jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:43:
@L23
Iron Galaxy Studios:Deze hebben het voor een groot deel gedaan.De remaster is idd erg geslaagd.
Ik zie eigenlijk niet waarom specifiek Iron Galaxy vernoemd moet worden terwijl er een hoop andere support studios ook op het project zaten. De eindverantwoordelijkheid blijft bij Retro liggen.

Ik bestel de fysieke versie wel. Heb Prime op GameCube nooit gekocht, kon die in de videotheek huren :p Het blijft een sterk staaltje game design.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:43
JackAvery schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Ik zie eigenlijk niet waarom specifiek Iron Galaxy vernoemd moet worden terwijl er een hoop andere support studios ook op het project zaten. De eindverantwoordelijkheid blijft bij Retro liggen.

Ik bestel de fysieke versie wel. Heb Prime op GameCube nooit gekocht, kon die in de videotheek huren :p Het blijft een sterk staaltje game design.
Gezien die studio bekend staat om ports denk ik dat zij de remaster voor 90% gedaan hebben.In eerste instantie dacht ik dat Retro het zelf gedaan had.

UPDATE
FF een check gedaan.Er zijn ook bij dit product idd meer meer studios betrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 13-02-2023 15:30 ]

jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:21:
[...]

Gezien die studio bekend staat om ports denk ik dat zij de remaster voor 90% gedaan hebben.In eerste instantie dacht ik dat Retro het zelf gedaan had.

UPDATE
FF een check gedaan.Er zijn ook bij dit product meer meer studios betroken.
Misschien interessant om te weten maar de engine waar MP:R op draait is dezelfde engine die Retro voor Donkey Kong Tropical Freeze gebruikt. Ik zou geen assumpties beginnen maken van welke studio nu wat of het meeste heeft gedaan.

• jori040
Ik lees her en der wel dat mensen moeite hebben met een bepaald kleur gebruik.Ondaks dat ik dat zelf ook zie heb ik er geen moeite mee.
jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:21:
UPDATE
FF een check gedaan.Er zijn ook bij dit product idd meer meer studios betrokken.
Sowieso altijd even een check doen :P Jammer als een bericht feiten lijkt op te noemen die op aannames gebaseerd zijn. Ik zat al te googlen, maar kon niks vinden over dat Iron Galaxy Studios het meeste gedaan zou hebben. Verder ben ik ook niet bekend met de studio en welke andere ports zij gedaan hebben.
jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:34:
Ik lees her en der wel dat mensen moeite hebben met een bepaald kleur gebruik.Ondaks dat ik dat zelf ook zie heb ik er geen moeite mee.
Er zit een optie in MP:R om het speelbaar te maken voor kleurenblinde personen, bedoel je dat?

• jori040
L23 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:53:
[...]

Sowieso altijd even een check doen :P Jammer als een bericht feiten lijkt op te noemen die op aannames gebaseerd zijn. Ik zat al te googlen, maar kon niks vinden over dat Iron Galaxy Studios het meeste gedaan zou hebben. Verder ben ik ook niet bekend met de studio en welke andere ports zij gedaan hebben.
Ik ben nog steed van mening dat Retro weinig vingers in deze pap heeft gehad.Die zitten vol in MP4.

De studio heeft bv Diablo 3 naar de Switch gebracht & Uncharted naar PC.Volgens mij zijn ze ook verder gagaan op de egine die Retro destijds heeft gemaakt.
jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:30:
Ik ben nog steed van mening dat Retro weinig vingers in deze pap heeft gehad.Die zitten vol in MP4.
Ik kan hier niet zoveel mee. Ik gaf aan dat ik denk dat het een mooie oefening was voor Retro Studios en dat ze hierna Metroid Prime 4 uitbrengen. Geen idee wie wat heeft gedaan en hoeveel. Maar Retro Studios is de primaire developer. Net als JackAvery ook gelezen dat ze de engine van Tropical Freeze gebruiken. Bij Metroid Prime 4 zullen er waarschijnlijk ook meerdere studios aan mee helpen, vrij gebruikelijk.

• jori040
JackAvery schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:25:
[...]

Er zit een optie in MP:R om het speelbaar te maken voor kleurenblinde personen, bedoel je dat?
Wat ik zelf merk is dat de CGI stukjes van Samus wat donkerder zijn maar dat heeft meer met contrast te maken.

• jori040
L23 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:36:
[...]

Ik kan hier niet zoveel mee. Ik gaf aan dat ik denk dat het een mooie oefening was voor Retro Studios en dat ze hierna Metroid Prime 4 uitbrengen. Geen idee wie wat heeft gedaan en hoeveel. Maar Retros Studios is de primaire developer. Net als JackAvery ook gelezen dat ze de engine van Tropical Freeze gebruiken. Bij Metroid Prime 4 zullen er waarschijnlijk ook meerdere studios aan mee helpen, vrij gebruikelijk.
Iron galaxy heeft de lead over dit project.Ik denk dat Retro zou goed als niets heeft gedaan.

Meerdere studios: Die conclusie had ik al in post staan. ;)

Heb het orgineel denk 10x gespeeld dus ik zie echt wel dat dingen nu anders zijn.Welke engine ?......Durf het niet te zeggen.

Retro gaat echt niet een remaster doen als ze vol in productie van MP4 zitten.Meer een rol van advies lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 13-02-2023 16:48 ]

• jori040
Ach de meeste mensen die aan de Prime serie hebben gewerkt zijn daar al lang wel.Zelf denk ik dat MP4 in een development hell is beland.

Heel dat verhaal dat Nintendo eerst naar Bandai-Namco is gegaan is bizar.Staat op het web. ;)

Ik heb geen idee of Retro nog een top studio is.Hun laaste game[DK] stamt ook alweer uit 2014.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 13-02-2023 16:59 ]

jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Ach de meeste mensen die aan de Prime serie hebben gewerkt zijn daar al lang wel.Zelf denk ik dat MP4 in een development hell is beland.

Heel dat verhaal dat Nintendo eerst naar Bandai-Namco is gegaan is bizar.Staat op het web. ;)
Ik lees het web wel hoor :p

Geen idee hoe het met MP4 zit, ga ik geen aannames over doen. Vond het ook interessant om te lezen dat Metroid Prime Remastered al een tijdje op de plank leek te liggen.

• jori040
L23 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:58:
[...]

Ik lees het web wel hoor :p

Geen idee hoe het met MP4 zit, ga ik geen aannames over doen. Vond het ook interessant om te lezen dat Metroid Prime Remastered al een tijdje op de plank leek te liggen.
Ja die zou idd al lang klaar zijn.Het zou kunnen dat Nintendo korte tijd tussen deze remaster en MP4 wil hebben.

• jori040
@L23
Met welke Metroid game heb je ervaring ?
Metroid prime is qua game evaring indrukwekkender dan het nieuwe Dread.Eigenlijk raad ik je aan om de game nu digitaal te kopen. ;)
jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:01:
@L23
Met welke Metroid game heb je ervaring ?
Metroid prime is qua game evaring indrukwekkender dan het nieuwe Dread.Eigenlijk raad ik je aan om de game nu digitaal te kopen. ;)
Metroid II 5 minuten gespeeld op Game Boy NSO en Metroid Dread staat op mijn verlanglijstje.
Zolang games nog fysiek volledig op cartridge uitkomen koop ik ze fysiek. In dit geval stelt een maandje wachten ook niks voor. Xbox koop ik alles digitaal. Mogelijk bij de Switch opvolger ook over op digitaal.

• jori040
L23 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:10:
[...]

Metroid II 5 minuten gespeeld op Game Boy NSO en Metroid Dread staat op mijn verlanglijstje.
Zolang games nog volledig fysiek op cartridge uitkomen koop ik ze fysiek. In dit geval stelt een maandje wachten ook niks voor. Xbox koop ik alles digitaal. Mogelijk bij de Switch opvolger ook over op digitaal.
Normaal koop ik van Nintendo alles fysiek maar als Prime fan kan ik deze digitale uitgave niet aan me voorbij laten gaan.Metroid Prime is te vet!

De vertaling van 2D naar een 3D game is in het geval van Metroid meer dan goed gelukt.Echt gaaf als je een first-person over je gun kijkt.[Remastered/900p/60fps]

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 13-02-2023 20:18 ]

jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Iron galaxy heeft de lead over dit project.Ik denk dat Retro zou goed als niets heeft gedaan.
Bronvermelding? :P

Je kan natuurlijk ook gewoon naar de credits kijken (YouTube) om een idee te krijgen. Het duurt een drietal minuten tot we een andere studio in de credits zien. Iron Galaxy zie ik vooral artists tussen staan. Let wel dat daar enkel mensen van Retro in staan die het volledige project hebben uitgezeten...
[..]

Heb het orgineel denk 10x gespeeld dus ik zie echt wel dat dingen nu anders zijn.Welke engine ?......Durf het niet te zeggen.
Dit is één van de bekendere personen die o.a. aan de Dolphin emulator werkt:
Retro gaat echt niet een remaster doen als ze vol in productie van MP4 zitten.Meer een rol van advies lijkt me.
Studio's kunnen aan meerdere games tegelijk werken, en al zeker wanneer er een legioen van extra studio's ingeschakeld wordt :) De hoofdstudio levert dan bijvoorbeeld het productieteam, de technologische fundering en/of de art direction.

• jori040
Mijn conclusie:Dit is gewoon een meer dan prima remaster. :)

Het zegt verder in mijn ogen nog niets over hoe MP4 moet/kan zijn.We weten nog niets over die game.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 19:07
jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:21:
Mijn conclusie:Dit is gewoon een meer dan prima remaster. :)

Het zegt verder in mijn ogen nog niets over hoe MP4 moet/kan zijn.We weten nog niets over die game.
En toch, als het eruit ziet als de remaster, en net zo vloeiend loopt. Ben ik zeer tevreden. Als ik veel games op de switch zie, cartoony lelijk en dan nog 30 fps. Vind ik het toch knap wat hier neergezet is.

• jori040
Poesmij schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:41:
[...]

En toch, als het eruit ziet als de remaster, en net zo vloeiend loopt. Ben ik zeer tevreden. Als ik veel games op de switch zie, cartoony lelijk en dan nog 30 fps. Vind ik het toch knap wat hier neergezet is.
Als ik nog niets van die game weet kan ik nu nog nergens tevreden mee zijn.Alleen Nintendo & Retro weet in wat voor staat MP4 op moment is.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41
jori040 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:49:
[...]

Als ik nog niets van die game weet kan ik nu nog nergens tevreden mee zijn.Alleen Nintendo & Retro weet in wat voor staat MP4 op moment is.
Als is dan ook een voorwaardelijk woordje 😉

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Gisteren bij de Mediamarkt even zo'n Ultra dun nano beschermhoesje van €24,95 op het scherm laten zetten bij de Nintendo Switch Oled, deze heb ik ook al jaren op mijn mobiele telefoons zitten en je kan zelfs met een haarföhn krasjes er weer uithalen door het even warm te maken en echt nooit problemen mee gehad. Op deze manier onze oude Nintendo Switch met een krasvrij scherm kunnen verkopen na 4 jaar gebruik _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:57:
Gisteren bij de Mediamarkt even zo'n Ultra dun nano beschermhoesje van €24,95 op het scherm laten zetten bij de Nintendo Switch Oled, deze heb ik ook al jaren op mijn mobiele telefoons zitten en je kan zelfs met een haarföhn krasjes er weer uithalen door het even warm te maken en echt nooit problemen mee gehad. Op deze manier onze oude Nintendo Switch met een krasvrij scherm kunnen verkopen na 4 jaar gebruik _/-\o_
GOED IDEE! Ik heb dit laatst bij mijn telefoon gedaan en zeer tevreden over. Dat is de moeite waard om te doen ja. Ga over 2 weken 3 weken reizen Zal wel weinig tijd zijn om te spelen, maar neem em wel mee.
En krasjes is nogal irritant. (zeer zuur en verbolgen over krasje om m'n Garmin; ondanks de krasvastheid etc...)

• G_Dragon

G_Dragon

Blomminator schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:53:
[...]

GOED IDEE! Ik heb dit laatst bij mijn telefoon gedaan en zeer tevreden over. Dat is de moeite waard om te doen ja. Ga over 2 weken 3 weken reizen Zal wel weinig tijd zijn om te spelen, maar neem em wel mee.
En krasjes is nogal irritant. (zeer zuur en verbolgen over krasje om m'n Garmin; ondanks de krasvastheid etc...)
Het is altijd het eerste wat ik doe bij een nieuwe Telefoon, Ipad of spelcomputer. Direct een bescherming erop zodat hij ten aller tijden krasvrij blijft, zo hou je de waarde namelijk ook hoger en hoef je niet direct in zweet uit te breken wanneer je er een krasje op ziet zitten :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 16:55
Heeft iemand tips voor een goede travel case? Ik ga binnenkort vliegen en ik wil de switch meenemen, dus ik ben op zoek naar een fijne case.

• jori040
DECAPOLICE:Deze nieuwe game van Level5 heeft ook wel indruk op mij gemaakt tijdens de laatste Direct.Ik houd deze op mijn radar.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24
abc874 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:57:
Heeft iemand tips voor een goede travel case? Ik ga binnenkort vliegen en ik wil de switch meenemen, dus ik ben op zoek naar een fijne case.
https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

of als je meer troep mee wilt nemen:
https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000088796918/?s2a=

Persoonlijk heb ik bovenstaande, zit alles goed vast in.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

jori040 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:57:
DECAPOLICE:Deze nieuwe game van Level5 heeft ook wel indruk op mij gemaakt tijdens de laatste Direct.Ik houd deze op mijn radar.
Ben benieuwd of Level5 van Professor Layton and The New World of Steam weer een leuke Layton game gaat maken. Vond dat destijds interessante games op de Nintendo DS.

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10 17:08
Zou daarin ook de Switch Oled passen met de Hori Split Pad Compact bevestigd?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:49
Meister Sachs schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Zou daarin ook de Switch Oled passen met de Hori Split Pad Compact bevestigd?
Zo ziet het er niet uit, maar wellicht past ie wel hier in?
https://nyxigaming.com/pr...s-joy-pad-nintendo-switch

Meten is weten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10 17:08
Zerora schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Zo ziet het er niet uit, maar wellicht past ie wel hier in?
https://nyxigaming.com/pr...s-joy-pad-nintendo-switch

Meten is weten.
Volgens mij is de compact-versie min of meer gelijk qua breedte als de pro-versie. Zou eigenlijk wel mooi zijn als die andere case geschikt zou zijn. Ziet er erg ruim uit.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 16:55
Haha, die laatste is wel erg groot. Maar die eerste ziet er goed uit, bedankt voor de tip!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24
abc874 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:22:
[...]

Haha, die laatste is wel erg groot. Maar die eerste ziet er goed uit, bedankt voor de tip!
Die kleine is perfect voor de console en gamecards. Die andere is fijn voor als je de dock en adapter mee wil nemen om hem ergens anders op een tv te koppelen. Beiden prima voor hun eigen doel.

Verwijderd

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 13:23
Ik heb sinds kort deze van Inateck en hij bevalt mij erg goed.
Hij is wat dikker dan de vele slim cases maar veel kleiner dan die grote koffers.

In het bovenste gedeelte past bijvoorbeeld een adapter + Pro Controller.

https://www.amazon.de/-/e.../dp/B0BJKDV57W/ref=sr_1_3

• G_Dragon

G_Dragon

Dit is toch wel een groot verschil kwa beeld als je het vergelijkt met onze oude Nintendo Switch :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TizBb1u_S3K-S_qsJl47AD7R-eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFJeOEoYBf7KC52dC4Go9juL.jpg?f=fotoalbum_large

• jori040
Na Metroid Prime komen vervolgen mogelijk eveneens naar de Switch: https://www.gamed.nl/view/144885

Mochten die twee games niet dezelfde behandeling krijgen dan zou ik dat jammer en apart vinden.
Shin-chan: Me and the Professor on Summer Vacation krijgt een fysieke release via Limited Run Games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wW9oTv4KKazz8FkyhRWc5bnjBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHte5droveki76hnWCkL2v4B.jpg?f=fotoalbum_large

Valt me op dat bij zowel Return to Monkey Island als deze game het niet gaat om genummerde release en valt daarom niet onder de LRG collectie. Ze geven deze games uit namens Devolver Digital/Neos. Ben benieuwd of dat de kans dat er ook ooit een fysieke release in Europa uitkomt vergroot.

• jori040
Metroid prime Remastered N1-Up review: https://www.n1up.nl/review/metroid-prime-remastered/

Geluid:Over dit minpunt ben ik het 100% eens.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:18
jori040 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:51:
Metroid prime Remastered N1-Up review: https://www.n1up.nl/review/metroid-prime-remastered/

Geluid:Over dit minpunt ben ik het 100% eens.
Zat ook al in Dread. Hoort erbij w.m.b.

• jori040
TomBraamhaar schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:07:
[...]

Zat ook al in Dread. Hoort erbij w.m.b.
Je bedoeld het geluid bij schieten ?
Als je dat bedoeld dan vond ik dat in Dread beter.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:18
jori040 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Je bedoeld het geluid bij schieten ?
Als je dat bedoeld dan vond ik dat in Dread beter.
Ik heb de review verder niet gelezen, dus dacht dat ze de oude geluidseffecten bij het vinden van een upgrade enzo bedoelden. Dat is wat mij betreft iets wat bij Metroid hoort en dat gebeurde ook in Dread. Geluid bij schieten is me niet echt op gevallen toen ik op twitch bij iemand een stukje mee keek, maar ik heb zelf nog niet gespeeld, wacht nog op de fysieke release.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-11 12:14
Een impressie van Links Awakening (Switch) op basis van ongeveer 5 uur spelen.

Korte geschiedenis: Ik heb Links Awakening vroeger op de Gameboy uitgespeeld. Ik heb hem denk ik één keer uitgespeeld. Gewoon tot de credits, niet als een completionist alle heartpieces etc verzameld. Ik vond het vroeger volgens mij best een pittig spel. Ik vond het vroeger al bijzonder (als kind) dat er Goomba's en andere personages uit de Mario serie in rond liepen.

En nu naar nu, ik heb hem als cadeautje gekregen voor de Switch. Laat ik beginnen met de pro's. Het spel ziet er echt heel mooi uit. De nieuwe cartoony stijl past er goed bij. De poppetjes, de wereld, alles leeft als nooit te voren. De muziek is ook geüpdat naar het heden dus ook voor het gehoor een plezier. De grafische stijl is zo opgefrist dat ik het "bijna" beleef als een nieuw spel. Uiteraard bijna want 99% is uiteraard hetzelfde. De locatie van de wapens, de dungeons etc.

Kritisch als ik ben heb ik ook wat er op aan te merken. Net zoals in veel reviews is aangegeven vind ik dat er duidelijk merkbare slowdown/ framedrops zijn af en toe in de overworld. Als ik dit spel speelde op de pc was het voor mij een reden geweest om de grafische opties wat terug te schroeven en anders mijn videokaart te updaten. Bij de Switch kunnen beiden uiteraard niet dus ik zal er aan moeten wennen (verwend als ik ben) en dat eraan wennen gaat echt wel lukken. Maar het is toch een minpunt dat het vermelden waard was. Ik vraag mij dan ook af, is dit de max van de Switch hardware? Of was het niet zo goed geprogrammeerd als het had gekund..

Los van de kritische alinea is het gewoon een juweeltje, een heerlijk spel. Heerlijk om na een dag werken op te pakken. Het verhaal is dun genoeg om zo op te pakken en het spel laat je al snel weer onderdompellen in een andere wereld. Stiekem zijn de gevechten soms nog iets pittiger dan je denkt alhoewel het nooit te moeilijk wordt. Kortom, heerlijk spel dus om af en toe even op te pakken en een uurtje (of langer) te spelen.

• MetalSonic
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000114474840/?s2a=

Ik heb deze. Harde buitenkant, zacht van binnen. Switch zit er goed in en deze case geeft mij echt het gevoel dat hij tegen een stootje kan. De andere suggesties in dit topic lijken mij uiteraard ook erg goed.

• MetalSonic
L23 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:03:
Zelf Metroid Prime nog nooit gespeeld. Maar meerdere reviews gekeken. Het origineel schijnt een hele goede game te zijn waar ze met succes een metroidvania van 2D naar 3D hebben omgezet. Maar het is ook een uitstekende remaster, geen minimale port. Meerdere besturingsopties en dus ook qua besturing gemoderniseerd, denk dat dit de belangrijkste verbetering is. Het is niet enkel een hogere resolutie zoals de Wii versie, maar textures zijn ook verbeterd. De game draait vloeiend 60 fps. Van wat ik in de reviews zag ziet de game er mooi uit.
Ik wacht op de fysieke release, weet niet of ik het dan gelijk haal, maar komt zeker in mijn collectie.

Ben benieuwd of ze van deel 2 en 3 ook nog een remaster uitbrengen. Zelf verwacht ik van niet. Dat het remasteren van Metroid Prime een mooie oefening was voor Retro Studios en dat ze hierna Metroid Prime 4 uitbrengen.
Ik zou het haast de naam "remake" geven, maar het een uistekende remaster noemen kan natuurlijk ook. Los van de flinke grafische update is het ook geoptimaliseerd voor de twee pookjes van de Switch. Ik denk dat dit spel helemaal genieten is met een Switch Pro controller. Ik heb een video recensie gezien waarbij ze ook echt uitgebreid still stonden bij de controls. Je kan ook op de Switch instellen dat je het weer even wilt spelen via de besturing van de Nintendo Gamecube, en dat is dan echt een stop terug O-)
MetalSonic schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Ik zou het haast de naam "remake" geven, maar het een uistekende remaster noemen kan natuurlijk ook. Los van de flinke grafische update is het ook geoptimaliseerd voor de twee pookjes van de Switch. Ik denk dat dit spel helemaal genieten is met een Switch Pro controller. Ik heb een video recensie gezien waarbij ze ook echt uitgebreid still stonden bij de controls. Je kan ook op de Switch instellen dat je het weer even wilt spelen via de besturing van de Nintendo Gamecube, en dat is dan echt een stop terug O-)
Geef je gelijk hoor, maar ze hebben het zelf remastered genoemd. Klinkt als titel ook wel beter :p En waar je de grens moet trekken tussen een remaster en remake is mij ook niet duidelijk. Het is in ieder geval erg goed gedaan.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:46
Wat ik altijd had begrepen was:
  • remake = video/game die al bestond opnieuw produceren, dit zal dan dus vaak met verbeterde audio, verbeterde video, andere acteurs/actrices en soms wijzigingen in verhaal zijn (voorbeeld film Gone in 60 seconds was gemaakt in 1974 en de remake in 2000
  • remastered = bestaande productie verbeteren, verhaal en acteurs blijven hetzelfde, maar audio en video zal zijn verbeterd, je kan bijv een geupscalde SD film naar HD/UHD zien als een remaster
Link's Awakening voor Switch is hetzelfde verhaal en acteurs/actrices, maar als enkel audio en video was verbeterd was het een remastered versie. Er zijn nieuwe onderdelen toegevoegd waardoor het een remake is geworden.

• MetalSonic
L23 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:32:
[...]

Geef je gelijk hoor, maar ze hebben het zelf remastered genoemd. Klinkt als titel ook wel beter :p En waar je de grens moet trekken tussen een remaster en remake is mij ook niet duidelijk. Het is in ieder geval erg goed gedaan.
Als Nintendo het remaster genoemd heeft heb jij gelijk!. Ik vind dan wel dat Nintendo zich voor dit spel behoorlijk tekort doet. Tevens weer een voorbeeld waarbij remaster en remake dan door elkaar worden gebruikt.

Ik heb het als volg geleerd. Bij een remaster zorgen ze vaak voor een grafische update. Bij veel games was dat niet meer dan een hogere resolutie en dat is het. Wellicht 1 of 2 extraatjes erbij maar daarmee stopt het. Bij een remake wordt het van begin af aan opnieuw opgebouwd. Nieuwe resolutie maar vaak ook nieuwe textures, soms compleet nieuwe levels, nieuwe elementen. Ik vind dat Nintendo behoorljk tegen remake aan zit.

Onder de streep maakt het uiteraard verder niet veel uit, Link's Awakening op de Switch mag er zijn, en dat telt _/-\o_

Edit: zie ook hierboven @RollieBollie

• jori040
Ik denk dat Resident Evil 2 remake & Dead Space remake op moment de beste voorbeelden zijn van wat een remake is.Er zal denk ook nog wel een gebied tussen remake & remaster zitten.

Prime is niet opnieuw opgbouwd en dus is het in mijn ogen verre van een remake maar wel een prima remaster.

- Metroid: Samus Returns [3DS]
- Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia [3DS]

Deze vallen ook onder remake ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 16-02-2023 11:09 ]

jori040 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:04:
Prime is niet opnieuw opgbouwd en dus is het in mijn ogen verre van een remake maar wel een prima remaster.
Niet opnieuw opgebouwd? Volgens mij juist wel vanwege dat ze nu de engine van Tropical Freeze gebruikt hebben.
Het is mij niet duidelijk in de zin van dat een remaster of remake ook bij games door elkaar gebruikt worden. Maakt verder ook niet uit. Ik zou zeggen perfecte remaster met een vleugje remake :p
L23 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Niet opnieuw opgebouwd? Volgens mij juist wel vanwege dat ze nu de engine van Tropical Freeze gebruikt hebben.
De engine van Metroid Prime Remastered is RUDE:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Heb de prologue demo op de PS5 gespeeld. Is de combat in de full game straks een beetje uitgebreider denk je? In de prologue is het niet meer dan X 3 keer indrukken en je hebt een battle gewonnen. Heb de eerste niet gespeeld, maar het ziet er wel leuk uit.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Heb de prologue demo op de PS5 gespeeld. Is de combat in de full game straks een beetje uitgebreider denk je? In de prologue is het niet meer dan X 3 keer indrukken en je hebt een battle gewonnen. Heb de eerste niet gespeeld, maar het ziet er wel leuk uit.
De boss battles halen het meeste uit het combat systeem. Gewone vijanden zijn meestal een stuk makkelijker tenzij je party een te laag level heeft/slechte equipment heeft.

• G_Dragon

G_Dragon

Digimon World Next Order Gameplay voor de liefhebbers:

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 16-02-2023 13:00 ]

• jori040
L23 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Het is mij niet duidelijk in de zin van dat een remaster of remake ook bij games door elkaar gebruikt worden. Maakt verder ook niet uit. Ik zou zeggen perfecte remaster met een vleugje remake :p
Gezien ik evaring heb met de Gamecube & Wii versie kan ik je zeggen dat ze alleen een visuele update hebben gedaan + besturing.

Speelt geweldig met de pro-controller.De Wii versie[controls] vond ik destijds wel beter spelen dan de Gamecube versie.

Dit is echt een must-have titel. :)
jori040 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Gezien ik evaring heb met de Gamecube & Wii versie kan ik je zeggen dat ze alleen een visuele update hebben gedaan + besturing.

Speelt geweldig met de pro-controller.De Wii versie[controls] vond ik destijds wel beter spelen dan de Gamecube versie.

Dit is echt een must-have titel. :)
Kijk erg uit naar de game, maar met de discussie inmiddels wel een beetje klaar :p

• jori040
L23 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:15:
[...]

Kijk erg uit naar de game, maar met de discussie inmiddels wel een beetje klaar :p
Heb jij wel al ooit een andere Metroid game gespeeld ?

Als ik de laatste dagen zo eens op Twitch kijkt dan is en blijft Metroid een niche serie.Nu bv 138 kijkers.

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 16-02-2023 14:30 ]

• jori040
Oke.Dread is de beste 2D Metroid.
jori040 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:03:
[...]

“Heropgebouwd” is een woord met een belangrijke lading. Het is voornamelijk een visuele en auditieve upgrade, maar dat visuele was niet mogelijk zonder het spel deels opnieuw te bouwen in hun modernere engine. We hebben het dan niet over level design, geometrie etc… maar over de code base. Deze moet compatibel gemaakt worden op een of andere manier :)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 16-02-2023 14:44 ]

• jori040
JackAvery schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:43:
[...]

“Heropgebouwd” is een woord met een belangrijke lading. Het is voornamelijk een visuele en auditieve upgrade, maar dat visuele was niet mogelijk zonder het spel deels opnieuw te bouwen in hun modernere engine. We hebben het dan niet over level design, geometrie etc… maar over de code base. Deze moet compatibel gemaakt worden op een of andere manier :)
Zullen we het er dan op houden dat hij tussen een remake & remaster zit ?......Nintendo heeft niet voor niets remake achtewege gehouden.

• G_Dragon

G_Dragon

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Tetris Effect: Connected winter update (22 feb.)

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 16-02-2023 21:16 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:23
Was dit al bekend? Krijg net een leverupdate van Amazon voor Advance Wars. 24-25 maart.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Timothy3000 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:28:
Was dit al bekend? Krijg net een leverupdate van Amazon voor Advance Wars. 24-25 maart.
Ik krijg doorgaans geen leverupdates van jouw bestellingen, dus was mij nog niet bekend nee.

Verwijderd

Jammer dat de vastlopers nog steeds niet verholpen zijn. Op tijd saven. Krijg nog steeds met enige regelmaat de melding dat er een software fout is opgetreden.

• Timothy3000
Megupe schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:44:
[...]

Ik krijg doorgaans geen leverupdates van jouw bestellingen, dus was mij nog niet bekend nee.
Ha, je snapt wat ik bedoel. Die nieuwe releasedatum was nog niet bekend toch?
Timothy3000 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Niet bekend. Wellicht verklapt Amazon iets. Of hun datum klopt niet.
Wel apart als het 24-25 maart wordt, terwijl het niet tijdens de afgelopen Direct aangekondigd is.

• Timothy3000
Ik vond het ook maf. Was eigenlijk alweer vergeten dat ik hem besteld had. Maar dus nu ineens een update dat ik hem 23-24 maart kan verwachten. Zou leuk zijn als het klopt.
Timothy3000 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:57:
Ik vond het ook maf. Was eigenlijk alweer vergeten dat ik hem besteld had. Maar dus nu ineens een update dat ik hem 23-24 maart kan verwachten. Zou leuk zijn als het klopt.
Ja ben benieuwd. Ze kunnen de game niet blijven uitstellen zou je denken :P
[...]

Ik denk dat Amazon een foutje maakt. In de Europese direct kreeg Advance Wars een release datum van 21 april. (Nintendo website)

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 17-02-2023 07:59 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
[...]

Haha, ja maar ik kon het niet laten.
Deze game heb ik totaal niet gevolgd, dus kan je geen update geven.

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:57:
Heb hem bij Bol in bestelling staan voor 21-04.

• Timothy3000
Octopath reviews zijn er. Ziet ernaar uit dat mijn grootste issue van de eerste onveranderd is.

spoiler: title
Weer acht aparte verhalen, weer acht karakters die amper met elkaar communiceren.

Jammer. Wellicht koop ik hem dan met een sale.
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:42:
Octopath reviews zijn er. Ziet ernaar uit dat mijn grootste issue van de eerste onveranderd is.

spoiler: title
Weer acht aparte verhalen, weer acht karakters die amper met elkaar communiceren.

Jammer. Wellicht koop ik hem dan met een sale.
Het blijft een heel goede game hoor :p ze doen op dat vlak gewoon hun eigen ding.

Ik vind de demo van II bijvoorbeeld al een stuk vlotter/geëngageerder geschreven dan 1, en daar vond ik de verhaallijnen best vermakelijk

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 17-02-2023 13:38 ]

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Ja. origineel aardig kapot gespeeld en deze ook weer in de pre order. Demo is fantastisch.Savegame staat klaar om volgende week mee verder te gaan.

• Timothy3000
Ik vond het origineel op een gegeven moment echt behoorlijk repetitief worden en de story wat teleurstellend. Tweede is dan ook niet echt aan mik besteedt denk ik. Wel jammer want stijltje en de soundtrack zijn fantastisch.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:08
Eindelijk het lange wachten is beloond. GTA is in de aanbieding zag ik in de estore! Ook al is het een remastered versie. Ik heb heb nog nooit gespeeld.

• Timothy3000
SamSid schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:11:
Eindelijk het lange wachten is beloond. GTA is in de aanbieding zag ik in de estore! Ook al is het een remastered versie. Ik heb heb nog nooit gespeeld.
De game was bij release aardig buggy en glitchy. Ik zou ff checken of dit inmiddels is gepatcht.

• jori040
Fire Emblem Engage: vandaag gekocht.

Eerste indruk:Wat een een prachtige game tov Three Houses.

Kun je later in de game eerdere missies opnieuw spelen ?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:36:
[...]

De game was bij release aardig buggy en glitchy. Ik zou ff checken of dit inmiddels is gepatcht.

[ Voor 76% gewijzigd door Ike. op 17-02-2023 15:24 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-11 00:44
jori040 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:19:
Fire Emblem Engage: vandaag gekocht.

Eerste indruk:Wat een een parchtige game tov Three Houses.

Kun je later in de game eerdere missies opnieuw spelen ?
Nee, je kan missies maar eenmalig spelen.

• jori040
Transportman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Nee, je kan missies maar eenmalig spelen.
Ja of ik kan terug gaan naar een save.Maar mis jij die optie niet ?
Wat bedoelen mensen dan met grinden in deze game ?

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 17-02-2023 16:16 ]

• G_Dragon

G_Dragon

SamSid schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:11:
Voor hoeveel als ik vragen mag?

G_Dragon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Voor hoeveel als ik vragen mag?
€29,99 in de eShop. Vind ik persoonlijk een boel geld voor deze port :P

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47
jori040 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Ja of ik kan terug gaan naar een save.Maar mis jij die optie niet ?
Wat bedoelen mensen dan met grinden in deze game ?
Op de world map verschijnen skirmishes, trainings e.d. Daar kan je extra levelen indien nodig.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:08
L23 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:23:
[...]

Ik weet dat het een boel geld is. Maar als je ziet dat er nooit korting wordt gegeven en de prijs dus op rond de 75 eur staat. Dan vind ik dit een mooie aanbieding en reden om aan dit spel te beginnen :)

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:23:
[...]

Ja dat is teveel, heb vorig jaar de Xbox versie gehaald voor geen €10 bij de Mediamarkt. Dus hoopte nu dat de game rond die prijs zou liggen, maar €29,99 is teveel.

Ondanks dat heb ik me echt goed vermaakt met de Xbox versie want ik had geen last van die bekende bugs..

• jori040
Yakumos schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:25:
[...]

Op de world map verschijnen skirmishes, trainings e.d. Daar kan je extra levelen indien nodig.
Ah mooi want ik snapte al niet wat waarom men het over griden had.
Zit nog maar in begin maar vind het nu al top. :)

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:13
JackAvery schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Nu ook te koop op Aliexpress en Amazon.de - enkel nog steeds niet vanaf de GuliKit verkooppagina op Amazon. Gulikit heeft wel ondertussen de joysticks op hun eigen website gezet.

De verkoper op Amazon - 'AKNES'- lijkt wel op zijn minst een verdeler van verschillende controller merken te zijn waaronder Gulikit en 8bitdo. Volgens Aliexpress zit het hoofdkantoor in China onder de bedrijfsnaam Shenzhen Haifan Technology co. Ltd. Redelijke kans dat het dus niet gewoon namaak is, want dan zouden ze de producten rebranden...
Waar kan ik die Gulikit hal joysticks nu best kopen. Staat wel op Amazon.de maar wordt niet verzonden naar België
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:20:
[...]

Waar kan ik die Gulikit hal joysticks nu best kopen. Staat wel op Amazon.de maar wordt niet verzonden naar België
Geen idee waar je ze het beste kan kopen. Maar ik zou in ieder geval nog even wachten. De eerste batch heeft nog wat problemen las ik in deze Reddit post.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41
jori040 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Ah mooi want ik snapte al niet wat waarom men het over griden had.
Zit nog maar in begin maar vind het nu al top. :)
Ik vond de eerste hoofdstukken ook erg leuk. Bij hoofdstuk 9 gestopt en verkocht.

Reden: ik speel FE altijd op hard en permadeath. Bij deze had ik echter totaal geen enkele binding met de personages waardoor de essentie van de spanning weg was.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:10:
[...]

Ik vond de eerste hoofdstukken ook erg leuk. Bij hoofdstuk 9 gestopt en verkocht.

Reden: ik speel FE altijd op hard en permadeath. Bij deze had ik echter totaal geen enkele binding met de personages waardoor de essentie van de spanning weg was.
Exact hetzelfde gedaan. Ook letterlijk na chapter 9 gestopt haha.

• jori040
giantgiantus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:10:
[...]

Scheelt dat ik op dat minpunt al was voorbereid.Tot nu toe vind ik dit spel in alles beter dan verschrikkelijke Three Houses.

• Timothy3000
Three Houses was echt fantastisch imo. Ik vond dat echt de beste FE uit de reeks. Professorschap en de school waren geweldig, toffe storyline, fantastische karakters en een top vechtsysteem.

Daarom voelde Engage echt als drie stappen terug voor mij.
Pagina: 1 ... 197 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic