Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:36
Timothy3000 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:37:
Three Houses was echt fantastisch imo. Ik vond dat echt de beste FE uit de reeks. Professorschap en de school waren geweldig, toffe storyline, fantastische karakters en een top vechtsysteem.

Daarom voelde Engage echt als drie stappen terug voor mij.
Ik heb het idee dat veel mensen alles buiten de gevechten heel gaaf vinden.

Dat de game er op visueel vlak ook al niet uitzag hielp ook niet echt.Engage vind ik echt prachtig om te zien.

Gezien de populariteit van Three Houses ben ik wel bang dat de volgende weer meer die richting in gaat.Laat ze na Engage dan maar mooi een remake[geruchten gaan al even] doen.

De komende tijd ben ik hier wel lekker zoet mee. :)De sountrack is trouwens ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
Ik vond Three Houses grafisch ook wel wat mooier. Met name de characterdesigns.

Engage spat wel een stuk meer van het scherm af. En soundtrack was echt fantastisch inderdaad.

Ik ben sowieso blij dat er voor fans van dit soort strategische combat steeds meer games verschijnen. Is lang niet zo geweest! Heel erg blij mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 18-02-2023 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Ik vond het Three Houses schoolgebeuren juist vreselijk. Het heeft helemaal niks met de gewone Fire Emblem gameplay te maken en neemt veel tijd in beslag. Engage is veel meer zoals Fire Emblem hoort te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Engage nog niet gespeeld, maar ik kan me echt niet vinden in de commentaar dat Three Houses lelijk was. Nu snap ik wel dat de sociale aspecten niet voor iedereen zijn maar ik vond die best wel toegevoegde waarde hebben door de interessante karakters.

Nu is het altijd al zo geweest dat mensen de reeks spelen om verschillende redenen. Misschien ook een beetje een verschil tussen de 'old school' fans en de mensen die pas na Awakening op de FE trein gesprongen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
JackAvery schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:43:
Engage nog niet gespeeld, maar ik kan me echt niet vinden in de commentaar dat Three Houses lelijk was. Nu snap ik wel dat de sociale aspecten niet voor iedereen zijn maar ik vond die best wel toegevoegde waarde hebben door de interessante karakters.

Nu is het altijd al zo geweest dat mensen de reeks spelen om verschillende redenen. Misschien ook een beetje een verschil tussen de 'old school' fans en de mensen die pas na Awakening op de FE trein gesprongen zijn?
Ik speel ze sinds de GBA meen ik en Three Houses is voor mij echt de doorontwikkeling van hoe de serie moet zijn anno nu. Binding met je medekarakters is in een FE game een must en Three Houses deed wat perfect, waardoor de gevechten op hard permadeath echt zwaar werden.

Bij Engage zijn alle karakters zo vlak (en zijn het er zoveel) dat permadeath eigenlijk nooit uitmaakt. Neem daarbij het vrij vlakke verhaal en ik vond het een spel met een prachtig combatsystem in een niet boeiende wereld, waardoor ook dat combatsystem uiteindelijk de game niet kon redden en het halverwege echt een slog werd.

Juist dat combatsysteem had imo een veel interessantere game verdient. Afgaande op de reviews en de meeste userreviews zijn de meeste fans die puur en alleen voor de combat spelen wel enorm tevreden. Ik ben naarmate de jaren meer van de serie gaan verwachten en na TH voelt Engage gewoon echt als een paar stappen terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 18-02-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:19
Ben vandaag met Metroid begonnen. Vroeger wel een GameCube gehad maar de game nooit gespeeld. Nu een paar uurtjes erin zitten en best vermakelijk maar ben wel benieuwd waar de genialiteit zit waar de game zo om wordt geroemd. Het save systeem is in ieder geval iets wat me een beetje tergt. Ik haat het om stukken opnieuw te moeten spelen wanneer ik dood ga :+

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
ShadLink schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:32:
Ik vond het Three Houses schoolgebeuren juist vreselijk. Het heeft helemaal niks met de gewone Fire Emblem gameplay te maken en neemt veel tijd in beslag. Engage is veel meer zoals Fire Emblem hoort te zijn.
Met een minder mooie game kan ik nog wel leven maar heel dat schoolgebeuren heeft er voor gezorgd dat ook ik er rap klaar mee was.

Awakening & Fates gingen als een richting in die mij niet aansprak.Met Shadows of Valentia was ik weer heel blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:59

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wie speelt Pokémon Let's Go Pikachu of Eevee nog, heb namelijk een Kadabra die ik graag wil laten evolueren via trade :p. Had ook al iets in het topic van de game gepost, maar volgens mij is die niet erg populair meer... :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 22:07
G_Dragon schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:05:
Wie speelt Pokémon Let's Go Pikachu of Eevee nog, heb namelijk een Kadabra die ik graag wil laten evolueren via trade :p. Had ook al iets in het topic van de game gepost, maar volgens mij is die niet erg populair meer... :D
speel niet meer, maar kan hem wel even opstarten om je te helpen :)

Ik stuur even een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:05:
Ik had de game geleend en enkel offline gespeeld. Maar Kadabra zit altijd in mijn team, frustrerend dat je die niet even makkelijk kan evolueren naar Alakazam. Met meerdere Game Boy spellen en een link kabel gaat dat toch wat makkelijker :P

Vond het trouwens erg suf dat je Mew alleen met die Poké Ball Plus accessoires kan krijgen. Speel ik momenteel Brilliant Diamond en verbaasd dat ik zomaar een Mew cadeau krijg omdat ik save data heb van Let's Go.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Sj0eRdJuH schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:08:
[...]

speel niet meer, maar kan hem wel even opstarten om je te helpen :)

Ik stuur even een pb
Bedankt voor je hulp! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvWV4-Y658Jxc4Ndv8V6I6uQtK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqeC3OTRGYtD67LuX7QQLSx8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAHPwgoTjaMNi4EaTduNwQ9CdYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UEFGnF1SUzmhnRUERb9n4s7.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
No problem, happy to help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:16
Dat vond ik wel een voordeel van Pokémon Legends, dat je niet hoefde te ruilen om je dex compleet te krijgen, maar dat je ze gewoon allemaal zelf kon vangen, en dat er behalve legendaries alle pokémon ook meerdere malen te vangen waren zodat je ook alle evoluties kon krijgen (in plaats van de eerste Pokémon games dat je 3 Eevees nodig had om ze allemaal te krijgen maar je toch al vrij ver bent voor je een Eevee kan krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
WinterBase schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:23:
Ben vandaag met Metroid begonnen. Vroeger wel een GameCube gehad maar de game nooit gespeeld. Nu een paar uurtjes erin zitten en best vermakelijk maar ben wel benieuwd waar de genialiteit zit waar de game zo om wordt geroemd. Het save systeem is in ieder geval iets wat me een beetje tergt. Ik haat het om stukken opnieuw te moeten spelen wanneer ik dood ga :+
Zelf vind ik dat een save kamer nooit heel ver weg is.Stukken opnieuw doen hoor bij dit genre.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Katamari Damacy REROLL is voor Nintendo Switch Online leden gratis te spelen van maandag 20 februari tot zondag 26 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wanneer ik Mario Kart 8 Deluxe opstart en naar het Draadloos menu ga, verbreekt mijn Switch gelijk te verbinding met het WiFi netwerk. Sluit ik het spel vervolgens af, dan maakt de Switch gelijk weer verbinding. Vorige week werkte het nog. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan22 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:37:
Wanneer ik Mario Kart 8 Deluxe opstart en naar het Draadloos menu ga, verbreekt mijn Switch gelijk te verbinding met het WiFi netwerk. Sluit ik het spel vervolgens af, dan maakt de Switch gelijk weer verbinding. Vorige week werkte het nog. Meer mensen met dit probleem?
Dat is normaal als je naar het draadloos menu gaat. De Switch kan dan een directe draadloze verbinding maken met een andere Switch in de buurt. Verbinding met het WIFI netwerk verbreekt dan inderdaad. Wat wil je precies bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
L23 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:44:
[...]

Dat is normaal als je naar het draadloos menu gaat. De Switch kan dan een directe draadloze verbinding maken met een andere Switch in de buurt. Verbinding met het WIFI netwerk verbreekt dan inderdaad. Wat wil je precies bereiken?
Online spelen tegen een vriend, ik zat in het verkeerde menu, nu werkt het wel. Niets aan de hand 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Mijn vrienden lijst op de Switch zou wel wat meer levendigheid mogen hebben. Ben geen online speler, behalve Pokemons ruilen ofzo, maar vind het altijd vermakelijk om te zien wat andere zoal aan het spelen zijn. Mijn vriend code is: SW-7681-1103-9430 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

offtopic:
@L23 gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben benieuwd of ze op Pokemon Day (27 februari) Pokemon games gaan aankondigen voor NSO Game Boy (Color) en Game Boy Advance. Ik zie zowel argumenten waarom ze het wel en niet zouden doen, maar zou een toffe toevoeging zijn. In een Nintendolife artikel waarin ze een video van Austin John Plays bespreken is aangetoond dat de huidige NSO emulator al Pokemon ruilen ondersteund.

Sowieso wel onder de indruk van NSO Game Boy. Niet alleen draaien de games gewoon goed, maar ook de extra functionaliteit wordt benut. Zoals Super Mario Advance 4 en Mario & Luigi: Superstar Saga die rumble functionaliteit hebben, een feature voor de Game Boy Player op de Gamecube wat nu ook werkt op de Nintendo Switch. Ondanks dat ik een echte Game Boy Color en Game Boy Advance in huis heb toch wel jaloers dat ik geen toegang heb tot NSO Game Boy Advance. Met NSO Game Boy al meer dan 2 uur Tetris zitten spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 19:03
L23 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:21:
Met NSO Game Boy al meer dan 2 uur Tetris zitten spelen :P
Heb hier ook al weer enkele uren Tetris gespeeld, maar merk wel dat ik 1 ding echt mis..... hold the piece :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:45:
[...]

Heb hier ook al weer enkele uren Tetris gespeeld, maar merk wel dat ik 1 ding echt mis..... hold the piece :(
Dat ken ik niet. Zit dat bijvoorbeeld wel in Tetris Effect: Connected? Die heb ik laatst even geprobeerd op Xbox Game Pass, toffe ervaring.

Op NSO GameBoy begin ik bij Tetris op level 6 en ga elke keer af in level 8 volgens mij. High scores zitten rond de 58000, maar elke keer weer wat progressie. Bewaar elke keer save state voor de high scores.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Dat ken ik niet. Zit dat bijvoorbeeld wel in Tetris Effect: Connected?
Ja: met de L-knop op de Switch je huidige piece opzij zetten en wisselen met een eerder opzijgezette piece (of de volgende indien dit je eerste keer is).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
L23 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:21:
Ben benieuwd of ze op Pokemon Day (27 februari) Pokemon games gaan aankondigen voor NSO Game Boy (Color) en Game Boy Advance. Ik zie zowel argumenten waarom ze het wel en niet zouden doen, maar zou een toffe toevoeging zijn. In een Nintendolife artikel waarin ze een video van Austin John Plays bespreken is aangetoond dat de huidige NSO emulator al Pokemon ruilen ondersteund.
Ik hoop het zo ontzettend, zou een heerlijke nostalgische trip zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
L23 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Dat ken ik niet.... High scores zitten rond de 58000, maar elke keer weer wat progressie. Bewaar elke keer save state voor de high scores.
Ik moest even denken sinds wanneer ik een hold functie met tetris ken.

En dat is sinds Tetris DS. Die Tetris heeft nog een handige functie. Namelijk dat je ipv 1 volgende tetromino meerdere volgende tetromino's ziet. Je kan dus handiger de tetromino's plaatsen en dmv L/R dus 1 tetromino aan de kant schuiven totdat je die wel wilt gebruiken.

Ik moet er weer even in komen, maar had vroeger scores van 300.000+. Beste tip om hogere scores te halen: begin op level 9. De snelheid en score op level 1 gaat omhoog per level, maar bij level 9 is de snelheid stabiel totdat je naar level 10 gaat. Bij level 9 heb je ook hogere scores. Een Tetris op level 1 is 1200 punten, maar op level 9 12.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 23:00
RollieBollie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:45:
[...]

Heb een 10-tal jaar geleden mijn gameboy nog eens boven gehaald vanonder het stof en toen eens level 20 gehaald, lang hield ik echter niet vol :D. Toen ik dat gehaald had, heb ik het wel gehad met het spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04
Forza motorsport op de switch plz! Mag ook een ouwe zijn, dont care. Maar gimme!

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 21-02-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04
Laten we eerlijk zijn, uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon MS cloud gaming op de switch.
Heb je meteen de hele catalogus te pakken en is de 'beperkte' hardware meteen ook geen issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Charly schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:26:
Laten we eerlijk zijn, uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon MS cloud gaming op de switch.
Heb je meteen de hele catalogus te pakken en is de 'beperkte' hardware meteen ook geen issue meer.
Laat ik eerst zeggen dat ik nog geen last heb gehad van die 'beperkte' hardware. Ik heb een Game Pass Ultimate abonnement waarmee ik ook wel eens games in de cloud speel op mijn laptop. Op zich wel leuk als dat straks ook op de Switch kan, maar een handheld gebruiken op plekken met minder stabiele internetverbinding lijkt me niet praktisch met cloud games. Ik zie dan juist meer issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En daar is de aankondiging van de Pokémon Presents - 27 februari.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 21-02-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:34:
En daar is de aankondiging van de Pokémon Presents - 27 februari.
[Twitter]
De muziek in het filmpje klinkt als muziek uit Pokemon Red/Blue op de Game Boy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:37:
[...]

I wonder why ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
L23 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:37:
[...]

Ik denk dat ik maar even wacht met de aankoop van Pokémon Yellow op mijn 3DS.

Als het op de Switch zelf kan is het misschien zelfs beter zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:33:
[...]

Ik denk dat ik maar even wacht met de aankoop van Pokémon Yellow op mijn 3DS.

Als het op de Switch zelf kan is het misschien zelfs beter zo.
Op de 3DS kan je de game kopen, op de Switch zeer waarschijnlijk via het NSO abonnement. Dus afvragen of je het in bezit wil hebben of tevreden bent het via een abo af te nemen. Als je de Switch vaker gebruikt lijkt het me praktischer dat je het daar op kan spelen. Wellicht is de 3DS in de toekomst een mooie compacte retro handheld waar je al je Game Boy, DS en 3DS games op kan spelen. Maar zou idd even wachten tot komende maandag :P

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 21-02-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Firmware 16.0 is vanaf nu te downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Er zijn 17 Pokemon games op de Gameboy (Advance). Ik verwacht daar de helft van. Iig de twee main games van elke gen 1,2 en 3.

Gameboy
• Pokemon Red
• Pokemon Blue
Pokemon Yellow

Gameboy Color
• Pokemon Silver
• Pokemon Gold
Pokemon Crystal
Pokémon Puzzle Challenge
Pokémon Pinball
• Pokémon Trading Card Game (al aangekondigd)
Pokémon Card GB2: Team Great Rocket is Here!

Gameboy Advance
• Pokemon Ruby
• Pokemon Sapphire
Pokemon Emerald
Pokemon FireRed
Pokemon LeafGreen
Pokémon Pinball: Ruby & Sapphire (kansje, zat in de Switch GB emulation leak)
• Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team

Blauw = Misschien, Groen = verwacht ik later, Rood = Verwacht ik niet

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 22-02-2023 11:01 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zeror Pokémon Trading Card Game was al aangekondigd tijdens de Direct. Waarom verwacht je de helft? Gezien ze bij NSO sporadisch nieuwe spellen toevoegen verwacht ik dat we eerst gen 1 krijgen en dat later gen 2 volgt.

Zal wel aan mijn instellingen liggen, maar ik zie geen blauw of rood gekleurde tekst.

Edit: Ah Pokemon Pinball rood, zoiets verwacht ik juist wel. Dat zijn de wat uniekere games zoals Kirby Tilt 'n' Tumble.

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 22-02-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:49:
@Zeror Pokémon Trading Card Game was al aangekondigd tijdens de Direct. Waarom verwacht je de helft? Gezien ze bij NSO sporadisch nieuwe spellen toevoegen verwacht ik dat we eerst gen 1 krijgen en dat later gen 2 volgt.

Zal wel aan mijn instellingen liggen, maar ik zie geen blauw of rood gekleurde tekst.

Edit: Ah Pokemon Pinball rood, zoiets verwacht ik juist wel. Dat zijn de wat uniekere games zoals Kirby Tilt 'n' Tumble.
De originele Pokemon Pinball verwacht ik niet, maar de GBA versie was geleaked in de Switch GB emulation leak. Dus daar is wel kans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zeror Waarom verwacht je dat dan niet? Puur vanwege die leak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:58:
@Zeror Waarom verwacht je dat dan niet? Puur vanwege die leak?
Ik betwijfel of er ruimte is voor twee Pokemon Pinball games. Als je de GBA versie hebt, heb je sowieso al de betere van de twee.

Edit: mn lijstje wat geupdate.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 22-02-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Nu online
Zou interessant zijn dat als ze die pokémon games beschikbaar maken dat ze er ook een koppeling met Pokémon Home/Bank in bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat voor shadow-drop zouden ze doen voor Pokemon? Pokemon Stadium Ultimate met alle 10 generations erin wellicht? En gelinkt aan Pokemon Home ofc. Zou tof zijn iig.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 22-02-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:00:
[...]

Ik betwijfel of er ruimte is voor twee Pokemon Pinball games. Als je de GBA versie hebt, heb je sowieso al de betere van de twee.

Edit: mn lijstje wat geupdate.
Ik denk dat ze allebei wel of niet kans maken. Maar als ze eerst bijvoorbeeld alleen gen 1 games gaan uitbrengen dan kunnen ze eerst Pokemon Pinball uitbrengen. Op het moment dat ze bij gen 3 aangekomen zijn kunnen ze Pokémon Pinball: Ruby & Sapphire toevoegen, daar zit dan enige tijd tussen.

Ben het er niet mee eens dat de GBA versie de betere van de twee is, juist Pokemon Pinball met rumble functie vind ik interessanter.
Ah, interessant. Pokémon Pinball: Ruby & Sapphire heeft net als Super Mario Advance 4 en Mario & Luigi: Superstar Saga rumble functionaliteit als je deze via de Game Boy Player op de Gamecube speelt, dat ondersteund de NSO Game Boy Advance app ook.

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 22-02-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flamesz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:03:
Zou interessant zijn dat als ze die pokémon games beschikbaar maken dat ze er ook een koppeling met Pokémon Home/Bank in bouwen.
Ik ben benieuwd of ze Pokemon Home toevoegen. Ik ben benieuwd hoe ze dan misbruik willen voorkomen. Het valt me op dat de Pokemon games geen save data cloud backup ondersteunen, de NSO Game Boy app heeft die ondersteuning wel. Dus kan je ruilen/uploaden en vervolgens een oudere save data gebruiken om je Pokemon te klonen. Ik vind zelf dat soort maatregelen onzin, maar tot nu toe wordt er wel rekening mee gehouden. Of ze hebben een waterdicht systeem met Pokemon Home support of ze laten het gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:40:
[...]

Er zijn 17 Pokemon games op de Gameboy (Advance). Ik verwacht daar de helft van. Iig de twee main games van elke gen 1,2 en 3.

Gameboy
• Pokemon Red
• Pokemon Blue
Pokemon Yellow

Gameboy Color
• Pokemon Silver
• Pokemon Gold
Pokemon Crystal
Pokémon Puzzle Challenge
Pokémon Pinball
• Pokémon Trading Card Game (al aangekondigd)
Pokémon Card GB2: Team Great Rocket is Here!

Gameboy Advance
• Pokemon Ruby
• Pokemon Sapphire
Pokemon Emerald
Pokemon FireRed
Pokemon LeafGreen
Pokémon Pinball: Ruby & Sapphire (kansje, zat in de Switch GB emulation leak)
• Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team

Blauw = Misschien, Groen = verwacht ik later, Rood = Verwacht ik niet
Dit lijkt me al heel optimistisch voor de GB(A) apps :) ik ben niet op de hoogte van leaks hierover maar ik zou zelf enkel Pokemon Red/Blue verwachten. Mogelijk een integratie met Pokemon Stadium op de N64 app.

Ik zou ook geen pokemon home integratie verwachten. Als men Red/Blue emuleert zijn die pokemon niet rechtstreeks compatible met lagere generaties.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 22-02-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:23:
Ik zou ook geen pokemon home integratie verwachten. Als men Red/Blue emuleert zijn die pokemon niet rechtstreeks compatible met lagere generaties.
Ik sta er niet raar van te kijken als die Home integratie er wel is, maar eventueel afgeschermd. Zodat je twee gedeeltes krijgt. Modern en Retro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Ik sta er niet raar van te kijken als die Home integratie er wel is, maar eventueel afgeschermd. Zodat je twee gedeeltes krijgt. Modern en Retro ofzo.
Het zou in ieder geval een mooie toevoeging zijn. Zelf zou ik graag een nieuwe Pokemon Conquest game zien :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Cadeautje van mijn vriendin :o <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdV5i4YJhNRvQNz4tFfzYI3UDok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsrFN9Krz4Oo02rouyDoZ2il.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 16-09 15:50
L23 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:55:
[...]

Op de 3DS kan je de game kopen, op de Switch zeer waarschijnlijk via het NSO abonnement. Dus afvragen of je het in bezit wil hebben of tevreden bent het via een abo af te nemen. Als je de Switch vaker gebruikt lijkt het me praktischer dat je het daar op kan spelen. Wellicht is de 3DS in de toekomst een mooie compacte retro handheld waar je al je Game Boy, DS en 3DS games op kan spelen. Maar zou idd even wachten tot komende maandag :P
Over het algemeen zou ik het spel ook liever op de 3ds spelen, maar als dit binnen het NSO valt vind ik dat minder erg.

Ik heb meerdere jaren terug Gold en Crystal op de 3ds gekocht, en zelfs nu zou ik ze zo opnieuw kopen puur omdat ik ze als Pokemon games hoger heb staan dan Yellow.

Maar we zien het wel de volgende week, naast dat hoop ik op een nieuwe mystery dungeon game, want verder lijkt het mij stug dat ze iets leuks aankondigen (ik gok op meer mobile zooi, betaalde uitbreiding voor Scarlet en Violet en nieuwe Home functionaliteit, op Home na niks waar ik om geef)
Dat is een van de beste recentere Digimon games vind ik, mijn partner wil deze ook maar ik wacht wel op een sale, de prijs is pittig (ook op PC) voor hoe oud het is (we hebben de EU PS4 en Japanse Vita versies ervan jaren terug gekocht, en zelfs toen was het goedkoper dan de huidige launch prijs)

Veel plezier mee in ieder geval, het is een vermakelijk spel in mijn ogen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mizgala28 op 22-02-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 een nieuwe Pokémon Mystery Dungeon is een goede kanshebber voor de 27ste, als we de geruchten mogen geloven op basis van de mensen die in de code van de nieuwe Pokémon Together site doken vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NSO profielafbeeldingen zijn de laatste tijd wat saai. Maar volgens deze tweet kregen mensen in Japan die Metroid Prime Remastered hebben gekocht een mail met daarin de mededeling dat er in maart profielafbeeldingen uitkomen van Metroid Prime Remastered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC83
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07 19:58
Hoe is het tegenwoordig gesteld met de eShop en teruggave van games binnen 14 dagen? Is het beleid inmiddels volgens EU aankoop online wetgeving gewaarborgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Zeror in de TS staat nog dat je niet zonder dock kunt spelen en bluetooth headsets niet ondersteund worden, dat is onderhand wel een beetje achterhaald toch? :)

Ik zit nu zelf te kijken naar een USB-dongeltje met HDMI om als 'reisdock' te gebruiken. De switch lijkt niet zoveel nodig te hebben wat dat betreft en een dock schijnt dan ook niet echt iets bijzonders te zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:04:
@Zeror in de TS staat nog dat je niet zonder dock kunt spelen en bluetooth headsets niet ondersteund worden, dat is onderhand wel een beetje achterhaald toch? :)
Dat gaat Zeror nog een keer aanpassen :P Maar klopt inderdaad, de TS is al een tijd niet actueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:13:
[...]

Dat gaat Zeror nog een keer aanpassen :P Maar klopt inderdaad, de TS is al een tijd niet actueel.
If you need help with it, glad to help d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:20:
[...]

If you need help with it, glad to help d:)b
Meerdere mensen die de TS kunnen actualiseren is geen gek idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@L23 dit lijkt me al jaren een gave remake

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLlwdsZMwEABST7-CGw_Zqpv_vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83ZlBOBhCAkLkMSkap4bHnkU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Een remake van welke game? :P
Johto regio van Pokémon Gold en Silver, ik zie het op die manier als een soort remake zoals Lets go Pikachu and Eevee van Red, Blue en Yellow waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:47:
[...]

Johto regio van Pokémon Gold en Silver, ik zie het op die manier als een soort remake zoals Lets go Pikachu and Eevee van Red, Blue en Yellow waren.
Ja idd. Zou ik wel leuk vinden. De graphics van Let's Go zagen er goed uit, als ze dat dan maar combineren met de traditionele gameplay zoals ze bij Briliant Diamond ook gedaan hebben. Anders wacht ik liever tot de originele games op NSO Game Boy verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 14:46
Wellicht stomme vraag. Maar ik speel bioshock op de switch. Ik vind alleen de joysticks van de joycons niet zo prettig als de PlayStation bv. Zijn er alternatieven die jullie gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:25
giantgiantus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:58:
Wellicht stomme vraag. Maar ik speel bioshock op de switch. Ik vind alleen de joysticks van de joycons niet zo prettig als de PlayStation bv. Zijn er alternatieven die jullie gebruiken?
De Switch pro controller is zo een beetje de beste standaard controller ooit gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:50:
[...]

Ja idd. Zou ik wel leuk vinden. De graphics van Let's Go zagen er goed uit, als ze dat dan maar combineren met de traditionele gameplay zoals ze bij Briliant Diamond ook gedaan hebben. Anders wacht ik liever tot de originele games op NSO Game Boy verschijnen.
Ja ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de graphics bij Brilliant Diamond, merkte toch vrij snel dat het mij niet pakte zoals alle andere Pokémon spellen op de Nintendo Switch. Ik ben sinds de aanschaf van de nieuwe Nintendo Switch Oled wel begonnen aan Let's Go Eevee want had alleen nog maar de Let's Go Pikachu gespeeld, maar merk direct dat die stijl mij veel beter ligt.

Ik hoop serieus dat als ze teruggaan naar Johto dat ze iets doen van Pokémon Crystal, want dat is toch nog steeds een van mijn meest gespeelde Pokémon games ooit.

Heb echt zin in Maandag en hoop dat we niet worden teleurgesteld :o

EDIT:

Zie deze geweldige fanmade coverart...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umgRsjEdhM0VKfZNb_BEoG7Efzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V22jxqzSOpOwkHDziad10zZ6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 22-02-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:58:
Het is jammer dat Bioshock geen gyroscopische controls ondersteund, dat helpt wel met de kleine joysticks van de Joy-cons. Als alternatief raad ik ook de Pro Controller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 14:46
L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:04:
[...]

Het is jammer dat Bioshock geen gyroscopische controls ondersteund, dat helpt wel met de kleine joysticks van de Joy-cons. Als alternatief raad ik ook de Pro Controller aan.
Pro controller is top inderdaad. Maar zoek beetje een oplossing in handheld setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:09:
[...]

Pro controller is top inderdaad. Maar zoek beetje een oplossing in handheld setup.
Zelf geen ervaring mee. Maar dan is er onder andere de Hori Split pad pro en de NYXI Wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 22-02-2023 23:40 ]

• jori040
Mario + Rabbids Sparks of Hope:Van mij mag de 1e DLC wel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:09:
[...]

Als je ok bent met de huidige travel van de joycon sticks dan zou je doppen op je sticks kunnen zetten zodat ze groter aanvoelen. Zoek maar eens naar thumb grips.

Als je gewoon het grote model sticks prefereert en graag een grotere Joycon wilt, zijn de third party oplossingen hierboven een goed startpunt. Of inderdaad in table mode spelen met een controller naar keuze ala pro controller.

Last but not least: mocht je de kleine sticks niet fijn vinden om ergonomische redenen, kan je denken aan een soort grip rond je Switch om die ergonomie te verbeteren zonder nieuwe joycons te kopen.
jori040 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:03:
Aankondiging zou niet lang meer moeten duren, begin 2023. Ben benieuwd of het nieuws dat Ubisoft de verkopen tegen vond vallen invloed gaat hebben op de season pass (positief of negatief).
Valt me ook op dat hier weinig over de game gesproken is. Ik heb zelf de game eind december voor €25,50 gekocht, maar nog niet aan toegekomen. Ik wil eerst Kingdom Battle nog een keer uitspelen en wacht ook op updates/dlc.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40
Ik ben aan Bayonetta 3 begonnen, wat een toffe game, hoewel ik deel 2 persoonlijk iets fijner vond weg spelen, is het wel een hele toffe game, wat vonden jullie ervan?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:13:
[...]

Ja, druk druk druk.... :z
Ik zal komende week eens kijken of ik de ts kan bijwerken. Suggesties voor de ts zijn uiteraard welkom per DM.

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 23-02-2023 09:56 ]

• Zeror
Nog een direct aangekondigd: The Super Mario Bros. Movie Direct – 3.9.2023 (Final Trailer)
YouTube: The Super Mario Bros. Movie Direct – 3.9.2023 (Final Trailer)

9 maart 23.00u 's avonds onze tijd.

• jori040
L23 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:41:
[...]

Aankondiging zou niet lang meer moeten duren, begin 2023. Ben benieuwd of het nieuws dat Ubisoft de verkopen tegen vond vallen invloed gaat hebben op de season pass (positief of negatief).
Valt me ook op dat hier weinig over de game gesproken is. Ik heb zelf de game eind december voor €25,50 gekocht, maar nog niet aan toegekomen. Ik wil eerst Kingdom Battle nog een keer uitspelen en wacht ook op updates/dlc.
Persoonlijk vind ik de game echt geweldig en zelfs beter dan het al goede KB.Ik sta er van te kijken dat deze game niet naar verwachting heeft gedaan.

Hoop idd niet dat die matige verkoop[volgens Ubisoft] invloed op de DLC gaat hebben.In de 1ste DLC gaan ze een nieuwe game-mode lanceren dus ik kijk daar zeker naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:56:
Ik ben aan Bayonetta 3 begonnen, wat een toffe game, hoewel ik deel 2 persoonlijk iets fijner vond weg spelen, is het wel een hele toffe game, wat vonden jullie ervan?
Het is een prima game maar nu ik de game bijna 2x heb uitgespeeld kom ik wel tot de conclusie dat de combat in deel 2 beter was.

Enemy design vond ik in 2 ook beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40
jori040 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Het is een prima game maar nu ik de game bijna 2x heb uitgespeeld kom ik wel tot de conclusie dat de combat in deel 2 beter was.

Enemy design vond ik in 2 ook beter.
Dat idee had ik ook al, ligt het niet aan mij :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
In de geest van "beter laat dan nooit" deel ik hierbij een overzichtje van de afgelopen financiële kwartaalresultaten van Nintendo. De periode tussen oktober en december is altijd de piek van het fiscale jaar voor Nintendo, en dit jaar is dat niet anders. Het is verder ook een interessant moment om te kijken naar de verkopen van het bedrijf - het lijkt er eindelijk op dat de salescurve van de Nintendo Switch aan het buigen is.

Hardware

Nintendo verscheepte 8,22 miljoen consoles tussen oktober en eind december 2022 (4,16m OLED; 1,08m Lite; 2,99m gewone Switch). De life-to-date verschepingen staan nu op ruim 122 miljoen verkochte Switch consoles waardoor het de PS4 en de GameBoy inhaalt en de derde meest verkochte game console op deze planeet wordt.

Persoonlijk vind ik het interessant om te zien dat de OLED de bulk van de verkopen overgenomen heeft. Het indiceert dat er ruimte is voor een duurder Nintendo product en dat het publiek de meerwaarde van de OLED features lijkt te waarderen. Dat de 'special editions' voornamelijk OLED pakketten zijn draagt misschien ook bij tot deze groei. Desondanks lijken alledrie de modellen hun steentje bij te dragen.

Nintendo geeft aan dat OLED nog steeds populair is als een vervangend of extra model voor bestaande Switch-eigenaars, maar dat zij ook een stijging zien in het aantal personen dat als eerste Switch console een OLED koopt. Dit is niet vreemd, gezien 2021 het lanceerjaar van het OLED model was en te verwachten is dat in die periode het aantal "vervangingen" proportioneel hoog zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JVHf7LKdQBB_UFRpCYtVpVUB50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CW3PtFPpSTjPKiSgBWWl3Loh.png?f=fotoalbum_large

Ondanks dit goede nieuws zien we tegelijkertijd dat de verkopen jaar-op-jaar dalen. Nintendo legt uit dat - in tegenstelling tot de eerste helft van het jaar - tekorten van halfgeleiderproducten geen impact meer hebben op de productie. De kerstverkopen waren iets zwakker dan de vorige twee jaren. Zij wijten dit aan veranderd consumptiegedrag door inflatie en door een breder aanbod aan entertainmentkeuzes nu in het Westen grotendeels het COVID-19 virus endemisch is geworden en weinig impact meer heeft op economische keuzes. Mogelijk zien we hier ook gewoon een natuurlijke daling in de interesse in de Switch die ondertussen bijna 7 jaar oud is. Desondanks moet gezegd worden dat globaal genomen de verkoopresultaten uitzonderlijk goed zijn voor een typische console-lifecycle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCli8BUmHms6_ntCKpYHSWIxd68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aOsJegRxAdvWJAkCIgSEOZrk.png?f=fotoalbum_large

Software

Nintendo beleefde het tweede beste kerstkwartaal ooit voor Switch qua softwareaantallen met 76,7 miljoen verkochte games. Hiermee laat het enkel kerstmis 2021 voor gaan (85,4 miljoen stuks). In totaal zijn er op Switch sinds lancering nu 994 miljoen games verkocht - dit is meer dan de verkopen tijdens de hele levenscyclus van de Nintendo DS, de vorige spelconsole van Nintendo met de meeste software verkopen ooit voor het bedrijf. De tie-ratio - het aantal verkochte spellen per verscheepte Switch console - ligt nu op 8,11 games per console.

Het bedrijf deelde ook een aantal updates wat betreft individuele softwareverkopen:
  • Mario Kart 8 Deluxe - 52.00M (+3.59M)
  • Animal Crossing: New Horizons - 41.59M (+1.42M)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 30.44M (+910K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 29.00M (+1.21M)
  • Pokémon Sword and Shield - 25.68M (+310K)
  • Super Mario Odyssey - 25.21M (+810K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 20.61M
  • Super Mario Party - 18.79M (+440K)
  • Ring Fit Adventure - 15.22M (+350K)
  • Pokemon: Let's Go! - 15.07M (+260K)
  • Pokémon Legends: Arceus - 14.63M (+720K)
  • Luigi’s Mansion 3 - 12.44M (+1.01M since March 31, 2022)
  • Super Mario 3D World + Bowser’s Fury - 10.82M (+1.39M since March 31, 2022)
  • Splatoon 3 - 10.13M (+2.23M)
  • Mario Party Superstars - 9.38M (+1.31M since September 30, 2022)
  • Nintendo Switch Sports - 8.61M (+2.46M)
  • Kirby and the Forgotten Land - 6.12M (+850K)
  • Mario Strikers: Battle League - 2.47M (+300K)
  • Xenoblade Chronicles 3 - 1.81M (+90K)
  • Bayonetta 3 - 1.04M
(met dank aan de lijst op FamiBoards)

Pokémon Scarlet/Violet wordt de snelst verkopende Pokémon game ooit met 20,61 miljoen verscheepte games in de zeven weken sinds launch. Sell-through van gen 9 was reeds 18,2m tegen eind december.

In het algemeen blijft Nintendo zeer tevreden met de sell-through van first-party games die al bijna drie jaar lang op een zeer hoog niveau blijven hangen. Evergreens zoals Mario Kart 8, Animal Crossing en Mario Party blijven een belangrijk aandeel hiervan vormen, hoewel dit aandeel licht gedaald is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjdTjUiZrxetDbp2hwifW3X0pWg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JPknhnediMBG8CDoWKynH7wO.png?f=user_large

Wel opvallend: de evolutie van de softwareverkopen verschillen regionaal nogal. CEO Furukawa legt in de Q&A met de aandeelhouders uit dat Japan en Europa goede resultaten behaalden dit jaar, mede dankzij Splatoon 3 (Japan) en aanhoudende verkopen van Switch Sports en Mario Strikers (Europa) tijdens de feestdagen. In Amerikaanse landen zag men echter een daling van de software verkopen - o.a. omdat de evergreen verkopen niet verder groeiden terwijl in het vorige fiscale jaar daar titels zoals Metroid Dread, Mario Golf en Skyward Sword HD veel zoden aan de dijk brachten en groei genereerden.

Digitaal
Langzaam maar zeker blijft het digitale aandeel van de omzet bij Nintendo groeien. Hoewel fysieke verkopen voor Nintendo belangrijk blijven (in tegenstelling tot bij sommige andere publishers die bijna al hun omzet uit digitaal halen), werd er ook dit kwartaal weer een nieuw record gevestigd wat de digitale omzet betreft. 122 miljard Yen (850 miljoen Euro) was goed voor 40,1% van de totale software omzet. De proportie fysieke - digitale sales is zoals elk Q3 wat lager - vermoedelijk omdat veel mensen nog steeds fysieke games als kado voor de feestdagen geven.

64,5% van die 122 miljard betrof digitale verkopen van games met een fysieke versie. De overige 42,4 miljard Yen was omzet komende uit de verkoop van digital-only games, DLC, abonnementen etc.
Hoewel Nintendo vermeldt dat nieuwe consumenten hun weg vinden naar het Nintendo Switch Online abonnement, krijgen we geen update van het aantal abonnees.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCiXbcPFweEesVdqC3BrIeqNRZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sw2zWudJCT7eK5Ks9QOUkUD0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERAzo6UpMIrVJxlB3qYK03bc3Mo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/da7X4QCScSXdarKEnfB21qQV.png?f=fotoalbum_large

Mobile & IP

De kwartaalomzet voor mobiele games en royalties bedroeg voor Q3 FY2022-23 15,3 miljard Yen of 110 miljoen euro. Hoewel we zien dat Nintendos inkomen uit mobiele en IP-gerelateerde zaken terugkomt van een dipje, blijft de algemene indruk dat hier veel tot nog toe verloren potentiëel inzit. Nintendo meldt zelf dat het inkomen uit smartphone content gedaald is terwijl de royalties stabiel blijven. Benieuwd of de Super Mario film en de themaparkuitbreidingen hier verandering in kunnen brengen, want het lijkt er op dat Nintendo de ontwikkelingen qua smartphonegames op een lager pitje heeft gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jy_ytylSn_T2-Ce3CNnC7FIynw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4J7BLet1Yp38B5oNgFwyQKpz.png?f=fotoalbum_large
Dynamische grafiek

Financiëel

Het afgelopen kerstkwartaal was het tweede beste tijdens het Switch tijdperk wat omzet betreft (638 miljard Yen of 4.5 miljard Euro) en het derde beste wanneer we naar operationele winst kijken (207 miljard Yen of 1.47 miljard Euro). De Switch legt Nintendo dus zeker nog steeds geen windeieren. Desondanks zien we voor het eerst dat er een daling optreedt: wanneer we met het vorige recordbrekende kerstkwartaal vergelijken (oktober-december 2021) daalt de omzet met 8,31% en de operationele winst met 18%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYLv45eNSRv9htfLcTmjIWLLr2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gZaSKSccxVjknMRtZpwv6r6b.png?f=fotoalbum_large

Nintendo stelt verder de voorspellingen voor het fiscale jaar bij in de negatieve zin: men verwacht nu 18 miljoen consoles te verschepen tijdens het fiscale jaar 2022-23 i.p.v. 19 miljoen, en men verwacht 205 miljoen stuks software te verkopen i.p.v. 210 miljoen. Dit zou moeten leiden tot een voorspelde omzet van 1600 miljard Yen en een operationele winst van 480 miljard Yen. Ook het dividend van Nintendo aandelen wordt licht naar beneden gereviseerd.

Tenslotte nog snel even een overzichtje van de videogames-gerelateerde omzet per segment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkIseL-UoWFboYRcRUWE8u8euwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8frk9taOORed0umqbrLEfBOC.png?f=fotoalbum_large

Research & Development
R&D uitgaves blijven gradueel stijgen - dit valt vooral op als we de 'trailing twelve months" grafiek bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVnjQhlpS5CaHzNrURoVmKeVcoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcaPSsLOhny9X7Gs3N6ra4u9.png?f=fotoalbum_large
Dynamische grafiek

Advertising
We zien hier de typische piek in de advertentiebudgetten voor de feestdagen. Hoe ouder Switch wordt, hoe hoger de uitgaves worden om verkopen te blijven stimuleren. Niks aparts dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-RqxMdpmnTuG3dv9w64BsjVZvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ef1sAxhggJ3YtnAhM21mJy3F.png?f=fotoalbum_large
Dynamische grafiek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Gamecube:Mijn favo console/Nintendo periode zo onder aan de lijst blijft pijnlijk om te zien.
Dat de GBA het zo goed heeft gedaan wist ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door jori040 op 23-02-2023 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:36:
Gamecube:Mijn favo console/Nintendo periode zo onder aan de lijst blijft pijnlijk om te zien.
Dat de GBA het zo goed heeft gedaan wist ik niet.
Gamecubes culturele impact op de videogame geschiedenis en op het Nintendo patrimonium is inderdaad een stuk groter dan het zeer matige verkoopsucces van de console. Ik vond de GCN ook enorm leuk maar het was zelfs toen al duidelijk dat Nintendo toen moeite had met het roer om te keren tegen de mastodont die de PS2 was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Game Boy Advance en Gamecube was een interessant tijdperk. Een paar jaar eerder de Game Boy Color met Pokemon Red op sinterklaas avond gekregen. De Gameboy Advance op release date gekocht met F-Zero Maximum Velocity, Konami Krazy Racers en Rayman Advance. Een jaar later mijn eerste console gekocht, ik wou graag Need For Speed Hot Pursuit 2 spelen. Ik twijfelde tussen de Gamecube en de Xbox, werd uiteindelijk de Xbox :P

Ik ben altijd wel verbaasd hoe snel de Game Boy Advance is opgevolgd, 3 jaar later kwam al de Nintendo DS uit. Dus die hardware sales zijn best indrukwekkend. Ook nu nog best een toffe handheld om op te gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jori040 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:36:
Ik heb een Wii en met een Switch voelt de Wii zelf grotendeels overbodig (paar games uitgezonderd). De enige reden dat ik hem nog niet verkocht heb is vanwege de ingebouwde Gamecube.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-02-2023 12:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• jori040
JackAvery schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Gamecubes culturele impact op de videogame geschiedenis en op het Nintendo patrimonium is inderdaad een stuk groter dan het zeer matige verkoopsucces van de console. Ik vond de GCN ook enorm leuk maar het was zelfs toen al duidelijk dat Nintendo toen moeite had met het roer om te keren tegen de mastodont die de PS2 was.
Weet nog dat ik mensen op me werk moest overtuigen hoe goed/leuk Pikmin wel niet was.De PS2 gamers vonden het op basis van dat hoesje maar een raar spel.

• RollieBollie
Ik vind het nog altijd erg jammer dat de VB een flop was. Gelukkig heb ik er wel 1 en als collega's/vrienden dat horen willen ze bijna allemaal even ermee spelen. Heb hem daardoor meestal wel enkele keren in het jaar mee naar werk.

En ja. Ik krijg er soms hoofdpijn van, maar dat is met name als je uit de game komt weer terug in de echte wereld. Je zit de hele tijd in het pikkedonker met die rode gloed en dan die lichtexplosie als je eruit gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door RollieBollie op 23-02-2023 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:52:
Ik ben altijd wel verbaasd hoe snel de Game Boy Advance is opgevolgd, 3 jaar later kwam al de Nintendo DS uit. Dus die hardware sales zijn best indrukwekkend. Ook nu nog best een toffe handheld om op te gamen.
Origineel was het de bedoeling om de GBA en de DS naast elkaar te laten bestaan. De DS werd echter al snel een vervanger, o.a. door de backwards compatibiliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT3G1BSZ2rvpcqb0wYTOu6nMeRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tlsFPFwI2vFe6IflVVxb6qPg.png?f=fotoalbum_large

Zijn toch nog 14+ miljoen GBA's verkocht na de lancering van de DS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
RollieBollie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:43:
Ik vind het nog altijd erg jammer dat de VB een flop was. Gelukkig heb ik er wel 1 en als collega's/vrienden dat horen willen ze bijna allemaal even ermee spelen. Heb hem daardoor meestal wel enkele keren in het jaar mee naar werk.

En ja. Ik krijg er soms hoofdpijn van, maar dat is met name als je uit de game komt weer terug in de echte wereld. Je zit de hele tijd in het pikkedonker met die rode gloed en dan die lichtexplosie als je eruit gaat.
Met de groeiende wereld van Virtual Reality zou het tof zijn als Nintendo een VirtualBoy anno nu zou uitbrengen.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Zeror schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Met de groeiende wereld van Virtual Reality zou het tof zijn als Nintendo een VirtualBoy anno nu zou uitbrengen.
Nintendo Labo VR + Virtual Boy online. :)

• RollieBollie
Zeror schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Nintendo was er toen te vroeg bij.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29
Zijn er hier meer mensen die last hebben om Fall Guys te spelen op de Switch?

Wij merkten deze week op dat het spel prima opstart, maar wanneer er daadwerkelijk wordt ingelogd, de game crashed en we naar het Switch home scherm worden gestuurd.
Op de Xbox werkt alles nog prima.

Er is toch geen NSO abonnement voor nodig? Toevallig is die 3 weken geleden ook afgelopen en heb die nog niet verlengd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Jan_V schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:16:
Zijn er hier meer mensen die last hebben om Fall Guys te spelen op de Switch?

Wij merkten deze week op dat het spel prima opstart, maar wanneer er daadwerkelijk wordt ingelogd, de game crashed en we naar het Switch home scherm worden gestuurd.
Op de Xbox werkt alles nog prima.

Er is toch geen NSO abonnement voor nodig? Toevallig is die 3 weken geleden ook afgelopen en heb die nog niet verlengd.
Geen probleem met Fall Guys hier. We hebben wel NSO, maar weet niet of je die nodig hebt.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jan_V ik heb Fall Guys niet maar voor free-to-play games heb je normaal het abonnement niet nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
jori040 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:03:
Release date is bekend en staat op 2 maart

[YouTube: The Tower of Doooom DLC - Release Date Trailer (Mario + Sparks Rabbids Sparks of Hope)]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:06
JackAvery schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:44:
@Jan_V ik heb Fall Guys niet maar voor free-to-play games heb je normaal het abonnement niet nodig.
Klopt inderdaad, er is geen nso nodig.
Pagina: 1 ... 198 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic