• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:05
Kreeg net een melding van een price drop voor Outward. Iemand hier gespeeld en dan vooral couch coop?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:14:
[...]
Ikzelf zie het wel als er daadwerkelijk gameplay te zien is. Maar ik ben al jaren duidelijk niet de doelgroep. Ik verwacht niet dat deze nieuwe Pokemon game mij gaat aanspreken.
Wellicht dat ik ooit nog Let’s Go Pikachu/Eevee voor de Switch haal…
Let’s Go Pikachu/Eevee heb ik samen met mijn dochter gespeeld, toen we hem uitgespeeld hadden, hebben we hem weer verkocht, vonden de game zelf wel oke, maar de manier van spelen vonden we niks.

De laatste Pokémon hebben we ook uitgespeeld en ook verkocht, reden van verkoop was het onstabiele gameplay, de dochter werd van het haperen zelfs misselijk, zij speelde het dan wel op haar Lite.

De vorige Legends nog niet gespeeld, omdat wij toen nog met Sword bezig waren, maar toen ik van de onstabiele gameplay (begin fase) las, hebben we die links laten liggen. Maar ik ben ook eerlijk, misschien ben ik de serie momenteel gewoon een beetje moe en wil ik eens wat anders.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:44:
[...]

Let’s Go Pikachu/Eevee heb ik samen met mijn dochter gespeeld, toen we hem uitgespeeld hadden, hebben we hem weer verkocht, vonden de game zelf wel oke, maar de manier van spelen vonden we niks.

De laatste Pokémon hebben we ook uitgespeeld en ook verkocht, reden van verkoop was het onstabiele gameplay, de dochter werd van het haperen zelfs misselijk, zij speelde het dan wel op haar Lite.

De vorige Legends nog niet gespeeld, omdat wij toen nog met Sword bezig waren, maar toen ik van de onstabiele gameplay (begin fase) las, hebben we die links laten liggen. Maar ik ben ook eerlijk, misschien ben ik de serie momenteel gewoon een beetje moe en wil ik eens wat anders.
Let's Go en de andere Pokemon games kunnen lenen. Zelf ook kritiek op de manier van spelen bij Let's Go, maar in handheld op zich prima mee vermaakt. Tot nu toe de Pokemon game waar ik het minst kritiek op heb :P Dus wil het spel wel in mijn collectie hebben, maar nog geen mooie aanbieding gezien.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-11 23:47
Linksquest schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:44:
Als je de serie moe bent, raad ik je juist aan om Legends Arceus eens te proberen. Gezien die game een hoop vastgeroeste dingen in de franchise veranderd. En ja, de game draait niet perfect, maar echt vele malen beter dan Scarlet en Violet.

De gameplay is echt anders, met veel meer focus op het verhaal en het daadwerkelijk vangen van Pokémon. (Veel minder op de gevechten) Het verhaal is best uitgebreid met een lang intro (ongeveer 2 uur voordat je echt vrij rond kan lopen) maar daarna is het echt (eigen mening) de beste Pokémon game op de Switch. En misschien wel de beste Pokémon game sinds Gen 5.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik weet niet of het eerder benoemd is, maar de serversnelheid voor downloaden van spellen mag onderhand wel een keer omhoog. 20 minuten wachten om een spel van 3GB kan echt niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Farabi op 28-02-2024 17:26 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 17:47
Vraag: ik heb een fysieke versie van Cuphead met de DLC op de cartridge. Er blijkt nu een update te zijn naar versie 1.3.7 en zonder die update wil de game niet starten? Ik had juist de fysieke versie gekocht zodat deze zonder updates en met DLC speelbaar is. Zonder internet kan deze game dus niet gespeeld worden?

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:41:
Vraag: ik heb een fysieke versie van Cuphead met de DLC op de cartridge. Er blijkt nu een update te zijn naar versie 1.3.7 en zonder die update wil de game niet starten? Ik had juist de fysieke versie gekocht zodat deze zonder updates en met DLC speelbaar is. Zonder internet kan deze game dus niet gespeeld worden?
Als je de update download ga ik er vanuit dat ie zonder internet gewoon werkt.

• Cyrax0508
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:48:
[...]

Als je de update download ga ik er vanuit dat ie zonder internet gewoon werkt.
Dat snap ik wel, maar ik heb vanaf de cartridge 1.3.4 en als ik geen internet heb op mijn Switch (heb ik wel maar one day misschien niet meer) dan doet de game het helemaal niet als ik 1.3.7 niet op de console heb staan. Hij wilde in elk geval niet opstarten voordat ik 1.3.7 had gedownload.

En ik wilde dus deze versie omdat deze vanaf de cartridge dan altijd speelbaar zou zijn. Zonder updates

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:01
Het is juist omdat je internet hebt dat hij de update wil installeren. Zonder internet had het spel ook gewoon gedraaid, maar dan had je niet de laatste updates
@Cyrax0508: heeft 1.3.7 eerder op de Switch gestaan? Zo ja, dan weigert de Switch om oudere versies te starten.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyrax0508
Aah duidelijk. Thnx voor de antwoorden 👍
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:07:
Aah duidelijk. Thnx voor de antwoorden 👍
Denk niet dat je er veel aan hebt. Maar heb het een en ander zitten uittesten toen ik overstapte van de Switch naar de Switch OLED. Als je een Switch System Transfer uitvoert naar de andere Switch en je neemt de save game niet mee (Dus die heb je verwijderd of in de cloud staan) dan kan je Cuphead gewoon weer opstarten zonder de update te moeten installeren.

Of is dit gewoon de eerste keer dat je de game op de Switch speelt?

Wat staat er trouwens op de achterkant van de cartridge? Eindigt die code op 001? Ik begreep dat er sinds release wel een cartridge revisie is geweest. Maar mogelijk is die dan ook nog niet compleet op cartridge als er nog latere updates zijn uitgekomen.

Edit: Even opgezocht. 1e druk van Cuphead (000) heeft versie 1.3.4 op de cartridge staan, die heb ik zelf ook. 2e druk (001) heeft versie 1.3.7 op de cartridge staan en is daarmee compleet op cartridge. Maar volgens mij mis je niet veel als je versie 1.3.4 speelt en gaat het om enkele bug fixes.

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 28-02-2024 20:55 ]

• Cyrax0508
L23 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:18:
[...]

Denk niet dat je er veel aan hebt. Maar heb het een en ander zitten uittesten toen ik overstapte van de Switch naar de Switch OLED. Als je een Switch System Transfer uitvoert naar de andere Switch en je neemt de save game niet mee (Dus die heb je verwijderd of in de cloud staan) dan kan je Cuphead gewoon weer opstarten zonder de update te moeten installeren.

Of is dit gewoon de eerste keer dat je de game op de Switch speelt?

Wat staat er trouwens op de achterkant van de cartridge? Eindigt die code op 001? Ik begreep dat er sinds release wel een cartridge revisie is geweest. Maar mogelijk is die dan ook nog niet compleet op cartridge als er nog latere updates zijn uitgekomen.

Edit: Even opgezocht. 1e druk van Cuphead (000) heeft versie 1.3.4 op de cartridge staan, die heb ik zelf ook. 2e druk (001) heeft versie 1.3.7 op de cartridge staan en is daarmee compleet op cartridge. Maar volgens mij mis je niet veel als je versie 1.3.4 speelt en gaat het om enkele bug fixes.
Ik had de digitale versie inclusief 1.3.7 al op mijn switch. Die had ik gewist en de fysieke versie erin gedaan. Toen wilde hij dus niet opstarten zonder update van 1.3.4 naar .7. Ik heb de 1ste druk inderdaad.

Ik kan de game dus inclusief DLC spelen, op mijn eigen Switch omdat de update 1.3.7 daar op staat en mocht deze het ooit begeven dan kan ik zonder update mijn fysieke versie op een andere switch spelen. Zo begrijp ik hem goed toch?

Bedankt 💪
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:38:
Ik kan de game dus inclusief DLC spelen, op mijn eigen Switch omdat de update 1.3.7 daar op staat en mocht deze het ooit begeven dan kan ik zonder update mijn fysieke versie op een andere switch spelen. Zo begrijp ik hem goed toch?
Klopt. Zolang het apparaat geen save game data van Cuphead versie 1.3.7 heeft gezien kan je de fysieke versie zonder updates spelen. Dit kan je ook bereiken door je huidige Switch terug te zetten naar fabrieksinstellingen en alle opgeslagen gegevens te verwijderen... Of zoals ik eerder had aangegeven een system transfer heen en terug waarbij je save game data van te voren hebt verwijderd met het voordeel dat al je overige gegevens en speeluren bewaard blijven.
Die melding dat er een update is als je de game wil opstarten kom je alleen nooit vanaf.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:28
Ik heb even een weird vraag wat ik mij afvroeg. Misschien kan het, misschien ook niet. Is er een manier om Nintendo Switch tegoed te kopen met je telefoonrekening (in mijn geval zou dat Kpn zijn) of Google pay?

[ Voor 4% gewijzigd door Zerora op 28-02-2024 23:49 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Comp_Lex
Zerora schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:28:
Ik heb even een weird vraag wat ik mij afvroeg. Misschien kan het, misschien ook niet. Is er een manier om Nintendo Switch tegoed te kopen met je telefoonrekening (in mijn geval zou dat Kpn zijn) of Google pay?
Bedoel je beltegoed? Ik denk dat je met Google Pay eshop kaarten kunt kopen, maar dat weet ik niet zeker. Ik koop eshop kaarten met iDeal.

• Zerora
Comp_Lex schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:40:
[...]

Bedoel je beltegoed? Ik denk dat je met Google Pay eshop kaarten kunt kopen, maar dat weet ik niet zeker. Ik koop eshop kaarten met iDeal.
Ik bedoel factureren via de telefoonrekening.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 19:14
Voor wie nog een goede en goedkope controller zoekt voor de switch: https://nl.pepper.com/aan...or-nintendo-switch-305576

Ik heb er een en de controller bevalt erg goed. En voor deze prijs is het helemaal een no-brainer.
Ik heb ook de duurdere versie met charging dock etc, en ik vind deze goedkopere (uitgeklede) versie er niet veel voor onderdoen.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:46
Schweino schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:04:
Voor wie nog een goede en goedkope 2e controller zoekt voor de switch: https://nl.pepper.com/aan...or-nintendo-switch-305576

Ik heb er een en de controller bevalt erg goed. En voor deze prijs is het helemaal een no-brainer.
Ik heb ook de duurdere versie met charging dock etc, en ik vind deze goedkopere (uitgeklede) versie er niet veel voor onderdoen.
Roze besteld, dankjewel voor de tip!
Zerora schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:51:
[...]

Ik bedoel factureren via de telefoonrekening.
Dat bestaat wel voor app aankopen op je smartphone, maar de Nintendo Switch heeft natuurlijk op geen enkele manier te maken met een mobiele provider en dus is er ook geen baat bij voor de provider om zulke diensten voor de Nintendo Switch aan te bieden.

Maar inderdaad een rare vraag. Welk voordeel heeft het om het via een extra stap Nintendo tegoed te kopen? Aan het einde van de rit wordt het gewoon van de rekening afgeschreven?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Schweino schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:04:
Voor wie nog een goede en goedkope controller zoekt voor de switch: https://nl.pepper.com/aan...or-nintendo-switch-305576

Ziet er mooi uit, handige plaatsing van de knoppen ook.

De controller lijkt op het plaatje wel kleiner vergeleken met de originele Pro controller. Heb je hem daar ook mee vergeleken? De Pro controller vind ik namelijk wel fijn in de hand liggen, alleen de middelste knoppen (Home, foto, + & -) minder handig.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:26
Jan_V schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Ziet er mooi uit, handige plaatsing van de knoppen ook.

De controller lijkt op het plaatje wel kleiner vergeleken met de originele Pro controller. Heb je hem daar ook mee vergeleken? De Pro controller vind ik namelijk wel fijn in de hand liggen, alleen de middelste knoppen (Home, foto, + & -) minder handig.
8bitdo zijn wel goeie controllers. Ik weet nou niet wat de beperkingen zijn voor de ultimate c ten opzichte van de normale ultimate

• Zerora
L23 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Dat bestaat wel voor app aankopen op je smartphone, maar de Nintendo Switch heeft natuurlijk op geen enkele manier te maken met een mobiele provider en dus is er ook geen baat bij voor de provider om zulke diensten voor de Nintendo Switch aan te bieden.

Maar inderdaad een rare vraag. Welk voordeel heeft het om het via een extra stap Nintendo tegoed te kopen? Aan het einde van de rit wordt het gewoon van de rekening afgeschreven?
Een persoonlijke kwestie waarvoor een latere afschrijving gunstiger is. Ik was gewoon benieuwd of het mogelijk was.

• Seal64
  • Laatst online: 07:56
Zerora schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:42:
[...]

Een persoonlijke kwestie waarvoor een latere afschrijving gunstiger is. Ik was gewoon benieuwd of het mogelijk was.
Bij Nintendo zelf sowieso niet, maar die zijn ook niet zo van de vele verschillende betaalmethodes. In de eShop zelf is het (buiten de punten natuurlijk) met een creditcard of een PayPal account wel bekeken. Ik geloof dat je op hun website nog met iDeal kan betalen maar dat is het dan wel.

Dan zou je dus je eshop kaartjes bij een derde partij moeten bestellen die dat dan weer via je telefoonfactuur kan laten lopen - en de enigen die ik ken die dat zou kunnen doen is je provider. Ik weet niet eens zeker of je Playstore spullen op je telefoonfactuur zou kunnen zetten (ik gebruik daar ook PayPal voor).
Seal64 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Bij Nintendo zelf sowieso niet, maar die zijn ook niet zo van de vele verschillende betaalmethodes. In de eShop zelf is het (buiten de punten natuurlijk) met een creditcard of een PayPal account wel bekeken. Ik geloof dat je op hun website nog met iDeal kan betalen maar dat is het dan wel.

Dan zou je dus je eshop kaartjes bij een derde partij moeten bestellen die dat dan weer via je telefoonfactuur kan laten lopen - en de enigen die ik ken die dat zou kunnen doen is je provider. Ik weet niet eens zeker of je Playstore spullen op je telefoonfactuur zou kunnen zetten (ik gebruik daar ook PayPal voor).
Wat bedoel je precies met de enigen die dat zou kunnen doen is je provider? Dat is toch vanzelfsprekend als je het via de factuur van je provider zou willen laten lopen? In theorie kan het prima. Maar ze bieden geen diensten aan die niet gerelateerd zijn aan hun business model. Playstore aankopen kan je doen met KPN Pay en dan betaal je het met de maandelijkse factuur. Het enige wat KPN doet qua gamen is korting geven op Xbox Game Pass Ultimate.

• Zerora
Seal64 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Ik kan idd playstore aankopen doen via m'n telefoonrekening van Kpn.
Ik weet niet of er een app is waar ik die Nintendo eshop kaartjes zou kunnen aanschaffen.

Zerora schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:50:
[...]
Ik weet niet of er een app is waar ik die Nintendo eshop kaartjes zou kunnen aanschaffen.
Kan zijn dat ik me daarin vergis, maar volgens mij gaat het dan enkel om het aanschaffen van de app en niet om productaankopen in een app zoals Bol of Amazon.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46
Zerora schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:50:
[...]
Met 30% app/play store belasting, lijkt me niet erg waarschijnlijk.

• Zerora
L23 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Kan zijn dat ik me daarin vergis, maar volgens mij gaat het dan enkel om het aanschaffen van de app en niet om productaankopen in een app zoals Bol of Amazon.
Klopt. In-app ben ik nog niet tegengekomen. Ik ga er inmiddels wel vanuit dat dit niet kan.

Biomutant Port heeft eindelijk een datum. De ontwikkelaar heeft blijkbaar de port doorgegeven aan Saber Interactive

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 12:31
De Nintendo eshop accepteert mijn creditcards niet meer, geen idee waarom. Is er een andere manier om (online) geld toe te voegen aan mijn account?

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-11 23:47
Je kan e-shop kaarten bij verschillende webwinkels kopen. Of gewoon bij de supermarkt (etc).
Of via de website met PayPal

Je kan ook Nintendo een mail sturen met de vraag waarom je CC niet geaccepteerd wordt.
8bitdo heeft een aantal van hun controllermodellen nu uitgerust met Hall sensor joysticks. Interessant voor fans van het Pro 2 model o.a.?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:38
Ben na lange tijd weer eens verder gegaan met Origami King. Blijf het jammer vinden dat ook met deze Paper Mario reguliere gevechten weinig toegevoegde waarde hebben op wat coins na. Ik probeer alle vijanden maar te ontlopen, want het battle systeem trekt me ook niet zo.

Ga hem nu wel uitspelen, maar hopelijk wordt de volgende nieuwe Paper Mario weer meer een RPG zoals de eerste paar Paper Mario's.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:48:
Ben na lange tijd weer eens verder gegaan met Origami King. Blijf het jammer vinden dat ook met deze Paper Mario reguliere gevechten weinig toegevoegde waarde hebben op wat coins na. Ik probeer alle vijanden maar te ontlopen, want het battle systeem trekt me ook niet zo.

Ga hem nu wel uitspelen, maar hopelijk wordt de volgende nieuwe Paper Mario weer meer een RPG zoals de eerste paar Paper Mario's.
Kijk je ook uit naar Paper Mario: The Thousand-Year Door die met verbeterde graphics naar de Nintendo Switch komt dit jaar? Of zit je eerder te wachten op echt een nieuwe titel in de reeks?

Zelf wel zin in The Thousand-Year Door, maar heb deze ook nog niet eerder gespeeld. Origami King ben ik na het lezen van de reviews op afgehaakt juist vanwege die reguliere gevechten.
Raem schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:48:

Begrijpelijk. Het battle systeem vond ik in boss battles net wel erg leuk. Fijne game verder.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08
Origami King vond ik een hele leuke game. Vecht systeem, ok kon iets beter maar was totaal niet slecht. De bosses waren soms wel een leuke uitdaging.

Ook een verhaal, de cutscenes waren leuk. Is mijn 2e favo paper Mario spel naast Paper Mario 64, met TTYD op nr 3.

• Raem
L23 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Kijk je ook uit naar Paper Mario: The Thousand-Year Door die met verbeterde graphics naar de Nintendo Switch komt dit jaar? Of zit je eerder te wachten op echt een nieuwe titel in de reeks?

Zelf wel zin in The Thousand-Year Door, maar heb deze ook nog niet eerder gespeeld. Origami King ben ik na het lezen van de reviews op afgehaakt juist vanwege die reguliere gevechten.
Het liefst echt een nieuwe. Thousand Year Door twijfel ik nog over. Die vond ik erg goed, maar ik heb hem nog liggen voor de Gamecube. Maar hem opnieuw op de Switch spelen zou ook wel fijn zijn.

• Schweino
JackAvery schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:19:
8bitdo heeft een aantal van hun controllermodellen nu uitgerust met Hall sensor joysticks. Interessant voor fans van het Pro 2 model o.a.?
Goed te zien dat er meer controllers met Hall effect sticks uitkomen. Ik heb nu de Gullikit King Kong 2 (ook de pro versie) en de 8bitdo ultimate die alle drie erg goed bevallen. Ik heb vandaag ook de Mobapad chitu hd besteld (in de aanbieding bij Ali voor 41 euro). Deze laatste heeft naast Hall effect sticks ook mechanische knoppen en HD rumble. HD rumble mis ik wel bij de Gullikit en 8bitdo controllers.

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:32
Ik heb sinds een paar dagen de Mobapad M6 HD, wilde betere controllers maar had nog zoiets van de nieuwe switch komt dit jaar maar nu die plannen zijn uitgesteld toch maar besteld. Heerlijke controller met HD rumble, gullikit en alle andere functies die je maar kunt verzinnen.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

• Jan_V
tipex schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 06:47:
Ik heb sinds een paar dagen de Mobapad M6 HD, wilde betere controllers maar had nog zoiets van de nieuwe switch komt dit jaar maar nu die plannen zijn uitgesteld toch maar besteld. Heerlijke controller met HD rumble, gullikit en alle andere functies die je maar kunt verzinnen.
Mooie controller! Vooral die trigger op de onderkant is veel handiger als de twee back buttons onder elkaar.

Zojuist een filmpje gekeken van het product (https://www.mobapad.com/products/mobapad-m6-hd).
Ik hoor daar een luide 'klik' bij het indrukken van de knoppen. Aan de ene kant lijkt me dat wel fijn, zo'n feedback geluid, aan de andere kant zou het volume me ook kunnen gaan irriteren.
Is het in het echt ook zo luid, of staat de microfoon in het filmpje gewoon niet lekker afgesteld?

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:32
Jan_V schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:48:
[...]

Mooie controller! Vooral die trigger op de onderkant is veel handiger als de twee back buttons onder elkaar.

Zojuist een filmpje gekeken van het product (https://www.mobapad.com/products/mobapad-m6-hd).
Ik hoor daar een luide 'klik' bij het indrukken van de knoppen. Aan de ene kant lijkt me dat wel fijn, zo'n feedback geluid, aan de andere kant zou het volume me ook kunnen gaan irriteren.
Is het in het echt ook zo luid, of staat de microfoon in het filmpje gewoon niet lekker afgesteld?
De controller gebruikt Omron's mechanische switches voor alle knoppen en die zijn super clicky. Ik stoor me er zelf verder totaal niet aan en vrouwlief heb ik er ook nog niet over horen klagen. Is verder niet heel hard als je het mij vraagt. De iOS app voor firmware upgrades en configuraties is tegenwoordig ook in het Engels en niet langer alleen in het chinees.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Voor de mensen die nog twijfelen over het combat systeem in Unicorn Overlord:

Unicorn Overlord is een spirituele opvolger voor de klassieker Ogre Battle waarbij je dus, in tegenstelling tot bvb. Fire Emblem, gevechten aangaat met kleine groepen van je units i.p.v. 1 vs 1. Voor elk van je teams stel je op voorhand strategieën in die ze dan tijdens het gevecht volgen, vergelijkbaar met Ogre Battle of bvb. het Gambit systeem Final Fantasy XII. Met 60 speelbare karakters zijn er enorm veel verschillende combinaties die uitnodigen tot het creëren van teams met synergie.

• Mauz1978
  • Laatst online: 22:58

Mauz1978

Console War Veteran

JackAvery schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:59:
Voor de mensen die nog twijfelen over het combat systeem in Unicorn Overlord:

[YouTube: Unicorn Overlord – Josef's Guide to Combat – Nintendo Switch]

Unicorn Overlord is een spirituele opvolger voor de klassieker Ogre Battle waarbij je dus, in tegenstelling tot bvb. Fire Emblem, gevechten aangaat met kleine groepen van je units i.p.v. 1 vs 1. Voor elk van je teams stel je op voorhand strategieën in die ze dan tijdens het gevecht volgen, vergelijkbaar met Ogre Battle of bvb. het Gambit systeem Final Fantasy XII. Met 60 speelbare karakters zijn er enorm veel verschillende combinaties die uitnodigen tot het creëren van teams met synergie.
Ben gek op zulk soort games, maar daamnnn de uitleg/tutorial is wel cringe hoor met die stemmen en jip en janneke niveau.

Something under the bed is drooling

Mauz1978 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Ben gek op zulk soort games, maar daamnnn de uitleg/tutorial is wel cringe hoor met die stemmen en jip en janneke niveau.
Tutorials :+
L23 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:14:
Vandaag 7 jaar geleden dat de Nintendo Switch uitkwam.
Vandaag 30 jaar geleden dat dit in NL uitkwam... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPEaGkdoVH_8Y1hqBBUo9Ld1hEY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yJZaYy4ZlP3NQx25pGy3vtV7.png?f=user_large

RayNbow schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:47:
[...]

Vandaag 30 jaar geleden dat dit in NL uitkwam... :P

[Afbeelding]
Sonic the Hedgehog 3? Dat wist ik niet. Maar ik heb dat spel ook pas serieus (uit)gespeeld met de Sonic Origins Plus collectie. Dan vieren we dat vandaag ook :P
L23 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:14:
Vandaag 7 jaar geleden dat de Nintendo Switch uitkwam.
Op 7 jaar tijd hebben we toch een hele hoop first- en third party games mogen meemaken. Voor mij persoonlijk één van de beste, zo niet de beste Nintendo console.

• Raem
JackAvery schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Op 7 jaar tijd hebben we toch een hele hoop first- en third party games mogen meemaken. Voor mij persoonlijk één van de beste, zo niet de beste Nintendo console.
Voor mij kan niks de SNES overtreffen, maar dat zal allicht ook een stukje nostalgie zijn.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08
Voor mij is de ultieme combinatie van SNES classics op de switch, met de nso snes controller :)

En uiteraard de 3ds met alle SNES games :)
Ik heb te weinig Nintendo consoles gehad om het mee te vergelijken. Qua nostalgie erg fijne herinneringen aan de Game Boy Color en de Game Boy Advance. Handhelds waar ik nog steeds af en toe op game. Vorig jaar nog Tony Hawk's Pro Skater 2 voor de GBA gekocht. Maar die waren een stuk korter op de markt.
In het algemeen nog niet eerder een console gehad die mij ook daadwerkelijk 6 a 7 jaar lang heeft kunnen boeien. De Switch doet het voor mij erg goed met first- en third party games, maar ook oudere games die ik gemist heb op de Xbox 360 of omdat ik geen Wii U had. Dat vind ik wel tof aan de Nintendo Switch: Van Star Wars Episode 1 Racer tot en met de nieuwste Mario en ik kan het allemaal in handheld spelen.
Raem schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Voor mij kan niks de SNES overtreffen, maar dat zal allicht ook een stukje nostalgie zijn.
SNES, N64 en GameCube zijn voor mij allemaal nostalgie, het mooie is dat ik een deel van die nostalgie op Switch heel eenvoudig kan herbeleven en tegelijkertijd een hoop sublieme moderne games kan spelen.

Het enige wat de Switch voor mij echt mist is (wat de SNES betreft) een port van Lufia 2 ;) :+

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:46
sderooij schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:53:
Voor mij is de ultieme combinatie van SNES classics op de switch, met de nso snes controller :)

En uiteraard de 3ds met alle SNES games :)
SNES met Super Wild Card DX 32M O+
JackAvery schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:47:
Het enige wat de Switch voor mij echt mist is (wat de SNES betreft) een port van Lufia 2Terranigma ;) :+
:+

"Als je Super Mario World binnen de aangegeven tijdsperiode speelt, kun je punten inwisselen voor afbeeldingsstukjes van de game."
Afbeeldingsstukjes zijn er al een tijdje, maar Nintendo heeft ze nu zo aangepast dat je de "beloningen al spelend kunt krijgen". Wat niet klopt want je moet ze daarna alsnog kopen met platina punten. Het nut van de extra barrière ontgaat mij een beetje. Al zou daadwerkelijk afbeeldingen vrij spelen door enkel de game (uit) te spelen best een leuke toevoeging kunnen zijn, een soort achievements.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMYT7Tx1Emi8UrO9l7zZLvDBE9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHiSYPWwacBRKeU8G5INRxyT.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nu kan het zo zijn dat je na honderden uren Animal Crossing spelen de game wel een keer hebt uitgespeeld geen afbeeldingsstukjes kan blijven sparen omdat je de game in de afgelopen 30 dagen niet 3 keer hebt opgestart. Of je bent pas later van plan de game te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pc810wGFyFvayhDGgXoBEh6DOHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwF7gXHjBWBUBrLwOzqHoBzA.jpg?f=fotoalbum_large

Rare toevoeging dat je nu een game moet opstarten om ze te kunnen kopen met platina punten. Maar goed, veel mensen vonden het toch al een nutteloze feature. Het is qua afbeeldingen ook voornamelijk kwantiteit inplaats van kwaliteit. En ondanks dat er af en toe wel wat leuks tussen zit is het jammer dat het vooral blijft bij Mario, Zelda en Splatoon. Afbeeldingen van third party games zoals Sonic (er is immers ook een NSO Mega Drive app) zou ook leuk zijn.
En voor wie graag zelf eens Princess Peach Showtime uitprobeert, deze overzichtstrailer laat weten dat er een demo op de eShop staat:

Niet helemaal onverwacht, de ontwikkelaar blijkt Good-Feel te zijn van de recentere Yoshi games.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 07-03-2024 06:26 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dit jaar zie ik nog geen interessante Nintendo Switch spellen om te gaan halen, zoals het nu lijkt word het voor mij een saai jaar of er moeten nog verrassingen komen.

Als ik de vraag wil beantwoorden of de Nintendo Switch toe is aan een upgrade kan ik toch ergens wel ja zeggen want de Nintendo Store loopt ver van soepel, weet niet of jullie die ook zo ervaren?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:04:
Dit jaar zie ik nog geen interessante Nintendo Switch spellen om te gaan halen, zoals het nu lijkt word het voor mij een saai jaar of er moeten nog verrassingen komen.

Als ik de vraag wil beantwoorden of de Nintendo Switch toe is aan een upgrade kan ik toch ergens wel ja zeggen want de Nintendo Store loopt ver van soepel, weet niet of jullie die ook zo ervaren?
De store heeft weinig met de relevantie van de Switch hardware te maken. De eShop op de Switch zelf kan traag zijn omdat Nintendos web browser geen just-in-time ondersteunt in Javascript.

Wat games betreft, er is meer op de Switch te spelen dan de first-party games die nog moeten releasen.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 07-03-2024 08:11 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:35

Unicorn Overlord! Is een demo van. Al is die multiplatform.

Verder eens. Eshop is inderdaad drama. Erg langzaam. En er komt zowat nul boeiends uit exclusief voor Switch dit jaar.

• Schweino

Berserk Boy krijg positieve reviews.

YouTube: Berserk Boy Is A HUGE SURPRISE | Nintendo Switch Review!

[ Voor 11% gewijzigd door Schweino op 07-03-2024 08:24 ]

• Timothy3000

• Cyrax0508
JackAvery schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:11:
[...]

De store heeft weinig met de relevantie van de Switch hardware te maken. De eShop op de Switch zelf kan traag zijn omdat Nintendos web browser geen just-in-time ondersteunt in Javascript.

Wat games betreft, er is meer op de Switch te spelen dan de first-party games die nog moeten releasen.
De Eshop kan niet alleen traag zijn, de Eshop is gewoon enorm traag. Het is 2024 en het lijkt wel alsof ik moet inbellen iedere keer als ik de Eshop betreed.

Natuurlijk is er veel meer te spelen dan de 1st party games die nog moeten releasen, maar weinig tot niets dat ik ook niet op mijn PS5 kan spelen en dan zonder framerate issues (New Star GP bijvoorbeeld). Ik heb een backlog van hier tot Jeruzalem, dat scheelt. Maar 2024 is geen heel spannend jaar bij Nintendo voor zover wij weten op dit moment.

Je hebt anders een heleboel toffe games nog niet gespeeld gezien je voornamelijk de Pokemon games speelt? Dit jaar had dan een interessante Pokemon game moeten hebben?

• Timothy3000
L23 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:38:
[...]

Je hebt anders een heleboel toffe games nog niet gespeeld gezien je voornamelijk de Pokemon games speelt? Dit jaar had dan een interessante Pokemon game moeten hebben?
Volgens mij speelt hij het gros van die toffe games op PC en Xbox.
Timothy3000 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Dat kan best hoor, maar ik bedoelde Switch games gezien we in het Nintendo Switch topic zijn :P Maar klopt, ik zie hem ook in het Xbox topic.

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:11:
[...]

Oh dat scheelt weer, want ik zag het even als een slecht teken maar dat is dan weer een grote meevaller!
Ik hoop er dit jaar nog een aantal te gaan zien :)
Timothy3000 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:16:
[...]

Unicorn Overlord! Is een demo van. Al is die multiplatform.

Verder eens. Eshop is inderdaad drama. Erg langzaam. En er komt zowat nul boeiends uit exclusief voor Switch dit jaar.
Ja ik weet niet of het wat voor mij is.. dan moet ik mij eerst even in het spel gaan verdiepen, ik speel zelf weinig naast Pokémon en Digimon op de Nintendo Switch. Digimon World kom ik echt heel moeilijk in en doorheen...
Die ken ik niet, ik zal er deze dagen even naar kijken d:)b
L23 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:38:
[...]

Ik speel naast Pokémon en Digimon amper iets anders op de Nintendo Switch inderdaad, vaak doen wij Mario Kart en Monopoly samen met vrienden. Zelda heb ik toen geprobeerd maar kwam ik niet doorheen, verder welke tips heb je nog meer? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

Timothy3000 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:47:
[...]

L23 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Dat kan best hoor, maar ik bedoelde Switch games gezien we in het Nintendo Switch topic zijn :P Maar klopt, ik zie hem ook in het Xbox topic.
Hoi :+ O-)

G_Dragon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:50:
Ik speel naast Pokémon en Digimon amper iets anders op de Nintendo Switch inderdaad, vaak doen wij Mario Kart en Monopoly samen met vrienden. Zelda heb ik toen geprobeerd maar kwam ik niet doorheen, verder welke tips heb je nog meer? :)
Ik zie dat je Mario 3D-All Stars en Mario Wonders hebt? hoe vindt je die? Een game zoals Super Mario Odyssey of Super Mario 3D World + Bowser's Fury vind ik wel een aanrader. Donkey Kong Country: Tropical Freeze en Kirby en de Vergeten Wereld vond ik zelf ook erg tof.
Cyrax0508 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:35:
[...]

De Eshop kan niet alleen traag zijn, de Eshop is gewoon enorm traag. Het is 2024 en het lijkt wel alsof ik moet inbellen iedere keer als ik de Eshop betreed.
je weet dat je gewoon op Nintendo.nl kan inloggen en in alle snelheid van 2024 je games kan aanschaffen en zelfs op voorhand downloaden op je Switch? :)
Natuurlijk is er veel meer te spelen dan de 1st party games die nog moeten releasen, maar weinig tot niets dat ik ook niet op mijn PS5 kan spelen en dan zonder framerate issues (New Star GP bijvoorbeeld). Ik heb een backlog van hier tot Jeruzalem, dat scheelt. Maar 2024 is geen heel spannend jaar bij Nintendo voor zover wij weten op dit moment.
Er zijn vast ook games uitgekomen tussen 2017 en 2024 waarvan je mogelijk nog niet alles hebt uitgeprobeerd wat je interesseert? Bij mij is dat al zeker het geval. Mijn backlog is overigens ook al zo groot dat ik geen problemen heb met een rustiger 2024. Maar tegelijkertijd heeft Nintendo zelfs nog geen first-party direct gehouden. Ik verwacht persoonlijk dat het rustig blijft, maar je weet nooit wat voor verrassing men nog achterhoudt voor die onvermijdelijke aankondiging van de volgende console.

• Timothy3000
JackAvery schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:59:
[...]
je weet dat je gewoon op Nintendo.nl kan inloggen en in alle snelheid van 2024 je games kan aanschaffen en zelfs op voorhand downloaden op je Switch? :)
Zou toch relaxt zijn als dat ook op die manier via de console zelf kan.
Timothy3000 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:00:
[...]

Zou toch relaxt zijn als dat ook op die manier via de console zelf kan.
Sure maar gezien Nintendo dat niet gaat aanpassen probeer ik in oplossingen te denken ipv problemen ;)

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:56:
[...]

Ik zie dat je Mario 3D-All Stars en Mario Wonders hebt? hoe vindt je die? Een game zoals Super Mario Odyssey of Super Mario 3D World + Bowser's Fury vind ik wel een aanrader. Donkey Kong Country: Tropical Freeze en Kirby en de Vergeten Wereld vond ik zelf ook erg tof.
Die heb ik gekocht en even gespeeld maar niet echt mijn ding, was er na een paar uur klaar mee. Ik zal eens gaan kijken naar die andere spellen die je benoemd, moet dan even wat video's gaan kijken, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit echt een Mario speler ben geweest :P

• Seal64
  • Laatst online: 07:56
Ik heb ook nog een hele rits games op mijn wishlist staan die ik graag nog eens zou spelen, maar die ik nog niet aangeschaft heb omdat er andere games waren die ik nog aan het spelen was.

Nier: Automata bijvoorbeeld. Of Monster Hunter Rise. Subnautica. Detective Pikachu Returns, Hollow Knight, No Man’s Sky, en ga zo maar door. En dan nog te verschijnen – Luigi’s Mansion 2, Endless Ocean Luminous en de nieuwe Pokémon Legends.

Ik ben het er wel mee eens dat er maar bar weinig echte grote klappers meer op de roadmap staan voor het komende jaar, dus als ze niet uiterlijk Q1 2025 met de opvolger gaan komen dan gaat het een karig jaar worden. Als ik Nintendo was zou ik daar voor waken, want ze hebben nu nog flink wat momentum in de verkopen zitten, maar met dit releaseschema is dat er tegen het eind van het jaar echt wel uit.
Dan kunnen ze beter zorgen dat ze ergens in de tweede helft van 2024 de opvolger aankondigen, of, idealiter, tegen het eind van het jaar releasen. Dat geeft dan enkel nog te denken wat we met die nieuwe Pokémon Legend aanmoeten.
@G_Dragon welke genres vind je leuk behalve “Pokémon” ? :p

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
[...]

[...]
Er zijn vast ook games uitgekomen tussen 2017 en 2024 waarvan je mogelijk nog niet alles hebt uitgeprobeerd wat je interesseert? Bij mij is dat al zeker het geval. Mijn backlog is overigens ook al zo groot dat ik geen problemen heb met een rustiger 2024. Maar tegelijkertijd heeft Nintendo zelfs nog geen first-party direct gehouden. Ik verwacht persoonlijk dat het rustig blijft, maar je weet nooit wat voor verrassing men nog achterhoudt voor die onvermijdelijke aankondiging van de volgende console.
Je kunt ook gewoon een keer toegeven dat er dingen echt vatbaar zijn voor verbetering. Dit is een heel puur voorbeeld van whataboutism.
Als ik op de Switch een spel wil kopen, wil ik dat op de Switch doen en de Switch moet dat ook gewoon hardwarematig goed aankunnen. Nintendo bewijst daar of de knowhow niet voor te hebben of de tijd er niet in te willen stoppen.

Dat het jouw wel goed zit met de line-up i.v.m. backlog is wel heel erg n=1. Er zijn voldoende mensen die hier al aangeven dat het niet voldoende is, dus het is gewoon een punt.

Ik ben Nintendo fan, maar Nintendo kan ook dingen beter doen en moet daar ook echt aan werken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:12:
@G_Dragon welke genres vind je leuk behalve “Pokémon” ? :p
Haha dat is een goeie vraag :P Want heb ik koop altijd een Nintendo product puur voor Pokémon en Digimon spellen, verder heb ik nooit echt andere spellen gespeeld op die we nu hebben in onze collectie en daar haak ik ook vaak wel snel van af. Ik sta wel open voor tips, daarom dat ik het hier ook even vraag of er verborgen pareltjes zijn die ik misschien een kans kan geven en die me nu nog niks lijken.

• Cyrax0508
[...]

[...]
UIteraard weet ik dat. Maar ik doelde eigenlijk de Eshop op de Switch zelf.

Ik heb ongeveer 250 Switch games, waarvan zeker 150 fysieke games. Ik heb zowat alles wat mijn interesse heeft wel in mijn bezit :+

Persoonlijk vind ik de hardware achterstand van de Switch steeds meer duidelijk worden. Ik wil het liefst alles op mijn Switch, maar helaas is het bij veel games geen optie meer. Zo heb ik ontzettend veel interesse in New Star GP en zou ik die het liefst op de Switch willen. Maar dan zie je een review en dan lees je (wederom) dat er forse framedrops zijn en dan hoeft het al niet meer. Kleine indiegames (vooral 2D platformers) koop ik nog steeds graag op de Switch, zolang de framerate redelijk is.
Koldur schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Je kunt ook gewoon een keer toegeven dat er dingen echt vatbaar zijn voor verbetering. Dit is een heel puur voorbeeld van whataboutism.
Als ik op de Switch een spel wil kopen, wil ik dat op de Switch doen en de Switch moet dat ook gewoon hardwarematig goed aankunnen. Nintendo bewijst daar of de knowhow niet voor te hebben of de tijd er niet in te willen stoppen.
Ik denk dat je de definitie van whataboutism nog eens beter moet bestuderen. Ik zeg toch nergens dat het geen probleem is? Ik geef gewoon een alternatief waarmee je dat probleem heel eenvoudig kan omzeilen en dus je eigen ervaring veel fijner mee kan maken.

Nintendo heeft andere prioriteiten (browser security) dan de consument waardoor ze het niet willen aanpassen. Dit is spijtig en in hun eigen nadeel.
Dat het jouw wel goed zit met de line-up i.v.m. backlog is wel heel erg n=1. Er zijn voldoende mensen die hier al aangeven dat het niet voldoende is, dus het is gewoon een punt.

Ik ben Nintendo fan, maar Nintendo kan ook dingen beter doen en moet daar ook echt aan werken.
Het was ook letterlijk als n=1 bedoeld.

Het enige punt dat ik algemeen wel wil maken is dat er letterlijk duizenden games op de console beschikbaar zijn en dat men desondanks wel heel snel grijpt naar het argument dat er niks te spelen is. Smaken verschillen natuurlijk, maar men doet soms alsof men zelf geen enkele agency heeft.

Opnieuw algemeen: Games developen op deze schaal kost vaak miljoenen aan budget, veel personeel en jaren tijd. Geen enkele first-party publisher produceert meer dan Nintendo. Ze spreken een heel breed publiek aan wat betekent dat ook niet elk Nintendo spel gericht is op hun volledige publiek. Het lijkt me regelmatig zo dat sommige personen die klagen over een tekort in de lineup tegelijkertijd verwachten dat een games ontwikkelaar elk jaar een nieuwe game van het kaliber Tears of the Kingdom kan produceren. Dat is gewoon niet realistisch.

Tegelijkertijd zijn er mensen die eigenlijk enkel die AAA releases als valide software erkennen. Dat is hun goed recht maar je mist dan zoveel andere leuke dingen.

• Raem
Als je een Switch puur voor de exclusives koopt en multiplatform altijd op de PS5/Xbox speelt, dan weet je op voorhand toch dat de kans bestaat dat er magere periodes tussen kunnen zitten?

Als je kijkt naar wat er dan afgelopen jaren allemaal is uitgebracht vind ik het vreemd om te klagen dat er niks te spelen is, maar dat kan ook smaak zijn. Maar dan is überhaupt vreemd om een Switch te kopen voor de exclusives vind ik, want het zijn allemaal de typisch Nintendo games die je kunt verwachten.

2024 lijkt inderdaad voor nu een mager jaar te worden. Kan te maken hebben met de Switch 2, kan ook gewoon nu eenmaal zo zijn. (kijk eens bij Microsoft en Sony waar er ook jaren zijn waar maar een paar exclusives uitkomen). En wie weet krijgen we nog wel wat verrassingen. Gebeurt bij Nintendo ook nog wel eens dat ze games een paar maanden voor release pas aankondigen.

G_Dragon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Haha dat is een goeie vraag :P Want heb ik koop altijd een Nintendo product puur voor Pokémon en Digimon spellen, verder heb ik nooit echt andere spellen gespeeld op die we nu hebben in onze collectie en daar haak ik ook vaak wel snel van af. Ik sta wel open voor tips, daarom dat ik het hier ook even vraag of er verborgen pareltjes zijn die ik misschien een kans kan geven en die me nu nog niks lijken.
Heb je Monster Hunter Stories 2 al gespeeld? Dat heeft best wat Pokemon elementen. Vermakelijke game.

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:00:
[...]

Heb je Monster Hunter Stories 2 al gespeeld? Dat heeft best wat Pokemon elementen. Vermakelijke game.
Nee nog nooit gespeeld, ik zet hem op mijn lijstje om er naar te gaan kijken.
Weet niet precies wanneer maar ik probeer er wel op terug te komen!

• Raem

@G_Dragon Je zou ook eens naar Dragon Quest Monsters: Dark Prince kunnen kijken. Aangezien je fan bent van DBZ zul je de stijl ongetwijfeld waarderen (Akira Toriyama). En het bevat Pokémon elementen.

G_Dragon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Nee nog nooit gespeeld, ik zet hem op mijn lijstje om er naar te gaan kijken.
Weet niet precies wanneer maar ik probeer er wel op terug te komen!
Je hebt niet zoveel met platformers? Zijn er ook metroidvania's die je gespeeld hebt? Ik zit even door mijn game collectie te bladeren en die bestaat ook grotendeels uit games die je op de Xbox zou kunnen spelen. Maar de Nintendo exclusive Metroid Prime Remastered vond ik zelf ook erg tof en is voor een Nintendo game ook leuk geprijsd.

Mario + Rabbids Kingdom Battle vind ik ook nog steeds een hele toffe exclusive. Het vervolg Sparks of Hope moet ik nog steeds uitspelen, maar ben ik minder fan van.

Ik heb vorige week eindelijk mijn eerste Pokemon game gekocht voor de Nintendo Switch :P Pokemon Let's Go, Pikachu op marktplaats voor 30 euro. Eerder al geleend uitgespeeld, nu een tweede run begonnen.

[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 07-03-2024 10:23 ]

• Comp_Lex
Vandaag komt New Star GP uit. Het is de enige "niet helemaal arcade" F1-achtige game op de Switch :)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
JackAvery schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:41:
[...]
Ik denk dat je de definitie van whataboutism nog eens beter moet bestuderen. Ik zeg toch nergens dat het geen probleem is? Ik geef gewoon een alternatief waarmee je dat probleem heel eenvoudig kan omzeilen en dus je eigen ervaring veel fijner mee kan maken.

Nintendo heeft andere prioriteiten (browser security) dan de consument waardoor ze het niet willen aanpassen. Dit is spijtig en in hun eigen nadeel.

[...]
Het was ook letterlijk als n=1 bedoeld.

Het enige punt dat ik algemeen wel wil maken is dat er letterlijk duizenden games op de console beschikbaar zijn en dat men desondanks wel heel snel grijpt naar het argument dat er niks te spelen is. Smaken verschillen natuurlijk, maar men doet soms alsof men zelf geen enkele agency heeft.

Opnieuw algemeen: Games developen op deze schaal kost vaak miljoenen aan budget, veel personeel en jaren tijd. Geen enkele first-party publisher produceert meer dan Nintendo. Ze spreken een heel breed publiek aan wat betekent dat ook niet elk Nintendo spel gericht is op hun volledige publiek. Het lijkt me regelmatig zo dat sommige personen die klagen over een tekort in de lineup tegelijkertijd verwachten dat een games ontwikkelaar elk jaar een nieuwe game van het kaliber Tears of the Kingdom kan produceren. Dat is gewoon niet realistisch.

Tegelijkertijd zijn er mensen die eigenlijk enkel die AAA releases als valide software erkennen. Dat is hun goed recht maar je mist dan zoveel andere leuke dingen.
Het is gewoon whataboutism, je gaat totaal niet in op het punt zelf en draagt aan waarom het geen probleem zou zijn terwijl dat punt totaal niet gaat over het probleem zelf.

De discussie is vooral dat er veel mensen zijn, die de Switch kopen voor Nintendo exclusives.
Verreweg de meeste mensen hebben ook een ander platform waarop zij spellen kunnen spelen en dat daar ook mooier en soepeler te spelen valt.

Daarbij vind ik dat het lastig is te verwachten van een studio (Nintendo zelf in dit geval), dat zij elk jaar een aantal toppers uitbrengen. Dan nog neemt dat niet weg, dat dit een punt is dat de Switch dit jaar (in ieder geval tot nog toe) weinig nieuws te brengen heeft.

Een beetje objectiviteit wordt hier wel verwacht.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Cyrax0508
Comp_Lex schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:35:
Vandaag komt New Star GP uit. Het is de enige "niet helemaal arcade" F1-achtige game op de Switch :)
Vanmorgen kon ik hem nog niet opstarten.

• Comp_Lex
Dat klopt, want hij is ook nog niet uit. Als het goed is komt hij vanmiddag uit. Volgens mij om 13:00 uur, maar dat weet ik niet zeker.
Koldur schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:36:
Een beetje objectiviteit wordt hier wel verwacht.
Deze volg ik niet, op welke manier is het niet objectief?

• Cyrax0508
Comp_Lex schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:42:
Dat klopt, want hij is ook nog niet uit. Als het goed is komt hij vanmiddag uit. Volgens mij om 13:00 uur, maar dat weet ik niet zeker.
Aaaaah top. Vanavond na het werk maar eens even opstarten dan. Kijk uit naar deze game maar ik maak me zorgen om de framedrops. Anders wordt het double dippen en haal ik hem ook voor mijn Playstation.
Cyrax0508 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:49:
[...]

Aaaaah top. Vanavond na het werk maar eens even opstarten dan. Kijk uit naar deze game maar ik maak me zorgen om de framedrops. Anders wordt het double dippen en haal ik hem ook voor mijn Playstation.
Game releases zijn volgens mij altijd pas later op de dag. Zo kon ik mij herinneren dat Star Wars Racer ook pas iets van 6 uur avonds te spelen was op release dag. Maar goed, ik koop vrij weinig games digitaal, laat staan een pre-order.

Waarom trouwens pre-orderen en double dippen als de framedrops dusdanig tegenvallen? Kon je de reviews niet afwachten of moet je het echt zelf ervaren voor een goed oordeel?

• Jan_V
Vandaag Zelda Link's Awakening gekregen voor m'n verjaardag. Weer tientallen uren potentieel speelplezier op de backlog :)

Jan_V schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Vandaag Zelda Link's Awakening gekregen voor m'n verjaardag. Weer tientallen uren potentieel speelplezier op de backlog :)
Gefeliciteerd! Link's Awakening vorig jaar gekocht, meer uren speelplezier in gestopt dan verwacht :)

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]
Waar ik me dan niet-anno 2024 me vijf keer moet inloggen vooraleer het ding doorheeft dat het sessies moet bijhouden? :+

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-11 19:51
net even Princess Peach demo gespeeld, maar de framerate in docked mode was echt om te huilen op momenten, jammer, had van een Nintendo eigen titel toch wel beter verwacht zoals bij SM Wonder.

• Raem
Jan_V schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Beste Zelda game op de Switch! :)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Geen Mario, Zelda, Kirby, Bayonetta, Metroid?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1 ... 245 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic