Acties:
  • +3 Henk 'm!
30 juni komen er vier nieuwe kleurtjes joycons uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQgGFBSTAEC0MNIbJBsVLqknu7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Re3GUjnG4c2FqaGFSju5Iqtc.jpg?f=fotoalbum_large

Ook komt de sequel voor 1-2 Switch die dag uit. Ja dat is het party spel dat volgens verschillende journalisten vorig jaar zo slecht testte dat Nintendo het eerst niet durfde releasen.

Voorlopig geen screenshots/trailer, dat komt “binnenkort.”

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 02-06-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
JackAvery schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:39:

[Afbeelding]

Ook komt de sequel voor 1-2 Switch die dag uit. Ja dat is het party spel dat volgens verschillende journalisten vorig jaar zo slecht testte dat Nintendo het eerst niet durfde releasen.
Die groene lijkt zo van de Animal Crossing Switch af te komen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:36:
[...]

Die groene lijkt zo van de Animal Crossing Switch af te komen.
Lijkt er inderdaad op, In ieder geval allebei pastel groen. Maar bij de Animal Crossing Switch is het de linker Joy-con en heeft deze een witte achterkant. Gevoel dat deze nieuwe pastel kleuren lichter zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 02-06-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moeilijk puur op foto te beoordelen, maar goed mogelijk dat het hetzelfde groen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
Ori and the blind forest en Ori and the will of the wisps staan in korting 😊

Ik heb de tweede in leen van de bibliotheek op aanraden van topic hier, ik kijk zeker om ze aan te kopen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40
superiscch schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:43:
Ori and the blind forest en Ori and the will of the wisps staan in korting 😊

Ik heb de tweede in leen van de bibliotheek op aanraden van topic hier, ik kijk zeker om ze aan te kopen 👍
Die games zijn een dikke aanrander, en voor de mensen die ook een Xbox account hebben, bij deel 1 op de Switch kun je Xbox Achievements verdienen :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
JackAvery schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:39:

[Afbeelding]

Voorlopig geen screenshots/trailer, dat komt “binnenkort.”
[Embed]
Zijn leuke frisse kleuren, maar maak er te weinig gebruik van om er nog kleuren bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tKiOD1zaETPYY1FCu23Dlex82Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8FKTXLoJwA1Yjcjgua9eEdG.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is Aspyr een flut bedrijf. Bij de aankondiging van KOTOR2 voor de Switch bekend maken dat er binnenkort ook een gratis Restored Content DLC aankomt. Vervolgens deze deadline missen en lange tijd volledige radiostilte. Goed dat ze nu eindelijk aankondigen dat het niet meer door gaat. Maar veel mensen hebben deze game juist gekocht voor de Switch omdat de Restored Content beloofd was.

Verder raar dat Aspyr nog steeds niet kan aangeven waarom ze zo lang stil zijn gebleven en waarom deze DLC niet door gaat. Ik denk zelf dat ze de licenties om de Restored Content uit te kunnen geven nog niet rond hadden toen ze dit aangekondigd hebben en dit later dus ook niet voor elkaar kregen. Verder is er veel mis bij Aspyr sinds de KOTOR Remake voor de PS5 van hun is afgepakt, veel werknemers zijn vertrokken.

Goed dat ik er begin af aan al weinig vertrouwen in had en pas van plan was KOTOR2 voor de Switch te kopen als de Restored Content DLC uit is. Voorlopig in ieder geval geen Aspyr games aankopen meer en KOTOR2 dan maar weer een keer spelen op Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:12:
Goed dat ik er begin af aan al weinig vertrouwen in had en pas van plan was KOTOR2 voor de Switch te kopen als de Restored Content DLC uit is.
Dat heb ik dus ook zo gedaan (of eigenlijk: niet gedaan).
Maar als ik eind maart voor 7,- zou hebben gekocht, dan zou ik extra game-key voor missen DLC (waarvan toen al erg onzeker was of het ooit zou komen) best een goede compensatie vinden.
Voorlopig in ieder geval geen Aspyr games aankopen
Ik denk dat dit voor veel mensen geldt (zeker ook voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jake Het is niet dat ik ze zal boycotten. Maar het vertrouwen is er gewoon niet. Voor mij waren eigenlijk alleen Star Wars Racer en KOTOR 1 interessant op de Switch. Erg veel plezier aan gehad en start regelmatig even Star Wars Racer op. Maar hun ports zijn zo minimaal elke keer. Ik zou niet weten welke (Star Wars) Aspyr ports nog interessant zouden kunnen zijn en verwacht ook geen kwaliteit. Als je geen nostalgie hebt met de oude game blijft er voor mij weinig reden over om het aan te schaffen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Vandaag de game cassette binnen gehad :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SxmdFsx7/1-C5-AB40-C-442-F-46-E5-A24-D-F59-C7-A3-D433-F.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5K4tjLG/15619316-60-E3-438-C-A15-E-B654431406-A9.jpg

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
Advance Wars met kortingscode gekocht voor 43 euro bij Amazon. Heel benieuwd, vond ze vroeger te gek.

Hier al mensen die de game hebben gespeeld?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Pokémon collectie voor de Nintendo Switch compleet op Pokémon Snap na :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLKVMho77FYy92_h2D2B7OERd3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK7fMDrG1UJx0WPQ0e4LA5eR.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:04:
Advance Wars met kortingscode gekocht voor 43 euro bij Amazon. Heel benieuwd, vond ze vroeger te gek.

Hmm! Heb je een linkje, als het een publieke kortingscode betreft?

Ik dacht het aan te schaffen met die € 99 voucher die je kan regelen met NSO, maar dan is het alsnog vijftig euro en moet ik nog een ander spel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
RangedNeedles schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Ik dacht het aan te schaffen met die € 99 voucher die je kan regelen met NSO, maar dan is het alsnog vijftig euro en moet ik nog een ander spel aanschaffen.
Ik kreeg hem van Amazon per mail. Zijn accountgebonden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Timothy3000 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:04:

Yes, ik heb de oude games nooit gespeeld maar vind ‘m erg leuk! Alleen jammer dat touch niet ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:01:

[Afbeelding]
Nice, dat heb ik tot nu toe alleen met Zelda en volgens mij ook Mario 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Linksquest schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Nice, dat heb ik tot nu toe alleen met Zelda en volgens mij ook Mario 🤪
Haha wij hebben ook nog Mario spellen ( Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Party, Super Mario 3D All-Stars - Limited Edition - Switch )

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:01:

[Afbeelding]
Pokemon Snap komt er later ook nog bij?
Mij lijkt het wel leuk om alle Mario games te hebben, in ieder geval de platformers. Er zijn ook games die me gewoon niet interesseren zoals Mario Golf. Mario Tennis Aces twijfel ik steeds over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

L23 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:15:
[...]

Pokemon Snap komt er later ook nog bij?
Mij lijkt het wel leuk om alle Mario games te hebben, in ieder geval de platformers. Er zijn ook games die me gewoon niet interesseren zoals Mario Golf. Mario Tennis Aces twijfel ik steeds over.
Ooit wel gehad maar die hebben we verkocht omdat we er niet doorheen kwamen en het anders was dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:16:
[...]

Ooit wel gehad maar die hebben we verkocht omdat we er niet doorheen kwamen en het anders was dan verwacht.
Ik heb de laatste tijd juist dat ik verkochte games weer opnieuw koop :p dan heb ik er toch een soort spijt van. Alleen blij dat ik van Starlink: Battle for Atlas af was.
Yooka Laylee and the Impossible Lair en Captain Toad Treasure Tracker weer in bezit. En ik wil Mario Maker 2 en Luigi’s Mansion 3 ooit weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
RangedNeedles schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:12:
[...]

https://www.amazon.nl/-/en/b?ie=UTF8&node=27132384031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04
Heeft hier iemand ervaring met het connecten van een Nintendo Switch aan een Android tablet (voor groter scherm on the go) d.m.v. een Genki Shadowcast?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

Zeror schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:53:
Heeft hier iemand ervaring met het connecten van een Nintendo Switch aan een Android tablet (voor groter scherm on the go) d.m.v. een Genki Shadowcast?
Niet aan een Android Tablet, maar een Macbook Pro. Ik merkte wel overduidelijk lag en ergerde mij er aan. Maar als je use case alleen spelen is en niet streamen dan zou je het kunnen overwegen. Veel Switch Streamers maken gebruik van een andere capturecard zoals die van Elgato.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Nitai schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Niet aan een Android Tablet, maar een Macbook Pro. Ik merkte wel overduidelijk lag en ergerde mij er aan. Maar als je use case alleen spelen is en niet streamen dan zou je het kunnen overwegen. Veel Switch Streamers maken gebruik van een andere capturecard zoals die van Elgato.
Macbook Pro m1 toevallig, want daarmee is schijnbaar bekend dat er ietswat lag is. Via een pc/windows laptop schijnt het veel minder te zijn. Heb zelf de shadowcast gebruikt op de laatste generatie macbook voordat m1 kwam en daarbij vond ik de lag ook wel meevallen.

Maar nu zoek ik dus een oplossing om de Nintendo Switch op een android tablet aan te sluiten. Heb inmiddels een andere HDMI capture usb stick besteld om die eens te checken. Want de shadowcast geeft geen beeld door. USB Camera Pro app herkend hem wel, maar toont geen beeld. Morgen eens checken wat de andere HDMI capture stick doet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
L23 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Ik heb de laatste tijd juist dat ik verkochte games weer opnieuw koop :p dan heb ik er toch een soort spijt van. Alleen blij dat ik van Starlink: Battle for Atlas af was.
Yooka Laylee and the Impossible Lair en Captain Toad Treasure Tracker weer in bezit. En ik wil Mario Maker 2 en Luigi’s Mansion 3 ooit weer terug.
Ik heb Mario Maker al 2x gekocht en verkocht. Elke keer denk ik jaaa, lekker leveltjes spelen, maar na tachtig trolllevels gaat ie toch weer Marktplaats op haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb Mario Maker al 2x gekocht en verkocht. Elke keer denk ik jaaa, lekker leveltjes spelen, maar na tachtig trolllevels gaat ie toch weer Marktplaats op haha.
Ik had de game destijds op release gekocht. Ik vond de korte single player campaign wel leuk gedaan. Ook wel geinig om eigen gemaakte levels met vrienden uit te wisselen. Maar zelf ben ik niet zo van het levels bouwen. Het gehele online gedeelte viel me uiteindelijk nogal tegen. Lag en inderdaad die trolllevels. Die achievement achtige kleding items die je kan unlocken vond ik ook flauw gedaan. In de basis een goede Mario builder, maar slecht uitgewerkt. De latere updates zoals de Zelda update en World Maker update heb ik gemist, misschien is dat nog leuk. En in principe kan je met het spel geheel nieuwe Mario games spelen, ik vind het alleen suf dat ik daarvoor buiten de game voor naar opzoek moet en dat het spel zelf daar niet beter in voorziet inplaats van die trollevels. Maar goed, denk dat het wel weer een keer in mijn collectie komt :P

Super Mario Bros. U Deluxe die ik een paar jaar later heb gekocht vond ik een stuk beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
Nieuwe Nes en Snes games voor de Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ben benieuwd of Kirby Tilt n tumble ook daadwerkelijk werkt met de gyrosensor van de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:22:
Ben benieuwd of Kirby Tilt n tumble ook daadwerkelijk werkt met de gyrosensor van de Switch.
Nog niet getest. Maar zie niet waarom het niet goed zou werken. In Kirby en de Vergeten Wereld zat ook een vergelijkbaar iets met gyroscope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Hebben jullie een site of een bron waar je het beste "geruchten" kan volgen omtrent een eventueel nieuwe Switch (2 / pro whatever).

Ik heb afgelopen weken de neiging gekregen een Switch OLED aan te schaffen, alleen las ik natuurlijk wat geruchten en aangezien ik ook weer niet mega haast heb, wil ik best wachten tot begin 2024 bij wijze van. Zeker als dat beloond wordt met 4K support en betere RAM/CPU etc.

Benieuwd of jullie een goede bron/site hebben die ik kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:04
Sleehond schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:43:
Hebben jullie een site of een bron waar je het beste "geruchten" kan volgen omtrent een eventueel nieuwe Switch (2 / pro whatever).

Ik heb afgelopen weken de neiging gekregen een Switch OLED aan te schaffen, alleen las ik natuurlijk wat geruchten en aangezien ik ook weer niet mega haast heb, wil ik best wachten tot begin 2024 bij wijze van. Zeker als dat beloond wordt met 4K support en betere RAM/CPU etc.

Ik ben zeer benieuwd naar de switch 3 oled pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Aan een website kan ik je niet helpen, ik heb zelf de keuze gemaakt om voor 299 euro nu de Switch OLED te halen omdat het gewoon een prima versie is. 4K support vind ik niet nodig en de RAM/CPU werkt echt verrassend goed.

Had ook nog 70 euro aan bol.com bonnen liggen, dus voor 229 euro een mooi apparaatje. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:35:
[...]

Nog niet getest. Maar zie niet waarom het niet goed zou werken. In Kirby en de Vergeten Wereld zat ook een vergelijkbaar iets met gyroscope.
Alleen praten we hier over een geëmuleerde game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:40
Zeror schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:06:
[...]

Heb het net even getest en het werkt idd met de gyro in de Switch.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 21:47

Volgens de geruchten hier op t forum komt ie eind 2018. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat klopt, maar tot nu is de emulatie van de Game Boy en Game Boy Advance games zeer goed gebleken. Met zelfs extra functies zoals rumble die je normaal had met de Game Boy player op de Gamecube.
Denk niet ze deze game zouden toevoegen als de gyro niet goed ondersteund word, anders niet speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Nu online
Bedankt dat iedereen er zo serieus op reageert, heb je echt wat aan.

Het is toch niet raar dat er misschien een bekend medium er goede informatie over heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe Pikmin trailer:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sleehond schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:03:
Bedankt dat iedereen er zo serieus op reageert, heb je echt wat aan.

Het is toch niet raar dat er misschien een bekend medium er goede informatie over heeft?
Als er een bekend medium zou zijn met goede informatie, dan werd dat vervolgens breed uitgemeten op vele bekende nieuwssites, zeker als er concretere informatie zou zijn. Het heeft verder geen nut om te vragen of er al nieuws bekend is over de opvolger van de Switch en wanneer die dan uitkomt.

Het enige wat je kunt doen is bepaalde ontwikkelingen volgen. Houd wel rekening mee dat een ontwikkeling niet per se betekent dat die ontwikkeling rechtstreeks invloed heeft op de opvolger van de Switch. Een overzicht van ontwikkelingen en relevante geruchten kun je vinden op specialistische fora zoals Famiboards:
Future Nintendo Hardware & Technology Speculation & Discussion |ST| (Read the staff posts before commenting!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zeror schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:53:
Inmiddels een andere HDMI Capture stick (cheap chinees ding via bol.com) binnen en die werkt prima op m'n tablet (Samsung Galaxy Tab 6 lite 2022). Met Zelda wel wat framedrops op 1080p. Met 720p draait ie dan weer wel prima (wat voor de de tablet opzich ook wel prima is). Ik ben tevreden. Kan van een iets groter scherm genieten op vakantie nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 06-06-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Sleehond Er wordt op internet al sinds de release van de Switch in 2017 gesproken over een Switch 2/pro.
Of die gaat komen, is totaal niets over bekend en wat er wel is, is gewoon uit de grote duim gezogen.

Ik heb zelf mijn launch Switch omgewisseld voor de Zelda variant met OLED en lagere accuduur.
Mocht er een opvolger komen, zie ik dat tegen die tijd wel en dan zal die ook wel komen.

Dus, er is op dit totaal niets bekend over een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Nu online
RayNbow schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:25:
[...]

Als er een bekend medium zou zijn met goede informatie, dan werd dat vervolgens breed uitgemeten op vele bekende nieuwssites, zeker als er concretere informatie zou zijn. Het heeft verder geen nut om te vragen of er al nieuws bekend is over de opvolger van de Switch en wanneer die dan uitkomt.

Het enige wat je kunt doen is bepaalde ontwikkelingen volgen. Houd wel rekening mee dat een ontwikkeling niet per se betekent dat die ontwikkeling rechtstreeks invloed heeft op de opvolger van de Switch. Een overzicht van ontwikkelingen en relevante geruchten kun je vinden op specialistische fora zoals Famiboards:
Future Nintendo Hardware & Technology Speculation & Discussion |ST| (Read the staff posts before commenting!)
Bedankt, helder antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:45:
@Sleehond Er wordt op internet al sinds de release van de Switch in 2017 gesproken over een Switch 2/pro.
Of die gaat komen, is totaal niets over bekend en wat er wel is, is gewoon uit de grote duim gezogen.

Ik heb zelf mijn launch Switch omgewisseld voor de Zelda variant met OLED en lagere accuduur.
Mocht er een opvolger komen, zie ik dat tegen die tijd wel en dan zal die ook wel komen.

Dus, er is op dit totaal niets bekend over een opvolger.
Bedankt, helder antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zolang Nintendo zelf geen aankondiging doet van een opvolger van de Switch (Switch 2 of hoe die dan ook gaat heten) kun je er wel vanuit gaan dat alles wat je hoort roddels zijn. Nintendo weet dit soort informatie vaak redelijk goed geheim te houden. Daarom als er al iets naar buiten komt, is vaak een speculatie van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Net even getest en vergeleken met de Game Boy Color. Speelt exact hetzelfde. Wel vind ik het logischer aanvoelen om het handheld te spelen, maar met de Pro Controller werkt het qua gyro ook goed.

Kirby Tilt 'n Tumble werkt overigens ook alleen met gyro tijdens gameplay, hooguit druk je een keer op A, maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb na een tijdje weer donkey kong gekocht met een NL hoesje. maar in-game is het spel in de Engelse taal was dit niet altijd Nederlands? of kan ik de menutaal aanpassen naar Nederlands?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 07-06-2023 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Farabi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:53:
ik heb na een tijdje weer donkey kong gekocht met een NL hoesje. maar in-game is het spel in de Engelse taal was dit niet altijd Nederlands? of kan ik de menutaal aanpassen naar Nederlands?
Check de talen op https://www.nintendo.nl/G...pical-Freeze-1325706.html
NL staat hier niet tussen. Iets soortgelijks heb je bv met de diverse Pokemon spellen. De taal van het hoesje zegt dus niks over de beschikbare talen in het spel.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 07-06-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:10:
even over de hoesjes van de spellen. bij sommige mario-spellen staat er 'nederlandstalig' op de hoes, maar bij sommige weer niet. als dit er niet opstaat, is het zo dan dat het nederlands taalpakket er helemaal niet erin zit? of zijn dit vernieuwde/oude hoesjes?

een voorbeeld is mario odyssey. je hebt hoesjes in de omloop met 'Nederlandstalig' en sommige weer niet.

Bij donkey kong tropical freeze staat op geen een hoes 'nederlandstalig'. is dit spel nu in NL of niet? (had hem vroeger in bezit, maar ben het vergeten)

wordt er een lijn getrokken of doen ze dit random op de hoesjes zetten?
Oprechte vraag, wat is de reden waarom je dit soort vragen steeds opnieuw stelt?

Zoals @meesje al aangeeft kan je op de website zien welke talen de game ondersteund. Daar zie je trouwens ook de downloadgrootte van een game mocht je je dat weer eens afvragen.

Op het fysieke Nederlandse doosje dat je nu in handen hebt staat op de achterkant onderin: EN, DE, FR, ES, IT, JA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
Er zijn wat games getoond, nieuwe en al eerder aangekondigd, op Guerrilla Collective Showcase 2023. Onderstaande games zijn bevestigd voor Nintendo Switch.

Terra Memoria

Forgotlings

Hammerwatch II

Annalynn is vanaf vandaag verkrijgbaar in de eShop

30XX

Anton Blast

World of Horror

Demon School

Growth

Nova Lands

Pizza Possum

Lil' Guardsman

A Void Hope

Three Minutes to Eight

Nocturnal

Gori: Cuddly Carnage

Dawn of the Monsters Arcade Edition

Stormedge

Black Skylands

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 07-06-2023 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
En nog DLC voor TMNT; Shredder's Revenge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Anton Blast is een kickstarter geweest:
https://www.kickstarter.c.../summitsphere/antonblast/

Werd aangeprezen door velen als een soort Wario land zonder de licentie. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden (heb hem destijds gebackt). Voor de mensen die ook een PC hebben is er een demo gereleased op Steam: http://antonblast.com/

Ik hoop nog op een demo voor de Switch, maar ik denk niet dat dat erin zit.

[ Voor 21% gewijzigd door YdieresiS op 08-06-2023 07:44 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Mijn Nintendo Switch herkent de rechter joycon vaak niet. Ik heb de joycon inmiddels al op een andere Switch geprobeerd en daar wordt hij ook vaak niet herkend dus het is gelukkig geen probleem van mijn Switch maar echt van de joycon zelf. Ik heb de joycon een paar weken geleden ter reparatie opgestuurd. Vandaag komt hij weer retour met de mededeling: Opgeladen en getest, geen probleem gevonden.
Ik zal hem deze week maar weer opsturen, dit gaat er een van de lange adem worden vrees ik. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Redax op 08-06-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ondertussen al heel wat uren in ToTK gestoken, en elke keer opnieuw zit ik te denken : hoe fantastisch zou dit spel (nog meer) zijn op een krachtiger systeem met bijv HDR, betere gfx, highres textures, raytracing enz.. 4K hoeft niet, maar de switch is echt wel ferm aan het achterlopen nu op grafische power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:42
lapino schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:16:
Ondertussen al heel wat uren in ToTK gestoken, en elke keer opnieuw zit ik te denken : hoe fantastisch zou dit spel (nog meer) zijn op een krachtiger systeem met bijv HDR, betere gfx, highres textures, raytracing enz.. 4K hoeft niet, maar de switch is echt wel ferm aan het achterlopen nu op grafische power.
Die discussie is (ook hier) al zo vaak gevoerd. Natuurlijk zou iedereen dat graag zien, maar de Switch heeft de power nu eenmaal niet. Persoonlijk heb ik er niet zo'n probleem mee omdat in mijn optiek graphics meer zijn dan HDR/RT en frames per seconden. Wat niet wegneemt dat ook ik natuurlijk deze game graag in 4K op een stabiele 60fps zou willen spelen. Maar ja, het is nu eenmaal niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik geniet er evengoed van hoor, maar ben altijd enorm geïnteresseerd in de techniek achter de games. Als je ziet wat Nintendo uit zo'n "mager" systeem haalt, kan je je voorstellen wat een fantastische dingen ze met een snellere cpu/gpu zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:42
lapino schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:32:
Ik geniet er evengoed van hoor, maar ben altijd enorm geïnteresseerd in de techniek achter de games. Als je ziet wat Nintendo uit zo'n "mager" systeem haalt, kan je je voorstellen wat een fantastische dingen ze met een snellere cpu/gpu zouden kunnen.
Zeker, ben ik met je eens hoor. Na de GameCube hebben ze altijd consoles gehad die al achterliepen bij het uitkomen.

Maar je had Zelda TotK nooit handheld kunnen spelen als je 4K/HDR/RT en alles had willen hebben. Zelfs bij de volgende Nintendo console verwacht ik niet alle grafische toeters en bellen, zeker niet wanneer de nieuwe console hybride zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:32:
Zou er ook een voordeel zijn aan het ontwikkelen voor de Switch hardware? Lagere kosten om de game te ontwikkelen. Minder complex en daardoor minder ontwikkeltijd. Tijdens het ontwikkelen meer kunnen focussen op de gameplay dan op de graphics. Het kan zeker mooier, maar ik vraag me dan af of je wel dezelfde game had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Redax schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:30:
Mijn Nintendo Switch herkent de rechter joycon vaak niet. Ik heb de joycon inmiddels al op een andere Switch geprobeerd en daar wordt hij ook vaak niet herkend dus het is gelukkig geen probleem van mijn Switch maar echt van de joycon zelf. Ik heb de joycon een paar weken geleden ter reparatie opgestuurd. Vandaag komt hij weer retour met de mededeling: Opgeladen en getest, geen probleem gevonden.
Ik zal hem deze week maar weer opsturen, dit gaat er een van de lange adem worden vrees ik. :/
Balen man. Zelf al wel de joycon opnieuw uitvoerig getest? Wellicht is het toch opgelost? Hopelijk snel een oplossing. Het is dat je hem al een keer opgestuurd hebt, maar ik had er, denk ik, de joycon drift probleem ook bij vermeld (ook al is het liegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ik heb voor de Summer Game Fest een Topic gemaakt in overleg met een modje, geen idee of er animo voor is maar kan het altijd proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Redax schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:30:
Even Nintendo zelf bellen. Ik had ook een joycon die niet meer vast wilde klikken en kreeg deze ongerepareerd terug van het reparatiecentrum. Ik heb toen de nintendo helpdesk gebeld en kon de joycon kostenloos direct naar Nintendo in Nieuwegein opsturen en toen hebben ze hem daar voor me gerepareerd.

Telefonische bereikbaarheid:
Ma t/m vr: 9:00-12:30, 13:00-17:00

+31306097166

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 08-06-2023 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
Schweino schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:18:
[...]

Even Nintendo zelf bellen. Ik had ook een joycon die niet meer vast wilde klikken en kreeg deze ongerepareerd terug van het reparatiecentrum. Ik heb toen de nintendo helpdesk gebeld en kon de joycon kostenloos direct naar Nintendo in Nieuwegein opsturen en toen hebben ze hem daar voor me gerepareerd.

Telefonische bereikbaarheid:
Ma t/m vr: 9:00-12:30, 13:00-17:00

+31306097166
Kijk, daar kunnen we wat mee. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:02:
Ik heb voor de Summer Game Fest een Topic gemaakt in overleg met een modje, geen idee of er animo voor is maar kan het altijd proberen :)
Ik vrees ervoor dat de doritos paus zich voornamelijk op het AAA flashy graphics publiek focust. Nintendo is alvast geen partner.

Edit: gelukkig zijn er nog een hoop andere presentaties (die zich om een of andere reden onder die koepel scharen). Misschien zijn er nog wat toffie indie games :)

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2023 17:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Zou het wat worden of wordt dit de spirituele opvolger van Sonic the Hedgehog 4? Sega weet het vast wel weer te verprutsen. Maar ziet er leuk uit :P

Verder zijn de volgende games voor de Switch aangekondigd:

Prince of Persia: The Lost Crown - 18 Januari 2024

Mortal Kombat 1 - 19 September 2023

Nicolas Cage X Dead By Daylight - 25 Juli 2023

Yes, Your Grace: Snowfall - 2024

Fae Farm - 8 September 2023

COCOON - 2023

[ Voor 70% gewijzigd door L23 op 09-06-2023 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een van de Atlus social media accounts heeft tijdelijk een foutje gemaakt waardoor de trailers van deze nieuwe Persona games/remakes nu in het wild zijn beland. Voorlopig link ik naar Twitter versies.

Persona 3 Reload is een remake van Persona 3. Release wordt gepland rond het begin van 2024.

Persona 5 Tactica komt uit op 17 november

Officiële aankondiging volgt in de Xbox showcase.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 09-06-2023 06:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In theorie lijkt de combinatie van een 2D metroidvania en Prince of Persia een heel logische keuze. Maar als ik die trailer bekijk, krijg ik het gevoel dat men op een of andere manier de hele identiteit van de franchise is vergeten. Ook artistiek mis ik coherentie. Gemiste kans op eerste zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:40:
[...]

In theorie lijkt de combinatie van een 2D metroidvania en Prince of Persia een heel logische keuze. Maar als ik die trailer bekijk, krijg ik het gevoel dat men op een of andere manier de hele identiteit van de franchise is vergeten. Ook artistiek mis ik coherentie. Gemiste kans op eerste zicht.
De muziek past er ook zo goed bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
ik speel de nieuwste Zelda en pers er met 65-70%% helderheid de juice eruit in 2,5 uur ongeveer en met de game Tiny Wars haal ik net iets meer dan 2 uur.

Ik vind het nogal tegenvallen na een maand. Ik vraag me af of dit niet meer moet zijn, want in reviews zie ik betere cijfers, maar goed youtube,sponsering etc.

Wat is jullie ervaring.

Het gaat om de switch lite en deze is net drie weken oud.

[ Voor 8% gewijzigd door Noresponse op 11-06-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Welk model switch en hoe oud? De eerste versie was minder zuinig, en sowieso zul je op een oud model al flink wat degradatie van de accu hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Noresponse Er is inderdaad iets meer informatie nodig. Welk model gebruik je en hoe oud is dit model? Bij een Switch V1 (2017) model verwacht ik een batterijduur van 2,5 uur als je Zelda speelt. Bij de Switch Lite 4 uur, bij een Switch V2 (2019) en Switch OLED moet 5 uur mogelijk zijn.

Gaat het hier om de Switch Lite, V2 of OLED model dan zou je inderdaad verwachten dat de accu verouderd is of er is iets anders mis. Dat zou inderdaad meer moeten zijn.

Maar gezien je het nogal vind tegenvallen na een maand hebben we het hier over een nieuwe Switch van 1 maand oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Ja was wel handig geweest om het model te noemen :)

Het is de Nintendo Switch lite en paar weken geleden gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:04
Fire Emblem Engage uitgespeeld, op hard met 121 uur op de teller
Laat ik beginnen met het belangrijkste. Ja dit spel was een heerlijke rit. Ik heb de afgelopen weken veel tijd gehad om te gamen en dit spel maakte er gretig gebruik van. Zojuist de credits gezien nadat ik het laatste gevecht had gewonnen. Als je de serie kent en eerdere delen hebt gespeeld dan zal dit deel zeker niet teleurstellen

FE Engage heeft met de emblems (ringen) echt een nieuwe frisse laag gameplay. Enige tip die ik wil geven is om het echt op hard te spelen. Dan moet je volledig en op de juiste manier gebruik maken van de nieuwe gameplay elementen en dan beleef je het spel echt zoals het bedoeld is. Ik denk dat je het met een uur of 60 op hard ook kan uitspelen wellicht nog iets minder. Maar ik werd wat verslaafd aan het levelen.

Veel units konden qua stats niet meer omhoog en ik ging dus met een redelijk overpowered leger naar het laatste gevecht. Daar haalde ik wel een zeker plezier uit

Voor de FE kenners, op welke FE lijkt hij?
Ik zou zeggen op FE Awakening, aantal gameplay elemten zoals samen vechten komen daaruit en qua verhaal waren er ook wel overeenkomsten. Verhaal van dit spel is een klassiek FE verhaal. Een paar keer een kleine plot twist maar het zal nooit echt verassen. Geeft niet, het is wel vermakelijk.

De cijfers die dit spel krijgt op de websites etc zijn meer dan terecht. Top game en zeker één van de betere Fire Emblem games uit de serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meer Prince of Persia gameplay, deze keer met normale muziek ;)

Dat is al beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Capcom kondigt aan: de Ace Attorney 4-6 collectie. Release in de eerste maanden van 2024.

Verder heeft de Ghost Trick remaster nu een releasedatum (30 juni) en een demo:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vreemd dat ik dit filmpje niet kan vinden op Ubisoft's eigen Youtube kanaal. Vroeg me al af of er tijdens Ubisoft Forward meer nieuws was over Sparks of Hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:31:
[YouTube: First Look at RAYMAN in Mario + Rabbids Sparks of Hope! (Ubisoft Forward)]

Vreemd dat ik dit filmpje niet kan vinden op Ubisoft's eigen Youtube kanaal. Vroeg me al af of er tijdens Ubisoft Forward meer nieuws was over Sparks of Hope.
Dit was tijdens de presentatie onderdeel van een langere teaser reel over allerlei DLC en Season updates van een hoop Ubisoft games. Waarschijnlijk niet de moeite om deze allemaal uit te splitsen gezien de lage informatie waarde op zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:20:
[...]

Dit was tijdens de presentatie onderdeel van een langere teaser reel over allerlei DLC en Season updates van een hoop Ubisoft games. Waarschijnlijk niet de moeite om deze allemaal uit te splitsen gezien de lage informatie waarde op zichzelf.
Ben jij al begonnen met Sparks of Hope? Of nog niet gekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 19:03
Sparkf of Hope is nu 50% korting in de eshop. En met dlc 44% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Mijn zoon is druk aan het sparen voor een Switch, ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Ben niet goed thuis in de wereld van de spel-consoles.

Als ik het goed heb is de Nintendo Switch OLED versie de nieuwste?

Nu kwam ik ook weer op Bol een versie tegen waarbij een waarschuwing stond dat er geen discs in gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJ_t2lVYQCll2j2E5-FJpXUhOCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LZP4VrsDops2CuyxZX5x2v9j.jpg?f=user_large
Gaat dan alles via downloads ofzo? Want dat lijkt mij niet de handigste optie.

Hij wil als eerste heel graag Mario Kart gaan spelen, En ik zou dat dan dus het liefst met een fysiek kaartje willen doen.

En ja, dit is heus allemaal op Google en in dit topic te vinden, maar ik weet er echt te weinig vanaf en wil niet een complete miskoop doen en een heel verdrietig mannetje thuis hebben zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Ben jij al begonnen met Sparks of Hope? Of nog niet gekocht?
Nog niet gekocht. Te veel backlog en een paar games die ik liever eerst zou kopen (Octopath II en triangle strategy bvb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TimmieN schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:10:
Mijn zoon is druk aan het sparen voor een Switch, ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Ben niet goed thuis in de wereld van de spel-consoles.

Als ik het goed heb is de Nintendo Switch OLED versie de nieuwste?

Nu kwam ik ook weer op Bol een versie tegen waarbij een waarschuwing stond dat er geen discs in gaan.

[Afbeelding]
Gaat dan alles via downloads ofzo? Want dat lijkt mij niet de handigste optie.
er bestaat geen digital only Switch console. Elk type Switch ondersteunt cartridges. De waarschuwing van Bol gaat over het spel dat bij deze editie digitaal bijgeleverd wordt.

OLED is indeed het meest recente model. Dit heeft wat luxe features die vooral interessant zijn voor mensen die deels handheld willen spelen.

De Switch in deze bundel is een gewone Switch (updated model uit 2019).
Hij wil als eerste heel graag Mario Kart gaan spelen, En ik zou dat dan dus het liefst met een fysiek kaartje willen doen.

En ja, dit is heus allemaal op Google en in dit topic te vinden, maar ik weet er echt te weinig vanaf en wil niet een complete miskoop doen en een heel verdrietig mannetje thuis hebben zitten.
Het was echt een heel simpele Google opdracht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09

JB

Cédric roelt!

Gonadan schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:04:
@Zeror in de TS staat nog dat je niet zonder dock kunt spelen en bluetooth headsets niet ondersteund worden, dat is onderhand wel een beetje achterhaald toch? :)

Ik zit nu zelf te kijken naar een USB-dongeltje met HDMI om als 'reisdock' te gebruiken. De switch lijkt niet zoveel nodig te hebben wat dat betreft en een dock schijnt dan ook niet echt iets bijzonders te zijn.
Hmm ik dacht even een simpele Binnune bluetooth headset voor mijn zoontje te bestellen, zodat hij Fortnite kan spelen incl microfoon. Valt dat even tegen... Anno 2023 nog steeds met een kabel moeten werken, of welke headset is het aanraden waard? Verbinden via bluetooth werkt meteen, maar geen geluid op de headset te krijgen :/ Op mijn iPhone werkt ie prima, dus daar ligt het niet aan.

Hmm in het boekje staat ook dat het alleen wired werkt met een switch. Dan kan deze terug :( Iemand tips?
Iets waar spelers misschien wel op hoopten is de ondersteuning voor voice-chat door middel van deze Bluetooth-koppeling. Dat is niet het geval: de koppeling zorgt voor eenrichtingsverkeer. De audio van je game gaat naar de headset, maar stuurt geen geluid terug naar je Switch.
Dus het kan sowieso niet mbt microfoon? Man man man.

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 13-06-2023 17:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
JB schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:26:
Hmm in het boekje staat ook dat het alleen wired werkt met een switch. Dan kan deze terug :( Iemand tips?
Die update is later gekomen (14 sept 2021), dus het boekje zal niet up to date zijn waarschijnlijk. Je kan alleen met bluetooth connecten om audio te ontvangen. Je kan helaas niet geen audio via mic verzenden via bluetooth. Dat moet je nog steeds via de omslachtige methode van de Switch in combinatie met de Switch online app op je telefoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:09:
Dat moet je nog steeds via de omslachtige methode van de Switch in combinatie met de Switch online app op je telefoon doen.
Fortnite gebruikt voor zo ver ik weet de 3.5mm ingang voor voicechat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RayNbow schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:31:
[...]

Fortnite gebruikt voor zo ver ik weet de 3.5mm ingang voor voicechat.
Dus ook een USB-C dongel gaat dan niet werken? Ik dacht op die manier draadloos te gaan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zeror schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Die update is later gekomen (14 sept 2021), dus het boekje zal niet up to date zijn waarschijnlijk. Je kan alleen met bluetooth connecten om audio te ontvangen. Je kan helaas niet geen audio via mic verzenden via bluetooth. Dat moet je nog steeds via de omslachtige methode van de Switch in combinatie met de Switch online app op je telefoon doen.
Bij deze headset werken beiden niet. Ontvangen van audio doet het niet op de Switch. Andere JBL koptelefoon wel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:13:
[...]

Dus ook een USB-C dongel gaat dan niet werken? Ik dacht op die manier draadloos te gaan.
Ik speel geen Fortnite/gebruik geen voice chat met Switch... maar even recappen wat de mogelijkheden en valstrikken zijn:
  • Voor Fortnite moet de "Not Restricted" modus mogelijk aanstaan om voice chat te kunnen gebruiken.
  • Wired headsets werken native met Fortnite.
  • Switch ondersteunt Bluetooth audio, geen Bluetooth mic
  • Draadloze headsets met hun eigen dongle die je inplugt gaan waarschijnlijk werken. Je zoekt dit best op voor je een aanschaft.
  • Er bestaan draadloze audio adapters die je in je Switch inplugt waarmee je je headset verbindt - een draadloze mic zal dan ook werken.
Best verder wat onderzoek doen om de details helemaal juist te krijgen en te zien wat voor jou de beste oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Triangle Strategy heeft een 1.1.0 update gekregen met extra content en features. Onderstaande patch notes zijn van de PC Editie maar Switch lijkt dezelfde features gekregen te hebben:
War Chronicle
  • Added replay chapter feature.
The Tavern
  • Added replay story battle feature.
Title Screen
  • Added Extra Story (requires completion of Serenoa’s route).
Other
  • Made some battle adjustments for repeat playthroughs.
  • Improved some loot (money and items) dropped by enemies during repeat playthroughs.
  • The “…” symbol animation can now be interrupted and skipped.
  • Assigned a button to skip the company logos that appear when launching the game.
  • Added a relief measure for when achievements cannot be obtained due to a network error.
  • Amended some tutorial text in line with updates.
  • Fixes to other minor bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JackAvery schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Ik speel geen Fortnite/gebruik geen voice chat met Switch... maar even recappen wat de mogelijkheden en valstrikken zijn:
  • Voor Fortnite moet de "Not Restricted" modus mogelijk aanstaan om voice chat te kunnen gebruiken.
  • Wired headsets werken native met Fortnite.
  • Switch ondersteunt Bluetooth audio, geen Bluetooth mic
  • Draadloze headsets met hun eigen dongle die je inplugt gaan waarschijnlijk werken. Je zoekt dit best op voor je een aanschaft.
  • Er bestaan draadloze audio adapters die je in je Switch inplugt waarmee je je headset verbindt - een draadloze mic zal dan ook werken.
Best verder wat onderzoek doen om de details helemaal juist te krijgen en te zien wat voor jou de beste oplossing is.
Ja via kabeltje werkt gewoon. Dat had ik 'm al meteen gegeven maar dan zit ie steeds op kleine scherm. Uiteraard is uitzoeken goed, maar dat zoiets zo omslachtig is bij de Switch had ik niet gedacht. We gaan verder zoeken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Was eens aan het kijken om een switch aan te schaffen. De prijs van de console valt zeker mee, maar de games… Zelfs party games van 2017 blijven prijzig. Als ik een spelletje of 4 wil voor mijzelf en voor met mijn partner te spelen, ben ik al gauw 150 euro of meer kwijt. Best wel veel als ik nu al weet dat de switch niet vaak zal kunnen gebruikt worden door tijdstekort. Ik denk dat ik lange tijd verwend ben geweest door steam.

Tweedehandsgames kunnen een optie zijn maar ik koop liever niet tweedehands.

Ik wacht maar nog even af met kopen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 15:44
De games van Nintendo zijn altijd al vrij waardevast en zullen dat ook blijven, dus als je ze fysiek koopt kan je ze ook makkelijk doorverkopen zonder veel verlies. Lijkt me niet echt een reden om te wachten, want dit zal in de toekomst ook nog zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad dat Steam games te goedkoop zijn. Volgens mij niet voor niets dat mensen een enorme Steam backlog hebben :p

Of Nintendo Switch games te duur zijn kan je over discussiëren. Ik vind zelf een paar Nintendo games ook te duur. Maar over het algemeen vind ik het prima om 50 euro voor game te betalen, ook al is deze al een tijdje uit. Een goede game blijft een goede game.
En koop je ze fysiek dan zijn ze aardig waardevast.

Voor mijzelf zijn de kosten geen probleem, eerder de tijd om te gamen. Dus als je tijdstekort hebt zou ik gewoon 1 game kopen inplaats van gelijk 4. Zonde als je allemaal games koopt en er vervolgens niet aan toe komt.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 14-06-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
Aardappelnoot schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:50:
Was eens aan het kijken om een switch aan te schaffen. De prijs van de console valt zeker mee, maar de games… Zelfs party games van 2017 blijven prijzig. Als ik een spelletje of 4 wil voor mijzelf en voor met mijn partner te spelen, ben ik al gauw 150 euro of meer kwijt. Best wel veel als ik nu al weet dat de switch niet vaak zal kunnen gebruikt worden door tijdstekort. Ik denk dat ik lange tijd verwend ben geweest door steam.

Tweedehandsgames kunnen een optie zijn maar ik koop liever niet tweedehands.

Ik wacht maar nog even af met kopen dan
Als het spel van 2017 nu nog zo veel kost zal dat volgens mij niet meer zakken 🤷🏻‍♂️ ik zou trouwens niet weten waarom je tweedehands niet zou kopen, zorg dat je kan ophalen en test het spelen even ter plaatse.

Onze bib heeft ook een heel assortiment Switch spelletjes, dat is ook goed meegenomen 😁

Rond het jaar 2000 heb ik Diabolo II voor de PC gekocht, die kostte me dan ook 2000 Belgische frank. Omgerekend zo een €40, dus die prijzen zijn van alle tijden en zullen zo blijven 😊

Koop selectief je spelletjes, niet alles in één keer want je kan toch niet alles op het zelfde moment spelen. Volg de topic hier ook, zo heb ik een 3 tal spelletjes in promo kunnen kopen. De goedkoopste, Boomerang Fu, is zelfs de populairste van alles die we hebben 😅 en dat voor €1,99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een bericht dat de N64 controller weer op voorraad is. Wellicht interessant voor sommigen hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjzREkEjapOa6G9EEDDjXNQThNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/idfYZDoJILT3aEHAEkzGkYuK.png?f=user_large

Meteen een bestelling geplaatst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
Sort of offtopic:

Iemand heeft Mario Kart tracks nagemaakt voor in Trackmania:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ziet er cool uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volgende week komt de nieuwste update voor de GameBoy Advance app. Fire Emblem fans opgelet :

De Japanse app krijgt zelfs twee FE games, want Blinding Blade heeft nooit een Westerse release gekregen:

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 16-06-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 12:22
Voor de slaapkamer ben ik op zoek naar een (goed functionerende en) goedkope dock voor de Switch. Het hoeft wat mij betreft niet per se een originele dock te zijn.

Wie heeft ervaring met een goede dock?

Wat heb ik zelf gevonden:
1. https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www
2. https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

1. Lijkt goed, maar er zijn een aantal zeer slechte reviews die zelfs stellen dat hun Switch hierdoor kapot is gegaan.
2. Lijkt nogal... 'flimsy'. Weet niet. Niet zo goed.
Pagina: 1 ... 216 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic