iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Het ‘Legend of Zelda’ topic.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Zo ja, doen jullie dit dan via eigen account of via tweede zoals ik soms lees?
Het is de week van 1 van de grootste releases van het jaar op de Switch. Logisch dat mensen hier ook wat hyped zijn.Serena schreef op maandag 8 mei 2023 @ 06:55:
Mensen, no offence, maar het lijkt weer te verzanden in een Zelda Topic. Doe dat svp in het daarvoor bestemde topic…
Het ‘Legend of Zelda’ topic.
Er zijn er genoeg die meerder accounts hebben. Ikzelf heb alleen mijn NL account omdat ik tegen Japanse teksten aan stond te kijken, dat was het niet waard voor mij.superiscch schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:56:
Ik lees dat je zonder veel problemen games in andere regio's kan kopen. Doen jullie dit, voorbeeld bij promo's?
Ik doe dit zelf niet, de kortingen zijn op de Europese eShop diep genoegsuperiscch schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:56:
Ik lees dat je zonder veel problemen games in andere regio's kan kopen. Doen jullie dit, voorbeeld bij promo's?
Als je graag van regio wisselt met één account, hou er dan rekening mee dat je overgebleven tegoed hierdoor verdwijnt.
Voor mij was het voor een aankoop op de VS eshop. 9 dollar ipv 30 euro was wel mooie korting 😊 spijtig genoeg is de korting niet meer gelding en heb ik niet gekocht omdat ik niet echt wist hoe het dan werkte met 2de account.Arunia schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:08:
[...]
Er zijn er genoeg die meerder accounts hebben. Ikzelf heb alleen mijn NL account omdat ik tegen Japanse teksten aan stond te kijken, dat was het niet waard voor mij.
Tip: dekudeals.com geeft een handig overzicht van de prijshistoriek van elke game op de eShop. Je kan zelf de regio instellen.superiscch schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:50:
[...]
Voor mij was het voor een aankoop op de VS eshop. 9 dollar ipv 30 euro was wel mooie korting 😊 spijtig genoeg is de korting niet meer gelding en heb ik niet gekocht omdat ik niet echt wist hoe het dan werkte met 2de account.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 08-05-2023 11:53 ]
Die van mij blijft zeker in de seal. Ik heb de digitale versie, de normale versie en de Collectors Editie. De TotK OLED Switch heb ik dubbel, eentje waar ik op speel en eentje die in doos blijft. De controller, het hoesje en de Amiibo zijn gekocht. Ik ben wel redelijk compleet denk ik.
Ik heb zelfs nog de Links Awakening Collectors editie in seal liggen. De Majora's Mask New 3DS heb ik ook liggen, CIB. Ik verzamel graag Zelda spullen
2x, een bij Bol.com en de ander bij Coolshop, voor het geval er een pre-order niet doorgaat. Als ik ze beide ontvang is het ook geen probleem, die gaat dan naar een vriend van mij toe die interesse heeft (en anders verkoop ik die gewoon weer).sderooij schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:36:
nog een klein weekje, TotK!
Ben benieuwd, zijn er veel mensen hier die de collectors edition editie van het spel hebben aangeschaft?
Middelste is 5 in juni, en lijkt me wel een goed spel voor haar.
Heeft eerder al Paw Patrol gespeeld.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Waarom de digitale editie en de normale editie naast de collectors editie die geseald blijft?Cyrax0508 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:38:
[...]
Die van mij blijft zeker in de seal. Ik heb de digitale versie, de normale versie en de Collectors Editie. De TotK OLED Switch heb ik dubbel, eentje waar ik op speel en eentje die in doos blijft. De controller, het hoesje en de Amiibo zijn gekocht. Ik ben wel redelijk compleet denk ik.
Ik heb zelfs nog de Links Awakening Collectors editie in seal liggen. De Majora's Mask New 3DS heb ik ook liggen, CIB. Ik verzamel graag Zelda spullen
En hoe kijk jij naar cartridge revisies? Wil je uiteindelijk ook nog een fysieke editie waar alle updates op de cartridge staan? Normale editie zou je ook later kunnen kopen?
Zelf koop ik altijd de normale edities van games, maar als het kan heb ik ook graag de updates en DLC er op staan.
Pfff, de release is al 'online' gelekt. Er zal dus al snel veel gameplay te vinden zijn.Timothy3000 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:05:
[...]
Het is de week van 1 van de grootste releases van het jaar op de Switch. Logisch dat mensen hier ook wat hyped zijn.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Omdat ik met regelmaat bij mijn vriendin slaap en dan mijn Switch meeneem vind ik het prettig om niet met de games te moeten slepen Bepaalde games heb ik dan vaak zowel digitaal als fysiek. De collectors editie en de normale versie is voor de verzameling.L23 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:14:
[...]
Waarom de digitale editie en de normale editie naast de collectors editie die geseald blijft?
En hoe kijk jij naar cartridge revisies? Wil je uiteindelijk ook nog een fysieke editie waar alle updates op de cartridge staan? Normale editie zou je ook later kunnen kopen?
Zelf koop ik altijd de normale edities van games, maar als het kan heb ik ook graag de updates en DLC er op staan.
Ik zoek ook altijd naar cartridge revisies van bepaalde games en die koop ik dan ook. Dan verkoop ik meestal de game die ik bij release heb gekocht (de normale editie). Ik koop alleen collectors edities van Zelda games, bij andere games heb ik daar zelden tot nooit behoefte aan.
Heb ik bij BOTW ook gedaan. Een keer heel goedkoop de meest recente versie kunnen kopen en toen de oudere versie verkocht. En laatst de versie uit Japan geimporteerd waar de DLC ook op staat. Die is nog geseald, nog niet aan toegekomen.Cyrax0508 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:20:
Ik zoek ook altijd naar cartridge revisies van bepaalde games en die koop ik dan ook. Dan verkoop ik meestal de game die ik bij release heb gekocht (de normale editie). Ik koop alleen collectors edities van Zelda games, bij andere games heb ik daar zelden tot nooit behoefte aan.
Ik heb de eerste uren erop zitten en ik kan het niet laten om mijn allereerste indruk te delen. Dit spel is een warm bad, een feest van herkenning. Het begint eigenlijk meteen zoals ik gewend ben van de eerdere FE games, actie en verhaal. Als een actiefilm waarbij je actie hebt vanaf de eerste paar minuten. Bekende gameplay met een twist en epische muziek. Ik zit op het puntje van mijn bank.
Ik speel het op hard, ik heb best veel verschillende Fire Emblem games met veel plezier gedaan en dan heb ik nog wat meer uitdaging en moet ik echt rekening houden met alle sterktes en zwaktes. Leukste opvallende iets om mee af te sluiten. Ik speel nog steeds met animaties op aan, in de vorige FE games had ik die vaak snel uitgezet maar in dit spel worden de animaties dusdanig snel ingeladen, zijn ze dusdanig vlot dat ik het nog even aan laat.
[ Voor 5% gewijzigd door MetalSonic op 08-05-2023 20:21 ]
Systeem bijgewerkt en zag dat je de dock ook kunt updaten tegenwoordig, maar kan daar nergens changelogs voor vinden, is er een update geweest (of meerdere) en heeft iemand daar de changelogs van?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Alleen het dock met de LAN poort, dus die je bij de Switch OLED krijgt, kan updates krijgen. Maar kon je nu ook je dock updaten? Ik kan me niet herinneren dat er een dock update is geweest en geeft bij mij ook aan dat het up to date is. Kan ook geen changelogs vinden.Gynnad schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:21:
Ik heb mijn Switch een tijdje niet meer aangeraakt, maar nu toch even aangezet om hem bij te werken en op te laden voor vrijdag (TLoZ TotK).
Systeem bijgewerkt en zag dat je de dock ook kunt updaten tegenwoordig, maar kan daar nergens changelogs voor vinden, is er een update geweest (of meerdere) en heeft iemand daar de changelogs van?
Ja, dat is eigenlijk de enige game waar ik bij iedere Nintendo Direct weer op hoop, maar helaas. Misschien nog een surprise drop komend jaar, maar ben bang dat we geen nieuwe Donkey Kong gaan krijgen op de Switch.Farabi schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:20:
had nog ergens gehoopt op een nieuwe donkey kong, maar die hebben ze ook geparkeerd zo te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-05-2023 10:40 ]
Heel simpel, nee dat kan niet. De shop voor de WiiU is dicht en werkt niet met die van de Switch.Farabi schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:39:
ik wil in de toekomst digitale games kopen, maar nu weet ik de geschiedenis van nintendo niet zo goed. hoe BC is nintendo? kan je de digitale aankopen van de vorige generatie console op de huidige gen spelen?
Als je echt voor de toekomst het wil behouden zou ik altijd fysiek aanraden. Zeker voor de lange termijn...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Farabi schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:39:
ik wil in de toekomst digitale games kopen, maar nu weet ik de geschiedenis van nintendo niet zo goed. hoe BC is nintendo? kan je de digitale aankopen van de vorige generatie console op de huidige gen spelen?
Werken alle games zonder 'day one' patch goed of zijn er games die verplicht online verbinding moeten hebben (eens in de zoveel keer)? Dit zijn ook zaken om rekening mee te houden.Touchdomex schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:42:
[...]
Heel simpel, nee dat kan niet. De shop voor de WiiU is dicht en werkt niet met die van de Switch.
Als je echt voor de toekomst het wil behouden zou ik altijd fysiek aanraden. Zeker voor de lange termijn...
[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 09-05-2023 10:47 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nintendo heeft een redelijk goede historiek met fysieke BC, maar geen ervaring met digitale BC. Wat de toekomst brengt kan niemand raden, al ben ik voorzichtig optimistisch.Farabi schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:39:
in de ps5/xbox wereld heb je gelijk. je krijgt daar de spellen op 50% capaciteit geleverd tegenwoordig. zonder internet kun je niks.Jumpman schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:46:
[...]
[...]
Werken alle games zonder 'day one' patch goed of zijn er games die verplicht online verbinding moeten hebben (eens in de zoveel keer)? Dit zijn ook zaken om rekening mee te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 09-05-2023 10:49 ]
Volgens mij patches en updates kun je nog wel binnentrekken mocht je een spel aanschaffen. In ieder geval op de WiiU en 3DS. Echter digitaal het aankopen kan niet meer.Jumpman schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:46:
[...]
[...]
Werken alle games zonder 'day one' patch goed of zijn er games die verplicht online verbinding moeten hebben (eens in de zoveel keer)? Dit zijn ook zaken om rekening mee te houden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De huidige Pro controller is specifiek voor de Switch gemaakt. De Wii en Wii-U hadden hun eigen pro controllers. De Wii-U pro controller kun je met wat aanpassingen volgens mij wel op de Switch gebruiken, maar het wordt niet zo out-of-the-box door Nintendo ondersteunt.Farabi schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:13:
hoe lang bestaat de pro controller al? is dat ook BC?
Het is bij Nintendo lastig in te schatten of je huidige games en controllers ook op volgende generaties gaat werken. Hun handhelds zijn altijd minimaal 1 generatie backwards compatible geweest, maar met consoles zijn ze pas vanaf de Wii backwards compatible (1 generatie). Wii -> Gamecube en Wii-U -> Wii. Maar de Switch is (om logische redenen) weer niet BC.
Met het succes van de Switch zou je verwachten dat een volgende console BC is, maar met Nintendo weet je het gewoon niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Raem op 09-05-2023 11:30 ]
Juist. Grappig genoeg gaat de GameCube controller nu al vier generaties mee zolang je een adapter hebt. Dank je wel Smash.Raem schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:27:
[...]
De huidige Pro controller is specifiek voor de Switch gemaakt. De Wii en Wii-U hadden hun eigen pro controllers. De Wii-U pro controller kun je met wat aanpassingen volgens mij wel op de Switch gebruiken, maar het wordt niet zo out-of-the-box door Nintendo ondersteunt.
Het is bij Nintendo lastig in te schatten of je huidige games en controllers ook op volgende generaties gaat werken. Hun handhelds zijn altijd minimaal 1 generatie backwards compatible geweest, maar met consoles zijn ze pas vanaf de Wii backwards compatible (1 generatie). Wii -> Gamecube en Wii-U -> Wii. Maar de Switch is (om logische redenen) weer niet BC.
Met het succes van de Switch zou je verwachten dat een volgende console BC is, maar met Nintendo weet je het gewoon niet.
Ik ga er wel van uit dat de pro controller waarschijnlijk “forward compatible” zal zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 09-05-2023 11:43 ]
Sales of Nintendo’s hybrid console were down 22.1 percent in the year ended March 31st. The company expects a further 16.5 percent drop this year to just 15 million consoles, suggesting the Switch has truly entered its twilight years six years after release.
Bloomberg reports that Nintendo’s forecast doesn’t include any new or upgraded hardware, with analysts not expecting a Switch successor in the next 12 months.
/f/image/ftqIaBlWc0LEnw9d4fviCBJ0.webp?f=fotoalbum_large)
Bron: The Verge
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Gezien analisten er continu naast zitten, zegt dat niet heel veel.with analysts not expecting a Switch successor in the next 12 months.
Hardware
Nintendo sluit zijn boekjaar af met 17,97 verscheepte consoles - bijna exact de 18 miljoen die ze in hun forecast vernoemden. Het gaat om 6,14 miljoen gewone Switches, 2,62 miljoen Lites en maar liefst 9,22 miljoen exemplaren van het OLED model. Dit zijn 22,1% minder leveringen dan tijdens het fiscale jaar 2021-22.Nintendo verkocht sinds de lancering in maart 2017 ondertussen 125,62 miljoen Switch consoles. Dat de console een grote impact heeft gehad op het bedrijf is geen twijfel over, maar het is zeer duidelijk dat de verkoopscyclus van de Switch zijn laatste fase ingaat.
/f/image/w48S3uQd4RPNR0pW0ZolVxzK.png?f=fotoalbum_large)
Het voorbije kwartaal demonstreert de verdere daling, maar was nog steeds goed voor 3,07 miljoen units.
/f/image/3GndwwBpjWkINkRNqBM4iRmL.png?f=fotoalbum_large)
Voor het fiscale jaar vanaf april 2023 tot eind maart 2024 voorspelt Nintendo 15 miljoen consoles te leveren. Dit vind ik best ambitieus voor jaar 7 en het valt nog te zien of dit zal lukken. Behalve de speculatie van analisten vermeldt Bloomberg in hetzelfde artikel ook dat Furukawa tijdens een persmoment hierover het volgende zei:
In deze voorspelling zit geen nieuwe hardware inbegrepen. VideoGamesChronicle beweert verder (via Bloomberg) op basis van datzelfde persmoment dat Furukawa zou gezegd hebben dat er geen nieuwe hardware zal lanceren tijdens het huidige fiscale jaar - dus tot en met eind maart 2024. Ik heb dit niet kunnen bevestigen met een andere bron of het originele artikel.“Sustaining the Switch’s sales momentum will be difficult in its seventh year,” [...] “Our goal of selling 15 million unit this fiscal year is a bit of stretch. But we will do our best to bolster demand going into the holiday season so that we can achieve the goal.”
Ook financiële krant Nikkei Shimbun (het Japanse equivalent van The Wall Street Journal) beaamt dit op basis van hun eigen bronnen
Development for Nintendo's new console "seems to be progressing well. But a product launch won't happen before next spring at the earliest," - according to a source close to Nintendo https://t.co/PfNWm9kJpN pic.twitter.com/bd2yc7sn86
— Wario64 (@Wario64) 9 mei 2023
Software
213,96 miljoen games werden er verkocht tussen april 2022 en eind maart 2023 - een daling van 9% tegenover het vorige fiscale jaar. Het voorbije kwartaal was ook geen recordbreker, maar er zijn nog steeds 41,85 miljoen games verkocht tussen januari en eind maart. 79.1% van Nintendo’s software omzet kwam het voorbije boekjaar van first-party games.Interessant weetje is overigens dat Nintendo dit jaar de kaap van in totaal meer dan 1 miljard verkochte games op het Switch platform overschreden heeft (1,036 miljard). Enkel de PS2 en de PS4 hebben deze mijlpaal ook ooit bereikt in de consolewereld. Let op, Nintendo telt Digital-only games niet mee in deze statistiek.
Zoals gewoonlijk deelt Nintendo ook verkoopscijfers voor de first-party titels die meer dan een miljoen exemplaren verscheepten:
- Mario Kart 8 Deluxe - 53.79M (+1.79M)
- Animal Crossing: New Horizons - 42.21M (+620K)
- Super Smash Bros. Ultimate - 31.09M (+650K)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 29.81M (+810K)
- Pokémon Sword and Shield - 25.82M (+140K)
- Super Mario Odyssey - 25.76M (+550K)
- Pokémon Scarlet and Violet - 22.10M (+1.49M)
- Super Mario Party - 19.14M (+350K)
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 15.41M (+660K)
- Ring Fit Adventure - 15.38M (+160K)
- Pokémon Legends: Arceus - 14.83M (+200K)
- Luigi’s Mansion 3 - 12.82M (+380K)
- Super Mario 3D World + Bowser’s Fury - 11.38M (+560K)
- Splatoon 3 - 10.67M (+540K)
- Mario Party Superstars - 10.17M (+790K)
- Nintendo Switch Sports - 9.60M (+990K)
- Kirby and the Forgotten Land - 6.46M (+340K)
- Mario Strikers: Battle League - 2.54M (+70K)
- Xenoblade Chronicles 3 - 1.86M (+50K)
- Fire Emblem Engage - 1.61M
- Kirby's Return to Dream Land Deluxe - 1.46M
- Metroid Prime Remastered - 1.09M
- Bayonetta 3 - 1.07M (+30K)
Desondanks zien we ook hier een terugval in de verkopen, zoals ook deze slide uit de presentatie van Nintendo zelf met sell-through data (de cijfers hierboven waren leveringen) toont.
/f/image/pAV7WIAxBSKeXwGHz2DQ8joG.png?f=fotoalbum_large)
Gezien Nintendo zich als doel stelt om de verkopen van de console te blijven motiveren met nieuwe software releases, kunnen we ons ook nog de vraag stellen wat er de komende 9 maanden behalve Pikmin 4 en Pokémon DLC nog in de pipeline zit...
Digitaal
Het belang van digitale verkopen in de software omzet blijft stijgen. Waar in 2021-22 42.6% van Nintendos softwareverkopen digitaal waren, was dit in het voorbije fiscale jaar reeds 48,2% - goed voor 405,2 miljard Japanse Yen (+- 2,89 miljard Euro). Tijdens het afgelopen kwartaal piekte het digitale aandeel zelfs tot 56,7%. Desondanks zien we de absolute omzet dalen op kwartaalbasis - dit door de zwakkere totale kwartaalresultaten./f/image/4nUGArAPANRjev6Zpwh3StuN.png?f=fotoalbum_large)
Voor een breakdown van de digitale sales per kwartaal en per soort verwijs ik naar Nintendos grafiek hieronder:
/f/image/HJZLIHqP36Kk3tysQG11cPMT.png?f=fotoalbum_large)
Mobile & IP
Zoals gewoonlijk is deze grafiek met de inkomsten van Mobile games en intellectuele eigendom niet erg spannend. De trend is licht dalend tot stabiel, zoals duidelijk is uit de trailing twelve months lijn. Op Fire Emblem en Mario Kart Tour na lijkt er weinig progressie aan het smartphone-front gemaakt te worden.Wel spannend wordt volgend kwartaal: de lancering van de Super Mario film op 5 april valt net buiten de boot om in Nintendos jaarcijfers opgenomen te worden, maar volgende keer kunnen we alvast een deel van de omzet door succesvolle film in deze grafiek verwachten.
/f/image/T7amytbjriWifOh3iugFpI3R.png?f=fotoalbum_large)
Interactieve grafiek
Financiëel
Zoals reeds gezegd in het stukje over hardware is de trend momenteel duidelijk neerwaarts bij Nintendo. Vergeleken met het vorige fiscale jaar daalde de omzet met 5,5% en de operationele winst met 14,9%. Het is echter ook belangrijk om dit in perspectief te plaatsen. Hieronder vind je een grafiek met de operationele winst sinds 1981. Ze houdt geen rekening met inflatie, maar desondanks is het verhaal duidelijk: dit was nog steeds het 4de beste jaar ooit voor Nintendo als we over operationele winst spreken: het bedrijf verdiende 504 miljard Japanse Yen (~3.6 miljard Euro)./f/image/0TiUszpDQjXCatOkuTCvUEtS.png?f=fotoalbum_large)
interactieve grafiek
Op kwartaalniveau werd er nog steeds 2.2 miljard Euro omzet en ruim 560 miljoen Euro winst geboekt.
/f/image/fjWNCFn12tB6KOV0Ke0aqPXI.png?f=fotoalbum_large)
Voor het lopende fiscale jaar (04/2023 tot 03/2024) voorspelt Nintendo een verdere daling van de omzet met 9.5 % naar 1450 miljard Japanse Yen, en een daling van de operationele winst met 10.8% tot 450 miljard Yen. Deze voorspelde daling is relatief gezien kleiner dan het aantal units hard- en software dat men verwacht te verkopen (15 miljoen consoles en 180 miljoen games). Mogelijk heeft dit te maken met de verwachte inkomsten van de Super Mario Bros film, die sinds 5 april al meer dan 1.1 miljard dollar van het filmkijkende publiek heeft ontvangen.
Tenslotte toon ik nog even de jaaromzet in Japanse Yen per subcategorie. Vergeleken met vorig jaar is het aandeel van hardware verkopen gedaald (49.5% naar 44%). Zoals reeds eerder vermeld is het belang van het digitale luik dan weer significant gestegen.
/f/image/HoqtCTzTdRE514LNqBvSYugd.png?f=fotoalbum_large)
Research & Development
De R&D uitgaves op een jaar tijd blijven momenteel erg gelijkaardig, getuige de trailing twelve months grafiek. Zelde ontwikkelen kost een duit/f/image/kYEFnHm8IP8quKwX3HUugNaw.png?f=fotoalbum_large)
Interactieve grafiek
Advertising
Ook het marketingbudget blijft stabiel. Je ziet duidelijk hoe Nintendo meer aan marketing uitgeeft sinds de lancering van de OLED./f/image/Ti3HDx84PLynWfJGXRNc8oBi.png?f=fotoalbum_large)
Interactieve grafiek
[ Voor 37% gewijzigd door JackAvery op 10-05-2023 09:51 . Reden: Referentie naar Bloomberg aangepast ]
Ja. Expansion pack bestaan geen codes voor en kan je dus enkel via Nintendo aanschaffen. Je krijgt wel korting op de aankoop op basis van je bestaande lidmaatschappen. Best even uitrekenen wat voor jou het voordeligst is.cooLopke schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:58:
Ik heb even zitten kijken voor een Nintendo online lidmaatschap. Blijkbaar om Zelda the minish Cap te kunnen spelen heb je een lidmaatschap + expansion pack nodig. Ik vind enkel de Nintendo online membership, maar nergens de expansion pack. Is dit enkel via Nintendo zelf te regelen. Dus niet via een code dus? Iemand een idee? Thanks!
Hey gang, just a quick update about Silksong.
— Matthew Griffin (@griffinmatta) 10 mei 2023
We had planned to release in the 1st half of 2023, but development is still continuing. We're excited by how the game is shaping up, and it's gotten quite big, so we want to take the time to make the game as good as we can.
Expect…
Het is niet echt korting die je krijgt, je huidige lidmaatschap wordt beëindigd en dat wordt (grotendeels) gecompenseerd.JackAvery schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 05:32:
[...]
Ja. Expansion pack bestaan geen codes voor en kan je dus enkel via Nintendo aanschaffen. Je krijgt wel korting op de aankoop op basis van je bestaande lidmaatschappen. Best even uitrekenen wat voor jou het voordeligst is.
Ik weet niet zeker of je eShop tegoed kan gebruiken om het abonnement aan te schaffen, maar dat is wel regelmatig met korting verkrijgbaar.
Ik zag deze vanochtend toevallig ook, balen! Uiteraard heb ik liever een game die goed is en afgemaakt, maar het duurt inmiddels wel aardig lang. Wellicht dat ze hem meteen voor de next gen kunnen makenJackAvery schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 05:43:
Silksong fans zullen nog wat meer geduld moeten uitoefenen:
[Embed]
Ik koop zelf codes voor het familie abo met korting en laat dit omzetten. Meestal is dat wel te vinden voor 28-30 euro per jaar. Jouw methode heb ik nog niet geprobeerd maar gaat meestal duurder uitkomen denk ik.Transportman schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:12:
[...]
Het is niet echt korting die je krijgt, je huidige lidmaatschap wordt beëindigd en dat wordt (grotendeels) gecompenseerd.
Ik weet niet zeker of je eShop tegoed kan gebruiken om het abonnement aan te schaffen, maar dat is wel regelmatig met korting verkrijgbaar.
De constructie van het omzetten werkt inderdaad zoals je zegt maar het was te vroeg op de ochtend om dat uit te leggen
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 10-05-2023 08:07 ]
Je kunt online spelen, krijgt cloudsaves, kunt gratis de Mario Kart en Animal Crossing DLC spelen en krijgt toegang tot een select aantal retro SNES, NES, N64, GB(A) en SEGA games.Timbox88 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:00:
Wat krijg je überhaupt voor dat extra abonnement dan eigenlijk?
Als ik het goed begrijp blijft die dan altijd geldig.
Terwijl je bij het abonnement ieder jaar weer opnieuw betaalt. Of heb ik het dan verkeerd begrepen?
Bij NSO krijg je online save game opslag, Nes, Snes, GameBoy games.Timbox88 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:00:
Bij het NSO + uitbreidingspakket krijg je daarbij ook DLC voor MK8, Animal Crossing en Splatoon 2 en N64, GameBoy advance en Sega games.
En klopt dat dit alles enkel beschikbaar is zolang je NSO of NSO + uitbreidingspakket hebt. Save games blijven wel 6 maanden opgeslagen als je geen abonnement meer hebt en kan je weer gebruiken als je binnen die 6 maanden weer abonnement neemt.
[ Voor 24% gewijzigd door RollieBollie op 10-05-2023 09:24 ]
Timbox88 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:00:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ypnGn9gmIAUrxkKTrBU9sfjy.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 10-05-2023 09:28 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat klopt. Je koopt iets of je neemt een abonnement af waarvan je gebruik kan maken zolang het abonnement loopt.Serena schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:19:
Ik heb wel het online lidmaatschap, maar geen expansion pack. Dat voor Mario Kart heb ik met AirMiles gekocht, Bol.com bon van genomen en daar uitbreiding van betaald.
Als ik het goed begrijp blijft die dan altijd geldig.
Terwijl je bij het abonnement ieder jaar weer opnieuw betaalt. Of heb ik het dan verkeerd begrepen?
MK online spelen heb je NSO nodig. Dus dan heb je de DLC.
Splatoon 2 is grotendeels een online game en heb je NSO nodig voor online gaming.
Animal Crossing is (als ik het goed begrijp, ik speel AC niet) leuker als je online mogelijkheden hebt en dus NSO hebt.
Je kan al die DLC los kopen, maar tsja, als je toch al de overige NSO functies gebruikt is het dus dubbel betalen. Enige voordeel dat je dan dus eigenlijk hebt aan los gekochte DLC is dat je ook als NSO stopt er nog gebruik van kan maken.
Maar je krijgt die DLC alleen als je dus die uitbreidingspas neemt en niet bij NSO. Toch? Dus het is wel degelijk een extra. Anders moet je ze los kopen.RollieBollie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:49:
Op zich zijn de DLC die je bij NSO krijgt wel een wassen neus.
Splatoon 2 is grotendeels een online game en heb je NSO nodig voor online gaming.
Animal Crossing is (als ik het goed begrijp, ik speel AC niet) leuker als je online mogelijkheden hebt en dus NSO hebt.
Je kan al die DLC los kopen, maar tsja, als je toch al de overige NSO functies gebruikt is het dus dubbel betalen. Enige voordeel dat je dan dus eigenlijk hebt aan los gekochte DLC is dat je ook als NSO stopt er nog gebruik van kan maken.
Kom ik bij chapter 4, verlies ik toch even twee poppetjes. Dit spel wordt dus al snel serieus qua combat. En denk niet dat het makkelijk is vanwege de ringen. Ik vind de hero's zonder de ringen namelijk behoorlijk zwak dus de hele gameplay draait ook om het juiste gebruik van "engage". Nouja dat mag ook wel, zeker op hard
Verder heerlijk doorgespeeld, ook leuk dat je na een battle nog in het veld kan rond lopen waar je eerder hebt gevochten. Kan je op zoek gaan naar items waarvan ik niet weet wat je er aan hebt (nootjes, fruit etc) en nog met mensen praten.
Standaard NSO en de DLC los kopen is een goede optie, NSO + Uitbreidingspakket is wel een stuk duurder namelijk.RollieBollie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:49:
Op zich zijn de DLC die je bij NSO krijgt wel een wassen neus.
Als je Mario Kart alleen online speelt ben je met enkel het standaard NSO abonnement al klaar omdat de DLC banen online voor iedereen te spelen zijn. De DLC (gekocht of via NSO + Uitbreidingspakket) is alleen interessant als je singeplayer, splitscreen en time trials wilt doen.
Zijn die extra DLC-banen dus gratis in multiplayer en alleen te koop voor SP?L23 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:03:
[...]
Standaard NSO en de DLC los kopen is een goede optie, NSO + Uitbreidingspakket is wel een stuk duurder namelijk.
Als je Mario Kart alleen online speelt ben je met enkel het standaard NSO abonnement al klaar omdat de DLC banen online voor iedereen te spelen zijn. De DLC (gekocht of via NSO + Uitbreidingspakket) is alleen interessant als je singeplayer, splitscreen en time trials wilt doen.
Ik vond ze niet zo leuk trouwens. Voegt weinig toe toz de banen die al in de game zitten imo.
Daar komt het op neer ja. Online kan er een op een baan gestemd worden voordat de race begint en daar komen alle banen bij langs. Op zich wel logisch, anders zou je het aantal online spelers moeten splitsen tussen mensen die de DLC wel en niet hebben, dit houdt het simpel en zorgt er voor dat er altijd genoeg spelers online zijn om tegen te racen. Al is dat bij een populaire game zoals Mario Kart niet echt een probleem.Timbox88 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:06:
[...]
Zijn die extra DLC-banen dus gratis in multiplayer en alleen te koop voor SP?
Ah cool, wasn't aware of that! Thnx!L23 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:11:
[...]
Daar komt het op neer ja. Online kan er een op een baan gestemd worden voordat de race begint en daar komen alle banen bij langs. Op zich wel logisch, anders zou je het aantal online spelers moeten splitsen tussen mensen die de DLC wel en niet hebben, dit houdt het simpel en zorgt er voor dat er altijd genoeg spelers online zijn om tegen te racen. Al is dat bij een populaire game zoals Mario Kart niet echt een probleem.
Ik vind dat er een aantal toffe nieuwe banen tussen zitten. Maar het is voor mij kwantiteit inplaats van kwaliteit. Ik was ook blij geweest met max 4 nieuwe cups (16 banen). Veel banen zijn nu inderdaad een beetje van hetzelfde.Timothy3000 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:10:
Online multiplayer inderdaad.
Ik vond ze niet zo leuk trouwens. Voegt weinig toe toz de banen die al in de game zitten imo.
Spreken jullie dan over de gewone (€15,99) of over de RGB versie (€19,99)
Viel mij ook al op ja. Tijdje stilgestaan met Mario Kart en nu krijg ik ineens allemaal generieke onbekende banen voor m'n kiezen (online). Sommigen sloot ik gewoon winnend af, terwijl ik ze nog nooit heb gereden.L23 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:14:
[...]
Ik vind dat er een aantal toffe nieuwe banen tussen zitten. Maar het is voor mij kwantiteit inplaats van kwaliteit. Ik was ook blij geweest met max 4 nieuwe cups (16 banen). Veel banen zijn nu inderdaad een beetje van hetzelfde.
- blauw geel
- rood blauw
- oranje paars
- groen roze
Als ik de rood blauwe besteld en dan nog één losse rode. Dan is het al beter, maar ook gelijk een stuk duurder.
Met andere woorden: wat te doen?
My middle finger salutes you.
Nee, maar heeft het spel naar mijn mening ook niet nodig.Timbox88 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:35:
Zit er eigenlijk een tof rankingsystem in Mario Kart of is het een beetje basic/summier allemaal?
Geen idee. Ik zou zelf enkel kiezen voor grijs, Mario rood en witbarktus schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:38:
Ik ben een beetje in dubio wat te doen: ik wil extra joycons (heb er nu 2). Die uit China geprobeerd, maar helaas. Tijd voor originele dusNu zijn er diverse kleuren te verkrijgen.
Als ik er hier een van moet kiezen. Dan de rood blauw. Maar echt overtuigend? Nee. Het liefste zou ik grijze hebben, maar die ergens nieuw vinden. Vergeet het maar
- blauw geel
- rood blauw
- oranje paars
- groen roze
. De mario uitvoering zou helemaal gaaf zijn, maar zelfde verhaal.
Als ik de rood blauwe besteld en dan nog één losse rode. Dan is het al beter, maar ook gelijk een stuk duurder.
Tja, dat is lastig voor andere om te beoordelen. Ik heb zelf absurd veel Joy-cons (Mario Red uitvoering, Animal Crossing uitvoering, Zelda TotK, Zelda Skyward Sword, geel/blauw en oranje/paars) maar als je echt de grijze wil hebben en je hebt geen haast, dan zou ik wachten tot ze wel ergens te koop zijn. Als je wel graag z.s.m. nieuwe wil, dan kies ik persoonlijk groen/rozebarktus schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:38:
Ik ben een beetje in dubio wat te doen: ik wil extra joycons (heb er nu 2). Die uit China geprobeerd, maar helaas. Tijd voor originele dusNu zijn er diverse kleuren te verkrijgen.
Als ik er hier een van moet kiezen. Dan de rood blauw. Maar echt overtuigend? Nee. Het liefste zou ik grijze hebben, maar die ergens nieuw vinden. Vergeet het maar
- blauw geel
- rood blauw
- oranje paars
- groen roze
. De mario uitvoering zou helemaal gaaf zijn, maar zelfde verhaal.
Ik begrijp dat grijs eruit is, dus wachten heeft geen zin?Cyrax0508 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:42:
[...]
Tja, dat is lastig voor andere om te beoordelen. Ik heb zelf absurd veel Joy-cons (Mario Red uitvoering, Animal Crossing uitvoering, Zelda TotK, Zelda Skyward Sword, geel/blauw en oranje/paars) maar als je echt de grijze wil hebben en je hebt geen haast, dan zou ik wachten tot ze wel ergens te koop zijn. Als je wel graag z.s.m. nieuwe wil, dan kies ik persoonlijk groen/roze
Ik heb nu al een paar weken her en der gekeken. Maar ik zie de grijze nooit ergens nieuw te koop. Ook op de site van Nintendo zelf zie ik ze niet staan. Maar heb verder geen enorme haastCyrax0508 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:42:
[...]
Tja, dat is lastig voor andere om te beoordelen. Ik heb zelf absurd veel Joy-cons (Mario Red uitvoering, Animal Crossing uitvoering, Zelda TotK, Zelda Skyward Sword, geel/blauw en oranje/paars) maar als je echt de grijze wil hebben en je hebt geen haast, dan zou ik wachten tot ze wel ergens te koop zijn. Als je wel graag z.s.m. nieuwe wil, dan kies ik persoonlijk groen/roze
Heb daar inderdaad een notificatie ingesteld zodat ik ze eventueel kan kopen als ze weer beschikbaar zijn.L23 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:42:
[...]
Geen idee. Ik zou zelf enkel kiezen voor grijs, Mario rood en witIk zie dat Mario rood inderdaad niet meer op voorraad is op de My Nintendo Store... Hopelijk binnenkort weer beschikbaar.
My middle finger salutes you.
Alles is te krijgen toch? MP of hier in de gaten houden. Er zijn diverse andere sites (Reway) die met regelmaat nieuw spul binnen krijgen.L23 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:43:
[...]
Ik begrijp dat grijs eruit is, dus wachten heeft geen zin?
Tweedehands kan zeker. Nieuw heb ik geen ervaring mee met een kleur die uit productie is.Cyrax0508 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:46:
[...]
Alles is te krijgen toch? MP of hier in de gaten houden. Er zijn diverse andere sites (Reway) die met regelmaat nieuw spul binnen krijgen.
Zelf zal ik niet snel nog een setje Joy-cons kopen. Maar op zich wel jammer dat grijs niet meer verkrijgbaar is. Switch V2 met grijze Joy-cons verkocht toen de witte OLED Switch uitkwam.
Ik heb zelf de normale kruidvat controller, maar als je hem met enige regelmaat gebruikt zou ik misschien toch nét iets meer geld uitgeven. Ik had hem gekocht voor mijn neefje, maar zodra er ook maar iets tussen de controller en de switch staat of je been er voor zit dat verliest hij de communicatie. Hij gaat ontzettend netjes met zijn controller om, dus ik heb ondertussen een betere voor hem gekocht en die van de kruidvat gebruik ik alleen nog als er vrienden komen en ik meer controllers nodig heb, daarvoor is hij prima. Maar als je hem met enige regelmaat gebruikt zou ik dus persoonlijk adviseren om te kiezen voor iets van Hori/powerA/de andere bekende merken die iets goedkopere maar wel fatsoenlijke controllers maken.superiscch schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:39:
Ik lees hier soms dat de controller die je in Kruidvat kan kopen ook wel goeie kwaliteit is, geen grote of fanatieke gamers hier maar ik zoek een tweede controller zodat we elk met kleine joycon moeten spelen ☺️
Spreken jullie dan over de gewone (€15,99) of over de RGB versie (€19,99)
Bedankt voor de tip 👍 ik ga de andere merken zeker eens bekijken.evil_lemon schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:55:
[...]
Ik heb zelf de normale kruidvat controller, maar als je hem met enige regelmaat gebruikt zou ik misschien toch nét iets meer geld uitgeven. Ik had hem gekocht voor mijn neefje, maar zodra er ook maar iets tussen de controller en de switch staat of je been er voor zit dat verliest hij de communicatie. Hij gaat ontzettend netjes met zijn controller om, dus ik heb ondertussen een betere voor hem gekocht en die van de kruidvat gebruik ik alleen nog als er vrienden komen en ik meer controllers nodig heb, daarvoor is hij prima. Maar als je hem met enige regelmaat gebruikt zou ik dus persoonlijk adviseren om te kiezen voor iets van Hori/powerA/de andere bekende merken die iets goedkopere maar wel fatsoenlijke controllers maken.
Meestal steken we de joycons in de adapter maar als we eens Mario Kart of Mario Odyssee spelen is het wel leuker als je beide een grotere controller hebt ipv de joycon.
Fanatieke gamers zijn we niet... M'n dochter is 9 en ik speel als vader meer uit nostalgie 😁
Wij gebruiken hier die van de Action, Battletron. Die zijn daar voor een euro of 17 te koop en werkt tot op heden primasuperiscch schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:13:
[...]
Bedankt voor de tip 👍 ik ga de andere merken zeker eens bekijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Wom op 10-05-2023 14:17 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Die zag ik ook al passeren 👍 eens zien welke controller aanwezig is in Kruidvat of Action.Wom schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:16:
[...]
Wij gebruiken hier die van de Action, Battletron. Die zijn daar voor een euro of 17 te koop en werkt tot op heden prima
Stukje eigen ervaring. Ik heb dat probleem niet met die van de Kruidvat. Ik heb de reguliere Kruidvat. Werkt prima. (Edit: Disclaimer: Ik ben geen fijnproever, waarschijnlijk titel casual gamer niet eens waard. Kinderen zijn nog jong dus weten het verschil ook amper tussen controllers.) Enige 'downside' is dat de Kruidvat/Action controller de Amiibo kaartjes niet kan lezen. Deze feedback kreeg ik van m'n dochter naar aanleiding van Animal Crossing kaartjes proberen te gebruiken op deze controllers.evil_lemon schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:55:
[...]
Ik heb zelf de normale kruidvat controller, maar als je hem met enige regelmaat gebruikt zou ik misschien toch nét iets meer geld uitgeven. Ik had hem gekocht voor mijn neefje, maar zodra er ook maar iets tussen de controller en de switch staat of je been er voor zit dat verliest hij de communicatie. Hij gaat ontzettend netjes met zijn controller om, dus ik heb ondertussen een betere voor hem gekocht en die van de kruidvat gebruik ik alleen nog als er vrienden komen en ik meer controllers nodig heb, daarvoor is hij prima. Maar als je hem met enige regelmaat gebruikt zou ik dus persoonlijk adviseren om te kiezen voor iets van Hori/powerA/de andere bekende merken die iets goedkopere maar wel fatsoenlijke controllers maken.
Volgens mij is de van de Action exact hetzelfde alleen andere 'gebrand'.
[ Voor 15% gewijzigd door Estylicious op 10-05-2023 16:51 ]
Ben ook enorm dissapointed dat advance wars geen match making heeft

2) ik zoek joycons die niet los zitten in de switch Oled. Ik overweeg ook andere meer comfortable grip joycons.
Recommendations worden gewaardeerd.
3) zijn alle joycons compatible met de oled? of zijn bijv. joycons van de switch v1/v2 meer "wiebelig" in de oled?.
[ Voor 41% gewijzigd door EstiematiesEnzo op 10-05-2023 17:06 ]
Ik zit in zelfde schuitje dus Kruidvat of Action zullen hier ook wel prima zijn, Amiibo gebruiken we niet ☺️Estylicious schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Stukje eigen ervaring. Ik heb dat probleem niet met die van de Kruidvat. Ik heb de reguliere Kruidvat. Werkt prima. (Edit: Disclaimer: Ik ben geen fijnproever, waarschijnlijk titel casual gamer niet eens waard. Kinderen zijn nog jong dus weten het verschil ook amper tussen controllers.) Enige 'downside' is dat de Kruidvat/Action controller de Amiibo kaartjes niet kan lezen. Deze feedback kreeg ik van m'n dochter naar aanleiding van Animal Crossing kaartjes proberen te gebruiken op deze controllers.
Volgens mij is de van de Action exact hetzelfde alleen andere 'gebrand'.
Ik kwam vandaag daarnet een filmpje tegen die de versies vergelijkt ☺️, ook het interieur en ze verschillen toch een beetje.
YouTube: Nintendo Switch Battletron Action Controller vs. Kruidvat Editie 🦾
Grappig, leuk filmpje!superiscch schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:40:
[...]
Ik zit in zelfde schuitje dus Kruidvat of Action zullen hier ook wel prima zijn, Amiibo gebruiken we niet ☺️
Ik kwam vandaag daarnet een filmpje tegen die de versies vergelijkt ☺️, ook het interieur en ze verschillen toch een beetje.
YouTube: Nintendo Switch Battletron Action Controller vs. Kruidvat Editie 🦾
Dat laatste klopt niet helemaal. Als je online met vrienden speelt moet wel een van de spelers in het bezit zijn van de DLC. Dus niemand gekocht, niemand spelen…L23 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:03:
[...]
Standaard NSO en de DLC los kopen is een goede optie, NSO + Uitbreidingspakket is wel een stuk duurder namelijk.
Ik vind juist de uitbreidingen leuk, vooral de steden. Die speel ik dan ook het liefste…Timothy3000 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:10:
Online multiplayer inderdaad.
Ik bedoelde gewoon online racen tegen vreemden. Als je inderdaad zelf een kamer maakt en tegen vrienden wilt spelen dan moet je zelf of een van de vrienden de DLC hebben.Serena schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:54:
[...]
Dat laatste klopt niet helemaal. Als je online met vrienden speelt moet wel een van de spelers in het bezit zijn van de DLC. Dus niemand gekocht, niemand spelen…
[...]
Ik vind juist de uitbreidingen leuk, vooral de steden. Die speel ik dan ook het liefste…
Ik vind de extra banen wel leuk, maar die steden zijn niet mijn favoriet. Parijs vond ik onder andere wel goed, maar Berlijn, Londen en Amsterdam vind ik wat onoverzichtelijk. Ik hoop op nog een paar toffe banen van Mario Kart Double Dash!!
Zelda heeft toch weer wat aangewakkerd! Kon het niet laten! Zin in!
Geen idee, ik zou aanraden om dit te onderzoeken voor games die je zelf specifiek interesseren. Zonder matchmaking kan er nog steeds een grote online community bestaan, al zal ik er van uitgaan dat voor de klassieke multiplatform multiplayer games de Switch playerbase misschien wat kleiner isEstiematiesEnzo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:02:
1) Heeft iemand misschien een lijst van games met online match making?. Heb gegoogled en het lijkt wel alsof er maar 10 games zijn.. exclusief de free to play stuff zoals overwatch en warframe etc.. Volgens het internet heeft monster hunter generations and rise match making, klopt dit?.
Ben ook enorm dissapointed dat advance wars geen match making heeft
je kan kijken naar een gripcase i.p.v. naar andere joycons. Ik weet niet wat je precies bedoelt met los zitten (meerdere interpretaties mogelijk), maar als je joycons te los zitten kan er een kleine reparatie nodig zijn in sommige gevallen. Natuurlijk is het niet goed als ze dan weer te vast zitten, vanuit het standpunt wanneer je de console laat vallen - ze breken de val vaak expres voor de Switch zelf.2) ik zoek joycons die niet los zitten in de switch Oled. Ik overweeg ook andere meer comfortable grip joycons.
Recommendations worden gewaardeerd.
Third party joycons verliezen vaak wat functionaliteit maar je kan naar Hori Split Pad Pro of de Binbok/NXYI controllers gaan kijken als je een groter model wilt.
Alles is compatible met elkaar.3) zijn alle joycons compatible met de oled? of zijn bijv. joycons van de switch v1/v2 meer "wiebelig" in de oled?.
Kan een duur risico worden moest Nintendo ineens out of the blue een nieuwe console aankondigen maar voor hetzelfde geld heb ik er nog tot + 2024 plezier mee.
Nice! En ook al kondigt Nintendo nu op korte termijn een nieuwe Switch/console aan, dan ligt 'ie sowieso niet direct in de winkels. Dus je zit voorlopig echt wel goed :)!Rebbelx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:57:
Anderhalve maand geleden dus Switch Lite gekocht en daar enorm veel uren spelplezier mee gehad. Zoveel zelfs dat ik de functie om op tv te spelen en het effectief kunnen switchen tussen handheld en docked begon te missen. Daarom de switch lite van de hand gedaan en toch de switch oled versie gekocht. Hadden ze blijkbaar ook enkel maar de Zelda Special Edition liggen dus maar meteen voor deze gegaan :-)
Kan een duur risico worden moest Nintendo ineens out of the blue een nieuwe console aankondigen maar voor hetzelfde geld heb ik er nog tot + 2024 plezier mee.
En zelfs al zou dat wel zo zijn, het is niet dat de Switch het op die datum spontaan niet meer zal doen of de games onbeschikbaar zijn, dus de opvolger hoeft ook niet direct aangeschaft te worden, met de huidige library kan iemand jaren vooruit.Timbox88 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:22:
[...]
Nice! En ook al kondigt Nintendo nu op korte termijn een nieuwe Switch/console aan, dan ligt 'ie sowieso niet direct in de winkels. Dus je zit voorlopig echt wel goed :)!
:strip_exif()/f/image/c3V8LDR5E4h8DQOLZVu4KVi2.jpg?f=fotoalbum_large)
De kinderen lekker in het zwembad spelen en papa in de chalet gamen
Voor degenen die ze al gespeeld hebben, is het aan te raden om ze in chronologische volgorde te spelen of maakt het vrij weinig uit?
[ Voor 11% gewijzigd door Jan_V op 11-05-2023 09:28 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Erg tof. Heb zelf pas deel 1 gekocht. Had deze dacht ik op een andere console al wel, maar zal uiteindelijk niet. Deeltje 2 volgens mij wel op de N3DS en deel 3 komt ooit nog wel, alhoewel ik nog niet echt in het spel kan komen.Jan_V schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:10:
Het is duidelijk wat ik in de zomervakantie ga doen!
[Afbeelding]
Deel 1 komt van origine van de Wii, maar was ook speelbaar/beschikbaar op de WiiU (via BC of als aankoop in de eShop wat effectief gewoon een disc image was). Hij is ook geport naar de N3DS.Arunia schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:21:
[...]
Erg tof. Heb zelf pas deel 1 gekocht. Had deze dacht ik op een andere console al wel, maar zal uiteindelijk niet. Deeltje 2 volgens mij wel op de N3DS en deel 3 komt ooit nog wel, alhoewel ik nog niet echt in het spel kan komen.
Deel 2 en 3 zijn alleen beschikbaar op de Switch.
Tenslotte heb je nog X (Xenoblade Chronicles X) die alleen op de WiiU beschikbaar is, maar qua verhaallijn los staat van de rest. Er wordt al wel een hele tijd gefluisterd en gehoopt op een Switch port, maar vooralsnog heeft noch Nintendo, noch Monolith daar iets over laten vallen, behalve dan dat het een heidens karwei zou zijn.
Kun je 3 een beetje spelen zonder 1 en/of 2 gespeeld te hebben? Of volg je er dan niks van?Seal64 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:31:
[...]
Deel 1 komt van origine van de Wii, maar was ook speelbaar/beschikbaar op de WiiU (via BC of als aankoop in de eShop wat effectief gewoon een disc image was). Hij is ook geport naar de N3DS.
Tenslotte heb je nog X (Xenoblade Chronicles X) die alleen op de WiiU beschikbaar is, maar qua verhaallijn los staat van de rest. Er wordt al wel een hele tijd gefluisterd en gehoopt op een Switch port, maar vooralsnog heeft noch Nintendo, noch Monolith daar iets over laten vallen, behalve dan dat het een heidens karwei zou zijn.
In principe zijn het wel vervolgen en je mist een hoop knipogen naar oude games, zoals namen van locaties, verwijzingen naar gebeurtenissen en bepaalde personages die je nog zou kunnen kennen uit de oude games, en die dus een glimlach op je gezicht kunnen brengen, maar meer ook niet. Zonder kennis van 1 en 2 kun je 3 nog steeds prima spelen en waar kennis van de oude games nodig zou zijn wordt dat wel uitgelegd.Timbox88 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:37:
[...]
Kun je 3 een beetje spelen zonder 1 en/of 2 gespeeld te hebben? Of volg je er dan niks van?
Enige is dan dat als je 1 en 2 pas later gaat spelen, bepaalde dingen niet meer als een verrassing komen omdat je in 3 al hebt gezien wat er uiteindelijk gebeuren gaat.
Ah ja, ik kan me herinneren dat het echt een zooitje is geweest qua spellen voor welke console en wat remakes zijn.Seal64 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:31:
[...]
Deel 1 komt van origine van de Wii, maar was ook speelbaar/beschikbaar op de WiiU (via BC of als aankoop in de eShop wat effectief gewoon een disc image was). Hij is ook geport naar de N3DS.
Bedenk me dat ik dan 1 voor de N3DS heb en ondertussen dus op de Switch. Dan heb ik 2 niet, maar wel X speciaal vorig jaar gekocht. Is een totaal ander soort spel.
In volgorde, het zijn per stuk wel hele andere games, maar ieder deel heeft referenties naar het voorgaande deel (einde van 2 refereert naar het einde van 1 met een major spoiler, 3 refereert op allerlei punten naar 1 en 2).Jan_V schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:10:
[Afbeelding]
Voor degenen die ze al gespeeld hebben, is het aan te raden om ze in chronologische volgorde te spelen of maakt het vrij weinig uit?
Vergeet ook de DLCs voor 2 en 3 niet, die zijn ook de moeite waard.
Hoop dat je er doorheen komt. Ik heb ze alle drie geprobeerd maar vond er echt niets aan.Jan_V schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:10:
[Afbeelding]
Browser? Er is in ieder geval Youtube en Pokemon TV.jpg97 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:31:
Sinds gisteren een Switch lite. Leuk apparaat, alleen jammer dat er native geen streaming diensten op draaien als app. Ja het kan via de browser maar dat is toch een gemiste kans.
Ik weet dat er met wat DNS instellingen veranderen je kan browsen, maar welke streamingsdiensten kan je dan via de browser bekijken en werkt dat een beetje? Of praten we gewoon onzin
[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 11-05-2023 11:57 ]
Het zou inderdaad een leuke feature zijn om Netflix, Disney+, etc. te kunnen streamen.jpg97 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:31:
Sinds gisteren een Switch lite. Leuk apparaat, alleen jammer dat er native geen streaming diensten op draaien als app. Ja het kan via de browser maar dat is toch een gemiste kans.
De meeste mensen hebben er wel andere devices voor, maar wel een goede toevoeging. Heb nu een Roku stick op de kinderen hun slaapkamer, maar als het met een Switch kon had ik dat wellicht overwogen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Je kunt via de browser gewoon inloggen op een streaming dienst en dan via de browser kijken.L23 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:40:
[...]
Browser? Er is in ieder geval Youtube en Pokemon TV.
Ik weet dat er met wat DNS instellingen veranderen je kan browsen, maar welke streamingsdiensten kan je dan via de browser bekijken en werkt dat een beetje? Of praten we gewoon onzin
Eerder had ik al de klacht gelezen dat je op hetzelfde eiland zit. Daar heb ik mij nooit zo druk om kunnen maken, wat boeit dat nou zou je zeggen. Tot ik er nu achter ben dat bepaalde opdrachten zoals resources verzamelen voor huizen van nieuwe bewoners echt alleen maar door de eerste bewoner gedaan kunnen worden. Dat vind ik dan wel weer erg jammer, want als secundaire bewoner focust het spel zich zonder al dat soort extra opdrachten wel heel erg op het grinden van vissen en diepzeedieren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja dat is ook wel zo, het is wellicht leuker als ieder zijn eigen Switch heeft en je elkaar kunt bezoeken, maar goed dan moet je twee extra apparaten kopen.Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:24:
Sinds kort zitten wij aan de Animal Crossing. Had hem lang geleden al voor mijn vriendin gekocht maar die had geen zin om door te zetten, tot mijn dochter het nu ontdekt heeft en er helemaal op los gaat. Nu spelen we met z'n drieën.
Eerder had ik al de klacht gelezen dat je op hetzelfde eiland zit. Daar heb ik mij nooit zo druk om kunnen maken, wat boeit dat nou zou je zeggen. Tot ik er nu achter ben dat bepaalde opdrachten zoals resources verzamelen voor huizen van nieuwe bewoners echt alleen maar door de eerste bewoner gedaan kunnen worden. Dat vind ik dan wel weer erg jammer, want als secundaire bewoner focust het spel zich zonder al dat soort extra opdrachten wel heel erg op het grinden van vissen en diepzeedieren.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Net in huis gehaald en werkt wel goed. Enkel trilmotor is wel harder vind ik... Je kan hem wel verlagen maar als je hem heropstart staat hij weer 100% lees ik?Wom schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:16:
[...]
Wij gebruiken hier die van de Action, Battletron. Die zijn daar voor een euro of 17 te koop en werkt tot op heden prima
De Joy-cons en de Pro Controller hebben HD Rumble. Dit soort controllers hebben een standaard trilmotor. Verschil in kwaliteit.superiscch schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:19:
[...]
Net in huis gehaald en werkt wel goed. Enkel trilmotor is wel harder vind ik... Je kan hem wel verlagen maar als je hem heropstart staat hij weer 100% lees ik?
Verklaart verschil in prijs ook wel ☺️ ik denk wel dat het zal wennen 👍L23 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:23:
[...]
De Joy-cons en de Pro Controller hebben HD Rumble. Dit soort controllers hebben een standaard trilmotor. Verschil in kwaliteit.
browser??jpg97 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:15:
[...]
Je kunt via de browser gewoon inloggen op een streaming dienst en dan via de browser kijken.
Kan dit? Is dit te fixen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic