jori040 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Het zal er ook veel om hangen hoe hun 2024 line-up eruit gaat zien.Voor nu zijn alleen nog Luigi's Mansion: Dark Moon & Peach bekend.
Ik denk niet dat de software lineup voor Switch in 2024 doorslaggevend is op de ene of de andere manier. Mensen die nu een eerste Switch kopen die kopen toegang tot een heel volwassen software bibliotheek. Het is heel duidelijk dat deze evergreens blijven verkopen en dus meespelen in de aankoopbeslissing.

Mensen die een Switch vervangen weten dan weer waar ze aan toe zijn.
Of we MP4 nog op deze Switch gaan zien blijft ook nog een grote vraag.
Geen reden om aan te twijfelen tenzij Nintendo graag het internet in brand steekt. Zou wel een cross-gen game kunnen worden.
L23 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

Ik begreep uit je eerdere reacties niet dat je de lange termijn bedoelde. In ieder geval komend jaar niet de PS2 voorbij, hoe goed die 2024 line-up ook is.

Dat artikel vind ik een raar verhaal, 8 inch scherm en 512GB intern geheugen lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk.
Nate zei niet dat het 512GB wordt, maar dat men een upper bound van 512 GB overweegt. Het staat dus nog niet vast. Dat men zo'n grootte overweegt, heeft trouwens ook andere implicaties (meer focus op het installeren van games?)

Wat het 8 inch scherm betreft, zijn er meerdere bronnen die dit beweren. Het kan best, maar voor mij hoeft er geen full HD scherm op de Switch 2 te komen :)

Either way, het klinkt alsof het nog wel een tijdje duurt voor dit soort details het licht gaan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2023 17:46 ]

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:33
@JackAvery
Nou als die Switch2 er pas echt eind 2024 gaat komen dan zie MP4 nog eerder verschijnen dan wij verwachten.Met de MP remaster hebben ze wel een balletje opgegooid.
jori040 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:51:
@JackAvery
Nou als die Switch2 er pas echt eind 2024 gaat komen dan zie MP4 nog eerder verschijnen dan wij verwachten.Met de MP remaster hebben ze wel een balletje opgegooid.
Die kans is er ja. Moeilijk in te schatten momenteel. Men wacht alleszins op het perfecte moment om MP4 te tonen.

Wat m.i. vooral belangrijk is voor Switch na de launch van de opvolger, is hoeveel het verschil in prijs wordt, hoeveel voorraad er van is in het eerste jaar, in welke mate er nog software support voor Switch is post-launch, en of het nieuwe toestel backwards compatible is.

... en dan kan Nintendo ook nog de prijs van de Switch verlagen :P

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2023 18:06 ]

JackAvery schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:45:
Nate zei niet dat het 512GB wordt, maar dat men een upper bound van 512 GB overweegt. Het staat dus nog niet vast. Dat men zo'n grootte overweegt, heeft trouwens ook andere implicaties (meer focus op het installeren van games?)

Wat het 8 inch scherm betreft, zijn er meerdere bronnen die dit beweren. Het kan best, maar voor mij hoeft er geen full HD scherm op de Switch 2 te komen :)

Either way, het klinkt alsof het nog wel een tijdje duurt voor dit soort details het licht gaan zien.
Ik heb de podcast (nog) niet geluisterd, maar de website die hier gelinkt werd gaf aan dat het om 512GB opslag ging. In mijn ogen is Gamed dus ook gelijk een waardeloze website :P
Installeren van games vraag ik me ook al een tijdje af. Dit zien we ook al een tijd bij Xbox en Playstation. Maar daar gaat het wel om disc media die langzamer is dan de HDD/SSD. Een cartridge en SD kaart heeft wel een hogere leessnelheid, maar mogelijk niet snel genoeg voor de opvolger?

8 inch lijkt mij vreemd omdat ik denk dat dit meer kost dan een 7 inch scherm. Zelfde met de opslag als dit ook met een SD kaart uitgebreid zou kunnen worden. En ik zie hier al mensen zeuren dan de Switch te zwaar is. Al is een groter scherm natuurlijk wel mooier, ik merk zelf dat ik steeds vaker grotere schermen prefereer. Maar het zou de handheld wel een stuk lomper maken om mee te nemen.
L23 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:07:
[...]

Ik heb de podcast (nog) niet geluisterd, maar de website die hier gelinkt werd gaf aan dat het om 512GB opslag ging. In mijn ogen is Gamed dus ook gelijk een waardeloze website :P
Installeren van games vraag ik me ook al een tijdje af. Dit zien we ook al een tijd bij Xbox en Playstation. Maar daar gaat het wel om disc media die langzamer is dan de HDD/SSD. Een cartridge en SD kaart heeft wel een hogere leessnelheid, maar mogelijk niet snel genoeg voor de opvolger?
Er zouden zeker voordelen zijn aan snellere opslag. De cartridges/SD kaartjes zitten rond de 100 MBps. Een engine zoals Unreal 5 kan profiteren van 500 MB/s snelheden. De vraag is vooral welk soort opslaggeheugen er de juiste balans vindt tussen snelheid/grootte/prijs/elektriciteitsverbruik.

Als Nintendo bij cartridges en SD kaarten blijft, dan zouden verplichte installaties op de groter bemeten interne opslag me niet verbazen. NAND is verder serieus in prijs gedaald tegenover 2017, waardoor 256 GB+ iets eenvoudiger te budgetteren valt.

Maar goed, allemaal speculatie. Een handheld zoals de Switch is één grote evenwichtsoefening.
8 inch lijkt mij vreemd omdat ik denk dat dit meer kost dan een 7 inch scherm. Zelfde met de opslag als dit ook met een SD kaart uitgebreid zou kunnen worden. En ik zie hier al mensen zeuren dan de Switch te zwaar is. Al is een groter scherm natuurlijk wel mooier, ik merk zelf dat ik steeds vaker grotere schermen prefereer. Maar het zou de handheld wel een stuk lomper maken om mee te nemen.
De kans bestaat dat men fysiek een klein beetje meer ruimte nodig had om andere redenen (batterij of koeling bvb.), en men daarom een groter scherm kiest. Een andere reden kan zijn dat het 8" scherm eigenlijk goedkoper was om in te kopen dan een 7" OLED scherm.

Opnieuw, het blijft gissen. Het valt wel op dat minstens drie verschillende bronnen op die 8" springen.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
En bedankt voor de reminder!
1982 hier.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29
PdeBie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:20:
[...]

En bedankt voor de reminder!
1982 hier.
LOL. De jaren 70 waren gaaf.... heb er 7,5 maand van mogen genieten. ;)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:41
Yes, die hadden wij ook in huis :+

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23
Korte review voor die Hori Split Pad Compact:

Controllers liggen fijn in de hand. Maat is precies goed met mijn medium sized handen. Buttons voelen goed aan. D-pad is OK en is een softere push dan de rest van de knoppen. Iets minder fijn als je snel wilt kunnen wisselen van richting met je d-pad. Maar is misschien even wennen. Sticks zijn erg fijn en de grip is prettig te noemen.

Tot zover wel tevreden erover. (y)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• PdeBie
RollieBollie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:38:
[...]

LOL. De jaren 70 waren gaaf.... heb er 7,5 maand van mogen genieten. ;)
Met al die oudjes hier op het forum kunnen we een tweede Computer Totaal clubje beginnen :D

• jori040
PdeBie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Met al die oudjes hier op het forum kunnen we een tweede Computer Totaal clubje beginnen :D
Ik doe mee[1976] ;)

• PdeBie
Zijn er mensen hier die Mario Strikers Battle League hebben gespeeld?
Als jullie deze game niet in vergelijking trekken t.o.v. de eerdere Wii versie*, is het dan een leuke game?

* alle reviews die ik heb gezien/gelezen klagen dat het een downgrade is ten opzichte van de Wii versie. Aangezien ik die versie nooit gespeeld heb is dat geen argument voor mij, maar alle reviews klagen het meeste daarover.

Verwijderd

PdeBie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:58:
Zijn er mensen hier die Mario Strikers Battle League hebben gespeeld?
Als jullie deze game niet in vergelijking trekken t.o.v. de eerdere Wii versie*, is het dan een leuke game?

* alle reviews die ik heb gezien/gelezen klagen dat het een downgrade is ten opzichte van de Wii versie. Aangezien ik die versie nooit gespeeld heb is dat geen argument voor mij, maar alle reviews klagen het meeste daarover.
Ik heb hem onlangs gekocht. Nieuw vaak wel voor rond de 40 euro te krijgen. Heb de Wii versie niet gespeeld, maar op de GameCube heb ik het origineel grijs gespeeld. Heb de negatieve reviews ook gelezen en snap de kritiekpunten wel, maar het doet voor mij persoonlijk geen afbreuk aan de fun. Speel het spel dagelijks. De singleplayer cups had ik in no-time uitgespeeld en sindsdien speel ik online matches. Erg vermakelijk. De gameplay staat als een huis. Heb er net zoveel lol mee als Mario Kart en dat is een groot compliment.

Eigenlijk heeft het spel maar één minpunt en dat is de verslavingsfactor. Steeds als ik eigenlijk verder wil met Zelda wint Mario Strikers. Even twee of drie potjes en inmiddels ben ik er ook best goed in. Heb een aantal characters geupgrade en zeker als je tegen andere doorgewinterde spelers speelt dan is het zeer competitief en op het scherpst van de snede.

Heerlijke game. 8)

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06
Mooi plaatje met een goed beeld van die tijd. Geen autogordels en lekker in de achterbak van de stationwagen zitten. Tegenwoordig wordt je direct langs de weg gezet als je dat doet :)

Ik heb ook nog een eerste generatie gameboy en een lightboy ergens in een doos liggen. Mooi spul was dat. Qua batterijduur zijn we nu overigens wel een heel stuk beter af.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11 12:27
Schweino schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:42:
[...]

Mooi plaatje met een goed beeld van die tijd. Geen autogordels en lekker in de achterbak van de stationwagen zitten. Tegenwoordig wordt je direct langs de weg gezet als je dat doet :)

Ik heb ook nog een eerste generatie gameboy en een lightboy ergens in een doos liggen. Mooi spul was dat. Qua batterijduur zijn we nu overigens wel een heel stuk beter af.
Ik voelde me ook al zo'n ouwe zak omdat dat ook is wat ik als eerste dacht - lekker veilig, geen gordels, geen hoofdsteunen, los in de kofferbak...

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:14
Dit is voor mij echt nostalgie <3 <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGXXlct5NQOMCZW9iE5ut74KGVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gftHIx8FLO5c83rPudCABfO5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door sderooij op 04-08-2023 08:41 ]

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
Ben zelf ook groot dan van de PU.
Zat vorig jaar bij zwemles te wachten op onze oudste.
Zit er een vader bij me aan tafel, beetje ouwehoeren.
Herkende z'n stem.
Na een paar zwemlessen toch de vraag gesteld.
Check!
Het was inderdaad Boris.
Paar leuke gesprekken over z'n tripjes voor Power Unlimited gehad daarna.

• Stef120
  • Laatst online: 17-10 16:54
Stef120 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Tikkie offtopic
Ben zelf ook groot dan van de PU.
Zat vorig jaar bij zwemles te wachten op onze oudste.
Zit er een vader bij me aan tafel, beetje ouwehoeren.
Herkende z'n stem.
Na een paar zwemlessen toch de vraag gesteld.
Check!
Het was inderdaad Boris.
Paar leuke gesprekken over z'n tripjes voor Power Unlimited gehad daarna.
Wat beter te doen met een dagje vakantie dan numbers crunchen :+ Hieronder vinden jullie een uitgebreid overzicht van Nintendo's kwartaalresultaten.

Post is nog niet volledig af. Helaas laat Datawrapper het plots afweten waardoor de statische export van grafieken niet altijd correct functioneert. Ik voeg later meer plaatjes toe.

Hardware

Nintendo verkocht het voorbije kwartaal 3.91 miljoen consoles (+13.9% year-on-year). Dit is voor een groot deel te danken aan de Zelda OLED editie. We zien dat de trend zich voortzet waarbij de OLED steeds meer van de Switch hardware verkopen voor zijn rekening neemt. Dit toont aan de ene kant dat mensen bereid zijn een hogere instapprijs te betalen voor Nintendo producten. Aan de andere kant betekent het dat Nintendo iets minder winst maakt op hun hardware verkopen, gezien de marges op het OLED model lager liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIByXKcqisdPxX0yfwsYL78K91Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QEMftFAS9hm0PzSSqiIXk3zx.png?f=fotoalbum_large
Interactieve grafiek

In hun duiding van de hardware verkopen verklaart Nintendo verder dat regionaal een interessant effect optreedt: hoewel de leveringen lager lagen dan vorig jaar in het Amerikaans continent en in Europa, constateert Nintendo wel dat de sell-through - dus het aantal verkopen aan de consument zelf - steeg in alle regio's. De cijfers van Nintendo tonen alvast dat de stijging van de leveringen dit kwartaal voornamelijk zichtbaar waren in Japan en de 'overige' landen. Dit betekent waarschijnlijk dat in Europa en Amerika er veel minder consoles zich in de logistieke keten bevinden dan vorig jaar.

Over de hele levensduur van de switch Switch werden er tot 30 juni 2023 129,53 miljoen consoles verkocht.

Software

Ook op dit vlak is het huidige kwartaal uitzonderlijk. Nintendo verkocht het voorbije kwartaal 52.21 miljoen games (+26.1% year-on-year). Tears of the Kingdom speelde hierin een zeer grote rol.

Updates van verkopen van first-party software:
  • Mario Kart 8 Deluxe - 55.46M (+1.67M)
  • Animal Crossing: New Horizons - 42.79M (+580K)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 31.77M (+680K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 30.65M (+840K)
  • Super Mario Odyssey - 26.44M (+680K)
  • Pokémon Sword and Shield - 25.92M (+100K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 22.66M (+560K)
  • Super Mario Party - 19.39M (+250K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 18.51M
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 16.17M (+760K)
De sequel voor Breath of the Wild verschuift zo maar eventjes 18,51 miljoen games op 50 dagen tijd. Let wel op dat het hier om verscheepte games gaat. Wat de sell-through naar consumenten betreft merkt Nintendo op dat meer dan 15.7 miljoen exemplaren op 8 weken tijd over de toonbank zijn gegaan. Tears of the Kingdom wordt zo vrijwel onmiddellijk de tweede bestverkochte Zelda game ooit. De vraag is wel of het spel dezelfde lange adem zal hebben als zijn voorganger, die ook heel aardig blijft verkopen.

Een ander interessant cijfer zien we hier in de cijfers van Mario Kart 8, dat het voorbije kwartaal meer dan 1.6 miljoen keer verkocht is. Het is al lang duidelijk dat de titel een evergreen is, maar hier zien we desondanks het effect van de Mario film doorschijnen dixit Nintendo. MK8 Deluxe heeft nu meer dan 55 miljoen exemplaren verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_3oWBLSGOS6xTeuB4k-cmXgox4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UbjDzXdAFEkPN2cU9A6ev85l.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Digitaal
Opnieuw is een duidelijke stijging zichtbaar - de omzet was 119.6 miljard Japanse Yen (+35.9% year-on-year). Nintendo verklaart de stijging op drie manieren: de verzwakking van de Yen, het 'Zelda' effect en een stijging in het aantal Nintendo Switch Online verkopen. Wanneer we de omzet naar Euro omrekenen (~760 miljoen aan de koers die Nintendo rekent in dit rapport), is de stijging inderdaad minder, maar nog steeds bijna 20 percent.
De verhouding van digitale tot fysieke verkopen daalt echter weer een beetje. Ook dit is aan Tears of the Kingdom te wijten, waarvan zeer veel fysieke exemplaren verkocht werden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ym4sckieUfZm0GwItg7shqWxA3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sEXHA0mzugKyUGw4sasWQryI.png?f=fotoalbum_large
Interactieve grafiek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy8l4zxQg7rj0AZAM-kDbfQLVDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3cdb9LF9OA2oaQQqXwImVYil.png?f=fotoalbum_large

Mobile & IP

Het is al eventjes geleden dat er iets interessants gebeurde in deze sectie. Nu is het eindelijk zo ver ;) We zien de impact van de release van de Super Mario Bros Movie: de omzet in deze categorie is bijna verdriedubbeld (+190% tegenover Q1 van vorig jaar). De populariteit van de Mario film bereikte ook het (intentionele) neveneffect van verhoogde verkopen van verschillende Mario games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7ntxXg4GituhO4vPEXJrKMnfQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IreBZu566xvpfeCuB1VztInV.png?f=fotoalbum_large
Interactieve grafiek

Vanuit bedrijfsperspectief is de vraag nu vooral hoe ze op lange termijn gaan blijven renderen op hun intellectual properties. Het is duidelijk dat er meer films in de pipeline zitten. Ook de aankoop van Dynamo Pictures (nu: Nintendo Pictures) suggereert dat het bedrijf verder zal investeren in de diversificatie van hun visuele content. Desondanks kan men op korte termijn niet verwachten dat Nintendo elk jaar een klapper van dit formaat uit de mouwen schudt. Voorlopig lijkt het dus om een tijdelijke piek te gaan.

Financiëel

Qua omzet was het voorbije kwartaal het sterkste Q1 voor Nintendo ooit. Ik heb voor een keer onderstaande grafiek in Japanse Yen geproduceerd i.p.v. in Euro (de Euro staat zeer sterk op dit moment) zodat duidelijk is waar ik het over heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5U-2HuX8vL1ioxdPYmbXeoUngE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BcT1U2MQkuwpT65SsvvAXAYB.png?f=fotoalbum_large

In Euro wordt deze omzet ~2.9 miljard, net iets lager dan de omzet in Euro in Q1 2021 door de sterk verschillende koers.

Voor wie zowel omzet als winst naast elkaar wilt zien voor het Switch tijdperk: interactieve grafiek hier.

Kijken we even naar de segmentatie van de omzet gerelateerd aan videogames...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66-NV4qRzfuim9UtFEg7U9k2jUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UBESXCSIV80AMtAaPnTNyx92.png?f=fotoalbum_large
Interactieve grafiek

... dan zien we toch wat verschillen met de normale verdeling. Mobile & IP neemt bijna 7% van de omzet in. Console hardware is proportioneel wat kleiner geworden, terwijl de omzet van software proportioneel groter is. We kunnen er van uit gaan dat deze twee laatste trends zich zullen blijven verder zetten naarmate de Switch dichter bij het einde van zijn levenscyclus komt.

De uitzonderlijke resultaten van dit kwartaal hebben voorlopig geen aanpassing veroorzaakt in de voorspellingen van Nintendo's volledige jaarresultaten.

Research & Development
Trend zet zich simpelweg verder :) Logisch: personeelskosten worden duurder door inflatie en vergroting van het personeelsbestand, Nintendo investeert meer in games, er wordt al jaren gewerkt aan een nieuwe console, ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TCG_A2Vcu4BXpkVC-D9UR917dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gW7IDheiuUEMGWmrlinhq4vJ.png?f=fotoalbum_large
Interactieve grafiek

Advertising
Hier zien we geen vreemde bewegingen. Advertentieuitgaves stijgen langzaam naarmate de Switch ouder wordt. Ook de lancering van Zelda zal wat duurder zijn dan gewoonlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaGIwPnwAX78Pp2gkoaotE3KO84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3XN9s7R1n5oKFrvl18RC6G7U.png?f=fotoalbum_large
Interactieve grafiek

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
soms zie ik mario kart deluxe vouchers langskomen op marktplaats. volledige game+3 maanden online. komen deze uit bundels? of zijn deze los te verkrijgen ergens?

van andere mario spellen ben ik er nooit een tegengekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 04-08-2023 14:26 ]

Farabi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:25:
soms zie ik mario kart deluxe vouchers langskomen op marktplaats. volledige game+3 maanden online. komen deze uit bundels? of zijn deze los te verkrijgen ergens?

van andere mario spellen ben ik er nooit een tegengekomen.
Je antwoord is één google opdracht van je verwijderd:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/3KA07DrDl2rr/6RlB0yO/1200x860.jpg

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Je antwoord is één google opdracht van je verwijderd:

[Afbeelding]
ah, kzat bij de oled versies te kijken.
The next #PokemonPresents arrives soon, Trainers!

Tune in to our official YouTube channel at 6:00 a.m. PDT on August 8 for 35 minutes of Pokémon news and updates! 🎊

https://bit.ly/47w7TV5
Er komt een Pokémon Direct aan.

• Sleehond
  • Laatst online: 21:36
Twijfels hier...

NU Nintedo Switch Oled aanschaffen

OF

Toch maar uitstellen en wachten wachten wachten op de volgende versie?

Heb eigenlijk heel erg veel zin om met een Switch aan de slag te gaan, maar ben zo'n type die het dan stom vind om hem nu aan te schaffen terwijl er misschien een half jaar een nieuwe versie is....

Ik weet dat jullie niet de conclusie kunnen trekken, maar zouden jullie gewoon lekker nu toeslaan??

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Sleehond schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:02:
Twijfels hier...

OF

Heb eigenlijk heel erg veel zin om met een Switch aan de slag te gaan, maar ben zo'n type die het dan stom vind om hem nu aan te schaffen terwijl er misschien een half jaar een nieuwe versie is....

Ik weet dat jullie niet de conclusie kunnen trekken, maar zouden jullie gewoon lekker nu toeslaan??
Gewoon lekker de OLED versie kopen en nu genieten van de spellen. Het zal me niet verbazen als de opvolger pas in de loop van tweede helft 2024 op de markt komt, ruim voor de feestdagen. Maar ja, het is allemaal koffiedik kijken.

• Sleehond
  • Laatst online: 21:36
@meesje heb je ook gelijk in, daarom neig ik ook wel naar nu aanschaffen. En tja als ie dan nog ergens komt volgend jaar dan kan ik altijd nog de OLED versie van nu weer verkopen en upgraden.
Sleehond schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:02:
Twijfels hier...

OF

Niet kijken naar de hardware, maar naar de software. Welke games interesseren je en heb je nu tijd en zin om die te spelen?

• RollieBollie
Zo lang Nintendo zelf nog niets bekend heeft gemaakt over een nieuwe console kan je gerust nog half jaar wachten dat een release snel komt.

Ga je daar echter op wachten en is er dan nog niets bekend gemaakt dan wacht je dus minimaal een jaar waarin je leuke games had kunnen spelen.

Het enige dat er nu "bekend" is zijn geruchten en mogelijke leaks.

Hardware die al bestaat, maar een special/limited edition krijgt zoals de Switch TotK, zijn leaks van en zijn dan nog lang niet beschikbaar. De Switch TotK leaks waren rond november/december 2022 en werd bekend gemaakt door Nintendo eind maart 2023. En dus release van deze Switch eind april 2023.

• Zerora
JackAvery schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:31:
[Twitter]
[...]

35 minuten lang. Dat is veel. Ik ben erg benieuwd of ze nog iets nieuws hebben.

We gaan natuurlijk de nieuwe expansions van Scarlet/Violet nog eens zien. En dan hebben we nog de Detective Pikachu game. Wellicht nog iets Pokemon Go of Pokemon Sleep gerelateerde info. Ik denk nog wat Pokemon Unite nieuws. Verder nog meer info over Pokemon Concierge Netflix show.
En dan zitten we ver door te tijd heen denk.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora
https://www.4gamers.be/ni...-animal-crossing-op-komst

LEGO Animal Crossing sets op komst.

• jori040
Ik verwacht dat Nintendo dit jaar 0 info geeft over een opvolger.Dit najaar knallen op de huidige Switch dat is wat ze gaan doen.

En ja gezien de berg aan exclusieve Nintendo titels is het nu nog een reden om een Switch te kopen.

• PdeBie
Vandaag mijn prille gameverzameling (heb de Switch nu pas 1 week) aangevuld met Super Smash Bros Ultimate.

Dat is game #4* O-)

Op de wishlist staat nog:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1GamesKirby en de Vergeten Wereld€ 47,69€ 47,69
1GamesMario Strikers: Battle League, Switch€ 44,-€ 44,-
1GamesThe Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 144,64

En er zal vast nog meer verschijnen in mijn lijstje ooit :p

* eigenlijk 6, want 1 van de aankopen is de Borderlands collectie bestaande uit 3 games.
PdeBie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:16:
Vandaag mijn prille gameverzameling (heb de Switch nu pas 1 week) aangevuld met Super Smash Bros Ultimate.

Dat is game #4* O-)

Op de wishlist staat nog:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1GamesKirby en de Vergeten Wereld€ 47,69€ 47,69
1GamesMario Strikers: Battle League, Switch€ 44,-€ 44,-
1GamesThe Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 144,64

En er zal vast nog meer verschijnen in mijn lijstje ooit :p

* eigenlijk 6, want 1 van de aankopen is de Borderlands collectie bestaande uit 3 games.
Een enorme backlog aan het creëren? :P

• PdeBie
@L23 heb je mijn Steam library en GOG library nog niet gezien O-)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

JackAvery schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:31:
[Twitter]
[...]

Oh my......
Please een nieuwe Pokémon game en niet alleen maar over die toekomstige dlcs. Ik hoop serieus op een Pokémon Lets Go versie van Gold/Silver/Crystal of Ruby/Sapphire, of nog veel beter dan dat. Hoe dan ook, ik ben heel benieuwd!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:14
G_Dragon schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:48:
[...]

Oh my......
Please een nieuwe Pokémon game en niet alleen maar over die toekomstige dlcs. Ik hoop serieus op een Pokémon Lets Go versie van Gold/Silver/Crystal of Ruby/Sapphire, of nog veel beter dan dat. Hoe dan ook, ik ben heel benieuwd!
serieuze vraag als non-pokemon persoon: is scarlet niet het ultieme pokemon spel? Is lets go zó anders dan Scarlet?
sderooij schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:08:
[...]

serieuze vraag als non-pokemon persoon: is scarlet niet het ultieme pokemon spel? Is lets go zó anders dan Scarlet?
Tja, wat is ultiem. Meerdere spellen en meerdere smaken. De huidige Let's Go spellen spelen goed in op de nostalgie omdat ze gebaseerd zijn op de 1e generatie Pokemon games. Gold en Silver is de 2e generatie en men hoopt dat daar ook een remake van komt.

• G_Dragon

G_Dragon

sderooij schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:08:
[...]

Ja Pokémon Scarlet en Violet zijn op veel gebieden echt perfect, alleen hebben ze hier veel steken laten vallen in de performance en ook nooit via een update opgelost waardoor de spellen schokkerig lopen op de Nintendo Switch. Maar ze mogen hier in de toekomst best mee doorgaan op de voorwaarde dat de wereld stabiel minimaal 30fps loopt..

De Pokémon Let's go spellen zijn wel heel anders want die geven meer het nostalgie gevoel, zijn simpeler en ook nog eens kindvriendelijker. Je kan helaas niet tegen Pokémon vechten, hier was ik in het begin erg op tegen maar ik heb er steeds minder moeite mee.

Daarom zei ik ook Pokémon Let's Go of beter, want zou ook wel graag een Gen 2 of Gen 3 remake willen zien die alle oude elementen behoud zoals het vechten tegen wilde Pokémon. Alleen dan liever in de graphics zoals die van Let's Go en niet zoals Pokemon Brilliant Diamond en Shining Pearl..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11 10:26
L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:24:
[...]

Een enorme backlog aan het creëren? :P
Komt me bekend voor, hoewel ik momenteel heel erg sterk probeer te zijn door eerst games uit te spelen. Ik wil namelijk ook nog steeds Metroid Prime Remastered kopen, maar had Pikmin 4 een paar dagen geleden cadeau kregen van mijn stagiaire voor het extra energie en tijd die ik onbetaald in hem gestoken had. Dus ga ik die eerst maar eens spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:22:
[...]

Komt me bekend voor, hoewel ik momenteel heel erg sterk probeer te zijn door eerst games uit te spelen. Ik wil namelijk ook nog steeds Metroid Prime Remastered kopen, maar had Pikmin 4 een paar dagen geleden cadeau kregen van mijn stagiaire voor het extra energie en tijd die ik onbetaald in hem gestoken had. Dus ga ik die eerst maar eens spelen.
Ik vind dat ook wel moeilijk hoor. Inderdaad eerst games uitspelen voordat ik wat nieuws koop. Maar als er een mooie aanbieding voorbij komt pak ik die ook mee. Mijn backlog bestaat momenteel uit No Man's Sky, Cuphead, Lego Marvel Super Heroes en Return to Monkey Island. En ik probeer mijn Xbox backlog ook wat weg te werken voordat Starfield uit komt.

• jori040
Linksquest schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:22:
[...]

Als groot Metroid Prime liefhebber zeg ik om dit moment dat Pikmin 4 een betere keuze is om te spelen.Die stagiaire heeft een goede smaak. ;)

De game is super mooi en het concept blijft in mijn ogen uniek. :)

• Linksquest
L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:28:
[...]

Ik vind dat ook wel moeilijk hoor. Inderdaad eerst games uitspelen voordat ik wat nieuws koop. Maar als er een mooie aanbieding voorbij komt pak ik die ook mee. Mijn backlog bestaat momenteel uit No Man's Sky, Cuphead, Lego Marvel Super Heroes en Return to Monkey Island. En ik probeer mijn Xbox backlog ook wat weg te werken voordat Starfield uit komt.
Een hele mooie aanbieding koop ik ook, maar noem ik Metroid Prime Remastered even weer als voorbeeld, deze is nu niet in de aanbieding, dus wacht ik daar nog even mee.

• Linksquest
jori040 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

Als groot Metroid Prime liefhebber zeg ik om dit moment dat Pikmin 4 een betere keuze is om te spelen.Die stagiaire heeft een goede smaak. ;)

De game is super mooi en het concept blijft in mijn ogen uniek. :)
Ben erg benieuwd, na vandaag nog 2 middag diensten en dan 3 weken vakantie, dus gaat goed komen.

• jori040
Linksquest schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

Ben erg benieuwd, na vandaag nog 2 middag diensten en dan 3 weken vakantie, dus gaat goed komen.
Het leuke is dat die game ook nog eens echt een vakantiegevoel geeft.Lekker buiten in de natuur :)

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 04-08-2023 21:37 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zerora schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:20:
Korte review voor die Hori Split Pad Compact:

Controllers liggen fijn in de hand. Maat is precies goed met mijn medium sized handen. Buttons voelen goed aan. D-pad is OK en is een softere push dan de rest van de knoppen. Iets minder fijn als je snel wilt kunnen wisselen van richting met je d-pad. Maar is misschien even wennen. Sticks zijn erg fijn en de grip is prettig te noemen.

Tot zover wel tevreden erover. (y)
Ah klinkt goed. Morgen komt hier de Hori Split Pad pro’s binnen dus ben benieuwd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Linksquest
jori040 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:35:
[...]

Het leuke is dat die game ook nog eens echt een vakantiegevoel geeft.Lekker buiten in de natuur :)
Hopelijk veel buiten, tot nu toe zit het weer niet mee.

Er kan gespaard worden voor nieuwe afbeeldingsstukjes van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er weer nieuwe voor in de plaats tot 8 september. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1sDVdw9kyxfqk3bse35ISC5LKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIepk5BJ7KK25YeBpH5gpCo2.jpg?f=fotoalbum_large

• Linksquest
A nice, van de week even kijken.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-11 21:10
RollieBollie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:52:
Zo lang Nintendo zelf nog niets bekend heeft gemaakt over een nieuwe console kan je gerust nog half jaar wachten dat een release snel komt.

Ga je daar echter op wachten en is er dan nog niets bekend gemaakt dan wacht je dus minimaal een jaar waarin je leuke games had kunnen spelen.

Het enige dat er nu "bekend" is zijn geruchten en mogelijke leaks.

Hardware die al bestaat, maar een special/limited edition krijgt zoals de Switch TotK, zijn leaks van en zijn dan nog lang niet beschikbaar. De Switch TotK leaks waren rond november/december 2022 en werd bekend gemaakt door Nintendo eind maart 2023. En dus release van deze Switch eind april 2023.
En geruchten over een opvolger zijn er al jaren, net als de vragen van mensen "of ze nu een Switch moeten kopen of wachten op een opvolger". Maar als de geruchten zouden kloppen, hadden we nu onderhand al de opvolger van de opvolger gehad, en het enige dat we in al die jaren hebben gehad is een iets efficiëntere CPU, Lite en OLED modellen en special editions, maar niets van een echte opvolger. Uiteindelijk krijg ik bij al die geruchten het gevoel dat iedereen ze om de zoveel tijd maar weer de wereld in schopt met een releasedatum een half jaar tot een jaar in de toekomst, in de hoop dat ze herinnert worden en geloofwaardigheid krijgen voor die ene keer dat ze het wel goed hebben en niet de 10x daarvoor dat ze er naast zaten.

Daarnaast, als ik kijk naar wanneer de Wii, Wii U en Switch officieel zijn aangekondigd en wanneer ze echt beschikbaar kwamen, daar zat ongeveer een tot anderhalf jaar tussen. Ik verwacht dat dat voor een opvolger niet veel anders zal zijn.

Op de vraag van @Sleehond : Je kan nu aanschaffen en er nu van genieten, of wachten op de opvolger die ooit een keer zal komen maar waarvan niemand weet wanneer dat gaat zijn en wat het precies gaat zijn. Het kan een half jaar duren, een jaar duren, het kan nog langer duren voordat de opvolger er is. Het kan zijn dat het wel backwards compatible is en je Switch games erop kan spelen, het kan zijn dat het niet zo is. Het kan zijn dat de opvolger allemaal topgames krijgt, het kan zijn dat de games tegen vallen. Niemand weet wat het gaat worden.

• G_Dragon

G_Dragon

Voor €10 dit pareltje op de kop getikt, we hebben het spel op de Xbox Series X al twee keer uitgespeeld. Maar het blijft gewoon een geweldig spel om te spelen vanwege de humor en simpele gameplay, dus nu ook maar voor de Nintendo Switch gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYErEPuAssUG6lqIojZ9NVpDmhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xinWZgNH7jRLungjBuxXAfe.jpg?f=fotoalbum_large

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:38
Zo jammer dat ze de opvolger gecanceld hebben. Ik vond deze eigenlijk leuker dan BOTW.

• G_Dragon

G_Dragon

Timothy3000 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:35:
Zo jammer dat ze de opvolger gecanceld hebben. Ik vond deze eigenlijk leuker dan BOTW.
Ja daar baal ik ook nog steeds van, want ook hier zaten we met veel hoop te wachten op een deel 2.

• jori040
Timothy3000 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:35:
Die 1e was idd een erg goede Ubisoft game.

• meesje
G_Dragon schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:06:
Voor €10 dit pareltje op de kop getikt, we hebben het spel op de Xbox Series X al twee keer uitgespeeld. Maar het blijft gewoon een geweldig spel om te spelen vanwege de humor en simpele gameplay, dus nu ook maar voor de Nintendo Switch gehaald.

[Afbeelding]
Leuk spel! Recentelijk mee begonnen. Destijds gekocht met alle DLC voor 2,50 euro via de CZ shop. Ik heb liever fysiek, maar deze digitale aanbieding kon ik niet negeren. Zonder DLC neemt dit spel overigens al bijna alle standaard opslagruimte in.
Ik vermaak me wel met dit spel. Het voelt wat minder open wereld dan bv Zelda. Bij Zelda BotW voelde ik me snel verloren. Om de een of andere reden pakte dit spel mij niet. Dat heb ik niet met Fenyx. Deze houdt me wel geboeid. En elke avond even kort een een opdracht uitvoeren, is voor mij wel te doen.
Wellicht dat ik spel ook fysiek zal aanschaffen. Dat heeft wel mijn voorkeur. Noem me maar ouderwets maar het bekijken van een hoesje, het openen en de cartridge er uit halen, heeft voor mij wel zijn charme.

• PdeBie
Zo, en nu ook mijzelf een Pro controller cadeau gedaan. Hopelijk stukje comfortabeler dan de joycons bij langere game sessies.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:17

RnB

@PdeBie ik ben ontzettend blij met de Pro controller. Als PlayStation guy kon ik maar niet wennen aan de crappy joycons, de Pro is daarentegen een degelijke controller.

Lange ToTK sessies gaan zonder problemen. :)
PdeBie schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:29:
Zo, en nu ook mijzelf een Pro controller cadeau gedaan. Hopelijk stukje comfortabeler dan de joycons bij langere game sessies.
Fijne controller hoor, ga je plezier aan beleven. Als je toch wat langere sessies met de joycons moet doen, kan ik trouwens de één joycon los in elke hand aanbevelen.

• Zerora
JackAvery schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Fijne controller hoor, ga je plezier aan beleven. Als je toch wat langere sessies met de joycons moet doen, kan ik trouwens de één joycon los in elke hand aanbevelen.
Of de Joycon Grip gebruiken.

Zerora schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Of de Joycon Grip gebruiken.
Ik haat dat ding, ongelooflijk onergonomisch en een verspilling van plastic... maar subjectief natuurlijk :)

Coole aankondiging. Gothic was op zekere manieren zijn tijd ver vooruit, ondanks de terechte status als "Eurojank game". Release op 28 september met een redelijk aantal QOL upgrades en een hoop buxfixes in vergelijking met de originele game.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 05-08-2023 15:16 ]

• Timothy3000
Advance Wars voor 25 euro gekocht bij MediaMarkt. Te mooie prijs om te laten liggen, al blijft die artstyle verschrikkelijk haha.

• Donstil
  • Niet online
Naar goed voorbeeld van @Zerora ook de Hori Split Pad besteld, de “pro” in mijn geval.
Tijdje getwijfeld tussen deze en de Mobapad maar uiteindelijk toch maar voor de Hori gegaan omdat je die gewoon in Nederland kunt krijgen.

Eerste indrukken zijn erg goed, de joycons aan de switch zijn niet voor mij, te klein voor mijn handen en voelen te veel als speelgoed, in dat gat valt de Hori Split Pad Perfect. Dit is een normale controller in 2 delen. Knoppen voelen goed, thumbsticks hebben (nog) geen drift en voelen degelijker. Al met al een prima aankoop zo met wat lange vluchten voor de deur.

Enige nadeel kan zijn dan dat er geen rumble inzit maar dat zal per persoon verschillen.

TLDR: Hori Split Pad Pro is een aanrader.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 05-08-2023 17:55 ]

Net Sonic Origins Plus met mijn neefje van 5 gespeeld. De spellen waar je met Sonic & Tails speelt kan je dan Tails met de tweede controller bedienen en assisteren. Gaat hem best goed af en bij de eindbazen help ik dan een handje mee.

• G_Dragon

G_Dragon

*Knip*offtopic, en grijs gebied

[ Voor 128% gewijzigd door Chaoss op 06-08-2023 12:39 ]

Timothy3000 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:16:
Advance Wars voor 25 euro gekocht bij MediaMarkt. Te mooie prijs om te laten liggen, al blijft die artstyle verschrikkelijk haha.
Had je die aanbieding vanochtend gezien op Budgetgaming? Online besteld of nog ergens kunnen ophalen? Ik zag het te laat, maar anders inderdaad een te mooie prijs om te laten liggen.

Heeft die game nog updates gekregen of staat het compleet op de cartridge?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Had je die aanbieding vanochtend gezien op Budgetgaming? Online besteld of nog ergens kunnen ophalen? Ik zag het te laat, maar anders inderdaad een te mooie prijs om te laten liggen.

Nog steeds op Ver. 1.0.0

Advance Wars was al erg lang klaar voordat deze uit kwam dus zal goed opgepoetst zijn voordat het spel in de winkels lag (één jaar als ik me niet vergis door de invasie van Rusland).

[ Voor 19% gewijzigd door Ike. op 05-08-2023 21:12 ]

• PdeBie
@JackAvery / @RnB inderdaad geen spijt van. Net een poosje Mario kart 8 gespeeld en dat speelt veel prettiger.

• jori040
Switch 2 Rumours: Facts vs Fiction

Wel vaag dat DF nog geen Pikmin 4 item heeft.Juist omdat Nintendio hier de Unreal Engine gebruikt kan dat interessant zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door jori040 op 05-08-2023 22:49 ]

[...]

Ik zag het ook te laat, maar mijn backlog is ook ridicuul aan het worden :P

• Timothy3000
[...]

Op kunnen halen! Geen updates.

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:38:
[...]

Ik zie het helaas ook veel te laat....
Online niet meer te bestellen -O-
Heb dit spel vroeger op de Gameboy Advance kapot gespeeld :D

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 12:18
Gisteren gebruik gemaakt van de aanbieding voor de leden en de NES controllers besteld. Altijd leuk als we met een hele groep SongPop willen spelen. En gewoon, vanwege de nostalgie.
Zaten ons alleen af te vragen of er ook van die ‘bovenkanten’ bij zitten voor de L en R knoppen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• RollieBollie
Serena schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 07:12:

Zaten ons alleen af te vragen of er ook van die ‘bovenkanten’ bij zitten voor de L en R knoppen.
Nee. Er zitten bij de NES controllers geen polsbandjes.

• meesje
Serena schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 07:12:
Gisteren gebruik gemaakt van de aanbieding voor de leden en de NES controllers besteld. Altijd leuk als we met een hele groep SongPop willen spelen. En gewoon, vanwege de nostalgie.
Nee, die zitten er niet bij.
jori040 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:36:
Wel vaag dat DF nog geen Pikmin 4 item heeft.Juist omdat Nintendio hier de Unreal Engine gebruikt kan dat interessant zijn.
Komt vast nog wel. Pikmin 1 + 2 hebben ze ook een item over.

• jori040
L23 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

Komt vast nog wel. Pikmin 1 + 2 hebben ze ook een item over.
Daarom viel het mij zo op.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-11 16:32
L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:28:
[...]

* VirinR kijkt naar zijn HowLongToBeat backlog: 52 games waarvan 22 voor de Nintendo Switch :7

En dat wordt er deze herfst/winter niet beter op met Pikmin 1+2, Detective Pikachu Returns, Super Mario Bros. Wonder en WarioWare: Move It. Volgend jaar komt eindelijk een nieuwe Professor Layton en Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy dus ik blijf wel even zoet met games in mijn backlog als de nieuwe games.

Van de first-party games zijn dit toch allemaal games die ik wil hebben en Nintendo games gaan nauwelijks in de aanbieding na launch dus ik haal deze meestal op dag 1. Third-party games zijn weer een ander verhaal, zeker op de andere platformen.

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 01:46

KoensSocialL

Mezelf.

Ben toch wel benieuwd naar de mogelijke opvolger van de Switch eigenlijk na al die geruchten deze week. Las ook nog iets dat ze die mogelijk op gamescom zouden tonen, maar daar geloof ik toch niet veel van.

Ik hoop persoonlijk eigenlijk op drie soorten (bundels) die in de winkel liggen:
  • Basis Nintendo Switch 2 handheld met de normale rekenkracht
  • Basis Nintendo Switch 2 handheld met de normale rekenkracht + een dock die extra rekenkracht kan geven voor zwaardere games
  • Nintendo Switch 2 voor TV alleen. Daarin zit de rekenkracht van normale Switch 2 handheld & de extra rekenkracht van de dock.
Hoe zou je ze dan in de markt kunnen zetten qua prijs:
  • Je kan de basis handheld bijvoorbeeld voor 300 euro prijzen.
  • De versie met dock is dan bijvoorbeeld 450 euro.
  • En de TV versie kan je bijvoorbeeld ook voor 350 euro prijzen. Omdat een scherm, batterij en dergelijke niet nodig is, kan de prijs omlaag.
Voor mij persoonlijk zou zo een laatste versie voor enkel TV heel handig zijn omdat mijn leven heel anders is in vergelijking met 6/7 jaar geleden. Vroeger was ik vaker onderweg voor school, nu veel thuis. Handheld speel ik misschien nog maar 3-4% van de tijd, terwijl het vroeger half half was. Dan zou een versie specifiek voor TV met alle kracht een mooie handigheid zijn.

K.W.

• Donstil
  • Niet online
KoensSocialL schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:01:
Voor mij persoonlijk zou zo een laatste versie voor enkel TV heel handig zijn omdat mijn leven heel anders is in vergelijking met 6/7 jaar geleden. Vroeger was ik vaker onderweg voor school, nu veel thuis. Handheld speel ik misschien nog maar 3-4% van de tijd, terwijl het vroeger half half was. Dan zou een versie specifiek voor TV met alle kracht een mooie handigheid zijn.
Ja ik herken dat wel, ik game met plezier maar kan ook prima zonder. “On the road’ met de switch is dan vooral die paar vluchten per jaar maar daar kan ik mij ook prima met de iPad vermaken en verder is het vooral geforceerd meenemen en niet gebruiken 8)7 .

Een nieuwe console die niet Switched zou daarom voor mij persoonlijk dikke prima zijn. Ik verwacht niet dat ze het doen maar dat terzijde.

KoensSocialL schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:01:
Ben toch wel benieuwd naar de mogelijke opvolger van de Switch eigenlijk na al die geruchten deze week. Las ook nog iets dat ze die mogelijk op gamescom zouden tonen, maar daar geloof ik toch niet veel van.

Ik hoop persoonlijk eigenlijk op drie soorten (bundels) die in de winkel liggen:
  • Basis Nintendo Switch 2 handheld met de normale rekenkracht
  • Basis Nintendo Switch 2 handheld met de normale rekenkracht + een dock die extra rekenkracht kan geven voor zwaardere games
  • Nintendo Switch 2 voor TV alleen. Daarin zit de rekenkracht van normale Switch 2 handheld & de extra rekenkracht van de dock.
Hoe zou je ze dan in de markt kunnen zetten qua prijs:
  • Je kan de basis handheld bijvoorbeeld voor 300 euro prijzen.
  • De versie met dock is dan bijvoorbeeld 450 euro.
  • En de TV versie kan je bijvoorbeeld ook voor 350 euro prijzen. Omdat een scherm, batterij en dergelijke niet nodig is, kan de prijs omlaag.
De Nintendo Switch is een succes vanwege meerdere factoren, maar ook de prijs. Het wordt voor ontwikkelaars interessanter om games te ontwikkelen voor het platform als het veel gebruikers heeft. Ik heb er mijn twijfels bij of er genoeg animo is voor een dock met extra rekenkracht en daardoor is het voor ontwikkelaars ook niet interessant om speciaal daarvoor zwaardere games te ontwikkelen (Uiteraard zullen Tweakers hier zeggen dat ze het wel allemaal zullen kopen). En deze zwaardere games kan je dan niet handheld spelen? Ik heb de laatste jaren niet eerder onderscheid gezien in aanbod van games binnen hetzelfde platform als ik kijk naar Xbox en Playstation. Bij Nintendo zelf was het idee in ieder geval niet heel interessant als we kijken naar de Nintendo DSi en Nintendo New 3DS.

Verwijderd

De NES wireless controllers werken die ook op de Switch Lite? Zie alleen dat je ze op moet laden aan de Switch, maar hoe ga je dat doen als je alleen een lite hebt?

• ED-B
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-11 10:33
JackAvery schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:38:
[...]

Ik zag het ook te laat, maar zojuist toch nog een exemplaar bij de Mediamarkt uit het schap kunnen halen

• meesje
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:01:
De NES wireless controllers werken die ook op de Switch Lite? Zie alleen dat je ze op moet laden aan de Switch, maar hoe ga je dat doen als je alleen een lite hebt?
Je hebt van die losse joy con opladers waarbij je bv vier stuks tegelijkertijd kunt opladen.
Bijvoorbeeld: https://www.action.com/nl...ndo-switch-joy-con-lader/

• jori040
Pikmin 4 - DF Tech Review - An Unreal Graphics Boost For Nintendo?

Met in het achterhoofd dat er dit najaar nog een paar leuke games komen denk ik wel dat dit mijn game van het jaar gaat zijn en zelfs beste Switch game.

Ten tijden van de Gamecube periode heeft de serie al een enorme indruk op me gemaakt.

• PdeBie
Vandaag de demo van Mario Strikers Battle League Football gedownload en gespeeld. Geweldig!

Eens kijken of ik via MP een leuk geprijsd exemplaar kan scoren (no pun intended).

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:19
PdeBie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:39:
Vandaag de demo van Mario Strikers Battle League Football gedownload en gespeeld. Geweldig!

Eens kijken of ik via MP een leuk geprijsd exemplaar kan scoren (no pun intended).
Goedkoopste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is rond de 35 euro (doosje en cartridge). Mocht je iets goedkoper vinden, dan is dat een prima deal.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• PdeBie
En we gaan verder met de backlog opbouwen :+

Inmiddels Mario Strikers Battle League Football via MP gekocht. Verwacht hem morgen/overmorgen binnen te hebben.

Kan ik tot die tijd mijzelf vermaken met de demo.

Verder echt heel blij met de aankoop van de Switch. Heb zelfs mijn vrouw aan het gamen gekregen met Mario Kart 8. En dat héél wat!! :D

Nog tips voor soortgelijke games waarvan jullie denken “als ze dat leuk vind, is deze ook nog een aanrader”?
Dacht zelf al aan Mario Party, maar wellicht dat jullie nog iets weten?

Gaat dus om makkelijke, toegankelijke, casual games.

• meesje
@PdeBie Mario Party vinden wij wel een aanrader. Het is een gezellig spel om met meerdere personen te doen. Veel grappige mini games. En er wordt leuk gebruik gemaakt van de bewegingssensor in de joy-cons. Dat heeft de latere Super Mario Party niet.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 07-08-2023 12:05 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:25
PdeBie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:59:
En we gaan verder met de backlog opbouwen :+

Inmiddels Mario Strikers Battle League Football via MP gekocht. Verwacht hem morgen/overmorgen binnen te hebben.

Kan ik tot die tijd mijzelf vermaken met de demo.

Verder echt heel blij met de aankoop van de Switch. Heb zelfs mijn vrouw aan het gamen gekregen met Mario Kart 8. En dat héél wat!! :D

Nog tips voor soortgelijke games waarvan jullie denken “als ze dat leuk vind, is deze ook nog een aanrader”?
Dacht zelf al aan Mario Party, maar wellicht dat jullie nog iets weten?

Gaat dus om makkelijke, toegankelijke, casual games.
Animal Crossing
Luigi's Mansion 3
Yoshi's Crafted World
Donkey Kong Country Tropical Freeze (Niet makkelijk, maar wel een aanrader)
Captain Toad
Mario 3D World
Kirby and the Forgotten Land

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Donstil
  • Niet online
Luigi's Mansion 3 is wel leuk inderdaad, dat speel ik nu met mijn kleine (van 4).
Lopen, deuren openen, rondzoeken, muntjes stofzuigen, dat doet ze dan allemaal. Vechten met de spoken is nog net een stapje te ver dus dat doe ik dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 07-08-2023 12:23 ]

Raem schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:08:
Donkey Kong Country Tropical Freeze (Niet makkelijk, maar wel een aanrader)
Er is eventueel ook een makkelijkere Funky Mode.

• G_Dragon

G_Dragon

Bij ons is de joy-con neon roze er weer mee opgehouden, laatst hebben hem al ter reparatie naar Nintendo gestuurd vanwege slechte/wegvallende connectie tijdens het spelen. Maar nu werkt de hele joy-stick niet meer, dus gaat hij zo op de post naar Nintendo toe. Van alle joy-cons die we hebben is het telkens de neon roze problemen lijkt te hebben, blijf dit toch erg vreemd vinden.

• meesje
Yes! Zojuist via een pricematch Advance Wars voor 25 euro kunnen bestellen. Ik heb dit spel nooit gespeeld. Ik ben heel erg benieuwd. Voor de pricematch zie de bekende budgetgaming website.
@L23 @G_Dragon @JackAvery ? Jullie gaven eerder aan deze net gemist te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 07-08-2023 12:40 ]

• G_Dragon

G_Dragon

meesje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:38:
Yes! Zojuist via een pricematch Advance Wars voor 25 euro kunnen bestellen. Ik heb dit spel nooit gespeeld. Ik ben heel erg benieuwd. Voor de pricematch zie de bekende budgetgaming website.
Ja ook net besteld en was net van plan om hier hetzelfde bericht te posten maar had eerst @JackAvery een dm gedaan.

Zo komt er nooit een einde aan mijn backlog :P

Ik heb de game overigens wel al gespeeld op de Game Boy Advance. Net voordat de Switch uitkwam mijn Game Boy Advance van een backlit scherm voorzien en toen onder andere Advance Wars gespeeld. Laatst ook nog Tony Hawk's Pro Skater 2 voor gekocht. Maar Advance Wars vond ik een leuk spel en voor deze prijs wil ik hem wel in mijn collectie.

[ Voor 78% gewijzigd door L23 op 07-08-2023 13:02 ]

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Te jammer dat het enkel voor NL is :( Was al 'n tijdje aan het azen op deze game.

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:27:
Bij ons is de joy-con neon roze er weer mee opgehouden, laatst hebben hem al ter reparatie naar Nintendo gestuurd vanwege slechte/wegvallende connectie tijdens het spelen. Maar nu werkt de hele joy-stick niet meer, dus gaat hij zo op de post naar Nintendo toe. Van alle joy-cons die we hebben is het telkens de neon roze problemen lijkt te hebben, blijf dit toch erg vreemd vinden.
Ah ja dat blijft wel een pijnpunt die Joy-cons. Hier ook net weer eentje terug van Nintendo, ook om wegvallende verbinding.

Gaat allemaal wel vlot maar irritant is het wel.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:37

Christiano007

Ich bin der champion

meesje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:04:
@PdeBie Mario Party vinden wij wel een aanrader. Het is een gezellig spel om met meerdere personen te doen. Veel grappige mini games. En er wordt leuk gebruik gemaakt van de bewegingssensor in de joy-cons. Dat heeft de latere Super Mario Party niet.
Wij hebben Mario Party en de opvolger . De opvolger gaat wat sneller qua gameplay en ik had het gevoel dat ik iets minder met geluk bezig was, ietstje meer tactiek.

Voordeel van Party is dat je echt alle spelletjes met de joycons moet doen, dat is best grappig vaak. Voordeel van het andere deel is dat je het met álle controllers kunt spelen (dus niet meer afhankelijk van alleen joycons).

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:37

Christiano007

Ich bin der champion

meesje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:38:
Waar heb je die bestelt ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• meesje
Check budgetgaming.
Pagina: 1 ... 224 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic