• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
JackAvery schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Het hangt er een beetje af wat de usecase is die je voor ogen hebt.
- heel af en toe een extra speler? -> misschien is een third party gewone controller beter?
- puur voor handheld gebruik? -> het kan misschien interessant zijn om grotere third-party joycons te kopen (e.g. hori split pad pro)
- regelmatig een extra speler maar het is niet voor games waarbij joycons vereist zijn? -> je kan een Pro controller of een kwalitatieve third party controller overwegen

Ik heb geen ervaring met de goedkopere third-party joycons die draadloos zijn dus ik zou niet weten of die aan te raden zijn of niet.

Het maakt niet uit waar je een officiële joycon koopt, ik zou gewoon naar de prijs kijken en naar de kleur die je het liefste hebt. Garantie en reparaties voor stick drift claim je best via Nintendo zelf voor joycons.
Het is voor bijvoorbeeld mario party te spelen...dat kan alleen met de joycons. en misschien nog wat andere spellen....

Als we op vakantie zijn is het wel leuk om dat met zn 4en te kunnen spelen.
We hebben een pro controller alleen dat gaat niet met mario party samen...

Burp

Wii4all schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:08:
[...]

Het is voor bijvoorbeeld mario party te spelen...dat kan alleen met de joycons. en misschien nog wat andere spellen....

Als je Super Mario Party wilt spelen heb je inderdaad geen keuze :+

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:08
Wii4all schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:08:
[...]

Pro Controllers werken wel met Mario Party Superstars ;) https://www.nintendo.nl/G...y-Superstars-1987416.html

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan die ook maar halen ;)
Ik had het over mario party daar werkt de pro controller niet mee.

Burp

• ShadLink
Wii4all schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Dan die ook maar halen ;)
Ik had het over mario party daar werkt de pro controller niet mee.
Dat klopt, de Super Mario Party (de eerste Switch Mario Party) werkt enkel met JoyCon. Ik had die ook nooit gekocht omdat ik vooral veel handheld speel.

De tweede Mario Party (Superstars) werkt wel met alle controllers, inclusief handheld (-/Switch Lite) en je kan ook meerdere consoles aan elkaar verbinden. (Lokale multiplayer) Maar dan heb je wel meerdere consoles plus game per console nodig ;)

• ShadLink
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArNTRbril4MIjVh16FTTd807Gb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1mTkHU9d8JkmEnwjNqzyVb4t.png?f=fotoalbum_large

Kreeg net deze mail van Nintendo. Ze gaan de Xenoblade Chronicles 3 special edition zonder game verkopen omdat ze de pre-orders niet halen (voordat de game uit is)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:46
Ik kreeg de mail ook, maar volgens mij lees ik het verkeerd. De "We bieden vanaf nu de CE aan etc." is niet vanaf vandaag, maar vanaf september? Waarschijnlijk omdat dan de store pas weer werkt?

Ik las het namelijk eerst als 'vanaf nu', dus vanaf vandaag.

[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 18-07-2022 14:36 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:35:
Ik kreeg de mail ook, maar volgens mij lees ik het verkeerd. De "We bieden vanaf nu de CE aan etc." is niet vanaf vandaag, maar vanaf september? Waarschijnlijk omdat dan de store pas weer werkt?

Ik las het namelijk eerst als 'vanaf nu', dus vanaf vandaag.
Staat er inderdaad wat vreemd. Denk dat ze daarmee bedoelen dat ze het nu anders gaan aanpakken. Dus los de games op release kopen. En in september de mogelijkheid om de CE zonder game te kopen in de My Nintendo Store.

Gelijk ook duidelijk dat de My Nintendo Store in ieder geval nog de hele maand juli dicht blijft.
L23 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Staat er inderdaad wat vreemd. Denk dat ze daarmee bedoelen dat ze het nu anders gaan aanpakken. Dus los de games op release kopen. En in september de mogelijkheid om de CE zonder game te kopen in de My Nintendo Store.

Gelijk ook duidelijk dat de My Nintendo Store in ieder geval nog de hele maand juli dicht blijft.
Dit ja. Het klinkt eigenlijk alsof ze issues blijven hebben met de store en niet dat er iets mis is met de levering van de CE goodies. Die gingen sowieso pas in de herfst verzonden worden.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:36
Mijn dochter van 6 heeft nu een Switch voor haar verjaardag gekregen. Ze heeft een Nintendo account met mijn account als toezichthouder. Nu heb ik nog wat geld op mijn eigen account. Kan ik dat gebruiken op haar switch in de online store?
Cloud_VII schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:33:
Mijn dochter van 6 heeft nu een Switch voor haar verjaardag gekregen. Ze heeft een Nintendo account met mijn account als toezichthouder. Nu heb ik nog wat geld op mijn eigen account. Kan ik dat gebruiken op haar switch in de online store?
Nee, als je aankopen wilt doen voor het account van je dochter dan moet het geld op haar account staan. Je kan dat niet uitwisselen tussen accounts, ook niet als je toezichthouder van dat account bent.
Misschien interessant om apart te vermelden:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYCBDeLX0AMYXcf?format=jpg&name=large

Als ze altijd twee characters gaan toevoegen, vermoed ik dat we nog twee extra updates in 2023 gaan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 19-07-2022 16:35 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:09
Splatoon Switch 338 inc verzending bij Amazon.FR

[ Voor 131% gewijzigd door schumi1986 op 19-07-2022 17:30 ]

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:36
L23 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:41:
[...]

Nee, als je aankopen wilt doen voor het account van je dochter dan moet het geld op haar account staan. Je kan dat niet uitwisselen tussen accounts, ook niet als je toezichthouder van dat account bent.
Heb men eigen account ook toegevoegd. Dat werkt ook. Ook handig ivm save files. Ik ga natuurlijk ook wel eens een potje gamen op de switch ;)

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-01 15:26
schumi1986 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:27:
Splatoon Switch 338 inc verzending bij Amazon.FR
Plaats deze ook even hier

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mauz1978 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:06:
[...]

Ja, daar baal ik ook van. We hebben hier alle pokemon spellen en mn zoon (nu 8 ) is er gek op. Alleen papa kan elke zin vertalen pfff. Pokemon Snap is geinig, maar niet een echte pokemon (meer een on rails avontuur). Arceus is heel erg aan te raden als je/hij van open werelden houdt en anders Sword/Shield is wel de pokemon die je het meeste begeleid waar je heen moet, de meest ‘nieuwe klassieke’.
Voor een leuk prijsje heb ik tweedehands Pokemon Sword + Pokemon Shield gekocht. Nu wachten tot ze bezorgd zijn bij het afhaalpunt en na de vakantie even proberen. Als het niks is gaan ze weer in de verkoop.
meesje schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:02:
[...]

Voor een leuk prijsje heb ik tweedehands Pokemon Sword + Pokemon Shield gekocht. Nu wachten tot ze bezorgd zijn bij het afhaalpunt en na de vakantie even proberen. Als het niks is gaan ze weer in de verkoop.
Je had het er laatst over of Pokemon spellen ook in het Nederlands te spelen zijn. Dat zijn ze niet, maar bij de eerste Pokemon games, Red en Blue, kreeg je destijds een gratis Nederlandse Strategy Guide. Dat hielp mij in 1999 de game uit te kunnen spelen. Ik zie dat ze dat tegenwoordig niet meer verkopen. Maar wel een Nederlandse website gevonden: https://www.pokemonunited.nl/sword-shield/walkthrough/

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 16:19

Mauz1978

Console War Veteran

meesje schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:02:
[...]

Waarom allebei? Ze verschillen niks op wat Pokemon na.

En wat @L23 zegt: die website is goud waard als je vast zit (of je zoon).

[ Voor 9% gewijzigd door Mauz1978 op 20-07-2022 21:08 ]

Something under the bed is drooling

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 16:48
Hoe warm moet het zijn totdat de Switch zichzelf uitschakeld. Bob van Wulff Den zocht het uit:

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:58:
[...]

Je had het er laatst over of Pokemon spellen ook in het Nederlands te spelen zijn. Dat zijn ze niet, maar bij de eerste Pokemon games, Red en Blue, kreeg je destijds een gratis Nederlandse Strategy Guide. Dat hielp mij in 1999 de game uit te kunnen spelen. Ik zie dat ze dat tegenwoordig niet meer verkopen. Maar wel een Nederlandse website gevonden: https://www.pokemonunited.nl/sword-shield/walkthrough/
Super! Dit ziet er goed uit. Fijn dat het NL talig is. Pokemon is volledig nieuw voor mij. De komende dagen eens lekker rustig lezen.
Mauz1978 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Waarom allebei? Ze verschillen niks op wat Pokemon na.

En wat @L23 zegt: die website is goud waard als je vast zit (of je zoon).
De prijzen waren scherp. Nu hoefde ik niet te kiezen en krijg ik geen teleurgesteld kind. :) Zul je net zien dat ik de andere had moeten hebben. Het was me overigens bekend hoor dat de verschillen klein zijn. Deze verschillen worden ook op de website beschreven. Deze ziet er inderdaad zeer goed uit.

Vroeger als klein kind (Gameboy) had ik totaal geen interesse in Pokemon. Nu ik me noodgedwongen wat meer in Pokemon verdiep, krijg ik er wel een beetje een zwak voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:02:
Mijn zoontje wil ook graag een Nintendo Switch Lite. Hij heeft zijn centen bij elkaar gespaard en heeft nu eindelijk het bedrag bij elkaar.
Zelf heb ik er ook 1, en ik koop zelf vrijwel al mijn games digitaal. Ik hecht zelf niet heel veel waarde aan fysieke media en vind het altijd wel makkelijk dat ik al mijn games bij mij heb als de Switch ook mee is.
Is het mogelijk dat ik mijn online aankopen met mijn zoontje deel? Bijvoorbeeld dat ik met mijn account inlog op zijn Switch? Of kun je maar 1 Switch oid activeren voor je online aankopen? Zou wel zuur zijn als ik ook voor hem de Mario games nog moet aanschaffen.
Dank aan @Zerora @RnB & @RayNbow met hun antwoorden op deze vragen.

Nu bij mij de praktijk :)
Mijn zoontje heeft nu een Switch Lite. Maar het delen van games is best wel verrot. Of beter gezegd, het werkt niet echt eigenlijk.
Ik had in eerste instantie mijn Nintendo Online subscriptie geüpgraded naar 'Family' voor een paar tientjes per jaar meer. Voor mijn zoontje ook een account aangemaakt, gekoppeld aan mijn account en dergelijke. Werkt allemaal perfect tot zo ver. Hij kan ook gebruik maken van alle Nintendo Online functionaliteiten, en extra's zoals N64, SNES en NES games downloaden/spelen etc.
Op zijn Switch had ik ook mijn account toegevoegd, daarmee kan ik ook mijn online gekocht games collectie downloaden en spelen. Echter als ik ging wisselen naar het account van mijn zoontje kon dat weer niet.
Nu kon dat dan wel weer door zijn Switch de primaire switch van mijn account te maken... echter dan moet mijn eigen switch die nu secundair is, ALTIJD connected zijn met het internet. Bovendien kunnen we samen ook niet hetzelfde spel doen, zoals Mario Kart 8 Deluxe.

Uiteindelijk mijn account er maar afgehaald. En jawel, 'opnieuw' Mario Kart 8 Deluxe en Mario Super 3D world aangeschaft. Gelukkig zijn Fortnite en Rocket League gratis. Dus alsnog wel 4 games en de N64, SNES en NES collectie. Daar heeft ie voorlopig genoeg aan. De volgende game moet ie maar zelf voor sparen :P

Overigens wel supergaaf om samen te gamen O+ Mooi samen multiplayeren.
Xenoblade spelers opgelet: XC3 staat naar het schijnt online want de eerste early copies staan al te koop op ebay enzo, kijk de komende week niet te veel rond op sociale media als je geen spoilers wilt.

Als je wel spoilers wilt, de direct gemist hebt of gewoon een overzicht van wat Xenoblade Chronicles 3 nu eigenlijk is... is er ook deze vertaling van de overview trailer.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Mijn zoontje heeft nu een Switch Lite. Maar het delen van games is best wel verrot. Of beter gezegd, het werkt niet echt eigenlijk.

Op zijn Switch had ik ook mijn account toegevoegd, daarmee kan ik ook mijn online gekocht games collectie downloaden en spelen. Echter als ik ging wisselen naar het account van mijn zoontje kon dat weer niet.
Nu kon dat dan wel weer door zijn Switch de primaire switch van mijn account te maken... echter dan moet mijn eigen switch die nu secundair is, ALTIJD connected zijn met het internet. Bovendien kunnen we samen ook niet hetzelfde spel doen, zoals Mario Kart 8 Deluxe.
Het is niet de bedoeling van deze feature om games tussen meerdere personen te delen. De intentie ervan is om games tussen verschillende apparaten te delen - bvb. een case waarbij iemand die een Switch én een Switch Lite heeft. Het werd dus niet ontworpen om tegelijk een game te spelen (al is dit - zelfs samen - wel met enige beperkingen toch mogelijk).
Uiteindelijk mijn account er maar afgehaald. En jawel, 'opnieuw' Mario Kart 8 Deluxe en Mario Super 3D world aangeschaft. Gelukkig zijn Fortnite en Rocket League gratis. Dus alsnog wel 4 games en de N64, SNES en NES collectie. Daar heeft ie voorlopig genoeg aan. De volgende game moet ie maar zelf voor sparen :P

Klinkt alsof jullie in ieder geval veel plezier samen hebben, mooi :)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wanneer de systeemupdates en game software wil updaten, kan dat ook met een niet Nintendo account profiel? Met andere woorden kan ik online updates uitvoeren zonder een registratie bij Nintendo?
Ronwiel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:29:
Wanneer de systeemupdates en game software wil updaten, kan dat ook met een niet Nintendo account profiel? Met andere woorden kan ik online updates uitvoeren zonder een registratie bij Nintendo?
Ja. Je kan bijvoorbeeld ook fysieke games kopen zonder een Nintendo account te hebben, die krijgen ook gewoon updates.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Ik had in eerste instantie mijn Nintendo Online subscriptie geüpgraded naar 'Family' voor een paar tientjes per jaar meer. Voor mijn zoontje ook een account aangemaakt, gekoppeld aan mijn account en dergelijke. Werkt allemaal perfect tot zo ver. Hij kan ook gebruik maken van alle Nintendo Online functionaliteiten, en extra's zoals N64, SNES en NES games downloaden/spelen etc.

Dan wil ik nog wel even een iets andere praktijkervaring toevoegen:
Ik deel mijn games met mijn broer. Mijn switch is zijn primary en andersom. Het klopt inderdaad dat ik daarom altijd online moet zijn om een game vanuit mijn account op te kunnen starten, maar als deze eenmaal is gestart is dat niet meer nodig. Als ik bijvoorbeeld in de trein wil gamen, start ik thuis de game op, zet mijn Switch in slaapstand en kan ik de trein gewoon verder spelen.
Daarnaast begrijp ik niet zo goed hoe het kan dat het niet lukt om met beide consoles dezelfde game tegelijkertijd te spelen. Dit zou gewoon moeten kunnen, en wij doen het ook met enige regelmaat. Het enige wat niet werkt is met twee secondary switches tegelijk spelen, omdat die allebei een check doen of de licentie al in gebruik is. Maar omdat de primary switch geen licentie check doet en in principe niet doorgeeft of een game op dat moment gespeeld wordt, moet dat eigenlijk geen problemen opleveren.
Dus voor mij werkt het delen van games prima, zeker aangezien ik 99 procent van de tijd mijn switch gebruik op een plek met prima internet, en voor die overige 1 procent gebruik ik bovenstaande oplossing :)

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:10
JackAvery schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Misschien interessant om apart te vermelden:
[Twitter][Afbeelding]

Als ze altijd twee characters gaan toevoegen, vermoed ik dat we nog twee extra updates in 2023 gaan krijgen.
Zodra er een extra spelmodus bij komt kunnen ze op een aankoop van mijn kant rekenen. Voor casual online ballen het doel in jagen heb ik Rocket League. Van een Mario Strikers verwacht ik eigenlijk ook wel iets leuks als een story mode. Of een flinke prijsverlaging.

Dit plaatje getuigt er ook niet van dat ze de kritiek werkelijk ter harte nemen, eerder dat ze gewoon hun geplande roadmap afwerken en klaar is Keesimoto.
Nintendo begint de afbeeldingsstukjes te herhalen. Voor wie de vorige keer Kirby en de Vergeten Wereld gemist heeft is er een tweede kans om ze bemachtigen. Vanaf vandaag tot en met 18 augustus elke donderdag nieuwe afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3Rc9mfvCtWrXRUVjvHgqsRzLMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uzzuo1Lk4Dop9yavSqSjNJD.jpg?f=fotoalbum_large
Cid Highwind schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Zodra er een extra spelmodus bij komt kunnen ze op een aankoop van mijn kant rekenen. Voor casual online ballen het doel in jagen heb ik Rocket League. Van een Mario Strikers verwacht ik eigenlijk ook wel iets leuks als een story mode. Of een flinke prijsverlaging.

Dit plaatje getuigt er ook niet van dat ze de kritiek werkelijk ter harte nemen, eerder dat ze gewoon hun geplande roadmap afwerken en klaar is Keesimoto.
Nja de huidige Mario sportgames geven de indruk van ontwikkeld te zijn zoals een klassiek "1x 60 euro over de toonbank" product met een zeer specifiek budget en ontwikkeltijd in gedachten, maar waarbij Nintendo dan wel probeert de langetermijn engagement te verhogen door delen/updates van het spel stukje bij beetje vrij te geven.

Het is wat mij betreft niet de meest succesvolle manier om "games as a service" na te apen wat mij betreft, maar tegelijkertijd zit je ook niet in een situatie waar men hele tijd met allerlei extra's (lootboxes, battlepasses, cosmetische DLC en noem maar op) je probeert de portemonnee te doen blijven trekken. Ik denk dat het beter zou werken als Nintendo wat meer budget en tijd uitrekt om deze games inhoudelijk toch wat uitgebreider te maken, maar in hoeverre dat economisch acceptabel voor hen is, weet ik niet.

Net omdat dit "1x verkopen aan de klant" producten zijn met vrij strakke budgetten en deadlines, zet Nintendo zichzelf zo wat in het nauw en gaan dit nooit volwaardige GaaS producten worden. De opportuniteitskosten om door te blijven ontwikkelen aan een game zijn te hoog denk ik.

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 11:56
Ik heb nog een oude usb-c dock liggen van HP. Deze: https://www.hp.com/nl-nl/...sel=ACC#technical-details

Voor zover ik kan inschatten lijkt dit te kunnen werken met mijn Nintendo switch OLED. Ik wilde dit gebruiken voor een 2de tv. Is er enige reden om dit niet eens te proberen. Maw is het compatible? Wordt video doorgegeven via de HDMI? wordt up/lan doorgeven? Is het mogelijk te laden via deze dock?

iRacing Profiel

@boozt77: een dock gaat alleen werken als de dock op z'n minst DP Alt Mode ondersteunt. Verder moet op z'n minst op de dock een voeding zijn aangesloten die dezelfde stroomprofielen ondersteunt als de originele lader.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Meer Puyo Puyo games op de Switch *O*

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:29

RnB

Ik raak steeds meer gewend aan mijn Switch, als PlayStation gamer.
Waar ik wel moeite mee heb, is de gevoeligheid/accuraatheid van de JoyCons.
Bij games als Mario Oddyssey is het vervelend, maar je kan daar nog op in spelen. Maar bij FPS games zoals Borderlands, dan is het wel heel irritant om een headshot te maken en je dwaalt steeds rond het hoofd met het mikken.

Zijn er third party joysticks die meer accuraatheid bieden? Zo is er de Pro Controller, maar dan heb je echt een losse controller. Ik zie her en der ook grotere joysticks die je in de switch kan schuiven, zoals deze.

Ik lees echter nergens iets over de gevoeligheid/accuraatheid van de joysticks.

Of is dit het en moet ik het niet gaan vergelijken met de DualSense controller van PlayStation?

• meesje
  • Nu online
Bedankt! Helemaal vergeten dat we dit abonnement ook nog hebben. :)
RnB schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:39:
Bij games als Mario Oddyssey is het vervelend, maar je kan daar nog op in spelen. Maar bij FPS games zoals Borderlands, dan is het wel heel irritant om een headshot te maken en je dwaalt steeds rond het hoofd met het mikken.

Zijn er third party joysticks die meer accuraatheid bieden? Zo is er de Pro Controller, maar dan heb je echt een losse controller. Ik zie her en der ook grotere joysticks die je in de switch kan schuiven, zoals deze.

Of is dit het en moet ik het niet gaan vergelijken met de DualSense controller van PlayStation?
Ik denk dat je iets zoekt zoals de Hori Split Pad Pro, zelf geen ervaring mee. Maar de Joy-cons hebben kleinere joysticks dan de Xbox/Playstation controllers en dat merk je inderdaad in de gevoeligheid.
RnB schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:39:

Als je niet kan wennen tussen de verschillen van een kleine en een grote stick, en het spel dat je speelt geen sensitivity optie heeft om de gevoeligheid van je sticks te configureren, dan is zo'n Hori Split Pad Pro of de BinBok die je hebt een goede optie om handheld grote sticks te gebruiken ja.

Zelf heb ik eigenlijk helemaal geen problemen ermee. Gewoon kwestie van wenning. Handheld hebben veel FPS games ook gyro controls om te assisteren met aimen.
boozt77 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:34:
Ik heb nog een oude usb-c dock liggen van HP. Deze: https://www.hp.com/nl-nl/...sel=ACC#technical-details

Voor zover ik kan inschatten lijkt dit te kunnen werken met mijn Nintendo switch OLED. Ik wilde dit gebruiken voor een 2de tv. Is er enige reden om dit niet eens te proberen. Maw is het compatible? Wordt video doorgegeven via de HDMI? wordt up/lan doorgeven? Is het mogelijk te laden via deze dock?
Of deze specifieke USB dongle werkt is moeilijk te zeggen met de beperkte specificaties op de site van HP. Er is een specifieke chip nodig die inderdaad Displayport Alt mode via USB-C ondersteunt (wat in eerste instantie lijkt te kloppen voor je HP dock daar) én die juist DP Alt mode omzet naar HDMI én die goed samenwerkt met de Nintendo-specifieke implementatie. Ook moet de dock USB-PD laden ondersteunen met hetzelfde profiel als de Switch (39W -- 15V/2.6A) én moet de chip die USB-PD regelt goed kunnen communiceren met de USB-PD chip in de Switch. Omdat de Switch soms afwijkt van de officiële USB-C specificaties is dit niet vanzelfsprekend.
Ik zie in de technische specs van die dock het specifieke profiel niet staan.

Als je het probeert, zou ik aanraden om je originele Switch lader hiervoor te gebruiken. In het beste geval werkt het. In sommige gevallen werkt het niet maar gaat er niet echt iets fout. In het ergste geval, kan je je Switch bricken - al komt dit niet vaak meer voor met de huidige third-party docks.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 17:30
Heeft iemand een idee hoelang de "my nintendo store" uit de lucht zal zijn? Deze week heb ik een switch gekocht en wil graag een SNES controller aanschaffen, zo te zien kan dit alleen bij Nintendo zelf...

• Cybergamer
  • Laatst online: 13-01 16:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

hellboy123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:17:
Heeft iemand een idee hoelang de "my nintendo store" uit de lucht zal zijn? Deze week heb ik een switch gekocht en wil graag een SNES controller aanschaffen, zo te zien kan dit alleen bij Nintendo zelf...
Dat kan nog een paar weken duren.

cybergamers.nl

• PinkCat
  • Laatst online: 09:05
Houd er rekening mee dat de SNES controller bijna altijd uitverkocht is. Dus al is de My Nintendo Store weer online, dat betekent niet dat je de controller kan kopen. Hetzelfde geldt voor de N64 en SEGA controller. De NES controllers is meestal wel op voorraad dacht ik.
Zoals hierboven wordt aangehaald, zijn deze vaak niet in voorraad. Als het je enkel om de formfactor gaat, kan je kijken naar de controllers van 8bitdo. Indien je echt de officiële controller wilt, dan is geduld een beetje vereist :)
Wat nieuws:
  • Dragon Ball The Breakers heeft een release datum gekregen: 14 oktober. In deze asymmetrische multiplayer game speel je ofwel als de slechterik (Cell, Frieza, ...) ofwel als een gewone inwoner van het Dragon Ball universum die probeert te overleven.
  • Woensdag komt er een nieuwe update voor Switch Sports die o.a. een uitgebreider online ranking systeem, private games waar je mensen in kan uitnodigen, ondersteuning voor de leg strap in voetbal en verschillende nieuwe moves voor volleybal spelers toevoegt. Meer info op de Amerikaanse Nintendo website.
  • Ook van de Turtles game collectie Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection weten we nu wanneer deze in de winkels ligt: 30 augustus. Turtles In Time op de SNES blijft toch een beetje een klassieker...
  • op 29 juli mogen we een demo verwachten van SD Gundam Battle Alliance, de Gundam universum cross-over actie-RPG (releast op 25 augustus).
  • En tenslotte een heads-up voor fans van FPS games. Bright Memory: Infinite was niet de enige shooter die de afgelopen week op zijn weg vond naar de Switch... kijk zeker eens naar Severed Steel.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:28
Op Twitter zag ik laatst September 2022 voorbij komen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Wat een toffe game Burnout Paradise Remastered. Het origineel nooit gespeeld, maar wel de oudere Burnout games en voornamelijk Burnout 3: Takedown. De open wereld sprak mij in eerste instantie niet aan, ik vond het in het begin lastig uit te vogelen wat de bedoeling was. Ik start een race liever vanuit een menu. Maar na het behalen van de Burnout Licence en alle events zichtbaar op de map is het gewoon 120 events afwerken en speelt het lekker weg en behoorlijk verslavend :P Ook een goede Switch port, zowel handheld als docked.

Ben nog niet begonnen aan de uitbreiding Big Surf Island. Maar ga denk ik eerst beginnen met Need For Speed Hot Pursuit Remastered, benieuwd of ik daar net zo enthousiast van word.

• Linksquest
Heb 2 dagen geleden Kriby en de vergeten wereld samen met mijn dochter uitgespeeld, erg leuk spel.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Xenoblade Chronicles 3:Reviews komen vandaag online.

Wat denken jullie dat hij op Meta gaat doen ?
Op basis van de vorige games denk ik dat hij op een 85 uitkomt.

• meesje
  • Nu online
Aanwinsten van vandaag. Links voor 15 euro een paar km verderop opgehaald. Nieuwstaat, incl. plattegrond en handleiding. Rechts vandaag in de bus gehad (select aanbieding bol.com). Helemaal happy! Waarschijnlijk ga ik Hollow Knight als te moeilijk ervaren, maar voor deze prijs kon ik ‘m niet laten liggen en wilde ik het wel eens zelf ervaren. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik_Kj4aMAhdellGo7J8SsNwkFRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOk2uG1wU1mBgYJvLZn6qcdq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 26-07-2022 15:08 ]

• jori040
  • Nu online
jori040 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:37:
Xenoblade Chronicles 3:Reviews komen vandaag online.

Wat denken jullie dat hij op Meta gaat doen ?
Op basis van de vorige games denk ik dat hij op een 85 uitkomt.
Reviews: https://www.metacritic.co...ch/xenoblade-chronicles-3 :)
Hoewel ik scores in videogame reviews nogal pointless vind, lijkt XC3 in ieder geval heel goed ontvangen te worden. Dat vrijdag maar snel komt.

Wie nieuwsgierig is naar de technische kant van het verhaal kan hiernaar beginnen luisteren (of lezen):

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 26-07-2022 17:32 ]

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

meesje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:08:
Aanwinsten van vandaag. Links voor 15 euro een paar km verderop opgehaald. Nieuwstaat, incl. plattegrond en handleiding. Rechts vandaag in de bus gehad (select aanbieding bol.com). Helemaal happy! Waarschijnlijk ga ik Hollow Knight als te moeilijk ervaren, maar voor deze prijs kon ik ‘m niet laten liggen en wilde ik het wel eens zelf ervaren. :)

[Afbeelding]
Hollow Knight is erg goed! Zelf heb ik de Collector Edition met Wanderer Journal. Het is moeilijk, maar zo enorm leuk! :) Ik speel het zelf ook nog steeds van tijd tot tijd.

cybergamers.nl

• meesje
  • Nu online
Cybergamer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:11:
[...]

Hollow Knight is erg goed! Zelf heb ik de Collector Edition met Wanderer Journal. Het is moeilijk, maar zo enorm leuk! :) Ik speel het zelf ook nog steeds van tijd tot tijd.
Net even een half uurtje gespeeld. Heerlijk sfeertje, mooi beeld, goed geluid. Er hoefde geen update geïnstalleerd te worden. Dus alles volledig op card. Ook altijd mooi.
Op een gegeven moment kwam ik opeens een eindbaas tegen. Dat denk ik tenminste, het was voor mij in ieder geval vrij onverwacht. Ik was zo dood en zat ik weer op mijn bankje. In ieder geval een spel dat ik vaker zal oppakken. Ori Collection blijft nog lekker in seal. Als ik spellen door elkaar speel, kost het me te veel tijd en energie om er weer een beetje in te komen.
Op een Switch Lite zijn de teksten overigens wel een beetje klein, maar dat kan ook mijn leeftijd zijn. :)

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

meesje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:41:
[...]
Op een Switch Lite zijn de teksten overigens wel een beetje klein, maar dat kan ook mijn leeftijd zijn. :)
Geen ervaring met de Lite, maar op mijn OLED goed te lezen. Alleen moet ik mijn bril afdoen om iets te kunnen zien ;)

Geen idee of de tekst groter te maken is eigenlijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 26-07-2022 21:56 ]

cybergamers.nl

• Seal64
  • Laatst online: 07:38
Cybergamer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:55:
[...]

Geen ervaring met de Lite, maar op mijn OLED goed te lezen. Alleen moet ik mijn bril afdoen om iets te kunnen zien ;)

Geen idee of de tekst groter te maken is eigenlijk...
In a way, yes.

Als je die functie in het systeemmenu aan hebt staan kun je dubbelklikken op de Home knop, waardoor je het scherm kunt inzoomen. Niet nuttig om dan te gaan spelen, maar om even snel iets uit te vergroten is het wel eens handig.
Seal64 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:56:
[...]

In a way, yes.

Als je die functie in het systeemmenu aan hebt staan kun je dubbelklikken op de Home knop, waardoor je het scherm kunt inzoomen. Niet nuttig om dan te gaan spelen, maar om even snel iets uit te vergroten is het wel eens handig.
Ik zie bij Hollow Knight niet welke tekst te klein zou zijn, maar bekijk het ook vanaf een OLED Switch :P Maar inderdaad een erg handige functie die ik wel bij de menu's in Bioshock Infinite heb gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJHiANNmZyLAJ9aNjnQp5qYjWCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7om2gF0sgTae5Sg8kVNczSj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsjBprjoa_GisH9TYfPt3OzY9vU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeiSvhU2OSAVjAnUQdVjghb6.jpg?f=fotoalbum_large

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Vraagje, kan je Nintendo switch in een tv kast (open aan de achterkant voor ventilatie) worden geplaatst? Doen de controllers het dan nog? Mijn KPN tv ontvanger werkt perfect in die kast, maar sommige andere apparaten helemaal niet.
outlandos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:46:
Vraagje, kan je Nintendo switch in een tv kast (open aan de achterkant voor ventilatie) worden geplaatst? Doen de controllers het dan nog? Mijn KPN tv ontvanger werkt perfect in die kast, maar sommige andere apparaten helemaal niet.
Welke andere apparaten? De Switch Joy-cons hebben niet een hele goede ontvangst, dus zit er iets in de weg tussen de Switch en de Joy-cons dan merk je dat vrij snel is mijn ervaring.

• Seal64
  • Laatst online: 07:38
Hangt er een beetje vanaf hoe je ontvangst in die kamer sowieso is. Het blijft Bluetooth. Ik zit een kleine vijf meter van de dock af, die achter de TV staat (hij kan er niet naast want kastje niet breed genoeg, en er niet voor want TV te laag, en in het kastje is de ontvangst helemaal belabberd). Ik heb dan met de losse joycons geen bereik meer, maar met de Pro wel. Maar dat zal bij jou waarschijnlijk anders zijn, dus ik zou het gewoon proberen.

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EtjsIQiNB57O3oXxbL_Hbe5Wpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pw8JhTOxRDeud1IIK2OW96c8.jpg?f=fotoalbum_large

Deze binnen gekregen, leuke game voor in de collectie 😝

• Zerora

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Linksquest
Zou tijd worden dat deze functie kon

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 11:49
Dagg schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Blijkbaar was er voor de Direct al nieuws over: https://twitter.com/ayabekaz/status/1362253430127878144?s=21
En de vraag of deze naar het westen komt wordt tactvol beantwoord:
https://twitter.com/ayabekaz/status/1362331539996991495?s=21
Op 4 augustus komt de westerse versie van Shin Chan uit _/-\o_ d:)b oOo *O*
https://www.nintendolife....or-western-switch-release
Kon mij niet inhouden maar zag dat het al bekend was bij jullie. Kom ook weer laat op het feestje :/

[ Voor 35% gewijzigd door Dagg op 28-07-2022 00:48 ]

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-01 16:49
Werkt hier prefect in een Ikea Besta kast :-)

• GilbertvH
  • Laatst online: 19-01 15:26
Wij hebben de Switch in een TV kastje staan (deze) en dat werkt met een losse controller perfect met afgesloten klep.

• ShadLink
Deel 2 van de MarioKart 8 DLC komt volgende week:

https://www.nintendo.nl/G...l#Circuit_uitbreidingspas

Knollenbeker
New York Drive (Tour)
Mario's Circuit 3 (SNES)
Wildwestwoestijn (N64)
Waluigi's Flipperkast (DS)

Propellerbeker
Sydney Sprint (Tour)
Sneeuwland (GBA)
Paddenstoelengrot (Wii)
Stracciatellastraat (nieuw)

Trailer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsZd8qUh-ZT_4-n1kvt1OtnhBIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVbCkfSHFUYzs858yK5SMYAj.png?f=fotoalbum_large

Toffe banen. Al vraag ik me af hoeveel Mario Circuit 3 toevoegt ten opzichte van SNES Donut Plains 3, toch erg plat. Ben vooral benieuwd naar GBA Snow Land.

• Zerora
Ik zit eraan te denken om Koumajou Remilia: Scarlet Symphony aan te schaffen. Ik zie dat de reviewscores vrij goed zijn als je een metroidvania fan bent. Iemand deze game al gespeeld? Is het wat?

• jori040
  • Nu online
ShadLink schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:15:
Deel 2 van de MarioKart 8 DLC komt volgende week:

https://www.nintendo.nl/G...l#Circuit_uitbreidingspas

Knollenbeker
New York Drive (Tour)
Mario's Circuit 3 (SNES)
Wildwestwoestijn (N64)
Waluigi's Flipperkast (DS)

Propellerbeker
Sydney Sprint (Tour)
Sneeuwland (GBA)
Paddenstoelengrot (Wii)
Stracciatellastraat (nieuw)

Trailer:
[YouTube: Mario Kart 8 Deluxe — Booster Course Pass - Wave 2 Release Date - Nintendo Switch]
Met de F-Zero geruchten van de laatste tijd had ik stiekem graag een 3de track gezien voor MK8.
jori040 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Met de F-Zero geruchten van de laatste tijd had ik stiekem graag een 3de track gezien voor MK8.
F-Zero geruchten?

• jori040
  • Nu online
Heb je onder en tegel gelegen. ;)
Nintendo zo met een soort remaster kunnen komen van GX of misschien in een soort van nieuwe tracks in MK8 DLC vorm.

Conclusie:De geruchten zijn voor nu nog minder krachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 28-07-2022 16:05 ]

jori040 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Heb je onder en tegel gelegen. ;)
Nintendo zo met een soort remaster kunnen komen van GX of misschien in een soort van nieuwe tracks in MK8 DLC vorm.
Nee hoor, maar is in dit topic nog niet besproken. En ik begreep dat F-Zero financieel helemaal niet zo een succes is geweest voor Nintendo, vandaar dat we ook al jaren geen F-Zero game meer gezien hebben.

• Thomas
  • Niet online
Wordt nog druk. Morgen Xenoblade, voor het eerst in tijden dat ik weer echt uitkijk maar een game, heb me erg vermaakt met XC2. Nieuwe courses voor Mario Kart vind ik ook top, en in september alweer Splatoon 3. Ben nog niet echt gehyped, maar deel 2 heb ik heel wat uren inzitten, dus dat zal ook weer leuk worden!
Zerora schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:44:
Ik zit eraan te denken om Koumajou Remilia: Scarlet Symphony aan te schaffen. Ik zie dat de reviewscores vrij goed zijn als je een metroidvania fan bent. Iemand deze game al gespeeld? Is het wat?

[YouTube: Nintendo Switch "Koumajou Remilia: Scarlet Symphony" Official Launch Trailer]
Die staat op m'n wishlist, maar m'n backlog houdt me nog wel een tijdje bezig.

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Nee hoor, maar is in dit topic nog niet besproken. En ik begreep dat F-Zero financieel helemaal niet zo een succes is geweest voor Nintendo, vandaar dat we ook al jaren geen F-Zero game meer gezien hebben.
Maar dat is de Bayonetta serie ook niet en daar krijgen we ook een deel 3 van.Nou scheelt het dat Sega hier ook nog ietes mee te maken heeft maar toch.
jori040 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Maar dat is de Bayonetta serie ook niet en daar krijgen we ook een deel 3 van.Nou scheelt het dat Sega hier ook nog ietes mee te maken heeft maar toch.
Maar is dus geen gerucht?

Bayonetta hoor ik in ieder geval positieve verhalen over :)

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Maar is dus geen gerucht?

Bayonetta hoor ik in ieder geval positieve verhalen over :)
Bayonetta 3 gaat 28/10 gelukkig echt zijn. :) :) :)
ik speel alles van Platinum Games kapot!

Een nieuwe F-zero is een droom.

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 28-07-2022 16:19 ]

jori040 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:18:
[...]

Bayonetta 3 gaat 28/10 gelukkig echt zijn. :) :) :)
Ja dat weet ik :P Ook interessant dat ze Bayonetta 1 fysiek gaan uitbrengen.
Tijdens de Annapurna Interactive Showcase 2022 zijn vandaag nieuwe games aangekondigd voor de Nintendo Switch.

Outer Wilds voor de Nintendo Switch zijn ze niet vergeten, maar wel overschat hoeveel tijd het kost deze game te porten. Meer nieuws volgt later, maar de game is dus nog steeds in ontwikkeling voor de Switch.

Verwijderd

Heb een probleem met mn Switch, af en toe heb ik "screen flickering" en dimmed hij het beeld met enige regelmaat, gebeurd oa bij Fortnite en Animal Crossing waarbij de switch dus snel wat graphics moet verwerken, iemand een idee waar ik eens moet kijken?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:16
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zugrTF5WOhOXEtI7jpH01_UryOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jz0XkHw1HDs8XOxrrD1nmlvs.png?f=fotoalbum_large

100% korting? https://www.nintendo.nl/G...-3-Wild-Hunt-1909183.html

---edit---
Oh laat maar, als je de Complete edition al hebt, dan is deze gratis. Maar dan heb je de standaard versie toch al?? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 29-07-2022 11:35 ]

barrymossel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:34:
Oh laat maar, als je de Complete edition al hebt, dan is deze gratis. Maar dan heb je de standaard versie toch al?? 8)7
Is dezelfde game maar zonder de uitbreidingen, die kan je later eventueel los kopen. Heb je de Complete Edition al dan kan je beide versies downloaden, inderdaad zinloos, enige reden om dat te doen is als je bijvoorbeeld de basis game wil spelen en opslag wil besparen.

• jori040
  • Nu online
Xenoblade Chronicles 3:Yes net binnen met de post.Eindelijk weer JRPG waar ik me in kan veliezen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door jori040 op 29-07-2022 13:39 ]

jori040 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:38:
Xenoblade Chronicles 3:Yes net binnen met de post.Eindelijk weer JRPG waar ik me in kan veliezen. :)
Het lijkt erop dat de game in Frankrijk en België nog nergens geleverd is… :'(

• jori040
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Het lijkt erop dat de game in Frankrijk en België nog nergens geleverd is… :'(
Gezien ik vanmorgen van Bol nog geen track & Trace code had kreeg ik het toch even benouwd maar het is goed gekomen.

• dannyvz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
L23 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Is dezelfde game maar zonder de uitbreidingen, die kan je later eventueel los kopen. Heb je de Complete Edition al dan kan je beide versies downloaden, inderdaad zinloos, enige reden om dat te doen is als je bijvoorbeeld de basis game wil spelen en opslag wil besparen.
Je kan ook de uitbreidingen downloaden als je de complete edition had.
Maar of er verder ook echt verschil in de versies zit weet ik niet.

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

jori040 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Gezien ik vanmorgen van Bol nog geen track & Trace code had kreeg ik het toch even benouwd maar het is goed gekomen.
Mijn copy bij Amazon Frankrijk is vertraagd en niet verzonden, lokale winkel was nog niet geleverd, een voorraadccheck online van een paar ketens en daar is ie ook nog nergens binnen…

• jori040
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Mijn copy bij Amazon Frankrijk is vertraagd en niet verzonden, lokale winkel was nog niet geleverd, een voorraadccheck online van een paar ketens en daar is ie ook nog nergens binnen…
Had net voor de grap ook een vooraadcheck gedaan.Bepaalde Intertoys & MM winkels hebben hem in de schappen liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 29-07-2022 14:16 ]

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jori040 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:38:
Heb de eerste 2 uur erop zitten, wat een topgame, alles wat wat minder was in XB2 is nu verbeterd, speelt heerlijk.

• jori040
  • Nu online
richards3 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Heb de eerste 2 uur erop zitten, wat een topgame, alles wat wat minder was in XB2 is nu verbeterd, speelt heerlijk.
Nice :)
Ga er straks aan beginnen.

• Zerora
Nintendo Switch Sports summer update nu beschikbaar.

• jori040
  • Nu online
Xenoblade chronicles 3:Met 7,9K k op Twitch[dit moment] is het bewijs dat deze geweldige serie nog altijd niche is.Ik had geen Mario/Zelda cijfers verwacht maar zo laag als nu ook weer niet.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:51
jori040 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:30:
Xenoblade chronicles 3:Met 7,9K k op Twitch[dit moment] is het bewijs dat deze geweldige serie nog altijd niche is.Ik had geen Mario/Zelda cijfers verwacht maar zo laag als nu ook weer niet.
Wel logisch toch? Het is de zoveelste jrpg die allemaal verschrikkelijk op elkaar lijken. Verhaaltjes zijn vaak extreem voorspelbaar en je moet uren investeren om er door heen te kopen. Denk dat weinig mensen daar nog trek in hebben.

• Thomas
  • Niet online
Och ik vind Xenoblade wel de moeite waard. Ik heb 2 toentertijd gespeeld en 3 ook maar gekocht om weer wat uurtjes in te kunnen steken. Tot nu toe niet erg veel gespeeld maar eerste indruk is goed. Grafisch ook echt een parel. Heb het idee dat het toch wel een van de meer geaccepteerde JRPG's is in het Westen. Ik speel zelf nauwelijks tot nooit JRPG's, maar deze wel.

• jori040
  • Nu online
giantgiantus schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Wel logisch toch? Het is de zoveelste jrpg die allemaal verschrikkelijk op elkaar lijken. Verhaaltjes zijn vaak extreem voorspelbaar en je moet uren investeren om er door heen te kopen. Denk dat weinig mensen daar nog trek in hebben.
Qua combat lijkt dit nog het meest op Final Fanasy 12 maar verder heeft het best een eigen smoel.Bij de FF7 remake liep men te klagen dat het zo extreem lineair.

Final Fanasy 16 gaat meer op een Devil May Cry lijken dan op een echte RPG dus er is ruimete voor een grote open-werld RPG zoals deze.

Maar eh de verhalen in deze games zijn juist top hoor.

Het probleem is denk ik dat dit gewoon visueel stukken minder is dan bv een Final Fantasy 7 remake[PS5]
Puur persoonlijk vind ik deze Xenoblade wel heel mooi.Het stijtje vind ik nu zelfs iets beter gedaan dan in deel 2.
jori040 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:30:
Ik denk zelf dat een Xenoblade-stream populairder is nadat meer mensen de kans hebben gehad om het spel te spelen. Als ik zelf video's kijk van mensen die een Xenoblade-spel aan het spelen zijn, dan ben ik vooral op zoek naar stukken die ik al ken, omdat ik benieuwd ben naar hun reacties. Ik ga nu geen XC3 stream kijken omdat ik de game zelf wil spelen.

• jori040
  • Nu online
RayNbow schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:12:
[...]

Ik denk zelf dat een Xenoblade-stream populairder is nadat meer mensen de kans hebben gehad om het spel te spelen. Als ik zelf video's kijk van mensen die een Xenoblade-spel aan het spelen zijn, dan ben ik vooral op zoek naar stukken die ik al ken, omdat ik benieuwd ben naar hun reacties. Ik ga nu geen XC3 stream kijken omdat ik de game zelf wil spelen.
Zelf kijk ik bijna nooit een stream.Ik ben altijd gewoon benieuwd wat een nieuwe game doet.

In mijn ogen heeft Nintendo genoeg marketing gedaan dus aan hel ligt het niet.De JRPG is te niche.
Mensen.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 30-07-2022 12:21 ]

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:37:
[...]

*kijkt naar de webshops waar Xenoblade Chronicles 3 letterlijk overal op #1 staat in de categorie videogames* Hmmhmm.

Persona 5 destijds werd zelfs actief geblocked om te streamen te streamen door Atlus en Sega om spoilers te vermijden, qua speelduur en de mate van focus op het verhaal kan je daar XBC3 wel mee vergelijken. FFXIV Endwalker had wel wat meer kijkers, maar het merendeel vermeed de streams juist als de pest om zichzelf tegen spoilers te beschermen.

Aantal streams op Twitch is echt niet gelijk aan de omzet of populariteit, zeker niet met Singleplayer verhalende games. Ik zou eerder kijken naar de viewcount op YouTube van meme clips.

Verhaal is trouwens vrij origineel en niet JRPG stereotype. Wat ik mij afvraag is waarom elk jaar iedereen nog een Call of Duty of FIFA koopt.... _/-\o_ Achja, arthouse films zijn ook enigzins 'long in the tooth' voordat ze echt mainstream populair worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2022 13:41 ]

jori040 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Zelf kijk ik bijna nooit een stream.Ik ben altijd gewoon benieuwd wat een nieuwe game doet.

In mijn ogen heeft Nintendo genoeg marketing gedaan dus aan hel ligt het niet.De JRPG is te niche.
Mensen.
Wat is volgens jouw idee 'niche'? Met een verwachte sales van 2-3 miljoen is het een goede middenmotor :)

JRPG's zijn misschien gewoon geen goede match voor een Twitch publiek, en al zeker niet op het moment van launch. De mensen met acute interesse zijn dan meestal aan het spelen :P

• RollieBollie
  • Laatst online: 06:09
Zo. Nieuwe poging om Octopath Traveler te voltooien. Heb het echt te lang niet gespeeld en dus maar van 0 aan beginnen.
Pagina: 1 ... 173 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic