Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
daarom zei ik 'zo'n beetje'. maar hoeveel mensen zouden zo'n oude snes nemen vanwege 1 of 2 spelllen, das maar de vraag.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 21-07-2023 18:26 ]
Vergeet Super Bombliss en Sanrio Smashball niet.
Van die eerste heb ik sowieso nooit begrepen dat daar geen remake oid van is gemaakt. Dat zou online echt een topper zijn.
Ik heb al mijn oude consoles ook nog steeds (begonnen met pong en colecovision). Nostalgie. Maar niet meer aangesloten. Netjes opgeborgen in dozen op zolder.Farabi schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:24:
[...]
ik zei ook niet alle spellen. maar hoeveel mensen zouden zo'n oude snes nemen vanwege 1 spel, das maar de vraag.
Als ik dan toch heimwee krijg naar een oude titel dan emuleer ik wel. Vroeger zou ik dat heiligschennis hebben gevonden maar tegenwoordig gaat gemak boven purisme
Ik had er eentje bij Amazon besteld maar die heeft geen geluid helaas.
Ik zoek dit voor de slaapkamer waar ik geen Dock kan weg werken maar af en toe wel wil spelen.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 21-07-2023 19:34 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De Genki Covert Dock Mini (normaal gesproken 50 dollar, dus vast goedkoper te vinden dan bij amazon.nl) schijnt erg goed te zijn, en als je je switch ergens veilig neer kan leggen wordt het niet veel kleiner dan deze.Donstil schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:33:
Hier nog iemand die een alternatief Dock (liefst gewoon een kabel oid) kan aanraden voor de switch?
Ik zoek dit voor de slaapkamer waar ik geen Dock kan weg werken maar af en toe wel wil spelen.
[edit] 50 euro bij Amazon.de.
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 21-07-2023 19:46 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb sinds een paar maanden de Covert Dock Mini om de Switch aan te sluiten in een andere kamer, werkt erg goed. Ook super handzaam (ter grootte van een telefoonoplader), dus ook makkelijk om mee te nemen.Tarin schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:43:
[...]
De Genki Covert Dock Mini (normaal gesproken 50 dollar, dus vast goedkoper te vinden dan bij amazon.nl) schijnt erg goed te zijn, en als je je switch ergens veilig neer kan leggen wordt het niet veel kleiner dan deze.
[edit] 50 euro bij Amazon.de.
Om de Switch netjes neer te zetten heb ik voor een paar euro een play stand gehaald op AliExpress: https://m.nl.aliexpress.com/item/4000173236091.html
Nice. Die hou ik in gedachte.Tarin schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:43:
[...]
De Genki Covert Dock Mini (normaal gesproken 50 dollar, dus vast goedkoper te vinden dan bij amazon. nl schijnt erg goed te zijn, en als je je switch ergens veilig neer kan leggen wordt het niet veel kleiner dan deze.
Ik heb wel een randje waar de switch dan kan liggen/tegenaan rusten.
Ik vind mijn "dock" mede daarom niet zo praktisch (heb er wel een standaard bij geprint): het Genki-dock met een inklapbare play stand lijkt me een mooie oplossing. Maar ik heb al te veel zooi mee als ik voor mijn werk in een hotel moet overnachten (2-6 nachten per maand); als ik geen zin heb handheld switch te spelen pruts ik wel een beetje met garageband of lees ik een boek of ga ik een rondje wandelen.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Lijkt me voldoende verbeterd gezien de relatief milde prijs. Verhoogde resolutie (het spel is nu widescreen en 1080p docked, 720p handheld), cut scenes zijn upscaled, de interface is vernieuwd, en alles loopt op 30 fps zonder dips.
Thanks. Ik was al van plan de fysieke versie te kopen.JackAvery schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:08:
Vergelijking van Pikmin 1+2 HD versus de originele GameCube releases
[YouTube: Pikmin 1+2 Switch HD vs GameCube Originals - Is it Enough of An Upgrade?]
Lijkt me voldoende verbeterd gezien de relatief milde prijs. Verhoogde resolutie (het spel is nu widescreen en 1080p docked, 720p handheld), cut scenes zijn upscaled, de interface is vernieuwd, en alles loopt op 30 fps zonder dips.
Ben nu lekker bezig met Pikmin 4. Leuke en mooie omgevingen. Bij de demo kon je de nog niet de nachtelijke uren gamen, maar nu wel. Ook een leuke nieuwe vorm van Pikmin. Defend your castle style.
Ik heb deze gekocht bij Aliexpress, ook te vinden op Amazon. Werkt prima.Donstil schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:33:
Eigenlijk heb ik het liefst wat ik gekocht had. Een kabel in de switch en dan female HDMI en USB-c daarin.
https://a.aliexpress.com/_EQLlfFt
https://amzn.eu/d/70O151C
[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 22-07-2023 18:58 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
En van mij mogen ze juist net zo klein zijn als de originele
Ter land, ter zee en in de kroeg
Nu dan maar voor 100 % gaan.
Na de credits krijg je results te zien. 27 uur.
[ Voor 17% gewijzigd door RollieBollie op 23-07-2023 09:59 ]
Binnen en werkt prima. Ook kleiner dan gedacht. Even een foto met joycon gemaakt als vergelijking.Marc3l schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:58:
Zelf deze vandaag gekocht dus kan er nog niet veel over zeggen. https://amzn.eu/d/0edxj80
31,50
Ik zou bijna gaan denken dat je een Amerikaan bent. Die meten ook nooit in de normale standaard maten zoals de internet meeteenheid de banaan.Marc3l schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:28:
[...]
Binnen en werkt prima. Ook kleiner dan gedacht. Even een foto met joycon gemaakt als vergelijking.
[Afbeelding]
Haha, het is toch het Nintendo topic en het gaat om een Switch dock dus heb je ook een Joycon. Zou inderdaad wel vreemd zijn als ik een banaan als meeteenheid namRollieBollie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Ik zou bijna gaan denken dat je een Amerikaan bent. Die meten ook nooit in de normale standaard maten zoals de internet meeteenheid de banaan.
Prima games, heb ze hier ook alle 4 en uitgespeeld.meesje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:49:
Vandaag voor 45 euro onderstaande spellen bij ons in het dorp opgehaald. Dit leek me een prima prijs. Verkoop ging via Facebook marketplace. Ik had er geen hoge verwachtingen bij, maar de spellen zien er prima uit. Ook al zijn het al wat oudjes, ik ben er blij mee!
[Afbeelding]
Stuk voor stuk toppers, prima deal!meesje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:49:
Vandaag voor 45 euro onderstaande spellen bij ons in het dorp opgehaald. Dit leek me een prima prijs. Verkoop ging via Facebook marketplace. Ik had er geen hoge verwachtingen bij, maar de spellen zien er prima uit. Ook al zijn het al wat oudjes, ik ben er blij mee!
[Afbeelding]
Ik gebruik zelf deze UGreen USB-C hub aangezien deze ondersteuning heeft voor een PD Usb C poort tot 100W:Donstil schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:33:
Hier nog iemand die een alternatief Dock (liefst gewoon een kabel oid) kan aanraden voor de switch?
https://www.amazon.nl/gp/...e2-21&ascsubtag=196152025
Alleen gebruik ik deze meer als reis dock en dan neem ik de originele power supply mee. Als het goed is zouden de hogere kwaliteit smartphone voedingen ook moeten werken.
Mooie oplossing ook wel, ik heb iets dergelijks van Anker maar die doet helaas geen Switch (de rest van deze UGreen wel).Lecros schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:39:
[...]
Ik gebruik zelf deze UGreen USB-C hub aangezien deze ondersteuning heeft voor een PD Usb C poort tot 100W:
https://www.amazon.nl/gp/...e2-21&ascsubtag=196152025
Alleen gebruik ik deze meer als reis dock en dan neem ik de originele power supply mee. Als het goed is zouden de hogere kwaliteit smartphone voedingen ook moeten werken.
Ik heb deze dock ook. Gebruik het klepje aan de achterzijde van de Switch om hem iets hoger op het klepje in de case te kunnen zetten. Werkt perfect.ACDSL schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:57:
[...]
Ik heb sinds een paar maanden de Covert Dock Mini om de Switch aan te sluiten in een andere kamer, werkt erg goed. Ook super handzaam (ter grootte van een telefoonoplader), dus ook makkelijk om mee te nemen.
Om de Switch netjes neer te zetten heb ik voor een paar euro een play stand gehaald op AliExpress: https://m.nl.aliexpress.com/item/4000173236091.html
Werkt ook met de iPad. Heb op vakantie de Genki gebruikt om zo film te kijken in het hotel.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Voor de nostalgie trip raad ik Pokémon: Let's Go, Pikachu!/Eevee! aan. Deze games zijn gebaseerd op Red/Blue/Yellow. De gameplay is wel iets aangepast en meer in de stijl van de mobiele game Pokémon Go.GovertNL schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:15:
Even advies nodig! Voor iemand van 36 die Pokemon Red, Yellow en daarna nog een latere versie op de GameBoy heeft gespeeld. Welke Pokemon raden jullie aan voor de Nintendo Switch? Zodat ik lekker op gemakkie op vakantie een Pokemon kan spelen.
Ik ben zelf voornamelijk fan van de Pokémon spellen op de Game Boy en vond Let's Go vermakelijk. De overige games kan ik nog niet aanraden, maar op Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl haakte ik persoonlijk na een tijdje af. Pokemon Legends: Arceus ben ik net mee begonnen, maar hoor ik positieve verhalen over. Maar zijn vast andere mensen hier die over de andere games advies kunnen geven
Op een of andere manier mis ik de interesse om Tears of The kingdom te kopen/spelen.Het is de 1e Zelda game die ik langs me heen laat gaan.
Hoe heb je Breath of the Wild ervaren dan? Ik heb zelf Tears of the Kingdom ook nog steeds niet gekocht. Dat is op zich geen gebrek aan interesse, maar nog genoeg andere games te spelen. Wel speel ik momenteel liever kortere games die ik redelijk snel kan uitspelen en dan is Tears of the Kingdom een behoorlijk grote game en voor mij meer iets voor in de winter/kerstvakantie.jori040 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:53:
Morgen krijg ik Pikmin 4 & Advance Wars binnen.
Op een of andere manier mis ik de interesse om Tears of The kingdom te kopen/spelen.Het is de 1e Zelda game die ik langs me heen laat gaan.
Enorm subjectief natuurlijk, maar je mist het GOTYjori040 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:53:
Verwijderd
Dit heb ik ook. Ik heb zelfs Breath of the Wild lang laten liggen, totdat TotK uitkwam. Toen toch aan begonnen en het voelt echt als zwoegen. Ik heb er geen lol in en met pijn en moeite heb ik er nu 20 uur inzitten. Twijfel erover om er gewoon mee te stoppen, want heb echt veel meer zin in andere games. De laatste Zelda game die ik heb gespeeld was Skyward Sword HD en die heb ik in één ruk met veel voldoening uitgespeeld. Oudere Zelda's zoals Ocarina of Time en The Wind Waker heb ik in het verleden ook met veel plezier uitgespeeld.jori040 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:53:
Met de meeste games ben ik redelijk ongeduldig. Als het niet bevalt na een paar uur dan ga ik iets anders spelen. Maar met het bejubelde BotW en het feit dat het een Zelda game is... maakt toch dat ik doorspeel.
Ik denk dat ik vooral moeite heb met alle vrijheid, dat hoeft van mij niet zo. Verder ook het recepten koken, de enorme inventory en brekende wapens, de shrines i.p.v. meer klassieke tempels...
Nog even goed over nadenken of ik het nog ga proberen verder te spelen of het opgeef.
Die heb ik uitgespeeld maar in de DLC had ik detijds al geen interesse meer.Windwaker kan ik met gemak elk jaar een keer spelen.L23 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:09:
[...]
Hoe heb je Breath of the Wild ervaren dan? Ik heb zelf Tears of the Kingdom ook nog steeds niet gekocht, dat is op zich geen gebrek aan interesse, maar nog genoeg andere games te spelen. Wel speel ik momenteel liever kortere games die ik redelijk snel kan uitspelen, dan is Tears of the Kingdom een behoorlijk grote game en voor mij meer iets voor in de winter/kerstvakantie.
Vermoed dat ik in die nieuwe opzet wat last heb van keuzestress.
Heb hetzelfde gevoel met Zelda botw en wind waker. Ik hoop alleen nog dat wind waker naar de switch komt, dat zou mooi zijn, daar ik deze nog niet gespeeld heb.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:14:
[...]
Dit heb ik ook. Ik heb zelfs Breath of the Wild lang laten liggen, totdat TotK uitkwam. Toen toch aan begonnen en het voelt echt als zwoegen. Ik heb er geen lol in en met pijn en moeite heb ik er nu 20 uur inzitten. Twijfel erover om er gewoon mee te stoppen, want heb echt veel meer zin in andere games. De laatste Zelda game die ik heb gespeeld was Skyward Sword HD en die heb ik in één ruk met veel voldoening uitgespeeld. Oudere Zelda's zoals Ocarina of Time en The Wind Waker heb ik in het verleden ook met veel plezier uitgespeeld.
Met de meeste games ben ik redelijk ongeduldig. Als het niet bevalt na een paar uur dan ga ik iets anders spelen. Maar met het bejubelde BotW en het feit dat het een Zelda game is... maakt toch dat ik doorspeel.
Ik denk dat ik vooral moeite heb met alle vrijheid, dat hoeft van mij niet zo. Verder ook het recepten koken, de enorme inventory en brekende wapens, de shrines i.p.v. meer klassieke tempels...
Nog even goed over nadenken of ik het nog ga proberen verder te spelen of het opgeef.
Pikmin 4 daarentegen.... verslavend en fantastisch.
Dat is precies waar ik bang voor ben.Bij Breath of The Wild had ik op een bepaald moment ook moeite om door te blijven spelen.Timothy3000 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:32:
Ik speel TOTK steeds met tussenpozen. Kan me er moeilijk toe zetten verder te spelen en speel dan ineens weer een paar uur achtereen. Zo gaat het al sinds een paar weken na release. Weet niet of ik hem uit ga spelen.
Pikmin 4 daarentegen.... verslavend en fantastisch.
Qua Zelda game gaat er niets boven Windwaker.
Bij de Pikmin games heb ik na het uitspelen zo iets van hier wil ik meer van.Ergens in de middag kan ik aan Pikmin 4 gaan beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 26-07-2023 07:53 ]
De V1 Joy-Con zijn ooit ook niet glad geweest. Door het vele gebruik slijt het helaas. Alle nieuwe Joy-con ooit zijn nooit glad uit de doos gekomen.Dagg schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:28:
Het kan zijn dat ik het mis heb maar mijn origineel Joy-Cons van de Switch V1 zijn 'glad' in tegen stelling tot mijn nieuwe Joy-Cons die ik recent heb aangeschaft. Ik wil eigenlijk ook de Super Mario Joy-Cons bestellen via Nintendo zelf maar is dit dan een 'verouderd' model omdat deze in 2017 uit kwamen? Kan iemand hier wat over zeggen, dat ik bijvoorbeeld onzin praat..
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Two classic The Legend of Zelda games are now live for #NintendoSwitchOnline members!#GameBoy – Nintendo Switch Online:
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 27 juli 2023
☑️ The Legend of Zelda: Oracle of Ages
☑️ The Legend of Zelda: Oracle of Seasons pic.twitter.com/4DhIxf5QzG
[ Voor 3% gewijzigd door RollieBollie op 27-07-2023 06:51 ]
Omdat het oog ook wat wilt:RollieBollie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:49:
Ik kan me even niet herinneren of de Oracle of Seasons/Ages games al beschikbaar waren in de EU en helaas heb ik momenteel geen NSO, maar blijkbaar nu wel in de USA.
[Twitter]
En ja ze komen overal tegelijk op NSO. Aangekondigd in februari (zonder concrete release datum).
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 27-07-2023 06:59 ]
Ik scan liever snel even de conclusie.
https://www.nintendolife....ch/disney-illusion-island
Ziet er goed uit!
Kritiek punten die ik bij meerdere reviews lees is dat de game te makkelijk is. En komt het best tot zijn recht door met meerdere mensen te spelen. Lijkt me een ideale familie game.meesje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:17:
[...]
Ik scan liever snel even de conclusie.
https://www.nintendolife....ch/disney-illusion-island
Ziet er goed uit!
Te makkelijk. Dus een spel voor mij!L23 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:26:
[...]
Kritiek punten die ik bij meerdere reviews lees is dat de game te makkelijk is. En komt het best tot zijn recht door met meerdere mensen te spelen. Lijkt me een ideale familie game.
Vanavond even de video review kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 27-07-2023 16:32 ]
Edit: het doet mij erg aan een spel denken wat ik vroeger heel veel spelde, de Micro Machines uit 1991.
[ Voor 28% gewijzigd door Dagg op 27-07-2023 17:19 ]
Nintendo Switch OLED gekocht samen met Mario Kart 8 Deluxe en een case.
Ook een Nintendo Online abonnement afgesloten, dus voorlopig kan ik wel even vooruit
:strip_exif()/f/image/9v0wPKsLwJmqqeMhQPBnrZoG.jpg?f=fotoalbum_large)
Lang geleden dat ik een Nintendo console heb gehad. Altijd Xbox gespeeld. Maar nu met een dochter van 5 (en 1, maar die tel ik even niet mee voor nu) vind ik de switch wat meer geschikt. Heel benieuwd wat ze ervan vind ook.
—-
@Dagg dat spel heb ik op de pc gespeeld, maar ik vond de auto’s te glibberig/teveel glijden.
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 27-07-2023 22:33 ]
De Zelda waar het voor mij allemaal mee begon, ik heb de Gameboy en cartridges nog, heb ze een jaar geleden nog gespeeld, ben heel blij dat ze nu op de Switch ook speelbaar zijn.RollieBollie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:49:
Ik kan me even niet herinneren of de Oracle of Seasons/Ages games al beschikbaar waren in de EU en helaas heb ik momenteel geen NSO, maar blijkbaar nu wel in de USA.
[Twitter]
Ik vond hem vermakelijk, maar de voice acting vond ik persoonlijk vrij cringe, en het is en blijft een Ubisoft spel met 1001 collectibles die allemaal op een gegeven moment op je kaart kunnen komen te staan.meesje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:21:
Vanavond maar eens aan dit oudje beginnen. Destijds kon ik deze niet (digitaal) laten liggen: 2,50 euro in de CZ shop. Ik ben erg benieuwd.
[Afbeelding]
Ik heb de originele ook nog altijd. In 2001/2002 ook gespeeld, maar toen niet uitgespeeld vanwege de ritmische minigames die je echt moest doen.Transportman schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:44:
[...]
De Zelda waar het voor mij allemaal mee begon, ik heb de Gameboy en cartridges nog, heb ze een jaar geleden nog gespeeld, ben heel blij dat ze nu op de Switch ook speelbaar zijn.
[...]
2020/2021 Was ik bezig om alle Zelda games te 99/100% en toen kwamen deze dus ook langs. En eindelijk is het me gelukt de Oracle games te 100% inclusief de linked games.
Je hebt de keuze uit:PdeBie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:35:
Ik zie, als beginnende Switcher, door de bomen het bos niet meer. Wat is tegenwoordig dé Pokémon game om te spelen met de feel van Pokémon red waar het mee begon?
Pokémon Let’s Go Pikachu/Eevee – dit zijn remakes van Red/Blue/Yellow met elementen van Pokémon Go erin. Speelt nog in Kanto dus wat dat betreft zit dat redelijk dicht op de originelen, maar grafisch natuurlijk helemaal nieuw en ook de gameplay is flink opgehaald.
Pokémon Sword/Shield – de eerste “mainline” Pokémon games op de Switch. Bevat talloze nieuwe Pokémon die je uiteraard nog niet kent en was ook de eerste die experimenteerde met een Wild Zone – een gebied waar je niet vast zit aan de oude formule van routes met hoog gras waar je dan random encounters had, maar een groot, open gebied waar je vrij rond kunt lopen en dan ook gewoon wilde Pokémon rond ziet lopen.
Pokémon Legends Arceus – speelt zich af in Sinnoh, maar dan wel in het verre verleden. Gooit heel veel gameplayelementen op de schop waardoor het niet echt speelt als een traditionele game, maar werd wel heel positief ontvangen op die veranderingen. Borduurde verder op de open gebieden van Sw/Sh want hier heb je alleen maar open gebieden, met een dorpje waar je dan steeds naar terug kan.
Pokémon Shining Pearl/Brilliant Diamond – remakes van Pearl en Diamond. Hier valt weinig over te zeggen behalve dan dat ze grafisch nog veel dichter op de oude 2D games zitten. De meeste reviews die ik gelezen heb vinden het an sich geen slechte games, maar benoemen wel dat het een hele goedkope remake is waar maar weinig tijd in gestoken lijkt te zijn.
Pokémon Scarlet/Violet – een enorme base-breaker voor velen. Er zijn grote aantallen spelers die de game afkraken omdat ze nagenoeg onspeelbaar zouden zijn, maar er zijn nog meer spelers die dat juist helemaal niet vinden. Laten we beginnen met zeggen dat het een voortbouwsel is op de open gebieden van SwSh en PLA, maar deze keer is, op één gebied na, de hele game één open wereld. Daardoor zijn ook veel oude tradities zoals de lineaire progressie langs de gyms op de schop genomen. De kritiek komt vanuit het feit dat de framerate soms behoorlijk inkakt en dat de graphics nergens echt uitblinken en vaak mediocre at best zijn, zeker als je ziet wat andere open world games op de Switch (BOTW bijvoorbeeld) voor elkaar krijgen. Als je gevoelig bent voor framedrops ga je je daar waarschijnlijk wel aan ergeren, maar als je dat niet zo boeit kun je nog steeds een hoop lol hebben.
Persoonlijk zou ik dan kijken naar óf de Let’s Go games (daar zijn ook demo’s van dus dan kun je dat even proberen), en anders één van de mainlines.
Pokemon Let's Go PikachuPdeBie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:35:
Ik zie, als beginnende Switcher, door de bomen het bos niet meer. Wat is tegenwoordig dé Pokémon game om te spelen met de feel van Pokémon red waar het mee begon?
"Pokémon: Let's Go, Pikachu! and Pokémon: Let's Go, Eevee! are 2018 remakes of the 1998 Game Boy role-playing video game Pokémon Yellow."
Maar die game is wel echt een stuk makkelijker dan Red vroeger was. Is een versimpeldere versie toch?Ike. schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:40:
[...]
Pokemon Let's Go Pikachu
"Pokémon: Let's Go, Pikachu! and Pokémon: Let's Go, Eevee! are 2018 remakes of the 1998 Game Boy role-playing video game Pokémon Yellow."
Pokemon games waren nooit moeilijk. Het was vroeger meer grinden, al vind ik dat nu nog steeds leuk om te doen als ik Pokemon Red speel. Pikachu/Eevee is qua gameplay betreft Pokemon vangen gebaseerd op de mobiele Pokemon Go game. Verder zou ik het geen versimpelde versie noemen, het is een mooie remaster. Al had voor mij het Pokemon Go element niet toegevoegd te worden, volgende keer speel ik weer Pokemon Red op de Game Boy.Timothy3000 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:50:
[...]
Maar die game is wel echt een stuk makkelijker dan Red vroeger was. Is een versimpeldere versie toch?
Mijn vrouw kwam er ineens ook mee. Nu had ik al aangegeven na de Direct dat het me wel leuk lijkt om met zijn drieën te gaan spelen. Waarbij ik niet het idee kreeg dat ze het wat vond.
Toen ze er zelf mee kwam eigenlijk gewoon besteld bij Nintendo zelf met het boekje. Voor die paar centen minder bij andere winkels hoef je er ook weer niet voor zonder te zitten.
Wordt alleen wel na de vakantie pas spelen. Zo te zien is er daar geen tv.
[YouTube: I cant believe I beat Nintendo to it...]
Uiteraard is dit op eigen risico.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik merk dat mijn joystick van de linker joycon een soort metaalachtig geluid maakt. Het veertje wat je hoort buigen vermoed ik.PdeBie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:08:
Ik mag vanaf vandaag mee-kletsen in dit topic!
Nintendo Switch OLED gekocht samen met Mario Kart 8 Deluxe en een case.
Moet ik mij al zorgen gaan maken op dag 1? Of is dit “as expected”?
Geen idee of die games dat ook doen, maar al geruime tijd geven de games bij het selecteren van moves aan of die supereffective zijn tegen je doelwit of niet - mits je dat doelwit al eens eerder bevochten hebt en dus had kunnen weten of dat het geval was of niet.L23 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:05:
[...]
Pokemon games waren nooit moeilijk. Het was vroeger meer grinden, al vind ik dat nu nog steeds leuk om te doen als ik Pokemon Red speel. Pikachu/Eevee is qua gameplay betreft Pokemon vangen gebaseerd op de mobiele Pokemon Go game. Verder zou ik het geen versimpelde versie noemen, het is een mooie remaster. Al had voor mij het Pokemon Go element niet toegevoegd te worden, volgende keer speel ik weer Pokemon Red op de Game Boy.
Dat maakt de game wel makkelijker aangezien je dat nu allemaal niet meer hoeft te onthouden.
Maar in mijn beleving waren de oude GB games niet direct moeilijker, maar je moest gewoon meer onthouden of uitzoeken aangezien je nog geen in-game hulpjes en een smartphone met een browser had om even gauw de Bulbapedia of Serebii te raadplegen.
Ik heb hem inmiddels een tijdje gespeeld. Niet ontzettend lastig, maar ook geen Kirby. Verder vind ik het een erg chille game met een heerlijke vibe. Erg mooi ook, hoewel ik het leveldesign niet hoogwaardig kan noemen. De animaties zijn dat wel.L23 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:26:
[...]
Kritiek punten die ik bij meerdere reviews lees is dat de game te makkelijk is. En komt het best tot zijn recht door met meerdere mensen te spelen. Lijkt me een ideale familie game.
Strategy guides bestonden toen ook al. Ik weet dat ik een gratis Pokemon Red/Blue guide had gekregen bij een magazine dat een typechart in het groot geprint had. En als je dat niet had, kon je ook gewoon een notitieboekje gebruiken...Seal64 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:52:
[...]
Maar in mijn beleving waren de oude GB games niet direct moeilijker, maar je moest gewoon meer onthouden of uitzoeken aangezien je nog geen in-game hulpjes en een smartphone met een browser had om even gauw de Bulbapedia of Serebii te raadplegen.
Als de Pokémon games van toen moeilijker waren, is het vooral omdat de moeilijkheidscurve iets slechter gebalanceerd waren, en een paar types boven het maaiveld uitstaken qua powerlevel. Ik herinner me dat ik als kind die bij de Elite Four aankwam toch eigenlijk nog een stuk lagere level dan de E4. Grinden was eigenlijk noodzakelijk tenzij je een team had dat op hun types voorbereid was.
[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 28-07-2023 18:01 ]
Ik kreeg toen een Nederlandse strategie guide bij aankoop van de game. Dat heeft me toen wel geholpen om de game te spelen. Jammer genoeg ben ik deze kwijtgeraakt. Toen ik een paar jaar terug weer eens Pokemon Red heb uitgespeeld had ik graag de strategie guide doorgelezen voor de nostalgie.JackAvery schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:59:
[...]
Strategy guides bestonden toen ook al. Ik weet dat ik een gratis Pokemon Red/Blue guide had gekregen bij een magazine dat een typechart in het groot geprint had. En als je dat niet had, kon je ook gewoon een notitieboekje gebruiken...
Als de Pokémon games van toen moeilijker waren, is het vooral omdat de moeilijkheidscurve iets slechter gebalanceerd waren, en een paar types boven het maaiveld uitstaken qua powerlevel. Ik herinner me dat ik als kind die bij de Elite Four aankwam toch eigenlijk nog een stuk lagere level dan de E4. Grinden was eigenlijk noodzakelijk tenzij je een team had dat op hun types voorbereid was.
:strip_exif()/f/image/sXaUyZfxdRIdd0z21LukO0hq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 28-07-2023 18:40 ]
Mocht dat zo zijn dan zullen we eind komende week waarschijnlijk wel een officiele aankondiging zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Zerora op 29-07-2023 12:21 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik zou zo graag een Gold/Silver remake willen zien voor de switch! Of een geremasterde HearthGold/SoulSilver ook goedZerora schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 01:32:
Er is schijnbaar iets gedatamined dat er op 8 augustus een Pokemon Presents zou zijn. Dit zou ontdekt, omdat een social media post over Pokemon Masters een vreemde tijd voor een nieuwe update aangeeft. Uit een datamine is gebleken dat er een Pokemon Presents aan zit te komen. 1+1=...
Mocht dat zo zijn dan zullen we eind komende week waarschijnlijk wel een officiele aankondiging zien.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 29-07-2023 22:03 ]
Even repeat voordat deze vraag ondergesneeuwd wordtPdeBie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:16:
[...]
Ik merk dat mijn joystick van de linker joycon een soort metaalachtig geluid maakt. Het veertje wat je hoort buigen vermoed ik.
Verder wel heel blij met de switch en het online abonnement. Samen met vrouw- en dochterlief Mario Karten en zelf ‘s avonds op de bank oude tijden herleven met Kirby’s adventure van de NES
Via de store nog de Borderlands collectie gekocht voor €9,99. Geen geld voor drie top games. En morgen nog Pokemon Shield ophalen welke ik via MP gekocht heb. Ik kan wel even vooruit.
Is al een tijdje gaande dat er van de Ubisoft games een code in a box versie bestaat. Blijf dat echt iets bizars vinden. Is al een aantal jaren zo, maar de fysieke versie was nog wel overal te vinden. Kan best zijn dat die oplage nu bijna op is en niet meer bijgedrukt word. Die nieuwste Just Dance is ook alleen een code in a box van.meesje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:01:
Eerder deze week had ik o.a. Rayman Legends en Mario Rabbids Kingdom Batlle voor 10 euro p/st tweedehands gekocht. Ik vond dit een goede prijs omdat ik wist dat deze spellen ooit 17-18 euro (card versie) gekost hebben. Nu zie ik tot mijn verbazing dat de cartridge versie moeilijk te verkrijgen en daarnaast met een prijs van 30+ euro. Daarom extra blij met mijn aankopen. Worden deze spellen nu verdrongen door de code in a box versies? Geen mooie ontwikkeling. Lego City Undercover lijkt dezelfde kant op te gaan.
Die code in a box van Lego City Undercover had ik nog niet gezien, kennelijk vorig jaar uitgekomen. Viel me vorig jaar al op dat in bepaalde landen zoals de UK van Lego Marvels Super Heroes 1 alleen een code in a box versie te koop is. Hier in Nederland alleen de fysieke versie.
Ik had dit zoals ik mij kan herinneren ook bij mijn nieuwe Switch OLED en later is dat metaalachtige geluid verdwenen. Denk dus dat het even ingewerkt moet worden.PdeBie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:16:
[...]
Ik merk dat mijn joystick van de linker joycon een soort metaalachtig geluid maakt. Het veertje wat je hoort buigen vermoed ik.
Hier precies hetzelfde, het is nog niet helemaal weg maar wordt duidelijk steeds minder met de tijd. Mijn oled is nog relatief nieuw dus ik gok dat het helemaal verdwijnt uiteindelijk.L23 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:33:
[...]
Ik had dit zoals ik mij kan herinneren ook bij mijn nieuwe Switch OLED en later is dat metaalachtige geluid verdwenen. Denk dus dat het even ingewerkt moet worden.
Overigens is t bij mij de rechter joycon
Ik verwacht niks speciaals, buiten fun 😁
Ik weet dat de opvolgers voor de deur staan maar die zullen waarschijnlijk wel rond de €60 gaan 🙈
[ Voor 13% gewijzigd door superiscch op 30-07-2023 19:30 ]
FIFA 23 vinden wij een dikke prima. Begonnen met FIFA 20 en later geüpgraded naar 23. Er verandert inderdaad al jaren niks behalve dan de speler updates. Wel jammer overigens dat de winterstop transfers niet verwerkt werden. Ik weet niet of dat bij de grote jongens wel het geval is.superiscch schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:06:
NBA 2K23 en FIFA 23 staan in promo in de eshop. Ik weet dat ze niet top zijn qua gameplay en dat Fifa al 5 jaar geen updates meer gekregen heeft maar als als je een spel zoekt puur voor de fun en beetje uit nostalgie naar game jaren als tiener, doe je dan iets verkeerd met deze games? ☺️
Ik verwacht niks speciaals, buiten fun 😁
Ik weet dat de opvolgers voor de deur staan maar die zullen waarschijnlijk wel rond de €60 gaan 🙈
FC24 schijnt voor de Switch wel een wezenlijke upgrade te zijn. De (advies)prijs is daardoor ook gelijk 20 euro hoger (60 ipv 40). Eind sep even de reviews afwachten en dan wellicht kopen. De oudste heeft nog Intertoys bonnen die hij nergens voor gebruikt. In Lego en Pokemon heeft nu geen interesse.
Misschien wacht ik beter toch even af 🤷🏻♂️meesje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:43:
[...]
FIFA 23 vinden wij een dikke prima. Begonnen met FIFA 20 en later geüpgraded naar 23. Er verandert inderdaad al jaren niks behalve dan de speler updates. Wel jammer overigens dat de winterstop transfers niet verwerkt werden. Ik weet niet of dat bij de grote jongens wel het geval is.
FC24 schijnt voor de Switch wel een wezenlijke upgrade te zijn. De (advies)prijs is daardoor ook gelijk 20 euro hoger (60 ipv 40). Eind sep even de reviews afwachten en dan wellicht kopen. De oudste heeft nog Intertoys bonnen die hij nergens voor gebruikt. In Lego en Pokemon heeft nu geen interesse.
Je kunt ook tweedehands voor bv 5 euro FIFA 19, 20, 21 of 22 scoren. Je hebt dan al veel plezier. Ik noem bewust FIFA 18 niet, want 19 scheen wel een kleine grafische verbetering te zijn.superiscch schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:10:
[...]
Misschien wacht ik beter toch even af 🤷🏻♂️
Top 👍meesje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:19:
[...]
Je kunt ook tweedehands voor bv 5 euro FIFA 19, 20, 21 of 22 scoren. Je hebt dan al veel plezier. Ik noem bewust FIFA 18 niet, want 19 scheen wel een kleine grafische verbetering te zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door superiscch op 30-07-2023 20:48 ]
Het zijn leuke vrolijke games, maar als je de laatste 25% bekijkt is dat echt niet voor kids.
Nu alleen nog de laatste cave, laatste schat en nog stuk of 8 challenges.
[ Voor 16% gewijzigd door RollieBollie op 31-07-2023 15:37 ]
Ja hier ook, met een nieuw setje van Bol.PdeBie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:16:
[...]
Speelt oncomfortabel op een of andere manier, klinkt alsof het kapot gaat maar ze zijn ook wat minder soepel dan de Series X thumbsticks.
Nu verloor een van de twee ook regelmatig zijn verbinding dus zijn ze terug maar anders had ik er ook wat nieuws voor besteld denk ik.
[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 31-07-2023 15:45 ]
Waarom is dat zo?RollieBollie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:35:
Pfft. Had ik vorige week Pikmin 4 uitgespeeld.... zat blijkbaar nog een heel stuk na de credits.
Het zijn leuke vrolijke games, maar als je de laatste 25% bekijkt is dat echt niet voor kids.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
En de laatste baas is denk ik ook te moeilijk voor kinderen.
En wil je de laatste schat pakken.
Helder, ik zat meer te denken aan beelden die niet geschikt zijn voor kinderen.RollieBollie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:57:
Je moet voor de laatste 25% heel secuur gamen. Maak je een foutje mis je een schat oid.
En de laatste baas is denk ik ook te moeilijk voor kinderen.spoiler:Om die baas te bereiken moet je trouwens eerst een cave doorlopen van 20 verdiepingen.
En wil je de laatste schat pakken.spoiler:Dan heb je genoeg pikmin nodig om iets op te tillen dat 1000 punten weegt. Daar heb je dus echt 100 purples voor nodig. En die kan je enkel hebben als je de laatste cave haalt.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Ach ja. Zo kan het ook worden gelezen.Slappyjoez schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:59:
[...]
Helder, ik zat meer te denken aan beelden die niet geschikt zijn voor kinderen.Mijn vriendin en ik spelen, de kinderen (5 jaar en jonger) kijken vooral mee. Vandaar mijn vraag haha. We gaan pas door naar de volgende locatie als de vorige 100% is.
Klopt. Pikmin games zijn qua beelden wel geschikt voor kids. En voor het spelen lukt het ook wel tot in ieder geval de credits. Je kan daarna achter nog grofweg dezelfde tijd verder spelen. En daarbij is dus een groot deel erg lastig.
Maar prima toch als dat echt niet voor de kids is. Zou je kunnen zeggen dat als je de credits hebt bereikt het spel hebt uitgespeeld. Voor de mensen die nog een extra uitdaging willen is er dan nog wat extra. Zien we vaker bij Nintendo met spellen als Mario Odyssey en Kirby en de Vergeten Wereld.RollieBollie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:02:
[...]
Ach ja. Zo kan het ook worden gelezen.
Klopt. Pikmin games zijn qua beelden wel geschikt voor kids. En voor het spelen lukt het ook wel tot in ieder geval de credits. Je kan daarna achter nog grofweg dezelfde tijd verder spelen. En daarbij is dus een groot deel erg lastig.
https://twitter.com/IGN/status/1686006500458655744
[ Voor 56% gewijzigd door Locolau op 31-07-2023 16:56 ]
Het zou tot zijn als de nieuwe console backwards compatible is en daarnaast ook het huidige NSO blijft werken zodat de NES, SNES, Mega Drive en N64 controllers niet direct zijn afgeschreven.
Ik ben blij dat het pas eind 2024 is, want ik vermaak me nog prima met de huidige generatie (een Lite en een gewone Switch).
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 31-07-2023 18:11 ]
Maar waarschijnlijk krijgen we een instap model met lcd, en een 'pro' versie met oled (ie. Lite vs normal)?
[ Voor 46% gewijzigd door sderooij op 31-07-2023 18:15 ]
Uiteraard komt er een pro versie, hebben we bij de Switch ook zien gebeuren...sderooij schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:14:
als de opvolger een lcd scherm krijgt, dan geef ik Nintendo op
Maar waarschijnlijk krijgen we een instap model met lcd, en een 'pro' versie met oled (ie. Lite vs normal)?
Maar goed, geen idee wat ik van deze geruchten moet geloven. Een klein maandje terug was het gerucht nog een 900P OLED scherm
L23 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:30:
[...]
Maar goed, geen idee wat ik van deze geruchten moet geloven. Een klein maandje terug was het gerucht nog een 900P OLED scherm
Kunnen we minstens de originele bron (VideoGamesChronicle) een click gunnen
Dit is vooral het startschot voor meer geruchten. Andere journalisten en influencers met contacten gaan nu een graantje willen meepikken van de nieuwscyclus. Zo zegt Eurogamer op basis van hun eigen bronnen ook dat ze een launch in de tweede helft van 2024 verwachten...
Interessant verder dat sommige publishers (lijken te) prefereren dat het volgende Nintendo apparaat geen backwards compatibiliteit krijgt. Blijkbaar heeft dit negatieve effecten gehad op (de verkopen van) sommige PS5 games.
Persoonlijk hoop ik dat het H1 2024 wordt i.p.v. H2, dat nog wel erg veraf is...
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 31-07-2023 19:12 ]
We gaan het horen de aankomende tijd in de geruchtenmolen, zal vast nog 10x veranderen. De timing geloof ik opzich wel (ergens 2024)
Ik snap het sentiment, maar backwards compatibility zou betekenen dat de chip die in de volgende chip gelijkaardig moet zijn aan de Tegra die er nu inzit. En alle bronnen in het verleden hebben uitgewezen dat de volgende Tegra chips niet geschikt zouden zijn voor een Switch o.i.d. Nu kan dat natuurlijk weer onwaar zijn geweest, maar Nvidia had daar toen zelf ook bevestigend op geantwoord (en ja, ook dat kan een spelletje zijn geweest).Timothy3000 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:37:
Zou me zeer verbazen als de Switch opvolger niet backwards compatible is. En meteen de reden om hem niet te kopen als dit klopt.
We gaan het zien, ik geloof dat er volgend jaar wel een opvolger moet komen, anders wordt het wel heel lastig om nieuwere spellen zelfs op 30 fps lekker te laten lopen zonder de graphics helemaal kapot te maken.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Welke bronnen?Koldur schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:00:
[...]
Ik snap het sentiment, maar backwards compatibility zou betekenen dat de chip die in de volgende chip gelijkaardig moet zijn aan de Tegra die er nu inzit. En alle bronnen in het verleden hebben uitgewezen dat de volgende Tegra chips niet geschikt zouden zijn voor een Switch o.i.d. Nu kan dat natuurlijk weer onwaar zijn geweest, maar Nvidia had daar toen zelf ook bevestigend op geantwoord (en ja, ook dat kan een spelletje zijn geweest).
Ga ze niet meer opzoeken, maar er waren toentertijd, jaartje of twee drie geleden, bronnen vanuit Nvidia zelf over.
Dat klinkt alsof je iets verkeerd onthouden hebt om eerlijk te zijnKoldur schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:02:
[...]
Ga ze niet meer opzoeken, maar er waren toentertijd, jaartje of twee drie geleden, bronnen vanuit Nvidia zelf over.
Ze hebben wel vorig jaar reeds Linux commits gedaan over de beruchte T239 SoC...
Anyway tof om nu uit verschillende richtingen te horen dat er development kits in het wild zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 31-07-2023 20:06 ]
Daar heb je een punt, de 360 heeft een PowerPC Xenon CPU en de One een x86/x64 CPU. Nintendo heeft nog nooit hardware backwards compatibility gedaan zonder dezelfde architectuur te gebruiken, maar het kan blijkbaar wel.L23 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:03:
@Koldur Is de chip van de Xbox One ook gelijkaardig aan die van de Xbox 360?
Klopt inderdaad. Ben benieuwd hoe Nintendo dit gaat aanpakken. Maar ik verwacht hoe dan ook backwards compatibility, of de chips nu gelijkaardig zijn of niet.Koldur schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:07:
[...]
Daar heb je een punt, de 360 heeft een PowerPC Xenon CPU en de One een x86/x64 CPU. Nintendo heeft nog nooit hardware backwards compatibility gedaan zonder dezelfde architectuur te gebruiken, maar het kan blijkbaar wel.
Xbox 360 games draaien perfect op de Xbox One, nadeel is wel dat er een vertaalslag gemaakt moet worden waardoor er een geschikte versie gedownload moet worden, dus direct afspelen van de disc is niet mogelijk. Opnieuw toestemming van de uitgevers om de 360 game backwards compatible te maken waardoor helaas niet alle 360 games worden ondersteund. Dus zeker een optie voor Nintendo wat betreft Switch games.
Ahhhh, als Nintendo dat gaat doen, dan zal het wel bijzonder zijn, dan kun je de cartridges niet gebruiken en/of moet er belachelijk veel ruimte voor de nieuwe console beschikbaar zijn.L23 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:22:
[...]
Klopt inderdaad. Ben benieuwd hoe Nintendo dit gaat aanpakken. Maar ik verwacht hoe dan ook backwards compatibility, of de chips nu gelijkaardig zijn of niet.
Xbox 360 games draaien perfect op de Xbox One, nadeel is wel dat er een vertaalslag gemaakt moet worden waardoor er een geschikte versie gedownload moet worden, dus direct afspelen van de disc is niet mogelijk. Opnieuw toestemming van de uitgevers om de 360 game backwards compatible te maken waardoor helaas niet alle 360 games worden ondersteund. Dus zeker een optie voor Nintendo wat betreft Switch games.
Ik verwacht daardoor wel een zelfde soort architectuur, maar wie ben ik!?
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
:strip_exif()/f/image/HAal4zs309wTXc8Ae0fvs2WL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WxTja6E2Gg3LDRmWmSuEubnO.jpg?f=fotoalbum_large)