Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Maar wel draagbare console uiteraard.Zerora schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:15:
[...]
Gewoon terug naar het formaat NES cassette met een geprinte handleiding van de game erbij![]()
[Afbeelding]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Verwijderd
Ik verwacht eigenlijk weer terug naar discs.Zerora schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:15:
[...]
Gewoon terug naar het formaat NES cassette met een geprinte handleiding van de game erbij![]()
[Afbeelding]
Geprinte handleiding vind ik een goed idee!Zerora schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:15:
[...]
[Afbeelding]
En dan halverwege de game de plaat omdraaien.Verwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:34:
[...]
Ik verwacht eigenlijk weer terug naar discs.
[Afbeelding]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Of Nintendo gaat games uitbrengen op ponskaartenVerwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:34:
[...]
Ik verwacht eigenlijk weer terug naar discs.
[Afbeelding]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Dat is misschien te ver terug in de tijd. Misschien moet Nintendo gewoon games in tijdschriftformaat uitbrengen en dat we dan zelf de boel moeten overtikken:Zerora schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:29:
[...]
Of Nintendo gaat games uitbrengen op ponskaarten

(Er is al een BASIC interpreter beschikbaar voor de Switch.)
Nou, dan liever dat ze op de radio weer programmacode uitzenden ala hobbyscoopRayNbow schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Dat is misschien te ver terug in de tijd. Misschien moet Nintendo gewoon games in tijdschriftformaat uitbrengen en dat we dan zelf de boel moeten overtikken:
[Afbeelding]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
En savegames zijn ook niet meer nodig toch. We gebruiken gewoon weer een password systeem.RayNbow schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Dat is misschien te ver terug in de tijd. Misschien moet Nintendo gewoon games in tijdschriftformaat uitbrengen en dat we dan zelf de boel moeten overtikken:
[Afbeelding]
Voor de 3DS heeft iemand een SmileBASIC modem ontwikkeld, maar vziw bevat de Switch-versie geen mic-mogelijkhedenMagic schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:07:
[...]
Nou, dan liever dat ze op de radio weer programmacode uitzenden ala hobbyscoop
Zoveelste roddel over weer een nieuw model...jori040 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:27:
Breath of the Wild 2 Release With New Switch Model?: YouTube: Breath of the Wild 2 Release With New Switch Model?
[ Voor 10% gewijzigd door Megupe op 03-07-2022 21:40 ]
Hahaha dat wel ja.Deze heeft nog een beetje een realistisch scenario.
Oh hou op... Ik heb vroeger zo vaak (en met 2 vingers jaja) de Kijk over zitten tikken, maar dat was code voor een C64 dus werkend krijgen op onze ZX Spectrum lukte bijna nooit 😭RayNbow schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:54:
[...]
[Afbeelding]
Later ooit nog eens een basic interpreter gekocht voor een PlayStation maar de lol was er toch een beetje af 😄
Kan het artikel die ik gelezen heb even niet vinden, maar deze verteld ongeveer het zelfde: https://www.xgn.nl/nieuws...-nintendo-nu-al-hoofdpijn
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dat artikel is gebaseerd op een verkeerde vertaling van een comment van Furukawa tijdens Q&A van de vorige kwartaalresultatenLinksquest schreef op maandag 4 juli 2022 @ 05:50:
Ik heb zelfs ergens gelezen dat Nintendo bang was om een opvolger van de Switch uit te brengen, dus er mee bezig zullen ze zeker al zijn.
Kan het artikel die ik gelezen heb even niet vinden, maar deze verteld ongeveer het zelfde: https://www.xgn.nl/nieuws...-nintendo-nu-al-hoofdpijn
Dat gezegd zijnde, nieuwe modellen komen niet zomaar uit de lucht vallen. Het is duidelijk dat Nintendo en Nvidia al enkele jaren bezig zijn met een nieuwe SoC.
Dit gaat een toppertje worden.
Ik zag dit eens op mijn switch voorbij komen. Maar wat is de meerwaarde hiervan enw at kan je ermee?L23 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:39:
Deze maand kan je bij Nintendo Switch Online Missies en beloningen elke week sparen voor een nieuwe reeks afbeeldingstukjes van Super Mario Odyssey. Vorige keer hadden we Hoedenrijk, Watervalrijk, Woestijnrijk, Bosrijk en Merenrijk. Deze week gaan ze verder met Wolkenrijk. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke dinsdag komen er weer nieuwe voor in de plaats tot 2 augustus. Van Animal Crossing zijn er nu afbeeldingen van bewoners die in juli jarig zijn.
[Afbeelding]
Extra profielafbeeldingen waar je uit kan kiezen.Megupe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:04:
[...]
Ik zag dit eens op mijn switch voorbij komen. Maar wat is de meerwaarde hiervan enw at kan je ermee?
Ik heb blijkbaar captain toad gemist een aantal maanden terug?!L23 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:39:
Deze maand kan je bij Nintendo Switch Online Missies en beloningen elke week sparen voor een nieuwe reeks afbeeldingstukjes van Super Mario Odyssey. Vorige keer hadden we Hoedenrijk, Watervalrijk, Woestijnrijk, Bosrijk en Merenrijk. Deze week gaan ze verder met Wolkenrijk. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke dinsdag komen er weer nieuwe voor in de plaats tot 2 augustus. Van Animal Crossing zijn er nu afbeeldingen van bewoners die in juli jarig zijn.
[Afbeelding]
Mooi om toch verrast te worden door een game die al zo’n 5 jaar uit is.
Van Super Mario Odyssey bedoel je? Ik heb nu een totaal van 110 afbeeldingsstukjes. Captain Toad zat toen bij de eerste week.JackAvery schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:19:
[...]
Ik heb blijkbaar captain toad gemist een aantal maanden terug?!
Het artikel heeft het al over backwards compatible. Zodra dat niet het geval is is het echt een enorm gemis, de switch op zichzelf is niets mis mee, ik zou persoonlijk de mankementen met de joycons vervangen, eventueel analoge triggers i.p.v. knoppen en snellere hardware/scherm met meer pixels(alhoewel dat niet noodzakelijk is zoals het nu is voor mij).Linksquest schreef op maandag 4 juli 2022 @ 05:50:
Ik heb zelfs ergens gelezen dat Nintendo bang was om een opvolger van de Switch uit te brengen, dus er mee bezig zullen ze zeker al zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 05-07-2022 09:29 ]
Meer pixels wil je juist niet, gaat ten koste van de rekenkracht en accuduur. Steam Deck heeft bijvoorbeeld ook gewoon een 720P (1280x800 16:10) scherm.Daniel. schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:29:
[...]
Het artikel heeft het al over backwards compatible. Zodra dat niet het geval is is het echt een enorm gemis, de switch op zichzelf is niets mis mee, ik zou persoonlijk de mankementen met de joycons vervangen, eventueel analoge triggers i.p.v. knoppen en snellere hardware/scherm met meer pixels(alhoewel dat niet noodzakelijk is zoals het nu is voor mij).
En ik speel dus zelf portable met name in openbaar vervoer en thuis op tv.
[ Voor 11% gewijzigd door RollieBollie op 05-07-2022 11:14 ]
Los van de synchronisatie zou Nintendo dan terug gaan naar console en handheld zoals de Wii U en 3DS. Volgens mij toont de Switch juist aan dat het een goed besluit was om de console en handheld te combineren. Games produceren voor 1 platform met dezelfde specs is eenvoudiger. Persoonlijk zie ik Nintendo niet afstappen van het hybride concept van de Switch.RollieBollie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:13:
Ik zou het niet eens erg vinden als de opvolger bestaat uit een portable console met lagere specs en een home console met hogere specs die goed synchroniseren. Heb je de keuze om enkel portable te kopen, enkel home console of beiden. En gaat er dan 1 stuk of kwijt kick je die uit je profiel en koopt een nieuwe.
Ik denk niet dat dit haalbaar is. Er zijn al vaker externe GPU’s getest, maar die leverden bij mijn weten nooit echt goeie prestaties, omdat de connectie gewoon niet snel genoeg is. Je moet dan immers alle I/O over een USB poort gaan sturen en als je ziet wat er intern aan bandbreedte tussen CPU, GPU en RAM loopt, dat ga je extern nooit halen, USB or otherwise. Bovendien ga je dan weer problemen krijgen met een splitsing in je installed base, want de mensen mét zo’n dock verwachten toch dat je daar games voor maakt, die dan weer niet draaien (of in zeer afgeslankte vorm) op de standaard hardware. En daardoor voelen mensen zonder die dock zich weer bekocht, want die zitten dan ineens te kijken naar games die wel op de Switch werken, maar alleen met dure extra hardware.Zerora schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:18:
Gewoon een dock met extra CPU en GFX power erin om de kracht de verbeteren als je Switch aan de tv gehangen wordt. Daar zou ik nog het meeste in zien. En dan te koop voor 199-249 euro ofzo.
Ik denk niet dat ze dat gaan doen. Nintendo gaat niet meer tegen Sony en Microsoft opboksen, met de Switch hebben ze laten zien dat ze dat ook niet hoeven te doen. Ze redden het zo prima, en ze hebben alle developers op hetzelfde platform, in plaats van die tweedeling tussen handheld en console. Games worden toch al steeds groter en de kosten worden ook steeds hoger, dus op deze manier voorkom je nog meer kosten door een splijting van je installed base.RollieBollie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:13:
Ik zou het niet eens erg vinden als de opvolger bestaat uit een portable console met lagere specs en een home console met hogere specs die goed synchroniseren. Heb je de keuze om enkel portable te kopen, enkel home console of beiden. En gaat er dan 1 stuk of kwijt kick je die uit je profiel en koopt een nieuwe.
En ik speel dus zelf portable met name in openbaar vervoer en thuis op tv.
Enige probleem met een nieuwe Switch zou kunnen zijn als ze geen nVidia chip meer kiezen, maar voor AMD gaan. Die maken immers x86-64 chips. Dat zou backwards compatibility moeilijk maken, dus de voorkeur zou wel zijn om bij nVidia te blijven. Idealiter zou je dan gewoon een system transfer kunnen doen, of liever nog, gewoon inloggen met je account en dan alles zo downloaden, savegames incluis.
Nu is het zo dat als je voor de Switch ontwikkelt, dat je in feite al rekening moet houden met twee verschillende performanceprofielen (handheld is minder krachtig dan docked), al schelen die twee performanceprofielen niet veel van elkaar (gezien het verschil in resolutie).L23 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:18:
Games produceren voor 1 platform met dezelfde specs is eenvoudiger.
Geen power dock -> Cloud versie, wel power dock -> high end versie.Seal64 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:30:
Bovendien ga je dan weer problemen krijgen met een splitsing in je installed base, want de mensen mét zo’n dock verwachten toch dat je daar games voor maakt, die dan weer niet draaien (of in zeer afgeslankte vorm) op de standaard hardware. En daardoor voelen mensen zonder die dock zich weer bekocht, want die zitten dan ineens te kijken naar games die wel op de Switch werken, maar alleen met dure extra hardware.
Ja dat klopt. Maar de performanceprofielen zouden een stuk groter worden als we weer terug gaan naar een krachtigere console en aparte handheld.RayNbow schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Nu is het zo dat als je voor de Switch ontwikkelt, dat je in feite al rekening moet houden met twee verschillende performanceprofielen (handheld is minder krachtig dan docked), al schelen die twee performanceprofielen niet veel van elkaar (gezien het verschil in resolutie).
Een krachtige console zie ik bij Nintendo niet gebeuren. Een console die even krachtig is als zijn hybride tegenhanger en daardoor goedkoper op de markt gebracht kan worden zou nog kunnen. Maar hebben we bij de Switch ook niet gezien. De Switch Lite die niet kan docken was voor Nintendo interessanter omdat ze het ook beter doen in de handheld markt.
Willen we toch zwaardere (third party) games op een Nintendo platform dan verwacht ik dat we dat de komende jaren steeds meer gaan zien met games streamen. Handheld ben ik daar geen voorstander van. Maar docked met een stabiele internetverbinding vind ik dat een mooie oplossing. Zelf erg enthousiast met Xbox Series X games streamen op mijn Xbox One S.
Heb voor MH Sunbreak mijn Switch weer een gebruikt maar als je planten plukt bv zit je tegen rasters aan te gluren. MH World ziet er een stuk beter uit en is een paar jaar ouder. En als ik gameplay op YouTube bekijk en ik zie dan de PC Versie van MH Rise of Sunbreak ziet dat er heel veel beter uit dan wat ik met mijn Switch zie.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik heb het idee dat dit argument om de zoveel tijd bovenkomt maar dit kan technisch niet met de huidige docks, te weinig bandbreedte voor een eGPU.Zerora schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:18:
Gewoon een dock met extra CPU en GFX power erin om de kracht de verbeteren als je Switch aan de tv gehangen wordt. Daar zou ik nog het meeste in zien. En dan te koop voor 199-249 euro ofzo.
Vanavond ofzo probeer ik nog eens een samenvatting te schrijven van wat we tot nu toe “weten” over een nieuw Switch model volgens de ietswat betrouwbaardere bronnen.
Het is ook onnodig complex en duur voor een opvolgend model.JackAvery schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:15:
[...]
Ik heb het idee dat dit argument om de zoveel tijd bovenkomt maar dit kan technisch niet met de huidige docks, te weinig bandbreedte voor een eGPU.
Hier een artikel over een opvolger van de huidige Switch. Zal waarschijnlijk tot 2024 duren.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat artikel slaat nogal van de hak op de tak, doet aan een hoop onnodige framing terwijl het tegelijkertijd informatie van andere potentiële bronnen negeert. Het verhaal wordt zo veel incoherenter dan nodig.Lekker Ventje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:56:
https://www.tomsguide.com/news/nintendo-switch-2
Hier een artikel over een opvolger van de huidige Switch. Zal waarschijnlijk tot 2024 duren.
Wat mij betreft zijn er drie grote bronnen die de staat van de Switch "pro/2" geruchten goed samenvatten:
- De Nvidia hack waarin referenties zijn gevonden naar NVN 2 en de 'Drake' SoC op basis van Orin
- De uitleg van NateDrake uit 2021.
- De bronnen waar Bloomberg journalist Takashi Mochizuki naar verwees in 2021.
Ik zet het even in quotes om de post korter te doen lijken:
De vraag is natuurlijk in hoeverre je dergelijke insiders op hun woord wilt nemen. Voor mij zijn de informatie van kopite7kimi en het Nvidia lek erg betrouwbaar, en ook Nate The Hate heeft een goede reputatie. Bloomberg heeft in 2021 de fout gemaakt om een aantal geruchten van het OLED model te verwarren met het hypothetische DLSS model, maar dat hoeft niet te betekenen dat al hun onafhankelijke bronnen gelogen hebben over het bestaan van de devkits en de voorbereidingen voor een '4K' Switch.Het verhaal van een potentiëel krachtiger model begint mogelijkl in de zomer van 2020 toen Nvidia een positie postte op LinkedIn voor een software ingenieur in het Tegra team die o.a. aan AI oplossingen zoals DLSS zou moeten werken. In dezelfde zomer claimt de financiële krant Bloomberg dat Nintendo ontwikkelaars gevraagd heeft om hun games klaar te maken voor 4K. Toch raken de geruchten pas echt op stoom rond eind 2020/begin 2021 wanneer insider Nate The Hate verifieert dat ook hij over een soort 4K functionaliteit en het gebruik van DLSS gehoord heeft.
Vanaf maart 2021 wordt het verhaal complexer omdat veel geruchten over het OLED model boven beginnen te komen en begrijpelijk men deze verwart met de toekomstige console waar Nintendo en Nvidia nog aan zouden werken. Desondanks horen we in deze maand dat de nieuwe SoC voor de 'Switch Pro' nog geen tape-out heeft gekregen - een eerste waarschuwing dat dit model eigenlijk niet in 2021 hoorde verwacht te worden. Ook bevestigd bekende Nvidia insider kopite7kimi dat een nieuwe Nvidia SoC voor Nintendo een GPU zal bevatten die ten dele op de Lovelace architectuur gebaseerd zou zijn, net zoals de volgende Tegra SoC- Orin. Diezelfde kopite7kimi claimt in juni dat het modelnummer van deze SoC voor Nintendo T239 wordt. Tijdens de zomer van 2021 claimt Nate The Hate dat sommige ontwikkelaars reeds enkele maanden toegang hebben tot vroege devkits voor het nieuwe model. In september 2021 komt Bloomberg met sterke claims over het DLSS model in ontwikkeling - zij zouden met 11 ontwikkelaars gesproken hebben die dev kits hebben voor het model, en die verwachten hun games hiervoor uit te brengen in de tweede helft van 2022.
Hoewel er nog een aantal andere kleine stukjes bewijs bovenkomen, skip ik nu even naar maart 2022, de maand van het grote Nvidia lek - zie ook dit Tweakers bericht nieuws: 'Broncode Nvidia DLSS en codenamen komende gpu's zijn uitgelekt door ... . In het lek van onder andere de broncode van DLSS komen verwijzingen naar onder andere 'NVN2' boven water. NVN is de API die Nvidia specifiek voor de Nintendo Switch gebruikt. De documentatie suggereert sterk dat Nvidia werkt aan een nieuwe SoC met DLSS ondersteuning. Ook de codenaam T239 komt in de code voor, met onder andere gedeeltelijke specs van de GPU in de SoC (12 SMs, 128 CUDA cores per SM, totaal van 1536 CUDA cores) en de codenaam 'Drake'.
Eén belangrijk ding ontbreekt natuurlijk, en dat is een timeline. Voorlopig is het nog perfect mogelijk dat we een nieuw model 'eind' dit jaar of begin 2023 gaan zien. Dit hoeft echter helemaal niet het geval te zijn. Alle datums die we tot nu toe hoorden zijn speculatie.
Persoonlijk zou ik aanraden om al deze geruchten te nemen voor wat ze zijn: een kleine sneak peek achter het gordijn die suggereren wat er allemaal gaande zou kunnen zijn in de geheimzinnige game industrie. Zie het vooral als nieuws met entertainmentwaarde, blijf sceptisch en het officiële nieuws komt wel wanneer het komt. Tenslotte kunnen plannen altijd nog veranderen.
Zerora schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:44:
De geruchtenmolen is wederom actief vandaag. Nintendo zou op youtube videos van de Switch Lite en Switch OLED op prive gezet hebben. Waarom is dat? Hebben ze toch iets nieuws aan te kondigen een deze dagen?
These major videos typically have music or actors which are licensed for use for a year, then need to be renewed or taken down. Switch OLED was announced a year ago tomorrow. This is most likely nothing. https://t.co/rVr7xP4bvQ
— Kit Ellis (@kitosan) 6 juli 2022
Dat kan natuurlijk ook nog, ja.
In ander licht: Mario Kart Tour op de PC? Wellicht binnenkort via Google Play Games op PC:
https://www.pdvg.it/nl/20...orto-a-google-play-games/
Kan zijn dat bepaalde licenties voor de video na een jaar verlopen zijn. Het is nu ook ongeveer een jaar geleden dat de Switch OLED aangekondigd is. Ik zie de aankondigingstrailer van de Switch OLED nog wel op de Engelse Nintendo Youtube kanaal staan.Zerora schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:44:
De geruchtenmolen is wederom actief vandaag. Nintendo zou op youtube videos van de Switch Lite en Switch OLED op prive gezet hebben. Waarom is dat? Hebben ze toch iets nieuws aan te kondigen een deze dagen?
Nee, ik verwacht zelf dat ze niks gaan aankondigen qua hardware deze dagen.
Je loopt wel erg te zoeken naar een opvolger, niet meer blij met je huidige Switch?Zerora schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:16:
Dat kan natuurlijk ook nog, ja.
- Grondstofprijzen door het plafond
- Shipping prijzen door het plafond
- Dalend consumentenvertrouwen / besteedbaar inkomen
Nintendo zou imo gek zijn als ze op korte termijn een nieuwe console lanceren (laat staan een dure, met high end hardware) zo lang mensen nog vrolijk switches en games kopen.
Ze kunnen inderdaad veel beter wachten tot alles weer normaal wordCharly schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:46:
- Chiptekorten
- Schipping prijzen door het plafond
Nintendo zou imo gek zijn als ze op korte termijn een nieuwe console lanceren (laat staan een dure, met high end hardware) zo lang mensen nog switches en games kopen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, natuurlijk wel. Ben erg blij met mn Switch. Heb deze 5 jaar terug gewonnen zelfs. Maar Nintendo games spelen in nog meer pracht en praal is altijd welkom.L23 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:27:
[...]
Je loopt wel erg te zoeken naar een opvolger, niet meer blij met je huidige Switch?
Vermoed ook dat het dat is ja.Charly schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:46:
- Chiptekorten
- Shipping prijzen door het plafond
Nintendo zou imo gek zijn als ze op korte termijn een nieuwe console lanceren (laat staan een dure, met high end hardware) zo lang mensen nog vrolijk switches en games kopen.
Aan de andere kant is het best apart dat we nog geen gewone Direct hebben gehad.Op zelda na dan is er voor 2023 nog niets bekend qua Nintendo games.
Het scenario Zelda met een nieuw Switch model zou anders wel echt een verrassing zijn.
Als ik even mog reageren.L23 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:27:
[...]
Je loopt wel erg te zoeken naar een opvolger, niet meer blij met je huidige Switch?
Zelf heb ik de 2017 Switch vervangen voor het Oled model maar met de komst van een nieuw systeem zou ik toch wel blij wordenLaatst heb ik hier al gezegd dat de Switch zelfs mijn favo platform is.
Mocht er in 2023 een nieuw model komen dan heb ik die Oled sowieso binnen 2min verkocht.[zo gewild]
Consoles verzamelen doe ik al lang niet meer.
UPDATE
https://gamer.nl/artikele...-switch-verkoop-in-japan/
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 06-07-2022 12:26 ]
Ik zou zelf ook wel blij worden van een nieuw systeem. Maar ik bekijk het meer vanuit het perspectief van Nintendo, wanneer is het voor hun logisch een nieuw systeem uit te brengen. Dit jaar verwacht ik niet. Komen binnenkort een boel interessante games zoals Mario + Rabbids Sparks of Hope en Zelda Breath of the Wild 2 die qua gebruikte technieken gewoon zullen draaien op de huidige Nintendo Switch. Met de software verkopen zit het komend jaar wel goed. 2023 kan interessant worden want dan zie ik de kans op nieuwe hardware twee jaar na de OLED Switch wel toenemen. Zelf gok ik op 2024, maar dat is meer een gevoel. Ik vond de lancering van de Switch in maart 2017 wel een goed moment. Dus ergens begin 2024 de opvolger, 7 jaar na de release van de Nintendo Switch.jori040 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:06:
[...]
Als ik even mog reageren.![]()
Zelf heb ik de 2017 Switch vervangen voor het Oled model maar met de komst van een nieuw systeem zou ik toch wel blij wordenLaatst heb ik hier al gezegd dat de Switch zelfs mijn favo platform is.
Mocht er in 2023 een nieuw model komen dan heb ik die Oled sowieso binnen 2min verkocht.[zo gewild]
Consoles verzamelen doe ik al lang niet meer.
Geen idee of ik dan gelijk overstap. Ik ben zelf wel van plan de Switch OLED te bewaren. Ik verwacht qua games ook niet gelijk klaar te zijn met de Switch. Zelf vind ik de hardware niet zo interessant, het gaat mij meer om de games. Wil ik gelijk overstappen dan moet er wel minimaal een nieuwe 3D Mario en Mario Kart klaar liggen.
Eigenlijk puur voor de software zou ik een nieuw systeem willen.Een nieuwe 3D Mario of Donkey Kong zie ik op dit systeem niet meer gebeuren.Maar 2024 zou idd oke zijn.
Mario + Rabbids Sparks of Hope: Van die presentatie werd ik laatst heel blij.Die eerste game was al steengoed.
Verrassing is een goed iets, Het aankondigen van nieuwe hardware is een balans tussen "genoeg tijd om een hype op te bouwen" en "zo laat mogelijk om de verkoop van het oude model niet stil te zien vallen". Hierbij ga ik ervan uit dat de game studio's al een stuk eerder met alpha/beta devkits aan de gang zijn en braaf hun mond houden.jori040 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:58:
[...]
Vermoed ook dat het dat is ja.
Aan de andere kant is het best apart dat we nog geen gewone Direct hebben gehad.Op zelda na dan is er voor 2023 nog niets bekend qua Nintendo games.
Het scenario Zelda met een nieuw Switch model zou anders wel echt een verrassing zijn.
Of heb ik het verkeerd..
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 06-07-2022 13:31 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee, is van HORI.G_Dragon schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:30:
Dit is toch een Officiële controller van Nintendo?![]()
Of heb ik het verkeerd..
[Afbeelding]
Oke, toevallig ervaring met deze controllers?
Nee, maar zie het op de verpakking staan. Zelf koop ik alleen Nintendo's eigen accessoires.G_Dragon schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:36:
[...]
ik heb de gewone zwarte versie hiervan, ik vind ze voor die prijs erg goed, viel me 100 procent mee.G_Dragon schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:36:
[...]
Ik ben nu die van AlieExpress gewend en kan deze voor €20 euro overnemen van iemand, vandaar mijn vraagrobinez schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:46:
[...]
ik heb de gewone zwarte versie hiervan, ik vind ze voor die prijs erg goed, viel me 100 procent mee.
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 06-07-2022 13:51 ]
En er is nog meer nieuwe hardwarePBP schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:05:
Nou daar is hij dan de nieuwe Switch!
[YouTube: Nintendo Switch – OLED Model Splatoon 3 Edition]
Verkrijgbaar vanaf 9 september.
Wel een funky OLED variant zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 06-07-2022 15:27 ]
Het moet je smaak maar zijn. Eerst neon kleuren en nu twee kleurig neon. Gelukkig nog grijs, Mario rood en wit gehad.JackAvery schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:25:
Wel een funky OLED variant zeg.
[ Voor 85% gewijzigd door L23 op 06-07-2022 15:41 ]
Ik vind m wel mooi maar niet noodzakelijk een versie die ik zelf zou willen.L23 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:
Mooie Switch Pro hoor!
[...]
Het moet je smaak maar zijn. Eerst neon kleuren en nu twee kleurig neon. Gelukkig nog grijs, Mario rood en wit gehad.
Maar jij blijft ook trouw aan het 2017 modelJackAvery schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:03:
[...]
Ik vind m wel mooi maar niet noodzakelijk een versie die ik zelf zou willen.
Zolang die pro er niet is en ik de extra batterijduur niet nodig heb…
Overigens verwacht ik dus wel een vervanging ten laatste in 2023
???
https://www.nintendo.nl/M...n-uitvoering-2234247.html
Een paar weken vind ik redelijk vlot voor een bedrijf als Nintendosderooij schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:54:
" De My Nintendo Store ondergaat momenteel uitgebreid technisch onderhoud, wat naar verwachting een paar weken zal duren. "
???
Dat je een paar weken niks kan bestellen maakt toch niet uit, vrijwel niks is op voorraad.
Er worden extra servers in Europa geinstalleerd voor de run op XC3 LE.sderooij schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:54:
" De My Nintendo Store ondergaat momenteel uitgebreid technisch onderhoud, wat naar verwachting een paar weken zal duren. "
???
Nah. Is voorbereiding voor Switch Pro Online dat ook GameCube, Wii en WiiU ondersteund. En als klapper....Atari 2600.RayNbow schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:14:
[...]
Er worden extra servers in Europa geinstalleerd voor de run op XC3 LE.
dus ik ben niet de enigeLinksquest schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 05:48:
Ik ben al enige tijd bijna wekelijks het kijken of die N64 controller op voorraad is, maar helaas geen geluk
Wii U supportRollieBollie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:36:
[...]
Nah. Is voorbereiding voor Switch Pro Online dat ook GameCube, Wii en WiiU ondersteund. En als klapper....Atari 2600.

Iets als een beat 'em up?Ferra schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:07:
Wij spelen veel Mario U Deluxe met z'n drieën tegelijk thuis. Idem voor Mario Kart. Nu was ik benieuwd of jullie naast de Mario Party games nog meer spellen kennen die leuk zijn voor 3 players. En dan met name gericht op met elkaar spelen ipv tegen elkaar.
Turtles?

Streets of Rage 4?
Weet iemand trouwens waarom je klonoa phantasy reverie series (ik heb de fysieke versie besteld) niet in de Eshop kan vinden? Hij komt morgen pas uit, I know, maar hij is ook niet vooruit te bestellen.
https://twinfinite.net/ga...er-nintendo-switch-games/Ferra schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:07:
Wij spelen veel Mario U Deluxe met z'n drieën tegelijk thuis. Idem voor Mario Kart. Nu was ik benieuwd of jullie naast de Mario Party games nog meer spellen kennen die leuk zijn voor 3 players. En dan met name gericht op met elkaar spelen ipv tegen elkaar.
https://www.reddit.com/r/..._couch_coop_multi_player/
Ik denk dat ze het gewoon vergeten zijn. Op de US/JP eshop staat ie wel.Cyrax0508 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:16:
Super Mario 3D World is ook leuk om met elkaar te spelen.
Weet iemand trouwens waarom je klonoa phantasy reverie series (ik heb de fysieke versie besteld) niet in de Eshop kan vinden? Hij komt morgen pas uit, I know, maar hij is ook niet vooruit te bestellen.
Zoek in dit topic eens op co-op games (of coöp of coöperatief of…) en je gaat heel wat suggesties zien. Ik verwijs altijd naar OvercookedFerra schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:07:
Ook ik had hier begin deze week opeens last van. De linker Joy-Con deed wat gek met omhoog/omlaag (heel irritant in menuopties in games omdat je selectie altijd verspringt) en vaak leidde de joystick ook 'n eigen leven op het kalibratiescherm; de gemeten positie die verandert zonder dat ik iets doe. Da's niet goed!G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:37:
Ik moet een groot compliment geven aan Nintendo hun service, vorige week kreeg ik last van stick drift bij mijn linker Joy-con die al ouder dan 3 jaar is. Kwam via Google uit op een Nintendo Repair center in Nederland, even met hun gebeld en vervolgens een reparatie aangevraagd. Ik moest alleen de verzendkosten van 7 euro betalen omdat de Joy-con buiten garantie viel, maar voor dat bedrag kreeg ik gisteren een splinter nieuwe Joy-con in de brievenbus
Ik had net jouw post gelezen en dacht, okee, ik ga ook onmiddellijk een reparatie aanvragen. Online een formuliertje ingevuld, nog even gebeld voor de bevestiging of het wel gratis is (konden ze me geen antwoord op geven, maar waarschijnlijk wel), en daarna naar Antwerpen verstuurd. Het bedrijf waar Nintendo België hiervoor mee in zee gaat is blijkbaar ComServe.
Ze hebben 'm goed ontvangen dus da's toch al iets. Binnen een weekje willen ze de Joy-Con zelfs al terug bij mij thuis zien dus goed nieuws wel.
Ergens hoop ik dat de nieuwe Joy-Cons wel permanent gefixt zijn, maar dat is waarschijnlijk niet zo gezien het ontwerp?
Ook jammer dat ik niet ook onmiddellijk m'n rechter Joy-Con mocht opsturen. Die gaat het vroeg of laat ook hebben en het zou schelen in verzendkosten
+ interview:
[ Voor 27% gewijzigd door RayNbow op 07-07-2022 18:58 ]
Het goede nieuws: de previews zijn heel positief en XC3 lijkt technisch de meest competente Monolith Soft titel tot nu toe te zijn.
Hier is een stukje van Polygon:
RPG Site:While numbers, aggro lines, and AoE effects can clutter the screen, the Switch itself is up to the task. Monolith Soft has clearly figured out how to optimize its engine for not just frame rate, but for graphic fidelity as well. There's evidently still adaptive resolution at play (and I'm not entirely sure what the pixel count is while the console is docked), but characters and UI elements possess a level of graphic fidelity only reserved for cinematics in past games.
The same is true even in handheld mode. While resolution is clearly reduced, the compromises in image quality between character models, backgrounds, and particle effects are juggled successfully, creating a more balanced viewing experience. Moreover, the game almost always holds at 30 frames per second in combat — while docked or in handheld
We’ll have to see how the Switch holds up when, say, fighting in larger settings with more ambient particle effects against multiple foes while Interlinking. But the point is that, for perhaps the first time, it feels as if Monolith Soft’s scope and ambition aren’t constrained. Xenoblade Chronicles 3 doesn’t look like it’s straddling its hardware’s — or its developer’s — limits
En EurogamerThe developers flex their technological prowess as significant combat encounters seamlessly transition from cutscene to gameplay with no fade transitions at all. To mask the loading transition, the cutscene deliberately zooms in on foes right before the battle starts, switches to the gameplay instance, and zooms out right as the encounter begins.
Perhaps most importantly, it's technically far more impressive than the clearly compromised Xenoblade Chronicles 2. That was a launch year title for the Switch way back at the tail-end of 2017, of course, and in Xenoblade Chronicles 3 you can feel the five years of progress and familiarity that Monolith Soft have built up with the hardware - this looks simply sublime playing either handheld or docked, with the impossible vistas of the world of Aionios stretching to the distance (it bodes well for Breath of the Wild 2, too, with Monolith Soft's epic topography so key to the success of Zelda's open world outings). It's seriously impressive stuff, and Digital Foundry will have a deeper dive on the details closer to launch.
Over technische hoogstandjes gesproken:
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 07-07-2022 17:49 ]
LEGO Super Mario - Mighty Bowser Set coming October 1st ($269.99) https://t.co/2INC2G1Hut #ad pic.twitter.com/PjvRvW4jKz
— Wario64 (@Wario64) 7 juli 2022
(meer foto's in de tweet en link)
Die kun je voor je Switch dock plaatsen?RayNbow schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:24:
Nieuwe Lego-set:
[Twitter]
[Afbeelding]
(meer foto's in de tweet en link)
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Ik heb Nintendo zojuist even gebeld, de nieuwe Game & Watch wordt Kirby die dit jaar in zijn 30e verjaardag viert en destijds ook voor een handheld (Nintendo Gameboy) werd uitgebracht. Release zal zo rond November zijn.Robolokotobo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:55:
Ik zou zo graag weten of er een nieuwe Game & Watch komt en welke franchise het dan gaat zijn
[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 08-07-2022 02:22 ]
hoi
Haha fijn. Mooi dat ik het weetReVision. schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 02:21:
[...]
Ik heb Nintendo zojuist even gebeld, de nieuwe Game & Watch wordt Kirby die dit jaar in zijn 30e verjaardag viert en destijds ook voor een handheld (Nintendo Gameboy) werd uitgebracht. Release zal zo rond November zijn.
In de Japanse app is de volgende N64 update dan weer beide Custom Robo games.
Ik zat even de linkjes je te bekijken. Mario 3D land is zeker een aanrader. Overcooked is chaos eerste klas haha. Wel super leuk! Maar de JackBox Party pack is denk ik leuker met een man of 8. En ik weet niet in hoeverre mensen Engels kunnen omdat eigenlijk alles in het Engels is en best prijzig voor een paar minigames.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Wat fijn dat ze jou ook zo goed hebben geholpen, ja aan de ene kant is het wel stom dat je ze niet tegelijk op mag sturen. Maar 7 euro voor een nieuwe Joy-con valt ook niet over te twijfelenRangedNeedles schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:56:
[...]
Ook ik had hier begin deze week opeens last van. De linker Joy-Con deed wat gek met omhoog/omlaag (heel irritant in menuopties in games omdat je selectie altijd verspringt) en vaak leidde de joystick ook 'n eigen leven op het kalibratiescherm; de gemeten positie die verandert zonder dat ik iets doe. Da's niet goed!![]()
Ik had net jouw post gelezen en dacht, okee, ik ga ook onmiddellijk een reparatie aanvragen. Online een formuliertje ingevuld, nog even gebeld voor de bevestiging of het wel gratis is (konden ze me geen antwoord op geven, maar waarschijnlijk wel), en daarna naar Antwerpen verstuurd. Het bedrijf waar Nintendo België hiervoor mee in zee gaat is blijkbaar ComServe.
Ze hebben 'm goed ontvangen dus da's toch al iets. Binnen een weekje willen ze de Joy-Con zelfs al terug bij mij thuis zien dus goed nieuws wel.
Ergens hoop ik dat de nieuwe Joy-Cons wel permanent gefixt zijn, maar dat is waarschijnlijk niet zo gezien het ontwerp?
Ook jammer dat ik niet ook onmiddellijk m'n rechter Joy-Con mocht opsturen. Die gaat het vroeg of laat ook hebben en het zou schelen in verzendkosten
Ik hoop echt dat ze aanpassingen hebben gedaan zodat die stickdrift nu verholpen is.
Nee, maar ben benieuwd wat je er straks van vind. Ook fan van platformers. Momenteel nog bezig met New Super Lucky's Tale, die vind ik erg tof. Ook heb ik Crash Bandicoot: NSane Trilogy en daar merk ik dat ik best wat moeite in de game moet stoppen en de game af en toe best frusterend vind. Maar dat heb je wel meer met oudere games waarvan een remaster is gemaakt. Ik ben dus benieuwd hoe dat bij Klonoa is.Cyrax0508 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:14:
Iemand toevallig al Klonoa gespeeld? Ik heb hem in de pre-order (fysieke versie) en hij valt vanmiddag op de mat (hoop ik). Ik heb de originele nooit eerder gespeeld, maar ik ben gek op platformers.
Ik zal het laten wetenL23 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:34:
[...]
Nee, maar ben benieuwd wat je er straks van vind. Ook fan van platformers. Momenteel nog bezig met New Super Lucky's Tale, die vind ik erg tof. Ook heb ik Crash Bandicoot: NSane Trilogy en daar merk ik dat ik best wat moeite in de game moet stoppen en de game af en toe best frusterend vind. Maar dat heb je wel meer met oudere games waarvan een remaster is gemaakt. Ik ben dus benieuwd hoe dat bij Klonoa is.
@allen die over die Lego post blijven doorgaan. We weten het nu wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-07-2022 12:37 ]
Zolang het mechanisme van controller sticks niet volledig verandert, gaat stick drift bestaan. Het specifieke ontwerp van de sticks voor de joycons zorgt er voor dat het probleem gemiddeld vaker voorkomt, maar het is helaas een trend dat nieuwere stick ontwerpen gebaseerd op potentiometers op dit vlak slechter presteren…G_Dragon schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:18:
[...]
Ik hoop echt dat ze aanpassingen hebben gedaan zodat die stickdrift nu verholpen is.
Het wordt afwachten of de publieke aandacht aan controller drift nu ook voor een verandering in de omgekeerde richting gaat zorgen. Producent Alps kreeg maanden geleden nog een patent op een magnetische stick op schaal van de joycons.
Dat is goed nieuws, en een teken dat er voorlopig nog geen Pro aankomt, want het huidige model voldoet nog (zolang een ontwikkelaar er de moeite in steekt).JackAvery schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:45:
Xenoblade Chronicles 3 previews staan online. Mensen die dit willen lezen/bekijken opgelet, want dikke spoiler warnings voor de eerste 10 uur ofzo van het spel.
Het goede nieuws: de previews zijn heel positief en XC3 lijkt technisch de meest competente Monolith Soft titel tot nu toe te zijn.
Hier is een stukje van Polygon:
[...]
RPG Site:
[...]
En Eurogamer
Begon met een eerste normale switch. Toen die aangekondigd werd zag ik het al helemaal zitten. Old school shmups in TATE screen spelen. Vrij snel na uitkomen aangeschaft.
En de eerste shmups kwamen. De meeste echter zonder screen rotatie. Maar goed, dat kwam al snel. Ik heb toen een flip grip bestelt. Echter, je kon toen de knoppen nog niet omzetten bij de meeste games.
Totaal onspeelbaar. Eindelijk kwam de flipgrip binnen, heb die een kans gegeven. En op zich is het een geniaal product. Alleen het gamed niet zo fijn omdat het erg topheavy is dan. Dus dat was het ook niet echt.
Inmiddels wel buttonmapping, en ingame kon je ook al wel knoppen omzetten. Maar toen kwam de switch lite er aan. En ik was ineens verliefd. Moest die hebben. Normale switch verkocht, lite gehaald.
En op zich weer een vet ding. Alleen ik was helemaal vergeten dat ik graag TATE wil spelen. en op de lite kan dat wel, alleen speelt dat ook weer onhandig.
Nu heb ik een controller gehaald. Zet de lite op zijn kant, table top. En zo speel ik nu de ‘mame’ games.
Helemaal goed , alleen nu loop ik tegen de 50, en mijn ogen gaan zo hard achteruit, dat het scherm van de lite iets te klein is, om alles goed te zien. Zeker in table top formaat.
Dus..... long story short... ik ga toch weer terug naar de normale switch. Alleen wil een oled nu.
En dan kan ik super TATEd spelen.
Einde nutteloos bericht haha
Mooi toch. Je zou nog kunnen kijken naar een 24 inch monitor die om zijn as kan draaien zodat je het nog beter kan zien en ook in portrait kan spelen. Ik heb op die manier veel Pinball FX3 gespeeld. Dan kan je ook mooi rechtop zitten en recht voor je uit kijken. Wel er wat verder af gaan zitten dan normaal wanneer je hem in portrait hebt anders kan je wat duizelig worden is mijn ervaring. En het liefst hem ergens op zetten wat lager is dan een bureauTurfschipper schreef op zondag 10 juli 2022 @ 03:17:
mijn Switch leven begint nu wel merkwaardig te worden.
Begon met een eerste normale switch. Toen die aangekondigd werd zag ik het al helemaal zitten. Old school shmups in TATE screen spelen. Vrij snel na uitkomen aangeschaft.
En de eerste shmups kwamen. De meeste echter zonder screen rotatie. Maar goed, dat kwam al snel. Ik heb toen een flip grip bestelt. Echter, je kon toen de knoppen nog niet omzetten bij de meeste games.
Totaal onspeelbaar. Eindelijk kwam de flipgrip binnen, heb die een kans gegeven. En op zich is het een geniaal product. Alleen het gamed niet zo fijn omdat het erg topheavy is dan. Dus dat was het ook niet echt.
Inmiddels wel buttonmapping, en ingame kon je ook al wel knoppen omzetten. Maar toen kwam de switch lite er aan. En ik was ineens verliefd. Moest die hebben. Normale switch verkocht, lite gehaald.
En op zich weer een vet ding. Alleen ik was helemaal vergeten dat ik graag TATE wil spelen. en op de lite kan dat wel, alleen speelt dat ook weer onhandig.
Nu heb ik een controller gehaald. Zet de lite op zijn kant, table top. En zo speel ik nu de ‘mame’ games.
Helemaal goed , alleen nu loop ik tegen de 50, en mijn ogen gaan zo hard achteruit, dat het scherm van de lite iets te klein is, om alles goed te zien. Zeker in table top formaat.
Dus..... long story short... ik ga toch weer terug naar de normale switch. Alleen wil een oled nu.
En dan kan ik super TATEd spelen.
Einde nutteloos bericht haha
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic