sderooij schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:26:
@L23 Klonoa op de OLED, ziet er bizar goed uit. Alleen nog steeds; portal op steam deck > switch mbt performance :P
Digital Foundry video wel gezien? Performance is gewoon goed op de Switch. Verschillen zijn erg klein, maar ook te verwachten omdat de game al aardig oud is. Op een klein scherm merk je dan meer van een goed OLED scherm met mooie zwartwaarden. Voordeel van de Steam Deck is dan weer dat je de Portal games een stuk goedkoper kan krijgen, al vind ik €18,99 ook geen geld. Andere games draaien wel beter op de Steam Deck of zijn niet beschikbaar op de Switch. Maar nee, Portal valt daar niet onder :P

Ben benieuwd of de Portal: Companion Collection ook naar de andere consoles komt, momenteel is de Switch versie de beste console versie. Ook zou ik graag Half-Life 2 naar de Switch zien komen. Ooit voor de Xbox 360 de Orange Box gekocht, maar voornamelijk Portal 1 gespeeld. En op Steam ook niet ver gekomen met Half-Life 2. Sinds ik Half-Life Alyx heb gespeeld wel zin om meer van het verhaal van Half Life te zien.
In de code van Portal: Companion Collection zit al een groot deel van Half-Life 2, dus deze game zou vrij makkelijk voor de Switch uitgebracht kunnen worden. Alleen de vraag is of Valve met meer console ports komt. Tot dusver was het alleen Half-Life voor de PS2, Half-Life 2 voor de Xbox en de Orange Box voor de PS3 en Xbox 360.

En waarom heb jij Klonoa gekocht? Vroeger al gespeeld of gewoon zin in een nieuwe platformer voor de Switch?

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42
L23 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Digital Foundry video wel gezien? Performance is gewoon goed op de Switch. Verschillen zijn erg klein, maar ook te verwachten omdat de game al aardig oud is. Op een klein scherm merk je dan meer van een goed OLED scherm met mooie zwartwaarden. Voordeel van de Steam Deck is dan weer dat je de Portal games een stuk goedkoper kan krijgen, al vind ik €18,99 ook geen geld. Andere games draaien wel beter op de Steam Deck of zijn niet beschikbaar op de Switch. Maar nee, Portal valt daar niet onder :P

Ben benieuwd of de Portal: Companion Collection ook naar de andere consoles komt, momenteel is de Switch versie de beste console versie. Ook zou ik graag Half-Life 2 naar de Switch zien komen. Ooit voor de Xbox 360 de Orange Box gekocht, maar voornamelijk Portal 1 gespeeld. En op Steam ook niet ver gekomen met Half-Life 2. Sinds ik Half-Life Alyx heb gespeeld wel zin om meer van het verhaal van Half Life te zien.
In de code van Portal: Companion Collection zit al een groot deel van Half-Life 2, dus deze game zou vrij makkelijk voor de Switch uitgebracht kunnen worden. Alleen de vraag is of Valve met meer console ports komt. Tot dusver was het alleen Half-Life voor de PS2, Half-Life 2 voor de Xbox en de Orange Box voor de PS3 en Xbox 360.

En waarom heb jij Klonoa gekocht? Vroeger al gespeeld of gewoon zin in een nieuwe platformer voor de Switch?
Had Portal al jaren geleden gekocht op steam, derhalve wilde ik deze niet nog een keer kopen voor op de switch. Alhoewel, de oled switch een beter beeld inderdaad zal tonen mbt grijs/zwart waarden :)

Klonoa is een beetje jeugdsentiment, eerste deel grijs gespeeld op de ps1, speelt lekker weg en het was met name nostalgie. Qua gameplay is het niet de allerbeste platformer helaas :P
sderooij schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:14:
Klonoa is een beetje jeugdsentiment, eerste deel grijs gespeeld op de ps1, speelt lekker weg en het was met name nostalgie. Qua gameplay is het niet de allerbeste platformer helaas :P
Daar ben ik dus benieuwd naar. Ik zie dat bij meer games. Zo start ik regelmatig Star Wars Episode 1 Racer op en dat blijft geweldig, maar volgens mij heeft nostalgie daar een erg grote invloed op :P
Tot nu toe heb ik de oude games waar ik geen nostalgie mee heb (Mario 64, Oddworld: New 'n' Tasty! en Crash Bandicoot N.Sane Trilogy) voornamelijk als frustrerend ervaren, maar nog wel net leuk genoeg om uit te spelen. Maar wel het gevoel dat je dat soort games beter kan laten zitten als je er geen nostalgie mee hebt, zeker met het ruime aanbod aan nieuwe games.

Er is ook een demo van Klonoa in de eshop, Zo ff proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 10-07-2022 16:00 ]

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 12:03
Binnen een jaar zijn bij mij die rubberen padjes op nintendo switch versleten (zijn aan het scheuren), valt dat onder garantie? Ik vind het namelijk best snel.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

isomis schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:25:
Binnen een jaar zijn bij mij die rubberen padjes op nintendo switch versleten (zijn aan het scheuren), valt dat onder garantie? Ik vind het namelijk best snel.
Niet een probleem die ik eerder voorbij heb zien komen. Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een controller. Laat staan bij de Joy-cons binnen een jaar. Dat is dan bij zowel de linker als rechter joy-con? En over hoeveel uur gameplay hebben we het dan?

Overigens geen idee hoe Nintendo zoiets afhandelt en of zij dat onder garantie vinden vallen.

• isomis
L23 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Niet een probleem die ik eerder voorbij heb zien komen. Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een controller. Laat staan bij de Joy-cons binnen een jaar. Dat is dan bij zowel de linker als rechter joy-con? En over hoeveel uur gameplay hebben we het dan?

Overigens geen idee hoe Nintendo zoiets afhandelt en of zij dat onder garantie vinden vallen.
Ik zal vanavond een foto maken. Het is de linker controller, maar denk dat er hooguit 6 uurtjes per week mee is gespeeld en nu ongeveer 40 weken. Dus ongeveer 240 uur. Hij is echt gaan scheuren op de randen door slijtage.

avec_style schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:27:
[...]

Laat je niet misleiden door de demo. De game is uitdagender dan je denkt. Ik heb mijn zoon regelmatig moeten helpen bij het behalen van bepaalde levels.
Is inderdaad uitdagender dan ik dacht. Volgens mij zelf iets moeilijker om uit te spelen dan Super Mario Odyssey. Je hoeft net als bij Super Mario Odyssey niet alle levels te halen om naar de volgende wereld te komen, maar je moet dan wel eerst de eindbaas verslaan. Ik vond de eindbaas van wereld 3 en 4 best pittig. Benieuwd hoe wereld 5 en 6 gaan, toffe game.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:04
Van het weekend even een uurtje Klonoa gespeeld. Zoals ik al had gezegd heb ik geen jeugdsentiment m.b.t. deze serie maar heb ik een voorliefde voor platformers (2D en 3D). Ik begon er dus blanco aan. Het is geen hele moeilijke game tot nu toe, grafisch prima en de performance is okay. Het is geen 60 fps en dat vind ik op zich best vreemd. Als ik kijk naar een DKC Tropical Freeze, dan moet het makkelijk kunnen op de Switch.

Het is verder niet heel storend voor mij, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het irritant vinden. De gameplay is verder hartstikke tof en ik heb gewoon plezier in de game. Ik heb deel 2 van de game nog niet gespeeld overigens. Leuk om deze fysiek in mijn collectie te hebben in elk geval.

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17

MrN

Bij mijn rechter Joycon doet de ZR knop het niet.

Iemand die dit ook heeft gehad en weet hoe dit op te lossen is?

• sderooij
MrN schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:18:
Bij mijn rechter Joycon doet de ZR knop het niet.

Iemand die dit ook heeft gehad en weet hoe dit op te lossen is?
Uit het niets, of is deze gevallen?

• MrN

MrN

Uit het niets niet gevallen niks.

Gebruik de Joycons nagenoeg nooit heb namelijk een pro controller erbij.

• sderooij
MrN schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:25:
Uit het niets niet gevallen niks.

Gebruik de Joycons nagenoeg nooit heb namelijk een pro controller erbij.
Even goed in blazen eventueel, misschien helpt dat?

Heb het zelf ooit een keer gehad, even 20 keer of iets goed indrukken/blazen deed het hem.

• MrN

MrN

Ik ga het eens proberen irritant is het wel dit wil je niet bij iets van een ruim halfjaar oud.
MrN schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:44:
Ik ga het eens proberen irritant is het wel dit wil je niet bij iets van een ruim halfjaar oud.
Je hebt garantie dus laat m gewoon repareren? Op een week kan je je Joycon terughebben.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:07

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Voor de mensen die deze game op de Switch spelen, ik heb een topic aangemaakt voor Dragon Ball Xenoverse 2 :)

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 11-07-2022 18:13 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MrN

MrN

JackAvery schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Je hebt garantie dus laat m gewoon repareren? Op een week kan je je Joycon terughebben.
Ja ik heb het ingediend en ben nu aan het testen.

Excuus voor de eerdere posts het gaat om de R Knop dus de bovenste van de twee in super mario 3 world.

Op de pro controller krijg ik dan de richting aanwijzer, met de Joycons doet hij dan helemaal niks.
Als ik echter de switch opnieuw opstart en drie keer op dezelfde knop moet drukken doet de R het wel.
Heel apart want in sommige levels van Mario heb je deze optie echt nodig.
Lijkt dus erop dat het in het spel zit en niet in de knop zelf.

• sderooij
MrN schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Excuus voor de eerdere posts het gaat om de R Knop dus de bovenste van de twee in super mario 3 world.

Op de pro controller krijg ik dan de richting aanwijzer, met de Joycons doet hij dan helemaal niks.
Als ik echter de switch opnieuw opstart en drie keer op dezelfde knop moet drukken doet de R het wel.
Begrijp ik nu goed dat je de R toets op de joycon probeerde in te drukken toen je pro controller aan stond?

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
je kan via System Settings > Controllers and Sensors > Test Input Devices de knoppen van je controllers testen. Misschien helpt dat?
MrN schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Het klinkt eigenlijk niet alsof je Joycon kapot is, test vooral nog eens verder voor je conclusies trekt :)

• MrN

MrN

Hij is niet kapot excuus :)

Het schijnt aan de game te liggen sommige delen kun je niet spelen met de ontkoppelde switch.

Joycons losgeklikt doen wel alles .

[ Voor 71% gewijzigd door MrN op 11-07-2022 23:20 ]

In Japan adverteert men in de convenience store keten 7/11 voor de MK8 booster pass. Op Japanse papieren in-store ads staat wel vaker een datum waarop de advertentie eindigt - in dit geval is dit 17/7. Mogen we eind deze of begin volgende week een update verwachten over wave 2?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggAAq9x1Y67lHEs3UDe6Eh2uJ-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLRZ4VuMxr14piiu248fScyz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door JackAvery op 12-07-2022 07:43 ]

• isomis
L23 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Ik kan mijn hele nintendo switch nu gaan inleveren :). Rubber van joystick helemaal op. Metroid dread was best een moeilijk spel, maar ik had niet het gevoel dat mijn vingers in brand stonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LjFrqFbQAFcY9QlS4fVfuU2Va0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siopmm8ze3rCObwamB9cqMIn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f15mHE-5crg5rM8PyCvmDyTUimQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfLJfkaZeWuhy6bUlv0R5gBa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door isomis op 12-07-2022 09:05 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:55
Iemand misschien game tips voor mij? :) ik heb even niet zo veel te spelen. Misschien dat er een goede eshop game in de aanbieding is.

Waar ik van hou zijn casual games zonder eindeloos veel dialoog en diepgang/keuzemogelijkheden. Van die chille spelletjes voor tussendoor, zoals:

- Stardew Valley
- Animal Crossing (ik heb Cozy Grove maar dat is me iets té rustig)
- Yoku's Island
- Mario Rabbids (heel anders dan de voorgaande, maar vond 'm erg leuk)
- Paper Mario

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:57
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:33:
Waar ik van hou zijn casual games zonder eindeloos veel dialoog en diepgang/keuzemogelijkheden. Van die chille spelletjes voor tussendoor, zoals:
Ik kan je dan Captain Toad Treasure Tracker wel aanraden. Echt super relaxed om af en toe tussendoor een level te spelen. Lekker puzzelen, weinig dialoog en gewoon erg vermakelijk naar mijn idee. Ik heb me er een flink aantal uur prima mee vermaakt in ieder geval.

Latin capital letter y with diaeresis

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand misschien game tips voor mij? :) ik heb even niet zo veel te spelen. Misschien dat er een goede eshop game in de aanbieding is.

- Stardew Valley
- Yoku's Island
- Paper Mario
Het vinkt niet meteen het "eindeloos veel dialoog" vereiste af (wat mij betreft had het een stuk minder gemogen), maar ik denk dat Dragon Quest Builders 2 (niet deel 1 daar zit een nare tijdlimiet in) de jeuk wel kan krabben.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Piet_Piraat7
@YdieresiS die ben ik vergeten er bij te zetten, was inderdaad een heel leuk spel :) en precies in mijn straatje

@Magic thanks voor de tip, ik ga eens kijken

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Piet_Piraat7 Als er één spel een eindeloos veel dialoog heeft, dan is het Animal Crossing wel. Dat spel is er juist omheen gebouwd.

• Piet_Piraat7
Arunia schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:05:
@Piet_Piraat7 Als er één spel een eindeloos veel dialoog heeft, dan is het Animal Crossing wel. Dat spel is er juist omheen gebouwd.
Je kan dat prima links laten liggen :) laat mij maar het eiland ontwerpen en vissen, helemaal prima

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18

- Stardew Valley
- Yoku's Island
- Paper Mario
Spiritfarer past binnen die beschrijving en heeft een gratis demo
Flamesz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Spiritfarer past binnen die beschrijving en heeft een gratis demo
Heeft wel veel tekst denk ik, maar ik dacht ook aan deze game.
isomis schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Ik kan mijn hele nintendo switch nu gaan inleveren :). Rubber van joystick helemaal op. Metroid dread was best een moeilijk spel, maar ik had niet het gevoel dat mijn vingers in brand stonden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou contact opnemen met Nintendo om te kijken wat zij er van zeggen. Zij beslissen of het onder garantie valt of niet.
Maar het is niet zo dat je nagel de rubber van de joystick raakt?

Ook een optie is om zelf de rubber pad te vervangen. Skull & Co verkoopt replacement joystick covers.
Nieuwe Kirby game in aantocht:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Eerder een spirituele opvolger van Gourmet Race:
Hungry for some 4-player Kirby fun? Race through delicious obstacle courses, collect the most strawberries, and thwart your competition using familiar abilities.

• sderooij
RayNbow schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Eerder een spirituele opvolger van Gourmet Race:

[...]
Ben benieuwd of het een gratis/micro transactions spel wordt, of een compleet spel met een prijskaartje.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
't is een eShop game, dus ik vermoed een 20 euro prijspunt, (zie andere eShop only Nintendo games) en geen microtransacties. Althans niet volgens de Nintendo website.

• Piet_Piraat7
Time on Frog Island leek me wel iets, maar de review van SwitchUp is toch niet zo goed
Bayonetta 3 heeft een rating gekregen: 18 bij PEGI en Mature door de ESRB. Release date soon?

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/screenshot2022-07-12azjjb3.png
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:53:
Time on Frog Island leek me wel iets, maar de review van SwitchUp is toch niet zo goed
Ik ken de game noch de review niet maar soms moet je je hart volgen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 13-07-2022 08:09 ]

Spreek van de duivel:

28 oktober.

Er komt een collector’s edition: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHtMUi5MfCnhsiJI2IGQd3FYxTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6ustBhjsGibuKDOfbKTfy3n.jpg?f=fotoalbum_large
En ook een aparte fysieke release van Bayonetta 1 - tot op heden was die exclusief voor de Japanse collector’s ed. van Bayonetta 2 denk ik.

[ Voor 85% gewijzigd door JackAvery op 13-07-2022 15:33 ]

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:03
Je zou haast beginnen denken met de announcement van gisteren en dan deze Bayo 3 Shadowdrop dat er een Nintendo Direct gecancelled is ofzo.
Toch fijn dat Bayo 3 eindelijk een datum heeft voor release :)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:45
Ik heb de First Print Edition van Deel 2 voor de Wii U nog hier liggen, daar zat deel 1 toen ook fysiek bij :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:53:
Vandaag naar een stream gekeken waar die game gespeeld werd. De game zag er echt wel leuk uit moet ik zeggen. Ik heb hem aan mijn wishlist toegevoegd iig.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Was inmiddels wel benieuwd om welke game het ging.

• Piet_Piraat7
Zerora schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:23:
[...]
Vandaag naar een stream gekeken waar die game gespeeld werd. De game zag er echt wel leuk uit moet ik zeggen. Ik heb hem aan mijn wishlist toegevoegd iig.
Ik vind hem er ook leuk uit zien, maar in de Switchup review werden wel terechte punten aangekaart:

- Duur voor de playtime. Vergeleken met 'a short hike' wat heel vergelijkbaar is, is die 5x zo duur
- Onhandige controlls
- Vaak geen idee wat je moet doen
- Items die je kwijt kan zijn en geen indicatie waar ze liggen

• Linksquest
Lijkt me best een grappige game, toevallig was deze gratis bij Google Stadia Pro, dus ga deze binnenkort eens proberen, maar eerst verder met Metroid Dread

• Cyrax0508
Ondanks dat ik in het bezit ben van een witte Oled Switch kon ik de verleiding niet weerstaan. Ik vind de Splatoon 3 editie echt tof, vooral die Joy-Cons, dus ik heb die gekocht en ook maar gelijk die Pro-controller. Ik heb ook al de Splatoon 2 Pro-controller dus deze mag niet ontbreken.

Ik weet overigens bijna 100% zeker dat die Joy-cons niet los verkocht gaan worden. Dat is ook niet gebeurt met de andere SE van de Switch met aparte Joy-Cons (de Animal Crossing joycons kun je ook niet los kopen).

[ Voor 27% gewijzigd door Cyrax0508 op 14-07-2022 10:21 ]

@Cyrax0508 Gewoon doen. Zelf niet zo fan van de Joy-cons, maar de gele verfvlek op het dock vind ik wel tof. Witte Oled Switch weer in de verkoop?

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:25:
@Cyrax0508 Gewoon doen. Zelf niet zo fan van de Joy-cons, maar de gele verfvlek op het dock vind ik wel tof. Witte Oled Switch weer in de verkoop?
Ik heb het al gedaan :+ Bij Nedgame de console en bij Bol.com de Pro controller. Ik hou dus wel van die kekke kleurtjes, ik heb ook de Splatoon 2 Pro controller.

Witte Oled is al verkocht aan een familielid. Uiteraard pas oplevering op 26-08 :)
Cyrax0508 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:18:
Ik weet overigens bijna 100% zeker dat die Joy-cons niet los verkocht gaan worden. Dat is ook niet gebeurt met de andere SE van de Switch met aparte Joy-Cons (de Animal Crossing joycons kun je ook niet los kopen).
Uitzondering zijn de Super Mario Odyssey editie joycons :)
Dan hebben we het over Nederland? De Animal Crossing Joy-cons waren wel los te koop in Japan.

• Cyrax0508
JackAvery schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Oh ja, die was ik even vergeten. Die zijn verder alleen een bepaalde kleur rood, maar zijn verder niet afwijkend toch? De AC en Splatoon 3 editie zijn echt afwijkend in patroon en hebben ook een andere achterkant dacht ik. Maar je hebt gelijk, die zijn los te koop :) Toch vermoed ik dat de Splatoon 3 joy-cons niet los te koop zullen worden aangeboden.

@L23,

Ook dat is wel waar. Hahahaha, nog even en ik hoef die console niet meer :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrax0508 op 14-07-2022 11:57 ]

Cyrax0508 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Oh ja, die was ik even vergeten. Die zijn verder alleen een bepaalde kleur rood, maar zijn verder niet afwijkend toch? De AC en Splatoon 3 editie zijn echt afwijkend in patroon en hebben ook een andere achterkant dacht ik. Maar je hebt gelijk, die zijn los te koop :) Toch vermoed ik dat de Splatoon 3 joy-cons niet los te koop zullen worden aangeboden.
Inderdaad een unieke kleur rood, verder geen extra's. Ik heb die destijds via Amazon Japan gekocht, maar ze zijn later ook beschikbaar gekomen via de My Nintendo Store.

Verwijderd

Voor wie hem extra voordelig wil aanschaffen: €259 bij Bol.com. 8)

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:45:
Als die prijs klopt dan zou ik zeggen dat een Switch Pro bevestigd is. ;) (Kan mij namelijk niet voorstellen dat Nintendo hem voor deze prijs aanbiedt, tenzij er op korte termijn een nieuwer model geïntroduceerd wordt.)

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 21:33

The Chosen One

Zie signature!

Zou er bijna een reserve Switch bijkopen. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Zerora

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:45:
Telt reserveren als "kopen", want in dat geval moeten ze 'gewoon' leveren toch?

(de prijs is nog hoog genoeg op 'geloofwaardig' te zijn).

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01 10:08
Jake schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Ja dat telt als kopen, bij mij staat er dat ie 26 Augustus komt met bestelnummer etc.

Ze kunnen natuurlijk nog altijd annuleren of een factuur nasturen voor de overige 100 Euro ( heb eens gehoord dat ze dit hebben gedaan al bij "prijsfouten" )

Slechtste geval krijg je je geld terug of moet je 100 bijbetalen of stuur je terug en weiger je.
Beste geval leveren ze gewoon zonder bijzaken.

• Zerora
JackAvery schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:28:
[...]

Kunnen we eindelijk naar het vervolg hier op kijken op onze nieuwe Switch OLED Pro

[YouTube: PIKMIN Short Movies - Occupational Hazards- Nintendo]
Het zou mooi zijn als de nieuwe studio toch eens die Zelda serie gaat maken ofzo.

Zerora schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Het zou mooi zijn als de nieuwe studio toch eens die Zelda serie gaat maken ofzo.
Het is natuurlijk gissen waar ze Dynamo Pictures willen inzetten. Het is een heel veelzijdige studio met ervaring in CGI, VR/AR, animatie voor live evenementen en motion capture. Met 100 werknemers is het geen klein bedrijfje maar je gaat er ook geen volledige films mee uitbrengen zonder externe ondersteuning.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 14-07-2022 22:27 ]

New Super Lucky's Tale zojuist 100% uitgespeeld. Vond de game verassend goed. De game zou aan de makkelijke kant zijn, daar ben ik het niet helemaal mee eens want ik vond de eindbazen nog best pittig. Heb je het verhaal uitgespeeld dan unlock je nog een wereld met moeilijkere levels, de Guardian Trials.
De levels zijn lekker afwisselend en bestaan uit zowel 3D platform en 2D platform levels. In elk level verzamel je klavers door het level uit te spelen, 300 muntjes te verzamelen, alle 5 letters L U C K Y vinden en het vinden van de verborgen bladzijde.

Elke wereld heeft ook nog een aantal puzzel levels. De soort puzzel verschilt per wereld. Zo zijn er puzzels waar je in een grote bal alle muntjes moet verzamelen. En er zijn schuifpuzzels waar je stenen vos pionnen op de juiste plek moet krijgen. Vond die zelf erg leuk en deed me denken aan de blok puzzels in Mario + Rabbids Kingdom Battle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzSL4qhQiXQJNlpaWXypeObc-8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zd1NvpgsAadY93DPdOr1wq9T.jpg?f=fotoalbum_large

De game is niet heel lang, zelf in 15 uur uitgespeeld. Maar vond ik meer dan genoeg. Als je na 3D Mario spellen zoals Super Mario Odyssey nog op zoek bent naar een uitstekende 3D platformer dan is New Super Lucky's Tale zeker een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOegPX1L8Br_a7FeV2cDw6BcAAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJmMJZJFgdh2O8EqYYjVOBdp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 14-07-2022 23:12 ]

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jake schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Hier was ik net op tijd maar zojuist is hij geannuleerd omdat de betaling zou zijn mislukt. Dat is echter niet het geval, geld gewoon afgeschreven… Nouja, so be it.

• Linksquest
Weet niet of het al gedeeld was, maar ik kwam een bericht tegen van Nintendo met, speel alleen op Switch wanneer het tussen de 5 en 35 graden is.

https://gamer.nl/artikele...sen-de-5-en-35-graden-is/

Linksquest schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:25:
Weet niet of het al gedeeld was, maar ik kwam een bericht tegen van Nintendo met, speel alleen op Switch wanneer het tussen de 5 en 35 graden is.

Japan kan heet zijn.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:32
Linksquest schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:25:

Ze proberen zichzelf ook een beetje in te dekken daar.

Maar hoe een Switch ertegen kan hangt ook een beetje af van waar deze staat en wat je speelt, bij ons staan de consoles op een plek waar genoeg verse lucht circuleert.

Maar ik heb nu en in het verleden te veel mensen gezien, die hun console(s) ergens onder de TV dumpen in de kast met aan 3 kanten een vaste wand, en het liefst hebben ze nog een deurtje ervoor die dicht kan.

Maar zo werkt dat niet, die dingen hebben koelere lucht nodig.

Maar de Switch zal warm worden met dit weer, ik weet nog dat toen ik 2 jaar terug tijdens een hittegolf (toen het "heerlijk" rond de 34 graden was in onze appartement |:( ) op de Switch Xenoblade Chronicles 2 ging spelen, dat ik dan voor het eerst de fan overduidelijk kon horen (je hoort hem altijd wel, alleen toen was het echt hoorbaar)

Nog steeds stiller dan de PS4... of de PS5, die laatste is nu al luid en het is nog niet eens zo warm buiten :F

Maar goed, je console op de juiste plek zetten is halve werk.

Verwijderd

Ik game gewoon met mijn Switch in de schaduw onder de overkapping. Ook al is het 40 graden, dan moet ie nog blijven werken neem ik aan. Het is vooral dat je er geen zon op moeten laten branden en goed ventileert. Maar dat geld voor alle apparatuur.
Je ziet het scherm ook voor geen meter in de zon :p

Maar goed, wordt de Switch te warm dan geeft deze dat aan door uit te schakelen.

Verwijderd

L23 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:15:
Je ziet het scherm ook voor geen meter in de zon :p

Maar goed, wordt de Switch te warm dan geeft deze dat aan door uit te schakelen.
Ja, ook dat. Of je moet net als DIY Perks een TV voor buiten maken :P
Switch op aansluiten en gaan :+

• Zerora

Nintendo gaat dus nog meer N64 games toevoegen. Welke? Geen idee.

• Linksquest
Dit schiet op, denk kijk eens of de Nintendo 64 controller voor de Switch op voorraad is, is de Store voor meerdere weken offline voor onderhoud :(

L23 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:46:
Vage tweet van Nintendo :P Welke games? Wanneer?
Stay tuned! :+

Een zeldzame keer trouwens eens gehyped om een game te spelen, dat het maar snel 29 juli is.

Overigens bevatten deze tweets de eerste hints naar de inhoud van de Xenoblade Chronicles 3 expansion pass:

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-01 01:39
JackAvery schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Heb je een idee of deze nog te krijgen zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door cooLopke op 16-07-2022 12:00 ]

cooLopke schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Ja, nog steeds te koop in My Nintendo Store op de Nintendo website, maar is momenteel een paar weken offline vanwege onderhoud.
cooLopke schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:59:
[...]

De Japanse Nintendo store verkoopt ze nog. Normaalgezien heeft de Europese Nintendo store ze ook, maar die krijgt momenteel een nieuw likje verf.

En neen ik ben geen joycon dealer sorry >:) Worst case kan je een vervangende shell op AliExpress gaan zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2022 12:05 ]

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-01 01:39
Wow, wist niet dat de Nintendo store hardware verkocht. Thanks voor de tip en hopelijk verkopen ze die nog dan. Thanks!

Edit: op de Japanse staat wel dat er geen voorraad meer is.

[ Voor 20% gewijzigd door cooLopke op 16-07-2022 12:32 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:20
JackAvery schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Stay tuned! :+

Een zeldzame keer trouwens eens gehyped om een game te spelen, dat het maar snel 29 juli is.

Overigens bevatten deze tweets de eerste hints naar de inhoud van de Xenoblade Chronicles 3 expansion pass:
[Twitter]
[Twitter]
Een tijdje terug is de planning van de expansion pass gedeeld, er komen 4 waves van DLC binnen de expansion pass (2 dit jaar, 2 volgend jaar). Van Nintendo
The Xenoblade Chronicles™ 3 Expansion Pass includes access to multiple waves of DLC content as they become available. The planned release timing and details for what each wave of DLC includes are as follows:

DLC Wave 1

Release date: 7/29/2022

This wave of DLC contains the following content:

A collection of helpful items
Color variations for existing outfits

DLC Wave 2

Release date: by 12/31/2022

Challenge Battle mode against difficult enemies
A new hero character and accompanying quests
New character outfits

DLC Wave 3

Release date: by 4/30/2023

Challenge Battle mode against difficult enemies
A new hero character and accompanying quests
New character outfits

DLC Wave 4

Release date: by 12/31/2023

New original story scenario

Stay tuned for additional details regarding individual DLC waves
We zouden ook eind van de maand nog de mogelijkheid moeten krijgen om de Special Edition te bestellen.

Maar ook ik kan niet wachten, heb net deel 2 uitgespeeld (kostte maar 150 uur), deel 1 heb ik daarvoor gedaan, beide waren enorm vermakelijk, dus deel 3 gaat er ook komen.
L23 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:40:
@cooLopke Op Nintendo UK wel op voorraad.
Ik wist niet dat ook Nintendo mee deed met Brexit en dat Nintendo UK dus een aparte website heeft. Weer iets nieuws geleerd. In ieder geval hoop ik voor de mensen die de XC special edition (zoals o.a. @Transportman en @RayNbow ) willen dat de EU website zo snel mogelijk klaar is, anders wordt het wel heel kort dag...
@JackAvery De website oogt ook anders, wellicht zien de Europese websites er straks ook zo uit. Ben benieuwd of Nintendo UK nog steeds vanuit dezelfde voorraad bediend wordt als de Europese websites. Dacht dat alles via Duitsland verzonden word.
Afgelopen dinsdag had Nintendo UK kort een nieuwe voorraad SNES en N64 Online controllers, maar die waren in ieder geval niet elders te bestellen omdat de My Nintendo Store offline is.

• meesje
  • Laatst online: 17:16
Mijn zoontje van zeven is nu helemaal gek van Pokemon. Ik vraag me af of er een Pokemon spel is dat geschikt is voor die leeftijd. Voor zover mij bekend, zijn Pokemon spellen nooit NL-talig. Welk Pokemon spel raden jullie aan? Is Pokemon Snap iets?

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:19

Mauz1978

Console War Veteran

meesje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:19:
Mijn zoontje van zeven is nu helemaal gek van Pokemon. Ik vraag me af of er een Pokemon spel is dat geschikt is voor die leeftijd. Voor zover mij bekend, zijn Pokemon spellen nooit NL-talig. Welk Pokemon spel raden jullie aan? Is Pokemon Snap iets?
Ja, daar baal ik ook van. We hebben hier alle pokemon spellen en mn zoon (nu 8 ) is er gek op. Alleen papa kan elke zin vertalen pfff. Pokemon Snap is geinig, maar niet een echte pokemon (meer een on rails avontuur). Arceus is heel erg aan te raden als je/hij van open werelden houdt en anders Sword/Shield is wel de pokemon die je het meeste begeleid waar je heen moet, de meest ‘nieuwe klassieke’.

Something under the bed is drooling

Er is blijkbaar nu een demo van Fuga: Melodies of Steel op de eShop. Deze tactische RPG lijkt het op de markt niet enorm goed gedaan te hebben ondanks goede reviews (hier is de review van SwitchUp bvb.). Misschien is nu het moment om met je Switch de game eens buiten in de schaduw te proberen 8)

CyberConnect heeft onlangs de sequel aangekondigd, hier komt meer info over later deze maand.
L23 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:12:
@JackAvery De website oogt ook anders, wellicht zien de Europese websites er straks ook zo uit. Ben benieuwd of Nintendo UK nog steeds vanuit dezelfde voorraad bediend wordt als de Europese websites. Dacht dat alles via Duitsland verzonden word.
Afgelopen dinsdag had Nintendo UK kort een nieuwe voorraad SNES en N64 Online controllers, maar die waren in ieder geval niet elders te bestellen omdat de My Nintendo Store offline is.
Ik ging daar ook van uit, maar als ze een aparte backend hebben voor de store dan vermoed ik dat er ook de voorraad niet uit Duitsland komt. Zou sowieso logistiek en qua import belastingen etc. logisch zijn?
meesje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:19:
Is Pokémon Let's Go Pikachu/Eevee iets? De gameplay is nog wat simpeler dan. Blijft natuurlijk wel in het Engels.

Verwijderd

Mijn zoontje wil ook graag een Nintendo Switch Lite. Hij heeft zijn centen bij elkaar gespaard en heeft nu eindelijk het bedrag bij elkaar.
Zelf heb ik er ook 1, en ik koop zelf vrijwel al mijn games digitaal. Ik hecht zelf niet heel veel waarde aan fysieke media en vind het altijd wel makkelijk dat ik al mijn games bij mij heb als de Switch ook mee is.
Is het mogelijk dat ik mijn online aankopen met mijn zoontje deel? Bijvoorbeeld dat ik met mijn account inlog op zijn Switch? Of kun je maar 1 Switch oid activeren voor je online aankopen? Zou wel zuur zijn als ik ook voor hem de Mario games nog moet aanschaffen.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:06

RnB

@Verwijderd Volgens het web kan dat inderdaad.
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:02:
Is het mogelijk dat ik mijn online aankopen met mijn zoontje deel? Bijvoorbeeld dat ik met mijn account inlog op zijn Switch? Of kun je maar 1 Switch oid activeren voor je online aankopen? Zou wel zuur zijn als ik ook voor hem de Mario games nog moet aanschaffen.
Zie o.a. RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4". Wat je waarschijnlijk wilt is dat je de Switch Lite als primaire Switch instelt en die je nu hebt als secundaire Switch.

• Zerora
@Verwijderd Zie dit filmpje:

[ Voor 4% gewijzigd door Zerora op 17-07-2022 19:10 ]

Verwijderd

Klopt het dat de witte Joy-con's nergens los te krijgen zijn?
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:11:
Klopt het dat de witte Joy-con's nergens los te krijgen zijn?
Klopt, zitten alleen bij het OLED model.

Verwijderd

L23 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:17:
[...]

Klopt, zitten alleen bij het OLED model.
Dat is jammer. Heb de splatoon oled besteld, ik dacht bestel ik daar ook de witte Joy-con's bij. Die vind ik er wel strak uitzien. Dan kan ik ze wisselen. Hmm nu twijfel ik toch tussen de witte en de splatoon versie

• Zerora
Als je het aandurft, is dit wellicht nog een optie: Witte Joycon Shell
Ook op Amazon te koop.

• G_Dragon

G_Dragon

Voor de liefhebbers, deze week een Nintendo Switch game als superdeal bij de Action.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rfICRYD60q7MxKVwPW5NOKLFus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrCedhFBZRv3haFZtht5WmOI.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:23
G_Dragon schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:28:
Voor de liefhebbers, deze week een Nintendo Switch game als superdeal bij de Action.

[Afbeelding]
Zag ze liggen bij de action, helaas allemaal wel code in a box.

• G_Dragon

G_Dragon

TomBraamhaar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:30:
[...]

Zag ze liggen bij de action, helaas allemaal wel code in a box.
Nee serieus? |:(
Ik zie het inderdaad op de afbeelding, was me nog niet eerder opgevallen :D

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 18-07-2022 08:30 ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
zo afgelopen week cuphead gekocht voor mijn zoon....met de uitbreiding.

Wat kan dat spel frustrerend zijn soms zeg...
Je komt er soms echt niet doorheen maar moet zeggen wel leuk om co-op te spelen en dan het level uiteindelijk te halen.

Op zich zit er nog progressie in alhoewel ik het wel prettiger zou vinden als je wat sneller kon upgraden.

Nog een vraagje, voor de vakantie wil ik nog een setje extra joycons halen, waar kan ik dat het beste doen? en kan ik het beste gewoon de originele halen?

[ Voor 18% gewijzigd door Wii4all op 18-07-2022 09:32 ]

Burp

• Cyrax0508
Wii4all schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:30:
zo afgelopen week cuphead gekocht voor mijn zoon....met de uitbreiding.

Wat kan dat spel frustrerend zijn soms zeg...
Je komt er soms echt niet doorheen maar moet zeggen wel leuk om co-op te spelen en dan het level uiteindelijk te halen.

Op zich zit er nog progressie in alhoewel ik het wel prettiger zou vinden als je wat sneller kon upgraden.

Nog een vraagje, voor de vakantie wil ik nog een setje extra joycons halen, waar kan ik dat het beste doen? en kan ik het beste gewoon de originele halen?
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Cuphead is niet echt een heel gemakkelijke game.

Waar ze het goedkoopst zijn, check budgetgaming even voor de zekerheid. Ik zou zelf altijd originele halen.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Cuphead is niet echt een heel gemakkelijke game.

Waar ze het goedkoopst zijn, check budgetgaming even voor de zekerheid. Ik zou zelf altijd originele halen.
8 jaar hij had allemaal al youtube filmpjes zitten kijken en wilde het spel perse hebben hij slaat zich er goed doorheen ;)

Met co-op is het wel grappig

Zolang er progressie is blijft het wel leuk en samen is het toch grappig als je het level uiteindelijk haalt.
Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je een spel in een dagje uitspeelt ;)

Burp

• Cyrax0508
Wii4all schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:41:
[...]

8 jaar hij had allemaal al youtube filmpjes zitten kijken en wilde het spel perse hebben hij slaat zich er goed doorheen ;)

Met co-op is het wel grappig

Zolang er progressie is blijft het wel leuk en samen is het toch grappig als je het level uiteindelijk haalt.
Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je een spel in een dagje uitspeelt ;)
Helemaal goed toch? Het is geen hele makkelijke game, ook niet voor doorgewinterde gamers, vandaar dat ik vroeg hoe oud je zoon was. Mijn dochters gamen ook, maar die beginnen er niet aan :+ Die hebben het tien minuten gespeeld toen ze mij het zagen spelen en het er "zo cute uitziet" :+
Wii4all schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:30:
Het hangt er een beetje af wat de usecase is die je voor ogen hebt.
- heel af en toe een extra speler? -> misschien is een third party gewone controller beter?
- puur voor handheld gebruik? -> het kan misschien interessant zijn om grotere third-party joycons te kopen (e.g. hori split pad pro)
- regelmatig een extra speler maar het is niet voor games waarbij joycons vereist zijn? -> je kan een Pro controller of een kwalitatieve third party controller overwegen

Ik heb geen ervaring met de goedkopere third-party joycons die draadloos zijn dus ik zou niet weten of die aan te raden zijn of niet.

Het maakt niet uit waar je een officiële joycon koopt, ik zou gewoon naar de prijs kijken en naar de kleur die je het liefste hebt. Garantie en reparaties voor stick drift claim je best via Nintendo zelf voor joycons.
Pagina: 1 ... 172 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic