• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:54
Redax schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:43:
[...]

En een Direct deze week lijkt mij persoonlijk een beetje optimistisch gezien het feit dat er pas eentje is geweest.
Mwoah, de afgelopen jaren zijn er toch wel vaker in september Directs geweest? Die in Juni was nodig voor Mario Wonder, die hype moet goed opgebouwd worden als je die game in oktober gaat uitbrengen.

Ik denk niet dat hij deze week komt, maar het zou me ook niet heel erg verbazen. Of hij nu de 13de komt of de 22ste maakt weinig tot geen verschil toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Cyrax0508 op 11-09-2023 12:27 ]

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Cyrax0508 schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:26:
[...]

Mwoah, de afgelopen jaren zijn er toch wel vaker in september Directs geweest? Die in Juni was nodig voor Mario Wonder, die hype moet goed opgebouwd worden als je die game in oktober gaat uitbrengen.

Ik denk niet dat hij deze week komt, maar het zou me ook niet heel erg verbazen. Of hij nu de 13de komt of de 22ste maakt weinig tot geen verschil toch?
Nee klopt, dat maakt geen verschil. Maar het lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk omdat Nintendo vaak enkele grote directs per jaar heeft. Hierin bundelt men het gros van het nieuws met spul dat ze willen uitbrengen. Er zit meestal een tijd van een aantal maanden tussen deze Directs en de laatste Direct hebben we pas gehad. Meestal wijkt men alleen af als er een specifieke Pokemon Direct of Indies Direct is. Volgens mij hebben ze de hardware altijd in de 'normale' directs laten zien.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Cyrax0508
Redax schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:34:
[...]

Nee klopt, dat maakt geen verschil. Maar het lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk omdat Nintendo vaak enkele grote directs per jaar heeft. Hierin bundelt men het gros van het nieuws met spul dat ze willen uitbrengen. Er zit meestal een tijd van een aantal maanden tussen deze Directs en de laatste Direct hebben we pas gehad. Meestal wijkt men alleen af als er een specifieke Pokemon Direct of Indies Direct is. Volgens mij hebben ze de hardware altijd in de 'normale' directs laten zien.
Maar dan zou het toch net zo onwaarschijnlijk zijn als ze het eind van deze maand doen? Dat bedoel ik eigenlijk. Dus als ze het deze maand toch doen (daar lijkt het wel op) dan zie ik niet goed waarom dat "onwaarschijnlijker" zal zijn dat ze het deze week doen dan eind van de maand.
Om nog wat olie op het Switch 2 vuur te gooien:

Insider NateTheHate doet zijn duitje in het zakje m.b.t. de info die op Gamescom besproken zou zijn in zijn nieuwste podcast

Belangrijkste punten zijn
  • De tech demo van Breath of the Wild zou gedisplayed zijn op 4K 60 FPS. Laadtijden waren instant.
  • De Matrix city demo zou - op het vlak van raytracing - het equivalent zijn van hoe de demo op Gen9 consoles draait of beter.
  • Een door zijn bronnen genoemde datum is maart 2024, maar het is onzeker of men het heeft over de beoogde release of over een reveal.
  • Geen nieuws op dit moment over backwards compatibility
Ook Digital Foundry bespreekt hetzelfde onderwerp in hun eigen podcast

Ze zijn een beetje voorzichtig omdat het gaat over subjectieve indrukken uit tweede hand. Ze argumenteren verder dat deze demo's, hoewel heel cool, tech demo's blijven en niet hetzelfde zijn als een game opleveren. Het is niet omdat een Matrix demo mogelijk is, dat je het equivalent van een Series S hebt in handheld. Desondanks vinden ze de claims relatief plausibel.

Ze zouden niet verrast zijn als de console vroeger tijdens het jaar releast.

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 11-09-2023 18:01 ]

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 10:44
Als Switch 2 moet concurreren met Series S, dan zal het waarschijnlijk meer gaan kosten dan de huidige Switch en waarschijnlijk ook duurder worden dan Series S. Een prijs at launch van 299 euro zal mij verrassen. Ik denk eerder dat het 399 euro wordt.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:35
Aangezien de roddels en geruchten al flink op gang zijn, heb ik alvast een nieuwe topic geopend omtrent de opvolger van de Nintendo Switch.

[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Zerora schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:55:
Aangezien de roddels en geruchten al flink op gang zijn, heb ik alvast een nieuwe topic geopend omtrent de opvolger van de Nintendo Switch.

[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Ik zou het voorlopig nog even hier gehouden hebben, maar ok.

• Zerora
L23 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:57:
[...]

Ik zou het voorlopig nog even hier gehouden hebben, maar ok.
Heb ik ook aan gedacht, maar er beginnen langzaam vragen te komen en steeds meer geruchten enzo. Dus daarom heb ik dat topic alvast geopend. Kunnen we het hier weer gewoon over de Switch hebben :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Zerora schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:14:
[...]

Heb ik ook aan gedacht, maar er beginnen langzaam vragen te komen en steeds meer geruchten enzo. Dus daarom heb ik dat topic alvast geopend. Kunnen we het hier weer gewoon over de Switch hebben :)
Maar uiteindelijk besloten om zo snel mogelijk een nieuw topic te openen :P Prima hoor, ga ik ook niet over. Geef alleen aan dat ik er nog even mee zou wachten. Switch Pro geruchten zijn al die jaren hier ook gewoon besproken. Ik zou het zelf logischer vinden om een topic te openen als er daadwerkelijk wat aangekondigd is. En verder prima als jij dan tegen die tijd dat topic opent, zijn vast wel afspraken over te maken met mede Tweakers.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13
Eindelijk een nieuwe (spirituele) opvolger van de Ganbare Goemon/Mystical Ninja games. De eerste op de N64 is nog een van m'n favo titels uit m'n jeugd

• derKaiser29
  • Laatst online: 16:15
Nintendo Direct bevestigd, morgen om 16:00.
derKaiser29 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:09:
Nintendo Direct bevestigd, morgen om 16:00.
Om nog even een bron mee te geven:

En de stream voor morgen

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 13-09-2023 17:46 ]

• Zerora
Ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen. Ik verwacht eigenlijk geen grote nieuwe titel, maar hoop wel dat we toch een keer iets Metroid Prime 4 gaan zien. Verder gaan we natuurlijk nog iets "kleins" zien van Super Mario Wonder (ondanks dat we al een aparte direct hebben gehad). Peach game misschien wat meer info net als Super Mario RPG remake. Misschien wat indie nieuwtjes.

Ben benieuwd. Tot nu toe blijven de game aankondigingen me wel verrassen ondanks dat de Switch al een lange tijd op de markt is. Dus verwacht nog wel een interessante titel.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Zolang Nintendo geen Switch 2 oid heeft aangekondigt verwacht ik nog wel een grote game.

En dan is het nu ook wel leuk om even te kijken naar een stukje geschiedenis....

13 september 2022: releasedatum TotK bekend gemaakt.
13 september 2012: releasedatum Wii U bekend gemaakt... 30 november 2012
13 september 1985: releasedatum Super Mario Bros in Japan voor de Famicom

TotK en Wii U waren natuurlijk al bekend qua ontwikkeling. En die Wii U's waren natuurlijk al verscheept naar de verschillende werelddelen.

[ Voor 15% gewijzigd door RollieBollie op 13-09-2023 20:22 ]

RollieBollie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:20:
Zolang Nintendo geen Switch 2 oid heeft aangekondigt verwacht ik nog wel een grote game.

En dan is het nu ook wel leuk om even te kijken naar een stukje geschiedenis....

13 september 2022: releasedatum TotK bekend gemaakt.
13 september 2012: releasedatum Wii U bekend gemaakt... 30 november 2012
13 september 1985: releasedatum Super Mario Bros in Japan voor de Famicom

TotK en Wii U waren natuurlijk al bekend qua ontwikkeling. En die Wii U's waren natuurlijk al verscheept naar de verschillende werelddelen.
En 13 september 2023 is de Nintendo Direct van 14 september 2023 bekend gemaakt? Ik begrijp het niet helemaal :P

• RollieBollie
De reden dat ik dit schreef? Verwacht geen releasedatum van een nieuwe console.
Geen zin om te wachten tot een Direct? Je wilt nu onmiddellijk je pleziertje hebben? Dan staat er een demo van Gunbrella voor je online.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
Ik verwacht de release date voor de Peach game en hopelijk ook voor Layton. En de aankondiging van Metroid Prime 2 Remastered.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Is er iemand die mij kan helpen aan de exclusieve Pokémon van Pokemon Let's Go Eevee? Ik heb eventueel alle Pikachu exclusives te ruil, natures maken niets uit, het gaat puur om de Pokedex.

Ook mis ik Mew nog, ik denk alleen niet dat iemand deze even heen en weer zou willen ruilen… :7

Bellsprout
Pinsir

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door Ike. op 14-09-2023 21:02 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:05
Vandaag om 16:00

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:58
Ah vet! Mario vs DK! Die serie was vet.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26

The Chosen One

Zie signature!

Nieuwe game dus? Ziet er wel een beetje uit als een map van Mario Maker. Beetje eigen stijl was leuk geweest.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Timothy3000
Jammer, geen nieuwe Another Code maar een remake.

• Timothy3000
Peach game ziet er wat meh uit. Beetje een Kirby rip-off. Geen day one buy iig.

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:28

Wertha

Te midden van het moeras

Gaaf, een nieuwe Horizon Chase!

• Zerora
De Peach game ziet er wel leuk uit. Hangt van de prijs af of ik hem ga halen.

• derKaiser29
  • Laatst online: 16:15
Yessss dit is gaaf!

• Zerora
Oh nice, Tomb Raider. Die gaat er wel komen.

• Timothy3000
Wel wat lelijk. Of waren dit de vernieuwde graphics nog niet? :P

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hier zitten een aantal hele interessante games bij zoals Unicorn Overlord.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• RollieBollie
F ZERO 99!!!!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

WARGROOVE 2!

• Zerora
One more thing???

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
Thousand Year Door, gaaf. Beste Paper Mario 8)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
Voor mij net niks helaas. Na Wonder kan mijn Switch Marktplaats op. :)

Voor de mensen die Thousand Year Door nog niet hebben gespeeld eindigde deze Direct wel met een knaller. Dan zeker gaan spelen!

[ Voor 59% gewijzigd door Timothy3000 op 14-09-2023 16:50 ]

• Zerora
Dit was een mooie direct. Veel leuke titels. Als dit de laatste direct van de Switch is, sluiten ze af met een banger. Ben hier blij mee.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 15:09
TTYD zelf nooit gespeeld indertijd dus dit is een mooie :)

F Zero fans krijgen een karige Battle Royale versie, die mensen verdienen echt wel wat meer, maar ik vermoed dat F Zero echt verleden tijd is en dat Mario Kart langzamerhand de Smash kant opgaat met characters. Zal me niet verbazen dat als er een nieuwe MK komt dat ze dingen zoals Captain Falcon er ook gewoon gaan ingooien.

Ook wel wat leuke RPG's, de Suikoden ripoff viel me nog het meeste op.

• Ike.
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:53:
TTYD zelf nooit gespeeld indertijd dus dit is een mooie :)
. Zal me niet verbazen dat als er een nieuwe MK komt dat ze dingen zoals Captain Falcon er ook gewoon gaan ingooien.
Mario Kart 8 Ultimate met track maker 😎

• Redax
Ja balen toch? 20 jaar geleden is het laatste nieuwe deel verschenen, en dan krijg je dit. Aan de reacties te zien ligt mijn maatstaf iets te hoog..

[ Voor 13% gewijzigd door Redax op 14-09-2023 17:38 ]

• Zerora
Dat F-Zero 99 is best geinig. Zit nog best wel een tactiek achter dat je even onder knie moet krijgen. Is een lekkere chaos ook met zoveel spelers. :+

• Timothy3000
Redax schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:34:
[...]

Ja balen toch? 20 jaar geleden is het laatste nieuwe deel verschenen, en dan krijg je dit. Aan de reacties te zien ligt mijn maatstaf iets te hoog..
Helemaal eens.

En groot fan van Mario vs DK, maar had liever een nieuwe DK platformer gezien.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:45
Deel 2 is inderdaad erg gaaf! Ik speel het al een tijdje via Apple Arcade op mijn iPad. Het eerste jaar was het een AA exclusive.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:53
Thousand year door, eindelijk! :)
Direct was prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrH2hJexp0nvv8rklTsHaA9-0hc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ya0OpSbNAyDEbQq6MqmSsigq.gif?f=user_large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Inderdaad een prima Direct. Ik weet nog dat een paar jaar terug hier iemand hoopte op de oude Tomb Raider games. Nou hier zijn ze eindelijk :P Wel bijzonder hoe lang dat geduurd heeft. Wellicht koop ik die een keer in de aanbieding, maar heb eigenlijk meer interesse in de nieuwe Tomb Raider games die uitgekomen zijn op de Xbox 360/One.

F-Zero 99 zo even proberen, lijkt me wel geinig. Maar verwacht dat het me te chaotisch is om lang leuk te blijven. F-Zero Maximum Felocity op Game Boy Advance NSO was leuk geweest.

Paper Mario: The Thousand-Year Door ben ik zeer benieuwd naar. Nog nooit gespeeld en hoor daar goede verhalen over. Goed dat ik tot nu toe Paper Mario: The Origami King heb overgeslagen. Verder kijk ik ook uit naar Super Mario RPG en Luigi's Mansion 2, maar ik heb moeite met het bijbenen van al die nieuwe game releases :P

Enige teleurstelling was die zogenaamde fysieke release van de Mario Kart 8 Deluxe Circuit-uitbreidingspas. Extra goodies bij de Circuit-uitbreidingspas code maakt het niet meteen een fysieke release. Wel benieuwd naar de laatste 8 banen. De nieuwe aangekondigde characters zoals Diddy Kong zijn in iedergeval leuk om er bij te hebben.

Edit: Ik kijk nu de Japanse Direct. Ik zie daar dat ze ook een nieuwe Shin-chan game hebben aangekondigd.

Ook krijgen ze in Japan wel een fysieke release van Mario Kart 8 Deluxe + Circuit-uitbreidingspas. Deze komt 6 oktober uit. Maar omdat set 6 van de uitbreidingspas pas later dit jaar uitkomt moet die apart gedownload worden. Set 1 t/m 5 staan wel op de cartridge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFizTEjqwdIaL01KTTGzBAs5srs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oIdQUeoo7CWiAKnelRZicYZ.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door L23 op 14-09-2023 20:29 ]

Zerora schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:50:
Dit was een mooie direct. Veel leuke titels. Als dit de laatste direct van de Switch is, sluiten ze af met een banger. Ben hier blij mee.
Ik verwacht niet dat dit de laatste Direct van de Switch is. Qua game aankondigingen zijn er nu games zoals Luigi's Mansion 2 HD die pas in de zomer van 2024 uitkomen. Paper Mario: The Thousand-Year Door wellicht zelfs later in 2024. Ik verwacht voor de zomer van 2024 nog wel een nieuwe Direct. En ik verwacht games die straks op beide platforms tegelijk uitkomen, wellicht al bij bovenstaande titels.
Bomb Rush Cyberfunk krijgt eind dit jaar een fysieke release.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUOjU5eTS9lqdcd87XxvWY7Eoc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txKrGhuSpVzoxV00SZwvC2Pa.jpg?f=fotoalbum_large

• sderooij
L23 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:22:
Inderdaad een prima Direct. Ik weet nog dat een paar jaar terug hier iemand hoopte op de oude Tomb Raider games. Nou hier zijn ze eindelijk :P Wel bijzonder hoe lang dat geduurd heeft. Wellicht koop ik die een keer in de aanbieding, maar heb eigenlijk meer interesse in de nieuwe Tomb Raider games die uitgekomen zijn op de Xbox 360/One.

F-Zero 99 zo even proberen, lijkt me wel geinig. Maar verwacht dat het me te chaotisch is om lang leuk te blijven. F-Zero Maximum Felocity op Game Boy Advance NSO was leuk geweest.

Paper Mario: The Thousand-Year Door ben ik zeer benieuwd naar. Nog nooit gespeeld en hoor daar goede verhalen over. Goed dat ik tot nu toe Paper Mario: The Origami King heb overgeslagen. Verder kijk ik ook uit naar Super Mario RPG en Luigi's Mansion 2, maar ik heb moeite met het bijbenen van al die nieuwe game releases :P

Enige teleurstelling was die zogenaamde fysieke release van de Mario Kart 8 Deluxe Circuit-uitbreidingspas. Extra goodies bij de Circuit-uitbreidingspas code maakt het niet meteen een fysieke release. Wel benieuwd naar de laatste 8 banen. De nieuwe aangekondigde characters zoals Diddy Kong zijn in iedergeval leuk om er bij te hebben.

Edit: Ik kijk nu de Japanse Direct. Ik zie daar dat ze ook een nieuwe Shin-chan game hebben aangekondigd.

[YouTube: クレヨンしんちゃん『炭の町のシロ』 [Nintendo Direct 2023.9.14]]

Ook krijgen ze in Japan wel een fysieke release van Mario Kart 8 Deluxe + Circuit-uitbreidingspas. Deze komt 6 oktober uit. Maar omdat set 6 van de uitbreidingspas pas later dit jaar uitkomt moet die apart gedownload worden. Set 1 t/m 5 staan wel op de cartridge.

[Afbeelding]
Paper Mario: The Thousand-Year Door is een hele goede game, maar moet zeggen dat the origami king ook keigoed is, al niet even goed :)

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Oeh, leuk!
Ik vond dit echt een toffe direct. Geen megahits ofzo maar gewoon een hele reeks fijne games. Dave the Diver is de indie-GOTY, zeker proberen als je ook maar denkt dat het je ding kan zijn.

Goed, tijd voor een overzichtslijstje:
  • Splatoon 3 DLC Wave 2: Side Order - Lente 2024
  • Mario vs Donkey Kong - 16.02.2024
  • Prince of Persia: The Lost Crown - 18.01.2024
  • Horizon Chase 2 - vandaag beschikbaar
  • Super Crazy Rhythm Castle - 14.11.2023
  • SPYxANYA: Operation Memories - 2024
  • Super Mario RPG - 17.11.2023
  • Another Code: Recollection - 19.01.2024
  • Princess Peach: Showtime! - 22.03.2024
  • SaGa Emerald Beyond - 2024
  • Tomb Raider I-III Remastered - 14.02.2024
  • Detective Pikachu Returns - 06.10.2023
  • Trombone Champ - vandaag beschikbaar
  • BATTLE CRUSH - lente 2024 (beta in oktober 2023)
  • Wartales - vandaag beschikbaar
  • Contra: Operation Galuga - early 2024
  • Unicorn Overlord - 08.03.2024
  • Luigi’s Mansion 2 HD - zomer 2024
  • F-ZERO 99 - vandaag beschikbaar voor NSO abonnees
  • Bandle Tale: A League of Legends Story - 2024
  • Song of Nunu: A League of Legends Story - 01.11.2023
  • WarioWare: Move It! - 03.11.2023
  • Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - 23.04.2024
  • Eastward: Octopia DLC - holiday 2023
  • Wargroove 2 - 05.10.2023
  • DAVE THE DIVER - 26.10.2023 (demo vandaag beschikbaar)
  • Mario Kart 8 Deluxe - Booster Course Pass Wave 6 - holiday 2023
  • Among Us - Welcome to the Fungle Update - oktober 2023
  • Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2024
In de sizzle reel verder ook nog:
  • Pikmin 1+2 fysieke release - 22.9.2023
  • Super Mario Bros. Wonder - 20.10.2023
  • Pokémon Scarlet/Violet - The Indigo Disk - winter 2023
Geplande Amiibo lanceringen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5_wnjaWkAAfRsl?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5_6EXIXsAA9oE6?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5_iZTSbUAA4Ao6?format=jpg&name=large
L23 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:22:

Ook getoond: Shiren the Wanderer 6! Eerste nieuwe mainline Shiren game in jaren. Waarschijnlijk een must-play voor alle Mystery Dungeon fans, maar voorlopig geen westerse release noch Engelse vertaling.

Voor de fitness boxing fans:

Een nieuwe RPG door de ontwikkelaars van moon:

En een Romance of the Three Kingdoms 8 remake :o

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 14-09-2023 21:49 ]

JackAvery schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:28:
Dave the Diver is de indie-GOTY, zeker proberen als je ook maar denkt dat het je ding kan zijn.
Die vond ik er ook leuk uitzien. Ik had nog niet eerder van deze game gehoord. Er is een demo in de eShop, ga het zeker even proberen.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-11 03:36

• Comp_Lex
  • Laatst online: 07-11 10:44
Ik heb de hele avond F-Zero 99 gespeeld. Mijn god, wat een spel hebben ze ervan gemaakt :D
Comp_Lex schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:53:
Ik heb de hele avond F-Zero 99 gespeeld. Mijn god, wat een spel hebben ze ervan gemaakt :D
Ik ben nog bezig met de training, hierna een race met 99. Tot nu toe is het vermakelijk :D

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 21:19
Zoveel liefde en nostalgie voor de paper Mario van de Cube. Voor mij een van de beste games die ik ooit speelde. Ik vond de Origami King echt zoveel minder. Thousand year door is veel meer RPG.

Ga deze spelen als je ‘m nog niet kent!

[ Voor 10% gewijzigd door Spud82 op 15-09-2023 00:40 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:51

Turfschipper

Hup NAC

Holy shit! Tomb raider 1,2 en 3 remake in februari. Yes!!!! Eindelijk!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 15:38
Dat ziet er serieus goed uit in die vergelijking. Heb zelf het origineel ook nog liggen, maar nooit helemaal uitgespeeld. Misschien geef ik deze nog wel een kans.

Latin capital letter y with diaeresis

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Turfschipper schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 02:03:
Holy shit! Tomb raider 1,2 en 3 remake in februari. Yes!!!! Eindelijk!
Zo reageerde ik dus gisteren ook, maar helaas kwam ook nog een andere reactie '' jemig nu voel ik mij wel oud hoor, want dit speelde ik vroeger als kind op de Playstation 1'' _O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:32
G_Dragon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:18:
[...]

Zo reageerde ik dus gisteren ook, maar helaas kwam ook nog een andere reactie '' jemig nu voel ik mij wel oud hoor, want dit speelde ik vroeger als kind op de Playstation 1'' _O-
Ach zo voel ik me al met remakes/rereleases van de originele Mario en Zelda games.
Vraag me wel af hoe leuk die Tomb Raider 1, 2, en 3 remaster gaat zijn. Grafisch leuk opgepoetst. Maar het is verder exact dezelfde game. De games zijn naar huidige maatstaven moeilijk te besturen en ik ben dus benieuwd of dat bij deze remaster ook aangepakt is. Ik zie dat Aspyr er aan werkt, bekend van de oude Star Wars game ports.

• Cyrax0508
L23 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:14:
Vraag me wel af hoe leuk die Tomb Raider 1, 2, en 3 remaster gaat zijn. Grafisch leuk opgepoetst. Maar het is verder exact dezelfde game. De games zijn naar huidige maatstaven moeilijk te besturen en ik ben dus benieuwd of dat bij deze remaster ook aangepakt is. Ik zie dat Aspyr er aan werkt, bekend van de oude Star Wars game ports.
Ik verwacht dat het niet zal worden aangepakt. Ik koop dergelijke remasters wel voor de Switch, maar dat is meer vanuit de verzameling dan dat ik ze echt graag wil spelen (de MGS remasters wel overigens).

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20
L23 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:14:
Keyboard is/was wel okay om mee te spelen toen der tijd. Pas een poos later een console versie ge-probeerd en de besturing heeft dan wel een gigantische learning curve.

Geen idee of ze voor PC nu ook mouse support doen!?
Als het nu richting TRL, TRA, TRU doen mits dat mogelijk is dan zouden er eventuele wel leuke verbeteringen zijn in gameplay.
Psyonara schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:51:
Als het nu richting TRL, TRA, TRU doen mits dat mogelijk is dan zouden er eventuele wel leuke verbeteringen zijn in gameplay.
Ik zou niet teveel verwachten van Aspyr. Maar ben benieuwd. Op zich wel enige interesse in Tomb Raider 3, die heb ik vroeger op de PC gespeeld. Ik vond die geheime gangen in het huis tof.

• Zerora
Comp_Lex schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:53:
Ja, het is echt leuk. Niet makkelijk. Je krijgt zo makkelijk schade door al die chaos :+

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:25
Zerora schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:13:
[...]

Ja, het is echt leuk. Niet makkelijk. Je krijgt zo makkelijk schade door al die chaos :+
Wil hem dit weekend ook eens gaan proberen, lijkt me inderdaad erg leuk :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:51

Turfschipper

Hup NAC

G_Dragon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:18:
[...]

Haha! Nou... ik keek toevallig na mijn post wanneer ik lid geworden ben van dit forum. Ik ben onderhand langer lid dan de gemmiddelde leeftijd in dit topic. Dan bende pas oud haha.

Ps. Denk dat het gemmiddelde wel hoger is hoor. Genoeg oudere gamers, maar toch..... erg oud inmiddels :)

Over Tomb raider 2. Beste single player game ooit. Een geweldige ervaring was dat toen.

[ Voor 7% gewijzigd door Turfschipper op 15-09-2023 19:16 ]

Met de september direct lijkt de Nintendo line-up voor 2023 compleet. Verder hebben we alvast een redelijk goed idee over het eerste kwartaal van 2024. Mogelijk was dit dan ook nog eens de laatste Direct die volledig op de Switch focust... want er is verrassend weinig informatie over wat er na maart 2024 volgt.

Switch 2023 first party games/DLC
Q1 2023Fire Emblem Engage (20.01.2023)
Nintendo Switch Online / GameBoy & GameBoy Advance (08.02.2023)
Metroid Prime Remastered (08.02.2023 digitaal / 03.03.2023 fysiek)
Xenoblade Chronicles 3 Expansion Pass vol. 3 (16.02.23)
Kirby's Return to Dream Land Deluxe (24.02.2023)
Splatoon 3: Expansion Pass Wave 1: Inkopolis (28.02.2023)
Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon (17.03.2023)
Q2 2023Advance Wars 1-2: Re-boot Camp (21.04.2023)
Xenoblade Chronicles 3 Expansion Pass vol. 4 (25.04.23)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (12.05.2023)
Pikmin 1+2 (digitale release: 21.06.2023, fysieke release: 22.09.2023)
Everybody 1-2 Switch! (30.06.2023)
Q3 2023Pikmin 4 (21.7.2023, demo 29.06.2023)
Pokémon Scarlet/Violet expansion - The Teal Mask (12.09.2023)
F-ZERO 99 (14.09.2023)
Q4 2023Detective Pikachu Returns (6.10.2023)
Super Mario Bros. Wonder (20.10.2023)
WarioWare: Move It! (3.11.2023)
Super Mario RPG (17.11.2023)
Mario Kart 8 Deluxe - Booster Course Pass Wave 6 (09.11.2023)
Pokémon Scarlet/Violet expansion - The Indigo Disk (winter 2023)
'2024'/Onbekend
  • Another Code: Recollection (19.01.2024)
  • Mario vs Donkey Kong (16.02.2024)
  • Untitled Princess Peach game (22.03.2024)
  • Splatoon 3 DLC Wave 2: Side Order (lente 2024)
  • Luigi's Mansion 2 remaster (zomer 2024)
  • Paper Mario: The Thousand Year Door (2024)
  • Metroid Prime 4 (?)

Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen te spelen op Switch behalve de first party games :P

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 01-11-2023 14:24 . Reden: datums update ]

@JackAvery Volgens mij mist Paper Mario: The Thousand-Year bij ‘2024’/Onbekend.

En er is inderdaad veel meer te spelen, ik ben zelf erg benieuwd naar COCOON. Die komt 29 september uit. Lijkt weinig interesse in te zijn, maar mij lijkt die tof :p

En ik heb 51 Worlwide Games besteld bij de Media Markt voor 20 euro.

• sderooij
toch vind ik het vreemd dat er geen kaskraker komt in december/kerstperiode. Een metroid prime remaster of een andere franchise :)

• Timothy3000
sderooij schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:44:
toch vind ik het vreemd dat er geen kaskraker komt in december/kerstperiode. Een metroid prime remaster of een andere franchise :)
Super Mario Wonder is denk ik de herfst en winterknaller.
sderooij schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:44:
Super Mario Bros World Wonder gaat in een maand meer verkopen dan Metroid Dread lifetime, laat staan Metroid Prime Remastered :) maar ja dat spel komt goed op tijd voor thanksgiving enzo.

Edit - de namen van SMW (SNES) en SMBW (Switch) brengen me duidelijk in de war :D Fixed that.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2023 15:57 ]

• sderooij
JackAvery schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:28:
[...]

Super Mario Bros World gaat in een maand meer verkopen dan Metroid Dread lifetime, laat staan Metroid Prime Remastered :) maar ja dat spel komt goed op tijd voor thanksgiving enzo.
daar zit wat in ja :)
Tokyo Game Show begint volgende donderdag. Verwacht dus nog wel wat Japanse aankondigingen. Level 5 besloot de hopen nieuwsberichten voor te zijn en heeft al een aantal trailers gepost.

Switch exclusive Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time is nog steeds gepland voor 2023:

Ook Decapolice zou dit jaar nog moeten uitkomen en kreeg twee trailers. Onderstaande toont gameplay, terwijl de trailer in deze link het algemene concept voor het spel nog eens uitlegt.

En tenslotte staat er een nieuw gameplay overzicht voor hun nieuwe Inazuma Eleven game op YouTube - het spel kan op de beurs volgende week uitgeprobeerd worden.

• Mauz1978
  • Laatst online: 19:45

Mauz1978

Console War Veteran

Ik ben heel benieuwd naar de gameplay van Inazuma Eleven. Op de 3DS vond ik het fantastisch spelen met de pen op het touch screen tijdens de voetbalwedstrijden. Zo te zien heeft de switch niet een zelfde soort mechanic.

[ Voor 13% gewijzigd door Mauz1978 op 17-09-2023 07:51 ]

Something under the bed is drooling

• martin_v_z
  • Laatst online: 21:20
Voor de geintereseerde. Bij Nintendo kan je Mario Wonder preorderen met bonus items.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:30
martin_v_z schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:56:
Voor de geintereseerde. Bij Nintendo kan je Mario Wonder preorderen met bonus items.
Het wordt mij op de site niet helemaal duidelijk wat de bonus inhoudt. Zodra ik wil versterken krijgt ik ook een foutcode.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:31
De bonusartikelen zijn een stressbal in de vorm van een olifantenappel (power up uit de game) en 3 speldjes (van verschillende power ups)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:05
avec_style schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:57:
De bonusartikelen zijn een stressbal in de vorm van een olifantenappel (power up uit de game) en 3 speldjes (van verschillende power ups)
Inderdaad, de vraag is wel of je dat de 10 euro meer waard vind: uitvoering: Super Mario Bros. Wonder, Switch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU-B-YgV38GS_fLPAeOvL_iecfc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yC8LGOoFHPR2pcybykamdnEv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 17-09-2023 19:41 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• martin_v_z
  • Laatst online: 21:20
Gynnad schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:40:
[...]

Inderdaad, de vraag is wel of je dat de 10 euro meer waard vind: uitvoering: Super Mario Bros. Wonder, Switch

[Afbeelding]
Er was er ook een van 75 ofzo met een diorama en nog wat andere dingen.
Die stressbal lijkt me wel handig voor de frustrerende levels.

• Linksquest
L23 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:03:
Die stressbal lijkt me wel handig voor de frustrerende levels.
Natuurlijk wel de vraag hoe stress proof hij is :P

Linksquest schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:18:
[...]

Natuurlijk wel de vraag hoe stress proof hij is :P
Beter gooi je die stressbal tegen de muur dan de Pro Controller :P

• Linksquest
L23 schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:43:
[...]

Beter gooi je die stressbal tegen de muur dan de Pro Controller :P
Klopt, maar gelukkig kan die van Nintendo meer hebben dan die van Playstation 8)7

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:40
Fantasy Life i, nice. Ik heb me echt vermaakt met de 3DS versie toen. Leuk spel.

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Holyy late to the party. Maar deze direct was geweldig. Was in Berlijn dus had m nog niet gezien :O

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 16:43
Animal Crossing, wat een leuk spel om samen met mijn 4-jarige te spelen zeg! Hij geniet ervan.
Eentje voor de boardgame en RPG fans: Gloomhaven lanceert eindelijk :)

Zeer goede conversie van een zeer populair bordspel.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2023 19:56 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:45
Wat zonde zeg dat wave 6 nog steeds een download is.
https://www.nintendolife....apan-includes-a-game-card
Mogelijk bij een latere druk/cartridge revisie dat wave 6 er wel op zit. Maar voor Nintendo kennelijk belangrijker voor de feestdagen een fysieke release in de winkel te hebben liggen.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:33
Trombone Champ op de Switch!

Helemaal rot gelachen met deze game op Steam, maar nu met de IR sensor wordt het nog grappiger. :D
Deze update is beetje onder de radar gevlogen: Nintendo accounts ondersteunen nu Passkeys om in te loggen. Op de Amerikaanse Nintendo site staat een FAQ.

Passkeys worden enkel ondersteund met de volgende toestellen:
authentication is currently available only with the following devices:
iPhone with iOS 16 or newer
iPad with iPadOS 16 or newer
Mac computer with macOS 13 or newer
Android devices with Android OS 9 or newer
Wie niet weet wat een Passkey is kan bijvoorbeeld dit Tweakers artikel lezen: review: Sterven wachtwoorden uit? - Passkeys moeten nieuwe inlogstandaard worden

• Redax
JackAvery schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:56:
Eentje voor de boardgame en RPG fans: Gloomhaven lanceert eindelijk :)

[YouTube: Gloomhaven - Launch Trailer - Nintendo Switch]

Zeer goede conversie van een zeer populair bordspel.
Nooit van gehoord, ziet er interessant uit. Die moeten we even Googlen. :)

Redax schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:03:
[...]

Nooit van gehoord, ziet er interessant uit. Die moeten we even Googlen. :)
Eigenlijk te vergelijken met een tabletop RPG zonder menselijke Dungeon master. In de boardgame editie ben je nogal veel tijd kwijt dus aan al de “administratie” die bij zo een spel hoort. Digitaal valt die frictie wat weg.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Eigenlijk wel bijzonder en vooral jammer dat er tijdens de laatste Direct nog steeds geen release date voor Golden Sun in Nintendo Switch Online is bekend gemaakt. Vraag me af of we daar uiteindelijk op moeten wachten tot dat de opvolger van de Switch is uitgebracht.

hoi

• Ike.
  • Niet online
ReVision. schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:15:
Eigenlijk wel bijzonder en vooral jammer dat er tijdens de laatste Direct nog steeds geen release date voor Golden Sun in Nintendo Switch Online is bekend gemaakt. Vraag me af of we daar uiteindelijk op moeten wachten tot dat de opvolger van de Switch is uitgebracht.
Lijkt me niet. Switch hardware kan alle retro NSO spellen gewoon afspelen. Nintendo heeft een redelijk goede line-up de komende maanden met o. a. Wonder, Mario RPG. misschien dat ze wachten met Golden Sun tot begin 2024?
Pagina: 1 ... 230 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic