• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Lego Star Wars the Skywalker Saga is een game welke zéker hier in huis komt, maar ik weet nog niet of ik hem voor de Switch of voor de PS4 (non-pro...) moet halen.

Op de Switch hebben we momenteel LEGO DC Villains en LEGO City Undercover, maar die zijn natuurlijk alweer een aantal jaartjes ouder, dus niet handig om te vergelijken met een gloednieuwe LEGO game. LEGO Ninjago en LEGO Harry Potter hebben we dan weer op de PS4. Ik had eigenlijk geen plannen meer voor de PS4, maar als het niet lekker genoeg draait op de Switch... :?

Met één video review kwam naar voren dat de Switch versie prima is wanneer je alleen speelt of wanneer je portabiliteit belangrijker vind dan performance. Af en toe een framedrop of een freeze, maar niet gelijk hinderlijk. In co-op met splitscreen schijnt echter wél wat problematisch te zijn; stroperig/slow motion.

Misschien iets dat met een patch verbeterd gaat worden? Geen idee of je veel van een patch mag verwachten. Even de ervaringen van mede-tweakers afwachten.

[edit] Met de tip van @AlwaysNick heb ik m'n vraag in het andere topic geplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 06-04-2022 11:36 ]

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05-2025

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Gim schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:14:
Lego Star Wars the Skywalker Saga is een game welke zéker hier in huis komt, maar ik weet nog niet of ik hem voor de Switch of voor de PS4 (non-pro...) moet halen.

Op de Switch hebben we momenteel LEGO DC Villains en LEGO City Undercover, maar die zijn natuurlijk alweer een aantal jaartjes ouder, dus niet handig om te vergelijken met een gloednieuwe LEGO game. LEGO Ninjago en LEGO Harry Potter hebben we dan weer op de PS4. Ik had eigenlijk geen plannen meer voor de PS4, maar als het niet lekker genoeg draait op de Switch... :?

Met één video review kwam naar voren dat de Switch versie prima is wanneer je alleen speelt of wanneer je portabiliteit belangrijker vind dan performance. Af en toe een framedrop of een freeze, maar niet gelijk hinderlijk. In co-op met splitscreen schijnt echter wél wat problematisch te zijn; stroperig/slow motion.

Misschien iets dat met een patch verbeterd gaat worden? Geen idee of je veel van een patch mag verwachten. Even de ervaringen van mede-tweakers afwachten.
Ik denk dat jou vraag perfect hier bij past https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2123526

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Gim schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:14:

Ik ben zelf gelijk co-op begonnen zaterdagavond met Episode I en dat draaide prima op de Switch. Qua framedrops niks op aan te merken. Maar kan natuurlijk zijn dat dit bij andere levels in de overige episodes wel voor komt. Ik vond zelf Lego City Undercover co-op kantje boord van wat acceptabel is, bij Skywalker Saga vond ik co-op prima draaien.

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
MetalSonic schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:42:
Smash Brothers Ultimate

Dit weekend echt wat uurtjes kunnen spelen. In totaal iets van 8 en op basis daarvan is mijn reactie in één woord "ultimate". Ja dit spel verdiend die titel wel.....

+ net zoals de vorige Smash brothers game is het genieten van alle verwijzingen naar games uit het verleden, naar franchises, deze game gaat nog wat verder. Ook de informatie tussen tijdens de laadtijden is leuk. Game al zo veel maar ook dan zijn er franchises die ik heb gemist (Kid Iciracus (typos), Pilot Wings, Earth bound
+ houd je van games muziek dan kom je niks te kort, belachelijk veel nummers, heerlijk.. Ook veel remix'n
+ meeste fighters ooit, en ontzettend veel stages.

ik doe nu spirit of light oid en elk nieuw gevecht is een nieuwe stage en een nieuw muziek nummer....

Opvallend is dat sommige van die missies echt zo simpel zijn dat je nauwelijks damage krijgt terwijl andere echt rete moeilijk zijn. Alsof je een stage speelt met 3 tegenstanders op level 8 ofzo.. Achja dan kom ik later wel terug met betere spirits en vaardigheden en probeer ik het nog eens. Niks mis mee :)
SSBU is wat mij betreft ook de ultieme game, de liefde spat er van af. Zo veel characters, zo veel muziek (volgens mij standaard ca. 900 nummers, en maar liefst 1080 als je de muziek van de DLC characters erbij optelt), gameplay goed gebalanceerd.

Met 600 uur op de teller is het mijn meest gespeelde Switch game. Ik speel het niet zo vaak meer als de eerste 2 jaar, maar het nog steeds leuk en juist een game die je prima tussendoor een uurtje kan aanzetten voor een paar matches.

Als het Nintendo online gebeuren stabieler was geweest, was het de perfecte imo.

Ik vraag me alleen af hoe Nintendo dit ooit gaat overtreffen nu de producer van Ultimate en de vorige delen heeft besloten zich niet meer met dit project bezig te houden. Wordt een haast onmogelijke opgave...
De volgende N64 game voor het online abonnement wordt Mario Golf. Beschikbaar vanaf 15 april.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-01 12:48
Aryawn schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:49:
[...]

SSBU is wat mij betreft ook de ultieme game, de liefde spat er van af. Zo veel characters, zo veel muziek (volgens mij standaard ca. 900 nummers, en maar liefst 1080 als je de muziek van de DLC characters erbij optelt), gameplay goed gebalanceerd.

Met 600 uur op de teller is het mijn meest gespeelde Switch game. Ik speel het niet zo vaak meer als de eerste 2 jaar, maar het nog steeds leuk en juist een game die je prima tussendoor een uurtje kan aanzetten voor een paar matches.

Als het Nintendo online gebeuren stabieler was geweest, was het de perfecte imo.

Ik vraag me alleen af hoe Nintendo dit ooit gaat overtreffen nu de producer van Ultimate en de vorige delen heeft besloten zich niet meer met dit project bezig te houden. Wordt een haast onmogelijke opgave...
Mooi geschreven, vooral dat de liefde er af spat. Dit zie je niet meer vaak vind ik in huidige games. Zo belachelijk veel content waarbij ik belachelijk positief bedoel uiteraard. Ze hadden ook 10 battlestages in de main game kunnen doen en de rest als paid dlc of via betaald abbo.

Verder inderdaad ideale console game omdat je het makkelijk oppakt. Het is niet zo dat als je het een week niet hebt gespeeld je je afvraagt wat ook alweer het verhaal was, of wat de sterke en zwakke aanvallen waren etc..

Verwijderd

Aryawn schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:49:
[...]

Als ik dit zo lees heb ik heel wat games 'in te halen'... heb mn switch nu ongeveer 1,5 week en een uur of 30 in Pokemon zitten en 10 uur in Mario Kart. :D
Ik vind het een verrassend tof apparaat, de GUI is ook erg sterk. Gewoon simpel en doeltreffend.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-01 17:38

The Chosen One

Zie signature!

850 uur in Diablo 2 Resurrected. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Kan me daar niks bij voorstellen :P Laat je je Switch dag en nacht aan staan?
L23 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:32:
[...]

Kan me daar niks bij voorstellen :P Laat je je Switch dag en nacht aan staan?
D2R is nu zo een 200 dagen uit, dat is gemiddeld iets meer dan 4 uur per dag. Diablo is verslavend en de tijd die je kwijt bent aan je inventory opschonen…

Metroid fans opgelet: de drie Boss Rush modes zijn gearriveerd in Metroid Dread! Patch notes:
Three different boss rush modes have been added to the game. Press the R Button on the “Samus Files” screen to move to the Boss Rush selection screen.

Boss Rush
A mode where players fight 12 continuous boss battles, and aim for the best time.
Any damage received is carried-over into the next fight. Weapons are fully-restored between battles.
If Samus is defeated, players may select “Retry” to continue playing from the start of the battle they lost. There is, however, a time penalty for being defeated.
Bosses fought in Boss Rush can be fought one-on-one at any time by selecting “Practice”.
*Unlocked by clearing the main game a single time. (In the event that a player has completed the game before the update was released, they will be able to play Boss Rush immediately after updating).

Survival Rush
A mode where players see how many bosses they can defeat inside of the 5 minute time limit.
Any damage received, or weapons spent are carried-over into the next battle. Even if time remains on the clock, Samus being defeated will result in a game over.
Defeating a boss will add a fixed amount of time to the countdown clock. Defeat a boss without receiving any damage to receive an even bigger time bonus.
*Survival Rush is unlocked by completing either Boss Rush or Dread Rush.

Dread Rush
The basic rules are the same as in Boss Rush, but if Samus is hit by a boss, her energy drops to zero and she is defeated.
Bosses fought in Dread Rush can be fought one-on-one at any time by selecting “Practice”.
*Unlocked by clearing the main game using Dread Mode. (In the event that a player has completed Dread Mode before the update was released, they will be able to play Dread Rush immediately after updating).
General Fixes

Fixed an error where the Game Over screen would not display properly when Samus takes damage and is defeated immediately after destroying a central unit.

[ Voor 69% gewijzigd door JackAvery op 08-04-2022 07:04 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
VirinR schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:42:
Ik heb het net ook op Reddit gezet, maar ik doe het ook hier: Lego Star Wars: The Skywalker Saga kwam hier vanochtend op de mat binnen. :D
Ik had overigens besteld bij GameResource.[Afbeelding]

Als je deluxe versie hebt, dan heb je een code voor de DLC die je voor 5 april moet inwisselen. Daarnaast is er een day one patch van 192 MB. Ik heb geen enkel andere Lego game gespeeld dus ik heb geen referentiekader van hoe slecht/goed de kwaliteit is. Als je vragen hebt, laat het weten!
Yes! Zojuist besteld (bij bol.com). Nintendo+Lego+Star Wars is een combi die ik niet kan negeren. :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17
Verhaaltje voor het slapen gaan O+

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:02
Pfff, die time trial op 200cc op ninja hideaway is echt killing. Normaal red ik het namelijk om met golden Mario en volledige gouden kart de default tijden te rijden. Maar nu moest ik met gouden Mario in een klein karretje mijn best doen om 1:34.4 te halen (default 1:37, de allerbeste tijd daar is 1:24...)
Anderen ook zo'n moeite, of moet ik mij erover heen zetten en voor elke baan ander poppetje met andere kaart kiezen voor het optimale?

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-01 20:30
Heeft iemand hier ervaring met het oplossen van Drift? Ik heb wat filmpjes gezien en ziet eruit alsof het goed te doen is. De garantie is al lang verlopen maar zit nu dus met 2 niet goed werkende joy cons en daarnaast een pro controller die ook last heeft hiervan. We hebben gelukkig nog wel een paar werkende en een extra pro controller. Maar irritant is het wel!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-01 15:38
Ik heb er wel een keer last van gehad, maar deze zijn toen door Nintendo gemaakt, ik heb wel een vriend die het gehad heeft, maar die heeft hem open gemaakt en zo schoon gemaakt, dat heeft voor hem geholpen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Megupe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:23:
Pfff, die time trial op 200cc op ninja hideaway is echt killing. Normaal red ik het namelijk om met golden Mario en volledige gouden kart de default tijden te rijden. Maar nu moest ik met gouden Mario in een klein karretje mijn best doen om 1:34.4 te halen (default 1:37, de allerbeste tijd daar is 1:24...)
Anderen ook zo'n moeite, of moet ik mij erover heen zetten en voor elke baan ander poppetje met andere kaart kiezen voor het optimale?
Was voor mij de moeilijkste time trial op 200cc. Zo vaak geprobeerd dat het nu mijn favoriete baan is :P Ik heb 1:37.104.
Ik gebruik voor alles dezelfde kart, momenteel buggybud, azure roller en paper glider.
Ryst schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:19:
Heeft iemand hier ervaring met het oplossen van Drift? Ik heb wat filmpjes gezien en ziet eruit alsof het goed te doen is. De garantie is al lang verlopen maar zit nu dus met 2 niet goed werkende joy cons en daarnaast een pro controller die ook last heeft hiervan. We hebben gelukkig nog wel een paar werkende en een extra pro controller. Maar irritant is het wel!
Wat voor filmpjes? joystick vervangen? Ja is prima te doen. Ik heb het ook zelf vervangen.
Maar ik zie hier ook verhalen voorbij komen dat buiten de garantie je Joy-cons opsturen ook snel door Nintendo wordt opgelost.

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-01 19:21
Ryst schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:19:
Maandje geleden nog mijn linker joy con laten herstellen door Nintendo. Is day one editie dus ook al lang uit garantie. Deden ze helemaal niet moeilijk over, gewoon opgestuurd en weekje later terug ontvangen.

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-01 20:30
jaybrown schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:56:
[...]

Maandje geleden nog mijn linker joy con laten herstellen door Nintendo. Is day one editie dus ook al lang uit garantie. Deden ze helemaal niet moeilijk over, gewoon opgestuurd en weekje later terug ontvangen.
Klinkt goed! Moet je dat dan aanmelden via de website en zelf naar hen toe opsturen? Heb je daar een bon voor nodig?
En werkt dat zelfde ook voor een pro controller?

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-01 19:21
Ryst schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:44:
[...]

Klinkt goed! Moet je dat dan aanmelden via de website en zelf naar hen toe opsturen? Heb je daar een bon voor nodig?
En werkt dat zelfde ook voor een pro controller?
Je moet het inderdaad zelf opsturen. Ik heb de reparatie aangevraagd via https://www.nintendo.be/n...le-reparatie-1766956.html. Zal dezelfde procedure zijn met de pro controller lijkt mij.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:34
Soms vergeet ik dat ik Smash & MK8 bezit want mijn Switch is een soort permanente Monster Hunter Rise machine geworden haha. Tijdens eerste lockdownfase van de pandemie (maart 2020) een Switch gehaald en met BotW nog goed doorgekomen. De Switch is ook een beetje een nieuw systeem voor mij want in een grijs verleden kortdurend een GameBoy (non-color) en een NES in mijn bezit gehad. Kan ik eindelijk SMB2 uitspelen.

Ik heb wat Switch betreft nog wel een bescheiden collectie:

- Cadence of Hyrule: Crypt of the NecroDancer
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Final Fantasy XII: The Zodiac Age
- Super Smash Bros. Ultimate
- Katamari Damacy Reroll
- Super Mario Odyssey
- Monster Hunter Rise
- Mario Kart 8 Deluxe
- Dragonball FighterZ
- Steamworld Dig 2
- Don't Starve

Met de OLED Switch is denk ik het systeem pas goed tot zijn recht gekomen. Jammer dat het geen enkele SoC verbeteringen had maar goed een volgende Switch zal dat dan wel hebben natuurlijk. Met BOTW heb ik alle Divine Beasts gedaan en moet ik nog Hyrule Castle zien te doen. Mijn voornemen om dit jaar nog alles te 100%'en en nog de rest van de games goed uitspelen.

[ Voor 73% gewijzigd door TrafalgarLaw op 09-04-2022 02:16 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Iemand de House of the Dead remake al gespeeld? Wil m met een lightgun (joy cons in houder) spelen net als op de Wii maar lees dat de controls weer eens ruk zijn :/

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:02
L23 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:52:
[...]

Was voor mij de moeilijkste time trial op 200cc. Zo vaak geprobeerd dat het nu mijn favoriete baan is :P Ik heb 1:37.104.
Ik gebruik voor alles dezelfde kart, momenteel buggybud, azure roller en paper glider.
En welke karakter?

Deze kartcombo wordt volgens mij wel vaker gebruikt door de rijders met de beste tijden.
Ik heb hem voor deze baan ook gebruikt.

Ik had gewoon een afdruk van de a button in mijn duim 😄

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-01 12:30
TrafalgarLaw schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 02:03:
Met BOTW heb ik alle Divine Beasts gedaan en moet ik nog Hyrule Castle zien te doen. Mijn voornemen om dit jaar nog alles te 100%'en en nog de rest van de games goed uitspelen.
Kan je eigenlijk ergens je percentage zien? Momenteel doe ik maar wat, geen idee hoe ver ik zit 😊
Megupe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:52:
[...]

En welke karakter?

Deze kartcombo wordt volgens mij wel vaker gebruikt door de rijders met de beste tijden.
Ik heb hem voor deze baan ook gebruikt.

Ik had gewoon een afdruk van de a button in mijn duim 😄
Ik had hiervoor een hele tijd de Streetle met (Azure) Roller en de Waddle Wing. Vond ik een leuke combinatie met Yoshi.
Ik heb inderdaad gekeken welke kart combo de beste is. Maar begrijp ook dat de zwaardere karakters beter zijn. Daar heb ik zelf geen rekening mee gehouden, race momenteel met Baby Rosalina.
Dalike schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:05:
[...]

Kan je eigenlijk ergens je percentage zien? Momenteel doe ik maar wat, geen idee hoe ver ik zit 😊
Als je Calamity Ganon verslagen hebt en daarna savet, kun je vanaf dat moment op de kaart een percentage zien.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
Dalike schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:05:
[...]

Zodra je de game uitspeelt kan je verder spelen. Dan zal je op de map een percentage zien.

spoiler:
Deze bestaat dan uit 4 divine beasts, 900 korok seeds, 120 shrines activated, 226 locations (namen op de map). En elk item dat je hiervan vind levert je iets van 0,08 % op. Schrik dus niet als je de game uitspeelt en nog iets van 20% hebt. ;)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:31
L23 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:14:
[...]

Ik had hiervoor een hele tijd de Streetle met (Azure) Roller en de Waddle Wing. Vond ik een leuke combinatie met Yoshi.
Ik heb inderdaad gekeken welke kart combo de beste is. Maar begrijp ook dat de zwaardere karakters beter zijn. Daar heb ik zelf geen rekening mee gehouden, race momenteel met Baby Rosalina.
Zwaardere karakters zijn "beter" omdat die een hogere topsnelheid hebben (terwijl acceleratie slecht is), en tijdens time trails zal je het grootste deel van de tijd op die topsnelheid rijden.

• Zerora
Hier iemand die beweerd dat Advance Wars als eerste in de US gaat uitkomen en pas aan het einde van 2022/begin 2023 naar Europa. Verder zou de boxart aangepast worden zodat het minder oorlog uitstraalt.

https://twitter.com/Newmarkomaro/status/1512356572420354052

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-01 12:30
RollieBollie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:43:
[...]

Zodra je de game uitspeelt kan je verder spelen. Dan zal je op de map een percentage zien.

spoiler:
Deze bestaat dan uit 4 divine beasts, 900 korok seeds, 120 shrines activated, 226 locations (namen op de map). En elk item dat je hiervan vind levert je iets van 0,08 % op. Schrik dus niet als je de game uitspeelt en nog iets van 20% hebt. ;)
Ok. Nog even te gaan dan 😂

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-01 17:49
Zerora schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:21:
Hier iemand die beweerd dat Advance Wars als eerste in de US gaat uitkomen en pas aan het einde van 2022/begin 2023 naar Europa. Verder zou de boxart aangepast worden zodat het minder oorlog uitstraalt.

|:( :F

Want dat gaat echt een verschil maken in de wereld... ok Nintendo.

Zolang het maar hierbij blijft, en dat ze niet dingen in de game ook aanpassen voor EU.
Jupiter heeft een nieuwe Picross geteased (video in het Japans):
(5:18)

Zerora schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:21:

Deze account is zelden betrouwbaar en kan je dus gewoon negeren :) net zoals het verhaal dat iemand het spel al had gepreload voor Nintendo de delay aankondigde en zij dus nu die versie spelen… (mogelijk een gestolen retail copy)

• Zerora
Lego Peach

[YouTube: 🎾 🎳 ⚽ Nintendo Switch Sports 🏐 🏸 ⚔ – Overview Trailer]

Previews van Nintendo Switch Sports staan sinds gisteren online. Hier is bijvoorbeeld de preview van GoodVibeGaming:

Nintendo heeft verder een nieuw stuk land in Kyoto gekocht (press release). Het plan is dat daar tegen 2027 een gebouw van 12 verdiepingen staat dat volledig gebruikt zal worden voor R&D - dus voornamelijk game development.

Volgende maand ofzo breidt Nintendo al uit - ze zouden twee verdiepingen huren in een gebouw van Kyotos waterbeheer vlakbij het Nintendo hoofdkwartier. Ook zou Nintendo van plan zijn op het terrein van hun vorige hoofdkwartier nieuwe gebouwen bij te plaatsen. Bezige bijtjes daar…

[ Voor 49% gewijzigd door JackAvery op 12-04-2022 13:12 ]

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:20
Mmm ziet er leuk uit.

Nu nog even nadenken welke game ik ga kopen voor leuke co-op sports of pario party
Wat nieuws:

Er is een nieuwe trailer voor Fire Emblem Warriors: Three Hopes. Ik heb deze zelf niet volledig bekeken want deze kan story spoilers bevatten, maar ze bespreken o.A. Het nieuwe hoofdpersonage en diverse aspecten van de gameplay.

De Japanse hoofdbranche van Square Enix heeft meer trailers en screenshots van de LIVE-A-LIVE 2D-HD remake gepost. Je kan ze allemaal vinden op Gematsu. Een van de twee trailers toont het prehistorische hoofdstuk in het spel inclusief aankondigingen van de Japanse voice actors:

Ontwikkelaar Young Horses heeft aangekondigd dat Bugsnax 28 april releast op meerdere nieuwe platformen waaronder de Switch. De release bevat onmiddellijk de nieuwe DLC uitbreiding voor het spel - The Isle of Bigsnax.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 13-04-2022 11:59 . Reden: Japanse video vervangen door Engelse ]

• Zerora
Twee interessante videos van GameXplain.

Zelda BotW2 te groot voor Nintendo Switch!?

Nintendo HQ gaat haar terrein uitbreiden.
[YouTube: Nintendo HQ is About to Get Even Bigger! More Land Has Been Purchased for R&D Expansion in 2027!]

• Zerora

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 13:00
@Zerora
Denk niet dat BotW2 of wat de titel ook maar wordt "te groot" is voor de Switch. Ze ontkrachten eigenlijk ook meteen hun eigen punten.... Beetje clickbait

Wat vooral een punt is, is dat BotW is geschreven voor de Wii U met een compleet andere architectuur. Als ze de nieuwe Zelda compleet hebben kunnen bouwen op Switch architectuur, dan zal er veer meer uit de Switch te halen zijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Volgens nieuwe vacatures bij Bandai Namco zouden ze aan het werken zijn aan een remaster van een Nintendo game in het "3D Action" genre. Ze recruteren onder andere een Planner/Game Designer, een Backgruond Artist en een 3D background artist voor HD remastering.

Benieuwd wat het gaat worden...
Kijk eens twee posts boven je :+ Maar inderdaad leuke aankondiging.

• Linksquest
Miisschien voor de huidige kaartjes, maar die moeten ze dan maar aanpassen :D Maar ik verwacht dat de rest gewoon draait, denk zelfs dat hij Grafisch, tenminste wat ik uit een trailer haal, het zelfde uitziet en dus ook dezelfde Engine hebben gebruikt,

• Transportman
Linksquest schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:55:
[...]

Miisschien voor de huidige kaartjes, maar die moeten ze dan maar aanpassen :D Maar ik verwacht dat de rest gewoon draait, denk zelfs dat hij Grafisch, tenminste wat ik uit een trailer haal, het zelfde uitziet en dus ook dezelfde Engine hebben gebruikt,
Valt op zich wel mee met nieuwe kaartjes, BotW zit rond de 15.6 GB voor game+updates+DLC (volgens Reddit), grootste formaat game cards is 64 GB, dus dat moet wel passen (of BotW2 is wel heel groot aan het worden).

Voor de rest eens, ik verwacht dat BotW2 gewoon op de Switch zal draaien, ze kennen die engine, ze kennen de console nu een stuk beter, ik zie ook geen reden dat BotW2 alleen op een nog niet aangekondigde Switch Pro zou draaien. Dat wordt ook bij iedere game wel geroepen als die er maar marginaal beter uit ziet dan het vorige deel, dat het alleen op een Switch Pro zou draaien en dat de beelden een bevestiging zijn dat de Switch Pro komt. Maar gezien MK de komende anderhalf jaar DLC krijgt en Nintendo zelf aangeeft dat de Switch ergens halverwege zijn levensduur zit, zal BotW2 ook gewoon op de Switch draaien.
Transportman schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:05:
[...] grootste formaat game cards is 64 GB, dus dat moet wel passen (of BotW2 is wel heel groot aan het worden).
BotW2 multi-card confirmed! :p

• Transportman
RayNbow schreef op donderdag 14 april 2022 @ 06:12:
[...]

BotW2 multi-card confirmed! :p
Of deze uitbreiding voor je dock (was een 1 april grap dit jaar): https://www.vooks.net/lea...s-under-your-switch-dock/

• Linksquest
Transportman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:08:
[...]

Of deze uitbreiding voor je dock (was een 1 april grap dit jaar): https://www.vooks.net/lea...s-under-your-switch-dock/
Had hem inderdaad gezien, altijd leuk hoe ze weer wat nieuws bedenken :D

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kwam laatst op het idee om GBA games weer eens op te pakken omdat ik merk dat ik de focus en time spent niet meer kan opbrengen voor moderen AA en AAA games. Maar kwam als snel tot de conclusie dat originele games ontzetten duur zijn. Bijv. Metroid zero mission voor 50 a 100 euro.

Ik vraag me nu af wat de reden kan zikn dat Nintendo hun backlog niet op een fatsoenlijke manier beschikbaar maakt op de Switch. Wat kan de reden zijn dat het zo lang duurt?

• Linksquest
Ze zijn er de laatste jaren wel wat mee bezig geweest, kijk maar naar de nes, SNES en nu ook de N64 voor de Switch, alleen de controllers zijn slecht leverbaar van die systemen om het echte Retro gevoel te krijgen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
Onze dochter (8j) heeft voor haar verjaardag een oled switch gekregen.
Ondertussen speelt ze Splatoon 2 en is ze er best gehaaid in geworden. Maar met een driftig buitje vandaag heeft ze de Switch op de bank gegooid en die stuiterde op de grond. Nodeloos om te zeggen is Splatoon wel even over voor haar voorlopig.
De Switch lijkt verder geen problemen te hebben en geen schade. Pff, maar boos waren we wel.

Zelf lekker bezig met Kirby en alles halen in het spel. Is nog best lastig. Vooral die speciale skill levels. Vraag me af hoe ik ze ooit binnen de tijd zou moeten halen voor de 2d ster.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 14-04-2022 22:11 ]

• Linksquest
Arunia schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:09:
Onze dochter (8j) heeft voor haar verjaardag een oled switch gekregen.
Ondertussen speelt ze Splatoon 2 en is ze er best gehaaid in geworden. Maar met een driftig buitje vandaag heeft ze de Switch op de bank gegooid en die stuiterde op de grond. Nodeloos om te zeggen is Splatoon wel even over voor haar voorlopig.
De Switch lijkt verder geen problemen te hebben en geen schade. Pff, maar boos waren we wel.

Zelf lekker bezig met Kirby en alles halen in het spel. Is nog best lastig. Vooral die speciale skill levels. Vraag me af hoe ik ze ooit binnen de tijd zou moeten halen voor de 2d ster.
Komt me bekend voor, mijn dochter, toen nog 9, ook een keer gedaan, haar toen goed toegesproken en de Switch voor 1 week ingenomen, tegenwoordig let ze er goed op. Spel was toen gewoon Annimal Crossing, iets wilde niet lukken 8)7

Capcom toont nieuwe footage van een nieuwe mapsectie in Monster Hunter Rise: Sunbreak:

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 19:57
Arunia schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:09:
heeft ze de Switch op de bank gegooid en die stuiterde op de grond.
Op zich wel netjes dat ze hem op de bank gooide (zacht materiaal), en niet rechtstreeks op de grond ;) Dat is wel het nadeel van een handheld. Ik kan mij ook nog wel herinneren dat bij mij thuis soms de Sega of PSX controller door het huis vloog (door vriendjes, broer of mijzelf). Voordeel is dat die dingen nauwelijks kapot konden en niet meteen je hele console naar de knoppen is :p
Sommigen hier herinneren zich vast nog wel de geruchten van vorig jaar dat Nintendo werkt aan GameBoy en GameBoy Advanced emulators voor Nintendo Switch Online. Dit gerucht krijgt nu een staartje: op 4chan zouden versies van deze emulators gelekt zijn afkomstig uit een Switch devkit. Een overzicht van de beschikbare info tot nu toe vind je o.a. op Gematsu.

Natuurlijk is het nodig met een kritisch oog hier naar te kijken maar op eerste zicht lijkt het een echte leak (of een zeer uitgebreide fake) te zijn.

Ander nieuws:
  • Ark: Ultimate Survival krijgt een (tweede) Switch port/volledige overhaul. Als ik het goed begrijp gaat dit om de nieuwe versie in Unreal Engine 4. De ontwikkelaar is dezelfde als die van de GTA trilogy. We zullen zien, de vorige port can de game was problematisch. Meer info op NintendoEverything.
  • Shin Megami Tensei V is ondertussen meer dan 1 miljoen over de toonbanken geschoven.
  • Digimon Survive heeft eindelijk een (Japanse) release datum. Verwacht het spel op 28 juni.
  • El Shaddai: Ascension of the Metatron (2011) krijgt een Switch release. Meer info eind april.
  • Na 13 Sentinels komt nu ook een andere Vanillaware cult classic naar Switch: er is een remaster van GrimGrimoire aangekondigd.
Oh en voor de Tetris 99 spelers:

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 19-04-2022 08:19 ]

@JackAvery Ik vind het apart dat ze in de emulator verwijzen naar EZ-Flash cartridges.

Maar ben benieuwd wanneer we een release kunnen verwachten. Nintendo Switch Online of Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket? Ik zie allebei voor mogelijk, maar bij het laatste pak ik wel mijn Game Boy om de games te spelen :P

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05-2025

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

L23 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
@JackAvery Ik vind het apart dat ze in de emulator verwijzen naar EZ-Flash cartridges.

Maar ben benieuwd wanneer we een release kunnen verwachten. Nintendo Switch Online of Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket? Ik zie allebei voor mogelijk, maar bij het laatste pak ik wel mijn Game Boy om de games te spelen :P
Het zal me niks verbazen als er een online + uitbreidingspakket+uitbreidingspakket komt. En je straks gewoon 50€ per jaar betaald

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ronwiel schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:51:
Ik vraag me nu af wat de reden kan zikn dat Nintendo hun backlog niet op een fatsoenlijke manier beschikbaar maakt op de Switch. Wat kan de reden zijn dat het zo lang duurt?
Mogelijk goed nieuws: GBA games lijken naar NSO te komen:

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Verwijderd

AlwaysNick schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:51:
[...]

Het zal me niks verbazen als er een online + uitbreidingspakket+uitbreidingspakket komt. En je straks gewoon 50€ per jaar betaald
Inclusief EZ-Flash cardridge plaatje :+
Zou wel tof zijn dat GBA ook naar de Switch komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 11:15 ]

L23 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
Inderdaad raar.
Ik zou zelf GB in het standaard pakket verwachten en GBA mogelijk in het uitbreidingspakket. Maar wie weet.

• Zerora
GB, GBC en GBA komen, denk ik, wel in 1 keer. De meeste emulators draaien die allemaal in dezelfde software. Ook de GBA kon alledrie afspelen. Dus Nintendo zou gek zijn als dat in hun eigen emulator ook niet zo zal zijn.

Verwijderd

Zerora schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:58:
GB, GBC en GBA komen, denk ik, wel in 1 keer. De meeste emulators draaien die allemaal in dezelfde software. Ook de GBA kon alledrie afspelen. Dus Nintendo zou gek zijn als dat in hun eigen emulator ook niet zo zal zijn.
Technisch gezien niet helemaal waar. De GBA en de GBA SP konden GB(C) games draaien omdat ze daarvoor ook de GB(C) hardware aan boord had. De GBA Micro en de Nintendo DS konden enkel GBA games afspelen omdat de GB(C) hardware niet aanwezig was. Dus in feite betekend dat wel meerdere emulatoren voor Nintendo om te maken voor de Switch :)
Los van dat, hoop ik ook dat GB, GBC en GBA in 1 keer komen. :)

• Zerora
Xenoblade Chronicles 3 - Release Date Revealed

• Transportman
En er komt een Special Edition via de My Nintendo Store, prijs nog onbekend.

Verwijderd

Geen idee of het mogelijk is of dat er ooit een gerucht is geweest, maar ik zou heel graag GameCube titels spelen op de Switch. De N64 is als 3D gameconsole slecht oud geworden vind ik, en alles van daarvoor is natuurlijk 2D.

Wensenlijstje in willekeurige volgorde:
Zelda The Wind Waker
Zelda Twilight Princess
Luigi's Mansion
Pikmin
Eternal Darkness
Super Monkey Ball
Super Smash Bros Melee
Mario Kart Double Dash
Wave Race Blue Storm
Star Wars Rogue Leader: Rogue Squardon II
Beyond Good & Evil
F-Zero GX
Animal Crossing
Mario Smash Football (heel blij met de a.s. Switch opvolger!)
Sega Soccer Slam (epische multiplayer!)
Crazy Taxi

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:37:
Geen idee of het mogelijk is of dat er ooit een gerucht is geweest, maar ik zou heel graag GameCube titels spelen op de Switch. De N64 is als 3D gameconsole slecht oud geworden vind ik, en alles van daarvoor is natuurlijk 2D.

Wensenlijstje in willekeurige volgorde:
Zelda The Wind Waker
Zelda Twilight Princess
Luigi's Mansion
Pikmin
Eternal Darkness
Super Monkey Ball
Super Smash Bros Melee
Mario Kart Double Dash
Wave Race Blue Storm
Star Wars Rogue Leader: Rogue Squardon II
Beyond Good & Evil
F-Zero GX
Animal Crossing
Mario Smash Football (heel blij met de a.s. Switch opvolger!)
Sega Soccer Slam (epische multiplayer!)
Crazy Taxi
Laat men als eerste dan 's een keer een vervolg maken op Eternal Darkness :+
Wat een tof spel is dat toch.

• Zerora
Voor Crazy Taxi, zie frontpage nieuws: nieuws: Bloomberg: SEGA wil over twee of drie jaar nieuwe Crazy Taxi-game uit...

Nog ff wachten dus.

Dat is niet september?!
Awesome!

Collector’s Edition helaas exclusief op de Nintendo store: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qndjfHq1rPwZAzIw33_UAbtRWlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADJcBHtp8IijOh2oduXvQUQB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door JackAvery op 19-04-2022 18:53 ]

Maar wel de 7e maand. :p

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 17:40
JackAvery schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:01:
[...]
Dat is niet september?!
Awesome!

Collector’s Edition helaas exclusief op de Nintendo store:
Ik zie dat niet direct als een nadeel - het werpt een extra drempel op om scalpers te frustreren, iets wat ik alleen maar kan toejuichen.
Release-date trailer voor Sonic Origins:

Seal64 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:29:
[...]

Ik zie dat niet direct als een nadeel - het werpt een extra drempel op om scalpers te frustreren, iets wat ik alleen maar kan toejuichen.
ik zie niet echt hoe men dat gaat verhelpen. Je kan zoveel Nintendo accounts aanmaken als je wilt.

Volgens mij is de reden heel simpel: het is duidelijk uit de Japanse website dat de goodies van de collector’s Ed pas in de herfst apart zullen verzonden worden. Dit kan Nintendo enkel logistiek goedpraten als ze het spel zelf verkopen.

Suggereert in ieder geval dat dit echt een vrij recente beslissing is die de productieplanning van de collector’s edition overhoop heeft gehaald .
Een update voor het NSO Uitbreidingspakket voegt drie nieuwe Mega Drive games toe:
Duidelijk niet de minste games. Trailer:

[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 22-04-2022 07:19 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DCNY schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 06:20:
Iemand de House of the Dead remake al gespeeld? Wil m met een lightgun (joy cons in houder) spelen net als op de Wii maar lees dat de controls weer eens ruk zijn :/
ik krijg er geen 'zak' mee raak geschoten. die serie 'house of the dead' heeft praktisch al mijn zakgeld gekost vroeger. toen zag dat remake uit kwam, direct gekocht.

inmiddels ligt de game alweer stof te happen; mikken/schieten icm joycons vind ik echt 10x niets.

misschien dat meteen 'gun' beter gaat [..] iemand tip voor pistool/of gameplay bij deze titel?

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2022 13:30 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
himlims_ schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:29:
[...]

ik krijg er geen 'zak' mee raak geschoten. die serie 'house of the dead' heeft praktisch al mijn zakgeld gekost vroeger. toen zag dat remake uit kwam, direct gekocht.

inmiddels ligt de game alweer stof te happen; mikken/schieten icm joycons vind ik echt 10x niets.

misschien dat meteen 'gun' beter gaat [..] iemand tip voor pistool/of gameplay bij deze titel?
Ik zag iemand deze tippen:

https://www.bol.com/nl/p/...tch-2021/9300000031135650?

Maar vraag me af of dat dan n beetje werkt. Misschien toch mn Wii weer eens aanslingeren..

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DCNY schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:34:
[...]

Ik zag iemand deze tippen:

https://www.bol.com/nl/p/...tch-2021/9300000031135650?

Maar vraag me af of dat dan n beetje werkt. Misschien toch mn Wii weer eens aanslingeren..
ik had juist gelezen dat die gun 'crappy' speelt met deze game (en dat stuk plastic nog duurder dan de game zelf ... dat sla ik over)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2022 13:36 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Splatoon 3 komt uit op 9 september.

Klinkt eigenlijk alsof Nintendo last minute de releases van Splatoon en Xenoblade gewisseld heeft.

En dit is niet het enige splatoon nieuws:

[ Voor 106% gewijzigd door JackAvery op 22-04-2022 17:00 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 17:23

Mauz1978

Console War Veteran

Op eneba kan je momenteel 25 euro tegoed kopen voor maar 20 euro (met code NinQuarter ). Ik doe daar meestal die vouchers van kopen, waarmee 2 premium games op 40 euro per stuk uitkomen.

Doe met deze tip wat je wil ;)…

[ Voor 5% gewijzigd door Mauz1978 op 22-04-2022 15:39 ]

Something under the bed is drooling

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Ben aan het twijfelen of een Switch Lite zou aanschaffen.
Indien ik joycon drift zou ervaren na een tijdje neem ik aan dat Nintendo dit gratis repareert?
Maar wie dient de kosten te betalen voor de verzending van de Lite naar Nintendo? Dekt Nintendo dit ook?

• Cybergamer
  • Laatst online: 13-01 16:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

huyanglee schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:52:
Indien ik joycon drift zou ervaren na een tijdje neem ik aan dat Nintendo dit gratis repareert?
Maar wie dient de kosten te betalen voor de verzending van de Lite naar Nintendo? Dekt Nintendo dit ook?
Volgens mij heb je de eerste 2 jaar garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Geen idee hoe het erna aan toe gaat.

cybergamers.nl

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
huyanglee schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:52:
Volgens mij gebruikt Nintendo een antwoordnummer. Dus zij dragen de kosten. Heb zelf nooit verzending hoeven te betalen naar hen en van hen.

• Linksquest
Ik heb toen ik mijn joy-cons heb ingestuurd geen verzendkosten betaald. Zolang je garantie hebt zijn de kosten voor Nintendo.

Ik heb zelfs een keer mijn Wii U voor reparatie ingestuurd, toen buiten de garantie en niet laten repareren omdat het te duur was, maar ik beide gevallen geen kosten betaald.

Chained Echoes, een indie 16 bit RPG kickstarter project, heeft een nieuwe trailer en een aangekondigde release periode. Verwacht het spel in de eShop en op andere platformen in het laatste kwartaal van het jaar:

Zware SNES JRPG vibes!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:08
JackAvery schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:13:
Chained Echoes, een indie 16 bit RPG kickstarter project, heeft een nieuwe trailer en een aangekondigde release periode. Verwacht het spel in de eShop en op andere platformen in het laatste kwartaal van het jaar:

[YouTube: Chained Echoes - Trailer 2022]

Zware SNES JRPG vibes!
ziet er super vet uit! - hebben jullie nog tips voor dergelijke spellen die al op de switch speelbaar zijn (octopath traveler staat al op mijn lijst).

[ Voor 11% gewijzigd door walterwhite op 23-04-2022 08:57 ]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 16:28
JackAvery schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:36:
Splatoon 3 komt uit op 9 september.

[YouTube: Splatoon 3 – Release Date Revealed - Nintendo Switch]

Klinkt eigenlijk alsof Nintendo last minute de releases van Splatoon en Xenoblade gewisseld heeft.

En dit is niet het enige splatoon nieuws:
[Twitter]
Ik heb in 2017 best wel veel Splatoon 2 gespeeld, maar tegenwoordig niet meer. Ik denk niet dat ik direct Splatoon 3 zal halen maar ik hoop wel dat de lange intro overgeslagen kan worden en dat de game nu wel in de cloud wordt opgeslagen. Even een snel potje spelen zat er met Splatoon 2 niet in door de lange intro.

Zonder de online mode van Splatoon 2 blijft er wel weinig over van het spel dus ik ben benieuwd hoeveel spelers overblijven.
VirinR schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb in 2017 best wel veel Splatoon 2 gespeeld, maar tegenwoordig niet meer. Ik denk niet dat ik direct Splatoon 3 zal halen maar ik hoop wel dat de lange intro overgeslagen kan worden en dat de game nu wel in de cloud wordt opgeslagen. Even een snel potje spelen zat er met Splatoon 2 niet in door de lange intro.

Zonder de online mode van Splatoon 2 blijft er wel weinig over van het spel dus ik ben benieuwd hoeveel spelers overblijven.
Cloud saves zijn al bevestigd :) Edit: deze keer wordt het trouwens ook geen regionale release meer. Alle cartridges wereldwijd zijn dezelfde.

Het idee is waarschijnlijk dat de actieve playerbase van Splatoon 2 verhuist naar 3. De reacties binnen die groep zijn alvast erg positief voor zover ik gezien heb, dus dat komt wel goed (voor 3).

Splatoon 2 heeft - zeker samen met Octo Expansion - ook wel een degelijke singleplayer mode natuurlijk. Maar zoals bij elke FPS is het denk ik de bedoeling dat de meeste mensen gewoon de nieuwste versie spelen...
Op dat vlak zou Splatoon eigenlijk het heel goed kunnen doen als een Game-as-a-Service spel, maar Nintendo blijft hier braaf binnen de lijntjes kleuren. Persoonlijk vind ik dat niet erg, er zijn al teveel games met season passes en dure lootboxes...

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 23-04-2022 11:00 ]

• Linksquest
Voor de liefhebbers, hier mijn nieuw Game Room tour die ik een tijdje geldeden al beloofd had te maken :D

walterwhite schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:53:
[...]

ziet er super vet uit! - hebben jullie nog tips voor dergelijke spellen die al op de switch speelbaar zijn (octopath traveler staat al op mijn lijst).
Er is enorm veel keuze wat betreft (J)RPG's op Switch, zowel qua nieuwe RPG's als heruitgaves van de klassiekers. Aanraders verschillen een beetje op basis van je specifieke smaak.

Een greep uit het aanbod: Xenoblade Chronicles 1, 2 en stand-alone uitbreiding Torna, Final Fantasy 7-8-9-10-12, Collection of Mana, Tales of Vesperia, de Romancing Saga serie, Fire Emblem Three Houses, Atelier Ryza 1/2 (en een hoop andere Atelier games), verschillende Pokémon games, Y's VIII, Dragon Quest XI, Shin Megami Tensei V, Shin Megami Tensei 3, Tokyo Mirage Sessions, Monster Hunter Stories 2, de remaster van Saga Frontier, Legend of Mana, Y's IX, Trials of Mana, Bravely Default II, Trails of Cold Steel, The World Ends With You, Shiren The Wanderer 5...

Dit jaar volgen ook nog games zoals Xenoblade Chronicles 3 en Sea of Stars.

Ook op het online abonnement staan trouwens sommige RPG klassiekers.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-01 17:38

The Chosen One

Zie signature!

Maar geen Lufia (2). :( 2022 please.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

28 april een lente sale.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:17:
[...]

Cloud saves zijn al bevestigd :) Edit: deze keer wordt het trouwens ook geen regionale release meer. Alle cartridges wereldwijd zijn dezelfde.

Het idee is waarschijnlijk dat de actieve playerbase van Splatoon 2 verhuist naar 3. De reacties binnen die groep zijn alvast erg positief voor zover ik gezien heb, dus dat komt wel goed (voor 3).

Splatoon 2 heeft - zeker samen met Octo Expansion - ook wel een degelijke singleplayer mode natuurlijk. Maar zoals bij elke FPS is het denk ik de bedoeling dat de meeste mensen gewoon de nieuwste versie spelen...
Op dat vlak zou Splatoon eigenlijk het heel goed kunnen doen als een Game-as-a-Service spel, maar Nintendo blijft hier braaf binnen de lijntjes kleuren. Persoonlijk vind ik dat niet erg, er zijn al teveel games met season passes en dure lootboxes...
Wat ik wil en waarom ik splatoon 2 wat minder vond.
ik wil offline tegen bots kunnen spelen welke je een moeilijkheidsgraad kan toekennen net zoals dat met super smash bros het geval is.
Ik wil offline multiplayer kunnen doen (splitscreen) zonder dat ik daarvoor een extra switch nodig heb.
Je wordt nu bijna verplicht om online te spelen.

Burp

Verwijderd

Is er ook ergens een lijst met games in te zien hoeveel korting op welke game word toegepast?
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:32:
[...]

Is er ook ergens een lijst met games in te zien hoeveel korting op welke game word toegepast?
Nog niet bekend. Donderdag komen websites zoals Nintendolife wel met lijstjes. Dekudeals is ook een handige website.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1y58-dXgmy8LHoxntMUGrGJE6S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YegcfMN0xhHKpT9zqIBB1oo2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-jHIGO2rBbi8fVVAZ004ejwJBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPGKW1x50ze2ys7s5phsMhJC.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ *O*

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Nice! Ik heb de Oled editie ook net binnen (in mijn geval m’n eerste Switch).

Viel me wel op dat ik de rechter Joycon een beetje op en neer kan bewegen als ‘ie aan de Switch zit (hij zit verder wel vastgeklikt). Iemand hier die dat ook heeft, is dat misschien een bekend probleem?

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:14
Chris7 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:56:
[...]

Nice! Ik heb de Oled editie ook net binnen (in mijn geval m’n eerste Switch).

Viel me wel op dat ik de rechter Joycon een beetje op en neer kan bewegen als ‘ie aan de Switch zit (hij zit verder wel vastgeklikt). Iemand hier die dat ook heeft, is dat misschien een bekend probleem?
Een beetje flex is geen probleem, als je de joycon er helemaal uit kan schuiven zonder veel kracht, dan zou ik me zorgen maken (retourzending van joycon).

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Overmorgen komt nintendo switch sports. Is dit nog een beetje leuk en is het verstandig die nu al te preordenen?

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
sderooij schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:18:
[...]

Een beetje flex is geen probleem, als je de joycon er helemaal uit kan schuiven zonder veel kracht, dan zou ik me zorgen maken (retourzending van joycon).
Ja, ik maak me er niet echt zorgen over, alleen als je ‘m vasthoud dan beweegt het soms een beetje en dat voel wat vreemd/gammel. Na alle verhalen over joycon drifting vroeg ik me af of dit ook een dingetje is waar misschien wel een makkelijke oplossing voor is. Maar voor nu niet vervelend genoeg om er iets aan te doen :)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:14
Chris7 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:28:
[...]

Ja, ik maak me er niet echt zorgen over, alleen als je ‘m vasthoud dan beweegt het soms een beetje en dat voel wat vreemd/gammel. Na alle verhalen over joycon drifting vroeg ik me af of dit ook een dingetje is waar misschien wel een makkelijke oplossing voor is. Maar voor nu niet vervelend genoeg om er iets aan te doen :)
Het is gewoon een 'ding' van de Switch :) Ik heb het ook, na een tijdje wen je er aan.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik blijf die JoyCon-controllers sowieso ondingen vinden. Het concept is leuk, maar ze zijn zo fragiel en ielig. Hier meteen vervangen voor een 'Hori Split Pad Pro'. Véél beter, imho. :)

• RollieBollie
  • Laatst online: 19:57
Chris7 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:56:
[...]
Ik had bij 1 van de joycons van mijn releaseday switch het probleem dat deze zonder het knopje in te drukken kon verwijderen. Oorzaak van dit probleem was het weerhaakje dat niet goed was. Je kan dit zien door met een zaklampje in de rail van de joycon te schijnen.

Het weerhaakje zal 1 a 1,5 mm recht zijn en dan schuin aflopen. Dit is correct. Bij mijn joycon was er geen recht deel en dus ook geen weerhaakje.

https://guide-images.cdn....igi/O1ZbPBpc2REmgUlB.huge

Als bij jou het rechte stukje erg klein is kan het dus ook sneller helemaal kapot zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door RollieBollie op 27-04-2022 12:47 ]

Pagina: 1 ... 163 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic