Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik zou ze alledrie erg graag willen, maar heb geen punten.
Met name 6 golden coins maakt mij erg blij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Blomminator schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:14:
Ik zou ze alledrie erg graag willen, maar heb geen punten.
Met name 6 golden coins maakt mij erg blij!
Er is een gratis ios (maybe ook android?) app waarbij je heel makkelijk punten kan behalen. Fire emblem Heroes.
Daar kan je meer dan 800 coins mee behalen, steeds auto battle en je wint er makkelijk.
Check ook de Switch ‘opdrachten’ van deze week.

Animal Crossing geeft je 300 coins voor alleen het linken van je account.

https://my.nintendo.com/missions#fire_emblem_heroes

[ Voor 17% gewijzigd door Ike. op 17-03-2023 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Zojuist de story mode van Super Mario Odyssey uitgespeeld. Ik moet alle extra manen nog, maar het verhaal is verder "klaar". Na Super Mario 3d world is dit de tweede Mario game die ik achter elkaar uitspeel. :D

Zijn er nog aanraders?

Ik ben nog bezig met Toads Treasure Tracker en heb Donkey Kong Tropical Freeze en Super Smash Bros ultimate op het oog. :P

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barktus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:10:
Zojuist de story mode van Super Mario Odyssey uitgespeeld. Ik moet alle extra manen nog, maar het verhaal is verder "klaar". Na Super Mario 3d world is dit de tweede Mario game die ik achter elkaar uitspeel. :D

Zijn er nog aanraders?

Ik ben nog bezig met Toads Treasure Tracker en heb Donkey Kong Tropical Freeze en Super Smash Bros ultimate op het oog. :P
Donkey Kong Tropical Freeze is een aanrader, die vond ik erg tof. Zoek je nog andere 2D platformers dan zijn Rayman Legends en Yooka-Laylee and the Impossible Lair ook aanraders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:02

Zijn er nog aanraders?

Kirby and the forgotten land

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43

Zijn er nog aanraders?

Heb je de dark side of the moon levels ook gedaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

sderooij schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:39:
[...]

Heb je de dark side of the moon levels ook gedaan? :)
Ik denk het niet, vertel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 14:23
FabianNL schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Ik zou toch echt even 5 minuten de tijd nemen en de controllers remapen. Dan is het spel prima te spelen. Nog steeds niet zo soepel als moderne games, in mijn ogen, maar zeker goed te doen.

En bij het aanzetten van de Switch, vraagt ie automatisch om door te gaan met de custom instellingen of de controllers normaal te gebruiken. Met de kids hier dus ook nog problemen mee gehad.

Tekst en uitleg over het remapen, maar zo staan er nog 100 links op Google.
Thanks dit werkt eigenlijk best goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 14:23
barktus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:21:
[...]

Manen verzamelen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
barktus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:21:
[...]

there you go :)
YouTube: Super Mario Odyssey: Dark Side - All 24 Power Moons Locations Guide ...

vond het ontzettend gaaf om die te doen. Denk dat ik binnenkort een hele nieuwe run doe :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:18:
[...]

YouTube: Super Mario Odyssey: Dark Side - All 24 Power Moons Locations Guide ...

vond het ontzettend gaaf om die te doen. Denk dat ik binnenkort een hele nieuwe run doe :D
Ik ben vooral benieuwd of ik de Darker side of the Moon nu wel kan. Destijds opgegeven en met een glitch toch die manen gehaald :P Maar afgelopen jaar aardig wat moeilijke platform spellen gespeeld. Dus wel zin om weer een kans te geven.

Moeilijkste in de game blijft in ieder geval de jump rope challenge...

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 18-03-2023 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of ik de Darker side of the Moon nu wel kan. Destijds opgegeven en met een glitch toch die manen gehaald :P Maar afgelopen jaar aardig wat moeilijke platform spellen gespeeld. Dus wel zin om weer een kans te geven.

Moeilijkste in de game blijft in ieder geval de jump rope challenge...
Die heb ik wel gehaald, na een gezond aantal vloekwoorden en zuchten :P

Jump rope mini game in mario party superstars is even irritant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47
sderooij schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:54:
[...]

Die heb ik wel gehaald, na een gezond aantal vloekwoorden en zuchten :P

Jump rope mini game in mario party superstars is even irritant :D
Heb die nooit gedaan. Net als die volleybalchallenge.. Wel geprobeerd, maar op n gegeven moment had ik zoiets van: heb meerdere games te spelen, dus laat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCNY schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Heb die nooit gedaan. Net als die volleybalchallenge.. Wel geprobeerd, maar op n gegeven moment had ik zoiets van: heb meerdere games te spelen, dus laat ook maar.
Volleybalchallenge wel gedaan, die is makkelijker als je co-op mode kiest.

Bij de jump rope challenge begint mijn hart steeds sneller te kloppen en krijg ik zowat een paniekaanval. Wel grappig om te zien dat er ook mensen zijn die er totaal geen moeite mee hebben. Maar ik vond het verschrikkelijk. Uiteindelijk de maan behaald met de scooter glitch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

sderooij schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:18:
[...]

Merci :9

Bedankt voor de tips voor andere games. Super Smash voor 35 euro op marktplaats, dus voor 40 euro thuis. Maar voor 52 euro hagelnieuw te kopen. Het probleem is, die 52 euro vind ik het spel niet waard, maar het verschil met een tweedehandse is dan weer zo klein. Dilemma's :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purejet
barktus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:53:
[...]

Merci :9

Bedankt voor de tips voor andere games. Super Smash voor 35 euro op marktplaats, dus voor 40 euro thuis. Maar voor 52 euro hagelnieuw te kopen. Het probleem is, die 52 euro vind ik het spel niet waard, maar het verschil met een tweedehandse is dan weer zo klein. Dilemma's :+
Gewoon nieuw kopen dus, tenzij je het kunt ophalen. Risico dat het niet wordt verstuurd loop je namelijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47
L23 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:43:
[...]

Volleybalchallenge wel gedaan, die is makkelijker als je co-op mode kiest.

Bij de jump rope challenge begint mijn hart steeds sneller te kloppen en krijg ik zowat een paniekaanval. Wel grappig om te zien dat er ook mensen zijn die er totaal geen moeite mee hebben. Maar ik vond het verschrikkelijk. Uiteindelijk de maan behaald met de scooter glitch.
Ochja de scooter glitch. Die heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar lukte mij ook niet om dat voor elkaar te krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Purejet schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Gewoon nieuw kopen dus, tenzij je het kunt ophalen. Risico dat het niet wordt verstuurd loop je namelijk ook nog.
Dat is eigenlijk ook weer zo. Maar eens wachten tot die ergens in de aanbieding is dus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
DCNY schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 22:18:
[...]

Ochja de scooter glitch. Die heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar lukte mij ook niet om dat voor elkaar te krijgen :')
Ik heb hem gehaald door een van de letters die voor de maan ernaast is out-of-bounds te krijgen, dan kan je op de letter gaan staan en dan telt die continu alsof je netjes op het juiste moment springt zonder dat je iets hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Gisteren zijn er een aantal goede 2d platformers genoemd om na Odyssey te gaan spelen. En één 3D platformer (Kirby). Zijn er nog meer 3D platformers die echt een aanrader zijn?

Zelda heb ik nooit gespeeld, dus geen idee of ik dat wat vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barktus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:29:
Gisteren zijn er een aantal goede 2d platformers genoemd om na Odyssey te gaan spelen. En één 3D platformer (Kirby). Zijn er nog meer 3D platformers die echt een aanrader zijn?

Beste 3D platformer is Mario Odyssey. Mario 3D World + Bowser’s Fury is ook goed. New Super Lucky’s Tale vond ik ook leuk om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Vandaag Metroid Prime: Remastered uitgespeeld. Wat is Metroid Prime toch een tijdloze topper. Misschien raar om te zeggen, maar die game verdient echt meer erkenning. En dat is misschien raar om te zeggen terwijl de GameCube originele versie een 97 op MetaCritic heeft gekregen en de remastered een 94. Maar deze game hoort in de top 20 aller tijden te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21

Mauz1978

Console War Veteran

barktus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:07:
[...]

Dat is eigenlijk ook weer zo. Maar eens wachten tot die ergens in de aanbieding is dus. :)
Als je digitaal aankopen niet erg vindt, zou ik die met tegoed en vouchers kopen. 50 euro eshop tegoed is vaak te koop met 10% korting (soms zelfs 20%). Als je er daar twee van koopt, kan je de 99 euro nintendo voucher kopen waarbij je twee games kan uitkiezen die nintendo ermee aanbiedt. Dat zijn altijd de premium games als Mario en Zelda (maar nog veel anderen - die wel vaak in de aanbieding zijn dus niet interessant).

In weze heb je dan dus ‘maar’ 45 euro voor een premium game betaald.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
barktus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:29:

Luigi’s mansion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Mauz1978 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 06:58:
[...]

Als je digitaal aankopen niet erg vindt, zou ik die met tegoed en vouchers kopen. 50 euro eshop tegoed is vaak te koop met 10% korting (soms zelfs 20%). Als je er daar twee van koopt, kan je de 99 euro nintendo voucher kopen waarbij je twee games kan uitkiezen die nintendo ermee aanbiedt. Dat zijn altijd de premium games als Mario en Zelda (maar nog veel anderen - die wel vaak in de aanbieding zijn dus niet interessant).

In weze heb je dan dus ‘maar’ 45 euro voor een premium game betaald.
Die vouchers zijn alleen mogelijk als je een NSO abonnement hebt en interessant voor recente releases, ook de oudere Mario en Zelda komen langs in de aanbieding (al is dat niet vaak), als je dat op kan wachten is een voucher niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:59
Gisteren het spel ‘Tormented Souls’ in de aanbieding gescoord bij Game Mania.
Wat ik zover heb kunnen zien al erg mooie graphics. Jammer dat het saven een ding is, schijnbaar echt pas verder in het spel, dus ik begin vandaag weer van voren af aan. Gelukkig weet ik nu waar alles ligt…
Krijg een beetje een Escape Room vibe bij het spel.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:48
kleijn1985 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:52:
Denk even leuk goldeneye te spelen op de switch, maar de besturing is echt /extreem/ drama :( niet speelbaar met een normale(officiele nintendo pro-) controller oef….geen zin om controls te gaan remappen ivm schakelen naar andere games met de kids….

dus eigenlijk ontkom je niet aan een n64 controller….die van nintendo is fors aan de prijs; zijn er redelijke 3rd party opties draadloos die werken met een switch?
Ik heb in dit topic de tip gekregen voor de Brawler64 Bluetooth NSO Edition en ik kan niet anders zeggen dan dat ie uitstekend bevalt. Je moet wel wat verzendkosten en douanekosten rekenen, maar dan heb je een hele fijne controller die misschien nog wel prettiger werkt dan de officiële N64 Switch controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb sinds deze week ook Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket. Nintendo 64 NSO heeft nog niet mijn interesse. Maar de Mega Drive en Game Boy Advance games zijn erg leuk om te spelen. Ik merk voornamelijk bij Mario Kart: Super Circuit dat het een stuk fijner speelt met de SNES controller. Ik kijk uit naar F-Zero Maximum Velocity en Golden Sun. Hopelijk brengen ze de Sonic Advance games ook nog een keer uit. En het zou helemaal tof zijn als ze Konami Krazy Racers (beter dan Mario Kart: Super Circuit) uitbrengen, maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:00

Zijn er nog aanraders?

Als je de story mode uit hebt begint het spel eigenlijk pas. Er zijn dan nog enorm veel manen te halen.

Mijn aanrader. Monster boy. Erg goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je Fifa 2X nog niet gespeeld hebt dan kunnen Nintendo Switch Online-leden vanaf vandaag tot zondag 26 maart Fifa 23 gratis uitproberen met Games op Proef. En anders wellicht interessant voor de 100 platina punten die je ermee kan verdienen bij Missies en beloningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog een interessant nieuwtje. Dit is de eerste keer dat ik een melding krijg via de mail dat een product weer op voorraad is in de My Nintendo Store. De Super Nintendo Entertainment System-controller voor de Nintendo Switch is weer te bestellen.

Ik heb er nog eentje besteld. Ik had hem al, maar die had de laatste tijd vreemde kuren. De R knop stopte met werken. open gemaakt en alles doorgemeten, leek niet te repareren. Paar maanden later werkt de R knop weer :P

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 20-03-2023 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Normaal lees (en schrijf af en toe) hier mee betreft de Switch. Maar nu even wat anders wat lichtjes off-topic is, dus hoop dat ie mag blijven staan. In mijn vrije tijd ben ik actief als vrijwilliger voor UA vluchtelingen / oorlog slachtoffers. Ik doneer geld bij elkaar voor een Switch voor een jongen wat ziek is.

Voor Nikita, een Oekraïense jongen van 11 jaar, zamelen we geld in voor een Nintendo Switch en wat games. Hij is gevlucht van Oekraïne naar Nederland. Helaas is hij ernstig ziek en word hij behandeld in het Prinses Maxima ziekenhuis. Nikita heeft zijn computer en spelletjes achter moeten laten in Oekraïne. Hij speelde graag voetbal spelletjes zoals Fifa.

Hij ligt veel in het ziekenhuis en het spelen van games zouden een leuke afleiding zijn voor deze jongen. Vandaar dat we geld inzamelen voor een Nintendo Switch!
Ons doel is om 400 euro op te halen. Daarmee kunnen we een Switch halen met Fifa en wat andere spelletjes. Dat kan via onderstaande link, klik daarna op ‘Click to donate’. Elk bedrag is welkom, groot of klein.

https://tikkie.blob.core....6jS01PmM2NUkHiJc018cLg%3D

Edit: de donaties zijn binnen. Iedereen ontzettend bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

offtopic:
[quote]Tux3.14 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:26:
Hij ligt veel in het ziekenhuis en het spelen van games zouden een leuke afleiding zijn voor deze jongen. Vandaar dat we geld inzamelen voor een Nintendo Switch!
Ons doel is om 400 euro op te halen. Daarmee kunnen we een Switch halen met Fifa en wat andere spelletjes.
[/quote]

Ik had mij even ingelezen wat voor een stichting dit is, maar dat ziet er wel OK uit geloof ik. Leuk initiatief wat ik graag ondersteun (ipv die grote graaiers) en een donatie gedaan! Ik verwacht wel een leuk bericht(hier, als dat mag, of via PB) als het allemaal gelukt is! :)

Succes ermee!

Even iets anders: Vrienden van mij en ik streamen graag voor elkaar op DC met de Switch. We gebruiken nu een goedkoop chinees streaming boxje, maar die loopt geregeld vast. Is er iets wat zonder latency (of iig zo min mogelijk) kan streamen zonder bijkomende problemen via VLC player? Want we worden inmiddels wel gek van de problemen die het geeft (ene keer geen geluid of geen beeld, andere keer zonder problemen - heel random en bij iedereen die datzelfde boxje heeft).

[ Voor 34% gewijzigd door Cybergamer op 20-03-2023 14:08 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Cybergamer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:00:

Ik had mij even ingelezen wat voor een stichting dit is, maar dat ziet er wel OK uit geloof ik. Leuk initiatief wat ik graag ondersteun (ipv die grote graaiers) en een donatie gedaan! Ik verwacht wel een leuk bericht(hier, als dat mag, of via PB) als het allemaal gelukt is! :)
Het is zeker OK. Ik ben zelf 1 van de vrijwilligers (en bestuurslid) en niemand verdient er geld aan, letterlijk elke cent word uitgegeven voor Oekraïne :-)
Ik zal delen als het gelukt is, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:42:
En nog een interessant nieuwtje. Dit is de eerste keer dat ik een melding krijg via de mail dat een product weer op voorraad is in de My Nintendo Store. De Super Nintendo Entertainment System-controller voor de Nintendo Switch is weer te bestellen.

Ik heb er nog eentje besteld. Ik had hem al, maar die had de laatste tijd vreemde kuren. De R knop stopte met werken. open gemaakt en alles doorgemeten, leek niet te repareren. Paar maanden later werkt de R knop weer :P
Op zich geen probleem dat ik deze gemist heb maar ik zie hetzelfde gebeuren bij de N64 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:13:
[...]

Op zich geen probleem dat ik deze gemist heb maar ik zie hetzelfde gebeuren bij de N64 :(
Problemen met de controller?

Of beschikbaarheid? Gek genoeg lijkt het nu weer op voorraad te zijn, maar voor hoelang…

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 20-03-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 beschikbaarheid.

Overigens zie ik dat megadrive controllers ook beschikbaar zijn momenteel.

[ Voor 62% gewijzigd door JackAvery op 20-03-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een beetje de hoop dat Nintendo nu voldoende controllers heeft geproduceerd. Op de N64 controller na zijn ze nu allemaal te bestellen. Maar kan ook zijn dat de interesse in de NES en Mega Drive controllers behoorlijk laag is. Ze zijn in ieder geval niet gelijk uitverkocht.

Ik verwacht binnenkort wel dat de N64 controller weer te bestellen is, hopelijk zijn er dan idd genoeg beschikbaar.

Edit: Ja de Megadrive controllers waren al sinds 3 maart beschikbaar en zijn tot dusver nog niet uitverkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 20-03-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@L23 het lijkt er inderdaad al even op dat Nintendo nieuwe stock heeft voor een aantal items. Ik ben echter skeptisch dat de N64 controller deze keer lang verkrijgbaar blijft. Het is de meest unieke controller van de NSO controllers waardoor deze, ondanks de prijs, de grootste meerwaarde levert. Nu de N64 library interessanter is geworden lijkt het me zeker mogelijk dat Nintendo de vraag blijft onderschatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18
Paar dagen terug begonnen met Zelda Botw. Lang dit spel uitgesteld, ook (vraag mij niet waarom) gedacht dat het een "mindere Zelda" zou zijn. Mede doordat wapens opraken en je moet koken etc. Op basis van reviews en previews voelde het nooit echt goed.

Eerste twee uur in dit spel waren ook niet overwegend positief. Ik ging door de eerste dungeon zonder zwaard. Hoe raar wil je het hebben?

Gelukkig begin ik het spel steeds meer te waarderen. De presentatie is prachtig. Ja er zijn gebieden met wat framedrops en het is duidelijk geen 60 fps overal maar het is overwegend stabiel en niet storend. De wereld is gigantisch en overal lijkt wat te beleven. Ik heb nu vrijgespeeld dat ik de hele wereld mag verkennen en WOW wat een ruimte.

En die wapens? ja daar begin ik mij ook wel te vermaken. Je wisselt wapens af en je doet tactisch met de wat sterkere wapens die je bewaard voor de sterkere tegenstanders..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
MetalSonic schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:45:
Paar dagen terug begonnen met Zelda Botw. Lang dit spel uitgesteld, ook (vraag mij niet waarom) gedacht dat het een "mindere Zelda" zou zijn. Mede doordat wapens opraken en je moet koken etc. Op basis van reviews en previews voelde het nooit echt goed.

Eerste twee uur in dit spel waren ook niet overwegend positief. Ik ging door de eerste dungeon zonder zwaard. Hoe raar wil je het hebben?

Gelukkig begin ik het spel steeds meer te waarderen. De presentatie is prachtig. Ja er zijn gebieden met wat framedrops en het is duidelijk geen 60 fps overal maar het is overwegend stabiel en niet storend. De wereld is gigantisch en overal lijkt wat te beleven. Ik heb nu vrijgespeeld dat ik de hele wereld mag verkennen en WOW wat een ruimte.

En die wapens? ja daar begin ik mij ook wel te vermaken. Je wisselt wapens af en je doet tactisch met de wat sterkere wapens die je bewaard voor de sterkere tegenstanders..
Doorbijten, deze appel is zoeter naarmate je dieper bijt. :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 12:22

Ik hem het voor m'n verjaardag gekregen, maar ook niet aan begonnen... Ik kan mij er gewoon weinig bij voorstellen en het 'cartoony' stijltje lijkt me wat minder. Misschien toch binnenkort maar start maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Estylicious schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:47:
[...]

Ik hem het voor m'n verjaardag gekregen, maar ook niet aan begonnen... Ik kan mij er gewoon weinig bij voorstellen en het 'cartoony' stijltje lijkt me wat minder. Misschien toch binnenkort maar start maken.
Toch wel een van de betere Switch cadeaus die je kan krijgen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman

De eerste paar uur zijn inderdaad wat lastig/afwijkend in BotW, omdat je dan eigenlijk nog best zwak bent (geen goede wapens, geen goede armor, weinig hartjes), waardoor je in het begin veel gevechten gewoon nog niet aan kan. Dan moet je creatief zijn en kijken wat je wel en niet doet aan gevechten en soms zaken anders aanvliegen (letterlijk en figuurlijk). Zodra je van het Great Plateau af bent ben je nog steeds zwak en zal je veel gevechten moeten laten, maar je kan dan wel gaan werken aan het verkrijgen van degelijke wapens en armor, via shrines gaan werken aan extra hartjes zodat je niet bij de eerste de beste klap dood bent en via koroks je inventory uit kan gaan breiden (tip: eerst wat extra zwaarden, dan wat bogen, schilden kan je eigenlijk bewaren tot het einde omdat die vrij lang meegaan).

En wat je met de wapens al aangeeft, dat is ook wel het idee uiteindelijk, ga je zwakke tegenstanders uitschakelen met wapens die een veelvoud aan damage doet, terwijl ze opblazen met een bom ook werkt? Want je komt genoeg tegenstanders tegen die je met 1-2 bommen uit kan schakelen, of versla je ze in 1x met een wapen waarmee je je wapen langzaam op maakt (of snel, afhankelijk van het wapen).

In de (p)reviews komt BotW soms niet helemaal lekker uit de verf, omdat er een nogal vocale groep is die weapon durability en het gebrek aan (grote) dungeons helemaal niets vindt. Ik kan dat op zich best begrijpen, het zijn grote afwijkingen ten opzichte van eerdere Zelda games, maar het past op zich wel. Zelf vind ik BotW juist de beste Zelda tot op heden, juist omdat het ontdekken van de wereld centraal staat en er geen foute route is (wat in eerdere Zelda's wel het geval is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Estylicious schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:47:
[...]

Breath of the Wild is voor velen één van de beste games in de laatste 5-10 jaar. Geef het op zijn minst een kans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aankomend weekend een nieuw Tetris 99 event:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:20
Transportman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:02:
[...]

De eerste paar uur zijn inderdaad wat lastig/afwijkend in BotW, omdat je dan eigenlijk nog best zwak bent (geen goede wapens, geen goede armor, weinig hartjes), waardoor je in het begin veel gevechten gewoon nog niet aan kan. Dan moet je creatief zijn en kijken wat je wel en niet doet aan gevechten en soms zaken anders aanvliegen (letterlijk en figuurlijk). Zodra je van het Great Plateau af bent ben je nog steeds zwak en zal je veel gevechten moeten laten, maar je kan dan wel gaan werken aan het verkrijgen van degelijke wapens en armor, via shrines gaan werken aan extra hartjes zodat je niet bij de eerste de beste klap dood bent en via koroks je inventory uit kan gaan breiden (tip: eerst wat extra zwaarden, dan wat bogen, schilden kan je eigenlijk bewaren tot het einde omdat die vrij lang meegaan).

En wat je met de wapens al aangeeft, dat is ook wel het idee uiteindelijk, ga je zwakke tegenstanders uitschakelen met wapens die een veelvoud aan damage doet, terwijl ze opblazen met een bom ook werkt? Want je komt genoeg tegenstanders tegen die je met 1-2 bommen uit kan schakelen, of versla je ze in 1x met een wapen waarmee je je wapen langzaam op maakt (of snel, afhankelijk van het wapen).

In de (p)reviews komt BotW soms niet helemaal lekker uit de verf, omdat er een nogal vocale groep is die weapon durability en het gebrek aan (grote) dungeons helemaal niets vindt. Ik kan dat op zich best begrijpen, het zijn grote afwijkingen ten opzichte van eerdere Zelda games, maar het past op zich wel. Zelf vind ik BotW juist de beste Zelda tot op heden, juist omdat het ontdekken van de wereld centraal staat en er geen foute route is (wat in eerdere Zelda's wel het geval is).
Ik vond het een toffe game maar wel jammer dat die enemies zo repetitief waren en na een tijdje al die shrines zo op elkaar leken. Op een gegeven moment leek alles wat teveel op elkaar en heb ik hem uitgespeeld. Hopelijk is dat in de nieuwe game anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Doorbijten, deze appel is zoeter naarmate je dieper bijt. :)
Ja? Ik heb er denk ik zo'n 10 uur in zitten. Maar de wapens raken nog steeds 'op' en dat vind ik toch wel erg irritant.

Ik heb het alweer een hele tijd niet aangeraakt. Misschien vanavond weer eens oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Ja? Ik heb er denk ik zo'n 10 uur in zitten. Maar de wapens raken nog steeds 'op' en dat vind ik toch wel erg irritant.

Ik heb het alweer een hele tijd niet aangeraakt. Misschien vanavond weer eens oppakken.
Als je er na 10u nog niet zoveel aan vindt vraag ik me af of dat nog gaat veranderen eigenlijk. Hoe ver in de game ben je? Al wat Shrines gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Als je er na 10u nog niet zoveel aan vindt vraag ik me af of dat nog gaat veranderen eigenlijk. Hoe ver in de game ben je? Al wat Shrines gespeeld?
Goed punt. Ik weet het ook niet. Hoe ver ik ben weet ik ook niet, omdat ik er al een paar maanden niet meer mee bezig ben geweest.

De verhaallijn vind ik wel goed, maar het vechten een beetje matig. Ik heb zeker al diverse shrines gespeeld en dus wel e.e.a. ontgrendeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 19:12
Timothy3000 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Ik ben een enorme Zelda fan, maar ik had oprecht moeite met BotW. Het duurde bij mij lang voordat ik het tof begon te vinden. Ik had de game een half jaar niet aangeraakt voordat ik ineens besloot hem toch weer op te pakken en toen in 1 ruk uitgespeeld. Er is nog hoop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik heb zojuist via een code een Switch online abonnement genomen, nu kwam ik na het invoeren van de code meteen op een pagina die puur over automatische verlenging gaat en kan ik nergens terug vinden tot wanneer mijn abonnement nu loop. Of kan dat niet via de browser?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:43:
[...]

je kan je laten irriteren door het feit dat de wapens “op” raken of je kan dit zien als een deel van het spel en er op anticiperen. Probeer andere, originelere methodes uit om vijanden te verslaan. Sluip voorbij vijanden. Farm wapens. Ga op zoek naar sterkere wapens. Kook eten om meer aanvalskracht te hebben.

Het hele punt is dat er tientallen manieren zijn om met encounters om te gaan en dat het spel je zelf die keuze laat. Wapens zijn intentioneel ontworpen als consumptieitems. In het begin maakt dit het spel voor velen wat moeilijker omdat men niet goed weet hoe hiermee om te gaan. Stiekem zijn wapens in BOTW eigenlijk als de ammo te beschouwen van andere games. Tegen mid/late game verdrink je in wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Transportman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Los van dat je redelijk zwak bent voelt het spel in het begin ook helemaal niet echt aans Zelda in het begin. Je loopt rond in een oud shirt en misschien met een oude tak. In plaats van dat je meteen met een zwaard en schild rond loopt of al heel snel. Laten we niet vergeten dat in o.a Links Awakening en A Link to the past je ook niet meteen een zwaard + schild had.

Ik begin het spel al meer te waarderen. De keuze van de "durability" van wapens is een frisse verandering in de gameplay. Dit dwingt je om keuzes te maken en ergens vind ik dat wel stoer. Anders zou ik met een mooi zwaard tot het einde blijven spelen. Een in deze tijd relatief kleine verandering is dat je nu ook eens van alles kan aanpassen qua looks. Ook dat kan ik wel waarderen.

Dat je in torens naar boven moet klimmen om te zien wat er in het gebied eromheen is kennen we uiteraard van Farcry, maar ach het is ze vergeven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
JackAvery schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:18:
[...]
je kan je laten irriteren door het feit dat de wapens “op” raken of je kan dit zien als een deel van het spel en er op anticiperen. Probeer andere, originelere methodes uit om vijanden te verslaan. Sluip voorbij vijanden. Farm wapens. Ga op zoek naar sterkere wapens. Kook eten om meer aanvalskracht te hebben.

Het hele punt is dat er tientallen manieren zijn om met encounters om te gaan en dat het spel je zelf die keuze laat. Wapens zijn intentioneel ontworpen als consumptieitems. In het begin maakt dit het spel voor velen wat moeilijker omdat men niet goed weet hoe hiermee om te gaan. Stiekem zijn wapens in BOTW eigenlijk als de ammo te beschouwen van andere games. Tegen mid/late game verdrink je in wapens.
Bij mij zorgde het er eigenlijk voor dat ik al mijn goeie wapens niet gebruikte en opspaarde en dus allemaal nog had tegen einde game.

Al die creatieve oplossingen waren tof maar vrijwel door de hele game niet écht nodig. Ik hoop dat dat in TOTK anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Goed punt. Ik weet het ook niet. Hoe ver ik ben weet ik ook niet, omdat ik er al een paar maanden niet meer mee bezig ben geweest.

De verhaallijn vind ik wel goed, maar het vechten een beetje matig. Ik heb zeker al diverse shrines gespeeld en dus wel e.e.a. ontgrendeld.
Even aankijken en wellicht even overnieuw beginnen dan. Lijkt me zelf niet heel relaxt de game op een bepaald punt na een tijd weer op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 99% gewijzigd door JackAvery op 22-03-2023 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MetalSonic schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:21:
[...] Een in deze tijd relatief kleine verandering is dat je nu ook eens van alles kan aanpassen qua looks. Ook dat kan ik wel waarderen.
psst, dat andere armour heeft ook andere en vaak nuttige eigenschappen ;)
Dat je in torens naar boven moet klimmen om te zien wat er in het gebied eromheen is kennen we uiteraard van Farcry, maar ach het is ze vergeven. O-)
Het grote verschil met andere open world games met “torens” is dat BOTW je world map erna niet vervuilt met duizend to do icoontjes. De exploratie ligt volledig in eigen handen. Ook tof: de locatie en het beklimmen van de torens wordt een evenement op zich omdat best wat torens slim in de omgeving geplaatst zijn waardoor je specifieke obstakels moet overkomen om bij en/of op de toren te raken. Dit is origineler dan de typische “toren met fort er rond zodat je toch iets moet doen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbele post mijn excuses. Mobile interface flipte. Rapporteer gerust aan een mod, ik kan mijn eigen posts niet rapporteren.

[ Voor 68% gewijzigd door JackAvery op 22-03-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
JackAvery schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:28:
[...]
psst, dat andere armour heeft ook andere en vaak nuttige eigenschappen ;)

[...]
Het grote verschil met andere open world games met “torens” is dat BOTW je world map erna niet vervuilt met duizend to do icoontjes. De exploratie ligt volledig in eigen handen. Ook tof: de locatie en het beklimmen van de torens wordt een evenement op zich omdat best wat torens slim in de omgeving geplaatst zijn waardoor je specifieke obstakels moet overkomen om bij en/of op de toren te raken. Dit is origineler dan de typische “toren met fort er rond zodat je toch iets moet doen”.
Ja sommige pakjes zorgen ervoor dat je lichter loopt etc. Ik bedoel wat anders. In het dorpje bij de onderzoekstoren zag ik een huisje waar ze je pakje schilderen. Helaas kon het niet omdat ik de kleuren miste ofzo, hier moet ik mij nog in verdiepen.

Dat van de verwijziging naar Farcry bedoel ik trouwens met een knipoog. Ik bedoel hem niet negatief. Ik heb namelijk met veel plezier diverse Farcry games gedaan. Sommige zelfs meerdere malen uitgespeeld. Ik moest er gewoon aan denken. Je ziet de torens op grote afstand en je beklimt ze om het omliggende gebied in kaart te brengen.

Wat ik gisteren ook had ontdekt per toeval (of omdat ik een tutorial te snel had doorgeklikt) was dat ik al kon koken. Meerdere malen langs pannetjes op vuur gelopen en ik zag geen "cook ability" ik dacht dus dat ik daar later nog zou leren tot ik wat appels pakte in mijn inventory en naar een pannetje liep en ineens kon ik het koken. Kijk dat gaat helpen, nu heb ik ineens maaltijden die (nu nog) alle vier de harten terug brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
SD5k schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:13:
Ik heb zojuist via een code een Switch online abonnement genomen, nu kwam ik na het invoeren van de code meteen op een pagina die puur over automatische verlenging gaat en kan ik nergens terug vinden tot wanneer mijn abonnement nu loop. Of kan dat niet via de browser?
Is dit wat je zoekt?
https://ec.nintendo.com/my/membership

Ik zie daar de volgende info:
Nintendo Switch Online
Familielidmaatschap van Nintendo Switch Online

Verloopdatum
Geldig tot 17-04-2023, 09:14

Automatische verlenging
Niet geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

MartijnS72 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Is dit wat je zoekt?
https://ec.nintendo.com/my/membership

Ik zie daar de volgende info:

[...]
Dat zocht ik inderdaad, dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind juist koken in BotW een irritant kwarweitje. Ik ben nog niet heel ver, en heb wat moeite met de andere insteek dan andere RPG's (ligt hier ook al een half jaar of langer in de kast). Ik heb veel Assassin's Creed gespeeld, en daar word je gedurende het spel ook wel sterker en krijg je betere armour (door onderzoek, reward na gevecht of aankoop in winkel), maar ik heb niet het idee dat het daar zoveel uitmaakt als bij BotW.

Koken/craften kan je volledig negeren als je er geen zin in hebt. Ook bij Pokémon spellen (iig Let's Go en Scarlet) kan je prima vooruit zonder iets met gevonden ingrediënten te doen. Ze kunnen wel nuttige items opleveren, maar je kan ook goed zonder.

Het vereist dus waarschijnlijk gewoon een omschakeling van mijn kant, en een beetje door de zure appel heenbijten in het begin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:13:
Ik vind juist koken in BotW een irritant kwarweitje. Ik ben nog niet heel ver, en heb wat moeite met de andere insteek dan andere RPG's (ligt hier ook al een half jaar of langer in de kast). Ik heb veel Assassin's Creed gespeeld, en daar word je gedurende het spel ook wel sterker en krijg je betere armour (door onderzoek, reward na gevecht of aankoop in winkel), maar ik heb niet het idee dat het daar zoveel uitmaakt als bij BotW.

Koken/craften kan je volledig negeren als je er geen zin in hebt. Ook bij Pokémon spellen (iig Let's Go en Scarlet) kan je prima vooruit zonder iets met gevonden ingrediënten te doen. Ze kunnen wel nuttige items opleveren, maar je kan ook goed zonder.

Het vereist dus waarschijnlijk gewoon een omschakeling van mijn kant, en een beetje door de zure appel heenbijten in het begin 8)
Koken is in BOTW niet perse noodzakelijk. En je kan in het spel ook betere armor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Hebben jullie ervaring met het spel Super Kirby Clash?
https://www.nintendo.nl/G...sh-1630878.html#Overzicht
Ik lees dat het spel gratis is te starten (spelen) en het optionele in-app aankopen bevat. Wat moet ik met bij dit laatste voorstellen? Is het spel enigszins goed te spelen zonder deze aankopen? Of kun/moet je je enorm veel betalen zoals bij menig iOS spel? iOS is bij enige referentiekader, het zal ongetwijfeld ook bij andere platforms van toepassing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

meesje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:56:
Hebben jullie ervaring met het spel Super Kirby Clash?
https://www.nintendo.nl/G...sh-1630878.html#Overzicht
Ik lees dat het spel gratis is te starten (spelen) en het optionele in-app aankopen bevat. Wat moet ik met bij dit laatste voorstellen? Is het spel enigszins goed te spelen zonder deze aankopen? Of kun/moet je je enorm veel betalen zoals bij menig iOS spel? iOS is bij enige referentiekader, het zal ongetwijfeld ook bij andere platforms van toepassing zijn.
Volgens mij speelt mijn zoontje dit, en ik heb hem verboden in app aankopen te doen. Het is (wat ik er van gezien heb) wel te doen. Je krijgt gewoon minder (snel) "appels" of andere betaalmiddelen, dus je moet wat langer/vaker vechten om nieuwe gear vrij te spelen. Ik heb niet gezien dat het spel verder beperkt wordt door niet te betalen.
En aangezien het gratis is, kan je het natuurlijk gewoon proberen, en kijken of jij het beperkend vindt en de moeite waard om echt geld uit te geven voor nieuwe/mooie spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
L23 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Koken is in BOTW niet perse noodzakelijk. En je kan in het spel ook betere armor krijgen.
Ik zou nooit iemand aanraden om die mechaniek te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mijn oudste zoon en ik vermaken ons prima met FIFA 20. “Diep”, “breed”, “passen”, etc. En dan gewoon lekker zelf proberen te scoren. Heerlijk. :)
Ik lees nu dat je FIFA 23 kunt uitproberen t/m 26 maart. En daarnaast is deze in aan bieding: 20 euro ipv 40. In principe best verleidelijk. Na FIFA 19 zijn er geen (kleine) verbeteringen doorgevoerd. Maar je raadt het al, de oudste vraagt zich waarom bepaalde spelers nu bij ‘verkeerde’ clubs spelen. Ik overweeg om voor 20 euro versie 23 te downloaden. Mijn voorkeur gaat uit naar fysieke games, maar spellen als FIFA schrijven volgens mij volledig af. Stel je koopt deze nu voor 30-35 euro. Volgend jaar krijg je er bijna niks meer voor bij verkoop.

Zelf ben ik op zoek naar wat realistische race games. Ik zie nu dat WRC 10 (5 euro) en MotoGP 20 (3 euro) in de aanbieding zijn. Best vriendelijke prijsjes. Wat vinden jullie van deze games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
meesje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:25:
Ik zie nu dat WRC 10 (5 euro) en MotoGP 20 (3 euro) in de aanbieding zijn. Best vriendelijke prijsjes. Wat vinden jullie van deze games?
Als je rekening houdt met hoe krachtig de Switch is, dan zijn ze vermakelijk genoeg (zeker voor die prijs, zelf ook WRC 10 gekocht hierdoor)

Qua Fifa zou ik alleen rekening mee houden dat de Switch versie een "legacy edition" is, dus alleen rooster aanpassingen en niet zoals bij andere consoles en PC eventuele vernieuwingen (ik ken de verschillen niet exact omdat ik geen Fifa speel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Het verzamelen van ingrediënten en die vervolgens koken is een te groot onderdeel van de game.In bv Fallout hoef je ook niet te looten maar dan mis je een hoop fun.

Maar als jij dat koken laat voor wat het is dan is het mij prima hoor.
In het echte leven vind ik het ook niet erg om een gerecht klaar te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Het verzamelen van ingrediënten en die vervolgens koken is een te groot onderdeel van de game.In bv Fallout hoef je ook niet te looten maar dan mis je een hoop fun.

Maar als jij dat koken laat voor wat het is dan is het mij prima hoor.
In het echte leven vind ik het ook niet erg om een gerecht klaar te maken. ;)
Ik begrijp al meerdere malen je reacties niet. Vandaar dat ik reageerde met ok. Prima als jij het nooit iemand zou aanraden. Maar ik geef dat zelf nergens aan.
gwystyl geeft aan het koken in BotW een irritant kwarweitje te vinden. Ik reageerde daarop dat koken niet perse noodzakelijk is. Dat is volgens mij heel iets anders dan afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mizgala28 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:46:
[...]
Qua Fifa zou ik alleen rekening mee houden dat de Switch versie een "legacy edition" is, dus alleen rooster aanpassingen en niet zoals bij andere consoles en PC eventuele vernieuwingen (ik ken de verschillen niet exact omdat ik geen Fifa speel)
Klopt, dat bedoelde ik ook met dat er na fifa19 geen verbeteringen zijn doorgevoerd. En inderdaad alleen rooster updates. Dat zou de oudste juist erg leuk vinden. Dat bv Messi bij PSG speelt.

Ik heb zelf een Switch Lite, de oudste heeft een gewone Switch (vnl. aangesloten op de tv). Vanavond maar eens FIFA23 uitproberen. Het ligt natuurlijk aan het gekozen camera standpunt, maar ik ben wel bang dat ik het scherm van de Lite te klein ga vinden. Op de tv gaan we vaak al wat dichterbij zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Nee, eens. Het levert teveel toffe voordelen op. Ook leuk om de ingredienten te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Ik begrijp al meerdere malen je reacties niet. Vandaar dat ik reageerde met ok. Prima als jij het nooit iemand zou aanraden. Maar ik geef dat zelf nergens aan.
gwystyl geeft aan het koken in BotW een irritant kwarweitje te vinden. Ik reageerde daarop dat koken niet perse noodzakelijk is. Dat is volgens mij heel iets anders dan afraden.
Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop het, want je verdraaid steeds mijn woorden. Ook ik heb veel plezier gehad met het koken in BOTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

meesje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:25:
Mijn oudste zoon en ik vermaken ons prima met FIFA 20. “Diep”, “breed”, “passen”, etc. En dan gewoon lekker zelf proberen te scoren. Heerlijk. :)
Ik lees nu dat je FIFA 23 kunt uitproberen t/m 26 maart. En daarnaast is deze in aan bieding: 20 euro ipv 40. In principe best verleidelijk. Na FIFA 19 zijn er geen (kleine) verbeteringen doorgevoerd. Maar je raadt het al, de oudste vraagt zich waarom bepaalde spelers nu bij ‘verkeerde’ clubs spelen. Ik overweeg om voor 20 euro versie 23 te downloaden. Mijn voorkeur gaat uit naar fysieke games, maar spellen als FIFA schrijven volgens mij volledig af. Stel je koopt deze nu voor 30-35 euro. Volgend jaar krijg je er bijna niks meer voor bij verkoop.

Zelf ben ik op zoek naar wat realistische race games. Ik zie nu dat WRC 10 (5 euro) en MotoGP 20 (3 euro) in de aanbieding zijn. Best vriendelijke prijsjes. Wat vinden jullie van deze games?
FIFA 23 is de slechtst gereviewde Switch game die ik op metacritic ben tegengekomen, het schijnt FIFA 17 met wat reskins en nieuwe spelers te zijn: https://www.metacritic.co...ch/fifa-23-legacy-edition
WRC en MotoGP heb ik geen ervaring mee.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Hoop het, want je verdraaid steeds mijn woorden. Ook ik heb veel plezier gehad met het koken in BOTW.
Steeds ?...heb je het dan ook over oude post ofzo ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Ik vind het koken erg leuk. Juist vanwege de grote hoeveelheid recepten. Het koken in BotW is niet noodzakelijk, maar maakt het leven in Hyrule wel een heel stuk makkelijker.

spoiler:
Met name in het begin als je nog niet veel hartjes hebt en je recipes kan maken die al je normale hartjes vullen en extra (gele) hartjes geven. En als je verder in de game zit zal je een keuze maken voor volledige stamina of volledige hartjes en zal 1 van de 2 enkel volledig gevuld zijn als je bonus hartjes/stamina hebt.

Het enige dat ik jammer vind van de grote hoeveelheid recipes: Ik mis een kookboek in game. En ik weet wel dat je overal en nergens recipes op posters ziet en van npc's ontvangt, maar ik vind het net even teveel werk om steeds een screenshot te maken van de recipes en dan weer op te zoeken. Ik heb daarom meestal http://botw-recipes.com/ open staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Tsjipmanz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:17:
[...]

FIFA 23 is de slechtst gereviewde Switch game die ik op metacritic ben tegengekomen, het schijnt FIFA 17 met wat reskins en nieuwe spelers te zijn: https://www.metacritic.co...ch/fifa-23-legacy-edition
WRC en MotoGP heb ik geen ervaring mee.
De slechte scores zijn gebaseerd op dat het spel geen vernieuwingen kent en je eigenlijk kunt volstaan met het kopen van een eerdere editie. Ze hadden beter de rooster/team updates als (gratis of tegen kleine vergoeding) update kunnen aanbieden. Vanavond even FIFA23 op de Lite uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
L23 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:17:
[...]
Hij verdraaide je woorden niet, hij reageerde zowel op jouw post als op de post van Gwystyl. Jij zei dat het niet noodzakelijk was, Jori voegde daaraan toe dat hij het koken wel niemand zou afraden omdat het aardig wat toevoegt. Volgens mij proberen jullie beide gewoon Gwystyl goeie adviezen te geven. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 22-03-2023 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wave 4 van de Fire Emblem Engage DLC komt op 4 april uit. Snel tempo met releases deze keer!

En voor de visual novel fans: ANONYMOUS;CODE - het zoveelste deel in de "Science Adventure Series" -komt uit op 8 september en krijgt een Engelse dub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Timothy3000 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:56:
[...]

Ik vond het een toffe game maar wel jammer dat die enemies zo repetitief waren en na een tijdje al die shrines zo op elkaar leken. Op een gegeven moment leek alles wat teveel op elkaar en heb ik hem uitgespeeld. Hopelijk is dat in de nieuwe game anders.
Enemies waren redelijk repetitief, maar volgens mij hebben de meeste games niet zo gigantisch veel verschillende tegenstanders. Shrines lijken inderdaad heel veel op elkaar, maar dat stoorde mij nooit omdat je er altijd maar redelijk kort in bent.
RollieBollie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:30:
Ik vind het koken erg leuk. Juist vanwege de grote hoeveelheid recepten. Het koken in BotW is niet noodzakelijk, maar maakt het leven in Hyrule wel een heel stuk makkelijker.

spoiler:
Met name in het begin als je nog niet veel hartjes hebt en je recipes kan maken die al je normale hartjes vullen en extra (gele) hartjes geven. En als je verder in de game zit zal je een keuze maken voor volledige stamina of volledige hartjes en zal 1 van de 2 enkel volledig gevuld zijn als je bonus hartjes/stamina hebt.

Het enige dat ik jammer vind van de grote hoeveelheid recipes: Ik mis een kookboek in game. En ik weet wel dat je overal en nergens recipes op posters ziet en van npc's ontvangt, maar ik vind het net even teveel werk om steeds een screenshot te maken van de recipes en dan weer op te zoeken. Ik heb daarom meestal http://botw-recipes.com/ open staan.
Je hebt vooral veel gerechten omdat de effecten afhankelijk zijn van hoeveel je in het gerecht stopt, maar er zijn ook best wat "vaste" gerechten die je inderdaad via posters/gesprekken ontvangt waarvan het wel fijn zou zijn als je die ergens vast kan leggen en snel kan maken. Daar zou ik dan ook een paar favoriete eigen gerechten bij willen kunnen zetten, want ik kook meestal maar een paar verschillende gerechten (1 met bonus hearts en 1 voor extra defense, want sommige tegenstanders zijn zelfs met goede wapens en armor upgrades nog een uitdaging), maar iedere keer moet je de ingrediënten vasthouden en in de pot gooien in plaats van dat je iets van snelle keuzes hebt van favoriete en geleerde gerechten. Age of Calamity had vaste recepten, dan gaat koken een stuk sneller.

Armor upgrades is ook een interface die gewoon heel omslachtig is, je kan niet in 1x meerdere items upgraden of items meerdere niveaus upgraden, dus ik hoop dat dat in TotK wel iets soepeler gaat als er weer armor upgrades zijn.
JackAvery schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:34:
[YouTube: Fire Emblem Engage Expansion Pass - Wave 4 Release Date - Nintendo Switch] Wave 4 van de Fire Emblem Engage DLC komt op 4 april uit. Snel tempo met releases deze keer!
Die trailer ziet er veelbelovend uit, ik twijfel nu toch om de expansion pass een keer te halen (voorlopig heb ik het druk genoeg met andere games), maar het is wel heel snel de releases deze keer. Andere games zit er toch meer tijd tussen, al lijkt het aantal extra assets voor de Engage DLC toch wat beperkter te zijn gebaseerd op de trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendolife geeft aan dat er mogelijk in juni een Sonic Origins Plus uitgebracht zal worden. Eerder waren er ook al geruchten/aanwijzingen. Net als bij Sonic Mania Plus zal de DLC los te koop zijn en komt de game voor het eerst fysiek uit. Volgens de geruchten zal Amy Rose toegevoegd worden aan de game en kan je 12 Sonic Game Gear titels spelen.
Die Game Gear titels zou ik erg tof vinden, opgegroeid met Sonic 1 en 2 op de Sega Game Gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 19:12
L23 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:28:
Nintendolife geeft aan dat er mogelijk in juni een Sonic Origins Plus uitgebracht zal worden. Eerder waren er ook al geruchten/aanwijzingen. Net als bij Sonic Mania Plus zal de DLC los te koop zijn en komt de game voor het eerst fysiek uit. Volgens de geruchten zal Amy Rose toegevoegd worden aan de game en kan je 12 Sonic Game Gear titels spelen.
Die Game Gear titels zou ik erg tof vinden, opgegroeid met Sonic 1 en 2 op de Sega Game Gear.
Nice, die haal ik zeker. Laatst Sonic 3D voor de 3DS (duh) gekocht, blijft tof. Ik ben ook opgegroeid met Sonic, op de Megadrive dan.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het zit met die Zelda TotK OLED Switch zit. Daar zag ik wat screenshots van in december en dat was even een hot topic onder de Nintendo YT'rs. Al een tijdje niets meer gehoord. Als Zelda liefhebber ben ik in het bezit van een aantal Zelda consoles (WiiU en diverse (3)DS-en) en deze gaat er dan ook zeker komen. Als hij nog komt uiteraard. Ook al vind ik die OLED best wel lelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:46:
Nice, die haal ik zeker. Laatst Sonic 3D voor de 3DS (duh) gekocht, blijft tof. Ik ben ook opgegroeid met Sonic, op de Megadrive dan.
Ik heb zelf geen 3DS, maar van wat ik gelezen heb lijkt me Sonic 3D een toffe versie met dat 3D effect. Zeker de moeite waard voor de 3DS eShop sluit.

De Megadrive games ook aardig vaak gespeeld met uitgaves zoals de Sonic Mega Collection Plus, Xbox Live Arcade en iOS. Op de Switch tot dusver alleen Sonic Mania (Plus) gehaald en rustig afgewacht tot de 16:9 Mega Drive titels beschikbaar kwamen. Dus kijk uit naar de fysieke release van Sonic Origins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 23-03-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
De visuele stijl vind ik niet oke.Alles wat LEGO is ziet er tof uit en de rest is meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:35:
De visuele stijl vind ik niet oke.Alles wat LEGO is ziet er tof uit en de rest is meh!
Je ziet liever dat de hele wereld uit Lego blokken bestaat? Dat heb ik nog niet gezien bij een Lego game helaas. Maar de gebouwen in de stad etc zien er wel uit als Lego. Meer Lego dan in games zoals Lego City Undercover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:39:
[...]

Je ziet liever dat de hele wereld uit Lego blokken bestaat? Dat heb ik nog niet gezien bij een Lego game helaas. Maar de gebouwen in de stad etc zien er wel uit als Lego. Meer Lego dan in games zoals Lego City Undercover.
Ja idd het nadeel van de Lego games is dat ze niet 100% uit Lego bestaan.Waarom kan dat niet ?
Customization:Dit vind ik wel cool.

Al met al blijft MK8 de koning voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Ja idd het nadeel van de Lego games is dat ze niet 100% uit Lego bestaan.Waarom kan dat niet ?
Customization:Dit vind ik wel cool.

Al met al blijft MK8 de koning voor mij.
Maakt het aardig complex en wellicht grafisch te zwaar. puzzel game LEGO Bricktales bestaat wel volledig uit stenen, maar dat zijn nog vrij kleine omgevingen.

Game ziet er wel leuk uit. Lijkt er op dat je aardig creatief bezig kan zijn om je eigen auto's te bouwen. Maar ben zelf geen fan van season passes en in-app aankopen. Ook is het afwachten hoe de Switch versie draait. Lijkt me interessant, maar niet een game die ik bij release haal.

Ik zou de game eerder met Forza Horizon vergelijken. Als kart racer blijft MK8 inderdaad koning. Daar gaat een game zoals Disney Speedstorm ook geen verandering in brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

jori040 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:35:
Beetje Burnout: Paradise, maar dan met Lego. Klinkt tof!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:57:
[...]

Maakt het aardig complex en wellicht grafisch te zwaar. puzzel game LEGO Bricktales bestaat wel volledig uit stenen, maar dat zijn nog vrij kleine omgevingen.

Game ziet er wel leuk uit. Lijkt er op dat je aardig creatief bezig kan zijn om je eigen auto's te bouwen. Maar ben zelf geen fan van season passes en in-app aankopen. Ook is het afwachten hoe de Switch versie draait. Lijkt me interessant, maar niet een game die ik bij release haal.

Ik zou de game eerder met Forza Horizon vergelijken. Als kart racer blijft MK8 inderdaad koning. Daar gaat een game zoals Disney Speed Champions ook geen verandering in brengen.
Nintendo bewijst met bv de laaste Mario games dat je niet heel veel kracht nodig hebt.
De niet Lego stijl oogt altijd heel zwak in die games en dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Mog schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Beetje Burnout: Paradise, maar dan met Lego. Klinkt tof!
Ja maar dan houd ik liever mijn beurs dicht en speel ik MK8 Deluxe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Nintendo bewijst met bv de laaste Mario games dat je niet heel veel kracht nodig hebt.
De niet Lego stijl oogt altijd heel zwak in die games en dat is mijn punt.
Maar gaat hier om multiplatform games. Een game voor specifieke hardware bouwen heeft zijn voordelen en Nintendo kent zijn eigen hardware goed.

Wat ik bedoelde met complex is dat het een stuk meer werk is om een game wereld op te bouwen dat daadwerkelijk uit Lego stenen bestaat. Vaak zie je bij Lego games dingen die op Lego lijken, maar zo niet op te bouwen zijn. Of ze laten Lego helemaal weg in bepaalde stukken.

Ik begrijp je punt, maar ik leg uit waarom Lego games niet volledig uit Lego bestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 23-03-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:09:
[...]

Maar gaat hier om multiplatform games. Een game voor specifieke hardware bouwen heeft zijn voordelen en Nintendo kent zijn eigen hardware goed.

Wat ik bedoelde met complex is dat het een stuk meer werk is om een game wereld op te bouwen dat daadwerkelijk uit Lego stenen bestaat. Vaak zie je bij Lego games dingen die op Lego lijken, maar zo niet op te bouwen zijn. Of ze laten Lego helemaal weg in bepaalde stukken.

Ik begrijp je punt, maar ik leg uit waarom Lego games niet volledig uit Lego bestaan.
Zowel voor een Switch als PS5 game schiet dit tekort.Uitgevers/ontwikkelaars moeten maar eens een keuze gaan maken.Lijkt me trouwens ook veel leuker om aan te werken.

Maar goed gezien de release datum verwachtht 2K er ook niet al te veel van.Leuke game voor fan van het genre. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:28:
psst :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mooie collectie! Ik ben benieuwd of het ‘plus’ deel op de card zit.
Pagina: 1 ... 202 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic