Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:06
We zagen het natuurlijk al in de laatste Direct voorbij komen, maar Switch Sports krijgt morgen een uitbreiding: basketbal. Leuk om te zien dat een dergelijk spel nog steeds uitbreidingen krijgt. Dit was volgens mij ook destijds toegezegd, maar weet niet meer de exacte details (hoeveel updates en wanneer). Voor ons weer een reden om met dit spel aan de slag te gaan.

Verwijderd

Misschien een game die enigszins ‘overlooked’ is: Trails through Daybreak. Wat is dit een fijne game. Wel extreem JRPG met bijbehorende tropes maar super goed geschreven dialogen. Het combat systeem is ook een perfecte combinatie tussen real-time combat en turn-based, misschien iets wat Final Fantasy eens moet stelen. :)

De Switch versie is wel wat ruw in vergelijking met de andere platformen maar als je andere Falcom games gewend ben is het vrij goed te doen. Het zit ergens rond ‘Playstation 3 niveau’. Maar de portabiliteit van de Switch om het af en toe rustig op te pakken en/of relaxed te spelen als een soort van boek/visual novel lezen (want deze game veel, HEEL VEEL dialoog) gaf voor mij de doorslag om de Switch versie te halen. Er is ook een demo!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-11 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:46:
Misschien een game die enigszins ‘overlooked’ is: Trails through Daybreak. Wat is dit een fijne game. Wel extreem JRPG met bijbehorende tropes maar super goed geschreven dialogen. Het combat systeem is ook een perfecte combinatie tussen real-time combat en turn-based, misschien iets wat Final Fantasy eens moet stelen. :)

De Switch versie is wel wat ruw in vergelijking met de andere platformen maar als je andere Falcom games gewend ben is het vrij goed te doen. Het zit ergens rond ‘Playstation 3 niveau’. Maar de portabiliteit van de Switch om het af en toe rustig op te pakken en/of relaxed te spelen als een soort van boek/visual novel lezen (want deze game veel, HEEL VEEL dialoog) gaf voor mij de doorslag om de Switch versie te halen. Er is ook een demo!
Als je deze tof vindt en ze nog niet gespeeld hebt zijn Trails to Zero and Trails to Azure ook aanraders. En Cold Steel natuurlijk.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:03:
[...]

Als je deze tof vindt en ze nog niet gespeeld hebt zijn Trails to Zero and Trails to Azure ook aanraders. En Cold Steel natuurlijk.
Zeker! Maar daarvoor moet ik eerst de andere Trails games spelen in volgorde terwijl Daybreak wat meer losstaand is. Dat gaat dus nog even duren. :)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Toch wel grappig dat ze na zo'n tijd nog nieuwe spellen uitbrengen.

Burp

Nintendo post net dit op hun socials zonder verdere context:

[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 10-07-2024 15:46 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:45:

[Embed]
[Video: Emio]
Heel vet dit. Ik ben heel benieuwd. Nintendo en horror voelt redelijk origineel.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Mog schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Heel vet dit. Ik ben heel benieuwd. Nintendo en horror voelt redelijk origineel.
Als ik een gokje mag wagen wordt dit een nieuwe Fatal Frame ofzo. Maar een nieuwe IP zou top zijn.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57

Kan zijn dat dit de game van Bloober Team is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-11 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Zeker! Maar daarvoor moet ik eerst de andere Trails games spelen in volgorde terwijl Daybreak wat meer losstaand is. Dat gaat dus nog even duren. :)
Zero en Azure zijn ook te spelen zonder Cold Steel gespeeld te hebben! Voor Reverie zou ik daarentegen wel Cold Steel (en Sky) aanraden.

Fantastische reeks.

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 17:35
Waarom snap ik dit niet, ik zie deze niet voorbij komen in de shop. Ik krijg maar 495 punten, dit is dan maar €4,95 toch? Zie ook nergens een ‘sticker’ dat er een actie is tot 14 juli aanstaande. Wie weet hier meer van?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:37
Dagg schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:33:
[...]

Waarom snap ik dit niet, ik zie deze niet voorbij komen in de shop. Ik krijg maar 495 punten, dit is dan maar €4,95 toch? Zie ook nergens een ‘sticker’ dat er een actie is tot 14 juli aanstaande. Wie weet hier meer van?
De informatie over deze actie kun je vinden op het nieuwskanaal op de switch zelf:
You can earn £16.80 / €19.80 in Gold Points when you buy a pair of Nintendo Switch Game Vouchers. Offer ends July 14th!

Please note that the bonus amount of Gold Points is not displayed during checkout. The bonus Gold Points will be issued along with a confirmation email generally within a few hours of purchase.
Een half uur aan Japanse Dragon Quest III HD gameplay:

[ Voor 71% gewijzigd door JackAvery op 11-07-2024 06:44 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:40
JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:45:

[Embed]
[Video: Emio]
Ik zag hem gisteren inderdaad ook voorbij komen, ondanks deze aparte teaser, ben ik hier wel erg benieuwd naar.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het ziet er geweldig uit! In tegenstelling tot de Octopath Traveler en Triangle Strategy games is deze game lekker kleurrijk zonder die "overlay blending mode".

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Mog schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Het ziet er geweldig uit! In tegenstelling tot de Octopath Traveler en Triangle Strategy games is deze game lekker kleurrijk zonder die "overlay blending mode".
Ik vind alledrie die games heel mooi maar ik begrijp wat je bedoelt. Kleurrijk past in ieder geval bij Dragon Quest :)
De drie Starfy games komen uit op de Game Boy Advance NSO app:

Ze zijn niet vertaald, maar schijnbaar niet enorm belangrijk voor de gameplay?

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 12-07-2024 10:49 ]

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:09
De Stardew Valley voor de Nintendo Switch die te koop is via de eShop staat voor € 13,99. Er staat wel heel groot bij dat het betrekking heeft op Multiplayer, maar ik zie geen andere versies. Is dat de complete base-game?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Slappyjoez schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:59:
De Stardew Valley voor de Nintendo Switch die te koop is via de eShop staat voor € 13,99. Er staat wel heel groot bij dat het betrekking heeft op Multiplayer, maar ik zie geen andere versies. Is dat de complete base-game?
Er is maar 1 versie van Stardew Valley en dat is inderdaad de complete game. De game heeft de afgelopen jaren steeds nieuwe updates gekregen en multiplayer was daar 1 van.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Slappyjoez schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:59:
Het is wel een zeer verslavend spel, heb daar al veel uur inzitten :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:59:
[...]

Het is wel een zeer verslavend spel, heb daar al veel uur inzitten :P
Lijkt me ook wel een leuk spel. Maar ik wacht al jaren op een fysieke release waar alle updates op de cartridge staan. Maar tot nu toe blijft hij de game maar uitbreiden :P De opvolger Haunted Chocolatier zal nog wel even duren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vCM7t3LcaYBFcCB_K6RlrhrlwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKYjfJIn25KRZWqfBAoYwvRk.jpg?f=fotoalbum_large

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
Heel mooi gedaan :D
Jammer dat het al zo laat in de Switch Lifecycle is, maar misschien we een 2e hand lite op de kop tikken en dan ombouwen, als het een beetje opschiet met de release van dat schermpje.

Haters everywhere but I don’t really care

matthijst schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Jammer dat het al zo laat in de Switch Lifecycle is, maar misschien we een 2e hand lite op de kop tikken en dan ombouwen, als het een beetje opschiet met de release van dat schermpje.
Ik ben met de Game Boy wel gewend om er andere schermpjes in te zetten. Ondanks dat ik nog geen Lite heb en het eigenlijk overbodig vindt naast de Switch OLED lijkt het me wel een leuk projectje.
Zo laat in de Switch lifecycle maakt me eigenlijk niet uit, verwacht nog vele jaren plezier te hebben van de huidige hardware.
Mensen met een interesse in shm'ups opgelet: Mushihimesama wordt op 10 augustus verwijderd van de eShop. Laatste kans om deze klassieker te kopen tenzij je een zeldzaam fysiek exemplaar kan ivinden.
matthijst schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Er is een hele onofficiële industrie ontwikkeld rond de vervanging van GameBoy Advance schermen die nu nog steeds vaak gemod worden. Er zal vast wel een publiek zijn dat nog een tijd lang dit soort fratsen met veel plezier uitvoert :)

• matthijst
Ah lachen, zit er niet meer zo in maar heb vroeger idd ook mn GBA-scherm vervangen :)
Blijft leuk zoiets.

JackAvery schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:31:
Mensen met een interesse in shm'ups opgelet: Mushihimesama wordt op 10 augustus verwijderd van de eShop. Laatste kans om deze klassieker te kopen tenzij je een zeldzaam fysiek exemplaar kan ivinden.
Ik kende de game niet. Zat even te googlen en las op Nintendolife dat die zeldzame fysieke release van Limited Run Games is? Maar er komt binnenkort in Europa ook een fysieke versie van uit.

https://www.nintendolife....-switch-release-in-europe

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vandaag Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Gold Edition voor het eerst uit de verpakking gehaald ('backlog' :X). De Gold Edition bevat een download code voor de Season Pass, het spel zelf staat op een cartridge.

Na het invoeren van de code viel het me op dat het volledige spel ook in het lijstje stond met content die ik 'kocht' met daaronder alle Season Pass content. Ook kreeg ik 300 Gold Coins.

Alle speldata verwijderd en de eShop opgestart... Ik kon het volledige spel 'opnieuw downloaden', ik kan het spel nu dus spelen zonder cartridge 8) :+.

Er is ook een 'Code in a Box' Gold Edition zonder cartridge misschien dat mijn code werd gezien als een 'Code in a Box' uitgave?

Heeft iemand anders dezelfde ervaring met de Gold Edition van Mario + Rabbids: Kingdom Battle?
L23 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:41:
[...]

Ik kende de game niet. Zat even te googlen en las op Nintendolife dat die zeldzame fysieke release van Limited Run Games is? Maar er komt binnenkort in Europa ook een fysieke versie van uit.

https://www.nintendolife....-switch-release-in-europe
Wist ik niet. Ik vraag me af of dit en de verwijdering van de eShop met elkaar te maken hebben. Speculatie van mijn kant, maar mogelijk hebben zij de rechten opgepikt nadat de huidige uitgever (Live Wire) einde contract lijkt te zijn.... maar ik kan helemaal fout zitten :) Het is in dat geval niet onmogelijk dat de games onder een nieuwe uitgever (Clear River Games?) opnieuw op de eShop gezet worden.

Live Wire claimt de Switch port ook ontwikkeld te hebben... al is dit duidelijk op basis van de Steam/Xbox 360 versie gemaakt. Vreemd dat ze de licentie maar voor een paar jaar gekocht zouden hebben.

Deze games verkopen sowieso vrij beperkt - cult classics in een reeds niche genre.

Het zou me niks verbazen als hetzelfde gebeurt met de andere drie games uit dat lijstje van NintendoLife.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 13-07-2024 07:44 ]

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:03
Ike. schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:25:
Vandaag Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Gold Edition voor het eerst uit de verpakking gehaald ('backlog' :X). De Gold Edition bevat een download code voor de Season Pass, het spel zelf staat op een cartridge.

Na het invoeren van de code viel het me op dat het volledige spel ook in het lijstje stond met content die ik 'kocht' met daaronder alle Season Pass content. Ook kreeg ik 300 Gold Coins.

Alle speldata verwijderd en de eShop opgestart... Ik kon het volledige spel 'opnieuw downloaden', ik kan het spel nu dus spelen zonder cartridge 8) :+.

Er is ook een 'Code in a Box' Gold Edition zonder cartridge misschien dat mijn code werd gezien als een 'Code in a Box' uitgave?

Heeft iemand anders dezelfde ervaring met de Gold Edition van Mario + Rabbids: Kingdom Battle?
Kingdom Battle heb ik als download. Sparks of hope heb ik als cartridge.

En blijkbaar kan ik SoH zonder cartridge spelen.
RollieBollie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Sparks of Hope is logisch dat je die nu zonder cartridge kan spelen, die is Game op Proef tot en met zondag voor Nintendo Switch Online-leden.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RollieBollie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Nadat ik Kingdom battle als DLC heb gedownload kon ik inderdaad SoH ook vanaf dat moment (een maand of 2/3 geleden) gewoon zonder card spelen.
Misschien nuttig om deze reminder van Nintendo te delen dat vandaag de laatste dag is dat Switch Online abonnees twee vouchers kunnen kopen voor twee digitale first-party games, waarbij Nintendo nog eens 19.8 euro in gouden punten teruggeeft als eShop krediet. Zij die hier graag digitaal kopen gaan zelden een lagere prijs vinden voor de first-party games.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GSTL7BrXwAAfcPY?format=jpg&name=medium

Misschien best ook eens rondkijken of je eStore krediet met korting kan kopen, waardoor je weer korting op de vouchers hebt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 14-07-2024 10:38 ]

• Linksquest
€40,10 gemiddeld onder de streep voor een game is toch geen slechte deal, als ik even de prijs van €99,00 deel door 2 en de 19,80 aan gold points er vanaf trek.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 21:43

PBP

JackAvery schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:38:
Misschien nuttig om deze reminder van Nintendo te delen dat vandaag de laatste dag is dat Switch Online abonnees twee vouchers kunnen kopen voor twee digitale first-party games, waarbij Nintendo nog eens 19.8 euro in gouden punten teruggeeft als eShop krediet. Zij die hier graag digitaal kopen gaan zelden een lagere prijs vinden voor de first-party games.

[Afbeelding]

Misschien best ook eens rondkijken of je eStore krediet met korting kan kopen, waardoor je weer korting op de vouchers hebt ;)
Ben benieuwd of deze vouchers ook nog gelden voor eventuele switch2 games in de toekomst.
PBP schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Ben benieuwd of deze vouchers ook nog gelden voor eventuele switch2 games in de toekomst.
Ik zou het er niet op gokken. Het gaat hier specifiek om Nintendo Switch-gamevouchers en de vouchers zijn vanaf de aankoopdatum 12 maanden geldig.
PBP schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Niemand heeft een kristallen bol, maar ik vermoed op zijn minst dat backwards compatibility wel een ding zal zijn. Ook denk ik dat Nintendo gaat blijven inzetten om mensen toch meer digitaal te laten kopen.

Maar waar ik niet op zou gokken is nu twee vouchers kopen in de hoop dat men Switch 2 games in het programma toevoegt.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 13:51
leuke deal....maar toch liever dat soort spellen fysiek.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:53

Mauz1978

Console War Veteran

JackAvery schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:14:
[...]

Niemand heeft een kristallen bol, maar ik vermoed op zijn minst dat backwards compatibility wel een ding zal zijn. Ook denk ik dat Nintendo gaat blijven inzetten om mensen toch meer digitaal te laten kopen.

Maar waar ik niet op zou gokken is nu twee vouchers kopen in de hoop dat men Switch 2 games in het programma toevoegt.
Ook omdat switch 2 games, vast 79,- euro gaan worden. Bron: onderbuikgevoel ;)

Something under the bed is drooling

• Linksquest
Voor de Zelda liefhebbers

• Linksquest
Mijn Nintendo World Championships: NES Edition Deluxe Set is op de post.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XiItB26Yz7fVU7zKgRpnplYHJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ogf8BA80F3PsC1uGz7IOHzGN.png?f=user_large

• Linksquest

[ Voor 18% gewijzigd door Linksquest op 16-07-2024 11:18 ]

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48
Vraag het maar even hier. Mijn games zijn inmiddel al een tijdje binnen. Met veel plezien SM Odysee en Wonder gespeeld. Ben nu bezig met SM Kart 8. Hoe geef je in het begin van de race tijdens de countdown gas dat je een kleine boost krijg?

Ook even Skyward Sword gespeeld maar kom er maar niet in, vind het te langdradig en too much talking, jammer dit game deed me toch beetje denken aan Ocarina of Time. Iemand nog games om aan te raden? SM Bros Deluxe staat ooknal op verlanglijstje. Meste Multiplatform games heb ik al op de PS 5 gespeeld.

• Linksquest
Nietdatikweet schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:56:
Vraag het maar even hier. Mijn games zijn inmiddel al een tijdje binnen. Met veel plezien SM Odysee en Wonder gespeeld. Ben nu bezig met SM Kart 8. Hoe geef je in het begin van de race tijdens de countdown gas dat je een kleine boost krijg?
Zodra het nummer 2 naar beneden zakt, houd je de acceleratieknop ingedrukt - je schiet vooruit voor alle anderen die niet weten hoe ze moeten boosten. Houd er rekening mee dat als je een beetje vroeg bent en op de knop drukt terwijl de 2 nog in de lucht is, je uitdraait. Zie ook deze video

Ook even Skyward Sword gespeeld maar kom er maar niet in, vind het te langdradig en too much talking, jammer dit game deed me toch beetje denken aan Ocarina of Time. Iemand nog games om aan te raden? SM Bros Deluxe staat ooknal op verlanglijstje. Meste Multiplatform games heb ik al op de PS 5 gespeeld.
In het begin heeft deze inderdaad veel tekst, maar dat is niet de hele game, even door heen bijten zou ik zeggen 8)7 Wat voor soort games vind je nog leuk? Alleen Nintendo titels of sta je ook voor niet Nintendo Games open?

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:49
Heb je de nieuwere Zelda games geprobeerd? Tears of the Kingdom of Breath of the Wild. Veel minder verhaal in het begin (ja, Skyward Sword is daar een beetje vervelend in) en zijn mi. de twee beste games op de Switch.

• Nietdatikweet
Linksquest schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Zodra het nummer 2 naar beneden zakt, houd je de acceleratieknop ingedrukt - je schiet vooruit voor alle anderen die niet weten hoe ze moeten boosten. Houd er rekening mee dat als je een beetje vroeg bent en op de knop drukt terwijl de 2 nog in de lucht is, je uitdraait. Zie ook deze video

[YouTube: How to Get the PERFECT Start Boost! #shorts]

[...]

In het begin heeft deze inderdaad veel tekst, maar dat is niet de hele game, even door heen bijten zou ik zeggen 8)7 Wat voor soort games vind je nog leuk? Alleen Nintendo titels of sta je ook voor niet Nintendo Games open?
Aha oke thx!

Hou wel van super mario achtige games. Maar tunic heeft me bijvoorbeeld ook niet echt te pakken. Goede platformer zoals mario, ratchet, etc pakken me wel. Gewoon solide gameplay en snel willen spelen. Metroid dread ook geprobeerd maar man man man die was de ergste qua cutscenes en dialogen. Kon niet eens skippen dan hoeft het niet meer van mij. Games die ik nog wel wil proberen zijn zelda links awakening en super mario bros smash. Voor de rest vind ik mario party en mario rabids maar mwaa.

• Nietdatikweet
ShadLink schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:10:
[...]

Heb je de nieuwere Zelda games geprobeerd? Tears of the Kingdom of Breath of the Wild. Veel minder verhaal in het begin (ja, Skyward Sword is daar een beetje vervelend in) en zijn mi. de twee beste games op de Switch.
Nee nog niet vanwege ik eerst skyward wou proberen en botw en totk dat bouwen gedoen vind ik ook maar niks. Een classic zelda game zoals oot das vond ik wel weer tof.

• Linksquest
Nietdatikweet schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:12:
[...]

Aha oke thx!

Hou wel van super mario achtige games. Maar tunic heeft me bijvoorbeeld ook niet echt te pakken. Goede platformer zoals mario, ratchet, etc pakken me wel. Gewoon solide gameplay en snel willen spelen. Metroid dread ook geprobeerd maar man man man die was de ergste qua cutscenes en dialogen. Kon niet eens skippen dan hoeft het niet meer van mij. Games die ik nog wel wil proberen zijn zelda links awakening en super mario bros smash. Voor de rest vind ik mario party en mario rabids maar mwaa.
Luigi's Mansion? Heb je daar al eens naar gekeken? Of Kirby, ook hele leuke games.

Nietdatikweet schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:13:
[...]

Nee nog niet vanwege ik eerst skyward wou proberen en botw en totk dat bouwen gedoen vind ik ook maar niks. Een classic zelda game zoals oot das vond ik wel weer tof.
Je beseft dat BOTW geen “bouwen” heeft en dat je in Tears of the Kingdom zoveel of zo weinig met die feature interageert als je zelf wilt? :p

Ocarina of Time en Majora’s Mask staan op de N64 app van het online abonnement met uitbreidingspakket als je klassieke 3D Zelda wilt spelen. Skyward Sword heeft ook zijn sterke punten als je een beetje geduld hebt voor het verhaal.

In metroid Dread viel het volgens mij best mee wat cutscenes betreft maar iedereen zijn tolerantie is anders.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2024 18:24 ]

[...]

Voor de rest vind ik mario party en mario rabids maar mwaa.
Wat vindt je mwaa aan Mario + Rabbids? Geen fan van turn-based games of zeg je dat puur vanwege die konijnen?

• Raem
[...]

Aha oke thx!

Mario Odyssey, Super Mario 3D, Captain Toad, Yoshi's Crafted World, Kirby, Donkey Kong Country en Luigi's Mansion zijn dan aanraders.
In andere genres oa. Metroid Prime, Pokemon, Xenoblade Chronicles en Paper Mario.

• Nietdatikweet
Linksquest schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:18:
[...]

Luigi's Mansion? Heb je daar al eens naar gekeken? Of Kirby, ook hele leuke games.
Ohja die was ik bijna vergeten ja die lijken me ook wel leuk ja.

• Nietdatikweet
JackAvery schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Je beseft dat BOTW geen “bouwen” heeft en dat je in Tears of the Kingdom zoveel of zo weinig met die feature interageert als je zelf wilt? :p

Ocarina of Time en Majora’s Mask staan op de N64 app van het online abonnement met uitbreidingspakket als je klassieke 3D Zelda wilt spelen. Skyward Sword heeft ook zijn sterke punten als je een beetje geduld hebt voor het verhaal.

In metroid Dread viel het volgens mij best mee wat cutscenes betreft maar iedereen zijn tolerantie is anders.
Nee wil nieuwe dingen proberen geen classics spelen. En wat je zei over borh en totk daar heb je wel een punt. Maar als ik daardoor een deel van de games potentie mis door niet te bouwen of minder dan laat ik het gewoon gaan is niet erg.

• Nietdatikweet
L23 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:49:
[...]

Wat vindt je mwaa aan Mario + Rabbids? Geen fan van turn-based games of zeg je dat puur vanwege die konijnen?
Beide mischien, heb die free trial geprobeerd en vond het niet leuk.

• Nietdatikweet
Super mario 3d world+ bowsers fury ook echt een leuke game! Bowsers fury vond ik dan wat minder maar nog wel oke.

• sderooij
ook mijn world championship is onderweg!
Ben wel benieuwd hoe lang dat World Championship leuk blijft. Ik heb het zelf uiteindelijk niet besteld. Maar ook geen nostalgie met de NES games.

• sderooij
L23 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:10:
Ben wel benieuwd hoe lang dat World Championship leuk blijft. Ik heb het zelf uiteindelijk niet besteld. Maar ook geen nostalgie met de NES games.
Daarom fysiek gekocht, als het 'klaar' is op een gegeven moment dan verkoop ik het spel, inclusief de collectors spullen die erbij zitten.

• matthijst
Van de week Fenyx Rising eens opgepakt.
Wat een leuk spel is dat!
Accentje van de hoofdpersoon vind ik wat irritant, maar de verhaallijn is leuk en het is allemaal wat duidelijker dan Zelda, vind ik (qua markers waar je heen moet, en iets minder doelloos rondstruinen).

L23 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:10:
Ik ook niet, maar ik zie het potentieel wel voor high score chasers enzo.

• meesje
matthijst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:31:
Accentje van de hoofdpersoon vind ik wat irritant, maar de verhaallijn is leuk en het is allemaal wat duidelijker dan Zelda, vind ik (qua markers waar je heen moet, en iets minder doelloos rondstruinen).
Ik heb dit spel enige tijd geleden voor een zeer laag bedrag in een buitenlandse Nintendo eshop gekocht.
Een tijdje gespeeld, maar ik merk dat ik vrij snel al hulp nodig heb. Af en toe even een YouTube filmpje gezien om verder te kunnen komen. Op een gegeven moment liep ik vast, ik had geen flauw idee meer wat mijn missie was en wat te doen. Dit genre is gewoon niet aan mij besteed. Dus beide Zelda’s hoef ik ook niet te kopen. Hoe suf het ook klinkt, maar open wereld spellen liggen mij gewoon niet. Mario Odyssey hoef ik ook niet aan te beginnen. Vroeger bij Mario Galaxy op de Wii haakte ik ook vroegtijdig af.
meesje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Ik heb dit spel enige tijd geleden voor een zeer laag bedrag in een buitenlandse Nintendo eshop gekocht.
Een tijdje gespeeld, maar ik merk dat ik vrij snel al hulp nodig heb. Af en toe even een YouTube filmpje gezien om verder te kunnen komen. Op een gegeven moment liep ik vast, ik had geen flauw idee meer wat mijn missie was en wat te doen. Dit genre is gewoon niet aan mij besteed. Dus beide Zelda’s hoef ik ook niet te kopen. Hoe suf het ook klinkt, maar open wereld spellen liggen mij gewoon niet. Mario Odyssey hoef ik ook niet aan te beginnen. Vroeger bij Mario Galaxy op de Wii haakte ik ook vroegtijdig af.
Super Mario Odyssey en Mario Galaxy zijn dan weer geen open wereld games, al heeft Super Mario Odyssey redelijk grote levels. Alleen Bowser's Fury is echt open wereld.

Mario Galaxy vond ik best rechtlijnig spelen. Heb die game pas gespeeld met de Mario 3D All Stars collectie. Mario Galaxy vond ik zelf meer overeenkomen met Super Mario 64. En Sunshine vind ik weer meer overeenkomen met Super Mario Odyssey.

Überhaupt fan van de Mario 3D platformers of gaat je voorkeur uit naar de 2D platformers?

Fenyx Rising zelf niet gespeeld, geen interesse in gezien de Ubisoft formule. Maar zou dat niet direct gaan vergelijken met BOTW en TOTK, behalve open wereld toch hele andere spellen. Zelf vind ik open wereld spellen wel leuk, maar mijn voorkeur gaat de laatste tijd meer uit naar spellen die ik in 10 a 15 uur kan uitspelen. TOTK nog steeds niet gekocht.

• meesje
@L23 Ik denk dat mijn voorkeur inderdaad uit gaat naar 2D/2.5D platformers. Meer recht toe recht aan en kwestie van timing. Wellicht komt het doordat ik opgegroeid ben met Sonic op de Mega Drive.
In mijn genre is er voor de Switch flink wat aanbod. Van Nintendo zelf, maar ook Sonic, Rayman, etc.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 17-07-2024 11:27 ]

meesje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:26:
@L23 Ik denk dat mijn voorkeur inderdaad uit gaat naar 2D/2.5D platformers. Meer recht toe recht aan en kwestie van timing. Wellicht komt het doordat ik opgegroeid ben met Sonic op de Mega Drive.
Dan kan je Super Mario 3D World wel waarderen? Die heb je al gespeeld?

Zelf ook opgegroeid met Sonic. Daar vind ik de 2D games leuker dan de 3D games. Bij Mario is het weer andersom :P Maar de meeste Mario games inmiddels wel gespeeld op de Switch, moet alleen nog Super Mario Bros Wonder aan mijn collectie toevoegen. Ik speel ze allemaal uit, maar merk dat ik langer bezig ben met de Mario 2D platformers.

Edit: Qua aanbod zeker super. Sonic Mania/Origins, Rayman Legends, Donkey Kong Tropical Freeze en Yooka Laylee and the Impossible Lair heb ik me goed mee vermaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 17-07-2024 11:38 ]

• matthijst
L23 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:16:
[...]
Fenyx Rising zelf niet gespeeld, geen interesse in gezien de Ubisoft formule. Maar zou dat niet direct gaan vergelijken met BOTW en TOTK, behalve open wereld toch hele andere spellen.
Mwah.

Let's be real: Immortals Fenyx Rising is heavily inspired by The Legend of Zelda: Breath of the Wild. There are too many similarities for anyone to claim otherwise.

Summing up Immortals is frightfully easy because it really is just a carbon copy of BotW

Immortals Fenyx Rising takes some heavy inspiration from The Legend of Zelda: Breath of the Wild. It's not a direct copy and paste, mind you, but there are quite a few similarities between the two.

Immortals Fenyx Rising Review: A Better Breath of The Wild.

matthijst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Mwah.

Let's be real: Immortals Fenyx Rising is heavily inspired by The Legend of Zelda: Breath of the Wild. There are too many similarities for anyone to claim otherwise.

Summing up Immortals is frightfully easy because it really is just a carbon copy of BotW

Immortals Fenyx Rising takes some heavy inspiration from The Legend of Zelda: Breath of the Wild. It's not a direct copy and paste, mind you, but there are quite a few similarities between the two.

Waarom in het Engels? :p

Hoe zijn de physics in Fenyx Rising? Dat vond ik juist heel tof in BOTW, dat je alle elementen kan gebruiken zoals vuur, door de warmte kan opstijgen etc.
Bij Fenyx Rising verwacht ik dat je echt lijstjes aan het afwerken bent inplaats van dat je zelf dingen aan het ontdekken bent, maar goed heb het spel niet gespeeld. De grote open wereld zal dan wel op elkaar lijken, maar qua gameplay en physics is het volgens mij toch een hele andere invulling.

• matthijst
Kwam van google :)

Ik vind het wel lekker werken allemaal. En ik ben normaal ook niet de grootste Ubisoft fan, dus het verbaasde me :)

[ Voor 89% gewijzigd door matthijst op 17-07-2024 11:59 ]

matthijst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Mwah.

Als je de games gespeeld hebt, dan weet je dat de gelijkenissen eigenlijk oppervlakkig zijn :) Immortals blijft een Ubisoft open world game. Sommige mensen hebben dat liever (vaak mensen die wat richting missen), anderen houden daar minder van.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 17-07-2024 12:13 ]

• Nietdatikweet
Kan me ook wel vinden wat meesie zegje zegt. Super mario 3d world was net groot genoeg om je te vermaken en niet dsteeds te zoeken maar katzonnen. Heb liever kleine compacte levels om meteen op te pakken en te spelen.

• matthijst
JackAvery schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Als je de games gespeeld hebt, dan weet je dat de gelijkenissen eigenlijk oppervlakkig zijn :) Immortals blijft een Ubisoft open world game. Sommige mensen hebben dat liever (vaak mensen die wat richting missen), anderen houden daar minder van.
Kan, heb beide gespeeld en vond het wel vergelijkbaar qua gameplay. Oppervlakkig wellicht (grote wereld, quests, paarden, potions en wapens). Hoop spelers en reviewers noemen vaak BOTW als het over Fenyx gaat (en vice versa, als iemand na BOTW een andere game zoekt).

Maar goed, ieder z'n mening, ik vind Fenyx een onverwacht vermakelijke game (uurtje of 8 in zitten nu en speel alleen main storyline).

• meesje
L23 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Dan kan je Super Mario 3D World wel waarderen? Die heb je al gespeeld?

Zelf ook opgegroeid met Sonic. Daar vind ik de 2D games leuker dan de 3D games. Bij Mario is het weer andersom :P Maar de meeste Mario games inmiddels wel gespeeld op de Switch, moet alleen nog Super Mario Bros Wonder aan mijn collectie toevoegen. Ik speel ze allemaal uit, maar merk dat ik langer bezig ben met de Mario 2D platformers.

Edit: Qua aanbod zeker super. Sonic Mania/Origins, Rayman Legends, Donkey Kong Tropical Freeze en Yooka Laylee and the Impossible Lair heb ik me goed mee vermaakt.
Super Mario 3D World heb ik even samen met de oudste gespeeld. Deze kan ik inderdaad wel waarderen.
Het door jou genoemde spel van Yooka is nu in de eshop in de aanbieding voor 3 euro. Ik heb nog 8 euro tegoed (ooit gekregen toen ik NSO+expansion) had gekocht. Net twee filmpjes gezien van Yooka. De Impossible Lair lijkt mij leuker dan het spel zonder extra titel. Deze laatste lijkt mij meer 3D/open.

• meesje
Nietdatikweet schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:13:
Kan me ook wel vinden wat meesie zegje zegt. Super mario 3d world was net groot genoeg om je te vermaken en niet dsteeds te zoeken maar katzonnen. Heb liever kleine compacte levels om meteen op te pakken en te spelen.
Waarschijnlijk ben ik gewoon slecht in gaming. :) Maar inderdaad compacte recht toe recht aan levels passen beter bij mij dan 3D/open levels. En natuurlijk heeft ‘open’ meerdere gradaties, maar ik voel me te snel verloren. En als ik bij Fenyx al hulp nodig heb via YouTube, dan kan ik beter stoppen. :)
meesje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:57:
[...]

Super Mario 3D World heb ik even samen met de oudste gespeeld. Deze kan ik inderdaad wel waarderen.
Het door jou genoemde spel van Yooka is nu in de eshop in de aanbieding voor 3 euro. Ik heb nog 8 euro tegoed (ooit gekregen toen ik NSO+expansion) had gekocht. Net twee filmpjes gezien van Yooka. De Impossible Lair lijkt mij leuker dan het spel zonder extra titel. Deze laatste lijkt mij meer 3D/open.
Yooka Laylee and the Impossible Lair speelt vergelijkbaar als een Donkey Kong game. Dus als je Donkey Kong Tropical Freeze leuk vind dan gaat deze ook wel bevallen voor 3 euro.
De eerste Yooka Laylee game is een 3D platformer. Die heb ik zelf nooit gespeeld. Maar van wat ik uit reviews begreep laat die voor een 3D platformer wat steken vallen en heb ik deze game daarom niet gekocht.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:35
L23 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Yooka Laylee and the Impossible Lair speelt vergelijkbaar als een Donkey Kong game. Dus als je Donkey Kong Tropical Freeze leuk vind dan gaat deze ook wel bevallen voor 3 euro.
De eerste Yooka Laylee game is een 3D platformer. Die heb ik zelf nooit gespeeld. Maar van wat ik uit reviews begreep laat die voor een 3D platformer wat steken vallen en heb ik deze game daarom niet gekocht.
Y-L is echt een old-school 3D platformer in de geest van Banjo-Kazooie of DK64. Voor zover ik weet zit er ook een flink deel van het BK team achter deze titel, dus dat verklaart veel. Als je dat tof vind dan is dit inderdaad je game, maar naar huidige maatstaven is hij nogal gedateerd.

• meesje
Seal64 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Y-L is echt een old-school 3D platformer in de geest van Banjo-Kazooie of DK64. Voor zover ik weet zit er ook een flink deel van het BK team achter deze titel, dus dat verklaart veel. Als je dat tof vind dan is dit inderdaad je game, maar naar huidige maatstaven is hij nogal gedateerd.
Ik heb ondertussen wat reviews gescand en de originele YL werd minder goed ontvangen. Over Impossible Lair is men enthousiaster en word er inderdaad een vergelijking gemaakt met DK. Impossible Lair ga ik vanavond kopen.

• Raem
The Impossible Lair is een erg goede game! Zitten ook wel wat 3D overworld stukken in die wat minder geslaagd zijn vind ik, maar de 2D levels zijn fantastisch.
Ik hoop dat een eventueel volgende Yooka-Laylee game zich volledig richt op 2D.

Seal64 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Klopt inderdaad. Maar dat het in de geest van Banjo-Kazooie is was geen probleem. Het is gewoon geen goede 3D platformer wat ik uit de reviews begreep. Game had in het begin ook problemen met de camera, maar dat is later grotendeels opgelost.

Er komt ook een remaster aan van deze game.

• meesje
L23 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Klopt inderdaad. Maar dat het in de geest van Banjo-Kazooie is was geen probleem. Het is gewoon geen goede 3D platformer wat ik uit de reviews begreep. Game had in het begin ook problemen met de camera, maar dat is later grotendeels opgelost.

Er komt ook een remaster aan van deze game.
Een remaster? Voor mij klinkt dat best vreemd. Een remaster doe je toch vaak bij een volgende console?
meesje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Een remaster? Voor mij klinkt dat best vreemd. Een remaster doe je toch vaak bij een volgende console?
Het spel is ook nog niet uit, maar het voelt inderdaad wat snel. Denk dat we de game pas zien als de opvolger van de Switch uit is.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Iemand nog tips voor goede (niet te moeilijke) couch-coop games?

Laatst hebben we 'it takes two' uitgespeeld, die was heel erg vermakelijk!
Luigi's mansion hebben we nog liggen, daar zijn we al wel een eind in onderweg, maar misschien zijn er nog andere leuke coop games?

• meesje
Wat vinden jullie van Prince of Persia? Deze is, zoals verwacht bij Ubisoft spellen, nu al voor een budget prijs te koop. Zelf vind ik het er grafisch erg mooi uit zien.

• dragon2
  • Niet online
GeleFles schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:35:
Iemand nog tips voor goede (niet te moeilijke) couch-coop games?

Laatst hebben we 'it takes two' uitgespeeld, die was heel erg vermakelijk!
Luigi's mansion hebben we nog liggen, daar zijn we al wel een eind in onderweg, maar misschien zijn er nog andere leuke coop games?
Bubble bobble 4 friends
Unravel two
meesje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:00:
Wat vinden jullie van Prince of Persia? Deze is, zoals verwacht bij Ubisoft spellen, nu al voor een budget prijs te koop. Zelf vind ik het er grafisch erg mooi uit zien.
Ik heb de demo uit de eShop gespeeld. Eerste indruk was goed. Speelt lekker weg. Maar uit een discussie in het Xbox topic begreep ik dat als je een metroidvania verwacht zoals Ori het wat kan tegenvallen. Het verkennen van de wereld loont minder (Maar gezien je eerder aangaf geen fan te zijn van open wereld spellen, mogelijk juist positief). Maar het is daardoor wel een vrij makkelijk toegankelijke metroidvania met verder prima gameplay.

Als je een toffe Metroidvania zoekt kan ik Yoku's Island Express aanraden. Maar goed, dat is weer een hele andere game dan Prince of Persia :P

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 17-07-2024 16:24 ]

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:21
meesje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:00:
Ik vond dit een hele leuke game. Af en toe ook wel pittig, maar je kan de moeilijkheidsgraad aanpassen waar nodig. Ik houd niet van Metroidvania's, maar vond dit toch goed te spelen. Maar je moet er wel voor open staan ander gaat het misschien tegen vallen. Ik heb de game destijds gehaald omdat er uitdagende platformelementen in zitten en omdat de gevechten mij leuk leken. Het zoeken naar de juiste weg om naar je doel te gaan vond ik wat minder. Gelukkig bevat de game een optie waarmee je op de kaart kan zien welke kant het verhaal je opstuurt. Maar je zult zelf ook nieuwsgierig genoeg moeten zijn om de wereld te verkennen en upgrades vrij te spelen.

Wat mij betreft zeker een aanrader als je van metroidvanias houdt.

• meesje
L23 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Ik heb de demo uit de eShop gespeeld. Eerste indruk was goed. Speelt lekker weg. Maar uit een discussie in het Xbox topic begreep ik dat als je een metroidvania verwacht zoals Ori het wat kan tegenvallen. Het verkennen van de wereld loont minder (Maar gezien je eerder aangaf geen fan te zijn van open wereld spellen, mogelijk juist positief). Maar het is daardoor wel een vrij makkelijk toegankelijke metroidvania met verder prima gameplay.

Als je een toffe Metroidvania zoekt kan ik Yoku's Island Express aanraden. Maar goed, dat is weer een hele andere game dan Prince of Persia :P
Demo’s vergeet ik altijd! Metroidvania trekt me inderdaad wat minder. Ik zag net in een filmpje al een plattegrond van het spel (waar ik zeker ga verdwalen :) ). Ik ga wel eerst de demo proberen.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 13:23

DancePlaza

ninja

Heeft iemand een tip voor mij welke HDMI switch usb c dongle ik het beste kan kopen als ik de huidige switch Dock niet wil meenemen op vakantie. Ik zie op Amazon verschillende versies

Van het kastje naar de muur lopen...

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
DancePlaza schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:15:
Heeft iemand een tip voor mij welke HDMI switch usb c dongle ik het beste kan kopen als ik de huidige switch Dock niet wil meenemen op vakantie. Ik zie op Amazon verschillende versies
SkullnCo Jumpgate (de gewone, niet Pro versie, is voldoende voor de Switch.)

Zo'n ding van Ome Ali.

In beide gevallen geldt dat als je de originele lader niet meeneemt dat je dan een lader op deze 'docks' aan moet sluiten die PD 15V/2.6A ondersteunen. Anders krijg je een melding over incompatibiliteit. Oh ja, en vaak moet je de vakantie-TV handmatig op gamemodus zetten. Dit soort docks hebben geen HDMI-CEC dus de TV weet niet dat er een spelcomputer aangesloten is. Anders krijg je vette inputlag (weet ik uit eigen ervaring :) ).

• sderooij

Lijkt me een erg leuk spel!
Lijkt me ook een tof spel. Maar ik zou graag gameplay willen zien van de Switch versie. Want ik heb er mijn vraagtekens bij of deze art stijl er net zo mooi uit gaat zien op de Switch. Deze trailer staat dan wel op het Nintendo Youtube kanaal, maar ziet er exact hetzelfde uit als de trailer voor alle platforms op het DevolverDigital Youtube kanaal. Wellicht ziet het er op de Switch allemaal net zo mooi uit, maar sinds de aankondiging van de game een beetje het gevoel dat ze ons voor de gek houden :P

• sderooij
L23 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:58:
[...]

Lijkt me ook een tof spel. Maar ik zou graag gameplay willen zien van de Switch versie. Want ik heb er mijn vraagtekens bij of deze art stijl er net zo mooi uit gaat zien op de Switch. Deze trailer staat dan wel op het Nintendo Youtube kanaal, maar ziet er exact hetzelfde uit als de trailer voor alle platforms op het DevolverDigital Youtube kanaal. Wellicht ziet het er op de Switch allemaal net zo mooi uit, maar sinds de aankondiging van de game een beetje het gevoel dat ze ons voor de gek houden :P
oeh inderdaad, dat zou net het geval kunnen zijn ja dat ze in de maling nemen :P

Ik HOOP dat dit de switch versie is :)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:32
matthijst schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:31:
Ik vond het doelloos rondstruinen juist zo fijn in BotW/TotK, en overal waar je heen gaat is wel iets. Je hebt niet een lange lijst met markers die je moet volgen, maar je vindt overal wel iets interessants.

De wereld van Fenyx voelde voor mij een stuk leger en nodigde niet uit te ontdekken. Het voelde meer als een afvinklijstje met scope, zet de markers op de kaart, loop er wat af, scope weer en herhaal de voorgaande stappen, maar daarbuiten voelde het alsof er vrij weinig was (ook omdat de meeste "gebouwen" dezelfde architectuur hadden). Wat Fenyx dan weer wel goed deed, was de puzzels en activiteiten meer in de omgeving plaatsen, in plaats van wegstoppen in aparte ruimtes. In BotW/TotK had je dat ook soms wel (dat shrines een blessing waren voor het oplossen van een puzzel in de omgeving), maar de meeste waren toch aparte ruimtes.
Interessante keuze voor de eerste teaser van vorige week. Persoonlijk vind ik het tof dat Nintendo iets met hun oudere IP doet, maar kan me voorstellen dat sommigen nu op een nieuwe horror IP hoopten. Desondanks een geslaagde marketingzet. Het wordt ook de eerste keer dat Nintendo een game met een M label ontwikkelt.

Meer info over de game staat ondertussen op de Nintendo website.

De nieuwe FDC krijgt trouwens ook een fysieke release. Japan krijgt zelfs een collectors edition in dezelfde stijl als de remakes. Deze bevat alle ondersteunde talen, kan dus met een gerust hart geïmporteerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://assets.topics.apps-jp.nintendo.com/image/2024/07/17005848517068/0/12.jpg

Verwacht Emio - The Smiling Man in de winkels op 29 augustus.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 18-07-2024 06:42 ]

Nintendo brengt in Japan wereldwijd een nieuwe Joy-con charging stand op de markt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZeHFOmAXZB5AQQA5hoKdYQyrtg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fu9wlrWaJxih82hSso5YIRT6.webp?f=user_large

Het accessoire is zowel als losse charger als met de bijgeleverde stand te gebruiken en komt uit op 17 oktober voor 3300 Japanse Yen.

De releasetiming van deze oplader zo laat in de Switch lifecycle is interessant. Er zijn tegelijkertijd vermoedens dat de huidige joycons niet door Switch 2 in handheldmode opgeladen kunnen worden omdat de oplaadmethode zal veranderen en de joycons mogelijk enkel draadloos compatibel zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 18-07-2024 16:14 ]

Over de nieuwe FDC:
Something mildly interesting that I’m not sure anyone talked about yet is the listed storage size of the game. Especially considering it is noticeably bigger than the previous remakes.

FDC: Missing Heir - 1.5GB
FDC: The Girl Who Stands Behind - 1.9GB
FDC: Two Case Collection - 3.5GB

FDC: Emio the Smiling Man - 5.4GB
*O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:25
Zucht... Als ik iets bestel via de Nintendo Store (NES Championship) dan gaat dat altijd weer mis. Het pakket is, op de releasedag, nog in Duitsland. Op DHL is hij alleen aangemeld en staat "In Transit" bij de Duitse tak van DHL.
Pagina: 1 ... 255 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic