgemaakt in m'n backlog om als eerste de nieuwe Zelda Echoes of Wisdom te spelen. Maar echt al per direct in de eerste vrije regio waar je kan rondlopen
spoiler:
het kasteel met de huisjes
mega veel stutters.

Ik ben zeker niet iemand die roept dat de switch de nieuwste snelle hardware nodig heeft, maar je eigen game die meteen stottert vind ik wel getuigen dat de switch aan vervanging toe is.
Als je nu eens een beetje verder speelt dan gaat dat een heel stuk verminderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tekken4111 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:12:
Ik blijf dat altijd een rare uitspraak vinden. Het ligt puur aan de software. We geven bij elke Pokemon game toch ook niet de hardware de schuld hoop ik? En het is helemaal raar als je een game voor een specifiek platform ontwikkeld geen rekening houdt met wat de hardware aankan. Maar het verbaasd me niet, bij Link's Awakening zag je het probleem ook en daar is het probleem nooit opgelost. Ik vraag me af waarom ze er niet gewoon een 30 fps game van gemaakt hebben, in ieder geval de buitenwereld.

Het getuigd er wat mij betreft meer van dat ze weten dat de game toch wel gekocht word. Te weinig mensen die er zich aan ergeren om er iets aan te willen doen. En mogelijk lost de opvolger van de Nintendo Switch het probleem ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:06
L23 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Ik blijf dat altijd een rare uitspraak vinden. Het ligt puur aan de software. We geven bij elke Pokemon game toch ook niet de hardware de schuld hoop ik? En het is helemaal raar als je een game voor een specifiek platform ontwikkeld geen rekening houdt met wat de hardware aankan. Maar het verbaasd me niet, bij Link's Awakening zag je het probleem ook en daar is het probleem nooit opgelost. Ik vraag me af waarom ze er niet gewoon een 30 fps game van gemaakt hebben, in ieder geval de buitenwereld.

Het getuigd er wat mij betreft meer van dat ze weten dat de game toch wel gekocht word. Te weinig mensen die er zich aan ergeren om er iets aan te willen doen. En mogelijk lost de opvolger van de Nintendo Switch het probleem ook op.
Ik ben het er op zich mee eens dat we de game inderdaad ook kunnen blamen ;) Either way, of de graphics moeten omlaag, of er moet beter geoptimaliseerd worden, of de hardware is gewoon niet toereikend voor wat ze willen.

Gezien het een Nintendo game is, vind ik dat Nintendo hiermee in ieder geval de zwakke plek laat zien van de huidige generatie. Namelijk dat optimaliseren zeer belangrijk is omdat de hardware gewoon zeer oud is. Ik ben het er mee eens dat de game makers kunnen optimaliseren tot het goed werkt, maar ik kan me ook voorstellen dat de gebruikte engine misschien gewoon niet beter kan draaien.
JackAvery schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:16:
[...]
Als je nu eens een beetje verder speelt dan gaat dat een heel stuk verminderen :)
Dat is top! Wel jammer voor de eerste indruk dan ;) had maar even een kwartiertje om te beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tekken4111 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:59:
[...]

Ik ben het er op zich mee eens dat we de game inderdaad ook kunnen blamen ;) Either way, of de graphics moeten omlaag, of er moet beter geoptimaliseerd worden, of de hardware is gewoon niet toereikend voor wat ze willen.

Gezien het een Nintendo game is, vind ik dat Nintendo hiermee in ieder geval de zwakke plek laat zien van de huidige generatie. Namelijk dat optimaliseren zeer belangrijk is omdat de hardware gewoon zeer oud is. Ik ben het er mee eens dat de game makers kunnen optimaliseren tot het goed werkt, maar ik kan me ook voorstellen dat de gebruikte engine misschien gewoon niet beter kan draaien.

[...]

Dat is top! Wel jammer voor de eerste indruk dan ;) had maar even een kwartiertje om te beginnen.
Klopt. Maar optimaliseren is voor elke hardware belangrijk. Zelfde zie je ook bij bepaalde PS5 games en om dan maar te zeggen dat het al tijd is voor een PS6 gaat me een beetje ver :P Maar games ontwikkelen wordt ook steeds complexer. In dit geval vind ik het wel gewoon raar omdat het al een bekend probleem was bij Link's Awakening. Als je dan je grenzen weet van de engine dan moet je daar niet een nog grotere game op gaan bouwen met Echoes of Wisdom.

Verder wil ik het spel niet teveel afkraken. Heb het nog niet gespeeld. Bij Link's Awakening vond ik het in ieder geval opvallen, maar vond ik het alsnog een hele toffe game die ik niet had willen missen. Zelfde verwachtingen bij Echoes of Wisdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:20
Ben nu bezig met Link's Awakening en heb nauwelijks last van de framedrops. Natuurlijk zie ik het wel, maar het is niet bepalend voor de ervaring. Het is prima speelbaar. Ben benieuwd of het bij Echoes of Wisdom vergelijkbaar is, dan is het voor mij prima speelbaar en kan ik hem gerust in huis halen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door AreVeeDee op 06-10-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

AreVeeDee schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:24:
Ben nu bezig met Link's Awakening en heb nauwelijks last van de framedrops.
Link's Awakening is dan ook niet een originele game voor de Switch gemaakt. Deze is al een stukje ouder, de Switch is daarom krachtig genoeg.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:32
rockhopper schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Link's Awakening is dan ook niet een originele game voor de Switch gemaakt. Deze is al een stukje ouder, de Switch is daarom krachtig genoeg.
maar de engine is wel voor de switch ontwikkeld, denk dat ie het daar over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rockhopper schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Wat zeg je nou? Game is specifiek voor de Nintendo Switch ontwikkeld. Alleen is het een remake van een game die oorspronkelijk op de Game Boy uitkwam. Maar Link's Awakening op de Switch komt verder niet overeen met die Game Boy graphics :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AreVeeDee schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:24:
Ben nu bezig met Link's Awakening en heb nauwelijks last van de framedrops. Natuurlijk zie ik het wel, maar het is niet bepalend voor de ervaring. Het is prima speelbaar. Ben benieuwd of het bij Echoes of Wisdom vergelijkbaar is, dan is het voor mij prima speelbaar en kan ik hem gerust in huis halen. :)
Je zou Digital Foundry review op Youtube kunnen bekijken. Maar verwacht gewoon dat als je je vermaakt met Link's Awakening dat Echoes of Wisdom ook een toffe ervaring gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Op basis van Digital Foundry lijkt het inzakken van de framerate eigenlijk niet echt aan de graphics te liggen, maar vooral dat er niet snel genoeg data kan worden ingeladen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:07:
[...]

Op basis van Digital Foundry lijkt het inzakken van de framerate eigenlijk niet echt aan de graphics te liggen, maar vooral dat er niet snel genoeg data kan worden ingeladen.
Ja klopt. de camera om Zelda bewegen gaat vloeiend in die video, maar zodra Zelda loopt in dat zelfde gebied dipt de framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sderooij schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:49:
[...]
maar de engine is wel voor de switch ontwikkeld, denk dat ie het daar over heeft.
Ok duidelijk. Ik ervaar overigens bij Awakening ook geen storende dingen dus wat mij betreft is het een goede port van het spel.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

[...]

Ja vond ik ook, maar het is tegelijkertijd best een mooie game die een aantal interessante dingen doet en hoewel er nog wel een paar plekken zijn waar de framebuffer nogal instabiel tussen 30 en 60 FPS wisselt, gaat het (voor zover ik heb gemerkt na ~10+ uur) zelden zo erg zijn als in castle town. Dungeons zijn meestal 60FPS. Al bij al stoort het mij niet genoeg om mijn plezier te storen. Het is ook duidelijk een complexere game dan Link's Awakening.

Nu is de vraag of Nintendo/Grezzo hier iets aan hadden kunnen doen of niet - en het is heel moeilijk voor ons om dat in te kunnen schatten. Mogelijk zijn er technologische keuzes gemaakt tijdens het ontwikkelen van Link's Awakening die niet oplosbaar waren. Desondanks wel een (kleine) blaam op een verder erg fijne game.

[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 06-10-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35
Zo nu eens mijn eerste impressie/ bevinding van 20-30 uur Fire Emblem 3 houses op "maddening" (En dan classic qua death)

En ja dat is echt, het is alsof je een ander spel speelt. Ongekend moeilijk. Dingen die vooral opvallen voor mij tov hard is dat de "avoid rate" van veel units ongekend hoog is, verder krijg je echt heel weinig experience en is het dus moeilijk je units te levelen. Net 3 keer overnieuw een "skirmisch/ auxillary" gedaan en de laatste keer lukte het omdat ik maar steeds terug trok.

Je units moeten echt bij elkaar blijven staan, je kan ze niet meer versprijden over de hele map.

Leuke aspecten zijn er natuurlijk ook!
1) het is nu écht uitdagend, dus verder komen in een missie geeft voldoening
2) je moet nog meer nadenken over welke units je laat vechten, ruimte voor middelmaat units is er nu al helemaal niet meer.

Ik zag al een defeat scherm bij de tutorial (300+ uur playtime) toen wist ik het al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35
RayNbow schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:07:
[...]

Is het niet metdezelfde engine als die van Links awakening? want die heeft ook best wat framedrops

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Is het niet metdezelfde engine als die van Links awakening? want die heeft ook best wat framedrops
Die frame drops vallen toch wel mee bij Link's Awakening? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Voor zover ik weet is het in de basis dezelfde engine, maar dat zegt op zich niets. De engine van bijv. TotK is in de basis dezelfde engine als BotW, maar om TotK te realiseren hebben ze enorm veel moeten sleutelen aan de engine.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Pagina: 1 ... 261 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic