Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Vanaf vandaag kunnen leden met een Nintendo Switch Online + Expansion Pack exclusieve afbeeldingsstukjes van de N64 verzamelen. Set 1 is verkrijgbaar tot 7 december. Ook zijn er extra missies toegevoegd waarbij je 100 platina punten verdiend als je bepaalde N64 games speelt. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8EhM9ZfWIGi52LRraoJOcu5GLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzIH00L6dtsJ04TKpMwpJyrP.jpg?f=fotoalbum_large
Niet alleen de profielafbeeldingen kregen een update. Bereid je handpalm maar al voor, Mario Party 1 én 2 zijn nu beschikbaar op de N64 app voor de mensen met het correcte abonnement:

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:48
En al meer mensen Bayo 3 aan het spelen of ben ik hier echt de enige ?!

Heb de game nog niet uit want ik vind het heel tof om nu al chapters opnieuw te doen.Deze Bayo steelt echt de
show als het gaat om geheimen te ontdekken in levels.

Nee de framrate is niet constant 60 maar voor mij is dit wel de beste action game sinds Astra Chain[ook van PG] :)

Qua action game gaat de nieuwe God of War een mietje zijn tov Bayonetta. :+

[ Voor 29% gewijzigd door jori040 op 02-11-2022 18:00 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-11 14:53
Vorige week two point College besteld, vandaag maar eens geprobeerd na update en downloads. Maar de teksten zijn wel erg klein op een switch lite :( kan het amper lezen.
(Of ik word (te) oud)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:07
@harley Je de zoom-functie kunnen gebruiken. Eerst aanzetten in de settings, dan activeren door twee maal op home te drukken.
Mario + Rabbids Sparks of Hope Season Pass DLC Content komen begin, halverwege en eind 2023.

De eerste DLC voegt een nieuwe combat game mode toe.

Tweede DLC voegt een geheel nieuwe planeet toe om te verkennen.

En met de derde DLC kan je met Rayman een nieuw avontuur beleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KboAPwBPnonjdVtjd1REqqolCDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Huy103AVpJiTFcUcDqQLGOyJ.webp?f=fotoalbum_large
Wat nieuws:
  • De tweede Octopath Traveler II trailer introduceert twee nieuwe personages

• De remake van Front Mission 1st heeft een releasedatum: op 30 november kan je terug tactisch met mecha’s gaan spelen.
  • November is een drukke maand voor fans van boerderij simulators. Gisteren kwam Doraemon Stories of Season uit. Bandai Namco geeft deze launch trailer mee:

• Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse - de remake van de vierde en enkel in Japan verkrijgbare Fatal Frame game - komt dan weer op 29 maart 2023.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 03-11-2022 09:25 ]

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:07

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

L23 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:45:
En met de derde DLC kan je met Rayman een nieuw avontuur beleven.
Helaas niet zoals de die-hard (Rayman) fans het willen :/
Militia Pilot schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:46:
[...]

Helaas niet zoals de die-hard (Rayman) fans het willen :/
Ik kan mezelf ook een die-hard Rayman fan noemen. Maar ben niet teleurgesteld. Wat zou je dan graag willen?
Je vindt het jammer dat het Rayman avontuur alleen samen met Rabbid Mario en Rabbid Peach is? Je had graag Mario en Rayman samen gezien?

Opzich is de 3e DLC dezelfde opzet als bij Kingdom Batlle Donkey Kong Adventure DLC. Daar had je alleen Donkey Kong, Rabbid Cranky en Rabbid Peach. En dat avontuur vond ik beter dan de main game.

Ik heb in ieder geval wel hoge verwachtingen van Rayman’s avontuur. Ik vind het alleen jammer dat er na Rayman Legends nooit meer een nieuwe Rayman game is uitgebracht.

• jori040
Sonic Frontiers:De game komt over een paar dagen uit maar sinds gisteren zijn er al flink wat mensen bezig met de game.Het goede nieuws is dat de Switch versie beter is dan verwacht.
jori040 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:38:
Sonic Frontiers:De game komt over een paar dagen uit maar sinds gisteren zijn er al flink wat mensen bezig met de game.Het goede nieuws is dat de Switch versie beter is dan verwacht.
Zijn er al officiële gameplay beelden van de Switch versie? De laatste tijd hoor ik vooral positieve dingen over de game, maar toch verwacht ik dat Sega nog iets gaat verprutsen :P Maar goed, zou leuk zijn als ze eindelijk eens een keer een goede 3D game neerzetten die ook vanaf dag 1 goed speelbaar is.

• jori040
L23 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:50:
[...]

Zijn er al officiële gameplay beelden van de Switch versie? De laatste tijd hoor ik vooral positieve dingen over de game, maar toch verwacht ik dat Sega nog iets gaat verprutsen :P Maar goed, zou leuk zijn als ze eindelijk eens een keer een goede 3D game neerzetten die ook vanaf dag 1 goed speelbaar is.
Sinds gisteren staan er genoeg op Youtube/Twitch.

Switch versie:720p/30fps.[deze specs heeft Sega al lang bekend gemaakt]

Opvallend vind ik dat de PS4 versie met zijn 1080p niet de 60fps haalt.

Maandag komen pas de reviews online.Ik verwacht dat deze hoger gaat scoren dan Forces maar ik verwacht zeker geen 90 op Metacritic. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 04-11-2022 09:05 ]

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 13:44
kids hadden van de zomer last van drifting met de joycons. opgestuurd naar bol.com
moet zeggen, is snel gegaan...
31-10 opgestuurd
03-11 gerepareerd
04-11 gepland voor levering via postnl

dit is de opmerking van de reparateur:
* Swapped Joy Con L Blue Replaced Analog Stick (Joy Con R Red) Replaced Rail (Joy Con R Red)

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:55
Hoe gaan jullie om met de mogelijk beeld krassen te voorkomen betreft de Dock?

Zag op het web al verschillende oplossingen onder andere een Docksock, geen idee of dat echt helpt.
Maar zat te denken om een Dock zelf te maken hout.

In ieder geval er voor zorgen dat er wat meer ruimte zit tussen het front paneel waar de Switch dan in komt te zitten.

Maar zat me af te vragen of het mogelijk is docks te vinden van eventuele defecte switches e.d. En dan de interne dingen te kunnen overzetten.

Ook wel naar 3rd party docks gekeken e.d. maar Nintendo heeft unieke stroom waardes wat nog voor problemen kan zorgen.

Als iemand ideen en of tips heeft altijd welkom.
@Psyonara ik ben niet echt overtuigd dat de meerderheid van de docks krassen gaan veroorzaken. Zelf gebruik ik gewoon een screenprotector, dat helpt hier toevallig ook tegen.. Dock socks zijn wat mij betreft "riskant" omdat er vuil in kan vastraken wat net extra kan gaan krassen.

Een third-party dock is tegenwoordig geen probleem meer, op enkele uitzonderingen na. Het is ook mogelijk om de interne delen van je dock te recupereren en in een andere shell - al dan niet zelfgemaakt - te plaatsen.

Je kan proberen tweedehands docks te vinden maar ik weet niet of dit een grote markt is.

• Psyonara
kan ook wel vuil komen zonder zo'n sock. Blijft mogelijk meer hangen met 1 maar alsnog waarschijnlijk onderhouden hoe dan ook.

Wel een beetje gekeken naar 2de hands spul het bestaat zeker wel. Maar vermoedelijk wel de tijd er voor nemen betreft goede deal.
@Psyonara ik weet niet wat je zelf in gedachten hebt - misschien heb je gewoon veel zin om een houten dock te maken - maar is er geen third-party dock dat het je makkelijker kan maken?

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 19:09

The Chosen One

Zie signature!

@Psyonara

Ik gebruik https://nl.aliexpress.com...OzQo&gatewayAdapt=glo2nld met gewoon het originele dock. Ik had eerst een 3rd party dock waar je hem gewoon in kon zetten van voren (niet tussen 2 muurtjes).

Niet omdat ik bang voor krassen was maar omdat mijn tv meubel 2 smallere vakken heeft waar je hem niet van boven in kan schuiven.
Alleen mijn OLED werkte niet met dat dock (skull&go) dus toen kwam iemand hier (?) met die kabel.

Op het plaatje eronder staat een Switch die aan is maar het werkt gewoon net als anders wanneer je hem inplugt, spelen op tv. Die kabel ligt ernaast, ik leg de Switch neer en plug hem in en gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 04-11-2022 14:33 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:19
Psyonara schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:46:

Zag op het web al verschillende oplossingen onder andere een Docksock, geen idee of dat echt helpt.

In ieder geval er voor zorgen dat er wat meer ruimte zit tussen het front paneel waar de Switch dan in komt te zitten.

Maar zat me af te vragen of het mogelijk is docks te vinden van eventuele defecte switches e.d. En dan de interne dingen te kunnen overzetten.

Ook wel naar 3rd party docks gekeken e.d. maar Nintendo heeft unieke stroom waardes wat nog voor problemen kan zorgen.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat de Dock van de Switch Oled beter is om krassen te voorkomen dat de dock van het oudere model. Ik gebruik geen screenprotector en het scherm is krasloos. Wel zit er een miniscuul krasje (die je alleen ziet als je hem in de zon in een bepaalde houding houdt) op de bezel naast het scherm, dus niet op het scherm zelf. Een screenprotector had dat overigens niet voorkomen, want deze zit op het scherm en niet op de rand ernaast volgens mij.
Ik heb bij de Switch V1 de gratis waardeloze plastic screenprotector van Nintendo gebruikt die je bij de beschermhoes krijgt. Bij de Switch V2 was ik die kwijt en heb ik ook nooit last gehad van krassen op het scherm, mogelijk wel wat op de randen van het scherm. Bij de Switch OLED een glazen screenprotector en die ziet er ook goed uit. Of het nodig is weet ik niet, maar met het grotere scherm en gebruik van oudere docks toch een fijn idee.

Een docksock lijkt me geen goed idee. Dat zorgt er voor dat er juist minder ruimte ontstaat en op de sock kan ook vuil komen wat krassen veroorzaakt.

Ik denk niet dat je makkelijk een overgebleven dock gaat vinden, los zijn ze ook vrij duur. Klinkt als een leuk project een houten dock.
In het begin door altijd voorzichtig mijn Switch in de dock te plaatsen en eruit te halen, tegenwoordig met een dock-sock: willekeurige microvezel-doek (bijv. voor het schoonmaken van fotolenzen) onder de naaimachine leggen, even 2x er doorheen halen, binnenstebuiten keren en klaar.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Psyonara
Wat ik in gedachten heb/had kan ik helaas niet alleen doen tenzij in samen werking met 1 die een CNC router/Laser gevalles heeft.

Via Imgur kwam ik een Gozer tegen die wel cool spul doet.

[Video: https://i.imgur.com/XchD6pK.mp4]

Tenminste ik wil iets vergleijkbaars als dat maken maar dan als met een Switch Dock.

[ Voor 6% gewijzigd door Psyonara op 04-11-2022 16:51 ]

Psyonara schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:50:
Wat ik in gedachten heb/had kan ik helaas niet alleen doen tenzij in samen werking met 1 die een CNC router/Laser gevalles heeft.

Via Imgur kwam ik een Gozer tegen die wel cool spul doet.

[Video]

Tenminste ik wil iets vergleijkbaars als dat maken maar dan als met een Switch Dock.
Een dergelijk frontje met Zelda er op is wel tof. Maar als ik iets van hout zou maken zou ik denk ik die hele sleuf achterwege laten. En meer iets ontwerpen in de stijl van de Nintendo Switch-oplaadstandaard waarbij het scherm gewoon helemaal vrij is.

Ik vind de Switch Dock al een vrij lomp ding, als je dat van hout maakt wordt het volgens mij nog zwaarder en dikker.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 04-11-2022 16:59 ]

• Psyonara
L23 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:57:
[...]

Een dergelijk frontje met Zelda er op is wel tof. Maar als ik iets van hout zou maken zou ik denk ik die hele sleuf achterwege laten. En meer iets ontwerpen in de stijl van de Nintendo Switch-oplaadstandaard waarbij het scherm gewoon helemaal vrij is.

Ik vind de Switch Dock al een vrij lomp ding, als je dat van hout maakt wordt het volgens mij nog zwaarder en dikker.
Weet niet of ik de Zelda thema zou gaan, plaatste deze gewoon als voorbeeld. En tsja een front of niet is natuurlijk eigen keuze.
Of het zwaar is kan ook wel mee vallen. Dock staat toch merendeels vast op zijn plaats. Niet dat je dat constant hoeft en of moet verplaatsten.

Zit zelf ook nog te spelen met ideeen.
Psyonara schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:03:
[...]

Weet niet of ik de Zelda thema zou gaan, plaatste deze gewoon als voorbeeld. En tsja een front of niet is natuurlijk eigen keuze.
Of het zwaar is kan ook wel mee vallen. Dock staat toch merendeels vast op zijn plaats. Niet dat je dat constant hoeft en of moet verplaatsten.

Zit zelf ook nog te spelen met ideeen.
Zie dit op Reddit. Een houten dock hoeft natuurlijk ook niet van massief hout te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Ya8O2o.jpeg

Ben benieuwd wat je er van gaat maken :)

• Psyonara
L23 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:13:
[...]

Zie dit op Reddit. Een houten dock hoeft natuurlijk ook niet van massief hout te zijn.

[Afbeelding]

Ben benieuwd wat je er van gaat maken :)
Ooh zeker niet en zou mij niks verbazen dat die stiekum ook met veneer is gemaakt.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:59
Het is officieel, nu Stadia helaas gaat stoppen, willen de vrouw en kinderen een Nintendo Switch.

Sinterklaas houdt dit jaar dus niet de hand op de knip. <+:)

Ik heb wat newbee vragen...
1. Is de OLED variant het geld waard?
2. Ik begrijp dat games vanaf een SD card sneller laden. Ergo, dus beter digitaal kopen. Welke SD card raden jullie aan en hoe groot?
3. Wat is beste manier om digitale games te kopen? Via de Nintendo eshop? Of is het goedkoper om via een derde partij te kopen?
4. (Glazen bol bonus vraag.) Zou de Switch in de aanbieding komen op Black Friday of iets dergelijks?

Andere tips sta ik ook voor open!

• Psyonara
Estylicious schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:09:
Het is officieel, nu Stadia helaas gaat stoppen, willen de vrouw en kinderen een Nintendo Switch.

Sinterklaas houdt dit jaar dus niet de hand op de knip. <+:)

Ik heb wat newbee vragen...
1. Is de OLED variant het geld waard?
2. Ik begrijp dat games vanaf een SD card sneller laden. Ergo, dus beter digitaal kopen. Welke SD card raden jullie aan en hoe groot?
3. Wat is beste manier om digitale games te kopen? Via de Nintendo eshop? Of is het goedkoper om via een derde partij te kopen?
4. (Glazen bol bonus vraag.) Zou de Switch in de aanbieding komen op Black Friday of iets dergelijks?

Andere tips sta ik ook voor open!
1. is een lastige als de kids ruig kunnen zijn met hun electronica.... zou ik voor de normale switch gaan.
2. Sandisk ben je altijd wel Safe. (eventueel kijken naar lees snelheden, maar blijkbaar maakt dat niet veel uit)

3. Nintendo E-shop geen idee hoe goed of hoe slecht de grijze key shop is voor Nintendo.
Fysieke games houden wel hun waarde in de 2de hands markt is mij op gevallen.

4. Je kan wachten, maar ga er van uit dat ze als zoete broodjes over de toonbank gaan dus alleen doen mits het online kan en of je vroeg in de winkel kan zijn.
Estylicious schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:09:
Verschillen zijn minimaal en ik zou zeggen verwaarloosbaar. Maar als je digitaal koopt is het interne geheugen net ietsje sneller dan de SD kaart. Daarnaast kan je prima beginnen met de 32GB interne opslag van de normale Switch of de 64GB interne opslag van de OLED Switch, deze heb je niet gelijk vol.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 04-11-2022 18:23 ]

• Estylicious
Oh, en nog een vraag. Kan ik nu alvast een Nintendo account aanmaken en games kopen in de eshop? Dat, als Sinterklaas geweest is, ik meteen kan inloggen en games voor ze heb?
Estylicious schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:01:
Oh, en nog een vraag. Kan ik nu alvast een Nintendo account aanmaken en games kopen in de eshop? Dat, als Sinterklaas geweest is, ik meteen kan inloggen en games voor ze heb?
Nee, je kan alleen een Nintendo Switch account maken als je een Switch hebt. Dus het is niet mogelijk om eerder al aankopen te doen. Er moet een Switch geregistreerd zijn aan dat account.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 04-11-2022 19:11 ]

L23 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:05:
[...]

Nee, je kan alleen een Nintendo Switch account als je een Switch hebt. Dus het is niet mogelijk om eerder al aankopen te doen.
Nou ja, je kunt wel al een Nintendo Account aanmaken, maar je kunt er verder weinig mee totdat je het account gekoppeld hebt aan een daadwerkelijke Switch.
Estylicious schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:01:
Je zou als je de Switch gekocht hebt, deze voorzichtig kunnen uitpakken en al voorbereiden, om vervolgens de Switch weer netjes terug te stoppen. Zo had ik voor m'n neefje de Switch al voorzien van gebruikersprofielen en accounts en al een screenprotector erop gedaan en daarna alles weer netjes ingepakt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

RayNbow schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:14:
Nou ja, je kunt wel al een Nintendo Account aanmaken, maar je kunt er verder weinig mee totdat je het account gekoppeld hebt aan een daadwerkelijke Switch.
Ja dat bedoelde ik inderdaad. Maar je zou dan eventueel als je iemand kent met een Switch tijdelijk daar je account aan kunnen koppelen.

• Estylicious
Bedankt. Was ik al bang voor, moet maar even dan.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 22:13

Ik heb vanaf dag 1 een screen protecter erop zitten, en blij om, is wel het release model maar de eerste had toch rechts in de hoek krassen van de dok. Inmiddels een dikke glazen erop, en die heeft nog niks gelukkig. En ja touch werkt nog gewoon >:)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Ik heb mijn day 1 switch ingeruild voor de OLED versie. echt geen dag spijt van. het is precies hetzelfde model, maar het scherm is echt veel mooier qua kleuren. Naam mijn mening echt de centen waard als je van plan bent handheld te gaan spelen.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:35
Linksquest schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:04:
[...]

Ik heb vanaf dag 1 een screen protecter erop zitten, en blij om, is wel het release model maar de eerste had toch rechts in de hoek krassen van de dok. Inmiddels een dikke glazen erop, en die heeft nog niks gelukkig. En ja touch werkt nog gewoon >:)
Ik heb er ook tempered glass op zitten. Werkt inderdaad perfect.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Cyrax0508
jelmerc schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:41:
Ik heb mijn day 1 switch ingeruild voor de OLED versie. echt geen dag spijt van. het is precies hetzelfde model, maar het scherm is echt veel mooier qua kleuren. Naam mijn mening echt de centen waard als je van plan bent handheld te gaan spelen.
Same here hoor, ik heb ook een Oled versie en ik heb nog de 2019 AC Switch thuis. Wereld van verschil als je handheld speelt.

Ik vind het overigens niet precies hetzelfde model. Even afgezien van het veel mooiere scherm is het ook zo dat de bezels van de Oled kleiner zijnwaardoor je speelscherm effectief (iets) groter is, de Oled heeft ook een LAN poort en een veel betere standaard als je de Switch in tabletop mode gebruikt (over de gehele breedte van de console).

Verwijderd

jelmerc schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:41:
Ik heb hier een Switch Lite, begin dit jaar puur gekocht om af en toe handheld games te spelen. De Xbox Series X en Wii U heb ik dan als TV consoles. Maar ondertussen zit ik vaker op de Switch te gamen dan op mijn Xbox Series X. Eigenlijk is het vooral primair de Switch, dan de Wii U en daarna de Xbox :+
Anyway, ik zit er daarom over te twijfelen om een Switch Oled te halen. Ik lees her en der dan wel weer dat de Switch Lite toch wel de 'fijnste' is puur voor handheld gebruikt. Maar sommige games komen denk ik beter tot hun recht op een grote TV, zoals bijvoorbeeld de Zelda games. Lastig dit soort first world problems :P

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11 23:19
Ik heb een Switch OLED gekocht afgelopen week, alvast voor mij dochter als cadeau met sinterklaas. Maar zal er zelf ook genoeg op spelen denk ik 😅 nog nooit eerder Nintendo gehad dus nog genoeg te ontdekken.

Heb inmiddels een spigen case en spigen glas screenprotector als bescherming. Wat betreft games heb ik nu Mario Kart 8 en Mario Bros U Deluxe en vandaag komt Metroid Dread nog binnen voor mij zelf, schijnt erg goed te zijn?

Verder nog tips qua games voor een kind van rond de 5 jaar? Of andere dingen die ik zou moeten weten als kers verse Nintendo gebruiker?

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-11 21:21
DM89 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:57:
Ik heb een Switch OLED gekocht afgelopen week, alvast voor mij dochter als cadeau met sinterklaas. Maar zal er zelf ook genoeg op spelen denk ik 😅 nog nooit eerder Nintendo gehad dus nog genoeg te ontdekken.

Heb inmiddels een spigen case en spigen glas screenprotector als bescherming. Wat betreft games heb ik nu Mario Kart 8 en Mario Bros U Deluxe en vandaag komt Metroid Dread nog binnen voor mij zelf, schijnt erg goed te zijn?

Verder nog tips qua games voor een kind van rond de 5 jaar? Of andere dingen die ik zou moeten weten als kers verse Nintendo gebruiker?
Mijn dochter van 4 vindt Paw Patrol leuk. Check voor de zekerheid dat je niet Paw Patrol: On a Roll! koopt, die is zo uitgespeeld en niets aan. Daarnaast ook Pokemon Brilliant Diamond met een beetje hulp.

Koop in ieder geval geen Peppa Pig spel, hoe graag ze het ook willen hebben. Daar kun je precies niks mee.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
Merk sinds een week dat mijn Switch in handheld modus geluid gaat maken aan de bovenkant, het zijn denk ik de ventilators die aan het blazen zijn.

Ben benieuwd of de Switch kapot gaat

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:01
Mars18 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:19:
Merk sinds een week dat mijn Switch in handheld modus geluid gaat maken aan de bovenkant, het zijn denk ik de ventilators die aan het blazen zijn.

Ben benieuwd of de Switch kapot gaat
Mijn Switch van release doet dat ook soms. En dat doet die al in ieder geval sinds 2018/2019.
Verwijderd schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:54:
[...]

Ik heb hier een Switch Lite, begin dit jaar puur gekocht om af en toe handheld games te spelen. De Xbox Series X en Wii U heb ik dan als TV consoles. Maar ondertussen zit ik vaker op de Switch te gamen dan op mijn Xbox Series X. Eigenlijk is het vooral primair de Switch, dan de Wii U en daarna de Xbox :+
Anyway, ik zit er daarom over te twijfelen om een Switch Oled te halen. Ik lees her en der dan wel weer dat de Switch Lite toch wel de 'fijnste' is puur voor handheld gebruikt. Maar sommige games komen denk ik beter tot hun recht op een grote TV, zoals bijvoorbeeld de Zelda games. Lastig dit soort first world problems :P
Ik kan me daar ook niks bij voorstellen. Heb je een Switch waarop je Mario Kart kan spelen, maar mis je de splitscreen multiplayer avonturen die je samen met vrienden op de bank kan beleven. Maar goed, niet iedereen is Mario Kart fan :p

Ik heb nog geen Lite vastgehouden, dus over gewicht kan ik niet mee praten. Maar de gewone Switch en OLED Switch nooit zwaar gevonden. Het grotere en betere scherm en de langere accuduur lijkt mij toch een stuk fijner gamen in handheld.

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Slappyjoez schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:04:
[...]

Mijn dochter van 4 vindt Paw Patrol leuk. Check voor de zekerheid dat je niet Paw Patrol: On a Roll! koopt, die is zo uitgespeeld en niets aan. Daarnaast ook Pokemon Brilliant Diamond met een beetje hulp.

Koop in ieder geval geen Peppa Pig spel, hoe graag ze het ook willen hebben. Daar kun je precies niks mee.
Mijn zoon van 4 vind juist "on a Roll" wel heel leuk en vind hij al moeilijk zat. Het is een platformer waar je alleen naar links en rechts moet lopen en springen. Echt super simpel, maar mooie instapper.

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:11
DM89 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:57:

Mijn zoontje van 5 vindt de Spyro trilogie erg leuk. Voordeel is Nederlandse audio en alle 3 de delen zitten erin. Daarom zijn ze wel even zoet ermee. En Kirby en de vergeten wereld doet het erg goed.

Daarnaast kun je nog naar Yoshi kijken. Daar zit een moeilijkheidsgraad speciaal voor kinderen in. En uiteraard de andere Mario games (3D World, Odyssey).

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-11 13:11
Ik heb sinds vorige week een switch en ook voor mn bijna 5 jarige zoon. De games die ik heb zijn Mario kart 8 deluxe, 50cc met alle hulpsystemen wordt hij alsnog laatse ;), als je werkelijk niks doet wordt je 2e :P.. Maar veel plezier en kijkt graag naar de levels en gebruik van powerups. Daarnaast heb ik Yoshi's Crafted World, hier kan ik hem erg makkelijk helpen als 2e speler. Als hij niet verder komt, slik ik hem op en neem hem mee naar het volgende punt. Ziet er ook leuk uit, alles zijn knutseltjes, al gaat dit detail verloren bij hem.

Voor mijzelf Zelda BOTW opgehaald, poh nog best lastig. En voor stukje nostalgie ga ik misschien pokemon Violet nog halen, gezien ik de oled versie heb van pokemon, zie https://www.gamemania.nl/...ed-pokemon-scarlet-violet, ben ik het bijna wel verplicht, niet??

[ Voor 17% gewijzigd door Oggy op 07-11-2022 13:53 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Oggy schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:51:
Ik heb sinds vorige week een switch en ook voor mn bijna 5 jarige zoon. De games die ik heb zijn Mario kart 8 deluxe, 50cc met alle hulpsystemen wordt hij alsnog laatse ;), als je werkelijk niks doet wordt je 2e :P
Komt vanzelf. Mijn neefje vond het eerst vooral leuk om steeds het water in te rijden :P Maar inmiddels meestal eerste bij 50CC zonder stuurhulp.

• DM89
Oggy schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:51:
Ik heb sinds vorige week een switch en ook voor mn bijna 5 jarige zoon. De games die ik heb zijn Mario kart 8 deluxe, 50cc met alle hulpsystemen wordt hij alsnog laatse ;), als je werkelijk niks doet wordt je 2e :P.. Maar veel plezier en kijkt graag naar de levels en gebruik van powerups. Daarnaast heb ik Yoshi's Crafted World, hier kan ik hem erg makkelijk helpen als 2e speler. Als hij niet verder komt, slik ik hem op en neem hem mee naar het volgende punt. Ziet er ook leuk uit, alles zijn knutseltjes, al gaat dit detail verloren bij hem.

Voor mijzelf Zelda BOTW opgehaald, poh nog best lastig. En voor stukje nostalgie ga ik misschien pokemon Violet nog halen, gezien ik de oled versie heb van pokemon, zie https://www.gamemania.nl/...ed-pokemon-scarlet-violet, ben ik het bijna wel verplicht, niet??
Bedankt voor de tips wat betreft de games hierboven, heb ze op mn lijstje gezet..

Zelda, misschien ook wat voor mij maar heb nog nooit een zelda gespeeld 😅 hoe zit dat met het verhaal? Kan ik gewoon beginnen met The Legend Of Zelda: Breath of the Wild zonder ooit iets van Zelda gespeeld te hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 07-11-2022 14:30 ]

DM89 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:29:
[...]

Bedankt voor de tips wat betreft de games hierboven, heb ze op mn lijstje gezet..

Zelda, misschien ook wat voor mij maar heb nog nooit een zelda gespeeld 😅 hoe zit dat met het verhaal? Kan ik gewoon beginnen met The Legend Of Zelda: Breath of the Wild zonder ooit iets van Zelda gespeeld te hebben?
Dat is geen probleem, je kan inderdaad gewoon beginnen met Breath of the Wild.

En ik zie dat je Mario Bros U Deluxe hebt gekocht. Ik vind Mario Odyssey ook een aanrader.

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 07-11-2022 14:37 ]

• DM89
L23 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:36:
[...]

Dat is geen probleem, je kan inderdaad gewoon beginnen met Breath of the Wild.

En ik zie dat je Mario Bros U Deluxe hebt gekocht. Ik vind Mario Odyssey ook een aanrader.
Die had ik inderdaad gekocht, vooral om het stukje nostalgie omdat ik vroeger het origineel wel eens heb gespeeld, maar is toch best pittiger dan ik dacht 🤣

Het valt me wel op dat de winkelprijzen van switch games gelijk blijven, of in ieder geval bijna niet zakken in prijs 😅

[ Voor 15% gewijzigd door DM89 op 07-11-2022 14:59 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05
Mijn zoontje van 5 heeft heel erg plezier gehad (en nog steeds) aan Lego City Undercover. Volledig in het nederlands (gesproken) en kon daar lekker zijn gang in de open wereld. Samen met mij de leuke opdrachten gedaan (met af toe leuke humor).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• DM89
Gaat nog een duur geintje worden, wil zoveel spellen 🤣 maar komt wel haha.

Wel jammer dat je op de switch niet iets hebt zoals achievements 🤷🏼‍♂️

• jori040
Sonic Frontiers reviews: https://www.metacritic.co...-frontiers/critic-reviews

De 3D Sonic games blijven weg van een hoge score maar ondanks dat lijkt mij deze game wel heel leuk. :)
jori040 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:39:
Sonic Frontiers reviews: https://www.metacritic.co...-frontiers/critic-reviews

De 3D Sonic games blijven weg van een hoge score maar ondanks dat lijkt mij deze game wel heel leuk. :)
Je linkt nu wel naar de PS5 reviews. Bijzonder dat er niet tot nauwelijks Xbox of Switch reviews zijn.

• jori040
L23 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:42:
[...]

Je linkt nu wel naar de PS5 reviews. Bijzonder dat er niet tot nauwelijks Xbox of Switch reviews zijn.
Zie dat er nu net drie voor de Switch zijn: https://www.metacritic.co...-frontiers/critic-reviews

De laaste dagen viel me op dat mensen op Youtube best positief over de Switch versie zijn.Wel 30fps.
jori040 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:54:
[...]

Zie dat er nu net drie voor de Switch zijn: https://www.metacritic.co...-frontiers/critic-reviews

De laaste dagen viel me op dat mensen op Youtube best positief over de Switch versie zijn.Wel 30fps.
Lijkt er op dat Sega wel veel PS5 review codes heeft uitgedeeld, maar niet tot nauwelijks voor de Switch. Nintendolife geeft aan dat ze nog geen review code ontvangen hebben.

• jori040
L23 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:58:
[...]

Lijkt er op dat Sega wel veel PS5 review codes heeft uitgedeeld, maar niet tot nauwelijks voor de Switch. Nintendolife geeft aan dat ze nog geen review code ontvangen hebben.
Ik zag het artikel ja.Gezien het op youtube vol staat met Switch gameplay hebben zij hem wel dagen voor release kunnen scoren of gekregen.

Het ding is dat Sonic games het op een Nintendo console wel goed doen hoor.

Van de week zag ik een tour door een Japanse game store en daar zag ik duidelijk dat de Switch versie door Sega flink gepromoot wordt.

UPDATE
Switch versie besteld bij Bol.com

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 07-11-2022 18:42 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:32
DM89 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:29:
[...]

Het verhaal van BotW staat compleet op zichzelf en kan je prima zonder voorkennis spelen. Ook lijkt BotW niet op de traditionele Zelda, traditionele Zelda is nauwelijks vrijheid in welke volgorde je iets doet, BotW laat je na de tutorial compleet vrij (wil je direct naar Hyrule Castle waar de eindbaas is, het kan, zie je de compleet andere kant op iets interessants, je kan er naar toe, de prinses wacht wel).

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 22:13
The monthly Rewind van de Switch is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Nintendo’s kwartaalresultaten zijn er weer. Helaas geen tijd vandaag voor uitgebreide besprekingen en grafiekjes dus ik hou het voorlopig kort:

Dit kwartaal verkocht men 3.25 miljoen consoles (2m OLED, 0,33m Lite, 0,92m ‘gewone’). Wereldwijd zijn er nu 114.33 verkochte Switch exemplaren. Volgend kwartaal haalt Switch de PS4 in.

Een aantal software lifetime verkoopcijfers:
  • Mario Kart 8 Deluxe – 48.41 million
  • Animal Crossing: New Horizons – 40.17 million
  • Super Smash Bros. Ultimate – 29.53 million
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 27.79 million
  • Pokemon Sword / Pokemon Shield – 25.37 million
  • Super Mario Odyssey – 24.40 million
  • Super Mario Party – 18.35 million
  • Pokemon Brilliant Diamond / Pokemon Shining Pearl – 14.92 million
  • Ring Fit Adventure – 14.87 million
  • Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! – 14.81 million
  • Pokemon Legends: Arceus – 13.91 million
  • Mario Party Superstars – 8.07 million
  • Splatoon 3 – 7.90 million (New)
  • Nintendo Switch Sports – 6.15 million
  • Kirby and the Forgotten Land – 5.27 million
  • Mario Strikers: Battle League – 2.17 million
  • Xenoblade Chronicles 3 – 1.72 million (New)
Cijfertjesfans en nieuwsgierige mensen vinden meer informatie over het afgelopen fiscale kwartaal hier.

Ook interessant: Nintendo of Benelux houdt binnenkort op met bestaan:
Nintendo will conduct an absorption-type merger in which our subsidiary NOE shall be the surviving company,
and Nintendo France S.A.R.L (hereinafter “NFR”), Nintendo Benelux B.V. (hereinafter “NBX”) and Nintendo Ibérica, S.A. (hereinafter “NIB”), which are also our subsidiaries, will be the disappearing companies. The merger of NFR and NBX is scheduled for July 2023, and the merger of NIB is scheduled for August 2024. The business of these three merged companies will continue at each of the newly established branches.
In addition, Nintendo plans to change NOE’s trade name to Nintendo of Europe AG in January 2024 and Nintendo of Europe SE in August 2024.

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 08-11-2022 08:35 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Als je zo het lijstje bekijkt dan mist eigenlijk een echt goede ouderwetse 2D Mario game in de lijst, want Super Mario Odyssey doet het wel aardig in de lijst, maar een dergelijke Mario game hoort toch gewoon in de top 3 te staan?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Gynnad schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:32:
Als je zo het lijstje bekijkt dan mist eigenlijk een echt goede ouderwetse 2D Mario game in de lijst, want Super Mario Odyssey doet het wel aardig in de lijst, maar een dergelijke Mario game hoort toch gewoon in de top 3 te staan?
New Super Mario Bros. U Deluxe valt net buiten deze lijst. En er is ook nog Super Mario Maker 2. Ik zou niet snel een 3D platformer in de top 3 verwachten, laat staan een 2D platformer. Je noemt al het woord “ouderwets”. Interesse in andere type games is tegenwoordig groter. Neemt niet weg dat deze Mario games alsnog erg leuk zijn om te spelen.

• Cyrax0508
L23 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:14:
[...]

New Super Mario Bros. U Deluxe valt net buiten deze lijst. En er is ook nog Super Mario Maker 2. Ik zou niet snel een 3D platformer in de top 3 verwachten, laat staan een 2D platformer. Je noemt al het woord “ouderwets”. Interesse in andere type games is tegenwoordig groter. Neemt niet weg dat deze Mario games alsnog erg leuk zijn om te spelen.
Ik verlang juist naar de ouderwetse 2D of 3D platformers. Games als Mario Odyssey, Links Awakening, Luigi's Mansion 3, Bayonetta 3. Laatste Klonoa opgepikt voor de Switch, lekker ouderwets platformen, love it. Ik hoop dat er altijd ruimte zal blijven voor dergelijke games, want anders stop ik zeker met gamen en speel ik alleen nog maar retro.

Ik word niet gelukkig van games met 200+ aan speeluren in grote lege saaie werelden waar je torentjes moet beklimmen om gebieden vrij te spelen en waar de speeltijd wordt verlengd met onzinnige side-missions. Geef mij maar een game van 25 uur. Ik heb geen tijd om uren achtereen te gamen. Ik speel een AC Vallaha gewoon niet uit. Ik begin eraan, heb dan 3 weken geen tijd om te gamen en weet dan niet meer waar ik gebleven ben en dan heb ik er al geen zin meer in. Maar goed, ik snap dat er genoeg mensen zijn die helemaal into gaming zijn en alle tijd hebben.

Ik heb nooit zo gehouden van die games met enorme werelden overigens hoor. Dat is gewoon niet mijn cup of tea. Platform games vind ik na al die jaren nog altijd het leukst om te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-11-2022 10:36 ]

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 02:33

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Weet iemand wanneer Bayonetta deel 1 opnieuw in stock is bij Nintendo?
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:34:
[...]
Ik heb nooit zo gehouden van die games met enorme werelden overigens hoor. Dat is gewoon niet mijn cup of tea.
Ow, heerlijk! Net Zelda BotW uitgespeeld en begonnen met de DLC. Kost wel ff tijd (een jaartje) om er doorheen te komen, maar is het wel waard :)

Kan niet wachten op Pokemon Violet/Scarlet!

cybergamers.nl

Cybergamer schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:09:
Niet bekend, je kan je interesse registreren en hopelijk laten ze dan op tijd weten wanneer de game weer op voorraad is.

• Cyrax0508
Cybergamer schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:09:

[...]

Ow, heerlijk! Net Zelda BotW uitgespeeld en begonnen met de DLC. Kost wel ff tijd (een jaartje) om er doorheen te komen, maar is het wel waard :)

Kan niet wachten op Pokemon Violet/Scarlet!
Zelda BotW vind ik dan wel weer geweldig. Op de een of andere manier trekt die me wel (hoewel ik eerst de game heel lang heb genegeerd ondanks dat ik een Zelda fan ben omdat ik eigenwijs was en niet verder wilde kijken dan mijn vooroordelen over open wereld games) en ik heb ervan genoten. Waarom van die game wel en niet van een AC, Elden Ring of iets dergelijks weet ik niet precies.

Maar in alle eerlijkheid, ik vond BotW erg tof maar ik vind de oudere versies (The Wind Waker, Links Awakening) toch net ff wat leuker al zijn ze korter dan BotW.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:14:
[...]

Ik zou verwachten dat New Super Mario Bros. U Deluxe zeker in de top had gestaan, mits deze niet al uit was gekomen op de Wii U. Ik weet niet wat de eindcijfers zijn voor de Wii U versie, maar in 2015 stond hij wel in de top: https://www.xgn.nl/nieuws...mario-kart-8-gaat-aan-kop

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Gynnad schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:35:
[...]

Ik zou verwachten dat New Super Mario Bros. U Deluxe zeker in de top had gestaan, mits deze niet al uit was gekomen op de Wii U. Ik weet niet wat de eindcijfers zijn voor de Wii U versie, maar in 2015 stond hij wel in de top: https://www.xgn.nl/nieuws...mario-kart-8-gaat-aan-kop
Ik vind dat moeilijk te vergelijken. De game heeft destijds ook gebundeld gezeten bij een Wii U console. Er zijn bijna 6 miljoen exemplaren van de Wii U versie verkocht en meer dan 13 miljoen voor de Switch versie. Daarmee staat de Switch versie op nummer 12 best verkochte Switch games. Ik denk dat het nauwelijks invloed heeft gehad dat de game een Wii U port is, maar weinig Switch eigenaren hadden hiervoor een Wii U.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 23:07
PS5 ↔ Switch vergelijkingsvideo van Sonic Frontiers.

Voor twee consoles die niet met elkaar te vergelijken vallen qua rekenkracht, vind ik dat de Switch versie er prima uitziet. Een beetje vlakkig soms, maar verder wel prima.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• jori040
@Zerora
Dat dacht ik ook ja.Krijg hem straks binnen.

• jori040
Sonic Frontiers: Its great on Switch!

Nat als in vorige 3D Sonic games is de camera bij baas gevechten de zwakste schakel.Verder:Natuurlijk zou 60fps mooi geweest zijn maar ik ervaar het niet als een groot minpunt.

De muziek vind ik in zowel in de open gebienden als in de Cyberspace stages cool.In Sonic Forces vond ik die mix tussen Drum-'n-bass en een laagje Eurodance[90s] al zeer geslaagd.

Al met al is mijn eerste indruk goed.
[...]

Ik begrijp je punt niet zo - behalve dat je graag een nieuwe 2D Mario game wilt (wie niet :P). New Super Mario Bros U Deluxe heeft zeker niet slecht verkocht op Switch. Ik leen even deze grafiek van InstallBaseForum

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ppWaXZ0.png

Er zou mogelijk meer salespotentieel in zitten als Nintendo een volledig nieuwe 2D Mario game zou maken. Het 'probleem' (13 miljoen is gewoon erg goed) ligt volgens mij eerder bij dat veel mensen de 'New Super Mario Bros' formule niet erg opwindend meer vinden. Mario Odyssey is ondertussen wel de bestverkochte 3D Mario game, dus een publiek voor Mario is er zeker wel op Switch.

• Seal64
  • Laatst online: 09:35
[...]

Mwoah, Mario Kart 8 Deluxe bewijst het tegendeel. Die is ook gewoon op de WiiU uitgekomen, maar dat heeft de Switch versie niet verhinderd zo ongeveer de best verkochte Mario Kart aller tijden te worden.

Ik denk gewoon dat de 2D/2,5D platformers hun beste tijd gehad hebben. Ze doen het niet slecht, maar er is zoveel meer op de markt als toen SMB voor het eerst uit kwam, dat het een beetje ondersneeuwt. Dit soort ouderwetse games zijn sowieso een beetje op hun retour, want iets als Yooka-Laylee, wat op de N64 nog een enorme hit zou zijn geweest (Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie, DK64) loopt nu ook niet echt meer, op hier en daar een uitzondering (Odyssey) na.
Nintendo heeft een mooie samenvatting gegeven van de financiële resultaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyrJJFDie8K9j0napyu_hy4uDRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANu0PYNsfMrt81LzWpSKPUVG.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk om te zien wat de leeftijdsgroepen van de Switch zijn.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:10:

[Afbeelding]

Wat grappig zeg. Ik had juist het tegenovergestelde verwacht, een soort U-vorm (of kamelenvorm) met vooral jongeren en ouderen op de Switch en de 20-jarigen eerder op de Playstation of Xbox dan de Switch*.

Leuk om te zien dat de Switch ook zo populair is onder twintigers.

* al zegt dit natuurlijk niets over de distributies van twintigers onder de verschillende consoles

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 09-11-2022 13:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Cyrax0508
Seal64 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:58:
[...]

Mwoah, Mario Kart 8 Deluxe bewijst het tegendeel. Die is ook gewoon op de WiiU uitgekomen, maar dat heeft de Switch versie niet verhinderd zo ongeveer de best verkochte Mario Kart aller tijden te worden.

Ik denk gewoon dat de 2D/2,5D platformers hun beste tijd gehad hebben. Ze doen het niet slecht, maar er is zoveel meer op de markt als toen SMB voor het eerst uit kwam, dat het een beetje ondersneeuwt. Dit soort ouderwetse games zijn sowieso een beetje op hun retour, want iets als Yooka-Laylee, wat op de N64 nog een enorme hit zou zijn geweest (Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie, DK64) loopt nu ook niet echt meer, op hier en daar een uitzondering (Odyssey) na.
Banjo Kazooie op de N64 komt net aan op 3,5 miljoen verkochte exemplaren uit volgens mij. Daar gaat een Kirby and the Forgotten Land (en die game is dit jaar pas uitgkomen) al ruim overheen. Super Mario 3D World op de Switch is meer dan 9 miljoen keer verkocht bijvoorbeeld.

Dus dat dergelijke games op hun retour valit in mijn ogen nog te bezien. Wel is het zo dat er nu veel en veel meer diversiteit is, de verdeelsleutel onder de genres is gewoon veranderd, zoals je zelf eigenlijk ook al aangaf.

Eigenlijk is er in mijn optiek best wel een overkill aan games, waardoor een game als SMBD op de Switch slechts een van de vele platformers is daar waar een Super Mario Bros 3 DE platformer was. Er zijn gewoon veel meer platformers op de markt dan vroeger. Ook zijn er nieuwe genres bijgekomen die een combi zijn van actie en platformers. En natuurlijk de welbekende trend van de remasters (Klonoa bijvoorbeeld). Tel dat allemaal bij elkaar op en je hebt een overload aan platform(achtige) games.Ik denk niet dat de sales van het totaal verkochte platformers op de alleen al de Switch zal laten zien dat het genre op zijn retour is tbh. Maar dit is vooral een gevoel, ik heb het niet nagerekend dus sla me gerust met cijfertjes om de oren als ik ernaast zit. Ik wil er eigenlijk helemaal niet naast zitten want ik ben gek op plaformers :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 09-11-2022 14:39 ]

Cyrax0508 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:37:
[...]

Banjo Kazooie op de N64 komt net aan op 3,5 miljoen verkochte exemplaren uit volgens mij. Daar gaat een Kirby and the Forgotten Land (en die game is dit jaar pas uitgkomen) al ruim overheen. Super Mario 3D World op de Switch is meer dan 9 miljoen keer verkocht bijvoorbeeld.

Dus dat dergelijke games op hun retour valit in mijn ogen nog te bezien. Wel is het zo dat er nu veel en veel meer diversiteit is, de verdeelsleutel onder de genres is gewoon veranderd, zoals je zelf eigenlijk ook al aangaf.

Eigenlijk is er in mijn optiek best wel een overkill aan games, waardoor een game als SMBD op de Switch slechts een van de vele platformers is daar waar een Super Mario Bros 3 DE platformer was. Er zijn gewoon veel meer platformers op de markt dan vroeger. Ook zijn er nieuwe genres bijgekomen die een combi zijn van actie en platformers. En natuurlijk de welbekende trend van de remasters (Klonoa bijvoorbeeld). Tel dat allemaal bij elkaar op en je hebt een overload aan platform(achtige) games.Ik denk niet dat de sales van het totaal verkochte platformers op de alleen al de Switch zal laten zien dat het genre op zijn retour is tbh. Maar dit is vooral een gevoel, ik heb het niet nagerekend dus sla me gerust met cijfertjes om de oren als ik ernaast zit. Ik wil er eigenlijk helemaal niet naast zitten want ik ben gek op plaformers :+
De discussie was gisteren ook niet negatief bedoeld. 2D en 3D platformers zijn zeker niet op zijn retour. Maar inderdaad meer genres aan games etc. Dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een 2D of 3D platformer in de top 3 gaat komen.

Maar zelf zie ik graag meer 2D en 3D platformers. Onder andere veel plezier gehad met Rayman Legends en Sonic Mania en ik vind het jammer dat daar nog geen vervolgen op gekomen zijn. Qua 3D platformers loop ik wacht achter, moet nog steeds een keer Super Mario 3D World + Bowser's Fury aanschaffen.
Zometeen om 18:00 is er weer een Indie World.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 09-11-2022 18:53 ]

L23 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:10:

[Afbeelding]

Er is weinig veranderd tegenover de grafiek van een jaar geleden, maar inderdaad leuk om te zien. Mij verbaast het helemaal niks dat een hoop 20ers en 30ers op Switch gamen.

Eens benieuwd wat er uit de Indie World rolt.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 09-11-2022 18:02 ]

Lijstjestijd!
  • Rogue Legacy 2 (vandaag beschikbaar)
  • Once Upon A Jester (vandaag beschikbaar)
  • A Little to the Left (vandaag beschikbaar)
  • Wobbledogs Console Edition (17.11.2022)
  • Inscryption (01.12.2022)
  • Aka (15.12.2022)
  • Sports Story (december 2022)
  • A Space For the Unbound (19.01.2023)
  • Blanc (14.02.2023)
  • Curse of the Sea Rats (early 2023)
  • Desta: The Memories Between (early 2023)
  • Oni: Road to be the Mightiest Oni (09.03.2023)
  • Have A Nice Death (22.03.2023)
  • Storyteller (23.03.2023)
  • WrestleQuest (mei 2023)
  • Dordogne (lente 2023)
  • Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly (lente 2023)
  • Venba (lente 2023)
  • WORLD OF HORROR (zomer 2023)
  • Goodbye World (november 2022)
  • Pepper Grinder (2023)
  • Botany Manor (2023)
Zelf aangenaam verrast door Pepper Digger. Dordogne ziet er nog steeds prachtig uit. Verrast om Nederlands in een Indie World te horen. En eindelijk een datum voor Sports Story!
@JackAvery Pepper Digger zag er inderdaad leuk uit. Het drillen deed me aan Ori and the Will of the Wisps denken :P Have A Nice Death spreekt me ook wel aan.

Denk niet iets voor mij, maar A Little to the Left en Botany Manor zagen er ook vermakelijk uit.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 23:07
Ik zag hier eigenlijk niks wat mij aanspreekt. Ja, Sport Story een beetje.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Wederom een berg shovelware. Maar dat is eigenlijk altijd wel met 95% van de indie titels, ze vervuilen de Eshop ook gigantisch. Een goede kwaliteitscontrole zou daar niet misstaan.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Seal64
  • Laatst online: 09:35
Redax schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:57:
Wederom een berg shovelware. Maar dat is eigenlijk altijd wel met 95% van de indie titels, ze vervuilen de Eshop ook gigantisch. Een goede kwaliteitscontrole zou daar niet misstaan.
Tja, wat versta jij onder kwaliteit? Nintendo heeft noch de tijd, noch de mankracht om alle games van voor naar achteren te testen, en dan nog kun jij het een baggergame vinden. Kwaliteit heeft een objectieve component (de game start op, geeft netjes beeld en geluid en crasht niet om de vijf minuten) en een subjectieve kant. Er zijn mensen die helemaal afknappen op alles wat niet strak op 60 fps draait, en er zijn mensen die het helemaal geen bal interesseert dat de framerate soms tot wel onder de 30 fps inzakt. Sommige mensen moeten niets hebben van cel-shaded graphics, en anderen vinden dat geweldig.

Die eerste kun je globaal wel testen, al zal er dan nog steeds geen uren aan een stuk getest worden, want dan moet je elke game helemaal 100% uitspelen, maar je kunt wel kijken of het opstart en dat alles functioneert zoals het hoort.

De tweede kun je niet testen, want dat is voor iedereen anders.
Ach ja, vooral jammer dat iets als een feit wordt neergezet terwijl het een eigen mening is. Als een game je persoonlijk niet aanspreekt betekent dat niet gelijk dat het een slechte game is.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
L23 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:05:
Ach ja, vooral jammer dat iets als een feit wordt neergezet terwijl het een eigen mening is. Als een game je persoonlijk niet aanspreekt betekent dat niet gelijk dat het een slechte game is.
Feit is en blijft dat als ik je nu een willekeurige indie titel voorschotel je deze waarschijnlijk binnen no time weer links laat liggen. Als ik hetzelfde bij een titel van een van de grote ontwikkelaars doe is er nu eenmaal een grotere kans dat je het leuk vindt omdat daar veel meer resources in zijn gaan zitten. Ja natuurlijk is het ook een kwestie van smaak maar feit is dat je bij de Indie titels veel meer zult moeten 'cherry picken'.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Redax schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:14:
[...]

Feit is en blijft dat als ik je nu een willekeurige indie titel voorschotel je deze waarschijnlijk binnen no time weer links laat liggen. Als ik hetzelfde bij een titel van een van de grote ontwikkelaars doe is er nu eenmaal een grotere kans dat je het leuk vindt omdat daar veel meer resources in zijn gaan zitten. Ja natuurlijk is het ook een kwestie van smaak maar feit is dat je bij de Indie titels veel meer zult moeten 'cherry picken'.
Nee hoor, dat is bij jou persoonlijk zo. Maar dat geldt niet voor iedereen.

Daarnaast bestond de Indie World niet uit willekeurig gekozen titels.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:32
[...]

Ook bij grote titels zal je moeten "cherry picken". Meer resources van een AAA titel is ook niet automatisch beter of leuker, ook daar speelt. De kans dat ik een indie titel op pak in een genre dat ik enigszins interessant vindt, is vergelijkbaar met een AAA titel, juist omdat indie titels vaak een interessant prijspunt hebben om een keer wat te proberen terwijl AAA vaak meteen richting de 60-70 euro gaat maar wel betere marketing heeft.
Redax schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:57:
De dag dat ik enkel AAA-budget games kan spelen is de dag dat de hobby voor mij ophoudt. Niet dat er enkel derivatieve low-risk games met die budgetten gemaakt worden maar er wordt relatief weinig gemaakt dat echt interessant is. Kwaliteitscontrole is ook daar vaak te missen overigens (of eerder een gebrek aan budget om bugs te fixen).

Ik begrijp best dat iemand geen interesse heeft in meer alternatieve games, net zoals ik ook empathie heb voor het idee dat er veel eenvoudige ports van mobile games verschijnen in de hoop dat men eenvoudig wat extra geld kan verdienen. Tegelijkertijd zijn er ook een hoop Indie ontwikkelaars die echt moeite doen voor hun games die je zo gemakkelijk onder dat woord groepeert. De games industrie is geen gemakkelijke omgeving om te overleven als ontwikkelaar. Een minimum aan respect voor al die mensen vind ik niet misplaatst.

Nintendo heeft bij Switch na jaar 1 besloten grotendeels de markt te laten spelen op de eShop. De populariteit van het apparaat, de diversiteit van de playerbase, de bereidheid om andere games te proberen dan de typisch AAA game en de eenvoud van ports te maken heeft geleid tot een enorm aanbod. Zoals bij alle producten verschilt de kwaliteit van games sterk. Als consument informeer je jezelf en baseer je op die informatie, je budget, je morele kompas en je smaak, je koopgedrag. Persoonlijk vind ik het net fijn dat we die keuze krijgen. Het is zeker niet nodig om door de echte shovelware te ploeteren om goede games te ontdekken.

Bovendien doet Nintendo hier net de moeite om het kaf van het koren te scheiden door unieke games met een zekere kwaliteit een zekere zichtbaarheid te geven. Dat de soort games die ze momenteel daar tonen niet jouw ding zijn… tja, spijtig? Maar shovelware? Dat niet.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11 16:25
[...]

En de kans dat ik een willekeurige AAA game links laat liggen is net zo groot. Ja er zijn veel indie games die mij niet liggen, maar in plaats daarvoor zijn er net zoveel AAA games die mij niet liggen..

Over de hele linie kan ik stellen dat ik indie games leuker en memorabeler vind en vaker speel.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Inscryption, de ondertussen vrij bekende game die het deck-builder roguelikes genre met psychologische horror mixt, krijgt een fysieke release via Special Reserve Games. Voorlopig lijkt er geen retail release gepland te zijn. Er komt een gewone en een Reserve edition met nummering, die laatste ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLkr9QP69P7-8zPPh5ZdpnQK1UY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGSOIrglsnSec60q1WYF2KIz.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en de Tales of Symphonia remaster kan je beginnen spelen vanaf 17 februari.

Over remasters gesproken, de Tactics Ogre remaster is nu beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 12-11-2022 08:07 ]

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 13:51
uit het niets, constante meldingen op de switch dat de cartridge niet gelezen kan worden, tijdens het spelen :S

Dus, kaartje er uit, er in, nog steeds niks en dezelfde melding.
Opnieuw opgestart, weer. En home screen ook ontzettend traag.
Power off, met cartridge, power on: dezelfde melding.

Geen idee wat dit kan zijn, zit op firmware 15.0.1.

Amper een jaartje oud, denk maar ter reparatie? Kan dat direct bij nintendo.nl?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
sderooij schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:00:
uit het niets, constante meldingen op de switch dat de cartridge niet gelezen kan worden, tijdens het spelen :S

Dus, kaartje er uit, er in, nog steeds niks en dezelfde melding.
Opnieuw opgestart, weer. En home screen ook ontzettend traag.
Power off, met cartridge, power on: dezelfde melding.

Geen idee wat dit kan zijn, zit op firmware 15.0.1.

Amper een jaartje oud, denk maar ter reparatie? Kan dat direct bij nintendo.nl?
Bij één spel of bij al je spellen?

• sderooij
Ike. schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:04:
[...]

Bij één spel of bij al je spellen?
Alle spellen, op de lite werken ze wel.
Valt me ook op;
1. bij nieuwe start, constant de melding, om de 5 seconden (zonder dat er een cartridge in zit)
2. Dan standby/uit standby, melding is weg (cartridge error)
3. Dan als ik er een spel in doe, dan kan ik niet meer navigeren op het home screen.. :S

Verwijderd

sderooij schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:06:
[...]

Alle spellen, op de lite werken ze wel.
Valt me ook op;
1. bij nieuwe start, constant de melding, om de 5 seconden (zonder dat er een cartridge in zit)
2. Dan standby/uit standby, melding is weg (cartridge error)
3. Dan als ik er een spel in doe, dan kan ik niet meer navigeren op het home screen.. :S
Probeer eens met perslucht alle stof er uit te blazen. Kun je er voorzichtig met een dunne tandenstoker oid stofresten verwijderen? Al dan niet in combinatie met een minimaal druppeltje alcohol?

Mocht dat niet werken dan is het inderdaad garantiewerk.

• sderooij
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:32:
[...]

Probeer eens met perslucht alle stof er uit te blazen. Kun je er voorzichtig met een dunne tandenstoker oid stofresten verwijderen? Al dan niet in combinatie met een minimaal druppeltje alcohol?

Mocht dat niet werken dan is het inderdaad garantiewerk.
Geblazen al geprobeerd, niet geholpen helaas. Zal morgen met daglicht is even met een tandenstoker kijken. Wellicht helpt het :)
sderooij schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:47:
[...]

Geblazen al geprobeerd, niet geholpen helaas. Zal morgen met daglicht is even met een tandenstoker kijken. Wellicht helpt het :)
Nog op kunnen lossen? Of gaat het nu ter reparatie naar Nintendo?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

JackAvery schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:15:
Lijstjestijd!
  • Rogue Legacy 2 (vandaag beschikbaar)
  • Once Upon A Jester (vandaag beschikbaar)
  • A Little to the Left (vandaag beschikbaar)
  • Wobbledogs Console Edition (17.11.2022)
  • Inscryption (01.12.2022)
  • Aka (15.12.2022)
  • Sports Story (december 2022)
  • A Space For the Unbound (19.01.2023)
  • Blanc (14.02.2023)
  • Curse of the Sea Rats (early 2023)
  • Desta: The Memories Between (early 2023)
  • Oni: Road to be the Mightiest Oni (09.03.2023)
  • Have A Nice Death (22.03.2023)
  • Storyteller (23.03.2023)
  • WrestleQuest (mei 2023)
  • Dordogne (lente 2023)
  • Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly (lente 2023)
  • Venba (lente 2023)
  • WORLD OF HORROR (zomer 2023)
  • Goodbye World (november 2022)
  • Pepper Grinder (2023)
  • Botany Manor (2023)
Zelf aangenaam verrast door Pepper Digger. Dordogne ziet er nog steeds prachtig uit. Verrast om Nederlands in een Indie World te horen. En eindelijk een datum voor Sports Story!
Ik mis Digimon World: Next Order in je lijstje :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 185 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic