Switch versie heeft de art van de PS5 versie op de achterkant van de SE 🫣JackAvery schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:53:
[...]
Die Strictly Limited release van de Wonder Boy collectie is inderdaad mooi
Over de beperkte releases gesproken, dit is de Signature Edition van die nieuwe release van Dead Cells :
[YouTube: Dead Cells: Return to Castlevania Signature Edition - Nintendo Switch]
Straks is die versie meer waard door de printfoutIke. schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:43:
[...]
Switch versie heeft de art van de PS5 versie op de achterkant van de SE 🫣
Ook een mooie set. Had verwacht dat hij duurder zou zijn. Het is wel moeilijk bij te houden wat er allemaal uit komt met zoveel van die limited edition publishers.JackAvery schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:53:
[...]
Die Strictly Limited release van de Wonder Boy collectie is inderdaad mooi
Over de beperkte releases gesproken, dit is de Signature Edition van die nieuwe release van Dead Cells :
[YouTube: Dead Cells: Return to Castlevania Signature Edition - Nintendo Switch]
Ik ga voor de volgende games de komende tijd:jori040 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:33:
[...]
- Pikmin 1+2 [Sep/fysieke release]
- Super Mario Bros. Wonder [Okt]
- Super Mario RPG [Nov]
- Sonic Superstars [Ben nog niet 100% overtuigd]
Pikmin 1+2 fysiek
Super Mario Bros Wonder
Metal Gear Solid Master Collection (mits de PS5 versie veel beter loopt, dan haal ik die, maar in principe wil ik MGS graag handheld hebben)
Sonic Superstars
Eigenlijk wil ik ook nog wel Tunic en Dead Cells Castlevania, maar ik blijf bezig met kopen. Ik heb ondertussen toch al snel 100 fysieke Switch games ondertussen. Waarvan er denk ik zeker 50 nooit gespeeld zijn.
Super Mario Wonder staat waarschijnlijk ook op mijn lijst voor later dit jaar maar ik wil graag eerst wat meer gameplay zien.
Misschien moet ik Chained Echoes fysiek eens oppikken…
Juist, ik hou het eigenlijk gewoon amper nog bij. De Europese publishers durf ik nog wel overwegen maar Limited Run Games is geen pretje.martin_v_z schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:05:
[...]
Ook een mooie set. Had verwacht dat hij duurder zou zijn. Het is wel moeilijk bij te houden wat er allemaal uit komt met zoveel van die limited edition publishers.
Misschien moet ik Chained Echoes fysiek eens oppikken…
Ben je dan meer verzamelaar dan gamer? Of loopt je backlog gewoon enorm uit de hand? Aan de andere kant kan je ze de komende jaren natuurlijk ook nog een keer spelen, mits je dan niet teveel bezig bent met aankopen van de volgende generatie console.Cyrax0508 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:07:
Eigenlijk wil ik ook nog wel Tunic en Dead Cells Castlevania, maar ik blijf bezig met kopen. Ik heb ondertussen toch al snel 100 fysieke Switch games ondertussen. Waarvan er denk ik zeker 50 nooit gespeeld zijn.
Ik zit nu op 47 fysieke Switch games. Waarvan 5 nog niet gespeeld. Eigenlijk alleen van plan een nieuwe game te kopen als ik deze ook gelijk ga spelen. Maar aanbiedingen en gelimiteerde games zorgen ervoor dat mijn backlog altijd iets groter is. Ook nog niet eerder zo een grote collectie gehad als voor de Switch. Vaak was dan de console generatie korter en/of ik had geen 6 jaar interesse in hetzelfde platform.
Super Mario Bros intrigeert me wel, maar het lijkt me vooralsnog geen game om 50 euro aan te besteden. Benieuwd hoeveel het spel te bieden heeft.
Super Mario Bros staat in de preorder hier. Lijkt mij wel echt een leuk nieuw Mario spel!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik ben meer een verzamelaar dan een gamer (geworden). Het zijn we allemaal games waar ik daadwerkelijk interesse in heb om te gaan spelen, dus ik koop geen games waarvan ik al weet dat ik ze niet wil spelen. Zo heb ik vrijwel alle door Nintendo uitgegeven games op de Switch wel, behalve de Pokemon games. Daar heb ik echt niets mee, dus dat koop ik dan ook niet.L23 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:24:
[...]
Ben je dan meer verzamelaar dan gamer? Of loopt je backlog gewoon enorm uit de hand? Aan de andere kant kan je ze de komende jaren natuurlijk ook nog een keer spelen, mits je dan niet teveel bezig bent met aankopen van de volgende generatie console.
Ik zit nu op 47 fysieke Switch games. Waarvan 5 nog niet gespeeld. Eigenlijk alleen van plan een nieuwe game te kopen als ik deze ook gelijk ga spelen. Maar aanbiedingen en gelimiteerde games zorgen ervoor dat mijn backlog altijd iets groter is. Ook nog niet eerder zo een grote collectie gehad als voor de Switch. Vaak was dan de console generatie korter en/of ik had geen 6 jaar interesse in hetzelfde platform.
De laatste tijd speel ik amper iets uit, behalve games die geen 100+ uren duren. Onlangs heb ik Disney Illusion Island uitgespeeld en ben ik nu bezig met Pikmin 4.
Maat we hebben het over een nieuwe 2D Mario game.Timothy3000 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:24:
Super Mario Bros intrigeert me wel, maar het lijkt me vooralsnog geen game om 50 euro aan te besteden. Benieuwd hoeveel het spel te bieden heeft.
Herkenbaar. Zelf ook niks met Pokemon maar de rest van Nintendo speel ik het meeste wel van. Soms probeer ik mijzelf maar te herinneren dat toen ik klein was ik ook geen enkel spel uitspeelde, het ging mij toen meer om wat leuks te doen. Zoals nu ben ik met Zelda totk bezig, maar na 80 uur begint het mij een beetje teveel te herhalen. Ik denk dat ik die een tijdje nu laat liggen en wat anders oppak. En op zich is daar niks mis mee, met 80 uur vermaak is het het geld al waard geweest.Cyrax0508 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:16:
[...]
Ik ben meer een verzamelaar dan een gamer (geworden). Het zijn we allemaal games waar ik daadwerkelijk interesse in heb om te gaan spelen, dus ik koop geen games waarvan ik al weet dat ik ze niet wil spelen. Zo heb ik vrijwel alle door Nintendo uitgegeven games op de Switch wel, behalve de Pokemon games. Daar heb ik echt niets mee, dus dat koop ik dan ook niet.
De laatste tijd speel ik amper iets uit, behalve games die geen 100+ uren duren. Onlangs heb ik Disney Illusion Island uitgespeeld en ben ik nu bezig met Pikmin 4.
Even een foto gemaakt van mijn laatste aankopen.
:strip_exif()/f/image/N5VE8hiqV7tPGnbhLH1HoIL7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door martin_v_z op 15-08-2023 18:36 ]
Even een callback, ik heb deze nu twee weekjes binnen en was precies wat ik zocht.Millert schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:57:
[...]
Ik heb deze gekocht bij Aliexpress, ook te vinden op Amazon. Werkt prima.
https://a.aliexpress.com/_EQLlfFt
https://amzn.eu/d/70O151C
Alleen een klein beetje irritant dat de switch niet gewoon werkt met de kabel van mijn macbook, die gaat namelijk altijd mee en de switch adapter niet maar goed zal zo zijn redenen hebben.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heeft iemand hier zijn switch op een displayport aansluiting aangesloten?
Ik heb deze HDMI -> DP adapter gekocht (https://www.amazon.nl/dp/B0BYK4H9QC) en krijg beeld maar geen geluid. Als ik een xbox series S met dezelfde adapter aansluit krijg ik wel geluid.
Is dit een bekend issue?
Ik heb deze HDMI -> DP adapter gekocht (https://www.amazon.nl/dp/B0BYK4H9QC) en krijg beeld maar geen geluid. Als ik een xbox series S met dezelfde adapter aansluit krijg ik wel geluid.
Is dit een bekend issue?
Inderdaad jammer dat er ook nog speciale eisen aan de lader worden gesteld. Ik heb deze adapter erbij aangeschaft, https://amzn.eu/d/iQyjQXe.Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:50:
[...]
Even een callback, ik heb deze nu twee weekjes binnen en was precies wat ik zocht.
Alleen een klein beetje irritant dat de switch niet gewoon werkt met de kabel van mijn macbook, die gaat namelijk altijd mee en de switch adapter niet maar goed zal zo zijn redenen hebben.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ja het heeft met 15v te maken, dat doen niet alle USB-C adapters.Millert schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:32:
[...]
Inderdaad jammer dat er ook nog speciale eisen aan de lader worden gesteld. Ik heb deze adapter erbij aangeschaft, https://amzn.eu/d/iQyjQXe.
Alleen die ik had aangesloten wel gewoon

Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:41:
[...]
Ja het heeft met 15v te maken, dat doen niet alle USB-C adapters.
Alleen die ik had aangesloten wel gewoon
Mijn adaptor werkt wel met mijn 61W Apple lader maar niet met mijn 35W Apple lader, het ligt bij mij i.i.g. niet aan de kabel die ik gebruik in dit geval.Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:50:
[...]
Even een callback, ik heb deze nu twee weekjes binnen en was precies wat ik zocht.
Beide laders kunnen die 15V aan maar ik denk dat het eerder het aantal Ampere is wat in combinatie met de volts wel en niet werkt. De 35W kan maar tot 2,33A bij 15V en niet de gevraagde 2,6A.
Deze werkt ook met de switch en kost nu 15 euro (aanbieding):Millert schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:32:
[...]
Inderdaad jammer dat er ook nog speciale eisen aan de lader worden gesteld. Ik heb deze adapter erbij aangeschaft, https://amzn.eu/d/iQyjQXe.
https://www.action.com/nl...-dual-wandlader-9cc930bc/
[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 16-08-2023 23:09 ]
Ik zat naar de prijzen te kijken van de officiële Nintendo Switch adapter, die is inderdaad wat duurder.Schweino schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:09:
[...]
Deze werkt ook met de switch en kost nu 15 euro (aanbieding):
Maar ook los te koop bij Nedgame voor 18 euro.
https://www.nedgame.nl/ni...adapter--los-/1876921813/
Ooh vreemd. Die ik hier heb is een 90W variant.Dagg schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:48:
[...]
[...]
Mijn adaptor werkt wel met mijn 61W Apple lader maar niet met mijn 35W Apple lader, het ligt bij mij i.i.g. niet aan de kabel die ik gebruik in dit geval.
Beide laders kunnen die 15V aan maar ik denk dat het eerder het aantal Ampere is wat in combinatie met de volts wel en niet werkt. De 35W kan maar tot 2,33A bij 15V en niet de gevraagde 2,6A.
Ik zal het eens proberen met de 140W variant van de huidige MBP.
L23 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:12:
[...]
Ik zat naar de prijzen te kijken van de officiële Nintendo Switch adapter, die is inderdaad wat duurder.
Ja das natuurlijk altijd een optie maar wel een optie die ik niet wil. Ik heb nu een klein dockje en die gaat makkelijk in de tas/koffer een USB-C lader is al mee vanwege alle andere apparaten en dan is een losse adapter meenemen voor de switch gewoon niet handig.Schweino schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:09:
[...]
Deze werkt ook met de switch en kost nu 15 euro (aanbieding):
Kan andersom de Nintendo Switch adapter niet dienen voor alle andere apparaten?Donstil schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:05:
[...]
[...]
Ja das natuurlijk altijd een optie maar wel een optie die ik niet wil. Ik heb nu een klein dockje en die gaat makkelijk in de tas/koffer een USB-C lader is al mee vanwege alle andere apparaten en dan is een losse adapter meenemen voor de switch gewoon niet handig.
Die van Nedgame is geen origineleL23 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:12:
[...]
Ik zat naar de prijzen te kijken van de officiële Nintendo Switch adapter, die is inderdaad wat duurder.
Staat uitgever Nintendo bij de product omschrijving. Klopt die omschrijving niet?
Edit: heeft een andere vorm zie ik. Raar dat Nedgame dat dan zo verkoopt…
[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 17-08-2023 00:40 ]
Dat kan zeker. Regelmatig mijn MBP mee opgeladen.L23 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:21:
[...]
Kan andersom de Nintendo Switch adapter niet dienen voor alle andere apparaten?
De 30Watt Macbook Air adapter werkt trouwens ook prima bij een Switch.
Tip: Wat opladers betreft deed https://switchchargers.com/ het vroeger niet slecht als bron. Geeft je een redelijk goed idee wat hoort te werken en waarom. Site is tegenwoordig wel wat commerciëler.
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 17-08-2023 07:23 ]
Ja op tripjes dat de switch wel mee gaat maar de ipadpro/mbp niet kan dat inderdaad wel.L23 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:21:
[...]
Kan andersom de Nintendo Switch adapter niet dienen voor alle andere apparaten?
Waarom niet met de iPad Pro en Macbook Pro? @Tux3.14 geeft in de vorige reactie aan dat hij er zijn Macbook Pro mee oplaad.Donstil schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:37:
[...]
Ja op tripjes dat de switch wel mee gaat maar de ipadpro/mbp niet kan dat inderdaad wel.
Zelf geen ervaring mee, maar voor de iPad Pro zou het snel genoeg moeten laden, voor de Macbook Pro wellicht aan de langzame kant.
Ik neem zelf geen dock mee. Ik gebruik de 20 Watt Homepod mini/iPhone lader voor mijn Macbook Air M1 en Nintendo Switch als ik onderweg ben.
Ja omdat het heel langzaam is inderdaadL23 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:01:
[...]
Waarom niet met de iPad Pro en Macbook Pro? @Tux3.14 geeft in de vorige reactie aan dat hij er zijn Macbook Pro mee oplaad.
Zelf geen ervaring mee, maar voor de iPad Pro zou het snel genoeg moeten laden, voor de Macbook Pro wellicht aan de langzame kant.
Ik neem zelf geen dock mee. Ik gebruik de 20 Watt Homepod mini/iPhone lader voor mijn Macbook Air M1 en Nintendo Switch als ik onderweg ben.
Opladen van de switch gaat overigens wel prima hoor. Is echt alleen als hij aan het dock is, wat niet vaak voor komt dus maakt ook niet zo heel veel uit verder.
Start your engines, it's time for the #MarioKart 8 Deluxe European Championship 2023! Three online qualifiers, 24 finalists, one winner – will it be you?
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 17 augustus 2023
Find out how to take part here! 👇https://t.co/TemES8vDxY
Komende zaterdag van 14:00 tot 18:00 de eerste kwalificatie.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Nvm
[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 17-08-2023 19:31 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Niet alleen RDR is vandaag te koop... ook deze verslavende game is nu op Switch uit:
Beide lijken goede ports te zijn!
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 17-08-2023 21:15 ]
Het heeft even geduurd, maar hij heeft net een kamer make-over gehad waardoor we de posters eindelijk konden ophangen.Jan_V schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:50:
[...]
Mocht je nog steeds een gegadigde zoeken, dan heb ik wel interesse. Nou ja, m'n zoontje 😅
![]() | ![]() |
Nogmaals bedankt, @sderooij
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Geweldig! Ziet er cool uit in die kamer, veel plezier nogmaalsJan_V schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:31:
[...]
Het heeft even geduurd, maar hij heeft net een kamer make-over gehad waardoor we de posters eindelijk konden ophangen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Sinds een paar dagen weer bezig met Mario Kart 8, single-player nu alle cups een gouden medaille op 150cc (behalve van de uitbreiding).
Merk dat ik er online toch wat meer moeite mee heb en blij ben als ik een keer niet bij de laatste drie zit die over de finish komt, het is zo chaotisch
Vermaak me prima nu, ook wel leuk dat ik ook de banen kan rijden van de uitbreiding (online)
Merk dat ik er online toch wat meer moeite mee heb en blij ben als ik een keer niet bij de laatste drie zit die over de finish komt, het is zo chaotisch
Vermaak me prima nu, ook wel leuk dat ik ook de banen kan rijden van de uitbreiding (online)
Zoek de verschillen? Of 2x dezelfde foto?Jan_V schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:31:
[...]
Het heeft even geduurd, maar hij heeft net een kamer make-over gehad waardoor we de posters eindelijk konden ophangen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Welk 3rd party merk had ook al weer een Pro controller met een Headphone jack?
Ik denk dat jij de PowerA FUSION Pro Draadloze Controller bedoeld.Psyonara schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:03:
Welk 3rd party merk had ook al weer een Pro controller met een Headphone jack?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Mooie fysieke uitgave. Wat vind je van de game zelf? Hoe kijk je tegen de Switch versie aan ten opzichte van de Xbox versie?Linksquest schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:37:
@L23 ik heb van die Tunic een video gemaakt, zie je een beetje wat er allemaal bij de game zit.
[YouTube: Tunic - Nintendo Switch Edition - Unboxing]
Ik heb zelf trouwens eindelijk Link's Awakening besteld. Was met de Amazon €7,50 kortingscode (zie laatste nieuwsberichten Budgetgaming) net onder de 40 euro. Dat vind ik wel de moeite waard.
[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 20-08-2023 21:09 ]
Dit was geen slecht idee, had ik ook kunnen doen (heb LA en Skyward Sword niet op Switchj). Ik heb Super Mario Wonder maar gepreordered.L23 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
Ik heb zelf trouwens eindelijk Link's Awakening besteld. Was met de Amazon €7,50 kortingscode (zie laatste nieuwsberichten Budgetgaming) net onder de 40 euro. Dat vind ik wel de moeite waard.
Moet hem nog spelen 🙈 Link's Awakening er leuk spepl, meen er een review ooit hier op Tweakers te hebben geplaatst 🙈L23 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
Mooie fysieke uitgave. Wat vind je van de game zelf? Hoe kijk je tegen de Switch versie aan ten opzichte van de Xbox versie?
Metroid Prime Remaster uitgespeeld. Wat een geniale game. Beste game die ik dit jaar heb gespeeld. Ongelooflijk.
Tunic is leuk maar met afstand een van de minste ports als het gaat om performance. Zelfs de handheld feature van deze versie is niet voldoende om deze versie aan te raden. Heb je een Ps5 of XSX/XSS dan moet je hem gewoon daarop spelen in mijn optiek.Linksquest schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:19:
[...]
Moet hem nog spelen 🙈 Link's Awakening er leuk spepl, meen er een review ooit hier op Tweakers te hebben geplaatst 🙈
Dat vind ik van Metroid Dreadgiantgiantus schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:28:
Metroid Prime Remaster uitgespeeld. Wat een geniale game. Beste game die ik dit jaar heb gespeeld. Ongelooflijk.
Heb Prime Remastered vorige week even geprobeerd maar kan niet echt wennen aan de besturing.
Heb je dat vaker met first person shooters qua besturing?Schweino schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 01:32:
Heb Prime Remastered vorige week even geprobeerd maar kan niet echt wennen aan de besturing.
In de instellingen van de game kan je vrijwel alles aanpassen.
Nu heeft ook Digital Foundry de port uitgebreid bekeken:
Paar cliffnotes met dank aan Reddit:
Al bij al dus nog een mooie toevoeging aan de Switch library uit de tijd dat Rockstar nog niet verslaafd was aan microtransactie-inkomenNative 1920x1080 when docked, native 1280x720 undocked both with FXAA
Stable 30fps vast majority of the time although a few instances can cause minor drops (like to 27fps or so). Still holds the framerate stable during demanding parts that 360/PS3 would struggle a lot with
Visually the same as 360 with minor touch ups in shadows (same as on PS4)
Switch has lower texture filtering though
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 21-08-2023 08:53 ]
Zoonlief (bijna 8 jaar) heeft afgelopen week op de rommelmarkt gestaan en had een opbrengst die genoeg was om Sonic Origin uit de e-store te kopen (was in de aanbieding). Hij kent Sonic natuurlijk van alle YouTube filmpjes en series op Netflix, maar had zich aardig vergist in hoe de oude spellen werken. Die blijken een stuk pittiger dan hij verwacht had
Ik kende de oude spellen ook niet en wil hem graag zijn eigen "fouten" laten maken. Ik ben heel benieuwd of hij gaat proberen om het onder de knie te krijgen of dat het spel bijna ongespeeld in de digitale kast verdwijnt. Ik hoop uiteraard het eerste, want volgens mij kan hij er dan heel veel lol uit halen, maar de toekomst zal het uitwijzen.
In de categorie "game-aankopen in de aanbieding" heb ik voor mezelf Immortals Fenyx Rising voor PC gekocht. Die had ik al op de Switch, en ik was positief verrast dat de savegames blijkbaar uitwisselbaar zijn. Op de PC heb ik de Gold Edition (dus met een paar DLC's). Ik ben benieuwd hoe dat dus gaat als ik verder in het spel ben. Het is wel grappig dat de knoptoewijzing op beide hetzelfde is. Ik speel op PC met een XBOX series controller, en wat daar aan knop A is toegewezen, is op de Switch aan knop B toegewezen. Ik kan dus blind op dezelfde knoppen drukken als ik gewend was.
Een vreemd dingetje bij het laden van de online savegame was wel dat ik op een hele andere plek terecht kwam toen ik het spel op de Switch opende nadat ik hem net daarvoor op de PC had afgesloten. Het lijkt er voor mij dus op dat hij de positie op het apparaat bewaart, maar de voortgang in de online savegame oid?
Als je ze na elkaar speelt valt het verschil in grafische pracht wel erg op. Dat wordt nog versterkt doordat ik op de PC speel op een veel kleiner scherm (27" 1080p vs 55" 4k OLED). Ik ga even aankijken waar ik het meest op speel, maar ik acht niet uitgesloten dat mijn fysieke Switch-versie binnenkort op MP te vinden is.....
Ik kende de oude spellen ook niet en wil hem graag zijn eigen "fouten" laten maken. Ik ben heel benieuwd of hij gaat proberen om het onder de knie te krijgen of dat het spel bijna ongespeeld in de digitale kast verdwijnt. Ik hoop uiteraard het eerste, want volgens mij kan hij er dan heel veel lol uit halen, maar de toekomst zal het uitwijzen.
In de categorie "game-aankopen in de aanbieding" heb ik voor mezelf Immortals Fenyx Rising voor PC gekocht. Die had ik al op de Switch, en ik was positief verrast dat de savegames blijkbaar uitwisselbaar zijn. Op de PC heb ik de Gold Edition (dus met een paar DLC's). Ik ben benieuwd hoe dat dus gaat als ik verder in het spel ben. Het is wel grappig dat de knoptoewijzing op beide hetzelfde is. Ik speel op PC met een XBOX series controller, en wat daar aan knop A is toegewezen, is op de Switch aan knop B toegewezen. Ik kan dus blind op dezelfde knoppen drukken als ik gewend was.
Een vreemd dingetje bij het laden van de online savegame was wel dat ik op een hele andere plek terecht kwam toen ik het spel op de Switch opende nadat ik hem net daarvoor op de PC had afgesloten. Het lijkt er voor mij dus op dat hij de positie op het apparaat bewaart, maar de voortgang in de online savegame oid?
Als je ze na elkaar speelt valt het verschil in grafische pracht wel erg op. Dat wordt nog versterkt doordat ik op de PC speel op een veel kleiner scherm (27" 1080p vs 55" 4k OLED). Ik ga even aankijken waar ik het meest op speel, maar ik acht niet uitgesloten dat mijn fysieke Switch-versie binnenkort op MP te vinden is.....
Een serieuze GTA port zou ook nog leuk kunnen zijn. Wat ze met Red Dead Redemption hebben uitgebracht vind ik helemaal prima. alleen nogal aan de prijzige kant. Maar verwacht dat ze de game regelmatig in de aanbieding gooien. Burnout Paradise Remastered vond ik destijds ook belachelijk geprijsd voor 50 euro, maar uiteindelijk gekocht voor 18 euro.JackAvery schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:52:
Al bij al dus nog een mooie toevoeging aan de Switch library uit de tijd dat Rockstar nog niet verslaafd was aan microtransactie-inkomen
Ben nu benieuwd of ze bij de fysieke release een 16GB cartridge gebruiken waar de game volledig op staat...
Afgelopen weekend de switch mee genomen naar een familie weekendje en in de avond wat RDR gespeeld. Bevalt inderdaad erg goed, RDR2 was mijn eerste dus ik ben een beetje verpest maar de eerste indrukken zijn inderdaad wel erg goed.JackAvery schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:52:
[...]
Nu heeft ook Digital Foundry de port uitgebreid bekeken:
[YouTube: Red Dead Redemption on Switch: Better Than Xbox 360, Comparable To PS4]
Paar cliffnotes met dank aan Reddit:
[...]
Al bij al dus nog een mooie toevoeging aan de Switch library uit de tijd dat Rockstar nog niet verslaafd was aan microtransactie-inkomen
Tof om zo deze game die ik al heel lang wilde spelen maar altijd dacht van "is dat niet wat oud" toch een kans gegeven heb.
Ik zal nog een keer mijn beoordeling hier delen als ik Sonic Origins Plus volledig uitgespeeld heb. Maar ik heb er deze zomer tot nu toe veel plezier aan gehad.gwystyl schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:22:
Zoonlief (bijna 8 jaar) heeft afgelopen week op de rommelmarkt gestaan en had een opbrengst die genoeg was om Sonic Origin uit de e-store te kopen (was in de aanbieding). Hij kent Sonic natuurlijk van alle YouTube filmpjes en series op Netflix, maar had zich aardig vergist in hoe de oude spellen werken. Die blijken een stuk pittiger dan hij verwacht had![]()
Ik ben dan weer niet bekend met de nieuwe Sonic spellen, dus geen idee of die leuk zijn en hoe de moeilijkheidsgraad is. Van de recente Sonic games kan ik het alleen vergelijken met Sonic Mania.
Ik vind Sonic Origins een stuk makkelijker dan Sonic Mania. Ten opzichte van de originele games is er geen game over, je hebt een onbeperkt aantal levens. Ga je af dan begin je gewoon weer aan het begin van het level of de laatste checkpoint in dat level. Je komt uiteindelijk vanzelf een keer bij het einde van het level. Ik denk dat het "moeilijkste" voor de nieuwe fans de eindbaas is aan het einde van het level. Daar moet je leren op welke momenten je het beste kan aanvallen, mocht je ringen kwijtraken deze eerst weer oppakken.
Bij Sonic Mania vond ik de eindbazen moeilijker. Wat mij daar hielp was zo snel mogelijk alle Chaos Emeralds verzamelen om te kunnen transformeren in Super Sonic. Dan zijn de eindbazen super makkelijk. Zelfde kun je ook doen bij Sonic Origins. Al is het Chaos Emeralds verzamelen per spel in deze compilatie verschillend en mogelijk moeilijker dan een eindbaas verslaan. Momenteel speel ik Sonic 3 & Knuckles en daar zijn de Blue Spheres special stages voor mij inmiddels prima te doen. Ook de special stages kan je in Sonic Origins steeds opnieuw proberen.
Mijn neefje van 5 kent Sonic juist enkel van Sonic Mania en sindsdien ook Sonic fan. Die heb ik Sonic Origins Plus kado gegeven. Hij komt de levels wel door, maar de eindbazen lukken nog niet zelfstandig. Hij vindt het leuk om de game samen te spelen. Je kan bij de spellen met Sonic & Tails (Sonic 2 en Sonic 3 & Knuckles) ook Tails besturen met een tweede controller. Het is geen splitscreen, Sonic bepaalt de route. Maar het is wel een leuke manier om aanwijzingen te geven en met Tails te assisteren door vijanden te verslaan en ringen te verzamelen.
De 3e posterset is nu gratis verkrijgbaar
Multiplayer Festival-posterset
600 coins
600 coins
[ Voor 61% gewijzigd door Ike. op 21-08-2023 16:47 ]
Besteld. Kreeg wel veel errors tijdens het bestellen, maar gelukt. Ook maar weer een Nintendo Switch-carddoosje bij gedaanIke. schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:44:
De 3e posterset is nu gratis verkrijgbaar
600 coins
[Afbeelding]
Hoe krijgen jullie die punten? Ik wil ze ook wel maar ik zie dat ik 260 punten heb, geen idee hoe ik die heb gekregen.L23 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:27:
[...]
Besteld. Kreeg wel veel errors tijdens het bestellen, maar gelukt. Ook maar weer een Nintendo Switch-carddoosje bij gedaanNu wel bijna door mijn Platina punten heen.
https://www.nintendo.nl/S...ie-voltooien-1462425.htmlmartin_v_z schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:34:
[...]
Hoe krijgen jullie die punten? Ik wil ze ook wel maar ik zie dat ik 260 punten heb, geen idee hoe ik die heb gekregen.
Op de Switch zelf kan je wekelijks platina punten sparen door onder andere een game op te starten die online spelen ondersteund of een save game die in de cloud is opgeslagen. Dat gaat dus vanzelf. Wel heb je daarvoor een Nintendo Switch Online-lidmaatschap voor nodig.
Verder zijn er meerdere smartphone games waar je punten kan sparen. Ik heb een tijdje Super Mario Run gespeeld.
Sea of Stars krijgt een fysieke release. Wel pas in 2024.
🌙 Physical Edition coming early 2024 in partnership with @iam8bit ☀️
— Sea of Stars (@seaofstarsgame) 21 augustus 2023
To stay informed, you can sign up to the newsletter here: https://t.co/WhoteYfqtt pic.twitter.com/m6eq7G525Z
🌙 Physical Edition coming early 2024 in partnership with @iam8bit ☀️
To stay informed, you can sign up to the newsletter here: https://t.co/WhoteYfqtt pic.twitter.com/m6eq7G525Z
Elke week inloggen op My Nintendo webpagina krijg je 30 punten (klik op de rollende punten).martin_v_z schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:34:
[...]
Hoe krijgen jullie die punten? Ik wil ze ook wel maar ik zie dat ik 260 punten heb, geen idee hoe ik die heb gekregen.
Ah ja, ik heb geen online. Elke week inloggen dus.L23 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:42:
[...]
https://www.nintendo.nl/S...ie-voltooien-1462425.html
Op de Switch zelf kan je wekelijks platina punten sparen door onder andere een game op te starten die online spelen ondersteund of een save game die in de cloud is opgeslagen. Dat gaat dus vanzelf. Wel heb je daarvoor een Nintendo Switch Online-lidmaatschap voor nodig.
Verder zijn er meerdere smartphone games waar je punten kan sparen. Ik heb een tijdje Super Mario Run gespeeld.
Kan sneller. Bijvoorbeeld Animal Crossing: Pocket Camp installeren op je smartphone en je Nintendo account koppelen geeft al 300 platina punten.martin_v_z schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:23:
[...]
Ah ja, ik heb geen online. Elke week inloggen dus.
https://my.nintendo.com/missions
Thanks! Even gedaan en Mario Run ook gekoppeld. Posterset besteldL23 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:32:
[...]
Kan sneller. Bijvoorbeeld Animal Crossing: Pocket Camp installeren op je smartphone en je Nintendo account koppelen geeft al 300 platina punten.
https://my.nintendo.com/missions
Waar vind je die ‘rollende punten’?Locolau schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:17:
[...]
Elke week inloggen op My Nintendo webpagina krijg je 30 punten (klik op de rollende punten).
/f/image/E7skrFlB9eEhxSt6uCUU17UT.png?f=fotoalbum_large)
https://my.nintendo.com
Je ziet de rollende punten hier niet omdat ik ze deze week al "ingecashed" heb, maar daar gaat letterlijk een Mii lopen met een platinum muntje
Even een vraag, ik heb mijn Zelda OLED Switch bij mynintendostore gekocht. Deze ga ik nu verkopen, maar waar kan ik in hemelsnaam de bon vandaan toveren? Op de site kan ik mijn bestelling natuurlijk gewoon vinden, maar nergens een gekoppelde factuur. In mijn mail zie ik verder wel bestel en verzendgegevens, maar wederom geen factuur. Iemand een idee?
Als ik het goed begrijp is de aankoop geschiedenis je bewijs, en is het aan je account gekoppeld. Weet even niet of je garantie mee overdraagbaar is, en anders zal de koper met jou contact moeten opnemen voor de garantie zodat jij hem als het nodig is kunt opsturen.Cyrax0508 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:05:
Even een vraag, ik heb mijn Zelda OLED Switch bij mynintendostore gekocht. Deze ga ik nu verkopen, maar waar kan ik in hemelsnaam de bon vandaan toveren? Op de site kan ik mijn bestelling natuurlijk gewoon vinden, maar nergens een gekoppelde factuur. In mijn mail zie ik verder wel bestel en verzendgegevens, maar wederom geen factuur. Iemand een idee?
Vraagje aan mijn mede Pikmin 4 spelers, zag even geen apart topic erover, dus stel de vraag even hier, er zit volgens mij geen limiet in de aantal dagen die je mag verbruiken toch? Ik mis namelijk in 1 gebied nog 1 schat die ik nog niet gevonden heb, maar wil niet straks in tijd nood komen zeg maar.
Deel 1 had dat bijvoorbeeld wel weer door de voeding die hij verbruikte 😝
Bij deel 1 was er een limiet van 30 dagen vanwege de "life-support systems".Linksquest schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:41:
Vraagje aan mijn mede Pikmin 4 spelers, zag even geen apart topic erover, dus stel de vraag even hier, er zit volgens mij geen limiet in de aantal dagen die je mag verbruiken toch? Ik mis namelijk in 1 gebied nog 1 schat die ik nog niet gevonden heb, maar wil niet straks in tijd nood komen zeg maar.
Bij deel 3 was de limiet van de "fruit juice" die je kreeg van fruit die je in voldoende mate moest verzamelen.
Bron Pikipedia.
Ook bij deel 4 komt er later wel wat tijddruk, maar dat wordt dan duidelijk aangegeven.
spoiler:
Bij deel 4 krijg je later ook een harde tijdlimiet bij een van de lange side quests (Olimar) die je tegen komt na het afronden van de hoofdmissie. En er zijn ook (optionele) caves met een uitdagende tijdlimiet in de vorm van Dandori.
Sonic Superstars komt 17 oktober uit. Ja, 3 dagen voor Super Mario Bros. Wonder.
Ziet er wel mooi uit. Ik blijf een zwak houden voor Sonic. Ik ben erg benieuwd naar de eerste reviews.L23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:36:
Sonic Superstars komt 17 oktober uit. Ja, 3 dagen voor Super Mario Bros. Wonder.
[YouTube: Sonic Superstars - Multiplayer Trailer]
Ja ik ben ook benieuwd, het heeft potentie. Heeft dezelfde physics als Sonic Mania. Ziet er inderdaad mooi uit. Al ben ik wel benieuwd hoe de Switch versie er uit gaat zien ten opzichte van de Xbox/Playstation. En of de gameplay en level design goed is.meesje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:21:
[...]
Ziet er wel mooi uit. Ik blijf een zwak houden voor Sonic. Ik ben erg benieuwd naar de eerste reviews.
Ik wordt alleen niet zo blij van de prijs en alle extra's (pre-order content, deluxe content etc.). In dat opzicht heeft Super Mario Bros. Wonder een beter product. Ik denk dat wachten loont. Sonic Frontiers was vrij snel in de aanbieding.
Dat had ik bij Chin-Shan ook graag gezien, onbepaalde dagen. Ben die nu voor de derde keer aan het spelen wat absoluut geen straf is, maar heb nooit 100% gehad op dag 19. Dat zegt natuurlijk meer over mij als gamerFlitzer schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:36:
[...]
Bij deel 1 was er een limiet van 30 dagen vanwege de "life-support systems".
Bij deel 3 was de limiet van de "fruit juice" die je kreeg van fruit die je in voldoende mate moest verzamelen.
Bron Pikipedia.
Ook bij deel 4 komt er later wel wat tijddruk, maar dat wordt dan duidelijk aangegeven.
spoiler:Bij deel 4 krijg je later ook een harde tijdlimiet bij een van de lange side quests (Olimar) die je tegen komt na het afronden van de hoofdmissie. En er zijn ook (optionele) caves met een uitdagende tijdlimiet in de vorm van Dandori.
Deze komt ook naar Switch, gisteren aangekondigd:
Niet zo vreemd, Little Nightmares I en II hebben het best goed gedaan dacht ik.
Er is ook minder goed nieuws vandaag:
Niet zo vreemd, Little Nightmares I en II hebben het best goed gedaan dacht ik.
We're thrilled to announce that our top-tier protection technologies are officially accessible as authorized #NintendoSwitch middleware on the #Nintendo Developer Portal! 🎮🛡️
— Denuvo by Irdeto (@gamingatdenuvo) 23 augustus 2023
Read more: https://t.co/y62OquDKNI#Denuvo #Cybersecurity #GameSecurity #VideoGames #ProtectYourGames pic.twitter.com/E1mKStI6iv
[ Voor 55% gewijzigd door JackAvery op 23-08-2023 17:26 ]
Klopt. Ik ben benieuwd wat dat met de prestaties doet van de games die dit implementeren. Ik begrijp wel dat ze piraterij tegen willen gaan. Maar dit soort dingen heb je als consument helemaal niks aan.JackAvery schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:25:
[Twitter]
Nu is Denuvo al een jaar op Switch verkrijgbaar. Dit verlaagt de drempel een beetje voor developers om het toe te passen... maar bijna niemand heeft het tot nu toe gebruikt. Fingers crossed dat dat zo blijft.L23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:42:
[...]
Klopt. Ik ben benieuwd wat dat met de prestaties doet van de games die dit implementeren. Ik begrijp wel dat ze piraterij tegen willen gaan. Maar dit soort dingen heb je als consument helemaal niks aan.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 23-08-2023 19:28 ]
De volgende Switch Online titel wordt… Excitebike 64
Triple post... maar nog een leuk nieuwtje: de nieuwe patch voor No Man's Sky op Switch introduceert het gebruik van FSR 2.0 voor het spel. Deze vorm van upscaling/antialiasing hebben we op Switch enkel in de 1.0 versie gezien. De upgrade voor No Man's Sky is duidelijk.

bron: Twitter
Vergelijkende screenshot:

bron: Twitter
Vergelijkende screenshot:

@JackAvery Ben benieuwd. Het is dan wel aangekondigd, maar de update is nog niet te downloaden voor de Switch. Updates voor de Switch versie komen later uit dan op de andere platformen.
Ik begreep dat de Switch versie wel hier en daar problemen had en dat het vrij lang duurde tot crashes waren opgelost met een update. En bij elke grote update met nieuwe content is het weer spannend of er nieuwe problemen optreden. Maar goed, dat heb je met games die continue in ontwikkeling blijven. Wel tof dat deze update zowel grafisch en qua framerates een verbetering is.
Voor mij was de game een impulsaankoop, moet het nog steeds een keer een goede kans geven. Tot nu toe 1 zonnestelsel verkend en een basis gebouwd, 10 uur gespeeld.
Ik begreep dat de Switch versie wel hier en daar problemen had en dat het vrij lang duurde tot crashes waren opgelost met een update. En bij elke grote update met nieuwe content is het weer spannend of er nieuwe problemen optreden. Maar goed, dat heb je met games die continue in ontwikkeling blijven. Wel tof dat deze update zowel grafisch en qua framerates een verbetering is.
Voor mij was de game een impulsaankoop, moet het nog steeds een keer een goede kans geven. Tot nu toe 1 zonnestelsel verkend en een basis gebouwd, 10 uur gespeeld.
superiscch schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:17:
[...]
Ik moet hier vaker lezen... 😅 Aanbieding verlopen voor The Last Campfire
Hij staat terug in de aanbieding! 😁YdieresiS schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:19:
[...]
Hij is de afgelopen tijd vaker afgeprijsd geweest, dus grote kans dat dat binnenkort nog wel een keer komt:
https://www.dekudeals.com/items/the-last-campfire
Je kan je op bovenstaande site ook aanmelden om een melding te ontvangen als deze weer in de sale is
https://www.dekudeals.com...email&utm_campaign=weekly
[ Voor 15% gewijzigd door superiscch op 25-08-2023 21:29 ]
Voor de mensen met een NSO abonnement, vanaf vandaag zijn 3 games beschikbaar als game op proef (t/m komende donderdag):
-Don't Starve Together
-Puyo Puyo Tetris 2
-Golf with your Friends
-Don't Starve Together
-Puyo Puyo Tetris 2
-Golf with your Friends
Een flinke update voor Sonic Origins Plus.
Patch Notes:
• New Feature - Players can toggle off Anti-Aliasing to have a "nearest neighbor" pixel rendering in Sonic 1/2/3&K/CD and all Game Gear games in the Options Menu.
• New Feature - Players can toggle Game Gear sound to Mono in the Options Menu. This feature addresses the “double audio” Game Gear audio issue.
• Game Gear games will now fill into the provided screen space properly.
• Super Amy will have proper after-images while running.
• Amy's movements will appear smoother in Sonic 2 Special Stages.
• Metallic Madness Zone 2 item boxes location and contents are properly placed.
• In Quartz Quadrant Zone 2, Amy will no longer disappear as the camera moves away in certain conditions.
• Players can now pause the game while in Doomsday Zone.
• In Boss Rush mode against Egg Tilter, Knuckles will have proper rolling animations from springs.
• In Flying Battery Zone, spin-dashing into the magnetic presses will no longer result in instant collision death.
• The correct description for "Jump" is now present in the Chinese localization of the Sonic 3&K digital manual.
• In Competition Mode, Knuckles' change direction movement has been adjusted.
• Additional physics adjustments have been made in Sandopolis Zone.
• Menu text will no longer shrink after entering the Museum and returning to the Main Menu.
• Amy will now be able to complete stage loops while using her Rush Attack.
• The game will no longer crash while playing as Sonic and Tails after collecting the 6th Chaos Emerald in Sonic 1.
• In Sonic CD, Extras that are unlocked will now remain unlocked.
• In Sonic CD, Amy will appear in the proper coordinates after time travelling in certain levels.
Patch Notes:
• New Feature - Players can toggle off Anti-Aliasing to have a "nearest neighbor" pixel rendering in Sonic 1/2/3&K/CD and all Game Gear games in the Options Menu.
• New Feature - Players can toggle Game Gear sound to Mono in the Options Menu. This feature addresses the “double audio” Game Gear audio issue.
• Game Gear games will now fill into the provided screen space properly.
• Super Amy will have proper after-images while running.
• Amy's movements will appear smoother in Sonic 2 Special Stages.
• Metallic Madness Zone 2 item boxes location and contents are properly placed.
• In Quartz Quadrant Zone 2, Amy will no longer disappear as the camera moves away in certain conditions.
• Players can now pause the game while in Doomsday Zone.
• In Boss Rush mode against Egg Tilter, Knuckles will have proper rolling animations from springs.
• In Flying Battery Zone, spin-dashing into the magnetic presses will no longer result in instant collision death.
• The correct description for "Jump" is now present in the Chinese localization of the Sonic 3&K digital manual.
• In Competition Mode, Knuckles' change direction movement has been adjusted.
• Additional physics adjustments have been made in Sandopolis Zone.
• Menu text will no longer shrink after entering the Museum and returning to the Main Menu.
• Amy will now be able to complete stage loops while using her Rush Attack.
• The game will no longer crash while playing as Sonic and Tails after collecting the 6th Chaos Emerald in Sonic 1.
• In Sonic CD, Extras that are unlocked will now remain unlocked.
• In Sonic CD, Amy will appear in the proper coordinates after time travelling in certain levels.
@meesje De meeste bugs had ik nog niet gemerkt, wel apart dat bepaalde bugs pas ruim een jaar na release zijn gefixt. Ik heb het gisteren even getest. Anti-Aliasing staat standaard uit, je kan zowel voor de Mega Drive als Game Gear aan of uit zetten. Ik vind deze feature zelf niet zo interessant, vooral bij de Game Gear ziet het er een stuk waziger uit als je Anti-Aliasing aan zet. Dan vind ik die “reproduce classic feel” filter in NSO Game Boy (Advance) beter.
Het aanpassen van de beeldverhouding en mono audio voor de Game Gear games is een prima verbetering.
Jij hebt Sonic Origins Plus ook? Hoe bevalt het?
Edit: nieuwe bug, game crasht nu als je in Sonic The Hedgehog 1 Labyrinth Zone speelt met Tails.
Het aanpassen van de beeldverhouding en mono audio voor de Game Gear games is een prima verbetering.
Jij hebt Sonic Origins Plus ook? Hoe bevalt het?
Edit: nieuwe bug, game crasht nu als je in Sonic The Hedgehog 1 Labyrinth Zone speelt met Tails.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 26-08-2023 11:52 ]
Voor degenen die totk pro controller nog willen, zie dat deze weer beschikbaar is in de Nintendo store
https://store.nintendo.nl...dition-000000000010009831
€64 bij Amazonsderooij schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:06:
Voor degenen die totk pro controller nog willen, zie dat deze weer beschikbaar is in de Nintendo store![]()
dat is toch weer een tientje, wist niet dat Amazon deze nog had joh
Ik heb No Man's Sky zelf niet (al ligt de game wel in mijn straatje). Vind het nieuwtje in dit geval vooral technisch interessant, gezien het bewijst dat FSR 2.0 mogelijk is op Switch (zelfs al zal het hier om een custom, mogelijk lichter model gaan) en goede resultaten kan opleveren. Veelbelovend voor andere games die de technologische investering doen. In principe is FSR implementatie al mogelijk bij games die TAA ondersteunen - dit zijn er op Switch niet zoveel maar het zou bijvoorbeeld kunnen in Fortnite of in Crysis. Een aantal Nintendo games maken reeds gebruik van FSR 1.0L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:30:
@JackAvery Ben benieuwd. Het is dan wel aangekondigd, maar de update is nog niet te downloaden voor de Switch. Updates voor de Switch versie komen later uit dan op de andere platformen.
Vreemd dat de patch er nog niet is, maar certificatie van Nintendo is mogelijk traag? Er is namelijk niks gezegd over een andere release date (of ik vind er toch geen info over).
Zeker technisch interessant. Maar dat het ook de framerate ten goed komt heeft dat te maken met het gebruik van lagere textures? Edit: Ik lees het even terug, zal wel met die Dynamic Resolution Scaling te maken hebben.JackAvery schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:30:
[...]
Ik heb No Man's Sky zelf niet (al ligt de game wel in mijn straatje). Vind het nieuwtje in dit geval vooral technisch interessant, gezien het bewijst dat FSR 2.0 mogelijk is op Switch (zelfs al zal het hier om een custom, mogelijk lichter model gaan) en goede resultaten kan opleveren. Veelbelovend voor andere games die de technologische investering doen. In principe is FSR implementatie al mogelijk bij games die TAA ondersteunen - dit zijn er op Switch niet zoveel maar het zou bijvoorbeeld kunnen in Fortnite of in Crysis. Een aantal Nintendo games maken reeds gebruik van FSR 1.0
Vreemd dat de patch er nog niet is, maar certificatie van Nintendo is mogelijk traag? Er is namelijk niks gezegd over een andere release date (of ik vind er toch geen info over).
Certificatie van Nintendo is inderdaad traag. Al vind ik het raar dat een update voor Sonic Mania Plus wel gelijk voor alle platformen beschikbaar is. Bij No Man's Sky komen de updates voor de Switch al sinds release later binnen, kan zo een week later zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 26-08-2023 13:47 ]
@L23 ik ben absoluut geen specialist in deze materie maar ik doe een poging:
FSR 2.0 is een temporal upscaling algoritme zoals DLSS: mogelijk kan men nu het spel op een nog iets lagere resolutie renderen en dan upscalen,wat dit geval ten goede lijkt te komen van de beeldkwalitieit. In principe heeft FSR 2.0 een resolutie van 1129x635 nodig voor het "balanced" algoritme, wat enorm dicht licht bij de output resolutie van NMS op Switch. Hiermee upscaled het naar 1080p. De Performance mode kan dit zelfs met een renderresolutie van 960x540. Of dit voor deze implementatie ook zo is kan ik niet zeggen, de ontwikkelaar suggereert dat de techniek hier aangepast is voor de specifieke noden van NMS op Switch.
Hier vind je een artikel door TechPowerUp dat FSR 2.0 uitlegt toen het vorig jaar released werd.
FSR is verder beter geoptimaliseerd en ziet er ook gewoon beter uit dan TAA (de huidige anti-aliasing oplossing van No Man's Sky), een techniek die eigenlijk gewoon slecht functioneert op lage resoluties.
The proof is in the pudding zoals men zegt. Benieuwd wat de ervaringen met de nieuwe patch zullen zijn. Het is mogelijk een voorproevertje van wat we op NextSwitch mogen verwachten met DLSS, dat toch nog wat beter werkt dan FSR.
FSR 2.0 is een temporal upscaling algoritme zoals DLSS: mogelijk kan men nu het spel op een nog iets lagere resolutie renderen en dan upscalen,wat dit geval ten goede lijkt te komen van de beeldkwalitieit. In principe heeft FSR 2.0 een resolutie van 1129x635 nodig voor het "balanced" algoritme, wat enorm dicht licht bij de output resolutie van NMS op Switch. Hiermee upscaled het naar 1080p. De Performance mode kan dit zelfs met een renderresolutie van 960x540. Of dit voor deze implementatie ook zo is kan ik niet zeggen, de ontwikkelaar suggereert dat de techniek hier aangepast is voor de specifieke noden van NMS op Switch.
Hier vind je een artikel door TechPowerUp dat FSR 2.0 uitlegt toen het vorig jaar released werd.
FSR is verder beter geoptimaliseerd en ziet er ook gewoon beter uit dan TAA (de huidige anti-aliasing oplossing van No Man's Sky), een techniek die eigenlijk gewoon slecht functioneert op lage resoluties.
The proof is in the pudding zoals men zegt. Benieuwd wat de ervaringen met de nieuwe patch zullen zijn. Het is mogelijk een voorproevertje van wat we op NextSwitch mogen verwachten met DLSS, dat toch nog wat beter werkt dan FSR.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 26-08-2023 13:59 ]
Nintendo Store zal het wel beter verpakt versturen. Amazon zal het waarschijnlijk in een papieren zak opsturen. Dus als je een onbeschadigde doos wilt....sderooij schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:45:
[...]
dat is toch weer een tientje, wist niet dat Amazon deze nog had joh
Games sturen ze in een envelop. Nu is mijn Link's Awakening doosje kromIke. schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:07:
[...]
Nintendo Store zal het wel beter verpakt versturen. Amazon zal het waarschijnlijk in een papieren zak opsturen. Dus als je een onbeschadigde doos wilt....
Geen amiibo's op Bol kopen. Die komen in een papieren zak tegenwoordigL23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
Games sturen ze in een envelop. Nu is mijn Link's Awakening doosje krom
Boeken komen tegenwoordig ook niet meer veilig aan overigens
Nog geen beschadiging gehad, maar ben ook verbaasd hoe boeken via Bol verstuurd worden. Tot nu toe eigenlijk nooit problemen. Bij Amazon kon ik wel gelijk Link's Awakening retour en vervanging aanvragen. krijg kosteloos een nieuwe toegestuurd, maar geeft momenteel 3 tot 7 maanden aanJackAvery schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:29:
[...]
Geen amiibo's op Bol kopen. Die komen in een papieren zak tegenwoordig![]()
Boeken komen tegenwoordig ook niet meer veilig aan overigens
Maar goed, in dat op zicht kan ik ook wel voorstellen dat je iets meer betaald en bij Nintendo besteld. Uitstekend verpakt elke keer met producten en My Nintendo beloningen.
@L23 Ik moet Sonic Origins Plus nog kopen. Ik wachtte op een aanbieding. Nu zie ik deze bij Allyourgames 25 euro is. Minus 3 euro kom je uit op 22 euro. Eigenlijk geen reden meer om ‘m niet te kopen.
Niet alleen games. Zelfs LEGO dozen gaan in een papieren envelop 🤷♂️. Die zijn dus altijd plat/ stuk als DHL het bezorgd.L23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
Games sturen ze in een envelop. Nu is mijn Link's Awakening doosje krom
[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 26-08-2023 23:25 ]
Let op:
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic