Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
ShadLink schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:19:
[...]

Gezien de laatste Nintendo direct verwacht ik oktober dit jaar de aankondiging van de Switch opvolger. Deze zal naar mijn verwachtingen in April/Mei 2025 uitkomen. Ja, ik verwacht dat je tegen deze tijd volgend jaar al met een Switch opvolger zit te spelen :+

Ik verwacht ook een volledige BC met Switch games voor de opvolger met grafische upgrades voor sommige games (als updates) denk aan TotK, Metroid Prime 4 en Pokémon Legends Z-A
Ik vermoed eerder rond de feestdagen 2025, maar we zullen zien.

En ik verwacht zeker grafische upgrades, maar ik vrees dat je daar gewoon de volle mep voor mag betalen… ik kan mij niet herinneren dat Nintendo ooit wat cadeau heeft gegeven op dat vlak en ik zie ze dat ook niet doen. Daarbij kopen mensen hun remakes toch massaal dus ook geen slimme keuze IMHO.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het werd al eerder aangehaald, maar we hebben voor de Switch 2 een apart topic hè?
[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik moet toegeven dat de Switch al met al toch wel een hele vette console is geworden. Ik had hiervoor een WiiU (en eerlijk gezegd had die ook behoorlijk wat goede games, fijne controller ook) dus in het begin had de Switch mij weinig te bieden door de vele ports maar als ik kijk naar er allemaal voor uit is gekomen dan is het een immense bibliotheek. Ook veel van die typische Japanse games, die je minder bij de andere consoles ziet.

Ondanks dat het qua power de minste console is merk ik daar bij de meeste games heel weinig van. Tuurlijk, bij multiplatformgames check ik altijd de verschillen maar Nintendo's eigen games en de vele indiegames zien er niet "slecht" uit ofzo.Als de games grotendeels hetzelfde spelen koop ik het eerder voor de Switch.

Wat ik zo knap vind aan Nintendo is dat ze leuke games blijven maken die voor alle leeftijden leuk zijn om te spelen. Makkelijke controls, hoge funfactor. Neem een game als Mario Oddysey. Die is leuk voor zowel kinderen alswel voor "oudere kinderen" die met de NES of SNES of later zijn opgegroeid. Sommige games zijn wat makkelijker, maar ook die games kunnen alsnog leuk zijn en hebben daarnaast vaak toch wel een paar pittige uitdagingen verstopt met latere levels of dingen die je moet verzamelen.

En daarnaast is het fijn dat de games regiovrij zijn en alle talen bevatten. Leuk als je bezig bent met een andere taal, dan hoef je niet een extra versie uit het buitenland te kopen. Dat is voor veel consoles al standaard maar bijvoorbeeld de Pokemon games hadden het eerder nog niet.Voor mij is dat een meerwaarde. En eerlijk is eerlijk, het is best grappig om Mario Kart eens in het Nederlands te spelen en te lezen hoe ze de bekende Engelse baannamen die we al lang kennen, Nederlands vertaald te zien. ;)

Enige echt grote verbeterpunt voor mij is de belachelijk onoverzichtelijke E-shop. Wat vreemd is, gezien de E-shop van bijvoorbeeld de Wii en 3DS wel gewoon overzichtelijk waren. Ja, er is een workaround met Dekudeals maar een beetje betere E-Shop zou prettig zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:22:
En daarnaast is het fijn dat de games regiovrij zijn en alle talen bevatten.
Uitzonderingen daar gelaten... :p

(Een klein aantal spellen heeft verschillende SKU's per regio. Zo bevat bijv. de Japanse fysieke release van Famicom Detective Club alleen Japans als taal.)
Enige echt grote verbeterpunt voor mij is de belachelijk onoverzichtelijke E-shop. Wat vreemd is, gezien de E-shop van bijvoorbeeld de Wii en 3DS wel gewoon overzichtelijk waren. Ja, er is een workaround met Dekudeals maar een beetje betere E-Shop zou prettig zijn.
Zelf gebruik ik de eShop op de Switch zelf grotendeels om zo nu en dan te kijken wat de nieuwe releases zijn en wat er in de Coming Soon sectie staat (voor zowel EU als JP). Vooral de Japanse eShop vind ik interessant om in de gaten te houden voor games die niet in EU beschikbaar zijn, maar wel Engels als taaloptie bevatten.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest irritante aan de eShop is dat het ding half vast loopt als je maar naar een andere pagina toe gaat. Doet mij ergens denken aan de PSN shop aan het einde van de PS3 levenscyclus maar dan nog zelfs een tikkeltje erger. Dat was ‘vroegah’ aan het begin van de Switch nog niet het geval. Het was nooit de snelste shop maar zeker niet zo slecht als nu. Er lijkt dus eerder regressie dan progressie in te zitten. Just Nintendo things. :)

Waarschijnlijk omdat er te veel parels in de database staan zoals ‘The Last Hope’ of ‘Race Boat Simulator: 3D Stunt Racing Driving Ship Ocean Action Fly’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van zowel Nintendo World Championships: NES Edition en Nintendo Switch Sports kan er de komende weken gespaard worden voor afbeeldingsstukjes. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke donderdag komen er nieuwe voor in de plaats tot 15 augustus. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W4VvoiRmuu8Gm3jpoeeNlMTXeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWrQbB9YWWADIXXYH1MfeKFS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkIseD3RUXZf5bLMQ7NWEkOf9yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vz7b6WeIZy5getrgftf8NYLq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik blijf het jammer vinden dat je die afbeeldingstukjes niet kan mixen tussen spellen. Dus bijv. plaatje van spel A, achtergrond van spel B en rand van spel C.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:17:
Het meest irritante aan de eShop is dat het ding half vast loopt als je maar naar een andere pagina toe gaat.
Je kan beter gewoon op nintendo.nl kijken en daar de games kopen en dan naar je Switch laten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:17:
Het meest irritante aan de eShop is dat het ding half vast loopt als je maar naar een andere pagina toe gaat. Doet mij ergens denken aan de PSN shop aan het einde van de PS3 levenscyclus maar dan nog zelfs een tikkeltje erger. Dat was ‘vroegah’ aan het begin van de Switch nog niet het geval. Het was nooit de snelste shop maar zeker niet zo slecht als nu. Er lijkt dus eerder regressie dan progressie in te zitten. Just Nintendo things. :)

Waarschijnlijk omdat er te veel parels in de database staan zoals ‘The Last Hope’ of ‘Race Boat Simulator: 3D Stunt Racing Driving Ship Ocean Action Fly’.
En daarnaast heb je niet eens een winkelmandje dus moet je alles volgens mij stuk voor stuk bestellen.
Wat ik wel fijn vind is dat je bij het afrekenen kan zien hoeveel kortingspunten je hebt, die je gelijk in kan zetten, zodat die punten niet verdampen.
Dat was met de vroegere Nintendo points volgens mij wel het geval. (Die je kreeg bij het kopen van spellen en hardware.)
RayNbow schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 06:56:
[...]

Uitzonderingen daar gelaten... :p

(Een klein aantal spellen heeft verschillende SKU's per regio. Zo bevat bijv. de Japanse fysieke release van Famicom Detective Club alleen Japans als taal.)
True, al zijn het gelukkig wel meer games dan voorheen. En als je echt een game wil hebben kan je gelukkig makkelijk checken welke talen het heeft. Sterker nog, in Japan hebben ze bij winkels bij sommige games van die landenvlaggetjes staan, inclusief de Nederlandse, om aan te geven dat toeristen die gewoon kunnen kopen daar en thuis spelen.
Pokemon, Mario en Zelda zijn denk ik de "grootste" games wat dat betreft die de optie bieden en dat is altijd welkom. Dat zoveel games in het Nederlands zijn, blijft ook bijzonder voor mij.

Ik groeide op met de SNES en dat Lufia en Kuifje in Tibet beiden Nederlandse taal hadden was toen wel heel bijzonder. Ik heb daardoor zelfs nog Kuifje uitgespeeld en geloof me, een hele beste game was het niet. Volgens mij had de N64 daarna helemaal geen Nederlandse taalopties. GameCube wel weer maar daarin was het nog niet standaard, meer de Europese uitgevers die het deden.

Daarbij zijn er sowieso meer titels die een Engelstalige release krijgen zoals de recente Shinchan en aankomende Natsu-mon games. Games die eigenlijk vallen onder een langlopende reeks die Japan-only was maar hierdoor wereldwijd te spelen zullen zijn. Geldt eigenlijk ook voor de remake van Famicom Detective Club. Nu hopen dat de recente "spiritual successor" van de Goemon games, Mameda no Bakeru ook nog een Engelse release krijgt. Gemaakt door Good-Feel, die al veel succesvolle games op de Nintendo consoles heeft kunnen uitbrengen, zoals ook de recente Yoshi games.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Bird op 25-07-2024 12:36 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:51
Ik heb mijn vriendin onlangs een Switch gegeven voor haar verjaardag samen met Animal Crossing. Ze had echt nooit gegamed, maar vindt het stiekem een stuk leuker dan ze vooraf dacht, maar is nu beetje toe aan een volgende game. Animal Crossing en de uitbreiding vindt ze echt heel erg leuk, maar verder weet ze eigenlijk niet zo goed wat ze leuk vindt. Heb haar op mn PS5 al wel wat dingen laten proberen (harry potter oa), maar veel games gaan toch nog te snel en zijn iets te ingewikkeld qua mechanics etc.
Ik heb haar zelf Stardew Valley voorgesteld, maar daarvan heeft ze het idee dat het te veel op Animal Crossing lijkt (waar ik het niet echt mee eens ben). Iets als Harvest Moon is denk ik ook iets te veel meer van hetzelfde.
Iemand hier tips? Ze heeft vooralsnog weinig geduld om een game echt uit te vogelen (al is dat misschien ook anders als ik er niet naast zit), dus iets wat beetje lage instap heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Henkie_NtA schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:16:
Ik heb mijn vriendin onlangs een Switch gegeven voor haar verjaardag samen met Animal Crossing. Ze had echt nooit gegamed, maar vindt het stiekem een stuk leuker dan ze vooraf dacht, maar is nu beetje toe aan een volgende game. Animal Crossing en de uitbreiding vindt ze echt heel erg leuk, maar verder weet ze eigenlijk niet zo goed wat ze leuk vindt. Heb haar op mn PS5 al wel wat dingen laten proberen (harry potter oa), maar veel games gaan toch nog te snel en zijn iets te ingewikkeld qua mechanics etc.
Ik heb haar zelf Stardew Valley voorgesteld, maar daarvan heeft ze het idee dat het te veel op Animal Crossing lijkt (waar ik het niet echt mee eens ben). Iets als Harvest Moon is denk ik ook iets te veel meer van hetzelfde.
Iemand hier tips? Ze heeft vooralsnog weinig geduld om een game echt uit te vogelen (al is dat misschien ook anders als ik er niet naast zit), dus iets wat beetje lage instap heeft.
Mario Wonders :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:49
Thalaron schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:10:
[...]

Ik vermoed eerder rond de feestdagen 2025, maar we zullen zien.

En ik verwacht zeker grafische upgrades, maar ik vrees dat je daar gewoon de volle mep voor mag betalen… ik kan mij niet herinneren dat Nintendo ooit wat cadeau heeft gegeven op dat vlak en ik zie ze dat ook niet doen. Daarbij kopen mensen hun remakes toch massaal dus ook geen slimme keuze IMHO.
Hoe zit dat dan met die mensen die TotK op PC spelen, op een hogere resolutie (ziet er behoorlijk beter uit), zou het niet kunnen zijn dat een (redelijk?) aantal van de games al gewoon schaalbaar zijn naar een hogere resolutie (m.a.w. zijn gemaakt op een hogere resolutie en op/ voor de switch dan op een grafisch minder zware modus draaien? Als Nintendo de Switch2 dit boekjaar nog aankondigt, dan zullen ze al een tijd lang hier (concrete) plannen voor hebben gehad en wellicht hebben we dan mazzel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:49
Mijn vrouw gamed ook nauwelijks, maar we zijn nu bezig in 'It takes two', dit gaat bij vlagen heel snel (eindbazen). maar het meest is heel goed te doen. En omdat je het echt samen speelt, kan je elkaar soms ook wat meer helpen (of we hebben wel eens van controller gewisseld, zodat we een frustrerend stukje op die manier (wijziging van rol) wel haalden en verder konden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:51
Die heeft ze op mijn Switch wel gespeeld (alleen maar als Yoshi) en dan zit ze dus met kletsnatte handen helemaal te stressen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
@jbdeiman Dat games op PC (illegaal maar inderdaad betere graphics) er beter uitzien weet ik alles van, maar dat iets kán wil niet zeggen dat ze er wat mee doen.

Ik weet niet in hoeverre emilatoren er beter uitzien vanwege limitaties van de Switch of door bijvoorbeeld supersampling/ upscaling, maar ik verwacht er niet veel van.

Maar hé, als het wél zo is, dan is dat ook direct een goede reden om te upgraden zonder eventuele systemsellers :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!
jbdeiman schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:25:
[...]

Hoe zit dat dan met die mensen die TotK op PC spelen, op een hogere resolutie (ziet er behoorlijk beter uit), zou het niet kunnen zijn dat een (redelijk?) aantal van de games al gewoon schaalbaar zijn naar een hogere resolutie (m.a.w. zijn gemaakt op een hogere resolutie en op/ voor de switch dan op een grafisch minder zware modus draaien? Als Nintendo de Switch2 dit boekjaar nog aankondigt, dan zullen ze al een tijd lang hier (concrete) plannen voor hebben gehad en wellicht hebben we dan mazzel?
Er is een verschil tussen hobbymatig wat edits doen op een pc en als bedrijf dit aanbieden. De hobbyist moet niet aan quality assurance doen. Een Nintendo, Sony, Microsoft,… moet dat wel. Aanpassingen kosten tijd en geld, zeker als je ervoor nieuwe functies (denk aan andere upscalingtechnieken) moet implementeren.

Bovendien is Switch 1 niet hetzelfde platform als Switch 2. Dat klinkt nogal vanzelfsprekend, maar de implicaties kunnen groot zijn. Architecturen zijn bvb. zelden voor de volle 100% met elkaar compatibel. Je kan er niet van uit gaan dat alles zomaar zal functioneren, zelfs als men gepland heeft voor backwards compatibility.

Dat gezegd zijnde zijn Nintendo en Nvidia zich hier sterk van bewust, en ook zeer capabel. Fingers crossed.

Overigens bestaat hier een Switch 2 speculatie topic voor :) [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgel
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:40
Henkie_NtA schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:36:
[...]

Die heeft ze op mijn Switch wel gespeeld (alleen maar als Yoshi) en dan zit ze dus met kletsnatte handen helemaal te stressen. :D
Pikmin 4 al bekeken? Kun je zelf bepalen hoe fanatiek je dat wil benaderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:18
Henkie_NtA schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:36:
[...]

Misschien iets turn-based: Mario vs Rabbits, Stick of Truth, Child of Light, FFX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:44
Pikmin 4 is nog wel geinig vind ze misschien wel leuk, het is laagdrempelig geen binnen zoveel tijd af hebben ofzo.
Ik heb Pikmin 3 nog geprobeerd vond ik minder leuk, en de rake van de vorige delen 1 en 2 helemaal niet zo leuk.
Deel 4 is zo gemaakt meer het leuk kan vinden, je kan alles op je gemakje doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
Carlos0_0 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:04:
[...]

Pikmin 4 is nog wel geinig vind ze misschien wel leuk, het is laagdrempelig geen binnen zoveel tijd af hebben ofzo.
Ik heb Pikmin 3 nog geprobeerd vond ik minder leuk, en de rake van de vorige delen 1 en 2 helemaal niet zo leuk.
Deel 4 is zo gemaakt meer het leuk kan vinden, je kan alles op je gemakje doen.
Ik heb alle Pikmin games gespeeld, en ik moet zeggen dat buiten de 3DS versie deel 4 inderdaad de makkelijkste is van alle games. Buiten een onderdeel van Captin Olimar, heeft deel 4 minder last van tijdsdruk. Waar je bijvoorbeeld bij deel 1 binnen zoveel dagen alles geregeld moest hebben, want anders was je eten op, is dat in deel 4 niet. Ik heb de game letterlijk 100% gespeeld :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIyXW7OjTM_8UTRqqlFW6K7G74Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvExNjB3DQTzHiS5iWUZbjD3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 26-07-2024 18:25 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Momenteel €6,74 in de eShop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Yoshi's Crafted World is ook een makkelijk op te pakken game, die er er naast erg mooi uitziet.
Je kan er altijd een demo van downloaden op de E-shop.

Sowieso is het downloaden van een paar demo's een goed idee, dan krijgt ze toch meer feeling over hoe de game is,

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:34
Toch maar via Marktplaats 2e hands Luigi's Mansion 3 gekocht, was maar €30. Weinig games op t moment en was op zoek naar vermaak tot o.a. Outlaws. Heb nog nooit een LM gespeeld maar wat een heerlijke game haha. Moeilijk is t (tot nu toe) absoluut niet maar kan wel genieten van de graphics, humor en het gewoon onderzoeken van alles. Hier ben ik wel even zoet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Linksquest schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:24:
[...]

Ik heb alle Pikmin games gespeeld, en ik moet zeggen dat buiten de 3DS versie deel 4 inderdaad de makkelijkste is van alle games. Buiten een onderdeel van Captin Olimar, heeft deel 4 minder last van tijdsdruk. Waar je bijvoorbeeld bij deel 1 binnen zoveel dagen alles geregeld moest hebben, want anders was je eten op, is dat in deel 4 niet. Ik heb de game letterlijk 100% gespeeld :D

[Afbeelding]
Mijn vrouw heeft precies dit. Vind deel 1 erg frustrerend en deel 2 al minder. Deel 3 wil ze nog hebben in bezit. Die van de 3ds kwamen we in een 2e hands kleiner game zaakje tegen en vind ze ook wel leuk. Totaal anders qua inrichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daan0s schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:30:
Toch maar via Marktplaats 2e hands Luigi's Mansion 3 gekocht, was maar €30. Weinig games op t moment en was op zoek naar vermaak tot o.a. Outlaws. Heb nog nooit een LM gespeeld maar wat een heerlijke game haha. Moeilijk is t (tot nu toe) absoluut niet maar kan wel genieten van de graphics, humor en het gewoon onderzoeken van alles. Hier ben ik wel even zoet mee.
Wat bedoel je met weinig games op het moment?

Luigi Mansion 3 is op zich niet heel moeilijk, maar bij de eindbazen kan het lastig zijn om te ontdekken in welke volgorde je handelingen moet uitvoeren om de eindbaas te verslaan. Leuk spel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Daan0s schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:30:
Ja ik kon er ook enorm van genieten, inderdaad super moeilijk is het niet(Maar dat hoeft ook niet).
Ik heb laatst Luigi Mansion 2 HD gekocht, dit is een remake van een ds deel ofzo.
Deze is ook erg leuk is gewoon op zich zelf staand spel, alleen hier heb je meerdere spook huizen(In plaats van 1 hele grote).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
L23 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Wat bedoel je met weinig games op het moment?

Luigi Mansion 3 is op zich niet heel moeilijk, maar bij de eindbazen kan het lastig zijn om te ontdekken in welke volgorde je handelingen moet uitvoeren om de eindbaas te verslaan. Leuk spel inderdaad.
Dat er al een tijdje geen games zijn uitgekomen die ik wil spelen. Ben vooral oude games aan het afronden (eindelijk). Vanaf volgende maand komt er weer wat aan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan0s schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:50:
[...]

Dat er al een tijdje geen games zijn uitgekomen die ik wil spelen. Ben vooral oude games aan het afronden (eindelijk). Vanaf volgende maand komt er weer wat aan gelukkig.
Gezien je nu Luigi's Mansion 3 hebt ontdekt zijn er wellicht nog meer interessante games. Welke games ga je komende maand spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
L23 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Gezien je nu Luigi's Mansion 3 hebt ontdekt zijn er wellicht nog meer interessante games. Welke games ga je komende maand spelen?
Geen Switch games, dus ik hou het kort in dit topic ;) Star Wars Outlaws, War Within en daarna Space Marine 2.

Voor de Switch misschien Sonic en Mario & Luigi nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan0s schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:50:
[...]

Zijn er geen 'oude' games die je nog niet hebt maar wel interessant zijn? Games worden niet magisch slechter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Disney Dreamlight Village

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:38
Mijn vrouw is ook geen gamer maar ze heeft ontzettend genoten van Overcooked 1 en 2. Is overigens wel leuker en makkelijker als je het samen speelt.
Zelfde geldt trouwens voor Unravel 2. Dat vonden wij beide een fantastische game maar is eigenlijk ook bedoeld om samen te spelen. (Kan wel alleen).

Dan een andere vraag;
Ik heb gisteren een tweede Switch (lite) op de kop getikt voor mijn dochters.
Nu vertrekken we binnenkort naar Oostenrijk dus dan komen 2 Switches met 3 kinderen goed van pas in de auto.
Mijn zoontje heeft de meeste games fysiek, dus die zijn gemakkelijk uit te wisselen.
Maar hoe zit het met de secundaire switch, als ik de 2 digitale games van te voren download, kunnen ze die dan beide spelen in de auto?
Ik kreeg er op internet niet echt een eenduidig antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Mijn vrouw is ook geen gamer maar ze heeft ontzettend genoten van Overcooked 1 en 2. Is overigens wel leuker en makkelijker als je het samen speelt.
Zelfde geldt trouwens voor Unravel 2. Dat vonden wij beide een fantastische game maar is eigenlijk ook bedoeld om samen te spelen. (Kan wel alleen).

Dan een andere vraag;
Ik heb gisteren een tweede Switch (lite) op de kop getikt voor mijn dochters.
Nu vertrekken we binnenkort naar Oostenrijk dus dan komen 2 Switches met 3 kinderen goed van pas in de auto.
Mijn zoontje heeft de meeste games fysiek, dus die zijn gemakkelijk uit te wisselen.
Maar hoe zit het met de secundaire switch, als ik de 2 digitale games van te voren download, kunnen ze die dan beide spelen in de auto?
Ik kreeg er op internet niet echt een eenduidig antwoord op.
Je bedoelt digitale aankopen van 1 account op twee Switch consoles tegelijkertijd spelen? Dat kan in principe niet of in ieder geval niet praktisch. Wat voor antwoorden vond je op het internet?

https://www.nintendo.com/...ere-systemen-1442569.html

Als je bovenstaande leest kan je op het hoofdsysteem de game offline spelen, dat zou ik dan doen met een ander profiel/account dan waar je de aankoop op hebt gedaan. En op de andere Switch heb je een internetverbinding nodig om de game op te kunnen starten op het account waarmee je de game hebt gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er is in dit topic al veel gezegd en geschreven over game sharing, de zoekfunctie is je vriend. Onderstaande video is anders een redelijke samenvatting, in combinatie met de informatie op de website van Nintendo die @L23 hierboven al linkt. De video geeft een concreet voorbeeld van hoe iemand de primary/secondary switch staat kan gebruiken om te delen.

Belangrijk om te weten is dat je zo niet tegelijk dezelfde game (online) kan spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 28-07-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:38
L23 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Je bedoelt digitale aankopen van 1 account op twee Switch consoles tegelijkertijd spelen? Dat kan in principe niet of in ieder geval niet praktisch. Wat voor antwoorden vond je op het internet?

https://www.nintendo.com/...ere-systemen-1442569.html

Als je bovenstaande leest kan je op het hoofdsysteem de game offline spelen, dat zou ik dan doen met een ander profiel/account dan waar je de aankoop op hebt gedaan. En op de andere Switch heb je een internetverbinding nodig om de game op te kunnen starten op het account waarmee je de game hebt gekocht.
Dat laatste is misschien wel een goede oplossing. Dan zou ik de secundaire switch via een hotspot met internet kunnen verbinden. Zal vast niet veel data verbruiken.
Ik bedenk me nu dat ik het natuurlijk gewoon kan testen door ze beide even op vliegtuigstand te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gezien het onderwerp "ik heb niks te spelen" ter sprake kwam, dacht ik nog maar eens een overzichtje te zetten van de first-party lineup voor de komende maanden.

Switch H2 2024 highlights
Zomer 2024Luigi's Mansion 2 HD (27.06.2024)
Nintendo Switch Online update - reeks nieuwe NES games (video - 04.07.2024)
Nintendo Switch Sports - Basketball update (09.07.2024)
Nintendo Switch Online update - Starfy 1,2,3 op GBA (12.07.2024)
Nintendo World Championships: NES Edition (18.07.2024)
Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club (29.08.2024)
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (26.09.24)
Q4 2024Super Mario Party Jamboree (17.10.24)
Mario & Luigi: Brothership (07.11.24)
2025Donkey Kong Country Returns HD (16.01.25)
Metroid Prime 4: Beyond (2025)
Pokémon Legends: Z-A (2025)

Ook andere bedrijven komen met een hoop toffe dingen. Ik denk voor mezelf aan Dragon Quest III HD, Romancing Saga, Metal Slug Tactics, Ace Attorney Investigations, de recente release van One Piece Odyssey... maar er is vanalles (en eerlijk gezegd heb ik nog een enorme backlog en een hoop oudere games die ik expres nog niet gekocht heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:37:
Ook andere bedrijven komen met een hoop toffe dingen. Ik denk voor mezelf aan Dragon Quest III HD, Romancing Saga, Metal Slug Tactics, Ace Attorney Investigations, de recente release van One Piece Odyssey... maar er is vanalles (en eerlijk gezegd heb ik nog een enorme backlog en een hoop oudere games die ik expres nog niet gekocht heb).
Er komen voor mij aardig wat fysieke releases aan waar ik interesse in heb:
  • Outer Wilds (30-08-2024)
  • Cocoon (13-09-2024)
  • The Stanley Parable: Ultra Deluxe (20-09-2024)
  • Tomb Raider I-III Remastered (24-09-2024)
Cassette Beasts ontvang ik ergens in augustus en Beyond Good and Evil moet ik nog bestellen bij Limited Run Games. Ook nog genoeg backlog, al is het te overzien. Laatste aankoop is Mario Kart Live: Home Circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:25
JackAvery schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:37:
Gezien het onderwerp "ik heb niks te spelen" ter sprake kwam, dacht ik nog maar eens een overzichtje te zetten van de first-party lineup voor de komende maanden.

Switch H2 2024 highlights
Zomer 2024Luigi's Mansion 2 HD (27.06.2024)
Nintendo Switch Online update - reeks nieuwe NES games (video - 04.07.2024)
Nintendo Switch Sports - Basketball update (09.07.2024)
Nintendo Switch Online update - Starfy 1,2,3 op GBA (12.07.2024)
Nintendo World Championships: NES Edition (18.07.2024)
Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club (29.08.2024)
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (26.09.24)
Q4 2024Super Mario Party Jamboree (17.10.24)
Mario & Luigi: Brothership (07.11.24)
2025Donkey Kong Country Returns HD (16.01.25)
Metroid Prime 4: Beyond (2025)
Pokémon Legends: Z-A (2025)

Ik kijk ook uit naar Metal Slug Tactics. Wel weer een keer zin een strategy game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
L23 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Er komen voor mij aardig wat fysieke releases aan waar ik interesse in heb:
  • Outer Wilds (30-08-2024)
  • Cocoon (13-09-2024)
  • The Stanley Parable: Ultra Deluxe (20-09-2024)
  • Tomb Raider I-III Remastered (24-09-2024)
Cassette Beasts ontvang ik ergens in augustus en Beyond Good and Evil moet ik nog bestellen bij Limited Run Games. Ook nog genoeg backlog, al is het te overzien. Laatste aankoop is Mario Kart Live: Home Circuit.
Beyond Good and Evil ook besteld, samen met Tomba! En Star Wars. 3 Goede classics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
Mario & Luigi Brothersip, Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, Pokémon Legends Z-A en (natuurlijk) Metroid Prime 4 BEYOND zijn nu de first party titels waar ik naar uitkijk. Ook zijn er best veel third party titels zoals bv. de aankomende Dragon Quest 2D-HD remakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als er iemand nieuwsgierig was waarom er geen nieuwe Mario & Sonic at the Olympic Games is:

Eurogamer.net: Olympics ditched Mario & Sonic series to explore NFTs and esports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Er is ook DLC voor aangekondigd met een extra eiland. Wanneer je die met het spel samen koopt kost dat 10 euro meer. Sowieso is de prijs van het spel los, van 40 euro zeer aardig.
Zelf ben ik fan van de Boku no Natsuysumi reeks, dus geweldig nieuws dat deze naar het Westen komt.
De Shinchan game in die stijl die eerder ook Engels werd uitgebracht beviel me ook enorm. Prachtig getekende achtergronden en heerlijke atmosfeer geluiden ook.
Echt van die games om mee te relaxen. Ideaal voor Switch.

(Een remake van Boku 1, of port van de PSP-remake zou ook leuk zijn.)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Er is ook DLC voor aangekondigd met een extra eiland. Wanneer je die met het spel samen koopt kost dat 10 euro meer. Sowieso is de prijs van het spel los, van 40 euro zeer aardig.
Zelf ben ik fan van de Boku no Natsuysumi reeks, dus geweldig nieuws dat deze naar het Westen komt.
De Shinchan game in die stijl die eerder ook Engels werd uitgebracht beviel me ook enorm. Prachtig getekende achtergronden en heerlijke atmosfeer geluiden ook.
Echt van die games om mee te relaxen. Ideaal voor Switch.

(Een remake van Boku 1, of port van de PSP-remake zou ook leuk zijn.)
Ja ik zag het in de trailer, maar kan in de Nederlandse eShop niks vinden over de DLC.

Ik heb Shin chan: Me and the Professor on Summer Vacation fysiek. Nog niet uitgespeeld, maar leuk spel inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

L23 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Ja ik zag het in de trailer, maar kan in de Nederlandse eShop niks vinden over de DLC.

Ik heb Shin chan: Me and the Professor on Summer Vacation fysiek. Nog niet uitgespeeld, maar leuk spel inderdaad.
Op de E-shop op de Switch zelf zag ik het toevallig. Als je zoekt op "natsu" heb je zowel de normale versie van 39,99 als een bundel met de dlc voor 49.99.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Speaking of die Shinchan game, het vervolg wat al een tijdje uit is in Japan komt 10 oktober naar het Westen.

[ Voor 25% gewijzigd door The_Bird op 01-08-2024 09:12 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
De nieuwe Nintendo eShop-hoogtepunten video is er, hoogte punten van juli 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Bird schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:11:
Speaking of die Shinchan game, het vervolg wat al een tijdje uit is in Japan komt 10 oktober naar het Westen.

[YouTube: Shin chan: Shiro and the Coal Town - Launch Date Trailer | Coming 24 October to Switch and Steam]
Nintendolife meldt dat er rondt die tijd ook een pre-order geplaatst kan worden bij Limited Run Games voor de fysieke versie van deze western release. Bij de vorige game was het geen genummerde release en uitgebracht namens Neos en ook te bestellen op Amazon US.

Opvallend dat deze game alleen naar de Nintendo Switch en Steam komt, de vorige game kwam ook op de PS4 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

L23 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:36:
[...]

Nintendolife meldt dat er rondt die tijd ook een pre-order geplaatst kan worden bij Limited Run Games voor de fysieke versie van deze western release. Bij de vorige game was het geen genummerde release en uitgebracht namens Neos en ook te bestellen op Amazon US.

Opvallend dat deze game alleen naar de Nintendo Switch en Steam komt, de vorige game kwam ook op de PS4 uit.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn tegenvallende verkoopcijfers op PS4 voor de release van de eerste game en voor de tweede game in Japan. Ik vind dit soort games ook wel typisch bij de Switch passen maar gun dat iedereen ze ongeacht soort console, kan spelen.

Ander genre vraagje voor iedereen hier trouwens. Zijn er goede realistische shooters voor de Switch? Geen fantasy zoals Doom enzo. Ik speelde vandaag Call of Duty: Black Ops 1 op de Ps3. (Gaaf dat je nog steeds die game gratis online op Ps3 kan spelen en dat er genoeg mensen zijn zodat matchmaking geen probleem is)

Zou zo'n soort game ook wel op de Switch willen spelen. Dat de graphics dan minder zijn vind ik niet erg, ik vind de Ps3 graphics van Black Ops er ook nog steeds goed genoeg uitzien. Maakt de game niet minder voor mij.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Bird schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:03:
[...]

Het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn tegenvallende verkoopcijfers op PS4 voor de release van de eerste game en voor de tweede game in Japan. Ik vind dit soort games ook wel typisch bij de Switch passen maar gun dat iedereen ze ongeacht soort console, kan spelen.
Ja die conclusie trek ik ook. Zo is de fysieke versie voor de PS4 nog steeds te bestellen en is die voor de Switch al een tijd uitverkocht (al weet ik niet hoeveel er van elk geproduceerd zijn).

In ieder geval tof dat deze games op de Switch in het westen goed genoeg verkopen om ook het vervolg uit te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De originele Pokemon Mystery Dungeon komt volgende week naar de GameBoy Advance applicatie:

Japanse trailer:

[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 02-08-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46

[YouTube: Shin chan: Shiro and the Coal Town - Launch Date Trailer | Coming 24 October to Switch and Steam]
Sweet!! *O* oOo d:)b :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nicee! Die ziet er intressant uit, de serie was vroeger op Fox Kids ook echt leip :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Om precies te zijn, de nieuwe Shin Chan is al voor te bestellen en vanaf 24 oktober te spelen O+

https://www.nintendo.com/...he-Coal-Town-2615217.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Dagg schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:06:
Om precies te zijn, de nieuwe Shin Chan is al voor te bestellen en vanaf 24 oktober te spelen O+

https://www.nintendo.com/...he-Coal-Town-2615217.html
En het eerste deel (op de Switch) is nu in de aanbieding voor 28 euro.
https://www.nintendo.com/...-Day-Journey-2250164.html

Ik weet niet of dit genre iets voor mij is, maar de tekenstijl vind ik erg gaaf.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 03-08-2024 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:30:
[...]

En het eerste deel (op de Switch) is nu in de aanbieding voor 28 euro.
https://www.nintendo.com/...-Day-Journey-2250164.html

Ik weet niet of dit genre iets voor mij is, maar de tekenstijl vind ik erg gaaf.
Ik denk dat het in de verste verte te vergelijken is met Animal Crossing, maar dan met meer verhaal en minder druk. Je bent op vakantie en kan elke dag doen wat je wil. Je kan dingen ontdekken die te maken hebben met de verhaallijn met de professor, je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen. Je kan insecten en vissen vangen of de mensen leren kennen die er wonen. Je kan een bijbaantje nemen en geld verdienen om dingen te kopen, zoals snacks die je meer energie geven wanneer die op is. Wat wel vrij vast is, is dat je elke avond gaat slapen en dus niet in de nacht op pad gaat.
Daarnaast heeft het een enorme atmosfeer met zomerse achtergrondgeluiden en inderdaad een prachtige tekenstijl. Het is een game zonder enige vorm van druk en je hoeft ook geen dingen te bouwen of per se elke dag bepaalde dingen te doen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
The_Bird schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat het in de verste verte te vergelijken is met Animal Crossing, maar dan met meer verhaal en minder druk. Je bent op vakantie en kan elke dag doen wat je wil. Je kan dingen ontdekken die te maken hebben met de verhaallijn met de professor, je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen. Je kan insecten en vissen vangen of de mensen leren kennen die er wonen. Je kan een bijbaantje nemen en geld verdienen om dingen te kopen, zoals snacks die je meer energie geven wanneer die op is. Wat wel vrij vast is, is dat je elke avond gaat slapen en dus niet in de nacht op pad gaat.
Daarnaast heeft het een enorme atmosfeer met zomerse achtergrondgeluiden en inderdaad een prachtige tekenstijl. Het is een game zonder enige vorm van druk en je hoeft ook geen dingen te bouwen of per se elke dag bepaalde dingen te doen.
De druk die je jezelf op kunt leggen is dat je alle quests wilt afronden voordat de week over is, anders moet je het helemaal overnieuw doen en je moet wel een aantal taken afhandelen anders blijft je bewegingsruimte vrij klein omdat je daarmee meer van de landkaart/plaats open stelt. Zoals je zegt, heeft wel wat weg van Animal Crossing maar dan kleinschaliger en mooier in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dagg schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

De druk die je jezelf op kunt leggen is dat je alle quests wilt afronden voordat de week over is, anders moet je het helemaal overnieuw doen en je moet wel een aantal taken afhandelen anders blijft je bewegingsruimte vrij klein omdat je daarmee meer van de landkaart/plaats open stelt. Zoals je zegt, heeft wel wat weg van Animal Crossing maar dan kleinschaliger en mooier in mijn optiek.
Goed punt, er zijn inderdaad delen van de map die je moet vrijspelen. Het grootste verschil tussen dit en AC is waarschijnlijk dat AC meer "gedoe" heeft met dingen die je moet regelen/kopen/laten bouwen en dat is hier minder. Dit is echt meer een vakantieatmosfeer. Deze reeks is in feite bedoeld als reflectie op zomervakanties van vroeger (In het Japans heet de reeks letterlijk "Mijn zomervakantie") waarin je als kind op avontuur gaat, nieuwe gebieden ontdekt en geniet van de natuur.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik zag dat SNES platformer Aero the Acro-bat voor minder dan 5 euro opnieuw uitgebracht is op de Switch. De game heb ik vroeger nooit gespeeld dus heb ik de gok gewaagd en ik was eigenlijk blij verbaast met deze release. Goede filters, terugspoelmogelijk, en bizar veel in de gallery voor een minder grote game als deze. Scans van de handleiding, promo materiaal en zelfs design documents. Dat soort zaken kunnen een game voor mij wel meerwaarde geven.

De game zelf is vermakelijk, een typische 7/10 platformgame en de extra's zorgen er voor dat het de re-release wel rechtvaardigt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Nintendo gaf gisteren weer een update van hun financiële staat van dienst. Ik ga het deze keer beknopt houden - als er interesse is in specifieke segmenten die ik normaal wel toon, kan je me een seintje geven en dan wil ik er gerust wel even op in gaan.

De omzet daalde 46,5% tegenover de periode april-juni 2023 naar 246 miljard Japanse Yen (1,47 miljard Euro). Operationele winst was 54 miljard Yen / 325 miljoen Euro (-70%). Deze daling is heel simpel te verklaren: Nintendo verkocht minder hardware en games dan een jaar geleden. Ook de inkomsten van mobiele games en intellectual property zijn gedaald, vorig jaar stond het internet in vuur en vlam voor de Super Mario Bros. film die heel wat geld in het laatje bracht. Research en Development kosten blijven stijgen, en de zwakke Yen kost Nintendo extra wanneer ze uitgaven moeten doen in het buitenland.

Hardware

Hardware verkopen zijn zoals verwacht gedaald - dit keer spreken we over 2,1 miljoen consoles.
Wereldwijd zijn er sinds de lancering 143,42 miljoen Switch consoles verscheept.

Er waren geen grote releases tijdens het kwartaal van april tot en met juni 2024 - terwijl vorig jaar in dezelfde periode Tears of the Kingdom een hoop mensen een nieuwe (extra) console deed aanschaffen mede dankzij de OLED special edition. Zoals gewoonlijk waren de meeste verkochte consoles het OLED model (1.2m). Wel opvallend: Japan draagt dit kwartaal de hardware verkopen, goed voor 38%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaSO6cpZtptuoyhgA55j_dWwVdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UZh3sRxXJyTUiXONAjyW1yAY.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Je ziet duidelijk hoe Switch in zijn 8ste jaar aan het uitbollen is, al verkoopt de console nog steeds kranig. Er zijn evenveel consoles in dit kwartaal verkocht als tijdens dezelfde periodes in 2017/18/19, toen we over volledig andere marktomstandigheden spraken.

Nintendo houdt voorlopig vast aan zijn voorspelling van 13,5 miljoen verscheepte Switch consoles voor het fiscale jaar.

Software

30 miljoen stuks software gingen over de toonbank (exclusief digital-only software) dit kwartaal, een serieuze daling tegenover de periode april-juni 2023. Opnieuw kunnen we Tears of the Kingdom als belangrijkste reden aanduiden. Tijdens het voorbije kwartaal waren er geen tegengewichten van hetzelfde kaliber - al deden Paper Mario TTYD en Luigi's Mansion 2 HD het niet slecht voor remasters.

Voor een aantal first-party titels hebben we ook weer updates voor hun verkoopcijfers. Getal tussen haakjes is het verschil met het vorige kwartaal.
  • Mario Kart 8 Deluxe - 62.90M (+930K)
  • Animal Crossing: New Horizons - 45.85M (+490K)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 34.66M (+440K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 32.05M (+200K)
  • Super Mario Odyssey - 28.21M (+250K)
  • Pokémon Sword and Shield - 26.35M (+80K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 25.29M (+370K)
  • Super Mario Party - 20.84M (+180K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 20.80M (+190K)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 17.61M (+160K)
  • Paper Mario: The Thousand-Year Door - 1.76M
  • Princess Peach: Showtime! - 1.30M (dit is sell-through, niet sell-in)
  • Luigi's Mansion 2 HD - 1.19M
Nintendo merkt op dat ze van Peach verwachten nog een stuk meer te verkopen. Paper Mario verkocht 1.3 miljoen units aan consumenten tijdens de eerste zes weken. Van de remake zijn nu 1.76 miljoen exemplaren verscheept tussen 23 mei en 30 juni- waarmee het iets langzamer verkoopt dan The Origami King: deze verkocht 2.82 miljoen in zijn eerste kwartaal (17 juli tot 30 september 2020). Ook dit is niet vreemd - een tweede titel van eenzelfde serie tijdens één consolegeneratie verkoopt meestal minder dan de eerste release. De Paper Mario fanbase zal hier vast wel iets over te zeggen hebben :+

Ook interessant om te zien: Breath of the Wild en Tears of the Kingdom verkopen nu ongeveer even veel per kwartaal. Dat Tears minder verkocht dan BOTW is opnieuw helemaal niet vreemd.

Merk verder op dat Pokémon Scarlet/Violet de derde Pokémon game ooit is die meer dan 25 miljoen keer is aangeschaft. Scarlet/Violet doet dit bovendien een stuk sneller dan het Sword/Shield lukte.

Op het vlak van software omzet blijft het Amerikaanse continent marktleider voor Nintendo. De omzet aan Switch games, DLC en hardware was goed voor 222,8 miljard Japanse Yen, dit is vandaag ongeveer 1,38 miljard Euro.

58% van de software omzet was dit kwartaal digitaal.

Voor meer info kan je een kijkje nemen in Nintendos "Financial Results Explanatory Material" en hun "Consolidated Financial Highlights".

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 04-08-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik denk dat de Paper Mario remake ook heel erg gehyped werd door mensen die vroeger de game speelden maar niet per se de game nog een keer opnieuw zouden kopen.
Origami King was nieuw, fris en ziet er prachtig uit. Ik heb zelf ook Origami King en hoewel er best dingen zouden zijn die ik zou aanpassen, vind ik het een vermakelijke en grappige game. Deze reeks is bovenal heel scherp geschreven.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
The_Bird schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Goed punt, er zijn inderdaad delen van de map die je moet vrijspelen. Het grootste verschil tussen dit en AC is waarschijnlijk dat AC meer "gedoe" heeft met dingen die je moet regelen/kopen/laten bouwen en dat is hier minder. Dit is echt meer een vakantieatmosfeer. Deze reeks is in feite bedoeld als reflectie op zomervakanties van vroeger (In het Japans heet de reeks letterlijk "Mijn zomervakantie") waarin je als kind op avontuur gaat, nieuwe gebieden ontdekt en geniet van de natuur.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe Shin Chan, ik heb deze al voorbesteld en zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Bird schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:01:
Ik denk dat de Paper Mario remake ook heel erg gehyped werd door mensen die vroeger de game speelden maar niet per se de game nog een keer opnieuw zouden kopen.
Origami King was nieuw, fris en ziet er prachtig uit. Ik heb zelf ook Origami King en hoewel er best dingen zouden zijn die ik zou aanpassen, vind ik het een vermakelijke en grappige game. Deze reeks is bovenal heel scherp geschreven.
The Thousand Year Door heeft reeds bijna evenveel verkocht heeft als op GameCube (1.9m). De installed base is natuurlijk wel een stuk groter, dus mogelijk pikken nog wel wat mensen dit op in de tweede helft van het jaar. Initieel dacht ik dat TTYD wel in de buurt van drie miljoen zou kunnen raken, maar het valt te zien hoe frontloaded de verkopen zijn.

Origami King is inderdaad een enorm toffe game met enkele minpuntjes. Met 3.5 miljoen verkopen heeft die erg sterk verkocht voor een Paper Mario game - enkel Super Paper Mario deed beter op de Wii.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
The_Bird schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:01:
Ik heb iig erg genoten van The Origami King, zeer toffe game imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over twee weken een nieuw Tetris 99 evenement:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GT-n_anXAAAGcS8.jpg:large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 19:14

NvM

JackAvery schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:38:
Nintendo gaf gisteren weer een update van hun financiële staat van dienst. Ik ga het deze keer beknopt houden - als er interesse is in specifieke segmenten die ik normaal wel toon, kan je me een seintje geven en dan wil ik er gerust wel even op in gaan.

De omzet daalde 46,5% tegenover de periode april-juni 2023 naar 246 miljard Japanse Yen (1,47 miljard Euro). Operationele winst was 54 miljard Yen / 325 miljoen Euro (-70%). Deze daling is heel simpel te verklaren: Nintendo verkocht minder hardware en games dan een jaar geleden. Ook de inkomsten van mobiele games en intellectual property zijn gedaald, vorig jaar stond het internet in vuur en vlam voor de Super Mario Bros. film die heel wat geld in het laatje bracht. Research en Development kosten blijven stijgen, en de zwakke Yen kost Nintendo extra wanneer ze uitgaven moeten doen in het buitenland.

Hardware

Hardware verkopen zijn zoals verwacht gedaald - dit keer spreken we over 2,1 miljoen consoles.
Wereldwijd zijn er sinds de lancering 143,42 miljoen Switch consoles verscheept.

Er waren geen grote releases tijdens het kwartaal van april tot en met juni 2024 - terwijl vorig jaar in dezelfde periode Tears of the Kingdom een hoop mensen een nieuwe (extra) console deed aanschaffen mede dankzij de OLED special edition. Zoals gewoonlijk waren de meeste verkochte consoles het OLED model (1.2m). Wel opvallend: Japan draagt dit kwartaal de hardware verkopen, goed voor 38%.

[Afbeelding]
interactieve grafiek

Je ziet duidelijk hoe Switch in zijn 8ste jaar aan het uitbollen is, al verkoopt de console nog steeds kranig. Er zijn evenveel consoles in dit kwartaal verkocht als in dezelfde periodes in 2017/18/19, toen we over volledig andere marktomstandigheden spraken.

Nintendo houdt voorlopig vast aan zijn voorspelling van 13,5 verscheepte Switch consoles voor het fiscale jaar.

Software

30 miljoen stuks software gingen over de toonbank (exclusief digital-only software) dit kwartaal, een serieuze daling tegenover de periode april-juni 2023. Opnieuw kunnen we Tears of the Kingdom als belangrijkste reden aanduiden. Tijdens het voorbije kwartaal waren er geen tegengewichten van hetzelfde kaliber - al deden Paper Mario TTYD en Luigi's Mansion 2 HD het niet slecht voor remasters.

Voor een aantal first-party titels hebben we ook weer updates voor hun verkoopcijfers. Getal tussen haakjes is het verschil met het vorige kwartaal.
  • Mario Kart 8 Deluxe - 62.90M (+930K)
  • Animal Crossing: New Horizons - 45.85M (+490K)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 34.66M (+440K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 32.05M (+200K)
  • Super Mario Odyssey - 28.21M (+250K)
  • Pokémon Sword and Shield - 26.35M (+80K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 25.29M (+370K)
  • Super Mario Party - 20.84M (+180K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 20.80M (+190K)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 17.61M (+160K)
  • Paper Mario: The Thousand-Year Door - 1.76M
  • Princess Peach: Showtime! - 1.30M (dit is sell-through, niet sell-in)
  • Luigi's Mansion 2 HD - 1.19M
Nintendo merkt op dat ze van Peach verwachten nog een stuk meer te verkopen. Paper Mario verkocht 1.3 miljoen units aan consumenten tijdens de eerste zes weken. Van de remake zijn nu 1.76 miljoen exemplaren verscheept tussen 23 mei en 30 juni- waarmee het iets langzamer verkoopt dan The Origami King: deze verkocht 2.82 miljoen in zijn eerste kwartaal (17 juli tot 30 september 2020). Ook dit is niet vreemd - een tweede titel van eenzelfde serie tijdens één consolegeneratie verkoopt meestal minder dan de eerste release. De Paper Mario fanbase zal hier vast wel iets over te zeggen hebben :+

Ook interessant om te zien: Breath of the Wild en Tears of the Kingdom verkopen nu ongeveer even veel per kwartaal. Dat Tears minder verkocht dan BOTW is opnieuw helemaal niet vreemd.

Merk verder op dat Pokémon Scarlet/Violet de derde Pokémon game ooit is die meer dan 25 miljoen keer is aangeschaft. Scarlet/Violet doet dit bovendien een stuk sneller dan het Sword/Shield lukte.

Op het vlak van software omzet blijft het Amerikaanse continent marktleider voor Nintendo. De omzet aan Switch games, DLC en hardware was goed voor 222,8 miljard Japanse Yen, dit is vandaag ongeveer 1,38 miljard Euro.

58% van de software omzet was dit kwartaal digitaal.

Voor meer info kan je een kijkje nemen in Nintendos "Financial Results Explanatory Material" en hun "Consolidated Financial Highlights".
Ik stel deze uitgebreide reactie van jou op de kwartaalcijfers van Nintendo altijd enorm op prijs! Fijne analyse en interpretatie ook. Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
De game ziet er echt leuk uit. Een beetje een 2D versie van BotW / TotK maar dan in de stijl van Link's Awakening en met Zelda's speciale besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadLink schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:22:
[...]

De game ziet er echt leuk uit. Een beetje een 2D versie van BotW / TotK maar dan in de stijl van Link's Awakening en met Zelda's speciale besturing.
Ja ik krijg er ook een BOTW gevoel bij. Awakening vond ik erg tof dus hier kijk ik naar uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Toch maar eens de prijzen van preorders in de gaten houden. Lijkt zeer leuk.
Amazon heeft in ieder geval €7,50 korting met de code SUMMER75 via de app, moet je even testen of het werkt met je account. Zelf gebruikt om Red Dead Redemption en Cocoon mee te bestellen dus weet niet of ik wel tijd heb als Echoes of Wisdom uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
Ik heb gewoon een tweetal vouchers gebruikt. Zo heb ik LoZ: Echoes of Wisdom en Mario & Luigi Brothership voor 20 euro minder (gezamenlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Links Awakening is 1 van mijn favorieten. Heb die nu 3 keer gekocht. Origineel, DX vanwege extra dungeon en extra functionaliteit van het fototoestel (moet nog eens kijken naar gameboy printer) en natuurlijk de cuuuutte Switch versie.

Wordt weer paar dure maanden voor mij.

Echoes of Wisdom
Switch lite Zelda edition
Lego Deku Tree x2 (wil beide modellen neerzetten)
Lego Mario & Yoshi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de mensen die nog Super Mario RPG fysiek zoeken, momenteel €23,99 bij Game Mania. Kreeg een mail van Budgetgaming vanwege een prijsalert, zelf net meteen besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
Linksquest schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:48:
Voor de mensen die nog Super Mario RPG fysiek zoeken, momenteel €23,99 bij Game Mania. Kreeg een mail van Budgetgaming vanwege een prijsalert, zelf net meteen besteld.
Uitverkocht :( misschien maar goed ook, heb al genoeg gekocht deze week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Voor degenen die geen NSO hebben. Er is nu een actie dat wanneer je een jaarabbo neemt je 2 maanden extra krijgt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qjnfEB36eJsEhzOFsBncKkKWfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0gnntoKC4D91LrqCUzwXpdp.jpg?f=fotoalbum_large

Twee nieuwe games aan mijn collectie toegevoegd. Zag op Reddit dat er een fysieke release is van Marble it up Ultra. Vroeger op de eerste Xbox met Xbox Live Arcade de game Marble Blast Gold gespeeld. Dus leek me wel tof om deze spirituele opvolger voor de Switch te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Nice man, game on, ik heb mijn Mario RPG ook vandaag binnen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:06
Same hier! Top deal :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Deze fysieke versie van de final fantasy 1-6 collectie komt naar Europa/US in oktober:

En de nieuwe game van de ontwikkelaars van CrossCode is eindelijk officieel aangekondigd:

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 08-08-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
JackAvery schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:24:
Deze fysieke versie van de final fantasy 1-6 collectie komt naar Europa/US in oktober:[Embed]
Dit is een reprint toch? Of is deze uitgave anders dan degene die een tijdje terug is uitgekomen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

Dit is een reprint toch? Of is deze uitgave anders dan degene die een tijdje terug is uitgekomen?
Dit is een reprint maar de eerste keer dat het in het westen in de normale winkels te koop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Is zeker een aanrader heb er erg van genoten op de ps5, heel apart spelletje toch heel leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik heb nog steeds een van die Mysterious dungeon games liggen voor de DS, die ik ooit goedkoop bij volgens mij de V&D oppikkte. Ik kon er niet echt in komen, maar leuk voor de mensen die van die games gehouden. Gezien er redelijk wat games van zijn is die groep niet klein.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
The_Bird schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:23:
Ik heb nog steeds een van die Mysterious dungeon games liggen voor de DS, die ik ooit goedkoop bij volgens mij de V&D oppikkte. Ik kon er niet echt in komen, maar leuk voor de mensen die van die games gehouden. Gezien er redelijk wat games van zijn is die groep niet klein.
Voor mij het zelfde ook wel eens op de ds gespeeld, maar kon er inderdaad ook nooit echt inkomen.
Maar wel leuk er eens een pokemon spel op Nintendo switch online komt :).

Misschien dat ik het nog eens probeer voor de grap.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-08-2024 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:31:
Mensen met een interesse in shm'ups opgelet: Mushihimesama wordt op 10 augustus verwijderd van de eShop. Laatste kans om deze klassieker te kopen tenzij je een zeldzaam fysiek exemplaar kan ivinden.
Reminder. Laatste dag dat deze mogelijk digitaal te koop is. Er volgt wel nog een fysieke release van een andere uitgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren Detective Pikachu voor de Switch opgehaald bij de GM. Baal dat we Mario RPG gemist hebben daar, maar volgens mij heb ik die origineel nog op de N64.

Vandaag FF Pixel Remaster besteld en Zelda Echoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Arunia schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:21:
Gisteren Detective Pikachu voor de Switch opgehaald bij de GM. Baal dat we Mario RPG gemist hebben daar, maar volgens mij heb ik die origineel nog op de N64.

Vandaag FF Pixel Remaster besteld en Zelda Echoes.
Mario rpg was op de super nintendo niet de nin64 :), wellicht ben je in de war met Super mario 64 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Carlos0_0 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Mario rpg was op de super nintendo niet de nin64 :), wellicht ben je in de war met Super mario 64 .
Haha, nee Mario 64 weet ik natuurlijk wel. Maar dacht dat het Mario rpg was op de N64. Dan zou ik hem op de snes hebben. Moet ik eens naar zoeken.

En net Xenoblade Chronicles 2 en 3 gekocht. Dacht dat we 2 hadden, maar toch niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 11-08-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Iemand hier Super Mario 3D All-Stars onlangs nog gespot in een winkel? :)

Ik heb Galaxy nooit gespeeld en deze collectie leek me een erg mooie manier omdat alsnog te doen maar ik kwam er snel achter dat (vanwege de beperkte oplage van 9 miljoen geloof ik) deze collectie inmiddels voor zo’n 80 tot boven de 100 euro gaat op Marktplaats.

Aan de andere kant zie ik op Reddit mensen beweren dat de game nog gewoon in de winkel te koop is. Weet uiteraard niet uit welke landen deze mensen komen. De plaatselijke Intertoys had ‘m in ieder geval niet, wat ik ook niet had verwacht omdat het aanbod sowieso vrij beperkt is.

Ben nu op Marktplaats aan het rondkijken maar +/- 70 a 80 euro vind ik toch al een flinke prijs.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:12
Switch gekocht én weer retour gestuurd na twee weken. Helemaal niet mijn console, ook mijn kinderen vinden veel games traag en eentonig. Wij hebben mario kart gespeeld, leuk voor een uurtje maar daarna al redelijk eentonig. Ook mario party, je bent letterlijk drie keer aan het klikken elke drie minuten, voor de rest wacht je en is winst volledig willekeurig.

De UI is ook verschrikkelijk, lijkt wel een B-console uit 2008 :P Je raadt het al: ik ben geen fan, maar dat maakt niet uit want het was voor mijn kinderen. Maar zij vinden het ook enorm saai zoals beschreven. Dit terwijl ze wel spellen als Freddi Fish en THPS 2&3 leuk vinden op de Steam Deck. Wel jammer, want het lijkt op papier een leuke kinderconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:17
Denk dat je wat meer in de games list had moeten kijken.. er zijn zoveel games….
Of wellicht wat meer research… kan ook….

Heb nog nooit gehad ,dat iets tegen viel,wbt game console, hand held...
Maar goed. Heb de switch gekocht voor Mario Wonder… en nu staan er toch al wel heel wat meer games op.
@Orangelights23
.

[ Voor 3% gewijzigd door PsYgHo op 11-08-2024 13:07 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
WinterBase schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:29:
Voor zover ik weet is het een beperkte oplage geweest. Heb hem zelf wel. Maar denk dat je hem niet meer nieuw gaat vinden en zeker niet voor een normale prijs.

Enige optie als je digitaal niet erg vind, een code via kinguin.net of iets regelen. Weet niet of die digitaal in de Nintendo eShop staat. Maar cart trek je je portemonnee voor open.
Orangelights23 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:55:
Switch gekocht én weer retour gestuurd na twee weken. Helemaal niet mijn console, ook mijn kinderen vinden veel games traag en eentonig. Wij hebben mario kart gespeeld, leuk voor een uurtje maar daarna al redelijk eentonig. Ook mario party, je bent letterlijk drie keer aan het klikken elke drie minuten, voor de rest wacht je en is winst volledig willekeurig.

De UI is ook verschrikkelijk, lijkt wel een B-console uit 2008 :P Je raadt het al: ik ben geen fan, maar dat maakt niet uit want het was voor mijn kinderen. Maar zij vinden het ook enorm saai zoals beschreven. Dit terwijl ze wel spellen als Freddi Fish en THPS 2&3 leuk vinden op de Steam Deck. Wel jammer, want het lijkt op papier een leuke kinderconsole.
Dat kan. Ieder zijn ding natuurlijk. Hier hebben we 3 Switchen en worden door iedereen gebruikt.

Zelf vind ik de interface wel prettig en juist die van de PS5 en de XSX zo onlogisch. Veel te druk en totaal niet logisch voor mij. Ben altijd aan het zoeken waar ik alles moet vinden. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 11-08-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Orangelights23 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:55:

Menigeen heeft bij Nintendo een kind gevoel. Terwijl juist de grootste groep Switch eigenaar de jong volwassen zijn (25-35 zoiets?).
In ons huishouden hebben we ons in ieder geval flink vermaakt met Mario Part en Mario Kart. De Switch lijkt me zeer geschikt als een console voor het hele gezin. Maar ja, onze ervaring is natuurlijk geen graadmeter. :)
Volgens mij is het in dit topic niet een heel populair spel, maar zelfs met Switch Sports vermaken wij ons prima.
En zoals hiervoor aangegeven zijn er naast Nintendo Exclusives ook een lading met indie games beschikbaar voor de Switch en regelmatig in de aanbieding. Maar ja, je hebt al een SD en daarvoor zijn veel van de spellen ook beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 11-08-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:17
WinterBase schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:29:

Ik heb Galaxy nooit gespeeld en deze collectie leek me een erg mooie manier omdat alsnog te doen maar ik kwam er snel achter dat (vanwege de beperkte oplage van 9 miljoen geloof ik) deze collectie inmiddels voor zo’n 80 tot boven de 100 euro gaat op Marktplaats.

Aan de andere kant zie ik op Reddit mensen beweren dat de game nog gewoon in de winkel te koop is. Weet uiteraard niet uit welke landen deze mensen komen. De plaatselijke Intertoys had ‘m in ieder geval niet, wat ik ook niet had verwacht omdat het aanbod sowieso vrij beperkt is.

Ben nu op Marktplaats aan het rondkijken maar +/- 70 a 80 euro vind ik toch al een flinke prijs.
Ik heb hem gekocht meen ik voor 7x euro., inclusief verzend. duur, ja..
Maar ik had geen zin om hem via een code te kopen. Dan krijg je iemands inloggegevens , waar dat dan digitaal opgekocht is , van een betreffend account. Dat account importeer je dan ,en log je op in , download je het spel, log je uit, log je op je eigen account in , en dan kan je dat spel ook spelen schijnt.

En dat kost dan ook nog vrolijk € 40 dus daar had ik weinig zin in en heb helaas gewoon te veel betaald voor het spel. Waarbij mijn lieftallige vrouw dan altijd zegt m beter te duur dan niet te koop…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Enige optie als je digitaal niet erg vind, een code via kinguin.net of iets regelen. Weet niet of die digitaal in de Nintendo eShop staat. Maar cart trek je je portemonnee voor open.
Geen ervaring met Kinguin, maar als daar nog een code te vinden is dan is die ook behoorlijk duur. De reden dat de fysieke versie zo duur is komt niet alleen door de "beperkte" oplage, maar dat de game ook uit de eShop is gehaald.
Pagina: 1 ... 257 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic