Ik moet zeggen dat ik er wel naar gezocht heb maar nee niet aangeschaft.
Amazon Japan? Was iets van 55 euro? Ben benieuwd wat je er van vind
Wat gaaf zeg! Hoe vind je de game? En in hoeverre speelt het zoals Densha de Go!?
"21 jaar DSL!"
Ja wel wat duur he. Ik twijfel nog of ik hem erbij haal dan. Maakt het wel af natuurlijk.Dagg schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:50:
Ik moet zeggen dat ik er wel naar gezocht heb maar nee niet aangeschaft.
Vooral als je dan ook nog witte handschoenen aan doet.
Ik ken Densha de Go niet en als ik er naar zoek begrijp ik dat de game eigenlijk in 2004 met Densha de Go Final geen vervolg meer zou krijgen. Lijkt mij wel de beste ‘serie’ om in Tokyo te rijden.
Geen idee of RailPro wat is welke ook van Sonic Powered is net als Japanese Rail Sim.
Moet hier nog een keer induiken en eventueel extra spellen kopen.
Vindt het wel leuk om op de grote teevee, met koptelefoon op dit te spelen, met alle geluiden lekker dicht er op. Met dat idee trok mij die controller toch wel de aandacht. En moet zeggen dat ik de controls nog niet goed onder de knie heb.
btw edit, PlayAsia en NedGame hebben deze Kyoto nog op voorraad.
Ik ken Densha de Go niet en als ik er naar zoek begrijp ik dat de game eigenlijk in 2004 met Densha de Go Final geen vervolg meer zou krijgen. Lijkt mij wel de beste ‘serie’ om in Tokyo te rijden.
Geen idee of RailPro wat is welke ook van Sonic Powered is net als Japanese Rail Sim.
Moet hier nog een keer induiken en eventueel extra spellen kopen.
Vindt het wel leuk om op de grote teevee, met koptelefoon op dit te spelen, met alle geluiden lekker dicht er op. Met dat idee trok mij die controller toch wel de aandacht. En moet zeggen dat ik de controls nog niet goed onder de knie heb.
[ Voor 32% gewijzigd door Dagg op 14-09-2024 09:50 ]
Bij Nedgame opeens uitverkochtDagg schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:24:
Mario RPG voor 35 euro bij Amazon voor de liefhebbers:
https://www.amazon.nl/Sup...46W1LY?tag=dekudeals03-21
"21 jaar DSL!"
En bij bol.com voor 36 euro: https://www.bol.com/nl/nl...rio-rpg/9300000153235491/The_Bird schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:22:
Mario RPG voor 35 euro bij Amazon voor de liefhebbers:
Voor degenen die door @Dagg enthousiast gemaakt zijn over de treingames is er nu een pre-order sale voor een game uit dezelfde serie, met een andere regio:
https://www.nintendo.com/...-Hot-Springs-2643937.html
https://www.nintendo.com/...-Hot-Springs-2643937.html
[ Voor 25% gewijzigd door The_Bird op 15-09-2024 11:31 ]
"21 jaar DSL!"
Is d'r ook zo'n sim die in Tokyo rijdt?
Yamanotelijn lijkt me leuk
Haters everywhere but I don’t really care
Dan zou je voor Densha de Go! moeten gaan. De release voor de Switch heeft de Yamanote-lijn als focus. Hij is wel Japan-only maar met een guide heb je snel genoeg door wat je doet.matthijst schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:26:
Is d'r ook zo'n sim die in Tokyo rijdt?
Hier een aardige review er van trouwens:
Ik heb zelf de game, weliswaar op PS4, maar de gameplay is hetzelfde dus mocht je vragen hebben, dan kan dat altijd.
[ Voor 56% gewijzigd door The_Bird op 15-09-2024 11:41 ]
"21 jaar DSL!"
Bij Play Asia is Densha de Go te vinden, voor ongeveer €52 excl verzendkostenThe_Bird schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:32:
[...]
Dan zou je voor Densha de Go! moeten gaan. De release voor de Switch heeft de Yamanote-lijn als focus. Hij is wel Japan-only maar met een guide heb je snel genoeg door wat je doet.
[YouTube: Tokyo Yamanote Line | E235系 | Full Loop | Densha de GO!! [PS4]]
Hier een aardige review er van trouwens:
[YouTube: Densha de Go!! Hashirō Yamanote-sen | Review | Switch]
Ik heb zelf de game, weliswaar op PS4, maar de gameplay is hetzelfde dus mocht je vragen hebben, dan kan dat altijd.
edit: heb je deze controller gezien @The_Bird, voor de PSone en Densha de Go2
edit2: misschien toch maar zo’n controller voor de Switch aanschaffen..
[ Voor 26% gewijzigd door Dagg op 15-09-2024 12:16 ]
Ik ken die controllers, heb ze volgens mij ook voor de N64 gezien. Zelf heb ik er geen maar je brengt me wel aan het twijfelen, haha. Ik vind dat ze behoorlijk wat toevoegen, in de arcade heb ik er wel gebruik van gemaakt. Het is uiteraard wennen, maar het helpt wel het het gevoel, de immersion zoals ze zo mooi zeggen. Helemaal bij dit soort relax-games wel lekker.Dagg schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:58:
[...]
Bij Play Asia is Densha de Go te vinden, voor ongeveer €52 excl verzendkosten
edit: heb je deze controller gezien @The_Bird, voor de PSone en Densha de Go2
edit2: misschien toch maar zo’n controller voor de Switch aanschaffen..
Degene voor de Switch kan je met 1 hand bedienen en is wat lastiger te krijgen. Bij Play Asia uitverkocht en Amazon Japan tweedehands voor veel geld. Daarnaast vind ik het zelf ook wat minder "echt"/luxe ogen in vergelijking mt de prachtige PSOne versie die je deelde.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ajPisQYpLy1vxZ9ilkrHfeyt.jpg?f=user_large)
"21 jaar DSL!"
Ik had gisteren vrijwel alle Japanese Rail Sim en Real Pro spellen besteld en later toch weer geannuleerdThe_Bird schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:27:
[...]
Ik ken die controllers, heb ze volgens mij ook voor de N64 gezien. Zelf heb ik er geen maar je brengt me wel aan het twijfelen, haha. Ik vind dat ze behoorlijk wat toevoegen, in de arcade heb ik er wel gebruik van gemaakt. Het is uiteraard wennen, maar het helpt wel het het gevoel, de immersion zoals ze zo mooi zeggen. Helemaal bij dit soort relax-games wel lekker.
Degene voor de Switch kan je met 1 hand bedienen en is wat lastiger te krijgen. Bij Play Asia uitverkocht en Amazon Japan tweedehands voor veel geld. Daarnaast vind ik het zelf ook wat minder "echt"/luxe ogen in vergelijking mt de prachtige PSOne versie die je deelde.
[Afbeelding]
Van de 2 Real Pro zijn er in de Japanse eShop demo's te downloaden. Dat geeft een goed beeld wat je van de Japanese Rail Sim en Real Pro games kan verwachten. Alleen Journey to Kyoto en de komende release Hakone Town of Natural Beauty and Hot Springs zijn in het Engels. Maar als je eenmaal het concept door hebt dan zijn de games prima in het Japans te spelen.
Ik heb nog een paar dagen om na te denken over Hakone Town of Natural Beauty and Hot Springs. Inderdaad een leuke pre-order prijs. Hier krijgen we 60% korting en in de Japanse eShop is dat maar 10%. Hopelijk is dit een push voor de westerse markt en zijn de opvolgende Japanese Rail Sim en Real Pro games ook allemaal in het Engels.
/f/image/yJNI75Qmtc5Hpi5m9GawnWD3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 15-09-2024 12:52 ]
Ik wist niet dat er demo's van waren. Thanks!
Ik heb de Realpro demo's gedownload en weet nog niet precies wat ik er van vind.
De audio is erg goed. Geluidseffecten, omroepen en dergelijke klinken zoals ze in het echt klinken en helpen enorm qua sfeer. Qua videobeelden weet ik niet wat ik daar van vind in vergelijking met de gerenderde graphics van Densha de Go. Uiteraard ziet het er heel realistisch uit, maar ik merk dat ik wat uit de ervaring word gehaald bij het remmen en stilstaan. Dan "hapert" het beeld, wat logisch is met videobeelden.
Ik heb de Realpro demo's gedownload en weet nog niet precies wat ik er van vind.
De audio is erg goed. Geluidseffecten, omroepen en dergelijke klinken zoals ze in het echt klinken en helpen enorm qua sfeer. Qua videobeelden weet ik niet wat ik daar van vind in vergelijking met de gerenderde graphics van Densha de Go. Uiteraard ziet het er heel realistisch uit, maar ik merk dat ik wat uit de ervaring word gehaald bij het remmen en stilstaan. Dan "hapert" het beeld, wat logisch is met videobeelden.
"21 jaar DSL!"
Ik heb dan weer geen ervaring met Densha de Go. Juist die echte beelden vind ik zijn charme hebben. Ook zit er er een boel extra informatie (Guidebook) in de game over de omgeving. Ik denk dat deze game een iets andere doelgroep aanspreekt (Op vakantie geweest in Japan en dan die beelden herbeleven etc.). Ik las wel dat het haperen en de kwaliteit beelden bij de recentere games beter is. Maar als je voor de perfecte score gaat, dus de juiste snelheden rijden en op tijd stoppen bij het station, dan zou het beeld niet moeten haperen.The_Bird schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:01:
Ik wist niet dat er demo's van waren. Thanks!
Is het doel van de game, de gameplay, verder vergelijkbaar met Densha de Go? Van wat ik in de demo heb ervaren is het voornamelijk gas geven en remmen. Zijn er bij de Densha de Go meer handelingen nodig om de trein te laten rijden?
Densha de Go is ook erg arcadegericht, al moet je daarbij ook geluidssignalen geven, omroepen afspelen, deuren sluiten etc. Dit zijn geen extreem ingewikkelde zaken en de kunst blijft hier ook op tijd gas geven en remmen, wat vooral bij de stations soms tricky kan zijn, zoals denk ik bij elke rail game.
Voor mij is het deels ook herbeleven ja, door Japanse vakanties, waarbij ik alweer naar de volgende uitkijk. Doordat ik bekend ben in Tokyo, zijn de games met de Yamanote-lijn erg herkenbaar voor mij. Wanneer iemand die associatie niet heeft, valt dat "voordeel" al weg. Wat dat betreft is het inderdaad erg persoonlijk wat je leuk vindt daarin en fijn dat er keuzemogelijkheden zijn.
In Japan doen de games het vaak wel goed, al weet ik niet hoe leuk ik het zou vinden om zo'n game te spelen als ik elke dag daar de trein neem. Ik weet ook niet of ik eenzelfde game iin het Nederlands zou spelen, bijvoorbeeld waarin je NS treinen bestuurt. Volgens mij zijn die er wel, voor de pc met name, maar dat trekt me minder.
Voor mij is het deels ook herbeleven ja, door Japanse vakanties, waarbij ik alweer naar de volgende uitkijk. Doordat ik bekend ben in Tokyo, zijn de games met de Yamanote-lijn erg herkenbaar voor mij. Wanneer iemand die associatie niet heeft, valt dat "voordeel" al weg. Wat dat betreft is het inderdaad erg persoonlijk wat je leuk vindt daarin en fijn dat er keuzemogelijkheden zijn.
In Japan doen de games het vaak wel goed, al weet ik niet hoe leuk ik het zou vinden om zo'n game te spelen als ik elke dag daar de trein neem. Ik weet ook niet of ik eenzelfde game iin het Nederlands zou spelen, bijvoorbeeld waarin je NS treinen bestuurt. Volgens mij zijn die er wel, voor de pc met name, maar dat trekt me minder.
"21 jaar DSL!"
Misschien toch maar eens een Japans account aanmaken. Je bent lekker op dreef @L23, ik had het zelfde.
Ik wil graag wel de videobeelden zien ipv gerenderd, en ook de Yamanote-lijn rijden.
Je kunt ook de horn gebruiken zodra je spoorwerkers tegen komt on punten te verzamelen. Bij elke tempo overschrijding bij het wegrijden krijg je punten aftrek, het is een kunst om overal een label A te halen, ik ben overal te vroeg momenteel en voornamelijk net te ver doorgereden. Alleen snap ik nog niet goed waar ik die punten kan zien. Evenals dat ik momenteel nog te veel op alle toeters en bellen let want mijn spelgevoel is nog niet zo best zodat ik niet uit het raam kan kijken wat er allemaal te zien is. Dit is over de Japanese Rail Sim serie. Het is ontspannend en lastig en leuk. Prima spellen voor mij.
Ik wil graag wel de videobeelden zien ipv gerenderd, en ook de Yamanote-lijn rijden.
Je kunt ook de horn gebruiken zodra je spoorwerkers tegen komt on punten te verzamelen. Bij elke tempo overschrijding bij het wegrijden krijg je punten aftrek, het is een kunst om overal een label A te halen, ik ben overal te vroeg momenteel en voornamelijk net te ver doorgereden. Alleen snap ik nog niet goed waar ik die punten kan zien. Evenals dat ik momenteel nog te veel op alle toeters en bellen let want mijn spelgevoel is nog niet zo best zodat ik niet uit het raam kan kijken wat er allemaal te zien is. Dit is over de Japanese Rail Sim serie. Het is ontspannend en lastig en leuk. Prima spellen voor mij.
Ik had jaren terug al een Japans account aangemaakt, destijds om een demo te downloaden die niet in de Nederlandse eShop beschikbaar was. Maar je kan bijvoorbeeld ook de Japanse SNES Online app downloaden. Aankopen heb ik nog nooit gedaan met een Japans account. @RayNbow Hoe doe jij dat? Koop je ergens tegoed?Dagg schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:04:
Misschien toch maar eens een Japans account aanmaken. Je bent lekker op dreef @L23, ik had het zelfde.
Ik denk dat ik voor nu alleen Journey to Kyoto fysiek koop. Maar de andere games die alleen in het Japans te spelen zijn zou je ook in de Japanse eShop kunnen kopen. Zo zie ik op DekuDeals dat Tetsudou Nippon! Rosen Tabi Meichi Tetsudou Hen bijvoorbeeld afgelopen juli in de aanbieding was voor 998 Japanse Yen.
Verder zag ik dat er in de Japanse eShop ook DLC te koop is voor Journey to Kyoto.
Helaas werken in de Japanse shops Europese credit cards niet. Je zal dan inderdaad Japanse prepaid kaarten moeten kopen. Bijvoorbeeld bij Play-Asia. Een andere optie is fysiek kopen via Amazon Japan.
"21 jaar DSL!"
Mijn eerste aankoop was via tegoed die ik volgens mij op PlayAsia had gekocht(*). Toen kon je nog bijv. 500 yen tegoed kopen (tegen kostprijs, dus 500 yen). Later was het aanbod van eShop-tegoeden minder gunstig.L23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:19:
Aankopen heb ik nog nooit gedaan met een Japans account. @RayNbow Hoe doe jij dat? Koop je ergens tegoed?
Momenteel gebruik ik een Japans PayPal-account. Ik had ergens ooit een guide gevonden die uitlegde hoe je zo'n account kon aanmaken. Het lastige is dat je een Japans adres moet opgeven (hiervoor heb ik adresgegevens van een willekeurige shipping forwarder gebruikt). Maar voor de rest heb ik m'n Nederlandse creditcard kunnen koppelen aan m'n Japanse PayPal-account.
(* Voor KAMIKO ergens in 2017)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Jij gebruikt ook DekuDeals toch? Kan je de wishlist en notificaties ook scheiden tussen de Nederlandse en Japanse eShop?RayNbow schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:30:
[...]
Mijn eerste aankoop was via tegoed die ik volgens mij op PlayAsia had gekocht(*). Toen kon je nog bijv. 500 yen tegoed kopen (tegen kostprijs, dus 500 yen). Later was het aanbod van eShop-tegoeden minder gunstig.
Momenteel gebruik ik een Japans PayPal-account. Ik had ergens ooit een guide gevonden die uitlegde hoe je zo'n account kon aanmaken. Het lastige is dat je een Japans adres moet opgeven (hiervoor heb ik adresgegevens van een willekeurige shipping forwarder gebruikt). Maar voor de rest heb ik m'n Nederlandse creditcard kunnen koppelen aan m'n Japanse PayPal-account.
(* Voor KAMIKO ergens in 2017)
Waarom weet ik niet, google translate loopt vast op de link, wat is de DLC? Toen ik de kaart in de Switch stopte was er wel een update, dat zal zeker en vast geen DLC zijn.L23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:19:
[...]
Ik had jaren terug al een Japans account aangemaakt, destijds om een demo te downloaden die niet in de Nederlandse eShop beschikbaar was. Maar je kan bijvoorbeeld ook de Japanse SNES Online app downloaden. Aankopen heb ik nog nooit gedaan met een Japans account. @RayNbow Hoe doe jij dat? Koop je ergens tegoed?
Ik denk dat ik voor nu alleen Journey to Kyoto fysiek koop. Maar de andere games die alleen in het Japans te spelen zijn zou je ook in de Japanse eShop kunnen kopen. Zo zie ik op DekuDeals dat Tetsudou Nippon! Rosen Tabi Meichi Tetsudou Hen bijvoorbeeld afgelopen juli in de aanbieding was voor 998 Japanse Yen.
Verder zag ik dat er in de Japanse eShop ook DLC te koop is voor Journey to Kyoto.
Momenteel vind ik het nog het leukst om de game te spelen zonder de cabine te zien, dit als kleine toevoeging op mijn kleine kleine premature review.
Ik kan mij de kleine lijnen in Nederland nog wel voorstellen maar zoals je zelf ook aangeeft @The_Bird is het de herkenning voor mij die dit ook leuk maakt. Als ik een bullet train zou besturen zou het misschien ook wel leuk zijn maar het korte werk zorgt er ook voor dat het makkelijk op te pakken is zodra je er even klaar mee bent.
Mochten jullie een link hebben om de shop te ritselen dan ben ik jullie dankbaar.
@Dagg mogelijk "breekt" de link omdat de Nintendo site detecteert dat je Nintendo account van het verkeerde land is? De link klopt namelijk wel, maar breekt eerst (ik kreeg een foutmelding van mijn browser) om dan de pagina te laden en naar een pop-up te gaan die vraagt of je, op basis van je account, niet van land wilt wisselen. Je moet dan op de knop klikken (de grijze, niet de rode) die zegt dat je op deze pagina wilt blijven.
De DLC heet 路線追加「新緑の鞍馬線」 (Rosen tsuika "Shinryoku no Kurumasen").
De DLC heet 路線追加「新緑の鞍馬線」 (Rosen tsuika "Shinryoku no Kurumasen").
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 15-09-2024 17:04 ]
Wat ik op internet las is de update de Engelse taal, niet de DLC inderdaad. Ik zag in onderstaande video dat je in de DLC op hetzelfde traject rijdt, maar dan in de lente inplaats van in de herfst.Dagg schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:54:
[...]
Waarom weet ik niet, google translate loopt vast op de link, wat is de DLC? Toen ik de kaart in de Switch stopte was er wel een update, dat zal zeker en vast geen DLC zijn.
Momenteel vind ik het nog het leukst om de game te spelen zonder de cabine te zien, dit als kleine toevoeging op mijn kleine kleine premature review.
Ik kan mij de kleine lijnen in Nederland nog wel voorstellen maar zoals je zelf ook aangeeft @The_Bird is het de herkenning voor mij die dit ook leuk maakt. Als ik een bullet train zou besturen zou het misschien ook wel leuk zijn maar het korte werk zorgt er ook voor dat het makkelijk op te pakken is zodra je er even klaar mee bent.
Mochten jullie een link hebben om de shop te ritselen dan ben ik jullie dankbaar.
De Kurama Line is op vier manieren te beleven en de Eizan Line op twee (alleen overdag op en neer). :strip_exif()/f/image/uBZuAI7h7zjRjrdg8cK5BJK7.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: ik kan niet vinden wanneer mijn fysieke spel is uitgegeven, als ik zo kijk in de JP shop begin ik het gevoel te krijgen dat mijn spel de uitbreiding al heeft. Of is dat iets wat niet kan @L23?
:strip_exif()/f/image/uBZuAI7h7zjRjrdg8cK5BJK7.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: ik kan niet vinden wanneer mijn fysieke spel is uitgegeven, als ik zo kijk in de JP shop begin ik het gevoel te krijgen dat mijn spel de uitbreiding al heeft. Of is dat iets wat niet kan @L23?
[ Voor 19% gewijzigd door Dagg op 15-09-2024 22:03 ]
Ligt het aan mij maar is de snelheid van de trein in die rail sim zo moeilijk constant te houden?
Ik dacht dat voordat ik hem aanschaf even proberen in een simulator maar het valt me eigenlijk wat tegen.
Ben meer densha gewend..
Ik dacht dat voordat ik hem aanschaf even proberen in een simulator maar het valt me eigenlijk wat tegen.
Ben meer densha gewend..
Ja, ik gebruik DekuDeals, maar volgens mij kun je alleen notificaties voor een enkele regio ontvangen. Ik heb bijv. ATRI op mijn wishlist staan, maar ontvang hiervoor geen notificaties als deze in de JP eShop wordt afgeprijsd.L23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:48:
[...]
Jij gebruikt ook DekuDeals toch? Kan je de wishlist en notificaties ook scheiden tussen de Nederlandse en Japanse eShop?
Klopt, dit komt doordat het geschakelde bediening is en geen linieare regulering zoals een gaspedaal. Voor mij maakt dat het ook leuk.LaFleche schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:44:
Ligt het aan mij maar is de snelheid van de trein in die rail sim zo moeilijk constant te houden?
Ben meer densha gewend..
Rina Itou en Alice Peralta, die respectievelijk de stemmen van Pearl en Marina verzorgen, hebben zelf ook meegedaan met dit weekends Splatfest:
Mogelijk staat op het Switch doosje dat de DLC bij de fysieke game is inbegrepen, maar ik kan geen JapansDagg schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:28:
Hopelijk kan ik morgen of dinsdag de game ophalen bij Nedgame.
De Real Pro demo’s al een aantal keer gespeeld. wordt er steeds beter in. Ook al een keer een S score behaald. Ik kwam er achter dat als je D-Pad links indrukt dat het gelijk naar neutraal gaat, dat maakt het versnellen en remmen makkelijker.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 15-09-2024 23:29 ]
Een einde aan grote updates voor Splatoon 3:
After 2 INK-credible years of Splatoon 3, regular updates will come to a close. Don't worry! Splatoween, Frosty Fest, Spring Fest, and Summer Nights will continue with some returning themes!
— Splatoon North America (@SplatoonNA) 16 september 2024
Updates for weapon adjustments will be released as needed.
Big Run, Eggstra Work, and…
Vorige week ben ik over de 300 uur playtime gegaan in Fire Emblem Three houses. En soms lijkt het nog net zo verslavend en leuk als de eerste 150 uur. Ik ben voor de zoveelste keer opnieuw begonnen op de difficulty onder madden. Hard difficulty en dit is de 2de keer dat ik de route van Edelguard doe. De vorige keer dat ik die route deed was lang geleden dus voelt toch weer beetje als nieuw!
Ohja ook de DLC gekocht is het geld zeker waard. Vooral de bonus auxillary missies zijn leuk. FE 3 houses is wel echt verruit mijn favoriete Switch game, ook mijn favoriete Fire Emblem game ooit. Vind hem ook veel leuker dan Engage. 3 houses heeft wat dingen die minder zijn maar die worden ruimschoots weggepoetst door alle dingen die het spel zo uitstekend doet voor mij.
Ohja ook de DLC gekocht is het geld zeker waard. Vooral de bonus auxillary missies zijn leuk. FE 3 houses is wel echt verruit mijn favoriete Switch game, ook mijn favoriete Fire Emblem game ooit. Vind hem ook veel leuker dan Engage. 3 houses heeft wat dingen die minder zijn maar die worden ruimschoots weggepoetst door alle dingen die het spel zo uitstekend doet voor mij.
Weer toffe games in de sale 
Persona games bv, ik heb Persona 3 Portable gekocht
Heb P4 Golden en P5 al op Steam
Het staat niet op het doosje, wel dat beide lijnen zowel naar boven als naar beneden kunt besturen en dat er twee extra treinen in het spel zitten, dat zullen wel de twee extra speltypen van de Kurama-lijn zijn.L23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:14:
[...]
Mogelijk staat op het Switch doosje dat de DLC bij de fysieke game is inbegrepen, maar ik kan geen JapansGeen idee hoor, maar zou mooi zijn. Wat ik op jouw foto zie geeft in ieder geval een lente sfeer. Edit: Kan er verder niks over vinden, maar jouw foto van het menu is dezelfde afbeelding als op de DLC pagina dus dan staat het op de cartridge.
Hopelijk kan ik morgen of dinsdag de game ophalen bij Nedgame.
De Real Pro demo’s al een aantal keer gespeeld. wordt er steeds beter in. Ook al een keer een S score behaald. Ik kwam er achter dat als je D-Pad links indrukt dat het gelijk naar neutraal gaat, dat maakt het versnellen en remmen makkelijker.
Als je in de Eshop Japan kijkt en op Realpro zoekt is er dlc voor 1400 en voor 1980 yen te koop.Dagg schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:50:
[...]
Het staat niet op het doosje, wel dat beide lijnen zowel naar boven als naar beneden kunt besturen en dat er twee extra treinen in het spel zitten, dat zullen wel de twee extra speltypen van de Kurama-lijn zijn.
De eerste bevat een extra trein, de tweede de Nagoya lijn.
Daarbij zou ik denken dat er vanuit de game zelf ook een DLC-link is?
Qua de verschillen tussen DDGO en de andere games kwam ik er gister achter dat DDGO de exclusieve licentie van treinmaatschappij JR East heeft. Dat verklaart waarom de metropoollijnen zoals de Yamanote- en Chuo lijn alleen in de DDGO games zitten. Dat geldt eigenlijk voor alle JR lijnen, ook de Narita Express bijvoorbeeld.
Welke game je ook speelt, blijft heerlijk wanneer je net goed remt bij het station.
"21 jaar DSL!"
Van die games heb ik P5R gespeeld. Heerlijke game met geweldige muziek, ik heb de soundtrack ook gekocht.. De games zijn alleen wel een behoorlijke investering qua tijd.James Pond schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:08:
Weer toffe games in de sale
"21 jaar DSL!"
Ik heb snel een Japans account aangemaakt en via die gekeken voor de DLC. Ik kan alleen een DLC van 980yen vinden waarvoor in de game zelf een button zit. Gezien de leestekens is dat ook gewoon de Kurama-lijn en misschien dat daar dan een extra trein bij zit, dat kan ik niet zien. Nou ja, eerst maar even zover zien te komen dat ik alle opties heb vrijgespeeld.The_Bird schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:47:
[...]
Als je in de Eshop Japan kijkt en op Realpro zoekt is er dlc voor 1400 en voor 1980 yen te koop.
De eerste bevat een extra trein, de tweede de Nagoya lijn.
Daarbij zou ik denken dat er vanuit de game zelf ook een DLC-link is?
Qua de verschillen tussen DDGO en de andere games kwam ik er gister achter dat DDGO de exclusieve licentie van treinmaatschappij JR East heeft. Dat verklaart waarom de metropoollijnen zoals de Yamanote- en Chuo lijn alleen in de DDGO games zitten. Dat geldt eigenlijk voor alle JR lijnen, ook de Narita Express bijvoorbeeld.
Welke game je ook speelt, blijft heerlijk wanneer je net goed remt bij het station.
Ik begrijp dus dat het om een ander seizoen gaat, lente inplaats van in de herfst.Dagg schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:40:
[...]
Ik heb snel een Japans account aangemaakt en via die gekeken voor de DLC. Ik kan alleen een DLC van 980yen vinden waarvoor in de game zelf een button zit. Gezien de leestekens is dat ook gewoon de Kurama-lijn en misschien dat daar dan een extra trein bij zit, dat kan ik niet zien. Nou ja, eerst maar even zover zien te komen dat ik alle opties heb vrijgespeeld.
Kleine tip voor een volgend bezoek aan de Eshop van Japan: Wanneer je Google Lens gebruikt kan je alle tekst in de Eshop in 1 keer vertalen.Dagg schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:40:
[...]
Ik heb snel een Japans account aangemaakt en via die gekeken voor de DLC. Ik kan alleen een DLC van 980yen vinden waarvoor in de game zelf een button zit. Gezien de leestekens is dat ook gewoon de Kurama-lijn en misschien dat daar dan een extra trein bij zit, dat kan ik niet zien. Nou ja, eerst maar even zover zien te komen dat ik alle opties heb vrijgespeeld.
Voor nu maar eerst gewoon lekker van de game genieten. Gezien de strictheid van de games kan het wel een tijdje duren voordat je aan de DLC toekomt
"21 jaar DSL!"
Ik heb the last campfire in de aanbieding gekocht een paar dagen geleden, en wat een top game. Dus bij deze nog even een shoutout voor deze indie!
Je merk dat de game even moet laden tussendoor en de switch niet het allersnelste is, maar geweldige graphics, leuke storytelling en uitdagende puzzeltjes. Ik zou iedereen de game aanraden!
(Alleen vandaag nog voor €1,50 te koop)
Je merk dat de game even moet laden tussendoor en de switch niet het allersnelste is, maar geweldige graphics, leuke storytelling en uitdagende puzzeltjes. Ik zou iedereen de game aanraden!
[ Voor 7% gewijzigd door tekken4111 op 16-09-2024 17:25 ]
Overleef de elementen in een tactische roguelike deckbuilder – @WildfrostGame is vanaf woensdag 18 september een tijd gratis te spelen via Games Op Proef!
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 16 september 2024
Leden van #NintendoSwitchOnline kunnen zich voorbereiden door de game nu alvast te downloaden: https://t.co/umqq89NQgq pic.twitter.com/p1ROP1KCHW
Ja die heb ik kort geleden ook gespeeld, was best een leuk spelletje(op de ps5 dan gespeeld).tekken4111 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:24:
Ik heb the last campfire in de aanbieding gekocht een paar dagen geleden, en wat een top game. Dus bij deze nog even een shoutout voor deze indie!
In dat kader kan ik Yoku's Island Express ook aanraden, totaal andere game maar ook verrassend leuk om te spelen.tekken4111 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:24:
Nieuwe Super Nintendo Games naar Nintendo Online.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
De Japanse app krijgt Angelique,Cosmo Gang en Big RunLinksquest schreef op woensdag 18 september 2024 @ 04:35:
Nieuwe Super Nintendo Games naar Nintendo Online.
[YouTube: Super NES – September 2024 Game Update – Nintendo Switch Online + Expansion Pack]
In januari krijgen we een remaster van een PS Vita game die naar het schijnt een beetje een cult classic is:
Zag het net op NintendoLife. Ziet er goed uit. Muziek van David Wise (heeft muziek geschreven voor Donkey Kong Country en Yooka-Laylee). En de gameplay lijkt op een mix van Donkey Kong Country en Crash Bandicoot. Donkey Kong Country-Inspired Platformer 'Nikoderiko' Hits Switch Next Month
Ten eerste: Er staat nu een Romancing Saga 2: Revenge of the Seven demo op de eShop. Het lijkt een goed remake te worden van een ijzersterke Saga game. Release in oktober 
Voor Tokyo Game Show heeft Square ook een nieuwe trailer online gezet:
Voor Tokyo Game Show heeft Square ook een nieuwe trailer online gezet:
Ten tweede, de twee Animal Crossing Switch Lite bundels (€219) en de Switch Sport + 'gewone' Switch bundel (€299) zijn nu officieel aangekondigd en te koop op de Nintendo store. Er zit inderdaad 12 maanden NSO bij. Ook de Super Mario Bros.Wonder+OLED bundel is op de Nintendo store te vinden - en bevat hetzelfde abonnement.JackAvery schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 06:30:
[...]
En hier hebben we de officiële Australische aankondiging hiervan - de bundel ligt daar in de winkels vanaf 24 oktober. Waarschijnlijk volgt Europees nieuws dus ook binnenkort. [Embed]
Overigens claimt dezelfde persoon dat er nog vier andere bundels beschikbaar zullen zijn in Europa. Twee ervan worden Switch Lites met Animal Crossing en een jaar NSO voor ~220 euro, een derde wordt de Switch + Switch Sports bundel die we al kennen, en de laatste bundel zou een andere Switch OLED bundel betreffen.
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2024 20:49 ]
@Dagg Journey to Kyoto nog niet binnen. Maar vandaag wel Japanese Rail Sim: Hakone Town of Natural Beauty and Hot Springs in de pre-order aanbieding gekocht en kort gespeeld
Ik ben lekker op weg met Kyoto, en bedacht mij net (had morgen in mijn hoofd) dat Hakone nu uit is. Ben nog niet thuis, verkeerde prioriteiten, dan maar morgen..L23 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:05:
@Dagg Journey to Kyoto nog niet binnen. Maar vandaag wel Japanese Rail Sim: Hakone Town of Natural Beauty and Hot Springs in de pre-order aanbieding gekocht en kort gespeeld
Wat vindt je er van?
Ik weet dus nog niet hoe Journey to Kyoto is, maar Hakone speelt iets anders dan de Real Pro demo's die ik gespeeld had. Bij Real Pro was het gas geven en remmen met de linker Joy-con. Bij Hakone is links gas geven en rechts remmen, dus dat was even wennen. Verder krijg je punten door op het juiste moment een omroep te doen en in de bochten met water te sproeien. Qua uitzicht mooie bergroutes. Nog niet genoeg medailles om extra info over de omgeving te unlocken, maar volgens mij leuke gameplay.Dagg schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:47:
[...]
Ik ben lekker op weg met Kyoto, en bedacht mij net (had morgen in mijn hoofd) dat Hakone nu uit is. Ben nog niet thuis, verkeerde prioriteiten, dan maar morgen..
Wat vindt je er van?
Snel even opgestart, dit is ook anders dan Kyoto in bediening. Ik kom hier nog op terug bij je, zoals ik het nu vooral zie heeft het verschil ook te maken met de nieuw/oudheid van de te besturen treinen bij deze twee versies van Japanese Rail Sim. Real Pro heb ik niet gespeeld en ken ik daardoor niet qua speelbaarheid.L23 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:56:
[...]
Ik weet dus nog niet hoe Journey to Kyoto is, maar Hakone speelt iets anders dan de Real Pro demo's die ik gespeeld had. Bij Real Pro was het gas geven en remmen met de linker Joy-con. Bij Hakone is links gas geven en rechts remmen, dus dat was even wennen. Verder krijg je punten door op het juiste moment een omroep te doen en in de bochten met water te sproeien. Qua uitzicht mooie bergroutes. Nog niet genoeg medailles om extra info over de omgeving te unlocken, maar volgens mij leuke gameplay.
edit: Koyoto hoef je minder te doen, daar hoef je niet om te roepen of zo, alleen de hoorn gebruiken kan extra punten opleveren. Ook zijn de beelden minder scherp en je hebt geen hulp van een avatar maar gewoon textueel. Ik vind het tot nu toe wel echt een ander spel qua beleving.
[ Voor 13% gewijzigd door Dagg op 20-09-2024 08:08 ]
Als het een beetje meezit heb ik medio komende week de zuiki Densha de Go controller in huis.
Naast ddg schijnen diverse andere railsims deze ook te kunnen gebruiken.
Tevens de laatste toevoeging aan mijn ddg arcade setup... Kan niet wachten😁
Ik zou denken dat het een controller is die puur functies van de reguliere controllers mapt aan de hendels? Dan zou het denk ik breed moeten werken.LaFleche schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:33:
Als het een beetje meezit heb ik medio komende week de zuiki Densha de Go controller in huis.
"21 jaar DSL!"
Volgens de zuiki website (mbv google translate)
Compatible software: Nintendo Switch version of "Densha de GO!! Hashirou Yamanote Line", "Railway Nippon! RealPro Limited Express Romance Car! Odakyu Electric Railway Edition", "Railway Nippon! Real Pro Limited Express Run! Nagoya Railroad Edition", "Railway Nippon! Route Trip EX Clear Stream Driving Nagaragawa Railway Edition", "Railway Nippon! Route Trip "Akechi Railway Edition", "JR East Train Simulator"
Dus ik heb nog wel een wat dagen verlof nodig om al deze sims te gaan spelen (en wat geld om deze games aan te schaffen)
Compatible software: Nintendo Switch version of "Densha de GO!! Hashirou Yamanote Line", "Railway Nippon! RealPro Limited Express Romance Car! Odakyu Electric Railway Edition", "Railway Nippon! Real Pro Limited Express Run! Nagoya Railroad Edition", "Railway Nippon! Route Trip EX Clear Stream Driving Nagaragawa Railway Edition", "Railway Nippon! Route Trip "Akechi Railway Edition", "JR East Train Simulator"
Dus ik heb nog wel een wat dagen verlof nodig om al deze sims te gaan spelen (en wat geld om deze games aan te schaffen)
Voor zij die zich afvragen hoe de performance van The Plucky Squire op Switch is:
(lees zeker ook de eerste comment).
tl;dw: SwitchUp vond het zeker meer dan voldoende. Framerate fluctueert rond 30 FPS in de meeste gevallen. Enkele beperkte gebieden met wat mindere performance.
(lees zeker ook de eerste comment).
tl;dw: SwitchUp vond het zeker meer dan voldoende. Framerate fluctueert rond 30 FPS in de meeste gevallen. Enkele beperkte gebieden met wat mindere performance.
Dat is wel heel gaaf. Zo'n controller is leuk, maar soms haast "zonde" wanneer het maar voor een enkele game te gebruiken is.LaFleche schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:34:
Volgens de zuiki website (mbv google translate)
Het leuke van deze games vind ik dat je zowel de "levels" kan halen alswel gewoon ontspannen een route gaan doen, zelfs wanneer je de game uitgespeeld hebt.
"21 jaar DSL!"
Gisteren deze joycons voor m'n Oled besteld. Hall Effect thumbsticks en mechanical buttons met 0.3mm travel, is wat me over de streep hebben getrokken.
Ik heb van dit merk al een paar joycon alternatieven besteld, maar die zijn me net iets te lomp en de buttons hebben een vrij lange travel. Sommigen vinden dat juist fijn, maar ik niet.
De kwaliteit van dit merk is wel dikke prima, dus ik durf die stap wel voor een 2e keer aan bij deze shop. Voor die paar tientjes dus deze versie besteld. Als het goed is, zijn ze over een dag of 10 wel binnen.
https://iine.store/collec...intendo-switch-v1-v2-oled
Ik heb van dit merk al een paar joycon alternatieven besteld, maar die zijn me net iets te lomp en de buttons hebben een vrij lange travel. Sommigen vinden dat juist fijn, maar ik niet.
De kwaliteit van dit merk is wel dikke prima, dus ik durf die stap wel voor een 2e keer aan bij deze shop. Voor die paar tientjes dus deze versie besteld. Als het goed is, zijn ze over een dag of 10 wel binnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 22-09-2024 06:08 ]
Zijn de schouderknoppen bij deze dan ook beter dan de orginele? Als dit de spelervaring verbeterd (niet dat de normale joy-cons slecht zijn) is dat een goede investering.Poops_McGhee schreef op zondag 22 september 2024 @ 03:45:
Gisteren deze joycons voor m'n Oled besteld. Hall Effect thumbsticks en mechanical buttons met 0.3mm travel, is wat me over de streep hebben getrokken.
Dat weet ik over een dag of 10. Op de vorige joycons van dit merk zijn de schouderknoppen zeker fijner met meer travel dan de OG joycons.Dagg schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:10:
[...]
Zijn de schouderknoppen bij deze dan ook beter dan de orginele? Als dit de spelervaring verbeterd (niet dat de normale joy-cons slecht zijn) is dat een goede investering.
Buiten dat vind ik de Hall Effect thimbsticks al een selling point.
Ik gebruik al een tijdje de Mobapad M6 en dat is ook een aanrader.
Het origineel was een aardige platformer, die een stuk leuker is wanneer je fan bent van Disney. Prettig dat je nu niet afhankelijk bent van de Wiimote. Daarnaast weet je nu ook wat je krijgt. Het wissen en maken van stukken van de levels voelde toen gelimiteerd, omdat de verwachtingen hoger waren, maar het is wel een leuke gimmick.
Eerder dit jaar heb ik het vervolg gekocht voor een paar euro op Xbox, en hoewel die een stuk minder is, was het voor die drie euro het wel waard.
"21 jaar DSL!"
Gratis geremixte soundtrack en betaalde DLC voor 2 karakters. Heerlijke game dus dit soort onverwachte updates zijn zeer welkom.
[ Voor 25% gewijzigd door The_Bird op 23-09-2024 23:43 ]
"21 jaar DSL!"
De Switch Lite OLED mod lijkt “af” te zijn:
SUPER5 OLED Pricing / Launch Date
— Taki Udon (@TakiUdon_) 23 september 2024
The SUPER5 OLED kits will go on sale on September 26th at 10 am Hong Kong Time (GMT +8). We have promo coupons for the first two days while supplies last. An install guide for the base package will go up this week.
Link: https://t.co/8zgLSpCICy pic.twitter.com/UTbgRIzeAN
Interessant, ik ben benieuwd hoe die output 1080p HDMI video werkt. Al ben ik zelf alleen geïnteresseerd in het OLED scherm.JackAvery schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:48:
De Switch Lite OLED mod lijkt “af” te zijn:
[Twitter]
Maar er is mij nog teveel onduidelijk. Hoe is bijvoorbeeld de accuduur met dit scherm. En mijn ervaring met Game Boy Mod schermpjes is dat het leuk is om er als eerste bij te zijn, maar er komt daarna altijd iets beters uit wat mogelijk problemen in de 1e versie verhelpt en/of nieuwe features heeft. Ik kijk het dus eerst even aan.
straks vindt de livestream van Level 5 plaats voor de Tokyo Game Show. O.a. Layton en Fantasy Life zouden te zien moeten zijn.
@L23 inderdaad een goed idee om even af te wachten. Desondanks coole mod, die bezels zijn wel enorm als je vergelijkt met de Switch OLED.
Ik heb deel 1 op de Wii en deel 2 op de WiiU gekocht. Maar ga ze voor de Switch niet kopen. Zijn interessante spellen, maar echte hoogvliegers zijn het zeker niet.The_Bird schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:40:
[...]
Het origineel was een aardige platformer, die een stuk leuker is wanneer je fan bent van Disney. Prettig dat je nu niet afhankelijk bent van de Wiimote. Daarnaast weet je nu ook wat je krijgt. Het wissen en maken van stukken van de levels voelde toen gelimiteerd, omdat de verwachtingen hoger waren, maar het is wel een leuke gimmick.
Eerder dit jaar heb ik het vervolg gekocht voor een paar euro op Xbox, en hoewel die een stuk minder is, was het voor die drie euro het wel waard.
Binnenkort maar weer eens opstarten om met mijn dochter te gaan spelen. Die zal het ook zeker leuk vinden.
Dat heb je gelijk in. Het zijn van die 7/10 platformers. Gameplay is niet immens baanbrekend maar ze zijn functioneel en hebben een leuk Disney-sausje.Arunia schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:07:
[...]
Ik heb deel 1 op de Wii en deel 2 op de WiiU gekocht. Maar ga ze voor de Switch niet kopen. Zijn interessante spellen, maar echte hoogvliegers zijn het zeker niet.
Binnenkort maar weer eens opstarten om met mijn dochter te gaan spelen. Die zal het ook zeker leuk vinden.
In de aanbieding best de moeite waard vind ik.
"21 jaar DSL!"
Ik heb het spel nooit gespeeld, dus de demo geprobeerd en vind het wel leuk.The_Bird schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:55:
[...]
Dat heb je gelijk in. Het zijn van die 7/10 platformers. Gameplay is niet immens baanbrekend maar ze zijn functioneel en hebben een leuk Disney-sausje.
In de aanbieding best de moeite waard vind ik.
Als je hem al gespeeld heb is het denk ik nog steeds leuk, maar dan inderdaad wellicht in een aanbieding.
De games zien er leuk uit, maar ik ben vooral nieuwsgierig of Level 5 er ook maar één op tijd weet te releasen
Ze hebben weer een nieuwe Inazuma Eleven en een nieuwe Yokai Watch aangekondigd. De vorige Inazuma Eleven game due ze aangekondigd hadden is nog steeds niet gereleased...
[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 24-09-2024 19:34 ]
Het duurt wel erg lang inderdaad. Ik kijk uit naar Professor Layton. Vroeger een keer op de Nintendo DS gespeeld en ondanks dat ik het niet veel gespeeld heb is het wel blijven hangen. Tof stijltje. Hoop wel dat de puzzels bij deze nieuwe game weer als vanouds zijn.JackAvery schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:33:
[...]
De games zien er leuk uit, maar ik ben vooral nieuwsgierig of Level 5 er ook maar één op tijd weet te releasen
Ze hebben weer een nieuwe Inazuma Eleven en een nieuwe Yokai Watch aangekondigd. De vorige Inazuma Eleven game due ze aangekondigd hadden is nog steeds niet gereleased...
De Layton game ben ik ook erg benieuwd naar. De games op de DS en 3DS vond ik erg goed, maar die laatste op de Switch viel tegen. Hopelijk is deze weer een stuk beter!
@Dagg Ik krijg net een mailtje van Dekudeals dat er meerdere Japanese Rail Sims in de Japanse eShop in de aanbieding zijn.
:strip_exif()/f/image/Z5ANoK3X1kYjcCEUTtdkGatg.jpg?f=fotoalbum_large)
Een maand in de aanbieding, dus nog even bedenktijd. Die laatste twee zijn wel leuk geprijsd.
Journey to Kyoto is ook in de aanbieding, maar die heb ik fysiek besteld. Bij Nedgame bleek het toch niet meer op voorraad te zijn, nu bij Playasia besteld.
:strip_exif()/f/image/Z5ANoK3X1kYjcCEUTtdkGatg.jpg?f=fotoalbum_large)
Een maand in de aanbieding, dus nog even bedenktijd. Die laatste twee zijn wel leuk geprijsd.
Journey to Kyoto is ook in de aanbieding, maar die heb ik fysiek besteld. Bij Nedgame bleek het toch niet meer op voorraad te zijn, nu bij Playasia besteld.
Moet je voor dekudeals Japan een 2e account aanmaken?
"21 jaar DSL!"
RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"The_Bird schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:28:
Moet je voor dekudeals Japan een 2e account aanmaken?
Als je notificaties wilt ontvangen voor meer dan 1 regio, ja.
(Voor het bijhouden van je collection niet: dan volstaat het tijdelijk wisselen van regio.)
Klopt inderdaad. Maar ik koop vrijwel alles fysiek, dus er waren voor mij momenteel geen deals in de Nederlandse eShop die ik in de gaten aan het houden was. Dus mijn Dekudeals account land ingesteld op Japan om via de mail Japanse deals te ontvangen. Wisselen van land in account of de regio van de winkel is met 1 klik gedaan.
@RayNbow Ik heb wel even opgezocht, maar had uiteindelijk geen zin om Japanse PayPal Account aan te maken. Ik heb twee keer 1000 yen tegoed gekocht op Playasia en toch maar gelijk Rosen Tabi Sangi
Tetsudou Hen en Rosen Tabi Meichi Tetsudou Hen gekocht. Games kopen in de Japanse eShop gaat in ieder geval heel gemakkelijk.
@RayNbow Ik heb wel even opgezocht, maar had uiteindelijk geen zin om Japanse PayPal Account aan te maken. Ik heb twee keer 1000 yen tegoed gekocht op Playasia en toch maar gelijk Rosen Tabi Sangi
Tetsudou Hen en Rosen Tabi Meichi Tetsudou Hen gekocht. Games kopen in de Japanse eShop gaat in ieder geval heel gemakkelijk.
Sonic Central had nog wat leuk spul voor o.a. Nintendo Switch.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
De laatste twee wil ik zeker hebben. Nog even uitzoeken hoe ik de betalingen kan regelen, mijn creditcards worden geweigerd iig. De oplossing van tegoeden ben ik nog niet in gedoken.L23 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:06:
@Dagg Ik krijg net een mailtje van Dekudeals dat er meerdere Japanese Rail Sims in de Japanse eShop in de aanbieding zijn.
[Afbeelding]
Kan alleen met een Japanse PayPal Account of met eShop tegoed. In principe betaal je de hoofdprijs met eShop tegoed bij Play-Asia, maar we hebben het hier over games van 998 Yen (€6,23) en kost 1000 Yen tegoed bij Playasia €8,52.Dagg schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:43:
[...]
De laatste twee wil ik zeker hebben. Nog even uitzoeken hoe ik de betalingen kan regelen, mijn creditcards worden geweigerd iig. De oplossing van tegoeden ben ik nog niet in gedoken.
Ik kan het missen maar is wel weer een slecht witbrood extra aan kosten.L23 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:49:
[...]
Kan alleen met een Japanse PayPal Account of met eShop tegoed. In principe betaal je de hoofdprijs met eShop tegoed bij Play-Asia, maar we hebben het hier over games van 998 Yen (€6,23) en kost 1000 Yen tegoed bij Playasia €8,52.
Bij Amazon Japan zijn de tegoedbonnen ook te krijgen maar moet je helaas weer een Japans account hebben. Waar ik als Nederlander wel gewoon kan inloggen in alle Amazon landen in Europa en Amerika kan dat in Japan net weer niet.
Zag ook dat de uitbreiding van Kyoto in de aanbieding is voor 100¥
Ja dat zag ik ook inderdaad. Met de Gold Points die ik heb gekregen kan ik precies die uitbreiding kopen. Maar zit die uitbreiding nou wel of niet op de cartridge?Dagg schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:59:
[...]
Zag ook dat de uitbreiding van Kyoto in de aanbieding is voor 100¥
Dat kan ik je zo vertellen, ook net genoeg gouden punten. Nu aan het downloaden.L23 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:02:
[...]
Ja dat zag ik ook inderdaad. Met de Gold Points die ik heb gekregen kan ik precies die uitbreiding kopen. Maar zit die uitbreiding nou wel of niet op de cartridge?
:strip_exif()/f/image/8Jvn1GT4E9iGZvCuiZ4iGYdJ.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: zoals ik het nu zie is de uitbreiding tov de cardridge dat je de Kurama lijn al kunt spelen terwijl je die nog niet hebt vrijgespeeld. Of de trein anders is weet ik niet.
:strip_exif()/f/image/iFTqwU0MIh5BzgQlBzZdzRwK.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals te zien is ben ik nog niet veel verder gekomen alleen zie je dat de lente rit nu al wel te spelen is tov mijn voorgaande post van 15 september jl.
:strip_exif()/f/image/uBZuAI7h7zjRjrdg8cK5BJK7.jpg?f=fotoalbum_large)
Twijfel om de Tabi EX ook maar meteen aan te schaffen als we toch bezig zijn..
[ Voor 98% gewijzigd door Dagg op 25-09-2024 01:06 ]
Een Japans PayPal-account is vooral handig als je per se het exacte bedrag in yen wilt afrekenen, maar het is wel een aardige drempel waar je eenmalig overheen moet.L23 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:43:
Wat maar JRPG's naar de Switch:
[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 25-09-2024 07:46 ]
eShop tegoed gekocht op Amazon Japan?Dagg schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:23:
[...]
Dat kan ik je zo vertellen, ook net genoeg gouden punten. Nu aan het downloaden.
[Afbeelding]
edit: zoals ik het nu zie is de uitbreiding tov de cardridge dat je de Kurama lijn al kunt spelen terwijl je die nog niet hebt vrijgespeeld. Of de trein anders is weet ik niet.
[Afbeelding]
Zoals te zien is ben ik nog niet veel verder gekomen alleen zie je dat de lente rit nu al wel te spelen is tov mijn voorgaande post van 15 september jl.
[Afbeelding]
Twijfel om de Tabi EX ook maar meteen aan te schaffen als we toch bezig zijn..
Uiteindelijk Play Asia. Kreeg het niet voor elkaar een Japans adres in mijn Amazon account te zetten om te kijken of ik dan wel in kon loggen op de Japanse Amazon site.
Ik kan volgens mij op Amazon Japan (.co.jp) gewoon inloggen met hetzelfde account als ik op de Nederlandse en Duitse Amazon gebruik. En ook bestellen met mijn Nederlandse creditkaart naar Nederlands adress. Heb er wel eens CDs weg gehaald die niet op YesAsia, CD Japan of de andere bekende plekken te vinden waren.[b]Dagg in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"
Bij Amazon Japan zijn de tegoedbonnen ook te krijgen maar moet je helaas weer een Japans account hebben. Waar ik als Nederlander wel gewoon kan inloggen in alle Amazon landen in Europa en Amerika kan dat in Japan net weer niet.
Anders gewoon ff account aanmaken om daarmee te kopen? Op zich niet zó'n ramp toch?
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Net even gekeken. Ik heb een Japanse Amazon account en koop daar ook wel eens. Meeste producten worden wel naar Nederland gestuurd. Maar digitaal eShop tegoed is alleen te koop voor inwoners van Japan (adres in Japan).Cambionn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:44:
[...]
Ik kan volgens mij op Amazon Japan (.co.jp) gewoon inloggen met hetzelfde account als ik op de Nederlandse en Duitse Amazon gebruik. En ook bestellen met mijn Nederlandse creditkaart naar Nederlands adress. Heb er wel eens CDs weg gehaald die niet op YesAsia, CD Japan of de andere bekende plekken te vinden waren.
Anders gewoon ff account aanmaken om daarmee te kopen? Op zich niet zó'n ramp toch?
Vannacht aangekondigd in Sony's State of Play, maar de game komt ook naar de Nintendo Switch.
Ik heb het over Legacy of Kain™ Soul Reaver 1 & 2 Remastered.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Is dit een game die goed speelbaar is op een magere switch (ik weet dat het een remaster is, maar weet niet in hoeverre dit invloed heeft)Zeror schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:06:
Vannacht aangekondigd in Sony's State of Play, maar de game komt ook naar de Nintendo Switch.
[YouTube: Legacy of Kain™ Soul Reaver 1 & 2 Remastered - Announce Trailer]
Niemand kan je vertellen of de performance van een game goed is voor het daadwerkelijk gespeeld kan wordenmxmemx schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:22:
[...]
Is dit een game die goed speelbaar is op een magere switch (ik weet dat het een remaster is, maar weet niet in hoeverre dit invloed heeft)
(zijn er ook dikke Switch consoles?)
Raziel ziet er behoorlijk mager uit, dus dan zal het wel goed draaien op de Switch.mxmemx schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:22:
[...]
Is dit een game die goed speelbaar is op een magere switch (ik weet dat het een remaster is, maar weet niet in hoeverre dit invloed heeft)
We hebben het hier over een vrij simpele remaster van games uit 1999 en 2001. Geen garantie natuurlijk, maar lijkt me vrij aannemelijk dat een krachtige console zoals de Nintendo Switch dat prima gaat draaien.
Het lijkt overigens vergelijkbaar met Tomb Raider I-III Remastered die uitstekend draait op de Switch. Aspyr heeft ook wel eens moeite met directe ports van games uit die tijd. Maar dat zegt meer over het talent van de studio dan over de hardware van de Nintendo Switch.
[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 25-09-2024 12:48 ]
Wanneer komen de reviews van Zelda? Game komt toch al morgen uit?
Ik verwacht de reviews vandaag. Geef het een paar uurtjes.giantgiantus schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:59:
https://www.nintendolife....da-echoes-of-wisdom-is-in
Om 14:00 uur.giantgiantus schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:59:
https://opencritic.com/ga...of-zelda-echoes-of-wisdom
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic