• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Raem schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Beste Zelda game op de Switch! :)
Ik denk dat ik dat ook ga vinden, want de anderen konden mij niet echt bekoren.

Ik zie trouwens dat deze Nederlands is. M'n 7yo is nu druk aan het spelen 😀

[ Voor 15% gewijzigd door Jan_V op 07-03-2024 16:51 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55
Jan_V schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Ik denk dat ik dat ook ga vinden, want de anderen konden mij niet echt bekoren.
Skyward Sword al gespeeld? Is voor mij altijd een van de minste games geweest vanwege de motion controls op de Wii. Maar de remaster op de Switch is een stuk fijner om te spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Jan_V
  • Laatst online: 09:30
Raem schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:49:
[...]

Skyward Sword al gespeeld? Is voor mij altijd een van de minste games geweest vanwege de motion controls op de Wii. Maar de remaster op de Switch is een stuk fijner om te spelen.
Ik kan me enorm irriteren aan 3D remakes. Die verouderen vaak heel slecht, degenen die ik heb gespeeld. 2D remasters vind ik daarentegen wel tof.

Zou graag de Wind Waker nog een keer willen spelen op een modern platform. Ik vermoed dat ik die nog goed speelbaar vind en vind cell shading super tof.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

offtopic:
@Jan_V Gefeliciteerd met je verjaardag

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11 23:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OuJwJG_3jBOqtgtJ_YA4916yhQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9bfx2lvup7aTJ7kLcPiawZmn.png?f=fotoalbum_large

Vervangt deze kabel de hele standaard TV dock?
heppe01 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:40:
[Afbeelding]

Vervangt deze kabel de hele standaard TV dock?
Lees de negatieve recensies eens?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

@heppe01 Volgens mij wordt het vrij duidelijk uitgelegd op de productpagina. Geen idee of het een goed product is. Kijk ook eens op Aliexpress, daar te koop voor rond de 5 euro.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 21:08
met dat soort dingen: je krijgt waar je voor betaald. Is altijd mijn angst, daarentegen, veel positieve reviews.... :O
Koldur schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:36:
[...]

Het is gewoon whataboutism, je gaat totaal niet in op het punt zelf en draagt aan waarom het geen probleem zou zijn terwijl dat punt totaal niet gaat over het probleem zelf.
Neen, ik had in een vorige post al uitgelegd waarom de eShop niet vlot functioneert. Het is duidelijk waarom Nintendo daar niks aan gaat doen. Er was dus geen reden om verder hier op in te gaan. In de plaats geef ik een tip die het probleem omzeilt. Het heeft op deze manier rechtstreeks met het probleem te maken. Verder heb ik eerder al gesteld dat ook ik het een probleem vind.

Whataboutism gaat er om dat men het punt negeert én dat men een nog negatiever tegenargument geeft wat er niks mee te maken heeft, puur om af te leiden. Ik apprecieer het helemaal niet dat je me hiervan beschuldigt.
De discussie is vooral dat er veel mensen zijn, die de Switch kopen voor Nintendo exclusives.
Verreweg de meeste mensen hebben ook een ander platform waarop zij spellen kunnen spelen en dat daar ook mooier en soepeler te spelen valt.
Ik speel ook op andere platformen - ik heb een redelijk degelijke gaming PC. Dit maakt het m.i. net minder erg dat er niet altijd de perfecte Nintendo exclusive is om je bezig te houden. Ik zie dus niet hoe dit je punt ondersteunt. Ook mensen met meerdere game platformen kunnen overigens third party games op een Switch prefereren, net zoals mensen mensen die op één platform gamen, misschien enkel exclusives willen spelen. Dat soort argumentatie is net zo goed subjectief. Zelfs "op een ander platform draait het beter" is niet iets dat voor iedereen opgaat. Persoonlijk ga ik bijvoorbeeld geen single player RPG's op mijn PC spelen ook al zien ze er daar beter uit.

Je stelt dat als je Nintendo consoles enkel voor Nintendo games gaat gebruiken, er momenteel weinig nieuwe games te spelen zijn. Dat klopt... afhankelijk van je smaak. Je kan dan het glas halfleeg hebben ("Oh nee er is niks te spelen wat nu"), of het glas halfvol ("ik kan eens iets anders proberen uit de oudere Switch games die ik nog niet gespeeld heb"). Ik weet wat ik leuker vind :)
Daarbij vind ik dat het lastig is te verwachten van een studio (Nintendo zelf in dit geval), dat zij elk jaar een aantal toppers uitbrengen. Dan nog neemt dat niet weg, dat dit een punt is dat de Switch dit jaar (in ieder geval tot nog toe) weinig nieuws te brengen heeft.

Een beetje objectiviteit wordt hier wel verwacht.
FYI, ik heb zelf ook al gezegd dat 2024 op dit moment voor mij een rustiger jaar is. We weten de toekomst echter niet - behalve dat Endless Ocean, Luigi's Mansion 2 HD en Paper Mario er binnenkort aankomen. Ik wil zelf graag twee van die drie games spelen, maar ik denk niet dat ik tijd ga hebben.

Leg me trouwens gerust uit waar ik niet objectief ben - al betwijfel ik eigenlijk dat in dit geval objectiviteit noodzakelijk relevant is. Iemand die houdt van Another Code, Princess Peach, Mario vs Donkey Kong, Golden Sun, Splatoon 3 en Endless Ocean heeft een fantastisch fijne eerste helft van 2024 op de Nintendo Switch.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:18
Komt er een nieuwe Golden Sun?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:34
Volgens mij is daar nog geen aangekondigd helaas, behalve dat Golden Sun en Golden Sun: The Lost Age via Nintendo Online speelbaar is op de Switch. Je hebt hiervoor het Nintendo Online + Expansion Pack nodig.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-11 23:47
Kans is héél klein. De laatste Golden Sun (op de DS) was nou niet bepaalt een succes. En de studio (Camelot) werkt tegenwoordig exclusief aan Mario sport-titels.
Unicorn Overlord reviews zijn uit. Momenteel 88 op OpenCritic. SwitchUp is ook erg enthousiast:

Wie is er hier trouwens aan de nieuwe Shiren the Wanderer begonnen? Lijkt me ook erg leuk en reviewde ook goed maar voorlopig geen tijd voor nieuwe games dus ik heb deze nog niet aangeschaft.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:43:
Unicorn Overlord reviews zijn uit. Momenteel 88 op OpenCritic. SwitchUp is ook erg enthousiast:

[YouTube: Unicorn Overlord Nintendo Switch Review!]
Ik heb de demo van Unicorn Overlord gedownload (en vandaag gespeeld). Ik vind het tot nu toe leuk, wel beetje 'langzaam' (en simpel) in begin, maar gok dat het wel snel lastiger wordt. Hopelijk geeft de demo genoeg uitdaging om te bepalen of het "mijn game" is (ik gok echter dat ik geen €60,- ga neertellen).

• Timothy3000
Jake schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Ik heb de demo van Unicorn Overlord gedownload (en vandaag gespeeld). Ik vind het tot nu toe leuk, wel beetje 'langzaam' (en simpel) in begin, maar gok dat het wel snel lastiger wordt. Hopelijk geeft de demo genoeg uitdaging om te bepalen of het "mijn game" is (ik gok echter dat ik geen €60,- ga neertellen).
Ik had hem voor 43 bij Coolshop.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:28
Happy Mario Day!

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:19
Video vanuit Nintendo, met een Mario aankondiging.

[ Voor 23% gewijzigd door Gynnad op 10-03-2024 14:35 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Gynnad schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:34:
Video vanuit Nintendo, met een Mario aankondiging.

[Video: MAR10 Day 2024]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKBrSlWHyB-lbpJx-oOsMUpX8Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSBbFTnj0OvG1C64QPGYT0Ta.jpg?f=fotoalbum_large

• sderooij
pfff nog zo lang wachten? :P

Hopelijk draait LM2 en PM beter dan die peach demo....beetje teleurstellend.
sderooij schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:00:
pfff nog zo lang wachten? :P

Hopelijk draait LM2 en PM beter dan die peach demo....beetje teleurstellend.
Luigi's Mansion 3 vind ik grafisch de mooiste game op de Switch, zou dan inderdaad wel jammer zijn als dat bij deel 2 niet zo is.

De Princess Peach: Showtime! demo vond ik wel vermakelijk, maar ik ben niet de doelgroep. Grafisch kon het inderdaad net iets beter, het mist de puntjes op de i en dat is gewoon raar voor een first party titel.
L23 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:47:
En Luigi’s Mansion 2 komt 27 juni :D
En Dr. Mario, Mario Golf en Mario Tennis komen overmorgen naar de Gameboy app op NSO :P

• Linksquest

JackAvery schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:05:
[...]

En Dr. Mario, Mario Golf en Mario Tennis komen overmorgen naar de Gameboy app op NSO :P
Volgens mij hebben we nu alle nieuws van vandaag behandeld :P

Niet echt games waar ik naar uitkeek, maar ik heb gelezen dat de sport games best goed zijn.

Een vriendin van mij heeft vorige week een Nintendo Switch aangeschaft en die speelt momenteel alle oude Mario games. Dus eens gekeken welke Mario games allemaal op NSO staan. Opvallend is dat Super Mario Land 2 wel in de Game Boy app staat, maar het eerste deel niet. Was vandaag een mooi moment geweest om die toe te voegen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
L23 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:36:
[...]
De Princess Peach: Showtime! demo vond ik wel vermakelijk, maar ik ben niet de doelgroep. Grafisch kon het inderdaad net iets beter, het mist de puntjes op de i en dat is gewoon raar voor een first party titel.
Wij hebben hem net opgestart. Mijn vrouw vind hem interessant en onze dochter ook. Dus die zal er wel gaan komen, maar hij heeft wel echt finetuning nodig.
Loopt op veel punten niet lekker docked. En dat komt nog vanuit mijn vrouw.
Dus hoop dat ze daar nog wat aan gaan doen.

Mijn vrouw vroeg of het nog wat moeilijk zou worden. Zelf verwacht ik dat je het kan zien als een Yoshi's Wooley of Crafted world. Makkelijk om uit te spelen, moeilijk om alles te halen.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb de demo van Princess Peach: Showtime! even handheld gespeeld. Vond het best vermakelijk. De graphics vielen wel enigszins tegen. Waar ik mij een klein beetje aan stoorde was de ondertiteling/tekst. Niet de inhoud maar de vormgeving. Het voelde als een placeholder-font. Hoop dat het spel nog wat opgepoetst wordt.

• jongetje
  • Laatst online: 07:55
Ik zie nu dat dat komt vanwege MAR10, alleen lees ik dat als Martien en daar heb ik dan weer andere associaties mee...
Box art van Paper Mario: The Thousand-Year Door is bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nI-MV63tPNdYRgIdlFxiDUB1w98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4JjtXNrFrSsVUy6yAJ4F0P7.jpg?f=fotoalbum_large
L23 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:07:

[Twitter]

[Afbeelding]
Dit is denk ik de eerste keer dat deze met een Nederlandse vertaling verschijnt?
JackAvery schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Dit is denk ik de eerste keer dat deze met een Nederlandse vertaling verschijnt?
Niet bekend met het origineel, maar op de Nintendo website staat er bij de Gamecube versie geen Nederlands tussen.

Ik speel games zelf altijd in het Engels (Ring Fit Adventure speel ik in het Nederlands), dus let er niet zo op. Maar volgens mij zijn alle Mario games op de Nintendo Switch Nederlandstalig? Of mogelijk zelfs alle first party games die Nintendo zelf ontwikkeld?

• ShadLink
Op Xenoblade en Pokémon na idd.
Luigi's Mansion 2 HD box art ook bekend gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhVMrKGqIcfo8hLQb6gTwY6xDaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulvcW4ZCI7JVPjw6tmG8pHhA.jpg?f=fotoalbum_large
Interessant trouwens dat hiermee (1) alle aangekondigde Nintendo games behalve Prime 4 (en als je wilt Pokémon Legends Z-A) een datum hebben en dat (2) al de first party games waar we van op de hoogte zijn voor 2024, in de eerste helft van het jaar al uitkomen.

Switch 2024 First-Party aankondigingen
Q1 2024[NSO] Golden Sun + Golden Sun (17.01.204)
Another Code: Recollection (19.01.2024)
Mario Vs. Donkey Kong (16.02.2024)
[Uitbreiding] Splatoon 3: Expansion Pass - Side Order (22.02.2024)
[NSO] Dr. Mario, Mario Tennis, Mario Golf (12.03.2024)

Princess Peach Showtime! (22.03.2024)
Q2 2024Endless Ocean Luminous (02.05.2024)
Paper Mario: The Thousand-Year Door remake (23.05.2024)
Luigi's Mansion 2 HD (27.06.2024)
H2 2024 en verderMetroid Prime 4 (?)
Pokémon Legends: Z-A (2025)

April is hiermee nog leeg (al heeft mei wel twee titels), net als de tweede helft van het jaar. Nintendo heeft tijdens het Switch tijdperk de gewoonte aangekweekt om bijna elke maand wel iets nieuws aan te bieden. Ben eens benieuwd.

• Timothy3000
Vrij mager jaar op het gebied van Nintendo exclusives. Remakes en remasters. Hopelijk later dit jaar wat nieuwe toffe games.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Timothy3000 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:32:
Vrij mager jaar op het gebied van Nintendo exclusives. Remakes en remasters. Hopelijk later dit jaar wat nieuwe toffe games.
Zal vermoedelijk zijn als voorbereiding op de lancering van de Switch 2.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:17
Dat is ook minder, vandaag Unicorn Overlord gekocht en kom ik net achter dat er iets (kan niet zien wat) mis is met de cartridge waardoor deze in de Switch cartridge slot scheurt als je deze erin doet (je ziet op op 1 van de hoeken van de cartridge diepere krassen, maar vergeleken met andere games die ik heb, lijkt het even egaal, dus niet dat er iets uitsteekt door een productie defect)

Andere cartridges hebben daar geen last van op mijn Switch (ook geen krassen op de plastic), dus deze spel in de Switch van mijn partner gedaan en ook daar scheurt het, terwijl alle andere games dat nooit hebben gedaan.

En eruit halen gaat ook wat stroef, de game werkt prima overigens maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt op de Switch, en ik heb aardig wat fysieke games.

• Linksquest
L23 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:50:
Luigi's Mansion 2 HD box art ook bekend gemaakt.

[Twitter]

[Afbeelding]
Dit word een Day One aankoop voor mij :P

• Linksquest
L23 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:07:

[Twitter]

[Afbeelding]
Ik wist dat ik niet alle games van deze serie had, zo mis ik de N64 versie nog en dacht deze ook, maar ik blijk het origineel ook te hebben, wel de US versie, maar ik heb hem wel.

Linksquest schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 06:47:
[...]

Dit word een Day One aankoop voor mij :P
Ik moet deel 3 nog weer opnieuw kopen nadat ik het verkocht had :p Deze gaat er zeker komen, maar niet gelijk op dag 1.

Waarom een Day One aankoop? Heb je de game eerder op de 3DS gespeeld?

• Linksquest
L23 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 06:53:
[...]

Ik moet deel 3 nog weer opnieuw kopen nadat ik het verkocht had :p Deze gaat er zeker komen, maar niet gelijk op dag 1.

Waarom een Day One aankoop? Heb je de game eerder op de 3DS gespeeld?
Yes, ook Day One, liefhebber van deze Game sinds het origineel op de GameCube, helaas die niet Day One omdat ik de GameCube pas gekocht had toen er een Mario Sunshine bundel was, leuk verhaal die aankoop mocht je dat ooit willen weten. 8)7

Linksquest schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 06:56:
[...]

Yes, ook Day One, liefhebber van deze Game sinds het origineel op de GameCube, helaas die niet Day One omdat ik de GameCube pas gekocht had toen er een Mario Sunshine bundel was, leuk verhaal die aankoop mocht je dat ooit willen weten. 8)7
Wat is je favoriet van de 3? Jammer dat het eerste deel nog niet is uitgekomen op de Switch.

De Gamecube met Mario Sunshine bundel herinner ik me nog wel. Toen mijn eerste console gekocht. Maar het werd uiteindelijk de Xbox met DVD Movie Playback Kit en Jurassic Park III :p
Mizgala28 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:36:
Dat is ook minder, vandaag Unicorn Overlord gekocht en kom ik net achter dat er iets (kan niet zien wat) mis is met de cartridge waardoor deze in de Switch cartridge slot scheurt als je deze erin doet (je ziet op op 1 van de hoeken van de cartridge diepere krassen, maar vergeleken met andere games die ik heb, lijkt het even egaal, dus niet dat er iets uitsteekt door een productie defect)

Andere cartridges hebben daar geen last van op mijn Switch (ook geen krassen op de plastic), dus deze spel in de Switch van mijn partner gedaan en ook daar scheurt het, terwijl alle andere games dat nooit hebben gedaan.

En eruit halen gaat ook wat stroef, de game werkt prima overigens maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt op de Switch, en ik heb aardig wat fysieke games.
Ik zou contact met de verkoper opnemen. Wat als het op termijn erger wordt?

• Linksquest
L23 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:10:
[...]

Wat is je favoriet van de 3? Jammer dat het eerste deel nog niet is uitgekomen op de Switch.
Ik vind deel 1 nog altijd de leukste, en inderdaad jammer dat die nog niet naar de Switch is uitgekomen, misschien komt dat nog.

• Timothy3000
Mizgala28 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:36:

Goed om te weten. Mijne zit nog in seal. Waar heb je hem gekocht?

• Arunia
  • Nu online
Qua Luigi's Mansion heb ik de GC op launch gekocht, maar dan met Rogue Squadron. Later uiteraard spijt gehad van die keuze.
Op de 3DS heb ik deel 1 uitgespeeld ondertussen en deel 2 mee bezig, maar wat is dat deel draak zeg met hoe lang het duurt voor je er weer bent als je een baas faalt. Wat soms nog wel eens gebeurd.
Deel 3 moet ik uberhaupt nog gaan spelen, maar wilde eerst deel 1 en 2 uit hebben. :+ Is volgens mij totaal geen nuttige reden voor.

• Linksquest
Arunia schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:36:
Qua Luigi's Mansion heb ik de GC op launch gekocht, maar dan met Rogue Squadron. Later uiteraard spijt gehad van die keuze.
Hoezo spijt ervan als ik vragen mag?

• Arunia
  • Nu online
Linksquest schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Hoezo spijt ervan als ik vragen mag?
Het is al weer even geleden, maar toen leek Luigi's Mansio me niks en heb ik dus de andere gekocht.
Uiteindelijk om één of andere reden nooit meer gekocht. Denk dat ik het in de GC tijd altijd vergeten ben.
Uiteindelijk heb ik Luigi's Mansio 2 gekocht en kwam later (kan me vergissen) deeltje 1 uit.
Ik ga overigens deel 2 niet halen op de Switch. Vind het spel ruim minder terwijl er wel meer variatie in zit.
Daarna deel 3 lekker gaan spelen.

Lang verhaal en het was ook niet zo dat ik Rogue Squadron geen leuk speel vond. Heb later deel 2 ook nog gekocht en deel 1 verkocht omdat volgens mij deel 1 ook in deel 2 zat voor een deel en multiplayer ondersteunde.

• Linksquest
@Arunia Deel 1 op de 3DS is inderdaad na deel 2 pas uitgekomen.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:56
L23 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Niet bekend met het origineel, maar op de Nintendo website staat er bij de Gamecube versie geen Nederlands tussen.

Ik speel games zelf altijd in het Engels (Ring Fit Adventure speel ik in het Nederlands), dus let er niet zo op. Maar volgens mij zijn alle Mario games op de Nintendo Switch Nederlandstalig? Of mogelijk zelfs alle first party games die Nintendo zelf ontwikkeld?
Die indruk heb ik inderdaad ook - met uitzonderingen. Xenoblade en Pokémon inderdaad. Nou is Pokémon technisch gezien geen first-party game dus dat zou ermee te maken kunnen hebben, plus het feit dat in het verleden vertalingen wel vaker voor gedoe hebben gezorgd in die game zodra je ermee online gaat, er hangt immers wel iets meer aan vast dan stomweg een taalinstelling.

Xenoblade is wel een uitbijter, maar ook niet geheel onlogisch, gezien de nogal omvangrijke hoeveelheid tekst die er in die game zit. Nintendo first-party is meestal niet zo text-heavy.

In het verleden was UbiSoft ook wel goed in lokalisaties - die van Beyond Good & Evil was echt goed, bijvoorbeeld.

• ShadLink
Seal64 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:53:
[...]

In het verleden was UbiSoft ook wel goed in lokalisaties - die van Beyond Good & Evil was echt goed, bijvoorbeeld.
Ik weet nog dat ik de GameCube versie van Beyond Good and Evil speelde, enkel de keuze had uit Nederlands en Frans. Dat vond ik toen wel minder, maar de Nederlandse versie was prima. (Frans nooit geprobeerd ;))
Seal64 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Die indruk heb ik inderdaad ook - met uitzonderingen. Xenoblade en Pokémon inderdaad. Nou is Pokémon technisch gezien geen first-party game dus dat zou ermee te maken kunnen hebben, plus het feit dat in het verleden vertalingen wel vaker voor gedoe hebben gezorgd in die game zodra je ermee online gaat, er hangt immers wel iets meer aan vast dan stomweg een taalinstelling.

Xenoblade is wel een uitbijter, maar ook niet geheel onlogisch, gezien de nogal omvangrijke hoeveelheid tekst die er in die game zit. Nintendo first-party is meestal niet zo text-heavy.

Daarom benoemde ik ook specifiek de spellen die Nintendo zelf ontwikkelt. De spellen waarvan Nintendo de uitgever is zoals Xenoblade en Pokemon zijn MONOLITHSOFT en GAME FREAK de ontwikkelaar. Als je het zo bekijkt is vrijwel alles Nederlandstalig. Enige uitzondering die ik kon vinden was Famicom Detective Club. Dus kennelijk wel het beleid bij Nintendo om al hun nieuwe games en remasters/remakes Nederlandstalig te maken.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55
Is dat niet sinds de 3DS al zo? Volgens mij zijn alle Nintendo games daarop ook al in het Nederlands te spelen toch?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:24:
Is dat niet sinds de 3DS al zo? Volgens mij zijn alle Nintendo games daarop ook al in het Nederlands te spelen toch?
Wellicht veel, maar niet alles. Ik zie op de Nintendo Switch in dat opzicht een verbeter stap ten opzichte van de 3DS en Wii U. Kijk maar naar games zoals Animal Crossing en Splatoon.
L23 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Daarom benoemde ik ook specifiek de spellen die Nintendo zelf ontwikkelt. De spellen waarvan Nintendo de uitgever is zoals Xenoblade en Pokemon zijn MONOLITHSOFT en GAME FREAK de ontwikkelaar.
Is het onderscheid tussen Nintendo en Monolith Soft als ontwikkelaar niet wat arbitrair? Monolith Soft is ook een ontwikkelstudio van Nintendo.

RayNbow schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Is het onderscheid tussen Nintendo en Monolith Soft als ontwikkelaar niet wat arbitrair? Monolith Soft is ook een ontwikkelstudio van Nintendo.
Geen idee, Nintendo maakt zelf dit onderscheid op zijn website bij de betreffende games. Dus daar ben ik van uit gegaan.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:17
JackAvery schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:13:
[...]

Ik zou contact met de verkoper opnemen. Wat als het op termijn erger wordt?
Uit ervaring, de kleine winkels willen nog weleens de boel omruilen, grotere ketens niet (want de seal is eraf)

Andere excuses van winkels terzijde zoals "maar de game werkt toch gewoon".
Timothy3000 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:20:
[...]

Goed om te weten. Mijne zit nog in seal. Waar heb je hem gekocht?
MediaMarkt in mijn geval, en toevallig heeft een kennis zijn kopie ook binnen (Bol) en hij heeft exact hetzelfde issue (Bol wil het niet omruilen want de game werkt en is uit de seal, maar zoals ik hierboven al zei is dat uit ervaring het gebruikelijke antwoord)

Misschien een verkeerd geproduceerde batch.
Mizgala28 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:39:
[...]

Uit ervaring, de kleine winkels willen nog weleens de boel omruilen, grotere ketens niet (want de seal is eraf)

Andere excuses van winkels terzijde zoals "maar de game werkt toch gewoon".

[...]

MediaMarkt in mijn geval, en toevallig heeft een kennis zijn kopie ook binnen (Bol) en hij heeft exact hetzelfde issue (Bol wil het niet omruilen want de game werkt en is uit de seal, maar zoals ik hierboven al zei is dat uit ervaring het gebruikelijke antwoord)

Misschien een verkeerd geproduceerde batch.
Ja had eigenlijk al zoiets verwacht maar wie niet waagt.

Heel spijtig. Je kan ook altijd eens bij Nintendo zelf polsen, al verwacht ik daar ook niks van. Kan inderdaad een productiefout zijn van de case ofzo.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:56
L23 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:34:
[...]

Geen idee, Nintendo maakt zelf dit onderscheid op zijn website bij de betreffende games. Dus daar ben ik van uit gegaan.
Kirby is ook vertaald, maar is van HAL. Dus inderdaad erg arbitrair. Ik zat inderdaad ook al wel met dat idee, maar dat is dus ook niet consequent.

Pokémon is daar een rare uitbijter want die is niet van Nintendo, maar van GameFreak en die zijn in principe geen onderdeel van Nintendo.

HAL en Monolith echter wél en daar zit ook al onderscheid in.
Seal64 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Kirby is ook vertaald, maar is van HAL. Dus inderdaad erg arbitrair. Ik zat inderdaad ook al wel met dat idee, maar dat is dus ook niet consequent.

Pokémon is daar een rare uitbijter want die is niet van Nintendo, maar van GameFreak en die zijn in principe geen onderdeel van Nintendo.

Op zich niks arbitrair aan, gewoon de informatie die Nintendo op zijn website bij de games heeft staan. Geen idee of Nintendo daar bewust onderscheid in maakt of dat ze inconsistent zijn in het benoemen van de ontwikkelaar. In het geval van de Kirby games staat er op de website van Nintendo geen ontwikkelaar bij.

Enige logica kan ik er ook niet in vinden, wel valt het me op dat er meer first party games Nederlandstalig zijn dan op de 3DS en Wii U.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 19:14
[...]

Gamefreak is een onafhankelijk zelfstandig bedrijf maar de Pokémon franchise is wel degelijk (voor 32%) eigendom van Nintendo.
[...]

[…]
HAL is echter ook niet van Nintendo. De Kirby licentie zit denk ik ondergebracht in een aparte affiliate Warpstar Inc. waarvan Nintendo en HAL beide 50% bezitten. HAL werkt wel zeer nauw met Nintendo samen - tot op het punt dat één van hun twee kantoren in hetzelfde gebouw in Tokyo zitten als Nintendo.

Anyway dat is allemaal off-topic :p Nintendo vertaalt tegenwoordig gewoon meer games dan vroeger naar andere talen dan Engels, Japans en de typische Europese talen. Ze ondersteunen bvb. ook vaker Koreaans, Braziliaans Portugees en Chinees.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 13-03-2024 13:53 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Onze eerste generatie switch lijkt dood te zijn (erg vervelend want ik heb net betaald voor de reparatie van twee joycons!)
Het apparaat reageert nergens meer op en krijg ik onmogelijk opgestart. Nu staat er een nieuwe Switch en proberen we mijn Nintendo Switch online hierop te koppelen (daar staan gekochte games op) maar dat lukt ons met geen mogelijkheid. Op de Nintendo website kan ik ook geen hulp vinden, iemand de gouden tip?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• ShadLink
Ga naar deze website: https://accounts.nintendo.com/
Log in met je Nintendo account.

Bij "Gekoppelde apps en diensten" klik op Wijzigen.
Als het goed is zie je bovenin "Nintendo Switch gebruiker" staan, daarnaast een link met "Registratie van hoofdsysteem wissen". Klik daar op.

Je wordt dan gevraagd je wachtwoord op te geven, doe dat.
Je komt dan op de pagina "Registratie hoofdsysteem wissen" klik daar op de grote rode knop en bevestig.

Daarna ga je op je nieuwe Switch naar de eShop en open je de eShop met je huidige account. Let wel dat je tweede Switch ook aan hetzelfde account gekoppeld is.

Als het goed is wordt je nieuwe Switch automatisch het hoofdsysteem zodra je de eShop opent. Dan kan je met het gebruikersmenu (icoon rechts bovenin) naar "Opnieuw downloaden".

(dit kan je 1x per jaar doen via deze site. Ook kan het via de eShop als je daar nog in kan komen, dan zit er geen beperking op)

[ Voor 19% gewijzigd door ShadLink op 13-03-2024 17:30 ]

Nu beschikbaar op alle consoles. Benieuwd hoe dit gaat verkopen, ik lees wel dat er geen crossplatform multiplayer is. Ook is men er blijkbaar in geslaagd om deze twee games samen meer dan 25GB in te doen nemen.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

JackAvery schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:13:
[Video: STAR WARS: Battlefront Classic Collection – Launch Trailer – Nintendo Switch]

Nu beschikbaar op alle consoles. Benieuwd hoe dit gaat verkopen, ik lees wel dat er geen crossplatform multiplayer is. Ook is men er blijkbaar in geslaagd om deze twee games samen meer dan 25GB in te doen nemen.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, want hopelijk hebben ze het goed gedaan en niet half gebakken :)
Binnenkort maar even wat streams op Twitch kijken :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hallo Allemaal, ik wil voor mijn zoontje een switch oled kopen voor zn verjaardag.
Ben zelf een xbox gamer, maar niet helemaal into de nintendo games. Hij word 7 welke games zijn nu echt leuk voor zon mannetje, ik zie door de bomen het bos niet meer met Mario games. Is de deluxe de laatste nieuwe ? Welke games bevelen jullie aan?

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:05
alki schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:16:
Hallo Allemaal, ik wil voor mijn zoontje een switch oled kopen voor zn verjaardag.
Ben zelf een xbox gamer, maar niet helemaal into de nintendo games. Hij word 7 welke games zijn nu echt leuk voor zon mannetje, ik zie door de bomen het bos niet meer met Mario games. Is de deluxe de laatste nieuwe ? Welke games bevelen jullie aan?
Super Mario Bros. Wonder
Mario Kart
Super Mario Odyssey
Kirby en de Vergeten Wereld
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

Donkey Kong Freeze = Nog te lastig

[ Voor 3% gewijzigd door Purejet op 14-03-2024 11:33 ]

• jongetje
  • Laatst online: 07:55
@alki Lego city undercover, is ook af en toe in de aanbieding via de e-shop.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Mario Wonder is de laatste nieuwe Mario.

Yoshi's Crafted World is een leuk spel voor kids.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ike. schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Mario Wonder is de laatste nieuwe Mario.

Yoshi's Crafted World is een leuk spel voor kids.
Wonder is leuk voor die leeftijd. Mario Kart uiteraard (zit ook een goede assistentie modus in). Ook Super Mario 3D World is een aanrader.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:10
Mog schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Wonder is leuk voor die leeftijd. Mario Kart uiteraard (zit ook een goede assistentie modus in). Ook Super Mario 3D World is een aanrader.
Helemaal eens met dit lijstje, maar ik zou persoonlijk Odyssey nog toevoegen. Die game heeft met de assist mode en het feit dat je maar een klein deel van de manen nodig hebt om verder te gaan (maar er wel veel meer kunt verzamelen) echt hele goede opties voor kids. En als hij langzaam wat beter wordt kun je vrij gemakkelijk opties uitzetten zodat het spel op zijn eigen niveau leuk blijft. Datzelfde geld voor Mario Kart.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
evil_lemon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Helemaal eens met dit lijstje, maar ik zou persoonlijk Odyssey nog toevoegen. Die game heeft met de assist mode en het feit dat je maar een klein deel van de manen nodig hebt om verder te gaan (maar er wel veel meer kunt verzamelen) echt hele goede opties voor kids. En als hij langzaam wat beter wordt kun je vrij gemakkelijk opties uitzetten zodat het spel op zijn eigen niveau leuk blijft. Datzelfde geld voor Mario Kart.
Mario wil zelf misschien ook nog wel eens spelen haha

• evil_lemon
alki schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Mario wil zelf misschien ook nog wel eens spelen haha
Dan zou ik Wonder en Odyssey zeker aanraden. Wat mij betreft allebei games waar het exploreren en alles ontdekken super leuk is, maar je in een later stadium ook uitdaging kunt vinden (als je daar zin in hebt). En bij allebei is de besturing super fijn wat mij betreft. Ik heb ooit eens een dev (ik meen van celeste) horen zeggen dat een platformer echt goed is als mensen het ook leuk vinden om een beetje rond te bewegen in een nagenoeg leeg level met hooguit een paar platforms, en voor mij is dat bij allebei het geval.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:00

Oxigeon

En zo is dat!

Hier een kiddo van 5 in huis die een switch heeft. Games die hij op dit moment speelt/gespeelt heeft.

- Minecraft op de tablet (heb geen NSO) dus die gaat er niet komen op de switch.
- Mario Kart doet het goed. Heb een extra controller gekocht waardoor papa en mama ook soms mee kunnen doen.
- Fortnite
- Mario en Sonic en de Olympische spelen
- Mario Party Superstars

- Verder denk ik dat Mario Wonder het ook wel goed zou doen. Heb zelf ook Odesey liggen maar die rijdt hij om de een of andere reden niet aan. Denk dat het 3d gebeuren nog te lastig is voor hem.

Mario Rabbids heb ik zelf 3leen keertje meegenomen in een aanbieding bij de kruidvat en raakt hij ook niet aan.

Van vrienden een keer animal crossing geleent voor hem maar dat was ook geen succes. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat hij nog niet kan lezen. Dit maakt het allemaal iets moeilijker. Dat zal vanaf volgend jaar natuurlijk anders zijn. Een animal crossing bestaat uit veel tekst lezen. Ik snap best dat dit voor een kleine koter nog lastig is/niks aan.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:39

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb sinds kort ook een Switch. Nu hoeft mijn zoontje als hij bij mij is die van hem niet meer mee te slepen.

De Switch was tweedehands (helemaal in orde trouwens, echt als nieuw!) en er zaten twee spellen bij. Zelda BotW en Pikachu Let's Go. Nu heb ik zelf niks met Pokemon en mijn zoontje ook niet, maar Zelda is wel tof.

Nu heb ik zelf nog wat spellen gekocht. Mario Kart 8, The Dark Eye trilogie, This War of Mine, Ni No Kuni 2 en Bayonetta 1&2. Mijn zoontje speelt vooral Minecraft en Fortnite maar daar heb ik niet zoveel mee. Hij heeft verder nog wel genoeg andere spellen trouwens.

Wat ik nu voor mezelf en mijn vriendin zoek zijn meer RPG achtige spellen. Liever niet turn based trouwens. Meer adventure gericht is ook prima.
Alleen, ik heb zelf niets met de jRPG. De grafische stijl spreekt me niet aan (Ni No Kuni als uitzondering), dus ik zoek meer Westers qua stijl. Bijkomend probleem is dat ik ook een PS4 heb waar ik ook al genoeg (a)rpg's op heb/speel. Dus ik zoek toch echt meer exclusives.
Witcher, Immortal: Feniks, Victor Vran, Van Helsing, Diablo, Torchlight, Titan Quest heb ik al op andere platformen gespeeld.

Zijn er titels die ik over het hoofd heb gezien? Of zijn er goede argumenten om tóch die ene jrpg te spelen? Ik lees wel veel goede verhalen over bijvoorbeeld Xenoblade Chronicles maar daar zitten ze al op deel drie en mijn budget en nog wel belangrijker tijd is gelimiteerd. Ik hoef geen honderden uren in een spel te stoppen, dan ben ik mijn aandacht verloren.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:33
Luigis Mansion 3 zou ik ook bekijken... Is namelijk ook heel goed samen te spelen

Life is what happens while you're busy making other plans

• ShadLink
Vrijdag schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:
Wat ik nu voor mezelf en mijn vriendin zoek zijn meer RPG achtige spellen. Liever niet turn based trouwens. Meer adventure gericht is ook prima.
Alleen, ik heb zelf niets met de jRPG. De grafische stijl spreekt me niet aan (Ni No Kuni als uitzondering), dus ik zoek meer Westers qua stijl. Bijkomend probleem is dat ik ook een PS4 heb waar ik ook al genoeg (a)rpg's op heb/speel. Dus ik zoek toch echt meer exclusives.
Witcher, Immortal: Feniks, Victor Vran, Van Helsing, Diablo, Torchlight, Titan Quest heb ik al op andere platformen gespeeld.

Zijn er titels die ik over het hoofd heb gezien? Of zijn er goede argumenten om tóch die ene jrpg te spelen? Ik lees wel veel goede verhalen over bijvoorbeeld Xenoblade Chronicles maar daar zitten ze al op deel drie en mijn budget en nog wel belangrijker tijd is gelimiteerd. Ik hoef geen honderden uren in een spel te stoppen, dan ben ik mijn aandacht verloren.
Xenoblade is wel een serie waar je véél tijd in moet gaan steken. (Echt gigantisch grote games)

Je zou Monster Hunter (Rise) kunnen proberen. Maar echt exclusieve westerse RPGs zie je niet zoveel op de Switch. En die er wel zijn zijn beter op andere platformen.

Ook al geef je aan dat je weinig met Pokémon hebt.. je zou Pokémon Legends Arceus kunnen proberen. Gezien die op bijna alle vlakken met de Pokémon tradities breekt.
ShadLink schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Xenoblade is wel een serie waar je véél tijd in moet gaan steken. (Echt gigantisch grote games)
* RayNbow kijkt naar hoeveel tijd hij in XC2 + Torna heeft gestoken.

Slechts 238.5 uur. Valt toch wel mee?

:X

RayNbow schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:45:
[...]

* RayNbow kijkt naar hoeveel tijd hij in XC2 + Torna heeft gestoken.

Slechts 238.5 uur. Valt toch wel mee?

:X
En daarmee 100% uitgespeeld of nog maar net begonnen? :P

Met een aantal spellen zoals Mario Kart zit ik op 250 uur, maar is eerder de uitzondering.
L23 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:44:
[...]

En daarmee 100% uitgespeeld of nog maar net begonnen? :P
In Torna zou ik nog 2 golden unique monsters kunnen slopen voor 100% completion; in de main-game (niet NG+) mis ik iets van 3 rare blades?

Ik heb in ieder geval deze zonder al te veel moeite kunnen krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbXLRKzagAA35sU?format=jpg&name=large

(Geen idee hoe ver ik was met de affinity charts van alle blades.)

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 15-03-2024 13:01 ]

Interessant hoe Saber er toch in geslaagd is om dit te porten, zelfs al zijn er duidelijke minpunten.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:39

Vrijdag

De Zwarte

ShadLink schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Je zou Monster Hunter (Rise) kunnen proberen. Maar echt exclusieve westerse RPGs zie je niet zoveel op de Switch. En die er wel zijn zijn beter op andere platformen.

Ook al geef je aan dat je weinig met Pokémon hebt.. je zou Pokémon Legends Arceus kunnen proberen. Gezien die op bijna alle vlakken met de Pokémon tradities breekt.
Monster Hunter wellicht eens een kans geven. Op zich heb ik op dit moment wel genoeg te spelen. Eerst Bayonetta, Ni No Kuni en Zelda BotW door. Denk dat ik als ik daar mee klaar ben er vast wel ergens leuke sales zijn :)

Pokemon Arceus heb ik zo eens bekeken, maar dat is toch echt mijn ding niet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Planet of Lana was al aangekondigd, maar heeft nu een releasedatum. Komt 16 april uit.

• ShadLink
L23 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:02:
[YouTube: Planet Of Lana | Nintendo Switch & PlayStation | Date Reveal Trailer]

Planet of Lana was al aangekondigd, maar heeft nu een releasedatum. Komt 16 april uit.
Die game is trouwens ook op XBOX GamePass beschikbaar.
ShadLink schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:38:
[...]

Die game is trouwens ook op XBOX GamePass beschikbaar.
Klopt, daar heb ik de game vorig jaar op gespeeld. Jij ook? Wat vond je van de game?

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 12:03
Hebben jullie nog tips voor platformers die net zoveel heerlijke gameplay uren als mario 3d heeft? Wonder lijkt me ook leuk maar een stuk korter. Nu probeer ik bij mario 3d wel alle sterren te halen dus dat scheelt ook in gameplay uren.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Joel22 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:44:
Hebben jullie nog tips voor platformers die net zoveel heerlijke gameplay uren als mario 3d heeft? Wonder lijkt me ook leuk maar een stuk korter. Nu probeer ik bij mario 3d wel alle sterren te halen dus dat scheelt ook in gameplay uren.
mario odyssey!
New Super Mario Bros. U Deluxe
Donkey kong tropical freeze (best moeilijk)
Kirby And The Forgotten Land (Erg makkelijk)
Yoshi's Crafted World
Ori the collection
Rayman legends
Met een focus op 3D platformers:
Mario Odyssey, natuurlijk. De oudere Spyro en Crash Bandicoot games kan je ook op Switch spelen. New Super Lucky's Tale is naar het schijnt ook goed. Yookla Laylee is mogelijk interessant maar niet van hetzelfde niveau - de 2D sequel is een stuk sterker. In dezelfde hoek van indie games kan je eventueel naar Blue Fire of Demon Turf kijken.

Verder... in theorie moet het ergens nog wel mogelijk zijn om Super Mario 3D All-Stars te vinden die 3 klassieke Mario games bundelt. Mario 64 en Banjo Kazooie zitten ook in het Nintendo Switch Online Uitbreidingspakket, mocht je dat hebben.
Vrijdag schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:
[...]

Misschien een relevante vraag maar waar ligt je grens precies wanneer je zegt "de grafische stijl spreekt me niet aan"? JRPG's kunnen er heel divers uitzien, en er zitten een aantal pareltjes tussen.

De meeste RPG's zijn tegenwoordig niet of slechts tijdelijk platform-exclusief, tenzij ze echt first-party zijn of je naam Square-Enix is en je echt heel graag een zak geld wilt voor je AAA graphics. Als je liever op je PS4 speelt, ga je veel van dezelfde games vinden die we kunnen opnoemen. Het grootste voordeel van Switch bij deze games is dat je flexibel bent in waar en wanneer je speelt. Als je moeite hebt om lange games uit te spelen kan het een uitkomst zijn dat je ff 30 minuten op de bank/in de trein/in bed kan spelen zonder dat je perse de TV nodig hebt.

Diablo 3 was bvb. echt een uitstekende game om op Switch te spelen i.p.v. op een andere console (al prefereer ik zelf PC hiervoor).

En een beetje meer out-of-the-box dekend: veel "metroidvania" en roguelike games zijn gevoelsmatig een mix tussen RPG's (character building en/of gradueel nieuwe mogelijkheden krijgen) en actiegames. Mogelijk vind je daar ook je ding? Ik zou bvb. Hades dan sterk aanraden, welke tegenwoordig ook multiplatform is maar eerst een Switch console-exclusive was.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 16-03-2024 12:15 ]

Het is me niet helemaal duidelijk welke Mario je bedoeld. Super Mario 3D World + Bowser's Fury?
Dan raad ik ook Super Mario Odyssey aan en anders andersom :P
Kirby And The Forgotten Land. Vond ik zelf erg goed. Begint inderdaad makkelijk, maar heeft bij latere levels genoeg uitdaging.
Super Lucky's Tale vond ik ook erg leuk om te spelen, zeker een aanrader als je bovenstaande first party games nog niet gespeeld hebt.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 19:14
Voor de liefhebbers: de Mobapad Chitu HD is nu bij AliExpress te koop voor 36 euro inclusief verzendkosten (met extra kortingscode)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 17:12
Heeft iemand ervaring met het repareren van drift bij een Switch Pro Controller via Nintendo als deze buiten de garantie is? Wordt dat ook kosteloos gerepareerd net als de Joy-Cons?

Hail to the king baby!

• sderooij
urk_forever schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:06:
Heeft iemand ervaring met het repareren van drift bij een Switch Pro Controller via Nintendo als deze buiten de garantie is? Wordt dat ook kosteloos gerepareerd net als de Joy-Cons?
Zelf geen ervaring. Maar, de pro controller is heel makkelijk te maken mbt vervangen van de stick :)

• Linksquest
urk_forever schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:06:
Ja heb er ervaring mee, hele goede zelfs, netjes via de website aangemeld, instructies gekregen, opgestuurd, via de mail en een speciale pagina op de hoogte gehouden, mail gekregen dat hij retour kwam en zonder kosten of wat dan ook ze terug ontvangen. Werken sinds dien prima.

Mijn ervaring is wel gebaseerd uit eind 2018 of begin 2019, weet ik even niet meer 100% zeker, Joy-Cons waren Day-One, op release gekocht.

• evil_lemon
Linksquest schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Ja heb er ervaring mee, hele goede zelfs, netjes via de website aangemeld, instructies gekregen, opgestuurd, via de mail en een speciale pagina op de hoogte gehouden, mail gekregen dat hij retour kwam en zonder kosten of wat dan ook ze terug ontvangen. Werken sinds dien prima.

Mijn ervaring is wel gebaseerd uit eind 2018 of begin 2019, weet ik even niet meer 100% zeker, Joy-Cons waren Day-One, op release gekocht.
Hiet moet wel even een belangrijk onderscheid worden gemaakt tussen joy-con en een pro controller. Joy-con drift wordt inderdaad, ook buiten garantie, kosteloos gerepareerd door Nintendo, daar is genoeg over te vinden. Voor de pro controller is alleen nooit een vergelijkbaar besluit genomen (of iig niet officieel gecommuniceerd), omdat deze veel minder snel last heeft van drift. Aangezien de vraag hier specifiek over een pro controller gaat, is ervaring met het opsturen van joy-con niet heel relevant (daarvan is volgens mij al veel langer duidelijk dat dat netjes wordt geregeld door Nintendo).

Ik zou persoonlijk even een chat starten via de site, kijken wat ze daar zeggen over drift bij de pro controller. Mocht het niet om drift gaan maar een ander probleem, dan kan ik me sowieso niet voorstellen dan Nintendo dat buiten garantie kosteloos gaat fixen voor je.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 17:12
sderooij schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Zelf geen ervaring. Maar, de pro controller is heel makkelijk te maken mbt vervangen van de stick :)
Ja, dat heb ik zelf ook al wel eens gedaan, maar als ik het via Nintendo kan regelen scheelt weer solderen ;) Waar heb jij de vervangende stick vandaan gehaald? Ik heb wisselende ervaringen met sticks. Soms werken ze goed en soms kan ik de stick niet goed kaliberen omdat het bereik van de vervangende stick te klein is.
Ik vermoed dat dat ligt aan de weerstand van de pot-meter vervangende stick maar dat weet ik niet zeker.
Linksquest schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Heb je het hier over Joy-Con's of over de Switch Pro Controller?
evil_lemon schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:06:
[...]
...

Ik zou persoonlijk even een chat starten via de site, kijken wat ze daar zeggen over drift bij de pro controller. Mocht het niet om drift gaan maar een ander probleem, dan kan ik me sowieso niet voorstellen dan Nintendo dat buiten garantie kosteloos gaat fixen voor je.
Goeie suggestie, ga ik even proberen.

Hail to the king baby!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-11 19:31
JackAvery schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:20:
[YouTube: Exclusive: Kingdom Come Deliverance on Switch - The Most Ambitious Switch Port Yet? - DF Tech Review]

Interessant hoe Saber er toch in geslaagd is om dit te porten, zelfs al zijn er duidelijke minpunten.
Na deze video durfde ik wel over te gaan tot aanschaf. Dit is na de pc dan ook mijn 2e playtrough. Echt genieten! Ziet er voor de switch gewoon fantastisch uit en speelt heerlijk weg in handheld modus.

Ik heb het idee dat het wat makkelijker is en je minder snel schade oploopt, maar ik ben er geloof ik ook gewoon goed in geworden.

Onverwacht veel plezier van in ieder geval, wat een sfeervolle game is het weer.

• Linksquest
urk_forever schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Heb je het hier over Joy-Con's of over de Switch Pro Controller?
Joy-Cons, mijn ervaring ging wel over Joy-Cons. Maar heb er ook een Wii ooit laten maken en buiten het prijskaartje ging het op de zelfde manier. Alles netjes op de hoogte en makkelijk via de website. Je krijgt een offerte wat het maken gaat kosten. Ook met de Wii U, die heb ik toen niet laten maken omdat het te duur was, deze daarna in dezelfde staat netjes terug gekregen zonder kosten.

In hoeverre Nintendo dit met een Pro controller doet geen idee, vooral ook de vraag of het finanieel zich loont.

[ Voor 48% gewijzigd door Linksquest op 19-03-2024 14:54 ]

Pagina: 1 ... 246 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic