Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 19:40

On_E

Housemusic

Een nieuwe 2D Mario!

Eindelijk weer eens een game op de Switch kopen dit jaar. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:00
On_E schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:53:
Een nieuwe 2D Mario!

Eindelijk weer eens een game op de Switch kopen dit jaar. :)
Dames hier hebben er ook veel zin in, weet alleen nog niet wat ik van die olifanten kracht moet denken 🙈

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:21
Dit doet me echt heel erg denken aan Goemon op de N64! :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Met de release van Pikmin 1 & 2 kan er twee weken gespaard worden voor afbeeldingsstukjes van de game. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en volgende week donderdag komen er nieuwe voor in de plaats tot 6 juli. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXVwk7rhSN2COC9cg8Z7f2sEumY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICwvfBrLESG7CUYwroSHC8qe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
Leuke direct, toch wel een hoop games die ik wil halen:

Pikmin 1&2: Vet om alle games fysiek op 1 console te hebben. Ik wacht uiteraard op de fysiek versie.

Super Mario Bros. Wonder: Hell yeah. Ik ben een sucker voor 2D Mario games en deze ziet er een stuk interessanter uit dan de New Super Mario Bros. serie. Die komt er day 1

MGS Master Collection Volume 1: Deze wil ik graag op de Switch hebben, dus die komt er zeker. Erg jammer dat er ongeveer niets op de cartridge zelf komt te staan en dat de fysieke versie eigenlijk niets meer dan een download in the box is. Verder natuurlijk awesome om die collectie on the go te hebben.

Super Mario RPG Remake: Eigenlijk nog nooit een RPG gespeeld, maar als ik dan toch een keer moet kijken of het wat is, dan begin ik graag met deze game. Als het niets voor mij is, dan is het een mooi item voor mijn verzameling van Switch games.

Luigi's Mansion 2: Yes! Ik vind LM games echt geweldig, deel 3 was mijn favoriet en deel 2 kapot gespeeld op de 3DS. Die heb ik overigens gewoon fysiek in mijn verzameling. Deze komt er day 1, en dan hopen dat deel 1 ook nog naar de Switch komt. Geld speelt geen rol, ik koop hem!

Prinses Peach: Geen idee, maar ja, het is uit het Mario universum en als mijn dochter de game niet wil, koop ik hem toch voor haar. Don't care, ze moet.

Erg tof dus voor mij en genoeg te spelen voor de komende tijd. Geen nieuwe Switch (zat ik ook niet enorm op te wachten) en nog steeds geen Windwaker/Twillight Prinses port. Ik heb voor die games een WiiU staan, dus ik kan ze spelen, maar mijn Switch verzameling zou toch aardig compleet zijn als die twee games ook naar de Switch komen.

Stel je voor:

Luigi's Mansion 1tm3
Alle Mario 3D games
Zelda TWW/TP/Links Awakening/SS/BotW/TotK
Bayonetta 1 t/m 3

Best leuk zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Is er iets bekend of Pikmin 1+2 fysiek uitkomt naar de Switch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 09:18
Linksquest schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:58:
Is er iets bekend of Pikmin 1+2 fysiek uitkomt naar de Switch?
Yep. 22 September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:49
Hi ik ben in het bezit van een Zelda ToTK Special Edition switch. Ik had graag mijn zelda joycons wat gespaard aangezien ik redelijk veel in portable mode speel. Ik had dus graag nieuwe joycons gekocht voor de switch. Moeten dit officiele zijn of werken non-officials ook goed. Waar kopen jullie extra joy cons ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rebbelx schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:36:
Hi ik ben in het bezit van een Zelda ToTK Special Edition switch. Ik had graag mijn zelda joycons wat gespaard aangezien ik redelijk veel in portable mode speel. Ik had dus graag nieuwe joycons gekocht voor de switch. Moeten dit officiele zijn of werken non-officials ook goed. Waar kopen jullie extra joy cons ?
Waarom besparen? Ik zou ze gewoon tegen die tijd (laten) repareren mochten ze ooit stuk gaan.

Er zijn zowel officiële Joy-cons als third party Joy-cons. Of die goed werken is meer iets persoonlijks. Wat zijn je eisen. Missen bijvoorbeeld HD Rumble en NFC. Maar third party joy-cons kunnen ook grotere/betere joysticks hebben.

Ik zou zelf alleen officiële Joy-cons kopen, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Waarom besparen? Ik zou ze gewoon tegen die tijd (laten) repareren mochten ze ooit stuk gaan.

Er zijn zowel officiële Joy-cons als third party Joy-cons. Of die goed werken is meer iets persoonlijks. Wat zijn je eisen. Missen bijvoorbeeld HD Rumble en NFC. Maar third party joy-cons kunnen ook grotere/betere joysticks hebben.

Ik zou zelf alleen officiële Joy-cons kopen, maar dat is persoonlijk.
Hij bedoelt dat hij liever niet speelt met de joycons van Zelda, want die kun je niet los kopen in de winkel denk ik. Je kunt dan beter een ander setje erop zetten zodat je die van Zelda helemaal niet hoeft te gebruiken.

Verder eens, ik zou altijd officiële Joycons kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:10:
[...]

Hij bedoelt dat hij liever niet speelt met de joycons van Zelda, want die kun je niet los kopen in de winkel denk ik. Je kunt dan beter een ander setje erop zetten zodat je die van Zelda helemaal niet hoeft te gebruiken.

Ik begrijp precies wat hij bedoelt hoor :P

Maar dat probleem zou ik dan ook met mijn witte Joy-cons hebben. Maar uiteindelijk koop je een product ook om te gebruiken natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 22-06-2023 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Ik begrijp precies wat hij bedoelt hoor :P

Maar dat probleem zou ik dan ook met mijn witte Joy-cons hebben. Maar uiteindelijk koop je een product ook om te gebruiken natuurlijk.
Er zijn meer dan zat mensen die een product kopen om uit te stallen en die gebruiken het niet. Ik doe dat, met sommige producten, ook weleens. Ik gebruik mijn Zelda TotK Switch wel gewoon met de bijbehorende JoyCons, maar ik heb dan ook nog een tweede exemplaar nieuwe in doos. Die staat alleen mooi te wezen op mijn plank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:16:
[...]

Er zijn meer dan zat mensen die een product kopen om uit te stallen en die gebruiken het niet. Ik doe dat, met sommige producten, ook weleens. Ik gebruik mijn Zelda TotK Switch wel gewoon, maar ik heb dan ook nog een tweede exemplaar nieuwe in doos. Die staat alleen mooi te wezen op mijn plank.
Ik ontken niet dat die er niet zijn. Maar dat is wel een uitzondering hoor. Meer dan zat mensen zou ik niet zeggen.

Zelf niet van de speciale edities. Maar denk wel dat ik ooit nog een tweede Switch koop als reserve. Net zoals dat ik nu twee Game Boy Colors en 4 Game Boy Advance handhelds heb, maar die zijn niet stuk te krijgen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:21:
[...]

Ik ontken niet dat die er niet zijn. Maar dat is wel een uitzondering hoor. Meer dan zat mensen zou ik niet zeggen.

Zelf niet van de speciale edities. Maar denk wel dat ik ooit nog een tweede Switch koop als reserve. Net zoals dat ik nu twee Game Boy Colors en 4 Game Boy Advance handhelds heb, maar die zijn niet stuk te krijgen :P
Ik denk dat ze zeker in de minderheid zijn, maar een uitzondering durf ik niet te zeggen. I

Als ik een van mijn absurd dure 3DS special editions te koop aanbied, dan is hij binnen een uur verkocht. Laatst een Majora's Mask editie te koop aangeboden en daar kreeg ik enorm veel reacties op en hij was letterlijk binnen 20 minuten verkocht.

Natuurlijk is de markt daarvoor relatief klein en koopt het gros van de mensen een product om op te spelen, maar ze kunnen niet voor niets hele seizoenen maken op tv over mensen met verzamelwoede :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
L23 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:21:
[...]
Net zoals dat ik nu twee Game Boy Colors en 4 Game Boy Advance handhelds heb, maar die zijn niet stuk te krijgen :P
Tsja. Die zijn dan ook gemaakt van Nintendium. Dat materiaal is harder dan een Nokia 3310/3330 en diamant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:49
Cyrax0508 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:10:
[...]

Klopt! Ik ben mezelf ervan bewust dat ik de joycons eventueel indien nodig nog steeds kan laten repareren maar ik heb toch gewoon liever dat ik ze wat spaar en gewoon een ander setje koop om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 07:40
RollieBollie schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:47:
[...]

Tsja. Die zijn dan ook gemaakt van Nintendium. Dat materiaal is harder dan een Nokia 3310/3330 en diamant. ;)
https://tvtropes.org/pmwi.../Main/MadeOfIndestructium

En dan ook gewoon de page image...
Afbeeldingslocatie: https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/nintendium.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nintendo eShop Summer Sale – Ronde 2

Er zijn nog meer Nintendo Switch-games toegevoegd aan de selectie, maar alleen tot 25 juni! Profiteer nu in de Nintendo eShop of op deze website.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de fysieke release van Batman Arkham Trilogy is nu bekend dat alleen Arkham Asylum op de cartridge staat. Arkham City en Arkham Knight is een download via de cartridge (geen download code).
Geport door hetzelfde team als de Borderlands games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHby3UotyaUpPgt_ZH_5Petzh4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/olOoovzKrUp5aeuGPl91jS8W.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 23:53
Sonic Central had nog wat Sonic nieuws voor de Switch vanwege Sonic's verjaardag:

Games
- Sonic Origins Plus - verkrijgbaar vanaf vandaag (incl upgrade optie vanaf Sonic Origins)
- Sonic Frontiers - gratis Birthday bash update (Sonic viert een feestje met nieuwe challenges, moves, collectable koco, new game+)
- Samba de Amigo Party Central - 29 augustus 2023, Sonic the Hedgehog toegevoegd aan de game
- Interview met de oorspronkelijke devs van Sonic voor Sonic Superstars op youtube
- LEGO Sonic komt ook naar Sonic Superstars als character skin.

Series/shows
- Sonic Prime - nieuwe afleveringen op Netflix op 13 juli
- Sonic Symphony World Tour

In de stream is nog veel meer bekend gemaakt, maar niet echt noemenswaardig voor hier.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Weekend kan beginnen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBFy-yr-e-8fFjYs1B2awX2AxbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3oQe3A2y3KgGb2ig1vvMXOH.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals bekend is de Plus Content Pack een download code. Op de cartridge zelf staat versie 1.5.0. De update brengt de game naar versie 2.0.0 en is met de Plus Content Pack 438 MB. Op zich niet veel, maar een beetje jammer dat dit een grotere download is dan de gehele game Sonic Mania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Kun jij punten claimen bij Sonic Origins? Bij mij roept de Switch dat het vanwege regio niet kan. Game komt gewoon bij bol vandaan en ik heb een Nederlands account

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:54:
Kun jij punten claimen bij Sonic Origins? Bij mij roept de Switch dat het vanwege regio niet kan. Game komt gewoon bij bol vandaan en ik heb een Nederlands account
Nog niet getest. Spaar ze momenteel even op. Maar komt vaker voor dat een game op release nog geen gold points geeft en dat het later wel mogelijk is. Al weet ik niet of je dan ook een regio melding krijgt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had ergens verwacht deze in de Direct te zien:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
De nieuwe DLC van Mario + Rabbids Sparks of Hope is leuk, maar wel lastig. Denk dat ik bij de non DLC hooguit 2 a 3 keer een stage opnieuw moest doen aangezien het niet lukte. Heb nu al zeker 5 keer een stage opnieuw gestart bij de DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:23

Nitai

Live the life you love.

L23 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:09:

[Afbeelding]

Zoals bekend is de Plus Content Pack een download code. Op de cartridge zelf staat versie 1.5.0. De update brengt de game naar versie 2.0.0 en is met de Plus Content Pack 438 MB. Op zich niet veel, maar een beetje jammer dat dit een grotere download is dan de gehele game Sonic Mania.
Misschien ben ik te oud, maar wie had dat ooit gedacht om Sonic te spelen op een Nintendo console :)
Al die console wars toch voor niets geweest op het schoolplein :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nitai schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Misschien ben ik te oud, maar wie had dat ooit gedacht om Sonic te spelen op een Nintendo console :)
Al die console wars toch voor niets geweest op het schoolplein :+
In 2001 speelde ik Sonic Advance op de Game Boy Advance. Destijds vond ik dat inderdaad bijzonder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Laatst online: 08-07 12:02
L23 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:09:

[Afbeelding]

Cool, ik wacht denk ik zelf tot hij in de aanbieding is. Heb nu net Sonic Mania met artbook gekocht voor 28. Bij deze zit ook een artbook toch? Is dat die de moeite waard?

Ik zat net te kijken naar Super Mario 3D All-Stars, maar de fysieke versie daarvan is door het dak gegaan. Ik snap daar helemaal niks van, ja het spel was "tijdelijk" verkrijgbaar maar er zijn miljoenen exemplaren van verkocht. Die kan toch niet zo duur blijven op de lange termijn? Zelfs de sealed versies lijken mij met 160 euro te duur, dat spel is enorm veel gekocht in het begin als collectors item en ik verwacht dat er heel veel sealed exemplaren van in omloop zijn. Ik wacht dan wel met hem kopen tot de prijs weer wat normaler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin_v_z schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:19:
Cool, ik wacht denk ik zelf tot hij in de aanbieding is. Heb nu net Sonic Mania met artbook gekocht voor 28. Bij deze zit ook een artbook toch? Is dat die de moeite waard?
Als je net Sonic Mania Plus hebt zou ik inderdaad nog even afwachten op een aanbieding. Zelf heb ik Sonic Origins Plus bij AllYourGames gekocht voor €31,95, vond ik al een mooie deal. Dat was met een 3 euro kortingcode, momenteel is er ook een korting met de code ZOMER.
Ik heb de artbook nog niet bekeken. Maar is volgens mij vergelijkbaar met Sonic Mania, leuk om een keer doorheen te bladeren. De package is ook exact hetzelfde als Sonic Mania Plus, zelfde formaat artbook etc. Dus beide spellen passen mooi naast elkaar in de kast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nu we een direct hebben gehad, misschien interessant om te kijken hoe het 2023 van Nintendo zelf er voorlopig uitziet:

Switch 2023 first party games/DLC
Q1 2023Fire Emblem Engage (20.01.2023)
Nintendo Switch Online / GameBoy & GameBoy Advance (08.02.2023)
Metroid Prime Remastered (08.02.2023 digitaal / 03.03.2023 fysiek)
Xenoblade Chronicles 3 Expansion Pass vol. 3 (16.02.23)
Kirby's Return to Dream Land Deluxe (24.02.2023)
Splatoon 3: Expansion Pass Wave 1: Inkopolis (28.02.2023)
Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon (17.03.2023)
Q2 2023Advance Wars 1-2: Re-boot Camp (21.04.2023)
Xenoblade Chronicles 3 Expansion Pass vol. 4 (25.04.23)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (12.05.2023)
Pikmin 1+2 (digitale release: 21.06.2023, fysieke release: 22.09.2023)
Everybody 1-2 Switch! (30.06.2023)
Mario Kart 8 Deluxe - Booster Course Pass wave 5 (zomer 2023)
Q3 2023Pikmin 4 (21.7.2023, demo 29.06.2023)
Pokémon Scarlet/Violet expansion - The Teal Mask (herfst 2023)
Q4 2023Detective Pikachu Returns (6.10.2023)
Super Mario Bros. Wonder (20.10.2023)
WarioWare: Move It! (3.11.2023)
Super Mario RPG (17.11.2023)
Pokémon Scarlet/Violet expansion - The Indigo Disk (winter 2023)
'2024'/Onbekend
  • Untitled Princess Peach game (2024)
  • Luigi's Mansion 2 remaster (2024)
  • Metroid Prime 4

Interessant is dat "gat" in augustus/september, waar er enkel een fysieke Pikmin 1+2 release gepland staat. Staat er nog een GameCube remaster shadow drop te wachten in september?

Los van de first party games zijn er natuurlijk nog een hoop andere games onderweg. Denk aan exclusives zoals Master Detective Archives Raincode, Disney's Illusion Island, en Baten Kaitos I&II HD Remaster, maar ook aan potentiële toppers zoals Sea of Stars en Hollow Knight Silksong of klassiekers ala Metal Gear Solid Master Collection Vol 1 en de Dragon Quest III 2D-HD remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Wat voor Gamecube remaster verwacht jij/hoop jij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[...]

Ik zat net te kijken naar Super Mario 3D All-Stars, maar de fysieke versie daarvan is door het dak gegaan. Ik snap daar helemaal niks van, ja het spel was "tijdelijk" verkrijgbaar maar er zijn miljoenen exemplaren van verkocht. Die kan toch niet zo duur blijven op de lange termijn? Zelfs de sealed versies lijken mij met 160 euro te duur, dat spel is enorm veel gekocht in het begin als collectors item en ik verwacht dat er heel veel sealed exemplaren van in omloop zijn. Ik wacht dan wel met hem kopen tot de prijs weer wat normaler is.
Is vooral opgekocht door scalpers in het begin.

ik heb er een paar maanden terug €40 voor betaald.
Gewoon dom van Nintendo om deze uit de eShop te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 24-06-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:47:
Ik verwacht F-Zero GX of Luigi’s Mansion 1.

Stiekem wil ik Skies of Arcadia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 09-07 23:53
JackAvery schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:43:
Staat er nog een GameCube remaster shadow drop te wachten in september?
Ik verwacht geen grote aankondigingen meer. Wellicht hebben ze nog een verrassing voor Gamescom in petto.

Het is al heel lang stil rondom Donkey Kong, maar verwacht geen Donkey Kong game nog. Wat ik wel verwacht is een game waar de aap een rol in speelt, dus misschien release van een nieuwe Mario VS Donkey Kong game. Geen grote game, maar leuk als tussendoortje.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 24-06-2023 16:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:59:
[...]

F-Zero verwacht ik niet veel van. Luigi's Mansion 1 zou leuk zijn, zeker nu Luigi's Mansion: Dark Moon ook naar de Switch komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:49
[...]

Was alweer vergeten dat ik hem had, maar kan daar dus €100,- voor krijgen? Idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Brammos85 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Was alweer vergeten dat ik hem had, maar kan daar dus €100,- voor krijgen? Idioot.
Dat zijn inderdaad nu de vraagprijzen. Tot een half jaar geleden kon je hem volgens mij nog gewoon voor 50 euro ofzo nieuw kopen. Echt heel raar want hij is heel lang ruim beschikbaar geweest. In het laatste half jaar is hij door het dak gegaan qua prijs. 160 vragen ze voor een sealed versie. Verkoopcijfers die ik kan vinden zitten in de 8 a 9 miljoen exemplaren. Ik weet niet of daar digitale verkopen bij zitten. Maar dat zijn cijfers waarbij je geen schaarste verwacht.

Ik wacht met kopen want ik vermoed dat als er een nieuwe console uit komt dit spel wel weer in prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:47:
Luigi’s Mansion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de liefhebbers die willen zien hoe de Sega controller van de Switch eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
Bizar inderdaad die prijzen van 3D All Stars. Ben blij dat ik hem toen gekocht heb. Heb hem toe vooral voor Sunshine gekocht. Mario 64 heb ik al op de N64.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
PluueeR schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:23:
Bizar inderdaad die prijzen van 3D All Stars. Ben blij dat ik hem toen gekocht heb. Heb hem toe vooral voor Sunshine gekocht. Mario 64 heb ik al op de N64.
Ik ben ook blij dat ik hem heb, vind zo wie zo wel jammer dat Nintendo bij bepaalde producten het zo raar doet, niet alleen met Mario All Stars, maar ook bijvoorbeeld met de Amiibo figuurtjes. Ik verzamel alleen die Zelda figuurtjes, en telkens weer een stres, zoektocht om te zorgen dat ik ze ook krijg. Nu komen weer 2 van Tears of the Kingdom aan, deze ben ik nu al het zoeken om te reserveren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RPGFan.com postte een aantal screenshots op Twitter waarin de nieuwe Star Ocean 2 Remake vergeleken wordt met wat ik denk de PSP editie. Thread met screenshots click hieronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

cronixx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:22:
Dacht ik meld toch nog ff dat @ROFLASTC de trotste eigenaar is van een setje NES-controllers. :9B
een paar maanden stug bellen, mailen en de email/chat bot uitkafferen heeft opgeleverd dat nintendo.nl de shop aan hun kant gefixed heeft, mijn account werkt en er nu een setje classic controllers onderweg is. Met dank aan de kerel die ik aan de telefoon had (naam onthouden telkens naar hem vragen). Mocht ik ooit nog eens de gunst terug kunnen doen ik koop nu natuurlijk alles dat ik te pakken kan krijgen kwa hard to find items.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
martin_v_z schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:16:
[...]

Dat zijn inderdaad nu de vraagprijzen. Tot een half jaar geleden kon je hem volgens mij nog gewoon voor 50 euro ofzo nieuw kopen. Echt heel raar want hij is heel lang ruim beschikbaar geweest. In het laatste half jaar is hij door het dak gegaan qua prijs. 160 vragen ze voor een sealed versie. Verkoopcijfers die ik kan vinden zitten in de 8 a 9 miljoen exemplaren. Ik weet niet of daar digitale verkopen bij zitten. Maar dat zijn cijfers waarbij je geen schaarste verwacht.

Ik wacht met kopen want ik vermoed dat als er een nieuwe console uit komt dit spel wel weer in prijs zakt.
Tja, van The Legend Of Zelda A Link To The Past zijn er ook miljoenen verkocht en die kost ook veel CIB. Deze is alleen in een hele korte tijd heel veel gestegen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 10:14

cronixx

krieuw

ROFLASTC schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:00:
[...]

een paar maanden stug bellen, mailen en de email/chat bot uitkafferen heeft opgeleverd dat nintendo.nl de shop aan hun kant gefixed heeft, mijn account werkt en er nu een setje classic controllers onderweg is. Met dank aan de kerel die ik aan de telefoon had (naam onthouden telkens naar hem vragen). Mocht ik ooit nog eens de gunst terug kunnen doen ik koop nu natuurlijk alles dat ik te pakken kan krijgen kwa hard to find items.
Haha, mooi dat het alsnog opgelost is, scheelt in ieder geval voor jezelf een hoop gezeur als je het in de toekomst nog ergens anders voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Jumpman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:02:
[...]

Tja, van The Legend Of Zelda A Link To The Past zijn er ook miljoenen verkocht en die kost ook veel CIB. Deze is alleen in een hele korte tijd heel veel gestegen.
Link to the past is natuurlijk een heel ander verhaal. Ten eerste omdat die uitkwam een tijd dat mensen geen games verzamelden. Ten tweede omdat het uit kwam in een kartonnen doosje die veel mensen weggooide. Daarbij zijn er van link to the past ongeveer 4 miljoen verkocht. Dat is de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
martin_v_z schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 01:42:
[...]

Link to the past is natuurlijk een heel ander verhaal. Ten eerste omdat die uitkwam een tijd dat mensen geen games verzamelden. Ten tweede omdat het uit kwam in een kartonnen doosje die veel mensen weggooide. Daarbij zijn er van link to the past ongeveer 4 miljoen verkocht. Dat is de helft.
Super Mario 3D All Stars op de Switch is korte tijd gemaakt, er zijn er rond de 9 miljoen van verkocht en veel meer zijn er ook niet gemaakt. Voor een Mario game is 9 miljoen in deze tijd niet heel veel, Odyssey verkocht er ruim 25 miljoen en verkoopt nu nog. Als je een winkel in loopt, dan zie je die game overal wel liggen. Dat geldt niet voor 3D All Stars.

Daarbij zijn de tijden echt veranderd, in de tijd van LInk to the Past was gamen veel en veel minder mainstream dan nu het geval is. Nu heeft iedereen en zijn moeder een Switch in huis staan (= dus een veel grotere vraag op softwaregebied), vroeger kende ik een paar mensen met een SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 07:40
JackAvery schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat we redelijk mogen aannemen dat F-Zero gewoon dood is. Die franchise verkocht eigenlijk het best met de eerste twee, drie titels, en elke release daarna was alleen maar minder. Een remaster zie ik daar niet van zitten, als het origineel al niet verkocht gaat een remaster dat ook niet doen.

Luigi's Mansion zou nog wel kunnen, nu ook LM2 naar de Switch komt, dan is de set compleet. Then again, ze hebben die al eens naar de 3DS geport...

Andere opties zouden remakes van Paper Mario, Wave Race of 1080 kunnen zijn, maar ook daarvoor geldt (met misschien als uitzondering Paper Mario) dat die ook niet zo lekker liepen.

Tenslotte heb je dan nog de gebruikelijke wannahaves - Wind Waker HD, Twilight Princess HD en een port van Xenoblade X, maar of dat nog gaat gebeuren is de vraag.

De enige die we nog niet hebben gezien is Metroid Prime 4, en eventueel MP2 en MP3. Gaat die nog komen voor de Switch of tikken ze die door naar de opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Cyrax0508 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:06:
[...]

Super Mario 3D All Stars op de Switch is korte tijd gemaakt, er zijn er rond de 9 miljoen van verkocht en veel meer zijn er ook niet gemaakt. Voor een Mario game is 9 miljoen in deze tijd niet heel veel, Odyssey verkocht er ruim 25 miljoen en verkoopt nu nog. Als je een winkel in loopt, dan zie je die game overal wel liggen. Dat geldt niet voor 3D All Stars.

Daarbij zijn de tijden echt veranderd, in de tijd van LInk to the Past was gamen veel en veel minder mainstream dan nu het geval is. Nu heeft iedereen en zijn moeder een Switch in huis staan (= dus een veel grotere vraag op softwaregebied), vroeger kende ik een paar mensen met een SNES.
9 miljoen is gewoon veel. Ik geloof best dat zolang ze switch nog in productie is er redelijk wat vraag is voor het spel. Maar zodra de opvolger er is een mensen hun consoles tweedehands gaan verkopen is 9 miljoen veel voor de verzamelmarkt. Wellicht heb je gelijk en blijft een sealed versie nog wat hoog in prijs maar 100 euro voor een normaal gebruikt exemplaar is denk ik op de lange termijn onhoudbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martin_v_z schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:34:
[...]

9 miljoen is gewoon veel. Ik geloof best dat zolang ze switch nog in productie is er redelijk wat vraag is voor het spel. Maar zodra de opvolger er is een mensen hun consoles tweedehands gaan verkopen is 9 miljoen veel voor de verzamelmarkt. Wellicht heb je gelijk en blijft een sealed versie nog wat hoog in prijs maar 100 euro voor een normaal gebruikt exemplaar is denk ik op de lange termijn onhoudbaar.
Is ook afwachten of Switch games op de opvolger te spelen zullen zijn. En mogelijk zijn Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy in de toekomst ook op andere manieren te spelen. Super Mario 64 is inmiddels ook te spelen met het Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket.

Denk in ieder geval niet dat dit de laatste keer is dat Nintendo deze spellen beschikbaar stelt. Vindt de huidige prijzen wel een beetje kunstmatig hoog. Aan de ene kant zijn er sinds Mario 3D All Stars uitverkocht is aanzienlijk meer Switch gebruikers bijgekomen. Aan de andere kant hebben volgens mij een boel mensen de game gekocht vanwege de hype dat het gelimiteerd zou zijn. Veel mensen hebben het spel wel in bezit, maar niet (uit)gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 13:26
L23 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Is ook afwachten of Switch games op de opvolger te spelen zullen zijn. En mogelijk zijn Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy in de toekomst ook op andere manieren te spelen. Super Mario 64 is inmiddels ook te spelen met het Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket.

Denk in ieder geval niet dat dit de laatste keer is dat Nintendo deze spellen beschikbaar stelt. Vindt de huidige prijzen wel een beetje kunstmatig hoog. Aan de ene kant zijn er sinds Mario 3D All Stars uitverkocht is aanzienlijk meer Switch gebruikers bijgekomen. Aan de andere kant hebben volgens mij een boel mensen de game gekocht vanwege de hype dat het gelimiteerd zou zijn. Veel mensen hebben het spel wel in bezit, maar niet (uit)gespeeld.
Waarschijnlijk is deze nieuwe Nintendo console gewoon backwards compatible. Tot dusver zijn de laatste generaties minimaal 1 generatie backwards compatible geweest, zeker de handhelds.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:09:
[...]

Waarschijnlijk is deze nieuwe Nintendo console gewoon backwards compatible. Tot dusver zijn de laatste generaties minimaal 1 generatie backwards compatible geweest, zeker de handhelds.
Mijn verwachting is ook dat dit het geval gaat zijn. Maar tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat dit het geval zal zijn, dus ik wacht het rustig af :P Er is nu wel in het nieuws dat Nintendo President Shuntaro Furukawa wil zorgen voor een zo soepel mogelijke overgang van de Nintendo Switch naar de opvolger door gebruik te maken van het Nintendo account. Al zegt dit nog niks over de aankopen op dat account en de backwards compatibility.

https://www.nintendolife....e-nintendo-account-system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:43
Ik zou zeggen lees dit artikel: https://www.videogameschr...lenge-developer-suggests/

Tenzij Nintendo daadwerkelijk de Switch gaat emuleren op de opvolger of de Switch SoC in de opvolger bouwt is de kans klein dat die backward compatible gaat zijn. Dus ik zou er maar niet te veel op rekenen. (Al hoewel Nintendo dit eerder met de Wii en Nintendo DS heeft gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadLink schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:39:
Ik zou zeggen lees dit artikel: https://www.videogameschr...lenge-developer-suggests/

Tenzij Nintendo daadwerkelijk de Switch gaat emuleren op de opvolger of de Switch SoC in de opvolger bouwt is de kans klein dat die backward compatible gaat zijn. Dus ik zou er maar niet te veel op rekenen. (Al hoewel Nintendo dit eerder met de Wii en Nintendo DS heeft gedaan)
Wat bedoel je met dat Nintendo dit eerder met de Wii en Nintendo DS heeft gedaan? Dat is geen software emulatie namelijk. Hardware van bepaalde Nintendo DS en Wii consoles ondersteunen dit native (hardware emulatie). Nintendo heeft tot nu toe qua backwards compatibility (voorganger) altijd hardware componenten gebruikt om dit mogelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
Dat is exact wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan raakte ik in de war omdat je specifiek de Wii en DS noemt, alsof die anders zijn.

Maar afwachten hoe de backwards compatibility van de opvolger van de Switch zal zijn. Er zijn inderdaad wat uitdagingen om dit mogelijk te maken. Maar denk zelf dat Nintendo dit wel nodig heeft om het succes van de Switch, de gebruikers, mee te nemen naar de opvolger.
Ik ben zelf in ieder geval eerder bereid over te stappen als ik mijn Switch backlog kan wegwerken op de opvolger :P

[ Voor 46% gewijzigd door L23 op 27-06-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadLink schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:39:

Ik zou me hier weinig zorgen om maken zolang ARM en Nvidia de chipset en bijbehorende software verzorgen. Hoewel het natuurlijk geen sinecure is om alles correct werkende te krijgen, is 100% hardware compatibiliteit niet noodzakelijk. Het is sowieso gemakkelijker dan de overschakeling van de WiiU naar de Switch :+ Ik zie geen reden om hier op voorhand er van uit te gaan dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
JackAvery schreef op maandag 26 juni 2023 @ 06:56:
RPGFan.com postte een aantal screenshots op Twitter waarin de nieuwe Star Ocean 2 Remake vergeleken wordt met wat ik denk de PSP editie. Thread met screenshots click hieronder
[Embed]
Ik vind het 'r cool uitzien maar de PSP versie is wel een stuk kleurrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoeveel mensen spelen die oude (s)nes spellen via de switch buiten mario's? ben benieuwd hoeveel mensen er nog plezier van uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47
@Farabi Ik speel zo af en toe nog wel. Maar heb nog teveel andere spellen te spelen.
Afgelopen weekend met mijn dochter Mario Kart gedaan, maar ook Kirby's Dreamcourse. Hebben echt heel hard gelachen. Besturing van MK is totaal anders dan de nieuwe versies, maar dat had ik bij Mario Kart 64 ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb ooit, ergens in 2021, een switch lite gekocht met twee games. Mario 3D world, en All Stars. Onlangs de switch en mario 3D 'tweedehands' verkocht (eigenlijk niet aangeraakt, vond het zonde dat het hier niets lag te doen terwijl iemand anders er meer plezier kan uit halen)

Misschien ook maar eens die All Stars te koop zetten als ik het zo lees :p

Ik heb het er in 2021 ook over gehad, en wil het graag nog eens van me af schrijven... Ik blijf het zonde vinden dat er geen 'klassieke' console versie van de switch bestaat. Dat mobiele gamen is echt niets voor mij. Dat doe ik werkelijk nooit en heb er ook echt geen behoefte aan. Buitenshuis heb ik betere dingen te doen, en op vakantie al helemaal niet. Gamen is 'chill-time' thuis in de woonkamer.

In 2023 vind ik het nog veel meer zonde om een reguliere switch te kopen (met hdmi-out dus), met alle bijhorende rommel en accessoires, om 'm gewoon aan de tv aan te sluiten. Staat ook slordig aan de tv, tenzij je 'm in het tv meubel pleurt, maar die heb ik niet.

Ik weet dat de markt heel erg klein is voor een old school tv console (boomers wellicht, ook al ben ik dat niet), en dat mobiele nintendo hardware een mega hit is, en dat 90%+ van de gebruikers mobiel speelt. En de meerderheid heeft altijd gelijk, dat betwist ik niet. Nintendo doet het prima met dit concept _/-\o_

Maar nintendo zou erg gemakkelijk die bejaarde soc in een doosje kunnen stoppen ter grootte van een apple tv, en voor 150 euro verkopen voor wie gewoon heel af en toe casual wat nintendo games wil spelen op de tv. Denk aan die Wiii Red die er ooit is geweest in Noord Amerika. Zoiets dus.

De Lite was spijtig genoeg ook niets voor mij. Te klein, echt voor kinderhandjes gemaakt. Prima hardware, dat wel! Begrijp me niet verkeerd, wellicht de beste versie van de switch naar robuustheid en ontwerp toe. Enkel te klein, en de form factor ligt me gewoon niet.

Wie weet tik ik ooit nog wel een tweedehands switch op de kop met een kapotte batterij of zo. Die ik dan gewoon permanent aan de tv hang.

Op een switch zou ik enkel nintendo exclusives spelen. Mario, Zelda, Mario Kart, ... That's it, voor alle andere games heb ik meer dan genoeg alternatieven.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 28-06-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
die all-stars vond ik een verschrikkelijk spel. ik snap de hype er rondom niet maar goed. waarschijnlijk jeugdsentiment van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-07 12:47
Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:28:
die all-stars vond ik een verschrikkelijk spel. ik snap de hype er rondom niet maar goed. waarschijnlijk jeugdsentiment van mensen.
Ik heb me er prima mee vermaakt en nu ook Sunshine uitgespeeld, wat me vroeger niet lukte. Alle drie de games volledig uitgespeeld ook. Maar dat is bij mij inderdaad jeugdsentiment.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
@Amos_x Hoe doe je dat met je PS5 dan als je geen meubel hebt? Die lijkt me lastiger weg te werken dan een Switch.
Verder kun je inderdaad natuurlijk, zoals je zelf op het einde al aangeeft, gewoon je Switch permanent aan de tv houden en dan heb je ook de 'klassieke' ervaring.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 17:09

SD5k

>4&X

Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:41:
hoeveel mensen spelen die oude (s)nes spellen via de switch buiten mario's? ben benieuwd hoeveel mensen er nog plezier van uit halen.
Ik speel ze eigenlijk nog vrij regelmatig, niet altijd even lang, gewoon als tussendoortje.

Hoop alleen dat ze snel wat meer N64 games toevoegen, want dat gebeurt maar mondjesmaat. Nu ik de N64 controller heb zijn die games ineens een heel stuk leuker om te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:28:
De hype had er mee te maken dat het gelimiteerd was. Daardoor hebben een boel mensen het spel gekocht vanwege FOMO.

Verder een prima collectie als je weet wat je koopt. Een compilatie voor het 35 jarige bestaan waarmee je de geschiedenis leert kennen van de Mario 3D platformers. Ik vond het in dat opzicht wel logisch dat het simpele ports zijn en geen remasters/remakes.

Voor mij was het geen jeugdsentiment/nostalgie. Ik heb het gekocht omdat ik juist wou ervaren hoe het allemaal begonnen is. Ook al speelt Mario 64 naar huidige maatstaven houterig kon ik mij er prima mee vermaken. Maar verwachtingen bij je aankoop maakt dan een groot verschil.

Gezien het om 3 spellen gaat, wat vond je er dan zo verschrikkelijk aan? Bij Mario 64 en Sunshine kan ik enigszins begrijpen dat dit niet voor iedereen is. Maar Mario Galaxy kan wat mij betreft nog prima mee doen met 3D World en Odyssey. Die werkt qua besturing uitstekend en ziet er op de Switch nog steeds goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:26:
Ik heb ooit, ergens in 2021, een switch lite gekocht met twee games. Mario 3D world, en All Stars. Onlangs de switch en mario 3D 'tweedehands' verkocht (eigenlijk niet aangeraakt, vond het zonde dat het hier niets lag te doen terwijl iemand anders er meer plezier kan uit halen)

Ik heb het er in 2021 ook over gehad, en wil het graag nog eens van me af schrijven... Ik blijf het zonde vinden dat er geen 'klassieke' console versie van de switch bestaat. Dat mobiele gamen is echt niets voor mij. Dat doe ik werkelijk nooit en heb er ook echt geen behoefte aan. Buitenshuis heb ik betere dingen te doen, en op vakantie al helemaal niet. Gamen is 'chill-time' thuis in de woonkamer.

In 2023 vind ik het nog veel meer zonde om een reguliere switch te kopen (met hdmi-out dus), met alle bijhorende rommel en accessoires, om 'm gewoon aan de tv aan te sluiten. Staat ook slordig aan de tv, tenzij je 'm in het tv meubel pleurt, maar die heb ik niet.

Ik weet dat de markt heel erg klein is voor een old school tv console (boomers wellicht, ook al ben ik dat niet), en dat mobiele nintendo hardware een mega hit is, en dat 90%+ van de gebruikers mobiel speelt. En de meerderheid heeft altijd gelijk, dat betwist ik niet. Nintendo doet het prima met dit concept _/-\o_

Maar nintendo zou erg gemakkelijk die bejaarde soc in een doosje kunnen stoppen ter grootte van een apple tv, en voor 150 euro verkopen voor wie gewoon heel af en toe casual wat nintendo games wil spelen op de tv. Denk aan die Wiii Red die er ooit is geweest in Noord Amerika. Zoiets dus.

De Lite was spijtig genoeg ook niets voor mij. Te klein, echt voor kinderhandjes gemaakt. Prima hardware, dat wel! Begrijp me niet verkeerd, wellicht de beste versie van de switch naar robuustheid en ontwerp toe. Enkel te klein, en de form factor ligt me gewoon niet.

Wie weet tik ik ooit nog wel een tweedehands switch op de kop met een kapotte batterij of zo. Die ik dan gewoon permanent aan de tv hang.

Op een switch zou ik enkel nintendo exclusives spelen. Mario, Zelda, Mario Kart, ... That's it, voor alle andere games heb ik meer dan genoeg alternatieven.
Van je afschrijven is prima hoor, maar inderdaad een bekend verhaal. Begrijp nog steeds niet zo wat het probleem is van een Switch permanent docken. Dan kan je zeggen dat je het te duur vindt voor wat je er voor krijgt. Maar miskopen weer verkopen en dan weer iets kopen is ook zonde van het geld.

Verder het gevoel, en dan kijk ik ook naar mezelf, dat je al teveel manieren hebt om te gamen en te weinig tijd? Begrijp dat je al een Playstation hebt. Laatst gaf je ook aan een Xbox Series S te willen kopen. En nu begin je weer na te denken over een Switch. Kunnen allemaal goede aankopen zijn, maar het gevoel dat het bij jou toch te weinig gebruikt gaat worden gezien je eerdere ervaring met de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:41:
Ik zeker wel als ik tijd heb. Een hoop pareltjes beschikbaar daarop.

Mario 3D all-stars heb ik niet gekocht, maar het zijn drie steengoede games. Dat ze je ding niet zijn kan desondanks… smaken verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik begrijp je frustratie, maar je maakt het jezelf denk ik nodeloos moeilijk. Ik vraag me verder af hoe je je andere console(s) opstelt :) deze hebben toch ook kabels, accessoires en andere “rommel” ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

bedankt voor het omschrijven van mijn gedachtes. ik hoef die handheld oled-scherm onzin ook niet. maakt dat ding gewoon €150 goedkoper en geef mij gewoon de keuze om een console te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Buitenshuis game ik nauwelijks, maar de mogelijkheid om de Switch uit de dock te halen en even op de slaapkamer te gaan gamen als mijn vriendin tv wil kijken, bezoek heeft, etc. is wel echt goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12:04

Meneer iCy

swarma

Heeft iemand ervaringen met draadloze headsets van +- 70 a 80 euro waarbij ook de microfoon werkt? Ik zat zelf naar deze te kijken, want de Logitech Lightspeed headset heeft geen microfoon functie geeft men aan.

https://www.coolblue.nl/p...quantum-350-wireless.html

Switch wordt zo goed als enkel in dock gespeeld. Ik weet dat deze headset in handheld modus niet gaat werken ivm usb aansluiting

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 28-06-2023 12:46 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
@Amos_x Je kan altijd een oude Switch kopen met een defect scherm bv. (maar verder wel in tact) en dan daar een behuizing voor 3D Printen. En die met wat DIY-en aan een TV hangen :)

Met een beetje zoeken vind je wel een tutorial:
https://gbatemp.net/threa...consolize-project.631849/

[ Voor 28% gewijzigd door ShadLink op 28-06-2023 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet dat de markt heel erg klein is voor een old school tv console [...]

Maar nintendo zou erg gemakkelijk die bejaarde soc in een doosje kunnen stoppen ter grootte van een apple tv, en voor 150 euro verkopen
Maar waarom zouden ze? :p Voor Nintendo levert het meer op als elke geproduceerd Tegra X1 chip in een huidig Switch model gestopt wordt dan dat die voor een console-only formfactor gebruikt wordt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508

Ik speel zelden tot nooit handheld en gebruik de Switch gewoon als "klassieke" console. Als je hem gewoon in de dock laat staan, dan is het toch gewoon een "klassieke" console? Omdat iets kan (handheld), hoef je het nog niet te doen? Ik snap je probleem eigenlijk totaal niet om eerlijk te zijn.

Ook dat de console slordig staat aan je tv omdat je geen meubel hebt begrijp ik niet. Het is gewoon een console met een HDMI aansluiting en een powercable en niets meer. Net als een PS5 (die een stuk groter is overigens), dat zou dan toch ook slordig staan? Welke kabels heeft een Switch nodig die een PS5 of Series X niet nodig heeft dan?

Apart verhaal allemaal en de essentie ontgaat me totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Ik speel zelden tot nooit handheld en gebruik de Switch gewoon als "klassieke" console. Als je hem gewoon in de dock laat staan, dan is het toch gewoon een "klassieke" console? Omdat iets kan (handheld), hoef je het nog niet te doen? Ik snap je probleem eigenlijk totaal niet om eerlijk te zijn.
waarom veel te veel betalen voor handheld als je het toch als klassieke console wil gaan gebruiken? waarschijnlijk laat dat klein schermpje de prijs enorm schieten in aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:45:
[...]

waarom veel te veel betalen voor handheld als je het toch als klassieke console wil gaan gebruiken? waarschijnlijk laat dat klein schermpje de prijs enorm schieten in aanschaf.
Dan koop je het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Cyrax0508 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Ook dat de console slordig staat aan je tv omdat je geen meubel hebt begrijp ik niet. Het is gewoon een console met een HDMI aansluiting en een powercable en niets meer. Net als een PS5 (die een stuk groter is overigens), dat zou dan toch ook slordig staan? Welke kabels heeft een Switch nodig die een PS5 of Series X niet nodig heeft dan?

Apart verhaal allemaal en de essentie ontgaat me totaal
Misschien is het een beetje "slordig" door de joycons. Het is een handheld in een dock, dat is iets anders dan een klein kastje zoals een Apple TV. Maar zonder de joycons komt het wel in de buurt van een Apple TV kastje. Dat volstaat wat mij betreft prima als simpele homeconsole.

Een tweedehands reguliere Switch (v1 of v2) voor circa €175(?) voldoet dan prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQDlf5XM3WVJhnNnHSLT4ZnK0JM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FAcUyLDSiF1KMco7WDdJtNRq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
goed dat bedrijven niet dit soort laagdrempelige gedachtes hebben tijdens het introduceren van consoles. toch wel fijn dat je verschillende krachtige console soorten hebt voor ieders wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:49:
[...]

goed dat bedrijven niet dit soort laagdrempelige gedachtes hebben tijdens het introduceren van consoles. toch wel fijn dat je verschillende krachtige console soorten hebt voor ieders wil.
Zoals eerder al gezegd in topic. Waarom zou Nintendo dat doen? Nintendo heeft 125 miljoen Nintendo Switch consoles verkocht. Staat daarmee in de top 3 best verkochte consoles ooit. Kennelijk is het aanbod laagdrempelig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Anoniem: 1835258 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Misschien is het een beetje "slordig" door de joycons. Het is een handheld in een dock, dat is iets anders dan een klein kastje zoals een Apple TV. Maar zonder de joycons komt het wel in de buurt van een Apple TV kastje. Dat volstaat wat mij betreft prima als simpele homeconsole.

Een tweedehands reguliere Switch (v1 of v2) voor circa €175(?) voldoet dan prima.

[Afbeelding]
Het is enkel nog wachten op een echt fijne handheld inclusief dock. Wellicht dat een Switch opvolger die kant uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Het is enkel nog wachten op een echt fijne handheld inclusief dock. Wellicht dat een Switch opvolger die kant uit gaat.
Zoiets als de Nintendo Switch OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Zoals eerder al gezegd in topic. Waarom zou Nintendo dat doen? Nintendo heeft 125 miljoen Nintendo Switch consoles verkocht. Staat daarmee in de top 3 best verkochte consoles ooit. Kennelijk is het aanbod laagdrempelig genoeg?
tuurlijk gaan ze het niet doen. het ging er om dat er ook een kleine groepje als wij bestaan. het is een discussieplatform hier he, ik geef geen ultimatum aan nintendo hier ofzo :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Tja, wat wil je nu eigenlijk zeggen. Dat er (in verhouding een klein aantal) mensen zijn die het apparaat te duur vinden omdat het ook een handheld is en liever een console only willen voor veel minder?

De verkoopcijfers zeggen dat Nintendo mensen met jouw mening terecht negeren en het enige juiste hebben gedaan. Zich distantiëren van de andere twee consolebouwers om zo toch een eigen markt aan te boren. Er zijn veel en veel meer redenen voor Nintendo geweest om een hybride console te maken dan om dat niet te doen.

Dat jij iets niet wil begrijpen wil niet zeggen dat het niet logisch is. Kijk naar je reactie over Mario 3D All Stars. Nostalgie is booming business, dat verkoopt. Dus daar heb je je antwoord op het waarom mensen dat zo leuk vinden.

Open deuren intrappen en dan roepen dat je dat doet omdat je zo graag wil discussiëren is echt een beetje suf hoor. Je stelt continu retorische vragen. Je vraagt je af waarom mensen 3D All Stars zo geweldig vinden en in dezelfde zin geef je het antwoord. Tja.....

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrax0508 op 28-06-2023 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
L23 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Zoiets als de Nintendo Switch OLED?
Nee meer zoals als een DS/3DS XL/Switch Lite maar dan met docking mogelijkheden. Wellicht iets groter maar in ieder geval de degelijkheid van dat apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Redax op 28-06-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:56:
[...]

tuurlijk gaan ze het niet doen. het ging er om dat er ook een kleine groepje als wij bestaan. het is een discussieplatform hier he, ik geef geen ultimatum aan nintendo hier ofzo :P
Discussies zijn prima hoor. :P Wel jammer dat je dan niet op mijn vraag reageert wat je zo slecht vond aan 3D All-Stars. Zelfs Mario Galaxy vond je niks aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Discussies zijn prima hoor. :P Wel jammer dat je dan niet op mijn vraag reageert wat je zo slecht vond aan 3D All-Stars. Zelfs Mario Galaxy vond je niks aan?
je gaf het zelf al aan. eerste 2 spellen waren echt houterig en bij galaxy vond ik het wat te chaotisch, ik snapte eigenlijk niet wat ik nu precies aan het doen was. maar goed zal aan mijn kunsten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Redax schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Nee meer zoals als een DS/3DS XL/Switch Lite maar dan met docking mogelijkheden. Wellicht iets groter maar in ieder geval de degelijkheid van dat apparaat.
Snap ik, puur als handheld vind ik de New 3DS (de reguliere 3DS vind ik dramatisch omdat de 3D daarop echt ruk is) vele malen beter. De Switch is van alles een beetje maar blinkt nergens echt in uit. Ik speel 90% docked, voor die overige 10% is de Switch prima te doen als handheld. Maar ja, ik zou er niet aan moeten denken om 90% handheld op de Switch te moeten spelen. Ligt onvoldoende lekker in de hand voor urenlange speelsessies voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Anoniem: 1835258 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]
Die Joycons haal je er toch af als je hem toch als docked console wil gebruiken. Dan heb ik liever een Switch staan dan een PS5 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:03:
[...]

Snap ik, puur als handheld vind ik de New 3DS (de reguliere 3DS vind ik dramatisch omdat de 3D daarop echt ruk is) vele malen beter. De Switch is van alles een beetje maar blinkt nergens echt in uit. Ik speel 90% docked, voor die overige 10% is de Switch prima te doen als handheld. Maar ja, ik zou er niet aan moeten denken om 90% handheld op de Switch te moeten spelen. Ligt onvoldoende lekker in de hand voor urenlange speelsessies voor mij persoonlijk.
Dat vond ik ook, tot ik de Skull & Co Neogrip kocht voor m'n SwOLED. Nu speel ik eigenlijk 95% handheld mode. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Disfigured schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Dat vond ik ook, tot ik de Skull & Co Neogrip kocht voor m'n SwOLED. Nu speel ik eigenlijk 95% handheld mode. 8)7
True, die dingen bestaan ook nog inderdaad :+ Ik speel vaak korte sessies handheld en ik heb er dan geen last van. Maar goeie tip, had ik in mijn betoog niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:05:
[...]

Die Joycons haal je er toch af als je hem toch als docked console wil gebruiken. Dan heb ik liever een Switch staan dan een PS5 hoor.
Die laat ik er aan zitten. Vind dat alleen maar gedoe om die er steeds af te halen en erop te schuiven als ik handheld wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Raem schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Die laat ik er aan zitten. Vind dat alleen maar gedoe om die er steeds af te halen en erop te schuiven als ik handheld wil spelen.
Snap ik, maar in het geval van Amos, die alleen maar docked zou willen spelen en aangaf dat het allemaal slordig zou staan naast zijn televisie, lijkt het me een prima handeling toch?

Zelf laat ik ze er ook op zitten, maar ik heb dan ook een televisiekastje waar de Switch instaat, die heeft niet iedereen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:12:
[...]

Snap ik, maar in het geval van Amos, die alleen maar docked zou willen spelen en aangaf dat het allemaal slordig zou staan naast zijn televisie, lijkt het me een prima handeling toch?

Zelf laat ik ze er ook op zitten, maar ik heb dan ook een televisiekastje waar de Switch instaat, die heeft niet iedereen. :+
Ah zo, dat klopt inderdaad. Zonder joycons heb je inderdaad een mooi compacte console! Ben ook nog steeds benieuwd hoe @Amos_x zijn PS5 heeft weggewerkt als een Switch al een probleem vormt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Bij mij zitten er altijd joy-cons op, dan heb ik altijd een opgeladen setje. Het andere setje zit dan in de Joy-con Grip om te gebruiken als ik voor de tv speel. Maar sinds ik de Pro controller heb gebruik ik die uiteraard voor het gamen. Beide setjes Joy-cons wissel ik om de zoveel tijd om. Inderdaad ook makkelijker als je wel aan handheld gamen doet, gaat het van het dock gelijk in de case voor onderweg.

@Cyrax0508 Persoonlijk vind ik het er maar slordig uit zien als je de Joy-cons er af haalt, ziet er niet uit :P En dan moet je alternatieve oplossingen gaan vinden met snoeren en draden om je Joy-cons op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:17:
[...]

Ah zo, dat klopt inderdaad. Zonder joycons heb je inderdaad een mooi compacte console! Ben ook nog steeds benieuwd hoe @Amos_x zijn PS5 heeft weggewerkt als een Switch al een probleem vormt. :P
Verstopt achter de afstandsbediening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Komt over een maand uit. Ik wacht de reviews af, maar ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 22:18

MPC60

Game on

Ik wil m’n switch verkopen. Ik heb heel veel digitale games, kan ik de licenses gewoon over dragen aan een nieuwe eigenaar? Ik heb gezocht maar vind niet echt een duidelijk antwoord.

Xbox: SendexNL

Pagina: 1 ... 219 ... 276 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic