Neen, ik had in een vorige post al uitgelegd waarom de eShop niet vlot functioneert. Het is duidelijk waarom Nintendo daar niks aan gaat doen. Er was dus geen reden om verder hier op in te gaan. In de plaats geef ik een tip die het probleem omzeilt. Het heeft op deze manier rechtstreeks met het probleem te maken. Verder heb ik eerder al gesteld dat ook ik het een probleem vind.
Whataboutism gaat er om dat men het punt negeert én dat men een nog negatiever tegenargument geeft wat er niks mee te maken heeft, puur om af te leiden. Ik apprecieer het helemaal niet dat je me hiervan beschuldigt.
De discussie is vooral dat er veel mensen zijn, die de Switch kopen voor Nintendo exclusives.
Verreweg de meeste mensen hebben ook een ander platform waarop zij spellen kunnen spelen en dat daar ook mooier en soepeler te spelen valt.
Ik speel ook op andere platformen - ik heb een redelijk degelijke gaming PC. Dit maakt het m.i. net minder erg dat er niet altijd de perfecte Nintendo exclusive is om je bezig te houden. Ik zie dus niet hoe dit je punt ondersteunt. Ook mensen met meerdere game platformen kunnen overigens third party games op een Switch prefereren, net zoals mensen mensen die op één platform gamen, misschien enkel exclusives willen spelen. Dat soort argumentatie is net zo goed subjectief. Zelfs "op een ander platform draait het beter" is niet iets dat voor iedereen opgaat. Persoonlijk ga ik bijvoorbeeld geen single player RPG's op mijn PC spelen ook al zien ze er daar beter uit.
Je stelt dat als je Nintendo consoles enkel voor Nintendo games gaat gebruiken, er momenteel weinig nieuwe games te spelen zijn. Dat klopt... afhankelijk van je smaak. Je kan dan het glas halfleeg hebben ("Oh nee er is niks te spelen wat nu"), of het glas halfvol ("ik kan eens iets anders proberen uit de oudere Switch games die ik nog niet gespeeld heb"). Ik weet wat ik leuker vind

Daarbij vind ik dat het lastig is te verwachten van een studio (Nintendo zelf in dit geval), dat zij elk jaar een aantal toppers uitbrengen. Dan nog neemt dat niet weg, dat dit een punt is dat de Switch dit jaar (in ieder geval tot nog toe) weinig nieuws te brengen heeft.
Een beetje objectiviteit wordt hier wel verwacht.
FYI, ik heb zelf ook al gezegd dat 2024 op dit moment voor mij een rustiger jaar is. We weten de toekomst echter niet - behalve dat Endless Ocean, Luigi's Mansion 2 HD en Paper Mario er binnenkort aankomen. Ik wil zelf graag twee van die drie games spelen, maar ik denk niet dat ik tijd ga hebben.
Leg me trouwens gerust uit waar ik niet objectief ben - al betwijfel ik eigenlijk dat in dit geval objectiviteit noodzakelijk relevant is. Iemand die houdt van Another Code, Princess Peach, Mario vs Donkey Kong, Golden Sun, Splatoon 3 en Endless Ocean heeft een fantastisch fijne eerste helft van 2024 op de Nintendo Switch.