• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:39
TomBraamhaar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:52:
[...]

DE reden dat er nog met regelmaat 1st party titels uitgebracht kunnen worden is omdat we met oudere hardware zitten. De gameplay word er voor mij niet minder om en ondertussen staat mijn PS5 stof te happen. Ik hoef geen 4K Nintendo, dan word de ontwikkeltijd alleen maar langer.
Eens het zijn geweldige games maar de laatste paar jaar is de framerate van veel games niet meer stabiel en dat verpest voor mij de totale ervaring. Ik ben daar gewoon erg gevoelig voor helaas
schumi1986 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Het gaat zo los in die chat dat Nintendo weinig fout bij hun kan doen het verkoopt toch wel. Nu ben ik blij voor iedereen die nog geniet van z’n Switch maar ik kijk al zeker 2 jaar uit naar een mooie opvolger :p
Het verkoopt toch wel uitspraak vind ik een beetje flauw. Nintendo brengt gewoon leuke games uit.

Van mij mag het nog even duren, waarderen wat je nu hebt. Ik vind persoonlijk de PS5/XBSX vrij saai. Maar ben zeker benieuwd naar de opvolger van de Nintendo Switch. Maar verwacht daarbij geen leukere gameplay dan ik nu al op de Switch heb, gewoon een voortzetting van leuke games.
TomBraamhaar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Ik heb er wel één waar ik nooit op speel en ik twijfel toch om deze ook te komen. Als verzamel ding.
Als verzamel ding wil ik eigenlijk nog wel een Switch Lite naast de Switch OLED. Maar qua gebruik vind ik dat wel onzin, de Switch OLED voldoet :P

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:12
schumi1986 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Eens het zijn geweldige games maar de laatste paar jaar is de framerate van veel games niet meer stabiel en dat verpest voor mij de totale ervaring. Ik ben daar gewoon erg gevoelig voor helaas
Framerate mag soms wel wat hoger idd, maar ik verwacht niet dat de opvolger PS5 achtige capaciteiten gaat hebben.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:39
TomBraamhaar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Framerate mag soms wel wat hoger idd, maar ik verwacht niet dat de opvolger PS5 achtige capaciteiten gaat hebben.
Nee dat verwacht en hoeft van mij ook zeker niet. Maar gewoon deze huidige games op stabiel 60fps zou voor mij meer dan prima zijn :)

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-11 15:22
Ik wacht echt al jaren op een remaster van Ocarina of Time en Windwaker! Jammer zeg!

• TomBraamhaar
hotymoty schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:58:
Ik wacht echt al jaren op een remaster van Ocarina of Time en Windwaker! Jammer zeg!
die zijn er allebei al geweest. :P
Ocarina of Time 3D en Windwaker HD.

Windwaker HD ziet er trouwens nog steeds er goed uit IMO, daar zie ik zo geen voordeel van een remake in.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 19:07
Gynnad schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:45:
Metroid Prime 4 Beyond - komt pas in 2025 uit dus verwacht eigenlijk dat dit nog steeds een launch titel voor de Switch 2 gaat worden

[Video: Metroid Prime 4: Beyond – Announcement Trailer – Nintendo Switch]
Niks lulligs bedoelt, grootste metroid fan, maar aan de graphics te zien eerder een cross gen release. :+

• hotymoty
TomBraamhaar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:59:
[...]

die zijn er allebei al geweest. :P
Ocarina of Time 3D en Windwaker HD.

Windwaker HD ziet er trouwens nog steeds er goed uit IMO, daar zie ik zo geen voordeel van een remake in.
Als je geen 3DS/WiiU hebt, dan houdt het op. En er zijn veel mensen die beide spelcomputers niet hebben. Jammer

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02
Gynnad schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:13:
Donkey Kong Returns HD (HD versie van de Wii versie)

Leuk maar de meeste hebben die wellicht hier al gespeeld.
Nope niet gespeeld ook al heb ik een Wii gehad, maar ik deed er wel weinig mee toen(Weg gegeven aan familie uiteindelijk).
Ik ga deze wel spelen denk ik, hoop dat die leuker is dan Tropical Freeze(Die vond ik toch wel beetje tegen vallen zeker de eindbazen)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:29
L23 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:55:
[...]
Het verkoopt toch wel uitspraak vind ik een beetje flauw. Nintendo brengt gewoon leuke games uit.
Leuke games maar man wat zou een grafische en technische update ze goed doen zeg.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:13
2 nieuwe N64 en GBA games komen naar het Nintendo Switch Online + Expansion

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Timothy3000 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:25:
[...]

Leuke games maar man wat zou een grafische en technische update ze goed doen zeg.
Zeker niet verkeerd. Aan de andere kant zit ik er niet naar uit te kijken om straks nog langer te wachten op games omdat het ontwikkelen er van steeds complexer word. Dat zou een stuk minder leuk zijn :P Ben benieuwd.

• Linksquest
Mijn hoogte punten van de Direct.

Natuurlijk de nieuwe Zelda, maar ook Mario Party en Medtroid Prime 4. Donkey Kong zeker leuk, maar heb hem al 2x, dus misschien ooit als hij in de sale is, voor nu laat ik die aan mij voorbij gaan.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:29
L23 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Zeker niet verkeerd. Aan de andere kant zit ik er niet naar uit te kijken om straks nog langer te wachten op games omdat het ontwikkelen er van steeds complexer word. Dat zou een stuk minder leuk zijn :P Ben benieuwd.
De ontwikkeltijd van Metroid is nu ook al aan de lange kant haha.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:28
Nieuwe Mario & Luigi was voor mij het hoogtepunt. Zelda lijkt me ook leuk, maar ben niet helemaal kapot van de grafische stijl. Metroid zag eruit als Metroid. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Linksquest
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:29:
[...]

De ontwikkeltijd van Metroid is nu ook al aan de lange kant haha.
Klopt, 6 jaar straks vanaf het moment dat ze opnieuw zijn begonnen. Dan zal het hopelijk wel een dikke game worden.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 15:32
Denk dat mensen ook wel de MVC2 announcement ook wel een beetje onderschatten.
In de FGC is dit best wel groot nieuws dat Capcom em weer uitbrengt met andere oude marvel vs capcom dingen erbij :D

Sowieso vond ik dit een goede Direct qua aankondigingen, veel games (ook al zijn die niet allemaal leuk voor mij) en weinig gelul.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:25
Wat ik wel mooi blijf vinden is dat zo ongeveer alles uitlekt tegenwoordig. Denk aan de wwcd van Apple, GTA6, de laatste Playstation showcase, en dat bij Nintendo alles een verrassing is. En dat sommige games dan al in sept, okt, nov uitkomen. Dikke complimenten voor Nintendo! En ook leuk, om weer eens verrast te worden.

En ja, ik wil ook een Ocarina of Time, een F-Zero, nieuwe Mario en Lylat Wars, maargoed, je kunt niet alles hebben ;)

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:28

JoeZuCK

_Fonz > all.

L23 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:10:
MIO: Memories in Orbit ziet er interessant uit.
Zeker een om in de gaten te houden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:52
[...]

Hoe grafischer je een game maakt, hoe meer ontwikkeling je er in moet steken. (zie vele games op PS5/XBOX Series) waardoor de games vaak lang op zich laten wachten en dan erg teleurstellend zijn.

Voor Nintendo is grafische pracht en praal absoluut onbelangrijk. Al sinds de Wii. Waardoor je een stuk leukere games krijgt en ook meer games.

Als je verwacht dat dat met de Switch 2 ineens gaat veranderen dan kom je straks van een koude kermis thuis. Nintendo blijft gewoon Nintendo. De Switch 2 zal dezelfde (soort) games gaan krijgen maar met een iets hogere resolutie en betere performance.

Daarom denk ik ook dat veel Switch games "patches" gaan krijgen voor betere performance op de Switch 2. Dan al niet automatisch.

[ Voor 25% gewijzigd door ShadLink op 18-06-2024 18:49 ]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:22
ShadLink schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:47:
[...]

Hoe grafischer je een game maakt, hoe meer ontwikkeling je er in moet steken. (zie vele games op PS5/XBOX Series) waardoor de games vaak lang op zich laten wachten en dan erg teleurstellend zijn.

Voor Nintendo is grafische pracht en praal absoluut onbelangrijk. Al sinds de Wii. Waardoor je een stuk leukere games krijgt en ook meer games.

Als je verwacht dat dat met de Switch 2 ineens gaat veranderen dan kom je straks van een koude kermis thuis. Nintendo blijft gewoon Nintendo. De Switch 2 zal dezelfde (soort) games gaan krijgen maar met een iets hogere resolutie en betere performance.

Daarom denk ik ook dat veel Switch games "patches" gaan krijgen voor betere performance op de Switch 2. Dan al niet automatisch.
Dit gaat ook bij de Switch wel (deels) veranderen. Ze moeten wel een stap maken in grafische kwaliteit, alleen de resolutie omhoog en framerate is niet voldoende. Het zal inderdaad geen PS5/XBX worden, maar PS4 kwaliteit kost al (aanzienlijk) meer tijd, dan wat het nu is.

Dit heeft Nintendo zelf ook al voorspelt namelijk, zijn diverse artikelen op het internet met allemaal dezelfde bron, bijvoorbeeld: https://gamerant.com/nint...nt-longer-more-difficult/

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:21
- Mario & Luigi: Gaat denk een prima game worden.
- Donkey Kong: Deze versie is niet heel nodig.
- Zelda: Doet op gebied van gameplay leuke dingen maar waarom weer die chibi stijl.
- Metroid Prime: Het is precies wat je verwacht van een nieuw deel binnen de serie.Het WOW!!! gevoel zoals bij de eerste Prime destijds was er niet bij mij.Maar goed we gaan hier in 2025 meer van zien.

Gezien de Switch in zijn laatste fase zit lijkt me de najaars line-up nog niet zo slecht.

• Beakzz
  • Laatst online: 00:18
jori040 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:04:

- Zelda: Doet op gebied van gameplay leuke dingen maar waarom weer die chibi stijl.
Omdat veel mensen (waaronder ik) het een mooie stijl vinden en het veel sneller en goedkoper is om te ontwikkelen (dan een BOTW like game).
jori040 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:04:
Omdat chibi-style uitermate geschikt is voor een top-down spel? Ook eerdere Zelda-games waren chibi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpEGumMA9DTKA8WjR43519cpHA4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b4L7VDgBi5zGkyk4uQa1MnzC.png?f=user_large
(Iwata Asks: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds)

Ik bedoel, de totale lengte van Link in bovenstaande plaatjes is kleiner dan 3x z'n hoofd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 04:13
Zo’n regenachtige dag is prima voor een middagje gamen.
Vanmiddag goed geamuseerd met Disney Speedstorm. Erg leuk voor een gratis spel…
Vanavond samen met de wederhelft Luigi’s Mansion 3 gespeeld. Weer een level verder!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGfjLqL7bXfj5v7S9is_iAJQe-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3SFMmR30jwFK7St7rHgTqqT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUJY4OP6XyIWtV1z0JJ86iFCsJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuSKQEquDyg7gRrcHEWWmLnc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5uh1I4mLlzPG8dn35dz1fJAdd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCHDrxxFJcwmBawStsAZLivB.jpg?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• TomBraamhaar
hotymoty schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:10:
[...]

Als je geen 3DS/WiiU hebt, dan houdt het op. En er zijn veel mensen die beide spelcomputers niet hebben. Jammer
Tja, dat hou je toch. Ook al is het Nintendo, ze kunnen niet alle games.blijven rerereleasen.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:21
RayNbow schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:54:
[...]

Omdat chibi-style uitermate geschikt is voor een top-down spel? Ook eerdere Zelda-games waren chibi:
[Afbeelding]
(Iwata Asks: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds)

Ik bedoel, de totale lengte van Link in bovenstaande plaatjes is kleiner dan 3x z'n hoofd.
Als ik zie wat ze met de gameplay doen snap ik hen keuze wel.Zelf ben ik meer fan van de windwaker stijl.
Ze hebben dat op de DS ook nog twee keer gedaan en dat werkte voor mij perfect.

• Raem
De chibi stijl van Zelda vind ik zelf geen probleem. Het is vooral dat plastic achtige, glimmend/glanzend effect (op bijvoorbeeld bomen, maar ook character models) wat ook in Links Awakening zat wat mij minder aanspreekt.

[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 18-06-2024 20:29 ]

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 13:51
Je kunt je interesse aangeven voor de Zelda switch lite editie: https://store.nintendo.nl/nl/register-your-interest
Toch wel een paar verrassingen in deze direct. Romancing Saga 2 is een heel goede game. De Switch versie van Lego Horizon ziet er degelijk uit. Dragon Quest III zag er zoals verwacht top uit. NSO updates ben ik zelf blij mee.

Qua first-party games lijkt het alsof de 2024 line-up hiermee nagenoeg compleet is. Meer nieuwe games dan verwacht, al heeft het wel een beetje een filler vibe voor mij. Betekent overigens niet dat die games slecht gaan zijn :) Benieuwd of de Zelda game iets meer durft doen met de gameplay of dat het allemaal erg toegankelijk blijft.

Ok lijstjestijd met wat hulp van de Nintendo timestamps:
  • Disney Illusion Island update (vandaag beschikbaar)
  • Among Us update (vandaag beschikbaar)
  • Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket / The Legend of Zelda ALTTP Four Swords / Metroid Zero Mission / Turok / Perfect Dark (vandaag beschikbaar)
  • METAL SLUG ATTACK RELOADED (vandaag beschikbaar)
  • Luigi's Mansion 2 HD (27.06.24)
  • Darkest Dungeon II (15.07.24)
  • THE NEW DENPA MEN (22.07.24)
  • Nintendo World Championships: NES Edition (18.07.24)
  • Nintendo Switch Sports - basketball update (zomer 2024)
  • Ace Attorney Investigations Collection (06.09.24)
  • Funko Fusion (13.09.24)
  • The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (26.09.24)
  • Just Dance 2025 Edition (10.24)
  • Super Mario Party Jamboree (17.10.24)
  • Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven (24.10.24)
  • Farmagia (01.11.2024)
  • Mario & Luigi: Brothership (07.11.24)
  • DRAGON QUEST III HD-2D Remake (14.11.24)
  • Looney Tunes: Wacky World of Sport (herfst 2024)
  • LEGO HORIZON ADVENTURES (winter 2024)
  • Stray (winter 2024)
  • FAIRY TALE 2 (winter 2024)
  • FANTASIAN Neo Dimension (winter 2024)
  • Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game (winter 2024)
  • MARVEL vs. CAPCOM Fighting Collection: Arcade Classics (2024)
  • Donkey Kong Country Returns HD (16.01.25)
  • The Hundred Line Last Defense Academy (early 2025)
  • MIO: Memories in Orbit (2025)
  • Hello Kitty Island Adventure (2025)
  • DRAGON QUEST I & II HD-2D Remake (2025)
  • Phantom Brave: The Lost Hero (2025)
  • Metroid Prime 4: Beyond (2025)
En tenslotte een paar promo foto's van die Switch Lite:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQXT68hXsAAdxbV?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQXT7QKXAAAVNte?format=jpg&name=medium

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:07
Raem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:26:
De chibi stijl van Zelda vind ik zelf geen probleem. Het is vooral dat plastic achtige, glimmend/glanzend effect (op bijvoorbeeld bomen, maar ook character models) wat ook in Links Awakening zat wat mij minder aanspreekt.
Ik ben benieuwd of we nog een Princess Zelfs Echoes of Wisdom amiibo gaan krijgen die matched met de Link amiibo van Links Awakening remake.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 19:14
Ruben0s schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:27:
Nog even een update over Nitendo spellen via AliExpress. Nitendo punten kun je niet claimen. Dan krijg je de melding dat iemand anders dit al heeft gedaan. Duidelijk geval dus dat de spellen niet nieuw zijn en mogelijk zelfs helemaal nep.
Dat is wel apart inderdaad. Heb je het zelf getest?

Misschien de verkoper vragen hoe het zit?
Ruben0s schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:27:
Nog even een update over Nitendo spellen via AliExpress. Nitendo punten kun je niet claimen. Dan krijg je de melding dat iemand anders dit al heeft gedaan. Duidelijk geval dus dat de spellen niet nieuw zijn en mogelijk zelfs helemaal nep.
Dit zegt je niks. Gouden munten kan je voor Europese releases twee jaar na release datum claimen. In de meeste andere landen is het zelfs maar één jaar.

• hotymoty
TomBraamhaar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:16:
[...]

Tja, dat hou je toch. Ook al is het Nintendo, ze kunnen niet alle games.blijven rerereleasen.
Voor die twee spellen mogen ze van mij wel een uitzondering maken. Een van beste spellen aller tijde, vooral Ocarina. Die verdient het ook om door nieuwere generaties gespeeld te worden, vind je niet?

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11 13:15
JackAvery schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:11:
[...]

Dit zegt je niks. Gouden munten kan je voor Europese releases twee jaar na release datum claimen. In de meeste andere landen is het zelfs maar één jaar.
Jawel. Als de punten eerder geclaimd zijn dan krijg je altijd die melding ongeacht ouderdom van het spel. Indien punten nog niet geclaimd zijn maar spel is te oud dan krijg je melding dat de punten zijn verlopen.

Bij Zelda tears of The Kingdom geeft hij aan dat ze al eerder geclaimd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/302SthB2Y2b8pIIru9Wq1IIGIkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqJalFSyhq3U7AgTwyCC0kx3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDQwP9eKmt71A5cd8hAoItWqPS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIjWugKpXiQ8e4Kp7TcxdMWX.jpg?f=fotoalbum_large
Schweino schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:03:
[...]

Dat is wel apart inderdaad. Heb je het zelf getest?

Misschien de verkoper vragen hoe het zit?
Heb het zelf getest. Heb al een geschil lopen met de verkoper. Zij zeggen dat ze alleen nieuwe legitieme spellen verkopen, maar dat strijkt niet met het hoesje welke ik ontvangen heb en de melding welke ik krijg op moment van claimen van Nitendo points.

[ Voor 71% gewijzigd door Ruben0s op 18-06-2024 23:12 ]

Zerora schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Ik ben benieuwd of we nog een Princess Zelfs Echoes of Wisdom amiibo gaan krijgen die matched met de Link amiibo van Links Awakening remake.
Het spel ondersteunt alvast amiibo’s…

Ik heb de trailer nog eens herbekeken en Echoes of Wisdom heeft zeker potentieel, ben benieuwd. September is alvast niet veraf.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 19-06-2024 06:41 ]

Ruben0s schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:50:
[...]

Jawel. Als de punten eerder geclaimd zijn dan krijg je altijd die melding ongeacht ouderdom van het spel. Indien punten nog niet geclaimd zijn maar spel is te oud dan krijg je melding dat de punten zijn verlopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Heb het zelf getest. Heb al een geschil lopen met de verkoper. Zij zeggen dat ze alleen nieuwe legitieme spellen verkopen, maar dat strijkt niet met het hoesje welke ik ontvangen heb en de melding welke ik krijg op moment van claimen van Nitendo points.
Ah goed dat wist ik niet, ik koop zelden tweedehands games. In het beste geval is je game tweedehands/retour. In het slechtste geval gestolen en geheeld.

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:58
Je bent toch niet verpkicht om de punten te claimer toch? Als iemand nou gewoon de game wilt spelen?
Nietdatikweet schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:33:
Je bent toch niet verpkicht om de punten te claimer toch? Als iemand nou gewoon de game wilt spelen?
Uiteraard niet verplicht, maar Gold Points kan je gebruiken voor digitale aankopen/DLC. Een leuk extraatje als je een game nieuw koopt.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Eindelijk beelden van Metroid Prime 4 :D

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:43
Zerora schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Ik dacht dat ze klaar waren met Amiibo uitbrengen, maar ik zeg voor deze echt ja.

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-11 16:00
Mijn zoontje heeft als cadeau "Gigantosaurus The Game" gekregen, echter staat erop dat deze in het frans is. Heeft iemand toevallig dezelfde game en kan diegene dit bevestigen? Is er geen nederlandse instelling mogelijk?

Ik wacht nog met het openen van de game, anders kan hij niet teruggebracht worden namelijk. Contact opnemen met de verkoper verloopt moeizaam. Vandaar dat ik het hier even vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Munki op 19-06-2024 08:29 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:13
Munki schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:26:
Is er geen nederlandse instelling mogelijk?
Hier kun je dat controleren, onderaan bij talen. Volgende keer zelf doen.

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-11 16:00
hcQd schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Hier kun je dat controleren, onderaan bij talen. Volgende keer zelf doen.
Thanks. Het gaat echter om een boxed-versie. Maakt dat verschil? Of kan ik dan ook gewoon de Nederlandse taal installeren aangezien deze op de site beschikbaar is als taal?

EDIT: Nevermind. Heb het antwoord al. Het antwoord is: Ja. De game is dan ook in de Nederlandse taal in te stellen. Nogmaals bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Munki op 19-06-2024 09:24 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Ja eens, een Nintendo game met de power van de XsX/Ps5 lijkt mij geweldig.

Ik vermaak mij prima met de switch maar als ik van de huidige generatie afkom en een switch spel start denk ik toch altijd aan het begin even “jeetje wat ziet dit er stroef uit inmiddels”

De Keynote vond ik vooral een bevestiging dat we echt aan het einde van de generatie zitten.

Weer wat remakes, top-down Zelda om nog even iets uit te kunnen brengen, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 19-06-2024 11:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:03:
[...]

Ik vermaak mij prima met de switch maar als ik van de huidige generatie afkom en een switch spel start denk ik toch altijd aan het begin even “jeetje wat ziet dit er stroef uit inmiddels”

De Keynote vond ik vooral een bevestiging dat we echt aan het einde van de generatie zitten.
Wie de geruchtenmolen wat volgt heeft ondertussen een vrij goed beeld van wat we hardwarematig van Switch 2 kunnen verwachten. Vergeleken met de huidige console wordt dat een grote spec bump in een energie-efficiënt jasje.

Overigens ben ik geen grote fan van de grafische race van Sony en Microsoft. Meer specs zorgen niet noodzakelijk voor betere games, wel vaker voor hogere verwachtingen van het publiek, hogere kosten en dus hogere risico’s. Nintendo lijkt op dat vlak de middenweg te bewandelen om de ontwikkelbudgetten realistisch te houden, en af te wisselen tussen projecten met een grote en beperktere scope. Dit mis ik bij de typische AAA ontwikkelaars. Meer betekent niet altijd beter.
Misschien begrijp ik je onterecht te negatief maar zeer weinig games worden “eventjes” gemaakt :)

• Zerora
Arunia schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:05:
[...]

Ik dacht dat ze klaar waren met Amiibo uitbrengen, maar ik zeg voor deze echt ja.
Zover ik weet of kan vinden heeft Nintendo nooit bevestigd gestopt te zijn met het maken van amiibo's. Waarschijnlijk zijn er momenteel weinig redenen om amiibo's te maken. Misschien krijgen we tijdens Gamescom in augustus hier nog meer informatie over.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Donstil
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:21:
[...]
Wie de geruchtenmolen wat volgt heeft ondertussen een vrij goed beeld van wat we hardwarematig van Switch 2 kunnen verwachten. Vergeleken met de huidige console wordt dat een grote spec bump in een energie-efficiënt jasje.

Overigens ben ik geen grote fan van de grafische race van Sony en Microsoft. Meer specs zorgen niet noodzakelijk voor betere games, wel vaker voor hogere verwachtingen van het publiek, hogere kosten en dus hogere risico’s. Nintendo lijkt op dat vlak de middenweg te bewandelen om de ontwikkelbudgetten realistisch te houden, en af te wisselen tussen projecten met een grote en beperktere scope. Dit mis ik bij de typische AAA ontwikkelaars. Meer betekent niet altijd beter.
De geruchten vind ik niet zo interessant, dus die volg ik wat minder. De switch2 komt er hier toch wel, liefst met veel meer power maar toch.

Meer specs zorgen inderdaad niet automatisch voor betere games maar meer specs zorgt wel voor meer mogelijkheden in potentie. Als ik zo zie wat bijvoorbeeld de Zelda developers bij Nintendo kunnen met de zeer beperkende hardware van de switch dan zou ik juist heel graag zien wat ze zouden doen met veel meer power.

Meer betekend op dat gebied minder beperking in creatieve vrijheid en dat is absoluut beter.
JackAvery schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:21:
Misschien begrijp ik je onterecht te negatief maar zeer weinig games worden “eventjes” gemaakt :)
Nah ik denk dat het wel meevalt, niet eventjes als in een paar maanden uiteraard maar een dergelijke game kost echt geen jaren. Dit is gewoon een tussendoortje om het gat tot de volgende switch op te vullen.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:03:
[...]

Ben nu Trinity Trigger aan het spelen, leuk spel trouwens beetje Zelda-kloon qua gameplay en heeft blijkbaar niets te maken met de Chrono Trigger series (kwam ik achter...).
Ziet er tof uit op de Switch zelf, maar wanneer ik docked speel op een 75" scherm, dan zou de anti-aliasing wel ietsje beter mogen. Ik stoor me er niet enorm aan, maar dat zou een fijne verbetering zijn.

Resolutie maakt me niet veel uit, maar moet wel toegeven dat wanneer er gewisseld wordt tussen systemen, de Switch in ieder geval opvalt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:37:
Meer specs zorgen inderdaad niet automatisch voor betere games maar meer specs zorgt wel voor meer mogelijkheden in potentie. Als ik zo zie wat bijvoorbeeld de Zelda developers bij Nintendo kunnen met de zeer beperkende hardware van de switch dan zou ik juist heel graag zien wat ze zouden doen met veel meer power.

Meer betekend op dat gebied minder beperking in creatieve vrijheid en dat is absoluut beter.
Ik heb juist het gevoel dat die beperking in hardware ervoor zorgt dat er meer tijd gestoken kan worden in de creativiteit van de gameplay. Op andere hardware hadden we waarschijnlijk nog steeds geen release datum gezien van Tears of the Kingdom. Ik geloof niet dat snellere hardware alleen maar voordelen heeft, maar qua gedachte wel makkelijk dat het alle problemen zou oplossen.

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Ik heb juist het gevoel dat die beperking in hardware ervoor zorgt dat er meer tijd gestoken kan worden in de creativiteit van de gameplay.
Ooh maar het ene vlakt het ander niet uit natuurlijk. Creativiteit door beperking kan ook absoluut een fijne factor zijn maar dat hoeft niet te betekenen dat we daar dan maar altijd aan vast moeten blijven houden.
Op andere hardware hadden we waarschijnlijk nog steeds geen release datum gezien van Tears of the Kingdom.
Is dat echt waarschijnlijk, of is dat
vooral een enorme aanname?
Ik geloof niet dat snellere hardware alleen maar voordelen heeft, maar qua gedachte wel makkelijk dat het alle problemen zou oplossen.
Ooh ik ook niet hoor maar het voordeel van snellere hardware is wel dat je het niet volledig hoeft te benutten, het kan maar hoeft niet.

Wat je zegt over de gedachte is waar, ik merk dat andersom ook veel. Dat Nintendo liefhebbers het nu al beginnen goed te praten.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 19-06-2024 12:02 ]

Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Ooh maar het ene vlakt het ander niet uit natuurlijk. Creativiteit door beperking kan ook absoluut een fijne factor zijn maar dat hoeft niet te betekenen dat we daar dan maar altijd aan vast moeten blijven houden.
Daar blijft Nintendo toch ook niet aan vasthouden? Tot nu toe is elke generatie weer sneller toch?
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:57:
Wat je zegt over de gedachte is waar, ik merk dat andersom ook veel. Dat Nintendo liefhebbers het nu al beginnen goed te praten.
Beetje een dooddoener, kan je in de andere richting ook zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 19-06-2024 13:21 ]

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Daar blijft Nintendo toch ook niet aan vasthouden? Tot nu toe is elke generatie weer sneller toch?
Dat is de vraag nog, als de spec bump klein is dan krijg je wederom alleen creativiteit door beperking en dat zou ik dus jammer vinden (zie boven). Laten we hopen dat de upgrade volgend jaar aanzienlijk is!

Edit: Niet dat ik de huidige games niet waardeer hoor. Ik zou gewoon graag zien wat een Nintendo kan met veel meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 19-06-2024 12:14 ]

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Presentatie gezien, niks bijzonders behalve weer een Mario en een Zelda. Niks innovatief of nieuwe ip's. Voor de rest veels te veel kiddy games. Een HD remake van Donkey Kong, really....? 😪
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Dat is de vraag nog, als de spec bump klein is dan krijg je wederom alleen creativiteit door beperking en dat zou ik dus jammer vinden (zie boven). Laten we hopen dat de upgrade volgend jaar aanzienlijk is!

Edit: Niet dat ik de huidige games niet waardeer hoor. Ik zou gewoon graag zien wat een Nintendo kan met veel meer.
Maar dat is ook weer persoonlijk. Voor de een is het een aanzienlijke upgrade en voor de ander is het nooit goed genoeg :P Straks gelijk weer in het eerste jaar van de Switch 2 de Pro geruchten.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05
rutgergron schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:31:
Presentatie gezien, niks bijzonders behalve weer een Mario en een Zelda. Niks innovatief of nieuwe ip's. Voor de rest veels te veel kiddy games. Een HD remake van Donkey Kong, really....? 😪
Ik snap dus niet dat mensen die niet van bepaalde dingen houden dan toch zo'n presentatie gaan kijken en dan speciaal op een forum komen om te vertellen dat ze er niets aan vinden.

Het is Nintendo en dan beginnen over "kiddy" games en weer een Mario en Zelda. Je verwacht het niet he?
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:37:
[...]

Nah ik denk dat het wel meevalt, niet eventjes als in een paar maanden uiteraard maar een dergelijke game kost echt geen jaren. Dit is gewoon een tussendoortje om het gat tot de volgende switch op te vullen.
Als we ervanuit gaan dat de remake van Link's Awakening al in 2016 door Aonuma geteased werd en het spel in 2019 uitkwam, zou je kunnen schatten dat zo'n spel 2 a 3 jaar kostte om te maken.

Echoes of Wisdom heeft als voordeel dat het assets van Link's Awakening kan hergebruiken, maar is daarentegen een nieuw spel en heeft nieuwe gameplay-mechanics die flink getest moeten worden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Raem
Ik vind de "kleinere" games van Nintendo juist hun kracht. Korte ontwikkeltijd waardoor je meerdere games in een generatie kunt uitbrengen. Ja, het ziet er grafisch misschien minder uit dan de Playstation en Xbox, maar de gameplay van hun games staat als een huis.

Je ziet de ontwikkeltijd bij Nintendo ook toenemen zodra de games groter worden. BOTW en TOTK volgens mij beide iets van 5 jaar. Prima voor een select aantal games, maar bij PS en Xbox is dat tegenwoordig eerder de regel dan een uitzondering en dat vind ik echt een slechte ontwikkeling die hoort bij games die perse nóg groter en nóg mooier moeten zijn.

Een upgrade van de hardware met de Switch 2 is uiteraard fijn, maar ik hoop echt dat Nintendo hetzelfde pad blijft bewandelen als dat ze met de Switch hebben gedaan.

• Cyrax0508
Raem schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:49:
Ik vind de "kleinere" games van Nintendo juist hun kracht. Korte ontwikkeltijd waardoor je meerdere games in een generatie kunt uitbrengen. Ja, het ziet er grafisch misschien minder uit dan de Playstation en Xbox, maar de gameplay van hun games staat als een huis.

Je ziet de ontwikkeltijd bij Nintendo ook toenemen zodra de games groter worden. BOTW en TOTK volgens mij beide iets van 5 jaar. Prima voor een select aantal games, maar bij PS en Xbox is dat tegenwoordig eerder de regel dan een uitzondering en dat vind ik echt een slechte ontwikkeling die hoort bij games die perse nóg groter en nóg mooier moeten zijn.

Een upgrade van de hardware met de Switch 2 is uiteraard fijn, maar ik hoop echt dat Nintendo hetzelfde pad blijft bewandelen als dat ze met de Switch hebben gedaan.
Ik denk er precies zo over. De balans die Nintendo met de Switch heeft gevonden is spot on wat mij betreft. Ik geniet minstens zoveel van een Kirby and the Forgotten Land als van een TotK. Misschien zelfs wat meer van de "kleinere" games, maar dat komt vooral omdat ik minder tijd heb om te gamen. Een kleinere game kun je makkelijker een tijd niet spelen dan een grote game als BotW.
Raem schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:49:
Ik heb zelf geen 3DS gehad, maar dit soort games had je destijds meer op de handhelds en zijn naar mijn gevoel wat verloren gegaan bij het samen gaan en ontwikkelen voor 1 platform (Nintendo Switch). Dus ik vind het wel leuk om een nieuwe top down Zelda game te zien voor de Switch. Ik zie dat niet als opvulling.

• Raem
L23 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:13:
[...]

Ik heb zelf geen 3DS gehad, maar dit soort games had je destijds meer op de handhelds en zijn naar mijn gevoel wat verloren gegaan bij het samen gaan en ontwikkelen voor 1 platform (Nintendo Switch). Dus ik vind het wel leuk om een nieuwe top down Zelda game te zien voor de Switch. Ik zie dat niet als opvulling.
Ja klopt, ik zie dat ook zeker niet als opvulling. De Mario & Luigi games op de handhelds vond ik ook altijd erg leuke games, dus ben blij dat daar een nieuw deel van op de Switch komt.

• Br00d
  • Laatst online: 17-09 14:13
Cyrax0508 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:49:
[...]

Ik snap dus niet dat mensen die niet van bepaalde dingen houden dan toch zo'n presentatie gaan kijken en dan speciaal op een forum komen om te vertellen dat ze er niets aan vinden.

Het is Nintendo en dan beginnen over "kiddy" games en weer een Mario en Zelda. Je verwacht het niet he?
Prima om ook wat kritisch geluid te laten horen in dit topic. Mee eens dat je mag verwachten dat er veel content is die kindvriendelijk is. Wel had ik ook gehoopt op een game die wat nieuws zou bieden.
Br00d schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Prima om ook wat kritisch geluid te laten horen in dit topic. Mee eens dat je mag verwachten dat er veel content is die kindvriendelijk is. Wel had ik ook gehoopt op een game die wat nieuws zou bieden.
Kritiek is absoluut welkom, maar als ik naar de lijst van games in die Direct kijk zou ik niet meteen zeggen dat de inhoud hoofdzakelijk op kinderen gericht was? Nintendo zelf mikt vaak op alle leeftijden met hun software maar dat is helemaal niet wat mensen bedoelen wanneer ze de term "kiddy games" gebruiken...
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Ik wil niet te veel off-topic gaan dus ik ga naar deze post linken in het Switch 2 speculatietopic. In de praktijk mag je - even alle nuance uit de conversatie halende - gerust verwachten dat Switch 2 in handheld ongeveer een PS4 zal zijn, en docked iets zwakker dan een PS4 Pro... maar dan met moderne renderingtechnieken en ondersteuning voor DLSS, waardoor het eindresultaat soms dichter bij een Series S console kan liggen. Dat gezegd zijnde lopen dit soort vergelijkingen makkelijk scheef ;)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
Bij deze een link naar alle korte filmpjes (filmpje per spel) van de afgelopen Nintendo Direct.
https://www.nintendolife....ement-game-reveal-trailer
Vind ik zelf wel fijn. Kan ik gelijk scrollen naar de filmpjes die mijn interesse hebben.

• Zerora
Leuke video van Linus Tech Tips:

• TomBraamhaar
Nintendo kiddy? Krijgen we die 30 jaar oude discussie weer?
Voor de verzamelaars heeft Square Enix nu een collector's edition van Dragon Quest III HD2D in de pre-order staan:

Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-uak4l72xa0/images/stencil/1280x1280/products/2793/14386/DQ3_CE_Beautyshot_1200x1200_EN_PEGI__82627.1718729637.jpg?c=1

Voor slechts 210 euro is deze doos vol acryl van jou ;)

• Cyrax0508
JackAvery schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:38:

Voor slechts 210 euro is deze doos vol acryl van jou ;)
Vreselijk. Ik ben een verzamelaar maar ik koop zelden special of limited editions. Je betaald vaak echt een hele hoop voor wat prularia. Ik kies mijn SE of LE editions van games wel echt heel gericht uit. De meeste laat ik links liggen. LE of SE consoles hebben voor mij meer waarde, maar die prijzen zijn ook niet 2 a 3 x zo hoog ten opzichte van een "gewone" console.

• Cyrax0508
Br00d schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Kritiek is geen probleem.

Termen als "kiddy" schaar ik echter niet onder goed onderbouwde kritiek. Of deze game wat nieuws bied is verder toch ook nog helemaal niet geheel duidelijk? We hebben slechts een trailer gezien waaruit blijkt dat die dezelfde engine als de Links Awakening remake gebruikt.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 22:19
Vergeet World of Warcraft ik ga Hello Kitty Island Adventure spelen. De meme is realiteit geworden :p
Duurt wel even tot 2025 en vraag me af of het F2P wordt net als Sky: Children of the Light

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heb de direct totaal niet gevolgd en pas gisteravond wat teruggekeken. Een nieuwe Mario Party is wel interessant om misschien nog te gaan halen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Linksquest
G_Dragon schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:12:
Heb de direct totaal niet gevolgd en pas gisteravond wat teruggekeken. Een nieuwe Mario Party is wel interessant om misschien nog te gaan halen!
Die heb ik meteen gereserveerd, de vrouw speelt hem sinds deel 5 op de Gamecube al super graag, en ook de dochter vind dit een leuke game. Worden weer lange avondjes met het gezin. Ik hoop alleen dat ook de Pro controller gebruikt kan worden, en niet alleen de Joy-Cons.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Linksquest schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Die heb ik meteen gereserveerd, de vrouw speelt hem sinds deel 5 op de Gamecube al super graag, en ook de dochter vind dit een leuke game. Worden weer lange avondjes met het gezin. Ik hoop alleen dat ook de Pro controller gebruikt kan worden, en niet alleen de Joy-Cons.
Ik zal thuis eens kijken waar hij allemaal te koop is want ik heb een winkel te altijd te vroeg levert, hopelijk is hij daar ook te bestellen want dan heb je ook nog eens de mogelijkheid met Klarna.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Linksquest
G_Dragon schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Ik zal thuis eens kijken waar hij allemaal te koop is want ik heb een winkel te altijd te vroeg levert, hopelijk is hij daar ook te bestellen want dan heb je ook nog eens de mogelijkheid met Klarna.
Wij hebben hem bij bol.com gepakt, was 3,50 duurder dan de goedkoopste die ik kon vinden, maar hoefde wel niet aan te betalen.

• Zerora
Ketho schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:09:
Vergeet World of Warcraft ik ga Hello Kitty Island Adventure spelen. De meme is realiteit geworden :p
Duurt wel even tot 2025 en vraag me af of het F2P wordt net als Sky: Children of the Light

[YouTube: Hello Kitty Island Adventure - Announcement Trailer – Nintendo Switch]
Zo de gekheid: Die game ziet er nog best ok uit ook.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02
Die heb ik al besteld wil ik graag spelen, veel plezier aan deel 3 gehad dus benieuwd na deel 2 :).

• Zerora
De game Moonstone Island, vorig jaar aangekondigd in een Indie World, is inmiddels verkrijgbaar op de Switch.

Het is een beetje Stardew Valley meets Pokemon.

Meer in depth info kun je vinden in deze video van NintenTalk: YouTube: Moonstone Island might be THE BEST Cozy Game of the Year...

[ Voor 36% gewijzigd door Zerora op 20-06-2024 22:22 ]

• Zerora
Nog meer aankondigingen in de Limited Run Games Showcase:

De meeste van het onderstaande rijtje komen naar de Switch toe als fysieke/digital release.
- Star Wars - Dark Forces
- Valis III Collection
- Rain World
- Fighting Force Collection
- Renaine
- Wolfenstein II
- G.I.Joe - Wrath Of Cobra
- Assault Suit - Leynos 2
- Snow Bros. - Wonderland
- Gimmick! 2
- C-Smash VRS
- Penny's Big Breakaway
- Beyond Good & Evil
- Jay And Silent Bob
- Toxic Crusaders
- Hitman - Blood Money
- Fear Effect
- Starship Troopers
- Lollipop Chainsaw
- Double Shake
- Ghosts
- Rugrats
- GEX Trilogy
- Shantae - Risky Revolution
- Ninja Five-O
- Clock Tower Rewind
- Tomba! Special Edition
- Tomba! 2
- Bubsy Collection

• Schweino
Ruben0s schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:50:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ben je hier nog wat verder mee gekomen met de verkoper? Misschien Nintendo zelf een vragen wat er aan de hand kan zijn?

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-11 07:56
Nostalgie _/-\o_

Toen Ubi nog toffe games maakte. En één van de eerste games waar ik de NL vertaling ook gewoon écht goed vond. Wist niet dat ze met een update bezig waren en dat die ook nog naar de Switch ging komen, dus hier word ik blij van.

• TomBraamhaar
Idd, stukken beter. Tijdens de direct zag ik niet zo heel veel verschil met de Metroid Prime Remaster. In deze resolutie is het verschil heel goed zichtbaar.
TomBraamhaar schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Idd, stukken beter. Tijdens de direct zag ik niet zo heel veel verschil met de Metroid Prime Remaster. In deze resolutie is het verschil heel goed zichtbaar.
Welke verschillen zijn goed zichtbaar? Ik vind het er goed uitzien, maar ik herken er voornamelijk gewoon Metroid Prime Remastered in. Maar vind het ook moeilijk om een korte trailer te vergelijken met een spel die ik uitgespeeld heb. Mijn verwachting is dat de game wat levendiger gaat overkomen met nieuwe gameplay elementen. Grafisch zie en verwacht ik geen (groot) verschil met Metroid Prime Remastered op de huidige Switch hardware. Ik vond Metroid Prime Remastered er ook al erg goed uit zien.

Los van jouw reactie vond ik het grappig om bij het Tweakers nieuws artikel en op het internet reacties te lezen van mensen die het er maar matig uit vonden zien tot reacties van mensen die beweerden dat dit onmogelijk op de Switch kan draaien.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 23:01
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een Nintendo Switch OLED (op marktplaats gehaald voor 230,- nieuw in doos).

Ik zat eerst heel erg te twijfelen tussen een OLED en een Lite, omdat ik in het verleden de V2 had, maar ik me mateloos irriteerde aan de losse joycons. Ik speel altijd handheld en die "wiggle" voor mij wel echt een nadeel.

Toch de knoop doorgehakt en een OLED versie opgehaald met de hoop dat deze het niet meer heeft + dezelfde prijs als een Lite en raad eens... week later kan ik de joycons een paar milimeter naar boven schuiven en heen en weer bewegen.

Ik word er haast gek van!

Al een stukje tape op de rail gedaan, en dit helpt maar een beetje.

Het liefst had ik zo secondelijm tussen het OLED paneel en joycons gedaan, maar er bestaat helaas iets als stick drift..

Iemand nog tips/tricks/ideeën?

• DCNY
Knamix schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 00:18:
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een Nintendo Switch OLED (op marktplaats gehaald voor 230,- nieuw in doos).

Ik zat eerst heel erg te twijfelen tussen een OLED en een Lite, omdat ik in het verleden de V2 had, maar ik me mateloos irriteerde aan de losse joycons. Ik speel altijd handheld en die "wiggle" voor mij wel echt een nadeel.

Toch de knoop doorgehakt en een OLED versie opgehaald met de hoop dat deze het niet meer heeft + dezelfde prijs als een Lite en raad eens... week later kan ik de joycons een paar milimeter naar boven schuiven en heen en weer bewegen.

Het liefst had ik zo secondelijm tussen het OLED paneel en joycons gedaan, maar er bestaat helaas iets als stick drift..

1) Switch lite halen
2) Je niet zo aanstellen ;)
@Knamix Een beetje wiggle is volgens specificaties. Het helpt de Switch tablet te beschermen als je de console laat vallen. De joycons vangen zo een stuk van de valenergie op. Als je denkt dat het meer beweegt dan het zou moeten kan je altijd de OLED ruilen voor een ander exemplaar, of kijken of Nintendo het als een te repareren defect wilt beschouwen (wat vaak niet zo zal zijn).

Als de 'tape fix' niet voldoende voor je is, kan je ook gewoon een grip rond je Switch doen wanneer je handheld speelt. Populair zijn onder andere de Skull & Co grips dacht ik. Dit wordt meestal voor ergonomie gedaan maar ik kan me voorstellen dat het ook de rigiditeit vaak verbetert. Zoek in dit topic maar eens op grips of synoniemen ervan...

Nu heb ik zelf al deze dingen nooit gedaan. Nooit last van gehad tot op het punt dat het me stoort.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 22-06-2024 07:49 ]

• Knamix
DCNY schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 05:10:
[...]

Tja... Ik hou mijn spullen graag netjes en nieuw ;)

Wellicht dat jij hier anders mee omga, maar het voelt in ieder geval niet fijn dat er speling op iets zit wat je continu vast hou.

• Knamix
JackAvery schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:06:
@Knamix Een beetje wiggle is volgens specificaties. Het helpt de Switch tablet te beschermen als je de console laat vallen. De joycons vangen zo een stuk van de valenergie op. Als je denkt dat het meer beweegt dan het zou moeten kan je altijd de OLED ruilen voor een ander exemplaar, of kijken of Nintendo het als een te repareren defect wilt beschouwen (wat vaak niet zo zal zijn).

Als de 'tape fix' niet voldoende voor je is, kan je ook gewoon een grip rond je Switch doen wanneer je handheld speelt. Populair zijn onder andere de Skull & Co grips dacht ik. Dit wordt meestal voor ergonomie gedaan maar ik kan me voorstellen dat het ook de rigiditeit vaak verbetert. Zoek in dit topic maar eens op grips of synoniemen ervan...

Nu heb ik zelf al deze dingen nooit gedaan. Nooit last van gehad tot op het punt dat het me stoort.
Top! Ik ga er even naar kijken :)

• DCNY
Knamix schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Tja... Ik hou mijn spullen graag netjes en nieuw ;)
Dan moet je niet gaan klooien met tape en al helemaal niet met secondelijm :P

Zonder gekheid: ik zou er gewoon voorzichtig mee doen, dat doe ik ook en dan hou je t netjes en nieuw. En mocht t toch kapot gaan dan heb je altijd nog zoiets als garantie.

• Schweino

Mobapad Joycons kopen. Ik heb ze ook en ze zijn echt super (o.a. hall effect joysticks). Ze zitten daarnaast zo vast als een huis dus geen enkele speling.

Nu bij AliExpress te koop voor ongeveer 40 euro (met kortingscode) voor het M6s model.

https://a.aliexpress.com/_ExFNPIB

En als je er een hoes bij zoekt, het geheel pas in deze: https://a.aliexpress.com/_EuThPGb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5BCztFqttNb3vaLpmtuvKKcQ8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEbmp6vwbJrbhNLh7tjL1qBZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Schweino op 22-06-2024 09:10 ]

• Zerora
Voor discussies mbt Zelda Echoes of Wisdom is er een nieuw topic:
[Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:52
DCNY schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 05:10:
[...]

1) Switch lite halen
3. JoyCon niet een paar mm naar boven bewegen, dan haal je ze namelijk uit het slot.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben erg blij met mijn Nitro Deck. Het beste van OLED en de “vaste” van de Lite.

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 23-06-2024 02:17 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Mog schreef op zondag 23 juni 2024 @ 02:15:
[...]

Ik ben erg blij met mijn Nitro Deck. Het beste van OLED en de “vaste” van de Lite.
Kan je wat ervaringen/foto's delen?

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:55:
[...]

Kan je wat ervaringen/foto's delen?
Ik ben een weekje op vakantie zonder Switch. Maar als ik terug kom zal ik dat zeker doen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Mog schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Ik ben een weekje op vakantie zonder Switch. Maar als ik terug kom zal ik dat zeker doen.

[YouTube: Nitro Deck + Is A Welcome Upgrade!]
Heb je de Nitro Deck of de Nitro Deck +?
Pagina: 1 ... 253 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic