Wijnands schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:37:
ik heb mijn switch lite net een update gedaan naar 16.0.3 en nu lijkt het wel alsof het wit heel licht grijs is.

Kan dit? Is dit te fixen?
Het is niet zo dat de helderheid lager staat?

Geen idee of het kan, heb een dergelijk iets niet eerder gehoord na een update.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 19:18
L23 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:39:
[...]

Het is niet zo dat de helderheid lager staat?

Geen idee of het kan, heb een dergelijk iets niet eerder gehoord na een update.
Scherm was wel wat donkerder. Heb de helderheid een kwart onhoog moeten gooien

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Wijnands schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:46:
[...]

Scherm was wel wat donkerder. Heb de helderheid een kwart onhoog moeten gooien
Denk dat het dat dan was. Verder valt er in ieder geval niks te fixen, je kan niet zelf het scherm kalibreren namelijk.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 19:18
Dus het is normaal dat het scherm, zonder wijzigingen in de helderheidsinstelling, opeens een stuk donkerder is?
MErkwaardig

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23
Even gezocht.
Het is mogelijk met een omweg.
Ik raad de methode overigens niet aan!
https://www.imore.com/how...b-browser-nintendo-switch

Zelf niet getest, maar komt op meerdere websites voor. Eigenlijk is die browser bedoeld voor wifi landing pages waar je dan op in moet loggen. Die forceer je met deze methode waardoor de browser naar voren komt.
Arunia schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:34:
[...]

Even gezocht.
Het is mogelijk met een omweg.
Ik raad de methode overigens niet aan!
https://www.imore.com/how...b-browser-nintendo-switch

Zelf niet getest, maar komt op meerdere websites voor. Eigenlijk is die browser bedoeld voor wifi landing pages waar je dan op in moet loggen. Die forceer je met deze methode waardoor de browser naar voren komt.
Dat klopt. Maar dat je daar daadwerkelijk mee kan inloggen op streamingsdiensten en zo films en series kan kijken daar kan ik niks over vinden. Wel dat bepaalde Youtube videos beweren dat het kan, maar met reacties dat niemand het voor elkaar krijgt. Gewoon wat informatie browsen kan inderdaad.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Have fun met de launch van Zelda allemaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:06
Arunia schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Ah ja, ik kan me herinneren dat het echt een zooitje is geweest qua spellen voor welke console en wat remakes zijn.

Bedenk me dat ik dan 1 voor de N3DS heb en ondertussen dus op de Switch. Dan heb ik 2 niet, maar wel X speciaal vorig jaar gekocht. Is een totaal ander soort spel.
Viel wel mee hoor. Het enige probleem was dat NOA in die periode collectief hun verstand verloren is en daardoor de kans niet wilde pakken om zo ongeveer de enige jRPG op de Wii, die zo'n beetje wereldwijd door reviewers de hemel in werd geprezen, en waarvoor al een volledige Engelse én Spaanse lokalisatie op de plank lag (NOE heeft die game naar Europa gelokaliseerd en dan doen ze niet alleen Engels, maar ook Spaans, Italiaans, Duits en Frans), niet in de VS uit te brengen.

Daar is uiteindelijk een enorme fan-actie voor op touw gezet (Operation Rainfall) maar uiteindelijk is het een derde partij die de game uitgebracht heeft - en daardoor maar in kleine oplage.

Om dat een beetje goed te maken is de game ook als disc-image op de WiiU beschikbaar (net als een aantal andere Wii games overigens) en is er een N3DS port van gemaakt, zodat er toch meer mensen met de game aan de slag konden.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Met de release van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom kan er elke week gespaard worden voor afbeeldingsstukjes van de game. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er weer nieuwe voor in de plaats tot 26 mei. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

spoiler:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01
Nou ja browser is een groot woord. Als je de DNS settings verandert dan kom je in een soort browser terecht en kun je naar netflix en inloggen op je account. Zie ook: https://nl.androidhow.eu/...intendo-switch-nieuw-2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timbox88
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:43:
Met de release van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom kan er elke week gespaard worden voor afbeeldingsstukjes van de game. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er weer nieuwe voor in de plaats tot 26 mei. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

spoiler:
En hoe krijg je die? Kun je ze gewoon claimen of moet je er nog iets voor doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Alle spullen binnen: CE, controller en amiibo :d

Acties:
  • +1Henk 'm!
Timbox88 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:27:
[...]

En hoe krijg je die? Kun je ze gewoon claimen of moet je er nog iets voor doen?
Zie link in het bericht. Platina punten sparen en daarmee kan je ze claimen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Engelse vertaling van de Q&A sessie met aandeelhouders staat online. CEO Furukawa zegt daarin onder andere het volgende:

Over het engagement van de playerbase en eventuele nieuwe hardware:
The growth in annual playing users has become more gradual compared to three or four years ago and going forward, we expect to be at a point where we prioritize maintaining high engagement while also aiming to invite in new users.

[...] we will continue to release a steady flow of software. We also believe that we need to keep providing opportunities for consumers to play Nintendo Switch, rather than relying solely on new software releases.

[...] And in the case of future new hardware releases, the annual playing users will largely depend on how widely the hardware is adopted. From that standpoint as well, we believe that how we maintain a high level of consumers actively playing Nintendo dedicated video game platforms while transitioning to the next generation of hardware will be a very important topic going forward. However, at this stage, we believe that our top priorities are maintaining and expanding the utilization of Nintendo Switch, which has entered its seventh year since launch, and maintaining business momentum.
Over de prijs van hardware en software:
Currently, there are no plans to reduce the price of our hardware during this fiscal year. On the other hand, while we also have no plans to raise prices, the yen continues to be weak, and procurement costs remain high, so we will continue to monitor the situation carefully.

Regarding the price of software, the MSRP (manufacturerʼs suggested retail price) of The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is ten dollars higher in the U.S. than its predecessor, but this does not indicate a general increase in the price of our software. Our approach is to determine the appropriate price of a product on a case-by-case basis.
Over de timing van het aankondigen van next-gen hardware:
Looking back at the release of information leading up to the Nintendo Switch launch, we announced the “NX” development codename in March 2015 during a joint announcement with DeNA Co., Ltd. regarding our business and capital alliance (as it related to joint development of smart-device game applications and its operation, and also the core system development centered around Nintendo Account). When we announced our entry into the mobile business at that time, we needed to let people know that Nintendo would be continuing to focus on the dedicated video game platform business as our core business. So, I believe that the timing of the Nintendo Switch announcement was a special case.
We will provide information about hardware and software at the appropriate time for each product and strive to reach a wide range of consumers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 23:38
sderooij schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:40:
Alle spullen binnen: CE, controller en amiibo :d
Hier ook alles binnen switch tears of the kingdom edition, ce van de game en amiibo, hoop eigenlijk nog ergens een controller te kunnen bestellen maar ben bang dat dat niet meer zal lukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 16:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben nog aan het wachten op levering van Zelda, zal wel avond worden eer ik kan beginnen. Die beloningen zien eruit als online only, en daar doe ik niet aan mee. Geen zin om op spoilers te drukken of te lezen maar als iemand me kan vertellen of het offline ook werkt, waardeer ik dat.

Ik zat nog te twijfelen over de CE, maar niet nodig en ik ben bang voor een EOL aankondiging. Met de nieuwe microsoft spellen die ook op nintendo komen verwacht ik dat er een nieuwe console nodig gaat zijn. Verder zou alleen LED de upgrade zijn, en ik speel nagenoeg alleen docked.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:32
rockhopper schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:56:
Ik ben nog aan het wachten op levering van Zelda, zal wel avond worden eer ik kan beginnen. Die beloningen zien eruit als online only, en daar doe ik niet aan mee. Geen zin om op spoilers te drukken of te lezen maar als iemand me kan vertellen of het offline ook werkt, waardeer ik dat.

Ik zat nog te twijfelen over de CE, maar niet nodig en ik ben bang voor een EOL aankondiging. Met de nieuwe microsoft spellen die ook op nintendo komen verwacht ik dat er een nieuwe console nodig gaat zijn. Verder zou alleen LED de upgrade zijn, en ik speel nagenoeg alleen docked.
Je vergeet “lief dagboek,” voor je post te zetten 😀

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 07:50
Nou... aangezien ik pas een paar dagen mn eerste switch heb, net Breath of the Wild begonnen. Heeft geen zin meteen aan ToTK te beginnen, ik wil eerst BoTW spelen. Net mn eerste uurtje erop zitten. Tja... deze wereld ziet er echt gigantisch uit. Op dit moment heb ik wel nog niet echt veel moeite met te weten wat ik moet doen..Heb mn eerste spirit orb gehaald. Blijkbaar zijn op Great Plateau nog een aantal shrines waarbij ik vervolgens na het completen van deze mijn glider kan bekomen...en vervolgens kan afdalen naar de rest van de wereld. Op zich is dat allemaal niet zo ingewikkeld ? Of bekijk ik het te rooskleurig ? :-D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-05 12:35
Rebbelx schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:38:
Nou... aangezien ik pas een paar dagen mn eerste switch heb, net Breath of the Wild begonnen. Heeft geen zin meteen aan ToTK te beginnen, ik wil eerst BoTW spelen. Net mn eerste uurtje erop zitten. Tja... deze wereld ziet er echt gigantisch uit. Op dit moment heb ik wel nog niet echt veel moeite met te weten wat ik moet doen..Heb mn eerste spirit orb gehaald. Blijkbaar zijn op Great Plateau nog een aantal shrines waarbij ik vervolgens na het completen van deze mijn glider kan bekomen...en vervolgens kan afdalen naar de rest van de wereld. Op zich is dat allemaal niet zo ingewikkeld ? Of bekijk ik het te rooskleurig ? :-D
Nah, zo simpel is het in principe voorlopig wel hoor. Mijn belangrijkste tip: laat je zoveel mogelijk afleiden in deze game! Als iets er interessant uitziet is het dat vaak ook, dus wandel er lekker naartoe. Het is qua structuur een beetje een atypische game die je redelijk loslaat, des te eerder je dat kunt omarmen en lekker begint te onderzoeken in de wereld, des te leuker het is (vind ik).

Veel plezier met wat mij betreft misschien wel de beste game ooit! Vanavond kan ik zelf in elk geval aan het vervolg beginnen, zin in :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 07:50
evil_lemon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:44:
[...]

Nah, zo simpel is het in principe voorlopig wel hoor. Mijn belangrijkste tip: laat je zoveel mogelijk afleiden in deze game! Als iets er interessant uitziet is het dat vaak ook, dus wandel er lekker naartoe. Het is qua structuur een beetje een atypische game die je redelijk loslaat, des te eerder je dat kunt omarmen en lekker begint te onderzoeken in de wereld, des te leuker het is (vind ik).

Veel plezier met wat mij betreft misschien wel de beste game ooit! Vanavond kan ik zelf in elk geval aan het vervolg beginnen, zin in :D
Heb er zelf wel enorm zin in om deze game verder te spelen. Vanavond doe ik ook verder. Na een uurtje heb je al het gevoel dat het iets speciaals is deze game. Zoals het er naar uitziet is deel 2 NOG beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52
Rebbelx schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Heb er zelf wel enorm zin in om deze game verder te spelen. Vanavond doe ik ook verder. Na een uurtje heb je al het gevoel dat het iets speciaals is deze game. Zoals het er naar uitziet is deel 2 NOG beter.
Is er onderrtussen al een deel 2 op komst van TOTK? De game is pas vandaag uitgekomen.

[Voor 4% gewijzigd door Megupe op 12-05-2023 15:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:03
Megupe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Is er onderrtussen al een deel 2 op komst van TOTK? De game is pas vandaag uitgekomen.
Het ging eerst over BOTW

Acties:
  • +2Henk 'm!
Zag nog genoeg Zelda TOTK spellen en Collector's Editions bij de Media Markt liggen.

Maar zelf vandaag Donkey Kong Country: Tropical Freeze gekocht voor 40 euro. Leuke prijs voor een first party game. Al wel gespeeld, maar had deze nog niet in mijn collectie.

Acties:
  • 0Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:11:
[...] we will continue to release a steady flow of software. We also believe that we need to keep providing opportunities for consumers to play Nintendo Switch, rather than relying solely on new software releases.
Bedoelen ze daar mogelijk updates en DLC van bestaande games mee? Of kan het ook anders geïnterpreteerd worden?

Zelf geen fan van :P Ik wil dat een game gewoon klaar is als ik het koop. Dat het compleet op cartridge staat. Gewoon een game kunnen uitspelen en op naar de volgende game. Maar je ziet ook bij Nintendo dat ze steeds vaker spellen uitbrengen die later gratis uitbreidingen krijgen, Mario Golf: Super Rush en Mario Strikers: Battle League Football hadden dat bijvoorbeeld. Maar goed, bij Mario Kart 8 Deluxe zijn de extra banen jaren later ook weer leuk.

Acties:
  • +10Henk 'm!

Wat een prachtig ding zeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:21
Tussen al het Zelda geweld komt helaas slecht nieuws voor alle Hogwarts Legacy fans. Dit Switch versie is uitgesteld naar November.

https://www.gamespot.com/...to-november/1100-6514118/

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zeror schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:39:
Tussen al het Zelda geweld komt helaas slecht nieuws voor alle Hogwarts Legacy fans. Dit Switch versie is uitgesteld naar November.

Die is wel pijnlijk, ipv hartje zomer nu 4 maanden langer moeten wachten ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mijn moeder zei altijd: “Van uitstel komt afstel.”

Acties:
  • 0Henk 'm!
hcQd schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Mijn moeder zei altijd: “Van uitstel komt afstel.”
Niet voor het eerst dat een Switch titel uiteindelijk gecanceld word. Maar de Xbox/PS4 versie die laatst uitkwam was goed aangepast voor de hardware, dus dat er uiteindelijk een prima Switch port van komt geeft hoop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:26

Ben ik blij dat ik vandaag TOTK heb gekocht. Baal hier wel van, wilde Hogwarts van mijn verjaardagsgeld kopen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeror
Serena schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:03:
[...]

Ben ik blij dat ik vandaag TOTK heb gekocht. Baal hier wel van, wilde Hogwarts van mijn verjaardagsgeld kopen.
Dat kan natuurlijk nog steeds. Het geld gewoon apart zetten. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:27:
[...]

En volgend jaar weer jarig :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:26
Zeror schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:27:
[...]

Tuurlijk, maar ben 20/7 jarig, zou de 25e uitkomen. Dan is het nog echt een verjaardagscadeautje…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
Serena schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:02:
[...]

Tuurlijk, maar ben 20/7 jarig, zou de 25e uitkomen. Dan is het nog echt een verjaardagscadeautje…
Dan wordt het een Sinterklaas kadootje :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:02:
[...]

Eerst maar afwachten of het ook een leuk cadeau word.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 23:23
Nieuwe Zelda is vermakelijk zoals verwacht.

Zonde alleen dat je net als met vrijwel iedere Nintendo game de systeemtaal van je Switch moet wijzigen, om het spel in Engels te kunnen spelen (mijn Switch staat altijd op Engels, die van mijn partner niet dus vandaar)

Geen issue an sich, maar het zou fijn zijn als Nintendo dit eindelijk in game laat aanpassen.

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-05 15:00
Wellicht kan iemand me hier helpen.

Ik had mijn Nintendo Switch aan met homebrew. Daarna in slaap stand gezet en volgens mij 3-6 maanden niet meer gebruikt. Denk dat de batterij uiteindelijk leeg is geraakt.
Nu gaat die niet meer aan. Druk de powerknop heel lang en dan weer maar helaas niks werkt.
Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@Mizgala28 er zijn spellen waarbij dit wel gewoon kan. Dus dat kan door de ontwikkelaar ook opgelost worden.

@UltraInstinct was het niet gewoon heel lang aan de lader houden?

• UltraInstinct
Arunia schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:58:
@Mizgala28 er zijn spellen waarbij dit wel gewoon kan. Dus dat kan door de ontwikkelaar ook opgelost worden.

@UltraInstinct was het niet gewoon heel lang aan de lader houden?
Wat is heel lang? Zit al langer dan 5 uur eraan en zie nog steeds niks

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 23:23
Arunia schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:58:
Dat weet ik, alle niet Nintendo games die ik heb kunnen dat vaak prima.

Gewoon een menu in de game zelf, maar goed misschien dat Nintendo dat ooit wel leert. Nogmaals geen issue voor mij, maar het blijft apart dat ze er zo moeilijk over doen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:32:
[...]

Bedoelen ze daar mogelijk updates en DLC van bestaande games mee? Of kan het ook anders geïnterpreteerd worden?

Zelf geen fan van :P Ik wil dat een game gewoon klaar is als ik het koop. Dat het compleet op cartridge staat. Gewoon een game kunnen uitspelen en op naar de volgende game. Maar je ziet ook bij Nintendo dat ze steeds vaker spellen uitbrengen die later gratis uitbreidingen krijgen, Mario Golf: Super Rush en Mario Strikers: Battle League Football hadden dat bijvoorbeeld. Maar goed, bij Mario Kart 8 Deluxe zijn de extra banen jaren later ook weer leuk.
Moeilijk met zekerheid te zeggen. Er zijn in theorie nog andere manieren om engagement met een game te verhogen. Denk aan bvb. live services games, denk aan in-game evenementen, denk aan cross-media campagnes. Een andere vraag deze keer ging over de Super Mario Bros film en Nintendo merkt duidelijk een verhoging van Mario game sales en van het aantal spelers van klassieke Mario games op NSO door de film. Maar het lijkt me onvermijdelijk dat DLC er bij hoort…

Ik zie DLC (of zoals we vroeger op PC “expansion packs” zeiden) ook niet als noodzakelijk goed of slecht, of als iets dat verhindert dat een game “af” gereleased wordt. Kijk naar een game als Xenoblade 2/3, inderdaad Mario Kart, of nu Tears of the Kingdom. Deze games zijn duidelijk een volledig pakket. Ook met Live Services games hoeft het geen probleem te zijn - zie Splatoon - die zijn hier nu eenmaal voor gemaakt. Maar ja je ziet bij andere games dat men de levensduur zo artificieel wilt verlengen, waarbij het basispakket eigenlijk te mager was bvb.

Ik begrijp het sentiment wel. Die boot is helaas vertrokken op het moment dat we vlot games konden patchen. Het enige wat je als consument kan doen is kritisch blijven en games pas kopen als je zelf overtuigd bent dat het voldoende aan je eigen criteria voldoet.
Ik ging deze controller niet kopen (want ik heb deze helemaal niet nodig), gisteren toch een impuls buy gedaan door deze foto :+

• Arunia
UltraInstinct schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 01:00:
[...]

Hoor getallen zoals meer dan 24 uur.
Of dingen als laden, los, laden, los enzovoorts.

Probeer deze eens?
https://www.nintendolife....it-wont-turn-on-or-charge

[Voor 17% gewijzigd door Arunia op 13-05-2023 08:42]

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:43
UltraInstinct schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 01:00:
[...]

Probeer je de Switch aan te zetten met de Joy-Con of met de aan/knop op de Switch zelf?
JackAvery schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 06:30:
[...]

Moeilijk met zekerheid te zeggen. Er zijn in theorie nog andere manieren om engagement met een game te verhogen. Denk aan bvb. live services games, denk aan in-game evenementen, denk aan cross-media campagnes. Een andere vraag deze keer ging over de Super Mario Bros film en Nintendo merkt duidelijk een verhoging van Mario game sales en van het aantal spelers van klassieke Mario games op NSO door de film. Maar het lijkt me onvermijdelijk dat DLC er bij hoort…

Ik zie DLC (of zoals we vroeger op PC “expansion packs” zeiden) ook niet als noodzakelijk goed of slecht, of als iets dat verhindert dat een game “af” gereleased wordt. Kijk naar een game als Xenoblade 2/3, inderdaad Mario Kart, of nu Tears of the Kingdom. Deze games zijn duidelijk een volledig pakket. Ook met Live Services games hoeft het geen probleem te zijn - zie Splatoon - die zijn hier nu eenmaal voor gemaakt. Maar ja je ziet bij andere games dat men de levensduur zo artificieel wilt verlengen, waarbij het basispakket eigenlijk te mager was bvb.

Ik begrijp het sentiment wel. Die boot is helaas vertrokken op het moment dat we vlot games konden patchen. Het enige wat je als consument kan doen is kritisch blijven en games pas kopen als je zelf overtuigd bent dat het voldoende aan je eigen criteria voldoet.

[...]
Ik ging deze controller niet kopen (want ik heb deze helemaal niet nodig), gisteren toch een impuls buy gedaan door deze foto :+
haha ok dan! :D

Ik moet zeggen, dat ik de Collectors edition van totk misschien verkoop (behalve het spel dan).
De controller en case vind ik echt het beste van mijn aankoop :)

Dus misschien CE excl spel op V&A.
Vraag voor de eigenaars van de OLED: hoe speelbaar is deze buiten in de schaduw/indirect zonlicht/direct zonlicht? Nu dat de zomer er weer aankomt zit ik met de frustratie van een kleine batterij en het verplicht in de schaduw spelen met mijn 2017 launchmodel, dus nieuwsgierig of dit een upgrade is.

offtopic:
(Ja ik weet dat direct zonlicht niet goed is voor OLED schermen)

Acties:
  • +1Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:14:
Vraag voor de eigenaars van de OLED: hoe speelbaar is deze buiten in de schaduw/indirect zonlicht/direct zonlicht? Nu dat de zomer er weer aankomt zit ik met de frustratie van een kleine batterij en het verplicht in de schaduw spelen met mijn 2017 launchmodel, dus nieuwsgierig of dit een upgrade is.

offtopic:
Ja dat is merkbaar beter :D

Ik zou overigens niet zeggen dat het de oplossing is, maar zeker beter dan bij de Switch V1/V2.
Maar ik speel momenteel Metroid Prime Remastered, die heeft een heleboel instellingen die je kan aanpassen, maar de helderheid/gamma-correctie kan je in het spel niet aanpassen. Spel is af en toe best donker en dan zie je niet goed wat je aan het doen bent als je buiten zit. Maar goed, zo extreem als bij Metroid Prime Remastered heb ik bij andere games nog niet meegemaakt.

[Voor 30% gewijzigd door L23 op 13-05-2023 12:27]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timbox88
  • Nu online

offtopic:
Vanmiddag duik ik de tuin in met mn net gekochte OLED, dus dan kom ik er op terug!
L23 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:18:
[...]

Ja dat is merkbaar beter :D

Ik zou overigens niet zeggen dat het de oplossing is, maar zeker beter dan bij de Switch V1/V2.
Maar ik speel momenteel Metroid Prime Remastered, die heeft een heleboel instellingen die je kan aanpassen, maar de helderheid/gamma-correctie kan je in het spel niet aanpassen. Spel is af en toe best donker en dan zie je niet goed wat je aan het doen bent als je buiten zit. Maar goed, zo extreem als bij Metroid Prime Remastered heb ik bij andere games nog niet meegemaakt.
Merkbaar beter = de upgrade waard voor dit type gebruik?

(Ik verwacht vanzelfsprekend niet dat het in volle zon bruikbaar is)

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 23:38
Vandaag via toychamp toch nog de Zelda controller kunnen bestellen via afhalen in de winkel. Maandag maar langs de winkel dan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Merkbaar beter = de upgrade waard voor dit type gebruik?

(Ik verwacht vanzelfsprekend niet dat het in volle zon bruikbaar is)
Ja denk het wel. Ik was twee jaar terug bezig met Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2, een game waar het best wel belangrijk is dat je ziet wat je aan het doen bent. Dat ging voor geen meter buiten op de Switch V2, maar op de OLED was het prima te doen.

Misschien kan je nog wat met deze review:

[Voor 13% gewijzigd door L23 op 13-05-2023 15:48]

Woolfy681 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:39:
Vandaag via toychamp toch nog de Zelda controller kunnen bestellen via afhalen in de winkel. Maandag maar langs de winkel dan :)
Voor de Belgen: Dreamland had er in de winkel liggen voor 69 euro - niet online te bestellen. Ze gingen er wel vrij snel door.
L23 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Ja denk het wel. Ik was twee jaar terug bezig met Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2, een game waar het best wel belangrijk is dat je ziet wat je aan het doen bent. Dat ging voor geen meter buiten op de Switch V2, maar op de OLED was het prima te doen.

Misschien kan je nog wat met deze review:

[YouTube: Is the Nintendo Switch OLED better? | Handheld REVIEW]
Bedankt. Het is gewoon afwegen hoe vaak ik handheld ga spelen dus :)
JackAvery schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:04:
Bedankt. Het is gewoon afwegen hoe vaak ik handheld ga spelen dus :)
Met de Nintendo Switch Year in Review zat ik in 2021 38% van de tijd handheld te spelen. Ik was benieuwd of het afgelopen jaar ook toegenomen was, maar bij year in review van 2022 lieten ze dat helaas niet zien. Maar vond het in mijn geval wel de upgrade waard.

• UltraInstinct
Arunia schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:41:
[...]

Hoor getallen zoals meer dan 24 uur.
Of dingen als laden, los, laden, los enzovoorts.

Probeer deze eens?
https://www.nintendolife....it-wont-turn-on-or-charge
Alles geprobeerd, werkt niet.

Kan niet geloven dat hij stuk gaat na maanden lang niet gebruiken.. had hem nog in een case in mijn ladekast gezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniCy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:01
UltraInstinct schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:29:
[...]

Alles geprobeerd, werkt niet.

Kan niet geloven dat hij stuk gaat na maanden lang niet gebruiken.. had hem nog in een case in mijn ladekast gezet.
Het zou kunnen dat je ooit AutoRCM geïnstalleerd hebt. Dan is de switch eigenlijk in rcm mode bij het aandoen. (Wat zonder beeld is) Gewoon even kijken of je een payload kunt injecten als je de switch aan je pc hangt. Eventueel nog een keer extra op de aanknop drukken voor het geval dat de switch nog uit staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UltraInstinct
SniCy schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:38:
[...]

Het zou kunnen dat je ooit AutoRCM geïnstalleerd hebt. Dan is de switch eigenlijk in rcm mode bij het aandoen. (Wat zonder beeld is) Gewoon even kijken of je een payload kunt injecten als je de switch aan je pc hangt. Eventueel nog een keer extra op de aanknop drukken voor het geval dat de switch nog uit staat.
Holy shit, dit zou idd kunnen zijn. Ik ga het proberen!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Timbox88
  • Nu online

offtopic:
Net gespeeld en je kunt echt meer dan prima in de zon spelen. Anderhalf uur Pokémon gespeeld en nergens last van! (wel het scherm op het felst mogelijk gezet)
Echt super!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-05 09:41
Gisteren voor het eerst mee buiten gezeten. Moest toch een plekje meer in de schaduw zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timbox88
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Gisteren voor het eerst mee buiten gezeten. Moest toch een plekje meer in de schaduw zoeken.
Had je hem op de felste stand gezet? Ik had echt 0,0 problemen in de volle zon...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TomBraamhaar
Timbox88 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:02:
[...]

Had je hem op de felste stand gezet? Ik had echt 0,0 problemen in de volle zon...
Ja, hoogste helderheid. Had veel last van reflectie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:51
TomBraamhaar schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:53:
[...]

Ja, hoogste helderheid. Had veel last van reflectie.
Hier ook herkenbaar. Hangt bij mij vooral af van welk spel ik speel. Botw tijdens de nacht (in het spel) vind ik moeilijk te spelen, maar bij spellen met meer licht minder een probleem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timbox88
  • Nu online
forcom schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:54:
[...]

Hier ook herkenbaar. Hangt bij mij vooral af van welk spel ik speel. Botw tijdens de nacht (in het spel) vind ik moeilijk te spelen, maar bij spellen met meer licht minder een probleem
Ah ja, makes sense. Ik speelde dus Pokémon en daar is de wereld lekker licht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:55
Je zou een niet-reflecterende screenprotector kunnen proberen. Maar ik weet niet hoeveel succes die dingen hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 22:49

barktus

Moehhhh!

Iemand enig idee welke mario game dat is, op 4:30 in deze video?

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomBraamhaar
barktus schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:05:
Iemand enig idee welke mario game dat is, op 4:30 in deze video?

[Video: The Next Mario Game Is Approaching...]
Super Mario Galaxy 2 dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timbox88
  • Nu online
Jep, volgens mij ook :)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Setje is compleet ;-)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Vandaag Metroid Prime Remastered uitgespeeld. Toffe game. Eerste Metroid game die ik gespeeld heb. Net als Hollow Knight en de Ori games vond ik het erg leuk om te verkennen en na een upgrade nieuwe gangen te ontdekken.

De game ziet er grafisch ook goed uit. Al vind ik het af en toe een beetje aan de donkere kant. Helderheid van de Switch OLED op max en helderheid automatisch aanpassen op uit, terwijl ik bij andere games de helderheid altijd iets lager heb staan. Maar de kleuren en lichteffecten zien er mooi uit.

De kracht van deze game zit toch wel voornamelijk in het ontdekken en puzzelen (of dat vind ik persoonlijk veruit het leukste in een metroidvania). 20 jaar later zit dat ook nog steeds goed in elkaar. De vijanden in de game zijn prima en blijven gedurende de voortgang ook afwisselend. Op normale moeilijkheidsgraad prima te doen en soms zelfs uitdagend. Echter vond ik nadat ik alles verkend had het laatste stuk van de game met de eindbaas minder geslaagd, gaf wat frustratie :P

Maar zeker een aanrader en een schappelijke prijs. Ben nu ook benieuwd wat ze van Metroid Prime 4 gaan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TomBraamhaar
L23 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:59:
Vandaag Metroid Prime Remastered uitgespeeld. Toffe game. Eerste Metroid game die ik gespeeld heb. Net als Hollow Knight en de Ori games vond ik het erg leuk om te verkennen en na een upgrade nieuwe gangen te ontdekken.

De game ziet er grafisch ook goed uit. Al vind ik het af en toe een beetje aan de donkere kant. Helderheid van de Switch OLED op max en helderheid automatisch aanpassen op uit, terwijl ik bij andere games de helderheid altijd iets lager heb staan. Maar de kleuren en lichteffecten zien er mooi uit.

De kracht van deze game zit toch wel voornamelijk in het ontdekken en puzzelen (of dat vind ik persoonlijk veruit het leukste in een metroidvania). 20 jaar later zit dat ook nog steeds goed in elkaar. De vijanden in de game zijn prima en blijven gedurende de voortgang ook afwisselend. Op normale moeilijkheidsgraad prima te doen en soms zelfs uitdagend. Echter vond ik nadat ik alles verkend had het laatste stuk van de game met de eindbaas minder geslaagd, gaf wat frustratie :P

Maar zeker een aanrader en een schappelijke prijs. Ben nu ook benieuwd wat ze van Metroid Prime 4 gaan maken.
Dread dan ook gauw proberen. Vond ik persoonlijk leuker dan Prime.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 09:02
Wat zijn jullie overwegingen om nu een Oled Switch te kopen vs Switch 2? Volgens mij is er nog niks echt officieel van de Switch 2 toch? Ik vind het zo zonde om nu de Oled te kopen als de 2 straks uitkomt.

😊

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Joel22 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:02:
Wat zijn jullie overwegingen om nu een Oled Switch te kopen vs Switch 2? Volgens mij is er nog niks echt officieel van de Switch 2 toch? Ik vind het zo zonde om nu de Oled te kopen als de 2 straks uitkomt.

😊
Een Switch blijft nog lang zijn waarde houden. Als de switch 2 uitkomt kan je die andere alsnog weer verkopen. Maar de OLED switch is zoveel beter qua scherm dan de LCD versie. Als je hem vaak in handheld gebruikt is het heel erg aan te raden.

Acties:
  • +2Henk 'm!
De eerste verkoopcijfers uit Frankrijk voor Tears of the Kingdom zijn binnen. Daar verkocht het spel (enkel fysiek) meer dan 500.000 exemplaren tijdens zijn eerste drie dagen. Een enorm cijfer met rijen aan sommige winkels als gevolg.
Recordhouder in Frankrijk op één platform was de launch van GTA5 op PS3 (850.000 exemplaren). We weten de digitale verkoopcijfers van TotK niet maar gemiddeld ligt dat bij Nintendo rond de 40-45% tegenwoordig.

Prime is inderdaad altijd een donkere game geweest, maar dat draagt (meestal) bij aan de sfeer. Probeer Dread eens zou ik zeggen. Moeilijkere, snellere game met iets meer actie maar nog steeds het ontdekkingsgevoel.

[Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2023 06:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:54

Heerlijk spel ja! En ben het met je eens dat de eindbaas wat frustratie gaf.

Mocht je een sterke Metroid game willen doen dan kan je bijvoorbeeld Super Metroid een kans geven. Staat op Switch online en is door de 2d style tijdloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalSonic
Fire enblem engage:

Dit spel is best moeilijk. En dat is ergens een compliment. De heros zijn ook zo dood. Je kan ze niet zoals vroeger ergens zetten in hun eentje om uren te levellen omdat ze alles killen. Is wennen maar ook leuk.

Las op Gamefaqs al vergelijkbare belevingen. Vooral in het omgaan met het knock-outsysteem moet je goed kunnen omgaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MetalSonic

😊
Paar jaar terug zou de Switch 2/ pro elk moment aangekondigd worden… uiteindelijk werd dat de Switch Oled. En die maar gekocht en nooit spijt van gehad. Zijn zoveel prachtige games nu voor de Switch normal/light/oled. Waarom wachten? /my 2cents

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadLink

😊
De kans dat dit jaar er een Switch 2 komt is klein. Nintendo zegt iig zelf van niet. (Maar dat hebben ze ook vaker gedaan, en toen kwam er toch een nieuwe console uit)

Ik denk nu zelf dat de opvolger Q3 2024 komt. Met een aankondiging rond maart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

😊
Koop wat je nu nodig hebt, niet wat je in de toekomst misschien nodig hebt. Die OLED Switch wordt ook niet opeens waardeloos.

Ik verwacht "Switch 2" binnen 6 tot 18 maanden (bron: glazen bol), maar het feit is dat we het gewoon niet weten. Er zijn op heden weinig tot geen signalen voor een launch in 2023 - ondanks dat de chipset klaar zou staan. Je kan dus het wachtspel spelen of nu al plezier hebben met een OLED...

[Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2023 08:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
JackAvery schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:51:
[...]

Koop wat je nu nodig hebt, niet wat je in de toekomst misschien nodig hebt. Die OLED Switch wordt ook niet opeens waardeloos.

Ik verwacht "Switch 2" binnen 6 tot 18 maanden (bron: glazen bol), maar het feit is dat we het gewoon niet weten. Er zijn op heden weinig tot geen signalen voor een launch in 2023 - ondanks dat de chipset klaar zou staan. Je kan dus het wachtspel spelen of nu al plezier hebben met een OLED...
Denk je echt dat we een Switch 2 gaan krijgen? Of misschien toch weer langzaam een normale console? Want kijk ik even naar Wii en toen Wii U, dat leek te veel op elkaar en was geen succes.

Maar goed, hoe dan ook, ze moeten er wel voor zorgen dat al je digitale en fysieke Switch aankopen wel op het nieuwe systeem gaan werken.

[Voor 8% gewijzigd door Linksquest op 16-05-2023 09:02]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Denk je echt dat we een Switch 2 gaan krijgen? Of misschien toch weer langzaam een normale console? Want kijk ik even naar Wii en toen Wii U, dat leek te veel op elkaar en was geen succes.
De SoC uit de Nvidia leaks is duidelijk gemaakt met dezelfde soort TDP targets als wat men nu voor Switch gebruikt. Dat suggereert een handheld of een hybride console.

Switch is verder niet vergelijkbaar met de Wii. Het succes van Switch is duurzamer. Dit zie je o.a. aan de aantallen verkochte software, de omzet uit digitale services, het feit dat er zoveel evergreens zijn die zelfs 5+ jaar na lancering blijven verkopen. Het publiek dat op Switch speelt is verder helemaal niet te vergelijken met de gemiddelde persoon die een Wii kocht.

Ik zeg niet dat er geen nieuwe USP aan toegevoegd kan worden (met Nintendo weet je nooit), maar ik verwacht een relatief veilige en conservatieve nieuwe hybride console waarvan het niet moeilijk is om aan het publiek uit te leggen wat men koopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:54
[...]

Maar goed, hoe dan ook, ze moeten er wel voor zorgen dat al je digitale en fysieke Switch aankopen wel op het nieuwe systeem gaan werken.
Ik denk wel dat er een Switch 2 gaat komen ja. Als ze nu overstappen naar een regulier type console dan bedienen ze de handheld markt niet meer. En dit is voor Nintendo altijd een grote afzetmarkt geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!
[...]

Blijft zeker een hybride van console en handheld. Het concept van de Switch heeft erg goed uitgepakt. Staat nu in de top 3 best verkochte consoles. Dus lijkt mij onlogisch om dat allemaal weer terug te draaien en weer een normale console uit te brengen en aparte handheld. Dat de Wii en Wii U op elkaar lijken was niet perse het probleem. 3DS lijkt ook erg op de 2DS, verkocht prima.

Ik ben inderdaad benieuwd hoe de backwards compatibility zal zijn. Maar zie geen goede reden waarom Nintendo dat niet zou doen. Elke handheld van Nintendo had backwards compatibility met zijn voorganger als het om de cartridges ging. Alleen de Switch was een uitzondering, maar ook vrij onhandig om games met 2 schermen van de 3DS op een Switch te draaien. En de eerste Wii consoles kunnen Gamecube games draaien en de Wii U kan Wii games draaien. Digitale aankopen van de vorige generatie op het nieuwe systeem laten werken zou voor Nintendo wel nieuw zijn, maar lijkt mij noodzakelijk als ze het succes van de Switch willen doorzetten met de opvolger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadLink
[...]

Wat is een normale console? Een exclusieve TV bak? Dat is simpelweg niet meer van deze tijd. Als ik kijk naar hoeveel ik op de PS5/XSX speel tov de Switch is dat echt minimaal. En vooral omdat ik 99,99% van de Switch tijd handheld speel. Ik denk niet dat ik nog een "normale" console zou kopen. Helemaal gezien het succes van de Switch.

Ik zie echt 0% kans dat de opvolger van de Switch een exclusieve TV bak zal worden. Ik vermoed zelfs dat de dock gaat verdwijnen en dat de opvolger de game naar de TV kan streamen. (met bv een dongle)

[Voor 13% gewijzigd door ShadLink op 16-05-2023 09:52]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

😊
ik zou er nu een kopen, kan je later switchen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
ShadLink schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:50:
[...]

Wat is een normale console? Een exclusieve TV bak? Dat is simpelweg niet meer van deze tijd. Als ik kijk naar hoeveel ik op de PS5/XSX speel tov de Switch is dat echt minimaal. En vooral omdat ik 99,99% van de Switch tijd handheld speel. Ik denk niet dat ik nog een "normale" console zou kopen. Helemaal gezien het succes van de Switch.

Ik zie echt 0% kans dat de opvolger van de Switch een exclusieve TV bak zal worden. Ik vermoed zelfs dat de dock gaat verdwijnen en dat de opvolger de game naar de TV kan streamen. (met bv een dongle)
Ik speel op TOTK na eigenlijk alleen docked. Als ze vol de handheld kant opgaan of als ik games naar tv moet gaan streamen zijn ze me kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Redax schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Ik denk wel dat er een Switch 2 gaat komen ja. Als ze nu overstappen naar een regulier type console dan bedienen ze de handheld markt niet meer. En dit is voor Nintendo altijd een grote afzetmarkt geweest.
Meer nog: Nintendo heeft voor de introductie van de Switch zijn ontwikkelteams - die vroeger gesplitst waren tussen handheld of console development - samengevoegd. Deze terug uit elkaar halen zou een hoop problemen geven. Ik denk niet dat het bedrijf voldoende ontwikkelaars heeft om twee consoles voldoende met software te ondersteunen, zelfs met de personeelsgroei waar volop op ingezet wordt.

Hybride is de simpelste manier om van beide walletjes te eten en de hele workflow infra ligt er al.

[Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2023 10:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik vermoed zelfs dat de dock gaat verdwijnen en dat de opvolger de game naar de TV kan streamen. (met bv een dongle)
Wat voor voordelen zie je daar in? Maakt het onnodig complexer en storingsgevoelig. Je wilt graag zowel het scherm van de handheld en het beeld op de tv allebei gebruiken? Lijkt mij meer een gimmick en dat tweede scherm mis je weer als je enkel handheld speelt. Het dock is ook erg handig als oplaadstation.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:48

😊
ik heb een release Switch en heb gisteren een OLED gekocht (komt vandaag binnen). Ik ga de aankomende tijd meer handheld spelen en de accu van de release begon te verslechteren daarom is de OLED een prima keuze. De oude gaat naar de kinderen en wordt wss gewoon standaard aan de TV aangesloten.

Die nieuwe console die komt er voor mij toch wel dus mij boeit t niet.

[Voor 6% gewijzigd door NoTimeRemains op 16-05-2023 10:07]

This is the Way.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadLink
L23 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:01:
[...]

Wat voor voordelen zie je daar in? Maakt het onnodig complexer en storingsgevoelig. Je wilt graag zowel het scherm van de handheld en het beeld op de tv allebei gebruiken? Lijkt mij meer een gimmick en dat tweede scherm mis je weer als je enkel handheld speelt. Het dock is ook erg handig als oplaadstation.
Er zijn nog steeds een aantal Wii U / DS / 3DS games die gewoonweg niet goed op de Switch over te zetten zijn door het asynchrone aspect van het hebben van 2 schermen. Een andere optie zou een Switch met 2 schermen zijn (zoals de DS), maar dat wordt helemaal moeilijk met een dock.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ShadLink schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Er zijn nog steeds een aantal Wii U / DS / 3DS games die gewoonweg niet goed op de Switch over te zetten zijn door het asynchrone aspect van het hebben van 2 schermen. Een andere optie zou een Switch met 2 schermen zijn (zoals de DS), maar dat wordt helemaal moeilijk met een dock.
Klopt dat het zeker moeilijk is deze games direct over te zetten. Bij de Switch is besloten om daar geen energie in te steken of het apparaat onnodig complexer te maken. Uiteindelijk zijn er wel een aantal games opnieuw uitgebracht voor de Switch. Het is wellicht jammer, maar verwacht niet dat ze nog ondersteuning gaan toevoegen voor games van 2 generaties terug. Waar het voor de Switch misschien nog enigszins interessant was geweest gaan ze dat voor de opvolger niet meer doen. Een enkel scherm heeft meer voordelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
ShadLink schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Ik verwacht niet dat ze een console gaan neerzetten met allerlei beperkingen en nadelen om een paar Wii U / 3DS games te kunnen porten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
[...]

Ik ben weer het tegenovergestelde, hadheld gamen doe ik slechts op vakantie, speel zelfs bijna geen spelletjes op me telefoon, tenzij ik ergens moet wachten, en dan simpel Super Mario Run of een puzzle spelletje. Maar goed iedereen is gelukkig anders, ben alleen benieuwd hoe Nintendo een Switch 2 gaat uitbrengen en wat het allemaal gaat doen, afwachten dus.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TomBraamhaar
Ik denk zelf als Nintendo dit succes wil doortrekken dat ze naar een volledig BC compatible apparaat moeten gaan. Handheld in 1080, docked eventueel 4K. Oude cartridges en eShop aankopen blijven werken en exclusieve nieuwe games die alleen draaien op de nieuwe.

Beetje als de PS4 en PS5 nu. Met eventueel updates van oude games naar een hogere resolutie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadLink
Ik speel vooral als ik achter de computer zit, en daar heb ik geen console op het scherm aangesloten. Dus speel ik handheld op mijn Switch, en ik neem mijn Switch ook vrijwel overal mee naartoe. En ik speel dan ook veel in het OV.

Als ik voor de TV wil gaan gamen moet ik daar nou net zin in hebben. Dus komt het er niet direct van. Nu kan ik mijn monitor op mijn consoles aansluiten, maar dat lost het ook niet helemaal op.

En nee, ik speel ook niet op mijn telefoon.

Voor mij is het heel simpel, een console die enkel op de TV werkt komt bij mij niet meer het huis in. Van Microsoft en Sony heb ik het deze generatie nog geaccepteerd. Maar een XBOX Series 2 of PS6 gaat er niet komen als die niet hybride zijn.

Helemaal als je bv naar de SteamDeck kijkt of soortgelijken, een grijze bak is allang niet meer nodig om leuk te kunnen gamen.

[Voor 33% gewijzigd door ShadLink op 16-05-2023 11:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik vind het vooral zonder dat we HDR moeten missen op de huidige versie van de switch. HDR icm OLED zou het zo levendiger maken met al die kleurrijke spellen. om te smullen..

Acties:
  • 0Henk 'm!
ShadLink schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:47:
Telefoon en Switch is ook wel een erg groot verschil. Ik heb gamen in de begintijden van de iPhone en iPad nog wel serieus een kans gegeven. Zaten ook best leuke en unieke games bij. Maar toen het veranderde naar Free to Play en abonnementen was ik er wel klaar mee. Super Mario Run vond ik nog best een tof spel, maar daar was ook de strekking dat niemand voor smartphone games wil betalen. Er zijn uitzonderingen, maar ik wil games met meer diepgang en met 1 aankoop klaar zijn. Dus sinds ik de Switch in huis heb ben ik volledig gestopt met gamen op de smartphone. Alhoewel afgelopen jaar wel weer nog wat Super Mario Run gespeeld voor de platina punten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:56
Ik speel de games die ik wil spelen. En het maakt mij niet uit op wat voor apparaat dat is. Ik heb ook vele uren/dagen/maanden op mijn smartphone games gespeeld. Bijvoorbeeld Angry Birds (1 t/m 999 ofzo), Dr Mario World (pfft, zoveel gespeeld mijn scherm is daardoor licht ingebrand wat je nog steeds ziet na zeker 2,5 jaar niet meer gespeeld).

Gamen op mijn smartphone doe ik momenteel niet, maar is vaak wel sneller gepakt dan een Switch game en vaak even voor een paar minuten...
spoiler:
op de wc
.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 12:27
[...]

Er komt vrijwel zeker een Switch opvolger in het zelfde format al was het alleen al maar omdat Japan naar verhouding vrijwel geen dedicated consoles koopt en vooral mobiel wil gamen en Nintendo laat zich nog behoorlijk daardoor beïnvloeden.
Wat ze daarnaast natuurlijk wel kunnen doen is een dedicated home console er naast zetten met hogere specs voor de westerse markt, voor de release van de switch waren daar ook geruchten over dat dit de bedoeling was deze generatie(3 sku's 1 handheld, 1 hybride en 1 vast met allemaal hetzelfde OS en uitwisselbare games met afhankelijk van het systeem andere resoluties en prestaties)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Is er eigenlijk een reden waarom de Pokémon games a la Red/Blue/Yellow/Gold/Silver/Crystal nog niet uitgekomen zijn op Nintendo Switch Online platform? Ze hebben wel Stadium en nog enkele andere games uitgebracht maar nog niet de "grote" titels.

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vaniska schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:25:
Is er eigenlijk een reden waarom de Pokémon games a la Red/Blue/Yellow/Gold/Silver/Crystal nog niet uitgekomen zijn op Nintendo Switch Online platform? Ze hebben wel Stadium en nog enkele andere games uitgebracht maar nog niet de "grote" titels.
Niet bekend. Ik vind het ook een vreemde keuze. Ik denk dat Game Freak/The Pokemon Company mogelijk bang is dat het ten koste gaat van de nieuwe Pokemon games. Maar geen idee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:19
ShadLink schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:47:
Ik speel vooral als ik achter de computer zit, en daar heb ik geen console op het scherm aangesloten. Dus speel ik handheld op mijn Switch, en ik neem mijn Switch ook vrijwel overal mee naartoe. En ik speel dan ook veel in het OV.

Als ik voor de TV wil gaan gamen moet ik daar nou net zin in hebben. Dus komt het er niet direct van. Nu kan ik mijn monitor op mijn consoles aansluiten, maar dat lost het ook niet helemaal op.

Voor mij is het heel simpel, een console die enkel op de TV werkt komt bij mij niet meer het huis in. Van Microsoft en Sony heb ik het deze generatie nog geaccepteerd. Maar een XBOX Series 2 of PS6 gaat er niet komen als die niet hybride zijn.

Helemaal als je bv naar de SteamDeck kijkt of soortgelijken, een grijze bak is allang niet meer nodig om leuk te kunnen gamen.
Tja zoveel mensen zoveel wensen. Handheld hoef ik echt niet. Ik game enkel nog op tv consoles. Sinds de Switch lite (dus dat Nintendo afstapte van het "switchen" concept) hoopte ik telkens op een Switch tv console kastje, zou mooi micro kunnen zijn en goedkoper zonder scherm accu e.d. Dan had ik wel weer een Nintendo console aangeschaft
Pagina: 1 ... 213 214 215 Laatste

Let op:
Reacties m.b.t Zelda Tears of the Kingdom graag in het desbetreffende topic: The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee